abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52748091
Welke periodes in de muziekgeschiedenis (van pakweg 1955 tot nu) spreken je aan en welke juist niet? En waarom?

Favoriet:

Rond 1980
Ska en aanverwante klanken. Madness, Specials, ik kan er bijzonder goed naar luisteren.

1988 t/m 1992
Veel variatie, veel degelijke popmuziek en veel fris klinkende vroege dancemuziek. En nog niet zo'n strakke radioformats als nu. Zowat alles wat enigszins klonk werd toen nog gewoon gedraaid.

2000 en 2001
Ik vond veel muziek in deze periode een prettige, relaxte feel hebben. St. Germain, Royksopp, Etienne De Crecy, Laurent Garnier en vele anderen.

Het jaar 2005
Veel dance hield het midden tussen techno, house en minimal. Ik houd daar persoonlijk wel van. O.k., dat geluid is daarna nog een tijdje blijven hangen, alleen vind ik de recentere nummers gemiddeld genomen veel minder goed.

Minst favoriet:

Het jaar 1994
Eurohouse brengt bij mij veel nostalgie te weeg, maar als ik dat weg denk blijven er slechts enkele platen over die écht goed zijn. En buiten dat is er voor mij niet zo veel gemaakt, dat jaar. Veel 'gezellige' en 'leuke' muziek die verder niet heel interessant is.

1997 t/m 1999
Ik vind veel muziek uit die periode te glad (houd niet van de Backstreet Boys, Puff Daddy en al die Sky Radio-muzak) en ook de dance uit die periode (clubtrance, speedgarage, big beat, drum 'n bass) zit niet helemaal in m'n straatje. Hoe goed het soms ook gemaakt is.

2004 en 2006
In beide jaren is er voor mij persoonlijk geen enkele potentiële all-time-favorite uitgebracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2007 07:43:54 ]
pi_52748514
tvp...hier kom ik nog op terug als ik tijd heb....
pi_52753437
Voor een echt goed oordeel moet ik de jaren nog eens naast elkaar gaan leggen..
Maar zo op het eerste gezicht springt 2005 er uit omdat toen een aantal van mijn favoriete albums aller tijden uitkwamen (ja, da's na 2 jaar nog niet héél objectief te beoordelen, maar toch..) waaronder..
Girls Aloud - Chemistry
Madonna - Confessions On A Dancefloor
Rachel Stevens - Come & Get It
Annie - Anniemal
Hooverphonic - No More Sweet Music
Kelly Clarkson - Breakaway
Pussycat Dolls - PCD
Sugababes - Taller In More Ways
BWO - Prototype
Juliet - Random Order
Goldfrapp - Supernature

Verder vond ik 1997 ook nog een bijzonder leuk popjaar met o.a. Spice Girls, No Doubt, opkomst Steps, en allerlei andere foute bandjes..
Breder bekeken vind ik van héél vroeger de hele motown-periode leuk, daarna ook vrij veel uit de jaren 80, maar rond 1994 begon het voor mij pas echt omdat ik vanaf toen veel bewuster was van wat er uitkwam..
Mijn favoriete periode is ongeveer 1997 t/m 2000, toen (met name in engeland) de hitlijsten vooral werden bevolkt door girl/boybands en overgeproduceerde Britney-achtige artiesten
pi_52791084
Jaren 1960 tot en met 1990...Daarna is het geleidelijk aan steeds wat minder geworden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 augustus 2007 @ 17:10:43 #5
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_52815181
Lastig om favoriete jaren aan te geven, elk jaar komen er wel een paar juweeltjes uit en ook elk jaar wordt er weer een berg bagger uitgebracht waar de honden geen brood van lusten.

De jaren waarin veel goeie muziek uitkwam waren steevast jaren waarin het economisch beroerd ging. Dat heeft neits met inspiratie te maken alswel met het verschijnsel dat in die jaren de doelgroep voor bagger niet zoveel te besteden had en de platenpooiers dus eerder bereid waren om dingen uit te brengen die meer voor de muziekliefhebber bedoeld waren die toch wel muziek bleef kopen.

Begin jaren 80 leverde op die manier een stroom hele leuke muziek op die in oorsprong niet bedoeld was om grote sommen geld mee te verdienen maar gewoon om leuke muziek te maken. Eenmaal het grote geld geroken was het met de oorspronkelijkheid van de betrokken acts snel bekeken (neem in dat kader eens de eerste albums van UB40 door en zie hoe na Present Arms de kwaliteit en de verkopen een omgekeerd evenredig verband kregen)

Maar echt favoriete jaren..... eh..niet dus(en ook geen uitgesproken baaljaren)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 1 september 2007 @ 02:39:35 #6
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_52860844
Over het algemeen eind jaren 60, begin jaren zeventig.
Child in Time
Stairway to Heaven

Veel Pink Floyd werk (Atom Heart Mother bijvoorbeeld)

The Collectors
Uriah Heep

Dat soort muziek dus.
Non possumus non loqui
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:44:04 #7
191530 inietz
Kloede van het Noorden
pi_53169285
Favoriete? Jaren 70-80 en in mindere mate jaren 90. Daarna vond ik het op een enkel liedje na veelal bagger met een grote B
" Boven Wotter de soap van het Noorden "
pi_53525119
De jaren 90 daar waten pas liedjes
AFC AJAX
pi_53532493
Ik kan me heel veel herinneren uit de jaren 96-99 misschien omdat ik toen 10-13 was en dat dat blijft hangen. Dat is toch vooral Backstreet Boys, Spice Girls en dingen als Aqua en Toybox, en natuurlijk happy hardcore( ).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 september 2007 @ 22:30:24 #10
862 Arcee
Look closer
pi_53556545
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:11 schreef female81 het volgende:
Welke periodes in de muziekgeschiedenis (van pakweg 1955 tot nu) spreken je aan en welke juist niet? En waarom?
Wat zijn jouw favo muziekjaren?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')