abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51955883
Vorig deel: Borstvoeding deel 34

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Borstvoeding deel 33

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Laatste post
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:59 schreef nebelung het volgende:
Antroposofisch CB, Owlet?
Variety is the spice of life
pi_51957161
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:59 schreef nebelung het volgende:
Antroposofisch CB, Owlet?

Naar volle tevredenheid en het is ideaal dat het ook onze huisarts is en dat er zo veel aandacht voor de vaccinaties is enzo.
Maar man oh man... Die borstvoedingsadviezen zijn om te huilen.
Vandaag zijn we er weer vanaf gekomen met een compliment omdat Ronja zelf wat minder drinkt nu (weinig meer overdag, alleen nog 'savonds, 'snachts en 'sochtends). Dat was een mooi afbouwschema zei ze... Ja en amen, daaahaaag!
pi_51957432
Jammer van die adviezen Owlet. Ik heb alleen nog maar complimentjes gehad gelukkig bij mijn CB.

Ik heb een vraagje, mijn (rechter)tepel ligt hier weer eens open, helemaal los aan de onderkant lijkt het wel. Bah. En een beetje pus komt er uit. Gelukkig doet het geen pijn, alleen bij een hardhandige aanraking. Dadelijk maar een nieuwe tube bepanthen halen. Merlijn durf ik die borst niet meer te geven. Er zitten nu korstjes op, maar ik vraag me toch wel af wat ik nog meer kan doen?

maandag 30 juli 2007 @ 17:53:44 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51965111
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:52 schreef owlet het volgende:

[..]
Dat was een mooi afbouwschema zei ze... Ja en amen, daaahaaag!

Randa, ik heb er niet zo'n verstand van, maar duidt pus niet op een ontsteking?

Morgen kunnen we weer een nieuwe outdoor-voedplek toevoegen, het vliegtuig!

[ Bericht 7% gewijzigd door PM-girl op 30-07-2007 18:02:55 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_51965995
Nee, mijn tepels zijn op het moment door de zwangerschap te gevoelig voor allerhanden kloven. Ze zijn allebei nu al erg beschadigd, er zit eigenlijk gewoon een snee aan de onderkant van de tepel. Erg jammer en maar heb nu zelfs tepelhoedjes gehaald omdat ik wil dat Merlijn wel blijft drinken maar ik ook weer niet de tepels erg wil belasten. Gelukkig doet het geen pijn, maar het ziet er wel erg vies uit.

Spannend in het vliegtuig voeden .
pi_51970570
Auw Randa dat klinkt vervelend!
Pus en viezigheid is over het algemeen niet goed, dus misschien toch even langs de huisarts?

Ik had zaterdag een erg leuke "voedplek"
Was op mijn werk op bezoek (een gezindsvervangend tehuis voor gehandicapte kinderen) en Pepijn had honger.
Dus daar op de bank gevoed. Met 7 kinderen tussen de 5 en 11 eromheen, waarvan 1 op schoot en een ander bijna met haar neus erbovenop. Pepijn die continue kusjes kreeg een aaien over zijn hoofdje. En hij dronk onverstoorbaar door
  maandag 30 juli 2007 @ 21:27:23 #7
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51971391
Ah , wat leuk p_iglet!
Randa, ik wilde net zeggen: pus lijkt me niet goed

Zit ik hier laatst te verkondigen dat Iris niet meer zo geïnteresseerd is in de borst, de volgende ochtend was het wel anders !. Ze was aan het mieren bij me op schoot en maar driftig aan het doen en aan het draaien. Opeens viel het kwartje: ze was ook aan mijn shirt aan het trekken, mevrouw bliefde bv en wel NU Was voor het eerst dat ze dat gedaan had
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51972896
Ik zou ook even naar de huisarts gaan Randa, misschien ontsmettend/ontstekingsremmend zalfje oid?

Owlet, dat kllinkt idd erg antroposofisch Ik heb net vandaag toevallig een DrSpock uit 1959 gekregen van mijn oma, en die staat ook voor afbouwen voor een kind een jaar oud is ivm de zelfstandigheid. Heb je nog iets aan een recept van karnemelk, suiker en water als vervanger voor de borstvoeding (zoete melk mag evt ook)?
pi_51973034
Wat leuk p_iglet.

Jemig, dat schiet ook niet op Owlet, maar goed dat ze voor de rest zo goed zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51995898
Moet wel zeggen dat de wondjes mooi zijn opgedroogt, dus ik laat het even zo. Merlijn mag vandaag een keer niet bij drinken, morgen is er weer een dag zo kunnen de korstjes vanzelf loslaten en dan ziet het er beter uit.
pi_52000454
Afvallen en ontgiften. Wanneer is dat weer veilig?
Ik heb erg de behoefte aan een schoner (van binnen dan he, is douche elke dag ) en slanker lichaam en ik wil mijn eetgewoontes ook flink aanpakken. Ik reageer slecht op koolhydraten en suikers en ik zou ze graag zo veel mogelijk willen schrappen. Een beetje Southbeach idee.
Maaaarrrr.... Dat wordt gekenmerkt door een eerste periode van vrij rap afvallen en ontgiften. Niet echt een goede combinatie met borstvoeding dus.
Ronja is op een week na een jaar oud, drinkt drie en soms vier keer op een dag. Is het nog steeds een big no no om wat sneller af te vallen en te ontgiften? Ik zou het erg graag wel willen doen, wil graag mijn oude lichaam terug. Niet eens zo zeer qua gewicht maar omdat ik me echt niet goed voel bij suikers/koolhydraten.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:28:52 #12
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52000787
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:16 schreef owlet het volgende:
Afvallen en ontgiften. Wanneer is dat weer veilig?
Ik heb erg de behoefte aan een schoner (van binnen dan he, is douche elke dag ) en slanker lichaam en ik wil mijn eetgewoontes ook flink aanpakken. Ik reageer slecht op koolhydraten en suikers en ik zou ze graag zo veel mogelijk willen schrappen. Een beetje Southbeach idee.
Maaaarrrr.... Dat wordt gekenmerkt door een eerste periode van vrij rap afvallen en ontgiften. Niet echt een goede combinatie met borstvoeding dus.
Ronja is op een week na een jaar oud, drinkt drie en soms vier keer op een dag. Is het nog steeds een big no no om wat sneller af te vallen en te ontgiften? Ik zou het erg graag wel willen doen, wil graag mijn oude lichaam terug. Niet eens zo zeer qua gewicht maar omdat ik me echt niet goed voel bij suikers/koolhydraten.
Hoeveel woog je voor je zwangerschap? Hoeveel wil je afvallen? Dit omdat je in je zwangerschap niet extreem veel afvalstoffen opslaat. Dus alleen als je meer wilt afvallen dan het gewicht van voor je zwangerschap wordt het echt gevaarlijk.

En tenslotte. Je kunt ook suikers en de grote groep koolhydraten schrapen zonder te weinig Kcal binnen te krijgen. Voor bv adviseren ze 2400 Kcal. Ikzelf zit nu door het KMA-deet op 1900, maar ik zou nog veilig kunnen zakken naar ca. 1500. Doe je echter Southbeach dan kom je snel in de regio van de 1000 tot 1200 en dat is echt te weinig. Niet alleen qua ontgiften, maar ook voor jezelf om je goed te blijven voelen. En nog veel belangrijker omdat je dan te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt zoals bijvoorbeeld mineralen. met dank aan mijn dietiste
pi_52001518
Dank je
Er zitten nog tien zwangerschapskilo's en ongeveer vijf kilo's die ik ben aangekomen sinds ik samen ben gaan wonen. Ik zou nu al heeeeel tevreden zijn als de zwangerschapskilo's er af zouden zijn en als ik het goed begrijp zullen die niet zo'n probleem gaan geven i.v.m. afvalstoffen?

Ik heb me jaren lang erg goed gevoeld bij het weg laten van de meeste koolhydraten en suikers en het liefste zou ik daar weer naar terug willen. Voor zover ik het nu begrijp komt dat redelijk overeen met de derde fase van south beach, de onderhoudsfase die niet gericht is op afvallen. En dat is ook wat ik het liefste wil. Niet perse dat afvallen maar vooral me weer goed voelen in mijn lijf.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:00:39 #14
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52001862
Dan zou ik dat proberen, maar kijk ook even op hoeveel KCal je dan uitkomt. Staat dat erbij?
Of moet je dat uitrekenen...
pi_52002058
Misschien is dit een goede site voor jullie? http://www.caloriechecker.nl/www/scripts/login.php

2400 per dag is toch normaal voor vrouwen? Ik heb 't bij Myrthe eens bekeken en zou toen ca 3000 per dag moeten gebruiken. Dat klopt ook beter met wat een vk zegt, 'eten als een man'.

/edit
Misschien ligt het verschil in 'weinig actieve levensstijl'? Voedingscentrum geeft jouw dietiste gelijk http://www.voedingscentru(...)middeld+verbruik.htm
pi_52002644
bedankt Poemojn, die caloriechecker is leuk! verhelderend
Want ik kom op zo'n 1400 caloriën per dag Des te meer reden om eens beter te gaan kijken naar wat ik eet. Regelmatiger en echt wat minder loze suikers.
Ik ga eens broeden, rekenen en lezen

[ Bericht 88% gewijzigd door owlet op 31-07-2007 22:31:40 ]
pi_52003091
Het advies van het voedingscentrum is toch voor een man 2500 en een vrouw 2000? Ik zou niet eens weten hoeveel ik eet, als ik trek heb eet ik, als ik geen trek heb eet ik niet. En ik mag ook wel zo'n 7 kilo afvallen, de borstvoeding helpt er helaas niet aan mee

Edit: Ah, die link van Poemojn zegt hetzelfde zie ik nu. Spuit elf
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:24:16 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52004889
owlet weet je ook dat regelmatig eten, en je niet te weinig moet eten? want van te weinig eten kun je ook aankomen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52009818
Leuk, die calorieteller. Dat ga ik eens bijhouden vandaag. Ben benieuwd.
De stand is 280...
pi_52011113
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 23:24 schreef _evenstar_ het volgende:
owlet weet je ook dat regelmatig eten, en je niet te weinig moet eten? want van te weinig eten kun je ook aankomen.
Ja dat begint nu duidelijk te worden nu ik die calorieteller in vul! Ik ga in ieder geval maar eens beginnen met vaker en meer eten maar veeeeeel minder koolhydraten en suikers. Dat moet goed gaan met de borstvoeding en als dat weer het prettige gevoel geeft wat ik mis kan ik altijd nog kijken of ik volledig south beach ga doen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:29:24 #21
94046 PM-girl
pi_52028220
Owlet, ik pm je straks nog even, maar voeden in het vliegtuig ging prima, ook tijdens het landen of stijgen!
*
pi_52036331
Vanaf hoever in de zwangerschap kan er eigenlijk spul (is het al melk?) uit je tepels komen? Ik heb nu al een aantal dagen dat ik het gevoel heb dat er wat uitkomt, omdat ik dan opgedroogde stukjes zie zitten ofzo. Ik probeer het nu zo goed mogelijk schoon te maken en houden (wat best pijnlijk is), maar wat is de beste oplossing?
pi_52036422
Dan had ik al op de helft geloof ik. Is niet erg, het is colostrum, het extra voedzame eerste beetje. Niks aan doen zou ik zeggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:25:43 #24
94046 PM-girl
pi_52151261
Ik vrees dat het hier toch een aflopende zaak is ineens. Tenminste, het kolven gaat eigenlijk niet meer, 30 cc is nu mijn opbrengst (het was ooit 300 ).
Simon drinkt nog wel naar tevredenheid, 4 keer per dag. Maar de vriezervoorraad is zo goed als op nu en die krijg ik niet meer bijgekolfd.
Ik twijfel, hij is tien maanden nu, zou ik ook het zuivelgedeelte uit kunnen breiden door een beker melk bij de boterham, kaas op brood en 's avonds een bekertje yoghurt, naast in ieder geval een ochtend en avondbv? Of zou het dan niet voldoende zijn?
*
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:39:08 #25
108648 cattie
lieve moeder
pi_52151750
Lijkt mij eigenlijk wel voldoende hoor PM!
Ik heb meer dan een week nergens last van gehad en nu kwam er opeens weer een beetje melk uit mijn borsten! Verder voelen ze nog wel soepel aan gelukkig. Hopelijk droogt de boel nu zonder problemen op. Ive toont namelijk absoluut geen enkele interesse meer.
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:41:15 #26
94046 PM-girl
pi_52151849
Ik hoop het ook Cattie. Mis je het erg?

Ik hoop dat ik op mijn thuisdagen wel gewoon overdag kan blijven voeden, op werkdagen dan wat minder. Ik gok erop dat het kolven dan kan stoppen, getver, wat heb ik daar inmiddels een hekel aan! Zeker nu het niets meer oplevert.
*
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:44:22 #27
108648 cattie
lieve moeder
pi_52151946
De eerste dagen heb ik het wel gemist, nu eigenlijk niet meer. Het ochtend ritueel is wat veranderd en nu zijn we alweer aan het nieuwe ritueel gewend.

De laatste 2 maanden sloeg Ive trouwens zonder problemen wel eens een dagje over, dus het kan best dat je als je thuis bent 4 voedingen kunt geven en als je werkt zonder problemen minder.
Ik was ook erg blij toen ik niet meer hoefde te kolven. De volgende keer koop ik een dubbelzijdige kolf, ben ik in ieder geval sneller klaar.
pi_52152015
Sommige vrouwen merken niks van melk, Pruk, en anderen al vroeg. Ik zou er afblijven trouwens. Hoe meer je eraan komt, hoe meer je stimuleert dat er melk komt.

PM, dat lijkt me wel hoor. Er zijn zoveel vrouwen die stoppen met kolven na 9 maanden. Gewoon, zoals je zegt, op thuisdagen 'gewoon' voeden en op werkdagen wat aanvullen met wat yoghurt (vol) of een bekertje karnemelk (zure melkproducten hebben minder bewerkingen ondergaan en zijn wat makkelijker te verteren).

He ben je (of Ive) gestopt cattie (sorry ik ben op vakantie en mis van alles). Goed gedaan meid!
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:49:58 #29
108648 cattie
lieve moeder
pi_52152112
Ja, Nebelung, Ive is gestopt. Hij wilde niet meer. Tot een week voordat hij niet meer wilde zocht hij 's ochtends zelf mijn borsten op en ineens nam zijn interesse erg af. 1 jaar en 3 weken heb ik hem gevoed en ik kijk er vooral met plezier naar terug. En een paar emo-traantjes omdat mijn ventje groot wordt.
pi_52152440
Anna is rond die tijd yoghurt gaan eten als vervanging en daarnaast de nachtvoedingen. We hebben uitgerekend dat dat genoeg was.

Ze heeft nu al twee nachten niks gedronken, ik heb wel een beetje gekolfd, maar dat is niet veel meer. Ik hoop dat het is omdat ik ongesteld moet worden, maar vrees 'het ergste'. Ze heeft totaal geen interesse meer.
*OUD heilige*
pi_52153021
Merlijn kreeg met 9 maanden eigenlijk al nietsmee mee naar het KDV door een opbrengst van 0 met kolven. Hij kreeg gewoon met de andere kindjes melk tijdens de boterham 's middags. In het begin nog wel aangelengd.

Merlijn drinkt dan een dagje niet en vandaag weer twee keer voor zijn slaapjes. Mijn tepels zijn nog steeds gehavend, maar dat zijn ze ook zonder dat Merlijn drinkt. Juist nu zijn de donker aan het worden (door de zwangerschap) en de vellen hangen er soms vanaf in mijn bh's. Als Merlijn gedronken heeft hangen de korstjes er even later weer aan. Het is zo gevoelig en teer nu daar. Moeten het er maar mee doen, trekt na de zwangerschap wel weer bij. Wel serieus overwogen om Merlijn helemaal te blijven weigeren. Maar als hij er om vraagt kan ik het niet over mijn hart verkrijgen er echt mee te stoppen. Waarom ook, stoppen is ook echt niet nodig eigenlijk.
  maandag 6 augustus 2007 @ 22:26:02 #32
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52153098
hier ook een sterk verminderde productie.. dusdanig dat ik vorige week een pak kv heb gekocht om erbij te geven. Op een gegeven moment kwam Tijn elke 1,5 uur en 's nachts 2x.. Dat werd me te gortig.
hij krijgt nu 2x per dag een flesje erbij.
De aanhoudende 'droogte' hier was trouwens de aanleiding om een test te doen, ik zat nu al zo lang op die menstruatie te wachten zodat ik weer genoeg melk zou hebben

Ben dus ook ietwat aan het 'pushen' met vast voedsel zodat hij nog steeds zo veel mogelijk bv binnen krijgt en zo weinig mogelijk kv. En ben op zoek naar een rietjesbeker zodat ik verdunde yoghurt kan gaan geven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52153186
Ik zou wel willen dat mijn dochter wat minder interesse kreeg eigenlijks.

ET ik vind het zo leuk! Het geeft me namelijk ook nog een beetje hoop
pi_52159007
Ruilen nebelung?

De wet van Fok heeft weer gewerkt, vannacht heeft ze, slapend, toch weer bij me gedronken. Geeft moed.
*OUD heilige*
  FOK!fossiel dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:01:13 #35
2628 Karin
pi_52163618
De borstvoeding loopt hier als een tiet! Ruud komt ongeveer elke 4 uur. Dat is echt een verademing, zijn broer kwam elke 2,5 tot 3 uur en liep dan vreselijk te klooien met voeding. Ruud drinkt heerlijk door en na een half uurtje ligt hij voldaan te glimlachen En Ruud groeit ook enorm! Je ziet hem gewoon groeien.

Sinds gisteren vloei ik weer en het lijkt wel op een ongesteldheid gezien de krampen enzo Zou dat al kunnen na ruim 7 weken en met volledige borstvoeding? Er zit soms ook wel 6 uur tussen 2 voedingen als ik vroeg naar bed ga en Peet een laat flesje geeft. Heb na mijn keizersnee maar 2 weken gevloeid ofzo en lang niet zoveel als nu. Bij Bram werd ik pas ongesteld toen hij er kv naast kreeg ivm verminderde kolfopbrengsten. Dat was na ongeveer 4 maanden. Vind het zo vreselijk snel en ik baal eigenlijk ook wel, had gehoopt dat het nog een paar maanden weg zou blijven.
pi_52163778
Lekker dat Ruud het zo goed doet Karin
En met de ongesteldheid kan ik je niet helpen, ik ben het nog steeds niet. Maar het zou wel kunnen toch, zeker als je er nog krampen bij hebt ook. Het zou ook altijd een stukje placenta kunnen zijn, maar maken ze je baarmoeder niet helemaal schoon na een ks?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:09:03 #37
94046 PM-girl
pi_52165565
Wat goed van jou en Ruud Karin! Super!
Wel vervelend dat je alweer vloeit, ik dacht dat er max. 5 uur tussen mocht, als je menstruatie en conceptie wilden vermijden?
*
pi_52169589
Hier had ik het tegen alle regels in ook alweer zitten na zes weken...
pi_52179908
Pas geleden ben ik begonnen met kolven. Deze melk zou ik graag in de vriezer willen opslaan (voorraadje opbouwen). Ik kolf nu ongeveer 75 ml per keer. Een baby drinkt echter ongeveer 100 ml per voeding. Kan ik mijn vers afgekolfde melk (eventueel gekoeld in koelkast) zomaar bij reeds ingevroren melk gooien om zo tot ruim 100 ml te komen? Of moet ik 'sparen' in de koelkast en vervolgens afgekoelde melk samenvoegen en porties van 100 ml invriezen?
pi_52180447
Hoi mipi, de gekolfde melk moet eerst afgekoeld zijn, dan kan je het samendoen (het laatste dus).

Karin, wat fijn dat Ruud het zo goed doet
  FOK!fossiel dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:12:52 #41
2628 Karin
pi_52181649
Bedankt voor jullie antwoorden. Bass-Miss ben blij te horen dat ik dus niet de enige ben. Inderdaad beefcake dat had ik ook in mijn hoofd, de baarmoeder is goed schoongemaakt dus daar zou het niet van moeten komen.

mipi je kan ook je melk invriezen in deelblokjes. Dat deed ik altijd, in ijsblokjesvormpjes en dan overgooien in een diepvrieszakje met datum erop. In de blokjes zat ongeveeer 15 ml (even uitgetest met water) en zo kon ik genoeg voeding in een flesje laten ontdooien als hij nodig had. Want over een paar weken drinkt jouw babytje misschien weer meer per keer en is 100 ml misschien niet genoeg. Zo hoefde ik nooit veel weg te gooien en kon ik mooi een voorraad opbouwen.
pi_52182019
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:09 schreef PM-girl het volgende:
ik dacht dat er max. 5 uur tussen mocht, als je menstruatie en conceptie wilden vermijden?
Eh... als je geen kinderen meer wilt, zou ik hier niet blind op af gaan! Het bewijs kan hier inmiddels al lopen!

Karin, ik ga er ook vanuit dat dat je baarmoeder goed schoongemaakt wordt na een ks en je kan natuurlijk gewoon al weer ongesteld zijn. Ik ben na 5 weken met spoed gecurreteerd en was exact 4 weken daarna alweer ongesteld en vanaf dat moment weer regelmatig. Hou het echter wel even in de gaten en als het te lang duurt of te heftig / duizelig wordt, zou ik wel meteen aan de bel trekken.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:15:34 #43
94046 PM-girl
pi_52189228
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eh... als je geen kinderen meer wilt, zou ik hier niet blind op af gaan! Het bewijs kan hier inmiddels al lopen!
Ik had hem al verwacht! Maar ik weet ervan en gebruik het zeker niet als methode hoor
*
pi_52190399
Bedankt voor de antwoorden Nebelung en Karin! Ik ga op zoek naar ijsblokjesvormpjes en zo de boel invriezen.
pi_52191493
Van die zachte vormpjes vind ik handiger dan de harde, want die zijn makkelijker uit te drukken. Zelf heb ik blauwe bakjes van silliconen. Die zijn wel handig. Daarvoor had ik hard plastic en dat was heel onpraktisch.
*OUD heilige*
pi_52204428
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:58 schreef YPPY het volgende:
Van die zachte vormpjes vind ik handiger dan de harde, want die zijn makkelijker uit te drukken. Zelf heb ik blauwe bakjes van silliconen. Die zijn wel handig. Daarvoor had ik hard plastic en dat was heel onpraktisch.
Die heb ik net vanmiddag gekocht (voordat ik je bericht had gelezen). Goede koop dus!
Sterilizeren jullie de ijsblokjesbakjes trouwens ook?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:26:48 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52205685
FOK! kreeg het verzoek het volgende oproepje te plaatsen.
Bij deze.
quote:
Het is eindelijk zover, de organisatie van de ontmoetingsdag ter ere van de Wereld Borstvoeding Week is rond! Deze dag wordt nu al vijf jaar georganiseerd door een aantal voedende moeders en was van oorsprong een dag om gewoon gezellig samen te zijn. Ondertussen is deze dag uitgegroeid tot een informatieve bijeenkomst, waar gezellig samenzijn nog steeds centraal staat!

Ook dit jaar zullen we weer gaan proberen om het Nederlandse record simultaan borstvoeding geven te verbreken! Het record staat voor Nederland op zestig voedende moeders. Laten we ons best doen om dat dit jaar te gaan verbreken!

We hebben diverse mensen bereid gevonden om workshops en/of informatiebijeenkomsten voor ons te verzorgen. Niet alleen het thema van dit jaar (borstvoeding in het eerste uur en de kraamweek) komt aan bod, maar ook het langvoeden, (fulltime) kolven, babymassage, belang van nachtvoedingen, attachment parenting en draagdoeken komen aan bod! Voor iedere (aanstaande) moeder wat wils...

Als locatie hebben we Utrecht gekozen, redelijk centraal voor iedereen. Datum is zaterdag 29 september. Meer informatie kunnen jullie vinden op: www.wbwnederland.nl

Vragen over deze dag graag daar stellen, het is immers bijna ondoenlijk om alle fora in de gaten te houden waar deze aankondiging geplaatst is.

Wij hopen jullie allen op 29 september in Utrecht te mogen verwelkomen!

Nynke Bal en Annet Janssen
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:15:42 #48
94046 PM-girl
pi_52209417
He, leuk! Het zou toch eerst in Venraij zijn?
*
pi_52210686
In het begin steriliseerde ik ze wel mipi, ik weet niet meer tot hoe lang precies.

Dat klinkt leuk, jammer alleen dat ik Anna dan zeker niet aan de borst krijg in die drukte.
*OUD heilige*
pi_52212358
Jammer, 29 september zit ik in Florida te voeden
pi_52214258
Leuk!! Utrecht is nog wel te doen, en ik ben ook nog vrij dat weekend.
Nog meer mensen van hier die wel willen gaan?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 07:46:50 #52
94046 PM-girl
pi_52219309
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:42 schreef beefcake het volgende:
Jammer, 29 september zit ik in Florida te voeden
Ben benieuwd hoe ze in amerika omgaan met bv!
*
pi_52219613
Gaan we meeten?
*OUD heilige*
pi_52220387
PM, ik heb eens gelezen dat je in sommige staten niet in het openbaar mag voeden omdat het onder onzedelijk gedrag valt. Rare Amerikanen Ik weet alleen niet hoe dat in Florida is, ik ben ook benieuwd

Ja gezellig YPPY
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:14:31 #55
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52220963
Straks kom je nog in het nieuws:
Nederlandse vrouw opgepakt in Florida vanwege onzedelijk gedrag

pi_52221152
Wel een leuk verhaal voor later
pi_52221158
Ik zal de agenda er eens op naslaan. Maar beloof nog niets.
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:14 schreef LadyS het volgende:
Straks kom je nog in het nieuws:
Nederlandse vrouw opgepakt in Florida vanwege onzedelijk gedrag

donderdag 9 augustus 2007 @ 10:31:17 #58
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52221321
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:23 schreef beefcake het volgende:
Wel een leuk verhaal voor later
Ja, je hebt wel wat te vertellen later
En je mag vast nooit meer Amerika in, kom je op de mogelijke terroristenlijst.
pi_52221906
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:31 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ja, je hebt wel wat te vertellen later
En je mag vast nooit meer Amerika in, kom je op de mogelijke terroristenlijst.
Vanwege ontploffende tieten dan

PM-Girl, dat in Venraij is iets anders.
pi_52235482
Yahoo vandaag geregeld dat ik per 30 augustus gewoon een kolfruimte beschikbaar heb op de faculteit en dat gaat helemaal goedkomen!!
En er is zelfs een koelkast geregeld waar ik gebruik van mag maken.

In eerste instantie vroeg de studieadviseur of ik niet op het toilet kon kolven Maar nadat ik vroeg of hij zijn boterhammen ook altijd op de wc smeerde ging hij toch maar op zoek naar wat anders

Morgen eens even de afdeling bellen en afspraken maken, maar ben wel blij dat het ruim op tijd geregeld is!!
pi_52237681
P_iglet wat super. En wat een mega goede opmerking over die boterhammen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:02:07 #62
94046 PM-girl
pi_52240814
Fijn P_iglet!

Nebelung, maar wel dezelfde datum toch?
*
pi_52241294
Ja. Het is dan Wereld Borstvoedingsweek. (nou ja, in Nederland dan, de rest van de wereld 'viert' dat de eerste week van augustus, alleen Nederland viert dat in week 40 ), vandaar deze initiatieven.

Dat andere in Venray is dit: http://88.211.166.250/infodagborstvoeding/ Infodag Borstvoeding en een initiatief van afd. Noord-Limburg van de VBN. Deze dag lijkt mij vele malen interessanter, maar het is me te ver weg.

p-iglet, wat fijn
pi_52241496
P_iglet wat goed hee
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:49:12 #65
94046 PM-girl
pi_52242387
Ok Nebelung, dankjewel!

Simon is vorig jaar geboren aan het begin van de borstvoedingsweek! Daar kwam mijn vader mee binnen in de verloskamer, hij had al een foto gemaakt van de poster
*
pi_52310472
Ik ben gestopt nu met borstvoeding geven. Vind het wel mooi geweest. Hij heeft in de afgelopen week misschien maar een paar keer gevraagt om de borst en nu na een paar dagen dat hij niet vroeg heb ik gisteravond toen hij wel wilde en vanochtend weer hem maar geweigerd, en hij vind het prima. Ergens vind ik het jammer, maar in kapotte tepels had ik niet zo een trek vooral omdat ze niet goed helen als hij bij mij drinkt. Nu zien ze er weer mooi uit. Merlijn heeft toch ruim 19 maanden BV gehad. Het is goed zo.
pi_52310505
Dat is toch heel lang geweest Randa en binnenkort mag je weer.
*OUD heilige*
pi_52310626
Daar heb ik ook echt zin in. Had ook wel willen tandemen eigenlijk maar doordat Merlijn zelf al zo weinig meer vroeg en vaak dagen oversloeg leg ik me er maar bij neer. Samen gestopt zullen we maar zeggen. En in februari de volgende aan de borst.
pi_52312033
Mooi gedaan hoor Randa. En zo min of meeer natuurlijk afbouwen en stoppen lijkt mij wel prettig.
Leuk vooruitzicht weer zo'n kleintje aan de borst!
Ik vroeg mij net onder het voeden af of wij de twee jaar gaan halen. Op zich niets dat er op wijst dat Emma niet nog twee en een halve maand blijft drinken maar ik ben het zo af en toe zat. Emma drinkt vrij onregelmatig, ik voed nog steeds op verzoek,in die zin dat ik zelden aanbied. In de praktijk komt dat neer minimaal één voeding per 24 uur tot zo'n 5 keer als ze niet in haar hum is.
Mijn borsten kunnen dat prima aan. Tijdens onze 'vakantie' is Emma voor het eerst een nacht weg geweest (in totaal zo'n 30 uur) . Ik heb een keer gekolfd maar na een opbrengst van 15 cc heb ik dat maar niet nog een keer gedaan;) .
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52317567
Klinkt fijn, zo'n gezamenlijk besluit Randa. Geen huilend kind, geen huilende mama! En 19 maanden is een behoorlijk lange periode! Lijkt me overigens ook dat zo'n besluit makkelijker te maken is doordat je weet dat je straks weer mag.

Hier lijkt het er ook op dat het langzaam maar zeker gaat afbouwen. Overdag wil ze in het geheel niet meer en de nachtvoedingen worden ook - eindelijk- minder. Ze drinkt tegenwoordig om 23.00 en rond 3 en 7 uur. ze heeft zelfs deze week 2 keer maar 2 voedingen gevraagd en de midden-in-de-nachtvoeding overgeslagen! Ik was elk uur wakker! Dat zit niet meer in mijn systeem (na 3 jaar zwanger, bv, zwanger, bv) om door te slapen! Toch zou ik er best aan kunnen wennen!
Gaf trouwens wel een beetje de angst dat ze plotsklaps helemaal in 1 keer zou kunnen stoppen, want na die eerste nacht doorslapen, wilde ze smorgens alleen nadat ik aangedrongen had. Mijn borsten stonden op knappen en moet er niet aan denken dat ik er tot savonds laat mee had moeten lopen! Heb niet eens een kolf en vind het niet echt de moeite om er nu nog 1 aan te schaffen.
Ik laat het op zijn beloop nu. Wil nog niet stoppen maar wel minder vaak voeden. Krijg er wel steeds meer vrede mee dat het straks over is en vermoed dat het ook niet zolang meer zal duren. Kan ze tenminste ook eindelijk eens op een eigen kamertje.
pi_52323902
Moet wel eerlijk zeggen dat het gisteravond wel even moeilijk was voor mij omdat hij toch weer naar de borst aan het wijzen was. Het is dan wel even huilen van boosheid hoor, maar zo kort en hij valt gewoon in slaap. Doordat hij bij ons in bed slaapt tot hij volgende maand zijn eigen kamer krijgt is het lastig, want het is wel aanwezig voor hem. Vind het ook raar dat hij dus van de week twee dagen niet heeft gevraagd en nu wel ineens dagelijks vraagt.
pi_52337078
Heb vandaag trouwens een berichtje gehad van de LLL-leidster hier (zij heeft me in het begin wat goede tips gegeven) of ik in Budel eens naar een avond van de LLL zou willen komen om als langvoedende moeder de zwangere moeders meer informatie te geven over mijn ervaringen. Vind ik toch wel erg leuk.
pi_52339923
Hee meiskes, wat leuk om te lezen dat er nog een boel lekker aan het voeden zijn hier
Hier aan het afbouwen met overdag kolven, nog 1x doe ik, want Nune blieft overdag geen borst meer. Schema: 19:00 22:00 5:30. Verder is ze slimmer dan wij, lekker kattig aan het worden en een vreetzakje
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:36:59 #74
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52340724
Randa, fijn dat je je er goed bij voelt, de manier waarop het gegaan is

Hier heb ik Iris al 2 of 3 ochtenden niet gevoed, maar ik denk toch dat ik haar morgenochtend even aanleg. Ik ben zo bang dat ik spijt krijg van het stoppen. Als ik eenmaal gestopt ben, kan ik niet meer terug, dus morgen weer voeden Ik hoef niet te werken, dus het kan lekker in bed
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:45:59 #75
3011 E.T.
pi_52341049
Ik moest een beetje gniffelen, LadyS

Leuk Randa, om voor zwangeren te mogen vertellen hoe leuk borstvoeden is

HIer is de bv echt een aflopende zaak. Ik blijf nog wel stug volhouden en leg Tijn iedere keer aan, hij moet erg hard werken voor de TSR (die ook pijnlijk is en zich nu voornamelijk in mijn tepelhof bevind ipv verder achterin mijn borst) en zo heel veel melk komt er niet meer na de TSR.
Gelukkig doet hij het er 's nachts nog wel prima op, ik hoef dus niet naar de keuken voor een flesje (dan zouden we de nachtvoedingen er wel erg snel af hebben denk ik ).
Maar verder overdag krijg hij na elke voeding bij mij nog een fles van zo'n 160cc (2x) en 's avonds voor het slapengaan zelfs 200cc.

Maar ik blijf evengoed die momenten die er zijn nog wel stug doorgaan.. Ik wil zo graag tandemen (hoewel ik nu wel het idee heb alleen nog maar met eten bezig te zijn.. voeden, fles, fruit, boterham, tussendoortjes, warme hap, toetje en dat allemaal in die paar uurtjes dat hij wakker is.. Maar goed, ik kan me nog herrinneren dat dat snel 'gewoon' wordt)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52341723
Ik heb de late avondvoeding eruit gegooid, Quinten krijgt daar nu een flesje Nutrilon voor. Nu kan Dennis ook eens dat flesje geven en kan ik weer een keer vroeg naar bed
Als ik werk krijgt meneer ook nog maar 1 borstvoeding mee, en dus 1 kunstvoeding. Ik kolf drie keer op mijn werk, maar krijg gewoon geen twee voedingen bij elkaar. Ik mag blij zijn als ik er een (180 ml) kolf De dagen dat Quinten bij mij is, drinkt hij gewoon de hele dag uit de borst, dan heeft hij wel genoeg. Stom toch, dat dat kolven zo slecht gaat. Maar goed, ik ben in ieder geval wel helemaal tevreden omdat hij 6 maanden volledig bv gekregen heeft

Randa, leuk dat de LLL je gevraagd heeft
  maandag 13 augustus 2007 @ 21:56:25 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52343450
Waarom moet je gniffelen, ET

Quinten ook al 6 maanden bv
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:02:10 #78
3011 E.T.
pi_52343675
om het wel/niet stoppen bij jou, LadyS .. wel of niet definitief.. en dan toch nog maar een keertje aanleggen..

Het klinkt gewoon zo grappig
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:05:39 #79
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52343811

Ja stom he, ik ben niet zo goed om een beslissing te nemen waar ik niet op terug kan komen
Dus dan maar weer aanleggen Eigenlijk heb ik ook geen echte reden om te stoppen
Ik bedoel: als bij de vellen erbij hingen (a la Randa ) was het makkelijk gekozen voor mij, dan was ik allang gestopt, maar nu gaat het gewoon goed. Nou ja, ik zie het wel weer
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:39:14 #80
94046 PM-girl
pi_52360661
Hier gaat het voor de verandering eens erg goed!
Ik kolf niet meer als ik moet werken, dit gaat goed en op de thuisdagen voed ik vaker, zonder problemen!
Enige nadeel van dit nieuwe, lichtere patroon, de menstruatie die driedubbel zo zwaar is ineens...
*
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:39:30 #81
94046 PM-girl
pi_52360666
Randa, tot snel ziens!
*
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:48:20 #82
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52360905
Randa tot snel.

PM, ik merk hier ook dat als ik een dag alleen ben met Maud dat ze dan ook makkelijk bij me kan drinken overdag. Terwijl ze op de andere dagen Friso krijgt. Mooi om te zien hoe een lichaam werkt.

E.T. stoer dat je volhoud. Het lijkt me ook wel gaaf om te tandemen. Dus dat is dan wel de uitdaging voor jou om vol te houden. En de nachtvoeding. Hier ook een hele belangrijke reden.

Nune, zie dat jij en Maud nog steeds samen op gaan. Alleen het kolven doe ik niet meer.

Randa tot snel.
pi_52361103
Leuk om te lezen "al la Randa" .

Nou ik lees en schrijf ws nog wel mee. Maar toch ook
pi_52364706
De borstvoeding loopt hier na 3 weken eindelijk lekker. Nu wil ik gaan kolven voor het geval ik eens een dagje weg wil. Maar wanneer kan ik dan het ebste kolven? Ik kan moeilijk een hele voeding kolven want Linde moet natuurlijk ook gewoon eten. Nu heb ik vanmiddag na het voeden nog wat gekolft maar dit was maar 20 ml. Kan ik dit in de koelkast zetten en er dan de eventuele opbrengst van het volgende after-voedingsuurtje aan toevoegen?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:53:29 #85
108648 cattie
lieve moeder
pi_52366278
Wat fijn dat de bv goed loopt Stiemie!
20 ml is al hardstikke veel voor een eerste keer! Het handigst is het over het algemeen als je na de ochtendvoeding kolft, maar als het jou op een ander moment beter uit komt, kun je dat ook proberen. Vlak voor een voeding is niet zo handig. Ik kolfte in het begin tussen de voedingen in, tijdens een slaapje.
Qua bewaren staat er een handige link in de OP.:
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden

Linde is nog erg jong om een flesje te geven, meestal wordt aangeraden om pas na 6 weken te beginnen, ivm tepel/speen verwarring. Als ik jou was, zou ik de melk die je nu kolft invriezen (bijvoorbeeld in ijsblokjesbakjes) zodat je die over een paar weken kunt ontdooien en geven. Als je elke dag kolft, heb je dan al een hele voorraad!
Succes ermee.
pi_52368503
Hallo Cattie,

Bedankt voor je reactie! Ik heb net na de voeding weer even gekolft en nu was het 10 ml. Da's toch samen alweer 30 ml! Ik laat alles in de koelkast afkoelen en giet het dan bij elkaar zoals beschreven in de link die je plaatste. Linde heeft helaas nog niet echt een vast voedingsritme dus tussen de voedingen in durf ik nog niet echt omdat ze soms 2 uur slaapt en de andere keer weer 5 uur. Dan zou ze dus precies wakker kunnen worden als ik net klaar met kolven ben en dat is niet handig.

We geven haar trouwens wel al een flesje omdat het de eerste week helemaal niet goed liep met de borstvoeding (ik had veel last van tepelkloven) en toen heeft ze gekolfde melk ik een flesje gekregen. Gelukkig gaat dat helemaal goed en heeft ze geen last van tepel/speenverwarring.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:44:09 #87
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52369563
Stiemie wat goed. En wat lekker dat Linde zo goed drinkt.
pi_52401205
Dat is mooi gekolfd voor de eerste keren Stiemie. Meteen een tip: leer ook met de hand kolven. Altijd handig voor als je geen kolf bij de hand hebt en je wilt spanning kwijt.

Bijna een jaar nu, had echt nooit gedacht dat we dat zouden gaan halen. En het is zo makkelijk nu. Alleen daarvoor al ga ik door. 's Nachts niet in de kou een flesje maken, maar lekker warm in bed blijven liggen en half in slaap vallen.
*OUD heilige*
pi_52421042
Hmm hier een tegenvaller. Kom net bij het consultatiebureau vandaan en we hebben spruw Ik dacht dat het melkaanslag was gelukkig zag ik het pas sinds 2 dagen dus we lopen er niet al heel lang mee...

We hebben allebei een gel gekregen. Linde voor in haar mondje en ik voor op mijn tepels. Kan ik de melk die ik de afgelopen dagen heb gekolft nu wel gewoon gebruiken of meot ik die weggooien? En kan ik gewoon kolven als ik de gel gebruik of is die melk niet bruikbaar ivm de infectie?
pi_52421304
Je hoeft het niet weg te gooien Stiemie.

Wat je kan doen is met viltstift of zo een grote 'S' (van spruw ) op zetten en dan alvorens je het geeft de melk even tegen de kook aanbrengen (dus niet aan de kook). Dan kan je het gewoon geven.

Of je nu wil blijven kolven moet je even bedenken. Je kan dat in principe net zo aanpakken als hierboven beschreven. Dan zou ik alvorens je kolft wel even de gel wegvegen met een washand.

Denk ook aan het wassen van dingen: slabjes, speelgoedjes, spuugdoekjes, je beha's enzo, allemaal op 60 graden.

Heb je Daktarin orale gel gekregen? Smeer niet zo'n hele lepel in Linde's mondje hoor. Dat is veel te veel en te plakkerig. Gebruik ongeveer drie bolletjes ter grootte van een erwtje.
Moet je dezelfde gel op je tepels doen? Want dat is niet zo effectief. Voor jezelf kan beter miconazol halen bij de apotheek, hoeft niet op recept. (dat is in principe ook Daktarin, maar werkt beter dan de orale gel, die in de mond hoort dus en niet op de tepels. Het enige voordeel van orale gel op je tepels is dat je het niet weg hoeft te vegen voor je voedt/kolft). Miconazol moet je wel wegvegen voor je voeden/kolven gaat.

Linkje uit de OpeningsPost erbij: http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#7
pi_52422083
9 maanden en we gaan voorlopig door. Heb begrepen dat het (her)introduceren van de koemelk over ca. 2 maanden gaat plaatsvinden. En dat dit het beste via mij kan. Ik hoop zo ontzettend hard dit gaat lukken. Dat het goed blijft gaan. Duimen jullie met me mee?
pi_52422107
Ik duim heel hard met je mee chacama!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52423738
Ik duim mee, Chacama!
Ronja heeft tijdens de vakantie weer ontzettend veel gedronken. Vooral snachts want ze vond het best spannend en heeft dus veel bij mij in bed geslapen. En ja, dan kan je als dreumes natuurlijk de nachtelijke slokjes niet weerstaan.
gevolg: een cupmaat er bij door de verhoogde productie en een tepelkloof doordat ze aan de borst in slaap viel en dus lekker met haar tandjes heeft geschuurd.
Maar alles gaat weer de goede kant op dus ik denk dat we morgen al weer op de normale ochtend-avond-nacht-voedingen zitten.

balen van de spruw, Stiemie. Hopelijk ben je er snel van af.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:05:34 #94
94046 PM-girl
pi_52433856
Stiemie, getver! Blijf het goed in de gaten houden!
Maar dat kolven klinkt best ok, met zulke eerste-keer opbrengsten

Owlet Auw! Wel fijn dat Ronja zo rust en troost kon vinden. Hoe ging het in vliegtuig, heeft ze daar ook gedronken?

Chacama, ik duim mee!

Hier gaan we goed ik kolf niet meer, voed soms maar 2 keer per dag maar het loopt nog goed! Wat heerlijk om niet meer te hoeven kolven!
*
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:59:58 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_52524299
tvp
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_52539435
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:14 schreef chacama het volgende:
9 maanden en we gaan voorlopig door. Heb begrepen dat het (her)introduceren van de koemelk over ca. 2 maanden gaat plaatsvinden. En dat dit het beste via mij kan. Ik hoop zo ontzettend hard dit gaat lukken. Dat het goed blijft gaan. Duimen jullie met me mee?
Ik duim voor jullie!
pi_52543089
@ PM-girl. Ja, ze kon in het vliegtuig makkelijk drinken. Gelukkig maar want dat zorgde weer voor wat afleiding!
pi_52580975
Wow al 9 maanden borstvoeding! Echt heel knap chacama Lijkt me heel mooi om je eigen kindje zo lang zelf te kunnen voeden.

Bedankt voor de reacties! Ik ben inderdaad ook na 1x al gestopt met zo'n lepeltje Dactarin want het is inderdaad wel erg veel. Nu gewoon een paar 'erwtjes' en de spruw is zo goed als weg!

Helaas hebben we een kleine crisis gehad met Linde. Ze is nu een maand oud en ze huilde steeds zo enorm veel. Soms zelfs 5 uur bijna non-stop waarbij ze alleen stil was tijdens de borstvoeding.

Ook was een ritme nog erg ver te zoeken omdat ze steeds na de voeding eerst zo'n 1,5 tot 2 uur in bed lag te krijsen en dan pas in slaap viel. Ze sliep dus echt steeds maar hooguit een uur en dat was echt veel te weinig. Nu hebben we haar op het consultatiebureau laten wegen voor en na de voeding en het bleek dat ze maar 80 ml dronk in plaats van de 110 die ze mag hebben.

Conclusie: ze drinkt te weinig en daardoor bleef ze huilen (HONGER!) en daardoor sliep ze te weinig waardoor ze weer te moe was om te drinken etc...

Nu hebben we eerst een paar dagen gekolft om te kijken of ik wel genoeg melk heb (soms kolf ik nu makkelijk 110 ml wanneer ik in plaats van de voeding kolf dus dat kon het niet zijn) Dus gisteren bij een lactatiedeskundige geweest en ik ben zo blij dta we dat gedaan hebben!!!! Voeden doet nu geen pijn meer!!! Ondanks dat kraamzorg, ziekenhuis, verloskundige en consultatiebureau zeiden dat er niks mis ging bij het voeden Gewoon een maand lang lopen klooien voor niets. Achteraf bleek dat ik meer tepelvoeding gaf dan borstvoeding. We oefenen nu samen met een grote hap borst nemen en ik heb dus voor het eerst pijnloos gevoed Bovendien drinkt ze nu veel meer en sneller omdat ze zelf de tepel niet meer afknijpt met haar mondje!

Hopelijk kunnen we nu meer van ons meisje gaan genieten want daar was tot nu toe niet echt sprake van Op een of andere manier begon ik bijna te denken dat ze een hekel aan me had omdat ze zoveel huilde en nooit een blij was.
Voel me nu wel een erg mislukte moeder om er pas na een maand achter te komen dat je kleine meisje gewoon honger heeft
pi_52581136
Goed dat je naar de lactatiekundige bent geweest Stiemie. En ontzettend jammer dat die andere organisaties je niet goed hebben geholpen.
Je bent echt niet mislukt! Ondanks de pijn en problemen heb je doorgezet en een goede oplossing gezocht en gevonden. Super toch.
*OUD heilige*
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:59:35 #100
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52582792
Stiemie. Je bent niet mislukt. Je bent een nieuwe mama. Die er alles aan doet om haar meisje het beste te geven. En dat je het gevoel hebt, dan kan ik me voorstellen. Zo heb ik Maud 2 weken lang honger laten hebben omdat ze bij de oppas de verkeerde speen had en zo heeft elke mama wel iets waarvan ze kunnen zeggen: waarom was ik zoooooo stom. Simpel.....omdat je het niet wist.

Dus alleen maar voor jou, want je hebt goed gehandeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')