abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2007 @ 16:46:51 #151
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53075450
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:44 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Omdat je teveel doorgslagen bent naar links.
BIj het FARC zoeken ze mensen die doen wat ze zeggen,
Dus kan je rustig achter je pc blijven zitten.
Zullen we het weer gaan hebben over die schapen?
pi_53075464
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoe dan?
vroeg ze fijntjes.
Je weet toch... dat gedoe romdom die witte pieten enzo.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 10 september 2007 @ 16:50:05 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53075484
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:44 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Omdat je teveel doorgslagen bent naar links.
BIj het FARC zoeken ze mensen die doen wat ze zeggen,
Dus kan je rustig achter je pc blijven zitten.
Ik ben alleen maar "te links" tov jouw ultra-rechtse standpunt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 10 september 2007 @ 16:51:33 #154
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53075495
De Volkspartij met in ieder geval wel duidelijk hoe ze er over denken, ze winden er geen doekjes om.

Poster doet me denken aan de oude 'Juden raus' posters van rond WOII.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53075512
@Floripas

Als jij dat fijn vindt doen we dat ok?

@Papierversnipperaar

Je vooroordelen snellen je vooruit door me rechts te noemen

@Beide

Kijk een verder dan je neus lang is...
  maandag 10 september 2007 @ 16:56:30 #156
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53075540
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:51 schreef popolon het volgende:
De Volkspartij met in ieder geval wel duidelijk hoe ze er over denken, ze winden er geen doekjes om.

Poster doet me denken aan de oude 'Juden raus' posters van rond WOII.
Zwitserse Joodse organisaties zijn dan ook woest over die poster.
  maandag 10 september 2007 @ 16:58:42 #157
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53075569
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als mensen zelf sinterklaas willen vieren met witte pieten mogen ze dat doen. Maar doe niet alsof er een samenzwering is om Sinterklaas af te schaffen. Dat is gewoon niet zo.
  maandag 10 september 2007 @ 16:59:36 #158
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53075595
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zwitserse Joodse organisaties zijn dan ook woest over die poster.
Begrijpelijk. Elk normaaldenkend mens zou hier niet goed tegen moeten kunnen.

Maar goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53075624
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als mensen zelf sinterklaas willen vieren met witte pieten mogen ze dat doen. Maar doe niet alsof er een samenzwering is om Sinterklaas af te schaffen. Dat is gewoon niet zo.
Dat was ook het punt. Die intellectuelen konden de blankepieten .e.d niet afdwingen omdat de individu zelf bepaalt hoe die Sinterklaas wilt vieren.
Maar als dus 1 bedrijf (zoals Buys) door diezelfde groep Blanke Intellectuelen onder druk wordt gezet, dan zwicht die daar gewoon voor.

En de macht van die Hypocriete BlankeIntellectuelen moet echt niet onder schat worden, want zij hebben ook de GoudenKooi naar de klote geholpen, terwijl ze het programma niet eens keken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53075650
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee omdat daar niet genoeg draagvlak voor was, maar ze hebben het wel geprobeerd.
oh boy..... met het gevaar dat je me ervan beschuldigd linkse-kerk-leugens te verspreiden...:
je weet toch wel dat sinterklaas gewoon een verzinseltje is ...?

Als referentie aan iets dat je wel kunt bevatten, zie Sinterklaas als een soort van 'PVDA-partij-programma' ... het is hardstikke leuk en spannend hoeveel kadootjes daar niet instaan, maar stiekem komen die kadootjes allemaal uit de broekzak van jouw eigen Pappa en Mamma ...

Om die reden is het 'afschaffen' van Sinterklaas net zozeer onzin als het 'afschaffen van PVDA-partij-programma's.... iedereen kan het hardop en zeer luid roepen, maar je kunt maar niet stoppen dat er altijd idioten zijn, die er liever in wilen blijven geloven
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 10 september 2007 @ 17:02:57 #161
pi_53075659
Pot-ketel
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:53 schreef Bommenlegger het volgende:

@Papierversnipperaar

Je vooroordelen snellen je vooruit door me rechts te noemen
Jij begon met mij links te noemen.
'
Pot-ketel
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 10 september 2007 @ 17:18:47 #162
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53075964
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:53 schreef Bommenlegger het volgende:

Kijk een verder dan je neus lang is...
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_53076064
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik verheug mij altijd weer begin december op de reportages uit de Bijlmer Amsterdam Zuid-Oost met de rode, groene en anders gekleurde pieten
Mijn dochter van 8 ligt dan ook "blauw" van het lachen.

If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 10 september 2007 @ 17:30:25 #164
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53076242
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:23 schreef Het_hupt het volgende:

[afbeelding]
wtf is dat?

Ik ben te lang niet meer in Nederland gewees zie ik. Kleurpieten?
pi_53076473
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:30 schreef popolon het volgende:

[..]

wtf is dat?

Groen Linkse regenboogpieten
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53092761
Bah
TVP
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:46:39 #167
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53092828
Overigens, wat vinden jullie van het plan om de hele familie uit te zetten als één zwart schaap van de familie (ha, ha.) over de schreef gaat?
Ik vraag me af of het kan van het verdrag van Genève, iemand straffen voor wat een ander doet.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:54:31 #168
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53093000
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:30 schreef popolon het volgende:

[..]

wtf is dat?

Elk jaar gebeurt er wel iets spannends of aparts met Sinterklaas, en dit jaar waren ze door een regenboog gevaren waardoor er nu ook gekleurde Pieten waren. Naast de gewone zwarte Pieten die ook erbij waren.

Maar je weet hoe dat gaat, het is gelijk een complot van de politiek-correcte linkse kerk die zwarte Pieten racistisch vinden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53093426
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:
Overigens, wat vinden jullie van het plan om de hele familie uit te zetten als één zwart schaap van de familie (ha, ha.) over de schreef gaat?
Ik vraag me af of het kan van het verdrag van Genève, iemand straffen voor wat een ander doet.
Als we het over een zwart lam hebben...dan zijn pa en ma schaap verantwoordelijk
Dit ongeacht de kleur van het schaap.

Kortom je lammetjes niet in het gareel houden heeft comnsequenties.... of je nu Russische lamsbout bent of met kouskpous geserveerd wordt doet niet terzake
pi_53093485
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:54 schreef Sidekick het volgende:

Maar je weet hoe dat gaat, het is gelijk een complot van de politiek-correcte linkse kerk die zwarte Pieten racistisch vinden.
Dat vertel ik mn dochter óók... Dat maakt de dingen des te spannender en ze gaat dr helemaal in op ... Inclusief de PVDA-top die hard bonst op de deur en dan strooigoed naar binnen werpt en dan snel weer verdwijnt (dan vertel ik dat het Wouter Bos en Jan Pronk waren, die eerst op bezoek wilden komen, maar zich weer bedacht hebben)

ik heb al helemaal angst voor het moment dat ik mn dochter eerlijk moet gaan vertellen dat de 'politiek-correcte linkse kerk' eigenlijk niet bestaat en een verzinsel is om de decembermaanden wat spannender te maken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53093547
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:14 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als we het over een zwart lam hebben...dan zijn pa en ma schaap verantwoordelijk

Kortom je lammetjes niet in het gareel houden heeft comnsequenties.... of je nu Russische lamsbout bent of met kouskpous geserveerd wordt doet niet terzake
in het westen geld anders het Humanistische en Liberale principe "nulla poena sine culpa"

oftewel, schuld is een persoonlijk iets en niemand kan bestrafd worden voor daden die door een ander begaan zijn....

Of bedoel je dat je wil gaan naar een strafrecht-principe dat wel bekend is in bv Arabische landen waar het wél normaal is om bv de familie van een misdadiger te bestraffen? en er een gedeelde verantwoordelijkheid geld in Sharia-strafrecht?
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:23:38 #172
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53093637
quote:
Ik vind dat in principe wel een goed plan, maar dan moet wel aangetoond worden dat het niet om één enkel zwart schaap gaat, maar dat er met bijna die hele familie wat mis is. Dat de familie een hoog Tokkiegehalte heeft, zullen we maar zeggen. Subsidiefraude, chronisch werkeloos, het halve gezin een strafblad etc.

Zulke families heb je in Nederland ook, en voor zover het daarbij gaat om mensen met een dubbele nationaliteit mogen die wat mij betreft linea recta uitgezet worden, zonder Nederlands paspoort uiteraard.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53093693
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:23 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Ik vind dat in principe wel een goed plan, maar dan moet wel aangetoond worden dat het niet om één enkel zwart schaap gaat, maar dat er met bijna die hele familie wat mis is. Dat de familie een hoog Tokkiegehalte heeft, zullen we maar zeggen. Subsidiefraude, chronisch werkeloos, het halve gezin een strafblad etc.

Zulke families heb je in Nederland ook, en voor zover het daarbij gaat om mensen met een dubbele nationaliteit mogen die wat mij betreft linea recta uitgezet worden, zonder Nederlands paspoort uiteraard.
waarom kennelijk dat 'aantonen van nog meer strafdaden'... is het niet gewoonweg zo dat iedere criminele daad gewoon zelf duidelijk bestrafd moet worden, waarbij het meervoudig dader zijn als duidelijke strafverzwaring geldt, maar wel op de persoon... waarom zou jij een hogere straf moeten krijgen als je broer of familielid ook een strafblad heeft? (en kennelijk dus iemand zonder strafdaden in de famileie dus ook een 'lagere ' straf zou kunnen hebben ... is het minder erg als iemand uit een gezonde familie misdaden begaat?)

overigens, ik zie niet in waarom werkloos zijn strafbaar zou zijn? kun je dat uitleggen

en waarom mogen mensen zonder dubbel paspoort kennelijk straffeloos blijven?
verdienen die niet dezelfde straf als andre misdadigers die meervoudige misdaden begaan?
pi_53093895
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

in het westen geld anders het Humanistische en Liberale principe "nulla poena sine culpa"

oftewel, schuld is een persoonlijk iets en niemand kan bestrafd worden voor daden die door een ander begaan zijn....
Maar een minderjarige is nimmer "schuldig"
Iets dat we ook vaak zien in het hele eerwraak gebeuren.
Tevens toon dit aan dat de aanzet tot crimineel gedraag, het disrespect voor de NL wet en samenleving vanuit de gezin/de opvoeding komt.

Zachte heelmeesters maken stingende woonden... kortom het gezwel bij de wortel uitsnijden.
quote:
Of bedoel je dat je wil gaan naar een strafrecht-principe dat wel bekend is in bv Arabische landen waar het wél normaal is om bv de familie van een misdadiger te bestraffen? en er een gedeelde verantwoordelijkheid geld in Sharia-strafrecht?
Wel enerzijds zou ik kunnen zeggen straffen op de manier die ze zo graag willen, bega je een misdaad uit naam de sharia, halen we de straf ook uit de sharia....

Maar we hebben het hier over minderjarigheid.
Als een man van 24 iest fout doet kun je daar niet pappie en mammie voor verantwoordelijk houden.
Zijinstroom heet dat geloof ik
Maar veelvuldig over de schreef gaan van je minderjarige kinderen dient gevolgen te hebben.
en hat maakt mij niet uit of je orthodox russisch hindoe of moslim bent; allochtoon, dubbele nationaliteit? -> uitzetting is een mogenlijkheid
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:41:42 #175
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53094029
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

waarom kennelijk dat 'aantonen van nog meer strafdaden'... is het niet gewoonweg zo dat iedere criminele daad gewoon zelf duidelijk bestrafd moet worden, waarbij het meervoudig dader zijn als duidelijke strafverzwaring geldt, maar wel op de persoon... waarom zou jij een hogere straf moeten krijgen als je broer of familielid ook een strafblad heeft? (en kennelijk dus iemand zonder strafdaden in de famileie dus ook een 'lagere ' straf zou kunnen hebben ... is het minder erg als iemand uit een gezonde familie misdaden begaat?)

overigens, ik zie niet in waarom werkloos zijn strafbaar zou zijn? kun je dat uitleggen

en waarom mogen mensen zonder dubbel paspoort kennelijk straffeloos blijven?
verdienen die niet dezelfde straf als andre misdadigers die meervoudige misdaden begaan?
Soms gaat het algemeen belang boven het belang van individuen. Ik weet dat dat voor sommigen moeilijk voor te stellen is, maar dat is nu ook al aan de orde van de dag, en het is eigenlijk raar dat we daar bij dit soort onderwerpen ineens zo krampachtig over doen.

Het uitzetten van bewezen crimineel en bovendien nutteloos Tokkietuig acht ik hierbij een zaak van het hoogste algemene belang, laat dat duidelijk zijn. Met name omdat het gangbare strafrecht hopeloos faalt bij het aanpakken van zulk tuig (kut-Marokkanen enzo).
pi_53094064
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:35 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Maar een minderjarige is nimmer "schuldig"
vind je dat of denk je dat het strafrecht zo is?

een minderjarige is wel gewoon schuldig, maar de strafmaat is anders.. eveneens kunnen de ouder financieel aansprakelijk gehouden worden..
quote:
Wel enerzijds zou ik kunnen zeggen straffen op de manier die ze zo graag willen, bega je een misdaad uit naam de sharia, halen we de straf ook uit de sharia....
dat lijkt me een erg ongezonde instelling...
de Sharia heeft niks te zoeken binnen het nederlandse strafrecht en in de nederlandse staat...

In strafrechterlijke zaken mag een rechter zich dus zéker niet beroepen op de sharia qua vaststelling van de strafmaat (mocht deze dat doen zou er een flinke politieke rel ontstaan, vermoed ik)
pi_53094106
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:41 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

Met name omdat het gangbare strafrecht hopeloos faalt bij het aanpakken van zulk tuig (kut-Marokkanen enzo).
is het dan niet zaak om het strafrecht (of eigenlijk strafmaat) gewoon 'eerlijk' te verzwaren zodat _alle_ mensen die je onder tuig kunt vatten dezelfde zwaardere straf krijgen...
Zou het niet heel erg dom zijn om de ene groep wél te bestraffen , omdat het bv. 'kut-Marokkanen' zouden zijn... maar kennelijk een andere groep, die je waarschijnlijk onder 'enzo' vat... opeens die straf niet op te leggen?

Is het niet een erg zinnig strafrecht principe om dezelfde misdaad gewoon, los van de persoon en irrelevante achtergronden van de dader, hetzelfde te bestraffen ?
pi_53094356
Wij hebben Groen Links ...
pi_53094422
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:58 schreef desiredbard het volgende:
Wij hebben Groen Links ...
[afbeelding]
Wat heeft dat te maken met je erdere opmerking dat neederlandse rechters op basis van Sharia rrecht zouden mogen spreken?

Op die uitspraak wil ik eigenlijk nog een antwoord desiredbard ... was dat een foutje, iets dat je niet zo bedoelt of meen je werkelijk dat de nederlandse rechters naar islamitische recht moeten gaan oordelen...
ben je dan niet zelf bezig met een 'islamisering' op punten waar we dat als mensen uit een westers-humanistische traditie dat liever _niet_ willen?
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:09:02 #180
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53094578
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

is het dan niet zaak om het strafrecht (of eigenlijk strafmaat) gewoon 'eerlijk' te verzwaren zodat _alle_ mensen die je onder tuig kunt vatten dezelfde zwaardere straf krijgen...
Zou het niet heel erg dom zijn om de ene groep wél te bestraffen , omdat het bv. 'kut-Marokkanen' zouden zijn... maar kennelijk een andere groep, die je waarschijnlijk onder 'enzo' vat... opeens die straf niet op te leggen?

Is het niet een erg zinnig strafrecht principe om dezelfde misdaad gewoon, los van de persoon en irrelevante achtergronden van de dader, hetzelfde te bestraffen ?
Het gaat er niet om dat kut-Marokkanen erger zouden zijn dan ander Tokkietuig en dus zwaarder bestraft zouden moeten worden (want dat is imho niet zo), het gaat erom een pragmatische oplossing te vinden voor een probleem dat onoplosbaar is gebleken langs de gangbare, hierboven deels door jou geschetste weg. Bovendien is het geen kwestie van de ene groep wel bestraffen en de andere groep niet, maar meer een kwestie van de ene groep anders bestraffen dan de andere, en wel op de meest effectieve manier.
pi_53094720
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:09 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

Bovendien is het geen kwestie van de ene groep wel bestraffen en de andere groep niet, maar meer een kwestie van de ene groep anders bestraffen dan de andere, en wel op de meest effectieve manier.
het lijkt mij persoon een veel beter principe (dat pas bij een westers-humanistische strafrecht-traditie) om de meest effectieve strafmethode gewoon voor iedere dader gelijk toe te passen en als strafmaat geen subjectieve 'achtergronden'
toe te laten waarom je kennelijk de ene wél 'meest effectief' gaat bestraffen, en de andere groep 'anders' behandelt...

dat is domweg niets anders dan een subjectieve keuze maken voor de ene dadersgroep en tegen de andere... een heel fout principe (alhoewel in bv moslim-landen idd wijdverbreid.. jammer dat men zoveel dingen hier daarvan kennelijk wil overnemen.. ik zou het bijna 'knettergek' willen noemen)
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:42:34 #182
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53095250
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het lijkt mij persoon een veel beter principe (dat pas bij een westers-humanistische strafrecht-traditie) om de meest effectieve strafmethode gewoon voor iedere dader gelijk toe te passen en als strafmaat geen subjectieve 'achtergronden'
Dat lijkt me in eerste instantie ook de beste (maar niet de meest effectieve) strafmethode. Totdat die strafmethode faalt, hetgeen bij collectieve groepen daders die compleet schijt hebben aan onze normen en waarden en aan onze rechtsstaat nu eenmaal het geval is.

Als je dan toch iets aan het probleem wilt doen, dan zul je andere middelen moeten inzetten. Knuffelen helpt niet, dat is al zovaak geprobeerd. Dus dan maar uitzetten, daarmee los je in elk geval een deel van het probleem definitief op.
quote:
toe te laten waarom je kennelijk de ene wél 'meest effectief' gaat bestraffen, en de andere groep 'anders' behandelt...
Dit is een denkfout. Je straft alle Tokkiegroepen op de meest effectieve, pragmatische manier die mogelijk is voor die betreffende Tokkiegroep.
quote:
dat is domweg niets anders dan een subjectieve keuze maken voor de ene dadersgroep en tegen de andere... een heel fout principe (alhoewel in bv moslim-landen idd wijdverbreid.. jammer dat men zoveel dingen hier daarvan kennelijk wil overnemen.. ik zou het bijna 'knettergek' willen noemen)
Het is niet 'knettergek', het is zuiver pragmatisme.

Onze democratische rechtsstaat is niet perfect op elk afzonderlijk deelgebied, maar het is slechts als collectief van deelgebieden het beste wat er is. We zijn tot nu toe niet in staat gebleken een ander systeem te bedenken dat op het collectief van deelgebieden uiteindelijk beter functioneert. De democratische rechtsstaat garandeert gemiddeld de meeste vrijheid, de beste bescherming, de eerlijkste behandeling en de meeste kansen voor elk individu, maar dat betekent niet dat er systemen zijn die op één van die deelgebieden veel beter scoren.

Ons strafrecht faalt soms hopeloos, bijvoorbeeld bij het aanpakken van groepen die hun reet afvegen met fatsoensnormen en de westerse maatschappij. Maar gelukkig kan het tijdelijk effectiever gemaakt worden door dingen te lenen uit een ander systeem dan het onze, een systeem dat op dat gebied beter functioneert.

Ik probeer hier problemen op te lossen, en niet het braafste jongetje van de klas te zijn. Met rigide denken bereik je niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jo3pM3lo3n op 11-09-2007 13:49:29 ]
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:43:18 #183
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53095264
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens. Rechters hebben ruimte om een passende straf te kiezen, kijkende naar persoonlijke omstandigheden. Hierdoor ga je niet alleen bepaalde groepen effectief straffen, maar zoveel mogelijk.
pi_53095753
quote:
Drakonisch dat is zeker , maar het loopt dan ook met de criminaliteit in geheel west europa de spuigaten uit.

Ik denk dat het weer een Knuppel-Hoenderhok verhaal is, want dit voorstel ,als het al ooit door het zwitserse volk wordt aangenomen, door Strassbourg weer ten van worden gebracht
pi_53096007
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:52 schreef Bommenlegger het volgende:
Kom er maar in links Nederland en val Wilders weer aan...
Huilie!
pi_53096045
Net de OP gelezen, kom ik aan op pagina 4, blijkt de discussie weer over Marokkanen te gaan. Waar en door wie is het nu weer fout gegaan? (laat me raden: 10de post eerste pagina door JohnDope, StefanP of Meki).
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:27:43 #187
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53096253
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:14 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als ik het echter goed begrijp gaat het over volwassenen. Dus als jouw broer iets flikt, lig jij eruit. Vind je dat rechtvaardig?
Of begrijp ik het voorstel verkeerd?
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:37:45 #188
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53096449
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:42 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Dat lijkt me in eerste instantie ook de beste (maar niet de meest effectieve) strafmethode. Totdat die strafmethode faalt, hetgeen bij collectieve groepen daders die compleet schijt hebben aan onze normen en waarden en aan onze rechtsstaat nu eenmaal het geval is.
De Marokkaanse criminaliteit is nauwelijks georganiseerd, dus je hebt het over individuele fouten, die je dus ook individueel moet bestraffen. En: gelijke monniken, gelijke kappen.
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:41:20 #189
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53096538
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:05 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Drakonisch dat is zeker , maar het loopt dan ook met de criminaliteit in geheel west europa de spuigaten uit.
Volgens deze bron valt het wel mee: http://www.bfs.admin.ch/b(...).Document.22935.html
pi_53097040
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:43 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens. Rechters hebben ruimte om een passende straf te kiezen, kijkende naar persoonlijke omstandigheden. Hierdoor ga je niet alleen bepaalde groepen effectief straffen, maar zoveel mogelijk.
nee, rechters heebben geen volledige vrijheid om lukraak een straf te 'vnden'... die moeten hun strafmaatbepaling goed onderbouwen en ik ben benieuwd of je ook maar een voorbeeld kunt vinden waar een rechter een strafmaat baseert op een bepaalde culturele achtergrond... Dat zou snel grond tot wraking van het strafoordeel kunnen zijn....

de strafmaat dient gebaseerd te zijn op soortgelijke gevallen en is gericht op een gelijke consequente strafmaattoepassing... natuurlijk kan er ruimte zijn om persoonlijke omstandigheden mee te wegen maar juist vanuit het idee dat er een gelijke beoordeling voor alle daders geldt en waardoor verzwarende of verzachtende omstandigheden kunnen spelen.

Nogmaals en nederlandse rechter kan nooit in zijn strafmaat-onderbouwing aangeven een bepaalde strafmaat gekozen te hebben omdat d Sharia dat zou opleggen... en dat is maar goed ook (imho, al ben ik erg benieuw d wie hier wel zou pleiten voor invoering van de Sharia, een beetje verhuld zullen ze dr wel zitten, de verstopte strafrecht-dhimmi's; wat een zeer toepasselijke benaming is omdat Dhimi ook precies de term is voor de verschillende vormen van strafrecht die molsims wél toepassen... voor dhimmi's gelden andere rechten en plichten dan voor moslims in de sharia)
pi_53097053
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Volgens deze bron valt het wel mee: http://www.bfs.admin.ch/b(...).Document.22935.html
Hum slap stukje kleuren al je het mij vraagt.
voor het gemak gooit der autheur bijna de helft van de misdaden eruit omdat het om Toeristen zou gaan.

de autheur vergeet te vertellen dat de meeste buitenlanders die in Zwitserland wonen een Toeristen-status hebben omdat het zo verdomd moeilijk is om een verblijfsvergunning te krijgen.

50%! van alle misdaden in Zwitserland worden door Buitenlanders begaan en dat is best eel veel lijkt mij.
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:04:14 #192
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53097105
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:02 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Hum slap stukje kleuren al je het mij vraagt.
voor het gemak gooit der autheur bijna de helft van de misdaden eruit omdat het om Toeristen zou gaan.

de autheur vergeet te vertellen dat de meeste buitenlanders die in Zwitserland wonen een Toeristen-status hebben omdat het zo verdomd moeilijk is om een verblijfsvergunning te krijgen.

50%! van alle misdaden in Zwitserland worden door Buitenlanders begaan en dat is best eel veel lijkt mij.
Maar de helft van alle mensen any given time zijn toch ook buitenlanders in Zwitserland?
pi_53097150
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar de helft van alle mensen any given time zijn toch ook buitenlanders in Zwitserland?
Volgens mij 18%
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:08:40 #194
pi_53097223
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:05 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Volgens mij 18%
Dan tel je alleen geregistreerde inwoners. Hoe zit het met dagjesmensen, zakenlui, enz?
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:08:50 #195
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53097230
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:05 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Volgens mij 18%
Ik kom 20% tegen, jij hebt gelijk.
Maar als je het verdisconteert naar geslacht en leeftijd?
pi_53097260
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:41 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Soms gaat het algemeen belang boven het belang van individuen. Ik weet dat dat voor sommigen moeilijk voor te stellen is, maar dat is nu ook al aan de orde van de dag, en het is eigenlijk raar dat we daar bij dit soort onderwerpen ineens zo krampachtig over doen.

Het uitzetten van bewezen crimineel en bovendien nutteloos Tokkietuig acht ik hierbij een zaak van het hoogste algemene belang, laat dat duidelijk zijn. Met name omdat het gangbare strafrecht hopeloos faalt bij het aanpakken van zulk tuig (kut-Marokkanen enzo).
Maar het vasthouden aan grondrechten is ook een algemeen belang, een algemeen belang dat gaat boven het bestrijden van een dergelijke overlast, dat is nl kortzichtig handelen...
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:17:32 #197
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53097423
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, rechters heebben geen volledige vrijheid om lukraak een straf te 'vnden'... die moeten hun strafmaatbepaling goed onderbouwen en ik ben benieuwd of je ook maar een voorbeeld kunt vinden waar een rechter een strafmaat baseert op een bepaalde culturele achtergrond... Dat zou snel grond tot wraking van het strafoordeel kunnen zijn....
Dat bedoel ik niet, het gaat bijvoorbeeld om TBS voor geestelijk gestoorden. Dat is een beter passende straf voor die bepaalde groep. Zo zijn er nog wel voorbeelden te noemen voor specifieke straffen in specifieke gevallen. Natuurlijk moet de sharia geen leidraad worden. Maar culturele eigenschappen hebben een klein aandeel in de criminaliteitsvorming (naast sociaal-maatschappijlke issues) en als een een aangepaste straf zou helpen ter preventie is dat alleen maar toe te juichen. Dat is ook gerechtigheid.
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:20:16 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53097478
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet, het gaat bijvoorbeeld om TBS voor geestelijk gestoorden. Dat is een beter passende straf voor die bepaalde groep. Zo zijn er nog wel voorbeelden te noemen voor specifieke straffen in specifieke gevallen. Natuurlijk moet de sharia geen leidraad worden. Maar culturele eigenschappen hebben een klein aandeel in de criminaliteitsvorming (naast sociaal-maatschappijlke issues) en als een een aangepaste straf zou helpen ter preventie is dat alleen maar toe te juichen. Dat is ook gerechtigheid.
Maar volgens mij gaat een rechter helemaal niet over: "Die tasjesroof is 20% cultureel, 30% afgunst, 10% hebzucht" etc. De rechter legt een strafmaat op voor een vergrijp. Psychische probelemen kunnen worden meegewogen, ja, maar dat is toch individueel, en niet voor een groep.
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:23:21 #199
pi_53097547
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Op het gevaar weggejoeld te worden als idealistische gek:

Ik vind niet dat je je hoogstaande verlichtte rechtstaat moet aanpassen aan het lagere niveau van sommige criminelen. Je hebt als maatschappij bepaalde basiswaarden en die moet je uitdragen als een lichtend voorbeeld, niet wegschuiven als het ingewikkeld word. Je moet de lat juist hoger leggen anders kom je niet vooruit.
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:27:55 #200
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53097643
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar volgens mij gaat een rechter helemaal niet over: "Die tasjesroof is 20% cultureel, 30% afgunst, 10% hebzucht" etc. De rechter legt een strafmaat op voor een vergrijp. Psychische probelemen kunnen worden meegewogen, ja, maar dat is toch individueel, en niet voor een groep.
Culturele eigenschappen kunnen ook individueel worden meegewogen. Uiteindelijk kan je dan spreken over bepaalde groepen zoals geestelijk gestoorden, Marokkanen, politiek activisten, alcoholisten, etc.

Ik kan overigens niets concreets verzinnen op dit moment hoe bepaalde culturele eigenschappen zouden moeten worden behandeld trouwens, maar ik wil het niet bij voorbaat weigeren omdat het niet thuishoort in het strafrecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')