Waar de neuk heb jij het over?quote:Op maandag 10 september 2007 12:52 schreef Bommenlegger het volgende:
Kom er maar in links Nederland en val Wilders weer aan...
waarom?quote:Op maandag 10 september 2007 12:52 schreef Bommenlegger het volgende:
Kom er maar in links Nederland en val Wilders weer aan...
Ik ben een mouton blond.quote:Op maandag 10 september 2007 12:51 schreef Het_hupt het volgende:
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
gelukkig geen Floripas![]()
Ik neem het r-woord niet zo vaak in de mond, maar dit is gewoon voluit racisme. Ik zou ook een spuitbus pakken en die poster vandaliseren.quote:Op maandag 10 september 2007 12:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom?
Overigens... die schaapjesposter mag dan wel een beetje een racistische tendens hebben, ik vind hem, behalve dat hij mij niete cht overtuigd, verder helemaal niet zo erg....
Weet ikquote:
Je vind het geen racistische poster?quote:Op maandag 10 september 2007 13:04 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik had niet anders verwacht van Floripas en RM-rf met deze opmerkingen.
Ben trots op julie.
Ja en... het is overduidelijk dat die poster door racisten gemaakt is... nou én? het is een bepaalde mening die je volop aan borreltafels zult aantreffen en wijdverbreid _is_.quote:Op maandag 10 september 2007 13:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik neem het r-woord niet zo vaak in de mond, maar dit is gewoon voluit racisme. Ik zou ook een spuitbus pakken en die poster vandaliseren.
Is dat niet gewoon Beyoncé...?quote:Op maandag 10 september 2007 13:03 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Weet ik
Die mooie donkere dame is daar in tegen zeer neuqbaar![]()
![]()
Racisme is gewoon verboden hoor.quote:Op maandag 10 september 2007 13:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Je mag voor je mening uikomen maar alleen als iedereen het daar mee eens is...
Zie hiet het gedachtegoed van sommige posters...
Kom je nog debatteren, of ga je in een hoekje zitten wachten met je grote hondenogen tot we je aan het kruis nagelen dat boven het altaar van de Linkse Kerk hangt?quote:Op maandag 10 september 2007 13:04 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik had niet anders verwacht van Floripas en RM-rf met deze opmerkingen.
Ben trots op julie.
Aldus de boodschap die totaal haaks staat op onze menselijke instincten.quote:Op maandag 10 september 2007 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Boodschap: Make love, not war![]()
Omdat ikzelf bijvoorbeeld racisme, antisemtisme en homohaat onacceptabel vind. Met deze posters doe je net alsof het een moreel acceptabele mening is.quote:Op maandag 10 september 2007 13:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja en... het is overduidelijk dat die poster door racisten gemaakt is... nou én? het is een bepaalde mening die je volop aan borreltafels zult aantreffen en wijdverbreid _is_.
maar als jij kennelijk wilt aangeven dat dat racisten zijn, waarom mogen die racisten van zichzelf niet duidelijk maken dat ze gewoonweg racisten zijn?
Radicaal betekent daar liberaal, hoor. Het is niet een soort feministische tuinbroekenclub.quote:Om die grond vind ik die tegenposter eigenlijk ook inhoudsloos... waar die racistische poster heel duidelijk een politierk statement brengt, is die poster van de radikale vrouwengroep eigenlijk enkel inhoudsloos en kent geen duidelijke relatie tussen beeld en politieke boodschap.....
Ga je nou nog debatteren, of hoe zit 't? Ik heb nog geen mening van je gehoord in die vijf postjes in dit topic.quote:Op maandag 10 september 2007 13:12 schreef Bommenlegger het volgende:
Gog Floripas, ik wist niet dat spelen op de man je sterkste punt was.
Weer wat geleerd.
De jouwe wellicht. De mijne niet.quote:Op maandag 10 september 2007 13:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Aldus de boodschap die totaal haaks staat op onze menselijke instincten.
Dan ben jij waarschijnlijk een genetisch foutjequote:Op maandag 10 september 2007 13:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
De jouwe wellicht. De mijne niet.![]()
Nee, maar sommige meningen zijn moreel onacceptbael (dat is nog eens wat anders dan strafbaar).quote:Op maandag 10 september 2007 13:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Je mag voor je mening uikomen maar alleen als iedereen het daar mee eens is...
Zie hiet het gedachtegoed van sommige posters...
Het is een poster die gewoon in de publieke ruimte hangt en alhoewel het een erg twijfelachtige mening is, is hij volgens mij niet direkt strafbaar ...quote:Op maandag 10 september 2007 13:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat ikzelf bijvoorbeeld racisme, antisemtisme en homohaat onacceptabel vind. Met deze posters doe je net alsof het een moreel acceptabele mening is.
Ik noem mensen liever hoe ze zichzelf noemen, anders wordt het wel erg verwarrend met die labeltjes ..quote:Radicaal betekent daar liberaal, hoor. Het is niet een soort feministische tuinbroekenclub.
Darwinisme werkt anders zo: van de liefde bedrijven ben je een succesvoller individu dan van doodgemaakt worden.quote:Op maandag 10 september 2007 13:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan ben jij waarschijnlijk een genetisch foutje
Ik begrijp best dat mensen anders denken, maar er is een grens.quote:Op maandag 10 september 2007 13:19 schreef Bommenlegger het volgende:
Moreel onacceptabel in jouw ogen ja.
Maar is dit niet het land van de vrije meningsuiting?
Ik begrijp best dat je niet kan begrijpen dat sommige mensen anders denken dan jij.
Maar accepteer dat.
Dat de dame en heer mooi en lekker zijn is van hetzelfde borreltafel niveau als het zwarte schaap. Wat dat betreft zijn de posters wel aan elkaar gewaagd.quote:Op maandag 10 september 2007 13:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja en... het is overduidelijk dat die poster door racisten gemaakt is... nou én? het is een bepaalde mening die je volop aan borreltafels zult aantreffen en wijdverbreid _is_.
maar als jij kennelijk wilt aangeven dat dat racisten zijn, waarom mogen die racisten van zichzelf niet duidelijk maken dat ze gewoonweg racisten zijn?
Ik vind het een stuk prettiger als racisten zich gewoon duidelijk kenbaar maken en dat ook mogen doen, dan dat ze 'verborgen' moeten ageren ...
Om die grond vind ik die tegenposter eigenlijk ook inhoudsloos... waar die racistische poster heel duidelijk een politierk statement brengt, is die poster van de radikale vrouwengroep eigenlijk enkel inhoudsloos en kent geen duidelijke relatie tussen beeld en politieke boodschap.....
of het zou moeten zijn dat die allochtoonse dame en heer opeens 'goed' zouden zijn omdat ze aantrekkelijk zijn?
mwoah... dat vind ik eerder 'verhuld racisme' en eigenlijk veel gevaarlijker
Dat kan je makkelijk relativeren van uit deze verwende westerse maatschappij. Maar als er in jouw eigen dorp niks te eten is en in het dorp verder op wel wat te eten is, dan ga je dat eten halen in dat dorp verder op en dan moet dat dorp verder op dus een leger hebben die het eten kan verdedigen.quote:Op maandag 10 september 2007 13:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Darwinisme werkt anders zo: van de liefde bedrijven ben je een succesvoller individu dan van doodgemaakt worden.
Waarom zit jij nog niet in Irak?
Dus jij vindt dat imams mogen prediken wat ze maar willen? Inclusief haat aan niet-moslims?quote:Op maandag 10 september 2007 13:25 schreef Bommenlegger het volgende:
@Floripas
De grens bapaal je voor jezelf, leg die niet op aan anderen.
quote:Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik bepaal wat mijn grens is, niemand anders.
??quote:Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef Bommenlegger het volgende:
Als ik het daarmee eens zou zijn dat is dat mijn pakkie aan, niet de jouwe.
En verder, dat staat helemaal los van deze topic, dus ga het nu niet over die boeg gooien...
Een mening is naar mijns inzien nog niet strafbaar.quote:Op maandag 10 september 2007 13:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Wel eens van het wetboek van Strafrecht gehoord toevallig?
.
Die vraag zou je moeten stellen aan de zittende Politici.quote:Op maandag 10 september 2007 13:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Wel eens van het wetboek van Strafrecht gehoord toevallig?
.
Racisme en haatzaaien daarentegen wel.quote:Op maandag 10 september 2007 13:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Een mening is naar mijns inzien nog niet strafbaar.
Of jij moet een vernieuwde versie hebben?
Dat is een mening.quote:Op maandag 10 september 2007 13:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Racisme en haatzaaien daarentegen wel.
precies, maar dat vind ik eigenlijk wel heel erg jammer, dat discussies vooral op laag 'borreltafel-niveau' verlopen...quote:Op maandag 10 september 2007 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat de dame en heer mooi en lekker zijn is van hetzelfde borreltafel niveau als het zwarte schaap. Wat dat betreft zijn de posters wel aan elkaar gewaagd.
Ik mag niet drinken onder werktijdquote:Op maandag 10 september 2007 13:25 schreef Bommenlegger het volgende:
@Floripas
De grens bapaal je voor jezelf, leg die niet op aan anderen.
@Papierversnipperaar
Neem nog een borrel dan komt er misschien wat zinnigs uit
Nee, dat vind ik relevant. Ik vraag of je consequent zou moeten zijn en álle mensingen zou moeten accepteren. Inclusief het haatzaaien in de moskees. Nou?quote:Op maandag 10 september 2007 13:29 schreef Bommenlegger het volgende:
Als ik het daarmee eens zou zijn dat is dat mijn pakkie aan, niet de jouwe.
En verder, dat staat helemaal los van deze topic, dus ga het nu niet over die boeg gooien...
en oproepen tot geweld.quote:Op maandag 10 september 2007 13:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
En waarom zou het uitzetten van criminele buitenlanders geen (deel)oplossing kunnen zijn voor de criminaliteit in een land? Dat mag je mij eens haarfijn uitleggen, maar ik weet bij voorbaat al 100% zeker dat je dat niet kunt, of in elk geval niet in een sluitend betoog.quote:Op maandag 10 september 2007 13:43 schreef RM-rf het volgende:
Ik vermoe de dhter dat als er een serieuse discussie over hun werkelijke plannen zou zijn, waarbij ze kennelijk het uitzetten van buitenlanders zien als 'oplossing' voor alle criminaliteit ... dat de meeste stemmers wél zouden realiseren dat die nationalisten hooguit inspelen op emtionele gedachtes over buitenlanders, maar geen daadwerkelijke realistische oplossing bieden voor problemen.
Bedoel je nou dat racisme een bepaalde vorm van een mening is en derhalve dus niet strafbaar?quote:
Wat doe je dan hier?quote:Op maandag 10 september 2007 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik mag niet drinken onder werktijd![]()
Maar dan moeten de zwarte schapers met die serieuze argumenten komen. Anders blijft er niets anders over dan populisme en de "andere kant" haalt die stemmen niet terug door met gort-droge argumenten te komen.quote:Op maandag 10 september 2007 13:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
precies, maar dat vind ik eigenlijk wel heel erg jammer, dat discussies vooral op laag 'borreltafel-niveau' verlopen...
vooral omdat die nationalitistische volkspartij er veel stemmen mee weet te winnen, die hebben het bijna als marketingtechniek om zeer racistische posters en reclame-clipjes te maken en genereren vervolgens de nodige publiciteit die hen ook daadwerkelijke xtra stemmen oplevert...
Ik vermoe de dhter dat als er een serieuse discussie over hun werkelijke plannen zou zijn, waarbij ze kennelijk het uitzetten van buitenlanders zien als 'oplossing' voor alle criminaliteit ... dat de meeste stemmers wél zouden realiseren dat die nationalisten hooguit inspelen op emtionele gedachtes over buitenlanders, maar geen daadwerkelijke realistische oplossing bieden voor problemen.
Zie je mij dat doen?quote:Op maandag 10 september 2007 13:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Fok!en.quote:
Ik accepteer iedere mening.quote:Op maandag 10 september 2007 13:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik relevant. Ik vraag of je consequent zou moeten zijn en álle mensingen zou moeten accepteren. Inclusief het haatzaaien in de moskees. Nou?
Een mening is niet strafbaar tenzij je het publiekelijk uit.quote:Op maandag 10 september 2007 13:50 schreef VoreG het volgende:
[..]
Bedoel je nou dat racisme een bepaalde vorm van een mening is en derhalve dus niet strafbaar?
vanuit normaal westers-liberaal strafrechtprincipe is het een beetje vreemd om kennelijk een deel van de criminelen anders te gaan ebstraffen op verder totaal oneigenlijke gronden....quote:Op maandag 10 september 2007 13:49 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
En waarom zou het uitzetten van criminele buitenlanders geen (deel)oplossing kunnen zijn voor de criminaliteit in een land? Dat mag je mij eens haarfijn uitleggen, ...
Dat kan wel, maar dat is een ander debat.quote:Op maandag 10 september 2007 13:49 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
En waarom zou het uitzetten van criminele buitenlanders geen (deel)oplossing kunnen zijn voor de criminaliteit in een land? Dat mag je mij eens haarfijn uitleggen, maar ik weet bij voorbaat al 100% zeker dat je dat niet kunt, of in elk geval niet in een sluitend betoog.
Nee, want mijn mening is dat er een grens aan zit. Je moet ver gaan om die te bereiken, maar ik zou geen oproep tot het neermaaien van Wilders vanaf de kansel van de moskee toestaan.quote:Op maandag 10 september 2007 13:55 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik accepteer iedere mening.
Probeer jij dan mijn mening te accepteren...
Nee, maar dat kun je er zelf wel bij verzinnen dûhhûh.quote:Op maandag 10 september 2007 14:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dat is een ander debat.
Als jij een poster maak waarin witte schapen een zwart schaap eruittrapt, dan is dat racisitsch. Er staat namelijk nergens dat het schaap een crimineel is.
Omdat er dan een poster was geweest van een groep zwitsers die een gemaskerde boef over de grens trappen.quote:Op maandag 10 september 2007 14:13 schreef rebel6 het volgende:
Oh gut, weer zo'n huiltopic van tere zieltjes die overal racisme in zien!
@ Floripas, waarom mogen criminele vreemdelingen niet met zwarte schapen vergeleken worden?
Nogmaals, er is bewust gekozen voor een bepaalde beeldtaal. Waarom niet, nogmaals, een poster met Zwitsers die een gemaskerde boef over de grens trappen?quote:Op maandag 10 september 2007 14:13 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Nee, maar dat kun je er zelf wel bij verzinnen dûhhûh.
Ik vind het persoonlijk nogal pervers om bij een 'zwart schaap' meteen aan een 'gekleurd' persoon te denken. Dat zit toch vooral in het verknipte of overgevoelige hoofd van de Beobachter. De racist, dat ben jij zelf.
Ik accepteer jouw mening wel, maar racisme accepteer ik niet, klaar.quote:Op maandag 10 september 2007 14:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Zoals ik zei, accepteer mijn mening,
Ik accepteer de jouwe ook.
Dat we het niet eens worden is een vaststaand feit.
Jij hebt grenzen, die heb ik ook.
Wat zeur je dan?quote:Op maandag 10 september 2007 14:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik accepteer jouw mening wl, maar racisme accepteer ik niet, klaar.
Ohja? En wat dan nog?quote:Op maandag 10 september 2007 14:15 schreef Floripas het volgende:
Nogmaals, er is bewust gekozen voor een bepaalde beeldtaal.
En dan moet het zeker ook weer per se een blanke boef met een grijze stoppelbaard zijn, om het politiek correcte plaatje helemaal compleet te maken. Dat doet me ook een beetje denken aan het teeveeprogramma Opsporing Verzocht, waarin de slachtoffers steevast roomblank zijn en de daders 'lichtgetint', maar waarin de toneelstukjes die de misdaad naspelen juist het omgekeerde beeld laten zien.quote:Waarom niet, nogmaals, een poster met Zwitsers die een gemaskerde boef over de grens trappen?
Je ziet idd niet dat het om een boef gaat, maar in het partijprogramma staat duidelijk dat het om criminele vreemdelingen gaat.quote:Op maandag 10 september 2007 14:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat er dan een poster was geweest van een groep zwitsers die een gemaskerde boef over de grens trappen.
Maar dat is het niet.
Criminele vreemdelingen mogen ze hier ook wel dr uit knikkerenquote:Op maandag 10 september 2007 14:26 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Je ziet idd niet dat het om een boef gaat, maar in het partijprogramma staat duidelijk dat het om criminele vreemdelingen gaat.
Jammer dat je een mening die jou niet aanstaat probeert af te schilderen als "onacceptabel" door het R-woord erbij te slepen.
Dat doe ik doorgaans niet, dat weet je ook wel.quote:Op maandag 10 september 2007 14:26 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Je ziet idd niet dat het om een boef gaat, maar in het partijprogramma staat duidelijk dat het om criminele vreemdelingen gaat.
Jammer dat je een mening die jou niet aanstaat probeert af te schilderen als "onacceptabel" door het R-woord erbij te slepen.
Doen we ook.quote:Op maandag 10 september 2007 14:28 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Criminele vreemdelingen mogen ze hier ook wel dr uit knikkeren![]()
Daar komt het uiteindelijk wel weer gewoon op neer ja.quote:Op maandag 10 september 2007 14:13 schreef rebel6 het volgende:
Oh gut, weer zo'n huiltopic van tere zieltjes die overal racisme in zien!
of we geven ze een generaal pardonquote:
Vooral de zwarte schapenquote:Op maandag 10 september 2007 14:28 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Criminele vreemdelingen mogen ze hier ook wel dr uit knikkeren![]()
Nee, maar een zwart schaap is iemand die wordt verguisd om zijn mening, een buitenstaander. Ik zie niet wat dat met criminele allochtonen te maken heeft.quote:Op maandag 10 september 2007 14:22 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ohja? En wat dan nog?
Ken je het teeveeprogramma 'Het Zwarte Schaap (leuke teevee was dat trouwens)? Zou je het ook racistisch vinden als men een negert zou uitnodigen om daar in de uitzending te komen? Patrick K. of Winston B. bijvoorbeeld?
[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Er is alleen geen enkele reden om voor een zwart schaap te kiezen.quote:En dan moet het zeker ook weer per se een blanke boef met een grijze stoppelbaard zijn, om het politiek correcte plaatje helemaal compleet te maken. Dat doet me ook een beetje denken aan het teeveeprogramma Opsporing Verzocht, waarin de slachtoffers steevast roomblank zijn en de daders 'lichtgetint', maar waarin de toneelstukjes die de misdaad naspelen juist het omgekeerde beeld laten zien.
Neehoor, niks mis met een zwart schaap.
Helaas niet inderdaad. Die racisten hebben helaas niet echt meer achterliggende gedachten of iets genuanceerds dan dit soort crap.quote:Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Je hoopt eerst nog dat er wellicht een diepere gedachte achter steekt dan "het is een zwart schaap en migranten zijn ook zwart ---> RACISME!!!!!11111!", maar nee helaas.
er was toch ook eens zo'n Groen Links troll die wou beweren dat negeren van het woord "neger" af was geleid?quote:Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Daar komt het uiteindelijk wel weer gewoon op neer ja.
Je hoopt eerst nog dat er wellicht een diepere gedachte achter steekt dan "het is een zwart schaap en migranten zijn ook zwart ---> RACISME!!!!!11111!", maar nee helaas.
Jij denkt dus niet dat er racisme achtersteekt? Die partij had allerlei andere beeldtalen kunnen gebruiken, en ze kiezen juist deze.quote:Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Daar komt het uiteindelijk wel weer gewoon op neer ja.
Nee. En dat heeft ook niks met dit topic te maken.quote:Op maandag 10 september 2007 14:31 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
er was toch ook eens zo'n Groen Links troll die wou beweren dat negeren van het woord "neger" af was geleid?![]()
Net zoveel als je vraag eerder in het topique over haatzaaiende imamsquote:Op maandag 10 september 2007 14:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee. En dat heeft ook niks met dit topic te maken.
Bommenlegger trok het in het bredere, namelijk: je moet álle meningen respecteren en met rust laten. Welnu, dat vind ik niet, en ik poogde aan te tonen dat de meeste mensen dat ook niet vinden.quote:Op maandag 10 september 2007 14:34 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Net zoveel als je vraag eerder in het topique over haatzaaiende imams![]()
De reactie van de liberalen lijkt me anders vrij duidelijk, canaris.quote:Op maandag 10 september 2007 14:35 schreef CANARIS het volgende:
die poster is dus helemaal niet rascistisch.
Wat er op die poster staat is dat de zwarte schapen onder de asielzoekers zonder pardon over de grens moeten worden gezet .
De Volkspartei van Blocker is heel erg rechts , maar zeker niet rascistisch.
Het hele concept past niet bij het zwitsere denken. Daarvoor is dat land veel te multi cultureel.
Daar moet je een Nederlander voor zijn .
Ja natuurlijk nemen de liberalen de kans waar om zich tegenover de Volkspartei te profieleren en ze hebben de intonatie van de poster idd andes geduid.quote:Op maandag 10 september 2007 14:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
De reactie van de liberalen lijkt me anders vrij duidelijk, canaris.
Niet alleen dat, de crimineel (in het gezin, de familie, de straat, de wijk, het dorp...) is in het algemeen ook het zwarte schaap (van dat gezin, die familie, die straat, die wijk, dat dorp...). Sjezus, dat ik je dat uit moet leggen, ben je soms een allochtoon die z'n inburgeringscursus heeft verzaakt?quote:Op maandag 10 september 2007 14:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar een zwart schaap is iemand die wordt verguisd om zijn mening, een buitenstaander. Ik zie niet wat dat met criminele allochtonen te maken heeft.
Alsof er met een dergelijk uitzetbeleid alleen maar kleurlingen zullen worden uitgezet. Er zijn zat criminele blanke buitenlanders die er net zo'n zooitje van maken en die dus kunnen worden uitgezet.quote:Als "het zwarte schaap" alleen maar negers had uitgenodigd om uitgescholden te worden, ja, natuurlijk was het dan racistisch geweest. Context, jongen.
Wel dus, zie boven.quote:Nee, dat zeg ik helemaal niet. Er is alleen geen enkele reden om voor een zwart schaap te kiezen.
Precies. Zo'n verzuurde betweterige linkse Hollander.quote:Op maandag 10 september 2007 14:35 schreef CANARIS het volgende:
Het hele concept past niet bij het zwitsere denken. Daarvoor is dat land veel te multi cultureel.
Daar moet je een Nederlander voor zijn .
Ik heb even een Zwitser geaimd om te vragen hoe het wordt opgevat. Hij is een soort midden-conservatief-liberaal, zeker niet links.quote:Op maandag 10 september 2007 14:38 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ja natuurlijk nemen de liberalen de kans waar om zich tegenover de Volkspartei te profieleren en ze hebben de intonatie van de poster idd andes geduid.
Als dat waar isquote:Op maandag 10 september 2007 14:31 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
er was toch ook eens zo'n Groen Links troll die wou beweren dat negeren van het woord "neger" af was geleid?![]()
Speelde dat ook niet rond de tijd dat de negerzoen van naam verwisselde?quote:
Vanwege de uitdrukking "zwart schaap".quote:Op maandag 10 september 2007 14:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat doe ik doorgaans niet, dat weet je ook wel.
Antwoord dan eens: waarom heeft de Volkspartij gekozen voor deze beeldtaal? Waarom niet gewoon een schaap met een boevenmasker voor?
Wiki "Mit dem Ausdruck schwarzes Schaf bezeichnet man in der Regel einen Außenseiter, der den anderen Unehre bringt oder dem gar die Schuld an Missständen gewohnheitsmäßig zugeschoben wird."quote:Op maandag 10 september 2007 14:40 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Niet alleen dat, de crimineel (in het gezin, de familie, de straat, de wijk, het dorp...) is in het algemeen ook het zwarte schaap (van dat gezin, die familie, die straat, die wijk, dat dorp...). Sjezus, dat ik je dat uit moet leggen, ben je soms een allochtoon die z'n inburgeringscursus heeft verzaakt?
[..]
Het zal voornamelijk gaan om mensen van de Balkan.quote:Alsof er met een dergelijk uitzetbeleid alleen maar kleurlingen zullen worden uitgezet. Er zijn zat criminele blanke buitenlanders die er net zo'n zooitje van maken en die dus kunnen worden uitgezet.
Ikke? Ik ben niet de enige die het ziet, hoor. Integendeel.quote:En bovendien: in jouw ogen was het dan racisitisch geweest, maar in mijn ogen helemaal niet. Jij bent hier zelf gewoon de grote racist.
( Komt niet van mij. De zwitserse liberalen zijn vergelijbaar met de FDP. Een keurig Zwitserleven parteitje)quote:Op maandag 10 september 2007 14:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb even een Zwitser geaimd om te vragen hoe het wordt opgevat. Hij is een soort midden-conservatief-liberaal, zeker niet links.
"Ambigu", zegt hij. "Ze hebben bewust voor de double entendre gekozen, zoveel is duidelijk."
Soortgenoten? WTF?quote:Op maandag 10 september 2007 14:49 schreef rebel6 het volgende:
Pech voor de niet-criminele kleurlingen, maar zij hebben er uiteindelijk ook baat bij als hun criminele soortgenoten het land worden uitgezet.
quote:Op maandag 10 september 2007 14:40 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
[..]
Alsof er met een dergelijk uitzetbeleid alleen maar kleurlingen zullen worden uitgezet. Er zijn zat criminele blanke buitenlanders die er net zo'n zooitje van maken en die dus kunnen worden uitgezet.
links dusquote:Op maandag 10 september 2007 14:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb even een Zwitser geaimd om te vragen hoe het wordt opgevat. Hij is een soort midden-conservatief-liberaal
Lekker belangrijk dus. Echt weer typisch Nederlands om ons hier druk om te maken.quote:"Ambigu", zegt hij. "Ze hebben bewust voor de double entendre gekozen, zoveel is duidelijk."
Die ken ik niet. Zou je daar een topic over willen openen? Want ik vind het wel reuze interessant!quote:Op maandag 10 september 2007 14:50 schreef CANARIS het volgende:
[..]
( Komt niet van mij. De zwitserse liberalen zijn vergelijbaar met de FDP. Een keurig Zwitserleven parteitje)
Ambigu , Klar , maar dat is de kern van een Verkiezingscampagne oder?
k vind de poster in het licht van de uitspraken (die veel agressiever zijn) van meneer Blocher niet zo erg .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |