Volgens mij kan dat niet hoor. Sinds de basisverzekering is iedereen boven de 18 zelfstandig verzekert. En verder kan het wel eens problemen opleveren als je wat claimt als je bij je ouders ingeschreven staat terwijl je wel getrouwd bent en ergens anders woont.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik weet eht van mezelf dus niet
Wij hebben álles zelf, maar ik ben nog steeds bij mijn ouders verzekerd
Even uitzoeken, want een beugel zelf betalen is niet lollig. Het kán trouwens wel, maar tis niet leuk.
Het ziekenfonds bestaat al een tijdje niet meerquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:34 schreef ymme het volgende:
Als je een jaar niet geweest bent, lig je toch uit het ziekenfonds met je tandarts verzekering?
ik ben ook nog via mijn moeder verzekerd hoor, zolang ik studeer kan dat nog... Ik betaal alleen het basispakket en alles wat mijn moeder aanvullend verzekerd is krijg ik gratis erbij..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet hoor. Sinds de basisverzekering is iedereen boven de 18 zelfstandig verzekert. En verder kan het wel eens problemen opleveren als je wat claimt als je bij je ouders ingeschreven staat terwijl je wel getrouwd bent en ergens anders woont.
klinkt bekendquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ben al sinds augustus 2004 niet geweest.Bevalt me eigenlijk prima.
![]()
Ok! Dat wist ik helemaal niet!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:13 schreef teigan het volgende:
[..]
ik ben ook nog via mijn moeder verzekerd hoor, zolang ik studeer kan dat nog... Ik betaal alleen het basispakket en alles wat mijn moeder aanvullend verzekerd is krijg ik gratis erbij..
Ik ben nog student, dan maakt het niet uit of ik getrouwd ben of niet, is wel goed uitgezocht door mijn moederquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:11 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ok! Dat wist ik helemaal niet!Dacht dat je zelfstandig verzekert moest zijn als je zelfstandig woonde en dus niet bij je ouders meeverzekert kan zijn.
Kan me overigens nog steeds voorstellen dat ze dat niet accepteren als je getrouwd bent.
Owja, en naar de tandarts gaan als je pas ergens last van hebt is te laat. Dan is het leed al geschied en is er vaak veel meer nodig dan alleen een reguliere onderhoudsbeurt.![]()
Alleen als je student bent onder de 30 jaarquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:13 schreef Troel het volgende:
Tja, als je getrouwd bent gelden er sowieso al andere regels. Maar als student heb je soms nog voordelen
Ik heb een beugel, al ruim een jaar, en ik wens je succes met het vinden van een verzekering die het wil vergoeden. Ik heb er iets van 5 afgebeld, en meestal vergoeden ze een beugel t/m 18 jaar, daarna niks (1x heel bot: ja, had u maar een beugel moeten nemen tijdens de puberteit, net als iedereenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:08 schreef freecell het volgende:
Ik ben terug
Tandsteen is weer weg, voelt altijd even raar.
Bij Maarten nieuwe afspraak voor 1 gaatje en het verwijderen van een totaal holle verstandskiesEn nee, hij heeft er geen last van
en ik moet een beugel![]()
Ik heb dus eind 2005 rondgebeld omdat al die polissen per 1-1-2006 anders werden, en toen kreeg ik dus vooral afwijzingen, alleen bij menzis niet, maar dan met de opmerking dat ik al een jaar aanvullend tandarts moest hebben en dat had ik niet. Omdat ik al bij Menzis zat en omdat zij de eerste waren die zeiden dat ze het gingen vergoeden ben ik daar maar gebleven, dus misschien heb ik gewoon pech gehad en precies de verkeerde gebeld.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:05 schreef Troel het volgende:
Ja, dat hebben ze. Op het moment dat je nu een volledige tandartspolis hebt, vergoeden ze ook een beugel. Alleen kom je niet meer in zo'n polis als je aan moet geven dat je een beugel moet, en als je het niet aangeeft ben je strafbaar
Maar na 2005 zijn die polissen dus allemaal aangepast
wanneer kreeg je last?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:35 schreef freecell het volgende:
Net met frisse tegenzin les 6 van Evy uitgelopen. Verschrikkelijk plakkerig weer hier. Pfffff.
De tegenzin kwam voort uit mijn knieën die nu nog meer pijn doen. Als ze overmorgen nog steeds pijn doen, ga ik eerst weer op mijn oude schoenen lopen en dan 1 keer per week oid op de nieuwe om wat te wennen aan de andere stand van mijn benen.
Aha!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:42 schreef Rewimo het volgende:
Overigens, als je aangifte inkomstenbelasting moet doen, dan kun je de kosten voor een beugel opvoeren als je ze niet terugkrijgt van de verzekeringNet als WLS-ers hun dieetkosten en ziektekosten (chronische ziekte) kunnen opvoeren als bijzondere ziektekosten. Dit geldt voor alle buitengewone ziektekosten èn voor de premies voor basis- en aanvullende ziektekostenverzekering. Iedereen die zelf premie betaalt kan de kosten voor de premie dus aftrekken. Alleen geldt er wel een drempelbedrag.
Zie ook hier: http://www.belastingdienst.nl/particulier/gezondheidenaftrek/
Tijdens het lopen nog niet echt, maar vooral de dag er na. En vandaag dus tijdens het lopen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wanneer kreeg je last?
ik heb nu net dus op nieuwe schoenen gelopen en heb nu nog nergens last van
hmm ben benieuwd hoe ik me morgen voel danquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Tijdens het lopen nog niet echt, maar vooral de dag er na. En vandaag dus tijdens het lopen.
Alleen jammer dat ik nog student ben, en dus met mijn baantjes onder de belastingvrije voet blijf en alles sowieso terugkrijg.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:42 schreef Rewimo het volgende:
Overigens, als je aangifte inkomstenbelasting moet doen, dan kun je de kosten voor een beugel opvoeren als je ze niet terugkrijgt van de verzekeringNet als WLS-ers hun dieetkosten en ziektekosten (chronische ziekte) kunnen opvoeren als bijzondere ziektekosten. Dit geldt voor alle buitengewone ziektekosten èn voor de premies voor basis- en aanvullende ziektekostenverzekering. Iedereen die zelf premie betaalt kan de kosten voor de premie dus aftrekken. Alleen geldt er wel een drempelbedrag.
Zie ook hier: http://www.belastingdienst.nl/particulier/gezondheidenaftrek/
Dit doet me denken aan de fertiliteitskliniek waar ik meegelopen heb (jaja, rare gedachtenkronkel, maar het wordt zo duidelijkquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:05 schreef Troel het volgende:
Ja, dat hebben ze. Op het moment dat je nu een volledige tandartspolis hebt, vergoeden ze ook een beugel. Alleen kom je niet meer in zo'n polis als je aan moet geven dat je een beugel moet, en als je het niet aangeeft ben je strafbaar
Maar na 2005 zijn die polissen dus allemaal aangepast
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |