Isa haar voorbeeld gaf aan dat bruinbrood wat gezonder is dan witbrood, dat wil niet zeggen dat je met witbrood meer ongezonde dingen binnen krijgt zoals jij beweert. Daarnaast is het enige verschil tussen wit en bruin de voedingsvezels en Vitamine B1/6 dus dat is geen groot verschil.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:26 schreef Miss_S het volgende:
en waar ik die wijsheid vandaan haal
isa gaf net al een boel voorbeelden
en verder weet iedereen volgens mij dat een bruine boterham gezonder is dan een wit bolletje
Zo adviseert het voedingscentrum ook nog steeds dat je niet meer dan 2 eieren per week moet eten, terwijl dat ook al enorm achterhaald is. Adviezen van het Voedingscentrum bekijk ik altijd érg kritisch.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:15 schreef freecell het volgende:
Blijft dat je bij witbrood minder snel vol zit en sneller weer honger hebt, zodat je dus niging hebt om meer te gaan eten. (en zodat je honger hebt, is ook niet tof toch?)
En oedingscentrum roept ook nog steeds dat je zuivel nodig hebt voor de calcium, dus echt een toffe bron is het niet.
De balansdag probeer ik wel serieus te nemen. Zo simpel, maar eigenlijk best een goed ideequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zo adviseert het voedingscentrum ook nog steeds dat je niet meer dan 2 eieren per week moet eten, terwijl dat ook al enorm achterhaald is. Adviezen van het Voedingscentrum bekijk ik altijd érg kritisch.![]()
Dat dusquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zo adviseert het voedingscentrum ook nog steeds dat je niet meer dan 2 eieren per week moet eten, terwijl dat ook al enorm achterhaald is. Adviezen van het Voedingscentrum bekijk ik altijd érg kritisch.![]()
Balansdag wordt ook door andere dieeten geadviseerd.. bij het dieet welke ik gevolgd heb noemden ze het een vastendag, maar het kwam redelijk op hetzelfde neer.. Dit doet wonderen voor je bloedsuikerspiegel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De balansdag probeer ik wel serieus te nemen. Zo simpel, maar eigenlijk best een goed idee
True, maar ik bedoel voor niet-diëters. Ook voor 'gewone' mensen is een balansdag na kerst of na een uitgebreid etentje een goeie!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:34 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Balansdag wordt ook door andere dieeten geadviseerd.. bij het dieet welke ik gevolgd heb noemden ze het een vastendag, maar het kwam redelijk op hetzelfde neer.. Dit doet wonderen voor je bloedsuikerspiegel.
jazekers... het is voor iedereen een goeie!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True, maar ik bedoel voor niet-diëters. Ook voor 'gewone' mensen is een balansdag na kerst of na een uitgebreid etentje een goeie!
freecell is al onderwegquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:48 schreef teigan het volgende:
Het zwembad gaat over 12 minuten open, en het is 5 minuten fietsen..
Maw, ik ga nu die kant uit!
dit probleem heb/had ik ook. vorige zomer werd ik opeens heel snel ziek van airco's terwijl ik nooit ziek ben. deze zomer was het weer raak, maar wel een stuk minder. zelf weet ik geen antwoord op je vraag, maar ik hoop zelf dat het gewenning is ja.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Hallo,
Misschien hoort dit hier niet echt thuis....
Ik ben 20 kilo afgevallen (dankzij Sonja) en ik zit nu al bijna 9 maanden op m'n streefgewicht.
Niks te klagen dus.
Alleen ben ik sinds die tijd ook heel snel verkouden (en dan gelijk met lichte verhoging). Ik hoef maar bij een open raam te staan in de winter of onder een airco en pats, ziek. Daar baal ik goed van.
Is dit bekend ? Gaat dit over, is het een kwestie van wennen ?
idd kwa kalorietjes en zo maakt het helemaal niks uit of iig niet veelquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:29 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Isa haar voorbeeld gaf aan dat bruinbrood wat gezonder is dan witbrood, dat wil niet zeggen dat je met witbrood meer ongezonde dingen binnen krijgt zoals jij beweert. Daarnaast is het enige verschil tussen wit en bruin de voedingsvezels en Vitamine B1/6 dus dat is geen groot verschil.
Klinkt een beetje als vitaminetekort? Ik neem in de winter zelf altijd een multivitamine...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Hallo,
Misschien hoort dit hier niet echt thuis....
Ik ben 20 kilo afgevallen (dankzij Sonja) en ik zit nu al bijna 9 maanden op m'n streefgewicht.
Niks te klagen dus.
Alleen ben ik sinds die tijd ook heel snel verkouden (en dan gelijk met lichte verhoging). Ik hoef maar bij een open raam te staan in de winter of onder een airco en pats, ziek. Daar baal ik goed van.
Is dit bekend ? Gaat dit over, is het een kwestie van wennen ?
behalve dat 1 wit bolletje gelijk staat aan 2 boterhammen en dat het vult als een halve boterhamquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:05 schreef Riann het volgende:
[..]
idd kwa kalorietjes en zo maakt het helemaal niks uit of iig niet veel
Dan heb je wel licht ontbeten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
behalve dat 1 wit bolletje gelijk staat aan 2 boterhammen en dat het vult als een halve boterham
maar goed ik heb mijn ontbijt al weer verbrand
net een half uur gewandeld, een rondje van 2,5km
mijn ontbijt zit nooit ver boven de 200kcalquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:11 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dan heb je wel licht ontbeten.![]()
Heb je hardgelopen of gewandeld??quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
mijn ontbijt zit nooit ver boven de 200kcal
en heb vanmorgen dus al 250kcal verbrand
tussen hardlopen en wandelen zit niet veel qua verbrandingquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:14 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb je hardgelopen of gewandeld??![]()
250kcal is wat je met een heel uur wandelen verbrand, écht niet in een half uurtje... zeker niet aangezien je nu vrij licht bent en niet zoveel gewicht meer hoeft mee te slepen.
Je kunt natuurljik ook overdrijven. Als we uitgaan van het standaard gewicht van een snee brood en een bolletje en de calorien die erbij horen dat staan 2 bolletjes gelijk aan 3 boterhammen. En hoe het vult voelt per persoon anders, want er zitten niet 50% minder voedingsvezels in......quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
behalve dat 1 wit bolletje gelijk staat aan 2 boterhammen en dat het vult als een halve boterham
maar goed ik heb mijn ontbijt al weer verbrand
net een half uur gewandeld, een rondje van 2,5km
Nee, ik eet netjes elke dag twee stuks fruit (appel en sinaasappel) en minimaal 200 gram groente....quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als vitaminetekort? Ik neem in de winter zelf altijd een multivitamine...
Cool, ik verbrand dus nu 324 cal door te zitten (werk 4 uur vandaag)quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:18 schreef pluisje het volgende:
http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
Dat is zo.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:23 schreef Miss_S het volgende:
daar geeft hij inderdaad minder aan maar niet de helft
maar goed heb vast meer verbrand dan als je een half uur op je kont achter de computer zit
In dat geval moet iemand voor het verbranden van 250 cal over een afstand van 3 km in 30 min 100 kilo zijn...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:18 schreef pluisje het volgende:
Hardlopen, en wandelen niet veel verschil?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
tussen hardlopen en wandelen zit niet veel qua verbranding
en ik heb gewoon redelijk doorgewandeld
en waar haal je vandaan dat je dat in een uur verbrand?
ik geloof toch mijn loopband
Klopt dat ding wel? Volgens dat ding verbrand ik 720 calorieen door een uur te fietsen op 20 km per uur!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:18 schreef pluisje het volgende:
Misschien gebruik je met fietsen meer spieren?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:27 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Klopt dat ding wel? Volgens dat ding verbrand ik 720 calorieen door een uur te fietsen op 20 km per uur!
Om het nog enger te maken: ik verbrand meer met een half uur fietsen dan met een half uur hardlopen.![]()
Ik vind 'm ook raar. Met het rondje dat ik in de pauze wandel met mijn collega's zou ik meer verbranden dan met zwemmen. Terwijl dat toch duidelijk heel erg veel vermoeiender is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:27 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Klopt dat ding wel? Volgens dat ding verbrand ik 720 calorieen door een uur te fietsen op 20 km per uur!
Om het nog enger te maken: ik verbrand meer met een half uur fietsen dan met een half uur hardlopen.![]()
betaald om op fok te komenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dat is zo.Maar ik zit wel betaald op mijn kont, ook fijn!
![]()
En goed voor 752kcal vandaag![]()
Helaas heb ik tegenwoordig niet veel tijd meer om te Fokken, vorig jaar zat ik bijna fulltime op Fok. Nu heb ik een andere functie, waarbij ik het duidelijk drukker heb. Ga nu dus maar weer aan de slag, voor mijn collega's gaan mopperen!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
betaald om op fok te komen
veel beter krijg je het niet![]()
Geen idee. Ik word er een stuk minder moe van.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Misschien gebruik je met fietsen meer spieren?
ik vind dat ook raarquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:37 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Geen idee. Ik word er een stuk minder moe van.En ik zweet er veel minder van.
Na een half uur hardlopen kun je me uitwringen, na een uur fietsen valt het wel mee.
En 20 km per uur is nou niet echt hard fietsen ofzo, dat is gewoon relaxed doorfietsen.alhoewel mijn luchtwegen het daar niet mee eens waren vanochtend!
Ik denk wel dat er een verschil zit tussen binnen fiesten of buiten fietsen qua calorieverbruik. Al was het alleen al vanwege de wind.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind dat ook raar
iedereen zegt altijd dat je met (hard) lopen meer verbrand dan met fietsen
en op mijn apparaten geeft hij ook aan dat ik met lopen meer verbrand dan met fietsen
en dan fiets ik toch echt wel harder dan 20 km per uur
ach alles zal wel een indicatie zijnquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er een verschil zit tussen binnen fiesten of buiten fietsen qua calorieverbruik. Al was het alleen al vanwege de wind.![]()
Nouja, zo'n tabel is natuurlijk ook alleen maar een indicatie. Jammer dat het een beetje een vage indicatie is.
Heb jij ook spierpijn in je bovenbenen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:43 schreef octopussy het volgende:
Vergeet niet dat de maximale verbranding op ongeveer 70% van je max. hartslag ligt (hoewel dit ook weer een twistpunt is). Hardlopen zal misschien een hogere hartslag opleveren dan fietsen, waardoor je buiten dat efficiente verbrandingsgebied komt. Maar dit is maar mijn theorie hoor
nee, ik heb helemaal geen spierpijnquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heb jij ook spierpijn in je bovenbenen?
Aiii.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:55 schreef octopussy het volgende:
[..]
nee, ik heb helemaal geen spierpijnMaar ik moet ook zeggen dat ik het laatste kwartier van aquarobics iets minder fanatiek meedeed. Oja, ik heb een beetje spierpijn in mijn buikspieren. Vooral het gebied waar mijn drain heeft gezeten is wat pijnlijk. Ik hoop dat ik daar niets beschadigd heb
![]()
En ik heb zadelpijn![]()
De 4daagse lopen is ook niet goed voor je gewichtquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:47 schreef conleche het volgende:
Voor de conditie vind ik hardlopen wel veel meer doen iig. Ik heb het sowieso niet zo op fietsen als afvalmiddel. (Ik herinner me een fietsvakantie in Frankrijk waar we 80 a 100 km. per dag fietststen (auw billetjes) Heel goed opgelet qua eten. Kom ik terug van vakantie, ga verwachtingsvol op de weegschaal staan. (mínstens 5 kilo eraf dacht ik). Was ik een halve kilo áangekomen
![]()
Dus ik gebruik de fiets nu uitsluitend om van A naar B te komen en als opwarming in de sportschool.
Het kan erger!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:47 schreef conleche het volgende:
Voor de conditie vind ik hardlopen wel veel meer doen iig. Ik heb het sowieso niet zo op fietsen als afvalmiddel. (Ik herinner me een fietsvakantie in Frankrijk waar we 80 a 100 km. per dag fietststen (auw billetjes) Heel goed opgelet qua eten. Kom ik terug van vakantie, ga verwachtingsvol op de weegschaal staan. (mínstens 5 kilo eraf dacht ik). Was ik een halve kilo áangekomen
![]()
Dus ik gebruik de fiets nu uitsluitend om van A naar B te komen en als opwarming in de sportschool.
Dan deed ik het toch nog wel goed met mijn -1 kilo!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De 4daagse lopen is ook niet goed voor je gewichtIk kom standaard 3/4 kilo zwaarder terug
Ik eet inderdaad normaal gedurende een 4daagse ( iets van zes sneetjes brood, wat bouillon en veel thee onderweg, een kom soep, een bord warm eten en een toetje 's avonds) en ik drink eigenlijk niet meer dan 2/3 pils per dag.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dan deed ik het toch nog wel goed met mijn -1 kilo!
Maar dat was zonder alcohol te drinken. En zonder veel eten.
octo gok eerder dat die pijn komt omdat de doktoren toen ze opereerden zoveel gesloopt hebben daar, en je nu die spieren weer gaat gebruiken, zeg maar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:55 schreef octopussy het volgende:
[..]
nee, ik heb helemaal geen spierpijnMaar ik moet ook zeggen dat ik het laatste kwartier van aquarobics iets minder fanatiek meedeed. Oja, ik heb een beetje spierpijn in mijn buikspieren. Vooral het gebied waar mijn drain heeft gezeten is wat pijnlijk. Ik hoop dat ik daar niets beschadigd heb
![]()
En ik heb zadelpijn![]()
Volgens mij klopt het aardig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:43 schreef octopussy het volgende:
Vergeet niet dat de maximale verbranding op ongeveer 70% van je max. hartslag ligt (hoewel dit ook weer een twistpunt is). Hardlopen zal misschien een hogere hartslag opleveren dan fietsen, waardoor je buiten dat efficiente verbrandingsgebied komt. Maar dit is maar mijn theorie hoor
Ja, het is voor mij sowieso weer de eerste keer sporten geweest na de operatie. Ik zat ook te denken dat ze in principe niets met de spieren doen (beetje opzij duwen misschien) maar ik geloof dat de drain wel met een steek vastgezet was aan een spier. Dat is dus die spier die ik voel. Overigens is het litteken een beetje opgezet en rood nuquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:09 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
octo gok eerder dat die pijn komt omdat de doktoren toen ze opereerden zoveel gesloopt hebben daar, en je nu die spieren weer gaat gebruiken, zeg maar.
ik zou dan zelf (ook als het litteken een beetje aan het opzetten is) gewoon een weekje weer rust houden met je buikspieren. je moet niet teveel in een keer doen, lijkt mij, maar ja ik heb nog nooit een buikoperatie gehadquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:16 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ja, het is voor mij sowieso weer de eerste keer sporten geweest na de operatie. Ik zat ook te denken dat ze in principe niets met de spieren doen (beetje opzij duwen misschien) maar ik geloof dat de drain wel met een steek vastgezet was aan een spier. Dat is dus die spier die ik voel. Overigens is het litteken een beetje opgezet en rood nu![]()
Maar aquarobics was wel tofen ik vond het ook gezellig met ColdFeet.
Idd als je het gewoon een beetje bijhoud en eens in de zoveel tijd 2 keer in het jaar of zo echt alles van zun plaats dan blijft het redelijk zuiverquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:32 schreef Miss_S het volgende:
zo net ff een van mijn kamers gepoetst (komende dagen kamer nummer 2)
ik moet dat echt vaker doen op sommige dingen lag wel een cm stof
toen wij nog een hond hadden een grote duitse herder toen moesten we bijna elke dag stofzuigen en 1 tot 2 keer in de week dweilen beneden en nu 1 tot 2 keer in de week stofzuigen en 1 keer in de 2 weken een keer dweilenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:54 schreef ymme het volgende:
Ik heb mijn laaste week vakantie. Ben ook maar eens flink aan het poetsen geslagen. Alleen met 2 honden in huis, lijkt er nooit een einde aan te komen. Vandaag doe ik alles goed, en morgen is het weer vies. Bah, soms zou ik willen dat ik geen honden had, maar ach, je krijgt er zoveel leuks voor terug, dat is het met liefde doe
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:05 schreef YPPY het volgende:
Hier is Anna
En met een kerstcadeau wat ze met haar verjaardag voor het eerst mocht proberen (was ze eerst te klein voor).
Was het leuk???quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:57 schreef freecell het volgende:
Voor alle poetsers:
Jompel
Ik ben terug van zwemmen
Nope, ik heb gewoon de post van YPPY gequote uit het vorige topic (en de foto's even werkzaam gemaakt, want die doen het niet na quotenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:59 schreef Riann het volgende:
[..]
Wat liefvooral die haartjes op de eerste foto
is dat uit een ouders topic of zo?
ok die heb ik dan vast net gemistquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nope, ik heb gewoon de post van YPPY gequote uit het vorige topic (en de foto's even werkzaam gemaakt, want die doen het niet na quoten)
sommige dingen vind ik toch zonde op weg te gooien ik heb wel al mijn cd's die ik niet in de auto heb liggen allemaal achter de kast gezet. Op mijn kamer luister ik alleen nog maar mp3tjes. Maar zo de jaren heen is er wel al heel wat rotzooi weggegooid.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:04 schreef Miss_S het volgende:
mijn manier van opruimen is trouwens het meeste weg gooien
is niet erg omdat ik zoveel rotzooi heb
cds kan ik ook niet weg gooienquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:06 schreef Riann het volgende:
[..]
sommige dingen vind ik toch zonde op weg te gooien ik heb wel al mijn cd's die ik niet in de auto heb liggen allemaal achter de kast gezet. Op mijn kamer luister ik alleen nog maar mp3tjes. Maar zo de jaren heen is er wel al heel wat rotzooi weggegooid.
Ja en verder heb ik altijd overal make up en sieraden liggen over mijn hele kamer en wat dvdtjes wat niet netjes geordend is ik ben nu aan sopranos beginnen heb de eerste 3 afleveringen van seizoen 1 al gezien. Op aanraden van mijn vriend tot nu toe vind ik het leuk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:08 schreef Miss_S het volgende:
[..]
cds kan ik ook niet weg gooien
heb nu een kast vol waar ik ook nooit naar luistermaar goed die staan netjes in een kast dus daar heb ik geen last van
dat klinkt wel zo'n beetje als mijn kamerquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:10 schreef Riann het volgende:
[..]
Ja en verder heb ik altijd overal make up en sieraden liggen over mijn hele kamer en wat dvdtjes wat niet netjes geordend is ik ben nu aan sopranos beginnen heb de eerste 3 afleveringen van seizoen 1 al gezien. Op aanraden van mijn vriend tot nu toe vind ik het leuk.
Ja, dat zat ik me net ook te bedenkenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:25 schreef gothic-blackie het volgende:
pfff heb nu toch wel medelijden met vogue hoor, word een heftige dag voor haar.
Dat zat ik net ook te denken toen ik las dat het oog vd orkaan nu ongeveer in haar buurt is. Brrr... heel eng!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:25 schreef gothic-blackie het volgende:
pfff heb nu toch wel medelijden met vogue hoor, word een heftige dag voor haar.
Dan eet je nu de helft van je lunch en straks de andere helftquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:10 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb honger... maar ik wil nog niet gaan eten, want dan heb ik straks weer eerder honger...
Ik dacht dat je geen contact meer met je schoonmoeder had of is dat lang geleden of haal ik je in de war met iemand andersquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:34 schreef teigan het volgende:
Zo, ook weer thuis, ben dus met freecell en tangarine wezen zwemmen, en dat was lekker en heel gezellig..
Daarna bij mijn schoonmoeder koffie gedronken met een klein puntje boterkoek(zo vaak drink ik daar geen koffie, en haar boterkoek is altijd jummie..), en nu net weer thuis.. zo even lunchen, en daarna hard aan de slag..
okayquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:49 schreef teigan het volgende:
ik denk dat je mij met iemand anders verward Riann,
wij hebben wel eens wat problemen gehad, maar over het algemeen kunnen we nu prima met elkaar door 1 deur..
Als je nou eens in brabant gaat wonenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:50 schreef Troel het volgende:
octo, die buikspieren zal je de komende tijd nog wel heeeeeeel vaak voelen. Mij is toen zelfs afgeraden om de eerste zoveel maanden buikspieroefeningen te gaan doen.
Toevallig iemand in de buurt van Utrecht die zin heeft om deze week een keer te gaan zwemmen?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:51 schreef Riann het volgende:
[..]
okayIk zou alleen zo snel niet weten met wie dan....
ik woon in brabant maar ken al die woorden nietquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:53 schreef Troel het volgende:
[..]
![]()
En no way dat ik in Brabant ga wonen. Ik haat houdoe en ik vind schoteldoek, tuilijn en snijwaar nou niet echt Nederlandse woorden
haha maar de mensen in brabant zijn wel erg aardig hoorquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:53 schreef Troel het volgende:
[..]
![]()
En no way dat ik in Brabant ga wonen. Ik haat houdoe en ik vind schoteldoek, tuilijn en snijwaar nou niet echt Nederlandse woorden
houdoe is volgens mij ook half helmonds dat gebruik ik wel en snijwaar ook maar de rest ook nietquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik woon in brabant maar ken al die woorden niet
en ik ga ook echt geen houdoe gebruiken
Ben nu aan het lunchenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:44 schreef Riann het volgende:
[..]
Dan eet je nu de helft van je lunch en straks de andere helft![]()
houdoe hoor je hier ook wel maar ik vind dat echt te boersquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:55 schreef Riann het volgende:
[..]
houdoe is volgens mij ook half helmonds dat gebruik ik wel en snijwaar ook maar de rest ook niet![]()
Er zijn mensen die snijwaar gebruiken als ze vleeswaar bedoelenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
houdoe hoor je hier ook wel maar ik vind dat echt te boers
en snijwaar wat is dat?
Niet? Ik probeer altijd zoveel mogelijk lekkere kerels te zoenenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:03 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben boers joepie![]()
Maar op een verjaardag feliciteer ik echt niet iedereenen zeg nooit met ons
mijn klinkt niet zo lekker als onsquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:03 schreef Troel het volgende:
Waarom niet mijn mam en mijn pap
Jullie zijn toch niet allemaal van adel
Hehequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:17 schreef Troel het volgende:
Nog een keer achteraan bellen dan maar? In je beste Duits
En de Brabantse dames in dit topic zijn dubbel gezellig... én Brabants én dik!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:22 schreef Pandorah het volgende:
Ik vind dat Brabantse taaltje wel grappig. En ook wel gezellig daar.
zo dat kom je niet vaak tegen met dat soort shirtsquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:30 schreef omearos het volgende:
Ik heb op Lowlands een trui en een shirt gekocht (girly-shirt) en beide in maat M, en ze passen gewoonShirtje zit nog wel iets strak, maar eigenlijk alleen om de borsten, buik gaat prima.
Laat ik nou nooit in de Bilt zijn gaan zwemmen omdat het niet zo'n groot bad is. Ik weet ook niet hoe warm dat water is. Maar als je eigenlijk gewoon wilt gaan bewegen, kan je ook een keer mee gaan badmintonnen ipv tennissen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:27 schreef Troel het volgende:
De Bilt is ook goed te doen vanaf hier. Als het maar een beetje warm water is. Op zich is zwemmen iets wat je altijd wel redelijk goed afgaat (nouja, voor Bert wat minder in verband met zijn oor) en ik wil wel iets beweging krijgen. Voor de tennisbaan hier is een flinke wachtlijst omdat er te weinig banen zijn, dus dat schiet ook niet echt op.
ik feliciteer ook niet iedereenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:03 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben boers joepie![]()
Maar op een verjaardag feliciteer ik echt niet iedereenen zeg nooit met ons
badminton is leukquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:40 schreef Troel het volgende:
Oew badmintonnen heb ik vroeger ook gedaan
Maar ik heb geen flauw idee of ik de shuttles nog kan raken en fanatiek genoeg ben. Op welke dag doe je dat?
Dat is echt iets waar ik aan heb moeten wennen toen ik voor 't eerst in Brabant naar een verjaardag ging. Maar eigenlijk vind ik 't wel makkelijk. Ik was gewend om iedereen langs te gaan en te feliciteren... overigens was het voor mijn vriend lastiger om te wennen aan de andere aanpak. (Hij moest dus opeens iedereen langs ipv de jarige, de partner en directe familie).quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:10 schreef Riann het volgende:
[..]
ik feliciteer ook niet iedereen
diegene die jarig eventueel aanwezig ouders en verder niet
Een schuddeldoukquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:07 schreef teigan het volgende:
Ik ben gewoon een import stadjer hier..
Flevoland is nou niet echt iets om trots op te zien qua historie of taal oid..
Wel grappig, wij hadden het vanmorgen nog over schoteldoek(freecell gebruikt dat woord namelijk ook, maar dan als Nederlandse vertaling van het Groningse woord voor theedoek, wat ik niet zou kunnen schrijven..)
gelukkig is alles goed gegaanquote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:08 schreef Vogue het volgende:
Ik ben er weer
![]()
Het viel alleszins mee. Er werd wel een heel mediaspektakel van gemaakt. We waren met 4 meiden en ieder half uur belde wel een verslaggever naar een van ons (nova, netwerk, vtm radio, btn (oid), wereldomroep NL en GB, omroep friesland, radio limburg, rtv oost, enz. De hele nacht door, ik heb geen oog dichtgedaan. Je kan mijn interview horen op de RTV oost website
http://www.rtvoost.nl/radio/?datum=21/8/2007. Ik was bij jullie om 06.10 en rondom 11.15 op de radio te horen (2 verschillende interviews)
Schade valt mee, ik heb net alweer gefietst. Het strand is weg maar dat komt wel weer terug, we zijn nu de schade aan het opnemen in Chetumal en Belize en kijken wanneer we onze toeristen kunnen terughalen (we weten nog niet wanneer de wegen weer berijdbaar zijn)
Kilo´s: zelfde als vorige week, dus ook dat valt mee![]()
Typische hardloopblessure, ik wist niet dat je dat ook deed?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:20 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga hier ook een fysiotherapeut zoeken, ik heb nog steeds veel last van mijn tractus iliotibialis
Maar jij hebt Vogue dan ook wel eens gemeet toch?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 06:53 schreef YPPY het volgende:
Gelukkig dat het meeviel Vogue.
Je was niet de enige g-b, ik heb er ook aan gedacht gisteren.
Vanmorgen was het 89,8kg valt me alles meequote:Op donderdag 16 augustus 2007 08:58 schreef omearos het volgende:
...
Woog vanmorgn 89,1 Ben benieuwd hoeveel dat volgende week is![]()
...
* motorbloempje geeft Bubsel een kleine -cheer-up-knuffel-quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:08 schreef -Bubseltje- het volgende:
Opereren kunnen ze wel een hele nieuwe heup of een nieuwe bedekking in het gewricht.
In oktober de orthopeed afwachten wat ie nu zegt of het moet volgende week (weer naar school) zo tegenvallen want dan maak ik zsm een afspraak.
een kilo in weekend valt inderdaad nog meequote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:50 schreef omearos het volgende:
Vogue, fijn dat het allemaal weer voorbij is
[..]
Vanmorgen was het 89,8kg valt me alles mee![]()
beetje laat, maar balen bubseltje, en sterkte.quote:
Sqashen vind ik leuk... Als we nu een middenweg kiezen, dan wil ik wel je maatje wordenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
badminton is leuk![]()
vroeger op school veel gedaan, en was er nog wel beetje goed in ook..
maar ik ben eigenlijk opzoek naar een tennismaatje hier in Arnhem... en/of sqashen.. ook lekker intensief![]()
iig nooit meer fitness
dat houd ik niet vol (lichamelijk wel, maar vind 't gewoon niet leuk
en als ik sport, gaarne wel iets wat ik leuk vind
)
sterkte freecell, en vooral martenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:43 schreef freecell het volgende:
Ik ga zo naar de tandarts
Ik háát het!
Marten gaat ook, we hebben heel burgerlijk samen een afspraak. Hij haat het nog meer, want hij weet dat zijn kies doormidden is.
Dus....
gezelligquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:46 schreef ymme het volgende:
[..]
Sqashen vind ik leuk... Als we nu een middenweg kiezen, dan wil ik wel je maatje worden
ja... sterkte..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:43 schreef freecell het volgende:
Ik háát het!
Marten gaat ook, we hebben heel burgerlijk samen een afspraak. Hij haat het nog meer, want hij weet dat zijn kies doormidden is.
Dus....
Wat maf. Dennis en ik zijn net naar de tandarts geweest op controlequote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:43 schreef freecell het volgende:
Ik háát het!
Dus....
Ik ben doodbang voor de tandarts. Heb er ook geen sinds ik in Brabant woon, gewoon nooit een nieuwe gezocht. Ben al sinds augustus 2004 niet geweest.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:08 schreef freecell het volgende:
Ik ben terug
Tandsteen is weer weg, voelt altijd even raar.
Bij Maarten nieuwe afspraak voor 1 gaatje en het verwijderen van een totaal holle verstandskiesEn nee, hij heeft er geen last van
en ik moet een beugel![]()
Als je een jaar niet geweest bent, lig je toch uit het ziekenfonds met je tandarts verzekering?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ben doodbang voor de tandarts. Heb er ook geen sinds ik in Brabant woon, gewoon nooit een nieuwe gezocht. Ben al sinds augustus 2004 niet geweest.Bevalt me eigenlijk prima.
![]()
Dat was vroeger. En lang niet iedereen heeft tegenwoordig een tandarts verzekeringquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:34 schreef ymme het volgende:
[..]
Als je een jaar niet geweest bent, lig je toch uit het ziekenfonds met je tandarts verzekering?
Het ziekenfonds bestaat niet meer Ymme.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:34 schreef ymme het volgende:
[..]
Als je een jaar niet geweest bent, lig je toch uit het ziekenfonds met je tandarts verzekering?
Ik weet eht van mezelf dus nietquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat was vroeger. En lang niet iedereen heeft tegenwoordig een tandarts verzekering
Volgens mij kan dat niet hoor. Sinds de basisverzekering is iedereen boven de 18 zelfstandig verzekert. En verder kan het wel eens problemen opleveren als je wat claimt als je bij je ouders ingeschreven staat terwijl je wel getrouwd bent en ergens anders woont.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik weet eht van mezelf dus niet
Wij hebben álles zelf, maar ik ben nog steeds bij mijn ouders verzekerd
Even uitzoeken, want een beugel zelf betalen is niet lollig. Het kán trouwens wel, maar tis niet leuk.
Het ziekenfonds bestaat al een tijdje niet meerquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:34 schreef ymme het volgende:
ik ben ook nog via mijn moeder verzekerd hoor, zolang ik studeer kan dat nog... Ik betaal alleen het basispakket en alles wat mijn moeder aanvullend verzekerd is krijg ik gratis erbij..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet hoor. Sinds de basisverzekering is iedereen boven de 18 zelfstandig verzekert. En verder kan het wel eens problemen opleveren als je wat claimt als je bij je ouders ingeschreven staat terwijl je wel getrouwd bent en ergens anders woont.
klinkt bekendquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ben al sinds augustus 2004 niet geweest.Bevalt me eigenlijk prima.
![]()
Ok! Dat wist ik helemaal niet!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:13 schreef teigan het volgende:
[..]
ik ben ook nog via mijn moeder verzekerd hoor, zolang ik studeer kan dat nog... Ik betaal alleen het basispakket en alles wat mijn moeder aanvullend verzekerd is krijg ik gratis erbij..
Ik ben nog student, dan maakt het niet uit of ik getrouwd ben of niet, is wel goed uitgezocht door mijn moederquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:11 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ok! Dat wist ik helemaal niet!Dacht dat je zelfstandig verzekert moest zijn als je zelfstandig woonde en dus niet bij je ouders meeverzekert kan zijn.
Kan me overigens nog steeds voorstellen dat ze dat niet accepteren als je getrouwd bent.
Owja, en naar de tandarts gaan als je pas ergens last van hebt is te laat. Dan is het leed al geschied en is er vaak veel meer nodig dan alleen een reguliere onderhoudsbeurt.![]()
Alleen als je student bent onder de 30 jaarquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:13 schreef Troel het volgende:
Tja, als je getrouwd bent gelden er sowieso al andere regels. Maar als student heb je soms nog voordelen
Ik heb een beugel, al ruim een jaar, en ik wens je succes met het vinden van een verzekering die het wil vergoeden. Ik heb er iets van 5 afgebeld, en meestal vergoeden ze een beugel t/m 18 jaar, daarna niks (1x heel bot: ja, had u maar een beugel moeten nemen tijdens de puberteit, net als iedereenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:08 schreef freecell het volgende:
Ik ben terug
Tandsteen is weer weg, voelt altijd even raar.
Bij Maarten nieuwe afspraak voor 1 gaatje en het verwijderen van een totaal holle verstandskiesEn nee, hij heeft er geen last van
en ik moet een beugel![]()
Ik heb dus eind 2005 rondgebeld omdat al die polissen per 1-1-2006 anders werden, en toen kreeg ik dus vooral afwijzingen, alleen bij menzis niet, maar dan met de opmerking dat ik al een jaar aanvullend tandarts moest hebben en dat had ik niet. Omdat ik al bij Menzis zat en omdat zij de eerste waren die zeiden dat ze het gingen vergoeden ben ik daar maar gebleven, dus misschien heb ik gewoon pech gehad en precies de verkeerde gebeld.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:05 schreef Troel het volgende:
Ja, dat hebben ze. Op het moment dat je nu een volledige tandartspolis hebt, vergoeden ze ook een beugel. Alleen kom je niet meer in zo'n polis als je aan moet geven dat je een beugel moet, en als je het niet aangeeft ben je strafbaar
Maar na 2005 zijn die polissen dus allemaal aangepast
wanneer kreeg je last?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:35 schreef freecell het volgende:
Net met frisse tegenzin les 6 van Evy uitgelopen. Verschrikkelijk plakkerig weer hier. Pfffff.
De tegenzin kwam voort uit mijn knieën die nu nog meer pijn doen. Als ze overmorgen nog steeds pijn doen, ga ik eerst weer op mijn oude schoenen lopen en dan 1 keer per week oid op de nieuwe om wat te wennen aan de andere stand van mijn benen.
Aha!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:42 schreef Rewimo het volgende:
Overigens, als je aangifte inkomstenbelasting moet doen, dan kun je de kosten voor een beugel opvoeren als je ze niet terugkrijgt van de verzekeringNet als WLS-ers hun dieetkosten en ziektekosten (chronische ziekte) kunnen opvoeren als bijzondere ziektekosten. Dit geldt voor alle buitengewone ziektekosten èn voor de premies voor basis- en aanvullende ziektekostenverzekering. Iedereen die zelf premie betaalt kan de kosten voor de premie dus aftrekken. Alleen geldt er wel een drempelbedrag.
Zie ook hier: http://www.belastingdienst.nl/particulier/gezondheidenaftrek/
Tijdens het lopen nog niet echt, maar vooral de dag er na. En vandaag dus tijdens het lopen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wanneer kreeg je last?
ik heb nu net dus op nieuwe schoenen gelopen en heb nu nog nergens last van
hmm ben benieuwd hoe ik me morgen voel danquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Tijdens het lopen nog niet echt, maar vooral de dag er na. En vandaag dus tijdens het lopen.
Alleen jammer dat ik nog student ben, en dus met mijn baantjes onder de belastingvrije voet blijf en alles sowieso terugkrijg.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:42 schreef Rewimo het volgende:
Overigens, als je aangifte inkomstenbelasting moet doen, dan kun je de kosten voor een beugel opvoeren als je ze niet terugkrijgt van de verzekeringNet als WLS-ers hun dieetkosten en ziektekosten (chronische ziekte) kunnen opvoeren als bijzondere ziektekosten. Dit geldt voor alle buitengewone ziektekosten èn voor de premies voor basis- en aanvullende ziektekostenverzekering. Iedereen die zelf premie betaalt kan de kosten voor de premie dus aftrekken. Alleen geldt er wel een drempelbedrag.
Zie ook hier: http://www.belastingdienst.nl/particulier/gezondheidenaftrek/
Dit doet me denken aan de fertiliteitskliniek waar ik meegelopen heb (jaja, rare gedachtenkronkel, maar het wordt zo duidelijkquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:05 schreef Troel het volgende:
Ja, dat hebben ze. Op het moment dat je nu een volledige tandartspolis hebt, vergoeden ze ook een beugel. Alleen kom je niet meer in zo'n polis als je aan moet geven dat je een beugel moet, en als je het niet aangeeft ben je strafbaar
Maar na 2005 zijn die polissen dus allemaal aangepast
Ik heb natuurlijk geen maagzuur op het wls forum zeg men dat ik ermee moet stoppen. Ik slik er een maagbeschermer bij heb er ook geen last van maar het idee dat het niet goed is staat me niet aan. Paracetamol slik ik er al bij mag er 8 op een dagquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bubseltje, ik weet niet wat de dosering is wat je dagelijks gebruikt, maar de belangrijkste vraag is wel: heb je last van je maag en gebruik je diclofenac al heel erg lang of ziet het er naar uit dat je het heel lang gaat gebruiken? Het klopt dat deze pijnstiller niet geweldig voor je maag is. Ik ken een paar oplossingen. Stoppen met het gebruik van diclofenac en over gaan op paracetamol (bij gewrichtsklachten minder goed dan diclofenac, dat is gewoon zo), een maagbeschermer vragen (losec, nexium, esomeprazol) of (bij uitzondering, moet je dus echt al flinke klachten hebben) een cox-2-remmer (bijv. celebrex). Dat is een pijnstiller die hetzelfde doet als diclofenac, maar is niet schadelijk voor de maag. Heeft alleen weer andere risico's (verhoogt risico op hart- en vaatziekten). En dan is er nog Arthrotec (ik weet niet of ik dat goed spel) en dat is diclofenac met misoprostol, een maagbeschermer ineen. Ik ben benieuwd wat je internist vindt. Als je geen klachten hebt, heb je kans dat hij het zo laat.
wat is jouw bmi eigenlijk als ik mag vragen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:15 schreef teigan het volgende:
Zo, ik heb net ook nog even hardgelopen, ik heb de hele middag gewacht op mensen die zeggen dat ik niet thuis was, en toen ik keek wat voor weer eraan kwam ben ik maar snel weggegaan..
Ik ben nu iig weer voor de regen thuis, en ben toch nog even goed sportief geweest..
Maar ik zweet echt op elke plekje van mijn lijf nu..
Ben jij eigenlijk ooit nog begonnen met hardlopen Isa? Of wacht je nog even tot je gewicht wat lager is?
Pas wel op met ideeën over 'pijnstiller werkt ook niet goed meer', je zou de eerste niet zijn die denkt dat het bijna niets meer doet, stopt en vervolgens niets meer kan door de overheersende pijn. Bleek de pijnstiller veel meer te dempen dan ze dachtenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb natuurlijk geen maagzuur op het wls forum zeg men dat ik ermee moet stoppen. Ik slik er een maagbeschermer bij heb er ook geen last van maar het idee dat het niet goed is staat me niet aan. Paracetamol slik ik er al bij mag er 8 op een dag. De pijnstilling werkt ook niet goed meer dus ik win zoiezo advies in bij de internist en bij de ortopeed bespreek ik de rest wel.
Tnx voor je antwoord!!
Ik ben begonnen met spierversterkende oefeningen voor ik ga hardlopen en ik heb nu al last van mijn rechterkniequote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:15 schreef teigan het volgende:
Ben jij eigenlijk ooit nog begonnen met hardlopen Isa? Of wacht je nog even tot je gewicht wat lager is?
vervelendquote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met spierversterkende oefeningen voor ik ga hardlopen en ik heb nu al last van mijn rechterknie![]()
he, dat is vervelend..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met spierversterkende oefeningen voor ik ga hardlopen en ik heb nu al last van mijn rechterknie![]()
Volgens mij moet je in Groningen gaan wonen!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:56 schreef Isabeau het volgende:
Ja! En ik moet al zoveel in GroningenIk moet nog skaten, ik moet nog wandklimmen en dan ook nog zwemmen
![]()
* freecell duimtquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Wil iedereen even heel hard voor me duimen dat mijn tentamen beter is gegaan dan ik zelf denk dat het gegaan is? Dank u
* miss_dynastie gaat even bijlezen
Ik mocht als puber geen beugel, omdat ik nog niet was uitgewisseld.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:38 schreef Fannetje het volgende:
Ik duim ook!
Vervelend freecell, orthodontie wordt meestal inderdaad alleen vergoed bij kinderen...!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:13 schreef Isabeau het volgende:
Weet je hoe Jezus in de Koran genoemd wordt?! Daar kom ik nu pas achterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ow en Miss_D, ik duim voor je hoor!!!
Hier trouwens 6 ons lichter tov vorige week... de 7 komt inzicht
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:13 schreef Isabeau het volgende:
Weet je hoe Jezus in de Koran genoemd wordt?! Daar kom ik nu pas achterBen je de Koran aan ´t lezen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er zit dan ook geen lijn in het verhaal, het zijn allemaal korte verhaaltjesquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:21 schreef Levitation het volgende:
Hoi, kom net van de musical Cats vandaan... was een lastminute aanbieding met 50% korting.![]()
Maar, uh, misschien ben ik een cultuurbarbaar, maar ik vond het eigenlijk niet zo geweldig.![]()
![]()
Het was wel spectaculair en de zang en dans waren mooi en knap enzo... maar...
Ik miste een beetje lijn in het "verhaal" , het ging werkelijk nergens over. Maarja, misschien ben ik gewoon niet het juiste publiek voor zoiets.Was verder wel een vermakelijke avond.
![]()
Geen flauw ideequote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Er zit dan ook geen lijn in het verhaal, het zijn allemaal korte verhaaltjesWie had je als Grizabella?
Ja OK, maar waarom dan kip in kokossaus en ook nog sateh? Of is Isa een heuse carnivoor?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:21 schreef Troel het volgende:
Nee, dat is satesaus
Sate is gemarineerd vlees aan een stokje, liefst op de barbecue
Ja, ik kom morgen ook even langs, denk ikquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:28 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb amarettocake gebakkenMijn schoonouders komen morgen, dat was een mooi excuus
misschien een kijk-eens-wat-we-nog-in-de-vriezer-hebben-qua-restjes maaltijdquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja OK, maar waarom dan kip in kokossaus en ook nog sateh? Of is Isa een heuse carnivoor?
Goedemorgenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 02:53 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb zojuist mijn conclusie en aanbevelingen voor mijn scriptie geschreven.
Zou het ding dan echt bijna af zijn?
Dan zou ik alleen nog maar frusterende dingen hoeven te doen zoals mijn inhoudsopgave op 1 pagina zien te krijgen in plaats van 1 regel op de 2e pagina!
Nouja, slapen nu!
als ik zou eten wat die caloriewijzers aangeven dan zou ik ook echt niet afvallenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:35 schreef locutus51 het volgende:
Als ik kijk op: http://www.caloriewijzer.com/caloriecalculator.htm en ik bereken mijn energie behoefte bij lichte inspanning dan kom ik op een aantal van 2518 cal per dag dat ik nodig zou zijn.. is dat niet erug veel?
Mijn ruststofwisseling ligt op 2099 per dag (dat zou voldoende zijn wanneer ik in coma lig volgens mij)
Heb uitgerekend wat ik gisteren gegeten heb dan zit ik op 1800 cal... is best wel veel al, heb shoarma gegeten en dat alleen al was 1172 cal.
zelfs op mijn vakantie werk moest ik overal het alarm doenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:18 schreef locutus51 het volgende:
Goodmorning,
Gaat lekker daar op je werk Freecell... balen dat het niet goed geregeld is, maar dat komt bij meer bedrijven voor hoor... ik heb ook weleens een vroege dienst moeten draaien waarbij ik zelf het alarm maar moest uitschakelen... Officieel mag je volgens mij niet alleen werken..
Ik vind het idd ook erug veel.... ik zit qua cal zoals ik het nu zie elke dag onder de benodigde cal voor ruststofwisseling, en dan bereken ik het bewegen niet eens mee..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als ik zou eten wat die caloriewijzers aangeven dan zou ik ook echt niet afvallen
en wist niet dat er zoveel in shoarma zat (heb ook nog nooit shoarma op maar goed)
had vanmorgen wel verwacht dat ik afgevallen was omdat mijn ribben en heupbotten weer zo mooi uitstaken maar kennelijk weeg ik nog steeds gewoon 71
misschien dan toch spieren erbij gekregen ofzo
dat blijkt wel inderdaadquote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:52 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Ik vind het idd ook erug veel.... ik zit qua cal zoals ik het nu zie elke dag onder de benodigde cal voor ruststofwisseling, en dan bereken ik het bewegen niet eens mee..
Ja shoarma blijkt veel in te zitten, iets van 293 cal per 100 gram... nah en 100 gram is niet veel, geloof dat we in totaal 800 gram hadden , en dit verdeeld over 2 personen... het is lekker maar niet goed voor de lijn.
Nee idd, zo vaak eten we het gelukkig ook niet....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat blijkt wel inderdaad
dus niet meer te vaak eten![]()
Yppy, vergeet niet dat je lichaam ruim anderhalf jaar op top heeft gedraaid! Zwangerschap en borstvoeding vergen veel van je lichaam en je zult uiteindelijk je draai ook weer vindenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:25 schreef YPPY het volgende:
Het schiet niet echt op met afvallen hier. Wat het is, weet ik niet, maar zoals een paar jaar terug, dat gevoel is er niet. Ik ben al blij als ik niet aankom. Ik heb zitten denken wat de verschillen waren met toen en er is veel veranderd natuurlijk. Veel kan ik niet terugdraaien, maar ik at toen muesli bij het ontbijt ipv brood nu, dus dat heb ik weer aangepast. Daarnaast ga ik weer streepjes tellen. Nu zoeken of ik dat boekje nog ergens kan vinden. Ik moet wel meer streepjes dan toen, dus wel nog verzinnen uit welke groep ik dan meer moet eten.
Misschien dat de medicijnen toch iets doen waardoor afvallen zo lastig gaat.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:49 schreef Miss_S het volgende:
zo net weer mijn ontbijt verbrand
rondje van 2,5 km gelopen
Is het niet handiger als je gewoon 1 van de 2 topics kiest en daar alles in post... Dit is maar een voorbeeld, maar de meeste mensen lezen volgens mij toch wel in allebei de topics mee, en dit voegt zo weinig toe..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:48 schreef Miss_S het volgende:
zo net een half uurtje gewandeld
2,5 km
misschien handiger maar ik kies hier voorquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:55 schreef teigan het volgende:
[..]
[..]
Is het niet handiger als je gewoon 1 van de 2 topics kiest en daar alles in post... Dit is maar een voorbeeld, maar de meeste mensen lezen volgens mij toch wel in allebei de topics mee, en dit voegt zo weinig toe..
Dat vroeg ik me ook net nog af, hoe gaat het Octo?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:59 schreef Liejannuh het volgende:
Octo, hoe gaat het met jou en je stage? Trek je het fysiek een beetje? En qua eten?
Ik zit nog even mijn ontbijt weg te werken. Ga om 12 uur weer voetballen en heb niet zo heel veel zin in kotsend op het veld te liggen!
dan lees je er toch gewoon overheen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:59 schreef YPPY het volgende:
Persoonlijk vind ik het wel vervelend om twee keer hetzelfde te lezen miss_s. Omdat je in het andere topic 'hoort' is het misschien overzichtelijker zoiets daar te posten en dan hier te reageren op de posts van anderen.
als je het zelf al ziet, waarom post je het dan in twee topics?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan lees je er toch gewoon overheen?
en dat het niets toevoegd, nou dat zijn er dus echt wel meer reacties in zo'n topic die niets toevoegen
maar goed ik ga hier verder niet op in, pm me maar als je er niet mee eens bent
Alleen maar de slowchattopics? Dat valt me van je tegen jojoquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:14 schreef Jojogirl het volgende:
Ja we zijn niet doof hoor.Ik verdwijn hier maar even. Of ik ga fijn in alle slowchattopics op heel Fok! melden wat mijn ontbijt was
![]()
Dit is het dieettopic voor de mensen die VEEL moeten afvallen. Niet voor mensen die al veel zijn afgevallen en nog maar een klein beetje hoeven. Het is prima om hier mee te praten, maar het is not done om dubbelposts te gaan plaatsen in beide topics en meldingen over wat je gegeten hebt, zou je gewoon in het topic moeten doen waarin je "meedraait". In jouw geval dus in het andere topic.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:15 schreef Miss_S het volgende:
sorry hoor maar dit is toch een dieettopic
als eten en bewegen al offtopic zijn waar moeten we het dan over hebben?
de manier waarop jij op je eten let en met eten en beweging omgaat past gewoon beter in het andere topic, jij hoeft niet zoveel meer, dus jij moet heel streng zijn anders val je niet af..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:15 schreef Miss_S het volgende:
sorry hoor maar dit is toch een dieettopic
als eten en bewegen al offtopic zijn waar moeten we het dan over hebben?
Euroshopper sateh kip, 3 stokjes met kipvlees(?) en een klein beetje saus voor 29 centquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:20 schreef ColdFeet het volgende:
Isa, even een culi-vraag: wat versta je onder sateh? Pindasaus? Merkwaardige combi, maar klinkt niet per se onaangenaam. Einde van de maand ofzo?
Hoewel niet voor mij bedoeld, klikte ik er toch even op...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:16 schreef Sjeen het volgende:
Yppy, ik herken heel veel wat je zegt... Hier ligt de lat ook hoog, misschien te hoog.
Toevallig las ik een artikel in Psychologie Magazine wat daarover gaat: Waarom oordelen we over onszelf vaak harder dan we over een goede vriend zouden doen?
Misschien heb je er iets aan
waarom doen jullie minder streng?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:19 schreef teigan het volgende:
[..]
de manier waarop jij op je eten let en met eten en beweging omgaat past gewoon beter in het andere topic, jij hoeft niet zoveel meer, dus jij moet heel streng zijn anders val je niet af..
Wij hebben nog een langer traject voor ons, en wij hoeven daarom nog niet zo streng te zijn, dus bij ons draait het veel minder om hoeveel kcal je eet, en hoeveel je precies verbrand..
Dus ik vind jouw postst hier best offtopic, ze passen gewoon beter in Slank de zomer in..
Het is de moeite waard om het septembernummer te kopenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:20 schreef YPPY het volgende:
Goed stuk Sjeen. Het is zo stom. Als het om een ander ging, zou ik zeggen dat ze het niet zo moest doen. Blij zijn met de vooruit gang. Minder gaan werken, meer rust nemen, meer tijd voor haarzelf. Maar voor mezelf doe ik dat niet. Dan vind ik dat het moet, dan ik alles goed moet doen. Het is zo dubbel. Je weet het wel, maar je doet het niet. Lukt het jou de lat naar beneden te krijgen?
Zijn er veel dingen die dumping bij je veroorzaken trouwens?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:23 schreef octopussy het volgende:
Negeren...negeren.... (miss-s dus)
Het gaat hier op stage wel redelijk. Gisteren had ik wel een flinke kutdag en ben ik thuisgebleven (bijna de hele dag geslapen). Eigenlijk is het nog een beetje te veel dus, maar ik moet nu echt die stage afmaken dus ik doe mijn best.
Qua eten gaat het ook wel redelijk, zolang ik voor 'veilige' dingen kies. Als ik iets wil uitproberen dan wacht ik tot ik thuis ben en niet weg hoef daarna. Dan kan ik eventueel een dumping opvangen.
en verder: ik ben onder de 110![]()
Dat is ieders eigen keuze, dat hoeft niemand uit te leggen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom doen jullie minder streng?
een langer traject ik zal ook nog wel een paar jaar bezig zijn hoor
Yep, dat is ook mijn ervaring met sportkledingquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:48 schreef octopussy het volgende:
Sowieso is het echt een complete ramp om sportkleding te vinden als je niet maatje model hebt. Ik merk het met duikpakken, motorkleding en skikleding. Alsof dikke mensen bij voorbaat al uitgesloten moeten worden van sportieve activiteit![]()
Fok! Dieetclub deel 196quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:41 schreef Isabeau het volgende:
OwIk had niet door dat er een slotje op zat
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |