toch weer (nog) spruw? Balen zeg.
Volgens mij zijn er niet echt nare bijwerkingen waar je op moet letten, behalve dan dat je de goede (flink hoge) dosering hebt.
De meeste huisartsen doseren te laag waardoor het niet helpt en je ook nog eens langzamerhand resistente schimmels krijgt.
Quote van een lactatiekundige. Gepikt van een ander forum maar ik denk niet dat ze er bezwaar tegen heeft :
quote:
Je kan je huisarts vragen om fluconazol (Diflucan) in een aanvangsdosis van 400mg, gevolgd door dagelijkse dosis van 200mg gedurende 21 dagen of tot een week na het verdwijnen van de laatste symptomen. Je huisarts zal wel sputteren, maar fluconazol is heus veilig voor een borstdrinkend kindje. Feitelijk is de hoeveelheid die hij via jouw melk krijgt zelfs veel te weinig om bij hem ook te werken. Het mondje moet dus apart worden behandeld met Nystatine of miconazol.
Zie ook:
http://www.borstvoeding.c(...)onazol_diflucan.htmlInplaats van Nystatine of miconazol in Simon's mondje zou je ook gentiaan violet kunnen gebruiken, dat is hier verkrijgbaar.
Gentiaan violet is
*hier* verkrijgbaar.
Maar zelf zou ik denk ik bij zo'n lange periode van steeds maar weer spruw de gentiaanviolet overslaan en stevig en langdurig aan de slag gaan met Nystatine of miconazol.