abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53226450
Ja, hoe zie je juist het verschil tussen zuigbehoefte en honger?

En kan het dat je je tsr niet voelt?

Ik kolf nu 2x per week, een klein voorraadje voor als ik naar de avondles ga. Ik ben dan 5-6 u weg en dat is voor onze kleine meid toch te lang. Gelukkig hier geen (of nog geen?) verwarring met speen/tepelverwarring.
Heb overigens de handkolf van Avent, daar red ik het voorlopig wel mee.
pi_53227368
Davinia, k_p heeft die kolf onlangs in het vraag en aanbod topic gezet, maar wist niet of je daar ook las.

Ze woont idd net als ik in den haag.

Kun je niet zomaar op inloop naar de kapper? Dan kun je meteen na een voeding gaan.
pi_53227404
Het heeft bij mij maanden geduurd voor ik dat verschil zag Iksje. Ik weet niet of daar vaste kenmerken voor zijn. Als ze zuigbehoefte had, nam ze genoegen met een 'lege' borst. Had ze honger, dan werd ze daar kwaad van.

Ik voel mijn tsr zelden. Eigenlijk alleen de eerste maanden als Anna 's ochtends dronk en ik niet had gekolfd daarvoor.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53227405
Ik hoor Elise vaak sabbelen en volgens mij is dat een hongersignaal. In de eerste maanden haalde ik Elise dan uit bed om te voeden, maar de laatste tijd wacht ik gewoon en vaak valt ze dan weer in slaap (ook al baal ik dan vaak omdat ik dan al flink op spanning zit). Ze huilt in ieder geval niet. Wat doen jullie als je je kindje hoort sabbelen op vingers? (Elise is bijna 7 maanden).

Vandaag was trouwens echt een rotdag, een omgekeerde regeldag leek het wel. Gisteravond laat voor het laatst gevoed, vanmorgen pas weer om half 10 1 borst, toen wilde ze niet meer terwijl die andere ook flink op spanning stond. De volgende voeding wilde ze pas 6 uur later 1 borst.
Gelukkig heeft ze net even lekker gedronken. Hopelijk doet ze dit schema niet te vaak (en ze heeft dus nieteens bijvoeding gehad!)
pi_53227457
Sabbelen is ook als troost denk ik, om zich niet zo alleen te voelen. Anna deed het lang ipv duimen, want dat kon ze nog niet.

Wel gekolfd tussendoor Sidn3y? Met zo weinig voedingen, zou ik bang zijn voor een verstopping/ontsteking.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_53227984
Zoiets vermoed ik ook met dat sabbelen, daarom voed ik haar dan ook niet. Ze vraagt ook zelden om een nachtvoeding eigenlijk (late avondvoeding niet meegeteld). In de eerste maanden werd sabbelen wel opgevolgd door schreeuwen, maar sinds ze dat niet meer doet voed ik haar dus ook niet meer.

Ik heb niet gekolfd vandaag, wilde ik wel maar de kolf was vanmorgen niet schoon (nouja, kolf wel maar flesje niet) en we moesten weg omdat we op bezoek zouden gaan bij vrienden. Ik dacht ze drinkt straks wel weer want ze had maar kort gedronken, maar Elise was zo afgeleid dat drinken er gewoon niet in zat. Pfffff volgende keer zet ik wel een glas onder mijn kolf!
Gelukkig lijk ik niet vatbaar voor borstontsteking enzo, ik heb er nog nooit last van gehad (even afkloppen)
  zondag 16 september 2007 @ 21:38:16 #82
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53229182
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:57 schreef Iksje het volgende:
Ja, hoe zie je juist het verschil tussen zuigbehoefte en honger?
Wij gebruiken een speen (combi van Difrax, niet de dental met afgeplat dinges van onder, zullen ze ook in Belgie hebben, denk ik). Als Eli ophoudt met brullen, EN zijn speen inhoudt, dan is het zuigbehoefte. Anders gaat het shirt omhoog.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_53240530
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:16 schreef LadyS het volgende:
14,5 maand
Variety is the spice of life
pi_53240596
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:57 schreef Sidn3y het volgende:
Zoiets vermoed ik ook met dat sabbelen, daarom voed ik haar dan ook niet. Ze vraagt ook zelden om een nachtvoeding eigenlijk (late avondvoeding niet meegeteld). In de eerste maanden werd sabbelen wel opgevolgd door schreeuwen, maar sinds ze dat niet meer doet voed ik haar dus ook niet meer.

Ik heb niet gekolfd vandaag, wilde ik wel maar de kolf was vanmorgen niet schoon (nouja, kolf wel maar flesje niet) en we moesten weg omdat we op bezoek zouden gaan bij vrienden. Ik dacht ze drinkt straks wel weer want ze had maar kort gedronken, maar Elise was zo afgeleid dat drinken er gewoon niet in zat. Pfffff volgende keer zet ik wel een glas onder mijn kolf!
Gelukkig lijk ik niet vatbaar voor borstontsteking enzo, ik heb er nog nooit last van gehad (even afkloppen)
Je kan ook heel goed zonder kolf kolven. Heb zo een keer 100ml afgekolfd omdat ik ook gek werd van de spanning en geen kolf bij me had. Breed glas verdiend dan wel de voorkeur
pi_53242221
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:14 schreef chacama het volgende:
Je kan ook heel goed zonder kolf kolven. Heb zo een keer 100ml afgekolfd omdat ik ook gek werd van de spanning en geen kolf bij me had. Breed glas verdiend dan wel de voorkeur
Als ik de tijd had gehad, had ik snel het flesje schoongemaakt en gaan kolven, maar aangezien we al een half uur uitliepen om op tijd weg te gaan naar ons bezoek (we waren al te laat dus omdat Elise ons ook al niet gewekt had, de uitslapert) dus niet gedaan. De rust om even te kolven met de hand had ik niet en bij de visite had ik daar niet echt zin in.
Vanmorgen trouwens weer prut, ze wilde weer uitslapen. Nog even en ze slaapt gewoon het klokje rond zonder voeding, pffffff. Vanmorgen maar wel even de druk eraf gekolfd.
pi_53242787
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:11 schreef nebelung het volgende:

[..]

En jij blijft mijn grote held

Laatst lag ik in bed en Iris was aan het rondscharrelen naast me, ik deed mijn shirt omhoog, ze kijkt er naar, ze geeft er een lik aan, en ging mooi verder met spelen Dus............
  maandag 17 september 2007 @ 13:52:40 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53242906
sidney, misschien heel stom, maar kan het niet zo zijn dat ze juist meer slaapt omdat ze te wienig voeding heeft? en je zo dus in een vicieus cirkeltje zit?

Ik heb er verders geen kaas van gegeten ( nebelung ) dua weet het ook niet, maar lijkt mij wel enigzins een verband tussen zitten
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53243092
Die Iris! Anna viel gisteren en vanochtend ook ineens aan terwijl ik dacht dat ze al klaar was met drinken.
*OUD heilige*
pi_53243640
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:52 schreef _evenstar_ het volgende:
sidney, misschien heel stom, maar kan het niet zo zijn dat ze juist meer slaapt omdat ze te wienig voeding heeft? en je zo dus in een vicieus cirkeltje zit?
Euhh geen idee, kan dat? Ze groeit goed dus daar is in ieder geval niets mis mee.
Ze drinkt gemiddeld 6 keer op een dag, maar lijkt wel minder vaak te willen drinken. Wie weet hoe het zit?
pi_53243793
Wat evenstar zegt, gaat voor kleine babies wel op. Met 7 maanden en een goed groeiende, drinkende, en plassende en poepende baby zou ik me daar niet druk over maken.

Het kan best zijn dat ze even wat minder vraagt (maar minder dan 6 voedingen zou ik niet gaan zonder bijvoeding nog) maar straks met hernieuwde belangstelling gaat drinken. Is ze dingen aan het leren? Zitten, kruipen of zo? Want dan heeft ze het te druk om belangstelling te hebben

Is er een reden dat je nog niet aan de bijvoeding bent begonnen? (niet dat ik het gek vindt of zo hoor). Heel vaak als je aan bijvoeding begint, gaan kindjes weer wat meer drinken.
pi_53244346
Sinds een week kan ze op d'r buik rollen en rondjes draaien op d'r buik (alleen tegen de klok in, andersom is schijnbaar moeilijker). Ze kan ook heel goed zitten alleen en is steeds subtieler met haar handbewegingen. Wil volgens mij graag kruipen maar dat lukt gewoon niet.

Bijvoeding zijn we wel aan begonnen met 6 maanden, maar niet meer dan een wortel per dag of een paar boontjes ofzo (alleen nog groenten en rijstewafel). Alleen om haar te laten oefenen en om te laten proeven en om te kijken of ze erop reageert, maar niet echt als voeding. Ze krijgt ook niet elke dag, ze werd een beetje nukkig en daarom waren we weer even gestopt.

Tot zo'n 5 maanden deed ze altijd heel lang over een voeding en toen ineens kon ze in een paar minuten klaar zijn. Ze is mega snel afgeleid en dan is drinken dus niet boeiend genoeg, maar ze krijgt wel genoeg binnen.
Ik vind vooral zo'n lange nacht zonder drinken lastig. Ik heb om de haverklap 's ochtends teveel druk op m'n borsten en vanmorgen ook weer alles doorweekt van de melk
Een melktekort kan ik me hier in ieder geval nog niet voorstellen!

Ga maar eens kijken of ze al wakker is, want het is nu ook alweer 4,5 uur geleden...
  maandag 17 september 2007 @ 14:53:52 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53244348
oops ik las 7 weken haha
pi_53244378
Met 7 weken kwam ze zo om het uur geloof ik, ben toch ook wel blij dat dat voorbij is hoor
  maandag 17 september 2007 @ 16:41:58 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_53247138
Ik moet even iets kwijt.
Dit weekend was mijn schoonmoeder bij ons. Ze vroeg mij of ik nog bv geef. Nee, niet meer. Waarop mijn man aanvulde dat Ive zelf besloten heeft te stoppen en dat wij dat prettig vinden. De reactie van mijn schoonmoeder: "Oh, gelukkig" Ik dacht naief dat ze blij was voor ons dat Ive zelf de beslissing heeft genomen. Maar ze ging verder: "Want anders heb je straks een kind van 3 dat door de straat heen roept "mama tiet, mama tiet"."

Zo, wat werd ik daar pissig van. Ik heb even fijntjes uitgelegd dat dat een kwestie van opvoeden is en dat er voldoende peuters aan de borst zijn die dat wel subtiel vragen. En verder heb ik er niets over gezegd, maar ik ben zo pissig dat zij blij is dat ik gestopt ben met bv geven. Wat heeft zij daar nou mee te maken. Ik vind het opeens extra jammer dat Ive geen bv meer krijgt.
pi_53247264
grrr cattie, kan me voorstellen dat je daar erg pissig van wordt.
pi_53251621
Oh, foei Cattie, dat is echt gemeen om te zeggen. Ik zou ook boos zijn geworden.
  maandag 17 september 2007 @ 21:14:37 #97
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53255156
Cattie krijgen jullie wel vaker dit soort semi-subtiele opmerkingen over jullie opvoedvaardigheen?

Toch wel fijn dat mensen een mening hebben over de manier waarop je je kind voedt. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is om te vragen of je borstvoeding geeft, gevolgd door een mening hierover. Ligt misschien aan mij (en mijn post-partum hormonen) maar ik vind dat een erg persoonlijke vraag...
Had net een (oude) mw aan de telefoon die vroeg of ik makkelijk kon voeden. Niet eens of ik bv gaf, maar de manier waarop.
Ach ik zal me er maar niet te druk om maken.
pi_53255771
Niet leuk Cattie!
Het is met bv net als met al het andere omtrent kinderen, iedereen heeft er (ongevraagd) wel wat over te zeggen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_53267901
Ik lurk hier alleen maar een beetje mee om te kijken wat me straks allemaal te wachten staat en ik kan niet veel meer zeggen dat ik heel veel respect heb voor piglet! Ik vind het zo ontzettend knap dat je het voor elkaar weet te boxen zo tijdens je studie. Petje af!

En die man, je had eigenlijk gewoon het kolfapparaat even op zijn borst moeten zetten ofzo, zal vast wel pijnlijk zijn

Cattie, schoonmoeders, schoonmoeders, wat moet ik zeggen Het is jammer dat je die niet kunt opvoeden.
pi_53268750
Thx Pruk. Dank je!!

Afgelopen weekend ook voor het eerst weer gewerkt, 2 dagdiensten van 7.30-16.00.
Was zo leuk!!
Had van te voren zoiets van hoe gaan de kinderen reageren als ik soms een half uur van de groep ben om te kolven. Maar ze vinden het volkomen logisch dat ik even melk in flesjes moet doen voor Pepijn. Want baby's kunnen niet bij papa's drinken alleen uit hun mama of een flesje
pi_53269782
Wat liefffff
*OUD heilige*
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:26:21 #102
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53270562
Dat is echt zo schattig. Heerlijk hoor de eerlijkheid van kinderen.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:52:54 #103
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53271241
Wat leuk P-iglet!

Cattie, omg!

Hier weer een menstruatie en weer het gevoel van een dreigende harde plek. Wat is dat toch, die combi...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 18 september 2007 @ 19:06:50 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53277639
Hormonen, hormonen, hormonen!!!

Vraagje: ik heb wat ruzie met mijn darmen (as usual), maar nu heeft Eli ook al twee dagen buikkrampen. Is dit gerelateerd? Kan hij buikpijn krijgen doordat/als ik ook last van mijn buik heb?
pi_53277807
Neuh. Ik denk dat jij na de tsr even wat melk moet laten weglopen

Dat ten eerste en herken je hier wat in per ongeluk?

Borstvoeding deel 35
  dinsdag 18 september 2007 @ 19:38:01 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_53278668
P_iglet, wat lief! Als ik je zo lees loopt het goed, ook met kolven en sta jij wel je mannetje tegen mensen met commentaar. Ik vind dat erg leuk om te lezen.

Mijn schoonmoeder heeft trouwens verder eigenlijk nooit commentaar op ons opvoeden, alleen met betrekking tot de borstvoeding. Ach, misschien dat ik Ive als hij 3 is een keer waar zij bij is "Mama tiet"laat roepen. Zomaar voor de lol.
  woensdag 19 september 2007 @ 09:21:02 #107
94046 PM-girl
pi_53292385
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:38 schreef cattie het volgende:

Mijn schoonmoeder heeft trouwens verder eigenlijk nooit commentaar op ons opvoeden, alleen met betrekking tot de borstvoeding. Ach, misschien dat ik Ive als hij 3 is een keer waar zij bij is "Mama tiet"laat roepen. Zomaar voor de lol.

Ik merk dat soms ook, ik voed momenteel niet meer graag in het openbaar (op ouders etc. na), maar ik vind het soms wel leuk om toch even te vertellen dat ik bv geef, wetende dat hier vragen op komen
*
pi_53292463
Overdag wil Anna niet meer drinken, dus in het openbaar voeden doe ik niet meer. Soms heb ik echter wel zin ergens te gaan zitten en d'r aan te leggen.
*OUD heilige*
pi_53292542
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:21 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik merk dat soms ook, ik voed momenteel niet meer graag in het openbaar
Stom he, eerst is het raar, dan leer je het gewoon vinden om te doen, en als ze groter worden wordt het weer moeilijker.
  woensdag 19 september 2007 @ 09:48:40 #110
94046 PM-girl
pi_53293016
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:24 schreef YPPY het volgende:
Overdag wil Anna niet meer drinken, dus in het openbaar voeden doe ik niet meer. Soms heb ik echter wel zin ergens te gaan zitten en d'r aan te leggen.
bv wekt kennelijk toch recalcitrant zijn op
*
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:58:03 #111
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53352376
Ik denk (en weet het dus bijna zeker) dat ik ga stoppen. Maud heeft alleen aan de late nachtvoeding / vroege ochtend nog genoeg en voor de rest krijgt ze 's avonds nog een fles erna en als ze in de nacht gedronken heeft krijgt ze voor d'r ochtendslaap ook nog een fles. En tussendemiddag. Ik vind het een moeilijk beslissing, maar ik denk dat Maud net zo tevreden zal zijn met een fles 's nachts/ochtends en om voor alleen de nachtvoeding het dieet nog langer vol te houden, vind ik zelf erg moeilijk. Ze heeft 5 maanden volledige bv gehad en 5 maanden gemixt.

Ik vind het niet leuk om te stoppen, maar Maud is zo erg aan de fles gewend dat die ene keer per nacht voor haar ook niet echt een ramp zal worden. Oef....kun je het lezen.....probeer ik het recht te praten....

K* verdorie...ik weet het nu opeens toch weer niet zeker. Pfffff, wat moet ik doen....

- doorgaan en haar die voeding in de nacht en avond (met erna een fles) nog geven
- stoppen en nachts een kleine fles geven of evt. water

ohhhh waarom is dit emotioneel toch zo moeilijk....
pi_53352580
Het is jouw keuze chacama, niemand anders kan die maken.

Anna drinkt alleen 's nachts en 's ochtends nog uit de borst, verder wil ze niet meer. Ik vind het wel makkelijk.
*OUD heilige*
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:11:40 #113
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53352760
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:05 schreef YPPY het volgende:
Het is jouw keuze chacama, niemand anders kan die maken.

Anna drinkt alleen 's nachts en 's ochtends nog uit de borst, verder wil ze niet meer. Ik vind het wel makkelijk.
Is ook zo, Yppy. En het is ook makkelijk dat ik dan niet naar beneden hoef, maar de behoefte aan een witte boterham met kaas wordt inmiddels ook steeds groter en groter
pi_53352862
O ja, jij hebt dat veel moeilijker natuurlijk. Dan zou ik ook wel heftig gaan twijfelen.
*OUD heilige*
pi_53352985
chacama, je hebt maanden een streng dieet gevolgd om maud het beste te kunnen geven.
Als het voor haar nu geen verschil meer maakt en je denkt dat ze het niet zal missen dan is het misschien idd tijd om te stoppen.
Wie weet vind ze 's nachts in mama's armen een flesje water of melk ook wel goed.

Een dieet volhouden voor alleen een nachtvoeding dat lijkt me erg moeilijk voor jezelf.
Maar wel een onwijs lastige beslissing

De af en toe gruwelijke behoefte aan melkwit brood met extra belegen kaas ken ik
Of roomijs, of rivella of van die goedkope champignonsoep uit blik, of of of...

hihi lunchtijd geloof ik
pi_53357349
Chacama, kanjer Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om alleen voor een nachtvoeding zo'n streng dieet vol te houden. Knap vind ik het.
En weet je, je hoeft niet in een keer te stoppen he? Je voedt al tien maanden, als je na een paar dagen besluit om toch door te gaan is de kans heel groot dat je het zo weer op kan pakken. Misschien geeft het voor jezelf rust om het in ieder geval een nacht of twee te proberen. Dan weet je daarna weer een stukje zekerder of je het wel of niet wil.
En dit is niet bedoeld om je over te halen hoor, zoals Yppy al zei: alleen jij kan die keuze maken
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:38:15 #117
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53358366
Lief van jullie allemaal om even met me mee te denken. Dat scheelt al een hoop. Ik ga even kijken hoe belangrijk ze de bv vindt. Voordat ze naar bed gaat krijgt ze dan gewoon de fles (die ze anders na de bv gekregen zou hebben) en dan bied ik boven nog de borst. Als ze daar geen intresse in heeft oftewel geen mama-honger, dan ga ik die voeding laten vallen. Na een paar dagen kan ik dat dan ook met de nacht doen. Denk dat ik hier het beste gevoel bij heb. Zo niet dan horen jullie het zeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door chacama op 21-09-2007 15:40:11 (en nog een lesje Nederlands) ]
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:45:41 #118
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53358561
Succes Chaca!

Ik vrees dat 't hier ook echt afgelopen is.. De laatste tijd dronk Tijn alleen nog 's ochtends en dat was net genoeg om zonder mopperen alles aangekleed te krijgen en rustig beneden nog een kopje koffie te drinken voordat hij z'n fles wilde.. Maar gister had ie al geen intresse en vanmorgen was 't ook alleen maar drie keer bijten en verder alleen maar om zich heen kijken.
Overdag en 's avonds wilde hij al niet meer; het was zo teruggelopen door de zwangerschap en hij had 't geduld niet om nog langer op een TSR te wachten.. Zal 't weekend nog kijken of hij wil 's morgens.. en anders is dat ook over
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:53:11 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53360339
Dat is ook wel sneu E.T. Die TRS zit Maud inderdaad ook vaak dwars. Dan zit ik al te denken...nog even volhouden, hij komt echt....doe maar.

En bijten. Tja....dat is dan wel iets waar ik van kan zeggen........dat heeft ze nog nooooooit gedaan.... en met de wet van FOK! in mijn achterhoofd, weet ik nu dus dat dit gaat gebeuren
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:54:35 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53366282
Nou, de test is gedaan. En tegen mama-honger zeg ik dus voorlopig geen nee. Dus we gaan nog maar even door. Ik heb ze eerst een fles gegeven. 180 ml aangeboden. Daar dronk ze 120 ml van. Vervolgens in bed gelegd en toen heel even (5 minuten) laten doen. Maar, ze huilde echt. Het was geen slaaphuiltje. Dus ik naar boven en daar stond ze met uitgestrekte armpjes naar me toe huhuhu. Dus eruit en aangelegd. En zo heeft ze bij me gedronken en gelegen en op het laatst had ze mijn borst vast met twee knuistjes en maakte ze 'ons' kroelgeluidje. Ik smolt en ben voorlopig dus weer overstag. We gaan nog door. Voorlopig in elk geval.
pi_53366711
chacama, fijn dat de beslissing is genomen. Door Maud dan weliswaar Lekker doorgaan!
Was ook blij dat Iris voor ons besloten heeft, zelf kon ik dat echt niet
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:21:34 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53366917
Chacama held
pi_53368778
Ik ga ook nog steeds door omdat Emma geen aanstalten maakt om te stoppen. Zo af en toe denk ik er over na om te stoppen maar als Emma dan weer vol overtuiging bij mij drinkt weet ik niet meer waarom ik ook al weer zou willen stoppen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_53372334
Heerlijk herkenbaar om te lezen Chacama!

Ook hier is het sterk aflopende zaak. Tinka krijgt tegenwoordig de fles mee snachts, gevuld met limonade omdat dat het enige is dat mevrouw blieft. Ik meng het steeds dunner aan omdat het uiteindelijk toch de bedoeling is dat ze snachts alleen water drinkt. Maar ze drinkt dus 2 flesjes per nacht! Dus het nachtelijke drinken zit er in gebakken, alleen geeft ze nu vaker de voorkeur aan de fles dan aan bv. Ze drinkt nog 1 a 2 keer per nacht bij mij. En soms maakt ze me even wakker om de fles bij mij te drinken! (Leuk, kan ik nog niet doorslapen!)
Hierdoor (en wat stress om persoonlijke omstandigheden) loopt de bv in rap tempo achteruit. Ze drinkt alleen nog uit haar lievelingstiet, de andere laat ze nu helemaal links liggen, dus die maakt eigenlijk ook al niets meer aan. Lijkt er op dat ik binnenkort toch de laatste voeding ga geven.
pi_53374959
Tjee, als ik dit allemaal zo lees...
Ik kan al verdrietig worden als ik, zoals gewoonlijk, nette laat uit mijn werk kom om Devin te voeden en hij dus al een flesje gehad heeft.
Na veel knuffels en kusjes moet ik dan gaan kolven terwijl ik er dan zo naar verlang om hem eindelijk weer aan te leggen!
Baby-honger

E.T., Mammietje en Chacama: jullie kindjes zijn dan wat ouder en krijgen weliswaar niet meer volledige BV (toch?), maar ik kan me heel goed voorstellen dat het pijn doet als je
moet / overweegt te / gedwongen wordt tot
stoppen met BV.
Troost je met de gedachte dat jullie het al zo lang hebben volgehouden!
.... met gevoel voor drama....
pi_53375114
De Maud toch Dan weet je wel waar je het voor doet.

Tinka is ook een slimmerik, mama wakker maken en dan alsnog een flesje drinken.

Jij mag over een paar maandjes weer E.T., wie weet wil Tijn dan ook weer. En Saska.

Kersjes, kunnen ze die voeding dan niet even rekken? Dat deed J. regelmatig als ik 's avonds moest werken en ik zou maar iets te laat zijn. Is zoveel makkelijker.

Kindjes die zelf willen stoppen zijn meestal ouder dan 1 jaar Kersjes, of je bent zwanger en daardoor loopt de bv terug. Na een half jaar ga je natuurlijk steeds meer bijvoeding geven, dus langzaamaan wordt dat wil minder. Vind ik wel fijn, kan ik langzaam wennen aan het idee van stoppen.
*OUD heilige*
pi_53375869
Mammietje pas je op met fles mee naar bed. Van uit de fles drinken krijg je zuigbacterien en dat tast heel erg de tanden aan. Mijn achterneefje had het ook en moest met 4 jaar alle tandjes trekken omdat ze helemaal verrot waren.

Foto haal ik later weer weg maar ff voor het idee

Hier was ie 2
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53377341
Typ ik een heel antwoord, drukt een klein vingertje ineens op de escapeknop

Dat ziet er wel heel naar uit, Nicole Is zijn gebit nu wel in orde, caries in het melkgebit kan ook weer problemen geven bij het nog in aanleg zijnde vaste gebit...
Is het voor Tinka misschien niet juist handig om water in de fles te doen? Als ze echt dorst heeft kan ze drinken en misschien dat ze nu sneller het idee krijgt dat het de moeite van het wakker worden niet waard is.

Ik heb een draak aan de borst. Blijkbaar komt de toeschietreflex niet snel genoeg naar haar zin want ze wil om en drie slokken van borst wisselen. Als ze nou geduld zou hebben en gewoon even door zou zuigen
pi_53377369
YPPY, dat rekken lukt bijna nooit.
Ik moet uiterlijk om 8:15 de deur uit en ben nooit voor 6 uur thuis (of bij de oma's).
Uiteindelijk krijgt hij dan toch 3 flesjes.
En ik weet wel dat je uiteindelijk wel zal moeten stoppen met BV, dat is tenslotte "de natuur", maar ik kan me indenken dat het toch best moeilijk is om dat intieme gevoel kwijt te raken.
Maar daar krijg je natuurlijk weer heel veel nieuwe, mooie momenten voor terug!
pi_53377587
kersjes, als je echt zo nét te laat bent, kan hij dan niet een klein flesje drinken. Net genoeg om hem even zoet te houden zodat jij hem daarna zelf kan voeden?
pi_53378573
Kersjes jij zegt dat ie 3 flesjes op een dag krijgt...hoeveel voedingen krijgt Devin dan in totaal ?

Ik kan me het schema van Maud nog herrineren van toen ze kleiner was.

7.00 bv
11.00 fles
15.00 fles
19.00 bv
23.00 bv
tot 04.00 2 borsten na 04.00 1 borst.

Voor die 2 flessen kolfde ik 1x om 9.30 uur en 1x om 13.00.

En verder heeft ze vanochtend heerlijk bij me gedronken nadat ze om 23.30 de laatste fles had gehad. Dus samen weer eens een lange nacht gehad. Heerlijk, kan ik best goed aan wennen.
pi_53381412
Devin z'n schema wisselt nogal eens, maar is nu ongeveer zoiets:

4:00
7:30
11:00
14:30
17:30
20:30
23:30

Voor de laatste voeding maak ik hem soms wakker voordat ik naar bed ga.
Maar vaak ben ik tegen die tijd zelf al veel te moe of in slaap gedonderd op de bank en dan kan ik nog netrichting slaapkamer strompelen en sla ik hem dus over.
Dan komt hij eerder, meestal rond 2:00.
Op dagen dat ik niet werk loopt het weer anders en voed ik ook voor troost en gezelligheid. (zowel voor hem als voor mij )
Soms krijgt hij ook "snackjes" zoals gisteravond:
Na het werk gingen mijn vriend en ik bij mijn ouders eten die op Devin hadden gepast. Om 17:30 had hij daar nog een flesje met 140 cc gekregen. We waren rond 19:00 uur lekker aan het knuffelen met hem en Devin draaide steeds z'n hoofdje om in mijn borst te kunnen happen.
Na een paar keer legde ik hem aan en toen dronk hij heel gulzig een paar slokken waarna hij zelf losliet en helemaal tevreden naar me lachte. Klaar. Om 20:30 kwam hij pas weer voor een "echte" voeding.
Die snackjes gaf ik hem eerst ook voordat ik naar mijn werk ging, soms pas 30 minuten na zijn voeding: 5 minuten voor vetrek, hups nog even de borst erin!
Puur voor mezelf, zodat ik zeker wist dat hij niet nog een klein beetje honger had en dat pas zou realiseren als het te laat was...
Tja, geemancipeerd of niet: ergens diep van binnen vind ik het toch tegennatuurlijk om mijn (borstgevoede) kind "in te steek te laten" om te gaan werken. Maar schuldgevoeldns brengen geen brood op de plank, dus probeer ik die gedachtes te verdringen
pi_53382138
Kersjes, ik zou dan toch proberen om iets te gaan schuiven. Al is het maar met kwartiertjes. Dus wel zelf 4.00 en 7.30. Dan 11.15 en 15.00 fles en dan kun je zelf om 18.00/18.15 zelf voeden en uiteraard dan tegen 22.30 weer. Ik hoop dat je dat lukt. Zo heb jij de overhand van de voedingsmomenten. En dat gevoel. Jaaaaa, dat herken ik donders goed.
pi_53391583
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:06 schreef owlet het volgende:
Typ ik een heel antwoord, drukt een klein vingertje ineens op de escapeknop

Dat ziet er wel heel naar uit, Nicole Is zijn gebit nu wel in orde, caries in het melkgebit kan ook weer problemen geven bij het nog in aanleg zijnde vaste gebit...
Is het voor Tinka misschien niet juist handig om water in de fles te doen? Als ze echt dorst heeft kan ze drinken en misschien dat ze nu sneller het idee krijgt dat het de moeite van het wakker worden niet waard is.

Ik heb een draak aan de borst. Blijkbaar komt de toeschietreflex niet snel genoeg naar haar zin want ze wil om en drie slokken van borst wisselen. Als ze nou geduld zou hebben en gewoon even door zou zuigen
Tinka 'blieft' helemaal geen water en ik ben bang dat ze de bv dan weer gaat proberen op te voeren. Dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijk. Dus ik ben de ranja steeds dunner aan het aanlengen tot het uiteindelijk water zal zijn.

Maar goed, MeNicole zorgt voor een shockeffect hier... Komt dit door het drinken uit een flesje of door de inhoud MeNicole? Het doet me aan 'wolf' denken.

Hoe dan ook.... vanaf morgen wordt het hier een drinkbeker i.p.v. fles en wordt de limonade flink wateriger!
pi_53392583
Mammietje, mijn tandarts vertelde dat enkel water geen kwaad kan. Het kwalijke is juist dat er steeds een klein beete gedronken wordt, dus de tanden/glazuur niet de tijd hebben om te herstellen van de vorige slok, zeg maar. Ze staan dan dus continue onder vuur.
Ik geloof ook dat er geadviseerd wordt om een glaasje sap of melk snel achter elkaar op te laten drinken en niet verspreid over de dag. Hier probeer ik gewoon bij de maaltijden melk (ontbijt en lunch) en sap (avondeten) te geven, en voor de rest water tussendoor. Dat lukt niet altijd trouwens

pi_53392601
Merlijn is nu alweer een maandje van de borst af, maar weet nog heel goed waar ze zitten en waar ze voor dienen. Hij heeft van de week heel even een tepel in zijn mond gepakt. Heb ook maar gezegd dat dat niet meer de bedoeling is. Vond hij niet erg, hij vond het vooral erg spannend volgens mij. Het enige wat hij deed was even aanraken, niet eens zuigen want hoe hij zou moeten aanhappen is nu echt al kwijt lijkt het. Merlijn heeft volgens mij vanaf een maand of 9 een rietjesbeker in bed liggen met water, daardoor is hij een paar maanden geleden ook gestopt met 's nachts bij mij drinken, hij werd wakker ging recht op zitten pakte zijn fles en ging weer slapen. Doet hij nog regelmatig. Maar hij heeft het ook nodig om in slaap te komen, zal wel een beetje voor vol gevoel zorgen ipv borstvoeding. Ben toch blij dat hij zo makkelijk water drinkt, nog steeds eigenlijk.

Kersje, ik leverde Merlijn rond 7.30 af (laatste voeding was dan om 6.15 of hij nu wakker was of niet nadat ik gekolfd had.) en was rond 17.45 thuis om hem weer te voeden. Ik voedde één borst of hij nu honger had of niet en kolfde de andere af tegelijkertijd. Na het eten ging ik eigenlijk gewoon samen met hem naar bed, zodat hij kon drinken wat hij wilde ondertussen keek ik gewoon tv. Vond het wel fijn om het zo te doen. De dagen dat ik thuis was was het ook op vraag en vaak voeden om de productie goed te houden. Hij kwam ook erg veel op die dagen.
pi_53394301
Randy (2jr, 9mnd) vindt het nu ineens ook weer erg interessant! Babytjes zijn kennelijk erg hot sinds we vorige week 2 over de vloer hebben gehad en dat ze uit een tietje drinken en dat hij dat ook ooit gedaan heeft, wauw! Hij gaf er laats in bad ineens onverwacht een soort van kus op de tepel en liet meteen weer los! Heb maar gevraagd of het hele lekkere melk was en dat beaamde hij! Vervolgens wilde hij het weer doen, maar dat heb ik met een dolletje afgewimpeld! Ik wil er niet 'raar' over doen, maar het voelt wel 'raar' als hij dit doet! Ondanks dat ik hem 8 maanden gevoed heb en zijn zusje nog steeds na 17 maanden, 'hoort' het nu niet meer dat hij het doet. Hmm... snapt iemand het nog?!
pi_53399640
Jaah, kan je helemaal volgen. Want Merlijn aan de borst klopt ook niet meer. Het is dan wel alweer iets meer dan een maand geleden dat we zijn gestopt maar hij is zo groot, niet meer dat kindje dat bij mij aan de borst lag. Heel vreemd. Maar ik hoop dat met zijn brusje straks weer aan de borst er op een zelfde manier mee om kan gaan als nu als hij het wil proberen.
pi_53425301
Een rare vraag. Dat er af en toe vocht uit mijn tepels komt ben ik inmiddels wel gewend, ook dat dat kan opdrogen en dat ik dat er heel vies uit vindt zien

Maar nu is zeg maar mijn tepelhof aan het vervellen???? Alsof het door de zon verbrand is zeg maar. Heeft dat puur met de groei te maken en is dit normaal? Ik stond wel even te kijken van al die rare velletjes
pi_53425472
Of het normaal is weet ik niet
Maar ik heb het in mijn zwangerschap ook een aantal keer gehad. Idd echt alsof het in de zon verbrand is. En jeuk
pi_53425793
Poging om te schuiven met voedingstijden is vooralsnog niet gelukt.
Door omstandigheden moet ik morgen werken, en woensdag altijd al, dus nu 2 dagen achter elkaar.
Dan gaat we het nogmaals proberen.
pi_53425892
Kersjes, wat hier af en toe goed werkt om een voeding nog even uit te stellen is gaan douchen met Pepijn, of gaan wandelen met de draagdoek.

Nu moet ik zeggen dat er hier nog geen enkel ritme of regelmaat in zit. Maar als ik binnen maximaal 45 minuten thuis ga zijn en er nog geen 4 uur tussen de vorige voeding zit, dan houd vriendje Pepijn bezig tot ik thuis ben.
pi_53426142
Ja, mijn vriend probeert het ook wel zo lang mogelijk te rekken, maar de oma's hebben zoiets van: honger is honger, mooi dat we hem niet laten huilen omdat hij wil eten!
  maandag 24 september 2007 @ 10:41:55 #144
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53426158
kersjes, als de oma's Devin te eten willen geven, dan kunnen ze toch ook een klein beetje geven, zoals iemand al zei een paar posts terug?

Nou begrijp ik het echt niet meer. Aan de ene kant is het voeden op verzoek van de baby, aan de andere kant wordt er gezegd dat als je teveel aanlegt (voeden op verzoek van moeder), dan kunnen ze daar darmkrampen van krijgen.. En als je voedt op verzoek, hoe kan je dan voeden als hij/zij geen honger heeft??

Ik ben nog steeds erg onzeker over het hele bv-gebeuren. Ik kan me onwijs schuldig voelen over Eli's darmkrampen. Hij heeft pijn door mijn melk. Al gaat dat al wel beter. Ik wil het gewoon goed doen, en dat lukt niet meteen altijd... Dat steekt
pi_53426220
Weet je Davinia, Anna heeft ook verschrikkelijke krampjes gehad. Ik zei steeds tegen mezelf dat die krampjes nog erger geweest zouden zijn zonder de bv. Met kunstvoeding had ze er nog meer last van gehad. Ze haalde er ook veel troost uit bij me te zijn en te drinken. Ze weet nu wel altijd dat ze bij haar mama terecht kan als ze pijn heeft.
*OUD heilige*
pi_53427607
quote:
Op maandag 24 september 2007 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
Nou begrijp ik het echt niet meer. Aan de ene kant is het voeden op verzoek van de baby, aan de andere kant wordt er gezegd dat als je teveel aanlegt (voeden op verzoek van moeder), dan kunnen ze daar darmkrampen van krijgen.. En als je voedt op verzoek, hoe kan je dan voeden als hij/zij geen honger heeft?
Het is niet zo dat darmkrampjes komen door te veel op verzoek voeden, gelukkig niet! Heel cru gezegd: als er te veel melk in de maag zou komen komt het er aan de bovekant weer uit en dat kan geen kwaad
Soms krijgen kindjes echter wel krampjes door onrustig drinken. Ze slikken dan bijvoorbeeld veel lucht mee naar binnen, dat doet pijn, daar gaan ze van loslaten/aanhappen waardoor ze weer meer lucht mee slikken.
Dat onrustige drinken zie je iets vaker bij moeders die veel melk produceren omdat het dan soms voor een heel klein babietjes wat veel tegelijk is.
Wat dan echter een heel goede oplossing is is om niet steeds een nieuwe borst te geven maar juist een paar keer achter elkaar dezelfde borst, de melkstroom is dat niet zo hard.

Maar! Darmpjes moeten 'rijpen'. Ze moeten wennen aan alle stoffen die anders zijn dan vruchtwater en dat kan helaas gepaard gaan met krampjes. Gelukkig zijn gezonde kinderen er absoluut na een maand of drie zeker wel van af, bijna altijd ook wel iets eerder.

Zuigen werkt kalmerend voor een babietje en de goede stoffen in borstvoeding zorgen er juist voor dat de darmjes zo snel mogelijk alles aan kunnen.

Te veel aanleggen kan echt bijna niet. Als je het idee hebt dat het vooral mamahonger is dan kan je proberen om ook andere manieren van troosten te gebruiken (knuffelen, wiegen, draagdoek, blote huid op blote huid) maar als aanleggen het enige is dat lijkt te helpen: gewoon doen.
En dan kan het heel goed werken om gedurende een uur of drie, vier steeds dezelfde borst aan te bieden zodat hij wat rustiger kan drinken.

En verder: het gaat over, heus!
  maandag 24 september 2007 @ 13:08:08 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53430287
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:32 schreef owlet het volgende:

Het is niet zo dat darmkrampjes komen door te veel op verzoek voeden, gelukkig niet! Heel cru gezegd: als er te veel melk in de maag zou komen komt het er aan de bovekant weer uit en dat kan geen kwaad
Kan hij ook teveel spugen?
quote:
Soms krijgen kindjes echter wel krampjes door onrustig drinken. Ze slikken dan bijvoorbeeld veel lucht mee naar binnen, dat doet pijn, daar gaan ze van loslaten/aanhappen waardoor ze weer meer lucht mee slikken.
Dat onrustige drinken zie je iets vaker bij moeders die veel melk produceren omdat het dan soms voor een heel klein babietjes wat veel tegelijk is.
Klinkt bekend. Het ging een paaar dagen wat beter, nu weer een gevecht geleverd, en welja, brullen voor gevorderden.

Ik weet het verder ook niet. Het doet gewoon pijn om je kind pijn te zien lijden en dan wil je troosten, maar je weet niet hoe. Als het lukt ben ik heel blij, en als hij maar blijft huilen ondanks wiegen, rondlopen, tegen buik aanhouden, etc. slaat de bui heel snel om. Ach, ik heb vannacht ook zwaar bagger geslapen. Ik ga maar even lunchen of zo.
pi_53430288
quote:
Op maandag 24 september 2007 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:

Ik ben nog steeds erg onzeker over het hele bv-gebeuren. Ik kan me onwijs schuldig voelen over Eli's darmkrampen. Hij heeft pijn door mijn melk. Al gaat dat al wel beter. Ik wil het gewoon goed doen, en dat lukt niet meteen altijd... Dat steekt
Had je die post al gelezen die ik geschreven heb voor je een paar posts terug?
  maandag 24 september 2007 @ 13:09:37 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53430317
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:08 schreef nebelung het volgende:

[..]

Had je die post al gelezen die ik geschreven heb voor je een paar posts terug?
Over wat melk laten weglopen? Als hij aan het brullen is, en ik ben nog niet bloot, wacht ik idd even tot de TSR voorbij is, tot het shirt omhoog gaat. Dat helpt wel meestal.
pi_53430388
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:09 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Over wat melk laten weglopen? Als hij aan het brullen is, en ik ben nog niet bloot, wacht ik idd even tot de TSR voorbij is, tot het shirt omhoog gaat. Dat helpt wel meestal.
Nou, meer de link die ik erbij gaf eigenlijk

Of je daar wat in herkent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')