Zullen we het weer gaan hebben over die schapen?quote:Op maandag 10 september 2007 16:44 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Omdat je teveel doorgslagen bent naar links.
BIj het FARC zoeken ze mensen die doen wat ze zeggen,
Dus kan je rustig achter je pc blijven zitten.
Je weet toch... dat gedoe romdom die witte pieten enzo.quote:
Ik ben alleen maar "te links" tov jouw ultra-rechtse standpunt.quote:Op maandag 10 september 2007 16:44 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Omdat je teveel doorgslagen bent naar links.
BIj het FARC zoeken ze mensen die doen wat ze zeggen,
Dus kan je rustig achter je pc blijven zitten.
Zwitserse Joodse organisaties zijn dan ook woest over die poster.quote:Op maandag 10 september 2007 16:51 schreef popolon het volgende:
De Volkspartij met in ieder geval wel duidelijk hoe ze er over denken, ze winden er geen doekjes om.
Poster doet me denken aan de oude 'Juden raus' posters van rond WOII.
Als mensen zelf sinterklaas willen vieren met witte pieten mogen ze dat doen. Maar doe niet alsof er een samenzwering is om Sinterklaas af te schaffen. Dat is gewoon niet zo.quote:Op maandag 10 september 2007 16:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet toch... dat gedoe romdom die witte pieten enzo.
Begrijpelijk. Elk normaaldenkend mens zou hier niet goed tegen moeten kunnen.quote:Op maandag 10 september 2007 16:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zwitserse Joodse organisaties zijn dan ook woest over die poster.
Dat was ook het punt. Die intellectuelen konden de blankepieten .e.d niet afdwingen omdat de individu zelf bepaalt hoe die Sinterklaas wilt vieren.quote:Op maandag 10 september 2007 16:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als mensen zelf sinterklaas willen vieren met witte pieten mogen ze dat doen. Maar doe niet alsof er een samenzwering is om Sinterklaas af te schaffen. Dat is gewoon niet zo.
quote:Op maandag 10 september 2007 16:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee omdat daar niet genoeg draagvlak voor was, maar ze hebben het wel geprobeerd.
Jij begon met mij links te noemen.quote:Op maandag 10 september 2007 16:53 schreef Bommenlegger het volgende:
@Papierversnipperaar
Je vooroordelen snellen je vooruit door me rechts te noemen
quote:Op maandag 10 september 2007 16:53 schreef Bommenlegger het volgende:
Kijk een verder dan je neus lang is...
Ik verheug mij altijd weer begin december op de reportages uit de Bijlmer Amsterdam Zuid-Oost met de rode, groene en anders gekleurde pietenquote:Op maandag 10 september 2007 16:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet toch... dat gedoe romdom die witte pieten enzo.
wtf is dat?quote:
Groen Linkse regenboogpietenquote:Op maandag 10 september 2007 17:30 schreef popolon het volgende:
[..]
wtf is dat?
Ik ben te lang niet meer in Nederland gewees zie ik. Kleurpieten?
Elk jaar gebeurt er wel iets spannends of aparts met Sinterklaas, en dit jaar waren ze door een regenboog gevaren waardoor er nu ook gekleurde Pieten waren. Naast de gewone zwarte Pieten die ook erbij waren.quote:Op maandag 10 september 2007 17:30 schreef popolon het volgende:
[..]
wtf is dat?
Ik ben te lang niet meer in Nederland gewees zie ik. Kleurpieten?
Als we het over een zwart lam hebben...dan zijn pa en ma schaap verantwoordelijkquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:
Overigens, wat vinden jullie van het plan om de hele familie uit te zetten als één zwart schaap van de familie (ha, ha.) over de schreef gaat?
Ik vraag me af of het kan van het verdrag van Genève, iemand straffen voor wat een ander doet.
Dat vertel ik mn dochter óók... Dat maakt de dingen des te spannender en ze gaat dr helemaal in op ... Inclusief de PVDA-top die hard bonst op de deur en dan strooigoed naar binnen werpt en dan snel weer verdwijnt (dan vertel ik dat het Wouter Bos en Jan Pronk waren, die eerst op bezoek wilden komen, maar zich weer bedacht hebben)quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:54 schreef Sidekick het volgende:
Maar je weet hoe dat gaat, het is gelijk een complot van de politiek-correcte linkse kerk die zwarte Pieten racistisch vinden.
in het westen geld anders het Humanistische en Liberale principe "nulla poena sine culpa"quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:14 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als we het over een zwart lam hebben...dan zijn pa en ma schaap verantwoordelijk
Dit ongeacht de kleur van het schaap.
Kortom je lammetjes niet in het gareel houden heeft comnsequenties.... of je nu Russische lamsbout bent of met kouskpous geserveerd wordt doet niet terzake
Ik vind dat in principe wel een goed plan, maar dan moet wel aangetoond worden dat het niet om één enkel zwart schaap gaat, maar dat er met bijna die hele familie wat mis is. Dat de familie een hoog Tokkiegehalte heeft, zullen we maar zeggen. Subsidiefraude, chronisch werkeloos, het halve gezin een strafblad etc.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:
Overigens, wat vinden jullie van het plan om de hele familie uit te zetten als één zwart schaap van de familie (ha, ha.) over de schreef gaat?
waarom kennelijk dat 'aantonen van nog meer strafdaden'... is het niet gewoonweg zo dat iedere criminele daad gewoon zelf duidelijk bestrafd moet worden, waarbij het meervoudig dader zijn als duidelijke strafverzwaring geldt, maar wel op de persoon... waarom zou jij een hogere straf moeten krijgen als je broer of familielid ook een strafblad heeft? (en kennelijk dus iemand zonder strafdaden in de famileie dus ook een 'lagere ' straf zou kunnen hebben ... is het minder erg als iemand uit een gezonde familie misdaden begaat?)quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:23 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ik vind dat in principe wel een goed plan, maar dan moet wel aangetoond worden dat het niet om één enkel zwart schaap gaat, maar dat er met bijna die hele familie wat mis is. Dat de familie een hoog Tokkiegehalte heeft, zullen we maar zeggen. Subsidiefraude, chronisch werkeloos, het halve gezin een strafblad etc.
Zulke families heb je in Nederland ook, en voor zover het daarbij gaat om mensen met een dubbele nationaliteit mogen die wat mij betreft linea recta uitgezet worden, zonder Nederlands paspoort uiteraard.
Maar een minderjarige is nimmer "schuldig"quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
in het westen geld anders het Humanistische en Liberale principe "nulla poena sine culpa"
oftewel, schuld is een persoonlijk iets en niemand kan bestrafd worden voor daden die door een ander begaan zijn....
Wel enerzijds zou ik kunnen zeggen straffen op de manier die ze zo graag willen, bega je een misdaad uit naam de sharia, halen we de straf ook uit de sharia....quote:Of bedoel je dat je wil gaan naar een strafrecht-principe dat wel bekend is in bv Arabische landen waar het wél normaal is om bv de familie van een misdadiger te bestraffen? en er een gedeelde verantwoordelijkheid geld in Sharia-strafrecht?
Soms gaat het algemeen belang boven het belang van individuen. Ik weet dat dat voor sommigen moeilijk voor te stellen is, maar dat is nu ook al aan de orde van de dag, en het is eigenlijk raar dat we daar bij dit soort onderwerpen ineens zo krampachtig over doen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom kennelijk dat 'aantonen van nog meer strafdaden'... is het niet gewoonweg zo dat iedere criminele daad gewoon zelf duidelijk bestrafd moet worden, waarbij het meervoudig dader zijn als duidelijke strafverzwaring geldt, maar wel op de persoon... waarom zou jij een hogere straf moeten krijgen als je broer of familielid ook een strafblad heeft? (en kennelijk dus iemand zonder strafdaden in de famileie dus ook een 'lagere ' straf zou kunnen hebben ... is het minder erg als iemand uit een gezonde familie misdaden begaat?)
overigens, ik zie niet in waarom werkloos zijn strafbaar zou zijn? kun je dat uitleggen
en waarom mogen mensen zonder dubbel paspoort kennelijk straffeloos blijven?
verdienen die niet dezelfde straf als andre misdadigers die meervoudige misdaden begaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |