Waar de neuk heb jij het over?quote:Op maandag 10 september 2007 12:52 schreef Bommenlegger het volgende:
Kom er maar in links Nederland en val Wilders weer aan...
waarom?quote:Op maandag 10 september 2007 12:52 schreef Bommenlegger het volgende:
Kom er maar in links Nederland en val Wilders weer aan...
Ik ben een mouton blond.quote:Op maandag 10 september 2007 12:51 schreef Het_hupt het volgende:
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
gelukkig geen Floripas![]()
Ik neem het r-woord niet zo vaak in de mond, maar dit is gewoon voluit racisme. Ik zou ook een spuitbus pakken en die poster vandaliseren.quote:Op maandag 10 september 2007 12:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom?
Overigens... die schaapjesposter mag dan wel een beetje een racistische tendens hebben, ik vind hem, behalve dat hij mij niete cht overtuigd, verder helemaal niet zo erg....
Weet ikquote:
Je vind het geen racistische poster?quote:Op maandag 10 september 2007 13:04 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik had niet anders verwacht van Floripas en RM-rf met deze opmerkingen.
Ben trots op julie.
Ja en... het is overduidelijk dat die poster door racisten gemaakt is... nou én? het is een bepaalde mening die je volop aan borreltafels zult aantreffen en wijdverbreid _is_.quote:Op maandag 10 september 2007 13:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik neem het r-woord niet zo vaak in de mond, maar dit is gewoon voluit racisme. Ik zou ook een spuitbus pakken en die poster vandaliseren.
Is dat niet gewoon Beyoncé...?quote:Op maandag 10 september 2007 13:03 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Weet ik
Die mooie donkere dame is daar in tegen zeer neuqbaar![]()
![]()
Racisme is gewoon verboden hoor.quote:Op maandag 10 september 2007 13:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Je mag voor je mening uikomen maar alleen als iedereen het daar mee eens is...
Zie hiet het gedachtegoed van sommige posters...
Kom je nog debatteren, of ga je in een hoekje zitten wachten met je grote hondenogen tot we je aan het kruis nagelen dat boven het altaar van de Linkse Kerk hangt?quote:Op maandag 10 september 2007 13:04 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik had niet anders verwacht van Floripas en RM-rf met deze opmerkingen.
Ben trots op julie.
Aldus de boodschap die totaal haaks staat op onze menselijke instincten.quote:Op maandag 10 september 2007 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Boodschap: Make love, not war![]()
Omdat ikzelf bijvoorbeeld racisme, antisemtisme en homohaat onacceptabel vind. Met deze posters doe je net alsof het een moreel acceptabele mening is.quote:Op maandag 10 september 2007 13:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja en... het is overduidelijk dat die poster door racisten gemaakt is... nou én? het is een bepaalde mening die je volop aan borreltafels zult aantreffen en wijdverbreid _is_.
maar als jij kennelijk wilt aangeven dat dat racisten zijn, waarom mogen die racisten van zichzelf niet duidelijk maken dat ze gewoonweg racisten zijn?
Radicaal betekent daar liberaal, hoor. Het is niet een soort feministische tuinbroekenclub.quote:Om die grond vind ik die tegenposter eigenlijk ook inhoudsloos... waar die racistische poster heel duidelijk een politierk statement brengt, is die poster van de radikale vrouwengroep eigenlijk enkel inhoudsloos en kent geen duidelijke relatie tussen beeld en politieke boodschap.....
Ga je nou nog debatteren, of hoe zit 't? Ik heb nog geen mening van je gehoord in die vijf postjes in dit topic.quote:Op maandag 10 september 2007 13:12 schreef Bommenlegger het volgende:
Gog Floripas, ik wist niet dat spelen op de man je sterkste punt was.
Weer wat geleerd.
De jouwe wellicht. De mijne niet.quote:Op maandag 10 september 2007 13:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Aldus de boodschap die totaal haaks staat op onze menselijke instincten.
Dan ben jij waarschijnlijk een genetisch foutjequote:Op maandag 10 september 2007 13:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
De jouwe wellicht. De mijne niet.![]()
Nee, maar sommige meningen zijn moreel onacceptbael (dat is nog eens wat anders dan strafbaar).quote:Op maandag 10 september 2007 13:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Je mag voor je mening uikomen maar alleen als iedereen het daar mee eens is...
Zie hiet het gedachtegoed van sommige posters...
Het is een poster die gewoon in de publieke ruimte hangt en alhoewel het een erg twijfelachtige mening is, is hij volgens mij niet direkt strafbaar ...quote:Op maandag 10 september 2007 13:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat ikzelf bijvoorbeeld racisme, antisemtisme en homohaat onacceptabel vind. Met deze posters doe je net alsof het een moreel acceptabele mening is.
Ik noem mensen liever hoe ze zichzelf noemen, anders wordt het wel erg verwarrend met die labeltjes ..quote:Radicaal betekent daar liberaal, hoor. Het is niet een soort feministische tuinbroekenclub.
Darwinisme werkt anders zo: van de liefde bedrijven ben je een succesvoller individu dan van doodgemaakt worden.quote:Op maandag 10 september 2007 13:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan ben jij waarschijnlijk een genetisch foutje
Ik begrijp best dat mensen anders denken, maar er is een grens.quote:Op maandag 10 september 2007 13:19 schreef Bommenlegger het volgende:
Moreel onacceptabel in jouw ogen ja.
Maar is dit niet het land van de vrije meningsuiting?
Ik begrijp best dat je niet kan begrijpen dat sommige mensen anders denken dan jij.
Maar accepteer dat.
Dat de dame en heer mooi en lekker zijn is van hetzelfde borreltafel niveau als het zwarte schaap. Wat dat betreft zijn de posters wel aan elkaar gewaagd.quote:Op maandag 10 september 2007 13:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja en... het is overduidelijk dat die poster door racisten gemaakt is... nou én? het is een bepaalde mening die je volop aan borreltafels zult aantreffen en wijdverbreid _is_.
maar als jij kennelijk wilt aangeven dat dat racisten zijn, waarom mogen die racisten van zichzelf niet duidelijk maken dat ze gewoonweg racisten zijn?
Ik vind het een stuk prettiger als racisten zich gewoon duidelijk kenbaar maken en dat ook mogen doen, dan dat ze 'verborgen' moeten ageren ...
Om die grond vind ik die tegenposter eigenlijk ook inhoudsloos... waar die racistische poster heel duidelijk een politierk statement brengt, is die poster van de radikale vrouwengroep eigenlijk enkel inhoudsloos en kent geen duidelijke relatie tussen beeld en politieke boodschap.....
of het zou moeten zijn dat die allochtoonse dame en heer opeens 'goed' zouden zijn omdat ze aantrekkelijk zijn?
mwoah... dat vind ik eerder 'verhuld racisme' en eigenlijk veel gevaarlijker
Dat kan je makkelijk relativeren van uit deze verwende westerse maatschappij. Maar als er in jouw eigen dorp niks te eten is en in het dorp verder op wel wat te eten is, dan ga je dat eten halen in dat dorp verder op en dan moet dat dorp verder op dus een leger hebben die het eten kan verdedigen.quote:Op maandag 10 september 2007 13:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Darwinisme werkt anders zo: van de liefde bedrijven ben je een succesvoller individu dan van doodgemaakt worden.
Waarom zit jij nog niet in Irak?
Dus jij vindt dat imams mogen prediken wat ze maar willen? Inclusief haat aan niet-moslims?quote:Op maandag 10 september 2007 13:25 schreef Bommenlegger het volgende:
@Floripas
De grens bapaal je voor jezelf, leg die niet op aan anderen.
quote:Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik bepaal wat mijn grens is, niemand anders.
??quote:Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef Bommenlegger het volgende:
Als ik het daarmee eens zou zijn dat is dat mijn pakkie aan, niet de jouwe.
En verder, dat staat helemaal los van deze topic, dus ga het nu niet over die boeg gooien...
Een mening is naar mijns inzien nog niet strafbaar.quote:Op maandag 10 september 2007 13:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Wel eens van het wetboek van Strafrecht gehoord toevallig?
.
Die vraag zou je moeten stellen aan de zittende Politici.quote:Op maandag 10 september 2007 13:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Wel eens van het wetboek van Strafrecht gehoord toevallig?
.
Racisme en haatzaaien daarentegen wel.quote:Op maandag 10 september 2007 13:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Een mening is naar mijns inzien nog niet strafbaar.
Of jij moet een vernieuwde versie hebben?
Dat is een mening.quote:Op maandag 10 september 2007 13:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Racisme en haatzaaien daarentegen wel.
precies, maar dat vind ik eigenlijk wel heel erg jammer, dat discussies vooral op laag 'borreltafel-niveau' verlopen...quote:Op maandag 10 september 2007 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat de dame en heer mooi en lekker zijn is van hetzelfde borreltafel niveau als het zwarte schaap. Wat dat betreft zijn de posters wel aan elkaar gewaagd.
Ik mag niet drinken onder werktijdquote:Op maandag 10 september 2007 13:25 schreef Bommenlegger het volgende:
@Floripas
De grens bapaal je voor jezelf, leg die niet op aan anderen.
@Papierversnipperaar
Neem nog een borrel dan komt er misschien wat zinnigs uit
Nee, dat vind ik relevant. Ik vraag of je consequent zou moeten zijn en álle mensingen zou moeten accepteren. Inclusief het haatzaaien in de moskees. Nou?quote:Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef Bommenlegger het volgende:
Als ik het daarmee eens zou zijn dat is dat mijn pakkie aan, niet de jouwe.
En verder, dat staat helemaal los van deze topic, dus ga het nu niet over die boeg gooien...
en oproepen tot geweld.quote:Op maandag 10 september 2007 13:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Racisme en haatzaaien daarentegen wel.
En waarom zou het uitzetten van criminele buitenlanders geen (deel)oplossing kunnen zijn voor de criminaliteit in een land? Dat mag je mij eens haarfijn uitleggen, maar ik weet bij voorbaat al 100% zeker dat je dat niet kunt, of in elk geval niet in een sluitend betoog.quote:Op maandag 10 september 2007 13:43 schreef RM-rf het volgende:
Ik vermoe de dhter dat als er een serieuse discussie over hun werkelijke plannen zou zijn, waarbij ze kennelijk het uitzetten van buitenlanders zien als 'oplossing' voor alle criminaliteit ... dat de meeste stemmers wél zouden realiseren dat die nationalisten hooguit inspelen op emtionele gedachtes over buitenlanders, maar geen daadwerkelijke realistische oplossing bieden voor problemen.
Bedoel je nou dat racisme een bepaalde vorm van een mening is en derhalve dus niet strafbaar?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |