Wij gebruiken een speen (combi van Difrax, niet de dental met afgeplat dinges van onder, zullen ze ook in Belgie hebben, denk ik). Als Eli ophoudt met brullen, EN zijn speen inhoudt, dan is het zuigbehoefte. Anders gaat het shirt omhoog.quote:Op zondag 16 september 2007 19:57 schreef Iksje het volgende:
Ja, hoe zie je juist het verschil tussen zuigbehoefte en honger?
Je kan ook heel goed zonder kolf kolven. Heb zo een keer 100ml afgekolfd omdat ik ook gek werd van de spanning en geen kolf bij me had. Breed glas verdiend dan wel de voorkeurquote:Op zondag 16 september 2007 20:57 schreef Sidn3y het volgende:
Zoiets vermoed ik ook met dat sabbelen, daarom voed ik haar dan ook niet. Ze vraagt ook zelden om een nachtvoeding eigenlijk (late avondvoeding niet meegeteld). In de eerste maanden werd sabbelen wel opgevolgd door schreeuwen, maar sinds ze dat niet meer doet voed ik haar dus ook niet meer.
Ik heb niet gekolfd vandaag, wilde ik wel maar de kolf was vanmorgen niet schoon (nouja, kolf wel maar flesje niet) en we moesten weg omdat we op bezoek zouden gaan bij vrienden. Ik dacht ze drinkt straks wel weer want ze had maar kort gedronken, maar Elise was zo afgeleid dat drinken er gewoon niet in zat. Pfffff volgende keer zet ik wel een glas onder mijn kolf!
Gelukkig lijk ik niet vatbaar voor borstontsteking enzo, ik heb er nog nooit last van gehad (even afkloppen)
Als ik de tijd had gehad, had ik snel het flesje schoongemaakt en gaan kolven, maar aangezien we al een half uur uitliepen om op tijd weg te gaan naar ons bezoek (we waren al te laat dus omdat Elise ons ook al niet gewekt had, de uitslapert) dus niet gedaan. De rust om even te kolven met de hand had ik niet en bij de visite had ik daar niet echt zin in.quote:Op maandag 17 september 2007 12:14 schreef chacama het volgende:
Je kan ook heel goed zonder kolf kolven. Heb zo een keer 100ml afgekolfd omdat ik ook gek werd van de spanning en geen kolf bij me had. Breed glas verdiend dan wel de voorkeur
En jij blijft mijn grote heldquote:
Euhh geen idee, kan dat? Ze groeit goed dus daar is in ieder geval niets mis mee.quote:Op maandag 17 september 2007 13:52 schreef _evenstar_ het volgende:
sidney, misschien heel stom, maar kan het niet zo zijn dat ze juist meer slaapt omdat ze te wienig voeding heeft? en je zo dus in een vicieus cirkeltje zit?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:38 schreef cattie het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft trouwens verder eigenlijk nooit commentaar op ons opvoeden, alleen met betrekking tot de borstvoeding. Ach, misschien dat ik Ive als hij 3 is een keer waar zij bij is "Mama tiet"laat roepen. Zomaar voor de lol.![]()
Stom he, eerst is het raar, dan leer je het gewoon vinden om te doen, en als ze groter worden wordt het weer moeilijker.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:21 schreef PM-girl het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik merk dat soms ook, ik voed momenteel niet meer graag in het openbaar
bv wekt kennelijk toch recalcitrant zijn opquote:Op woensdag 19 september 2007 09:24 schreef YPPY het volgende:
Overdag wil Anna niet meer drinken, dus in het openbaar voeden doe ik niet meer. Soms heb ik echter wel zin ergens te gaan zitten en d'r aan te leggen.![]()
Is ook zo, Yppy. En het is ook makkelijk dat ik dan niet naar beneden hoef, maar de behoefte aan een witte boterham met kaas wordt inmiddels ook steeds groter en groterquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:05 schreef YPPY het volgende:
Het is jouw keuze chacama, niemand anders kan die maken.
Anna drinkt alleen 's nachts en 's ochtends nog uit de borst, verder wil ze niet meer. Ik vind het wel makkelijk.
Tinka 'blieft' helemaal geen water en ik ben bang dat ze de bv dan weer gaat proberen op te voeren. Dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijk. Dus ik ben de ranja steeds dunner aan het aanlengen tot het uiteindelijk water zal zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:06 schreef owlet het volgende:
Typ ik een heel antwoord, drukt een klein vingertje ineens op de escapeknop![]()
Dat ziet er wel heel naar uit, NicoleIs zijn gebit nu wel in orde, caries in het melkgebit kan ook weer problemen geven bij het nog in aanleg zijnde vaste gebit...
Is het voor Tinka misschien niet juist handig om water in de fles te doen? Als ze echt dorst heeft kan ze drinken en misschien dat ze nu sneller het idee krijgt dat het de moeite van het wakker worden niet waard is.
Ik heb een draak aan de borst. Blijkbaar komt de toeschietreflex niet snel genoeg naar haar zin want ze wil om en drie slokken van borst wisselen. Als ze nou geduld zou hebben en gewoon even door zou zuigen![]()
Het is niet zo dat darmkrampjes komen door te veel op verzoek voeden, gelukkig niet! Heel cru gezegd: als er te veel melk in de maag zou komen komt het er aan de bovekant weer uit en dat kan geen kwaadquote:Op maandag 24 september 2007 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
Nou begrijp ik het echt niet meer. Aan de ene kant is het voeden op verzoek van de baby, aan de andere kant wordt er gezegd dat als je teveel aanlegt (voeden op verzoek van moeder), dan kunnen ze daar darmkrampen van krijgen..En als je voedt op verzoek, hoe kan je dan voeden als hij/zij geen honger heeft?
Kan hij ook teveel spugen?quote:Op maandag 24 september 2007 11:32 schreef owlet het volgende:
Het is niet zo dat darmkrampjes komen door te veel op verzoek voeden, gelukkig niet! Heel cru gezegd: als er te veel melk in de maag zou komen komt het er aan de bovekant weer uit en dat kan geen kwaad![]()
Klinkt bekend. Het ging een paaar dagen wat beter, nu weer een gevecht geleverd, en welja, brullen voor gevorderden.quote:Soms krijgen kindjes echter wel krampjes door onrustig drinken. Ze slikken dan bijvoorbeeld veel lucht mee naar binnen, dat doet pijn, daar gaan ze van loslaten/aanhappen waardoor ze weer meer lucht mee slikken.
Dat onrustige drinken zie je iets vaker bij moeders die veel melk produceren omdat het dan soms voor een heel klein babietjes wat veel tegelijk is.
Had je die post al gelezen die ik geschreven heb voor je een paar posts terug?quote:Op maandag 24 september 2007 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik ben nog steeds erg onzeker over het hele bv-gebeuren. Ik kan me onwijs schuldig voelen over Eli's darmkrampen. Hij heeft pijn door mijn melk. Al gaat dat al wel beter. Ik wil het gewoon goed doen, en dat lukt niet meteen altijd... Dat steekt
Over wat melk laten weglopen? Als hij aan het brullen is, en ik ben nog niet bloot, wacht ik idd even tot de TSR voorbij is, tot het shirt omhoog gaat. Dat helpt wel meestal.quote:Op maandag 24 september 2007 13:08 schreef nebelung het volgende:
[..]
Had je die post al gelezen die ik geschreven heb voor je een paar posts terug?
Nou, meer de link die ik erbij gaf eigenlijkquote:Op maandag 24 september 2007 13:09 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Over wat melk laten weglopen? Als hij aan het brullen is, en ik ben nog niet bloot, wacht ik idd even tot de TSR voorbij is, tot het shirt omhoog gaat. Dat helpt wel meestal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |