abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52557101
ons mam en pap vind ik wel leuk klinken
beter dan mijn moeder en vader vind ik echt zo onpersoonlijk klinken
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:03:06 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_52557190
Waarom niet mijn mam en mijn pap

Jullie zijn toch niet allemaal van adel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:03:37 #103
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52557209
Ik ben boers joepie

Maar op een verjaardag feliciteer ik echt niet iedereen en zeg nooit met ons
pi_52557266
Ik ben ook een boer

Op een verjaardag, de jarige, ouders en eventuele vriend of vriendin daarvan. En dan gooi ik mijn hand in de lucht " iedereen gefeliciteerd"
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:05:50 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52557268
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:03 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben boers joepie

Niet? Ik probeer altijd zoveel mogelijk lekkere kerels te zoenen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52557303
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:03 schreef Troel het volgende:
Waarom niet mijn mam en mijn pap

Jullie zijn toch niet allemaal van adel
mijn klinkt niet zo lekker als ons

en ik feliciteer ook echt niet meer mensen dan nodig of er moeten inderdaad lekkere mannen tussen zitten
pi_52557304
Ik ben gewoon een import stadjer hier..

Flevoland is nou niet echt iets om trots op te zien qua historie of taal oid..

Wel grappig, wij hadden het vanmorgen nog over schoteldoek(freecell gebruikt dat woord namelijk ook, maar dan als Nederlandse vertaling van het Groningse woord voor theedoek, wat ik niet zou kunnen schrijven..)
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:08:47 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_52557346
Nou, een schoteldoek schijnt iets te zijn in het Brabants/Vlaams, wat in het Algemeen Beschaafd Nederlands (voor zover die term nog gebruikt mag worden) een vaatdoek heet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:13:24 #109
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52557478
Ik ken al die kreten wel, maar ik gebruik ze niet

qltel en ik hebben ons vandaag opgegeven voor een cursus Duits (wel twee verschillende - ons niveau is niet gelijk) en ik baal dat ik nog niks heb gehoord van de aquafit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:17:31 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_52557593
Nog een keer achteraan bellen dan maar? In je beste Duits
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:19:09 #111
43556 miss_dynastie
pi_52557626
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:17 schreef Troel het volgende:
Nog een keer achteraan bellen dan maar? In je beste Duits
Hehe
pi_52557737
Troel: waar en wanneer wil je gaan zwemmen dan? De zwembaden in Utrecht vind ik over het algemeen maar erg druk. Of wil je een keer in de buurt van Utrecht gaan zwemmen?

Ik vind dat Brabantse taaltje wel grappig. En ook wel gezellig daar .

Goed, ik moet weer gezellig in overleg. Mocht je nog reageren Troel, dan zie ik het dus over een paar uurtjes

[ Bericht 2% gewijzigd door Pandorah op 21-08-2007 17:15:30 ]
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:28:54 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_52557889
Mutsje mutsje, wat zeg je toch allemaal

Hier in Ijsselstein valt het wel mee met de drukte, kost 3,80 per keer en je kan daar ook gebruik maken van het 25 meter bad. Zoek op Google op zwembad ijsselstein en je komt op de link uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:02:05 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_52559033
Dank je wel Surveillance-Fiets!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52559520
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:22 schreef Pandorah het volgende:

Ik vind dat Brabantse taaltje wel grappig. En ook wel gezellig daar .
En de Brabantse dames in dit topic zijn dubbel gezellig... én Brabants én dik!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_52559838
Ik heb op Lowlands een trui en een shirt gekocht (girly-shirt) en beide in maat M, en ze passen gewoon Shirtje zit nog wel iets strak, maar eigenlijk alleen om de borsten, buik gaat prima.
pi_52562822
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 14:30 schreef omearos het volgende:
Ik heb op Lowlands een trui en een shirt gekocht (girly-shirt) en beide in maat M, en ze passen gewoon Shirtje zit nog wel iets strak, maar eigenlijk alleen om de borsten, buik gaat prima.
zo dat kom je niet vaak tegen met dat soort shirts
pi_52563404
Zo wat sta ik versteld van mezelf zeg, vandaag...
Ik zit nu momenteel boven op de sutdeerkamer. Alvast voor school aan het beginnen.
Heb nog een paar vakken die ik moet afronden, voordat ik 10 weken stage moet lopen, en dit wilde ik graag zo snel mogelijk gedaan hebben, dus ben ik nu maar alvast begonnen inplaats van volgende week maandag. Wat ik zonder de lessen kan, doe ik lekker thuis, ben ik ook eerder klaar....

Goed he
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:49:50 #119
13151 crew  Rewimo
pi_52564132
IJverig hoor, ymme
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52564862
Troel: over het algemeen ben ik niet zo dol op zwemmen (je wordt zo nat ) maar ik ga wel een keertje googlen op dat zwembad in Ijsselstein. Deze week gaat het niet meer lukken. O ja, je kan trouwens ook bij van der Valk in de Bilt gaan zwemmen . Wist je dat?

[ Bericht 75% gewijzigd door Pandorah op 21-08-2007 17:21:30 ]
pi_52564898
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:14 schreef Pandorah het volgende:
Foutje
Bedankt.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:27:08 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_52565276
De Bilt is ook goed te doen vanaf hier. Als het maar een beetje warm water is. Op zich is zwemmen iets wat je altijd wel redelijk goed afgaat (nouja, voor Bert wat minder in verband met zijn oor) en ik wil wel iets beweging krijgen. Voor de tennisbaan hier is een flinke wachtlijst omdat er te weinig banen zijn, dus dat schiet ook niet echt op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52565572
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:27 schreef Troel het volgende:
De Bilt is ook goed te doen vanaf hier. Als het maar een beetje warm water is. Op zich is zwemmen iets wat je altijd wel redelijk goed afgaat (nouja, voor Bert wat minder in verband met zijn oor) en ik wil wel iets beweging krijgen. Voor de tennisbaan hier is een flinke wachtlijst omdat er te weinig banen zijn, dus dat schiet ook niet echt op.
Laat ik nou nooit in de Bilt zijn gaan zwemmen omdat het niet zo'n groot bad is. Ik weet ook niet hoe warm dat water is. Maar als je eigenlijk gewoon wilt gaan bewegen, kan je ook een keer mee gaan badmintonnen ipv tennissen?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:40:09 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_52565611
Oew badmintonnen heb ik vroeger ook gedaan
Maar ik heb geen flauw idee of ik de shuttles nog kan raken en fanatiek genoeg ben. Op welke dag doe je dat?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52565720
Je kan bij ons op zondag en woensdag badmintonnen. Ik ga altijd op woensdag. Shuttles hebben ze daar, net als rackets die je even kan lenen. Verder PM ik je wel even daarover .
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:47:34 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_52565789
Mijn mams komt donderdag waarschijnlijk deze kant op, ik vraag wel of ze "mijn" racket meeneemt Woensdag is voor mij een prima dag, ben blij dat het niet dinsdags is, want dan heeft Bert volleybal en dus de auto nodig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52565820
badmintonnen waarom ben ik daar toch ooit mee gestopt
misschien dat ik in september weer begin, een oud stage collega doet het ook een keer in de week en heeft mij ook uitgenodigd
pi_52566106
Hallo allemaal! Werkdag 7 zit er weer op en 't wordt steeds leuker/eenvoudiger!
Vandaag werd er op gebak getrakteerd, die ik mooi heb geweigerd. Verder had ik een doos bonbons gekregen van een kind, maar die heb ik afgestaan aan collega's. Gaat prima dus

Houdoe!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:09:52 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_52566305
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:02 schreef Fannetje het volgende:
Houdoe!
Ajuus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52566308
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:03 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben boers joepie

ik feliciteer ook niet iedereen

diegene die jarig eventueel aanwezig ouders en verder niet
pi_52567285
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:40 schreef Troel het volgende:
Oew badmintonnen heb ik vroeger ook gedaan
Maar ik heb geen flauw idee of ik de shuttles nog kan raken en fanatiek genoeg ben. Op welke dag doe je dat?
badminton is leuk vroeger op school veel gedaan, en was er nog wel beetje goed in ook..

maar ik ben eigenlijk opzoek naar een tennismaatje hier in Arnhem... en/of sqashen.. ook lekker intensief iig nooit meer fitness dat houd ik niet vol (lichamelijk wel, maar vind 't gewoon niet leuk en als ik sport, gaarne wel iets wat ik leuk vind )
Ja doei.
pi_52567730
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:10 schreef Riann het volgende:

[..]

ik feliciteer ook niet iedereen

diegene die jarig eventueel aanwezig ouders en verder niet
Dat is echt iets waar ik aan heb moeten wennen toen ik voor 't eerst in Brabant naar een verjaardag ging. Maar eigenlijk vind ik 't wel makkelijk. Ik was gewend om iedereen langs te gaan en te feliciteren... overigens was het voor mijn vriend lastiger om te wennen aan de andere aanpak. (Hij moest dus opeens iedereen langs ipv de jarige, de partner en directe familie).
***Levi was here***
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:27:53 #133
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52568507
Motorbloempje, fijn dat je sollicitatie goed ging

Met verjaardagen weet ik trouwens ook nooit wie ik nou eens wel en wie ik nou eens niet ga feliciteren. Ik vergeet altijd bij wie het welke gewoonte was enzo. Maargoed, ik ben sowieso sociaal vaak wat onhandig.

Minpuntje van dit moment: ik wil gaan hardlopen en het regent hier hard, en volgens de buienradar duurt dat nog wel even
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:37:37 #134
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_52568799
hellow *zwaai zwaai*

ik heb ook EINDELIJK vakantie!!!! lekker 4 weken helemaal niet werken.... bijkomen van een druk jaar.. en lekker 12 dagen naar Tunesie straks.. wat een onwijs lekker vooruitzicht!

Motorbloempje: ik hoop voor je dat je de baan hebt het klinkt in elk geval positief!

hier regent het buiten ook, dus ik zal straks misschien nog ff op de crosstrainer gaan.. trainen was gisteren heerlijk, maaruh SPIERPIJN! is erg haha.... dus dat hoop ik er een beetje uit te lopen met de crosstrainer...

best grappig al die plaatselijke uitspraken ik zeg altijd gewoon mijn pap en mam (en soms ook mijn vader en moeder) ligt er een beetje aan in welke context en met wie ik spreek.....
en verder ben ik wel wat gewend qua taalgebruik, woon natuurlijk zelf in Drenthe (waar de meeste oudere mensen geen woord normaal nederlands spreken en vooral niet in het ziekenhuis), mijn vriend is Fries (en ik versta dat prima) en mijn opa en oma zijn groningers en ik versta dus ook prima plat gronings....
wel grappig
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_52568838
Het regende hier vanmiddag ook heel hard. En uiteraard precies op het moment dat ik naar huis fietste
Dat was zo rond 17.20. En nu is het droog, zul je altijd zien.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:45:44 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_52569073
nou het regent hier niet hard...sputtert een beetje

maja was toch al niet van plan om vanavond nog naar buiten te gaan ...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:50:48 #137
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52569251
Weet nu dat ik van de fysio ivm mijn heupen niks meer moet verwachten. Ze vroeg zelfs of ik er mee door wilde gaan. Ik ga wel door want beweging is goed voor me en voor het afvallen.

Ik wist het wel maar om het even zo zwart op wit te krijgen is best wel eventjes slikken.
pi_52569450
Bubseltje, wat vervelend om te horen zeg..

Betekend dat dat je nu aan een rolstoel vastzit? En kunnen ze nog niets doen qua operaties ofzo?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:07:09 #139
4177 Jojogirl
pi_52569789
Wat een rotmededeling Bubseltje Of je het nu eigenlijk al wist of niet, zoiets komt toch hard aan. Sterkte ermee.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:08:50 #140
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52569850
Opereren kunnen ze wel een hele nieuwe heup of een nieuwe bedekking in het gewricht.

In oktober de orthopeed afwachten wat ie nu zegt of het moet volgende week (weer naar school) zo tegenvallen want dan maak ik zsm een afspraak.

pi_52573689
Heftig Bubseltje.

Leuke verrassing miss_d, ze is zo leuk nu.

Als dat Brabants ken ik. Die woorden gebruik ik zelf niet snel, maar ik herken het wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:20:53 #142
13151 crew  Rewimo
pi_52574518
Bubsel, dat is een tegenvaller zeg

Ik ga hier ook een fysiotherapeut zoeken, ik heb nog steeds veel last van mijn tractus iliotibialis
pi_52575625
Bubsel
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:07 schreef teigan het volgende:
Ik ben gewoon een import stadjer hier..

Flevoland is nou niet echt iets om trots op te zien qua historie of taal oid..

Wel grappig, wij hadden het vanmorgen nog over schoteldoek(freecell gebruikt dat woord namelijk ook, maar dan als Nederlandse vertaling van het Groningse woord voor theedoek, wat ik niet zou kunnen schrijven..)
Een schuddeldouk
Maar dan is het ook een vaatdoekje hoor
pi_52575691
Balen zeg bubsel, hopelijk gaan ze er wat aan doen

En ik heb een lief Anna'tje voorbij zien komen. Wat een droppie met die haartjes zeg!
pi_52578030
Ik ben er weer
Het viel alleszins mee. Er werd wel een heel mediaspektakel van gemaakt. We waren met 4 meiden en ieder half uur belde wel een verslaggever naar een van ons (nova, netwerk, vtm radio, btn (oid), wereldomroep NL en GB, omroep friesland, radio limburg, rtv oost, enz. De hele nacht door, ik heb geen oog dichtgedaan. Je kan mijn interview horen op de RTV oost website
http://www.rtvoost.nl/radio/?datum=21/8/2007. Ik was bij jullie om 06.10 en rondom 11.15 op de radio te horen (2 verschillende interviews)

Schade valt mee, ik heb net alweer gefietst. Het strand is weg maar dat komt wel weer terug, we zijn nu de schade aan het opnemen in Chetumal en Belize en kijken wanneer we onze toeristen kunnen terughalen (we weten nog niet wanneer de wegen weer berijdbaar zijn)

Kilo´s: zelfde als vorige week, dus ook dat valt mee

[ Bericht 2% gewijzigd door Vogue op 22-08-2007 00:31:39 ]
pi_52578688
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:08 schreef Vogue het volgende:
Ik ben er weer
Het viel alleszins mee. Er werd wel een heel mediaspektakel van gemaakt. We waren met 4 meiden en ieder half uur belde wel een verslaggever naar een van ons (nova, netwerk, vtm radio, btn (oid), wereldomroep NL en GB, omroep friesland, radio limburg, rtv oost, enz. De hele nacht door, ik heb geen oog dichtgedaan. Je kan mijn interview horen op de RTV oost website
http://www.rtvoost.nl/radio/?datum=21/8/2007. Ik was bij jullie om 06.10 en rondom 11.15 op de radio te horen (2 verschillende interviews)

Schade valt mee, ik heb net alweer gefietst. Het strand is weg maar dat komt wel weer terug, we zijn nu de schade aan het opnemen in Chetumal en Belize en kijken wanneer we onze toeristen kunnen terughalen (we weten nog niet wanneer de wegen weer berijdbaar zijn)

Kilo´s: zelfde als vorige week, dus ook dat valt mee
gelukkig is alles goed gegaan heb me nog wel ongerust gemaakt (toch wel raar, je ongerust maken over iemand waar je nog geeneens een gezicht bij kan bedenken )
en alvast slaap lekker, want ik gok dat je wel toe bent aan slapen enne leuk om ook je moeder even te horen via de radio
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_52580844
Gelukkig dat het meeviel Vogue.

Je was niet de enige g-b, ik heb er ook aan gedacht gisteren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52581056
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:20 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga hier ook een fysiotherapeut zoeken, ik heb nog steeds veel last van mijn tractus iliotibialis
Typische hardloopblessure, ik wist niet dat je dat ook deed?

En voor Bubseltje ook een dikke knuffel en sterkte. Ik hoop dat de orthopeed goed nieuws heeft straks.

Ik ben overigens helemaal misselijk opgestaan, zit nu aan een glaasje water en ga zo maar douchen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52581451
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 06:53 schreef YPPY het volgende:
Gelukkig dat het meeviel Vogue.

Je was niet de enige g-b, ik heb er ook aan gedacht gisteren.
Maar jij hebt Vogue dan ook wel eens gemeet toch?
Geweldig trouwens dat jullie zo ongeveer "de" informatiebron waren voor alle Nederlandse media Vogue!

Ik had trouwens wind tegen vanochtend. Heb nu al zin om vanmiddag naar huis te fietsen.
pi_52581668
Owja, Vogue, ik vertel net tegen mijn kamergenoot dat jullie de hele dag/nacht zijn gebeld door alle Nederlandse media, is zijn eerste reactie dat je daar leuk geld mee kunt verdienen!
Erg he?!

Ik ben trouwens blij dat jullie ongedeerd zijn. Hoe erg is de schade bij Chetumal en in Belize? Caye Caulker is toch niet weer gehalveerd?
pi_52582369
Vogue, gelukkig dat het allemaal meeviel joh!!!

Ik kon gisteravond niet slapen, en ben nu ook best wel duf...
Ik heb maar weer even wat homeopatisch gepakt om wat rust in mijn hoofd te creëren, en ik ga zo maar weer aan de studie..
Vanmiddag hardlopen als het niet gaat onweren..
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:42:36 #152
4177 Jojogirl
pi_52582475
Fijn dat het voorbij is Vogue en dat het allemaal niet zo erg was.

Ik heb ook erg slecht geslapen. Finn was aan het spoken vannacht en we kwamen er maar niet achter wat het probleem was.
Het hardlopen ging gisteren trouwens onwijs lekker. Echt gaaf.
pi_52582629
Vogue, fijn dat het allemaal weer voorbij is

quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 08:58 schreef omearos het volgende:
...
Woog vanmorgn 89,1 Ben benieuwd hoeveel dat volgende week is
...
Vanmorgen was het 89,8kg valt me alles mee
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 augustus 2007 @ 09:51:39 #154
13151 crew  Rewimo
pi_52582647
Vogue, gelukkig is alles goed met je, ook ik heb aan je gedacht gisteren

Isa, nee hardlopen zit er niet in. Ik heb het waarschijnlijk gekregen door verkeerde/andere belasting als gevolg van het afvallen. Alleen kom ik er maar niet vanaf
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:40:55 #155
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52583654
@Isa ik heb een vraagje ik slik nu regelmatig diclofinac voor de pijn weet dat dit niet goed is voor mijn maagje. Wat kan ik anders slikken wat wel gaat? (Ik vraag dit vrijdag ook bij de internist hoor wil me alleen een beetje voorbereiden)
pi_52583693
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:08 schreef -Bubseltje- het volgende:
Opereren kunnen ze wel een hele nieuwe heup of een nieuwe bedekking in het gewricht.

In oktober de orthopeed afwachten wat ie nu zegt of het moet volgende week (weer naar school) zo tegenvallen want dan maak ik zsm een afspraak.

* motorbloempje geeft Bubsel een kleine -cheer-up-knuffel-

balen meis

maar laat je niet kisten
Ja doei.
pi_52583701
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:50 schreef omearos het volgende:
Vogue, fijn dat het allemaal weer voorbij is

[..]

Vanmorgen was het 89,8kg valt me alles mee
een kilo in weekend valt inderdaad nog mee
nu er weer tegenaan?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:58:05 #158
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52584033
Tnx iedereen voor het meeleven
pi_52584828
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:58 schreef -Bubseltje- het volgende:
beetje laat, maar balen bubseltje, en sterkte.
pi_52585183
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:58 schreef -Bubseltje- het volgende:
als vanzelfsprekend
Ja doei.
pi_52585292
Ik ga zo naar de tandarts
Ik háát het!
Marten gaat ook, we hebben heel burgerlijk samen een afspraak. Hij haat het nog meer, want hij weet dat zijn kies doormidden is.

Dus....
pi_52585379
Oeh, sterkte dan freecell, en vooral voor Tara als ik het zo hoor..
pi_52585402
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

badminton is leuk vroeger op school veel gedaan, en was er nog wel beetje goed in ook..

maar ik ben eigenlijk opzoek naar een tennismaatje hier in Arnhem... en/of sqashen.. ook lekker intensief iig nooit meer fitness dat houd ik niet vol (lichamelijk wel, maar vind 't gewoon niet leuk en als ik sport, gaarne wel iets wat ik leuk vind )
Sqashen vind ik leuk... Als we nu een middenweg kiezen, dan wil ik wel je maatje worden
pi_52586423
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:43 schreef freecell het volgende:
Ik háát het!
Marten gaat ook, we hebben heel burgerlijk samen een afspraak. Hij haat het nog meer, want hij weet dat zijn kies doormidden is.

Dus....
sterkte freecell, en vooral marten denk maar zo, nu heeft hij pijn (dat kan niet anders dan pijn doen) en zodra hij weg is is de pijn over
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 augustus 2007 @ 12:33:46 #165
13151 crew  Rewimo
pi_52586755
freecell, sterkte voor jou en Maarten, ik heb er ook zo'n hekel aan (lees: bang voor)
pi_52587226
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:46 schreef ymme het volgende:

[..]

Sqashen vind ik leuk... Als we nu een middenweg kiezen, dan wil ik wel je maatje worden
gezellig

ben nu weer offline en de laatste tijd niet zo veel/lang achter de pc, maar ehm.. ik ben wel msn-baar

zal ff PM-en
Ja doei.
pi_52587247
quote:
Ik háát het!

Dus....
ja... sterkte..

:j beide
Ja doei.
pi_52587386
quote:
Ik háát het!

Dus....
Wat maf. Dennis en ik zijn net naar de tandarts geweest op controle Bij beiden is het tandsteen ook weer verwijderd. Nou, dat was het dan weer voor het komende half jaar. Voor mij dan. Dennis heeft geen nieuwe afspraak gemaakt omdat hij over een half jaar toch niet meer hier woont.

Bubseltje, ik weet niet wat de dosering is wat je dagelijks gebruikt, maar de belangrijkste vraag is wel: heb je last van je maag en gebruik je diclofenac al heel erg lang of ziet het er naar uit dat je het heel lang gaat gebruiken? Het klopt dat deze pijnstiller niet geweldig voor je maag is. Ik ken een paar oplossingen. Stoppen met het gebruik van diclofenac en over gaan op paracetamol (bij gewrichtsklachten minder goed dan diclofenac, dat is gewoon zo), een maagbeschermer vragen (losec, nexium, esomeprazol) of (bij uitzondering, moet je dus echt al flinke klachten hebben) een cox-2-remmer (bijv. celebrex). Dat is een pijnstiller die hetzelfde doet als diclofenac, maar is niet schadelijk voor de maag. Heeft alleen weer andere risico's (verhoogt risico op hart- en vaatziekten). En dan is er nog Arthrotec (ik weet niet of ik dat goed spel ) en dat is diclofenac met misoprostol, een maagbeschermer ineen. Ik ben benieuwd wat je internist vindt. Als je geen klachten hebt, heb je kans dat hij het zo laat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52587691
Ik ben terug
Tandsteen is weer weg, voelt altijd even raar.
Bij Maarten nieuwe afspraak voor 1 gaatje en het verwijderen van een totaal holle verstandskies En nee, hij heeft er geen last van

en ik moet een beugel
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:26:48 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_52588272
Wij moeten 3 september Ben benieuwd wat ie ervan maakt, hij zal wel zeggen dat mijn verstandskiezen boven er ook uitmoeten, maar dat blijft ie voolopig mooi even af
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52588423
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:08 schreef freecell het volgende:
Ik ben terug
Bij Maarten nieuwe afspraak voor 1 gaatje en het verwijderen van een totaal holle verstandskies En nee, hij heeft er geen last van

en ik moet een beugel
Ik ben doodbang voor de tandarts. Heb er ook geen sinds ik in Brabant woon, gewoon nooit een nieuwe gezocht. Ben al sinds augustus 2004 niet geweest. Bevalt me eigenlijk prima.
***Levi was here***
pi_52588532
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:31 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik ben doodbang voor de tandarts. Heb er ook geen sinds ik in Brabant woon, gewoon nooit een nieuwe gezocht. Ben al sinds augustus 2004 niet geweest. Bevalt me eigenlijk prima.
Als je een jaar niet geweest bent, lig je toch uit het ziekenfonds met je tandarts verzekering?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:37:09 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_52588609
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:34 schreef ymme het volgende:

[..]

Als je een jaar niet geweest bent, lig je toch uit het ziekenfonds met je tandarts verzekering?
Dat was vroeger. En lang niet iedereen heeft tegenwoordig een tandarts verzekering
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52588642
quote:

[..]

Het ziekenfonds bestaat niet meer Ymme.
En verder hangt het van je verzekering af of je tandartskosten vergoed krijgt. Ik krijg niets vergoed want ik heb ook geen tandartspolis afgesloten.
Onder de 18 zit de tandartsverzekering wel in het basispakket. Tot je 26e kun je vaak een voordelig jongeren pakket afsluiten waarbij ook een tandartsverzekering zit.
pi_52588677
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:37 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat was vroeger. En lang niet iedereen heeft tegenwoordig een tandarts verzekering
Ik weet eht van mezelf dus niet
Wij hebben álles zelf, maar ik ben nog steeds bij mijn ouders verzekerd
Even uitzoeken, want een beugel zelf betalen is niet lollig. Het kán trouwens wel, maar tis niet leuk.
pi_52589006
Ik zit bij menzis. Heb z'n jongerenpakket. Ik moet toch eens ff nakijken of je na een jaar uit de tandartsverzekering wordt gegooit of niet
pi_52589394
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:39 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik weet eht van mezelf dus niet
Wij hebben álles zelf, maar ik ben nog steeds bij mijn ouders verzekerd
Even uitzoeken, want een beugel zelf betalen is niet lollig. Het kán trouwens wel, maar tis niet leuk.
Volgens mij kan dat niet hoor. Sinds de basisverzekering is iedereen boven de 18 zelfstandig verzekert. En verder kan het wel eens problemen opleveren als je wat claimt als je bij je ouders ingeschreven staat terwijl je wel getrouwd bent en ergens anders woont.
pi_52589403
quote:
Het ziekenfonds bestaat al een tijdje niet meer . Je kan de kosten van de tandarts opnemen in je aanvullende verzekering.

Mijn vriend is ook niet zo dol op de tandarts. Hij is tot nu toe nog maar 1x geweest zolang ik hem ken. En die ene keer moest hij wel omdat hij door een konijnenpoot een gat in zijn kies opeens had. Dus ik moet hem maar weer eens naar de tandarts sturen geloof ik...
pi_52589627
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:05 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet hoor. Sinds de basisverzekering is iedereen boven de 18 zelfstandig verzekert. En verder kan het wel eens problemen opleveren als je wat claimt als je bij je ouders ingeschreven staat terwijl je wel getrouwd bent en ergens anders woont.
ik ben ook nog via mijn moeder verzekerd hoor, zolang ik studeer kan dat nog... Ik betaal alleen het basispakket en alles wat mijn moeder aanvullend verzekerd is krijg ik gratis erbij..
pi_52590335
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:31 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ben al sinds augustus 2004 niet geweest. Bevalt me eigenlijk prima.
klinkt bekend
zolang ik nergens last van krijg ga ik ook echt niet
pi_52591257
Ik ben alles aan het klaarzetten, wat as zaterdag met de aanhanger naar de stort kan.
We krijgen een nieuwe bank, en de oude moet dus weg, en ik dacht, als we dan toch bezig zijn.
De vader van mijn vriend woonde in de huis, al 20 jaar. En al zijn zooi etc staat hier nog. Wat weg kan.
Zowiezo, alles is oud, en moet opgeknapt worden.
Maar eerst alles weg... En dat gaat zaterdag dan eindelijk gebeuren. Daarna beginnen we langzaam met opknappen

Ik heb gewoon meer dan één slaapkamer vol staan, met vuilniszakken, dozen etc. Echt niet meer normaal gewoon
pi_52591296
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:13 schreef teigan het volgende:

[..]

ik ben ook nog via mijn moeder verzekerd hoor, zolang ik studeer kan dat nog... Ik betaal alleen het basispakket en alles wat mijn moeder aanvullend verzekerd is krijg ik gratis erbij..
Ok! Dat wist ik helemaal niet! Dacht dat je zelfstandig verzekert moest zijn als je zelfstandig woonde en dus niet bij je ouders meeverzekert kan zijn.
Kan me overigens nog steeds voorstellen dat ze dat niet accepteren als je getrouwd bent.

Owja, en naar de tandarts gaan als je pas ergens last van hebt is te laat. Dan is het leed al geschied en is er vaak veel meer nodig dan alleen een reguliere onderhoudsbeurt.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:13:36 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_52591326
Tja, als je getrouwd bent gelden er sowieso al andere regels. Maar als student heb je soms nog voordelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52591635
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:11 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ok! Dat wist ik helemaal niet! Dacht dat je zelfstandig verzekert moest zijn als je zelfstandig woonde en dus niet bij je ouders meeverzekert kan zijn.
Kan me overigens nog steeds voorstellen dat ze dat niet accepteren als je getrouwd bent.

Owja, en naar de tandarts gaan als je pas ergens last van hebt is te laat. Dan is het leed al geschied en is er vaak veel meer nodig dan alleen een reguliere onderhoudsbeurt.
Ik ben nog student, dan maakt het niet uit of ik getrouwd ben of niet, is wel goed uitgezocht door mijn moeder
En inderdaad, basispakket en de aanvullende van mijn ouders er gratis bij.
Maar binnenkort kruip ik wel even in hetzelfde pakket als Maarten, die heeft een niet al te duur, maar wel heel goed pakket.
pi_52591772
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:13 schreef Troel het volgende:
Tja, als je getrouwd bent gelden er sowieso al andere regels. Maar als student heb je soms nog voordelen
Alleen als je student bent onder de 30 jaar
Maar goed, die student van mij staat bij mij ingeschreven op mijn polis.
pi_52591998
Fijn dat het meeviel, Vogue. Je weet het maar nooit he, maar gelukkig was het niet zo erg als verwacht!

En over de tandarts, hoewel ik een erg goed uitziende tandarts heb, is het toch ook niet mijn hobby. Maar één keer per jaar ga ik zeker wel hoor, meestal 1 x per 9 a 10 maanden.
pi_52592091
Ik ga er dus hopelijk vanaf oktober of november uit, en dan moet ik nog even kijken wat voor pakket ik neem.. Maar zover durf ik nog niet vooruit te kijken..

Ik had vandaag een baggerdag qua studie, het schoot niet op, maar wat ik gedaan heb, heb ik net weer teruggekregen met wijzigingen erin, en als ik die veranderd heb, dan kan ik verder met het volgende onderdeel, dan is mijn probleemanalyse namelijk af!
pi_52592581
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:08 schreef freecell het volgende:
Ik ben terug

en ik moet een beugel
Ik heb een beugel, al ruim een jaar, en ik wens je succes met het vinden van een verzekering die het wil vergoeden. Ik heb er iets van 5 afgebeld, en meestal vergoeden ze een beugel t/m 18 jaar, daarna niks (1x heel bot: ja, had u maar een beugel moeten nemen tijdens de puberteit, net als iedereen ). Bij Menzis vergoeden ze het wel, mits je al een jaar volledig tandarts aanvullend verzekerd bent, dus mijn eerste 3/4 jaar wordt waarschijnlijk niet vergoed (declaratieformulier ligt hier klaar voor verzending, dus weet het nog niet zeker) En ja, het is gruwelijk duur, de declaratie is nu ruim 1300 euro.
Ik zal voor je duimen dat de verzekeringen sinds eind 2005 hun polissen ten gunste van een beugel hebben aangepast.

Ow, en ik ben gelukkig niet bang voor de tandarts, ik heb een hele lieve gevonden hier en ga braaf 2x per jaar. Ik moet nu wel een roteind fietsen omdat hij bij mijn oude huis zit, maar ik wil geen andere tandarts.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:05:08 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_52592786
Ja, dat hebben ze. Op het moment dat je nu een volledige tandartspolis hebt, vergoeden ze ook een beugel. Alleen kom je niet meer in zo'n polis als je aan moet geven dat je een beugel moet, en als je het niet aangeeft ben je strafbaar

Maar na 2005 zijn die polissen dus allemaal aangepast
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52593050
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:05 schreef Troel het volgende:
Ja, dat hebben ze. Op het moment dat je nu een volledige tandartspolis hebt, vergoeden ze ook een beugel. Alleen kom je niet meer in zo'n polis als je aan moet geven dat je een beugel moet, en als je het niet aangeeft ben je strafbaar

Ik heb dus eind 2005 rondgebeld omdat al die polissen per 1-1-2006 anders werden, en toen kreeg ik dus vooral afwijzingen, alleen bij menzis niet, maar dan met de opmerking dat ik al een jaar aanvullend tandarts moest hebben en dat had ik niet. Omdat ik al bij Menzis zat en omdat zij de eerste waren die zeiden dat ze het gingen vergoeden ben ik daar maar gebleven, dus misschien heb ik gewoon pech gehad en precies de verkeerde gebeld.
Gelukkig moest ik geen beugel, maar vroeg ik er vrijwillig om, dus hoefde niks aan te geven.
pi_52593580
net les 4 van evy gelopen
had er eigenlijk geen zin in maar als je dan bezig bent is het toch wel lekker
mijn nieuwe schoenen lopen lekker
ik moet alleen de volgende keer wel harder lopen want nu ging het echt te makkelijk geen moment buiten adem geweest (ik weet dat dat ook de bedoeling is maar aan het eind mag het toch wel ff zwaar zijn vind ik)
pi_52593777
Net met frisse tegenzin les 6 van Evy uitgelopen. Verschrikkelijk plakkerig weer hier. Pfffff.
De tegenzin kwam voort uit mijn knieën die nu nog meer pijn doen. Als ze overmorgen nog steeds pijn doen, ga ik eerst weer op mijn oude schoenen lopen en dan 1 keer per week oid op de nieuwe om wat te wennen aan de andere stand van mijn benen.
pi_52593819
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:35 schreef freecell het volgende:
Net met frisse tegenzin les 6 van Evy uitgelopen. Verschrikkelijk plakkerig weer hier. Pfffff.
De tegenzin kwam voort uit mijn knieën die nu nog meer pijn doen. Als ze overmorgen nog steeds pijn doen, ga ik eerst weer op mijn oude schoenen lopen en dan 1 keer per week oid op de nieuwe om wat te wennen aan de andere stand van mijn benen.
wanneer kreeg je last?
ik heb nu net dus op nieuwe schoenen gelopen en heb nu nog nergens last van
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 augustus 2007 @ 16:42:27 #194
13151 crew  Rewimo
pi_52593989
Overigens, als je aangifte inkomstenbelasting moet doen, dan kun je de kosten voor een beugel opvoeren als je ze niet terugkrijgt van de verzekering Net als WLS-ers hun dieetkosten en ziektekosten (chronische ziekte) kunnen opvoeren als bijzondere ziektekosten. Dit geldt voor alle buitengewone ziektekosten èn voor de premies voor basis- en aanvullende ziektekostenverzekering. Iedereen die zelf premie betaalt kan de kosten voor de premie dus aftrekken. Alleen geldt er wel een drempelbedrag.

Zie ook hier: http://www.belastingdienst.nl/particulier/gezondheidenaftrek/
pi_52594238
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:42 schreef Rewimo het volgende:
Overigens, als je aangifte inkomstenbelasting moet doen, dan kun je de kosten voor een beugel opvoeren als je ze niet terugkrijgt van de verzekering Net als WLS-ers hun dieetkosten en ziektekosten (chronische ziekte) kunnen opvoeren als bijzondere ziektekosten. Dit geldt voor alle buitengewone ziektekosten èn voor de premies voor basis- en aanvullende ziektekostenverzekering. Iedereen die zelf premie betaalt kan de kosten voor de premie dus aftrekken. Alleen geldt er wel een drempelbedrag.

Aha!
Maar mijn beugel hoeft maar voor een maand of 4, even één onwillige tand weer terug in het gareel drukken en dan stangetje er achterlangs. Volgens de tandarts was het in totaal maximaal 350 euro. Ik vermoed dat de verzekering daar niet heel moeilijk over doet.
pi_52594254
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

wanneer kreeg je last?
ik heb nu net dus op nieuwe schoenen gelopen en heb nu nog nergens last van
Tijdens het lopen nog niet echt, maar vooral de dag er na. En vandaag dus tijdens het lopen.
pi_52594312
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Tijdens het lopen nog niet echt, maar vooral de dag er na. En vandaag dus tijdens het lopen.
hmm ben benieuwd hoe ik me morgen voel dan
pi_52594718
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:42 schreef Rewimo het volgende:

Alleen jammer dat ik nog student ben, en dus met mijn baantjes onder de belastingvrije voet blijf en alles sowieso terugkrijg.
Misschien via een constructie met mijn ouders oid, iig bedankt voor de tip
pi_52594801
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:05 schreef Troel het volgende:

Dit doet me denken aan de fertiliteitskliniek waar ik meegelopen heb (jaja, rare gedachtenkronkel, maar het wordt zo duidelijk ). Als je daar naartoe belde voor een afspraak dan kon je pas een afspraak krijgen als je eerst je verzekering helemaal geregeld had. Als je namelijk een afspraak had kon je vaak niet meer van verzekering wisselen voor het onvruchtbaarheidsgedeelte. Eigenlijk had die tandarts ook eerst moeten aangeven dat je bij je verzekering moest gaan informeren en dat je pas daarna een afspraak zou moeten maken bij een orthodontist. Niet eerder en hij moet ook niet al eerder een verwijsbrief oid schrijven. Maar ik zag al dat het om hoogstens 350 euro gaat, dus misschien is dat wel een heel andere situatie

En omearos, wat een botte telefonist die dat zei dat je dan maar in je puberteit een beugel ha dmoeten nemen
pi_52594999
Zo, ik heb net ook nog even hardgelopen, ik heb de hele middag gewacht op mensen die zeggen dat ik niet thuis was, en toen ik keek wat voor weer eraan kwam ben ik maar snel weggegaan..

Ik ben nu iig weer voor de regen thuis, en ben toch nog even goed sportief geweest..
Maar ik zweet echt op elke plekje van mijn lijf nu..

Ben jij eigenlijk ooit nog begonnen met hardlopen Isa? Of wacht je nog even tot je gewicht wat lager is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')