abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52689152
In dit topic gaan we terug in de tijd. 10 jaar om precies te zijn..
En als iets snel herinneringen boven doet drijven is het wel muziek.
Daarop ligt in dit topic dan ook de nadruk: wat stond er precies 10 jaar geleden boven aan de hitlijsten?
Maar schroom niet om hierop je herinneringen de vrije loop te laten..
Herinner je je door dat ene pophitje ineens weer je 14e verjaardag?
Komt door die schuifelplaat je afstudeerfeest weer boven drijven?
Of herinnert dat kutnummer je aan de muziek die je destijds wél kon waarderen?
Deel het hier!
Ik zorg ervoor dat elke week netjes de nieuwe lijstjes verschijnen…

Uiteraard is je mening (van toen en nu) over de wekelijkse nummers ook welkom

Dit zijn de hitlijsten van week 34, 23 augustus, 1997

Single Top 10
1: Puff Daddy & Faith Evans & 112 – I’ll Be Missing You
2: Will Smith – Men In Black
3: T Spoon – Sex On The Beach
4: Freek de Jonge & Stips – Leven Na De Dood
5: Notorious B.I.G. & Puff Daddy – Mo’ Money Mo’ Problems
6: Backstreet Boys – Everybody (Backstreet’s Back)
7: R Kelly – Gotham City
8: Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis – Wereld Zonder Jou
9: DJ Madman – Meisje (Zo Lelijk Als De Nacht)
10: Coolio – CU When U Get There

Nieuwe binnenkomers Top 40:
21: No Mercy – Kiss You All Over
22: De Bos – On The Run
26: Tina Cousins – Killing Time
30: De Kast – In Nije Dei

Nieuwe binnenkomers Tipparade:
Beperkt tot nummers die de Top 40 niet haalden, want die komen toch nog wel voorbij..
24: Age Of Love - Age Of Love
25: Ross & Iba - Je Weet Wel
27: Texas - Black Eyed Boy
28: Wet Wet Wet - Yesterday
29: Taai Taai - Roed Zien De Roeze

Album Top 10
1: Backstreet Boys – Backstreet’s Back
2: The Prodigy – The Fat Of The Land
3: Eternal – Before The Rain
4: Radiohead – Ok Computer
5: Spice Girls - Spice
6: Puff Daddy & Family – No Way Out
7: Marco Borsato – De Waarheid
8: No Mercy – My Promise
9: David Bowie – The Singles Collection
10: Meredith Brooks – Blurring The Edges

Nieuwe binnenkomers album Top 100:
1: Backstreet Boys – Backstreet’s Back
70: Bob Dylan – The Best Of
75: Marco Borsato – Marco

Alarmschijf
Blackstreet ft. Slash - Fix

Filmpremières in week 34

Ik zie hier regelmatig rode kruisjes, mocht dat bij jou ook het geval zijn, laat het dan even weten, dan zoek ik naar een andere manier om de plaatjes te plaatsen!

Aanvullen van Youtube-linkjes e.d. stel ik natuurlijk altijd op prijs!

[ Bericht 1% gewijzigd door Maartel op 26-08-2007 20:41:26 ]
pi_52689409
Nostalgie (l)
pi_52689536
Maar dat is 10 jaar en één week geleden
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:12:21 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_52689938
Hmm die eerste periode nadat mijn oudste dochter werd geboren.
pi_52691139
Time flies zullen we maar zeggen heb nog de dubbel CD van BIG van toen ie net neergepaft was (en ik nog met mn modempje 20 minutes moest wachten om 1 nummer to downen)
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  Trouwste user 2022 zondag 26 augustus 2007 @ 04:34:00 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_52692086
Mooie tijden met de backstreet boys. Hoe snel de afgelopen 10 jaar de muziek minder is geworden

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52692173
De nacht is foarby, de sinne is frij, omheech te gean
Aanst wurdt it dei, de moarn is te nij, om stil te stean
It libben wie wrang, it wachtsjen te lang. Mar 't nimt in kear
Wes mar net bang, nea wer bang, it hoecht net mear

Der sil gjin dei begjinne, dat ik net by dy bin
Gjin oerwurk foar us rinne, sunder sin.

refr.:

Jou my dyn han, jou my dyn hert
Asto it doarst mei my Hjir is myn han, hjir is myn hert
'k Jou myn bestean oan dy Lang wie it kald en tsjuster, aanst komt de dei
Fynt it ljocht syn wei, yn in nije dei

'k Kaam net ut e rie, it paed dat ik gie, it wie sunder ein
De tiid dy't der wie, it hert dat ik hie, it wie fersein
'k Ha my oan dy jun, mysels yn dy fun, 'k gebjin op e nij
Leafde hat wun, twa minsken bun, mar fugelfrij

Der sil gjin dei begjinne, dat ik net by dy bin
Gjin oerwurk foar us rinne, sunder sin.

refr.

Lang wie it kald en tsjuster, aanst komt de dei
Fynt it ljocht syn wei, yn in nije dei

pi_52692936
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:52 schreef Jesse_ het volgende:
Maar dat is 10 jaar en één week geleden
daar kwam ik ook net achter...
Ik plaats de juiste lijst straks wel even.. ik ging af op de datum, en die van week 33 kwam dichterbij 26 augustus

edit: het klopt wel.. de lijst is uitgegeven op zondag 23 augustus, in week 34, maar het is lijst 33 van 1997
pi_52692970
Freek

Die DJ Madman is ook geniaal
  zondag 26 augustus 2007 @ 10:17:56 #10
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52692979
Wat een bagger werd er toen gemaakt zeg...
Alleen Tong's favoriet in de album top 10 doet er toe.
pi_52693179
Zo, OP is uitgebreid met Alarmschijf en Filmprémières.. als iemand nog een lijst weet van alle TMF Superclips door de jaren heen dan voeg ik die graag toe (waren toch ook sterk deel van wat je in bepaalde week het meeste voorbij hoorde/zag komen).

Als ik afga op het lijstje zat ik in de zomer van 1997 vooral veel bij een vriendje thuis (de laatste zomer voordat ik andere vrienden maakte ).. Ik zie alle clips nog zo voorbij komen op de tv in hun woonkamer, vlak voordat we gingen voetballen of Nintendo 64-en
Oja, en ik was verliefd op 'm, dat was soms wel wat minder

Wat betreft de muziek:
Vond ik destijds maar moeilijk "R&B, wat is dat??", maar inmiddels wel een lekker nostalgisch nummer, en een flinke klassieker (het was ook de bestverkochte single van 1997), als ik 'm hoor is het weer helemaal 1997

Ik besef nu pas dat opvolger 'Black Suits Coming' precies 5 jaar later in zomer 2002 verscheen.. wel een geinig nummer, wederom een duidelijk sample..

Leuk zomernummer, herinner me vooral nog het stukje "She came from sweden" (waarbij Sweden heel hoog werd uitgesproken )

Nooit de charme van ingezien, van Freek zelf ook niet trouwens

Vond ik destijds ook maar moeilijk, later, vooral door het Upside Down-sampletje nog best gaan waarderen

Klassieker! Doet het nog steeds goed op 90's-feestjes en soms zelfs op een gewone zaterdagavond als de stemming er goed in zit

R. Kelly heb ik altijd maar slome k*tmuziek gevonden...

Destijds nog ruzie over gehad met een vriendje omdat hij overtuigd was dat het jongetje en meisje in de clip écht Marco en Trijntje waren, terwijl het mij niet erg logisch leek dat er gezamenlijk beeldmateriaal uit hun jeugd bestond

Wat een draak van een plaat.. eigenlijk veranderen de hitlijsten nooit hè, dit soort Nederlandse bagger wordt eens in de zoveel tijd gewoon een onverwachtte hit..

Hoewel ook soort van R&B vond ik dit destijds dus wel leuk.. stuk vrolijker dan Gangsta's Paradise, maar lekker zomers..

26: Tina Cousins – Killing Time
Ge-wel-dig nummer

Van de albums heb ik alleen Spice in huis, en die heb ik zelfs jaren later pas gekocht.. Destijds kocht ik maar 5 cd's per jaar ofzo.. Ik verslond rond deze tijd Tragic Kingdom en The Bridge van Ace Of Base

Qua films was het niet veel hè, maar ik heb ze toch maar geplaatst, wie weet dat bij anderen wel belletjes gaan rinkelen...
pi_52693547
Tipparade is ook toegevoegd..
Texas
(er zijn regelmatig van die nummers die ik zo goed herinner dat ik verbijsterd ben dat ze nooit in de Top 40 hebben gestaan, en dit is er zo eentje )
  Redactie Sport zondag 26 augustus 2007 @ 11:48:28 #13
109131 crew  sportfreak
pi_52694126
Toen werd er nog goede muziek gemaakt.

Tuurlijk zat er nog wel wat bagger tussen, maar vergeleken met tegenwoordig waren het toen topjaren.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:51:49 #14
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52694182
Tja hitparades zijn tegenwoordig bepaald geen afspiegeling van wat er aan goede muziek gemaakt wordt. Er wordt momenteel namelijk verschrikkelijk veel mooie muziek gemaakt. Dit zie je alleen niet/nauwelijks terug in de hitlijsten
pi_52694254
ik ben de top 10 eens aan 't beluisteren en herinner me nu ineens dat ik met een vriendin nog een cover van Wereld Zonder Jou heb opgenomen (er was een context, iets met een uit-de-hand-gelopen grap en een verjaardagscadeau voor een vriendin )

Dat was trouwens pas in zomer 1999 dus ik meld het over 2 jaar nog wel een keer
pi_52694322
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:51 schreef peaceman het volgende:
Tja hitparades zijn tegenwoordig bepaald geen afspiegeling van wat er aan goede muziek gemaakt wordt. Er wordt momenteel namelijk verschrikkelijk veel mooie muziek gemaakt. Dit zie je alleen niet/nauwelijks terug in de hitlijsten
Ach aan het bovenstaande lijstje te zien was dat 10 jaar terug niet héél veel anders..
Er zitten wat aardige nummers tussen (vooral qua nostalgisch gehalte) maar zo'n DJ Madman is natuurlijk bagger, en ook de rest van het lijstje is niet veel meer dan 'aardige radiovulling', waarvan 4 van de 10(!) nummers ook nog eens zwaar leunen op het samplen van een ouder nummer..
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:00:11 #17
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52694354
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:58 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ach aan het bovenstaande lijstje te zien was dat 10 jaar terug niet héél veel anders..
Er zitten wat aardige nummers tussen (vooral qua nostalgisch gehalte) maar zo'n DJ Madman is natuurlijk bagger, en ook de rest van het lijstje is niet veel meer dan 'aardige radiovulling', waarvan 4 van de 10(!) nummers ook nog eens zwaar leunen op het samplen van een ouder nummer..
Bands als Pearl Jam, Radiohead, Nirvana, Smashing Pumkins enz. hebben in de 90-iger jaren toch wel hits gehad....Maar het gros was zwak, dat is waar.
pi_52694458
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:00 schreef peaceman het volgende:

[..]

Bands als Pearl Jam, Radiohead, Nirvana, Smashing Pumkins enz. hebben in de 90-iger jaren toch wel hits gehad....Maar het gros was zwak, dat is waar.
Net zoals 'goede' artiesten tegenwoordig ook nog af-en-toe één radiohitje hebben.. maar misschien lag de balans in de jaren 90 inderdaad wel anders hoor.. Ik vind het lastig in te schatten óf nostalgie een grote rol speelt of vroeger echt alles leuker was
(ik sta er bijvoorbeeld ook van te kijken dat Garbage maar 1 top40-notering heeft gehad (nummer 34 ) terwijl ik voor mijn gevoel best wel ben opgegroeid met hun singles op MTV e.d.
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:09:24 #20
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52694547
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:05 schreef Maartel het volgende:

[..]

Net zoals 'goede' artiesten tegenwoordig ook nog af-en-toe één radiohitje hebben.. maar misschien lag de balans in de jaren 90 inderdaad wel anders hoor.. Ik vind het lastig in te schatten óf nostalgie een grote rol speelt of vroeger echt alles leuker was
(ik sta er bijvoorbeeld ook van te kijken dat Garbage maar 1 top40-notering heeft gehad (nummer 34 ) terwijl ik voor mijn gevoel best wel ben opgegroeid met hun singles op MTV e.d.
Het verschil met met name de deccenia daarvoor zijn schrijnend. Wat wij nu de moeite waard vinden van de jaren 80 zijn in heel veel gevallen artiesten die ook hits hadden. In de jaren 90 werd dat minder en tegenwoordig is het bedroevend laag. Maar misschien zien 'we' (lees de massa) dat over 10 jaar wel weer anders.
Wel weet ik dat de goede muziek van nu in mijn ogen nauwelijks te vinden is in de hitlijsten. Erg vind ik dat trouwens niet.
pi_52694643
quote:

Ik zag haar (Linda Estelle?) een maandje terug hier nog op treden tijdens de zomerfeesten..
Was wel sneu, echt zo'n klein braderie-podiumpje, met zo'n 50 man publiek wat haar wat verveeld aanstaarde, terwijl zij nog steeds haar oude hitjes zong met vol enthousiasme (nja, als ze er zelf ook verveeld bij was gaan staan was het net zo sneu geweest eigenlijk, en ze zal er wel oké van kunnen leven.. maar toch een beetje tragisch als je eerst 'wereldhits' scoort met je band)

Wat betreft de clip: dat dansje!
pi_52697713
Goed topic Maartel, erg leuk idee!
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:36 schreef Maartel het volgende:

Ik zorg ervoor dat elke week netjes de nieuwe lijstjes verschijnen...
Top. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_52697968
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:32 schreef Misstique het volgende:
Goed topic Maartel, erg leuk idee!
[..]

Top. .
dank je!

Ligt het overigens aan mij of leveren de filmplaatjes rode kruisjes op?
Ik zag ze in eerste instantie wel goed (misschien omdat ze in m'n cache zaten), anders moet ik ze even op mijn eigen server zetten..
pi_52698200
Ik zie ze hier gewoon. En idd, echt een top-topic Zonet alle filmpjes gekeken, en genoten
pi_52707208
Zo, het lijstje van week 35 staat ook vast klaar.. (officieel begint die natuurlijk over een paar uur al, maar ik wacht netjes tot volgend weekend )
Het valt me nog mee hoe enorm veel van die clips daadwerkelijk terug te vinden zijn (waaronder een paar die ik echt leuk vond weer eens te zien)! Wel zo leuk
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 23:36:12 #26
862 Arcee
Look closer
pi_52713629
Wat kon Seedorf nou gebeuren, toen hij van 11 meter schoot?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52713765
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:36 schreef Arcee het volgende:
Wat kon Seedorf nou gebeuren, toen hij van 11 meter schoot?
die zin is me het meest bijgebleven..
Vooral omdat ik destijds al blij was dat ik überhaupt net wist wie Seedorf was zodat ik nog een beetje mee kon lachen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2007 @ 00:22:39 #28
862 Arcee
Look closer
pi_52715051
Op #38 in de 17e week genoteerd: Hero - Toen Ik Je Zag.

Mijn favoriete nummer uit de lijst van die week van 10 jaar geleden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2007 @ 00:24:38 #29
862 Arcee
Look closer
pi_52715104
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:36 schreef Maartel het volgende:
Sling Blade. Fantastische film.
pi_52715195
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:22 schreef Arcee het volgende:

Ik kan natuurlijk ook de Top40 elke week plaatsen, maar da's wel weer een enorme lijst, denk dat ik me voor de 'vlugge Fok!-er' toch maar even beperk tot deze lijstjes (komen toch alle top40-nummers 1 keer voorbij )
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:31:18 #31
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52720785
Kwaliteitstopic dit
pi_52731629
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:22 schreef Arcee het volgende:

Nou lees ik net over dat nummer dat Antonie Kamerling zelf heeft verteld dat ie erg veel moeite had met zingen, zoveel dat John Ewbank woord voor woord uit alle takes heeft moeten knippen om het nog een beetje aanhoorbaar te maken
O, en dat Guus Meeuwis het had geschreven, dat wist ik ook nog niet
(ik wist wel dat hij het ook had opgenomen maar dacht altijd "hè Guus, nog zo'n laffe cover?" )
pi_52744854
Ik wilde eigenlijk die top 10 + nieuwe binnenkomers recenseren, had dat in eerste instantie ook gedaan in deze post, maar heb die recensies wegens teveel negativiteit maar weer gewist. Niks tegen mainstream, maar het lijstje in dit topic is wel erg zouteloos, hoor.

Men zegt dat het niveau van de mainstream muziek jaren terug zo veel hoger lag, maar zeg eerlijk... zo groot is het kwaliteitsverschil tussen de top 10 van 10 jaar terug en nu toch niet?

10 jaar terug:

----------------------------------------------------------------------------------------

nu (uitgaande van de single top 100, die enkel op verkoop gebaseerd is):
1 1 7 mika - relax, take it easy ( 100 )
2 3 16 andre hazes & gerard joling - blijf bij mij ( 91 )
3 2 10 jeroen van der boom - jij bent zo ( 82 )
4 5 5 timbaland ft keri hilson - the way i are ( 58 )
5 -- 1 guus meeuwis - proosten ( 47 )
6 6 4 yves larock - rise up ( 39 )
7 12 3 fergie - big girls don't cry ( 37 )
8 56 2 bob sinclar pr fireball - what i want ( 29 )
9 -- 1 james blunt - 1973 ( 29 )
10 4 7 dries roelvink - ik kom eraan (route du soleil) ( 28 )

Nu (uitgaande van de top 40, waar airplay bij zit. Ik weet niet hoe het 1997-lijstje is samengesteld dus vermeld ik beide hedendaagse lijstjes maar):
01 01 7 MIKA - Relax, Take It Easy
02 02 9 JEROEN VAN DER BOOM - Jij Bent Zo
03 03 6 TIMBALAND ft KERI HILSON & D.O.E. - The Way I Are
04 05 3 FERGIE - Big Girls Don't Cry
05 06 5 YVES LAROCK - Rise Up
06 04 13 ENRIQUE IGLESIAS - Do You Know (The Ping Pong Song)
07 27 2 GUUS MEEUWIS - Proosten
08 07 16 ANDRE HAZES & GERARD JOLING - Blijf Bij Mij
09 NE 1 BOB SINCLAR pres FIREBALL - What You Want
10 12 5 HELLOGOODBYE - Here (In My Arms)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2007 09:38:21 ]
pi_52751695
tvp
pi_52751869
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 07:42 schreef female81 het volgende:
Ik wilde eigenlijk die top 10 + nieuwe binnenkomers recenseren, had dat in eerste instantie ook gedaan in deze post, maar heb die recensies wegens teveel negativiteit maar weer gewist. Niks tegen mainstream, maar het lijstje in dit topic is wel erg zouteloos, hoor.

Men zegt dat het niveau van de mainstream muziek jaren terug zo veel hoger lag, maar zeg eerlijk... zo groot is het kwaliteitsverschil tussen de top 10 van 10 jaar terug en nu toch niet?
Die stelling vind ik persoonlijk ook altijd onzin..
Ik vond je recensies wel meevallen trouwens. Ik was het er wel niet allemaal mee eens (maar ik word dan ook vaak blij van mierzoete pop) maar ik vond het niet zeurderig of onnodig negatief overkomen
Dat het lijstje niet het sterkste lijstje uit ruim 40 jaar hitlijst-historie is geloof ik graag, maar daar is ie ook niet op uitgezocht.. het is gewoon 10 jaar terug op een willekeurig moment.. tuurlijk had ik het lijstje van 11 en 9 jaar terug er naast kunnen houden om te kijken welke me het beste beviel, maar uiteindelijk komen er nog zat andere nummers voorbij, waarvan de één nu eenmaal leuker is dan de ander (hetgeen ook sterk aan smaak onderhevig is)..
Als je überhaupt niet van 'top 40'-muziek houdt is het wellicht allemaal één pot nat, maar dat is nu eenmaal een makkelijk gegeven om een wekelijks rijtje op te baseren (of iemand moet nog een archief aan airplay-lijsten van alternatievere zenders hebben liggen.. maar die is over het algemeen ook wat tijdlozer, juist voor het tijdsbeeld (en nostalgische waarde) vind ik 'de hitjes' wel prima eigenlijk
pi_52752903
Dit topic was in ieder geval wel de aanleiding om een andere te openen:

Je favoriete en minst favoriete muziekjaren

Maar nu blijkt dat er, na de lange startpost, geen mens in durft te reageren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2007 14:57:35 ]
pi_52834774
Het is 31 augustus 1997, de dag waarop prinses Diana overleed
De nummer 1 is ongewijzigd, en ook in de top 10 gebeurt deze week weinig spannends, maar in zowel de top 40 als de tipparade komen wel weer een aantal zomerse '97-platen binnen..

Dit zijn de hitlijsten van week 35, 30 augustus, 1997

Single Top 10
1: (1) Puff Daddy & Faith Evans & 112 – I’ll Be Missing You
2: (4) Freek de Jonge & Stips – Leven Na De Dood
3: (5) Notorious B.I.G. & Puff Daddy – Mo’ Money Mo’ Problems
4: (2) Will Smith – Men In Black
5: (3) T Spoon – Sex On The Beach
6: (6) Backstreet Boys – Everybody (Backstreet’s Back)
7: (7) R Kelly – Gotham City
8: (8) Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis – Wereld Zonder Jou
9: NEW! Flamman & Abraxas - I Need Your Love
10: NEW! 2 Brothers On The 4th Floor - I'm Thinkin' Of U

20: Golden Earring - Burning Stuntman
24: Blackstreet ft. Slash - Fix
25: Peter Andre - All About Us
27: Buckshot Lefonque - Another Day
31: Carrapicho & Chilli - Tic Tic Tac
32: Vengaboys - Parade De Tettas

Beperkt tot nummers die de Top 40 niet haalden, want die komen toch nog wel voorbij..
26: Nek - Laura Non C'e
28: The Porn Kings - Amour (C'mon)
29: Yukkie B - Wat Nou?

Album Top 10
1: (1) Backstreet Boys – Backstreet’s Back
2: NEW! Elvis Presley - Always Elvis, The Dutch Album
3: (5) Spice Girls - Spice
4: (4) Radiohead – Ok Computer
5: (2) The Prodigy – The Fat Of The Land
6: (6) Puff Daddy & Family – No Way Out
7: (3) Eternal – Before The Rain
8: (8) No Mercy – My Promise
9: (7) ]Marco Borsato – De Waarheid[
10: (10) Meredith Brooks – Blurring The Edges

19: Fleedwood Mac - The Dance
72: Billie Joel - Greatest Hits Volume 3
78: Samson & Gert - Samson & Gert 7
80: Biohazard - No Holds Barred

Alarmschijf
Hanson - Where's The Love

Filmpremières in week 34

[ Bericht 2% gewijzigd door Maartel op 31-08-2007 11:23:31 ]
pi_52835178
Fuck zeg, wat vliegt de tijd toch

pi_52835785
Flamman & Abraxas - I Need Your Love
Deed me niks, en doet me nog steeds niets.. zelfs nul nostalgische waarde.. next!

2 Brothers On The 4th Floor - I'm Thinkin' Of U
ik word al blij als ik de eerste 3 seconden van de intro hoor
Dit is misschien wel mijn favoriete zomer-'97-nummer, en in elk geval eentje die ik jaren later nog met veel plezier regelmatig gedraaid heb op 90's/zomerfeestjes.
Het is overigens een cover van Sister Sledge

Golden Earring - Burning Stuntman
Niet mijn band, niet mijn soort muziek, maar de clip kwam destijds wel dusdanig vaak voorbij dat het nu wel veel herinneringen oproept. En ach, het nummer zelf luistert ook wel oké weg eigenlijk..

Ik had niets met R&B en ik had niets met Guns & Roses.. Geen hoogvlieger dus, al vind ik het vandaag de dag niet vervelend klinken, en minder gedateerd dan veel andere nummers uit dezelfde periode.

Peter Andre - All About Us
Ik zal niet meer weten hoe het klinkt (clip is nergens te vinden) maar eerlijk gezegd hoef ik dat ook niet zo nodig.. Mysterious Girl was een leuk one-off-hitje, maar verder was die hele Peter Andre niet veel.

Buckshot Lefonque - Another Day
Mijn favoriet van deze week.. Heerlijk nummer, wat ik jaren later weer op de muziekcomputer in m'n café terugvond en toen helemaal stukgedraaid heb
Herinner me verder nog dat in de clip op een gegeven moment een tv voorbijkwam, waarop tmf in beeld was... (in kleur nog wel, in een zwartwit-clip) Pas na een paar keer kijken viel het kwartje dat dit een leuke actie van TMF was

Carrapicho & Chilli - Tic Tic Tac
Leuk zomerhitje.. eentje waar ik jaren later nog eens heel hard naar heb lopen zoeken, omdat ik niet meer wist hoe het heette.. Leuk om de clip weer te zien, en van het nummer word ik ook nog steeds blij

Vengaboys - Parade De Tettas
Lekker hoor hun leukste nummer, vooral dat Lambada-achtige harmonicaatje(?)
Het heeft verder erg weinig te maken met het plastic mierzoete groepje wat de Vengaboys in 2 jaar tijd zouden worden..

Nek - Laura Non C'e
De clip en z'n kop komen me bekend voor, maar het nummer zelf heeft geen indruk gemaakt.

The Porn Kings - Amour (C'mon)
Zelfde verhaal.. Ik vond die jongen wel leuk

Yukkie B - Wat Nou?
Hoog "o ja!"-gehalte.. Herinner me nog goed dat veel vriendjes enthousiast liepen te "wat nou"-en..
Grappig om na 10 jaar ineens weer eens te horen (maar verder totaal niet mijn 'muziek')
pi_52835966
Ik zit naar aanleiding van dit topic eens wat ouwe muziek terug te luisteren op mn computer.

Ik heb zelfs nog ALLE turn up the bass cd's met covers en al!
Dat was ik helemaal vergeten
pi_52841053
Radiohead - OK Computer

Heerlijke CD
pi_52846796
In Nije Deiiiii
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_52847389
Kan iemand helpen mijn geheugen op te frissen: was de video/single-versie van In Nije Dei ook de liveversie of was er ook een studioversie?
pi_52849009
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:42 schreef Maartel het volgende:
Kan iemand helpen mijn geheugen op te frissen: was de video/single-versie van In Nije Dei ook de liveversie of was er ook een studioversie?
Volgens mij was daar geen studioversie van.
Ik heb de single CD nog liggen en dat is allemaal live.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_52853659
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:44 schreef Miam het volgende:

[..]

Volgens mij was daar geen studioversie van.
Ik heb de single CD nog liggen en dat is allemaal live.
Oke, dan kan ik op houden met zoeken naar iets wat niet bestaat
Ben even wat 1997-cdtjes in elkaar aan 't draaien.. zit toch nog een hoop leuks tussen, m'n hele 15e levensjaar komt weer voorbij
(Raak van de Kast vond ik heel mooi )
  Redactie Sport vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:54:08 #46
109131 crew  sportfreak
pi_52854196
Jammer dat de succesperiode van De Kast maar zo kort duurde. In Nije Dei, Raak en vooral Woorden Zonder Woorden vind ik topnummers.
pi_52866192
Ik vond het zeiknummers eerste klas.

Ieder zn smaak, nietwaar?
pi_52867662
Fat of the Land van The Prodigy. .
Helaas hun laatste goeie album.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:02:56 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52867726
I need love van Flamman and Abraxas was vet . En I'll be missing you heb ik uiteraard op single .
Niet meer actief op Fok!
pi_52868769
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:20 schreef Maartel het volgende:
Mijn favoriet van deze week.. Heerlijk nummer, wat ik jaren later weer op de muziekcomputer in m'n café terugvond en toen helemaal stukgedraaid heb
Herinner me verder nog dat in de clip op een gegeven moment een tv voorbijkwam, waarop tmf in beeld was... (in kleur nog wel, in een zwartwit-clip) Pas na een paar keer kijken viel het kwartje dat dit een leuke actie van TMF was
Dat is zo'n mooi liedje!
Werd de naam van Buckshot Lefonque niet in een radio commercial voor een automerk gebruikt? Dat je een CD kreeg bij een proefrit en dat je dan uit heel veel titels kon kiezen waaronder Buckshot Lefonque?
pi_52869221
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:01 schreef Liejannuh het volgende:
Werd de naam van Buckshot Lefonque niet in een radio commercial voor een automerk gebruikt? Dat je een CD kreeg bij een proefrit en dat je dan uit heel veel titels kon kiezen waaronder Buckshot Lefonque?
Ja! Dat was een jaar voor deze hit, toen Buckshot Lefonque nog een obscuur jazzig bandje was waar niemand ooit van had gehoord.
I intend to live forever, or die trying.
pi_52869349
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:23 schreef dwerg het volgende:

[..]

Ja! Dat was een jaar voor deze hit, toen Buckshot Lefonque nog een obscuur jazzig bandje was waar niemand ooit van had gehoord.
En de commercial is volgens mij toen ingesproken door Rick van Velthuisen. Alleen voor welk merk auto was het?
pi_52908591
Flamman & Abraxas - I Need Your Love
Was dit niet de opvolger van In the end I'll be your only friend? Vond het geloof destijds wel aardig.

2 Brothers On The 4th Floor - I'm Thinkin' Of U
Doet me terug denken aan dat *** vakantie baantje destijds, ik was toen 12 en werkte in de kas.

Golden Earring - Burning Stuntman
Nu helemaal mijn band, destijds vond ik het aardig leuke clip dat kan ik me herinneren. Het aparte is dat het niet op de best of the golden earring staat :S

Aardig niks specials.

Peter Andre - All About Us
Helemaal *** niks, nu niet destijds al niet.

Kan de clip niet meer herinneren nu wel een heerlijk nummer.

Carrapicho & Chilli - Tic Tic Tac
??

Vengaboys - Parade De Tettas
Heerlijk zomers, vond het destijds top .. kan het nog wel waarderen.

Nek - Laura Non C'e
Niks

The Porn Kings - Amour (C'mon)
Geloof de opvolger van Up to No good ?

Yukkie B - Wat Nou?
Idd hoog oja gehalte .. verder niets.
pi_53011285
Het is weer tijd voor de nieuwe wekelijkse lading hitlijsten, albums en films..
In de top 10 gebeurt (op een nieuwe nummer 1 na) bijzonder weinig, maar ondanks dat zijn er ook deze week weer een aardig aantal nieuwe clipjes en linkjes naar 1997...
Veel plezier!

Dit zijn de hitlijsten van week 36, 6 september, 1997

Single Top 10
1: (2) Freek de Jonge & Stips – Leven Na De Dood
2: (1) Puff Daddy & Faith Evans & 112 – I’ll Be Missing You
3: (3) Notorious B.I.G. & Puff Daddy – Mo’ Money Mo’ Problems
4: (4) Will Smith – Men In Black
5: (5) T Spoon – Sex On The Beach
6: (7) R Kelly – Gotham City
7: (6) Backstreet Boys – Everybody (Backstreet’s Back)
8: (8) Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis – Wereld Zonder Jou
9: NEW! De Bos – On The Run
10: (9) Flamman & Abraxas - I Need Your Love

18: Mariah Carey - Honey
30: Hanson - Where's The Love
31: Party Animals - My Way
39: Ultra Nate -Free

Beperkt tot nummers die de Top 40 niet haalden, want de anderen komen toch nog wel voorbij..
24: Tod Terry Project - Something Goin' On
25: The Course & Mondane - Ring My Bell
26: Robyn - Do You Know What It Takes
29: Eternal - Someday
30: Babyface - Talk To Me

Album Top 10
2: NEW! Oasis - Be Here Now
3: (2) Elvis Presley - Always Elvis, The Dutch Album
4: (3) Spice Girls - Spice
5: (4) Radiohead – Ok Computer
6: (9) Marco Borsato – De Waarheid
7: (3) Eternal – Before The Rain
8: (5) The Prodigy – The Fat Of The Land
9: (6) Puff Daddy & Family – No Way Out
10: (10) Meredith Brooks – Blurring The Edges

2: Oasis - Be Here Now
52: Jiskefet - Bull
77: Rammstein - Sehnsucht
85: Joe Cocker - Across From Midnight

Alarmschijf
Aqua - Barbie Girl

Filmpremières in week 36

pi_53031363
De Bos - On The Run
Wel oké danceplaatje, heeft destijds niet veel indruk gemaakt, het herinnert mij meer aan m'n afgelopen 5 jaar als DJ omdat m'n bazin dit een leuk nummer vond...

Mariah Carey - Honey
Dit was geloof ik het punt waar Mariah van 'bekwame zangeres' veranderde in R&B-stoeipoes...
Beetje jammer, al vind ik dit nummer zelf nog wel te doen..

Hanson - Where's The Love
Leuk! Heeft (net als Mmmbop ) voor mij best de tijd aardig doorstaan!

Party Animals - My Way
OMG.. wat een rotherrie

Ultra Nate -Free
Classic! Blijft een leuk nummer

The Course & Mondane - Ring My Bell
Erg jammer dat hier uitgerekend de clip niet van te vinden is, want dit vond ik echt een ge-wel-dig nummer, en vind het nog steeds wel een leuke uitvoering

Robyn - Do You Know What It Takes
Leuk!
En 10 jaar later heeft ze zowaar weer een succesvolle single

Eternal - Someday
Waarom deze titelsong een jaar ná de film is uitgebracht is me een raadsel, maar zal ws wel gekoppeld zijn aan de videorelease.. Eternal was wel leuk, dit was niet hun sterkste...

Aqua - Barbie Girl
Ook wel één van de 97-klassiekers en word er anno nu ook wel weer vrolijk van..
Aquarium was één van mijn eerste albums, wat heb ik die grijsgedraaid!
pi_53254292
Zo, daar zijn we weer.. wat later dan anders, want A. ik had het druk, en B. ik twijfelde even of het wel zin had aangezien er vorige week geen reacties waren
Maar zo makkelijk laat ik mijn reeks niet doodbloeden, dus bij deze weer nieuw stof tot jeugdsentiment...
Eerlijk gezegd weer niet de meest opzienbarende week, maar je weet maar nooit: wat voor de één nietszeggend is kan voor de ander zomaar dat nummer zijn waar ie al 10 jaar naar zocht
Enjoy!
(o, en op- of aanmerkingen zijn uiteraard ook welkom )

Dit zijn de hitlijsten van week 37, 13 september, 1997

Single Top 10
1: (2) Freek de Jonge & Stips – Leven Na De Dood
2: (3) Notorious B.I.G. & Puff Daddy – Mo’ Money Mo’ Problems
3: (1) Puff Daddy & Faith Evans & 112 – I’ll Be Missing You
5: (5) T Spoon – Sex On The Beach
6: (4) Will Smith – Men In Black
7: (9) De Bos – On The Run
8: (NEW!) Buckshot Lefonque - Another Day
9: (NEW!) Mariah Carey - Honey
10: (6) R Kelly – Gotham City

14: BZN - Wedding Bells
15: Aqua - Barbie Girl
29: Nalin & Kane - Beachball
31: Wes - Alane

Beperkt tot nummers die de Top 40 niet haalden, want de anderen komen toch nog wel voorbij..
25: Mary J. Blige - Everything
26: Frank Boeijen - Eenvoudige Man
28: Finley Quaye - Sunday Shining
29: Spargo - Indestructible
30: Verve Pipe - The Freshman

Album Top 10
2: (2) Oasis - Be Here Now
3: (3) Elvis Presley - Always Elvis, The Dutch Album
4: (4) Spice Girls - Spice
5: (6) Marco Borsato – De Waarheid
6: (5) Radiohead – Ok Computer
7: (NEW!) Fleedwood Mac - The Dance
8: (8) The Prodigy – The Fat Of The Land
9: (10) Meredith Brooks – Blurring The Edges
10: (7) Eternal – Before The Rain

30: Genesis - Calling All Stations
32: Shola Ama - Much Love
44: Coolio - My Soul
54: Led Zeppelin - Remasters
70: DJ Madman - Ceedeetje
73: Texas - White On Blonde
83: Robert Long - Uit Liefde En Respect Voor Gershwin

Alarmschijf
Boyz II Men - 4 Seasons Of Loneliness

Filmpremières in week 37
  maandag 17 september 2007 @ 21:44:40 #57
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_53256179
Geweldig topic!!
Bedankt Maartel!

Veel jeugdherinneringen.
Wat gaat de tijd toch snel joh... niet normaal meer!
  maandag 17 september 2007 @ 21:52:31 #58
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_53256413
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
Geweldig topic!!
Bedankt Maartel!

Veel jeugdherinneringen.
Wat gaat de tijd toch snel joh... niet normaal meer!
Inderdaad.
pi_53256483
geen reacties wil niet zeggen dat het niet gewardeerd word hoor! Ik geniet met volle teugen, maar volgens mij is dit typisch zo'n lurktopic
pi_53256772
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:54 schreef Alexxxxx het volgende:
geen reacties wil niet zeggen dat het niet gewardeerd word hoor! Ik geniet met volle teugen, maar volgens mij is dit typisch zo'n lurktopic
Ik ging 'r stiekem al een beetje van uit, ik zal na één week geen reacties ook niet gelijk afhaken
Als het een paar weken achter elkaar volkomen stil blijft is een ander verhaal, dan krijg je toch langzaam het gevoel dat je een beetje autistisch in jezelf aan het mompelen bent..
Maar da's nu nog niet aan de orde, dus ik ga vrolijk verder, ik vind al die oude nummers zelf ook hartstikke leuk
pi_53257887
Ik zat net wat filmpjes van Dune te bekijken op youtube, kreeg er spontaan kippenvel van

http://www.youtube.com/watch?v=RMihpjZ03_w&mode=related&search=
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53258217
quote:
Op maandag 17 september 2007 22:38 schreef Steeven het volgende:
Ik zat net wat filmpjes van Dune te bekijken op youtube, kreeg er spontaan kippenvel van

http://www.youtube.com/watch?v=RMihpjZ03_w&mode=related&search=
Ik vond deze destijds zo mooi (was volgens mij ook 1997)..
pi_53258269
quote:
Op maandag 17 september 2007 22:49 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik vond deze destijds zo mooi (was volgens mij ook 1997)..
jaaaaaaaa
pi_53277618
Wes - Alane
pi_53279315
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:06 schreef Remzz het volgende:
Wes - Alane
er zat altijd een zinnetje in wat ik en wat vriendjes vonden klinken alsof ie zong "eeeey, welke kant moet ik op?"
Het klinkt nog steeds zo
pi_53287785
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:56 schreef Maartel het volgende:

[..]

er zat altijd een zinnetje in wat ik en wat vriendjes vonden klinken alsof ie zong "eeeey, welke kant moet ik op?"
Het klinkt nog steeds zo

Wij hoorden altijd "Mama kan niet plasse, mama kan niet plasse"
pi_53362369
Vrijwel precies 10 jaar na het succes van Barbie Girl is (door 2 Big Brother-bewoonsters ) deze geniale cover gemaakt

Het origineel was geen high art, maar als je deze versie hoort denk je toch "blijf met je poten van die classic af!!!"
pi_55958184
Ik ga weer eens een poging doen dit topic bij te houden..
De vorige poging mislukte jammerlijk door o.a. een nieuwe baan, én doordat ik meerdere keren door een verkeerde klik m'n enorme post kwijt was (dan verdwijnt de zin om het opnieuw te doen vrij snel)..
Ik nam me steeds voor het allemaal wel weer bij te werken (dus inclusief de overgeslagen weken), maar dat werd op den duur zo'n stapel dat ik dat ook niet echt meer zag zitten...

Anyway, het is 10 januari 1998, tijd voor de gebruikelijke lijstjes..

Dit zijn de hitlijsten van week 1, 10 januari, 1998

Single Top 10
1: (5) Run DMC - It's Like That
2: (1) Barbra Streisand & Celine Dion - Tell Him
3: (2) Wes - Alane
4: (7) Close II You - Baby Don't Go
5: (3) Paul De Leeuw - 'k Heb Je Lief
6: (4) Aqua - Dr. Jones
7: (8) BBC Music Trail- Perfect Day
8: (NEW!) Solid Harmonie - I'll Be There For You
9: (10) Allure & 112 - All Cried Out
10: (9) Jewel - Foolish Games

30: Five - Slam Dunk Da Funk
34: Boyz II Men - A Song For Mama
37: Robbie Williams - Angels
39: Re-play - Kijk Om Je Heen

27: Blackstreet - (Money Can't) Buy Me Love
28: 2 Pac - I Wonder If Heaven Got A Ghetto
29: Paul De Leeuw - Ja Jij/KL 204

Album Top 10
1: Celine Dion - Let's Talk About Love
2: Paul De Leeuw - Lief
3: Anouk - Together Alone
4: Eros Ramazotti - Eros
5: Barbra Streisand - Higher Ground
6: Helmut Lotti - Goes Classic III
7: Era - Era
8: Backstreet Boys - Backstreet's Back
9: Aqua - Aquarium
10: Eternal - Greatest Hits

17: Youp van 't Hek - Scherven
55: Natalie Imbruglia - Left Of The Middle
61: Paolo Conte - The Best Of
81: L.S.G. - Levert, Sweat, Gill

Alarmschijf
Somethin' For The People- My Love Is The Shhh

Filmpremières in week 34
pi_55958319
He's back! .
  vrijdag 11 januari 2008 @ 19:52:49 #70
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55958344
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 19:51 schreef Misstique het volgende:
He's back! .
pi_55958377
Net weekje
It's Like That doet het nog altijd fijn op feestjes, Baby Don't Go was voor 'Nederlandse Meidengroep'-begrippen een prima ballad, Foolish Games & All Cried Out vond ik érg mooi (vooral die eerste heeft de tijd prima doorstaan), en van Dr. Jones en I'll Be There For You word ik nog steeds vrolijk

Aquarium, Left Of The Middle en het album Solid Harmonie heb ik in die tijd grijsgedraaid
  vrijdag 11 januari 2008 @ 20:12:02 #72
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55958748
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 19:54 schreef Maartel het volgende:
van Dr. Jones en I'll Be There For You word ik nog steeds vrolijk
Same here!
Vrolijke nummers waar ik veel leuke herinneringen aan heb!

Het is echt geweldig dat je hier zoveel moeite voor doet!
Je maakt hier heel veel mensen blij mee!
Lekker terug naar die goede oude tijd zonder zorgen!!
pi_55970543
Ik krijg ineens weer visioenen van elke avond de TMF Dag Top 5. Mijn ouders werden er gek van, maar ik vond het leuk, al die clips van de nummers die hier genoemd werden .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zaterdag 12 januari 2008 @ 13:00:30 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55971049
1: (5) Run DMC - It's Like That
2: (1) Barbra Streisand & Celine Dion - Tell Him
3: (2) Wes - Alane
4: (7) Close II You - Baby Don't Go
5: (3) Paul De Leeuw - 'k Heb Je Lief
6: (4) Aqua - Dr. Jones
7: (8) BBC Music Trail- Perfect Day
8: (NEW!) Solid Harmonie - I'll Be There For You
9: (10) Allure & 112 - All Cried Out
10: (9) Jewel - Foolish Games

Wat een tijd .
Ik kan me de meeste clips nog zo voor de geest halen . Doodgegooid worden met It's like that op TMF, Alane, Dr. Jones natuurlijk ('Please please cure me, please please cure me!' ) en SoliD HarmoniE. Dacht dat die laatste al uit 1997 stamde trouwens.
Niet meer actief op Fok!
pi_56098252
En weer een nieuwe week!
Een week met vrij veel nummers waarvan geen beeldmateriaal te vinden is , en in 2 gevallen kloppen de clipjes niet (ik herinner me van Gala's nummer toch echt een andere versie, en van de Golden Earring zal er waarschijnlijk wel een ' 98-versie zijn geweest?), maar we moeten het er maar een weekje mee doen

Dit zijn de hitlijsten van week 1, 17 januari, 1998

Single Top 10
1: (1) Run DMC - It's Like That
2: (2) Barbra Streisand & Celine Dion - Tell Him
3: (NEW!) Natalie Imbruglia - Torn
4: (4) Close II You - Baby Don't Go
5: (NEW!) Janet Jackson - Together Again
6: (NEW!) André Van Duin - Ayohee
7: (7) BBC Music Trail- Perfect Day
8: (8) Solid Harmonie - I'll Be There For You
9: (9) Allure & 112 - All Cried Out
10: (3) Wes - Alane

18: Somethin' For The People- My Love Is The Shhh
25: The Happy Groover - When I Snap My Fingers
33: Gala - Come Into My Life
34: Sweetbox - Everything's Gonna Be Alright

25: Golden Earring - The Devil Made Me Do It (live)
26: Aaliyah - The One I Gave My Heart To
27: Is Ook Schitterend - In M'n Armen
29: Erik Hulzebosch - Foie Foie Foie/Ik Vin Oe Sexie
30: Ghostface Killah - All That I Got Is You

Album Top 10
1: (1) Celine Dion - Let's Talk About Love
2: (2) Paul De Leeuw - Lief
3: (4) Eros Ramazotti - Eros
4: (NEW!) Andrea Bocelli - Romanza
5: (5) Barbra Streisand - Higher Ground
6: (3) [/url]Anouk - Together Alone
7: (7) Era - Era
8: (NEW!) Enya - Paint The Sky With Stars
9: (NEW!) Frank Boeijen - Het Mooiste En Het Beste Van
10: Helmut Lotti - Goes Classic III

39: Toni Braxton - Secrets
64: Vanessa Mae - Storm
71: Puff Daddy - No Way Out
86: JXL - Saturday Teenage Kick

Alarmschijf
Eros Ramazotti & Tina Turner - Cosa Della Vita (Can't Stop Thinking Of You

Filmpremières in week 2
Het feature waarmee ik dit vooralsnog op IMDB kon vinden werkt momenteel niet meer..
Mocht iemand een alternatieve site weten waar de Nederlandse filmrelease-datums allemaal op staan, dan hoor ik het graag.. voor nu dus even geen films.. (ach de clipjes zijn toch leuker )
pi_56098448
Oe.. JXL. . Nog steeds een briljant album. .
pi_56101051
Torn vond ik toen steengoed. .
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_56102169
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:29 schreef Blight het volgende:
Die wás toen ook nog goed, totdat hij dat Elvisnummer ging verneuken. .
pi_56102254
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:12 schreef Misstique het volgende:

[..]

Die wás toen ook nog goed, totdat hij dat Elvisnummer ging verneuken. .
Het nummer Torn van Natalie Imbruglia, bedoelde ik.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_56102406
Ik las Tom. .
  Redactie Sport donderdag 17 januari 2008 @ 18:04:45 #81
109131 crew  sportfreak
pi_56108728
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:29 schreef Blight het volgende:
Ik vind het nog steeds een leuk nummer.
pi_56268197
Oeh! Leuk topic.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 januari 2008 @ 14:33:52 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56275591
Close II You

Sascha
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56278175
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:15 schreef Blight het volgende:

[..]

Het nummer Torn van Natalie Imbruglia, bedoelde ik.
http://www.youtube.com/watch?v=Z2yNzw00mpA&feature=related
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 januari 2008 @ 16:57:36 #85
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56278579
leuk topic
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_56287996
Oké, die update komt morgen wel.. perongeluk ergens op geklikt en toen was m'n hele post kwijt toen ik vervolgens terug ging
pi_56294259
Die CD van Toni Braxton heb ik ook...
pi_56397646
Beter laat dan ooit daar zijn ze weer...

Dit zijn de hitlijsten van week 3, 24 januari, 1998

Single Top 10
1: (1) Run DMC - It's Like That
2: (3) Natalie Imbruglia - Torn
3: (5) Janet Jackson - Together Again
4: (6) André van Duin - Ayohee
5: (4) Close II You - Baby Don't Go
6: (2) Barbra Streisand & Celine Dion - Tell Him
7: (8) Solid Harmonie - I'll Be There For You
8: (NEW!) All Saints - Never Ever
9: (9) Allure ft. 112- All Cried Out
10: (NEW!) Five - Slam Dunk (Da Funk)

20: Eros Ramazotti & Tina Turner - Cosa Della Vita (Can't Stop Thinking Of You
26: Pearl Jam - Given To Fly
30: Vengaboys - To Brazil

20: Oasis - Around The World
28: Ome Henk - Carnaval Is Niks Voor Mij
29: Louise - Let's Go Round Again

Album Top 10
1: (NEW!) René Froger - Home Again
2: (1) Celine Dion - Let's Talk About Love
3: (NEW!) Janet Jackson - The Velvet Rope
4: (2) Paul De Leeuw - Lief
5: (NEW!) Natalie Imbruglia - Left Of The Middle
6: (3) Eros Ramazotti - Eros
7: (NEW!) Spice Girls - Spiceworld
8: (4) Andrea Bocelli - Romanza
9: (6) Anouk - Together Alone
10: (9) Frank Boeijen - Het Mooiste En Het Beste Van

24: Mathilde Santing - Mathilde Mathilde

Alarmschijf
Espen Lind - When Susannah Cries

Filmpremières in week 3

[ Bericht 0% gewijzigd door Maartel op 29-01-2008 22:54:22 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 januari 2008 @ 22:40:20 #89
862 Arcee
Look closer
pi_56397918
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:42 schreef Maartel het volgende:
4: (4) Close II You - Baby Don't Go
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:32 schreef Maartel het volgende:
9: (NEW!) All Saints - Never Ever
Jaaa. All Saints.
pi_56397986
Overigens overweeg ik wel heel erg om een deel van de gegevens voortaan weg te laten, omdat het zo toch wel een behoorlijke klus is, en da's in een drukke week niet iets wat je 'even snel tussendoor' kunt doen..

Hieronder een aantal aanpassingen die ik overweeg.. ik hoor graag als jullie het er mee eens zijn, of juist bepaalde dingen absoluut niet willen missen!

- Ik overweeg bij de top 10 alleen nog maar linkjes te plaatsen bij de nieuwe nummers (dus niet meer bij nummers die vorige week ook al gepost zijn).. stukje overzichtelijker omdat je gelijk ziet wat de nieuwe clips zijn, alleen wat minder voor het totaalplaatje van de week, en voor 'nieuwe lezers' van het topic..
- Kijkt er ooit iemand naar de links van de albumcharts? De albums zelf vind ik wel leuk voor het tijdbeeld, maar als eigenlijk niemand op het linkje (voor tracklist e.d.) klikt, dan laat ik ze met plezier voortaan weg
- Die alarmschijf is leuk voor het idee, maar staat in de praktijk steevast de week erna in de hitlijsten.. qua beeldmateriaal dus volstrekt overbodig..
- Van de films twijfel ik nog of ik ze helemaal weglaat, en het gewoon lekker bij de muziek houdt, óf dat ik me voortaan beperk tot de blockbusters.. (zoals deze week Devil's Advocate en Titanic) Die zullen over het algemeen meer herinneringen boven brengen dan obscure filmhuisfilms waar ik nog nooit van gehoord had (al kan dat ook zijn omdat ik destijds pas 16 was )

Het zijn maar ideetjes, ik halveer echt niet in één klap m'n posts, maar als sommige dingen in jullie ogen ook wat overbodig zijn hoor ik het graag.. dat scheelt dan toch weer energie en bandbreedte
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 januari 2008 @ 22:43:30 #91
862 Arcee
Look closer
pi_56397997
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:32 schreef Maartel het volgende:
Filmpremières in week 3
Yep, precies 10 jaar geleden dat ik die heb gezien. Blijft een fantastische film.
pi_56398205
Ik was best verbaasd te ontdekken dat Louise nooit verder is gekomen dan de tipparade.. in mijn beleving is dat nummer destijds nog best veel gedraaid.. maar misschien keek ik toen ook wel absurd veel TMF e.d.
Titanic heb ik ook nog in de bios gezien (wie niet?), was idd érg mooi gemaakt, al vond ik het wel een beetje 'eerst helft een verhaaltje, tweede helft alleen maar actie en special effects'..
't is de enige film waarvan ik de VHS nog niet door een DVDtje heb vervangen.. lang niet meer gezien dus
pi_56398303
O, en Spiceworld was één van de eerste cdtjes die ik kopieerde op mijn o-zo-blitse Philips-cd-recorder (onderdeel van een stereo-installatie, niet van een computer), compleet met zwartwit-kopietje als voorkant.. Dat was toen al heel wat

(overigens was dat volgens mij pas in begin '99, toen er nog wat meer hitjes van het album uit waren gekomen)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 02:02:02 #94
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56401635
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]
Sascha dan hè
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56401663
Tvp
  woensdag 30 januari 2008 @ 02:15:23 #96
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56401701
huh, is dat al 10 jaar geleden?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_56402856
Titanic
Ik was in die tijd helemaal weg van Leonardo
pi_56409193
Titanic blijft geniaal in zijn genre
pi_56417766
Louise .

Wat een prutnummer. Onvoorstelbaar. Alles bij elkaar gejat en uiteindelijk leek het nergens op.
I intend to live forever, or die trying.
pi_56417856
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:47 schreef dwerg het volgende:
Louise .

Wat een prutnummer. Onvoorstelbaar. Alles bij elkaar gejat en uiteindelijk leek het nergens op.
Als je dat nu al denkt moet je de versie van Tatjana eens horen
pi_56641374
Zwaar vertraagd is hier de lijst van vorige week (m'n pc was weer eens vastgelopen terwijl ik 'm bijna af had, en toen had ik even weinig trek het opnieuw te tikken..), de lijst van deze week volgt zo meteen

Dit zijn de hitlijsten van week 4, 31 januari, 1998

Single Top 10
1: (3) Janet Jackson - Together Again
2: (1) Run DMC - It's Like That
3: (2) Natalie Imbruglia - Torn
4: (8) All Saints - Never Ever
5: (5) Close II You - Baby Don't Go
6: (NEW!) Something For The People - My Love Is The Shhh
7: (4) André van Duin - Ayohee
8: (7) Solid Harmonie - I'll Be There For You
9: (NEW!) Eros Ramazotti & Tina Turner - Cosa Della Vita (Can't Stop Thinking Of You
10: (10) Five - Slam Dunk (Da Funk)

23: De Kast - Woorden Zonder Woorden
26: Nina Simone - Ain't Got No (I Got Life) '97
28: DJ Quicksilver - Planet Love
29: Guus Meeuwis - Het Dondert en het Bliksemt
30: Espen Lind - When Susannah Cries
31: Puff Daddy & TheFamily - It's All About The Benjamins
36: Alarma - 666

9: Da Hool - Bora Bora
17: Imani Coppola - Legend Of A Cowgirl
25: Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
28: Triple S - Keep Your Head
30: Andreas Dorau - Girls In Love

Album Top 10
1: (1) René Froger - Home Again
2: (2) Celine Dion - Let's Talk About Love
3: (3) Janet Jackson - The Velvet Rope
4: (5) Natalie Imbruglia - Left Of The Middle
5: (4) Paul De Leeuw - Lief
6: (6) Eros Ramazotti - Eros
7: (NEW!) Era - Era
8: (8) Andrea Bocelli - Romanza
9: (9) Anouk - Together Alone
10: (NEW!) Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club

37: Chris Rea - Blue Cafe
49: Somethin' For The People - This Time It's Personal

Alarmschijf
Celine Dion - My Heart Will Go On

Filmpremières in week 4
pi_56642121
En dit is deze week.. nogal suf

Dit zijn de hitlijsten van week 5, 7 februari, 1998

Single Top 10
1: (1) Janet Jackson - Together Again
2: (2) Run DMC - It's Like That
3: (3) Natalie Imbruglia - Torn
4: (4) All Saints - Never Ever
5: (6) Something For The People - My Love Is The Shhh
6: (9) Eros Ramazotti & Tina Turner - Cosa Della Vita (Can't Stop Thinking Of You
7: (5) ]Close II You - Baby Don't Go
8: (7) André van Duin - Ayohee
9: (8) Solid Harmonie - I'll Be There For You
10: (NEW!) De Kast - Woorden Zonder Woorden

21:Celine Dion - My Heart Will Go On
28: Kelly Family - One More Song
38: Wes -Awa Awa

15: Rolling Stones - Saint Of Me
27: Wu Tang Clan - Reunited
28: Notorious B.I.G. - Sky's The Limit
29: Vader Abraham - Met Z'n Allen Montignaccen
30: Ll Cool J - Hot Hot Hot

Album Top 10
1: (2) Celine Dion - Let's Talk About Love
2: (1) René Froger - Home Again
3: (4) Natalie Imbruglia - Left Of The Middle
4: (6) Eros Ramazotti - Eros
5: (3) Janet Jackson - The Velvet Rope
6: (7) Era - Era
7: (9) Anouk - Together Alone
8: (5) Paul De Leeuw - Lief
9: (8) Andrea Bocelli - Romanza
10: (10) Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club

22: James Horner - Titanic
24: All Saints - All Saints
47: Propellerheads - Decksandrumsandrockandroll
75: Gala - Come Into My Life

Alarmschijf
Backstreet Boys - All I Have To Give

Filmpremières in week 5

Hoewel ik verre van een Celine-fan ben, moet ik zeggen dat het horen van de eerste paar noten van My Heart Will Go On me wel in één klap weer helemaal '1998' laat voelen
En dat nummer van Imani Coppola blijft (haar nieuwe album is trouwens ook leuk)
  maandag 11 februari 2008 @ 19:50:14 #103
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56670466
funny games is een brute film
  maandag 11 februari 2008 @ 21:05:26 #104
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_56672179
quote:
André van Duin - Ayohee
Jammer dat daar niks voor te vinden is @ YouTube
pi_56727275
Goed topic, was er 'vroeger' ook...

Mooie tijd tien jaar geleden .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 februari 2008 @ 14:55:31 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56727920
de Kast binnen op 10, wat een bagger was dat
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56732142
Run DMC - It's like that, blijft een vette plaat, werd dus 10 jaar geleden net van de troon gestoten door Janet "nipplegate" Jackson.

Ja, verder veel saaie muziek en ook nog eens André van Duin.. (ik kan me dat Ayoheegedrocht nog wel vaag herinneren en daar hou ik het ook liever bij)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_56732411
Wow.....is dit ook allemaal weer 10 jaar geleden? Ik was toen 14 en zwijmelde bij ''My heart will go on'' omdat ik Titanic zo geweldig vond......ik was fan van de Backstreet Boys, dus had het album en ''All I Have To Give'' was mijn nummer...
''Torn'' en ''Never Ever'' zijn nu nog lekkere nummers, en ik walgde van Wes en de Kelly Family.... nog trouwens
Back in business.
pi_56734390
Torn blijft een goede plaat. En zo al helemaal, voor wie m nog niet kent...
In Southern Sun
pi_56739812
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 20:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Torn blijft een goede plaat. En zo al helemaal, voor wie m nog niet kent...
ik dus
Tof hoe ze uiteindelijk zelf nog meedoet

Morgen nieuwe lijstjes, al is het maar voor m'n eigen plezier
Heb ze vanavond weer eens met iemand bekeken, en damn.. wat komen er een hoop herinneringen boven als je alle nummers uit een bepaalde maand weer bij elkaar ziet/hoort!!!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 februari 2008 @ 01:32:56 #111
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56740363
die kende ik ook nog niet
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56760796
Dit zijn de hitlijsten van week 6, 14 februari, 1998

Single Top 10
1: (1) Janet Jackson - Together Again
2: (NEW!) Celine Dion - My Heart Will Go On
4: (2) Run DMC - It's Like That
5: (4) All Saints - Never Ever
6: (6) Eros Ramazotti & Tina Turner - Cosa Della Vita (Can't Stop Thinking Of You
7: (5) Something For The People - My Love Is The Shhh
8: (10) De Kast - Woorden Zonder Woorden
9: (7) ]Close II You - Baby Don't Go
10: (NEW!) Backstreet Boys - All I Have To Give

30:Pappa Bear - Cherish
35: Party Animals - Whatever!
36: Natural Born Killers - Rock Da Funky Beat

17: Hans Vermeulen - Een Kus En Een Knuffel[/url]
18: Taai Taai - De Alpenexpress
23: Rakim - Guess Who's Back
24: Antiloop - Nowhere To Hide
26: Alle Vijf - Halleluja
27: Novy vs. Eniac - Superstar

Album Top 10
2: (3) Natalie Imbruglia - Left Of The Middle
3: (4) Eros Ramazotti - Eros
4: (6) Era - Era
5: (2) René Froger - Home Again
6: (5) Janet Jackson - The Velvet Rope
7: (7) Anouk - Together Alone
8: (NEW!) James Horner - Titanic
9: (NEW!) Pearl Jam - Yield
10: (8) Paul De Leeuw - Lief

53: Chieftains - Long Journey Home
64: Rakim - The 18th Letter
69: Lenny Kuhr - Stemmen In De Nacht
76: Goldie - Saturnz Return
84: Robbie Williams - Life Thru A Lens

Alarmschijf
Usher - Nice & Slow

Filmpremières in week 6

pi_56976156
Dit zijn de hitlijsten van week 7, 21 februari, 1998

Single Top 10
1: (2) Celine Dion - My Heart Will Go On
2: (1) Janet Jackson - Together Again
4: (5) All Saints - Never Ever
5: (10) Backstreet Boys - All I Have To Give
6: (6) Eros Ramazotti & Tina Turner - Cosa Della Vita (Can't Stop Thinking Of You
7: (4) Run DMC - It's Like That
8: (8) De Kast - Woorden Zonder Woorden
9: (9) Close II You - Baby Don't Go
10: (NEW!) Nina Simone - Ain't Got No (I Got Life) '98

25: Charly Lownoise & Mental Theo - Next To Me
30: Erykah Badu - Tyrone
31: Peter Andre - All Night Allright
32: Usher - Nice & Slow
36: Robyn - Show Me Love

26: Eric Clapton - My Father's Eyes
17: De Deurzakkers - We Gaan Het Weer Versieren
28: Cornershop - Brimful Of Asha
29: De Bos - Chase

Album Top 10
1: (2) Natalie Imbruglia - Left Of The Middle
2: (3) Eros Ramazotti - Eros
3: (8) James Horner - Titanic
4: (1) Celine Dion - Let's Talk About Love
5: (6) Janet Jackson - The Velvet Rope
6: (9) Pearl Jam - Yield
7: (4) Era - Era
8: (5) René Froger - Home Again
9: (7) Anouk - Together Alone
10: (NEW!) Andrea Bocelli - Romanza

36: Nina Simone - I Got Life And Many Others
39: Bill Whelan - Riverdance, Music From The Show
45: Marco Borsato - Als Geen Ander
63: Skunk Anansie - Stoosh
67: Major Dundee Band - Twist The Dial
76: Espen Lind - Red
78: Sebastian - Fatamorgana 2
79: Air - Moon Safari
87: Mark Knopfler - Wag The Dog OST

Alarmschijf
Madonna - Frozen

Filmpremières in week 7
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 februari 2008 @ 11:51:52 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57007563

wat heb ik een schurft hekel zeg aan dat liedje van Badu, toen al en nu nog steeds
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57016537
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:51 schreef rubbereend het volgende:

wat heb ik een schurft hekel zeg aan dat liedje van Badu, toen al en nu nog steeds
Ik vind dat nummer ook niet om door te komen..
Daarvoor had ze een minder succesvol nummer, met een clip waarin ze met 'r gezicht in de modder viel, die kon ik helemaal niet uitstaan.. Eigenlijk vond ik alleen dat nummer met The Roots een beetje te doen.
pi_57016667
Verder grappig dat het alweer 10 jaar terug is dat Robyn (van With Every Heartbeat dus) haar vorige 'hitje' had.. Nog best een leuk nummer
Die van Charly Lownoise en Peter Andre vind ik ook nog best te doen

En Frozen is natuurlijk helemaal
Leuk om 'm weer eens met clip te horen, dat hele sfeertje
pi_57030615
Dit zijn de hitlijsten van week 8, 28 februari, 1998

Single Top 10
1: (1) Celine Dion - My Heart Will Go On
2: (2) Janet Jackson - Together Again
4: (6) Eros Ramazotti & Tina Turner - Cosa Della Vita (Can't Stop Thinking Of You
5: (5) Backstreet Boys - All I Have To Give
6: (8) De Kast - Woorden Zonder Woorden
7: (4) All Saints - Never Ever
8: (NEW!) Madonna - Frozen
9: (10) Nina Simone - Ain't Got No (I Got Life) '98
10: (NEW!) Espen Lind - When Susannah Cries

21:Will Smith - Gettin' Jiggy With It
28: Blöf - Liefs Uit Londen
33: Levert Sweat Gill - My Body
36: Carlos - The Silmarillia

20: Henk Westbroek - Loods Me Door De Storm
27: Matchbox 20 - Push
29: Rob De Nijs - Geloof Me

Album Top 10
1: (2) Eros Ramazotti - Eros
2: (3) James Horner - Titanic
3: (1) Natalie Imbruglia - Left Of The Middle
4: (4) Celine Dion - Let's Talk About Love
5: (5) Janet Jackson - The Velvet Rope
6: (6) Pearl Jam - Yield
7: (10) Andrea Bocelli - Romanza
8: (7) Era - Era
9: (8) René Froger - Home Again
10: (NEW!) All Saints - All Saints

[/img]

46: Hans Vermeulen - Vogelvrij
54: Blof - Helder
69: Robyn - Robyn
71: Country Dance Kings - Country Line Dancing

Alarmschijf
Daze - Superhero

Filmpremières in week 8
pi_57030818
Will Smith - Gettin' Jiggy With It
Leuk
Blöf - Liefs Uit Londen
Ik vond dit destijds een ontzettend zeiknummer, en dat vind ik eigenlijk nog steeds
Quasi-poëtisch geneuzel..
Carlos - The Silmarillia
Bij het zien van de naam viel geen kwartje, maar dit nummer herken ik nog wel van de nodige schoolfeestjes
Werd het ook niet in één of andere drankreclame gebruikt??
Daze - Superhero
Ik vond dit altijd een aftreksel van Aqua, maar eigenlijk is het veel meer typische early-90's-eurodance in de stijl van Culture Beat, La Bouche, etc.. Weinig creatief maar toch wel een beetje leuk

LSG, Rob De Nijs, Henk Westbroek, Matchbox 20
Sorry, jullie hebben geen blijvende indruk weten te maken
  donderdag 28 februari 2008 @ 12:27:59 #119
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57032181
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:29 schreef Maartel het volgende:
Will Smith - Gettin' Jiggy With It
Leuk
Blöf - Liefs Uit Londen
Ik vond dit destijds een ontzettend zeiknummer, en dat vind ik eigenlijk nog steeds
Quasi-poëtisch geneuzel..
's ochtends als ik opsta en mijn huis weer heb gevonden.. wie had gedacht dat we ooit nog meer bagger van die lui zouden horen. Laat staan dat ze er van kunnen leven .
quote:
Sorry, jullie hebben geen blijvende indruk weten te maken
Dat is de pest met die nummers, het lijkt er op dat er alleen maar van die zeurderige muziek werd gemaakt toen.

Ik denk niet dat iemand als Celine Dion of Natalie Imbruglia nu nog een publiek zou aanspreken.
pi_57032906
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:27 schreef Aoristus het volgende:

[..]

's ochtends als ik opsta en mijn huis weer heb gevonden.. wie had gedacht dat we ooit nog meer bagger van die lui zouden horen. Laat staan dat ze er van kunnen leven .
. Nou heb ik op dit forum wel honderden discussies over Bløf gehad (jawel, een ø en geen ö), maar meestal kwamen mijn 'tegenstanders' wel met goede punten of op zijn minst een goede zinsnede uit de songtekst.

"En morgen, als de postbode mijn huis weer heeft gevonden"
In Southern Sun
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:33:30 #121
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57041234
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

. Nou heb ik op dit forum wel honderden discussies over Bløf gehad (jawel, een ø en geen ö), maar meestal kwamen mijn 'tegenstanders' wel met goede punten of op zijn minst een goede zinsnede uit de songtekst.

"En morgen, als de postbode mijn huis weer heeft gevonden"
het waren toen al zatlappen, dat weet ik zeker
pi_57041538
Carlos - The Silmarilla: de Formule 1 plaat bij uitstek (toen ik formule 1 nog leuk vond en Olav Mol deze regelmatig in voorbeschouwingen + een F1 cd gebruikte)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_57046651
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:27 schreef Aoristus het volgende:

[..]

[..]

Dat is de pest met die nummers, het lijkt er op dat er alleen maar van die zeurderige muziek werd gemaakt toen.
Het ware niet eens zo zeer slechte nummers als wel dat ik ze echt nog nooit eerder heb gehoord...
quote:
Ik denk niet dat iemand als Celine Dion of Natalie Imbruglia nu nog een publiek zou aanspreken.
Celine doet het anders nog steeds erg aardig (qua succes, bedoel ik dan), en volgens mij zou een Torn anno 2008 ook nog best een hitje kunnen worden.. erg gedateerd vind ik het niet klinken, en dat soort pop/rock-liedjes zijn van alle tijden.. Is het anno nu geen Natalie Imbruglia dan wel Kelly Clarkson, Avril Lavigne, of dat Bubbly Colby-meisje..
pi_57074958
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:33 schreef Aoristus het volgende:

[..]

het waren toen al zatlappen, dat weet ik zeker
Onderschrijf mijn punt nog beter .
In Southern Sun
  zaterdag 1 maart 2008 @ 13:02:56 #125
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57079686
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 02:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Onderschrijf mijn punt nog beter .
Je hebt je kranig geweerd
pi_57089919
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 13:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Je hebt je kranig geweerd
*zoekt naar wat dan ook voor punt in deze post .
In Southern Sun
  zondag 2 maart 2008 @ 23:43:33 #127
207415 UvdP
Vescere bracis meis
pi_57116845
quote:
Mijn eerste zelf gekochte singletje! Op zich nog wel een best lekker nummer eigenlijk...
Rockstars, is there anything they don't know? (Homer J. Simpson)
  zondag 2 maart 2008 @ 23:52:16 #128
123170 alors
zlata1234
pi_57117039
Ooh mooi was die tijd, ik was zooo into de Titanic, ken het grootste deel van de dialogen uit mn hoofd

Together Again, My Heart Will Go On, Torn, Frozen, It's Like That
know'm sayin?
word? word.
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2008 @ 00:05:14 #129
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_57117273
goed initiatief dit
:')
pi_57170493
Waarom lijkt vroeger achteraf altijd zo veel leuker, nostalgischer etc terwijl het eigenlijk gewoon een harstikke bagger kuttijd was
Ge-wel-dig hier, dit subforum, ben echt helemaal into vroeger-was-alles-leuker / jaaaa-dat-had-je-vroeger-ook nostalgie de laatste tijd (zal er wel bijhoren als je de 25 gaat passeren en je jeugd voorbij is )
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:25:20 #131
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57180031
De 25 passeren?
Ja, dan is je jeugd alweer ff geleden

Ik (22) heb dat ook hoor
Herinneringen van vroeger
pi_57209448
pi_57209592
Fijn weekje..
Uh La La La, Save Tonight en Come On Eileen waren leuke nummers, Come On Over vond ik destijds een leuk album, en Ray Of Light is nog steeds erg in orde..
Good Will Hunting herinner ik me nog goed van een video-avondje bij een vriendin, en I Know What You Did Last Summer was de film die we op sinterklaasavond '98 keken (maar de videorelease duurt natuurlijk nog een paar maandjes )..

Last but not least: Steps
(ten tijde van dit nummer vond ik ze nog helemaal niet interessant en zag ze als de zoveelste gimmick, maar in de jaren erna ben ik echt héél erg fan van dat groepje geworden )

edit: vergeet ik No No No nog helemaal.. destijds vond ik het nummer niet zo leuk (veel te R&B voor mij) maar in het R&B-klimaat van tegenwoordig valt dat eigenlijk best mee.. leuk nummer

[ Bericht 8% gewijzigd door Maartel op 07-03-2008 20:34:36 ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:19:21 #134
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57229160
quote:
7: (NEW!) Papa Bear - Cherish
Nog steeds een erg mooi nummer!
  Redactie Frontpage vrijdag 7 maart 2008 @ 20:38:01 #135
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_57229616
Geweldig, die lijst van tien jaar geleden. Ik denk dat 1998 een van mijn mooiste jaren is geweest. Ik werkte toen net in een heel gezellige sfeer, woonde nog thuis en was drie dagen in de week dronken. Geweldige muziek ook toen, met the Party Animals, Venga Boys en Wow!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_57388171
1998... wat is het alweer een tijd geleden!
Net ff gezocht op de top40, destijds vond ik geen reet aan die muziek... en nu nog niet

Help! Ik wordt oud!!!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 16:27:10 #137
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57396589
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:15 schreef Marchellinno het volgende:
Net ff gezocht op de top40, destijds vond ik geen reet aan die muziek... en nu nog niet

Help! Ik wordt oud!!!
Het is alleen maar middle of the road muziek idd. VerblØffend slecht.
pi_57408800
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:15 schreef Marchellinno het volgende:

Help! Ik wordt oud!!!
Dat is zeker weten mijn minst favoriete muziekjaar.

Ik merkte destijds, als dance-liefhebster, al veel van de populariteit van het 'middle of the road'-gebeuren (Volumia!, een hoop slaapverwekkende r&b, enz.) en dat werd hier vóór de vakantie al gehaat tot op het bot. Het werd nog erger tijdens het twee weken durende vakantiebaantje - papiertjes vouwen en inpakken - waar van 8 tot 17 uur continu Sky Radio op stond om de werkdruk te verlichten.

En ja hoor, daar was 'ie weer. 'I'm ready' van Bryan Adams, voor de vijfde keer die dag. 'High' van The Lighthouse Family, voor de vierde keer die dag. . 'I'll say goodbye' van Total Touch, voor de zesde keer die dag. Aangevuld met ALLES van Celine Dion, met name dat toen nog redelijk nieuwe Titanic-lied - wat jammer dat ze zelf niet op die boot was. Die hele playlist was werkelijk onvergetelijk.

Maar ter compensatie: De toen populaire typisch Engelse dance-stijlen als 'big beat' e.d. vond ik nog leuk, het cheesy spul in de trant van de Vengaboys viel ook nog in goede aarde en je had verder nog veel clubtrance en dergelijke. Anno nu staat er echter haast nooit meer iets uit deze genres op, afgezien van herinneringen. Er is haast niets overgebleven. Ik heb ook maar weinig uit dat jaar 'verlaat' ontdekt.

Gelukkig was Air's 'Moon safari' er nog...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2008 12:39:16 ]
  Redactie Frontpage zondag 16 maart 2008 @ 11:29:04 #139
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_57409878
quote:
Op zondag 16 maart 2008 09:01 schreef female81 het volgende:

En ja hoor, daar was 'ie weer. 'I'm ready' van Bryan Adams, voor de vijfde keer die dag. 'High' van The Lighthouse Family, voor de vierde keer die dag. . 'I'll say goodbye' van Total Touch, voor de zesde keer die dag. Aangevuld met ALLES van Celine Dion, met name dat toen nog redelijk nieuwe Titanic-lied - wat jammer dat ze zelf niet op die boot was. Die hele playlist was werkelijk onvergetelijk. [ afbeelding ]
Je vergeet uit 1998 het tenenkrommende 'Life' van Desray ofzo. Met recht het slechtste nummer van 1998, en wordt helaas nog veel gedraaid op Saai radio
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_57409902
En hier is weer een verse lading middle-of-the-road-muziek zonder kloten

Dit zijn de hitlijsten van week 10, 14 maart, 1998

Single Top 10
2: (3) Madonna - Frozen
3: (2) Janet Jackson - Together Again
4: (NEW!) Frans Bauer - Wat Ik Je Zeggen Wil
5: (7) Papa Bear - Cherish
6: (6) Natalie Imbruglia - Torn
7: (5) Eros Ramazotti & Tina Turner - Cosa Della Vita (Can't Stop Thinking Of You
8: (NEW!) Will Smith - Gettin' Jiggy With It
9: (4) De Kast - Woorden Zonder Woorden
10: (8) All Saints - Never Ever

21: Destiny's Child - No No No
25: Metallica - The Unforgiven II
30: Cleopatra - Cleopatra's Theme
32: Uncle Sam - I Don't Ever Want To See You Again
33: Vengaboys - Up & Down
35: Boyzone - Baby Can I Hold You
37: Emma Shapplin - Spente Le Stelle

12: Simple Minds - Glitterball
23: K's Choice - Believe
25: Allure - Last Chance
26: Camisra - Let Me Show You
28: No Doubt - Hey You

Album Top 10
1: (NEW!) De Kast - Noorderzon
2: (1) James Horner - Titanic
3: (2) Celine Dion - Let's Talk About Love
4: (NEW!) Madonna - Ray Of Light
5: (5) Era - Era
6: (3) Eros Ramazotti - Eros
7: (11) Erykah Badu - Live
8: (6) Janet Jackson - The Velvet Rope
9: (8) All Saints - All Saints
10: (4) Natalie Imbruglia - Left Of The Middle

49: Celine Dion - C'est Pour Toi
67: Joe Satriani - Crystal Planet
68: Tony Hadley - Tony Hadley
74: Richie Sambora - Undiscovered Soul
75: Matchbox 20 - Yourself Or Someone Like You
77: The Mavericks - Trampoline
78: Louise - Woman In Me

Alarmschijf
Solid Harmonie - I Want You To Want Me

Filmpremières in week 10
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 17 maart 2008 @ 21:29:37 #141
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57440048
de Kast op 1 in de albumlijst, wat een bagger hebben die gemaakt zeg
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57440266
Ja het begin van mijn download tijdperk
En Solid Harmony dat ik dat ooit mooi vond, wat slecht nu

Respect trouwens Maartel hoeveel tijd je er elke keer in steekt
pi_57440451
TVP
X
X
X
pi_57501917
Goed topic!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 maart 2008 @ 21:54:06 #146
862 Arcee
Look closer
pi_57509605
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:34 schreef Maartel het volgende:
Alarmschijf
Romeo - Coming Home
Pa da da dum, shoe doo dum doo dum, pa da da dum, shoe doo dum doo dum!
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:59:11 #147
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57509720
ik wist niet eens dat Iron Maiden toen nog muziek maakte
pi_57509747
Stop
My Oh My
Jewel - You Were Meant For Me
(overigens zie ik die clip nu voor het eerst, kende het nummer altijd wel, maar ben me er nooit zo bewust van geweest dat het een single was)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 maart 2008 @ 22:23:22 #149
862 Arcee
Look closer
pi_57510250
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 22:00 schreef Maartel het volgende:
Jaaaa, lief nummer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 maart 2008 @ 23:38:19 #150
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57512029
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 22:00 schreef Maartel het volgende:
Stop
My Oh My
(overigens zie ik die clip nu voor het eerst, kende het nummer altijd wel, maar ben me er nooit zo bewust van geweest dat het een single was)
You were ment for me kwam al een jaar eerder uit, maar dat was in Nederland geen succes, pas toen Foolish Games uitkwam brak ze hier door.

Ik kende haar echter al bij de eerste ronde van You were ment for me. dus ik heb een ander album dan de rest van Nederland heeft want later hebben ze het opnieuw uitgebracht met een extra nummer.... en dat heb ik dus niet
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57512147
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

You were ment for me kwam al een jaar eerder uit, maar dat was in Nederland geen succes, pas toen Foolish Games uitkwam brak ze hier door.

Ik kende haar echter al bij de eerste ronde van You were ment for me. dus ik heb een ander album dan de rest van Nederland heeft want later hebben ze het opnieuw uitgebracht met een extra nummer.... en dat heb ik dus niet
Aaah.. welk nummer dan? De singleversie van Foolish Games?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 maart 2008 @ 23:44:16 #153
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57512185
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:42 schreef Maartel het volgende:

[..]

Aaah.. welk nummer dan? De singleversie van Foolish Games?
ja , maarja die heb ik dan wel weer op singel
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57512288
The Velvet Rope van Janet is nog steeds tof. .
pi_57512361
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
De Kast
Ik heb nooit veel met die hele Kast gehad, en Syb vond ik maar een akelig oud hoofd hebben, maar Raak vond ik destijds wel mooi (waarschijnlijk omdat het tijdens een hevige verliefdheid uitkwam, dan vind ik alles wat over liefde gaat ineens helemaal geweldig )
pi_57512463
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:49 schreef Misstique het volgende:
The Velvet Rope van Janet is nog steeds tof. .
Die was destijds nog een drama om te kopieren op mijn stoere Philips cd-recorder (aangesloten op de stereo ipv de pc).. ik had uitgebreid uitgerekend, n.a.v. de tracktijden op het doosje, dat alles precies op een 74-minuten-schijfje paste, bleek ze nog een bonustrack verstopt te hebben!
Toen de hele boel nog maar een keer opnieuw gekopieerd zonder alle interludes ( )
pi_57516910
Heel erg leuk topic, ga zo door

Heb nog even niet zo veel inhoudelijks te melden, mijn favoriete muziektijdperk begint deze zomer, hopelijk kom je daar nog
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:29:05 #158
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_57518359
Leuk topic.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_57636718
Had in deze tijd (1997/1998) een abonnement op Break Out. Was namelijk fan van de Spice Girls en dan moet je wel he. Heb dus veel gelezen over de muzieke en films etc. in die tijd. Was ook een Titanic fan en kocht zo nu en dan een singletje. Mijn beste vriendin toen was fan van Leonardo DiCaprio, dus we lazen samen heel wat af.
Ik was toen 12/13 jaar. Ben precies 51 weken lid geweest. Tegen het einde was Geri al uit de SPice Girls en was ik al bijna fan-af. Geri was mijn favoriet.
Heb nog singeltjes van Total Touch-Love me in slowmotion, Janet Jackson-Together again en nog wat singles van die tijd. Ben alleen zo ontzettend stom geweest om paar jaar terug die Break Outs allemaal weg te gooien.
Zoooo'n spijt.

Break Out is ondertussen ook opgeheven, toen was het heel populair blad dacht ik zo.
pi_57637419
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:18 schreef vencodark het volgende:
Had in deze tijd (1997/1998) een abonnement op Break Out. Was namelijk fan van de Spice Girls en dan moet je wel he. Heb dus veel gelezen over de muzieke en films etc. in die tijd. Was ook een Titanic fan en kocht zo nu en dan een singletje. Mijn beste vriendin toen was fan van Leonardo DiCaprio, dus we lazen samen heel wat af.
Ik was toen 12/13 jaar. Ben precies 51 weken lid geweest. Tegen het einde was Geri al uit de SPice Girls en was ik al bijna fan-af. Geri was mijn favoriet.
Heb nog singeltjes van Total Touch-Love me in slowmotion, Janet Jackson-Together again en nog wat singles van die tijd. Ben alleen zo ontzettend stom geweest om paar jaar terug die Break Outs allemaal weg te gooien.
Zoooo'n spijt.

Break Out is ondertussen ook opgeheven, toen was het heel populair blad dacht ik zo.
Bestaat Break Out niet meer?
Nu je het zegt heb ik het blad al erg lang nergens meer gezien, maar 't is me nooit echt opgevallen dat het blad er niet meer was..
Ik was altijd meer van de engelse popbladen (Smash Hits, Top Of The Pops e.d.), die inmiddels overigens ook allemaal zijn opgeheven
pi_57648025
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:40 schreef Maartel het volgende:

[..]

Bestaat Break Out niet meer?
Nu je het zegt heb ik het blad al erg lang nergens meer gezien, maar 't is me nooit echt opgevallen dat het blad er niet meer was..
Ik was altijd meer van de engelse popbladen (Smash Hits, Top Of The Pops e.d.), die inmiddels overigens ook allemaal zijn opgeheven
Same here, dus heb toen eens gegoogled. Schijnt dus niet meer te bestaan. Zonde hoor. Vond het erg leuk toen.
Denk dat Hitkrant toch te grote concurrentie is geweest ofzo. Geen plek voor 2 van die bladen misschien.
pi_57649196
Driedubbeldwars verdiend Maartel!

[ Bericht 0% gewijzigd door Misstique op 27-03-2008 16:01:43 ]
pi_57649383
quote:

Ik wist niet eens dat er zo'n topic bestond..
Maar altijd leuk om te horen dat het gewaardeerd wordt, thanx!

* Maartel begint snel aan de lijst van deze week..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 maart 2008 @ 16:22:19 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57649903
voor Maartel
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57650785
Dit zijn de hitlijsten van week 12, 28 maart, 1998

Single Top 10
2: (2) Madonna - Frozen
3: (8) Destiny's Child - No No No
4: (10) Solid Harmonie - I Want You To Want Me
5: (3) Janet Jackson - Together Again
6: (6) Will Smith - Gettin' Jiggy With It
7: (NEW!) Spice Girls - Stop
8: (NEW!) Eagle-eye Cherry - Save Tonight
9: (NEW!) Scary Groover/Hassan Jassan - Children/Schapie
10: (5) Papa Bear - Cherish

15: Romeo - Coming Home
28: 2 Unlimited - Wanna Get Up
29: Aaron Carter - I'm Gonna Miss You Forever
30: Wyclef Jean - Gone Till November
35: Edsilia - Hemel & Aarde

15: Mariah Carey - The Roof
23: Band Zonder Banaan - Koning Pintenman
24: Hotcha Trio - The Galloping Comedians
25: Nurlaila - Alsof Je Bij Me Bent

Album Top 10
1: (2) Madonna - Ray Of Light
2: (5) James Horner - Titanic
3: (3) Celine Dion - Let's Talk About Love
4: (1) De Kast - Noorderzon
5: (4) Eros Ramazotti - Eros
6: (6) Erykah Badu - Live
7: (NEW!) Eric Clapton - Pilgrim
8: (7) Era - Era
9: (NEW!) Emma Shapplin - Carmine Meo
10: (9) Janet Jackson - The Velvet Rope

26: Van Halen - Van Halen 3
27: Simple Minds - Neapolis
46: Eagle-eye Cherry - Desireless
52: Willy Alberti - De Onvergetelijke... deel II
62: Ronan Hardiman - Michael Flatley's Lord Of The Dance
68: Clannad - Landmarks

Alarmschijf
Close II You - Somebody

Filmpremières in week 12

[ Bericht 0% gewijzigd door Maartel op 27-03-2008 21:54:29 ]
  donderdag 27 maart 2008 @ 18:32:00 #166
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_57652579
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:05 schreef Maartel het volgende:
9: (NEW!) Scary Groover/Hassan Jassan - Children/Schapie
Hassan!

En ook:
quote:
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 27 maart 2008 @ 18:33:06 #167
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_57652600
nieuw binnengkomen nr 23 verwijst naar Hanson ipv Band Zonder Banaan..
It's Time To Shine
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 maart 2008 @ 19:38:22 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57654380
Close II You alarmschijf
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:58:36 #169
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_57657031
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:18 schreef vencodark het volgende:
Zoooo'n spijt.

Omg, dat had ik kunnen posten Ik was echt precies hetzelfde! Alleen geen abo op Break Out maar wel fervent lezer En die verschrikkelijke Total Touch, omfg
Ik heb de Break Outs idd ook weggegooid. Ik kan me ook nog herinneren dat er zo'n artikel in stond over een 12 jarig meisje dat moeder was geworden Vond dat zo shocking toen
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_57659274
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:33 schreef qu63 het volgende:
nieuw binnengkomen nr 23 verwijst naar Hanson ipv Band Zonder Banaan..
Thanx! Fixed

Verder:
- 2 Unlimited hadden ze écht anders moeten noemen, want dit heeft natuurlijk weinig met Ray & Anita te maken.. desalniettemin wel een lekker vrolijk nummer.. (helaas een remix, het origineel is nergens online te vinden)
- Edsilia Toch één van de betere nederlandse ESC-inzendingen van de laatste tientallen jaren..
- Nurlaila Nog steeds best een mooi nummer.. wel héél erg Ewbank, het had zo Marco kunnen zijn..
- Voor Nederlandse begrippen maakte Close II You toch best nette popmuziek..
- ik begin het nu wel moe te worden dat elke post van mij met een plaatje van Celine Dion begint
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 maart 2008 @ 22:25:10 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57660202
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:00 schreef Maartel het volgende:

- Nurlaila Nog steeds best een mooi nummer.. wel héél erg Ewbank, het had zo Marco kunnen zijn..
een bijzonder mooi nummer, past precies bij haar, heb de singel ook prachtig
quote:
- Voor Nederlandse begrippen maakte Close II You toch best nette popmuziek..
en vooral Sascha
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57664759
Aah, ik heb de nieuwe videolink-functie ontdekt!
Dat kan nog best interessant zijn voor dit topic..
Als ik de hele lijst zo zou doen wordt het echt té rommelig (tenzij ik zelf screenshotjes e.d. ga maken maar dan wordt het een fulltime-job ) maar het spreekt natuurlijk wel stukken meer tot de verbeelding dan alleen lijstjes met titels..

Bij wijze van test/demo iig even de top 5 van deze week

pi_57679095
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:58 schreef Enfermera het volgende:

[..]
Ik kan me ook nog herinneren dat er zo'n artikel in stond over een 12 jarig meisje dat moeder was geworden Vond dat zo shocking toen
Nu kijk je niet meer op.

Gister met een vriendin nog allerlei filmpjes bekeken. BackstreetBoys, Five (die ik toen juist verschrikkelijk vond), Spice Girls, Gabbertje , Soldid Harmonie, Wes. Blijft leuk om terug te zien.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:50:04 #174
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_57679874
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nu kijk je niet meer op.

Gister met een vriendin nog allerlei filmpjes bekeken. BackstreetBoys, Five (die ik toen juist verschrikkelijk vond), Spice Girls, Gabbertje , Soldid Harmonie, Wes. Blijft leuk om terug te zien.
Nee idd, ik ben een stuk minder naief geworden

Geweeeeeeeeeeldig.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:25:41 #175
52871 Blight
Supersized.
pi_57692746
Brrr. Together Again van Janet Jackson. Iedereen vond dat nummer zo tof, maar ik had er echt een hekel aan. Des te vaker kreeg ik 'm te horen, .
pi_57741166
Zou er animo zijn voor een "Beste nummer van 1998-tournament" (voor de overzichtelijkheid dan wel beperkt tot nummers die dat jaar in de top 40/tipparade genoteerd stonden)?

Lijkt mij opzich wel geinig, al zou ik dan misschien beter eentje over 1997 kunnen doen, omdat anders alle nummers voor dit topic voor de rest van dit jaar al gespoilerd zijn
  donderdag 3 april 2008 @ 11:05:24 #177
211307 Jennaaa
Crackergirl
pi_57800181
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:00 schreef Maartel het volgende:

- ik begin het nu wel moe te worden dat elke post van mij met een plaatje van Celine Dion begint
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Leuk gedaan dit trouwens!
Jack had a gang that he called the milligrams, he was known as Smack Jack the Crackerman!
pi_57802612
Dit zijn de hitlijsten van week 13, 4 april, 1998

Single Top 10
2: (2) Madonna - Frozen
3: (3) Destiny's Child - No No No
4: (4) Solid Harmonie - I Want You To Want Me
5: (NEW!) Romeo - Coming Home
6: (7) Spice Girls - Stop
7: (6) Will Smith - Gettin' Jiggy With It
8: (NEW!) Cleopatra - Cleopatra's Theme
9: (9) Scary Groover/Hassan Jassan - Children/Schapie
10: (8) Eagle-eye Cherry - Save Tonight

25: Close II You - Somebody
27: Volumia - Afscheid
29: Sash! - La Primavera
33: She Moves - Breaking All The Rules

24: Frederique Spigt - Mijn Hart Kan Dat Niet Aan
26: Marianne Weber - Morgen Wordt Het Anders

Album Top 10
1: (2) James Horner - Titanic
2: (3) Celine Dion - Let's Talk About Love
3: (1) Madonna - Ray Of Light
4: (4) De Kast - Noorderzon
5: (5) Eros Ramazotti - Eros
7: (7) Eric Clapton - Pilgrim
8: (8) Era - Era
9: (9) Emma Shapplin - Carmine Meo
10: (10) Janet Jackson - The Velvet Rope

27: Andrea Bocelli - Aria: The Opera Album
36: Iron Maiden - Virtual XI
52: Golden Earring - The Complete Naked Truth
64: Cappadonna - The Pillage

Alarmschijf
Janet Jackson & Blackstreet - I Get Lonely

Filmpremières in week 13
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 april 2008 @ 15:57:16 #179
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57806273
en toen kwam Close II You binnen
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 7 april 2008 @ 17:56:35 #181
123170 alors
zlata1234
pi_57893018
quote:
Op donderdag 3 april 2008 15:57 schreef rubbereend het volgende:
en toen kwam Close II You binnen
Ik ben Baby don't go aan het downloaden, vond het toen (en nu nog steeds) zo'n mooi liedje
know'm sayin?
word? word.
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2008 @ 18:16:37 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57893414
omg Cleopatra
pi_57893513
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:16 schreef borisz het volgende:
omg Cleopatra
Dat waren popgoden vergeleken bij hun Nederlandse variant
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 7 april 2008 @ 18:49:20 #184
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57894024
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:22 schreef Maartel het volgende:

[..]

Dat waren popgoden vergeleken bij hun Nederlandse variant
wat bizar slecht was dat. Kwam dat niet ook uit de Bolland en Bolland stal?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57895210
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wat bizar slecht was dat. Kwam dat niet ook uit de Bolland en Bolland stal?
Echt vreselijk ja. Vond Cleopatra best aardig toen. Die meid had een stem zeg.
Schijnt dat ze nog steeds bezig zijn.
pi_57944397
Vergeleken bij de lijst voor het tournament is dit ineens een eitje..
Hier is weer een portie nieuwe lijstjes, met vooral véél 'nieuwe' albums!

Dit zijn de hitlijsten van week 14, 11 april, 1998

Single Top 10
2: (5) Romeo - Coming Home
4: (2) Madonna - Frozen
5: (4) Solid Harmonie - I Want You To Want Me
6: (6) Spice Girls - Stop
7: (NEW!) Vengaboys - Up & Down
8: (7) Will Smith - Gettin' Jiggy With It
9: (8) Cleopatra - Cleopatra's Theme
10: (12) Janet Jackson - Together Again

25: Janet - I Get Lonely
27: Jantje Smit - Het Land Van Mijn Dromen
29: 2 Brothers On The 4th Floor - Do You Know
30: Serious Danger - Deeper
32: BZN - The Gypsy Music
34: Savage Garden - Truly Madly Deeply

23: Benny Neyman - Leven
25: Robbie Williams - Let Me Entertain You
26: Eternal - The Megamix
27: Young Deenay - Walk On By
28: Buzzy Bus - Jump

Album Top 10
1: (1) James Horner - Titanic
2: (2) Celine Dion - Let's Talk About Love
3: (3) Madonna - Ray Of Light
4: (4) De Kast - Noorderzon
5: (5) Eros Ramazotti - Eros
7: (8) Era - Era
7: (7) Eric Clapton - Pilgrim
9: (27) Andrea Bocelli - Aria: The Opera Album
10: (52) Golden Earring - The Complete Naked Truth

35: Vengaboys - Up & Down: The Party Album
49: Therapy? - Semi Detached
53: Gang Starr - Moment Of Truth
54: Wyclef Jean - The Carnival
58: Lighthouse Family - Postcards From Heaven
59: WC Experience - Ja Wè Nou!
67: Killah Priest - Heavy Mental
74: Pulp - This Is Hardcore
79: Wibi Soerjadi - Plays Chopin
82: Cliff Richard - 40 Years Of Hits In Holland
83: Savage Garden - Savage Garden

Alarmschijf
K-Ci & Jojo - All My Life

Filmpremières in week 14
pi_57944550
Janet - I Get Lonely was maar een vage release.. er waren destijds de albumversie, een versie met Blackstreet en een langzamere ( ) versie met een compleet andere videoclip.. (althans, die meen ik me te herinneren maar kan ik nergens meer vinden )
Ik heb de bekendste maar even geplaatst, maar weet eigenlijk niet wat nu écht de single was..

Een nummer van 2 Brothers on the 4th Floor wat me niets zegt!
Waarschijnlijk niet voor niets in de tipparade blijven steken, en nergens meer terug te vinden anno 2008...

Savage Garden
Clipje in Parijs
Herkende destijds allerlei plekjes uit de Close II You-clip (qua filtertje leek het er trouwens ook behoorlijk op).

Ik ben echt zéér verbaasd dat Let Me Entertain You blijkbaar nooit een hitje is geweest..
Na 't nummer jarenlang bij elke talentenjacht te hebben gehoord voelt het toch wel als een 'klassieker', maar blijkbaar is het dat pas later geworden..
  Redactie Sport woensdag 9 april 2008 @ 22:10:48 #188
109131 crew  sportfreak
pi_57944651
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:06 schreef Maartel het volgende:
Ik ben echt zéér verbaasd dat Let Me Entertain You blijkbaar nooit een hitje is geweest..
Na 't nummer jarenlang bij elke talentenjacht te hebben gehoord voelt het toch wel als een 'klassieker', maar blijkbaar is het dat pas later geworden..
Dat verbaasde mij ook ja.

Al is het wel zo dat Robbie Williams pas later in 1998 solo doorbrak met het nummer Angels.
pi_57944724
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:10 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Dat verbaasde mij ook ja.

Al is het wel zo dat Robbie Williams pas later in 1998 solo doorbrak met het nummer Angels.
Angels kwam in januari '98 al binnen, dus daar kan het ook niet aan hebben gelegen..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 april 2008 @ 22:23:46 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57944993
quote:
23: Benny Neyman - Leven
best ironisch nu
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57945134
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

best ironisch nu
Ik wilde het niet zeggen

Dat nummer van Romeo klinkt trouwens nog best 'nu'... t heeft wel wat van Irreplacable en al die Neyo-producties van tegenwoordig..
pi_57952864
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:06 schreef Maartel het volgende:
Vond dat een goed nummer toen. Wilde ook zo graag dat dat een hit werd...maar gebeurde niet.
  donderdag 10 april 2008 @ 11:07:45 #193
52871 Blight
Supersized.
pi_57952937
Vengaboys, !
  donderdag 10 april 2008 @ 17:54:37 #194
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57961670
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:07 schreef Blight het volgende:
Vengaboys, !
pi_57977423
Solid Harmonie
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:01:59 #196
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_57981662
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 10:51 schreef Prinsesje4you het volgende:
Solid Harmonie
Ik ben zelfs naar hun concert geweest

En ik heb Close 2 You ook twee keer live gezien

maak je inbox eens leeg!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_57983134
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:01 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik ben zelfs naar hun concert geweest

En ik heb Close 2 You ook twee keer live gezien

maak je inbox eens leeg!

En je hebt me niet eens meegevraagd..

Heb ik gedaan..
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
  vrijdag 11 april 2008 @ 15:10:00 #198
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_57983353
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:59 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

En je hebt me niet eens meegevraagd..

Heb ik gedaan..
Maar toen kende ik je nog niet Anders had je best mee gemogen hoor!

ik krijg de melding dat jouw inbox niet beschikbaar is maak wel even een feedback post van. Heb je me niet geblokkeerd?

[ Bericht 2% gewijzigd door Elegy op 11-04-2008 15:35:14 ]
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_57984237
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:10 schreef Elegy het volgende:

[..]

Maar toen kende ik je nog niet Anders had je best mee gemogen hoor!

ik krijg de melding dat jouw inbox niet beschikbaar is maak wel even een feedback post van. Heb je me niet geblokkeerd?

Nee en me hele inbox is bijna leeg.. ik heb je tijdje geleden nog een pm gestuurd
pi_57984273
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:47 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Nee en me hele inbox is bijna leeg.. ik heb je net een pm gestuurd

Je bericht is succesvol verzonden
  vrijdag 11 april 2008 @ 15:53:55 #201
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_57984374
SPOILER
Ontopic: Ik heb van Close 2 You zelfs nog een hele boel merchandise gewonnen met een prijsvraag van TMF
pi_57984606
DELEN.. oke dan beken ik dat ik de cd Closer vaak luister en de tekst ken..
  vrijdag 11 april 2008 @ 16:12:43 #203
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_57984856
Ohja, die cd zat er ook bij, gesigneerd!
pi_57986336
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 16:12 schreef Elegy het volgende:
Ohja, die cd zat er ook bij, gesigneerd!
Whaaaaaa ruilen??
pi_57988743
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 16:02 schreef Prinsesje4you het volgende:
DELEN.. oke dan beken ik dat ik de cd Closer vaak luister en de tekst ken..
Nog steeds?
Ik vond Grab It en Hold Me Now zo leuk
(en Loverboy een schaamteloze rip-off van Mariah Carey's Fantasy)
pi_58015598
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 19:36 schreef Maartel het volgende:

[..]

Nog steeds?
Ik vond Grab It en Hold Me Now zo leuk
(en Loverboy een schaamteloze rip-off van Mariah Carey's Fantasy)
ja
  zondag 13 april 2008 @ 16:53:15 #207
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58022555

Ziedaar, mijn gesigneerde, bij TMF gewonnen exemplaar
pi_58022882
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:53 schreef Elegy het volgende:
[ afbeelding ]

Ziedaar, mijn gesigneerde, bij TMF gewonnen exemplaar

Ik heb zó'n zwak voor 90's pop
Friends van C2Y kwam gister nog voorbij in Itunes
  zondag 13 april 2008 @ 22:58:16 #209
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58032135
Ik heb ook nog een cd van WOW - Wild en ondeugend trouwens
pi_58032227
quote:
Op zondag 13 april 2008 22:58 schreef Elegy het volgende:
Ik heb ook nog een cd van WOW - Wild en ondeugend trouwens

Die heb ik nog wel ergens gebrand liggen..
Linda, Roos & Jessica heb ik dan wel weer origineel
  zondag 13 april 2008 @ 23:03:09 #211
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58032311
Jij hebt 'm gebrand, ik weet niet wat er nu sneuer is

Voordeel voor mij, ik heb 'm gekregen
pi_58034961
quote:
Op zondag 13 april 2008 17:02 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik heb zó'n zwak voor 90's pop
Friends van C2Y kwam gister nog voorbij in Itunes
ik ook.. heerlijk gewoon
pi_58034984
Btw El.. ik wil die cddddddddd ik steel em gewoon uit je huis Als je hem kwijt bent, ik heb em niet..
  maandag 14 april 2008 @ 08:26:33 #214
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58036771
quote:
Op maandag 14 april 2008 00:40 schreef Prinsesje4you het volgende:
Btw El.. ik wil die cddddddddd ik steel em gewoon uit je huis Als je hem kwijt bent, ik heb em niet..
Kom het maar proberen...
pi_58042623
quote:
Op maandag 14 april 2008 08:26 schreef Elegy het volgende:

[..]

Kom het maar proberen...
Is goed eerst even uitvogelen waar ie ligt he.. En zit er een drankje bij inbegrepen he;) je weet the winner takes it all.. haha
  maandag 14 april 2008 @ 14:21:00 #216
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58042846
quote:
Op maandag 14 april 2008 14:08 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Is goed eerst even uitvogelen waar ie ligt he.. En zit er een drankje bij inbegrepen he;) je weet the winner takes it all.. haha
Kom maar, ik laat je alle hoeken zien Want you ain't gonna get it
Drankje wel natuurlijk!
pi_58043884
quote:
Op maandag 14 april 2008 14:21 schreef Elegy het volgende:

[..]

Kom maar, ik laat je alle hoeken zien Want you ain't gonna get it
Drankje wel natuurlijk!
Ik wel ben natuurlijk super lief dus je kan NIET weigeren
  maandag 14 april 2008 @ 15:20:46 #218
52871 Blight
Supersized.
pi_58043952
Zullen we de slowchat naar het fotoboek (ofzo) verplaatsen, mensen? Dank, .
pi_58189054
Dit zijn de hitlijsten van week 15, 11 april, 1998

Single Top 10
2: (5) Romeo - Coming Home
4: (2) Madonna - Frozen
5: (4) Solid Harmonie - I Want You To Want Me
6: (7) Vengaboys - Up & Down
7: (6) Spice Girls - Stop
8: (15) Close II You - Somebody
9: (10) Janet Jackson - Together Again
10: (14) 2 Unlimited - Wanna Get Up

15: K-Ci & Jojo - All My Life
25: Run DMC - It's Tricky
30: The Tamperer ft. Maya - Feel It
33: 4Fun - Overal

25: Cliff Richard - Living Doll
25: Robbie Williams - Let Me Entertain You
26: Lois Lane - Combat
28: Junkfood Junkies - Work It
29: Nubia - Zij Kwamen Over Zee

Album Top 10
1: (NEW!) Frans Bauer - Wat Ik Je Zeggen Wil
2: (1) James Horner - Titanic
3: (2) Celine Dion - Let's Talk About Love
4: (3) Madonna - Ray Of Light
5: (4) De Kast - Noorderzon
7: (7) Era - Era
8: (5) Eros Ramazotti - Eros
10: (10) Golden Earring - The Complete Naked Truth

34: K's Choice - Cocoon Crash
70: City Of Angels - Soundtrack
82: Summersound - Echte Vriendschap

Alarmschijf
Anouk - It's So Hard

Filmpremières in week 15
  zondag 20 april 2008 @ 22:54:12 #220
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_58191215
quote:
Romeo - Coming Home
Die draai ik zelfs nu nog wel eens.
Best een leuk nummer
pi_58192342
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:45 schreef Maartel het volgende:
30: The Tamperer ft. Maya - Feel It
  zondag 20 april 2008 @ 23:44:39 #222
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58192691
Close II You!
pi_58193651
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:44 schreef Elegy het volgende:
Close II You!
ga je dat nu elke week zeggen?
pi_58194543
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:31 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Melodie cover van Madonna-Material Girl..

O.T: Madonna en SolidHarmoniE
pi_58195952
quote:
Op maandag 21 april 2008 01:15 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Melodie cover van Madonna-Material Girl..

O.T: Madonna en SolidHarmoniE
Nee, dat was hun 2e single.
Feel It leent van Michael Jackson's Can You Feel It
  maandag 21 april 2008 @ 11:14:51 #226
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58198869
quote:
Op maandag 21 april 2008 00:22 schreef Maartel het volgende:

[..]

ga je dat nu elke week zeggen?
Zolang ze er in staan wel ja
pi_58202169
quote:
Op maandag 21 april 2008 07:59 schreef Maartel het volgende:

[..]

Nee, dat was hun 2e single.
Feel It leent van Michael Jackson's Can You Feel It
True..
pi_58346000
Dit zijn de hitlijsten van week 16, 25 april, 1998

Single Top 10
2: (2) Romeo - Coming Home
3: (15) K-Ci & Jojo - All My Life
4: (5) Solid Harmonie - I Want You To Want Me
5: (6) Vengaboys - Up & Down
6: (3) Destiny's Child - No No No
7: (11) Volumia - Afscheid
8: (15) Close II You - Somebody
9: (4) Madonna - Frozen
10: (10) 2 Unlimited - Wanna Get Up

15: Total Touch - I'll Say Goodbye
30: Anouk - It's So Hard
32: T-Spoon - Tom's Party
33: 4Fun - Overal

28: Perpetual Motion - Keep On Dancin' (Let's Go)
29: Smash Mouth - Why Can't We Be Friends

Album Top 10
1: (1) Frans Bauer - Wat Ik Je Zeggen Wil
2: (2) James Horner - Titanic
3: (3) Celine Dion - Let's Talk About Love
4: (4) Madonna - Ray Of Light
5: (7) Era - Era
6: (34) K's Choice - Cocoon Crash
7: (5) De Kast - Noorderzon
8: (10) Golden Earring - The Complete Naked Truth
9: (8) Eros Ramazotti - Eros
10: (6) Erykah Badu - Live

11: Solid Harmonie - Solid Harmonie
55: Venice - Born And Raised
56: 4Fun - Hittegolf
66: Henk Westbroek - Henk Westbroek

Alarmschijf
DJ Visage - Formula

Filmpremières in week 16

zondag 27 april 2008 @ 20:57:41 #229
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58346284
DJ Visage

Vroemvroem!
It's Time To Shine
pi_58788286
Het heeft even geduurd (mooi weer, druk leven, dus weinig zin en tijd voor computerzaken ) maar hier zijn we weer, mét een inhaalslag op de afgelopen weken..
De hitlijsten zijn van deze week, 'vorige posities' verwijzen naar 3 weken terug, en alle nieuwe noteringen en tips zijn van alle lijsten van de afgelopen 3 weken.. dus dit keer héél erg veel clipjes en linkjes, hoop dat dat het een beetje goedmaakt

Dit zijn de hitlijsten van week 19, 16 mei, 1998

Single Top 10
1: (3) K-Ci & Jojo - All My Life
2: (1) Celine Dion - My Heart Will Go On
3: (NEW!) DJ Visage - Formula
4: (7) Volumia - Afscheid
5: (2) Romeo - Coming Home
6: (NEW) Texas ft. Wu Tang Clan - Say What You Want (All Day Every Day)
7: (NEW!) Total Touch - I'll Say Goodbye
8: (NEW!) Savage Garden - Truly Madly Deeply
9: (NEW!) The Tamperer ft. Maya - Feel It
10: (5) Vengaboys - Up & Down

30: Lighthouse Family - High
32: Five - When The Light's Go Out
36: Shania Twain - You're Still The One
38: Natalie Imbruglia - Big Mistake

22: Madonna - Ray Of Light
27: Soca Boys - Follow Da Leader
28: Pappa Bear - When The Rain Begins To Fall
30: All Saints - Under The Bridge / All Saints - Lady Marmalade
33: Frank & Ronald - Geld Maakt Niet Gelukkig

15: Busta Rhymes - Turn It Up, Fire It Up
29: Ace Of Base - Life Is A Flower
31: Boyzone - All That I Need

24: Keshaw - The Heat (Tonight's The Night)
25: Queenpen & Eric Williams - All My Love
26: Lenny Kravitz - If You Can't Say No
27: Alex & Het Tribunekoort - De Kampioenen
28: Modern Talking - You're My Heart, You're My Soul '98
29: Garbage - Push It

27: Triple S - Whoomp There It Is
28: André Hazes - Nederland Oranjeland
29: Tori Amos - Spark

24: Gloria Estefan - Heaven's What I Feel
25: Simply Red - Say You Love Me
27: Pearl Jam - Wish List
29: Billie Myers - Kiss The Rain
30: Dakota Moon - Another Day Goes By

Album Top 10
1: (3) Celine Dion - Let's Talk About Love
2: (4) Madonna - Ray Of Light
3: (NEW!) Emma Shapplin - Carmine Meo
4: (2) James Horner - Titanic
5: (1) Frans Bauer - Wat Ik Je Zeggen Wil
6: (NEW!) Close II You - Closer
7: (NEW!) Anouk - Together Alone
8: (7) De Kast - Noorderzon
9: (NEW!) Solid Harmonie - Solid Harmonie
10: (NEW!) Volumia! - Volumia!

54: Massive Attack - Mezzanine
57: Jimmy Page & Robert Plant - Walking Into Clarksdale
69: Soulfly - Soulfly
70: Robbie Williams - Life Thru' A Lens
73: Montell Jordan - Let's Ride

38: 2 Unlimited - II
63: Modern Talking - Back For Good
74: Osdorp Posse - Oud En Nieuw
78: Jovink & The Voederbietels - The Hit Machine Goes On

51: Tori Amos - From The Choirgirl Hotel
54: Total Touch - Total Touch
57: DJ Jean - Strictly
62: Rolling Stones - Flashpoint
68: DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Greatest Hits
71: Cradle Of Filth - Cruelty & The Beast
77: Koos Alberts - Zingt Hollandse Hits

Alarmschijven
All Saints - Under The Bridge
All Saints - Lady Marmalade
Busta Rhymes - Turn It Up, Fire It Up
Ultimate Kaos - Casanova

Filmpremières in week 17,18 en 19

[ Bericht 45% gewijzigd door Maartel op 22-05-2008 08:51:04 ]
  donderdag 22 mei 2008 @ 06:34:39 #231
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_58816349
Memories....
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:27:23 #232
52871 Blight
Supersized.
pi_58817665
Een nieuwe! .

K-Ci & JoJo, brrrr. Rilrilril. Ik vind het nog steeds een walgelijke plaat.
pi_58817897
Echt de tijd voor de meidenbandjes 10 jaar geleden.
pi_58817970
Oh dat nummer van Texas was tof .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:16:26 #235
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_58825799
Romeo - Coming home. Totaal niet mijn genre, maar dit nr was toen al mooi en brengt nu hele fijne herinneringen met zich mee

Massive attack - Mezzanine. Wat een goed en mooi album is dit, nog steeds na een decennium
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:24:58 #236
214371 SuspendedAnimation
Schudden voor gebruik
pi_58830303
Lighthouse Family
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:29:32 #237
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58830394
hehehe, ik had dat singletje nog gekocht:

tell me where you at, I'll be there in 10 seconds flat
pi_58867315
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:44 schreef Kuukske het volgende:
Oh dat nummer van Texas was tof .
Texas
Jammer dat je er tegenwoordig bijna niks meer van hoort, ik vind hun muziek nog steeds tof! Naast Say What You Want vond ik nummers als Black Eyed Boy en Inner Smile ook erg goed.
I open my eyes and it's a lovely day...
pi_59048127
Wederom een dubbele update

Dit zijn de hitlijsten van week 21, 30 mei, 1998

Single Top 10
1: (NEW!) Soca Boys & Van B King - Follow The Leader
2: (1) K-Ci & Jojo - All My Life
3: (NEW!) Busta Rhymes - Turn It Up, Fire It Up
4: (NEW!) Ultimate Kaos - Casanova
5: (2) Celine Dion - My Heart Will Go On
6: (7) Total Touch - I'll Say Goodbye
7: (4) Volumia - Afscheid
8: (6) Texas ft. Wu Tang Clan - Say What You Want (All Day Every Day)
9: (3) DJ Visage - Formula
10: (NEW!) Lighthouse Family - High

26: Frans Bauer - Op Zoek Naar Jouw Liefde
29: Edsilia - Hemel & Aarde
35: S.O.A.P. - This Is How We Party

21: Dana International - Diva
22: Imaani - Where Are You
25: Vengaboys - We Like To Party
28: Steps - Last Thing On My Mind
30: Guus Meeuwis - Ik Wil Met Je Lachen

25: Wes - I Love Football
29: Bran Van 3000 - Drinking In LA

24: 187 Lockdown - Kung Fu
26: Eros Ramazotti - Terra Promessa
27: Smashing Pumpkins - Ava Adora
28: Massive Attack - Teardrop

Album Top 10
2: (3) Emma Shapplin - Carmine Meo
3: (2) Madonna - Ray Of Light
4: (NEW!) Eros Ramazzotti - Eros
5: (NEW!) Lenny Kravitz - 5
6: (7) Anouk - Together Alone
7: (5) Frans Bauer - Wat Ik Je Zeggen Wil
8: (6) Close II You - Closer
9: (8) De Kast - Noorderzon
10: (4) James Horner - Titanic

29: Demis Roussos - The Phenomenon 1968-1998
30: Garbage - Version 2.0
49: Yanni - Tribute
55: Hanson - 3 Car Garage
57: Jantje Smit - Ik Zing Dit Lied Voor Jou Alleen
71: Public Enemy - He Got Game

20: Simply Red - Blue
46: Jantje Smit - Het Land Van Mijn Dromen
47: Acda & De Munnik - Acda & De Munnik
48: Clannad - Landmarks
57: Frank Sinatra - My Way
59: Jeff Buckley - Sketches (For My Sweetheart The Drunk)
69: Texas - White On Blonde

Alarmschijven
Imaani - Where Are You
Aqua - Turn Back Time

Filmpremières in week 20 en 21

zondag 1 juni 2008 @ 14:44:38 #240
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_59048384
4: (NEW!) Ultimate Kaos - Casanova
Omg, groep 8 / 1e klas flashbacks xD

35: S.O.A.P. - This Is How We Party
Tering, als ik dit hoor voel ik me ouddddd!

21: Dana International - Diva
Ernstig, ik weet nog wel dat dat toen een hele rel was over die Dana. xD

Massive Attack vind ik nog steeds geweldig, de rest van de nummers zijn eigenlijk gruwelijk fout. Terwijl je als je [toentertijd] net puberend ben dat niet zo door hebt volgensmij
  Redactie Sport zondag 1 juni 2008 @ 14:51:58 #241
109131 crew  sportfreak
pi_59048549
Wat een goed songfestivaljaar was dat toen.

Ik zie hier al de nummers van Edsilia Rombley, Dana en Imaani voorbij komen, zeker die laatste is opvallend. Het nummer dat tweede word is niet vaak een hit in Nederland.
pi_59048667
Ik ben erg verbaasd dat Massive Attack en Bran Van 3000 de top 40 nooit gehaald hebben

Steps - Last Thing On My Mind (guilty pleasure )
Garbage - Version 2.0

Vengaboys - We Like To Party was geloof ik hun eerste nummer waarin een beetje gezongen werd, en gelijk werd maar even een nieuwe zangeres in de groep gezet (die Kim kon blijkbaar niet zo veel, zal ook wel niet op vocale kwaliteiten zijn geselecteerd aangezien ze al 3 platen lang niets zong )
pi_59051143
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:56 schreef Maartel het volgende:
Ik ben erg verbaasd dat Massive Attack en Bran Van 3000 de top 40 nooit gehaald hebben
Ja ik ook. Die clips kwamen erg vaak voorbij toen. Wist niet beter dan dat dit grote hits waren.
Klopt dit wel?
  zondag 1 juni 2008 @ 17:03:24 #244
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_59051263
Soca Boys
It's Time To Shine
pi_59051302
quote:
Op zondag 1 juni 2008 16:57 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja ik ook. Die clips kwamen erg vaak voorbij toen. Wist niet beter dan dat dit grote hits waren.
Klopt dit wel?
Ik heb nog even een andere bron geraadpleegd die de Mega Top 100 ipv de Top 40 als uitgangspunt heeft, en Bran Van kwam niet hoger dan 48 en Massive Attack tot nummer 64

Nou draaide destijds MTV ook nog af-en-toe clips waardoor ook niet-Top-40-nummers iets vaker voorbij kwamen, maar in mijn ervaring was idd met name Massive Attack een enorme hit..
pi_59051949
Follow the leader
pi_59189976
ik zie Close 2 You voorbij komen hier..Tjonge..al weer helemaal vergeten.
Die Nadja was wel goed voor mijn hormonen.
Wat zouden dat soort dames nu doen? Weer gewoon achter de receptie bij het plaatselijke kantorenpark?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2008 @ 11:18:52 #249
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59573371
pi_59626905
Dit zijn de hitlijsten van week 24, 20 juni, 1998

Single Top 10
1: (NEW!) Pras & Ol' Dirty Bastard ft. Mya - Ghetto Superstar
2: (1) Soca Boys & Van B King - Follow The Leader
3: (NEW!) Vengaboys - We Like To Party
4: (4) Ultimate Kaos - Casanova
5: (2) K-Ci & Jojo - All My Life
6: (10) Lighthouse Family - High
7: (8) Texas ft. Wu Tang Clan - Say What You Want (All Day Every Day)
8: (NEW!) Imaani - Where Are You
9: (6) Total Touch - I'll Say Goodbye
10: (NEW!) Acda & De Munnik - Niet Of Nooit Geweest

21: Los Umbrellos - No Tengo Dinero
25: Aqua - Turn Back Time
27: 2Pac - Do For Love
29: Party Animals - Hawai 5-0
31: Dingetje - Sambal Bij (Op En Neer)

22: Next - Too Close
30: Jantje Smit - O Sole Mio
32: Corry & Vader Abraham - Adios Mijn Vriend
33: Dario G - Carnaval de Paris
36: Bryan Adams - I'm Ready
37: Mariah Carey - My All

26: Rob Den Boer - Doe Normaal
30: Celine Dion & Bee Gees - Immortality
32: Mousse T. & Hot 'n Juicy - Horny '98
37: Cleopatra - Life Ain't Easy
39: Ricky Martin - La Copa De La Vida

22: Saskia & Serge - Als Ik Kijk In Je Donkere Ogen
26: DJ Jazzy Jeff & Fresh Prince - Lovely Daze
27: Dixie's Gang - El Ritmo Tropical
28: Daze - Together Forever
29: Dignity - Nothing Is For Free

23: Public Enemy - He Got Game
26: Normaal - Hey Loat Soezen
27: Serious Danger - High Noon
28: K's Choice - Everything For Free

24: Metallica - Fuel
25: Destiny's Child - With Me
28: Fatboy Slim - The Rockaffeler Skank
29: Eagle-Eye Cherry - Falling In Love Again
30: Lutricia McNeal -Stranded

Album Top 10
1: (NEW!) Total Touch - This Way
2: (NEW!) Jantje Smit - Het Land Van Mijn Dromen
3: (10) James Horner - Titanic
4: (3) Madonna - Ray Of Light
5: (6) Anouk - Together Alone
6: (NEW!) Smashing Pumpkins - Adore
7: (NEW!) Acda & De Munnik - Acda & De Munnik
8: (5) Lenny Kravitz - 5
9: (1) Celine Dion - Let's Talk About Love
10: (1) Roméo - Roméo

38: Kelly Family - Live Live Live
43: Toto - XX
50: Rosenberg Trio - Noches Calientes
51: Boyzone - Where We Belong
65: Nick Cave & The Bad Seeds - Best Of
70: Busta Rhymes - When Disaster Strikes
71: Cleopatra - Comin' Atcha
73: Anita Meijer - Dicht Bij Elkaar

39: Gloria Estefan - Gloria!
53: Heather Nova - Siren
64: Rod Stewart - When We Were The New Boys
67: John Fogerty - Premonition
73: Run DMC - Together Forever, Greatest Hits
78: Saskia & Serge - Sterker Dan Ooit

52: Slayer - Diabolus In Musica
57: 2Pac - R U Still Down? (Remember Me)
65: Next - Rated Next
67: Max van Praag - De Onvergetelijke

Alarmschijven
Next - Too Close
Five - Got The Feeling
Brandy & Monica - The Boy Is Mine
pi_59627218
Ghetto Superstar vond ik best een leuk nummer terwijl ik echt totaal niet naar R&B kan luisteren

En de eerste echte single van Acda en de Munnik natuurlijk niet of nooit geweest Carnaval de Paris was echt een topnummer doet me steeds weer denken aan de WK al was ik toen maar 12.
  maandag 23 juni 2008 @ 16:27:21 #252
52871 Blight
Supersized.
pi_59628789
Acda & De Munnik! Fatboy Slim! !
  zaterdag 5 juli 2008 @ 12:58:36 #253
168255 J.Herrer
pi_59907048
Geweldig topic tvp

Heerlijk was het om als 11/12-jarige elke week voor de buis de top-40 te volgen
En ook zo fout eigenlijk nu je er over nadenkt

Ik mis eigenlijk the Verve - Bitter sweet symphony, of heb ik daar overheen gelezen?
Vond ik vroeger al een geweldig nummer, en soms hoor ik hem nog wel eens en dan is het kippenvel

En in groep 8 weet ik nog wel dat elke jongen op zo'n meidengroep zat te geilen, maar kan gewoon niet op de naam komen. En nee, geen spicegirls
Misschien kom ik er vanmiddag wel op, ff zoeken
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:50:45 #254
168255 J.Herrer
pi_59907921
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:58 schreef J.Herrer het volgende:
En in groep 8 weet ik nog wel dat elke jongen op zo'n meidengroep zat te geilen, maar kan gewoon niet op de naam komen. En nee, geen spicegirls
Misschien kom ik er vanmiddag wel op, ff zoeken
Solid Harmony

zaterdag 12 juli 2008 @ 11:37:51 #255
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_60056759
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:50 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Solid Harmony

You are so right. Damn, dat dit alweer 10 jaar geleden is.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_60056891
Leuk topic

De meidengroep waar ik op geilde had 10 jaar geleden in 98 ook een hit

'I'll show you mine if you show me yours '
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:02:34 #257
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60057036
behalve dit, wat een extreem kutjaar was 1998 qua muziek zeg (dit nummer is ook net zo plastic als die andere bagger, maar het is catchy)
Een overschot aan homo en girliebandjes met een enkel aardig nummer er tussendoor.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juli 2008 @ 12:07:25 #258
862 Arcee
Look closer
pi_60057100
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:16 schreef Sno0ze het volgende:
Romeo - Coming home. Totaal niet mijn genre, maar dit nr was toen al mooi en brengt nu hele fijne herinneringen met zich mee
Heerlijk nummer.

Net als Brandy & Monica.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juli 2008 @ 12:08:18 #259
862 Arcee
Look closer
pi_60057108
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:02 schreef Aoristus het volgende:
wat een extreem kutjaar was 1998 qua muziek zeg
Spreek voor jezelf, man.:')
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:10:22 #260
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60057137
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, man.:')
Wees gerust, het meeste is uitgebracht op de verzamelcd "The best of meubelboulevard 98 vol. I - IV"
pi_60057317
Geweldig topic. Dat veel van die dingen al zo lang geleden is. Ik heb het gevoel dat het maar een jaartje of 3 is en niet 10.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:43:33 #262
168255 J.Herrer
pi_60057558
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Heerlijk nummer.

Net als Brandy & Monica.
Of dat nummer van Stevie Wonder (met nog iemand) - How come, how long
Geweldig nummer destijds, en nu nog steeds eigenlijk

pi_60057617
Haha ik heb nog veel van die acts live gezien. Ik moest mijn broertje meenemen naar die telekids shows in de ahoy. Ik ben even de naam vergeten, maar daar kwamen al die artiesten als Five, Aaron Carter, Wes, Solid Harmony etc.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:51:37 #264
168255 J.Herrer
pi_60057663
haha Wes
Die was ook prachtig idd
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:55:44 #265
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_60057725
ongeneerde TVP
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_60058705
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:58 schreef J.Herrer het volgende:
Geweldig topic tvp

Heerlijk was het om als 11/12-jarige elke week voor de buis de top-40 te volgen
En ook zo fout eigenlijk nu je er over nadenkt
Volgde ook tussen 1997 en eind 1998 ook de top 40 heel trouw. Haalde bij de winkel elke week zo'n klein (gratis) bladje waar de top 40 instond. Ben precies 1 jaar lid geweest van de Break Out en kende een hoop. Was fan van de Spice Girls. Ik was toen 12/13 ook. Maar heb een verschrikkelijke hoeveelheid spijt dat ik de Break Outs allemaal weggegooid heb. STOM!
  zaterdag 12 juli 2008 @ 16:14:34 #267
168255 J.Herrer
pi_60060286
whehehe de Break out ja
Ook een tijd een abbo van gehad, en wanneer ie op de mat viel snel naar de kamer, deur op slot en meteen in het midden kijken
En die sexverhalen enzo waren vroeger best spannend
pi_60060344
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 16:14 schreef J.Herrer het volgende:
whehehe de Break out ja
Ook een tijd een abbo van gehad, en wanneer ie op de mat viel snel naar de kamer, deur op slot en meteen in het midden kijken
En die sexverhalen enzo waren vroeger best spannend
Van de seksverhalen kan ik me niet iets herinneren. Wel die seksvragen en die jongen en meid die dan naakt in het blad kwamen te staan. Ik vond het wel beetje vies, maar ook wel interessant. Je had ook van die belachelijke fotostrips, terwijl die stiekem ook wel leuk waren. Heb er écht spijt van hoor. Wie weet kan ik ze nog weleens ergens op de kop tikken. Blad is overigens niet meer te koop.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 16:23:46 #269
168255 J.Herrer
pi_60060426
Ja die naaktmodellen bedoel ik
Waren trouwens wel altijd sjonnies en anita's
  zaterdag 12 juli 2008 @ 16:29:17 #270
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60060506
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:50 schreef santax het volgende:
Leuk topic

De meidengroep waar ik op geilde had 10 jaar geleden in 98 ook een hit

'I'll show you mine if you show me yours '
Omggggggggggggg brugklasflashbacks!! Echt een heel fout nummer met hele foute danspasjes, maar ik ken 'm idd ook, en vond 'm toentertijd geweldig xD
pi_60060573
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 16:23 schreef J.Herrer het volgende:
Ja die naaktmodellen bedoel ik
Waren trouwens wel altijd sjonnies en anita's
Weet niet meer. Kan me er 1tje wel herinneren (geen idee waarom) maar die had van dat vieze lange haar met zo'n lelijke kop erbij. Waarschijnlijk is dat de reden.
pi_60212109
Het heeft een maandje geduurd, maar hier is weer een volledige update.
Om het voor mezelf iets makkelijker te maken om dit topic netjes bij te houden heb ik 2 dingen aangepast:
wat betreft de films beperk ik me voortaan tot de blockbusters/grote titels ('t is anders vrij veel werk voor iets wat toch maar een bijrol speelt in dit topic).
De alarmschijven laat ik voorlopig even achterwege: aangezien deze platen doorgaans de week erna toch wel in de top 40 verschijnen heeft het imo niet zo'n enorme toegevoegde waarde.
Als één van beide enorm gemist gaat wordt hoor ik het graag, ik vermoed echter dat dit wel mee zal vallen
Voor nu iig genoeg clipjes om dit weekend mee vooruit te kunnen!

Dit zijn de hitlijsten van week 28, 18 juli, 1998

Single Top 10
1: (NEW!) Brandy & Monica - The Boy Is Mine
2: (10) Acda & De Munnik - Niet Of Nooit Geweest
3: (NEW!) Marco Borsato - De Bestemming
4: (3) Vengaboys - We Like To Party
5: (1) Pras & Ol' Dirty Bastard ft. Mya - Ghetto Superstar
6: (NEW!) Sparkle & R. Kelly - Be Carefull
7: (NEW!) Dario G - Carnaval de Paris
8: (NEW!) Ricky Martin - La Copa De La Vida
9: (NEW!) Five - Got The Feeling
10: (NEW!) Puff Daddy ft. Jimmy Page - Come With Me

35: Usher - My Way
36: Ilse DeLange - I'm Not So Tough
37: Blöf - Aan De Kust
38: Janet Jackson - Go Deep

25: Mark van Dale & Enrico - Waterverve
29: Replay - Ala Day (Ik Leef Alleen Voor Jou)
30: Roméo - Secret Love
39: Solid Harmonie - I Wanna Love You

27: Beastie Boys - Intergalactic

26: Frans Bauer - Ik Wil Met Je Dansen
30: Postmen - Cocktail
33: Rowwen Hèze & Flaco Jimenez - She Stole My Accordeon
37: 2 Unlimited - Edge Of Heaven
38: Des'ree - Life
39: Mavericks - Dance The Night Away

25: The Course - Night To Remember
26: Natalie Imbruglia - Wishing I Was There
27: Ome Henk - Samba La Bamba
29: Havenzangers - Bij Ons In De Kantine

29: Dr Dre & LL Cool J - Zoom

26: Sunclub - Fiesta '98
27: Ubm - Lovin' You
28: Kp & Envyi - Swing My Way

10: Barbarus - Hold On
25: Imajin - Shorty
27: The Corrs - Dreams
28: Cls - Can You Feel It
30: Close II You - Hold Me Now

Album Top 10
1: (7) Acda & De Munnik - Acda & De Munnik
2: (1) Total Touch - This Way
3: (NEW!) Five - Five
4: (NEW!) Vengaboys - Up & Down: The Party Album
5: (NEW!) K's Choice - Cocoon Crash
6: (NEW!) Eros Ramazzotti - Eros
7: (10) Roméo - Roméo
8: (2) Jantje Smit - Het Land Van Mijn Dromen
9: (NEW!) Brandy - Never Say Never
10: (NEW!) Beastie Boys - Hello Nasty

38: Beatles - 1967-1970
68: Van Morrison - The Philosopher's Stone
82: Toon Hermans - Toon Hermans
91: K's Choice - Paradise In Me

45: Maxwell - Embrya
58: Rolling Stones - Bridges To Babylon
59: Normaal - Hoken Kreng
76: Rolling Stones - Singles Collection
82: Lionel Richie - Time

23: New Power Generation - New Power Soul
64: Usher - My Way
72: Des'ree - Supernatural
73: Ricky Martin - Vuelve
77: Sparkle - Sparkle

70: Henk Westbroek - Henk Westbroek
71: Sunz Of Man - The Last Shall Be First

Filmpremières in week 25 t/m 28

pi_60223967
Ah, singeltje van Brandy en Monica heb ik nog liggen. Toen voor 7 gulden ofzo.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2008 @ 13:46:24 #274
862 Arcee
Look closer
pi_60224112
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 18:10 schreef Maartel het volgende:
6: (NEW!) Sparkle & R. Kelly - Be Carefull
Oe, dat vind ik een mooi nummer.

Zit een prachtig instrumentaal eind aan ook. In deze versie vanaf 5:33.
pi_60224435
Het is Bløf, niet Blöf.

Het eerste album van Acda en de Munnik is een van mijn favoriete albums .
In Southern Sun
pi_60224503
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is Bløf, niet Blöf.

Het eerste album van Acda en de Munnik is een van mijn favoriete albums .
Wist ik wel, ik wist alleen even zo snel niet hoe ik aan zo'n O met een streepje erdoor kwam..
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2008 @ 14:15:51 #277
862 Arcee
Look closer
pi_60224709
Gewoon Blof met Google zoeken en dan kun je 'm wel ergens vandaan copy/pasten.
pi_60224752
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:05 schreef Maartel het volgende:

[..]

Wist ik wel, ik wist alleen even zo snel niet hoe ik aan zo'n O met een streepje erdoor kwam..
ctrl alt L .
In Southern Sun
pi_60224991
36: Ilse DeLange - I'm Not So Tough

Jammer dat de clip nergens te vinden is, zou ik wel weer eens terug willen zien.
Ik heb het bijbehorende album echt helemaal grijs gedraaid in '98..

37: Blöf - Aan De Kust

Van dit nummer werd ik altijd enorm chagrijnig Het deed me alleen maar denken aan rondneuk-vakanties in Renesse, en aangezien daar deze zomer iemand zat waar ik heimelijk verliefd op was wilde ik daar helemaal niet over nadenken

30: Roméo - Secret Love
Uhm ja, die zomer dus..

39: Solid Harmonie - I Wanna Love You
Ik geloof dat dit één van de eerste keren was dat ik bewust kennismaakte met een single-edit, hiervoor nam ik altijd aan dat nummers precies zo op het album stonden als in de clip, maar dat was hier dus niet het geval.

37: 2 Unlimited - Edge Of Heaven
Hoewel dit natuurlijk weinig met 2 Unlimited te maken had vond ik dit nog wel een vet nummer

26: Sunclub - Fiesta '98
dit is zonde.. is destijds helemaal langs me heen gegaan.. ik vond Summerjam al heiligschennis, maar zelf konden ze er blijkbaar ook wat van..

27: The Corrs - Dreams
Corrs

30: Close II You - Hold Me Now
Wat heerlijk 90's is dit toch, de dansjes, de té blije meiden, en de muziek bevat ook alle ingredienten van een doorsnee 90's pop/dance-liedje (vooral dat pianootje )

72: Des'ree - Supernatural
Kreeg ik dat jaar voor mijn verjaardag (samen met het album van Close II You )
Leuk zomers album! (overigens nadien nog erg weinig gedraaid)

Filmpremières in week 25 t/m 28

* Maartel ziet Goo Goo Dolls en Aerosmith tegemoet in de hitlijsten
  zondag 20 juli 2008 @ 14:42:36 #280
168255 J.Herrer
pi_60225191
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 18:10 schreef Maartel het volgende:

7: (NEW!) Dario G - Carnaval de Paris

pi_60225574
quote:
Die kwam hier pas in januari 1999 de hitparade binnen
Maar mooi is ie zeker
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:58:45 #283
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60309909
Jeuzus, ik realiseer me nu dat ik dat album van Usher - My Way, nog in mijn kast heb liggen. De kast bij mijn ouders, dat dan weer wel
  donderdag 24 juli 2008 @ 01:58:29 #284
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60311605
De zomer van '98... zucht...
  donderdag 24 juli 2008 @ 01:59:13 #285
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60311614
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef Enfermera het volgende:
Jeuzus, ik realiseer me nu dat ik dat album van Usher - My Way, nog in mijn kast heb liggen. De kast bij mijn ouders, dat dan weer wel
Ik heb die van mijn toenmalig vriendje gekregen
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:29:06 #286
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60314856
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:59 schreef Sno0ze het volgende:

[..]

Ik heb die van mijn toenmalig vriendje gekregen
Wat lievv!
XD
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:32:50 #287
52871 Blight
Supersized.
pi_60314933
quote:
. Kippenvel.
pi_60375917
Zomer '98... Jeetje wat een goede herinneringen heb ik daar aan.
In Southern Sun
pi_61107404
Dit zijn de hitlijsten van week 33, 22 augustus, 1998

Single Top 10
1: (NEW!) Des'ree - Life
2: (3) Marco Borsato - De Bestemming
3: (2) Acda & De Munnik - Niet Of Nooit Geweest
4: (NEW!) Another Level - Freak Me
5: (NEW!) Leann Rimes - How Do I Live
6: (NEW!) Brandy & Monica - The Boy Is Mine
7: (NEW!) Spice Girls - Viva Forever
8: (NEW!) Ultimate Kaos - My Lover
9: (NEW!) Aerosmith - I Don't Want To Miss A Thing
10: (NEW!) 4 The Cause - Stand By Me

16: De Kast - Eltse Grins Foarby
28: Bravo Allstars - Let The Music Heal Your Soul

28: 2 Brothers On The 4th Floor - The Sun Will Be Shining
29: Titt'n - Ben Je Geil Of Wil Je Een Koekje?
36: B*Witched - C'est La Vie

25: Sash ft. Tina Cousins - Mysterious Times
34: LCD - Zorba's Dance
36: Socaboys & Van B. King - Bumpin' Keep On Bumpin'

28: Total Touch - Love Me In Slow Motion
34: K-Ci & Jojo - Don't Rush (Take Love Slowly)
39: Kim 'kay - Lilali

24: Berry van den Bebber - Doe Mennene Mexicano
25: Billie Myers - Tell Me
27: The Tuesdays - It's Up To You
28: Rob De Nijs - Blauwe Maandag
29: 4Fun - Hittegolf

24: Gala - Suddenly
27: Henk Wijngaard - 18 Wielen
28: Fun Lovin' Criminals - Love Unlimited
29: Lenny Kravitz - I Belong To You
30: No Mercy - Hello How Are You

26: Karen Ramirez - Looking For Love
28: Jungle Brothers - I'll House Ya '98
30: Cartoons - Doodah

26: Fastball - The Way
27: Corey Glover - April Rain
28: Sarah McLachlan - Adia
29: Lovestation - Teardrops

Album Top 10
1: (NEW!) Marco Borsato - De Bestemming
2: (NEW!) Ilse DeLange - World Of Hurt
3: (NEW!) Acda & De Munnik - Acda & De Munnik
4: (NEW!) Total Touch - This Way
5: (7) Beastie Boys - Hello Nasty
6: (5) K's Choice - Cocoon Crash
7: (6) Roméo - Roméo
8: (8) Brandy - Never Say Never
9: (NEW!) Ry Cooder & Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club
10: (NEW!) Des'ree - Supernatural

61: OST - Armageddon
68: Matchbox 20 - Yourself Or Someone Like You

37: OST - City Of Angels
48: Fear Factory - Obsolete
67: Snotneuzen - Snotneuzen
72: Extince - Binnenlandse Funk

52: Paolo Conte - Best Of
53: Snoop Doggy Dog - Da Game Is To Be Told Not To Be Sold
55: 2Pac - In His Own Words
60: Wu Tang Killa Bees - The Swarm Volume 1
73: Mary J. Blige - The Tour
74: Marco Borsato - Als Geen Ander
76: Billie Myers - Growing Pains

76: OST - Godzilla
95: John Fogerty - Premonition

Alarmschijf week 33
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:22:06 #291
52871 Blight
Supersized.
pi_61107479
Acda & De Munnik, .
pi_61107534
World Of Hurt
He-le-maal grijsgedraaid (nou deed ik dat in die tijd sowieso wat meer omdat ik maar 4 albums per jaar kocht )
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:45:31 #293
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_61118933
quote:
Des'ree - Life
Blijft een lekker nummer
pi_61144464
Jee, weer een nieuw lijstje !
In Southern Sun
pi_61146087
quote:
Op zondag 27 juli 2008 12:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Zomer '98... Jeetje wat een goede herinneringen heb ik daar aan.
Nou, anders ik wel~~!!!
pi_78884629
Oké, ik ga dit topic weer eens leven inblazen.. zit alleen in twijfel of ik de linkjes als tekst zal houden of als 'filmpjes' zal posten. Dat laatste maakt bekijken natuurlijk praktischer, maar de lijstjes worden nogal een bende op die manier...
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2010 @ 12:54:13 #297
pi_78885244
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:37 schreef Maartel het volgende:
Oké, ik ga dit topic weer eens leven inblazen.. zit alleen in twijfel of ik de linkjes als tekst zal houden of als 'filmpjes' zal posten. Dat laatste maakt bekijken natuurlijk praktischer, maar de lijstjes worden nogal een bende op die manier...
Link naar youtube filmpje
pi_78885363
We hebben nu wel 2 jaar aan lijstjes gemist.
pi_78885443
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:57 schreef vencodark het volgende:
We hebben nu wel 2 jaar aan lijstjes gemist.
Sorry, ben nogal goed in heel fanatiek aan iets beginnen, en dan op een gegeven moment mijn interesse verliezen en de boel verwaarlozen
Mogelijk ga ik 't nu ook iets beknopter doen, zodat ik er niet wekelijks een hele avond voor uit hoef te trekken om het bij te werken. Maar terugblikken blijft leuk

Overigens voelt 2000 nu veel verser dan 1998 2 jaar terug voelde, maar dat zal wel iets met leeftijd te maken hebben..
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2010 @ 13:00:49 #300
pi_78885497
Maak maar n nieuw topic
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2010 @ 13:00:59 #301
pi_78885507
vol