Wow al 9 maanden borstvoeding! Echt heel knap chacama
![]()
Lijkt me heel mooi om je eigen kindje zo lang zelf te kunnen voeden.
Bedankt voor de reacties! Ik ben inderdaad ook na 1x al gestopt met zo'n lepeltje Dactarin want het is inderdaad wel erg veel. Nu gewoon een paar 'erwtjes' en de spruw is zo goed als weg!
Helaas hebben we een kleine crisis gehad met Linde. Ze is nu een maand oud en ze huilde steeds zo enorm veel. Soms zelfs 5 uur bijna non-stop waarbij ze alleen stil was tijdens de borstvoeding.
Ook was een ritme nog erg ver te zoeken omdat ze steeds na de voeding eerst zo'n 1,5 tot 2 uur in bed lag te krijsen en dan pas in slaap viel. Ze sliep dus echt steeds maar hooguit een uur en dat was echt veel te weinig. Nu hebben we haar op het consultatiebureau laten wegen voor en na de voeding en het bleek dat ze maar 80 ml dronk in plaats van de 110 die ze mag hebben.
Conclusie: ze drinkt te weinig en daardoor bleef ze huilen (HONGER!) en daardoor sliep ze te weinig waardoor ze weer te moe was om te drinken etc...
Nu hebben we eerst een paar dagen gekolft om te kijken of ik wel genoeg melk heb (soms kolf ik nu makkelijk 110 ml wanneer ik in plaats van de voeding kolf dus dat kon het niet zijn) Dus gisteren bij een lactatiedeskundige geweest en ik ben zo blij dta we dat gedaan hebben!!!! Voeden doet nu geen pijn meer!!! Ondanks dat kraamzorg, ziekenhuis, verloskundige en consultatiebureau zeiden dat er niks mis ging bij het voeden
![]()
Gewoon een maand lang lopen klooien voor niets. Achteraf bleek dat ik meer tepelvoeding gaf dan borstvoeding. We oefenen nu samen met een grote hap borst nemen en ik heb dus voor het eerst pijnloos gevoed
![]()
Bovendien drinkt ze nu veel meer en sneller omdat ze zelf de tepel niet meer afknijpt met haar mondje!
Hopelijk kunnen we nu meer van ons meisje gaan genieten want daar was tot nu toe niet echt sprake van
![]()
Op een of andere manier begon ik bijna te denken dat ze een hekel aan me had omdat ze zoveel huilde en nooit een blij was.
Voel me nu wel een erg mislukte moeder om er pas na een maand achter te komen dat je kleine meisje gewoon honger heeft