abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:45:03 #1
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_52287310
quote:
Jaja, hier in TRU is nu een heus plekje voor de skeptici, waar zij met de scepter zwaaien. Dit om te voorkomen dat sommige topics helemaal de verkeerde kant op gaan omdat sommige mensen niets zien in een bepaald topic en hun waarheid daarover willen verkondigen of het nou ontopic is of niet. Dit betekent geenszins dat er geen plek is om een eventueel skeptische mening te verkondigen in een bepaald topic maar het is dus niet de bedoeling om een heel topic vol te gooien met een wellus nietus spelletje. Aan de andere kant is zo'n discussie wel goed om te hebben dus is er een probleem. Iedereen moet de ruimte krijgen om zijn mening te verkondigen maar een topic moet er niet aan onderdoor gaan.

Het idee is oorspronkelijk van L.Denninger met de wat minder subtiele titel: [Centraal] Bash hier Truthers Maar het idee is goed.

Wel wat regeltjes natuurlijk, sorrie.

Hou het beleeft en respectvol, probeer het kleineren tot een minimum te beperken want dat staat een gezonde discussie alleen maar in de weg, dit geldt voor iedereen want skeptici èn zwevertjes hebben er allemaal weleens een handje van om te denken dat de andere een beetje gek is.

Het doel: als er een wel/niet discussie tussen users begint te ontstaan over het wel of niet mogelijk zijn van iets dan gooi je het linkje hier neer en gaat erop verder. Zet het linkje van je post ook in het topic waar het onstaan is en nodig de oponent uit om hier verder te gaan. Dit kan ook gedaan worden door een modje. Dan geven we met zijn alle het oorspronkelijke topic de kans om de weg op te gaan wat de TS in gedachte had, wat meestal een heel andere gedachte is dan wat degene die ertegen in gaat voor ogen heeft.

Zullen we dan ook meteen met zijn allen bewijzen dat mensen het met elkaar oneens kunnen zijn zonder elkaar in de haren te vliegen? Tof.

Oh trouwens, het is dus niet zo dat elke wel/niet discussie in TRU hierheen gesleept wordt, soms is het doel van een topic zelf om over het mogelijke waarheidsgehalte van iets te praten en die blijven dan ook gewoon gevoerd worden in het desbetreffende topic.
Hier verder dus!

Het vorige topic: The skeptic's corner. Deel 1

Kleine edit om verwijzing naar vorige topic toe te voegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door jogy op 11-08-2007 23:45:31 ]
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:48:39 #2
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_52287383
TruVP
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_52289104
"zwevertjes" ? Waarom een verkleinwoord . Zegt genoeg over het standpunt over onverklaarbare zaken.

Weet je welke term de wijsbegeerte gebruikt om mensen aan te duiden die door alleen logica en rede te gebruiken om tot de waarheidte komen?

Naïef.

Dit maakt de stand 149 voor de waarheid aanhang en 148 voor de trial en error clan : )

Good Luck with the debate!!!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:23:51 #4
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_52291948
Jammer dat de wijsbegeerte niet echt bekend staat om z'n "exacte" statements, hè? Ook jammer dat de originele statement van Jogy, moderater alhier, afkomstig is. Dus de stand is nu 148 tegen min 2

Maar we gaan door met de discussie. De laatste posts in de vorige thread gingen over dubbelblinde onderzoeksmethoden.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_52292341
Ik vind 'zwevertjes' nogal een denigrerende uitdrukking.

Door te stellen dat het 148-0 is geef je te kennen dat je de absolute waarheid in pacht hebt. Dat is naïef.
pi_52292374
Succes met de discussie!
pi_52293144
toch maar ff tvptje

misschien dat ik nog nog ooit zin heb om al die lappen tekst door te lezen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:45:50 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52295695
Even een kleine leugen uit de OP weggehaald.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:49:11 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52295765
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:39 schreef StallionJack het volgende:

Door te stellen dat het 148-0 is geef je te kennen dat je de absolute waarheid in pacht hebt. Dat is naïef.
Ach, ik vind mezelf ook wel een zwevertje maar dat is helemaal geen denigrerende uitdrukking. Het betekent voor mij gewoon dat je open staat voor wat mogelijk is., ookal is het vooralsnog niet wetenschappelijk te bewijzen.
Vrijheid
  zondag 12 augustus 2007 @ 03:19:34 #10
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52299142
puntenteling gaat nergens over .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 12 augustus 2007 @ 06:56:20 #11
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_52299826
zweefteven, skeppers, lekker boeiend wat ze je hier noemen..
Laten we de discussie een beetje constructief en sceptisch houden (zie TT)
zzz
pi_52299872
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:39 schreef StallionJack het volgende:

Lief toch, die naieve sceptische mensjes Got to love them
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_52300264
Leg mij aub eens uit dan waarom ik zo naief ben dan?
pi_52301146
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:17 schreef StallionJack het volgende:
"zwevertjes" ? Waarom een verkleinwoord . Zegt genoeg over het standpunt over onverklaarbare zaken.

Weet je welke term de wijsbegeerte gebruikt om mensen aan te duiden die door alleen logica en rede te gebruiken om tot de waarheidte komen?

Naïef.
mja, en mensen die alles maar voor zoete koek slikken of eigen ervaringen als leidend gebruiken noemen ze goedgelovig

wat is je punt ?
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:19:13 #15
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52301307
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 09:43 schreef Toryu het volgende:
Leg mij aub eens uit dan waarom ik zo naief ben dan?
dat je iets wat je niet kent en anders is dan de wereld die je nu kent wilt uitleggen op basis van twee dingen, logica en rede ,
wie zegt dat dat kan ? je kan niet van tevoren zeggen hoe iets kan werken als het tot nu toe nog niet heeft gewerkt ..als het nu nog niet is bewezen is het toch logisch dat het niet genoeg is ?
Als iets niet werkt dan ga je toch andere
invalshoeken bekijken ? mensen die meer meemaken (praktijk) zeggen dat het in jezelf zit en mensen die het niet meemaken houden vast aan logica en rede (theorie)... wil je gelijk hebben of wil je het ervaren ?
nee , wat doet men .... als het niet in dat hokje past dan heb ik
'gewonnen" en het bestaat niet . Dat is naief .
en los van wie gelijk heeft , je geeft een groep geen 0 punten , dat is ongevoelig en arrogant .
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:25:23 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52301382
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:07 schreef osho het volgende:

[..]

mja, en mensen die alles maar voor zoete koek slikken of eigen ervaringen als leidend gebruiken noemen ze goedgelovig

wat is je punt ?
ieder mens gebruikt zijn of haar ervaringen als leidend , ook jij slikt jouw ervaringen als zoete koek , zo kom je op je mening.
skepters vergeten 1ding , zwevers zijn mensen zoals iedereen , jij en ik ,alleen met een andere ervaring maar nog altijd je gelijke.
verbeter de wereld en begin bij jezelf.
pi_52301409
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:25 schreef Summers het volgende:

[..]

ieder mens gebruikt zijn of haar ervaringen als leidend , ook jij slikt jouw ervaringen als zoete koek , zo kom je op je mening.
dat ligt eraan wat ik ervaar
quote:
skepters vergeten 1ding , zwevers zijn mensen zoals iedereen , jij en ik ,alleen met een andere ervaring maar nog altijd je gelijke.
gelijkwaardig zeker, gelijkaardig betwijfel ik
quote:
verbeter de wereld en begin bij jezelf.
wat heeft dat er mee te maken
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:32:47 #18
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_52301455
Als dit maar niet weer zo'n "Jij bent gewoon closed-minded !" discussie wordt
Er is een verschil tussen geloven dat er nog dingen zijn die we niet weten en je vastklampen aan elk verhaal waar een 'paranormaal' tintje aan zit.
zzz
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:55:14 #19
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52301753
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:32 schreef L.Denninger het volgende:
Er is een verschil tussen geloven dat er nog dingen zijn die we niet weten en je vastklampen aan elk verhaal waar een 'paranormaal' tintje aan zit.
Ik ervaar dat er meer is , (praktijk) dat is iets anders dan vastklampen aan elk verhaal waar een paranomaal tintje aan zit . voor mij werkt het dus , vastklampen is wat mensen met rede en logica doen want dat WERKT NIET , of wel ??????
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:59:59 #20
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52301842
je hoeft geen einstein te zijn om tot de conclusie te komen dat als iets niet werkt dat je dan een andere manier moet proberen . Mensen die zeggen dat het op een andere manier werkt die wijs je af omdat je vasthoud aan een manier die niet werkt , en blijft tegen ze praten dat ze het mis hebben ,ondertussen ervaar jij nog steeds niks en de anderen wel ... over rede en logica gesproken he .................
pi_52301952
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:59 schreef Summers het volgende:
Mensen die zeggen dat het op een andere manier werkt die wijs je af omdat je vasthoud aan een manier die niet werkt
wat bedoel je ?
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:28:20 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52306964
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 03:19 schreef Summers het volgende:
puntenteling gaat nergens over .
Dat hoe dan ook. Maarja, sommige mensen willen hun gelijk halen ookal moeten ze het zelf doen.
Vrijheid
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:37:26 #23
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_52307144
Sjongejonge wat happen jullie op dat puntentellinggrapje zeg. 149-0 wat mij betreft.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:40:49 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52307193
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:37 schreef Rasing het volgende:
Sjongejonge wat happen jullie op dat puntentellinggrapje zeg. 149-0 wat mij betreft.
Het gaat om het principe. Als het omgedraaid was geweest hadden er ook wel een paar van het skeptische kamp gaan happen.
Vrijheid
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:06:59 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52307654
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:32 schreef L.Denninger het volgende:
Jup, helemaal mee eens. En eerlijk gezegd zie ik hier ook weinig mensen in het spirituele kamp die zich overal aan vastklampen. Gelukkg zie ik ook weinig skeptische mensen zich vastklampen aan de gedachte dat er helemaal niets is wat de wetenschap nog niet heeft ontdekt en dat de rest dus onzin is.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')