"laat maar" is een uitstekende houding in het leven.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:49 schreef Gabry het volgende:
Ik wilde me gaan mengen in de discussie over het inburgeringsbeleid van Vogelaar. Maar na 30 minuten typen dacht ik: 'Laat maar.'
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:05 schreef Gabry het volgende:
Wie de teugel slap laat hangen, kan met een mak paard nog op hol raken.
Laat maar.
Nee. Het is de houding van Wim Kok, Ad Melkert en amibitieloze mensen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
"laat maar" is een uitstekende houding in het leven.
Laat maar betekent veel meer dan het at random opnoemen van wat PvdAers. Ambitieloos zijn heeft niks te maken met laat maar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:23 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nee. Het is de houding van Wim Kok, Ad Melkert en amibitieloze mensen.
Het is een nogal zwak excuus om te verhullen dat je ergens geen zin an hebt. Daarom haal ik de vergelijking met Paarse politici aan. Ik moest ineens weer denken aan dat '15 miljoen mensen'-spotje van Rinnooy Kan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Laat maar betekent veel meer dan het at random opnoemen van wat PvdAers. Ambitieloos zijn heeft niks te maken met laat maar.
Maar alles valt te relativeren. Binnen een bepaalde bandbreedte.quote:Laat maar heeft te maken met het aanwijzen van dingen die echt belangrijk zijn en nuttig.
Het is nu tijd voor een Döner kebabjequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het is een nogal zwak excuus om te verhullen dat je ergens geen zin an hebt. Daarom haal ik de vergelijking met Paarse politici aan. Ik moest ineens weer denken aan dat '15 miljoen mensen'-spotje van Rinnooy Kan.
[..]
Maar alles valt te relativeren. Binnen een bepaalde bandbreedte.
Yep dat doet ie en vervolgens draait het SP bestuur. Ik weet niet of een en ander met elkaar te maken heeft, of dat de schrijver van het stuk geen zin had om beide nieuwtjes te splitsen, maar ik heb mijn bedenkingenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hij kopieert Wilders een beetje nu. het enige dat mist is de vraag of de overheid Wilders kan helpen herinneren dat zijn salaris en zijn beveiliging door de overheid wordt betaald.
Hij had het over zichzelf uitgeroepen. Echt waar.quote:Yildirim doet aangifte bedreiging
Eerste Kamerlid Düzgün Yildirim heeft aangifte gedaan van bedreiging. Dat meldt nieuwsportaal Novum Nieuws. Hij heeft e-mails gekregen waarin werd gedreigd met het vermoorden of verkrachten van zijn familieleden, zegt het SP-lid. Ook heeft hij een cd-rom gekregen met daarop moslims die de Hitlergroet brengen.
Volgens Yildirim zitten aanhangers van de PVV achter de bedreigingen. In de bedreigingen zitten verschillende verwijzingen naar Wilders, aldus Yildirim.
Anti-islamcursus
Op de cd-rom staat ook een verwijzing naar een anti-islamcursus en afbeeldingen met de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan omgeven met hakenkruizen. Yildirim heeft dit gemeld bij de Turkse pers. Hij zegt aangifte te hebben gedaan omdat hij wil dat de daders gepakt worden. Beveiliging wijst hij af. "Ik ben niet bang voor mijn eigen leven. Ik wil de Nederlandse samenleving wel oproepen in opstand te komen tegen racisme en haat."
Yildirim uitte deze week kritiek op Wilders. De hoge kosten van zijn beveiliging zouden niet door het Rijk moeten worden betaald omdat Wilders zelf voor een onveilige leefsituatie zou hebben gezorgd. De van oorsprong Turks-Koerdische politicus wil van premier Jan Peter Balkenende en minister van Justitie Hirsch Ballin weten of de uitspraken van Wilders om de koran te verbieden binnen de grenzen van de wet liggen.
Voorkeursstemmen
De parlementariër is overigens in conflict met het bestuur van de SP omdat hij zijn senaatszetel heeft ingenomen op basis van voorkeursstemmen. De SP wil de volgorde van de kandidatenlijst aanhouden en royeert hem binnenkort, is de verwachting.
bron
Reageer je op mijn post?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:10 schreef Gabry het volgende:
Ja, ik had het bericht op de vorige pagina gelezen.
quote:Leer de C van CDA vertalen in politiek beleid - contributie is ook fijn
Zomer is de tijd van luieren of bijleren.
De ambitieuze enkeling verdraagt een warm pak, de meeste deelnemers vinden een zomers bloesje mooi genoeg. Vanuit 'Maastricht en Brunssum tot Roden en Groningen' verzamelden ze zich gisteren in Den Haag voor de achtste CDA Zomerschool. Voor 175 euro (inclusief twee overnachtingen in een luxe hotel en een verrassingsbezoek van goeroe Balkenende) krijgen ze een spoedcursus christen-democratie. Ondertussen let de partij goed op of er verborgen talent schuilt onder de 52 deelnemers, tussen de 17 en 35 jaar en voor tweederde mannelijk.
Deze eerste dag is de zogenoemde 'gedachtegoeddag'. Partijvoorzitter Peter van Heeswijk houdt een korte openingstoespraak met het zesvoudige mantra 'beste mensen'.
Carel Laenen, sectorhoofd van het Steenkampinstituut voor CDA-scholing, geeft een grondige verhandeling over de partijstructuur. Tussendoor zegt hij dat het best nog eens gezellig kan worden de komende dagen. "De ervaring is in ieder geval van wel. Het diner straks is over het algemeen erg gezellig, zal ik maar zeggen."
En ten slotte is er een powerpoint- presentatie over de beginselen van het CDA door Sabine Uitslag: de blonde Twentse die, zoals ze de zaal zelf nog even herinnert, als nummer vijftig op de kieslijst bij de laatste verkiezingen nog werd omschreven als de 'rockchick' van de partij.
Buiten de paar kwinkslagen is de gedachtegoeddag een taaie dag voor de leden. Het vocabulaire slingert van 'Gravamencommissie' (waar je als CDA'er bezwaren tegen onderdelen van het verkiezingsprogramma kunt maken) tot gepasseerde stations als de 'verzorgingsstaat'. Wat was dat ook al weer, vraagt Sabine Uitslag de zaal. "Dat je van wieg tot graf verzorgd werd", oppert een deelnemer. "Dat de staat alles beter wist."
Klopt, zegt Uitslag.
De moderne christen-democraat hecht aan solidariteit met eigen verantwoordelijkheid, zo leren we. En dat is een populaire boodschap, zegt Uitslag. Bijna één op de drie jongeren (18-24 jaar) heeft bij de Provinciale Statenverkiezingen van maart dit jaar op het CDA gestemd.
Uitslags conclusie: "CDA'er zijn is hip." Beter nog: "Christen zijn is hip. Kijk maar naar Lowlands. Wie is er naar Lowlands geweest?" Stilte. "Nee, ik ook niet. Maar er waren zelfs bidsessies daar. Het was toch heel druk, Harry?" Jazeker, Harry van der Molen, voorzitter van de jongerenorganisatie CDJA, bevestigt.
"De tijd dat het CDA als een partij van grijze pakken werd gezien, is voorbij", zegt partijvoorzitter Van Heeswijk. Hij heeft er speciaal een donkere krijtstreep voor aangetrokken. Maar de moderne christen-democraat draagt nog wel een evangelische bril. "Dat betekent niet dat zij kerkelijker worden. De trend is dat het kerkbezoek stabiliseert of afneemt, maar dat het aangesproken worden door zingeving, religie en christen-democratie toeneemt."
Het CDA is een partij die staat voor de C en haar wil vertalen in politiek beleid, zegt Van Heeswijk. En dat mag best wat actiever van de voorzitter. "Vinden jullie het CDA een actiegerichte partij? Wat mij betreft mag er best een tandje bij."
Als actief modern christen-democraat moet je ook weten wat er leeft in je omgeving. Leden die alleen contributie betalen, niks mis mee. Maar leden die hun lokale contacten bij de verenigingen en wijkcomité's warm houden, daar houd je de concurrentie mee op afstand. "Zoals ook bij elke sport geldt: je kunt nooit lang genieten van je koppositie."
De gedachtegoeddag loopt af en over in een gedachtegoedborrel met aansluitende gedachtegoedrijsttafel. Balkenende eet mee en kan ieder moment arriveren als 'surprise act'. Volgens een van de medewerkers zal hij in de kantine ook biertjes tappen. Dat zou kunnen, zegt partijvoorlichter Marcel Meijer. "Balkenende is heel spontaan met mensen."
Ha, gezellig.
Politieke zomerscholen
Naast het CDA houden ook andere politieke partijen ieder jaar zomerscholen of andere zomeractiviteiten. Zo hield de jongerenorganisatie ROOD van SP medio juli op Ameland een zomerschool over de verzorgingsstaat. Volgende week begint de zomerschool van de Teldersstichting van de VVD over de grondslagen van het liberalisme. Inschrijven moet ieder jaar bijtijds.
bron: NRC.NEXT - 23 August 2007
Dat was ik dus.quote:Wat was dat ook al weer, vraagt Sabine Uitslag de zaal. "Dat je van wieg tot graf verzorgd werd", oppert een deelnemer. "Dat de staat alles beter wist."
toe maar, je wordt nog een grotequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat was ik dus.Allemaal kijken om 8 uur morgenavond op het NOS. Er was een cameraploeg aanwezig bij het onderhoud met Donner. Wellicht zien jullie dan nog ondergetekende Donner's verhaal volgen.
Had je een bordje?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat was ik dus.Allemaal kijken om 8 uur morgenavond op het NOS. Er was een cameraploeg aanwezig bij het onderhoud met Donner. Wellicht zien jullie dan nog ondergetekende Donner's verhaal volgen.
Het had erger kunnen zijn, Harry. El Homo!quote:
Dat zou de doodsteek zijn voor het Jip en Janneke imago, Jehanquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:46 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het had erger kunnen zijn, Harry. El Homo!
Goed opgelet op school.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:35 schreef Aoristus het volgende:
[..]
toe maar, je wordt nog een grote
Maar niet bjij jou.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Goed opgelet op school.
Dat is een ding dat zeker is. CDA bijeenkomsten.quote:
Groot gelijk. Het wordt toch niks.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Eerst rebounden kerel. Daarna mag je eventueel beginnen aan een echte verliefdheid.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik dat nooit hoef mee te maken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat is een ding dat zeker is. CDA bijeenkomsten.![]()
Foto´s!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Groot gelijk. Het wordt toch niks.
We hebben er recht opquote:
Daar kan tot 2.30 met maagdelijke dames flaneren op het strand niet tegenop.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik dat nooit hoef mee te maken.
Laat maar, surrealistische situatie.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Foto´s!
Waarom vraag je dat?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar heb je hem vandaan gehaald?
Staphorster pussyquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Daar kan tot 2.30 met maagdelijke dames flaneren op het strand niet tegenop.
Dat maakt het natuurlijk niet minder interessant.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Laat maar, surrealistische situatie.
Niet miepen, die mevrouw van het wetenschappelijke instituut gaf me volledig gelijk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:35 schreef Aoristus het volgende:
[..]
toe maar, je wordt nog een grote
Flaneren met maagdelijke dames is sowieso niet fijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar kan tot 2.30 met maagdelijke dames flaneren op het strand niet tegenop.
Die kan het weten natuurlijk.. tenminste als het natuurlijk is, en niet door god ingegeven.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Niet miepen, die mevrouw van het wetenschappelijke instituut gaf me volledig gelijk.
Via mijn school heb ik toegang tot verschillende (juridische) databases.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat ik die shit ook wil vinden als ik het zoek.
Het is tegenwoordig al een hele prestatie om dergelijke basiskennis te hebben.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Niet miepen, die mevrouw van het wetenschappelijke instituut gaf me volledig gelijk.
Niet veel beter.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Borne (nabij Enschede) om precies te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |