Game on !!!quote:Jaja, hier in TRU is nu een heus plekje voor de skeptici, waar zij met de scepter zwaaien. Dit om te voorkomen dat sommige topics helemaal de verkeerde kant op gaan omdat sommige mensen niets zien in een bepaald topic en hun waarheid daarover willen verkondigen of het nou ontopic is of niet. Dit betekent geenszins dat er geen plek is om een eventueel skeptische mening te verkondigen in een bepaald topic maar het is dus niet de bedoeling om een heel topic vol te gooien met een wellus nietus spelletje. Aan de andere kant is zo'n discussie wel goed om te hebben dus is er een probleem. Iedereen moet de ruimte krijgen om zijn mening te verkondigen maar een topic moet er niet aan onderdoor gaan.
Het idee is oorspronkelijk van L.Denninger met de wat minder subtiele titel: [Centraal] Bash hier Truthers Maar het idee is goed.
Wel wat regeltjes natuurlijk, sorrie.
Hou het beleeft en respectvol, probeer het kleineren tot een minimum te beperken want dat staat een gezonde discussie alleen maar in de weg, dit geldt voor iedereen want skeptici èn zwevertjes hebben er allemaal weleens een handje van om te denken dat de andere een beetje gek is.
Het doel: als er een wel/niet discussie tussen users begint te ontstaan over het wel of niet mogelijk zijn van iets dan gooi je het linkje hier neer en gaat erop verder. Zet het linkje van je post ook in het topic waar het onstaan is en nodig de oponent uit om hier verder te gaan. Dit kan ook gedaan worden door een modje. Dan geven we met zijn alle het oorspronkelijke topic de kans om de weg op te gaan wat de TS in gedachte had, wat meestal een heel andere gedachte is dan wat degene die ertegen in gaat voor ogen heeft.
Zullen we dan ook meteen met zijn allen bewijzen dat mensen het met elkaar oneens kunnen zijn zonder elkaar in de haren te vliegen? Tof.
Oh trouwens, het is dus niet zo dat elke wel/niet discussie in TRU hierheen gesleept wordt, soms is het doel van een topic zelf om over het mogelijke waarheidsgehalte van iets te praten en die blijven dan ook gewoon gevoerd worden in het desbetreffende topic.
Het is "als mens", of "mens zijnde", maar dat terzijde.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:50 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij ziet wat je wilt zien , ik praat vanuit de ervaring dat het wel bestaat , jouw zienswijze ken ik maar jij de mijne niet . al mijn daden , denken enz zullen altijd voortvloeien uit het feit dat het wel bestaat .
het maakt niet uit dat je me niet snapt of denkt dat ik te dom ben om simpele dingetjes te begrijpen als mens zijnde .
Dat vind ik nou zo mooi aan het discussieren met jou :quote:als je dat nodig hebt om gelijk te hebben , go for it .
Maar uiteindelijk ervaar ik het wel en bestaat het net zozeer als dat ik nu adem en jij ervaart het nog steeds niet .
Omdat het voor mij wel bestaat hoef ik niet stil te staan bij de vraag of het wel bestaat of niet, ik kan naar de vele mogelijkheden kijken , ik kan er van leren en groeien als mens .
Ik kan leuke mooie ervaringen hebben zoals voorspellende dromen en telepathie enz ... maar nee , jij hebt gelijk , slaap lekker , wie is hier nou aan het dromen .
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:00 schreef L.Denninger het volgende:
Goh, je wordt gewezen op het feit dat je duidelijk niet begreep wat 'toeval' impliceert,
en nu ga je het weer over iets compleet anders hebben
[..]
Dat vind ik nou zo mooi aan het discussieren met jou :
ik wil op basis van argumenten discussieren, jij probeert mee te doen, het blijkt dat jouw argumenten niet kloppen omdat je simpelweg niet weet waar je het over hebt,
en daarna stop je je vingers in je oren en roep je "nou het is lekker toch zo !"
Als ik vanavond thuis ben zal ik je een bron gevenquote:Op woensdag 5 september 2007 13:23 schreef L.Denninger het volgende:
Ik ben nog naar het eerste zinnige artikel aan het Googlen met "reiki scientific proof", momentje.
(Er werd geen link bij gegeven, dus ga ik zelf maar even zoeken voor mensen roepen dat ik geen moeite doe)
Tja, wat jij schreef - jij zegt dat je vindt dat het werkt, ik zeg - prima, haal Randi's miljoen dollar maar op.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:16 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Ik kan ook met van alles komen maar voor de moeite krijg ik slechts 2 zinnen terug over dat energie te meten is en verzonnen (huh?) energie niet.
Ik denk dat Erodome al het nodige daarover heeft verteld in haar posts in het eind dus daar ga ik maar niet weer over beginnen.
Lijkt me duidelijk dat het geen "verzonnen" energie is dus!
Brrrrr! Blijf je die Randi nu aanhalen?quote:Op woensdag 5 september 2007 13:31 schreef L.Denninger het volgende:
En waarom ik wetenschappelijk bewijs wil ?
Om uit te sluiten dat mensen zichzelf voor de gek houden - of anderen.
Ik heb het artikel niet meer op mijn comp staan, is fout gegaan toen ik een nieuwe comp kreeg, anders had ik hem voor je geplaatst.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:16 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Ik kan ook met van alles komen maar voor de moeite krijg ik slechts 2 zinnen terug over dat energie te meten is en verzonnen (huh?) energie niet.
Ik denk dat Erodome al het nodige daarover heeft verteld in haar posts in het eind dus daar ga ik maar niet weer over beginnen.
Lijkt me duidelijk dat het geen "verzonnen" energie is dus!
Dat mag je blijkbaar niet zeggen heb ik al geleerd, objectviteit telt alleen als het om de andere kant gaat blijkbaar.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef jogy het volgende:
Trouwens, Randi is net zo slecht als de echte charlatans die zeggen dingen te kunnen die ze niet kunnen, alleen exact de andere kant van de medaille.
He ???quote:Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef jogy het volgende:
Trouwens, Randi is net zo slecht als de echte charlatans die zeggen dingen te kunnen die ze niet kunnen, alleen exact de andere kant van de medaille.
Dus omdat wetenschap feilbaar is moeten we het maar helemaal weggooien en zomaar verhalen voor waar aannemen ?quote:Op woensdag 5 september 2007 13:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat er hele stukken te vinden zijn die bewijzen dat wetenschap ontzettend beinvloedbaar is wordt heel snel vergeten als het in het eigen straatje valt.
Daar ben ik het wel mee eens ja. Is verder ook niet zo boeiend eigenlijk. Wat maakt het uit dat iemand niet gelooft in iets waar jij wel in gelooft of nog beter waarvan je weet dat het werkt omdat je het herhaaldelijk bent tegen gekomen?quote:Op woensdag 5 september 2007 13:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat mag je blijkbaar niet zeggen heb ik al geleerd, objectviteit telt alleen als het om de andere kant gaat blijkbaar.
Dat er hele stukken te vinden zijn die bewijzen dat wetenschap ontzettend beinvloedbaar is wordt heel snel vergeten als het in het eigen straatje valt.
Lijken verstokte believers en verstokte sceptische mensen toch meer op elkaar als ze willen toegeven, geen van beide wil met een open blik kijken.
Ik denk zelf inderdaad eerder dat het te maken heeft met de aandacht die mensen/dieren krijgen, dan met daadwerkelijk 'instralen'.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:49 schreef erodome het volgende:
Dan net doen alsf er echt helemaal niets is dat het effect ondersteunt is pure koppigheid, niet willen zien.
Dat je niet geloofd dat het iets bovennaturlijks is, prima, maar doe niet net alsof er niets gebeurt, dat is namelijk al wel bewezen, wat er dan presies gebeurt is een veel lastiger verhaal.
Als iemand Randi dat miljoen weet te ontfutselen, frons ik wel even met mijn wenkbrauwen. Dan lijkt er idd toch echt iets aan de hand te zijn.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:35 schreef Darkwolf het volgende:
Brrrrr! Blijf je die Randi nu aanhalen?
Mijn vader haalt die miljoen op bijvoorbeeld. En dan?
Dat is jou "wetenschappelijk" bewijs?
Dan geloof je het wel?
Nou, ik geloof in ieder geval niet dat iemand die zo een miljoen dollar op kan halen dat niet doet.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:35 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Brrrrr! Blijf je die Randi nu aanhalen?
Mijn vader haalt die miljoen op bijvoorbeeld. En dan?
Dat is jou "wetenschappelijk" bewijs?
Dan geloof je het wel?
En de controlegroep? Ow wacht, die was natuurlijk niet nodig.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:49 schreef erodome het volgende:
Reageer eens op een ruime 8000 mensen gedocumenteerd door artsen, mensen die er echt verstand van hebben waarbij geen enkele keer geen effect te zien was, dus niet van de 8000 4000 die er baat bij hadden, maar keer op keer de effecten te zien, te meten zijn, te voorspellen zijn.
Het ene abces geneest sneller dan het andere. Genezing is van heel veel factoren afhankelijk, je kunt niet zeggen dat een abces dat zo groot is als een kwartje er altijd een week over doet om te genezen. Misschien zat het op een plek die goed van bloed werd voorzien, misschien was de afweer van de kat wel even heel sterk, misschien was het abces niet zo diep, etc etc etc etc.quote:Reageer eens op hoe een abces in een periode van 2 dagen totaal kan genezen,
Placebo. Het heeft niets te maken gehad met denkbeeldige energiestromen die door handoplegging zouden zijn overgebracht.quote:reageer eens hoe iemand met een kwaal die een leven lang nare medicijnen betekend nu zonder de medicijnen kan.
Waar zeg ik dat dan????????quote:Op woensdag 5 september 2007 14:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dus omdat wetenschap feilbaar is moeten we het maar helemaal weggooien en zomaar verhalen voor waar aannemen ?
Juistem.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan????????
Ik zeg alleen dat je ervoor moet waken dat je niet achter mensen met een missie om iets als waar of als nep neer te zetten aan rent.
Beide zullen op hun manier de onderzoeken beinvloeden, de uitkomst hangt erg af van hoe er gekeken wordt namelijk, dat is een bewezen feit.
Dit haal je notaben zelf aan als er iemand aangehaat wordt die een believer is, die wordt niet serieus genomen om deze reden en iemand die een pure haat campagne voert neem je wel serieus, dat is krom, heel erg krom.
Maar goed, dit plaatje begint grijs gedraait te raken, je wil dit niet zien op de een of andere manier.
Ah, dus iemand over de bol aaien zorgt ook voor een significante daling in pijnmedicatie?quote:Op woensdag 5 september 2007 14:04 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik denk zelf inderdaad eerder dat het te maken heeft met de aandacht die mensen/dieren krijgen, dan met daadwerkelijk 'instralen'.
Het is geen dubbelblind onderzoek, het is gedocumenteerde waarneming, wat OOK een wetenschappelijke methode is, een waarop veel van onze bekende medicatie gestoeld is.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:14 schreef Rasing het volgende:
[..]
En de controlegroep? Ow wacht, die was natuurlijk niet nodig.
Doe mij zo'n placbo dan, wel erg knap hoor dat een kwaal die blijvend is en blijvend afschuwelijk pijn nu al jaren opgelost is door een placebo.quote:Placebo. Het heeft niets te maken gehad met denkbeeldige energiestromen die door handoplegging zouden zijn overgebracht.
Da's niet waar, als je ze weg wilt schuiven moeten ze wel eerst gegeven worden en ik ben potverdikkie nog steeds op zoek naar de eerste zinnige pagina op Google met "reiki scientific proof"quote:Op woensdag 5 september 2007 14:32 schreef erodome het volgende:
Voor reiki zijn er dan meer aanwijzingen die ver vorbij placebo gaan, maar die schuif je gewoon zonder er goed naar te kijken weg.
Omdat je in nederland woont waar dit niet mag, als een ziekenhuis het hier officieel inrengt in het ziekenhuis dan kunnen ze zwaaien naar leuke subsidie's en krijgen ze een nare award aan hun broek, kunnen ze hun carriere wel vergeten.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:24 schreef L.Denninger het volgende:
Als dat elke keer weer, altijd, zo verdomd goed werkt,
waarom gebruikt mijn dokter en mijn ziekenhuis het dan niet ?
Omdat het een conspiracy is en ze willen verdienen aan de medicijnen zeker ?
De dokters zijn zich nog niet eens van enig kwaad bewust vermoedelijk. Die doen wat ze denken dat het beste is. Neemt niet weg dat veel vakidioten ( niet slecht bedoeldquote:Op woensdag 5 september 2007 14:24 schreef L.Denninger het volgende:
Waarbij niet kan worden uitgesloten dat het een placebo-effect betreft. Wat als ik 8000 mensen opsnor die geen baat hebben gehad bij hun reikibehandeling?quote:Op woensdag 5 september 2007 14:32 schreef erodome het volgende:
Het is geen dubbelblind onderzoek, het is gedocumenteerde waarneming, wat OOK een wetenschappelijke methode is, een waarop veel van onze bekende medicatie gestoeld is.
Een verschil waarmee? Er is in die zogenaamde controlegroep niet gemeten!quote:Daarbij is er een enorme controlegroep, iedereen die geen reiki wil voor en na een operatie en spreken we over mensen die waarnemen die heel erg goed weten hoe genzingsprocessen verlopen, hoeveel medicatie normaa is en wat dan prescies een significant verschil inhoudt.
Je hebt geen enkel idee wat er zou zijn gebeurd zonder reiki. Stel, je hebt die ochtend twee klontjes suiker in je thee gedaan in plaats van één. Zou het dan ook daardoor kunnen zijn gekomen? Het ene abces geneest sneller dan het andere.quote:Hoeveel abcessen heb je al verzorgtd dan?
Ik redelijk wat en de medicatie die je krijgt is voor een ruime week, die dan ook echt nodig is voor genezing.
Het kan weleens redelijk vlot gaan, da is de boel mooi schoon en dicht na een dag of 5 minimaal, bij ee klein abces.
Dit was binnen 2 dagen bij een flink abces waarvan ik erg goed wist hoe diep die ging, hoe het ervoor stond, heb het hoogstpersoonlijk verzort namelijk, samen met vele anderen in mijn leven.
Vergeet niet dat ik officieel een paraveterinair ben, vrij veel gedaan heb op dat gebied en dus wel een vergelijk kan maken hierin.
Naast een placebo-effect van de reiki-behandeling kan het natuurlijk ook vanzelf genezen zijn. Of misschien had je alweer twee klontjes suiker in je thee gedaan die morgen.quote:Doe mij zo'n placbo dan, wel erg knap hoor dat een kwaal die blijvend is en blijvend afschuwelijk pijn nu al jaren opgelost is door een placebo.
Het placebo-effect is in ieder geval wel bewezen en aannemelijk. Onaantoonbare energie die uit je handen komt is niet bewezen en ook niet aannemelijk. Alles wat we weten van het menselijk lichaam zou op zijn kop komen te staan als je aanneemt dat er helende energie uit handen stroomt. Het is kwakzalverij, onzin!quote:Als ik zeg dat komt door reiki doe ik presies hetzelfde als jij die zegt het is een placebo, geen van beide is bewezen, keihard bewezen.
http://www.karenruggles.c(...)200307%20EXTRACT.pdfquote:Op woensdag 5 september 2007 14:45 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zou dat onderzoek graag lezen maar ik kan 't niet vinden !
Onderzoek daarnaar staat nog in de kinderschoenen, lekker eerlijk dus.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Da's niet waar, als je ze weg wilt schuiven moeten ze wel eerst gegeven worden en ik ben potverdikkie nog steeds op zoek naar de eerste zinnige pagina op Google met "reiki scientific proof"
8000 binnen dat ziekenhuis, waarbij bij alle 8000 een significant verschil was!quote:Op woensdag 5 september 2007 14:53 schreef Rasing het volgende:
[..]
Waarbij niet kan worden uitgesloten dat het een placebo-effect betreft. Wat als ik 8000 mensen opsnor die geen baat hebben gehad bij hun reikibehandeling?
Hoe kom je daarbij, dat neem je maar gewoon aan, ook bij patienten die geen reiki krijgen worden die zaken benoemd en gecontroleert, maar alleen voor en na een behandeling laten meten geeft al een effect dat een bewijs levert.quote:Een verschil waarmee? Er is in die zogenaamde controlegroep niet gemeten!
Dom gezwets dat nergens op slaat, gaan wenog serieus ballen of blijf je onzin blaten?quote:Je hebt geen enkel idee wat er zou zijn gebeurd zonder reiki. Stel, je hebt die ochtend twee klontjes suiker in je thee gedaan in plaats van één. Zou het dan ook daardoor kunnen zijn gekomen? Het ene abces geneest sneller dan het andere.
Daarnaast, als ik jou zo onderhand een beetje ken, zul je ongetwijfeld vaker reiki hebben toegepast op abcessen. Zijn die dan ook sneller genezen?
De artsen die haar behandelen zijn het niet met je eens, scheve wervels heeft zo nogsteeds namelijk en die veroorzaken gewoonweg pijn, dat is een levenslange kwaal.quote:Naast een placebo-effect van de reiki-behandeling kan het natuurlijk ook vanzelf genezen zijn. Of misschien had je alweer twee klontjes suiker in je thee gedaan die morgen.
Niet onaantoonbaar, wel degelijk aan te tonen en al bewezen aangetoont.quote:Het placebo-effect is in ieder geval wel bewezen en aannemelijk. Onaantoonbare energie die uit je handen komt is niet bewezen en ook niet aannemelijk. Alles wat we weten van het menselijk lichaam zou op zijn kop komen te staan als je aanneemt dat er helende energie uit handen stroomt. Het is kwakzalverij, onzin!
Voor de volledige teksten zal je toch echt langs medinet ( oid ) moeten gaan en geld moeten betalen denk ik.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:44 schreef L.Denninger het volgende:
Interessante materie, maar wat ik er uit opmaak is dat het effect van reiki ontspanning is, en dat het genezen komt door die ontspanning..?
Ik kan helaas nergens het originele onderzoek van Becker en Zimmerman vinden, alleen Reiki-pagina's die ernaar verwijzen.
Ik lees verder
Hetzelfde geldt trouwens voor hetgeen wat wij tijd noemen, ook niet wetenschappelijk aan te tonen.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Da's niet waar, als je ze weg wilt schuiven moeten ze wel eerst gegeven worden en ik ben potverdikkie nog steeds op zoek naar de eerste zinnige pagina op Google met "reiki scientific proof"
Niet ?quote:Op woensdag 5 september 2007 18:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt trouwens voor hetgeen wat wij tijd noemen, ook niet wetenschappelijk aan te tonen.
Dat een reactie volgt op een actie (causaliteitsbeginsel) is uitstekend aan te tonen, en de basis voor het idee achter 'tijd'.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt trouwens voor hetgeen wat wij tijd noemen, ook niet wetenschappelijk aan te tonen.
Volgens een boek die ik aan het lezen ben niet neequote:
Vrij oud boek lijkt me dan, want causaliteit is al heel lang bekend..., zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Arrow_of_timequote:Op woensdag 5 september 2007 19:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens een boek die ik aan het lezen ben niet nee.
Fabric of the cosmos
Kijk, iedereen weet dat het er is want we maken het massaal mee maar dat is ook alles.
Nee, nu ben je een semantisch spelletje aan het spelen.quote:Op woensdag 5 september 2007 19:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens een boek die ik aan het lezen ben niet nee.
Fabric of the cosmos
Kijk, iedereen weet dat het er is want we maken het massaal mee maar dat is ook alles.
Maar dan kan het nog wel de waarheid zijn ook al is het niet consequent reproduceerbaar want misschien kan het morgen wel aangetoond worden of volgende week .quote:Op woensdag 5 september 2007 19:31 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nee, nu ben je een semantisch spelletje aan het spelen.
Tijd is (net als zwaartekracht) uitstekend aan te tonen. Het effect is ontegenzeggelijk aanwezig in dubbelblind proeven, en de effecten reproduceerbaar. Dat (nog) niet precies bekend is wat tijd of zwaartekracht precies is doet daar niets aan af.
Hetzelfde gaat op voor bijvoorbeeld de erfelijkheidsleer. Dat eigenschappen werden overgedragen, en hoe je de kans op overdraging kon berekenen was al lang en breed bekend voordat DNA zichtbaar werd gemaakt. En zelfs met de huidige kennis van DNA is prima aan te tonen dat bepaalde zaken genetisch overdraagbaar zijn, ook al is nog niet bekend welke stukken DNA daarvoor verantwoordelijk zijn.
Consequent reproduceerbaar en controleerbaar een bepaald effect aantonen is prima. En op basis van die reproduceerbaarheid is dan een wetenschappelijke theorie te baseren. Achterhalen wat precies dat effect veroorzaakt is een andere tak. Maar dat dat laatste (nog) niet mogelijk is, maakt het eerste nog niet minder valide.
Het probleem mat alle 'alternatieve' mumbo-jumbo zit hem in de consequente reproduceerbaarheid. Anekdotische bakerverhaaltjes zijn geen consequent reproduceerbare en verifieerbare feiten.
Ja, check. Dat zijn de bijverschijnselen van tijd. Je kan een ei niet onbreken en als je een cola fles open maakt kan je het ontsnappende koolzuur niet terug in de fles doen, etc. Wat ik eigenlijk duidelijk wil blijven maken is dat de wetenschap dus geen verklaring heeft voor het verschijnsel 'tijd' Ze weten alleen proefondervindelijk ( door het gooien van een ei bijvoorbeeldquote:Op woensdag 5 september 2007 19:27 schreef ChOas het volgende:
[..]
Vrij oud boek lijkt me dan, want causaliteit is al heel lang bekend..., zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Arrow_of_time
Dan zou het prettig zijn als ze er ook 'constant' last van zouden hebben, of het 'constant' konden aantonen, in plaats van er 'alleen maar' onder de statistische toevalligheid last van hebben.quote:Op woensdag 5 september 2007 21:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Als we er nou eens achter komen wát dat ene 'constante' is waar alles zich in bevindt dan komen we er misschien ook wel achter dat datgene waar sommige mensen volgens de skeptische mensen 'last' van hebben gewoon realiteit is net als de tijd dat is voor iedereen.
Dat lijkt me weer helemaal niets hè, constant 'last' hebben van telepathie ofzo. Krijg je alles van iedereen te horen als je bijvoorbeeld in Amsterdam rondhobbeltquote:Op woensdag 5 september 2007 21:31 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dan zou het prettig zijn als ze er ook 'constant' last van zouden hebben, of het 'constant' konden aantonen, in plaats van er 'alleen maar' onder de statistische toevalligheid last van hebben.
Net zoals toeval voor iedereen...
Een goed geducumenteerd onderzoek is dat wel degelijk, een ziekenhuis die een ruime 8000 gevallen gedocumenteerd heeft en daar consequent hetzelfde significante verschil waarneemt zijn geen anekdotische bakerpraatjes.quote:Op woensdag 5 september 2007 19:31 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nee, nu ben je een semantisch spelletje aan het spelen.
Tijd is (net als zwaartekracht) uitstekend aan te tonen. Het effect is ontegenzeggelijk aanwezig in dubbelblind proeven, en de effecten reproduceerbaar. Dat (nog) niet precies bekend is wat tijd of zwaartekracht precies is doet daar niets aan af.
Hetzelfde gaat op voor bijvoorbeeld de erfelijkheidsleer. Dat eigenschappen werden overgedragen, en hoe je de kans op overdraging kon berekenen was al lang en breed bekend voordat DNA zichtbaar werd gemaakt. En zelfs met de huidige kennis van DNA is prima aan te tonen dat bepaalde zaken genetisch overdraagbaar zijn, ook al is nog niet bekend welke stukken DNA daarvoor verantwoordelijk zijn.
Consequent reproduceerbaar en controleerbaar een bepaald effect aantonen is prima. En op basis van die reproduceerbaarheid is dan een wetenschappelijke theorie te baseren. Achterhalen wat precies dat effect veroorzaakt is een andere tak. Maar dat dat laatste (nog) niet mogelijk is, maakt het eerste nog niet minder valide.
Het probleem mat alle 'alternatieve' mumbo-jumbo zit hem in de consequente reproduceerbaarheid. Anekdotische bakerverhaaltjes zijn geen consequent reproduceerbare en verifieerbare feiten.
[url]http://www.energeticfitness.net/hef_study_article.htm[/quote]quote:CONCLUSIONS: Thirty-minute exposures to the EFS instrument resulted in increases of 840% in the HEF’s for nine people of both sexes, aged 16 to 83 years, five energy workers and four not, all from very diverse backgrounds. The energy workers had about twice the HEF levels of the others. In the case of Rob who works out on a regular basis, his response was equivalent to an energy worker. The methods employed here may be useful in diagnosing and evaluating the best energy worker training methods on individual bases. They may also be useful in predicting the fitness potentials of individuals before sports training programs begin, which could be of great value to sports programs.
Als jij hele harde ballen kan slaan met tennis is het dan dat je ook altijd, in welke omstandigheid dan ook, dat kan?quote:Op woensdag 5 september 2007 21:31 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dan zou het prettig zijn als ze er ook 'constant' last van zouden hebben, of het 'constant' konden aantonen, in plaats van er 'alleen maar' onder de statistische toevalligheid last van hebben.
Net zoals toeval voor iedereen...
Dat heeft dan ook geen moer te maken met een wetenschappelijke theorie. En niet met het beinvloeden van materie. Dat iemand doorgaans goed kan tennissen, is gebaseerd op veel zaken zoals spelinzicht, hand-oog coordinatie en conditie. Zeer veel factoren, waarvan de uitvoering, omdat je het over mensen hebt, per dag kunnen wisselen.quote:Op woensdag 5 september 2007 21:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Als jij hele harde ballen kan slaan met tennis is het dan dat je ook altijd, in welke omstandigheid dan ook, dat kan?
Je hebt een bepaald type computerspel gekocht, je bent altijd erg goed in dat type spel, ben je dan automatisch ook gelijk heel erg goed in die nieuwe?
Je kan een redelijk potje voetballen, voetbal je dan altijd, zonder uitzondering, goed?
Je bent sterk in debat, kan je dan altijd en overal goed debatteren, bv ook voor een groot publiek?
Als je eerlijk bent is het antwoord op allevier nee, waarom geld dat dan ineens wel als we het over dit soort zaken hebben?
5 mnd geleden had ik een voorspellende droom die uitkwam 3 weken geleden , vorige week telepathie met mijn moeder en een dag later met mijn zusje , tussendoor met mijn huisgenoot , dat dus afgelopen 3 weken , laat ik je de voorbeelden besparen van de afgelopen jaren van vrienden , familie , collega's kennissen enz ..quote:Op woensdag 5 september 2007 13:00 schreef L.Denninger het volgende:
en daarna stop je je vingers in je oren en roep je "nou het is lekker toch zo !"
Whehehehequote:Op woensdag 5 september 2007 22:20 schreef sweetgirly het volgende:
Nee, niet weer die Randi. Wanneer wordt die gast nou eens ontmaskerd..
Het lijkt wel het boegbeeld van de sceptici, de totempaal van het geile, sceptische soort, de god van de scepticus. De man waar de scepticus zichzelf achter kan verbergen, als het hem allemaal teveel wordt, als de scepticus het niet meer aan kan, * insert Randi, en de discussie is over. Randi is het fenomeen van de deur, de deur die men als scepticus kan sluiten als hij geen betere argumenten meer weet te verzinnen.
Ghehe![]()
Randi is expres verzonnen, door een scepticus, in leven gebracht.
Zoals men de kerstman heeft verzonnen, zodat men kadootjes gaat kopen en vooral maar veel coca cola gaat kopen.
En bij een scepticus ontbreekt er, behalve mooie taal soms, ook heel watquote:Op woensdag 5 september 2007 22:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En die significantie ontbreekt bij het hele alternatieve en mystieke geneuzel.
ze verdienen toch ook aan de medicijnen ? het is gewoon een produkt geworden . als ik bij de dokter een recept krijg is het afhankelijk van welk contract ze hebben afgesloten bij een fabrikant of ik het beste medicijn krijg voor mijn aandoening .quote:Op woensdag 5 september 2007 14:24 schreef L.Denninger het volgende:
Precies.quote:Op donderdag 6 september 2007 00:41 schreef Summers het volgende:
[..]
ze verdienen toch ook aan de medicijnen ? het is gewoon een produkt geworden . als ik bij de dokter een recept krijg is het afhankelijk van welk contract ze hebben afgesloten bij een fabrikant of ik het beste medicijn krijg voor mijn aandoening .
De hele wereld draait toch om geld en macht , aan alles word toch geld verdiend ? en niet in de laatste plaats met leugens of halve waarheden .
Prachtig!quote:Op woensdag 5 september 2007 22:20 schreef sweetgirly het volgende:
Nee, niet weer die Randi. Wanneer wordt die gast nou eens ontmaskerd..
Het lijkt wel het boegbeeld van de sceptici, de totempaal van het geile, sceptische soort, de god van de scepticus. De man waar de scepticus zichzelf achter kan verbergen, als het hem allemaal teveel wordt, als de scepticus het niet meer aan kan, * insert Randi, en de discussie is over. Randi is het fenomeen van de deur, de deur die men als scepticus kan sluiten als hij geen betere argumenten meer weet te verzinnen.
Ghehe![]()
Randi is expres verzonnen, door een scepticus, in leven gebracht.
Zoals men de kerstman heeft verzonnen, zodat men kadootjes gaat kopen en vooral maar veel coca cola gaat kopen.
Er zijn mensen die er geld aan verdienen hoor , en het als baan hebben of een praktijk aan huis . doe nou niet alsof dat niet bestaat . .quote:Op donderdag 6 september 2007 01:39 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies.
Dus leg me nou eens uit waarom al die mensen die geld willen verdienen dat niet doen met paranormale dingen ?
Waarom is er geen internationale markt voor mensen die dingen kunnen bewegen met hun gedachten ?
Waarom proberen bedrijven elkaars geheimen te stelen door mensen te laten infiltreren, terwijl je zogenaamd net zo makkelijk even remote zou kunnen viewen ?
Waarom wordt er nog steeds entree betaald voor musea, concerten en stripshows als iedereen gratis 'astraal' kan toekijken ?
Waarom zijn er nog steeds ouders met vermiste kinderen, terwijl die kinderen net zo makkelijk even telepatisch contact op kunnen nemen om te laten weten waar ze zijn ?
Denk je niet dat als zoiets op de een of andere manier zou werken er iemand zou zijn die er een business van zou maken ?
"Rent a remote-viewer" ?
"Fuck ziekenhuizen, wij hebben de afgelopen 5 maanden 160 aids-lijders genezen" ?
Dat is iets wat ik L.Denninger al 100x probeer te vertellen en uit te leggen maar het lijkt er niet in te gaan terwijl hij toch weer dit soort vragen opgooid.quote:Op donderdag 6 september 2007 08:28 schreef Summers het volgende:
Er zijn mensen die er geld aan verdienen hoor , en het als baan hebben of een praktijk aan huis . doe nou niet alsof dat niet bestaat . .
Mensen worden ook gebruikt in het dagelijks leven voor bedrijven enz .. er zijn vast ook presidenten die er gebruik van maken en dat bedoel ik nou met meer mensen dan je denkt ervaren het , door uitspraken als waarom word er geen geld aan verdiend , waarom maken mensen er geen business van ? dat is niet onzichtbaar maar toch ontgaat dat je .
Het punt is dat het niet onbewijsbaar is.quote:Op donderdag 6 september 2007 09:19 schreef jogy het volgende:
Maarja, het is natuurlijk evident en onweerlegbaar als je naar de mainstream berichtgeving kijkt dat alternatieve geneeskunde allemaal zonder enige uitzondering laaielichterij is. Omdat geld verdienen met zoiets weer haske onethisch is natuurlijk, jeweets, wat voor mensen met reguliere bezigheden, zoals telefonische verkoper, riskmanager van een verzekeringsmaatschappij of belastingsambtenaar heel normaal is geldt niet voor zoiets zweverigs en onbewijsbaars als alternatieve geneeskunde, dan is het oplichting.
Genoeg mensen maken mee dat het werkt, dat de serieuse wetenschap er niet op inhaakt is hun probleem. En die van de mensen die misschien wel onnodig lijden terwijl ze ook geholpen zouden kunnen zijn met ontspanningstechnieken of reiki tegen pijnbestrijding maar nu worden volgegoten met spierverslappers en morfine. Ja, er zitten oplichters tussen maar die zal je overal vinden, in elke tak van sport zitten oplichters en/of onkundige mensen maar daar kan je niet een hele groep mee afschrijven.quote:Op donderdag 6 september 2007 09:37 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet onbewijsbaar is.
De enige reden die er zou zijn waarom het niet bewijsbaar zou zijn is als het niet bestaat.
Dan zijn we dus klaar met onderzoeken , jij zegt eigenlijk dat als we het nu niet kunnen bewijzen met de tools die we nu hebben dat het in de toekomst ook niet bewezen kan worden .quote:Op donderdag 6 september 2007 09:37 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet onbewijsbaar is.
De enige reden die er zou zijn waarom het niet bewijsbaar zou zijn is als het niet bestaat.
Maarre .. hoe voelt het nou als mens op het punt in je leven dat je alles al kent wat er ooit nog te kennen valt ?quote:Op donderdag 6 september 2007 10:59 schreef L.Denninger het volgende:
Onzin.
Je kunt prima statistisch bewijzen.
Pyrokinese is prima te bewijzen.
Telekinese is prima te bewijzen.
Telepathie is prima te bewijzen.
Remote viewing is prima te bewijzen.
Heb je weleens van het PEAR experiment gehoord?quote:Op donderdag 6 september 2007 10:59 schreef L.Denninger het volgende:
Onzin.
Je kunt prima statistisch bewijzen.
Pyrokinese is prima te bewijzen.
Telekinese is prima te bewijzen.
Telepathie is prima te bewijzen.
Remote viewing is prima te bewijzen.
Over valse argumenten gesproken. Wetenschap pretendeert absoluut niet alles te weten. Sterker nog, de wetenschap heeft juist geen moeite om te zeggen 'dat weten we nog niet', in plaats van zich achter zweverige, onaantoonbare, onbewijsbare en vaak volkomen belachelijke verzinsels te verschuilen.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:06 schreef Summers het volgende:
[..]
Maarre .. hoe voelt het nou als mens op het punt in je leven dat je alles al kent wat er ooit nog te kennen valt ?
Nee, NOG een keer: De hoeveelheid mensen waarbij het LIJKT te werken komt niet boven een statistisch toeval en aantoonbaar placebo effect uit. Ergo: Het is niet de behandeling die werkt, het is toeval of placebo-effect.quote:Op donderdag 6 september 2007 09:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Genoeg mensen maken mee dat het werkt, dat de serieuse wetenschap er niet op inhaakt is hun probleem. En die van de mensen die misschien wel onnodig lijden terwijl ze ook geholpen zouden kunnen zijn met ontspanningstechnieken of reiki tegen pijnbestrijding maar nu worden volgegoten met spierverslappers en morfine. Ja, er zitten oplichters tussen maar die zal je overal vinden, in elke tak van sport zitten oplichters en/of onkundige mensen maar daar kan je niet een hele groep mee afschrijven.
Nee, NOG een keer: volgens mij verschillen we van mening.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nee, NOG een keer: De hoeveelheid mensen waarbij het LIJKT te werken komt niet boven een statistisch toeval en aantoonbaar placebo effect uit. Ergo: Het is niet de behandeling die werkt, het is toeval of placebo-effect.
Over PEAR zijn de meningen behoorlijk verdeeld, om het maar zacht uit te drukken.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Heb je weleens van het PEAR experiment gehoord?
http://www.princeton.edu/~pear/publications.html`( veel leuke publicaties over intentie en resultaten)
http://www.princeton.edu/~rdnelson/
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=PEAR+experiment+princeton&meta=
En de onderstaande scheelt je weer de moeite om het zelf te zoeken.
http://skepdic.com/pear.html
Dus tja, inderdaad, zodra er onderzoek wordt gedaan dan komen er vaker wel dan niet verrassende resultaten naar voren. De resultaten zijn volgens mij ook alszijnde statistisch interessant toegegeven door een instituut in de VS die aardig wat gewicht in de wetenschappelijke schaal heeft. Maar ik ben even de naam vergeten
. Staat in een boek thuis. Dit is in ieder geval het telekinese gedeelte.
Ja, weet ik. Maar hij heeft dus een voorloper gehad die hetzelfde resultaat heeft gekregen. En trouwens, niemand heeft gaten kunnen prikken in de procedure zelf dus zover men weet en gecontroleerd heeft ( en princeton is niet één of ander slordig instituutje oid ) zijn de wetenschappelijke procedures gevolgd. er bestaat trouwens ook zoiets als het SQUID experiment dat een soortgelijke procedure handhaafte die wel resultaten naar voren haaldequote:Op donderdag 6 september 2007 12:32 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Over PEAR zijn de meningen behoorlijk verdeeld, om het maar zacht uit te drukken.
Niemand anders heeft de uitslag van Nelson's onderzoek kunnen repliceren.
Andere wetenschappers die hetzelfde onderzoek hebben gedaan (oa. de Universiteit van Toronto, wetenschappers in duitsland) merkten helemaal niks.
Er is redelijk wat kritiek op zijn werkwijze en manier van data-interpretatie.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Maar hij heeft dus een voorloper gehad die hetzelfde resultaat heeft gekregen. En trouwens, niemand heeft gaten kunnen prikken in de procedure zelf
En dit :quote:However, it is somewhat telling that, despite this long record of experimentation, very few in the academy have been convinced of the validity of the claims. Most of the work has been reported in the Journal of Scientific Exploration, a periodical specializing in claims for all kinds of physical, biological, and parapsychological anomalous effects.
quote:This paper argues that in the light of the difficulties in replication (even by the PEAR group itself), the lack of anything approaching a theoretical basis for the claims made, and, perhaps most damaging, the published behavior of the baseline data of the PEAR group which by their own criteria indicate nonrandom behavior of the device that they claim is random, then the answer to the question raised has to be no. There are reasonable and rational grounds for questioning these claims. Despite the best efforts of the PEAR group over a twenty-five-year period, their impact on mainstream science has been negligible. The PEAR group might argue that this is due to the biased and blinkered mentality of mainstream scientists. I would argue that it is due to the lack of compelling evidence.
Ze zitten op het terrein van Princeton, maar het onderzoek werd niet door Princeton ondersteund of betaald voor zover ik weet.quote:( en princeton is niet één of ander slordig instituutje oid )
Ik lees helemaal niks dat met het vorige te maken heeft ?quote:
Natuur kan wel werken. De meeste medicijnen zijn van plantaardige afkomst, nogal logisch dat als je een thee trekt van die planten, dat daar dan ook wat van die werkzame stof in zit.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:02 schreef sweetgirly het volgende:
Zelfde als met die bachbloesems, placebo of niet, volgens mij werkt het gewoon.
Het is gewoon (ook) de natuur, waarom zou dat immers niet werken ? Valeriaan, dr Vogel producten werken toch ook. Om maar weer een andere tak te nemen.
Iedereen binnen de wetenschap hoort sceptisch tegenover dingen te staan.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:15 schreef sweetgirly het volgende:
Ben blij dat niet iedereen van de wetenschap sceptisch tegenover dingen staat, sterker, er zijn er genoeg die de wetenschap (dus) hebben bedreven en juist even dieper (willen) gaan, gelukkig.
quote:placebo of niet, volgens mij werkt het gewoon
Ja, vele homeopatische circa natuurlijke producten zijn toch ook goed afgestemd, hebben ze toch verwerkt tot een opzich redelijke verhouding qua inname enzo. Wilgenbast bijvoorbeeld verwerkt in een product en/of vloeibaar gemaakt. Zoveel druppels in een glaasje water etc. Hebben ze wel onderzoek naar gedaan hoor. Vaak, lees vaak, is er bij overschreiding van inname en/of overdosering ook niet zoveel aan de hand. Bijv. bij een teveel aan inname bachbloesemstinctuur, itt aspirine, neem maar eens 10 paracetemols achter elkaar, niet goed voor je maag idd.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:24 schreef Rasing het volgende:
Natuur kan wel werken. De meeste medicijnen zijn van plantaardige afkomst, nogal logisch dat als je een thee trekt van die planten, dat daar dan ook wat van die werkzame stof in zit.
Het probleem is dat je niet weet hoe veel van die werkzame stof je binnenkrijgt met zo'n thee. Als je 80 mg aspirine binnen moet krijgen (en niet meer, want dan krijg je last van je maag, en niet minder, want dan krijg je een herseninfarct), dan heb je er niks aan om op een stuk wilgenbast te kauwen.
Duh, natuurlijk is niet iedereen het eens met zo'n onderzoek en zijn ze skeptisch over de resultaten. Echter de achtergrond van die professor was zeker niet misselijk, volgens mij was hij zelfs decaan van een afdeling en letterlijk een vooraanstaand raketgeleerde oid maar zeker niet de eerste de beste die zich ermee bezig hield. Het was in den beginne gewoon een interesse-experiment van een student en hij hield overzicht, die student is daarna verder gegaan en heeft een andere richting gekozen voor zijn/haar verdere carriere maar hij was zodanig geboeid, ondanks zijn bewezen wetenschappelijke insteek in zaken dat hij verder is gegaan en 26 jaar bezig is gebleven. Hij heeft het zelfs uitgebreid met andere zaken fieldreg apparaatjes waar ze dus een bepaalde meting konden doen in het veld en gingen ze bij bijeenkomsten een meting doen en de sessie opnemen, samen met een camera en bij het afspelen zag bij de roerigem momenten ook een reactie op het registreer apperaatje dat dus de statistieken oversteeg. De emoties waren dus te registreren buiten de mensen om. Ik hou het op overmatig skeptisisme van andersgezinden ( sorriequote:Op donderdag 6 september 2007 12:53 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Er is redelijk wat kritiek op zijn werkwijze en manier van data-interpretatie.
Lees anders even dit : http://www.csicop.org/si/2007-03/pear.html
[..]
En dit :
http://www.csicop.org/si/2006-03/pear.html
[..]
[..]
Ze zitten op het terrein van Princeton, maar het onderzoek werd niet door Princeton ondersteund of betaald voor zover ik weet.
Veel andere princeton-professoren waren/zijn ook nogal skeptisch over Pear.
Volgens mij ging het ook over een test dat men met intentie een machine kon beïnvloeden. Het kan zijn dat ik de verkeerde heb gezocht, zit hiet namelijk ook nog net te doen alsof ik werk dus tja dan kan er weleens wat bij inschietenquote:[..]
Ik lees helemaal niks dat met het vorige te maken heeft ?
Dit gaat over gelijktijdige posities in een kwantumstaat, heel wat anders toch..?
Ja, en niet iedereen in de wetenschap houdt deuren gesloten, maar blijft de mogelijkheid inzien dat sommige deuren weleens open kunnen gaan en/of niet zo strak dicht zitten. Scepticisme, naar mijn mening, houden soms iets te hard vast aan deuren, terwijl ze (vaak en/of soms) niet eens weten of er uberhaupt iets achter zit. Het gaat alleen maar om die deur, vooral vast blijven houden aan die deur !quote:Op donderdag 6 september 2007 13:31 schreef L.Denninger het volgende:
Iedereen binnen de wetenschap hoort sceptisch tegenover dingen te staan.
Dat is precies wat wetenschap inhoudt, dingen niet klakkeloos geloven.
Weleens aan de combi paars gedacht.quote:
"Blauw of niet, volgens mij is ie rood"
Say what ???quote:Op donderdag 6 september 2007 13:40 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja, vele homeopatische circa natuurlijke producten zijn toch ook goed afgestemd, hebben ze toch verwerkt tot een opzich redelijke verhouding qua inname enzo.
quote:Homeopathie heeft geen erkende basis in de moderne wetenschap: het gebruik wordt door wetenschappers vrijwel unaniem afgedaan als kwakzalverij [6] en pseudowetenschap. [7] Een veelvoud aan medisch onderzoek heeft niet kunnen aantonen dat homeopathie enig effect sorteert; de algemene conclusie is dat indien er enig effect wordt bespeurd, dit door het placebo-effect wordt veroorzaakt. De theorie dat medicijnen een sterkere werking krijgen door verdunning is in strijd met de beginselen van de moderne geneeskunde. Voorts zijn de verdunningen vaak dermate groot, dat er geen molecuul van de beginstof in de oplossing kan zitten. [8] [9] Er zijn legio voorbeelden van wetenschappelijke artikelen over homeopathie in bekende wetenschappelijke tijdschriften die naderhand weer ingetrokken worden wegens fouten in de gebruikte methode.
Het verschil is dat veel homeopathische producten zo belachelijk vaak zijn verdund, dat er geen werkzame stof meer inzit. Neem je dan te veel van dat spul, dan zit er nog steeds geen werkzame stof in, en is er dus niks aan de hand.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:40 schreef sweetgirly het volgende:
Ja, vele homeopatische circa natuurlijke producten zijn toch ook goed afgestemd, hebben ze toch verwerkt tot een opzich redelijke verhouding qua inname enzo. Wilgenbast bijvoorbeeld verwerkt in een product en/of vloeibaar gemaakt. Zoveel druppels in een glaasje water etc. Hebben ze wel onderzoek naar gedaan hoor. Vaak, lees vaak, is er bij overschreiding van inname en/of overdosering ook niet zoveel aan de hand.
Het mooie van paracetamol is dat het niet zo slecht is voor je maag als aspirine, daarom neem je tegenwoordig geen aspirine meer als pijnstiller. Het is alleen wel slecht voor je lever, maar dan moet je er idd 10 of meer van innemen.quote:Bijv. bij een teveel aan inname bachbloesemstinctuur, itt aspirine, neem maar eens 10 paracetemols achter elkaar, niet goed voor je maag idd.
Echt niet.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:50 schreef L.Denninger het volgende:
Say what ???
Homeopathie kun je vergelijken met in New York een glas bier in een rivier gooien,
hier op zandvoort een slok zeewater te nemen en te hopen dat je dronken wordt
Lees eerst eens wat homeopathie inhoudt : http://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie
Je hebt homeopathie, dat werkt met schier oneindige verdunningen. Dat is pure kwakzalverij. Dan heb je ook nog kruidengeneeskunde, waarbij je muggenbeten inwrijft met weegbree, op wilgenbast kauwt of valeriaanthee drinkt. Dat is heel wat anders dan homeopathie, en het kan best werken. Zie mijn vorige post.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:01 schreef sweetgirly het volgende:
Echt niet.
Dus als jij een bloem ruikt, wil je zeggen dat je neus je bedriegt ofzo. De natuur bedriegt, door mens vervaardigde producten, als het vooral maar (meer en veel) medicijn is, is veel effectiever dan de natuur ooit kan zijn. Right. De volgende keer als je niest van een graspalm lach ik je uit, want dat kan dan immers niet. Tuurlijk werken medicijnen ook, maar je kan mij niet zeggen dat natuurproducten nep zijn. Zelfs valeriaan werkt. Avena sitava werkt, heb ik niks aan het woord homeopatisch betekent dit en/of dat. Als het werkt, dan werkt het. Een slok zeewater werkt nou net weer niet, misschien tegen andere dingen. Ben niet zo van de woorden, ik probeer, lees/hoor etc.
Nee hoor, valt wel mee hoor.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:51 schreef Rasing het volgende:
Het verschil is dat veel homeopathische producten zo belachelijk vaak zijn verdund, dat er geen werkzame stof meer inzit. Neem je dan te veel van dat spul, dan zit er nog steeds geen werkzame stof in, en is er dus niks aan de hand.
Van mij mag je hem nog noemen. En dat is het grappige, zoals je zelf weet is wetenschap gebasseerd liefst op meerdere onderzoeken, dus als dhr. James Randi het niet lukt, als hij een flesje achterover giet, dan is het waar en bestaat het niet, is het nep. Lekkere conclusie weer, lekkere wetenschap weer. Zegt alleen iets over dhr. Randi wellicht, wie weet wílt hij wel niet dat het lukt, hij is toch zo bezig met het bewijzen van het tegendeel. Wie weet is zijn lichaam wel immuun geworden voor dat soort middelen, omdat hij er niet in gelooft en/of in wilt geloven. Omgekeerd placebo-effect. Hij gelooft er niet in, dus werkt het niet. Maar zegt niets over het feit, dat het weleens zou kunnen werken, misschien niet bij dhr. Randi. Zegt alleen wat dan of dus over de wellichte instelling van dhr. Randi.quote:James Randi (mag ik hem nog noemen?) doet dat vaak: een heel flesje homeopathische slaappillen innemen om aan te tonen dat het niet werkt.
Ja, je lever dan, whatever.quote:Het mooie van paracetamol is dat het niet zo slecht is voor je maag als aspirine, daarom neem je tegenwoordig geen aspirine meer als pijnstiller. Het is alleen wel slecht voor je lever, maar dan moet je er idd 10 of meer van innemen.
Dat zeg ik niet, je weet blijkbaar niet eens wat homeopathie IS.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:01 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Echt niet.
Dus als jij een bloem ruikt, wil je zeggen dat je neus je bedriegt ofzo.
Zucht, zorg jij nou eens dat je eerst weet waar je het over hebtquote:De natuur bedriegt, door mens vervaardigde producten, als het vooral maar (meer en veel) medicijn is, is veel effectiever dan de natuur ooit kan zijn. Right. De volgende keer als je niest van een graspalm lach ik je uit, want dat kan dan immers niet.
Dat zegt ook niemand.quote:Tuurlijk werken medicijnen ook, maar je kan mij niet zeggen dat natuurproducten nep zijn.
Pla-ce-bo.quote:Zelfs valeriaan werkt. Avena sitava werkt, heb ik niks aan het woord homeopatisch betekent dit en/of dat. Als het werkt, dan werkt het.
Je zou eens wat meer van de woorden moeten worden, dan zou je wat kunnen leren door dingen te lezenquote:Een slok zeewater werkt nou net weer niet, misschien tegen andere dingen. Ben niet zo van de woorden, ik probeer, lees/hoor etc.
Nou dan.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:04 schreef Rasing het volgende:
Dat is heel wat anders dan homeopathie, en het kan best werken. Zie mijn vorige post.
Nee, maar dat komt door de 50% alcoholquote:Op donderdag 6 september 2007 14:17 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nou dan.
Dr. Vogel producten zijn óók homeopatisch, en als dhr. Randi een flesje Avena Sitava achterover giet, kan je mij niet vertellen dat hij wellicht later niet stiekem in zijn bedje rustig zit te wezen.
Uhuh, woorden zónder betekenis, zónder zin, zeggen mij nou eenmaal weinig.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, je weet blijkbaar niet eens wat homeopathie IS.
[..]
Zucht, zorg jij nou eens dat je eerst weet waar je het over hebt
[..]
Dat zegt ook niemand.
[..]
Pla-ce-bo.
[..]
Je zou eens wat meer van de woorden moeten worden, dan zou je wat kunnen leren door dingen te lezen
Nee hoor, ik hoef het niet te nemen om te weten dat het niet helpt. Het kan namelijk niet werken, omdat er te weinig werkzame stof in zit.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:11 schreef sweetgirly het volgende:
Trouwens, je klinkt als iemand die homeopatische dingen veel heeft geprobeerd, gezien je conclusie 'neem je teveel van dat spul, dan werkt het nog niet'. Is dat zo, geprobeerd ? Wat heb je dan geprobeerd ? Misschien ben je wel immuun voor de natuur![]()
Het geeft geen bewijs tegen homeopathie, maar toch een duidelijke aanwijzing dat het waarschijnlijk onzin is. Neem maar eens 20 pillen temazepam, wedden dat je onder zeil gaat? Neem maar eens 20 paracetamol, wedden dat je lever dat niet leuk vindt?quote:Van mij mag je hem nog noemen. En dat is het grappige, zoals je zelf weet is wetenschap gebasseerd liefst op meerdere onderzoeken, dus als dhr. James Randi het niet lukt, als hij een flesje achterover giet, dan is het waar en bestaat het niet, is het nep. Lekkere conclusie weer, lekkere wetenschap weer. Zegt alleen iets over dhr. Randi wellicht, wie weet wílt hij wel niet dat het lukt, hij is toch zo bezig met het bewijzen van het tegendeel. Wie weet is zijn lichaam wel immuun geworden voor dat soort middelen, omdat hij er niet in gelooft en/of in wilt geloven. Omgekeerd placebo-effect. Hij gelooft er niet in, dus werkt het niet. Maar zegt niets over het feit, dat het weleens zou kunnen werken, misschien niet bij dhr. Randi. Zegt alleen wat dan of dus over de wellichte instelling van dhr. Randi.
Dat reguliere medicijnen hun werkzaamheid kunnen verliezen na loop van tijd, is waar. En er wordt ook rekening mee gehouden, zo veel mogelijk. Maar daarmee zijn ze nog steeds beter dan alternatieve medicijnen, want die werken helemaal niet.quote:Ja, je lever dan, whatever.
Met medicijnen, ook aspirine, is het vaak ook nog zo, dat het op een gegeven moment niet eens meer (zo goed) werkt. Weleens die docu gezien over aspirine, mensen die aspirine slikten tegen hoofdpijn/erge migraine, kregen juist meer hoofdpijn van de aspirine. En zo verder. Ook daar kan je lichaam immuun van worden, en dan kan je beter inderdaad een slok slootwater nemen, want dat werkt misschien dan toch of nog beter.
Ja dus, alcohol heeft een functie. Zelfde als met bachbloesems, doen ze expres, weet niet meer waarom, zou ik op moeten zoeken, maar iig niet omdat je er dronken van wordt.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:19 schreef L.Denninger het volgende:
Nee, maar dat komt door de 50% alcohol
Verder zit er Ginseng in.
WAT EEN GELEUTERquote:Op donderdag 6 september 2007 14:23 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Uhuh, woorden zónder betekenis, zónder zin, zeggen mij nou eenmaal weinig.
Een woord is een woord, het is de betekenis die iemand eraan geeft. Jij, heer L. Denninger geeft kennelijk de betekenis aan het woord homeopatisch van 'oh, het wordt verdund, oh het bestaat niet'. Ik, de heer Denninger, zie het woord als een woord. En trek er geen conclusies uit, die nergens op zijn gebasseerd, nóg. En vooral niet van artikelen die de betekenis van het of een woord anders opvatten, van hoe zij het zien en/of willen zien.
Dát is een verschil, een minimaal, maar wezenlijk verschil.
Ik lees wat er staat, ik lees niet wat ik wil lezen.
Je weet dat het niet werkt, en je hebt het nooit genomen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:25 schreef Rasing het volgende:
Nee hoor, ik hoef het niet te nemen om te weten dat het niet helpt. Het kan namelijk niet werken, omdat er te weinig werkzame stof in zit.
Precies, lekker gezond ook.quote:Het geeft geen bewijs tegen homeopathie, maar toch een duidelijke aanwijzing dat het waarschijnlijk onzin is. Neem maar eens 20 pillen temazepam, wedden dat je onder zeil gaat? Neem maar eens 20 paracetamol, wedden dat je lever dat niet leuk vindt?
Hoe valt het te bewijzen dan dat het niet werkt ? Omdat Randi dat zegt...quote:Randi neemt 20 homeopathische pilletjes, en dan werkt het niet omdat hij er niet in gelooft?
Lekker zinloos experiment zal je bedoelen.quote:Lekker zinloze pilletjes dan.
Zeg jij en Randi. Nou, als ik daar naar moet luisterenquote:Dat reguliere medicijnen hun werkzaamheid kunnen verliezen na loop van tijd, is waar. En er wordt ook rekening mee gehouden, zo veel mogelijk. Maar daarmee zijn ze nog steeds beter dan alternatieve medicijnen, want die werken helemaal niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathiequote:Op donderdag 6 september 2007 14:23 schreef sweetgirly het volgende:
Een woord is een woord, het is de betekenis die iemand eraan geeft. Jij, heer L. Denninger geeft kennelijk de betekenis aan het woord homeopatisch van 'oh, het wordt verdund, oh het bestaat niet'. Ik, de heer Denninger, zie het woord als een woord. En trek er geen conclusies uit, die nergens op zijn gebasseerd, nóg. En vooral niet van artikelen die de betekenis van het of een woord anders opvatten, van hoe zij het zien en/of willen zien.
En dat zeg ik dus juist niet.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:27 schreef L.Denninger het volgende:
Maar ga niet zeggen "ik maak zelf wel uit wat homeopathie is", want dan kunnen we geen zinnige discussie houden.
Er is een algemeen aanvaarde definitie van wat homeopathie is, zo simpel is het.
De kerel die het heeft uitgevonden zal het toch wel geweten hebben zou je denken ?![]()
Jij snapt helemaal niksquote:Ik snap inmiddels dat jij foutief in de veronderstelling was dat 'homeopathie' hetzelfde zou zijn als 'natuurgeneeskunde', maar ik heb je nou vaak genoeg duidelijk proberen te maken wat het wel is.
Idd, laten we maar even stoppen. Anders ga je dat zeggen idd.quote:Nou kappen met die onzin, anders roep ik straks dat ik met "homeopathie" eigenlijk mijn televisie bedoel.
Waarom begon je dan de hele tijd over graspalmen, en dat natuurijke medicijnen wel werken ?quote:Op donderdag 6 september 2007 14:36 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En dat zeg ik dus juist niet.
Zegt die kerel die het woord heeft gedefinieerd, dat het daarom niet werkt ? Nee, dat zeg jij. Daarom.
Een definitie is een definitie, niets meer en niets minder. De waarde die je eraan hecht, is de instelling die je hebt. En die verschilt behoorlijk tussen ons.
Zwak, haal dat er eens even uit.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:33 schreef L.Denninger het volgende:
"Nee meneer, woorden zijn maar woorden, ik bepaal zelf wel wat ik 'matrix-inversie' noem !"![]()
![]()
![]()
Ik heb ook nog nooit morfine genomen, toch weet ik dat het pijnstillend werkt. Etc etc etc.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:30 schreef sweetgirly het volgende:
Je weet dat het niet werkt, en je hebt het nooit genomen.
Goeie conclusie(s) geef je dan !![]()
En daarom moet je dus geen 20 paracetamol nemen. Sim-pel.quote:Precies, lekker gezond ook.
Nouja, dan moet je Randi maar op vertrouwen idd. Ik zie hem ook niet dagelijksquote:Hoe valt het te bewijzen dan dat het niet werkt ? Omdat Randi dat zegt...![]()
![]()
Als iemand herhaaldelijk 20 temazepam inneemt zonder gevolgen, geeft dat wel te denken. Werkt het wel? Zinvol experiment dus. Al moet je wel een paar dagen vrij hebben daarna, want als het goed is, ben je daarna eventjes niet meer zo goed aanspreekbaar.quote:Lekker zinloos experiment zal je bedoelen.
Wat is niet waarquote:Op donderdag 6 september 2007 14:42 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Dat laatste is dus niet waar. Het is juist omgekeerd.
Homeopathie én natuurlijke producten.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:41 schreef L.Denninger het volgende:
Waarom begon je dan de hele tijd over graspalmen, en dat natuurijke medicijnen wel werken ?
Waarom deed je dan alsof ik zou zeggen dat natuurlijke medicijnen niet zouden werken ?
Sorry, maar al die tijd deed jij alsof homeopathie hetzelfde is als 'natuurlijke medicijnen', en nu probeer je je eronderuit te lullen.
Anyway, jij gelooft dus dat als het voortdurend zo verdund wordt dat er uiteindelijk niks meer van de werkende stof overblijft, het toch werkt ?
Zijn twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:46 schreef sweetgirly het volgende:
Homeopathie én natuurlijke producten.
Er wordt geclaimd dat je van één zo'n homeopathisch pilletje lekker slaapt. Dan neemt iemand er een heel flesje van, en merkt helemaal niks. Dan werkt dat spul dus toch niet? Wat is daar zinloos aan?quote:Ik geloof niet dat als het verdund wordt, dat het daarom niet zou werken en het woord homeopathie en het zinloze experiment van dhr. Randi daarom gelijk staat als 'niet waar'.
Nee !quote:
Wie weet heeft die heer Randi wel een zak speed tevoren genomen. Weet jij veel.quote:Er wordt geclaimd dat je van één zo'n homeopathisch pilletje lekker slaapt. Dan neemt iemand er een heel flesje van, en merkt helemaal niks. Dan werkt dat spul dus toch niet? Wat is daar zinloos aan?
JA !!!!quote:
Ja, het is duidelijk dat jij denkt dat onverdunde middelen niet werken, dat weten we nou inmiddels welquote:Op donderdag 6 september 2007 14:49 schreef L.Denninger het volgende:
Denk jij dat je 1 aspirientje in 10000 stukjes kunt hakken,
en 1 zo'n 1/10000e stukje opgelost in een beker water goed werkt tegen hoofdpijn ?
Jij bent er zeker ook eentje die appels hetzelfde vind als peren?quote:Op donderdag 6 september 2007 14:51 schreef L.Denninger het volgende:
"Nou ik vind dat homeopathie hetzelfde is als open-hart-chirurgie, dus."
Belangrijker is dat je de dosering niet precies genoeg kunt bepalen als je stukken wilgenbast gaat verkopen in plaats van aspirinepilletjes van 80 mg.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:52 schreef jogy het volgende:
Of sint janskruid is ook leuk als je wilde dromen wilt hebben. één van de hoofdredenen dat professionele medicijnen niet uit natuurlijke producten bestaan is omdat daar geen octrooi op gezet kan worden en dus verdienen de grote bedrijven een stuk minder, stel je voor medicijnen die maar een euro per stripje kosten in plaats van rond de 50 euro tot een paar duizend. En het is één van de hoofdredenen waarmee ik wil zeggen dat er heus wel medicatie is die geen tegenhanger heben in de natuur, geloof ik graag.
Omg, dat is iets heel, ontzettend, vreselijk anders.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:56 schreef sweetgirly het volgende:
Maar een aspirientje neem je toch ook met water, zullen ook vast andere dingen zijn die je liefst met nog wat eet en/of drinkt. Niet alleen voor de keel. Wordt beter opgenomen door het lichaam.
Er is toch wel een behoorlijk verschil tussen een aspirientje innemen met water, of 3 moleculen werkzame stof in een fles.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:56 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja, het is duidelijk dat jij denkt dat onverdunde middelen niet werken, dat weten we nou inmiddels wel![]()
Verschil medicijn, homeopathie en natuurlijk product, is vaak dat het verdund wordt idd. Maar een aspirientje neem je toch ook met water, zullen ook vast andere dingen zijn die je liefst met nog wat eet en/of drinkt. Niet alleen voor de keel. Wordt beter opgenomen door het lichaam.
Ga je nou weer dingen door elkaar halen ?quote:Wat is er nou weer mis met onverdund, staat dat gelijk aan 'niet-werken(d)'. Vreemd.
Aha, een halve werkt.quote:Neem weleens een half aspirine idd, werkt ook inderdaad![]()
En wist je dat kinderaspirines (van die oranje, lekkere) veel beter zijn.
Ja, getver, dan moet je het zelf rustig doseren. Nu geef ik je wel gelijk dat veel mensen dat tegenwoordig niet kunnen nee, die vreten zoiets en denken na 5 minuten dat het niet werkt en vreten er nog even een dubbele dosis achteraan. Als je kijkt naar bijvoorbeeld paddo's ( om maar even iets natuurlijks te noemen waar je voorzichtig mee moet zijnquote:Op donderdag 6 september 2007 14:59 schreef Rasing het volgende:
[..]
Belangrijker is dat je de dosering niet precies genoeg kunt bepalen als je stukken wilgenbast gaat verkopen in plaats van aspirinepilletjes van 80 mg.
Het is geen middel dat je bewsteloos slaat, het is een middel om je te helpen wat meer te ontspannen waardoor je kan slapen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:48 schreef Rasing het volgende:
[..]
Zijn twee verschillende dingen.
[..]
Er wordt geclaimd dat je van één zo'n homeopathisch pilletje lekker slaapt. Dan neemt iemand er een heel flesje van, en merkt helemaal niks. Dan werkt dat spul dus toch niet? Wat is daar zinloos aan?
Je kan aftreksels, zalven, poedervorm, thee enz enz enz ervan maken dat meer dan prima gedoseerd kan worden, doe niet net alsof nog nooit iemand daaraan gedacht heeft zeg.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:59 schreef Rasing het volgende:
[..]
Belangrijker is dat je de dosering niet precies genoeg kunt bepalen als je stukken wilgenbast gaat verkopen in plaats van aspirinepilletjes van 80 mg.
Ik word toch wel een beetje narrig van hoe er hier gekscherend wordt gedaan over een methode die echt eeuwenoud is en die aan de grond staat van al onze medische kennis van nu.quote:Op donderdag 6 september 2007 15:16 schreef L.Denninger het volgende:
Tuurlijk, geef al die blinde bejaarden maar een stuk schors mee naar huis
"Goed doseren he oma ! Oh, hier is uw geleidehond !"
quote:Op donderdag 6 september 2007 15:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik word toch wel een beetje narrig van hoe er hier gekscherend wordt gedaan over een methode die echt eeuwenoud is en die aan de grond staat van al onze medische kennis van nu.
De pillendraaiers van vroeger waren de mensen die fytotherapie beheerste, niets vaags of raars aan, niets hier heb je een bloem zie maar wat je ermee doet....
O god daar heb je spuit 11 ook weer, IK MAAKTE EEN GEINTJE, snap dat danquote:Op donderdag 6 september 2007 15:38 schreef sweetgirly het volgende:
Ja precies, wat Erodome zegt, L. Denninger en die andere, jullie komen elke keer weer aan met wilgenbast en nu oma's.Belachelijk !
Het zijn 2 verschillende dingen, de ene is een methode, de ander zijn producten.quote:Vervolgens komen jullie alleen maar aan met verschillen tussen homeopathie en natuurlijke producten
Ja, die kromme vergelijkingen van je slaan echt alles.quote:ik haalde het er gewoon bij, gezien oa de wilgenbast, en natuurlijke producten neem je soms ook met water, maar kan dus ook zonder.
quote:Heeft niks meer met discussie te maken, is gewoon dom. Zegt alleen voor mij dat degene niet echt goed discussieëren kan nl.
Randi interesseert me geen hol, ik ben zelf van mening dat als je iets zo erg verdunt dat er geen werkzame stof meer in zit het ook niet meer werkzaam zal zijn.quote:Volgens mij boeit het ze gewoon niet zoveel.
Blijven toch wel achter oa heer Randi's mening staan.
Tuurlijk, geintje, volgens mij meen je het wel serieus, en drijf je de spot ermee, anders zeg je het niet.quote:Op donderdag 6 september 2007 15:42 schreef L.Denninger het volgende:
O god daar heb je spuit 11 ook weer, IK MAAKTE EEN GEINTJE, snap dat dan
Het zijn 2 verschillende dingen, de ene is een methode, de ander zijn producten.
Net zoiets als zeggen dat hardlopen hetzelfde is als een hijskraan.
En als ik dan roep dat de hardloop methode niet werkt, antwoord jij de hele tijd met "Ja maar hijskranen bestaan wel !".
Zie je hoe onzinnig zo'n discussie is, al helemaal omdat ik nooit gezegd heb dat hijskranen niet bestaan ?
Ja, die kromme vergelijkingen van je slaan echt alles.
Ik wou er ook even kipfilet bij halen, ten slotte eet je die ook op.
Discussieren is uberhaupt niet mogelijk met mensen zoals jij die ten eerste niet eens weten wat homeopathie inhoudt, vervolgens zelf willen bepalen wat het woord betekent en voortdurend compleet ongerelateerde dingen erbij betrekken, madame
Randi interesseert me geen hol, ik ben zelf van mening dat als je iets zo erg verdunt dat er geen werkzame stof meer in zit het ook niet meer werkzaam zal zijn.
Ik wacht nog op jouw briljante argumenten waarom ik het bij het verkeerde eind zou hebben.
Heb je mijn post uberhaupt wel gelezen, en die van Jogy erboven waar mijne een reactie op was ???quote:Op donderdag 6 september 2007 16:37 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Tuurlijk, geintje, volgens mij meen je het wel serieus, en drijf je de spot ermee, anders zeg je het niet.
waarop ik het geintje maak :quote:Ja, getver, dan moet je het zelf rustig doseren. Nu geef ik je wel gelijk dat veel mensen dat tegenwoordig niet kunnen nee, die vreten zoiets en denken na 5 minuten dat het niet werkt en vreten er nog even een dubbele dosis achteraan. Als je kijkt naar bijvoorbeeld paddo's ( om maar even iets natuurlijks te noemen waar je voorzichtig mee moet zijn ) dan komt dat weleens voor ja. Al moet ik ook weer zeggen dat de leesblindheid van sommige mensen ook geen grenzen kent, dat ze het labeltje verkeerd lezen ( kronkel ) en in plaats van 3 maar 9 pillen per dag nemen.
Stel je toch niet zo ongelooflijk aan zeg.quote:Tuurlijk, geef al die blinde bejaarden maar een stuk schors mee naar huis
"Goed doseren he oma ! Oh, hier is uw geleidehond !"
Godallemachtig, je snapt het nog steeds nietquote:Natuurlijke producten en homeopathie verschillen niet eens zoveel van elkaar. Beiden komen ze voort, uit jawel, voornamelijk de natuur. En beiden kan je soms ook verdunnen en niet.
Ik lul niet slap, ik moet jou er elke keer weer op wijzen dat je dingen door elkaar haalt,quote:En prima, jouw mening, maar lul voor de rest niet zo slap.
zelfkennis +1quote:Ik mag overigens niet altijd zo slim zijn
Als je had gelezen had je geweten dat Randi me geen hol interesseert en dat ik mijn eigen mening heb.quote:ik hang mezelf tenminste niet vast aan meningen van derden, zónder 1. het zelf nog nooit geprobeerd te hebben, 2. er daar ook nog eens conclusies aan te verbinden.
Prima, naar mijn mening heeft iedereen heeft recht op zijn eigen mening.quote:En naar mening, werken 1. zowel natuurlijke producten
als
2. homeopathie.
GODALLEMACHTIG BLIJF NOU EENS BIJ DE LES !!!quote:Een Randi, die al zo sceptisch is als de pest, kan dan zeggen dat het niet werkt, tja. En mensen die zeggen dat het niet werkt omdat het zo erg onverdund zou zijn, maar het zelf nog nooit hebben geprobeerd, hang ik ook liever niet na.
Ik denk dat ik me er stukken meer in verdiept heb dan jijquote:Verdiep jezelf eens ín de werking van de natuur en waarom (klassieke ook) homeopathie meer baat zou kunnen hebben dan (alleen) de reguliere medicijnen. Ze mogen dan minder sterk zijn, ze kunnen dieper gaan.
En dat zegt sowieso al weer helemaal niks.quote:Sowieso zijn ze natuurlijk en niet chemisch.
Wat een geneuzel, of een werkzame stof in een pil zit of in een blad maakt echt weinig uit hoor.quote:Plus, natuurlijke producten kunnen ook nog eens blijvend(er) zijn dan chemische dingen, waarvan als je stopt, de nog niet bent genezen en terug kan vallen, net zo hard en net zo goed.
Die vergelijkingen van jou worden echt steeds irrelevanter en van de pot gerukter, wat moet ik hier nou nog op zeggenquote:Kijk, iemand kan constant paracetemol nemen omdat diegene hoofdpijn heeft, werkt als een trein, hoofdpijn weg, terwijl als diegene wat (meer) rust neemt, diegene wellicht wat minder hoofdpijn zou krijgen.
RAAAAAH !quote:Op donderdag 6 september 2007 16:59 schreef sweetgirly het volgende:
En we hadden het toch ook over homeopatische middelen, jij en die ander, komen elke keer met verdund aan hoor, ik niet![]()
Ik snap het allang hoor, ik typ alleen soms een beetje snel, kan gebeuren.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:05 schreef L.Denninger het volgende:
RAAAAAH !
Homeopathie GAAT om verdunning !!!!
Dus als we het hebben over homeopathie HEBBEN WE HET OVER VERDUNNING !!!!
SNAP DAT NOU EENS !
Als je het hebt over homeopathie, heb je het over verdunning..
Echt, ik heb het je inmiddels al minstens 8x verteld maar het dringt gewoon niet tot je door
Waarom nietquote:Op donderdag 6 september 2007 17:09 schreef L.Denninger het volgende:
Argumenten ?
- Homeopathie draait (even kort door de bocht) om het extreem verdunnen van medicijnen.
- Als je zo ver verdunt dat er geen werkzame stof meer overblijft, waarom zou het dan werken ?
Ik kan je wel blijven correcten maar je neemt niet eens de moeite om te lezenquote:Op donderdag 6 september 2007 17:10 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik snap het allang hoor, ik typ alleen soms een beetje snel, kan gebeuren.
Je punt is duidelijk. We zijn het alleen niet eens. Je gelooft niet in de werking van homeopathie, je gelooft niet in spiritualiteit, in wat voor facetten dan ook, Randi vind je stiekem toch wel master en je bent zo koppig als de pest. Correct me if I'm wrong![]()
![]()
Als er GEEN medicijn tegen hoofdpijn in een fles water zit, waarom denk jij dan dat die fles water tegen hoofdpijn zou helpen ?quote:
Die Avena sitava is meer dan alleen maar homeopathisch; er zit ginseng in, 50% alcohol.quote:Avena sitava en nog wat andere dingen helpen wel hoor. Maargoed, ik heb het geprobeerd
Je hebt weer niet gelezen voor de 12e keer, ik heb het WEL geprobeerd.quote:sommige andere ook, inclusief grappige Randi, jullie niet. Verschil van mening. Kan beuren. Shit happens enzo.
Oh ok, ik kreeg stiekem wel het idee dat je toch wat van Randi en/of zijn geweldige (quote:Op donderdag 6 september 2007 17:13 schreef L.Denninger het volgende:
Ik kan je wel blijven correcten maar je neemt niet eens de moeite om te lezen
Voor de 8e keer, Randi interesseert me niet.
Ik geloof niet in homeopathie omdat ik niet geloof dat als je medicijnen zo ver verdunt dat er geen werkzame stoffen in zitten, ze om de een of andere reden toch zouden werken.
Je hebt me ook al die tijd niet kunnen vertellen waarom een flesje water waar geen molecuul van de werkzame stof meer in zit, toch zou werken.
Ik heb argumenten genoeg, en ik heb alle onderzoeken op dit gebied ook aan mijn kant staan.
Jij daarentegen kunt niet verder komen dan "nou maar volgens mij werkt het wel, omdat ik denk dat het wel werkt".
Oh wat goed, nou misschien ben je dan net als Randi wat immuun geworden ervoor ?quote:Op donderdag 6 september 2007 17:14 schreef L.Denninger het volgende:
Je hebt weer niet gelezen voor de 12e keer, ik heb het WEL geprobeerd.
Wat heeft DAT nou weer met homeopathie te maken ?!?!?!quote:Op donderdag 6 september 2007 17:19 schreef sweetgirly het volgende:
Wat betreft de onderzoeken, ik doe aan veldonderzoek-> veldonderzoek http://www.moaweb.nl/bibl(...)boek/v/veldonderzoek
Want die tomaat uit mijn oma's tuin smaakte bijv. verdomd lekker, te super sappig en zoet itt de licht oranje gekleurde tomaatjes in NL waar amper smaak aanzit
, als voorbeeld dus en dan.
Ja, en volgens jullie zegt dat alles, ok.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:20 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zal het voor de zekerheid maar weer posten want je bent het vast alweer voor de zoveelste keer vergeten :
Homeopathie draait om verdunning.
Middelen tegen allergie, angina, eczeem.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:22 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Oh wat goed, nou misschien ben je dan net als Randi wat immuun geworden ervoor ?![]()
Wat heb je geprobeerd, als ik vragen mag, uwer hoogheid L. Denninger ?
Ja, maar dat flesje van jou daar zit dus een homeopathisch middel in, EN NOG ANDERE DINGEN zoals bijvoorbeeld ginseng.quote:En dat Avena sitava uit meerdere bestanddelen bestaat, ja dus. Wilde haver = wilde haver.
Dat zou volgens het silimia-principe juist een middel tégen dronkenschap moeten zijn. Van bier word je dronken, dus van oneindig verdund bier word je niet-dronken.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:31 schreef L.Denninger het volgende:
Als jij 1 druppel bier doet in een glas water, word jij daar dronken van ?
Weet ik, maar ik wil het even rustig aan doen met haar, volgens mij begint het principe van de verdunning net te dagen...quote:Op donderdag 6 september 2007 17:36 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat zou volgens het silimia-principe juist een middel tégen dronkenschap moeten zijn. Van bier word je dronken, dus van oneindig verdund bier word je niet-dronken.
Het blijft onzin, maar deze fout wordt vaak gemaakt.
Gevoeligheid dus. Misschien dat een edelsteen amazoniet (te dragen) wat baat heeft voor jequote:Op donderdag 6 september 2007 17:31 schreef L.Denninger het volgende:
Middelen tegen allergie, angina, eczeem.
Ok, avena sativa, komt ie:quote:Ja, maar dat flesje van jou daar zit dus een homeopathisch middel in, EN NOG ANDERE DINGEN zoals bijvoorbeeld ginseng. Dus al zou dat homeopathische helemaal niks doen, dan merk je die andere ingredienten nog wel.
Dus als jij zegt dat het werkt, zeg ik - dat hoeft dus niet aan het homeopathische gedeelte te liggen, dat komt gewoon door die andere bestanddelen.
We hebben het over homeopathie en over, vooral julliequote:Denk jij nou dat dit een kwestie is van chemisch tegen natuurlijk ofzo ?
Of dat ik denk dat natuurlijke middelen niet werken ?
Ja, dat weet ik niet, het werkt toch (al dan niet een beetje) soms. En toch een beetje de natuur dan zou ik zeggen dus.quote:Leg me nou eens uit waarom iets dat zo erg verdund is volgens jou nog werkt ?
Nee, daar word ik niet dronken van.quote:Als jij 1 druppel bier doet in een glas water, word jij daar dronken van ?
Tja, als je de werking goed pakt, dus een middel tegen dronkenschap dan zou langere tijd steeds die kleine hoeveelheid naar binnen werken toch op ten duur een gewenning teweeg brengen waardoor iemand minder snel dronken wordt.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:31 schreef L.Denninger het volgende:
Leg me nou eens uit waarom iets dat zo erg verdund is volgens jou nog werkt ?
Als jij 1 druppel bier doet in een glas water, word jij daar dronken van ?
Ho ho ho, HIER hebben ze geen opleiding nodig, je bent je ervan bewust dat nederland minimaal zo'n 10 jaar achterloopt op dit gebied en vele landen officiele leerstoelen hebben voor homeopathie en artsen een opleiding daarvoor moeten hebben?quote:Op donderdag 6 september 2007 19:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Kennelijk weten diegenen die met homeopathie dwepen absoluut niet waar deze 'techniek' op gebaseerd is.
Ten eerste is er een aanname gemaakt dat een giftige stof bij verdunning juist zijn eigen 'probleem' zou verhelpen. Kort door de bocht: Het sap van de bereklauw veroorzaakt huidirratatie, en zou dan bij sterke verdunning tegen huidirritatie werken. Deze aanname is op z'n zachtst gezegd een nogal vreemde. Niet alleen dat, die aanname is nog nooit aangetoond. Het enige wat aan te tonen is, is dat de concentratie van die stof op een gegeven moment zo laag is dat hij ongevaarlijk wordt. Je blijft dus gewoon onder de concentratie die voor problemen zorgt, hetgeen natuurlijk iets totaal anders is dan die problemen verhelpen.
De tegenwoordige verdunning die in de homeopathie gebruikt wordt is 1:1030. Wat er op neerkomt dat wanneer je alle materie binnen ons zonnestelsel als water zou beschouwen, je daarin 1 pipet-druppeltje in oplost.
Dat dit ook maar enig effect zou hebben is iets waar na een tijdje toch ook binnen de homeopathie wat vraagtekens over rezen. Wat er toen verzonnen is, is dat water een 'geheugenwerking' zou hebben, en 'onthoudt' wat er in opgelost is geweest. En dan op die manier het beoogde effect teweeg zou brengen.
Deze laatste aanname is van een kwakzalverij-niveau dat z'n weerga niet kent. Als die geheugenwerking zou bestaan, dan zou elk glas water zich elke stof die ooit, ergens ter wereld in water opgelost is geweest 'herinneren'. Nog afgezien van de bizarre implicaties die dat zou hebben, is de hele geheugenwerking van water ook nog eens nooit aangetoond. Sterker nog, hij druist in tegen alles wat we weten van natuur- en scheikunde.
Als iemand dat zou aantonen, dan heeft-ie een Nobel-prijs voor natuur- of scheikunde (afhankelijk van hoe die geheugenwerking zich manifesteerd) opzak. Mag hij zich de man/vrouw noemen die de hele huidige kennis van materie overhoop heeft gehaald.
En toch... Het is niemand gelukt. Sterker: niemand probeert het zelfs. Want iedereen die ook maar een greintje inzicht heeft ziet dat het volslagen kolder is.
Dus gaan homeopathische artsen rustig door met deze bullshit te verkopen als 'geneeskunde', en blijven ze flesjes water voorschrijven. Het is de kwakzalverij van de 20e en 21e eeuw.
En het ergste is nog dat homeopathische 'artsen' geen enkele medische opleiding nodig hebben, en dat ze vrij zijn om van allerlei quasi middeltjes voor te schrijven. Sinds kort geldt (gelukkig) wel een wettelijke eis dat wat als homeopatisch geneesmiddel verkocht wordt dient te voldoen aande productie-eisen die voor reguliere geneesmiddelen geldt. Alleen geldt dat voor de productie, en net voor de werking. Op de werking hoeft dus helemaal niet getest te worden! En daarmee heb je de laatste publieksmisleiding te pakken: Omdat het een 'geregistreerd geneesmiddel' is wordt er geinsinueerd dat het dus ook werkt, terwijl dat daarbij niet is aangetoond.
Soit, maar ik geloof dus niet dat dat zomaar even werkt.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, als je de werking goed pakt, dus een middel tegen dronkenschap dan zou langere tijd steeds die kleine hoeveelheid naar binnen werken toch op ten duur een gewenning teweeg brengen waardoor iemand minder snel dronken wordt.
Dat is dan ook het princiepe van homeopathie, door een miniscuul deeltje mee te geven van hetgeen dat problemen oplevert bouw je weerstand op, alleen mist dat miniscule deeltje en gaat het om de herrinering van water.
Vb, door een extreme verdunning van slangengif te nemen, echt een extreme verdunning heb je de mogelijkheid weerstand op te bouwen tegen dat gif waardoor je in een later stadium misschien instaat bent een beet te verhapstukken.
Maar dat gaat dan alleen op als er wel deeltjes inzitten.
Dat zou volgens mij prima kunnen als die homeopathie-meesters konden uitleggen waarom ze voor bepaalde mensen bepaalde middelen kiezen.quote:Hier botsen regulier en alternatief heel erg, waar regulier zich op de kwaal richt, op het bestrijden van symptomen is alternatief veel meer gericht op de boel weer in totaal in balans krijgen, bij alternatief wordt minder naar kwaal en symptomen gekeken en meer naar het geheel.
Dat is een hele andere manier van aanpak en zou als zodanig onderzocht moeten worden.
Of ik kan met een fietswiel om m'n nek gaan lopen, misschien helpt dat !quote:Op donderdag 6 september 2007 20:29 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Gevoeligheid dus. Misschien dat een edelsteen amazoniet (te dragen) wat baat heeft voor je![]()
Het is dus gewoon geen verdunning !quote:Ok, avena sativa, komt ie:
De actieve bestanddelen zijn:
* 97,9 % avena sativa (haver dus)
* 2,0 % Panax Gingseng D3 en
* 0,1 % Ignatia amara D3
Ja hallo, voor moeilijke ziektes zal je hetzelfde tegenkomen bij reguliere artsen hoorquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:31 schreef L.Denninger het volgende:
Dat zou volgens mij prima kunnen als die homeopathie-meesters konden uitleggen waarom ze voor bepaalde mensen bepaalde middelen kiezen.
Maar de een schrijft iets anders voor dan de ander (voor dezelfde 'patient'), want er is geen vaste richtlijn.
Je kunt prima wetenschappelijk onderzoek doen, maar niet als de methode vereist dat het onmogelijk is om te verifieren.
Waarom kunnen we die dan wel wetenschappelijk testen en homeopathie opeens niet ?quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja hallo, voor moeilijke ziektes zal je hetzelfde tegenkomen bij reguliere artsen hoor. De één geeft dit met die diagnose en de ander dat met een heel andere diagnose en uiteindelijk komen ze erachter dat het niet zus maar zo is en krijg je weer een andere coktail. Geldt dus net zo goed voor de reguliere als voor de homeopatische gemeenschap.
Met homeopathie is er gewoon nog niet een eenduidige uitslag, volgens mij was er een tijd geleden een of andere Franse vooraanstaande geleerde die per ongeluk in de homeopathie is gestruikeld door een slordige assistente die veelste dun had vermengd maar waar de allergiezooi nog steeds op reageerde alsof het er wel was. Die man had geen reden om dwars te zitten of om geld binnen te harken want hij zat al op het pluche maar uiteindelijk heeft hij zijn reputatie door de grond zien zakken omdat hij bij zijn uitspraak bleef. Later heeft die man nog een nobelprijs gewonnen voor iets anders volgens mij. Ah ja, Jacques Beneviste was het. Die is ook geRandi'dquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:54 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waarom kunnen we die dan wel wetenschappelijk testen en homeopathie opeens niet ?
Volgens mij kunnen ze de wetenschap ook aanvullen met 'voor zover wij' ervoor.quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:54 schreef senesta het volgende:
Het is gewoon jammer dat alles wat niet verklaard kan worden meteen als onzin word bestempeld door een hoop mensen.
Ik heb het voorbeeld wel eens vaker aangehaald geloof ik, een tijd terug hebben ze wetenschappelijk vastgesteld dat het krijgen van tanden en luieruitslag niets met elkaar te maken hebben.
Dat terwijl bijna elke ouder je wel kan vertellen dat ook hun kind ten tijde van het tanden krijgen luieruitslag had of kreeg.
Alleen omdat wetenschappers er geen verklaring voor kunnen vinden word het afgewimpeld.
En als je ziet in wat voor kronkels de wetenschap zich soms waagt om iets maar verklaard te krijgen wat ze niet kunnen verklaren, dan vraag ik me wel eens af wie er nu eigenlijk zo vaag is hoor![]()
Wat in mijn ervaring vooral positief is aan reiki, is dat mensen helemaal ontspannen.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat je in nederland woont waar dit niet mag, als een ziekenhuis het hier officieel inrengt in het ziekenhuis dan kunnen ze zwaaien naar leuke subsidie's en krijgen ze een nare award aan hun broek, kunnen ze hun carriere wel vergeten.
Dat is de waarheid.
Het wordt we gebruikt, maar niet geintergreerd in het ziekenhuis, niet in nederland.
In het buitenland zal je veel ziekenhuizen tegenkomen die dit geintergreerd hebben, waar zusters en artsen reiki erbij kunnen geven, dat als optie geven bij patienten.
Even nogmaals, dit is een lopend en erg serieus onderzoek, waarbij tot nu toe een ruime 8000 mensen voor en na een operatie behandeld zijn, elke keer weer wordt veel minder pijn gedocumenteerd, wat te zien is in de lagere doseringen van pijnmedicatie, wordt er minder stress gemeten en is de genezing sneller.
Niemand van die ruime 8000 mensen is ontevreden, ze zijn allemaal zeer tevreden zelfs.
Bij mij dus niet.quote:Op woensdag 5 september 2007 21:40 schreef erodome het volgende:
De kalmerende werking van reiki is altijd reproduceerbaar, ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die niet op z'n minst heerlijk relaxed werd van een gedegen behandeling, mensen vallen in slaap, mensen voelen zich echt lekker ontspannen, zelfs mensen die toch wel echt nerveus waren om onder je handen te komen.
De pijnbestrijding is eigenlijk ook altijd aanwezig, hoe intensiever en serieuser er behandeld wordt hoe groter dat effect is.
Dit effect herhaalt zich keer op keer.
Er is een slangenclan die dit doet, al enige eeuwen, hoe ze dat presies doen weet ik niet, maar het werkt wel, alhoewel ik vrees dat het niet geheel waterdicht is.quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:31 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Soit, maar ik geloof dus niet dat dat zomaar even werkt.
Enig idee hoe lang je erover zou doen (in tientallen jaren) om zo resistent te worden tegen slangengif ?
Dan geloof ik niet dat het met een potje uit de winkezo even 1-2-3 helpt.
Kwestie van mening dus weer, daar zullen we het waarschijnlijk nooit eens worden![]()
Er zijn wel vaste richtlijnen hoor, hier in nederland is dat idd erg slecht geregeld, dat komt echt door dat verdomhoekje, op andere plekken in de wereld is dat veel beter geregeld.quote:Dat zou volgens mij prima kunnen als die homeopathie-meesters konden uitleggen waarom ze voor bepaalde mensen bepaalde middelen kiezen.
Maar de een schrijft iets anders voor dan de ander (voor dezelfde 'patient'), want er is geen vaste richtlijn.
Je kunt prima wetenschappelijk onderzoek doen, maar niet als de methode vereist dat het onmogelijk is om te verifieren.
Als dat zo was zou de wetenschap er niet zijn.quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:54 schreef senesta het volgende:
Het is gewoon jammer dat alles wat niet verklaard kan worden meteen als onzin word bestempeld door een hoop mensen.
Dat dingen tegelijkertijd gebeuren wil niet zeggen dat ze gerelateerd zijn.quote:Ik heb het voorbeeld wel eens vaker aangehaald geloof ik, een tijd terug hebben ze wetenschappelijk vastgesteld dat het krijgen van tanden en luieruitslag niets met elkaar te maken hebben.
Dat terwijl bijna elke ouder je wel kan vertellen dat ook hun kind ten tijde van het tanden krijgen luieruitslag had of kreeg.
Alleen omdat wetenschappers er geen verklaring voor kunnen vinden word het afgewimpeld.
Nehhhquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:34 schreef L.Denninger het volgende:
Of ik kan met een fietswiel om m'n nek gaan lopen, misschien helpt dat !![]()
Er staat homeophatisch geneesmiddel op, van die man Vogel.quote:Het is dus gewoon geen verdunning !
Tja, dan is het gewoon een natuurgeneesmiddel, tuurlijk kan het dan goed werken
Omdat de opzet anders is, regulier werkt vanauit kwaal, symptomen, homeopathie werkt vanuit het totale persoon, niet direct alleen op de kwaal en kijkt niet zozeer naar de symptomen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:54 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waarom kunnen we die dan wel wetenschappelijk testen en homeopathie opeens niet ?
Als je iets wilt testen, moet je wel 2 dingen weten, namelijk :quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat de opzet anders is, regulier werkt vanauit kwaal, symptomen, homeopathie werkt vanuit het totale persoon, niet direct alleen op de kwaal en kijkt niet zozeer naar de symptomen.
Homeopathie kan wel getest worden, als ze de manier van testen hierop maar aan willen passen, ik zie het probleem niet van een groep een passend middel geven en dan uitslagen bekijken, maar ik ben dan ook geen wetenschapper.
En zie hier een conflict in geneeskunde, dit werkt alleen omdat je vasthoud aan de manier van regulier, dat is niet de manier van alternatief.quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:47 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als je iets wilt testen, moet je wel 2 dingen weten, namelijk :
a) welk middel wil je testen op werkzaamheid
b) welke kwaal wil je gebruiken om de werkzaamheid te toetsen.
Anders ga je testen en roept de een "ik heb geen jeuk meer !" terwijl de ander zegt dat ie weer rustiger slaapt. Hoe kun je dan een verband aantonen ?
Dat snap ik, maar wat ik bedoelde is - weet je hoe lang het wel niet duurt voordat je weerstand hebt opgebouwd ?quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is een slangenclan die dit doet, al enige eeuwen, hoe ze dat presies doen weet ik niet, maar het werkt wel, alhoewel ik vrees dat het niet geheel waterdicht is.
Nu is slangengif nogal een heftig vb, meestal gaat het om dingen waartegen prima een weerstand op te bouwen is, allergie staat er bv om bekend om een weerstand tegen op te kunnen bouwen.
Mja, maar als je nou 100/1000/10000 mensen met een bepaalde schimmel bij elkaar zet, deze door de helft deelt in acht nemend dat de leeftijd, gezondheid, geslacht en whatever zo eerlijk mogelijk verdeeld is tussen de twee groepen en daar dus één helft die persoonlijke recepten geeft en bij de tweede groep net doet alsof en ze ondertussen water geeft dan kan het wel.quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:47 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als je iets wilt testen, moet je wel 2 dingen weten, namelijk :
a) welk middel wil je testen op werkzaamheid
b) welke kwaal wil je gebruiken om de werkzaamheid te toetsen.
Anders ga je testen en roept de een "ik heb geen jeuk meer !" terwijl de ander zegt dat ie weer rustiger slaapt. Hoe kun je dan een verband aantonen ?
Dit is natuurlijk onzin. Dat 2 dingen in dezelfde periode plaatsvinden wil nog niet automatisch per definitie zeggen dat die 2 dingen met elkaar te maken hebben. Als dat je manier van redeneren is dan kun je je zelf heel veel wijsmaken. Ik denk dat dat verhaal in het leven is geroepen door ouders die die 2 zaken tegelijkertijd zagen gebeuren.quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:54 schreef senesta het volgende:
Ik heb het voorbeeld wel eens vaker aangehaald geloof ik, een tijd terug hebben ze wetenschappelijk vastgesteld dat het krijgen van tanden en luieruitslag niets met elkaar te maken hebben.
En als je ziet in wat voor kronkels de wetenschap zich soms waagt om iets maar verklaard te krijgen wat ze niet kunnen verklaren, dan vraag ik me wel eens af wie er nu eigenlijk zo vaag is hoor![]()
Natuurlijk. Zo moeilijk is het niet. En zo gelden de uitvluchten van Erodome ook niet meer.quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:52 schreef jogy het volgende:
Mja, maar als je nou 100/1000/10000 mensen met een bepaalde schimmel bij elkaar zet, deze door de helft deelt in acht nemend dat de leeftijd, gezondheid, geslacht en whatever zo eerlijk mogelijk verdeeld is tussen de twee groepen en daar dus één helft die persoonlijke recepten geeft en bij de tweede groep net doet alsof en ze ondertussen water geeft dan kan het wel.
Alsmede die van de wetenschap.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:22 schreef Rasing het volgende:
[..]
Natuurlijk. Zo moeilijk is het niet. En zo gelden de uitvluchten van Erodome ook niet meer.
Hallo !quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:43 schreef sweetgirly het volgende:
Er staat homeophatisch geneesmiddel op, van die man Vogel.
Heb het gewoon gekocht bij de apotheek![]()
True. Maar het is onderzocht en onbruikbaar bevonden. En niet zo gek, iedere HAVO-scheikundeleerling kan je uitleggen waarom het niet werkt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:23 schreef jogy het volgende:
Alsmede die van de wetenschap.
Dan weet dus ook dr. Vogel zelf niet wat homeopathie inhoudt. Het is gewoon natuurgeneeskunde.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:37 schreef sweetgirly het volgende:
Hallo !![]()
![]()
Hier wordt natuurlijk weer niet op gereageerd ! Verzucht![]()
Het is geen uitvlucht, zo moeilijk is het idd niet en wat mij betrefd kan dit dus gewoon zo wetenschappelijk onderzocht worden.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:22 schreef Rasing het volgende:
[..]
Natuurlijk. Zo moeilijk is het niet. En zo gelden de uitvluchten van Erodome ook niet meer.
Het is NIET zo onderzocht, het is onderzocht langs reguliere meetlatten, 1 middel voor verschillende mensen met dezelfde kwaal.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:48 schreef Rasing het volgende:
[..]
True. Maar het is onderzocht en onbruikbaar bevonden. En niet zo gek, iedere HAVO-scheikundeleerling kan je uitleggen waarom het niet werkt.
[..]
Dan weet dus ook dr. Vogel zelf niet wat homeopathie inhoudt. Het is gewoon natuurgeneeskunde.
Waarom staat het er dan weer op. Als ik brood koop, staat er ook brood op en ga ik er niet vanuit dat het een aardbei isquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:48 schreef Rasing het volgende:
Dan weet dus ook dr. Vogel zelf niet wat homeopathie inhoudt. Het is gewoon natuurgeneeskunde.
Nee, deze onderzoeken konden het niet verklaren wat niet wil zeggen dat het inderdaad niets met elkaar te maken heeft.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin. Dat 2 dingen in dezelfde periode plaatsvinden wil nog niet automatisch per definitie zeggen dat die 2 dingen met elkaar te maken hebben. Als dat je manier van redeneren is dan kun je je zelf heel veel wijsmaken. Ik denk dat dat verhaal in het leven is geroepen door ouders die die 2 zaken tegelijkertijd zagen gebeuren.
Vervolgens komt er een wetenschappelijk onderzoekt die bekijkt of die claim inderdaad te staven is met bewijs. Dat was blijkbaar niet zo, dus de uitkomst is dan dat het niets met elkaar te maken heeft. Jouw weerwoord is dan dat 'elke ouder je wel kan vertellen blablabla'. Het maakt niet uit of heel veel ouders dat zeggen. Dat het in dezelfde periode gebeurd, prima, dat ontkent niemand. Maar het onderzoek was gericht op of dat met elkaar te maken heeft, en dat was niet zo.
Ten onrechte twee zaken aan elkaar linken en dan de conclusie trekken dat dat met elkaar te maken heeft is...daar is een woord voor. Ik ben overigens niet sarcastisch nuEr is echt een woord voor. Ik zal eens kijken of ik dat woord nog kan vinden. Daar zit ook een mooi voorbeeld bij...iets over ooievaars en zo (serieus), maar ik kan het zo echt niet even oplepelen, misschien dat ik het wel ergens kan opsnorren.
Heb ik het dan bij het juiste eind als ik dan denk dat de winkelverkoop van al die homeopathische middelen helemaal geen zin heeft ?quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet(verdiep je er maar eens in, kijk aub naar de officiele leerstoelen in buitenland e.d. die erg veel succes boeken), binnen de klassieke homeopathie is er niet 1 middel voor een kwaal, er is een middel voor het persoon.
Wordt dus per persoon samengesteld.
Er is een definitie van homeopathie.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:59 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Waarom staat het er dan weer op. Als ik brood koop, staat er ook brood op en ga ik er niet vanuit dat het een aardbei isIedereen, de meesten weten (toch) dat het homeophatische producten zijn (echinaforce bijv. is super bekend = ook homeophatisch, staat er toch ook op, de apotheek zegt het ook).
http://www.avogel.nl/avogel-wereld/Verdere_verwerking.php
Vind het maar vreemd worden nu, nu blijken zelfs volgens sommige mensen de homeophatische middelen géén homeophatische middelen te zijn, zodrekt wordt mij nog verteld dat een ei eigenlijk een peer is !![]()
Daarom doet een Havo-student ook geen wetenschappelijke studies op dat niveauquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:48 schreef Rasing het volgende:
[..]
True. Maar het is onderzocht en onbruikbaar bevonden. En niet zo gek, iedere HAVO-scheikundeleerling kan je uitleggen waarom het niet werkt.
Zo werkt het ook niet...quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:04 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Heb ik het dan bij het juiste eind als ik dan denk dat de winkelverkoop van al die homeopathische middelen helemaal geen zin heeft ?
Het is helemaal persoonlijk en afhankelijk van heel veel factoren wordt er gezegd, dus waarom staat er dan op die potjes "tegen hoofdpijn" als dat middel bij jou misschien tegen nagelrot werkt ?
Als er op zo'n middel staat waar het tegen werkt moet het daarmee getest kunnen worden.
Dan moet je met een kruidvatmiddeltje tegen hoofdpijn toch ook standaardtesten kunnen doen waar jij je zo kwaad over maakt? Misschien helpt het bij de een beter dan bij de ander, maar in grote lijnen helpt het. Ga je dan finetunen, dan helpt het misschien nog beter, maar als er een grote lijn is, moet het dus aantoonbaar helpen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:25 schreef erodome het volgende:
Het is niet zozeer zo dat een middel bij de een voor hoofdpijn werkt en bij de ander voor nagelrot, het is zo dat de dosis en de samenstelling ietwat kunnen verschillen, het is meer fine tuning...
Soms is er wel een beetje van wat anders nodig, iets meer van dit, iets minder van dat, maar er liggen wel lijnen.
Waarom eigenlijk de weerstand om het op de persoonlijke manier te doen? Als het toch allemaal quatch is maakt het niet uit, toch?quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:38 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dan moet je met een kruidvatmiddeltje tegen hoofdpijn toch ook standaardtesten kunnen doen waar jij je zo kwaad over maakt? Misschien helpt het bij de een beter dan bij de ander, maar in grote lijnen helpt het. Ga je dan finetunen, dan helpt het misschien nog beter, maar als er een grote lijn is, moet het dus aantoonbaar helpen.
Ook goed, maar de gedane onderzoeken waar Erodome zo op tegen is, zijn ook prima. Daar moet ook een werking uit naar voren komen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:42 schreef jogy het volgende:
Waarom eigenlijk de weerstand om het op de persoonlijke manier te doen? Als het toch allemaal quatch is maakt het niet uit, toch?
Maar stel nou, de werking van de op persoon afgestelde homeopathie werkt in zo'n onderzoek goed, beter dan toeval zou dicteren zeg maar maar het standaardmiddeltje in de winkel werkt niet boven de mate van toeval, wat dan?quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:49 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ook goed, maar de gedane onderzoeken waar Erodome zo op tegen is, zijn ook prima. Daar moet ook een werking uit naar voren komen.
Dan zou de 'echte' homeopathie met open armen worden ontvangen in de reguliere geneeskunde, en de kruidvat-homeopathie zou moeten worden verboden.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:56 schreef jogy het volgende:
Maar stel nou, de werking van de op persoon afgestelde homeopathie werkt in zo'n onderzoek goed, beter dan toeval zou dicteren zeg maar maar het standaardmiddeltje in de winkel werkt niet boven de mate van toeval, wat dan?
Ach... die gehele post van mij op de vorige pagina toch ook niet?quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:37 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Hallo !![]()
![]()
Hier wordt natuurlijk weer niet op gereageerd ! Verzucht![]()
Gelukkig maar, het blijft toch een leuke hobbyquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:23 schreef L.Denninger het volgende:
En dan kunnen een heleboel mensen stoppen met kissebissen en zich op fora weer over andere dingen gaan opwinden !
[14.gif]quote:Maar het belangrijkste : dan is de wetenschap weer uitgebreid met waardevolle kennis, op grond waarvan we weer verder kunnen onderzoeken !
Sorry hoor, ik post hier praktisch in m'n eentje tegenover 5 man die elke keer 3 posts doen tegen 1tje van mij, het is nogal moeilijk om alles bij te houdenquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:30 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ach... die gehele post van mij op de vorige pagina toch ook niet?
Daarom hou ik het kort en post ik al lang niet zoveel meer als jij in deze hele discussie.
Ontwijken is nu eenmaal makkelijk als je indirect communiceert via een non-realtime communicatie medium!
En dat vind jij een slecht iets ?quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Gelukkig maar, het blijft toch een leuke hobby.
[..]
[14.gif]
Alleen, die arme pharmaseutische bedrijven die geen woekerwinsten meer kunnen binnenslepen omdat de homeopaat om de hoek het voor een fractie van de kosten kan doen, zonder bijwerkingen.
Prima verhaal, maar ik kan er helemaal niks mee.quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:42 schreef Darkwolf het volgende:
Wat een heerlijke discussie dit zeg!
Laat ik eens een persoonlijke ervaring er tegen aan gooien betreft wetenschap versus alternatieve geneeswijze zoals homeopathie ect.
Mijn broertje en ik hadden iets met onze darmen in onze eerste jaren. Het was zo heftig dat de artsen na veel rommelen er helaas niet uit kwamen.
Mijn vader was genoodzaakt zelf aan de slag te gaan met alternatieve methodes (samen met dokter A. Vogel) om onze levens te redden.
That's right. Onze levens stonden op het spel.
Uiteindelijk hebben mijn vader en dokter Vogel onze levens gered met een alternatieve therapie.
Gedocumenteerd en wel kwamen ze daar mee naar de artsen maar die moesten er niets van weten.
Mijn vader werd behandeld als een outcast als het ware i.p.v een ware arts.
Dit verhaal past mooi in het straatje van skeptischi en wetenschap die te zwart wit is en niet snel dingen aan neemt al beweren ze van wel als het echt werkt en onderzocht is.
De methoden van mijn vader en A. Vogel waren nieuw en niet gebruikelijk, maar dankzij deze twee mensen heb ik een normaal leven en tevens een functioneel verterings systeem.
Dit geldt ook voor mijn 3 jaar jongere broertje.
Maar ik overdrijf niet als ik zeg dat het mijn dood heeft kunnen betekenen als er niet snel een oplossing kwam voor de stoornis die ik en mijn broertje hadden.
Lijkt me dan niet echt logisch om dus te blijven zeggen dat het allemaal placebo effecten zijn of dat het toeval is geweest en mijn lichaam zelf een herstel proces heeft weten te ontwikkelen.
Homeopathische middelen kosten niks om te maken, en worden verkocht tegen niet onaardige winst. Ook op homeopathische middelen zou je dan patent kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:32 schreef jogy het volgende:
Alleen, die arme pharmaseutische bedrijven die geen woekerwinsten meer kunnen binnenslepen omdat de homeopaat om de hoek het voor een fractie van de kosten kan doen, zonder bijwerkingen.
Sorrie, was ik mijn [sarcasme] tags vergetenquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En dat vind jij een slecht iets ?
Zo niet dan zou je dat toch moeten toejuichen ? Wat is het probleem dan ?
Ik snapte wel dat je sarcastisch was, ik dacht alleen dat je dit als argument wou gebruiken waarom het 'tegengewerkt zou worden 'quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Sorrie, was ik mijn [sarcasme] tags vergeten.
Nog een keer, dat is niet de klassieke methode, dat is degene waar zoveel succes mee wordt geboekt waarop de huismiddeltjes meedrijven.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:38 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dan moet je met een kruidvatmiddeltje tegen hoofdpijn toch ook standaardtesten kunnen doen waar jij je zo kwaad over maakt? Misschien helpt het bij de een beter dan bij de ander, maar in grote lijnen helpt het. Ga je dan finetunen, dan helpt het misschien nog beter, maar als er een grote lijn is, moet het dus aantoonbaar helpen.
op de natuur kan je geen patent krijgen, hebben ze geprobeert uiteraard maar no deal. Dus die markt ligt dan helemaal open. Als het algemeen bekend wordt dat homeopathie werkt, gezien de boeken die beschikbaar zijn die je kan kopen om het zelf te leren dan zullen die prijzen wel omlaag denderen en zo niet dan gaan mensen het zelf doen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:12 schreef Rasing het volgende:
[..]
Homeopathische middelen kosten niks om te maken, en worden verkocht tegen niet onaardige winst. Ook op homeopathische middelen zou je dan patent kunnen krijgen.
Dat is ook zo in sommige gevallen, alleen wordt er dan gezegd ja maar het kan misschien dat dat onzerzoek beinvloed is en dat soort smoezen waardoor het alsnog weggeschoven kan worden.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:49 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ook goed, maar de gedane onderzoeken waar Erodome zo op tegen is, zijn ook prima. Daar moet ook een werking uit naar voren komen.
Och, als het werkt is het makkelijk zat, dan kan je zo'n homeopathisch middel ook weer extraheren en in pilvorm aan de man brengen, eventueel gecombineerd met andere toevoegingen als pijnstillers.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:58 schreef jogy het volgende:
[..]
op de natuur kan je geen patent krijgen, hebben ze geprobeert uiteraard maar no deal. Dus die markt ligt dan helemaal open. Als het algemeen bekend wordt dat homeopathie werkt, gezien de boeken die beschikbaar zijn die je kan kopen om het zelf te leren dan zullen die prijzen wel omlaag denderen en zo niet dan gaan mensen het zelf doen.
Ben ik ook wel van overtuigd eigenlijkquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik snapte wel dat je sarcastisch was, ik dacht alleen dat je dit als argument wou gebruiken waarom het 'tegengewerkt zou worden '
Juist niet dus, duhuhhhhhhh, het is pas eerlijk als je de methode onderzoekt, het is een hele andere manier van geneeskunde voeren namelijk.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:58 schreef L.Denninger het volgende:
Waarom niet eerst aantonen dat die andere dingen werken ?
Daarvan zou het toch heel makkelijk moeten zijn zou je zeggen.
En ook dat is toevallig. Als je maar genoeg dingen onderzoekt, kom je altijd wel iets tegen dat statistisch significant is.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:59 schreef erodome het volgende:
er komen soms gewoon dingen uit die boven toeval liggen.
Heh, eerst wordt beweerd dat statistieken ongeveer heilig zijn als je de werking van iets wilt onderzoeken maar als er dingen zijn die boven de statistieken uit komen dan is het ook toeval want tja soms komen er weleens dingen boven het niveau van toeval uit die gewoon niet moeten kunnen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:11 schreef Rasing het volgende:
[..]
En ook dat is toevallig. Als je maar genoeg dingen onderzoekt, kom je altijd wel iets tegen dat statistisch significant is.
Daarom moet je dus ook 1000 mensen géén vitamine C geven en kijken of die ook na 3 dagen beter zijn.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:05 schreef erodome het volgende:
Als je verkouden bent en je neemt vitamine C kan je ook niet na 3 dagen zeggen de vitamine C heeft me gered, het had zonder ook zomaar over kunnen zijn.
En daarom moeten onderzoeken herhaald worden.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:17 schreef jogy het volgende:
Heh, eerst wordt beweerd dat statistieken ongeveer heilig zijn als je de werking van iets wilt onderzoeken maar als er dingen zijn die boven de statistieken uit komen dan is het ook toeval want tja soms komen er weleens dingen boven het niveau van toeval uit die gewoon niet moeten kunnen..
Ik ben voorquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:17 schreef Rasing het volgende:
[..]
Daarom moet je dus ook 1000 mensen géén vitamine C geven en kijken of die ook na 3 dagen beter zijn.
Onderzoeksopzet: 2000 mensen met ongeveer dezelfde aandoening, bijvoorbeeld een duidelijk zichtbare huidaandoening als psoriasis, gaan naar een homeopaat. Die schrijft een perfect op de patiënt toegespitst middeltje voor.
Dan worden de 2000 random verdeeld in 2 groepen van 1000. De ene groep krijgt wat de homeopaat heeft voorgeschreven, de andere honderd krijgen een flesje kraanwater. Ze weten uiteraard zelf niet wat ze krijgen.
Na een paar maanden, of zo lang als de homeopaat claimt als nodig is om effect te zien, kijken we welke groep minder last heeft van zijn aandoening.
Nauwelijks minder simpel dan een onderzoek van kruidvatmiddeltjes.
Het gaat niet om de technische details wat mij precies mankeerde, het gaat om het feit dat ik een fatale stoornis had die mijn leven had kunnen tekenen of zelfs beindigen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:10 schreef L.Denninger het volgende:
Prima verhaal, maar ik kan er helemaal niks mee.
Ik heb geen idee wat jou mankeerde, of wat er verder aan de hand was.
Kortom, geen zinnige uitspraak over te doen.
Dat is dus niet waar!quote:Het enige dat ik na het lezen weet is dat iemand een homeopathisch middel heeft gebruikt en niet dood is.
Maar ik ken genoeg babies die geen homeopathisch middel hebben gebruikt, en ook niet dood zijn.
(Je weet niet wat het was, maar homeopathie heeft het wel opgelost ? Wie zegt dan dat het zonder die homeopathie niet ook gewoon opgelost was ?)
Kortom, dit is zo'n verhaal van "Nou mijn opa rookte ook en is er 99 mee geworden" - je kunt er niets mee.
Tja, weet niet waarom je dit aanhaalt, want dit zeg ik juist dat dit zo onderzocht moet worden.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:17 schreef Rasing het volgende:
[..]
Daarom moet je dus ook 1000 mensen géén vitamine C geven en kijken of die ook na 3 dagen beter zijn.
Onderzoeksopzet: 2000 mensen met ongeveer dezelfde aandoening, bijvoorbeeld een duidelijk zichtbare huidaandoening als psoriasis, gaan naar een homeopaat. Die schrijft een perfect op de patiënt toegespitst middeltje voor.
Dan worden de 2000 random verdeeld in 2 groepen van 1000. De ene groep krijgt wat de homeopaat heeft voorgeschreven, de andere honderd krijgen een flesje kraanwater. Ze weten uiteraard zelf niet wat ze krijgen.
Na een paar maanden, of zo lang als de homeopaat claimt als nodig is om effect te zien, kijken we welke groep minder last heeft van zijn aandoening.
Nauwelijks minder simpel dan een onderzoek van kruidvatmiddeltjes.
En dat doen ze ook bij homoepathie en de uitslagen blijven wisselend. Soms wel en soms niet. Het werkt in ieder geval zovaak wel dat ze nog steeds niet weten wat ze er mee aan moeten.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:18 schreef Rasing het volgende:
[..]
En daarom moeten onderzoeken herhaald worden.
Hoe weet je dat ? Ze wisten niet eens wat er mis was, hoe kunnen ze dan weten wat er zou gaan gebeuren ?quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:20 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Het gaat niet om de technische details van wat mij precies mankeerde, het gaat om het feit dat ik een fatale stoornis had die mijn leven had kunnen tekenen of zelfs beindigen.
Deze was niet te indentificeren identificeren noch te verhelpen met de wetenschap van de artsen die zich over ons buigden bogen.
Dit omdat de artsen via bepaalde kennis en wetenschap werken en ook niet zullen afwijken ervan.
Het feit dat mijn vader de rug werd toegekeerd toen hij met zijn suggesties en methodes aan kwam zetten en er nog in slaagde ook bevestigd bevestigt dit dubbel en dwars.
[..]
Dat is dus niet waar!
Zonder een snelle alternatieve oplossing dat die verder gaat dan eindeloze medicijnen (kuren) en langdurige onderzoeken was ik er niet meer geweest dan wel voor het leven getekend.
Nee, het is een aanname.quote:Ik zit hier te tikken in volledige gezondheid dankzij mijn vader (en dr. Vogel) en NIET die artsen die zogenaamd wetenschappelijk zijn afgestudeerd.
Dit is een keihard feit, geen stelling of aanname door hoe alles gelopen is in mijn jonge jaren.
Het werkt ook zo vaak niet dat ze niet durven te zeggen dat het wel werktquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:24 schreef jogy het volgende:
[..]
En dat doen ze ook bij homoepathie en de uitslagen blijven wisselend. Soms wel en soms niet. Het werkt in ieder geval zovaak wel dat ze nog steeds niet weten wat ze er mee aan moeten.
Ik heb het al eerder gezegd: ga je gang. Er zijn echt geen hoogbegaafde mannen in witte jassen met dure laboratoria voor nodig, homeopaten kunnen dat heel goed zelf doen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:23 schreef erodome het volgende:
Tja, weet niet waarom je dit aanhaalt, want dit zeg ik juist dat dit zo onderzocht moet worden.
Het probleem is dus dat dat niet gebeurt, ze willen 1 middel, 1 kwaal.
Ik welquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:24 schreef jogy het volgende:
En dat doen ze ook bij homoepathie en de uitslagen blijven wisselend. Soms wel en soms niet. Het werkt in ieder geval zovaak wel dat ze nog steeds niet weten wat ze er mee aan moeten.
Dit vind ik een beetje flauw eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:28 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd: ga je gang. Er zijn echt geen hoogbegaafde mannen in witte jassen met dure laboratoria voor nodig, homeopaten kunnen dat heel goed zelf doen.
En echte dokters gaan zich niet bezig houden met iets dat niet kán werken. Ze hebben wel wat beters te doen.
[..]
Ik wel
Ten eerste ben ik geen homeopaat, ten 2de, als ik dat zou doen dan zou het toch niet als serieus gezien worden, kijk eens eerlijk de wereld in, het zou misschien als grappig gezien worden, als ik het echt goed opzet dan kan het bij grote uitkomsten als lichtelijk interressant gezien worden, maar echt serieus onder mijn naam, vergeet het maar.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:28 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd: ga je gang. Er zijn echt geen hoogbegaafde mannen in witte jassen met dure laboratoria voor nodig, homeopaten kunnen dat heel goed zelf doen.
En echte dokters gaan zich niet bezig houden met iets dat niet kán werken. Ze hebben wel wat beters te doen.
[..]
Ik wel
En dan zou je kunnen suggeren dat de pharmaseutische bedrijven dezelfde spelletjes spelen als de tabaksindustrie. Ze gooien gewoon een ander onderzoek er tegenaan alleen is die niet zo wetenschappelijk verantwoord afgesteld zodat men van te voren zeker weet welke uitslag ervan komt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het werkt ook zo vaak niet dat ze niet durven te zeggen dat het wel werkt
Ik niet. Dan kunnen dokters zich wel met alle onzin bezighouden die mensen maar kunnen bedenken. Alleen als het veelbelovend is, is het de dure tijd van een dokter waard. Iets apert onzinnigs als homeopathie verdient geen wetenschappelijke aandacht.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:30 schreef L.Denninger het volgende:
Dit vind ik een beetje flauw eerlijk gezegd.
Ik zou het goed vinden als 'echte dokters' zich er mee bezig zouden houden totdat er een eenduidige conclusie is.
We weten al lang waar we aan toe zijn.quote:Dan weten we waar we aan toe zijn, en kan met die kennis (either way) weer verder gebouwd worden aan de wetenschap.
Same goes the other way, er zijn genoeg 'believers' die er alles aan doen (inclusief valsspelen) om andere mensen van hun gelijk te overtuigen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:36 schreef jogy het volgende:
[..]
En dan zou je kunnen suggeren dat de pharmaseutische bedrijven dezelfde spelletjes spelen als de tabaksindustrie. Ze gooien gewoon een ander onderzoek er tegenaan alleen is die niet zo wetenschappelijk verantwoord afgesteld zodat men van te voren zeker weet welke uitslag ervan komt.
Ik bedoel er is een presedent als je kijkt naar die boefjes van de sigaretten ( maar wat zijn ze lekker![]()
) dus om nou te gaan beweren dat het paranoïde gedrag is ( om het maar voor te zijn
) is ook niet echt logisch
.
Ik had nog nooit van de "lg Nobel prijs' gehoord.quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Met homeopathie is er gewoon nog niet een eenduidige uitslag, volgens mij was er een tijd geleden een of andere Franse vooraanstaande geleerde die per ongeluk in de homeopathie is gestruikeld door een slordige assistente die veelste dun had vermengd maar waar de allergiezooi nog steeds op reageerde alsof het er wel was. Die man had geen reden om dwars te zitten of om geld binnen te harken want hij zat al op het pluche maar uiteindelijk heeft hij zijn reputatie door de grond zien zakken omdat hij bij zijn uitspraak bleef. Later heeft die man nog een nobelprijs gewonnen voor iets anders volgens mij. Ah ja, Jacques Beneviste was het. Die is ook geRandi'd. Maar er staat ook in wikipedia "Subsequent investigations have yielded mixed results" Dus sorrie, the jury is still out on this one
.
De heer beneviste heeft de lg Nobelprijs twee keer mogen ontvangen dus het was zeer zeker geen prutser.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jacques_Benveniste
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacques_Benveniste
totaal offtopic: welk topic was dat? Heb je daar een link van?quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
(Ik denk aan FatalException die hier laatst een pagina post - en deed alsof ie 'm niet kende en net ontdekt had - waarvan later door een whois bleek dat ie 'm zelf gemaakt had)
Ter verduidelijking ende ondersteuning:quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:11 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die man dom is, maar 2 Nobel prijzen heeft hij dus niet gewonnen.
quote:Benveniste has been awarded two Ig Nobel Prizes in Chemistry.
They are a parody of the Nobel Prizes.
The first in 1991 describes Jacques Benveniste as a "prolific proselytizer and dedicated correspondent of Nature, for his persistent belief that water, H2O, is an intelligent liquid, and for demonstrating to his satisfaction that water is able to remember events long after all trace of those events has vanished."
The second in 1998 cites "his homeopathic discovery that not only does water have memory, but that the information can be transmitted over telephone lines and the Internet."
Ah check, thanksquote:Op vrijdag 7 september 2007 17:11 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van de "lg Nobel prijs' gehoord.
Dit is dus een parodie op de 'echte' Nobel prijs.
Ik zeg niet dat die man dom is, maar 2 Nobel prijzen heeft hij dus niet gewonnen.
Ja hallo, je gaat een poster toch niet vergelijken met serieuze wetenschap hè, en natuurlijk gaat het beide kanten op, zolang het maar wel duidelijk is dat objectiviteit in de wetenschap lang niet altijd gewaarborgt isquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Same goes the other way, er zijn genoeg 'believers' die er alles aan doen (inclusief valsspelen) om andere mensen van hun gelijk te overtuigen.
(Ik denk aan FatalException die hier laatst een pagina post - en deed alsof ie 'm niet kende en net ontdekt had - waarvan later door een whois bleek dat ie 'm zelf gemaakt had)
Nope, er zijn genoeg flatsers die zichzelf graag voordoen als wetenschappers.quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja hallo, je gaat een poster toch niet vergelijken met serieuze wetenschap hè, en natuurlijk gaat het beide kanten op, zolang het maar wel duidelijk is dat objectiviteit in de wetenschap lang niet altijd gewaarborgt is.
mensen kleineren en afblaffen is ook valsspelen ... je gelijk halen door intimidatie , wel opvallend dat sceptici (de echte believers)zo grof in de mond zijn .quote:Op maandag 10 september 2007 01:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nope, er zijn genoeg flatsers die zichzelf graag voordoen als wetenschappers.
De grap van wetenschap is alleen dat voor iets geaccepteerd wordt het door een proces van "peer-review" heen moet gaan.
Daarom zie je zo veel beunhazen sneuvelen - ze gooien er wel een artikel of publicatie uit,
maar zolang het niet bevestigd wordt uit andere hoeken blijft het niks anders dan een willekeurige publicatie van iemand met een bewering.
Het wordt pas leuk als andere geleerden het kunnen bevestigen.
Ze wisten wel wat er mis was, maar ze hadden geen kennis om het probleem permanent (of uberhaupt) te verhelpen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:25 schreef L.Denninger het volgende:
Hoe weet je dat ? Ze wisten niet eens wat er mis was, hoe kunnen ze dan weten wat er zou gaan gebeuren ?
Hoe weet jij dat het niet hetzelfde gelopen zou zijn als je geen homeopathisch middeltje had gebruikt ?
Ja, voor JOU is het een aanname... jij bent eigenwijs en wilt lezen wat je wilt lezen en laat de rest weg omdat het voor jou geen zoden aan de dijk zet.quote:Nee, het is een aanname.
Ik lees nergens bewijs, ik lees 2 verschillende dingen :
a) je bent beter geworden
b) je hebt een homeopathisch middel gebruikt.
Ik zie nergens bewijs van een relatie tussen die 2.
Kortom (en nogmaals): mijn situatie is niet te vergelijken met deze typische skeptische verwering / stelling.quote:Het aantal websites over katten is dramatisch toegenomen de afgelopen 5 jaar.
Ook is het aantal aanslagen op amerikanen drastisch toegenomen.
Dus websites over katten veroorzaken aanslagen op amerikanen !
Nee dus.
Oh, sorry, ik dacht van niet omdat je eerst zei dat ze er niet uitkwamen.quote:Op maandag 10 september 2007 08:04 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ze wisten wel wat er mis was, maar ze hadden geen kennis om het probleem permanent (of uberhaupt) te verhelpen.
Wat was er dan met je aan de hand ? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Fysiek was er genoeg aan de hand en het werd er niet beter op. Dit was een geconstateerd feit.
De artsten wisten er dus geen raad mee, maar wisten wel dat het niet goed af zou lopen als er niet snel een oplossing zou komen.
Mijn vader en dr. Vogel zijn een pad op gegaan die de artsen hebben afgewezen (want dat gaat natuurlijk buiten hun boekje) en DAT is mijn redding geweest.
Nee, jij schreef onduidelijk ("ze kwamen er niet uit"). Daar moet je niet mij de schuld van geven.quote:Ja, voor JOU is het een aanname... jij bent eigenwijs en wilt lezen wat je wilt lezen en laat de rest weg omdat het voor jou geen zoden aan de dijk zet.
Jij noemt alles 'feiten'quote:Kortom (en nogmaals): mijn situatie is niet te vergelijken met deze typische skeptische verwering / stelling.
Maar ongetwijfeld zul je hier ook wel de nodige verweringen op vinden.
Ik vind het prima, maar ik denk niet dat jij uberhaupt in een positie zit om dit te kunnen ontkrachten gezien het feit dat mijn vader toen en nu absoluut geen charlatan is (wederom een feit, dus een aanname voor JOU).
Tuurlijk, als je op basis van argumenten uitgeluld wordt noem je het gewoon 'intimideren'quote:Op maandag 10 september 2007 07:08 schreef Summers het volgende:
[..]
mensen kleineren en afblaffen is ook valsspelen ... je gelijk halen door intimidatie , wel opvallend dat sceptici (de echte believers)zo grof in de mond zijn .
Ik vind het gewoon jammer dat er ook in de wetenschap een vooringenomenheid zit die tegen dogma's aanhangen, dogma's horen niet in de wetenschap en een afkeur jegens bepaalde richtingen ook niet in alle eerlijkheid. Maar je ziet het vaak genoeg als er een wetenschapper de parawetendchappelijke kant opgaat wordt deze niet meer serieus genomen alleen maar omdat hij die interesse heeft. Technische en natuurkundige wetenschap wordt gewaardeerd in het wetenschappelijke wereldje maar zodra men echt van het pad afgaat en iets onorthodox gaat onderzoeken worden ze aan de kant gezet of gaan ze omlaag in aanzien door de zweverige aard van het onderzoek. Dat is gewoon spijtig en dan is een eerlijke en onbevooroordeelde peer review moeilijk te vinden. Dus tja, zolang het is zoals het is kan de wetenschap in zijn serieuze vorm niet alles even goed bevatten als het zou moeten. Maar uiteraard is dit weer een dikke imo, dat moge duidelijk zijnquote:Op maandag 10 september 2007 01:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nope, er zijn genoeg flatsers die zichzelf graag voordoen als wetenschappers.
De grap van wetenschap is alleen dat voor iets geaccepteerd wordt het door een proces van "peer-review" heen moet gaan.
Daarom zie je zo veel beunhazen sneuvelen - ze gooien er wel een artikel of publicatie uit,
maar zolang het niet bevestigd wordt uit andere hoeken blijft het niks anders dan een willekeurige publicatie van iemand met een bewering.
Het wordt pas leuk als andere geleerden het kunnen bevestigen.
Wanneer ik naar bed ga, komt de volgende dag de zon weer op. Ergo: De zon komt op omdat ik naar bed ga. En zo zijn er nog veel meer onzinnige 'relaties' te vinden, die wanneer je e.e.a. nader gaat bekijken helemaal niet met elkaar in verband blijken te staan.quote:Op maandag 10 september 2007 09:27 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zeg alleen dat het makkelijk is om relaties te zien waar ze niet zijn - zie de 'link' tussen het aantal websites over poezen en het aantal terroristisch aanslagen.
je bedoeld als jij het niet meer snapt raak je gefrustreerd en ga je schelden en mensen kleineren en afblaffen .quote:Op maandag 10 september 2007 09:27 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je op basis van argumenten uitgeluld wordt noem je het gewoon 'intimideren'
Schelden ? Waar dan ?quote:Op maandag 10 september 2007 11:26 schreef Summers het volgende:
[..]
je bedoeld als jij het niet meer snapt raak je gefrustreerd en ga je schelden en mensen kleineren en afblaffen .
Je post spreken voor zich , iedereen kan dat lezen .
Als je de afgelopen pagina's even terug leest zie je mij overal alleen maar argumenten geven, terwijl er 5 man op me in staan te hakken.quote:dus kleineren , schelden en afblaffen en beledigen noem jij argumenten ... interessant ,
In de psychologie zullen ze dat NIET zo noemen maar goed .
Overdrijven is een vak dat veel mensen kunnen beheersen zo te zienquote:Op maandag 10 september 2007 11:36 schreef L.Denninger het volgende:
Als je de afgelopen pagina's even terug leest zie je mij overal alleen maar argumenten geven, terwijl er 5 man op me in staan te hakken.
Om de argumenten te begrijpen moet je het eerst ervaren lijkt mij ... als jij dat niet ervaart boeit het me toch niet echt of jij mijn argumenten begrijpt .quote:Op maandag 10 september 2007 11:36 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Schelden ? Waar dan ?
Ik verwacht wel dat je me nu een link kunt geven ?
[..]
Als je de afgelopen pagina's even terug leest zie je mij overal alleen maar argumenten geven, terwijl er 5 man op me in staan te hakken.
Waar je het schelden vandaan haalt weet ik niet, maar ik denk dat je jezelf dat aanpraat omdat je zelf ook wel door hebt dat je het op argumenten niet wint.
De ervaringen bestaan misschien wel, maar zoals ik al veel vaker heb gezegd kunnen ervaringen compleet verkeerde interpretaties van de werkelijkheid zijn.quote:Op maandag 10 september 2007 12:21 schreef Summers het volgende:
[..]
Om de argumenten te begrijpen moet je het eerst ervaren lijkt mij ... als jij dat niet ervaart boeit het me toch niet echt of jij mijn argumenten begrijpt .
het is geen spel wie argumenten wint , dit is gewoon ervaringen delen die bestaan .
Of je me s.v.p. nog even wilt aanwijzen waar ik aan het schelden was.quote:en jij bent gewoon een tikkeltje grof , misschien denk je er voortaan aan als je weer eens iets post .
en als ik ongelijk heb dan zal ik voortaan niet meer zien in je post dat je mensen afblaft en kleineerd![]()
Met "ze" bedoelde ik dus de artsen. Die zijn er inderdaad nooit uit gekomen wat er nu precies aan de hand was.quote:Op maandag 10 september 2007 09:27 schreef L.Denninger het volgende:
Oh, sorry, ik dacht van niet omdat je eerst zei dat ze er niet uitkwamen.
Het fijne qua technische details en de remedy voor het probleem ken ik niet.quote:Wat was er dan met je aan de hand ? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Als ik zeg dat "ze" er niet uitkwamen dan is het toch duidelijk dat het om de artsen ging?quote:Nee, jij schreef onduidelijk ("ze kwamen er niet uit"). Daar moet je niet mij de schuld van geven.
En het spijt me als je het vreemd vind als ik niet elk verhaal direct geloof dat me verteld wordt, maar so be it.
Ik noem niet alles feiten. Beetje flauw om dit te zeggen.quote:Jij noemt alles 'feiten'
Ik zeg alleen dat het makkelijk is om relaties te zien waar ze niet zijn - zie de 'link' tussen het aantal websites over poezen en het aantal terroristisch aanslagen.
Eerst kwamen ze er niet uit (http://forum.fok.nl/topic/1071815/3/50#53000193),quote:Op maandag 10 september 2007 12:49 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Met "ze" bedoelde ik dus de artsen. Die zijn er inderdaad nooit uit gekomen wat er nu precies aan de hand was.
Da's precies wat ik zeg : je weet niet wat er mis was, maar je weet wel zeker dat het door homeopathie opgelost is.quote:Het fijne qua technische details en de remedy voor het probleem ken ik niet.
Ja, daarom vond ik het ook zo vreemd dat je eerst riep dat ze er niet uitkwamen, later weer wel, en nou weer niet.quote:Als ik zeg dat "ze" er niet uitkwamen dan is het toch duidelijk dat het om de artsen ging?
Nee, ik doelde ook de hele tijd op de artsen.quote:Hoezo onduidelijk? Wie anders had je gedacht naast de artsen?
Het IS een relatie die JIJ ertussen legt.quote:Betreft het niet meteen geloven van wat jij leest... dat is prima en je goed recht natuurlijk.
Maar probeer dan niet mijn verhaal te ontkrachten door met relatie theorieen te komen alsof ik nog eens goed moet kijken of het niet toevallig een zelf gelegde relatie is en niet het werk van mijn vader en dr. Vogel.
quote:Ik noem niet alles feiten. Beetje flauw om dit te zeggen.
Wel gebruik ik het woord vaak omdat sommige dingen gewoon simpelweg een feit zijn.
Nu wordt je weer onduidelijk, het was geen toeval, maar er zat geen relatie tussen het gebruik van homeopathie en je herstel ?quote:Feitelijk kan ik zeggen dat er geen toeval was of een relatie verbintenis was betreft wat mijn vader en dr. Vogel hebben gedaan.
Dus wat je feitelijk zegt: Je hebt geen flauw idee wat de oorzaak was, geen idee wat er gedaan is om het te verhelpen en wat de relatie is tussen wat er gedaan is, en wat je had.quote:Op maandag 10 september 2007 12:49 schreef Darkwolf het volgende:
Het fijne qua technische details en de remedy voor het probleem ken ik niet.
..
Feitelijk kan ik zeggen dat er geen toeval was of een relatie verbintenis was betreft wat mijn vader en dr. Vogel hebben gedaan.
Hmm... ik heb altijd al de artsen bedoeld die er niet uitkwamen. Daar ging het verhaal juist om. Niet meer dan logica toch?quote:Op maandag 10 september 2007 13:23 schreef L.Denninger het volgende:
Eerst kwamen ze er niet uit (http://forum.fok.nl/topic/1071815/3/50#53000193),
toen wel (http://forum.fok.nl/topic/1071815/5/50#53065998),
nu weer niet..
Make up your mind
Maar ik zeg toch al de hele tijd dat mijn vader en dr. Vogel een methode hadden ontwikkelt om ons van dit probleem af te helpen?quote:Da's precies wat ik zeg : je weet niet wat er mis was, maar je weet wel zeker dat het door homeopathie opgelost is.
Ik geloof best dat je homeopathische middeltjes gebruikte, en ik geloof ook dat het probleem opgelost is.
Naar mijn mening kun je echter geen relatie tussen die 2 aan tonen - als je niet eens weet wat het is, hoe weet je dan dat het niet precies hetzelfde was gegaan als je geen homeopathisch middel had gebruikt ?
Read the above: het is niet wat ik denk. Het is wat feitelijk is gebeurt. Mijn vader is met een alternatieve methode geslaagd en de artsen niet. Dat is gewoon zo.quote:Maar ik zei dus : als ze (de artsen) er niet uitkwamen, weet je dus niet eens wat het was.
Je weet dus niet hoe het verloop zou gaan, want het was onbekend wat er mis was.
Maar toch beweer jij bij hoog en laag dat de homeopathie geholpen heeft, ook al is het net zo goed mogelijk dat dat er niks mee te maken heeft gehad.
Jawel. Dat weet ik wel.quote:Het IS een relatie die JIJ ertussen legt.
Als je niet weet wat je mankeert, weet je ook niet hoe het ziekteverloop zal zijn.
Dus kun je ook niet stellen dat het de homeopathie is die geholpen heeft, omdat je dat simpelweg niet weet.
Het enige dat je weet is dat je een homeopathisch middel gebruikt hebt, en dat je beter bent geworden.
Je weet niet of dat gerelateerd is.
Oftewel... mijn vader deed maar wat en het is niet duidelijk of zijn research en remedy daadwerkelijk heeft geholpen bij mij?quote:Nee dus. Jij noemt het een feit dat de homeopathie geholpen heeft, ik laat zien waar je redenering niet klopt.
Het zou kunnen dat de homeopathie bij jou toen geholpen heeft, maar het is niet aangetoond.
Aangetoond is dat je homeopathie gebruikt hebt.
Aangetoond is dat je beter geworden bent.
NIET Aangetoond is dat er een relatie tussen die 2 feiten is.
Wat ik zeg komt voornamelijk vanuit de arts die mij en mijn broertje een beter leven hebben gegeven: mijn vader.quote:Verder - je kan het feitelijk zeggen, maar dat jij het feitelijk zegt wil niet zeggen dat het ook waar is.
Dat jij het feitelijk zegt houdt in dat het een feit is dat jij dat zegt, niet dat wat jij zegt een feit is
Zucht, waarom zei je HIER dan : The Skeptics corner, deel 3quote:Op maandag 10 september 2007 14:14 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Hmm... ik heb altijd al de artsen bedoeld die er niet uitkwamen. Daar ging het verhaal juist om.
Acceptedquote:Als ik het raar geschreven heb nou sorry dan en is dat ook weer een misverstand de wereld uit!
Maakt dat het waar ?quote:Maar ik zeg toch al de hele tijd dat mijn vader en dr. Vogel een methode hadden ontwikkelt om ons van dit probleem af te helpen?
Denk je serieus nu echt dat dit puur vanuit mij komt en mij alleen en dat ik het dus mogelijk verkeerd kan hebben?
Denk je niet dat mijn vader misschien dit verhaal al tig keer aan mij (en anderen) heeft verteld misschien?
Jemig, hoe vaak moet ik het je nou nog duidelijk proberen te maken....quote:Read the above: het is niet wat ik denk. Het is wat feitelijk is gebeurt. Mijn vader is met een alternatieve methode geslaagd en de artsen niet. Dat is gewoon zo.
Kom dan eens met harde feiten, vertel dan eens duidelijk wat voor ziekte je had, en wat er aan gedaan is.quote:Jawel. Dat weet ik wel.
Omdat ik niet mijn vader tot de laatste technische details heb uitgehoort wil toch niet zeggen dat het een aanname is?
Ik weet links en rechts wat details wat een bloed zweet en tranen het heeft gekost en wat voor ranzigheden erbij heeft komen kijken.
En ongeveer dus de symptomen.
Maar de enige relaties die ik hier leg is wat ik nog weet versterkt door de details en harde feiten van mijn vader.
Ik doe geen uitspraken over of ie maar wat deed, maar inderdaad, wat ik al ugh keer heb gezegd : het is niet duidelijk of zijn behandeling de oorzaak van jouw herstel is geweest.quote:Oftewel... mijn vader deed maar wat en het is niet duidelijk of zijn research en remedy daadwerkelijk heeft geholpen bij mij?
Aha, dus je wil 'm gewoon niet voor zijn hoofd stoten.quote:Wat ik zeg komt voornamelijk vanuit de arts die mij en mijn broertje een beter leven hebben gegeven: mijn vader.
En wat mijn vader mij allemaal heeft verteld is een feitelijk verhaal en geen sprookje of iets dat niet aangetoond kon worden.
Beetje raar als ik aan mijn pa zou vragen of ik de documentatie mocht zien wat er allemaal gedaan is en de herhaalde test die er uiteindelijk in hebben geslaagd mij volledig te doen herstellen op permanente basis tot op de dag van vandaag.
Uit interesse zou het niet raar zijn natuurlijk, maar uit skeptische overwegingen wel.
"Bedankt voor het redden van mijn leven ... maar euhh... goh, je verhaal is wel wat vaag hoor! Homeo watte? Nee dat gaat er toch niet in! Sorry!"
Juist. Je weet niet wat er gebeurd zou zijn als er niks was gedaan door je vader.quote:Op maandag 10 september 2007 14:14 schreef Darkwolf het volgende:
Oftewel... mijn vader deed maar wat en het is niet duidelijk of zijn research en remedy daadwerkelijk heeft geholpen bij mij?
Dat zou ik ook niet doen, om mn vader niet voor het hoofd te stoten. Hij heeft in ieder geval zijn best voor je gedaan, dat is al heel mooi.quote:Beetje raar als ik aan mijn pa zou vragen of ik de documentatie mocht zien wat er allemaal gedaan is en de herhaalde test die er uiteindelijk in hebben geslaagd mij volledig te doen herstellen op permanente basis tot op de dag van vandaag.
Uit interesse zou het niet raar zijn natuurlijk, maar uit skeptische overwegingen wel.
"Bedankt voor het redden van mijn leven ... maar euhh... goh, je verhaal is wel wat vaag hoor! Homeo watte? Nee dat gaat er toch niet in! Sorry!"
Waarop baseer je die conclusie? Omdat het je vader was die het vertelde?quote:Op maandag 10 september 2007 14:14 schreef Darkwolf het volgende:
Wat ik zeg komt voornamelijk vanuit de arts die mij en mijn broertje een beter leven hebben gegeven: mijn vader.
En wat mijn vader mij allemaal heeft verteld is een feitelijk verhaal en geen sprookje of iets dat niet aangetoond kon worden.
Ten eerste zijn skeptische overwegingen ook interesse in de methode. Ten tweede zou ik niet weten waarom de vraag om inzicht in de gebruikte methodiek dan ineens niet meer valide zou zijn.quote:Beetje raar als ik aan mijn pa zou vragen of ik de documentatie mocht zien wat er allemaal gedaan is en de herhaalde test die er uiteindelijk in hebben geslaagd mij volledig te doen herstellen op permanente basis tot op de dag van vandaag.
Oh, je snapt dus gewoon niet wat 'skeptisch zijn' inhoudt. Dat is niets meer dan dat je claims kunt staven. Vooralsnog heb ik je alleen maar dingen zien claimen, en niets zien staven.quote:"Bedankt voor het redden van mijn leven ... maar euhh... goh, je verhaal is wel wat vaag hoor! Homeo watte? Nee dat gaat er toch niet in! Sorry!"
Ik weet heel goed wat er aan de hand was geweest.quote:Op maandag 10 september 2007 14:26 schreef L.Denninger het volgende:
Maakt dat het waar ?
Ik heb nog steeds geen reden gehoord waarom er onomstotelijk een relatie zou zijn tussen jouw herstel en het gebruik van homeopathie,
omdat je simpelweg niet weet wat er aan de hand was (je zegt zelf dat ze niet wisten wat er was !).
Maar mijn vader wist het toch wel?quote:Als je niet weet wat er aan de hand is, weet je ook niet wat er gebeurd zou zijn als je geen homeopathie had gebruikt.
Ik denk niet dat jij in een positie zit om mijn vaders methode te beoordelen.quote:Best kans dat je dan ook genezen was, maar omdat je nu toevallig tegelijkertijd met homeopathie bezig was roep jij dus gelijk : "dan moet het wel daaraan gelegen hebben !".
En dat is dus niet zo - dat moet niet, het zou kunnen.
Nee, dat zijn dus niet de feiten voor de honderdste keer!quote:Jemig, hoe vaak moet ik het je nou nog duidelijk proberen te maken....
De feiten :
a) je bent hersteld van iets onbekends
b) je hebt homeopathie gebruikt.
Er is geen relatie tussen die 2 feiten aangetoond, omdat je niet weet wat er aan de hand was, en je dus niet weet of er niet hetzelfde gebeurd zou zijn als je geen homeopathie had gebruikt.
Als je echt zo geinteresseerd bent naar alle technische details tot op het kleinste nivo met aantoonbare dingen wil ik het hem best vragen hoor. Alleen heb ik het idee dat we er dan een geheel nieuw topic aan kan wijden!quote:Kom dan eens met harde feiten, vertel dan eens duidelijk wat voor ziekte je had, en wat er aan gedaan is.
And that's where you are wrong (and cross the line).quote:Ik doe geen uitspraken over of ie maar wat deed, maar inderdaad, wat ik al ugh keer heb gezegd : het is niet duidelijk of zijn behandeling de oorzaak van jouw herstel is geweest.
Aha, dus je wil 'm gewoon niet voor zijn hoofd stoten.
Da's lief, maar dat maakt een verhaal niet meer of minder waar.
("het is een feit omdat mijn vader zegt dat het zo is en ik zeg het nu tegen jou" is niet een bijzonder krachtig argument)
L.Denninger (en jij?) hebben denk ik last van korte termijn geheugen issues ofzo.quote:Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef Rasing het volgende:
Juist. Je weet niet wat er gebeurd zou zijn als er niks was gedaan door je vader.
Als je goed leest dan merk je wellicht op dat mijn vader een expert is op het menselijke lichaam en tevens een arts.quote:Op maandag 10 september 2007 14:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Waarop baseer je die conclusie? Omdat het je vader was die het vertelde?
Die heeft je waarschijnlijk ook heel lang verteld dat Sinterklaas bestaat.
Misschien omdat mijn vader een officieele en erkende arts in een heel breed spectrum?quote:Ten eerste zijn skeptische overwegingen ook interesse in de methode. Ten tweede zou ik niet weten waarom de vraag om inzicht in de gebruikte methodiek dan ineens niet meer valide zou zijn.
Ik denk dat als ik zeg dat jij niet aan mijn vader moet twijfelen dit genoeg is.quote:Oh, je snapt dus gewoon niet wat 'skeptisch zijn' inhoudt. Dat is niets meer dan dat je claims kunt staven. Vooralsnog heb ik je alleen maar dingen zien claimen, en niets zien staven.
En heel eerlijk gezegd heb ik het sterke vermoeden dat de hele 'research' ook van de uit de lucht gegrepen claims aan elkaar hangt.
...Ook als hij een arts is? Met papiertjes en al?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:08 schreef L.Denninger het volgende:
En iemand geloven omdat ie zegt "dat je niet aan z'n vader moet twijfelen" - sorry, zo werkt het niet
Wel als ie gelooft dat z'n zoon met paarden praat jaquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
...Ook als hij een arts is? Met papiertjes en al?
En dan neem je weer de aanname dat het niet kan, omdat jij het niet kan.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:27 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wel als ie gelooft dat z'n zoon met paarden praat ja
Hoezo ?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:27 schreef jogy het volgende:
Ik kan mij voorstellen, aangenomen dat darkwolf niet liegt natuurlijk, dat hier wel een te hoog graadje aan toeval meegespeeld zou hebben als er twee mensen beter werden tijdens een alternatieve behandelmethode dus zou je op zich kunnen vermoeden dat het door de behandelmethode in kwestie komt.
Nou, er zijn wel meer redenen hoor, maar inderdaad neem ik aan dat het niet kanquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:28 schreef jogy het volgende:
[..]
En dan neem je weer de aanname dat het niet kan, omdat jij het niet kan.
Als de reguliere artsen wisten dat het gevaarlijk was maar er niets tegen konden doen dan doet dat niets af aan hun diagnose dat het geen goede zaak is als je darmen niet werken, op zich, qua voedselopname enzo. Ookal is de medische wetenschap nog niet op het niveau van miracleworker, vermoedelijk weten ze wel waar ze over lullen als ze een diagnose stellen. En ja, als hij in zijn eentje was geweest was het eventueel een ander verhaal geweest, zover ik kan lezen waren het er twee dus dan is het al wat opmerkelijker.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hoezo ?
Als je niet weet wat het veroorzaakt, weet je ook niet hoe lang het duurt, wat het resultaat is (dood ? gaat het vanzelf over ?) etc.
Kortom, als je niet weet wat het is kun je simpelweg geen uitspraken doen over wat er gebeurd is.
Als ie geen homeopathie had gebruikt en hij was beter geworden had iedereen blij geweest en dat was dat,
nu heeft ie homeopathie gebruikt dus MOET het wel zo zijn want anders was het te toevallig ?
Correctie: mijn vader WEET dat ik met paarden kan praten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:27 schreef L.Denninger het volgende:
Wel als ie gelooft dat z'n zoon met paarden praat ja
Oeh, astrale-sex-met-aliens alertquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:40 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Correctie: mijn vader WEET dat ik met paarden kan praten.
En als je praten met dieren al vreemd vond, zal ik mij maar inhouden betreft wat mijn vader allemaal kan wat zogenaamd niet te bewijzen of vast te leggen is en veel verder gaat dan een beetje praten met diertjes.
Vertel dan eens welke ziekte je had ? Wat was de oorzaak ?quote:Volgens mij miste je trouwens dit stukje tekst daar je er op antwoorde toen ik dit stukje er nog bij zat te tikken:
En wederom: je zegt weer iets in de trant van dat IK niet zou weten wat er zou gebeuren als dit of als dat.
Waarom?
Dus nogmaals voor de duidelijkheid: mijn vader heeft mij ALLES verteld dus ook wat er ongeveer zou gebeuren en mij te wachten kon staan als er niks aan gedaan zou worden.
Tuurlijk snapten ze dat het gevaarlijk was, maar ik blijf herhalen - als je niet wist wat de oorzaak was, weet je ook niet wat de oorzaak heeft weggenomen - of dat ie uit zichzelf beter is geworden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Als de reguliere artsen wisten dat het gevaarlijk was maar er niets tegen konden doen dan doet dat niets af aan hun diagnose dat het geen goede zaak is als je darmen niet werken, op zich, qua voedselopname enzo. Ookal is de medische wetenschap nog niet op het niveau van miracleworker, vermoedelijk weten ze wel waar ze over lullen als ze een diagnose stellen.
Inderdaad! Bij zowel mij als mijn broertje had het effect.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:38 schreef jogy het volgende:
Als de reguliere artsen wisten dat het gevaarlijk was maar er niets tegen konden doen dan doet dat niets af aan hun diagnose dat het geen goede zaak is als je darmen niet werken, op zich, qua voedselopname enzo. Ookal is de medische wetenschap nog niet op het niveau van miracleworker, vermoedelijk weten ze wel waar ze over lullen als ze een diagnose stellen. En ja, als hij in zijn eentje was geweest was het eventueel een ander verhaal geweest, zover ik kan lezen waren het er twee dus dan is het al wat opmerkelijker.
Als jouw vader andere artsen er niet van kan overtuigen dat ie geen fantast is, wat verwacht je dan van mij..?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:55 schreef Darkwolf het volgende:
En nog een opmerkelijke feit dan wel notie:
Als mijn vader zijn research heeft vast gelegd en naar de artsen is gegaan om vervolgens af gewezen te worden, wat verwachten de mensen hier dan van mij qua het leveren van maatstaven en bewijs?
De enige reden waarom jij jezelf blijft herhalen is omdat je heel zwart-wit ziet en leest wat je wilt lezen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:52 schreef L.Denninger het volgende:
Tuurlijk snapten ze dat het gevaarlijk was, maar ik blijf herhalen - als je niet wist wat de oorzaak was, weet je ook niet wat de oorzaak heeft weggenomen - of dat ie uit zichzelf beter is geworden.
Ik heb je al ugh keer gevraagd welke ziekte het was en wat de oorzaak was.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:01 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
De enige reden waarom jij jezelf blijft herhalen is omdat je heel zwart-wit ziet en leest wat je wilt lezen.
Ik heb al gezegd dat mijn vader een arts is en geen prutser.
Uiteindelijk is hij erachter gekomen wat het was en heeft op basis daarvan een remedy kunnen maken.
Hoe toch eens op met het oordelen over iets of iemand waar jij totaal geen kaas van hebt gegeten!quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:59 schreef L.Denninger het volgende:
Je bent er dus trots op dat je vader andere artsen niet kan overtuigen dat ie geen fantast is ?
Terwijl jij 'm quote was ik 'm aan het editten om beter aan te geven wat ik bedoel :quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Hoe toch eens op met het oordelen over iets of iemand waar jij totaal geen kaas van hebt gegeten!
Meningen over iets hebben als skeptiscus is prima en je schiet maar raak hoor, maar opmerkingen als deze vind ik alles behalve constructief (zie ook vorige post betreft deze opmerking) en tevens zeer kinderachtig.
Als je zo gaat beginnen over mijn vader vraag ik mij uberhaupt af of deze discussie nog iets van nut heeft.![]()
En ik heb je al gezegd: weet ik het fijne niet van. En zo wel wat doet jou van mening veranderen betreft hoe je er nu tegenover staat?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:04 schreef L.Denninger het volgende:
Ik heb je al ugh keer gevraagd welke ziekte het was en wat de oorzaak was.
Geen idee. I'll ask him!quote:Als je vader de oorzaak wist, wat was het dan ? En wat vonden de reguliere artsen daarvan ?
Dude come on!quote:En hadden zij ook een remedie tegen die ziekte toen je vader ze eenmaal kon vertellen wat het was ?
Nu staat het er inderdaad iets tactvoller ja!quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef L.Denninger het volgende:
Terwijl jij 'm quote was ik 'm aan het editten om beter aan te geven wat ik bedoel.
Zal het hem eens vragen en laat het je dan weten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef Geartsjuh het volgende:
Darkwolf, welke ziekte hadden jij en je broer?
En welke methode gebruikte je vader om het op te lossen?
Dat bedoel ik dus !!!!quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:11 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
En ik heb je al gezegd: weet ik het fijne niet van. En zo wel wat doet jou van mening veranderen betreft hoe je er nu tegenover staat?
Kom op zeg, je zegt dat je vader er achter is gekomen wat het was.quote:Dude come on!
Ook al ga ik moeite doen om deze vragen te beantwoorden... nou ja zie mijn vorige post.
De manier waarop je over mijn vader praat lijkt uberhaupt een verloren zaak betreft het uitzoeken van deze gespecificeerde vragen!
Yupquote:Nu staat het er inderdaad iets tactvoller ja!
Maar we gaan dan ook vrij rap over en weer op het moment!
You need to get your facts straight mate!quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef L.Denninger het volgende:
Terwijl jij 'm quote was ik 'm aan het editten om beter aan te geven wat ik bedoel :
Als jouw vader andere artsen er niet van kan overtuigen dat ie geen fantast is, wat verwacht je dan van mij..?
Ja ik snap heel goed wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:14 schreef L.Denninger het volgende:
Dat bedoel ik dus !!!!
Jij roept "Mijn vader wist heel goed waar ie mee bezig was, hij wist wat het was !".
En als ik dan vraag wat het was - "Ja weet ik veel !".
Ja, het is heel belangrijk.
Zoals ik al de hele tijd zeg, als je een oorzaak weet, weet je waar je het over hebt.
Zo niet, dan zul je nooit kunnen zeggen of het een helpt of het ander, want het had net zo goed uit zichzelf over gegaan kunnen zijn.
Jij let of niet op of jij leest wederom wat jij wilt lezen.quote:Kom op zeg, je zegt dat je vader er achter is gekomen wat het was.
Dan zou ik het niet meer dan normaal vinden om dat ook even tegen de reguliere artsen te zeggen, zodat die er ook hun voordeel mee kunnen doen - en het voordeel van mensen na jou die met hetzelfde probleem bij ze aankomen.
Is dat nou zo vreemd ?
Of is het logisch om te zeggen "Ik ben er achter gekomen, maar ik ga de reguliere artsen mooi niet vertellen wat het is !" ?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:26 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
You need to get your facts straight mate!
Ik ben 25 en dit was dus meer als 20 jaar geleden.
Mijn vader begon klein en had nog niet echt een (grote) naam.
De net vertelde ik een feit betreft zijn trip naar Zwitserland omtrent de situatie 20 jaar later.
Zowel onder zijn clienten, leerlingen en verschillende artsen is hij zeer gerespecteerd in zowel binnen en buitenland ondertussen.
?quote:Als mijn vader zijn research heeft vast gelegd en naar de artsen is gegaan om vervolgens af gewezen te worden, wat verwachten de mensen hier dan van mij qua het leveren van maatstaven en bewijs?
Ik bedoel daar mee te zeggen dat jij (en wellicht andere hier) in het stadia zitten net als die artsen van 20 jaar terug. Jou houding is naar mijn idee namelijk indentiek hetzelfde.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:39 schreef L.Denninger het volgende:
Ik maak daar uit op dat de andere artsen de 'technieken' van jouw vader afwijzen.
Dus daarom draai ik jouw stelling om :
als jouw vader andere artsen niet kan overtuigen, wat verwacht je dan van mij ?
Als ie ze wel kan overtuigen, wat bedoelde je dan met bovenstaande text ?
Pssst, ik neem aan dat je identiek bedoelt, en "identiek hetzelfde" is een pleonasmequote:Op dinsdag 11 september 2007 12:04 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ik bedoel daar mee te zeggen dat jij (en wellicht andere hier) in het stadia stadium zitten net als die artsen van 20 jaar terug. Jou Jouw houding is naar mijn idee namelijk indentiek hetzelfde.
quote:Als we niet wisten wat griep was en jij zou er last van hebben, zou het best kunnen dat iemand je voorschrijft om elke dag 3 dropjes te eten.
Als jouw griepje dan weer overgaat na een paar dagen, zou je roepen - "Het is over ! Dat kan geen toeval zijn ! 3 dropjes per dag helpt tegen griep !".
Terwijl je zonder die 3 dropjes ook wel uitgeziekt zou zijn.
Je kunt volgens mij net zo goed tegen een bos wortelen gaan lullen. Dat er simpelweg sprake kan zijn van verbanden (willen) zien die er niet zijn wil gewoon echt niet doordringen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:20 schreef L.Denninger het volgende:
En dat jij toevallig beter werd terwijl je iets gebruikte wil niet zeggen dat die 2 gerelateerd zijn.
Zie mijn dropjes-voorbeeld :
Cheers! Je hebt gelijk. Daarom ging ik maar even wat lunch halen!quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:20 schreef L.Denninger het volgende:
Pssst, ik neem aan dat je identiek bedoelt, en "identiek hetzelfde" is een pleonasme
Dat is inderdaad jou mening en standpunt.quote:Mijn houding is inderdaad hetzelfde, ik wil bewijs.
En dat jij toevallig beter werd terwijl je iets gebruikte wil niet zeggen dat die 2 gerelateerd zijn.
Nee, de feiten liggen niet anders, zolang niet bekend is wat er mis was weet je ook niet of die 2 zaken gerelateerd zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:36 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Cheers! Je hebt gelijk. Daarom ging ik maar even wat lunch halen!
[..]
Dat is inderdaad jouW mening en standpunt.
De feiten liggen toch echt anders
Nou, je zou op z'n minst eens kunnen aankomen met de diagnose die je vader bij je gesteld heeft.quote:gaat het nut hebben dat ik met concrete termen en behandelswijze aan kom zetten?
2 personen kunnen ook griep hebben en dropjes eten, en natuurlijk zijn ze bezorgd als ze de oorzaak niet weten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:41 schreef jogy het volgende:
Wat betreft het dropjesgedoe kan ik maar één ding zo even 'of the bat' verzinnen. Het was niet maar één persoontje, de artsen waren voor zover ik kan opmaken wel een beetje bevreest voor hun leven maar konden niks doen en daarna zijn ze onder alternatieve zorg gegaan en zijn ze genezen.
Daar ben ik het mee eens, al ben ik bang dat dat inderdaad aan veel (huis/ziekenhuis-)artsen niet besteed is.quote:Blijft het vreemde dat artsen na het zien van een genezing van een door reguliere artsen onbehandelbaar geachte ziekte ( chronisch/terminaal Whatever ) geen onderzoek hebben gedaan of er misschien niet iets nuttigs tussen zat of omdat het spontane genezing was door een hoopje geluk. Dat is alles, een onderzoekje naar de aanleiding van genezing en meer niet. Lijkt me een goede zaak om de ziekenzorg vooruit te helpen, op zich. Ookal leidt het nergens naar. één persoon met een bepaalde aandoening die geneest kan uiteraard best heel makkelijk toeval zijn, een goede weerstand ofzo, twee mensen die door dezelfde behandeling genezen is al wat opmerkelijker te noemen. Jammer dat er niet een heel weeshuis dezelfde aandoening had, dan was het misschien pas interessant genoeg, statistisch gezien, om er een uurtje onderzoek aan te besteden.
Mijn vaders woord is wet, niet de mijne wist je nog?quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:56 schreef L.Denninger het volgende:
Nee, de feiten liggen niet anders, zolang niet bekend is wat er mis was weet je ook niet of die 2 zaken gerelateerd zijn.
En over dat "bekend zijn wat er mis was" doe je nogal ontwijkend en vaag.
Het heeft niks met "mijn gesloten houding" te maken, meer met jouw onvermogen om de relatie tussen je herstel en de homeopathische behandeling aannemelijk te maken.
Omdat jij geen flauw idee hebt waar jij en Jernau het over hebben en mijn vader wel?quote:Nogmaals - zie mijn dropjes voorbeeld, en leg me anders eens uit waarom dat NIET vergelijkbaar zou zijn met jouw geschetste situatie.
Ik begin te denken dat Jernau inderdaad gelijk heeft.
Ik zit hier echt met mijn hoofd te schudden.quote:Nou, je zou op z'n minst eens kunnen aankomen met de diagnose die je vader bij je gesteld heeft.
Welke ziekte had je nu last van ? Wat was de oorzaak ?
Want daar wordt al ellenlang om gevraagd, maar er wordt maar geen antwoord op gegeven.
OMFGquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:47 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Mijn vaders woord is wet, niet de mijne wist je nog?
Daarom is het een feit.
Hij nodigt je meerdere keren uit om maar eens naar een open dag te gaan als je 'bewijs' wilt hebben of in ieder geval een goed beeld over wie er geluld wordt, ga je niet op in. Dus als jij zo happig bent van bewijs en het blijft eisen dan zou het op zich handig zijn dat wanneer je er oprecht in geinteresseerd bent ingaat op de uitnodiging van een open dag en zelf kijken. Maarja. En voor darkwolf is het een feit ( omdat hij niet ziek meer is ) , dat klinkt misschien wat minder cirkelredenatieachtigquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:49 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
OMFG
Einde discussie, zo werkt het niet.
Doei
Ik geloof niet echt in Char, ik ken haar niet en misschien kan ze het wel maar ik heb er weinig vertrouwen in. Al heb ik wel zoiets dat het geen onmogelijkheid hoeft te zijn om 'een lijntje' te hebben met bepaalde figuren die je niet zo 123 kan zien.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:55 schreef L.Denninger het volgende:
Volgende onderwerp : Char Margolis
Zijn er mensen die echt in Char geloven ?
Ja precies! Inderdaad!quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:49 schreef L.Denninger het volgende:
OMFG
Einde discussie, zo werkt het niet.
Doei
En dan niet "Nou dat van mij was geen griepje, duh !" - je snapt hopelijk waar dit voorbeeld om gaat, dat is de basis waarom ik zeg dat de relatie tussen jouw herstel en de behandeling niet aangetoond is.quote:Als we niet wisten wat griep was en jij zou er last van hebben, zou het best kunnen dat iemand je voorschrijft om elke dag 3 dropjes te eten.
Als jouw griepje dan weer overgaat na een paar dagen, zou je roepen - "Het is over ! Dat kan geen toeval zijn ! 3 dropjes per dag helpt tegen griep !".
Terwijl je zonder die 3 dropjes ook wel uitgeziekt zou zijn.
Ja waarom nietquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:55 schreef L.Denninger het volgende:
Je wilt bewijs maar als iemand zegt ga het zelf ervaren dan wijs je naar anderen , anderen moeten het voor je bewijzen .. geloof jij dat iets bestaat als je het met eigen ogen ziet en of meemaakt of vertrouw je jezelf niet ? iets terug zei je namelijk dat als een stel artsen die man een fantast vonden dat jij er al helemaal niks mee kon .. weet jij veel waarom die artsen hem afwezen , dat kan wel 1000 redenen hebben waarom is het bij jou altijd het enige wat mogelijk is dat het niet bestaat ?quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:20 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Pssst, ik neem aan dat je identiek bedoelt, en "identiek hetzelfde" is een pleonasme
Mijn houding is inderdaad hetzelfde, ik wil bewijs.
Zie mijn dropjes-voorbeeld :
[..]
Ligt eraan, heb je genoeg koren op de molen om de skeppies bezig tevreden te houden?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:39 schreef Mirage het volgende:
goedenavond,
het is wel geen popcorn, maar mag ik mijn olijven met roomkaas even bij jullie komen snacken?
Nou koren daar houd ik mij niet zo mee bezig,quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Ligt eraan, heb je genoeg koren op de molen om de skeppies bezig tevreden te houden?
Is dat triple-blind getest en 100 keer herhaald door èchte wetenschappers?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:51 schreef Mirage het volgende:
Wisten we al dat haver erkende geneeskrachtige eigenschappen heeft?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Is dat triple-blind getest en 100 keer herhaald door èchte wetenschappers?
Als jij het niet als feit wilt herkennen moet je dat zelf weten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:11 schreef L.Denninger het volgende:
Als ik zou zeggen "Mijn papa is wetenschapper en die zegt dat het onzin is DUS is het een feit dat het niet werkt!",
zou je dan zeggen "O, nee, okee, tja, als je het zo stelt, je hebt eigenlijk wel gelijk ja !" ?
Nee?
Waarom moet ik dan iets als feit erkennen enkel op basis van wat jouw pappa ergens over zegt, terwijl je verder niet kan aantonen waarom er ook maar enige relatie zou kunnen zijn tussen de 2 betreffende events?
"We"?quote:Nog steeds valt nergens te lezen wat de oorzaak was, of welke ziekte je had, ook al hebben we daar
herhaaldelijk om gevraagd.
Nee! Natuurlijk niet! Indirect heb ik er namelijk wel op gereageerd en al 100 keer je antwoord gegeven.quote:Ik heb je meerdere malen gevraagd om aan te geven waar het verschil dan zit tussen het dropjes-geval en jouw situatie, daar wordt niet op gereageerd.
Nee met mensen zoals jij valt niet te discussieren.quote:Sorry, maar met mensen die roepen "Mjin vaders woord is wet en daarom is het een feit" valt niet te discussieren - hoe valt er te discussieren met iemand die stelt dat een relatie tussen 2 voorvallen een feit is als ie niet wil/kan aantonen waarom die relatie dan een feit zou zijn ?
"Omdat pappa het zegt" ?
Nee maar mijn intensie was ook nooit om jou over te halen.quote:"Skeptics corner" -> je moet onderbouwen, punt.
Weigeren te onderbouwen -> geen discussie mogelijk.
Je haalt een skepticus niet over door te zeggen "nou je moet het maar gewoon geloven".
Kijk dit bedoel ik met in cirkels blijven rennen en met belachelijke voorbeeld situaties op de proppen komen! Ook hier heb ik heel direct antwoord op gegeven in meerdere vormen en zelfs meerdere keren.quote:Als je op basis van argumenten door wilt discussieren, vertel me dan nou eens eindelijk wat het verschil is tussen jouw situatie en dit :
En dan niet "Nou dat van mij was geen griepje, duh !" - je snapt hopelijk waar dit voorbeeld om gaat, dat is de basis waarom ik zeg dat de relatie tussen jouw herstel en de behandeling niet aangetoond is.
Misschien is je moeder na 3 weken wel overgestapt op ander babyvoedsel omdat dat in de aanbieding was, hop, weg lichamelijke overgevoeligheid voor dat ene ingredient. Maar omdat vader bezig was met homeopathie liggen de verwachtingen aan die kant, dus roept iedereen "Hoera, vader heeft het geflikt !".
Ja dus, en nu.. ik sluit de mogelijkheid in ieder geval niet uit.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:55 schreef L.Denninger het volgende:
Aha.quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:54 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Als jij het niet als feit wilt herkennen moet je dat zelf weten.
Ik heb al gezegd dat het een feit is omdat ik genoeg over de globale gebeurtenissen weet.
Draai er nou eens niet zo omheen, en geef me gewoon antwoord.quote:Als jij deze niet wilt erkennen hoeft dat niet en is dat helemaal prima, maar ga mij niet de les voorlezen dat ik het wellicht fout kan hebbenterwijl je geen flauw idee waar jij het over hebt want dan krijg je me echt flink op stang gejaagd.
Je hebt skeptisch zijn en een mening hebben en rond uit eigenwijs zijn.
En misschien heb jij het niet door maar je neigt te vaak naar dat laatste.
(Wat Jogy al zei: als je handvaten toegediend omdat je zo happerig bent op bewijs, ga je daar niet eens op in.)
Waarom moet ik dingen geloven zonder argumenten ?quote:"We"?
De enige die hier zo continue en zo vaak op zit te hameren ben jij, terwijl je al lang een antwoord hebt gehad waarom ik deze nu even niet 1 2 3 op kan hoesten en je dus geduld moet hebben.
Reageer dan eens NIET "indirect", en vertel me gewoon waar het op neer komt !quote:Nee! Natuurlijk niet! Indirect heb ik er namelijk wel op gereageerd en al 100 keer je antwoord gegeven.
Sorry, maar je snapt het idee van discussieren niet.quote:Nee met mensen zoals jij valt niet te discussieren.
Het maakt namelijk niet uit wat wie zegt en hoe het aan je gepresenteerd word gezien het feit dat je vanaf begin af aan al de instelling had geen enkel begrip of inzicht te willen tonen in mijn verhaal.
Uit alle lappen tekst pak je continu stukjes eruit waar je lekker op kan bitchen en valt er ook continu mee in herhaling ook nog eens.
Zo vaak dat ik het idee heb dat je (zoals ik al eerder zei) of een korte termijn geheugen issue hebt, of mijn posts heel snel door leest, of dat mijn posts gewoon simpelweg te groot zijn voor jou ego.
En dat is wat ik je probeer duidelijk te maken,quote:Nee maar mijn intensie was ook nooit om jou over te halen.
Ik leg de feiten aan je voor... wat je daar mee doet mag je zelf weten.
En sorry, zo werkt het niet.quote:Geloof je het niet en wil je verdere info zodat het voor jou wat plausibeler word? Prima! Geen probleem!
Maar het enige wat jij doet is hameren en mierenneuken op van alles en nog wat.
Vooral op dingen die gewoon niet te discussieren zijn.
Mijn vader zegt het dus het is waar! Want hij heeft verteld HOE, WAT en WAAROM.
Nou, antwoord dan eens niet "indirect" maar direct !quote:En daar wilde jij toch de details van?
Nou dan! Moet je niet de discussie gaan focussen of ik of mijn vader of wij allebei er misschien niet eens naast hadden kunnen zitten.
Focus je dan op de relevante vragen.
[..]
Kijk dit bedoel ik met in cirkels blijven rennen en met belachelijke voorbeeld situaties op de proppen komen! Ook hier heb ik heel direct antwoord op gegeven in meerdere vormen en zelfs meerdere keren.
Maar bij deze speciaal voor jou een antwoord helemaal afgesteld op deze situatie schets die jij op directe wijze beantwoord wilt hebben.
Het verschil -waar jij naar vraagt- is namelijk vrij groot.
Jou voorbeeld is gebaseerd op mogelijke variabelen die zijn veranderd tijdens het zoeken na een remedy waardoor mijn vader en dr. Vogel wellicht "voor de gek zijn gehouden" omdat eigenlijk een andere factor voor het herstel heeft gezorgd.
Mijn verhaal en situatie is gebaseerd op professioneel onderzoek en heeft niks aan het toeval over gelaten. Ook dit heb ik al vele malen gezegd.
Tevens was de situatie zo verschrikkelijk serieus en ernstig dat niks dit heeft doen kunnen omkeren buiten de behandeling van mijn vader en dr. Vogel om.
Het is een lang en pijnlijk proces geweest voor zowel mijn vader, ik en mijn moeder waar jij geen kaas van hebt gegeten.
Ik maak geen grapjes.quote:Skeptisch zijn en vragen erover stellen is geen probleem.
Maar zoals jij bezig bent met rare niet constructieve opmerkingen of grapjes jaagt mij -zoals ik al zei- echt op stang en dat moet nu stoppen.
Er is geen moment gebleken dat jij ooit iets van begrip voor mijn verhaal zal opbrengen in welke vorm dan ook, wat ik ook zeg, uitleg of beantwoord.
Je haalt met jou manier van doen echt geen mensen over om veel moeite te gaan doen om een skepticus wat soepeler te doen laten staan / discussieren / verzadigen.
A:quote:
Nee ik weiger helemaal geen antwoord te geven. Deze heb ik namelijk niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 01:13 schreef L.Denninger het volgende:
Aha.
Je weigert dus nog steeds om een antwoord te geven of om je te verantwoorden.
Je blijft bij het "Pappa zegt het dus het is zo" gebeuren.
Nee ik weiger helemaal geen antwoord te geven. Deze heb ik namelijk niet.quote:Draai er nou eens niet zo omheen, en geef me gewoon antwoord.
Neem gewoon eens de moeite om me uit te leggen waarom er een verband is tussen de 2 gebeurtenissen :
a) je hertselt van een ziekte
b) Vader was bezig met homeopathie.
Dat je herstelde geloof ik direct.
Dat je vader bezig was met homeopathie ook.
Maar waar zit het punt dat je niet gewoon beter was geworden zonder die homeopathie ?
Waar zit het verschil tussen jouw geval, en mijn dropjes-geval ?
Leg me dat dan eens uit, dat zou het zo veel makkelijker maken !!!
Nee ik weiger helemaal geen antwoord te geven. Deze heb ik namelijk niet.quote:Waarom moet jij kunnen zeggen "Dit zijn de feiten" zonder te kunnen uitleggen wat er omheen gebeurt ?
Omdat er vanavond minder mensen posten die zoals ik vragen om onderbouwing ???
Als je het niet op kunt hoesten, geef me dan op z'n minst de link naar waar je me uitlegt wat het verschil is tussen het dropjes-geval en jouw situatie ?
Wees eens duidelijk !
Ik kan jou links geven naar al mijn vragen - wees eens duidelijk en vertel me dan de links naar jouw antwoorden !
Nee ik weiger helemaal geen antwoord te geven. Deze heb ik namelijk niet.quote:Reageer dan eens NIET "indirect", en vertel me gewoon waar het op neer komt !
Toen we niet wisten wat griep was en iemand schreef dropjes voor, en de griep ging voorbij - dropjes saved the day !
Vertel me nou eens DIRECT waarom jouw geval ANDER is !
Nee ik weiger helemaal geen antwoord te geven. Deze heb ik namelijk niet.quote:Nou, antwoord dan eens niet "indirect" maar direct !
Wat was er mis ? Wat was de oorzaak ?
Wat heeft je vader gedaan ?
Wie heeft dat ooit gezegd? Dat is iets wat jij jezelf maar blijft opleggen.quote:Waarom moet ik dingen geloven zonder argumenten ?
Even niet mierenneukend op het puntje "dood": het is een feit dat ik -dood of niet- voor het leven getekend zou zijn als ik het drama zou overleven.quote:Sorry, maar je snapt het idee van discussieren niet.
Ik probeer argumenten aan te dragen.
Als jij mijn argumenten neer kunt halen - so be it.
Maar jij komt alleen met dogma's aan als "Mijn pappa zegt het, dus het is zo".
Ik zeg niet dat het onzin is dat jouw vader's homeopathie geholpen heeft,
ik zeg alleen dat ik niet zie dat het aangetoond is dat dat de oorzaak is dat je niet dood gegaan bent.
Het is jouw niet bekend wat er is mis gegaan inderdaad. Dat klopt. Jij mist heel veel informatie dat het voor jou meer plausible maakt. Dus inderdaad: voor jouw is het geen feit.quote:Wat geen feit is (tot je eindelijk met informatie komt die het tegendeel bewijst),
is dat er een relatie is tussen wat je vader deed, en jouw herstel.
Want als niet bekend was wat er mis was, zou het net zo goed kunnen dat het over was gegaan.
Met, of zonder homeopathie.
Waarom heef het niet gelegen aan de wisseling van babyvoeding omdat een ander merk in de aanbieding was ?
Het verschil hier is dat ik mijn pa geloof omdat hij een arts is en een bewezen heler en omdat hij weet waar hij het over heeft. Dit is een bewezen feit en heeft niks te maken met geloof of beste intenties.quote:En sorry, zo werkt het niet.
"Pappa zegt het dus het is waar".
Mensen kunnen heilig in iets geloven, maar dat maakt het niet waar.
Mensen kunnen geloven dat Chris Angel een vrouw uit elkaar trekt, maar het is niet waar.
Mensen kunnen met de beste intenties geloven in dingen die niet kloppen.
Er zijn alleen meer mogelijkheden omdat jij deze zelf probeerd aan te dragen omdat jij het verhaal niet geloofd.quote:Ik maak geen grapjes.
Ik probeer manieren te vinden (mijn dropjes verhaal) om mensen duidelijk te maken dat er meer mogelijkheden zijn.
Het is makkelijk om verbanden te zoeken ("Ik voelde me kut! (Griep), Ik nam 3 dropjes, en 5 dagen later was ik beter !"),
het is moeilijker om het LEF te hebben om die verbanden nader te onderzoeken.
Aha, je mengt je dus in een discussie zonder dat je argumenten op bewijs hebt,quote:Op woensdag 12 september 2007 08:22 schreef Darkwolf het volgende:
Nee ik weiger helemaal geen antwoord te geven. Deze heb ik namelijk niet.
Ik weet alleen het globale verhaal van mijn vader en ja... ik geloof hem daar zijn verhaal op feiten berusten.
Deze kan ik aan hem vragen. En ik heb al gezegd: hiervoor even geduld.
Jij snapt het verschil niet tussen mijn hameren en jouw hameren.quote:Snap je misschien nu wat ik bedoel met blijven hameren en niet daadwerkelijk accepteren of uberhaupt lezen wat ik al geschreven had?
Hoe valt "mijn papa's woord is wet, het is een feit !" anders te interpreteren dan, als je het vertikt om je verhaal te staven met de dingen waar ik al tijdenlang om vraag ?quote:Wie heeft dat ooit gezegd? Dat is iets wat jij jezelf maar blijft opleggen.
Als je argumenten had gehad had je ze wel gebruikt onderhand.quote:Het is jouw niet bekend wat er is mis gegaan inderdaad. Dat klopt. Jij mist heel veel informatie dat het voor jou meer plausible maakt. Dus inderdaad: voor jouw is het geen feit.
Jou manier van schrijven doet het overkomen dat het over het algemeen geen feit is.
Tuurlijkquote:Voor jou (en wellicht andere mensen in het topic) is het geen feit.
Maar over het algemeen (en voornamelijk buiten dit topic) is het wel degelijk een feit.
KOM DAN POTVERDULLEME EENS MET DIE INFORMATIE !quote:En ik kan niet het tegendeel bewijzen, enkel doen wat ik kan qua extra informatie aanleveren om het voor jou duidelijker te maken.
Uiteindelijk blijft het aan jou om te erkennen of het een feit is of niet.
Oh, ik dacht al, ik had al meer dan 15 regels geen "bewezen feit" meer gelezenquote:Het verschil hier is dat ik mijn pa geloof omdat hij een arts is en een bewezen heler en omdat hij weet waar hij het over heeft.
[Dit is een bewezen feit
Prima, ik neem 'm aan.quote:en heeft niks te maken met geloof of beste intenties.
En ga nu niet weer in cirkeltjes draaien dat het geen feit is omdat ik het niet bewijs hier in dit topic maar claim, want zoals Jogy al zei: ik heb je al keihard bewijs in je handen gestopt in de vorm van een uitnodiging waar jij tot nu toe niet op bent in gegaan.
Inderdaad, ik neem de uitdaging aan en ik zal er vol verslag van doen in [Tru].quote:Dus als je echt bewijs wilt op het nivo dat jij wenst (op een aantal punten), dan weet jij wat je te doen staat!
Ik heb het niet eens zozeer gehad over dat ik het niet geloof, ik hebt het al die tijd gehad over dat er geen bewezen link is tussen jouw herstel en de homeopathische behandeling.quote:Er zijn alleen meer mogelijkheden omdat jij deze zelf probeerd aan te dragen omdat jij het verhaal niet geloofd.
Hier moet ik continu op antwoorden van jou terwijl er geen antwoorden zijn.
KOM DAN EENS MET DAT BEWIJS !quote:Er geen andere mogelijkheden heb ik je al tig keer verteld, mits mijn vader het tegendeel kan bewijzen omtrent deze stelling van jou.
Maar toch blijf je wel reageren, maar vertik je het om met argumenten of bewijs te komen.quote:En met grapjes bedoelde ik -bijvoorbeeld- mijn vader oordelen op basis van jou mening dat hij niet echt een geloofwaardig persoon is als hij zijn zoon geloofd betreft het praten met dieren.
Dat geeft niet echt de indruk -zoals ik al zei- dat jij uberhaupt ooit de feiten gaat geloven, wat ik ook ga tikken in dit topic of ga aanleveren qua informatie.
Aha, je hebt geen antwoorden, bewijs of argumenten.quote:Nee ik weiger helemaal geen antwoord te geven. Deze heb ik namelijk niet.
Ik weet alleen het globale verhaal van mijn vader en ja... ik geloof hem daar zijn verhaal op feiten berusten.
Deze kan ik aan hem vragen. En ik heb al gezegd: hiervoor even geduld.
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken , ik ben door de jaren heen vaak naar dat soort avonden geweest en nog nooit werd er van tevoren gevraagt met wie je contact wilde hebben ...quote:Op woensdag 12 september 2007 01:22 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
A:
http://www.youtube.com/watch?v=NrJsAEvQFCI
B:
http://www.depers.nl/binnenland/93704/Char-Char-Charlatan.html
Kijk eerst naar A (Echt, kijk en luister 't helemaal uit!),
lees dan B (Lees het !! echt !!),
en vertel nog eens dat het daar niks mee te maken heeft
En als ze dat niet kan ? Want dat is dus precies waar het om gaatquote:Op woensdag 12 september 2007 10:16 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus als een char contact kan maken met een andere dimensie of frequentie of wat dan ook , zeg ik , ja , waarom niet ?
Wat Char beteft weet ik het niet,quote:Op woensdag 12 september 2007 10:17 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En als ze dat niet kan ? Want dat is dus precies waar het om gaat
Bij het in de arm nemen van een aannemer moet je ook goed oppassen (genoeg miskleunen),quote:Op woensdag 12 september 2007 10:21 schreef Summers het volgende:
Overal heb je zwendelaars , in alle beroepsgroepen en lagen van de bevolking , als 1 een zwendelaar is van een bepaalde groep wil dat nog niet zeggen dat iedereen dat is want dan zou iedereen verrot zijn en onbetrouwbaar of niet bestaan .
Die kunnen tenminste nog afstuderenquote:Op woensdag 12 september 2007 10:24 schreef Mirage het volgende:
[..]
Bij het in de arm nemen van een aannemer moet je ook goed oppassen (genoeg miskleunen),
tegenwoordig moet je je zelfs afvragen of de arts in het ziekenhuis wel afgestudeerd is
Heeft jouw glazen bol je informatie verschaft over de leerprestaties, mogelijkheden of het iq van betrefende personen dan?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:25 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Die kunnen tenminste nog afstuderen
Nee, niet over de "betrefende" personen, meer over dat er op hun gebied daadwerkelijk universitaire opleidingen zijnquote:Op woensdag 12 september 2007 10:27 schreef Mirage het volgende:
[..]
Heeft jouw glazen bol je informatie verschaft over de leerprestaties, mogelijkheden of het iq van betrefende personen dan?![]()
En waar het mij om gaat , als ze het niet kan is er wel iemand anders die het kan want DAT HET KAN , weet ik al .quote:Op woensdag 12 september 2007 10:17 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En als ze dat niet kan ? Want dat is dus precies waar het om gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |