Waar de neuk heb jij het over?quote:Op maandag 10 september 2007 12:52 schreef Bommenlegger het volgende:
Kom er maar in links Nederland en val Wilders weer aan...
waarom?quote:Op maandag 10 september 2007 12:52 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik ben een mouton blond.quote:Op maandag 10 september 2007 12:51 schreef Het_hupt het volgende:
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
gelukkig geen Floripas![]()
Ik neem het r-woord niet zo vaak in de mond, maar dit is gewoon voluit racisme. Ik zou ook een spuitbus pakken en die poster vandaliseren.quote:Op maandag 10 september 2007 12:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom?
Overigens... die schaapjesposter mag dan wel een beetje een racistische tendens hebben, ik vind hem, behalve dat hij mij niete cht overtuigd, verder helemaal niet zo erg....
Weet ikquote:
Je vind het geen racistische poster?quote:Op maandag 10 september 2007 13:04 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik had niet anders verwacht van Floripas en RM-rf met deze opmerkingen.
Ben trots op julie.
Ja en... het is overduidelijk dat die poster door racisten gemaakt is... nou én? het is een bepaalde mening die je volop aan borreltafels zult aantreffen en wijdverbreid _is_.quote:Op maandag 10 september 2007 13:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik neem het r-woord niet zo vaak in de mond, maar dit is gewoon voluit racisme. Ik zou ook een spuitbus pakken en die poster vandaliseren.
Is dat niet gewoon Beyoncé...?quote:Op maandag 10 september 2007 13:03 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Weet ik
Die mooie donkere dame is daar in tegen zeer neuqbaar![]()
![]()
Racisme is gewoon verboden hoor.quote:Op maandag 10 september 2007 13:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Je mag voor je mening uikomen maar alleen als iedereen het daar mee eens is...
Zie hiet het gedachtegoed van sommige posters...
Kom je nog debatteren, of ga je in een hoekje zitten wachten met je grote hondenogen tot we je aan het kruis nagelen dat boven het altaar van de Linkse Kerk hangt?quote:Op maandag 10 september 2007 13:04 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik had niet anders verwacht van Floripas en RM-rf met deze opmerkingen.
Ben trots op julie.
Aldus de boodschap die totaal haaks staat op onze menselijke instincten.quote:Op maandag 10 september 2007 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Boodschap: Make love, not war![]()
Omdat ikzelf bijvoorbeeld racisme, antisemtisme en homohaat onacceptabel vind. Met deze posters doe je net alsof het een moreel acceptabele mening is.quote:Op maandag 10 september 2007 13:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja en... het is overduidelijk dat die poster door racisten gemaakt is... nou én? het is een bepaalde mening die je volop aan borreltafels zult aantreffen en wijdverbreid _is_.
maar als jij kennelijk wilt aangeven dat dat racisten zijn, waarom mogen die racisten van zichzelf niet duidelijk maken dat ze gewoonweg racisten zijn?
Radicaal betekent daar liberaal, hoor. Het is niet een soort feministische tuinbroekenclub.quote:Om die grond vind ik die tegenposter eigenlijk ook inhoudsloos... waar die racistische poster heel duidelijk een politierk statement brengt, is die poster van de radikale vrouwengroep eigenlijk enkel inhoudsloos en kent geen duidelijke relatie tussen beeld en politieke boodschap.....
Ga je nou nog debatteren, of hoe zit 't? Ik heb nog geen mening van je gehoord in die vijf postjes in dit topic.quote:Op maandag 10 september 2007 13:12 schreef Bommenlegger het volgende:
Gog Floripas, ik wist niet dat spelen op de man je sterkste punt was.
Weer wat geleerd.
De jouwe wellicht. De mijne niet.quote:Op maandag 10 september 2007 13:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Aldus de boodschap die totaal haaks staat op onze menselijke instincten.
Dan ben jij waarschijnlijk een genetisch foutjequote:Op maandag 10 september 2007 13:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
De jouwe wellicht. De mijne niet.![]()
Nee, maar sommige meningen zijn moreel onacceptbael (dat is nog eens wat anders dan strafbaar).quote:Op maandag 10 september 2007 13:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Je mag voor je mening uikomen maar alleen als iedereen het daar mee eens is...
Zie hiet het gedachtegoed van sommige posters...
Het is een poster die gewoon in de publieke ruimte hangt en alhoewel het een erg twijfelachtige mening is, is hij volgens mij niet direkt strafbaar ...quote:Op maandag 10 september 2007 13:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat ikzelf bijvoorbeeld racisme, antisemtisme en homohaat onacceptabel vind. Met deze posters doe je net alsof het een moreel acceptabele mening is.
Ik noem mensen liever hoe ze zichzelf noemen, anders wordt het wel erg verwarrend met die labeltjes ..quote:Radicaal betekent daar liberaal, hoor. Het is niet een soort feministische tuinbroekenclub.
Darwinisme werkt anders zo: van de liefde bedrijven ben je een succesvoller individu dan van doodgemaakt worden.quote:Op maandag 10 september 2007 13:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan ben jij waarschijnlijk een genetisch foutje
Ik begrijp best dat mensen anders denken, maar er is een grens.quote:Op maandag 10 september 2007 13:19 schreef Bommenlegger het volgende:
Moreel onacceptabel in jouw ogen ja.
Maar is dit niet het land van de vrije meningsuiting?
Ik begrijp best dat je niet kan begrijpen dat sommige mensen anders denken dan jij.
Maar accepteer dat.
Dat de dame en heer mooi en lekker zijn is van hetzelfde borreltafel niveau als het zwarte schaap. Wat dat betreft zijn de posters wel aan elkaar gewaagd.quote:Op maandag 10 september 2007 13:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja en... het is overduidelijk dat die poster door racisten gemaakt is... nou én? het is een bepaalde mening die je volop aan borreltafels zult aantreffen en wijdverbreid _is_.
maar als jij kennelijk wilt aangeven dat dat racisten zijn, waarom mogen die racisten van zichzelf niet duidelijk maken dat ze gewoonweg racisten zijn?
Ik vind het een stuk prettiger als racisten zich gewoon duidelijk kenbaar maken en dat ook mogen doen, dan dat ze 'verborgen' moeten ageren ...
Om die grond vind ik die tegenposter eigenlijk ook inhoudsloos... waar die racistische poster heel duidelijk een politierk statement brengt, is die poster van de radikale vrouwengroep eigenlijk enkel inhoudsloos en kent geen duidelijke relatie tussen beeld en politieke boodschap.....
of het zou moeten zijn dat die allochtoonse dame en heer opeens 'goed' zouden zijn omdat ze aantrekkelijk zijn?
mwoah... dat vind ik eerder 'verhuld racisme' en eigenlijk veel gevaarlijker
Dat kan je makkelijk relativeren van uit deze verwende westerse maatschappij. Maar als er in jouw eigen dorp niks te eten is en in het dorp verder op wel wat te eten is, dan ga je dat eten halen in dat dorp verder op en dan moet dat dorp verder op dus een leger hebben die het eten kan verdedigen.quote:Op maandag 10 september 2007 13:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Darwinisme werkt anders zo: van de liefde bedrijven ben je een succesvoller individu dan van doodgemaakt worden.
Waarom zit jij nog niet in Irak?
Dus jij vindt dat imams mogen prediken wat ze maar willen? Inclusief haat aan niet-moslims?quote:Op maandag 10 september 2007 13:25 schreef Bommenlegger het volgende:
@Floripas
De grens bapaal je voor jezelf, leg die niet op aan anderen.
quote:Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik bepaal wat mijn grens is, niemand anders.
??quote:Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef Bommenlegger het volgende:
Als ik het daarmee eens zou zijn dat is dat mijn pakkie aan, niet de jouwe.
En verder, dat staat helemaal los van deze topic, dus ga het nu niet over die boeg gooien...
Een mening is naar mijns inzien nog niet strafbaar.quote:Op maandag 10 september 2007 13:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Wel eens van het wetboek van Strafrecht gehoord toevallig?
.
Die vraag zou je moeten stellen aan de zittende Politici.quote:Op maandag 10 september 2007 13:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Wel eens van het wetboek van Strafrecht gehoord toevallig?
.
Racisme en haatzaaien daarentegen wel.quote:Op maandag 10 september 2007 13:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Een mening is naar mijns inzien nog niet strafbaar.
Of jij moet een vernieuwde versie hebben?
Dat is een mening.quote:Op maandag 10 september 2007 13:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Racisme en haatzaaien daarentegen wel.
precies, maar dat vind ik eigenlijk wel heel erg jammer, dat discussies vooral op laag 'borreltafel-niveau' verlopen...quote:Op maandag 10 september 2007 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat de dame en heer mooi en lekker zijn is van hetzelfde borreltafel niveau als het zwarte schaap. Wat dat betreft zijn de posters wel aan elkaar gewaagd.
Ik mag niet drinken onder werktijdquote:Op maandag 10 september 2007 13:25 schreef Bommenlegger het volgende:
@Floripas
De grens bapaal je voor jezelf, leg die niet op aan anderen.
@Papierversnipperaar
Neem nog een borrel dan komt er misschien wat zinnigs uit
Nee, dat vind ik relevant. Ik vraag of je consequent zou moeten zijn en álle mensingen zou moeten accepteren. Inclusief het haatzaaien in de moskees. Nou?quote:Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef Bommenlegger het volgende:
Als ik het daarmee eens zou zijn dat is dat mijn pakkie aan, niet de jouwe.
En verder, dat staat helemaal los van deze topic, dus ga het nu niet over die boeg gooien...
en oproepen tot geweld.quote:Op maandag 10 september 2007 13:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
En waarom zou het uitzetten van criminele buitenlanders geen (deel)oplossing kunnen zijn voor de criminaliteit in een land? Dat mag je mij eens haarfijn uitleggen, maar ik weet bij voorbaat al 100% zeker dat je dat niet kunt, of in elk geval niet in een sluitend betoog.quote:Op maandag 10 september 2007 13:43 schreef RM-rf het volgende:
Ik vermoe de dhter dat als er een serieuse discussie over hun werkelijke plannen zou zijn, waarbij ze kennelijk het uitzetten van buitenlanders zien als 'oplossing' voor alle criminaliteit ... dat de meeste stemmers wél zouden realiseren dat die nationalisten hooguit inspelen op emtionele gedachtes over buitenlanders, maar geen daadwerkelijke realistische oplossing bieden voor problemen.
Bedoel je nou dat racisme een bepaalde vorm van een mening is en derhalve dus niet strafbaar?quote:
Wat doe je dan hier?quote:Op maandag 10 september 2007 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik mag niet drinken onder werktijd![]()
Maar dan moeten de zwarte schapers met die serieuze argumenten komen. Anders blijft er niets anders over dan populisme en de "andere kant" haalt die stemmen niet terug door met gort-droge argumenten te komen.quote:Op maandag 10 september 2007 13:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
precies, maar dat vind ik eigenlijk wel heel erg jammer, dat discussies vooral op laag 'borreltafel-niveau' verlopen...
vooral omdat die nationalitistische volkspartij er veel stemmen mee weet te winnen, die hebben het bijna als marketingtechniek om zeer racistische posters en reclame-clipjes te maken en genereren vervolgens de nodige publiciteit die hen ook daadwerkelijke xtra stemmen oplevert...
Ik vermoe de dhter dat als er een serieuse discussie over hun werkelijke plannen zou zijn, waarbij ze kennelijk het uitzetten van buitenlanders zien als 'oplossing' voor alle criminaliteit ... dat de meeste stemmers wél zouden realiseren dat die nationalisten hooguit inspelen op emtionele gedachtes over buitenlanders, maar geen daadwerkelijke realistische oplossing bieden voor problemen.
Zie je mij dat doen?quote:Op maandag 10 september 2007 13:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Fok!en.quote:
Ik accepteer iedere mening.quote:Op maandag 10 september 2007 13:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik relevant. Ik vraag of je consequent zou moeten zijn en álle mensingen zou moeten accepteren. Inclusief het haatzaaien in de moskees. Nou?
Een mening is niet strafbaar tenzij je het publiekelijk uit.quote:Op maandag 10 september 2007 13:50 schreef VoreG het volgende:
[..]
Bedoel je nou dat racisme een bepaalde vorm van een mening is en derhalve dus niet strafbaar?
vanuit normaal westers-liberaal strafrechtprincipe is het een beetje vreemd om kennelijk een deel van de criminelen anders te gaan ebstraffen op verder totaal oneigenlijke gronden....quote:Op maandag 10 september 2007 13:49 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
En waarom zou het uitzetten van criminele buitenlanders geen (deel)oplossing kunnen zijn voor de criminaliteit in een land? Dat mag je mij eens haarfijn uitleggen, ...
Dat kan wel, maar dat is een ander debat.quote:Op maandag 10 september 2007 13:49 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
En waarom zou het uitzetten van criminele buitenlanders geen (deel)oplossing kunnen zijn voor de criminaliteit in een land? Dat mag je mij eens haarfijn uitleggen, maar ik weet bij voorbaat al 100% zeker dat je dat niet kunt, of in elk geval niet in een sluitend betoog.
Nee, want mijn mening is dat er een grens aan zit. Je moet ver gaan om die te bereiken, maar ik zou geen oproep tot het neermaaien van Wilders vanaf de kansel van de moskee toestaan.quote:Op maandag 10 september 2007 13:55 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik accepteer iedere mening.
Probeer jij dan mijn mening te accepteren...
Nee, maar dat kun je er zelf wel bij verzinnen dûhhûh.quote:Op maandag 10 september 2007 14:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dat is een ander debat.
Als jij een poster maak waarin witte schapen een zwart schaap eruittrapt, dan is dat racisitsch. Er staat namelijk nergens dat het schaap een crimineel is.
Omdat er dan een poster was geweest van een groep zwitsers die een gemaskerde boef over de grens trappen.quote:Op maandag 10 september 2007 14:13 schreef rebel6 het volgende:
Oh gut, weer zo'n huiltopic van tere zieltjes die overal racisme in zien!
@ Floripas, waarom mogen criminele vreemdelingen niet met zwarte schapen vergeleken worden?
Nogmaals, er is bewust gekozen voor een bepaalde beeldtaal. Waarom niet, nogmaals, een poster met Zwitsers die een gemaskerde boef over de grens trappen?quote:Op maandag 10 september 2007 14:13 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Nee, maar dat kun je er zelf wel bij verzinnen dûhhûh.
Ik vind het persoonlijk nogal pervers om bij een 'zwart schaap' meteen aan een 'gekleurd' persoon te denken. Dat zit toch vooral in het verknipte of overgevoelige hoofd van de Beobachter. De racist, dat ben jij zelf.
Ik accepteer jouw mening wel, maar racisme accepteer ik niet, klaar.quote:Op maandag 10 september 2007 14:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Zoals ik zei, accepteer mijn mening,
Ik accepteer de jouwe ook.
Dat we het niet eens worden is een vaststaand feit.
Jij hebt grenzen, die heb ik ook.
Wat zeur je dan?quote:Op maandag 10 september 2007 14:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik accepteer jouw mening wl, maar racisme accepteer ik niet, klaar.
Ohja? En wat dan nog?quote:Op maandag 10 september 2007 14:15 schreef Floripas het volgende:
Nogmaals, er is bewust gekozen voor een bepaalde beeldtaal.
En dan moet het zeker ook weer per se een blanke boef met een grijze stoppelbaard zijn, om het politiek correcte plaatje helemaal compleet te maken. Dat doet me ook een beetje denken aan het teeveeprogramma Opsporing Verzocht, waarin de slachtoffers steevast roomblank zijn en de daders 'lichtgetint', maar waarin de toneelstukjes die de misdaad naspelen juist het omgekeerde beeld laten zien.quote:Waarom niet, nogmaals, een poster met Zwitsers die een gemaskerde boef over de grens trappen?
Je ziet idd niet dat het om een boef gaat, maar in het partijprogramma staat duidelijk dat het om criminele vreemdelingen gaat.quote:Op maandag 10 september 2007 14:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat er dan een poster was geweest van een groep zwitsers die een gemaskerde boef over de grens trappen.
Maar dat is het niet.
Criminele vreemdelingen mogen ze hier ook wel dr uit knikkerenquote:Op maandag 10 september 2007 14:26 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Je ziet idd niet dat het om een boef gaat, maar in het partijprogramma staat duidelijk dat het om criminele vreemdelingen gaat.
Jammer dat je een mening die jou niet aanstaat probeert af te schilderen als "onacceptabel" door het R-woord erbij te slepen.
Dat doe ik doorgaans niet, dat weet je ook wel.quote:Op maandag 10 september 2007 14:26 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Je ziet idd niet dat het om een boef gaat, maar in het partijprogramma staat duidelijk dat het om criminele vreemdelingen gaat.
Jammer dat je een mening die jou niet aanstaat probeert af te schilderen als "onacceptabel" door het R-woord erbij te slepen.
Doen we ook.quote:Op maandag 10 september 2007 14:28 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Criminele vreemdelingen mogen ze hier ook wel dr uit knikkeren![]()
Daar komt het uiteindelijk wel weer gewoon op neer ja.quote:Op maandag 10 september 2007 14:13 schreef rebel6 het volgende:
Oh gut, weer zo'n huiltopic van tere zieltjes die overal racisme in zien!
of we geven ze een generaal pardonquote:
Vooral de zwarte schapenquote:Op maandag 10 september 2007 14:28 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Criminele vreemdelingen mogen ze hier ook wel dr uit knikkeren![]()
Nee, maar een zwart schaap is iemand die wordt verguisd om zijn mening, een buitenstaander. Ik zie niet wat dat met criminele allochtonen te maken heeft.quote:Op maandag 10 september 2007 14:22 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ohja? En wat dan nog?
Ken je het teeveeprogramma 'Het Zwarte Schaap (leuke teevee was dat trouwens)? Zou je het ook racistisch vinden als men een negert zou uitnodigen om daar in de uitzending te komen? Patrick K. of Winston B. bijvoorbeeld?
[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Er is alleen geen enkele reden om voor een zwart schaap te kiezen.quote:En dan moet het zeker ook weer per se een blanke boef met een grijze stoppelbaard zijn, om het politiek correcte plaatje helemaal compleet te maken. Dat doet me ook een beetje denken aan het teeveeprogramma Opsporing Verzocht, waarin de slachtoffers steevast roomblank zijn en de daders 'lichtgetint', maar waarin de toneelstukjes die de misdaad naspelen juist het omgekeerde beeld laten zien.
Neehoor, niks mis met een zwart schaap.
Helaas niet inderdaad. Die racisten hebben helaas niet echt meer achterliggende gedachten of iets genuanceerds dan dit soort crap.quote:Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Je hoopt eerst nog dat er wellicht een diepere gedachte achter steekt dan "het is een zwart schaap en migranten zijn ook zwart ---> RACISME!!!!!11111!", maar nee helaas.
er was toch ook eens zo'n Groen Links troll die wou beweren dat negeren van het woord "neger" af was geleid?quote:Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Daar komt het uiteindelijk wel weer gewoon op neer ja.
Je hoopt eerst nog dat er wellicht een diepere gedachte achter steekt dan "het is een zwart schaap en migranten zijn ook zwart ---> RACISME!!!!!11111!", maar nee helaas.
Jij denkt dus niet dat er racisme achtersteekt? Die partij had allerlei andere beeldtalen kunnen gebruiken, en ze kiezen juist deze.quote:Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Daar komt het uiteindelijk wel weer gewoon op neer ja.
Nee. En dat heeft ook niks met dit topic te maken.quote:Op maandag 10 september 2007 14:31 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
er was toch ook eens zo'n Groen Links troll die wou beweren dat negeren van het woord "neger" af was geleid?![]()
Net zoveel als je vraag eerder in het topique over haatzaaiende imamsquote:Op maandag 10 september 2007 14:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee. En dat heeft ook niks met dit topic te maken.
Bommenlegger trok het in het bredere, namelijk: je moet álle meningen respecteren en met rust laten. Welnu, dat vind ik niet, en ik poogde aan te tonen dat de meeste mensen dat ook niet vinden.quote:Op maandag 10 september 2007 14:34 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Net zoveel als je vraag eerder in het topique over haatzaaiende imams![]()
De reactie van de liberalen lijkt me anders vrij duidelijk, canaris.quote:Op maandag 10 september 2007 14:35 schreef CANARIS het volgende:
die poster is dus helemaal niet rascistisch.
Wat er op die poster staat is dat de zwarte schapen onder de asielzoekers zonder pardon over de grens moeten worden gezet .
De Volkspartei van Blocker is heel erg rechts , maar zeker niet rascistisch.
Het hele concept past niet bij het zwitsere denken. Daarvoor is dat land veel te multi cultureel.
Daar moet je een Nederlander voor zijn .
Ja natuurlijk nemen de liberalen de kans waar om zich tegenover de Volkspartei te profieleren en ze hebben de intonatie van de poster idd andes geduid.quote:Op maandag 10 september 2007 14:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
De reactie van de liberalen lijkt me anders vrij duidelijk, canaris.
Niet alleen dat, de crimineel (in het gezin, de familie, de straat, de wijk, het dorp...) is in het algemeen ook het zwarte schaap (van dat gezin, die familie, die straat, die wijk, dat dorp...). Sjezus, dat ik je dat uit moet leggen, ben je soms een allochtoon die z'n inburgeringscursus heeft verzaakt?quote:Op maandag 10 september 2007 14:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar een zwart schaap is iemand die wordt verguisd om zijn mening, een buitenstaander. Ik zie niet wat dat met criminele allochtonen te maken heeft.
Alsof er met een dergelijk uitzetbeleid alleen maar kleurlingen zullen worden uitgezet. Er zijn zat criminele blanke buitenlanders die er net zo'n zooitje van maken en die dus kunnen worden uitgezet.quote:Als "het zwarte schaap" alleen maar negers had uitgenodigd om uitgescholden te worden, ja, natuurlijk was het dan racistisch geweest. Context, jongen.
Wel dus, zie boven.quote:Nee, dat zeg ik helemaal niet. Er is alleen geen enkele reden om voor een zwart schaap te kiezen.
Precies. Zo'n verzuurde betweterige linkse Hollander.quote:Op maandag 10 september 2007 14:35 schreef CANARIS het volgende:
Het hele concept past niet bij het zwitsere denken. Daarvoor is dat land veel te multi cultureel.
Daar moet je een Nederlander voor zijn .
Ik heb even een Zwitser geaimd om te vragen hoe het wordt opgevat. Hij is een soort midden-conservatief-liberaal, zeker niet links.quote:Op maandag 10 september 2007 14:38 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ja natuurlijk nemen de liberalen de kans waar om zich tegenover de Volkspartei te profieleren en ze hebben de intonatie van de poster idd andes geduid.
Als dat waar isquote:Op maandag 10 september 2007 14:31 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
er was toch ook eens zo'n Groen Links troll die wou beweren dat negeren van het woord "neger" af was geleid?![]()
Speelde dat ook niet rond de tijd dat de negerzoen van naam verwisselde?quote:
Vanwege de uitdrukking "zwart schaap".quote:Op maandag 10 september 2007 14:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat doe ik doorgaans niet, dat weet je ook wel.
Antwoord dan eens: waarom heeft de Volkspartij gekozen voor deze beeldtaal? Waarom niet gewoon een schaap met een boevenmasker voor?
Wiki "Mit dem Ausdruck schwarzes Schaf bezeichnet man in der Regel einen Außenseiter, der den anderen Unehre bringt oder dem gar die Schuld an Missständen gewohnheitsmäßig zugeschoben wird."quote:Op maandag 10 september 2007 14:40 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Niet alleen dat, de crimineel (in het gezin, de familie, de straat, de wijk, het dorp...) is in het algemeen ook het zwarte schaap (van dat gezin, die familie, die straat, die wijk, dat dorp...). Sjezus, dat ik je dat uit moet leggen, ben je soms een allochtoon die z'n inburgeringscursus heeft verzaakt?
[..]
Het zal voornamelijk gaan om mensen van de Balkan.quote:Alsof er met een dergelijk uitzetbeleid alleen maar kleurlingen zullen worden uitgezet. Er zijn zat criminele blanke buitenlanders die er net zo'n zooitje van maken en die dus kunnen worden uitgezet.
Ikke? Ik ben niet de enige die het ziet, hoor. Integendeel.quote:En bovendien: in jouw ogen was het dan racisitisch geweest, maar in mijn ogen helemaal niet. Jij bent hier zelf gewoon de grote racist.
( Komt niet van mij. De zwitserse liberalen zijn vergelijbaar met de FDP. Een keurig Zwitserleven parteitje)quote:Op maandag 10 september 2007 14:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb even een Zwitser geaimd om te vragen hoe het wordt opgevat. Hij is een soort midden-conservatief-liberaal, zeker niet links.
"Ambigu", zegt hij. "Ze hebben bewust voor de double entendre gekozen, zoveel is duidelijk."
Soortgenoten? WTF?quote:Op maandag 10 september 2007 14:49 schreef rebel6 het volgende:
Pech voor de niet-criminele kleurlingen, maar zij hebben er uiteindelijk ook baat bij als hun criminele soortgenoten het land worden uitgezet.
quote:Op maandag 10 september 2007 14:40 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
[..]
Alsof er met een dergelijk uitzetbeleid alleen maar kleurlingen zullen worden uitgezet. Er zijn zat criminele blanke buitenlanders die er net zo'n zooitje van maken en die dus kunnen worden uitgezet.
links dusquote:Op maandag 10 september 2007 14:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb even een Zwitser geaimd om te vragen hoe het wordt opgevat. Hij is een soort midden-conservatief-liberaal
Lekker belangrijk dus. Echt weer typisch Nederlands om ons hier druk om te maken.quote:"Ambigu", zegt hij. "Ze hebben bewust voor de double entendre gekozen, zoveel is duidelijk."
Die ken ik niet. Zou je daar een topic over willen openen? Want ik vind het wel reuze interessant!quote:Op maandag 10 september 2007 14:50 schreef CANARIS het volgende:
[..]
( Komt niet van mij. De zwitserse liberalen zijn vergelijbaar met de FDP. Een keurig Zwitserleven parteitje)
Ambigu , Klar , maar dat is de kern van een Verkiezingscampagne oder?
k vind de poster in het licht van de uitspraken (die veel agressiever zijn) van meneer Blocher niet zo erg .
Dat was trouwens gewoon een reclame stunt.quote:Op maandag 10 september 2007 14:47 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Speelde dat ook niet rond de tijd dat de negerzoen van naam verwisselde?
Het is in Zwitserland ook aan de orde van de dag, begreep ik.quote:Op maandag 10 september 2007 14:52 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
links dus
[..]
Lekker belangrijk dus. Echt weer typisch Nederlands om ons hier druk om te maken.
Ja, in de media. Maar geen Zwitser die het wat kan schelen.quote:Op maandag 10 september 2007 14:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is in Zwitserland ook aan de orde van de dag, begreep ik.
De media zijn natuurlijk niet in de handen van Echte Zwitsers, maar van dse internationale Linkse Kerk. Het is een complot!quote:Op maandag 10 september 2007 14:54 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ja, in de media. Maar geen Zwitser die het wat kan schelen.
Waarom denk je dat Osama Bin Laden het zwarte schaap van de familie Bin Laden wordt genoemd?quote:Op maandag 10 september 2007 14:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wiki "Mit dem Ausdruck schwarzes Schaf bezeichnet man in der Regel einen Außenseiter, der den anderen Unehre bringt oder dem gar die Schuld an Missständen gewohnheitsmäßig zugeschoben wird."
Ik zie niet in wat dat te maken heeft met criminelen. Buitenstaander? Oneer? Zondebok?
Leg jij het mij maar eens uit.
En zijn die allemaal bruin/zwart?quote:Het zal voornamelijk gaan om mensen van de Balkan.
Allemaal racisten. Zo zie je maar weer dat het racisme hoogtij viert, vooral bij links. Maar dat is niet zo vreemd, dat is altijd al zo geweest.quote:Ikke? Ik ben niet de enige die het ziet, hoor. Integendeel.
quote:
bronquote:Ook gaan er stemmen op om de woorden 'neger' en 'creool' uit het woordenboek te schrappen. Deze woorden worden tegenwoordig door veel mensen als beledigend ervaren. 'Neger' komt van het woord 'negeren'. Men bedoelde daarmee dat Afrikaanse mensen genegeerd en geminacht werden
Ik geloof niet in complotten, maar als jij het zo wilt zien, ga gerust je gang.quote:Op maandag 10 september 2007 14:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
De media zijn natuurlijk niet in de handen van Echte Zwitsers, maar van dse internationale Linkse Kerk. Het is een complot!
Mag ik heel hard lachenquote:
Omdat hij die familie tot oneer drijft.quote:Op maandag 10 september 2007 14:59 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Osama Bin Laden het zwarte schaap van de familie Bin Laden wordt genoemd?
[..]
Nee. Maar wel donkerder dan, zeg, Duitse immigranten.quote:En zijn die allemaal bruin/zwart?
[..]
Onzin. Die double entendre wordt dus ook door de liberalen gezien.quote:Allemaal racisten. Zo zie je maar weer dat het racisme hoogtij viert, vooral bij links. Maar dat is niet zo vreemd, dat is altijd al zo geweest.
dat weet jij, dat weet ik, schijnbaar weten de knuffelaars dat nog nietquote:Op maandag 10 september 2007 15:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met GroenLinks?
Overigens is dat onzin, het heeft een Latijnse wortel.
Het lijkt me overduidelijk dat dat stukje door zo'n GroenLinks stemmende alfamuts is geschreven.quote:Op maandag 10 september 2007 15:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met GroenLinks?
Jôh, je meent het.quote:Overigens is dat onzin, het heeft een Latijnse wortel.
Nogmaals, propagandastunt.quote:Op maandag 10 september 2007 15:03 schreef JohnDope het volgende:
En niet te vergeten de 'Negerzoen' die niet meer zo mag heten van de BlankeIntellectuelen.
Als je alle partijen hun hele achterban in de schoenen gaat schuiven zijn de meeste partijen nog niet jarig. Ik denk dat de meeste linkse mensen, inclusief ondergetekende, het belachelijk vinden.quote:Op maandag 10 september 2007 15:04 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Het lijkt me overduidelijk dat dat stukje door zo'n GroenLinks stemmende alfamuts is geschreven.
En waarom is dat?quote:Op maandag 10 september 2007 15:02 schreef Floripas het volgende:
Omdat hij die familie tot oneer drijft.
Nou, wat zijn die bruin zeg, die Balkanbroeders. Het doet gewoon pijn aan je ogen.quote:Nee. Maar wel donkerder dan, zeg, Duitse immigranten.
Wat ik je zeg: allemaal racisten.quote:Onzin. Die double entendre wordt dus ook door de liberalen gezien.
Waarom zouden zo'n persbericht de deur uit doen? Het interesseert de Zwitserse bevolking verder geen reet, dit is alleen maar gratis reclame.quote:Overigens ben ik nog geen persericht tegengekomen waarin de Volkspartij zegt: "We bedoelen het anders, hoor."
Nee, dat was kapitalistische propaganda.quote:Op maandag 10 september 2007 15:03 schreef JohnDope het volgende:
En niet te vergeten de 'Negerzoen' die niet meer zo mag heten van de BlankeIntellectuelen.
En in Duitsland nu Angelkissesquote:Op maandag 10 september 2007 15:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het heet nu: de BuysZoen.
bron: http://www.buyszoenen.nl/
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Negerzoenquote:De handelsnaam negerzoen is na 86 jaar in 2006 veranderd in Zoenen om gehoor te geven aan protesten die er naar verluidt waren. Later bleek dit echter een (effectieve) marketingstunt van Buys te zijn.
Ze kunnen er wel weer een mooi verhaaltje om heen bedenken, maar Buys is gewoon gezwicht voor de druk van de BlankeIntellectuelenquote:Op maandag 10 september 2007 15:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Negerzoen
http://frietmetstoofvlees.blogspot.com/2005/11/neger.htmlquote:Op maandag 10 september 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ze kunnen er wel weer een mooi verhaaltje om heen bedenken, maar Buys is gewoon gezwicht voor de druk van de BlankeIntellectuelen![]()
Bron? Bewijs?quote:Op maandag 10 september 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ze kunnen er wel weer een mooi verhaaltje om heen bedenken, maar Buys is gewoon gezwicht voor de druk van de BlankeIntellectuelen![]()
doch dochquote:Op maandag 10 september 2007 15:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Onzin. Die double entendre wordt dus ook door de liberalen gezien.
Overigens ben ik nog geen persericht tegengekomen waarin de Volkspartij zegt: "We bedoelen het anders, hoor."
Het bewijs lijkt me vrij duidelijk. De NegerZoen heet nu de BuysZoen. What do i have 2 say more.quote:
quote:Op maandag 10 september 2007 15:22 schreef CANARIS het volgende:
[..]
doch doch
Kijk maar óp mijn geplaatste link
Ze hebben de poster aangepast. Nu ( erg subtiel als je het mij vraagt) ligt er een schaap op zijn rug met een mes in zijn borst.
Het was dus gewoon een reclame stunt, dank u welquote:Op maandag 10 september 2007 15:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het bewijs lijkt me vrij duidelijk. De NegerZoen heet nu de BuysZoen. What do i have 2 say more.![]()
Als het een reclame stunt was geweest, dan hadden ze nu nog Negerzoenen geheten.quote:Op maandag 10 september 2007 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het was dus gewoon een reclame stunt, dank u wel![]()
Onzin. Het waren gewoon kapitalistische propagandisten die misbruik maakten van racistische sentimenten.quote:Op maandag 10 september 2007 15:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als het een reclame stunt was geweest, dan hadden ze nu nog Negerzoenen geheten.
Heel interessant...ik weet niet of dit het nu beter maakt of raarder.quote:Op maandag 10 september 2007 15:22 schreef CANARIS het volgende:
[..]
doch doch
Kijk maar óp mijn geplaatste link
Ze hebben de poster aangepast. Nu ( erg subtiel als je het mij vraagt) ligt er een schaap op zijn rug met een mes in zijn borst.
Als je het nog een paar keer zegt, ga je het misschien wel geloven.quote:Op maandag 10 september 2007 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin. Het waren gewoon kapitalistische propagandisten die misbruik maakten van racistische sentimenten.
Ik wil het nog wel een paar keer quoten, maar Fok! is zo traag. Kan je het niet gewoon voor jezelf uitprinten?quote:Op maandag 10 september 2007 15:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je het nog een paar keer zegt, ga je het misschien wel geloven.
Heb jij nog een bron om die claim van je te onderbouwen?quote:Op maandag 10 september 2007 15:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je het nog een paar keer zegt, ga je het misschien wel geloven.
Er zijn BlankeIntellectuelen die sinterklaas wilden afschaffen vanwege de zwartepieten en zo waren er in de geschiedenis nog zat andere gerelateerde acties, waaronder de kwestie Negerzoen.quote:Op maandag 10 september 2007 16:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb jij nog een bron om die claim van je te onderbouwen?
Dat hoeft niet. Het is goed voor de firma om de fimanaam aan het product te koppelen, zoals Phillips deed met de Phillishave. Vroeger waren er alleen negerzoenen, nou kent iedereen Buys en kunnen ze veel succesvoller andere producten op de markt zetten.quote:Op maandag 10 september 2007 16:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zijn BlankeIntellectuelen die sinterklaas wilden afschaffen vanwege de zwartepieten en zo waren er in de geschiedenis nog zat andere gerelateerde acties, waaronder de kwestie Negerzoen.
Ik hoef hier dus geen bron voor te geven, want als het een reclamestunt was geweest, dan hadden de Zoenen gewoon nog NegerZoenen geheten ipv BuysZoenen.
De verkoop van negerzoenen ging al maanden gestaat achteruit. Dit heeft de verkoop een impuls gegeven. Dat is de definitie van reclamestunt.quote:Op maandag 10 september 2007 16:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zijn BlankeIntellectuelen die sinterklaas wilden afschaffen vanwege de zwartepieten en zo waren er in de geschiedenis nog zat andere gerelateerde acties, waaronder de kwestie Negerzoen.
Ik hoef hier dus geen bron voor te geven, want als het een reclamestunt was geweest, dan hadden de Zoenen gewoon nog NegerZoenen geheten ipv BuysZoenen.
Ik ben niet links, ik ben niet rechts....quote:Op maandag 10 september 2007 16:18 schreef Bommenlegger het volgende:
Papierversnipperaar en Floripas zijn links extreem, dus heeft het geen zin om daar een discussie mee aan te gaan.
(en ja flori nu zoek ik je wel op hehe)
Zo heeft iedereen zijn taak hier op Fok.quote:Op maandag 10 september 2007 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben niet links, ik ben niet rechts....
Als ik extreem was, was ik kraker of zat ik bij de FARC. Als er iemand extreem is zijn het wel bommenleggers.
En toen hetzelfde clubje intellectuelen Sinterklaas hadden afgeschaft in hun eigen bekrompen wereldje, kreeg intertoys ook een verkoop boost en was dat ook een marketingtruc?quote:Op maandag 10 september 2007 16:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
De verkoop van negerzoenen ging al maanden gestaat achteruit. Dit heeft de verkoop een impuls gegeven. Dat is de definitie van reclamestunt.
Niemand heeft Sinterklaas afgeschaft, mallerd.quote:Op maandag 10 september 2007 16:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En toen hetzelfde clubje intellectuelen Sinterklaas hadden afgeschaft in hun eigen bekrompen wereldje, kreeg intertoys ook een verkoop boost en was dat ook een marketingtruc?
Omdat ik niet communistisch genoeg ben?quote:Op maandag 10 september 2007 16:28 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Zo heeft iedereen zijn taak hier op Fok.
Kraker zie ik wel zitten voor je.
FARC strijder niet, en je weet zelf wel waarom snippie....
Nee omdat daar niet genoeg draagvlak voor was, maar ze hebben het wel geprobeerd.quote:Op maandag 10 september 2007 16:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niemand heeft Sinterklaas afgeschaft, mallerd.
Omdat je teveel doorgslagen bent naar links.quote:Op maandag 10 september 2007 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ik niet communistisch genoeg ben?
Hoe dan?quote:Op maandag 10 september 2007 16:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee omdat daar niet genoeg draagvlak voor was, maar ze hebben het wel geprobeerd.
Zullen we het weer gaan hebben over die schapen?quote:Op maandag 10 september 2007 16:44 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Omdat je teveel doorgslagen bent naar links.
BIj het FARC zoeken ze mensen die doen wat ze zeggen,
Dus kan je rustig achter je pc blijven zitten.
Je weet toch... dat gedoe romdom die witte pieten enzo.quote:
Ik ben alleen maar "te links" tov jouw ultra-rechtse standpunt.quote:Op maandag 10 september 2007 16:44 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Omdat je teveel doorgslagen bent naar links.
BIj het FARC zoeken ze mensen die doen wat ze zeggen,
Dus kan je rustig achter je pc blijven zitten.
Zwitserse Joodse organisaties zijn dan ook woest over die poster.quote:Op maandag 10 september 2007 16:51 schreef popolon het volgende:
De Volkspartij met in ieder geval wel duidelijk hoe ze er over denken, ze winden er geen doekjes om.
Poster doet me denken aan de oude 'Juden raus' posters van rond WOII.
Als mensen zelf sinterklaas willen vieren met witte pieten mogen ze dat doen. Maar doe niet alsof er een samenzwering is om Sinterklaas af te schaffen. Dat is gewoon niet zo.quote:Op maandag 10 september 2007 16:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet toch... dat gedoe romdom die witte pieten enzo.
Begrijpelijk. Elk normaaldenkend mens zou hier niet goed tegen moeten kunnen.quote:Op maandag 10 september 2007 16:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zwitserse Joodse organisaties zijn dan ook woest over die poster.
Dat was ook het punt. Die intellectuelen konden de blankepieten .e.d niet afdwingen omdat de individu zelf bepaalt hoe die Sinterklaas wilt vieren.quote:Op maandag 10 september 2007 16:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als mensen zelf sinterklaas willen vieren met witte pieten mogen ze dat doen. Maar doe niet alsof er een samenzwering is om Sinterklaas af te schaffen. Dat is gewoon niet zo.
quote:Op maandag 10 september 2007 16:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee omdat daar niet genoeg draagvlak voor was, maar ze hebben het wel geprobeerd.
Jij begon met mij links te noemen.quote:Op maandag 10 september 2007 16:53 schreef Bommenlegger het volgende:
@Papierversnipperaar
Je vooroordelen snellen je vooruit door me rechts te noemen
quote:Op maandag 10 september 2007 16:53 schreef Bommenlegger het volgende:
Kijk een verder dan je neus lang is...
Ik verheug mij altijd weer begin december op de reportages uit de Bijlmer Amsterdam Zuid-Oost met de rode, groene en anders gekleurde pietenquote:Op maandag 10 september 2007 16:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet toch... dat gedoe romdom die witte pieten enzo.
wtf is dat?quote:
Groen Linkse regenboogpietenquote:Op maandag 10 september 2007 17:30 schreef popolon het volgende:
[..]
wtf is dat?
Ik ben te lang niet meer in Nederland gewees zie ik. Kleurpieten?
Elk jaar gebeurt er wel iets spannends of aparts met Sinterklaas, en dit jaar waren ze door een regenboog gevaren waardoor er nu ook gekleurde Pieten waren. Naast de gewone zwarte Pieten die ook erbij waren.quote:Op maandag 10 september 2007 17:30 schreef popolon het volgende:
[..]
wtf is dat?
Ik ben te lang niet meer in Nederland gewees zie ik. Kleurpieten?
Als we het over een zwart lam hebben...dan zijn pa en ma schaap verantwoordelijkquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:
Overigens, wat vinden jullie van het plan om de hele familie uit te zetten als één zwart schaap van de familie (ha, ha.) over de schreef gaat?
Ik vraag me af of het kan van het verdrag van Genève, iemand straffen voor wat een ander doet.
Dat vertel ik mn dochter óók... Dat maakt de dingen des te spannender en ze gaat dr helemaal in op ... Inclusief de PVDA-top die hard bonst op de deur en dan strooigoed naar binnen werpt en dan snel weer verdwijnt (dan vertel ik dat het Wouter Bos en Jan Pronk waren, die eerst op bezoek wilden komen, maar zich weer bedacht hebben)quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:54 schreef Sidekick het volgende:
Maar je weet hoe dat gaat, het is gelijk een complot van de politiek-correcte linkse kerk die zwarte Pieten racistisch vinden.
in het westen geld anders het Humanistische en Liberale principe "nulla poena sine culpa"quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:14 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als we het over een zwart lam hebben...dan zijn pa en ma schaap verantwoordelijk
Dit ongeacht de kleur van het schaap.
Kortom je lammetjes niet in het gareel houden heeft comnsequenties.... of je nu Russische lamsbout bent of met kouskpous geserveerd wordt doet niet terzake
Ik vind dat in principe wel een goed plan, maar dan moet wel aangetoond worden dat het niet om één enkel zwart schaap gaat, maar dat er met bijna die hele familie wat mis is. Dat de familie een hoog Tokkiegehalte heeft, zullen we maar zeggen. Subsidiefraude, chronisch werkeloos, het halve gezin een strafblad etc.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:
Overigens, wat vinden jullie van het plan om de hele familie uit te zetten als één zwart schaap van de familie (ha, ha.) over de schreef gaat?
waarom kennelijk dat 'aantonen van nog meer strafdaden'... is het niet gewoonweg zo dat iedere criminele daad gewoon zelf duidelijk bestrafd moet worden, waarbij het meervoudig dader zijn als duidelijke strafverzwaring geldt, maar wel op de persoon... waarom zou jij een hogere straf moeten krijgen als je broer of familielid ook een strafblad heeft? (en kennelijk dus iemand zonder strafdaden in de famileie dus ook een 'lagere ' straf zou kunnen hebben ... is het minder erg als iemand uit een gezonde familie misdaden begaat?)quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:23 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ik vind dat in principe wel een goed plan, maar dan moet wel aangetoond worden dat het niet om één enkel zwart schaap gaat, maar dat er met bijna die hele familie wat mis is. Dat de familie een hoog Tokkiegehalte heeft, zullen we maar zeggen. Subsidiefraude, chronisch werkeloos, het halve gezin een strafblad etc.
Zulke families heb je in Nederland ook, en voor zover het daarbij gaat om mensen met een dubbele nationaliteit mogen die wat mij betreft linea recta uitgezet worden, zonder Nederlands paspoort uiteraard.
Maar een minderjarige is nimmer "schuldig"quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
in het westen geld anders het Humanistische en Liberale principe "nulla poena sine culpa"
oftewel, schuld is een persoonlijk iets en niemand kan bestrafd worden voor daden die door een ander begaan zijn....
Wel enerzijds zou ik kunnen zeggen straffen op de manier die ze zo graag willen, bega je een misdaad uit naam de sharia, halen we de straf ook uit de sharia....quote:Of bedoel je dat je wil gaan naar een strafrecht-principe dat wel bekend is in bv Arabische landen waar het wél normaal is om bv de familie van een misdadiger te bestraffen? en er een gedeelde verantwoordelijkheid geld in Sharia-strafrecht?
Soms gaat het algemeen belang boven het belang van individuen. Ik weet dat dat voor sommigen moeilijk voor te stellen is, maar dat is nu ook al aan de orde van de dag, en het is eigenlijk raar dat we daar bij dit soort onderwerpen ineens zo krampachtig over doen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom kennelijk dat 'aantonen van nog meer strafdaden'... is het niet gewoonweg zo dat iedere criminele daad gewoon zelf duidelijk bestrafd moet worden, waarbij het meervoudig dader zijn als duidelijke strafverzwaring geldt, maar wel op de persoon... waarom zou jij een hogere straf moeten krijgen als je broer of familielid ook een strafblad heeft? (en kennelijk dus iemand zonder strafdaden in de famileie dus ook een 'lagere ' straf zou kunnen hebben ... is het minder erg als iemand uit een gezonde familie misdaden begaat?)
overigens, ik zie niet in waarom werkloos zijn strafbaar zou zijn? kun je dat uitleggen
en waarom mogen mensen zonder dubbel paspoort kennelijk straffeloos blijven?
verdienen die niet dezelfde straf als andre misdadigers die meervoudige misdaden begaan?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:35 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Maar een minderjarige is nimmer "schuldig"
dat lijkt me een erg ongezonde instelling...quote:Wel enerzijds zou ik kunnen zeggen straffen op de manier die ze zo graag willen, bega je een misdaad uit naam de sharia, halen we de straf ook uit de sharia....
is het dan niet zaak om het strafrecht (of eigenlijk strafmaat) gewoon 'eerlijk' te verzwaren zodat _alle_ mensen die je onder tuig kunt vatten dezelfde zwaardere straf krijgen...quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:41 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Met name omdat het gangbare strafrecht hopeloos faalt bij het aanpakken van zulk tuig (kut-Marokkanen enzo).
Wat heeft dat te maken met je erdere opmerking dat neederlandse rechters op basis van Sharia rrecht zouden mogen spreken?quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:58 schreef desiredbard het volgende:
Wij hebben Groen Links ...
[afbeelding]
Het gaat er niet om dat kut-Marokkanen erger zouden zijn dan ander Tokkietuig en dus zwaarder bestraft zouden moeten worden (want dat is imho niet zo), het gaat erom een pragmatische oplossing te vinden voor een probleem dat onoplosbaar is gebleken langs de gangbare, hierboven deels door jou geschetste weg. Bovendien is het geen kwestie van de ene groep wel bestraffen en de andere groep niet, maar meer een kwestie van de ene groep anders bestraffen dan de andere, en wel op de meest effectieve manier.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is het dan niet zaak om het strafrecht (of eigenlijk strafmaat) gewoon 'eerlijk' te verzwaren zodat _alle_ mensen die je onder tuig kunt vatten dezelfde zwaardere straf krijgen...
Zou het niet heel erg dom zijn om de ene groep wél te bestraffen , omdat het bv. 'kut-Marokkanen' zouden zijn... maar kennelijk een andere groep, die je waarschijnlijk onder 'enzo' vat... opeens die straf niet op te leggen?
Is het niet een erg zinnig strafrecht principe om dezelfde misdaad gewoon, los van de persoon en irrelevante achtergronden van de dader, hetzelfde te bestraffen ?
het lijkt mij persoon een veel beter principe (dat pas bij een westers-humanistische strafrecht-traditie) om de meest effectieve strafmethode gewoon voor iedere dader gelijk toe te passen en als strafmaat geen subjectieve 'achtergronden'quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:09 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Bovendien is het geen kwestie van de ene groep wel bestraffen en de andere groep niet, maar meer een kwestie van de ene groep anders bestraffen dan de andere, en wel op de meest effectieve manier.
Dat lijkt me in eerste instantie ook de beste (maar niet de meest effectieve) strafmethode. Totdat die strafmethode faalt, hetgeen bij collectieve groepen daders die compleet schijt hebben aan onze normen en waarden en aan onze rechtsstaat nu eenmaal het geval is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het lijkt mij persoon een veel beter principe (dat pas bij een westers-humanistische strafrecht-traditie) om de meest effectieve strafmethode gewoon voor iedere dader gelijk toe te passen en als strafmaat geen subjectieve 'achtergronden'
Dit is een denkfout. Je straft alle Tokkiegroepen op de meest effectieve, pragmatische manier die mogelijk is voor die betreffende Tokkiegroep.quote:toe te laten waarom je kennelijk de ene wél 'meest effectief' gaat bestraffen, en de andere groep 'anders' behandelt...
Het is niet 'knettergek', het is zuiver pragmatisme.quote:dat is domweg niets anders dan een subjectieve keuze maken voor de ene dadersgroep en tegen de andere... een heel fout principe (alhoewel in bv moslim-landen idd wijdverbreid.. jammer dat men zoveel dingen hier daarvan kennelijk wil overnemen.. ik zou het bijna 'knettergek' willen noemen)
Hier ben ik het niet mee eens. Rechters hebben ruimte om een passende straf te kiezen, kijkende naar persoonlijke omstandigheden. Hierdoor ga je niet alleen bepaalde groepen effectief straffen, maar zoveel mogelijk.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het lijkt mij persoon een veel beter principe (dat pas bij een westers-humanistische strafrecht-traditie) om de meest effectieve strafmethode gewoon voor iedere dader gelijk toe te passen en als strafmaat geen subjectieve 'achtergronden'
toe te laten waarom je kennelijk de ene wél 'meest effectief' gaat bestraffen, en de andere groep 'anders' behandelt...
dat is domweg niets anders dan een subjectieve keuze maken voor de ene dadersgroep en tegen de andere... een heel fout principe (alhoewel in bv moslim-landen idd wijdverbreid.. jammer dat men zoveel dingen hier daarvan kennelijk wil overnemen.. ik zou het bijna 'knettergek' willen noemen)
Drakonisch dat is zeker , maar het loopt dan ook met de criminaliteit in geheel west europa de spuigaten uit.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:
Ik vraag me af of het kan van het verdrag van Genève, iemand straffen voor wat een ander doet.
Huilie!quote:Op maandag 10 september 2007 12:52 schreef Bommenlegger het volgende:
Als ik het echter goed begrijp gaat het over volwassenen. Dus als jouw broer iets flikt, lig jij eruit. Vind je dat rechtvaardig?quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:14 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als we het over een zwart lam hebben...dan zijn pa en ma schaap verantwoordelijk
Dit ongeacht de kleur van het schaap.
Kortom je lammetjes niet in het gareel houden heeft comnsequenties.... of je nu Russische lamsbout bent of met kouskpous geserveerd wordt doet niet terzake
De Marokkaanse criminaliteit is nauwelijks georganiseerd, dus je hebt het over individuele fouten, die je dus ook individueel moet bestraffen. En: gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:42 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Dat lijkt me in eerste instantie ook de beste (maar niet de meest effectieve) strafmethode. Totdat die strafmethode faalt, hetgeen bij collectieve groepen daders die compleet schijt hebben aan onze normen en waarden en aan onze rechtsstaat nu eenmaal het geval is.
Volgens deze bron valt het wel mee: http://www.bfs.admin.ch/b(...).Document.22935.htmlquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:05 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Drakonisch dat is zeker , maar het loopt dan ook met de criminaliteit in geheel west europa de spuigaten uit.
nee, rechters heebben geen volledige vrijheid om lukraak een straf te 'vnden'... die moeten hun strafmaatbepaling goed onderbouwen en ik ben benieuwd of je ook maar een voorbeeld kunt vinden waar een rechter een strafmaat baseert op een bepaalde culturele achtergrond... Dat zou snel grond tot wraking van het strafoordeel kunnen zijn....quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. Rechters hebben ruimte om een passende straf te kiezen, kijkende naar persoonlijke omstandigheden. Hierdoor ga je niet alleen bepaalde groepen effectief straffen, maar zoveel mogelijk.
Hum slap stukje kleuren al je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens deze bron valt het wel mee: http://www.bfs.admin.ch/b(...).Document.22935.html
Maar de helft van alle mensen any given time zijn toch ook buitenlanders in Zwitserland?quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:02 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Hum slap stukje kleuren al je het mij vraagt.
voor het gemak gooit der autheur bijna de helft van de misdaden eruit omdat het om Toeristen zou gaan.
de autheur vergeet te vertellen dat de meeste buitenlanders die in Zwitserland wonen een Toeristen-status hebben omdat het zo verdomd moeilijk is om een verblijfsvergunning te krijgen.
50%! van alle misdaden in Zwitserland worden door Buitenlanders begaan en dat is best eel veel lijkt mij.
Volgens mij 18%quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar de helft van alle mensen any given time zijn toch ook buitenlanders in Zwitserland?
Dan tel je alleen geregistreerde inwoners. Hoe zit het met dagjesmensen, zakenlui, enz?quote:
Maar het vasthouden aan grondrechten is ook een algemeen belang, een algemeen belang dat gaat boven het bestrijden van een dergelijke overlast, dat is nl kortzichtig handelen...quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:41 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Soms gaat het algemeen belang boven het belang van individuen. Ik weet dat dat voor sommigen moeilijk voor te stellen is, maar dat is nu ook al aan de orde van de dag, en het is eigenlijk raar dat we daar bij dit soort onderwerpen ineens zo krampachtig over doen.
Het uitzetten van bewezen crimineel en bovendien nutteloos Tokkietuig acht ik hierbij een zaak van het hoogste algemene belang, laat dat duidelijk zijn. Met name omdat het gangbare strafrecht hopeloos faalt bij het aanpakken van zulk tuig (kut-Marokkanen enzo).
Dat bedoel ik niet, het gaat bijvoorbeeld om TBS voor geestelijk gestoorden. Dat is een beter passende straf voor die bepaalde groep. Zo zijn er nog wel voorbeelden te noemen voor specifieke straffen in specifieke gevallen. Natuurlijk moet de sharia geen leidraad worden. Maar culturele eigenschappen hebben een klein aandeel in de criminaliteitsvorming (naast sociaal-maatschappijlke issues) en als een een aangepaste straf zou helpen ter preventie is dat alleen maar toe te juichen. Dat is ook gerechtigheid.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, rechters heebben geen volledige vrijheid om lukraak een straf te 'vnden'... die moeten hun strafmaatbepaling goed onderbouwen en ik ben benieuwd of je ook maar een voorbeeld kunt vinden waar een rechter een strafmaat baseert op een bepaalde culturele achtergrond... Dat zou snel grond tot wraking van het strafoordeel kunnen zijn....
Maar volgens mij gaat een rechter helemaal niet over: "Die tasjesroof is 20% cultureel, 30% afgunst, 10% hebzucht" etc. De rechter legt een strafmaat op voor een vergrijp. Psychische probelemen kunnen worden meegewogen, ja, maar dat is toch individueel, en niet voor een groep.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, het gaat bijvoorbeeld om TBS voor geestelijk gestoorden. Dat is een beter passende straf voor die bepaalde groep. Zo zijn er nog wel voorbeelden te noemen voor specifieke straffen in specifieke gevallen. Natuurlijk moet de sharia geen leidraad worden. Maar culturele eigenschappen hebben een klein aandeel in de criminaliteitsvorming (naast sociaal-maatschappijlke issues) en als een een aangepaste straf zou helpen ter preventie is dat alleen maar toe te juichen. Dat is ook gerechtigheid.
Op het gevaar weggejoeld te worden als idealistische gek:quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, het gaat bijvoorbeeld om TBS voor geestelijk gestoorden. Dat is een beter passende straf voor die bepaalde groep. Zo zijn er nog wel voorbeelden te noemen voor specifieke straffen in specifieke gevallen. Natuurlijk moet de sharia geen leidraad worden. Maar culturele eigenschappen hebben een klein aandeel in de criminaliteitsvorming (naast sociaal-maatschappijlke issues) en als een een aangepaste straf zou helpen ter preventie is dat alleen maar toe te juichen. Dat is ook gerechtigheid.
Culturele eigenschappen kunnen ook individueel worden meegewogen. Uiteindelijk kan je dan spreken over bepaalde groepen zoals geestelijk gestoorden, Marokkanen, politiek activisten, alcoholisten, etc.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar volgens mij gaat een rechter helemaal niet over: "Die tasjesroof is 20% cultureel, 30% afgunst, 10% hebzucht" etc. De rechter legt een strafmaat op voor een vergrijp. Psychische probelemen kunnen worden meegewogen, ja, maar dat is toch individueel, en niet voor een groep.
ehm, ik kan me in de discussie helemaal niet herinneren dat er ooit erder vermeld was dat het bv ging om TBS als extra 'strafmaat'...quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, het gaat bijvoorbeeld om TBS voor geestelijk gestoorden. Dat is een beter passende straf voor die bepaalde groep.
Ik heb het over normale omstadigheden waar niets mis mee is, maar die wel anders kunnen worden behandeld om effectiever te worden. Een geestelijke ziekte kan iedereen hebben, maar zodra dat leidt tot crimineel gedrag hebben we daar een aparte behandeling voor. Niets mis met politieke betrokkenheid, maar gecombineerd met criminaliteit noemen we het terreur en is de behandeling wat anders. Niets mis met het drinken van een biertje, of ladderzat worden, maar zodra je iemand doodrijdt onder invloed dan kan het opleggen van een ontwenningskuur (of whatever) een goed middel zijn. Etc, etc.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op het gevaar weggejoeld te worden als idealistische gek:
Ik vind niet dat je je hoogstaande verlichtte rechtstaat moet aanpassen aan het lagere niveau van sommige criminelen. Je hebt als maatschappij bepaalde basiswaarden en die moet je uitdragen als een lichtend voorbeeld, niet wegschuiven als het ingewikkeld word. Je moet de lat juist hoger leggen anders kom je niet vooruit.
Ik citeer JoepMeloen even:quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm, ik kan me in de discussie helemaal niet herinneren dat er ooit erder vermeld was dat het bv ging om TBS als extra 'strafmaat'...
het ging juist om een andere vorm van bestraffing voor buitenlanders dan voor andere daders, en desiredbard die vermeldde dat hij vond dat kennelijk moslims volgens de sharia en niet het eigen strafstelssel bestrafd zouden moeten worden (en die na mijn vragen hierover opeens het hazepad gekozen lijkt te hebben) ...
Overigens is het compleet fout TBS te zien als 'strafmaat'.... TBS kan enkel toegepast worden vanwege een direkte aantoonbare psychische stoornis die direkt verband houdt met de strafdaad... verder is TBS zelf géén straf maare en maatregel ter bescherming van de maatschappij...
Nu kan je bv voorstellen om TBS opeens heel breed te zien en te stellen dat alle misdadigers (of enkel misdadigers uit een bepaalde raciale groep) hiervoor in aanmerking zouden komen... dat is echter zeker niet de huidige praktijk
Ikzelf zou het zeer gevaarlijk vinden en een praktische toepassing van een apartheids-rechtstelsel... het gevaarlijkste hieraan is het toepassen van twee verschillende strafmaat-criteria, waarbij je er niet onderuit komt dat een 'hardere ' straf voor de ene groep, direkt ook impliceert dat je de andere groep dus kennelijk _minder_ wilt straffen, wat waanzin is, waarom op niet relevante gronden een bepalde groep daders vrijuit laten gaan?
om een voorbeeld te nemen, het absolute allergrootste deel van de criminaliteit komt van mannelijke personen in de leeftijd 16 tot 27 jaar oud... is het dan toegestaan om mensen uit die doelgroep harder te straffen dan daders van gelijke strafdaden, die echter van het vrouwelijke geslacht zijn of boven de 30 jaar oud?
Het gaat niet om erger straffen, het gaat om anders straffen naar gelang de omstandigheden. Je beoordeelt iedereen wel individueel, maar uiteindelijk kan je dan spreken over diverse groepen of categorieen.quote:Het gaat er niet om dat kut-Marokkanen erger zouden zijn dan ander Tokkietuig en dus zwaarder bestraft zouden moeten worden (want dat is imho niet zo), het gaat erom een pragmatische oplossing te vinden voor een probleem dat onoplosbaar is gebleken langs de gangbare, hierboven deels door jou geschetste weg. Bovendien is het geen kwestie van de ene groep wel bestraffen en de andere groep niet, maar meer een kwestie van de ene groep anders bestraffen dan de andere, en wel op de meest effectieve manier.
Dat vind dik wel mooi, maar er was ook sprake van het toepassen van de Sharia als het zo uitkomt. Nou zal de Sharia sommige mensen cultureel gezien iets meer aanspreken dan 25 uur schoffelen, maar het lijkt me toch een achterlijke respons in een moderne tijd.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik heb het over normale omstadigheden waar niets mis mee is, maar die wel anders kunnen worden behandeld om effectiever te worden. Een geestelijke ziekte kan iedereen hebben, maar zodra dat leidt tot crimineel gedrag hebben we daar een aparte behandeling voor. Niets mis met politieke betrokkenheid, maar gecombineerd met criminaliteit noemen we het terreur en is de behandeling wat anders. Niets mis met het drinken van een biertje, of ladderzat worden, maar zodra je iemand doodrijdt onder invloed dan kan het opleggen van een ontwenningskuur (of whatever) een goed middel zijn. Etc, etc.
Dit keer duizend met een toefje slagroom erop!quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op het gevaar weggejoeld te worden als idealistische gek:
Ik vind niet dat je je hoogstaande verlichtte rechtstaat moet aanpassen aan het lagere niveau van sommige criminelen. Je hebt als maatschappij bepaalde basiswaarden en die moet je uitdragen als een lichtend voorbeeld, niet wegschuiven als het ingewikkeld word. Je moet de lat juist hoger leggen anders kom je niet vooruit.
Mijn eerdere reactie lijkt zoekquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met je erdere opmerking dat neederlandse rechters op basis van Sharia rrecht zouden mogen spreken?
Op die uitspraak wil ik eigenlijk nog een antwoord desiredbard ... was dat een foutje, iets dat je niet zo bedoelt of meen je werkelijk dat de nederlandse rechters naar islamitische recht moeten gaan oordelen...
ben je dan niet zelf bezig met een 'islamisering' op punten waar we dat als mensen uit een westers-humanistische traditie dat liever _niet_ willen?
Alleen als je zelf ook een nazi bent. Beschaving kun (en moet) je niet even (willen) uitzetten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:53 schreef Floripas het volgende:
Nazi's willen concentratiekampen voor joden, maar een veroordeelde nazi hoeft van mij echt niet naar een concentratiekamp! Waarom zou je dat willen?
Duizendquote:Op dinsdag 11 september 2007 15:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit keer duizend met een toefje slagroom erop!
Ik ben het dan ook totaal niet eens met de suggestie van desiredbard. Er zijn meer opties dan allen de huidige situatie en de sharia.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat vind dik wel mooi, maar er was ook sprake van het toepassen van de Sharia als het zo uitkomt. Nou zal de Sharia sommige mensen cultureel gezien iets meer aanspreken dan 25 uur schoffelen, maar het lijkt me toch een achterlijke respons in een moderne tijd.
Mijn eerdere reactie lijkt zoekquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met je erdere opmerking dat neederlandse rechters op basis van Sharia rrecht zouden mogen spreken?
Op die uitspraak wil ik eigenlijk nog een antwoord desiredbard ... was dat een foutje, iets dat je niet zo bedoelt of meen je werkelijk dat de nederlandse rechters naar islamitische recht moeten gaan oordelen...
ben je dan niet zelf bezig met een 'islamisering' op punten waar we dat als mensen uit een westers-humanistische traditie dat liever _niet_ willen?
Gebeurde echter wel,quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:53 schreef Floripas het volgende:
Nazi's willen concentratiekampen voor joden, maar een veroordeelde nazi hoeft van mij echt niet naar een concentratiekamp! Waarom zou je dat willen?
Hangt er vanaf hoe je dat KIEST te bekijken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:57 schreef Floripas het volgende:
Eerwraak wordt in de Sharia verboden, Desiredbard.
nee, dat is het niet... het gaat hier daadwerkelijk om een voorstel dat heel specifiek een strmaat voorstelt die totaal anders is voor een specifieke groep waarbij er geen enkele relatie is tussen de strafdaad en de grond waarvoor die personen in aanmerking moeten komen voor die andere strafmaat...quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik citeer JoepMeloen even:
[..]
Het gaat niet om erger straffen, het gaat om anders straffen naar gelang de omstandigheden. Je beoordeelt iedereen wel individueel, maar uiteindelijk kan je dan spreken over diverse groepen of categorieen.
Het is duizend keer waar en ik wil er slagroom op.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Duizend![]()
Duizend wat? Slagroomtaarten in mn gezicht? Punaises? Kusjes?
Nee, helemaal niet. Werden die latst in Almere opgepakte jongetjes dan in een concentratiekamp gemieterd? Nee? Precies.quote:
In beide landen is eerwraak verboden.quote:Hangt er vanaf hoe je dat KIEST te bekijken.
Afghanistan had Shariawetgeving, Iran heeft het ook
Zowel de vrije kleding keuze als pis van de proleet drinken zijn Fatwa's van egyptische Mufti's
quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is duizend keer waar en ik wil er slagroom op.
Dat is toch al lang de status quo in West Europa.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, dat is het niet... het gaat hier daadwerkelijk om een voorstel dat heel specifiek een strmaat voorstelt die totaal anders is voor een specifieke groep waarbij er geen enkele relatie is tussen de strafdaad en de grond waarvoor die personen in aanmerking moeten komen voor die andere strafmaat...
Buitenlanders totaal anders straffen dan mensen met de eigen nationaliteit enkel omdat 'het buitenlanders zijn' terwijl er verder geen specifieke andere omstandigheden zijn welke een andere strafmaat verklaren is totale onzin en dàár gaat dat voorstel om dat die nationalistische Volkspartij doet...
Buitenlanders worden bijvoorbeeld al anders aangepakt bij verkeersovertredingen omdat ze verplicht zijn direct contant te betalen, dit in tegenstelling tot Nederlanders. Gewoon 1 van de vele voorbeelden hoe "groepen" anders worden behandeld. Je kan ook aangeven dat ik gelijk heb, ipv hele lappen tekst gebruiken om de zaken te verdraaien.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Buitenlanders totaal anders straffen dan mensen met de eigen nationaliteit enkel omdat 'het buitenlanders zijn' terwijl er verder geen specifieke andere omstandigheden zijn welke een andere strafmaat verklaren is totale onzin en dàár gaat dat voorstel om dat die nationalistische Volkspartij doet...
vreemd genoeg in de grote Vriend van het Westen , Jordanie , niet .quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Werden die latst in Almere opgepakte jongetjes dan in een concentratiekamp gemieterd? Nee? Precies.
[..]
In beide landen is eerwraak verboden.
Waarom niet als Allah of Kutjebef of het grote Rose Konijn jouw voorschrijft een actie te ondernemen die strafbaar is, waarom dan niet afstraffen met een straf die Allah of Kutjebef of het grote Rose Konijn voor schrijven als een van "hun wetten" overschreden wordt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, dat is het niet... het gaat hier daadwerkelijk om een voorstel dat heel specifiek een strmaat voorstelt die totaal anders is voor een specifieke groep waarbij er geen enkele relatie is tussen de strafdaad en de grond waarvoor die personen in aanmerking moeten komen voor die andere strafmaat...
Marokko, Haiti en Brazilie tot enkele jaren terug ook.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:18 schreef CANARIS het volgende:
[..]
vreemd genoeg in de grote Vriend van het Westen , Jordanie , niet .
werkelijk waar ? Brazilie?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Marokko, Haiti en Brazilie tot enkele jaren terug ook.
Dat is niet de strafmaat, maar de strafuitvoering. Dat is echt iets anders.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Buitenlanders worden bijvoorbeeld al anders aangepakt bij verkeersovertredingen omdat ze verplicht zijn direct contant te betalen, dit in tegenstelling tot Nederlanders. Gewoon 1 van de vele voorbeelden hoe "groepen" anders worden behandeld. Je kan ook aangeven dat ik gelijk heb, ipv hele lappen tekst gebruiken om de zaken te verdraaien.
heb je nu echt niet door dat je nu domweg _jouw_ maatstaven gaat aanpassen aan de normen van anderen....?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:20 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Waarom niet als Allah of Kutjebef of het grote Rose Konijn jouw voorschrijft een actie te ondernemen die strafbaar is, waarom dan niet afstraffen met een straf die Allah of Kutjebef of het grote Rose Konijn voor schrijven als een van "hun wetten" overschreden wordt.
Niet in het geheel, namelijk niet contant per cheque kunnen betalen leidt tot extra kosten indien CC gebruikt wordt danwel extra ongemak daar het uitsaande bedrag stante pede voldaan dient te worden ipv een paar weekjes de kans om een bedrag appart te leggen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is niet de strafmaat, maar de strafuitvoering. Dat is echt iets anders.
Niet invoeren maar toepassen op hen die hem zelf aan het uitvoeren zijn in NL en daarmee de wet overtreden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
heb je nu echt niet door dat je nu domweg _jouw_ maatstaven gaat aanpassen aan de normen van anderen....?
Sharia invoeren in Nederland ...
Nogmaals, als jij je opwindt over bv die uitspraak van Vogelaar die pleit voor de integratie van de Islam in de huidige samenleving ...
ben je echter zelf óók hardop aan het pleiten voor iets veel verdergaand, namelijk het toepassen van Sharia in plaats van nederlands strafrecht ..
Dat is pas Knettergek, en een 'knieval voor de Islam' als je de Sharia in nederland wilt invoeren....
je pleidooi daarvoor zal door en hoop fundamentalistische Imams ja-knikkend aangehoord kunnen worden (als ze nederlands zouden verstaan)
Ben jij raar? Dat wordt zeker wel net zo zwaar betraft.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:17 schreef CANARIS het volgende:
Zo wordt bijvoorbeeld eerwraak meestal niet als moord met voorbedachte raden bestraft en in de strafmaat bijna altijd als verzachten omstandigheid de culturele achtergrond erbij gehaald.
De ondervinding van die straf niet, dat krijg je als je selectief knipt en leestquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ben jij raar? Dat wordt zeker wel net zo zwaar betraft.
Jezusquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De ondervinding van die straf niet, dat krijg je als je selectief knipt en leest
Dat stoort dat tuig maar weinig. Eeen paar maandjes bijlmer, de eer van de familie is gered.
Nee die familie en de dader moeten als gevolg van eerwraak maar eens goed onteerd worden.
Potenrammers viagra voeren en op het marktplein ter leering ende vermaak door een Neger in hun reet laten nemen (en op grootbeeldscher mlaten zien dat de gestrafte het toch wel lekker vindt
En ik noem neger hier omdat die altijd de rotklusjes op moeten knappen niet omdat ze PChoofd-lullen hebben
Ja ik ben raar en Nee hoor . Dat zegt zelfs jouw Semantische Partner in Crime Alice Schwarzer. Die heeft een heel stuk gepubliceerd met rechtzaken waarin een eerwraak laag werd bestraft met als argument "de culturele achtergrond. "quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ben jij raar? Dat wordt zeker wel net zo zwaar betraft.
Ja, graag, dat wil ik wel zienquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:55 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ja ik ben raar en Nee hoor . Dat zegt zelfs jouw Semantische Partner in Crime Alice Schwarzer. Die heeft een heel stuk gepubliceerd met rechtzaken waarin een eerwraak laag werd bestraft met als argument "de culturele achtergrond. "
Ik ga wel even voor U zoeken
![]()
Verplicht, slechts gekleed in een leren gstring / peniskoker mee te varen op de eerst volgende gayparade is misschien wat minder extreemquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De ondervinding van die straf niet, dat krijg je als je selectief knipt en leest
Dat stoort dat tuig maar weinig. Eeen paar maandjes bijlmer, de eer van de familie is gered.
Nee die familie en de dader moeten als gevolg van eerwraak maar eens goed onteerd worden.
Potenrammers viagra voeren en op het marktplein ter leering ende vermaak door een Neger in hun reet laten nemen (en op grootbeeldscher mlaten zien dat de gestrafte het toch wel lekker vindt
En ik noem neger hier omdat die altijd de rotklusjes op moeten knappen niet omdat ze PChoofd-lullen hebben
Ik weet wel dat eerwraak mogelijk gezien kan worden als geestelijke stoornis of (psychische) overmacht. Dit werd in een van mijn studieboeken uiteengezet door prof. dr. HFM Crombag, ik weet momenteel alleen niet meer exact hoe de vork in de steel zat, en heb nu even geen zin om daar over na te denken.quote:
Veel plezier met je goud in je treurige, in zichzelf gekeerde land.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:33 schreef Hyperdude het volgende:
De Volkspartij zijn domme boeren.
De Liberalen zijn domme hippies.
Wij in Zwitserland hebben de pest aan:
-caravans
-Albanezen
-alle andere niet-Zwitsers; waaronder negers en Nederlanders.
In die volgorde dus.
Grüezi![]()
Hm, interessant. En later dan? Mag ik het dan lezen?quote:Op woensdag 12 september 2007 00:43 schreef Fides het volgende:
[..]
Ik weet wel dat eerwraak mogelijk gezien kan worden als geestelijke stoornis of (psychische) overmacht. Dit werd in een van mijn studieboeken uiteengezet door prof. dr. HFM Crombag, ik weet momenteel alleen niet meer exact hoe de vork in de steel zat, en heb nu even geen zin om daar over na te denken.
Ga je d'r ook nog serieus op in ook!quote:Op woensdag 12 september 2007 17:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Veel plezier met je goud in je treurige, in zichzelf gekeerde land.
Gruutzie
Ik weet het, lieverd.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ga je d'r ook nog serieus op in ook!![]()
Maar ben blij dat je mijn mening deelt dat een vooroordeel ook een oordeel is.![]()
Het staat in het boek Het Recht van Binnen; Psychologie van het Recht, hoofdstuk 37: Over opzet en schuld, p. 756-758. Voor als je het wellicht wil opzoeken.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hm, interessant. En later dan? Mag ik het dan lezen?
Eh...gaat dit over het Turkse strafrecht? Nee toch? Want dan klopt het in elk geval niet.quote:Volgens Turkse regels is eerwraak dus geen moord, maar een gerechtvaardigde (er zou dus geen wederrechtelijkheid zijn) daad van zuivering van de familie-eer.
Whehehehequote:Op woensdag 12 september 2007 19:48 schreef Fides het volgende:
[..]
Het staat in het boek Het Recht van Binnen; Psychologie van het Recht, hoofdstuk 37: Over opzet en schuld, p. 756-758. Voor als je het wellicht wil opzoeken.
Kanttekening van Crombag zelf: '...dat zou weer kunnen betekenen dat men deel uitmaken van een buitenlandse cultuur onder omstandigheden als een geestelijke stoornis zou kunnen zien. Op die implicatie zitten, vermoed ik, de ethnische minderheden in ons land niet te wachten.'
Het gaat er dus om dat die jongen zo 'psychisch gestoord' is door die specifieke variant van de Turkse cultuur dat hij niet meer weet dat moord (in zijn ogen dus eerwraak) wéldegelijk fout is.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Eh...gaat dit over het Turkse strafrecht? Nee toch? Want dan klopt het in elk geval niet.
En hij heeft dus geen lichtere straf gekregen? Hoe liep het af?
Mag je wel oppassen, voor je het weet zak je over je barkruk heen als je je veel te dure biertje zit te drinken in zwitserland.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik weet het, lieverd.
Dit denk ik altijd als ik erdoorheenga met de trein en de douane weer eens een neger komt fouilleren.
En mocht je "crime passionel" ook daartoe rekenen: In Frankrijk ook.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Marokko, Haiti en Brazilie tot enkele jaren terug ook.
Toen ik regelmatig vanuit Amsterdam met de trein naar Zwitserland ging (en dat deed ik regelmatig want ik woon er) kon ik er op rekenen dat de koffers open moesten.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik weet het, lieverd.
Dit denk ik altijd als ik erdoorheenga met de trein en de douane weer eens een neger komt fouilleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |