abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52608538
...en ook Sarkozy is jong geweest.

quote:

Nicolas Sarkozy wijst de wereld de weg

Morgen heeft Frankrijk precies honderd dagen gehad om te wennen aan het leven onder leiding van een mediagestuurde politieke tornado. Hier geen honderd dagen luisterstilte, zoals het kabinet-Balkenende/Bos in Den Haag na zijn aantreden verkoos. Maar actie, ook in de binnenlandse politiek. Het parlement heeft de halve zomer doorvergaderd. De belastingen zijn verlaagd, hervormingen in onderwijs en sociaal bestel zijn in gang gezet. De eerste tegenvallers zijn ook al geïncasseerd (zie inzet).

Enkele resultaten en tegenslagen uit honderd dagen Sarkozy:

-Fiscale hervorming van 13 miljard euro als uitwerking van zijn voornaamste verkiezingsthema: werk. Langer werken is aantrekkelijker gemaakt, ondernemers zijn ontlast;
-Invoering hypotheekrenteaftrek, maar niet met terugwerkende kracht. Die verkiezingsbelofte werd getroffen door een verbod van de Constitutionele Raad;
-Uitstel experimenten met hogere btw in ruil voor lagere werkgeverslasten (om concurrentiepositie te verbeteren);
-Beloofde versoepeling van regels op de arbeidsmarkt is onderwerp van sociaal overleg. Wetgeving is op komst om ontwrichting van het openbaar vervoer door stakingen te voorkomen;
universiteiten krijgen meer autonomie, maar verscherping van selectie en concurrentie zijn op de lange baan geschoven, wegens kritiek van studenten;
-Straffen voor (minderjarige) recidiverende criminelen zijn verzwaard;
immigratie door gezinshereniging wordt in september verder beperkt.
Treed binnen in het walhalla der kennis en wijsheid.

[ Bericht 37% gewijzigd door Zwaardvisch op 22-08-2007 23:59:14 ]
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52608938
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, verdikke joh, grijpt toch weer aan.
Ja, inderdaad.

En ik weet niet meer hoeveel topics hierover volliepen.
pi_52609020
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:50 schreef Zwaardvisch het volgende:
...en ook Sarkozy is jong geweest.

[afbeelding]
[..]

Treed binnen in het walhalla der kennis en wijsheid.
Ben jij stiekum een fan?
pi_52609063
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ben jij stiekum een fan?
Niet stiekem, gewoon straight forward.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52609173
Ik ben de hele dag op Introductietour geweest en wat zie ik nu? Er gaat weer bezuinigd worden op de Universiteiten!!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52609259
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:11 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ben de hele dag op Introductietour geweest en wat zie ik nu? Er gaat weer bezuinigd worden op de Universiteiten!!
Maar heeft het gevolgen voor de studenten? Ik zou er vrede mee hebben wanneer er een paar computers uit de UB geflikkerd worden en er mooie boeken voor terugkomen. Of dat er wat overhead-slorpende sinecures worden weggesneden.
pi_52609274
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:07 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Niet stiekem, gewoon straight forward.
Kan je ook fan zijn: straight backward
pi_52609300
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:11 schreef Klopkoek het volgende:
Wordt je straks ontgroend?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:19:27 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52609385
Verliefd.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_52609396
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kan je ook fan zijn: straight backward
Nee, maar wel met terugwerkende kracht. Of latent. Zoals jij lange tijd bij het CDA waarschijnlijk.
pi_52609472
pi_52609535
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:19 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Nee, maar wel met terugwerkende kracht. Of latent. Zoals jij lange tijd bij het CDA waarschijnlijk.
Ja, dat waren nog eens tijden vroegah bij het CDA . Van Agt, Lubbers, Elco Brinkman
pi_52609580
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:19 schreef PJORourke het volgende:
Verliefd.
Op wie?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:28:31 #15
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52609593
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Op wie?
Sigme natuurlijk.
pi_52609604
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Sigme natuurlijk.
Leeft ze nog
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:35:37 #17
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52609729
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Leeft ze nog
Ligt bij mij in bed.
pi_52609779
Hey heytjes.
pi_52609806
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ligt bij mij in bed.
O, zo. Op z'n Patrick Batemans.
pi_52609909
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, dat waren nog eens tijden vroegah bij het CDA . Elco Brinkman
Dan eerder de KVP-kant met Jan de Koning.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zwaardvisch op 23-08-2007 00:52:45 ]
pi_52609942
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:35 schreef PJORourke het volgende:
Ligt bij mij in bed.
Doe je haar de groeten?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:50:43 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52609978
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
O, zo. Op z'n Patrick Batemans.
Dan zou ze nu in de kast hangen.
pi_52610061
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan zou ze nu in de kast hangen.
In een Burberry-jas. Dat zou je haar nog het meest mee straffen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 01:14:04 #24
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52610332
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
In een Burberry-jas. Dat zou je haar nog het meest mee straffen.
Nee hoor, ik haat Burberry. Ik straf mezelf er alleen maar mee.
pi_52613279
Niet om het één of ander, maar moet het nummer niet "1294" zijn, in plaats van 1394?
Of is de huidige topictitel als grap bedoeld?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:28:30 #26
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52613493
quote:
Gouden Kooi dit jaar van de buis

Van onze verslaggever Wilco Dekker

HILVERSUM - De Gouden Kooi verdwijnt eind dit jaar van de televisie. Dat zegt topman Fons van Westerloo van RTL, dat de omstreden ‘treitershow’ sinds deze week uitzendt na de overname van John de Mols zender Tien.

‘We hebben heel heldere afspraken gemaakt met De Mol. We blijven De Gouden Kooi tot het eind van het jaar uitzenden, zodat hij het format in het buitenland kan verkopen. Want een programma dat van de buis is gehaald, breng je lastig aan de man. Maar aan het eind van het jaar is het afgelopen. We stoppen, tenzij we dan 1,5 miljoen kijkers hebben. Maar dat zie ik niet gebeuren’, aldus Van Westerloo in een interview met de Volkskrant.

De ‘realityshow’ trok deze week op RTL 5 ruim 450 duizend kijkers, tienduizenden minder dan toen Tien het dagelijkse programma nog uitzond. De Gouden Kooi telt nog zeven bewoners. Wie het er het langst uithoudt, wint de villa in Eemnes waarvandaan het programma wordt uitgezonden, plus 1 miljoen euro.

Omstreden
Het programma, dat sinds oktober vorig jaar wordt uitgezonden, was vanaf het begin omstreden. Politici, psychologen en maatschappelijke organisaties protesteerden tegen het geesteskind van John de Mol, omdat het smakeloos en gevaarlijk zou zijn. Bovendien zou pesten bevorderd worden. Na een reeks incidenten tussen de bewoners haakten diverse adverteerders af, daartoe opgeroepen door de regeringspartijen CDA en ChristenUnie.

RTL wilde De Gouden Kooi alleen blijven uitzenden in een gekuiste versie. Daar zijn volgens RTL-baas Van Westerloo goede afspraken over gemaakt.

‘Als het weer uit de hand loopt, dan stoppen we direct, dat hebben we de leiding van het programma duidelijk laten weten. Ze krijgen een gele kaart, en twee keer geel is rood. We willen geen problemen.’

'Geslaagd'
John de Mol zei vorige week in de Volkskrant dat zijn omstreden programma ‘nu al geslaagd is’. ‘We hebben een nieuw genre ontwikkeld, een combinatie van reality en fictie, met een open eind.’ Volgens Van Westerloo wilde De Mol al stoppen met de live-uitzendingen die op internet zijn te volgen, maar bleek dat technisch niet te kunnen. Hoe De Gouden Kooi wordt afgewikkeld, is nog niet duidelijk.
Da's mooi. De liefhebbers kunnen vast worteltjes door het hek blijven voeren
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:28:43 #27
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_52613500
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:19 schreef PJORourke het volgende:
Verliefd.
Eerst rebounden kerel. Daarna mag je eventueel beginnen aan een echte verliefdheid.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  † In Memoriam † donderdag 23 augustus 2007 @ 09:33:36 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52613570
Ik wil weer naar mijn bedje.
Carpe Libertatem
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:35:44 #29
Stranger than fiction
pi_52613606
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:33 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik wil weer naar mijn bedje.
Je hebt vakantie!
  † In Memoriam † donderdag 23 augustus 2007 @ 09:44:06 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52613739
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Je hebt vakantie!
Nee, vandaag en morgen werk ik, maar als de baas zo binnen komt ga ik maar 3/4 vrije dag vragen voor vandaag.
Carpe Libertatem
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:21:28 #31
Stranger than fiction
pi_52614508
quote:
Uit een Brits onderzoek blijkt dat gamers in vier van de vijf gevallen in de buurt van vrienden of familie spelen en dat driekwart vriendschappen sluit met medegamers. Volgens een videogameconsultant zijn de vooroordelen over gamers ook waar.

Steeds meer ouderen gamen (kleiner)Het onderzoek rekent volgens hoofdonderzoeker Mark Griffiths van de Nottingham Trent University af met de populaire vooroordelen over gamers, zoals dat ze asociaal en introvert zouden zijn. Volgens consultant Margaret Robinson is het echter de vraag of de ongegronde meningen op den duur zullen uitsterven, omdat ze in veel gevallen simpelweg waar zouden zijn.

Robinson vergelijkt het spelen van een computerspel met het lezen van het boek, een mogelijkheid om voor even de wereld te vergeten en de belevenissen van een ander te volgen. Net als veel lezers willen gamers helemaal niet dat hun kostbare speltijd onderbroken wordt door sociale activiteiten, het aanhoren van verhalen van anderen of het vertellen van eigen ervaringen. Het is juist de solo-activiteit en de mogelijkheid om volledig in het spel op te gaan, die gamen zo aantrekkelijk maakt, aldus de Britse.

Alle vooroordelen over gamers zijn dan ook juist, aldus Robinson. Ze gaan echter alleen op, zolang er gegamed wordt. Zodra het spelen stopt, komen de in zichzelf gekeerde asociale gamers tot leven en worden er ook weer sociale activiteiten ondernomen, vertelt Robinson. Ook daarbij nemen games overigens een belangrijke plek in, als leverancier van gespreksonderwerpen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:31:51 #32
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_52616533

Wachten op de bus in Mexico...

[ Bericht 1% gewijzigd door Autodidact op 23-08-2007 11:56:29 ]
pi_52616952
Echt schandalig dat het kabinet weer minder geld geeft voor onderzoek. Dit terwijl hun overige uitgaven wel stijgen
pi_52618006
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:52 schreef Fastmatti het volgende:
Echt schandalig dat het kabinet weer minder geld geeft voor onderzoek. Dit terwijl hun overige uitgaven wel stijgen
Onderzoek heeft hier nog nooit geleefd. Zeer triest. Ze denken het hier te kennen reden op klompen en tulpen.

Het zal Nederland goed gaan opbreken.
pi_52619167
Ik haat leren
pi_52620610
Costanza. George Costanza.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_52621305
Mag ik George W. Bush weer eens uitlachen?

Hij zei gisteren dat nu eindelijk de Amerikanen aan het winnen zijn, dat er licht aan het einde van de tunnel is, zeg maar, men de fouten van Vietnam niet moet herhalen en dat de politiek in Washington dit succes niet moet saboteren. Dat is natuurlijk ironisch, omdat dat het hele thema van Vietnam is.

Daarna zei hij dat men tegenwoordig het falen van Vietnam associëert met woorden als bootvluchteling en 'killing fields'. Natuurlijk zijn de 'killing fields' een Cambodiaans begrip, de massamoord op miljoenen mensen door de Khmer Rouge, die de macht kon grijpen na de Amerikaanse bombardementen op dat land, als onderdeel van Nixons surge, en werd daar een eind aan gemaakt door de Vietnamese communisten, maar dat zal Bush' wereldbeeld vast niet doen wankelen.
pi_52621421
En dan vind jij lachen gepast?
pi_52621578
Nou ja, het is natuurlijk om te huilen, maar...

Daarnaast, als de fout van Vietnam herhaald wordt en ze trekken terug, nét nu ze aan het winnen zijn, en dezelfde verschrikkingen staan ons te wachten, dan zeg ik 'doen': een stabiel, één, niet al te repressief Vietnam, dat geen bedreiging vormt voor Amerika of Europa, waar mensen op vakantie gaan en wat diplomatieke en handelscontacten onderhoudt met de hele wereld. En dat was vijftien tot twintig jaar na de oorlog al. Het horrorscenario.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:16:18 #41
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52626573
quote:
*** 'Jos Brink hoorde bij de huiskamer' ***

Sterren, sterretjes en gewone Nederlanders, vooral zij, hebben donderdagochtend in het Amsterdamse theater Carré afscheid genomen van Jos Brink...

[url=http://www.volkskrant.nl/binnenland/article454768.ece/Jos_Brink_hoorde_bij_de_huiskamer
]http://www.volkskrant.nl/binnenland/article454768.ece/Jos_Brink_hoorde_bij_de_huiskamer[/quote][/url]

Daar zouden ze eens een poll van moeten maken ofzo
pi_52627552
Zwaardvis, wat een mooie TT!

Historisch, stichtelijk en Wijs!
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52628124
quote:
Begrotingsoverschot in Duitsland

Duitsland heeft voor het eerst in jaren weer een overschot op de begroting.

0,1%
In de eerste helft van 2007 kwam het overschot uit op 0,1% van het bruto binnenlands product (bbp), ofwel 1,2 miljard euro. Dat maakte het Duitse bureau voor de statistiek vandaag bekend.

Inkomsten
De inkomsten van de staat waren in de eerste zes maanden van dit jaar 5,6% hoger dan in dezelfde periode in 2006. De uitgaven stegen slechts met 0,7%.

EU-norm
Tussen 2000 en 2005 bedroeg het begrotingstekort van Duitsland, de grootste economie van Europa, steeds meer dan 3%. Dat is boven de norm van het Europese Stabiliteits- en groeipact dat een maximum van 2% stelt aan het begrotingstekort van landen die de euro hebben ingevoerd. Pas in 2006 kwam het Duitse begrotingstekort onder de 2% van het bbp terecht.

Lagere groei
De economische groei is in Duitsland in het tweede kwartaal van 2007 overigens afgenomen van 0,5% in de eerste drie maanden van dit jaar naar 0,3%. Dat komt voornamelijk door teruglopende actviteiten in de bouw. De export en de consumentenbestedingen stegen.
Doen ze goed.
pi_52628280
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Doen ze goed.
mag ook wel na wat rode jaren.

Nu balkie & wouter nog maar dat is dromerij...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52632202
POL is dood
pi_52632948
quote:
Nederland betrokken in strijd Venezuela-VS

Door Jos de Roo

23-08-2007

Even leek het alsof de grenzen van het Koninkrijk gevaar liepen. De Venezolaanse president Hugo Chávez zou Aruba, Bonaire en Curaçao willen inlijven, berichtte De Telegraaf dit weekeinde. In het parlement zou hij gezegd hebben dat alles binnen 200 mijl uit de kust Venezolaans is. Al gauw bleek dat hij een uitzondering maakte voor de ABC-eilanden en het oog had op het atol Aves, dat in het noorden van het Caribisch bekken ligt, niet zo ver van het eiland Dominica.

De commotie die de verkeerde berichtgeving veroorzaakte, laat zien dat Nederland tegen wil en dank betrokken kan raken bij het voortdurende conflict tussen Venezuela en de Verenigde Staten. En dat de Nederlandse pers voordat ze het weet, een instrument wordt in de campagne die de Verenigde Staten voert tegen Venezuela.

Waar ging het allemaal om? Venezuela wil zijn economische zone uitbreiden tot 200 mijl uit de kust. Het heeft dan exclusieve visrechten en de bodemschatten in eigendom. Bij het atol Aves is veel vis aanwezig en er zit waarschijnlijk ook olie en gas in de grond. De claim van Venezuela is legitiem. Bij het afbakeningsverdrag tussen het Koninkrijk der Nederlanden en Venezuela heeft Nederland de rechten van Venezuela op Aves erkend. Dat Venezuela nu aanspraak maakt op een economische zone van 200 mijl betekent wel dat buurlanden als Dominica minder kunnen claimen, omdat de zones elkaar overlappen. Het maakt ook duidelijk dat Venezuela een grotere rol in de regio wil spelen.

Anti-Amerikaanse gevoelens
De uitbreiding van de Venezolaanse invloed maakt deel uit van de strijd tussen Venezuela en de Verenigde Staten. Hugo Chávez wil de invloed van de VS op het westelijk halfrond indammen. Hij maakt hierbij gebruik van de latente anti-Amerikaanse gevoelens in Latijns-Amerika. Hij tart de Verenigde Staten door aan te pappen met een land als Iran en hij laat Zuid-Amerikanen zo zien dat zij niet aan de leiband van de VS hoeven te lopen. Zo presenteert hij zich tegelijkertijd als de nieuwe leider van het continent. De Verenigde Staten zien dit met lede ogen aan. Een extra doorn in het oog zijn Chávez' linkse politiek en zijn vriendschap met Fidel Castro.

Zoals bij elke strijd is de beeldvorming in de pers van cruciaal belang. Het is belangrijk de informatie zo te manipuleren dat publiek en politici in andere landen denken dat er gevaar dreigt dat bezworen moet worden. Chávez stelt de VS voor als de grote boeman, maar ook de Verenigde Staten laten zich niet onbetuigd. Men weet in Washington heus wel dat de grens tussen het Koninkrijk en Venezuela in 1978 is vastgelegd en dat Chávez met zijn viltstift met een grote boog om de Benedenwinden heenging, toen hij aangaf hoe groot de economische zone moet worden.

ChávezInvasie
Ook het bezoek van oud-minister Bot van Buitenlandse Zaken aan Venezuela in juli 2006 is in Washington bekend. Toen gaf Bot de verzekering dat Nederland niet zal toestaan dat de VS de Benedenwinden gebruiken voor een invasie in Venezuela. En Chávez van zijn kant verklaarde geen enkele aanspraak te maken op de eilanden, zolang ze deel uitmaken van het Koninkrijk. Eigenlijk is er niets aan de hand, maar in de publiciteitscampagne van de Verenigde Staten past dit niet. In het nieuws wordt dit allemaal weggelaten en wat overblijft is dat Venezuela zijn grenzen wil verleggen en dus de Benedenwinden wil opslokken.

Zo werd Nederland betrokken bij de strijd tussen Venezuela en de Verenigde Staten. In Venezuela wordt met argusogen gekeken naar de onjuiste berichtgeving, met de gedachte: werkt men achter de schermen toch niet stiekem aan een invasie? Op de Antillen en Aruba schrikt men van de berichten en vraagt aan Nederland om in Venezuela te informeren hoe het zit. Den Haag weet echter allang dat er helemaal geen Venezolaanse claim is op Arubaans of Nederlands-Antilliaans grondgebied.

Den Haag hecht aan goede betrekkingen met Venezuela, niet alleen vanwege Aruba en de Nederlandse Antillen, maar ook omdat het Nederlandse bedrijfsleven er grote belangen heeft. Tegelijkertijd is er een sterke transatlantische band met de VS. Men is beducht voor verdere escalatie van het conflict tussen Venezuela en de Verenigde Staten, wat een isolement van Venezuela met zich mee zou brengen. In zo'n situatie zou Nederland gedwongen worden te kiezen tussen Amerika en Venezuela en dat is eigenlijk geen keus.

Lachende derde
Buitenlandse Zaken moet in een reactie naar buiten dus op eieren lopen. Niemand krijgt minister Verhagen hierover te spreken, want in een interview is een woord gauw verkeerd gezegd. Het blijft bij een sussende verklaring dat er niets aan de hand is en men grote waarde hecht aan samenwerking met Venezuela. De verklaring zegt ook dat Nederland in Venezuela om een toelichting zal vragen; een gebaar om Aruba en de Nederlandse Antillen gerust te stellen.

Voorlopig is de Verenigde Staten de lachende derde. Venezuela is even in een kwaad daglicht gesteld. In de beeldvorming heeft men al een partij en een krant achter zich gekregen. Het VVD-Tweede Kamerlid Van Baalen riep al: "Handen af van Antillen en Aruba". En De Telegraaf ging deze week op de ingeslagen weg door met de kop "Oorlogstaal Chávez richting Curaçao, Aruba en Bonaire", terwijl de feiten toen allang bekend waren. Maar feiten doen er niet toe in de strijd tussen Venezuela en de Verenigde Staten.
http://www.wereldomroep.n(...)/venezuela-vs_070823
pi_52633902
Nederland heeft dus weer een stukje land weggegeven waar olie en gas zit
pi_52634245
quote:
Hoe uitspraken van Chavez toch de schuld van Bush zijn...

De slinkse propagandamachine draait weer op volle toeren. Uiteraard gespekt met belastingsubsidies.
pi_52634484
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:59 schreef Napalm het volgende:
Zwaardvis, wat een mooie TT!

Historisch, stichtelijk en Wijs!
Je begrijpt dat ik het zelf nooit voor elkaar zou krijgen zo'n kromme taalfout uit m'n toetsenbord te rammen, nullitate. Maar er zijn duistere krachten op POL waar zelfs ik geen vat op heb.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:26:38 #50
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52634668
quote:
Grappig is dat, van Amerika mag geen enkel land meer koloniseren, dus waar bemoeit Nederland zich dan eigenlijk mee? In vorige kabinetten werd al gezinspeeld op de afstoting van de eilanden met waarschijnlijk de motivatie om af te bouwen.
Interessant dat de politiek nu ineens wel interesse heeft omdat Nederland dan een anti-Chavez standpunt in kan nemen.
Wat mij betreft is Verhagen ook al ongelooflijk door het ijs gezakt omdat hij Harry van Bommel politiek wilde vervolgen vanwege zijn complimentje aan die dame bij de ambassade in Jordanie. Ik denk niet dat Verhagen in staat is om stelling te nemen in iets
pi_52634877
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:21 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Je begrijpt dat ik het zelf nooit voor elkaar zou krijgen zo'n kromme taalfout uit m'n toetsenbord te rammen, nullitate.
Je hebt het over de "T"? Dat is opzettelijk; de ouderwetse gebiedende wijs. Verder is het een ietwat aangepast citaat uit Spreuken.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:25:51 #52
Stranger than fiction
pi_52638196
Ssssletjes. Tukken.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:06:33 #53
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52641862
quote:
VVD-top schrijft leden gedragscode voor

ANP

DEN HAAG - Het bestuur van de VVD zet de invoering door van een gedragscode voor de leden. Zo hoopt partijvoorzitter Jan van Zanen de omgangsvormen in de VVD te verbeteren.

Het afgelopen jaar stoorde Van Zanen zich meermaals aan botsingen tussen VVD’ers over koers en leiderschap van de partij. Voorafgaand aan het partijcongres op 15 september heeft het hoofdbestuur gedragsregels opgesteld. Alle leden dienen zich hieraan te houden. Wie dit ook na herhaalde waarschuwingen niet doet, wordt uit de partij gezet.

Vooral de kandidatuur van Rita Verdonk vorig jaar voor het VVD-lijsttrekkerschap zorgde voor beroering. Verdonk liet in juli weten geen behoefte te hebben aan een gedragscode.

Een commissie onder leiding van oud-minister Sybilla Dekker pleitte in haar rapport over de verkiezingsnederlaag van de VVD voor een cultuur van openheid, stijl en respect.

De VVD-leden bespreken tijdens het partijcongres de aanbevelingen van Dekker. Die werden eerder al grotendeels overgenomen door de VVD-top.
Jip en Janneke taal, en anders niet!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:24:53 #54
Stranger than fiction
pi_52642159
Vandaag varen met schoonpa. Ik ben ook zoooo sociaal.
pi_52645131

Uranus (hehehe) passeert de aarde voor de eerste keer sinds de ringen ontdekt zijn.
pi_52646754
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:22 schreef Monidique het volgende:
Mag ik George W. Bush weer eens uitlachen?

Hij zei gisteren dat nu eindelijk de Amerikanen aan het winnen zijn, dat er licht aan het einde van de tunnel is, zeg maar, men de fouten van Vietnam niet moet herhalen en dat de politiek in Washington dit succes niet moet saboteren. Dat is natuurlijk ironisch, omdat dat het hele thema van Vietnam is.

Daarna zei hij dat men tegenwoordig het falen van Vietnam associëert met woorden als bootvluchteling en 'killing fields'. Natuurlijk zijn de 'killing fields' een Cambodiaans begrip, de massamoord op miljoenen mensen door de Khmer Rouge, die de macht kon grijpen na de Amerikaanse bombardementen op dat land, als onderdeel van Nixons surge, en werd daar een eind aan gemaakt door de Vietnamese communisten, maar dat zal Bush' wereldbeeld vast niet doen wankelen.
een andere historicus vergelijkt het met het de invasie van Egypte door Napoleon
quote:
Pitching the Imperial Republic

Bonaparte and Bush on Deck
By Juan Cole

French Egypt and American Iraq can be considered bookends on the history of modern imperialism in the Middle East. The Bush administration's already failed version of the conquest of Iraq is, of course, on everyone's mind; while the French conquest of Egypt, now more than two centuries past, is all too little remembered, despite having been led by Napoleon Bonaparte, whose career has otherwise hardly languished in obscurity. There are many eerily familiar resonances between the two misadventures, not least among them that both began with supreme arrogance and ended as fiascoes. Above all, the leaders of both occupations employed the same basic political vocabulary and rhetorical flimflammery, invoking the spirit of liberty, security, and democracy while largely ignoring the substance of these concepts.
zie voor meer: http://www.tomdispatch.com/post/174831
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:31:15 #57
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52648221
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:06 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Jip en Janneke taal, en anders niet!
censuur bleh.

Hadden we Pim nog maar; "Ik zeg wat ik denk".

Hah, zelfs "ik zeg wat jij denkt" zou welkom wezen.
pi_52648924
De doodstraf leidt tot een minder betrouwbare rechtstaat. Wanneer er fouten gemaakt zijn, denk aan 'Putten' of wat is het, dan kan er opnieuw onderzoek worden gedaan. Dat kan ook als er de doodstraf is, maar de drempel om opnieuw een onderzoek in te stellen zal een stuk hoger zijn, want hoewel justitie vol schaamte een onschuldige na tien jaar zal vrijlaten, een onterechte executie laten volgen door nu toch de échte executie, is toch iets wat niet al te snel gedaan zal worden.

Het resultaat? Liever geen nieuw onderzoek als er twijfels zijn. Twijfels dus zo min mogelijk uiten of ze misschien zelfs wel verbergen. Dit is altijd zo, overal, ongetwijfeld, maar de onterechte dood van iemand op je geweten hebben, zal nog meer motivatie zijn het te doen.

Logisch, niet?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:01:57 #60
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52649161
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:53 schreef Monidique het volgende:
De doodstraf leidt tot een minder betrouwbare rechtstaat. Wanneer er fouten gemaakt zijn, denk aan 'Putten' of wat is het, dan kan er opnieuw onderzoek worden gedaan. Dat kan ook als er de doodstraf is, maar de drempel om opnieuw een onderzoek in te stellen zal een stuk hoger zijn, want hoewel justitie vol schaamte een onschuldige na tien jaar zal vrijlaten, een onterechte executie laten volgen door nu toch de échte executie, is toch iets wat niet al te snel gedaan zal worden.
Je impliciete veronderstelling is: "betrouwbaarheid is afhankelijk van de mate waarin de onjuistheid ontdekt wordt". Ik geloof dat de betrouwbaarheid in dat opzicht een vast gegeven is en enkel de perceptie afhankelijk kan ijn..
pi_52649223
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

Je impliciete veronderstelling is: "betrouwbaarheid is afhankelijk van de mate waarin de onjuistheid ontdekt wordt".
De wil om onjuistheden te ontdekken en na te gaan. Die lijkt mij een stuk kleiner als er al iemand het loodje heefd gelegd.
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:22:09 #62
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52649696
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:58 schreef Fastmatti het volgende:
C-1000 verpakte groente te duur, mag dit?

Tenenkrommend
Ze is vast ook iemand die na het afwegen er nog snel een extra appel bij doet.
Carpe Libertatem
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:22:11 #63
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52649697
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

De wil om onjuistheden te ontdekken en na te gaan.
dan heb je het nog altijd over de perceptie en niet over de feitelijke waarheid..
quote:
Die lijkt mij een stuk kleiner als er al iemand het loodje heefd gelegd.
hoe hoger de uitslag, hoe minder aandacht?

Nee, dit botst, juist als men minder ontekkingtochten doet zal men minder ontdekken en dus gaat de perceptie van de betrouwbaarheid omhoog.
pi_52649764
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:22 schreef Napalm het volgende:
dan heb je het nog altijd over de perceptie en niet over de feitelijke waarheid..
Wat? Huh? Dat heeft er niets mee te maken. Klinkt wel interessant, maar heeft er niets mee te maken.
quote:
hoe hoger de uitslag, hoe minder aandacht?
Wat? Huh?
quote:
Nee, dit botst, juist als men minder ontekkingtochten doet zal men minder ontdekken en dus gaat de perceptie van de betrouwbaarheid omhoog.
Voortaan maar van die pilletje afblijven, Napalm.
pi_52649993
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:22 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor geklets?
pi_52650030
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:01 schreef Napalm het volgende:
Je impliciete veronderstelling is: "betrouwbaarheid is afhankelijk van de mate waarin de onjuistheid ontdekt wordt". Ik geloof dat de betrouwbaarheid in dat opzicht een vast gegeven is en enkel de perceptie afhankelijk kan ijn..
Volgens mij is betrouwbaarheid een combinatie van een vier aspecten:

• Het percentage schuldigen dat bestraft wordt, moet zo hoog mogelijk zijn
  • Het percentage schuldigen dat niet bestraft wordt, moet zo laag mogelijk zijn
  • Het percentage onschuldigen dat bestraft wordt, moet zo laag mogelijk zijn
  • Het percentage onschuldigen dat niet bestraft wordt, moet zo hoog mogelijk zijn

Als je de doodstraf invoert, dan kun je eventuele fouten in categorie 3 niet meer ongedaan maken.

Volgens de redenering van Monidique zou dit de overheid ervan kunnen weerhouden om de zaak opnieuw te onderzoeken bij eventuele later gerezen twijfels. De kans dat een fout in tweede instantie alsnog rechtgezet wordt, neemt hierdoor af.

M, ik ben het wel met je eens.

[ Bericht 18% gewijzigd door ijsbrekertje op 24-08-2007 14:43:09 ]
  • Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:34:05 #67
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52651621
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 14:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat? Huh? Dat heeft er niets mee te maken. Klinkt wel interessant, maar heeft er niets mee te maken.
    oneens. Wil en ideeen zijn van geen invloed met de werkelijkhied.
    quote:
    Wat? Huh?
    Volgens mij krijgen zware straffen/ doodstraf meer aandacht dan lichte straffen.. Hurricane is een film, Piet de zakkenroller niet..
    quote:
    Voortaan maar van die pilletje afblijven, Napalm.
    Simpele logica; als de perceptie van betrouwbaarheid samenhangt met het aantal geconstateerde fouten en men gaat minder vaak op zoek naar fouten -> dan daalt het aantal geconstateerde fouten -> stijging perceptie van betrouwbaarheid.
    pi_52651646
    Doet me goed, .
    pi_52651676
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:34 schreef Napalm het volgende:

[..]

oneens. Wil en ideeen zijn van geen invloed met de werkelijkhied.
    [..]

Volgens mij krijgen zware straffen/ doodstraf meer aandacht dan lichte straffen.. Hurricane is een film, Piet de zakkenroller niet..
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 14:33 schreef Autodidact het volgende:

[..]

quote:
    [..]

Simpele logica; als de perceptie van betrouwbaarheid samenhangt met het aantal geconstateerde fouten en men gaat minder vaak op zoek naar fouten -> dan daalt het aantal geconstateerde fouten -> stijging perceptie van betrouwbaarheid.
    Leuk, de perceptie. Hebben jij het over, heeft weinig te maken met mijn post.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:36:20 #70
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52651701
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 14:34 schreef ijsbrekertje het volgende:
    Volgens mij is betrouwbaarheid een combinatie van een vier aspecten:

• Het percentage schuldigen dat bestraft wordt, moet zo hoog mogelijk zijn
  • Het percentage schuldigen dat niet bestraft wordt, moet zo laag mogelijk zijn
  • Het percentage onschuldigen dat bestraft wordt, moet zo laag mogelijk zijn
  • Het percentage onschuldigen dat niet bestraft wordt, moet zo hoog mogelijk zijn
  • maar M hangt het op aan het aantal rechtzettingen achteraf. Dat kan nooit een substantieel deel zijn, is dat het wel dan is er immers sowieso geen betrouwbaarheid om van te spreken..
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 14:34 schreef ijsbrekertje het volgende:
    Als je de doodstraf invoert, dan kun je eventuele fouten in categorie 3 niet meer ongedaan maken.
    Hoe kan je iemand tien goede jaren van zijn leven teruggeven?

verder mist bij deze stelling het woordje "juist" voor bestraft. Als je de doodstraf ziet als een juiste straf zal het principieel niet toedienen ervan zorgen voor minder betrouwbaarheid.
    pi_52651757
    Misschien kun je dit beter in WFL voortzetten, mijn stukje ging over net wat anders.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:38:29 #72
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52651768
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 14:33 schreef Autodidact het volgende:

[..]

als je iets niet snapt is het nog geen "geklets"..
    propadeuse vakje wijsbegeerte zou je goed doen..

[ Bericht 2% gewijzigd door Napalm op 24-08-2007 15:59:41 ]
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:39:22 #73
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52651794
    quote:

heefd gelegd.
    *strooit zout*
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:42:08 #74
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52651874
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:36 schreef Napalm het volgende:

Je geeft iemand juist decennia terug die hij nog kan leven. Je geeft zijn vrijheid terug, plus een schadevergoeding voor de geleden schade. Dat maakt de doodstraf onomkeerbaar.
    pi_52651944
    Apropos, over wat ik laatst zei, over Rutte, een brief in de Elsevier:
    quote:
    Uit z'n essay 'Politiek van wantrouwen' (11 augustus) blijkt dat VVD-fractieleider Mark Rutte niet voor niets geschiedenis in Leiden heeft gestudeerd. Hij citeert met even groot gemak Socrates als Friedrich August von Hayek, Bernard Mandeville en Karl Popper. Toch brengt hij de lezer in verwarring door het huidige kabinet te verwijten dat een 'rooms-rood Utopia' onbreekt, om direct daarna te beweren: 'Voor liberalen is het construeren van een ideale samenleving het begin van een hoop ellende.' Zo geredeneerd zou Rutte het kabinet juist moeten prijzen dat het geen utopische idealen ontvouwt, immers het begin van een hoop ellende. Wat de huidige regering volgens hem wél doet, is de burgers controleren en alle eigen initiatief in de kiem smoren. Herkennen wij ons daarin? Het lijkt verdacht veel op de theoretische kletskoek van iemand die te veel met zijn neus in andermans boeken heeft gezeten en geen notie heeft van wat zich werkelijk in Nederland afspeelt. 'Devaluatie van het menselijk vernuft' in ons goede vaderland anno 2007? Waar hééft hij het in hemelsnaam over? In elk geval is er geen groot denker aan de heer Rutte verloren gegaan.
    pi_52651962
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

als je iets niet snpat is het nog geen "geklets"..
    Okiedokie, BaajGuardian.
    pi_52651984
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

*strooit zout*
    Alleen kwaadwillenden lezen de 'd'.
    pi_52652003
    quote:

[..]

als je iets niet snpat is het nog geen "geklets"..
    Napalm Schopenhauer, dit onderwerp heeft niet, maar dan ook helemaal niets met kennistheorie te maken, net zoals jouw post niks met wijsbegeerte te maken heeft.
    pi_52652151
    Ook wel interessant, in de Elsevier, nota bene, staat ook de belastingdruk van verscheidene Nederlanders: 37 to 42 procent.
    pi_52652183
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:34 schreef Napalm het volgende:

[..]

Je moet iemand zijn eigen werk nooit na laten kijken. Dat doe je door iemand die er wel belang bij kan hebben dat fouten geconstateerd worden. Maar het zegt niks over de zin van de doodstraf.
    pi_52652300
    De M. gaat zo weer.
    pi_52652321
    Lekker gaan gek.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:57:39 #83
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52652355
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Okiedokie, BaajGuardian.
    gappig hoe alle newbies mij, als een van de oudste fok-leden in Pol, uitmaken voor kloon e.d.
    pi_52652408
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:57 schreef Napalm het volgende:

[..]

gappig hoe alle newbies mij, als een van de oudste fok-leden in Pol, uitmaken voor kloon e.d.
    Mja, ik weet niet of ik er trots op moet zijn, maar ik registreerde mij een klein half jaar later. En nee, ik maak je niet uit voor kloon en ja, op de een of andere manier had ik al zo'n idee dat je het niet helemaal zou begrijpen.
    pi_52652424
    Nou daggieWW111
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:01:50 #86
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52652486
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:46 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Napalm Schopenhauer, dit onderwerp heeft niet, maar dan ook helemaal niets met kennistheorie te maken, net zoals jouw post niks met wijsbegeerte te maken heeft.
    quote:

[..]

als je iets niet snapt is het nog geen "geklets"..
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:51 schreef Autodidact het volgende:
    Je moet iemand zijn eigen werk nooit na laten kijken. Dat doe je door iemand die er wel belang bij kan hebben dat fouten geconstateerd worden. Maar het zegt niks over de zin van de doodstraf.
    Wat een negatieve opvatting over onze gerechtelijke caroussel.
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:42 schreef Sidekick het volgende:
    Je geeft iemand juist decennia terug die hij nog kan leven.
    je geeft iets terug wat je niet hebt (de toekomst) en de ander nog niet heeft gehad? Goddelijk.
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:42 schreef Sidekick het volgende:

Je geeft zijn vrijheid terug, plus een schadevergoeding voor de geleden schade.
    Maar de jaren zijn niet terug te geven. De nabestaanden kan je na doodstraf ook een schadevergoeding geven..
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:42 schreef Sidekick het volgende:Dat maakt de doodstraf onomkeerbaar.
    Dat maakt?
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:05:08 #87
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52652603
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mja, ik weet niet of ik er trots op moet zijn, maar ik registreerde mij een klein half jaar later. En nee, ik maak je niet uit voor kloon en
    Waarom, o waarom, noem je mij dan een andere user.

een half jaar, in die tijd kan ik de wereld rondreizen en in de digitale opkomst was een half jaar zo twee generaties..
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:59 schreef Monidique het volgende: ja, op de een of andere manier had ik al zo'n idee dat je het niet helemaal zou begrijpen.
    waarom post je het dan? Lijkt me dan behoorlijk stompzinnige tijdsverdoening..
    pi_52652950
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 16:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wat een negatieve opvatting over onze gerechtelijke caroussel.
    Het is een negatieve opvatting over ons recht dat iemand niet zijn eigen werk moet controleren Gaat het wel goed met je?
    pi_52653300
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 15:36 schreef Napalm het volgende:
    maar M hangt het op aan het aantal rechtzettingen achteraf. Dat kan nooit een substantieel deel zijn, is dat het wel dan is er immers sowieso geen betrouwbaarheid om van te spreken..
    Klopt. Ik denk ook niet dat het een substantieel verschil zal uitmaken. Maar de stelling sprak zich niet uit over hoeVEEL verschil er gemaakt zou wordne.
    quote:
    Dat kan niet, maar je kunt zo iemand in elk geval de rest van zijn leven en een hele forse schadevergoeding teruggeven. Dat is niet genoeg, want het is nooit genoeg, maar al heel veel meer dan je voor een geëxecuteerde kunt betekenen.
    quote:
    verder mist bij deze stelling het woordje "juist" voor bestraft. Als je de doodstraf ziet als een juiste straf zal het principieel niet toedienen ervan zorgen voor minder betrouwbaarheid.
    Deze stellingen waren versimpeld.. voor betrouwbaarheid heb je nog wel meer nodig zoals regels voor bewijsvoering etc. etc.
    Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:25:57 #90
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52653338
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 16:14 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het is een negatieve opvatting over ons recht dat iemand niet zijn eigen werk moet controleren Gaat het wel goed met je?
    Rechters beoordelen het OM, dan zijn er nog hogere beroepen e.d. zat. Het is niet één man die ff vlug een zaakie doet..
    pi_52653547
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 16:25 schreef Napalm het volgende:

[..]

Rechters beoordelen het OM, dan zijn er nog hogere beroepen e.d. zat. Het is niet één man die ff vlug een zaakie doet..
    Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat het zelden het OM zal zijn die zijn eigen fouten naar buiten zal brengen en soms zelfs zal volharden in de overtuiging van de schuld als er keihard bewijs is dat het tegendeel aantoont - dat is een eigenschap van het mensendiertje. Het voordeel van het niet hebben van een doodstraf is dat mensen die er belang bij hebben hun ongelijk aan te tonen dat kunnen doen en daarmee verhoog je factor 3 in de lijst van ijsbrekertje.

Dus dit gaat niet op:
    quote:
    Het is namelijk niet het OM dat op zoek gaat naar fouten, maar degenen die belang hebben bij het ontdekken van die fouten: slachtoffers, advocaten, journalisten etc.

[ Bericht 15% gewijzigd door Autodidact op 24-08-2007 16:48:21 ]
    pi_52653772
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 16:25 schreef Napalm het volgende:

[..]

Maar het OM zorgt er vrijwel altijd opzettelijk voor dat ontlastend bewijs niet bij de rechter terecht komt.

Het rechtssysteem in Nederland deugt trouwens ook voor geen meter.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:47:19 #93
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52654013
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 16:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

je geeft iets terug wat je niet hebt (de toekomst) en de ander nog niet heeft gehad? Goddelijk.
    Whatever. Bij vrijlating heeft iemand nog decennia te leven, bij de doodstraf kan je iemand dat niet meer 'bieden'.
    pi_52654170
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 16:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Whatever. Bij vrijlating heeft iemand nog decennia te leven, bij de doodstraf kan je iemand dat niet meer 'bieden'.
    Leven is een groot woord hoor. Je zult altijd last houden van die waar-rook-is-is-vuur-roepers.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:33:52 #95
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52655279
    quote:
    'Yildirim wordt waarschijnlijk niet geroyeerd'

ANP

DEN HAAG - Het SP-bestuur zal vrijdagavond waarschijnlijk niet besluiten om Eerste Kamerlid Düzgün Yildirim te royeren, maar om zijn zaak voor te leggen aan de geschillencommissie van de partij. Dat verwacht partijsecretaris Hans van Heijningen.

Het bestuur vergadert vrijdagavond over de positie van Yildirim. Die werd in mei met voorkeurstemmen in de senaat gekozen, terwijl het bestuur wilde vasthouden aan de officiële kandidatenlijst. De partijraad van de SP besliste daarop dat Yildirim zijn senaatszetel moet opgeven. Die weigert echter.

Yildirim had tot vrijdag de tijd in beroep te gaan tegen het besluit van de partijraad. Hij heeft dat niet gedaan, maar het door hem opgerichte comité Democratisering SP heeft het partijbestuur een brief gestuurd die naar verwachting als bezwaarschrift wordt aangemerkt.

Aangifte bedreiging

Yildirim deed deze week wel aangifte gedaan van bedreiging, zo werd vrijdag bekend. De SP-senator zegt via post en e-mail met de dood bedreigd te zijn. Hij vermoedt dat de bedreigingen afkomstig zijn van aanhangers van de Partij voor de Vrijheid, bevestigde hij vrijdag een bericht hierover van RTV Oost. ‘Het gaat om tientallen bedreigingen met de dood. In die mails wordt tevens duidelijke steun betuigd aan Wilders.’

De kersverse senator stelde deze week vragen over de beveiliging van de fractievoorzitter van deze partij, Geert Wilders. Hierin stelde Yildirim de vraag of Wilders niet zelf door zijn opvattingen schuldig is aan zijn mogelijk onveilige leefsituatie.

Yildirim kreeg donderdag een envelop binnen met daarin een ‘cursus anti-islamitische inburgering’. Hierop is onder meer een afbeelding van de Turkse president te zien met achter hem hakenkruizen. Verder wordt gedreigd dat de vrouw van Yildirim, fractievoorzitter van de SP in Zwolle, zal worden verkracht.

Yildirim wil geen beveiliging door de politie na deze bedreigingen. ‘Ik vind het alleen belangrijk dat deze geestelijk zieke mensen worden opgespoord en gepakt.’

Opzegging lidmaatschap

Overigens heeft de fractievoorzitter van de SP in Enkhuizen, Stella Quasten, haar partijlidmaatschap opgezegd. Voornaamste reden voor haar besluit is dat ze niet meer als verlengstuk van de landelijke SP wil functioneren, zegt ze vrijdag in een interview met het Noordhollands Dagblad.

De wijze waarop het partijbestuur omgaat met interne en externe kwesties, zoals die rond de Eerste Kamerzetel van Düzgün Yildirim, noemt Quasten ‘rigide en tegen de eigen basisbeginselen in’. ‘Zo'n partij kan ik niet vertegenwoordigen. Ik kreeg er kramp in mijn buik van.’
    Eindelijk iemand die zegt waar het op staat
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:44:04 #96
    Stranger than fiction
    pi_52655551
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:29:22 #98
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52656602
    wat een gratenpakhuis
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:50:55 #99
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52657106
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 17:33 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die zegt waar het op staat
    Hij kopieert Wilders een beetje nu. het enige dat mist is de vraag of de overheid Wilders kan helpen herinneren dat zijn salaris en zijn beveiliging door de overheid wordt betaald.
    pi_52658019
    Zo.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:36:48 #101
    Stranger than fiction
    pi_52658299
    Daar ben ik het helemaal mee eens.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:49:12 #102
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_52658623
    Ik wilde me gaan mengen in de discussie over het inburgeringsbeleid van Vogelaar. Maar na 30 minuten typen dacht ik: 'Laat maar.'
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:58:14 #103
    Stranger than fiction
    pi_52658865
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 19:49 schreef Gabry het volgende:
    Ik wilde me gaan mengen in de discussie over het inburgeringsbeleid van Vogelaar. Maar na 30 minuten typen dacht ik: 'Laat maar.'
    "laat maar" is een uitstekende houding in het leven.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:05:29 #104
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_52659105
    Wie de teugel slap laat hangen, kan met een mak paard nog op hol raken.

Laat maar.

[ Bericht 16% gewijzigd door Gabry op 24-08-2007 20:11:28 ]
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:22:53 #105
    Stranger than fiction
    pi_52659567
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 20:05 schreef Gabry het volgende:
    Wie de teugel slap laat hangen, kan met een mak paard nog op hol raken.

Laat maar.
    pi_52659575
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 19:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

"laat maar" is een uitstekende houding in het leven.
    Nee. Het is de houding van Wim Kok, Ad Melkert en amibitieloze mensen.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:25:56 #107
    Stranger than fiction
    pi_52659666
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 20:23 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Nee. Het is de houding van Wim Kok, Ad Melkert en amibitieloze mensen.
    Laat maar betekent veel meer dan het at random opnoemen van wat PvdAers. Ambitieloos zijn heeft niks te maken met laat maar.

Laat maar heeft te maken met het aanwijzen van dingen die echt belangrijk zijn en nuttig.
    pi_52659863
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 20:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Laat maar betekent veel meer dan het at random opnoemen van wat PvdAers. Ambitieloos zijn heeft niks te maken met laat maar.
    Het is een nogal zwak excuus om te verhullen dat je ergens geen zin an hebt. Daarom haal ik de vergelijking met Paarse politici aan. Ik moest ineens weer denken aan dat '15 miljoen mensen'-spotje van Rinnooy Kan.
    quote:
    Laat maar heeft te maken met het aanwijzen van dingen die echt belangrijk zijn en nuttig.
    Maar alles valt te relativeren. Binnen een bepaalde bandbreedte.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:48:24 #109
    Stranger than fiction
    pi_52660246
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 20:32 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Het is een nogal zwak excuus om te verhullen dat je ergens geen zin an hebt. Daarom haal ik de vergelijking met Paarse politici aan. Ik moest ineens weer denken aan dat '15 miljoen mensen'-spotje van Rinnooy Kan.
    [..]

Maar alles valt te relativeren. Binnen een bepaalde bandbreedte.
    Het is nu tijd voor een Döner kebabje
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:50:47 #110
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52660317
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 18:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hij kopieert Wilders een beetje nu. het enige dat mist is de vraag of de overheid Wilders kan helpen herinneren dat zijn salaris en zijn beveiliging door de overheid wordt betaald.
    Yep dat doet ie en vervolgens draait het SP bestuur. Ik weet niet of een en ander met elkaar te maken heeft, of dat de schrijver van het stuk geen zin had om beide nieuwtjes te splitsen, maar ik heb mijn bedenkingen
    pi_52661946
    Op de CDA zomerschool zeiden ze dat er inmiddels een commentaar op de zomerschool is verschenen in de papieren NRC.next. Heeft iemand die?
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:56:11 #112
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_52662052
    quote:
    Yildirim doet aangifte bedreiging

Eerste Kamerlid Düzgün Yildirim heeft aangifte gedaan van bedreiging. Dat meldt nieuwsportaal Novum Nieuws. Hij heeft e-mails gekregen waarin werd gedreigd met het vermoorden of verkrachten van zijn familieleden, zegt het SP-lid. Ook heeft hij een cd-rom gekregen met daarop moslims die de Hitlergroet brengen.

Volgens Yildirim zitten aanhangers van de PVV achter de bedreigingen. In de bedreigingen zitten verschillende verwijzingen naar Wilders, aldus Yildirim.

Anti-islamcursus

Op de cd-rom staat ook een verwijzing naar een anti-islamcursus en afbeeldingen met de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan omgeven met hakenkruizen. Yildirim heeft dit gemeld bij de Turkse pers. Hij zegt aangifte te hebben gedaan omdat hij wil dat de daders gepakt worden. Beveiliging wijst hij af. "Ik ben niet bang voor mijn eigen leven. Ik wil de Nederlandse samenleving wel oproepen in opstand te komen tegen racisme en haat."

Yildirim uitte deze week kritiek op Wilders. De hoge kosten van zijn beveiliging zouden niet door het Rijk moeten worden betaald omdat Wilders zelf voor een onveilige leefsituatie zou hebben gezorgd. De van oorsprong Turks-Koerdische politicus wil van premier Jan Peter Balkenende en minister van Justitie Hirsch Ballin weten of de uitspraken van Wilders om de koran te verbieden binnen de grenzen van de wet liggen.

Voorkeursstemmen

De parlementariër is overigens in conflict met het bestuur van de SP omdat hij zijn senaatszetel heeft ingenomen op basis van voorkeursstemmen. De SP wil de volgorde van de kandidatenlijst aanhouden en royeert hem binnenkort, is de verwachting.

bron
    Hij had het over zichzelf uitgeroepen. Echt waar.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:10:24 #113
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_52662533
    Ja, ik had het bericht op de vorige pagina gelezen.
    pi_52662694
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:10 schreef Gabry het volgende:
    Ja, ik had het bericht op de vorige pagina gelezen.
    Reageer je op mijn post?
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:18:39 #115
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_52662833
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:14 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Reageer je op mijn post?
    Nu wel. Net niet.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:23:32 #116
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_52663012
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:14 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Reageer je op mijn post?
    Ik zoek hem wel even voor je op.
    pi_52663046
    [14.gif]
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:29:37 #118
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_52663212
    quote:
    Leer de C van CDA vertalen in politiek beleid - contributie is ook fijn

Zomer is de tijd van luieren of bijleren.

De ambitieuze enkeling verdraagt een warm pak, de meeste deelnemers vinden een zomers bloesje mooi genoeg. Vanuit 'Maastricht en Brunssum tot Roden en Groningen' verzamelden ze zich gisteren in Den Haag voor de achtste CDA Zomerschool. Voor 175 euro (inclusief twee overnachtingen in een luxe hotel en een verrassingsbezoek van goeroe Balkenende) krijgen ze een spoedcursus christen-democratie. Ondertussen let de partij goed op of er verborgen talent schuilt onder de 52 deelnemers, tussen de 17 en 35 jaar en voor tweederde mannelijk.

Deze eerste dag is de zogenoemde 'gedachtegoeddag'. Partijvoorzitter Peter van Heeswijk houdt een korte openingstoespraak met het zesvoudige mantra 'beste mensen'.

Carel Laenen, sectorhoofd van het Steenkampinstituut voor CDA-scholing, geeft een grondige verhandeling over de partijstructuur. Tussendoor zegt hij dat het best nog eens gezellig kan worden de komende dagen. "De ervaring is in ieder geval van wel. Het diner straks is over het algemeen erg gezellig, zal ik maar zeggen."

En ten slotte is er een powerpoint- presentatie over de beginselen van het CDA door Sabine Uitslag: de blonde Twentse die, zoals ze de zaal zelf nog even herinnert, als nummer vijftig op de kieslijst bij de laatste verkiezingen nog werd omschreven als de 'rockchick' van de partij.

Buiten de paar kwinkslagen is de gedachtegoeddag een taaie dag voor de leden. Het vocabulaire slingert van 'Gravamencommissie' (waar je als CDA'er bezwaren tegen onderdelen van het verkiezingsprogramma kunt maken) tot gepasseerde stations als de 'verzorgingsstaat'. Wat was dat ook al weer, vraagt Sabine Uitslag de zaal. "Dat je van wieg tot graf verzorgd werd", oppert een deelnemer. "Dat de staat alles beter wist."

Klopt, zegt Uitslag.

De moderne christen-democraat hecht aan solidariteit met eigen verantwoordelijkheid, zo leren we. En dat is een populaire boodschap, zegt Uitslag. Bijna één op de drie jongeren (18-24 jaar) heeft bij de Provinciale Statenverkiezingen van maart dit jaar op het CDA gestemd.

Uitslags conclusie: "CDA'er zijn is hip." Beter nog: "Christen zijn is hip. Kijk maar naar Lowlands. Wie is er naar Lowlands geweest?" Stilte. "Nee, ik ook niet. Maar er waren zelfs bidsessies daar. Het was toch heel druk, Harry?" Jazeker, Harry van der Molen, voorzitter van de jongerenorganisatie CDJA, bevestigt.

"De tijd dat het CDA als een partij van grijze pakken werd gezien, is voorbij", zegt partijvoorzitter Van Heeswijk. Hij heeft er speciaal een donkere krijtstreep voor aangetrokken. Maar de moderne christen-democraat draagt nog wel een evangelische bril. "Dat betekent niet dat zij kerkelijker worden. De trend is dat het kerkbezoek stabiliseert of afneemt, maar dat het aangesproken worden door zingeving, religie en christen-democratie toeneemt."

Het CDA is een partij die staat voor de C en haar wil vertalen in politiek beleid, zegt Van Heeswijk. En dat mag best wat actiever van de voorzitter. "Vinden jullie het CDA een actiegerichte partij? Wat mij betreft mag er best een tandje bij."

Als actief modern christen-democraat moet je ook weten wat er leeft in je omgeving. Leden die alleen contributie betalen, niks mis mee. Maar leden die hun lokale contacten bij de verenigingen en wijkcomité's warm houden, daar houd je de concurrentie mee op afstand. "Zoals ook bij elke sport geldt: je kunt nooit lang genieten van je koppositie."

De gedachtegoeddag loopt af en over in een gedachtegoedborrel met aansluitende gedachtegoedrijsttafel. Balkenende eet mee en kan ieder moment arriveren als 'surprise act'. Volgens een van de medewerkers zal hij in de kantine ook biertjes tappen. Dat zou kunnen, zegt partijvoorlichter Marcel Meijer. "Balkenende is heel spontaan met mensen."

Ha, gezellig.

Politieke zomerscholen

Naast het CDA houden ook andere politieke partijen ieder jaar zomerscholen of andere zomeractiviteiten. Zo hield de jongerenorganisatie ROOD van SP medio juli op Ameland een zomerschool over de verzorgingsstaat. Volgende week begint de zomerschool van de Teldersstichting van de VVD over de grondslagen van het liberalisme. Inschrijven moet ieder jaar bijtijds.

bron: NRC.NEXT - 23 August 2007
    pi_52663245
    Dat is 'm. Mijn dank is groot.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:33:48 #120
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52663340
    wtf, er waren cda bidsessies op Blowlands ?
    pi_52663348
    quote:
    Wat was dat ook al weer, vraagt Sabine Uitslag de zaal. "Dat je van wieg tot graf verzorgd werd", oppert een deelnemer. "Dat de staat alles beter wist."
    Dat was ik dus. Allemaal kijken om 8 uur morgenavond op het NOS. Er was een cameraploeg aanwezig bij het onderhoud met Donner. Wellicht zien jullie dan nog ondergetekende Donner's verhaal volgen.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:35:37 #122
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52663401
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dat was ik dus. Allemaal kijken om 8 uur morgenavond op het NOS. Er was een cameraploeg aanwezig bij het onderhoud met Donner. Wellicht zien jullie dan nog ondergetekende Donner's verhaal volgen.
    toe maar, je wordt nog een grote
    pi_52663545
    Het was vrij saai hoor. Maar die avond hebben we ons tot 2:30 in de morgen op het strand vermaakt. Dat was nogal een contrast met het verhaal wat we aangeboden kregen op het ministerie van SZW.
    pi_52663597
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Had je een bordje?
    pi_52663634
    Een badge was het hoogst haalbare. Apen.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:45:34 #126
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52663737
    El Hema
    pi_52663757
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:45 schreef Aoristus het volgende:
    El Hema
    Het had erger kunnen zijn, Harry. El Homo!
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:48:17 #128
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52663827
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:46 schreef Apropos het volgende:

[..]

Het had erger kunnen zijn, Harry. El Homo!
    Dat zou de doodsteek zijn voor het Jip en Janneke imago, Jehan

[ Bericht 1% gewijzigd door Aoristus op 24-08-2007 22:54:41 ]
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:50:26 #129
    Stranger than fiction
    pi_52663889
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:35 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Goed opgelet op school.
    pi_52663903
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Goed opgelet op school.
    Maar niet bjij jou.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:53:37 #131
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52663990
    Nee, niet bij hem. Vroeger had je de rijksscholengemeenschap
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:00:05 #132
    Stranger than fiction
    pi_52664182
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:50 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar niet bjij jou.
    Dat is een ding dat zeker is. CDA bijeenkomsten.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:00:25 #133
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52664189
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 09:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
    Eerst rebounden kerel. Daarna mag je eventueel beginnen aan een echte verliefdheid.
    Groot gelijk. Het wordt toch niks.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:01:27 #134
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_52664222
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dat is een ding dat zeker is. CDA bijeenkomsten.
    Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik dat nooit hoef mee te maken.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:03:06 #135
    Stranger than fiction
    pi_52664268
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Groot gelijk. Het wordt toch niks.
    Foto´s!
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:04:03 #136
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52664299
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Foto´s!
    We hebben er recht op
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:04:15 #137
    Stranger than fiction
    pi_52664308
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik dat nooit hoef mee te maken.
    Daar kan tot 2.30 met maagdelijke dames flaneren op het strand niet tegenop.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:04:53 #138
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_52664325
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:29 schreef Gabry het volgende:

[..]
    Waar heb je hem vandaan gehaald?
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:06:49 #139
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52664372
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
    Foto´s!
    Laat maar, surrealistische situatie.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:07:49 #140
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_52664406
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar heb je hem vandaan gehaald?
    Waarom vraag je dat?
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:07:59 #141
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52664410
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
    Staphorster pussy
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:08:10 #142
    Stranger than fiction
    pi_52664417
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Laat maar, surrealistische situatie.
    Dat maakt het natuurlijk niet minder interessant.
    pi_52664453
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:35 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Niet miepen, die mevrouw van het wetenschappelijke instituut gaf me volledig gelijk.
    pi_52664496
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Flaneren met maagdelijke dames is sowieso niet fijn.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:11:17 #145
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52664512
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:09 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Niet miepen, die mevrouw van het wetenschappelijke instituut gaf me volledig gelijk.
    Die kan het weten natuurlijk.. tenminste als het natuurlijk is, en niet door god ingegeven.
    pi_52664514
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Staphorster pussy
    Borne (nabij Enschede) om precies te zijn.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:12:12 #147
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_52664543
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:07 schreef Gabry het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat?
    Omdat ik die shit ook wil vinden als ik het zoek.
    Deuger, Woke & Gutmensch
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:16:44 #148
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_52664687
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat ik die shit ook wil vinden als ik het zoek.
    Via mijn school heb ik toegang tot verschillende (juridische) databases.

[ Bericht 9% gewijzigd door Gabry op 25-08-2007 02:34:42 (laat maar) ]
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:19:13 #149
    Stranger than fiction
    pi_52664768
    quote:

[..]

Het is tegenwoordig al een hele prestatie om dergelijke basiskennis te hebben.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:20:27 #150
    Stranger than fiction
    pi_52664802
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:11 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Borne (nabij Enschede) om precies te zijn.
    Niet veel beter.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:33:02 #151
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52665204
    quote:
    CDA en ideeen
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:34:47 #152
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52665258
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
    Dat maakt het natuurlijk niet minder interessant.
    Dat geloof ik best. Maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:43:09 #153
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52665542
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 22:41 schreef Apropos het volgende:

[..]

Had je een bordje?
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:45:26 #154
    Stranger than fiction
    pi_52665607
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat geloof ik best. Maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.
    We willen verhalen!
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:49:31 #155
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52665715
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
    We willen verhalen!
    OK. Stel ze stapt op jou af (wtf?), het wordt binnen een half uur best geil, gaat er mee naar huis, neukt, wisselt de volgende morgen op haar initiatief telefoonnummers uit, je sms't wat, maar respons: nul.

Huh?
    pi_52665828
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

OK. Stel ze stapt op jou af (wtf?), het wordt binnen een half uur best geil, gaat er mee naar huis, neukt, wisselt de volgende morgen op haar initiatief telefoonnummers uit, je sms't wat, maar respons: nul.

Huh?
    Had ze een adamsappel?
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:55:15 #157
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52665887
    quote:

[..]

Huh?
    Je hebt aids
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:01:39 #158
    Stranger than fiction
    pi_52666059
    quote:

[..]

Huh?
    Dit lijkt me een typisch geval van een te opgewonde losse contact vrouwtje. Eentje die houdt van weinig weerstand, vandaar misschien het willen wisselen van de telefoonnummers.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:13:01 #159
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_52666324
    Misschien was ze gewoon dronken en viel het tegen.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:13:46 #160
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52666348
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 00:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
    Dit lijkt me een typisch geval van een te opgewonde losse contact vrouwtje. Eentje die houdt van weinig weerstand, vandaar misschien het willen wisselen van de telefoonnummers.
    Weinig weerstand. Dat kan kloppen ja. Maar toch... bizar.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:15:12 #161
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52666380
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 00:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
    Dat was ze zeker. Ik bedoel, ze kon voor geen meter pijpen. En ik bedoel, echt niet.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:17:11 #162
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52666424
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 23:53 schreef Apropos het volgende:
    Had ze een adamsappel?
    Wat heb je liever?
    pi_52666554
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 00:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat heb je liever?
    Die knipoog doet 't 'm.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:26:19 #164
    Stranger than fiction
    pi_52666621
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 00:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
    De kater nadien.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:30:48 #165
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52666752
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 00:23 schreef Apropos het volgende:
    Die knipoog doet 't 'm.
    Vertel mij wat.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:32:08 #166
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52666779
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 00:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
    De kater nadien.
    Dank voor de tik op m'n ego.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:42:47 #167
    Stranger than fiction
    pi_52667046
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 00:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dank voor de tik op m'n ego.
    Nee man. Dit was goed. Alleen beetje dronken sletsexxxen is goed.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:09:47 #168
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52667620
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 00:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
    Nee man. Dit was goed. Alleen beetje dronken sletsexxxen is goed.
    Neuh, de seks was heel matig.
    pi_52669590
    Nou, goedemorgen dan maar .

Ergens heb ik twee kittens opgeduikeld. Lief .
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_52669974
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 00:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

De kater nadien.
    Postcoïtum. Dat je haar wel op d'r bek kan slaan.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:27:15 #171
    Stranger than fiction
    pi_52670197
    pi_52670329
    Wie was dat ook al weer, die eens wakker geworden was naast een .
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:53:35 #173
    Stranger than fiction
    pi_52670396
    Ik heb geen idee.
    pi_52670504
    Het lijkt me zo onhandig. Een koe kan niet op haar zij liggen en niet op haar rug...
    pi_52670645
    Mijn katertjes zijn aanbiddelijk.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:33:39 #176
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52670749
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 09:45 schreef sigme het volgende:
    Wie was dat ook al weer, die eens wakker geworden was naast een .
    Je vriend! Hahahahaha.

Goeiemorgen.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:36:05 #177
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52670779
    Als dilbertstrips steeds meer werkelijkheid worden op het werk, wat zegt dat dan?
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:49:02 #178
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52670921
    Ah, ontijt met vers warm stokbrood van de bakker. Geluk zit in kleine dingen.
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 10:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je vriend! Hahahahaha.

Goeiemorgen.

Scherp
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:50:54 #179
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52670947
    Raad het citaat.
    quote:
    Huilen en janken (...) 'verschrikkelijke' slavernij (...) vergiffenis smeken (...) het einde der tijden (...) smeken (...) in zijn ogen afschuwelijke slavernijverleden (...) linkse waanbeelden (...) idioot (...) links gebruik (...) Israel en joden (...) veroordeelt (...) racisme (...) heult (...) moslims (...) fascisme (...) racisme (...) onderdrukking (...) haat (...) islamofascisten (...) Huilen (...) zogenaamde slachtoffers (...) slavernij (...) alle slachtoffers van de islam (...) hypocriete huichelaar.
    pi_52670962
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 10:36 schreef Sidekick het volgende:
    Als dilbertstrips steeds meer werkelijkheid worden op het werk, wat zegt dat dan?
    Dat je toe bent aan iets waar je met een frisse blik op kijkt.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:03:19 #181
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52671128
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 10:36 schreef Sidekick het volgende:
    Dat je werk zwart-wit is?

Dat je voortaan www.userfriendly.org moet gaan bezoeken?

Dat het misschien een self-fulfilling prophecy is en dat je er dus een stuk beter aan doet om voortaan naar de website van playboy te surfen!
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:11:34 #182
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52671254
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 10:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat je toe bent aan iets waar je met een frisse blik op kijkt.
    Ik denk dat jij goed zou zijn in het verzinnen van cryptogrammen, en ik weet dat ik niet goed genoeg ben om ze op te lossen.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:17:50 #183
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52671346
    Op een bepaald punt in je leven kom je erachter dat je rondjes om de zon maakt totdat je dood gaat, en na ieder rondje vieren mensen dat de einde van het lijden dichterbij is gekomen.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:34:20 #184
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52671592
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:39:42 #185
    Stranger than fiction
    pi_52671694
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 10:22 schreef sigme het volgende:
    Mijn katertjes zijn aanbiddelijk.
    Mijn poes heet Loeder. En ze is geobsedeerd door de klusladder in de woonkamer.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:40:27 #186
    Stranger than fiction
    pi_52671708
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 10:50 schreef Sidekick het volgende:
    Raad het citaat.
    [..]
    Makkelijk. Mon. over StefanP.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:52:37 #187
    Stranger than fiction
    pi_52671944
      † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:13:33 #188
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_52672391
    Ik ben dat gezeur over die belgen nu al zat.
    Carpe Libertatem
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:22:16 #189
    Stranger than fiction
    pi_52672552
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 12:13 schreef Boze_Appel het volgende:
    Ik ben dat gezeur over en rond Wilders zat
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:29:08 #190
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52672682
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 11:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Makkelijk. Mon. over StefanP.
    Deels fout.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:29:35 #191
    Stranger than fiction
    pi_52672695
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 12:29 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Deels fout.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:40:46 #192
    Stranger than fiction
    pi_52672884
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:41:29 #193
    Stranger than fiction
    pi_52672904
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:42:19 #194
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52672921
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 08:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
    Postcoïtum. Dat je haar wel op d'r bek kan slaan.
    Erger. Je wilt meer.
    pi_52672949
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:45:45 #196
    Stranger than fiction
    pi_52672992
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 12:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Erger. Je wilt meer.
    Ah joh trek het je niet an. Labiele vrouwen.
    pi_52673023
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 12:13 schreef Boze_Appel het volgende:
    Ik ook.
    pi_52673221
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 12:29 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Deels fout.
    Hm....
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:00:41 #199
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52673249
    NRC heeft een inventarisatie van rechtse, extreem-rechtse, antisemtische en libertarische sites gehouden. http://nrc.nl/redactie/doc/sites_extreemrechts.pdf

Voorbij Fok heeft het voorelkaar gekregen om erbij te staan als extreem-rechts. Gefeliciteerd aan alle betrokken users.
    pi_52673270
    .
      † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:08:12 #201
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_52673383
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 13:00 schreef Sidekick het volgende:
    NRC heeft een inventarisatie van rechtse, extreem-rechtse, antisemtische en libertarische sites gehouden. http://nrc.nl/redactie/doc/sites_extreemrechts.pdf
    Heleboel sites staan er dubbel op en wat hell doet http://www.libertarian.nl/NL/index.php ertussen?

Of de tuf tuf club?
    Carpe Libertatem
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:26:57 #202
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52673709
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 13:08 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Heleboel sites staan er dubbel op en wat hell doet http://www.libertarian.nl/NL/index.php ertussen?

Of de tuf tuf club?
    Libertarian valt in de categorie 'Vrijspreker/Libertarisch'
    Tuftufclub valt onder 'rechts'

Het is niet een opsomming van alleen maar foute sites.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:34:52 #203
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52673848
    quote:

Voorbij Fok heeft het voorelkaar gekregen om erbij te staan als extreem-rechts. Gefeliciteerd aan alle betrokken users.
    Humor. Weten we ook weer dat de NRC links van de goelag-archipel staat.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:38:08 #204
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_52673922
    Zelfs Frontaal Naakt van PvdA'er Breedveld staat er tussen. Wat een dwaallichten,
    pi_52674419
    Dat de site van Theo van Gogh bovenaan staat zegt toch wel ruim voldoende over hoe serieus we dit lijstje moeten nemen.
    pi_52674979
    , .
    pi_52675020
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 18:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

ZA was een rechtsstaat, maar alleen voor een deel van de inwoners, niet voor allen. Dat maakt die principes echter nog niet waardeloos, de oude Romeinen hielden ook slaven, toch staat hun rechtsgeleerd denken aan de basis van onze moderne beschaafde staat.
    .
    pi_52675461
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 14:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

.
    Een ander verweer heb je niet he, mannetje?
    pi_52676325
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 11:17 schreef Sidekick het volgende:
    Op een bepaald punt in je leven kom je erachter dat je rondjes om de zon maakt totdat je dood gaat, en na ieder rondje vieren mensen dat de einde van het lijden dichterbij is gekomen.
    Meki kan best diepzinnig zijn na sluitingstijd.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:55:33 #210
    189810 Jo3pM3lo3n
    Ik ben Joep Meloen
    pi_52676390
    quote:

Dankjewel!
    "Kop houwe, anders sla ik hem er af."
    pi_52677332
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 13:38 schreef PJORourke het volgende:
    Zelfs Frontaal Naakt van PvdA'er Breedveld staat er tussen. Wat een dwaallichten,
    Secularisme staat blijkbaar gelijk aan 'rechts'. Wanneer gaat die Joep Dohmen zich nu eens nuttig maken?
    pi_52677550
    Wel hendig, zo'n lijst maakt het makkelijker om elkaar te leren kennen en meer samen te werken. Beetje gaar dat ze geen onderscheid maken tussen anti-zionisme en anti-semitisme.
    pi_52677776
    Net alsof er een wezenlijk verschil is tussen die twee.
    pi_52677900
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 17:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Net alsof er een wezenlijk verschil is tussen die twee.
    Het is een glijdende schaal, geplaveid met goede bedoelingen.
    pi_52677910
    Zat semieten die anti-zionistisch zijn iig.
    pi_52677911
    Onzin natuurlijk.
    pi_52678077
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 17:10 schreef Apropos het volgende:
    Onzin natuurlijk.
    Hoezo?
    pi_52678136
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 17:10 schreef Apropos het volgende:
    Onzin natuurlijk.
    Spelen met definities. Weinig antisemieten die de Druzen uit willen kammen.
    pi_52678209
    Ok, het is mierenneuken, maar die hele lijst is een spel met definities lijkt me.
    pi_52678228
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 17:18 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Hoezo?
    Wat ik net beweerde, bedoel ik.
    pi_52678303
    Lol, ok.
    pi_52678497
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 17:23 schreef NightH4wk het volgende:
    Ok, het is mierenneuken, maar die hele lijst is een spel met definities lijkt me.
    Het is een nogal huilerig stukje van die NRC-nullitate. Neemt niet weg dat je antisemitisme heel goed onder extreem-rechts kan scharen. Secularisme niet natuurlijk. En wat de rokerslobby in dat rijtje doet is me al helemaal een raadsel.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:58:55 #224
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52679022
    Wederom een fokker ontmaskerd! Monidique is stiekem Sarkozy!

Sarkozy heden in het AD "De waarheid is onbelangrijk, enkel de perceptie ervan telt"!

Doet me denken aan gisteren..
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 13:53 schreef Monidique het volgende:

Het resultaat? Liever geen nieuw onderzoek als er twijfels zijn. Twijfels dus zo min mogelijk uiten of ze misschien zelfs wel verbergen. Dit is altijd zo, overal, ongetwijfeld, maar de onterechte dood van iemand op je geweten hebben, zal nog meer motivatie zijn het te doen.

Logisch, niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Napalm op 25-08-2007 18:06:18 ]
    pi_52679226
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 17:58 schreef Napalm het volgende:
    Wederom een fokker ontmaskerd! Monidique is stiekem Sarkozy!

Sarkozy heden in het AD "De waarheid is onbelangrijk, enkel de perceptie ervan telt"!
    Waren dat niet jouw woorden?
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:13:09 #226
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52679305
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 18:09 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik onderstreep deze post.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:38:30 #227
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52679877
    quote:
    Nederlands Deltaplan voor New Orleans
    Van onze verslaggevers

Kans op een nieuwe Katrina wordt verkleind tot eens per vijfduizend jaar.

NEW ORLEANS/AMSTERDAM Ne- derlandse ingenieursbureaus en waterinstituten werken aan een Deltaplan voor de regio rond New Orleans. Volgende maand wordt daartoe een concept ingeleverd bij het US Army Corps of Engineers, het Amerikaanse Rijkswaterstaat, dat de opdracht heeft verstrekt.

Het langetermijnplan zou een aantal dijkversterkingen die nu rond de stad worden aangebracht overbodig maken. Betrokken ingenieurs van Rijkswaterstaat en het Waterloopkundig Laboratorium in Delft signaleren dat het Army Corps sinds de orkaan Katrina, twee jaar geleden, onder zodanig zware druk staat dat soms voor snelle ‘knip-en-plak-oplossingen’ wordt gekozen.

Het Nederlandse plan, waarvan een voorlopige versie in juli aan de Amerikanen is gepresenteerd, omvat een aantal verdedigingslinies.

De eerste barrière bestaat uit slikken en schorren voor de monding van de Mississippi, gevolgd door lage dijken en een soort Oosterscheldekering.

Met het plan zou het risico op een nieuwe overstroming dalen tot eens per vijfduizend jaar. Vóór Katrina bedroeg de kans eens per vijftig jaar. Met de huidige dijkversterkingen willen de Amerikanen dat risico verlagen tot eens per honderd jaar.

Dat is nog steeds erg riskant, vindt de Delftse emeritus hoogleraar Jurjen Battjes, die in een panel zat dat toezicht hield op het onderzoek naar de toedracht van de ramp. ‘Eens in de honderd jaar: dat betekent dat iedereen in zijn leven grote kans heeft een Katrina mee te maken.’
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:43:08 #228
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52680005
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 18:09 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Neen, dat was mijn beschuldiging juist. Sarko en M; één pot nat
    pi_52680885
    Ahha.
    pi_52681272
    Over een klein half jaar gaat de Irakoorlog z'n zesde jaar in.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:46:49 #232
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_52681459
    Ik heb de champagne al koud staan.
    pi_52681497
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 19:38 schreef Monidique het volgende:
    Over een klein half jaar gaat de Irakoorlog z'n zesde jaar in.
    Zeker de hele dag snollen afgebeuld?
    pi_52681521
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 19:48 schreef Apropos het volgende:

[..]

Zeker de hele dag snollen afgebeuld?
    Ik heb vandaag betrekkelijk weinig gedaan.
    pi_52681530
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 19:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb vandaag betrekkelijk weinig gedaan.
    Alleen rekenfouten gemaakt.
    pi_52681555
    Hoe dat zo?
    pi_52681616
    2003-2008, vijf jaar .
    pi_52681636
    Maart 2008 tot maart 2009.
    pi_52681713
    Het lag er zo dik bovenop...
    pi_52682219
    Verdorie. Niet in beeld geweest bij het item over de CDA zomerschool zojuist.
    pi_52682260
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 20:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Vraag je lidmaatschapsgeld terug.
      † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:26:34 #243
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_52682362
    quote:
    Jij had toch pas met Donner gebabbeld, of was dat iemand anders?
    Carpe Libertatem
    pi_52682432
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 20:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Jij had toch pas met Donner gebabbeld, of was dat iemand anders?
    Dat babbelen was er niet echt meer van gekomen, daarvoor kwamen we te laat op het ministerie.
    pi_52682451
    quote:
    Ongelooflijk dat het CDA zo populair is onder jongeren. Nederland is echt een kil rechts land aan het worden
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52682709
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 20:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat het CDA zo populair is onder jongeren. Nederland is echt een kil rechts land aan het worden
    Siberie, da's pas kil.
    pi_52682717
    quote:

[..]

Ongelooflijk dat het CDA zo populair is onder jongeren.
    Krek. Het waren overigens bijzonder normale jongeren op de CDA zomerschool. Precies het soort mensen wat je tegenkomt als je de gemiddelde normale uitgaansgelegenheid binnenloopt en vervolgens bier mee drinkt.
    pi_52682790
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 20:40 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Krek. Het waren overigens bijzonder normale jongeren op de CDA zomerschool. Precies het soort mensen wat je tegenkomt als je de gemiddelde normale uitgaansgelegenheid binnenloopt en vervolgens bier mee drinkt.
    Dat bleek ook wel uit de Journaaluitzending. Dat trutje had het al over carriére maken en veel geld verdienen ipv idealen. Technocraten in de dop dus, de machtspolitikers van de toekomst. Geheel in de CDA/KVP traditie.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52682857
    quote:

[..]

Rechtse mensen zijn veel gezelliger.
    pi_52682868
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 20:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat bleek ook wel uit de Journaaluitzending.
    Ja.
    quote:
    Dat trutje
    Moet dit nou? Dat was een bijzonder aardig meisje.
    quote:
    had het al over carriére maken en veel geld verdienen
    Ja, er moet brood op de plank komen.
    quote:
    ipv idealen.
    Tja, het was nu eenmaal geen PvdA / Groenlinks / SP-zomerschool
    quote:
    Technocraten in de dop dus, de machtspolitikers van de toekomst. Geheel in de CDA/KVP traditie.
    Nou, nou, nou. Zeg eens, zit het erg diep?
    pi_52683005
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 20:47 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja.
    [..]

Moet dit nou? Dat was een bijzonder aardig meisje.
    [..]

Ja, er moet brood op de plank komen.
    [..]

Tja, het was nu eenmaal geen PvdA-zomerschool
    [..]

Nou, nou, nou.
    Ja beste Wolffenstein, de KVP was vroeger ook vlees noch vis.

Echt om te janken hoe het CDA en de PvdA worden overspoeld door technocraten die aan hun eigen portemonnee denken (of het als leuk opstapje voor het bedrijfsleven zien ). Ik was op de universiteit voor de introductie en er was serieus iemand die met droge ogen zei dat hij van de PvdA lid gaat worden omdat ie dan een betere baan bij de overheid kan krijgen (Bestuurskunde doet ie).

Nee, geef mij dan maar die bootwerkerstoon van de SP. Dat zijn nog mensen die ergens voor staan, durven te polariseren en zich niet schamen om actie te voeren. Hopelijk neemt de SP heel Brabant over, dan komt het nog wel goed met Nederland.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52683108
    quote:
    Nou, nou, nou. Zeg eens, zit het erg diep?
    Er is een spreekwoord: "In Nederland gebeurd alles 25 jaar later". Door welke partij zal dat nou komen?

Ja het zit diep, ik heb op zich respect voor het christendom maar dan wel graag in moderne stijl (zonder door te slaan naar het werven van technocraten). Balkenende heeft nog wel idealen, maar weet zijn ware aard goed te verbergen.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52683166
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 20:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat bleek ook wel uit de Journaaluitzending. Dat trutje had het al over carriére maken en veel geld verdienen ipv idealen. Technocraten in de dop dus, de machtspolitikers van de toekomst. Geheel in de CDA/KVP traditie.
    Ja, een drama. Ze streeft een loopbaan na waarbij haar inkomen afhangt van haar productiviteit. Very not PvdA.
    pi_52683296
    http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/08/24/L065.htm

De spuitjesgeur druipt er van af. Zeg, moet de Randstad zich niet onafhankelijk verklaren?
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52683515
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:04 schreef Klopkoek het volgende:
    http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/08/24/L065.htm

De spuitjesgeur druipt er van af. Zeg, moet de Randstad zich niet onafhankelijk verklaren?
    Een westerse Gazastrook.
    pi_52683539
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:11 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Een westerse Gazastrook.
    Delen van Amsterdam zijn al op het niveau van donker Afrika.
    pi_52683731
    Ze gaan Nomen & Nescio heten, bij gebrek aan naam.
    pi_52683750
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:11 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Een westerse Gazastrook.
    In De Randstad wordt met z''n 4 miljoen nog altijd meer dan 50% van het BNP verdient, je kunt met recht zeggen dat zij de grootaandeelhouder van de BV Nederland zijn. Geheel naar jouw kapitalistische idealen zou het dus zo moeten zijn dat die 4 miljoen over de andere 12 kunnen beslissen.

Maar goed, hoe kijk jij tegen al die technocraten aan? Zou jij ook niet liever wat meer toekomstige Klinks, Balkenendes en Donners tussen de jongeren willen zien?

Balkenende heeft dan voor mij een foute ideologie maar das nog altijd beter dan geen visie.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52683994
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:12 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Delen van Amsterdam zijn al op het niveau van donker Afrika.
    Amsterdam is de mooiste stad van het land, geen twijfel over mogelijk (oké, op Haarlem na dan).
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52684054
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:17 schreef sigme het volgende:
    Ze gaan Nomen & Nescio heten, bij gebrek aan naam.
    Wie?
    pi_52684138
    Ja, het is een hele mooie stad. Ik was niet zo lang geleden voor mijn werk met de trein naar Amsterdam gegaan (wat ik ook overigens NOOIT meer doe). Het beeld wat mij daar te wachten stond bij Amsterdam-Slotendijk was van het niveautje zwervers tussen 2m afval en junks. Gelukkig was het bedrijf waar ik moest zijn, Redbus Telecity, niet ver weg. Ik was blij dat ik niet al te keurig gekleed was, zoals ik dat altijd ben, anders had ik het er niet ongeschonden vanaf gebracht. Samengevat: Amsterdam
    pi_52684171
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:26 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wie?
    De jongste aanwinst: twee kleine naamloze katertjes. Suggesties zijn welkom .

En alvast weltrusten, iedereen .
    pi_52684300
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:30 schreef sigme het volgende:

[..]

C3PO en R2D2 zijn aanraders. Tenminste, als je van Star Wars houd.
    pi_52684364
    R2D2 denk ik iedere dag op kantoor aan, omdat ik in een directory moet wezen met de naam r2d. Geen idee waarom het ding zo heet. Ik weet ook niet wie / wat R2D2 is, een robot?
    pi_52684444
    Warschau en Krakau.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:43:22 #267
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_52684522
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:04 schreef Klopkoek het volgende:
    Zeg, moet de Randstad zich niet onafhankelijk verklaren?
    JA!
    pi_52684952
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In De Randstad wordt met z''n 4 miljoen nog altijd meer dan 50% van het BNP verdient, je kunt met recht zeggen dat zij de grootaandeelhouder van de BV Nederland zijn. Geheel naar jouw kapitalistische idealen zou het dus zo moeten zijn dat die 4 miljoen over de andere 12 kunnen beslissen.
    Nee, want in de havens van Rotterdam, op de Delftse Poort en bij de Hoogovens wordt het geld verdiend door forenzen en niet door city people. Maar ik doelde op iets anders.
    quote:
    Maar goed, hoe kijk jij tegen al die technocraten aan? Zou jij ook niet liever wat meer toekomstige Klinks, Balkenendes en Donners tussen de jongeren willen zien?
    Het engagement neemt juist weer toe bij de groep na de breezergeneratie. En ik spreek liever niet over idealisme, d'r kleeft bloed aan dat begrip.
    quote:
    Balkenende heeft dan voor mij een foute ideologie maar das nog altijd beter dan geen visie.
    Ik zou liever een rechtse versie van het kabinet Den Uyl zien. Een enorm ambitieniveau en briljante jonge ministers in plaats van bejaarden.
    pi_52685197
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Ja, het is een hele mooie stad. Ik was niet zo lang geleden voor mijn werk met de trein naar Amsterdam gegaan (wat ik ook overigens NOOIT meer doe). Het beeld wat mij daar te wachten stond bij Amsterdam-Slotendijk was van het niveautje zwervers tussen 2m afval en junks. Gelukkig was het bedrijf waar ik moest zijn, Redbus Telecity, niet ver weg. Ik was blij dat ik niet al te keurig gekleed was, zoals ik dat altijd ben, anders had ik het er niet ongeschonden vanaf gebracht. Samengevat: Amsterdam
    Volgens mij kom je niet zo heel vaak buiten.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_52685232
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 22:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad, Redbus Telecity bestaat al drie jaar niet meer.
    pi_52685315
    quote:

[..]

Dus omdat ik niet totaal onverschillig ben voor het lot van anderen ben ik niet gehard, dus niet goed gesocialiseerd en dus niet vaak buiten? Erg interessante conclusie.
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 22:07 schreef Apropos het volgende:

[..]

Inderdaad, Redbus Telecity bestaat al drie jaar niet meer.
    Dat lijkt me zeer vreemd, aangezien ze krap 2 jaar geleden nog gefuseerd zijn met een ander bedrijf en ik er nog voor de zomervakantie nog was.
    pi_52685410
    quote:
    Bos en Lommer staat dan ook op het lijstje van Ella. Daar wil je niet wezen met meer dan 20 euro op zak.
    pi_52685474
    quote:

[..]

Oh, maar daar komt niemand meer graag buiten sinds de buurt geterroriseerd wordt door Mocro'tjes en Antillianen. Geilukkig heeft de PvdA de absolute meerderheid, dat geeft toch een veilig gevoel.
      † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:18:03 #274
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_52685476
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:30 schreef sigme het volgende:

Bragi, (God van de gedichten) en Ullr (God van oa. de jacht)
    Carpe Libertatem
    pi_52685507
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 22:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Bragi, (God van de gedichten) en Ullr (God van oa. de jacht)
    Germaanse goden, da's niks voor sigme.
    pi_52686666
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:56 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Nee, want in de havens van Rotterdam, op de Delftse Poort en bij de Hoogovens wordt het geld verdiend door forenzen en niet door city people. Maar ik doelde op iets anders.
    Geloof je het zelf De mensen die in Rotterdam werken zijn meestal ras-Rotterdammers.
    quote:
    [..]

Het engagement neemt juist weer toe bij de groep na de breezergeneratie. En ik spreek liever niet over idealisme, d'r kleeft bloed aan dat begrip.
    Waar haal je dat vandaan? Die Breezergeneratie is trouwens nu een jaar of 20, de lichting dus die je nu bij de Zomerschool tegenkom en ik ook op de universiteit weer tegen zal komen. Waar baseer je op dat de generatie erna (zeg maar de 14 jarigen) meer ge-engageerd zijn?
    quote:
    [..]

Ik zou liever een rechtse versie van het kabinet Den Uyl zien. Een enorm ambitieniveau en briljante jonge ministers in plaats van bejaarden.
    Jammer dat links tegenwoordig zo'n vies woord is.

Ben nu trouwens 'De Geroepene' aan het lezen. En wat schetst m'n verbazing? JeePee was zowaar vaak in de Meander te vinden!
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52686793
    quote:
    Ik las laatst een prachtig verhaal over twee Melkertiers in Amsterdam die hun baan kwijt raakten, in de bijstand terechtkwamen, niet aan het werk kwamen en uiteindelijk steeds verder af zakten...

Die schaduwzijden die jij op noemt horen bij een grote stad trouwens, dat vindt Job Cohen ook (zie hij in z'n welkomstspeech aan de VU).
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52687063
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 23:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die schaduwzijden die jij op noemt horen bij een grote stad trouwens, dat vindt Job Cohen ook (zie hij in z'n welkomstspeech aan de VU).
    Het is juist vanwege dit soort criminele onverschilligheid waardoor ik bij het CDA terechtgekomen ben.
    pi_52687160
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 23:12 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Het is juist vanwege dit soort criminele onverschilligheid waardoor ik bij het CDA terechtgekomen ben.
    Heeft de PvdA het maakbaarheidsdenken losgelaten en dan is het nog niet goed.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52687161
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 23:04 schreef Klopkoek het volgende:
    In New York en Beijing ruimen ze die schaduwzijden op, maar in de hoofdstad van Noord-Holland horen ze erbij.
    pi_52687301
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 23:16 schreef Apropos het volgende:

[..]

In New York en Beijing ruimen ze die schaduwzijden op, maar in de hoofdstad van Noord-Holland horen ze erbij.
    Kan nu niet zo snel cijfers vinden maar volgens mij is Amsterdam niet veel crimineler dan New York. Over Beijing wil ik het niet hebben, dat is een dictatuur. In de Sovjet-Unie had je immers ook veel minder criminaliteit dan in het Westen.

Maar ik vind het allemaal gemiep in de ruimte. Als je de creativiteit en levendigeheid van Amsterdam ziet (ik kom er 5 jaar regelmatig) dan kan daar geen Nederlandse stad tegenop.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52687476
    Job Cohen komt trouwens ook uit Haarlem
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52688847
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 23:00 schreef Klopkoek het volgende:

Geloof je het zelf De mensen die in Rotterdam werken zijn meestal ras-Rotterdammers.
    West-Brabanders en Zeeuwen vormen de grootste groep en in tegenstelling tot vroeger gaan ze er meestal niet meer wonen. Geef ze eens ongelijk. Waar het om gaat is dat de productiviteit in de Randstad grotendeels door provincialen geleverd wordt, of je het nu over de havens of de banken hebt.
    quote:
    Waar haal je dat vandaan? Die Breezergeneratie is trouwens nu een jaar of 20, de lichting dus die je nu bij de Zomerschool tegenkom en ik ook op de universiteit weer tegen zal komen.
    Je bent zélf van die leeftijd? Ik had de indruk dat je veel ouder was.
    quote:
    Waar baseer je op dat de generatie erna (zeg maar de 14 jarigen) meer ge-engageerd zijn?
    Ik merk het als ik in contact kom met jongeren. Nu klink ik met m'n 24 jaar misschien als een sentimeneel oud wijf, maar toen ik naar de middelbare school ging, 1995, was er echt heel veel interesse onder jongeren voor wereldse zaken. Mijn jongere broer ging in 2001 naar school, toen die breezercultuur echt doorbrak. Die generatie heeft echt een supercynische houding tegenover de wereld, 'boeiuh', je kent het wel. Ik heb het idee dat de nieuwe generatie zich daar juist weer tegen aan het afzetten is en dat er een generatie op komst is die zich juist heel conventioneel gedraagt, wat op zich al als rebellie is te beschouwen. In ieder geval heb ik het idee dat de urban jeugdcultuur over haar hoogtepunt heen is.
    quote:
    Ben nu trouwens 'De Geroepene' aan het lezen.
    Ja, dat schijnt echt je bijbel te zijn. Ik zag hier en daar al wat letterlijke citaten terugkomen in je posts.
    quote:
    En wat schetst m'n verbazing? JeePee was zowaar vaak in de Meander te vinden!
    Hij is ook eigenlijk best hip . Lijkt me een stuk leuker in de omgang dan Wouter Bos die nooit zichzelf is.
    quote:
    "U had me moeten zien toen ik nog studeerde, ik had erg lang haar. En als er feesten werden gehouden zonderde ik mij niet af in een hoekje. Ach jongens, ik heb meegemaakt dat ik de sociëteit verliet als Albert Heijn zijn deuren opende."
      † In Memoriam † zondag 26 augustus 2007 @ 00:26:30 #284
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_52688917
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 22:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
    Germaanse goden, da's niks voor sigme.
    VikingGoden.
    Carpe Libertatem
    pi_52688980
    quote:
    26 augustus 1346
    Tijdens de Honderjarige Oorlog verslaat het Britse leger van Koning Edward III de Franse troepen van Koning Philips VI in de Slag van Crécy. De Britten zijn in de minderheid, maar winnen doordat ze gebruik maken van de zogenaamde longbow . Bovendien is Edward een betere leider dan Filips. Met deze overwinning tonen de Britten dat ze een wereldrijk zijn.
    hmmm
      zondag 26 augustus 2007 @ 00:38:45 #286
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52689192
    Vrouwen en techniek

Mijn rubberen cakebakvorm en mijn koksmes gaan toch niet samen, domme doos!!!
      † In Memoriam † zondag 26 augustus 2007 @ 00:49:08 #287
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_52689446
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 00:38 schreef Napalm het volgende:
    Mijn rubberen cakebakvorm en mijn koksmes gaan toch niet samen, domme doos!!!
    Carpe Libertatem
      zondag 26 augustus 2007 @ 08:55:26 #288
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52692532
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 00:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

waarom is bij mooie vrouwen het praktische IQ altijd omgekeerd evenredig met het uiterlijk?

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 26-08-2007 09:18:18 ]
    pi_52692580
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 22:18 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Oh, maar daar komt niemand meer graag buiten sinds de buurt geterroriseerd wordt door Mocro'tjes en Antillianen. Geilukkig heeft de PvdA de absolute meerderheid, dat geeft toch een veilig gevoel.
    Misschien moeten jullie eens wat harder worden. Jullie klinken net als een paar mietjes. "Boehoe er lopen mocrotjes en antillianen, die gaan me vast beroven." De tering zeg, dat overdreven gedoe altijd. Men neemt een slachtofferrol aan voordat men slachtoffer is geworden.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_52692588
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 23:16 schreef Apropos het volgende:

[..]

De grap van de eeuw. In New York heb je complete no-go area's. Daar worden de agenten opgeruimd en niet de "schaduwzijden".
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_52692595
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 22:15 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Bos en Lommer staat dan ook op het lijstje van Ella. Daar wil je niet wezen met meer dan 20 euro op zak.
    Ik ben er anders met 100 euro + pinpas + dure kleding doorheen gelopen. En volgens mij, leef ik nogsteeds.
    Allah Al Watan Al Malik
      zondag 26 augustus 2007 @ 09:14:14 #292
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52692599
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 09:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De grap van de eeuw. In New York heb je complete no-go area's. Daar worden de agenten opgeruimd en niet de "schaduwzijden".
    bron?
    De laatste keer dat ik in NY was me geen moment onveilig gevoeld terwijl we vaak tot diep in de nacht om straat rondliepen. Ook in Harlem e.d. Het openbaar vervoer was een verademing in vergelijking tot hier.
    pi_52692612
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 09:14 schreef Napalm het volgende:

[..]

bron?
    De laatste keer dat ik in NY was me geen moment onveilig gevoeld terwijl we vaak tot diep in de nacht om straat rondliepen. Ook in Harlem e.d. Het openbaar vervoer was een verademing in vergelijking tot hier.
    Wat heeft het openbaar vervoer met forse criminaliteit te maken? Er zijn bepaalde stukken waar men niet durft te komen, zoals the Bronx/Brooklyn.
    Allah Al Watan Al Malik
      zondag 26 augustus 2007 @ 09:44:53 #294
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52692751
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 09:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat heeft het openbaar vervoer met forse criminaliteit te maken?
    Veel mensen durven in de Randstad s'avonds het OV niet meer in. Verbazend veel mensen.
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 09:17 schreef Mutant01 het volgende: Er zijn bepaalde stukken waar men niet durft te komen, zoals the Bronx/Brooklyn.
    Dus niet mijn persoonlijke ervaring. Tevens is NY natuurlijk wel een factor 10* zo groot dus mogen de problemen 5* zo groot zijn en dan is het er nog beter...
      zondag 26 augustus 2007 @ 10:04:33 #295
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_52692867
    Tuin van Sigme aan het eind hoort ik der Pixies!!! Goddelijk.
      zondag 26 augustus 2007 @ 10:26:01 #296
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52693031
    quote:
    Je had even een seintje moeten geven, dan hadden we je een pek en verenkleed gegeven
      zondag 26 augustus 2007 @ 10:36:44 #297
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_52693124
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 09:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien moeten jullie eens wat harder worden. Jullie klinken net als een paar mietjes. "Boehoe er lopen mocrotjes en antillianen, die gaan me vast beroven." De tering zeg, dat overdreven gedoe altijd. Men neemt een slachtofferrol aan voordat men slachtoffer is geworden.
    Er zijn buurten waar het niet goed toeven is. Dat geldt niet alleen voor de Nederlanders maar ook voor de goedbedoelende buitenlanders in de stad.

Maar daar is Cohen hard mee bezig om dat op te lossen. Ik heb alleen de indruk dat sommige mensen hier niet snappen dat bepaalde problemen nooit uit te roeien zijn. In een semi-metropool als Amsterdam zullen er altijd junks zijn, zullen er altijd zakkenrollers zijn en ook zal er altijd vuil op straat rondslingeren. Ja, zelfs met al die geweldige afkickklinieken zullen er altijd verslaafden zijn (het is ook weer typisch heikneuterig om te zeggen 'de socialistische afkickklinieken werken niet want ik zie nog steeds op elke straathoek een junk' ).
    Wat dat aangaat getuigd de opmerking van Cohen 'die schaduwzijden horen bij een grote stad' van enige realiteitszin en nuchterheid.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_52693196
    goede morgen
      zondag 26 augustus 2007 @ 10:45:08 #299
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_52693221
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 10:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er zijn buurten waar het niet goed toeven is. Dat geldt niet alleen voor de Nederlanders maar ook voor de goedbedoelende buitenlanders in de stad.

Maar daar is Cohen hard mee bezig om dat op te lossen. Ik heb alleen de indruk dat sommige mensen hier niet snappen dat bepaalde problemen nooit uit te roeien zijn. In een semi-metropool als Amsterdam zullen er altijd junks zijn, zullen er altijd zakkenrollers zijn en ook zal er altijd vuil op straat rondslingeren. Ja, zelfs met al die geweldige afkickklinieken zullen er altijd verslaafden zijn (het is ook weer typisch heikneuterig om te zeggen 'de socialistische afkickklinieken werken niet want ik zie nog steeds op elke straathoek een junk' ).
    Wat dat aangaat getuigd de opmerking van Cohen 'die schaduwzijden horen bij een grote stad' van enige realiteitszin en nuchterheid.
    Volgens mij gelooft Cohen ook wel in die maakbaarheid hoor, zeker met de hijgende vvd in de nek en de vergroenlinksiging van de stad.
      zondag 26 augustus 2007 @ 10:52:16 #300
    Stranger than fiction
    pi_52693323
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 09:44 schreef Napalm het volgende:

[..]

Veel mensen durven in de Randstad s'avonds het OV niet meer in. Verbazend veel mensen.
    [..]

Dus niet mijn persoonlijke ervaring. Tevens is NY natuurlijk wel een factor 10* zo groot dus mogen de problemen 5* zo groot zijn en dan is het er nog beter...
    Angsthazen. Ik heb m'n hele leven nog nooit bang gevoeld ergens in Nederland.
      zondag 26 augustus 2007 @ 10:55:03 #301
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_52693360
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 10:45 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Volgens mij gelooft Cohen ook wel in die maakbaarheid hoor, zeker met de hijgende vvd in de nek en de vergroenlinksiging van de stad.
    Hoe dan ook snap ik die felle reacties hier niet. Ik dacht dat voor figuren als Zwaarvis het maakbaarheidsgeloof een gruwel was. Die felheid verbaasde me een beetje.

De VVD zit trouwens voor het eerst in 25 jaar niet meer in de coalitie van Amsterdam
    Deuger, Woke & Gutmensch
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')