Mijn favo muziekjaren:
1. 1990
In alle opzichten mijn favo muziekjaar. Leverde veel all time toppers als Enjoy The Silence - Depeche Mode, Daar Gaat Ze- Clouseau, Fools Gold - Stone Roses, Policy of Truth - Depeche Mode, U Can't Touch This - M.C. Hammer, Nothing Compares 2 U - Sinead O' Connor. En was ook in de breedte erg sterk. Met artiesten als Lois Lane, Technotronic, M.C. Sar & The Real McCoy, Kid Frost, Erasure,
Tol & Tol en nog vele andere nummers.
2. 1985 en 1986
Het hoogtepunt van de jaren 80 dance muziek, welke ik de lekkerste dance ooit vind. Met acts als Paul Hardcastle, Mary Jane Girls, Ready For The World, Harold Faltermeyer, One Way, Nu Shooz, Cameo, Moses, Full Force, Sly Fox, Whistle. Daarnaast was het de tijd van Curry & Van Inkel en de minimixen en de Bond van Doorstarters. Die 2 jaren zijn voor mij ongeëvenaard, qua dance.
3. 1983
Dankzij Michael Jackson (Beat It), Depeche Mode (Everything Counts), Doe Maar, Rock Steady Crew (of het begin van hiphop in het algemeen), Righeira en Ryan Paris (en de Italo dance), Eurythmics, Bow Wow Wow, Robert Plant, The Police, New Order, etc.
4. 1998
Verrassend leuk muziekjaar. Dankzij All Saints, Blof, K's Choice, Brandy & Monica, Jewel, Natalie Imbruglia, Cleopatra, Eagle Eye Cherry, Lenny Kravitz, Volumia, etc. In de breedte vooral ook een prima muziekjaar.
5. 1991
Al was het alleen al om Unfinished Sympathy van Massive Attack. Maar verder gewoon erg goed dankzij REM, Enya, Ten Sharp, Extreme, Adamski, Seal, etc.
6. 1979
Niet in de breedte, maar wel leverancier van 4 zeer grote favorieten: Crazy Little Thing Called Love - Queen, Message in a Bottle - The Police, Fire - Pointer Sisters en Bright Eyes - Art Garfunkel.
Minst favo jaren:
- De jaren 60
- Begin jaren 70
- 1977 (volgens mij in 't algemeen gezien als 1 v/d zwakste muziekjaren ooit)
- 1980 en 1981 (wel SKA, maar verder heel weinig favorieten)
- 1984 (en dat terwijl 1985 en 1986 zo favoriet zijn)
- 2000 (hoewel het wel 1 van m'n grootste favo's ooit opleverde: Onderweg - Abel)
POING POING POING POING POING POING POING POING POING .....POING POING POING POING POING ......POING POING POING POING POING .... echt lache
Ik kan alleen maar heel globaal zeggen dat ik eind jaren '70 en begin jaren '90 het leukst vind
Hoewel er een paar briljante nummers in de jaren '70 zijn gefabriekt (bekend voorbeeld: Eagles-Hotel California) vind ik de jaren '70 wat muziek betreft verder behoorlijk KAK.
Vooral de "glamrock" van eind jaren '70 is vre-se-lijk.
Van die muziek van Mud enzo.
De jaren '80 begonnen wat mij betreft een beetje flauw, als post-glamrock periode misschien, om vanaf 1983 tot aan 1987 een absolute TOP-periode te beleven.
1987-1988 waren de zaadjaren van de muziek, met als absoluut dieptepunt dat Milli Vanilli ge-eikel...
In 1989 begon het weer aardig bij te trekken.
De jaren '90. 1990-1991-1992 was briljant.
Vanaf 1993 kakte de muziek weer een beetje in, om pas in 1997 weer op te leven.
De laatste paar jaren van de jaren '90 kenmerken zich wat mij betreft door "middelmatigheid".
Tot zover mijn mening.
Overigens denk ik wel dat het al dan niet briljant vinden van een muzikaal tijdperk, heel dicht verbonden is met je geestelijke gesteldheid rond die tijd.
(En dan heb ik het natuurlijk wel over muziek van ná je geboorte...)
[Dit bericht is gewijzigd door Sjaakman op 28-12-2001 15:13]
quote:Inderdaad, zo ongeveer... Maar rond 1996 al kwam o.a. Drum 'n Bass en varianten daarvan erg in opmars.. dat maakt 1996 alleenal tot een uitstekend jaar.
Op vrijdag 28 december 2001 15:09 schreef Sjaakman het volgende:De jaren '90. 1990-1991-1992 was briljant.
Vanaf 1993 kakte de muziek weer een beetje in, om pas in 1997 weer op te leven.
quote:Waarschijnlijk wel ja.
Op vrijdag 28 december 2001 15:04 schreef Beatrice het volgende:
Ben ik nou echt de enige die helemaal niet weet of een bepaalde CD van de Pixies nou in 1987, 1988 of 1989 is uitgebracht?
quote:1988 vond ik wel een prima jaar met als uitschieter Teardrops - Womack & Womack. Maar ook Terence Trent D'Arby, Tanita Tikaram en Salt-N-Pepa.
Op vrijdag 28 december 2001 15:09 schreef Sjaakman het volgende:
1987-1988 waren de zaadjaren van de muziek, met als hoogtepunt dat Milli Vanilli ge-eikel...
quote:De spijker op z'n kop!
Op vrijdag 28 december 2001 15:13 schreef Arcee het volgende:[..]
1988 vond ik wel een prima jaar met als uitschieter Teardrops - Womack & Womack. Maar ook Terence Trent D'Arby, Tanita Tikaram en Salt-N-Pepa.
quote:Verrek, dat had bijna mìjn tekst kunnen zijn. Hoewel ik 1998 en 1999 prima jaren vond, en het juist daarna weer iets minder werd. Daarna kwamen er steeds meer slappe aftreksels van goeie trancehits uit '98/'99.
Op vrijdag 28 december 2001 15:09 schreef Sjaakman het volgende:
De jaren '90. 1990-1991-1992 was briljant.
Vanaf 1993 kakte de muziek weer een beetje in, om pas in 1997 weer op te leven.De laatste paar jaren van de jaren '90 kenmerken zich wat mij betreft door "middelmatigheid".
Postinggirl is verslingerd aan oude begin jaren 90-house (Turn up the bass en zo), en haat de Happy Hardcore van midden jaren 90, dat is hier algemeen bekend.
quote:Precies, dat vind ik ook.
Op vrijdag 28 december 2001 15:23 schreef postinggirl het volgende:
Hoewel ik 1998 en 1999 prima jaren vond, en het juist daarna weer iets minder werd.
quote:Ik vind dance muziek eigenlijk altijd wel leuk, tot de tranceperiode van de laatste paar jaar zeg maar.
Postinggirl is verslingerd aan oude begin jaren 90-house (Turn up the bass en zo), en haat de Happy Hardcore van midden jaren 90, dat is hier algemeen bekend.
quote:
Op vrijdag 28 december 2001 15:23 schreef postinggirl het volgende:[..]
Verrek, dat had bijna mìjn tekst kunnen zijn.
quote:Sjaakman heeft ze allemaal (Turn up the bass)
Hoewel ik 1998 en 1999 prima jaren vond, en het juist daarna weer iets minder werd. Daarna kwamen er steeds meer slappe aftreksels van goeie trancehits uit '98/'99.Postinggirl is verslingerd aan oude begin jaren 90-house (Turn up the bass en zo),
*CD pakt en opzet*
quote:Was ik ook niet echt van gecharmeerd...
en haat de Happy Hardcore van midden jaren 90, dat is hier algemeen bekend.
"beautiful mess" van Thelonious Monster
"The Southern Harmony and Musical Companion" Black Crowes
"Spine of God" Monster Magnet
"Blues for the Red Sun" Kyuss
toppers van het jaar
Oakenfold
Paul van Dyk
John Digweed
Ferry Corsten
shasha
quote:Oef, net weer ff gedownload. Lekker nummer
Op vrijdag 28 december 2001 14:41 schreef Arcee het volgende:
Enjoy The Silence - Depeche Mode
quote:Kan ik met bij aansluiten, met uitzondering van de jaren 80
Op vrijdag 28 december 2001 17:35 schreef MuadDib het volgende:
Mijn favoriete muziekperiode strekt zich uit van midden-jaren-60 tot einde 2001.
quote:Het beste nummer ooit gemaakt.
Op vrijdag 28 december 2001 18:24 schreef Theeboon het volgende:
Oef, net weer ff gedownload. Lekker nummer
Vandaag nog op de radio in de auto gehoord.... brrrr wat mooi!
't maakt niet uit wat je hoort uit welk genre dan ook, die 'ondefinieerbare' eighties-sound hoor je erdoorheen
Echt heerlijke muziek!
quote:Dat is denk ik precies de reden waarom ik niet zoveel met 'de eighties' heb (een hoop uitzonderingen daargelaten, er is ook wel veel goede muziek in die tijd gemaakt). Maar die producties klinken altijd zo 'plastic' (vooral de drums)...
Op vrijdag 28 december 2001 23:11 schreef E.T. het volgende:
't maakt niet uit wat je hoort uit welk genre dan ook, die 'ondefinieerbare' eighties-sound hoor je erdoorheen
quote:Plastic my ass!
Op vrijdag 28 december 2001 23:17 schreef Zanderrr het volgende:
Dat is denk ik precies de reden waarom ik niet zoveel met 'de eighties' heb (een hoop uitzonderingen daargelaten, er is ook wel veel goede muziek in die tijd gemaakt). Maar die producties klinken altijd zo 'plastic' (vooral de drums)...
De dance muziek van nú, die klinkt plastic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |