abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_52330675
Nadat het eerste topic over King Crimson er zes(!) jaar over heeft gedaan om vol te raken is het tijd voor deel 2. Nu met een heuse OP!

King Crimson ontstaat in 1969 uit het trio Giles, Giles & Fripp. Bassist Peter Giles geeft er de brui aan en samen met blazer/zanger Ian McDonald, zanger/bassist Greg Lake (die Peter Giles vervangt) en tekstschrijver Peter Sinfield vormen drummer Michael Giles en gitarist Robert Fripp King Crimson. Ze maken 1 album, het legendarische In The Court Of The Crimson King, een van de allereerste progressieve rock albums en een voorbode van compromisloze en grensverleggende stijl van King Crimson.

Tijdens opnames voor het nieuwe album In The Wake Of Poseidon is de band alweer uit elkaar aan het vallen (en zeker niet voor de laatste keer!). McDonald en Giles nemen samen een album op en Greg Lake heeft er ook geen zin meer in en vormt Emerson, Lake & Palmer. In een rommelige periode met veel personeelswisselingen (oa Mel Collins, Keith Tippet en Gordon Haskell) en een even rommelig album, Lizard, lijkt er in '71 weer een stabiele formatie te zijn met Ian Wallace op drums, Boz Burell op bas/zang, Mel Collins op toeters en de onvermijdelijke Robert Fripp. De band toert uitgebreid door Europa en de VS en nemen 1 album op, Islands. Maar ook deze samenstelling houdt niet lang stand, in '72 houdt King Crimson op te bestaan.

Niet veel later blaast Fripp de band weer nieuw leven in. Bassist/zanger John Wetton, drummer Bill Bruford, violist David Cross en percussionist Jamie Muir vormen samen met Fripp een van de succesvolste incarnaties van de band. Na een paar optredens en de opnamen voor het "debuut"album Larks'Tongues In Aspic verlaat Muir de band en de rest tourt bijna een jaar onafgebroken. Tussendoor komt ook nog Starless And Bible Back uit, dat bijna geheel uit zorgvuldig opgepoetste liveopnames bestaat. King Crimson staat ondertussen bekend als een waar live-beest. Ze staan bekend om de improvisaties en de ongenadig hard spelende rime sectie. Zo hard dat tijdens de VS tour in '74 David Cross besluit om te stoppen, hij komt met z'n viool niet meer over het lawaai heen. De band neemt in '74 Red op, een geweldig album maar de zwanenzang voor King Crimson. Fripp heeft er genoeg van en trekt de stekker eruit...

Robert Fripp trekt zich geheel terug uit de muziekwereld, zelfs uit het sociale leven, totdat hij aan het einde van de jaren '70 weer langzaam z'n entree maakt. Na sessiewerk en als producer (oa bij Talking Heads, David Bowie en Peter Gabriel) maakt hij in '79 een soloalbum, Exposure, en vormt hij daarna The League Of Gentlemen. In '81 besluit hij tot een een terugkeer in de, zoals hij het zelf noemt, de eredivisie van de popmuziek en vormt de band Discipline. De band bestaat verder uit oudgediende Bill Bruford, gitarist/zanger Adrian Belew en bassist Tony Levin. De eerste optredens worden lyrisch door fans en pers ontvangen en na een visioen (!) hernoemt Fripp de band tot King Crimson. Het eerste album heet nog wel Discipline en is een bonte mengeling van rock, jazz, wereldmuziek, en minimal music zoals Steve Reich. Ook nu is Crimson een live-act van formaat, maar het opnemen van nieuw materiaal gaat een stuk moeilijker. In '82 verschijnt Beat en in '84, na een aantal zeer moeizaam verlopen sessies Three Of A Perfect Pair. De band tourt nog een keer door Japan en Noord Amerika en dan is voor Fripp de koek op. Voor de derde maal maakt hij een einde aan King Crimson.

Fripp gaat zich bezig houden met Guitar Craft, een soort zweverige masterclass in gitaarspelen maar maakt voor zichzelf een belofte dat Crimson halverwege de jaren '90 weer zal verschijnen. Ook doet hij weer regelmatig sessiewerk, o.a. voor David Sylvian en het is Sylvian die hij in '91 vraagt als zanger voor het nog te heroprichten King Crimson. Sylvian bedankt voor de eer, de twee nemen nog wel een album op en ondernemen een tour met in de band twee leden van het toekomstige Crimson, drummer Pat Mastellotto en bassist Trey Gunn. In 1994 acht Fripp de tijd rijp en King Crimson verschijnt als het zgn. dubbeltrio: Twee drummers, twee bassisten en twee gitaristen. De band bestaat uit de "Discipline"-samenstelling en de twee eerder genoemde Gunn en Mastellotto. In '95 verschijnt THRAK en is een combinatie van de stijl uit de jaren '70 met die van de jaren '80.
Om nieuwe inspiratie op te doen splitst de band zich tussen '97 en '00 in verschillende subgroepjes, de ProjeKcts. Bruford is dan al vertrokken, hij kan zich niet vinden in de electronisch getinte koers die Fripp wil volgen en Levin heeft geen zin om te wachten totdat Fripp weer eens zin heeft en wordt in de wachtkamer gezet. Het overgebleven kwartet
maakt in '00 The ConstruKction Of Light en in '03 The Power To Believe.


En hoe staat het in het heden? Wat is de toekomst van King Crimson? Dat is allemaal een beetje onduidelijk. Trey Gunn heeft de band ondertussen verlaten, Fripp maakt er geen geheim van dat hij een hekel heeft aan touren en is voornamelijk bezig oud materiaal te recyclen. Wel zijn er begin 2007 oefensessies geweest met Fripp, Belew, Levin en Mastelloto. Ook duikt af en toe 2008 op als datum voor een nieuw album. De toekomst zal het uitwijzen...

Een uitgebreide discografie is hier te vinden, nieuws van het Crimson front hier en tot slot nog een mooi onoverzichtelijk plaatje met alle bandleden ooit:

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_52330754
dat zijn inderdaad heel wat bandleden ....
pi_52330889
In The Court Of The Crimson King en The Wake Of Poseidon blijven toch de beste imho
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_52330943
Mijn favorieten zijn trouwens Discipline/Beat/Three Of A Perfect Pair.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_52331097
Ik heb nog een dvd van ze maar die ben ik kwijt..
Verder is en blijft In The Court of the Crimson King een geniaal album, en vind ik het latere werk (Beat bijv.) toch net iets té eighties.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:16:03 #6
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_52331128
Echt puur toeval, dat ik vandaag net mn hele King Crimson collectie in mn lijst op de shuffle heb gezet. Eén van de weinige bands die zich echt het recht heeft verworven zich "progressief" te noemen denk ik. Mooiste nummer vind ik nog altijd 21st century schizoid man. Hoewel Lizard er ook mag zijn. Starless and the bible back vind ik daarentegen een wat minder geslaagd album
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:17:29 #7
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_52331170
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:15 schreef BeRightBack het volgende:
Ik heb nog een dvd van ze maar die ben ik kwijt..
Verder is en blijft In The Court of the Crimson King een geniaal album, en vind ik het latere werk (Beat bijv.) toch net iets té eighties.
Net iets te ethisch? Wat bedoel je nou man?

pi_52331755
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:17 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Net iets te ethisch? Wat bedoel je nou man?

Eighties, 80's, De jaren 80. het typerende jaren 80 snare geluid etc.
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:17:18 #9
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_52333020
Ja k snap het maar dat was dus eens een keer wat ik echt verstond en ik zat die gast maar aan te kijken van eh: wat moet je nou met je "die muziek is echt ethisch"
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:29:44 #10
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_52333392
Mooie openingspost MuadDib
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:16 schreef wallofdolls het volgende:
Starless and the bible back vind ik daarentegen een wat minder geslaagd album.
Ik vind hem duidelijk minder dan de voorganger ( Larks' Tongues in Aspic ) en opvolger ( Red ). Vooral al die instrumentale impovisaties werken niet echt lekker op S&BB , hoewel Trio natuurlijk wel een klassieker is. Op zich is het idee van het opnemen van impovisaties op de studio-albums prima , maar er zijn albums waarbij het beter werkt. Improvisaties als Providence, Requiem en When I Say Stop, Continue doen het veel beter tussen de studio-opnames.

Op S&BB slaat de balans een beetje te veel door naar de losse improvisaties. De rest van het album is wel weer erg goed overigens, Fracture is toch wel een van de mooiste nummers die ze ooit gemaakt hebben.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_52333484
Mooie OP.

Het is moeilijk een favoriet King Crimson-album aan te wijzen. Maar alhoewel ik ze nog steeds niet allemaal gehoord heb, denk ik dat ik Red één van de betere werken vind.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:39:26 #12
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_52335379
Van www.dgmlive.com zijn een groot aantal concerten van Crimson / Fripp te downloaden. Een klein aantal daarvan is gratis , zie onderstaande lijstje. Van de overige concerten zijn soms gratis lossen nummers te downloaden. Even registreren is denk ik wel nodig.


Concert uit 1982:
http://www.dgmlive.com/archive.htm?artist=6&show=519


Projekct 6 :
http://www.dgmlive.com/archive.htm?artist=23&show=1164&member=&entry=


Fripp solo
http://www.dgmlive.com/archive.htm?artist=14&show=1167&member=&entry=

Bill & Pat
http://www.dgmlive.com/archive.htm?artist=8&show=1168&member=&entry=

Fripp & LCG 2007
http://www.dgmlive.com/archive.htm?artist=14&show=1173&member=&entry=
http://www.dgmlive.com/archive.htm?artist=14&show=1156&member=&entry=
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_52341128
Ze hebben ondertussen al een aanzienlijke live data-base bij DGMlive, ik heb er ook een aantal gedownload, al moet ik bekennen dat ik soms het gevoel heb vooral de kas van Fripp te spekken. Maar ja, live zijn ze nog zoveel spannender dan in de studio, muzikaal gezien is het wel de moeite waard. Net als de uitgaven van de Collector's Club.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:02:36 #14
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_52356434
Ik begin een beetje achter te lopen bij de Collector's Club, ik heb "alleen maar" de eerste 29 cd's. Binnenkort de rest ook maar eens kopen.

De neiging om alles van Fripp & Crimson compleet in de kast te hebben staan ben ik wel een beetje aan het kwijtraken eigenlijk. Vooral al die downloads laat ik tot nu toe een beetje aan me voorbij gaan - hoewel er best interessante dingen tussen zitten. Vooral die Projekct muziek blijkt wel erg boeiend, en de moeite waard om veel verschillende concerten van te hebben. Vooral P3 en P4 blijven leuk.

De keuze voor de club cd's vind ik ook steeds minder gelukkig eigenlijk. We hebben nu 7 concerten van de island/earthbound tour , maar nog helemaal niks van de 2003 Power to Believe tour (behalve dan EleKtrik - maar dat was niet echt een club release, en bovendien precies het zelfde concert als op de dvd ). Wat meer van de 2001 tour zou ik ook wel erg leuk vinden (Dangerous Curves/Level Five/eleKtriK/Virtuous Circle/The Deception Of The Thrush en dat soort werk ).

En mooi dat Exposure nu weer eens netjes is uitgegeven , maar waar blijft de rest van het jaren 1980/81 werk ?

Dat ene nummer van Projekct 6 dat ik tot nu toe gehoord heb klinkt wel erg lekker trouwens

[ Bericht 0% gewijzigd door fripper op 14-08-2007 13:19:33 ]
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_52386294
Hoi,
Ik ben nog niet zolang lid op dit forum en ben nog een beetje aan het rondkijken :0
Kwam dus net dit topic tegen.

Een goede vriend van mij speelt in de David Cross Band en heeft nadat hij recent zijn eerste solo cd heeft uitgebracht aan het nummer Red van King Crimson gewerkt. met toestemming van Fripp (zodat daar geen misverstanden over bestaan) Clarkies nummer heet Purple.
Het is heel andere muziek en ik ben heel benieuwd naar de reactie hierop van Crimson fans.

Jullie kunnen het hier http://www.paul-clark.com/pages/music.htm . vinden.

Ben heel benieuwd naar jullie commentaar goed of slecht
pi_52394530
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:43 schreef Maire het volgende:
Ben heel benieuwd naar jullie commentaar goed of slecht
Niet slecht, maar ook niet goed :p

het is best goed gespeeld, maar het komt op mij nogal log over, teveel metal-achtig. Terwijl het origineel zowel snoeihard is maar ook iets frivools heeft. Maar paulClark zegt het gelukkig zelf ook al: niemand kan aan Robert Fripp tippen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_52401759
Fair enough Clarky is een shredder vandaar dat metal-achtige.. het is dan ook een andere muziek stijl... desondanks is Clarky een grote fan van Fripp.
Bedankt voor je commentaar....
pi_52458502
Ik weet niet of ik dit filmpje al eens in het vorige topic gepost heb, maar het is goed genoeg voor een tweede keer. Hulde voor de Twang Bar King!

http://www.youtube.com/watch?v=2u0ELcOSG4w
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:52:38 #19
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_52473393
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:43 schreef Maire het volgende:
Hoi,
Ik ben nog niet zolang lid op dit forum en ben nog een beetje aan het rondkijken :0
Kwam dus net dit topic tegen.

Een goede vriend van mij speelt in de David Cross Band en heeft nadat hij recent zijn eerste solo cd heeft uitgebracht aan het nummer Red van King Crimson gewerkt. met toestemming van Fripp (zodat daar geen misverstanden over bestaan) Clarkies nummer heet Purple.
Het is heel andere muziek en ik ben heel benieuwd naar de reactie hierop van Crimson fans.

Jullie kunnen het hier http://www.paul-clark.com/pages/music.htm . vinden.

Ben heel benieuwd naar jullie commentaar goed of slecht
Voor iets met dat zompige metalgeluid heeft het wel wat. Maar dat geluid is ook meteen waar ik totaal niet van houd. Weet je wel, t is net alsof dat plectrum aan de snaren vast blijft plakken. Terwijl rock juist op zn lekkerst is op het scherpst van de snede (zoals in het origineel). Nu snap ik sowieso niet waarom metal, toch zo genoemd om zn uiterst schelle scherpe 'metalen' geluid, in zulke lage stemmingen wordt gespeeld, maar dat is weer n andere discussie.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:54:58 #20
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_52473428
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:18 schreef MuadDib het volgende:
Ik weet niet of ik dit filmpje al eens in het vorige topic gepost heb, maar het is goed genoeg voor een tweede keer. Hulde voor de Twang Bar King!

http://www.youtube.com/watch?v=2u0ELcOSG4w
'k Had m nog niet gezien, maar ik vind 'm erg goed.

Offtopic: Moet je zien wat ik in de related music dan weer vind
http://www.youtube.com/watch?v=SVIKF03KkVM&mode=related&search=

[ Bericht 18% gewijzigd door wallofdolls op 18-08-2007 11:02:36 ]
pi_52473764
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:54 schreef wallofdolls het volgende:
Offtopic: Moet je zien wat ik in de related music dan weer vind
http://www.youtube.com/watch?v=SVIKF03KkVM&mode=related&search=


niks offtopic: Belew speelt mee en Daid Byrne heeft wel eens iets gedaan met Fripp (Under Heavy Manners)
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:35:56 #22
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_52474137
Leuk inderdaad
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_53459503
Ik heb zojuist USA binnengekregen, is zien of dat album me kan vermaken, met de tracks erop is iig niks mis.

1. Walk on ... No Pussyfooting
2. Larks' Tongues in Aspic Part II
3. Lament
4. Exiles
5. Asbury Park
6. Easy Money
7. 21st Century Schizoid Man
8. Fracture
9. Starless

Van de verschillende line-ups vind ik de Fripp/Bruford/Wetton/Cross/Muir line-up over het algemeen wel het beste. De daaropvolgende line-ups kunnen mij eigenlijk totaal niet boeien. Die daarvoor juist wel weer, maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat dat gewoon naar de jaren '70 klinkt.
Burning bridges gives you so much more
pi_53465449
Laatst was ik aan het luisteren naar In The Court of the Crimson King, en het viel me op dat moonchild me enigszins stoort. Het begin is goed maar die lange stiltes storen me eigenlijk wel een beetje. Ik vind dit echt jammer aangezien de rest zeer goed is.
Larks' Tongues In Aspic, Part One heeft het ook op het einde, maar dan gelukkig zeer kort.

Waarschijnlijk ben ik zeer onproggy ofzo, maar ik had graag geweten wie deze stukken wel weet te appreciëren, wie vindt het een meerwaarde voor het album?
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:55:05 #25
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_53468031
In 1991 is er een mooie verzamelbox van KC verschenen : Frame by Frame. Meneer Fripp heeft daar flink het mes in een aantal stukken gezet : Moonchild stopt na 2:26 , en LTiA 1 is ruim 2 1/2 minuut ingekort. Blijkbaar kon Fripp dat geneuzel in Moonchild ook niet meer aanhoren.

Wat Moonchild betreft ben ik het wel met je eens, LTiA 1 stoort me verder niet ...

Wat ik wel ernstig vind is dat op die zelfde box ook Fracture en Starless ernstig zijn verminkt ....
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:04:03 #26
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_53474449
Ik vind het echt heerlijk. Kijk ehm, van mij hoeft muziek niet per se eh....geluidskunst mag ook zeg maar. Een liedje is natuurlijk wel de norm, maar lekker op elkaar volgende geluiden zijn ook best te luisteren. En dit vind ik zoiets, wat niet echt een liedje is maar toch wel lekker is voor er even tussendoor.

Ik vraag me juist af: waarom moet alles wat muziek is per se in de vorm van een liedje zijn? En waarom zorgt muziek (of geluid) met zo min mogelijk hooks altijd voor desinteresse...

Nu lijk ik meteen iemand die geilt op gefreak, maar ik ben teveel gehecht aan de mainstream om dat ook echt te zijn
  woensdag 26 september 2007 @ 05:56:12 #27
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_53478562
Oh, maar King Crimson heeft ontzettend veel "ongestruktureerd gefreak" dat ik wel prachtig vind.
Het probleem met Moonchild is naar mijn mening dat het de "flow" van het album verstoort - het past niet lekker tussen de rest.

Een album als THRaKaTTaK vind ik bijvoorbeeld wel weer erg leuk ; 50 minuten alleen maar improvisaties , geneuzel en gefreak - ik hoor dat graag
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  woensdag 26 september 2007 @ 05:58:37 #28
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53478563
Laatst 'three of a perfect pair' op LP gehaald.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  Redactie Frontpage donderdag 27 september 2007 @ 17:26:08 #29
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53521166
quote:
Op woensdag 26 september 2007 05:56 schreef fripper het volgende:
Oh, maar King Crimson heeft ontzettend veel "ongestruktureerd gefreak" dat ik wel prachtig vind.
Het probleem met Moonchild is naar mijn mening dat het de "flow" van het album verstoort - het past niet lekker tussen de rest.

Een album als THRaKaTTaK vind ik bijvoorbeeld wel weer erg leuk ; 50 minuten alleen maar improvisaties , geneuzel en gefreak - ik hoor dat graag
Helemaal mee eens, maar dat was toch vooral omdat ze niet genoeg repetoire hadden? Zelf heb ik vooral veel met het album Red en USA.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53521429
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:26 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar dat was toch vooral omdat ze niet genoeg repetoire hadden? Zelf heb ik vooral veel met het album Red en USA.
Mja, ze moeten de 40 minuten wel inklokken he.

USA bevalt me trouwens heel goed, alles is goed uitgevoerd over het algemeen(hoewel Lake Schizoid Man nog altijd beter zingt, getuige van het Epitath album dat ik hier heb liggen).
Burning bridges gives you so much more
  Redactie Frontpage donderdag 27 september 2007 @ 17:41:16 #31
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53521611
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:35 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Mja, ze moeten de 40 minuten wel inklokken he.

USA bevalt me trouwens heel goed, alles is goed uitgevoerd over het algemeen(hoewel Lake Schizoid Man nog altijd beter zingt, getuige van het Epitath album dat ik hier heb liggen).
De Schizoid versie op USA vind ik persoonlijk echt de beste!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53564657
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

De Schizoid versie op USA vind ik persoonlijk echt de beste!
Mwah, ik mis daarbij ook een saxofoon, wat het nummer echt wel maakt.
Burning bridges gives you so much more
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:15:33 #33
167213 SacrificedSons
Zeitler Und Winkelmann Player
pi_53565921
Tony Levin
LTE
  zaterdag 29 september 2007 @ 15:56:21 #34
136283 knars
Teethgrinder
pi_53569341
Ik vind Moonchild juist wel erg prettig om naar te luisteren. Snel het volume van je platenspeler wat opschroeven, lekker wegdrijven op het geluid en dan ineens knalt In the Court of the Crimson King er snoeihard in. Heerlijke overgang!
pi_53643487
In een interview met drummer Pat Mastellott0 heeft hij het over "rehearsals" in 2008, gevolgd door enkele optredens (enkel VS) en een tweede drummer!
Op het forum van DGMhttp://www.dgmlive.con wordt al druk gespeculeerd wie dat zou kunnen zijn:
Bill Bruford (lijkt mij uitgesloten)
Bill Rieflin
Eric Slick (speelt nu met Adrian Belew)
Jerry Marotta
Gavin Anderson
Danny Carey

Dit wordt met spanning door MuadDib gevolgd!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:57:57 #36
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_53644487
... of Matt Chamberlain, die met Fripp en Rieflin in Slow Music heeft gespeeld.

Maar ik heb eigenlijk ook geen idee ; Bruford lijkt me inderdaad uitermate onwaarschijnlijk.

Eric Slick heb ik vorig jaar gezien bij Belew, prima drummer. Zou ik een goede optie vinden. Maar Jerry Marotta lijkt me waarschijnlijker, ook gezien de "In fact I'm sure you know the 5th man too " .
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:20:41 #37
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53644989
Eric Slick is fantastisch maar misschien iets te jong nog voor zoiets als Crimson? Ik zeg dat heel voorzichtig hoor...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53645463
plus het feit dat het waarschijnlijk niet enkel gaat om het reproducren op het podium, er zal ook wel wat compositorisch worden verwacht. Ik vraag me af of Eric Slick daar al toe in staat is.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:41:32 #39
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53645512
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:39 schreef MuadDib het volgende:
plus het feit dat het waarschijnlijk niet enkel gaat om het reproducren op het podium, er zal ook wel wat compositorisch worden verwacht. Ik vraag me af of Eric Slick daar al toe in staat is.
Jup, das eigenlijk wat ik bedoelde
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53651532
Mijn complimenten voor de OP!

Deze week mijn King Crimson platen weer eens afgestoft, blijft heerlijke muziek.

The Court of the Crimson King blijft mijn favoriet, maar Three of a perfect pair is ook geweldig.
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:09:51 #41
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_54250591
Trey Gunn zit tegenwoordig in een band met Eddie Jobson : UKZ.
Ben benieuwd.

http://www.ukzband.com/
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:39:27 #42
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_54251225
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:09 schreef fripper het volgende:
Trey Gunn zit tegenwoordig in een band met Eddie Jobson : UKZ.
Ben benieuwd.

http://www.ukzband.com/
En hij doet mee met dat nieuwe project van MJK, Puscifer.

En hij toert (toerde?) met TU.

En KTU neemt weer een nieuw album op.

Neemt die man nooit pauze?
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:47:34 #43
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_54251427
Om even de "Moonchild"-discussie opnieuw op gang te brengen...
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:56 schreef knars het volgende:
Ik vind Moonchild juist wel erg prettig om naar te luisteren. Snel het volume van je platenspeler wat opschroeven, lekker wegdrijven op het geluid en dan ineens knalt In the Court of the Crimson King er snoeihard in. Heerlijke overgang!
... Dat dus. Overigens kon ik het nummer pas waarderen nadat ik Dialogue van Bobby Hutcherson had gehoord & eveneens begon te waarderen - de vrije improvs op dat album, vooral het titelnummer, deden mij daar vrij snel aan denken.
pi_54258339
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Eric Slick is fantastisch maar misschien iets te jong nog voor zoiets als Crimson? Ik zeg dat heel voorzichtig hoor...
Zou tof zijn geweest. Hij zou het namelijk wél kunnen.

Maar op zijn moeder's weblog (Robin Slick), staat hetvolgende:
quote:
Good grief, for the last time, he is not the 5th "Beatle" in King Crimson. As Adrian succinctly said in his blog: ERIC IS MINE. No offense to Robert Fripp, but I kinda wish he'd spill the beans already because some of the speculation has not been all that nice and in all fairness, enough time has passed and the natives are getting restless ha ha.
Lijkt me vrij duidelijke taal
pi_54373169
Robert Fripp houdt nog steeds niet van fotograferende toeschouwers, in dit geval tijdens een optreden van "The League of Crafty Guitarists"


Photography redux/Albany
:: Posted by JSedula1 on November 04, 2007


Hello All --

I feel compelled to write about my experience last night at the LCG show in Albany, in an effort to posit an alternative method to dealing with basement-dwelling bozos.

At the beginning of the show, as is customary, an announcement was made, in several languages, asking the audience not to engage in photography or recording, with the wishes of the performers made unambiguously clear.

At some point during the opening piece, RF spotted a guy in one of the back rows taking a picture. RF unplugged his guitar, and with it in hand, left the stage, ascended the steps to the back of the venue, pointed the guy out, and had him tossed. RF then returned to the stage, asked the Crafties to rise, and all of them left the stage.

A few minutes later, RF returned to the stage to explain in detail that the performers, as well as the audience, need a "good beginning" to the show, reminded the crowd about the social contract between performers and artists (or to be more precise, these performers and this audience), and asked the crowd if "we would like to start again," to which the audience responded enthusiastically.

However, to this audient at least, a "new beginning" was not possible -- the entire performance had been irrevocably altered. The incident presided over the rest of the show like an 800 pound gorilla. We, the audience, were distracted and anxious, RF was clearly annoyed, and at least 2 of the Crafties looked visibly shaken/upset.



Ik vraag me toch af: als ik een toeschouwer was zou ik dan kwaad zijn op die fotograaf die zich niet aan de regels houdt of op Fripp die een wel heel extreem fotofobisch gedrag vertoont...

[ Bericht 42% gewijzigd door MuadDib op 05-11-2007 16:21:06 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_54388895
quote:
Op maandag 5 november 2007 08:32 schreef MuadDib het volgende:


Photography redux/Albany
:: Posted by JSedula1 on November 04, 2007


-knip
pi_54398024
Van mij mogen ze het maken van foto's tijdens concerten hier ook verbieden.
Ik vind het zo irritant dat mensen alleen nog maar bezig zijn met foto's maken en niet voor de volle 100% van het concert genieten.
De mensen die zelf foto's maken zullen ongetwijfeld zeggen dat ze wel voor de volle 100% genieten..
pi_54437212
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:00 schreef dveckeveld het volgende:
Van mij mogen ze het maken van foto's tijdens concerten hier ook verbieden.
Ik vind het zo irritant dat mensen alleen nog maar bezig zijn met foto's maken en niet voor de volle 100% van het concert genieten.
De mensen die zelf foto's maken zullen ongetwijfeld zeggen dat ze wel voor de volle 100% genieten..
Dat kan toch goed zijn, zelf neem ik ook graag foto's van een optreden, als aandenken. Je mist hoogstens enkele seconden, maar toch geniet ik ten volle van optredens
pi_54656805
The Great Deceiver, een verzameling live opnames uit '73/'74, is opnieuw uitgebracht. Dit keer niet als boxset maar als twee dubbelcd's. Verder geen remastering ofzo, maar voor de liefhebber die hem nog niet heeft een mooi (en essentieel ) kerstcadeau.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:39:24 #50
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_54664369
Ik zag ze vandaag al liggen, maar iets te duur (ik doe wel weer mee met die wedstrijd). In plaats daarvan heb ik maar de heruitgave van The ConstruKction of Light gekocht.
  maandag 19 november 2007 @ 20:32:18 #51
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_54723913
Van dgmlive.com...
quote:
Ending weeks of speculation in various online communities, Robert Fripp has revealed in his latest online diary that drummer Gavin Harrison (of Porcupine Tree) will be joining King Crimson.

The band will be playing a series of live dates in Chicago’s Park West – most recently the venue to RF and the LoCG appearance in the windy city. Fripp notes “Park West is a fave venue, and one I have been working for 27 years. The LCG were here in 1989 & 1990…This is also the venue where, according to our current plans for King Crimson’s return to active-service in 2008, preparatory to the 40th. Anniversary Celebration of 2009, The Beast Of Crim will be playing a 4-night residency in August 2008 with KC’s third double-drumming formation.

The first formation: Jamie Muir & Bill Bruford (1972-73);
the second formation: Pat Mastelotto & Bill Bruford (1994-97);
the third formation: Pat Mastelotto & Gavin Harrison.

A fourth double-drumming formation, of 1981-84 (Adrian & Billy B), doesn’t quite count as Adrian’s primary focus was in the front line.”

Harrison is one of the most respected drummers of his generation, adding a prodigious technique to the work of Porcupine Tree as well collaborating with Jakko Jakszyk on The Bruised Romantic Glee Club, and most recently, Drop – an album with bassist and singer, 05Ric and also featuring contributions from Fripp. Some may recall Drop was featured as a DGMLive giveaway (see my review on the blog), perhaps hinting at Harrison's proposed involvement. Only DGMLive regular, Chocolatefireguard, spotted the listing on King Crimson's myspace site: the top four musicians have been there for a couple of months now.

More details will be announced regarding rehearsal schedules and ticket availability as soon as we get them.
pi_54724084
Ik ben benieuwd. In het vorige drumduo speelde Mastellotto wel erg in dienst van het ego van Bruford. Hij heeft zich nu wel ontwikkeld met z'n electronische kit. En Harrison is toch een meer "traditionele" drummer. Spannend wat dat gaat opleveren.
Wanneer zal KC weer eens niet in Europa gaat touren?

[ Bericht 23% gewijzigd door MuadDib op 19-11-2007 20:46:17 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 19 november 2007 @ 21:00:12 #53
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_54724674
Vers bloed is meestal wel goed voor KC.
Ben blij dat er weer beweging in zit, het laatste album is al weer veel te lang geleden.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 19 november 2007 @ 21:48:17 #54
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_54726084
quote:
Op maandag 19 november 2007 20:38 schreef MuadDib het volgende:
Ik ben benieuwd. In het vorige drumduo speelde Mastellotto wel erg in dienst van het ego van Bruford. Hij heeft zich nu wel ontwikkeld met z'n electronische kit. En Harrison is toch een meer "traditionele" drummer. Spannend wat dat gaat opleveren.
Een soort drum 'n bass-versie van "B'Boom"? In ieder geval is het al zeker dat je een vergrootglas nodig zult hebben om de 4/4 maten te vinden (maar dat is - gelukkig - een terugkerend thema bij deze band).
  maandag 19 november 2007 @ 23:42:24 #55
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_54729142
om nog eens terug te komen op de drummer-speculatie, hier een stukje uit een interview met Roine Stolt van The Flower Kings (bron: http://www.dprp.net/specials/2007_stolt/)

MARTIEN: Zoltan, the “old” drummer” has returned, why?

ROINE: Why not? Ha ha…. I think that if I will tell the whole story this will be too complicated for the fans, so I will give you the short version. Let’s say that Marcus who played on Paradox Hotel could not commit to this new recording as he had other things to do…. We had already booked the studio so we said, let’s try and ask Zoltan and he said without further ado, I will do it. However during the upcoming tour we will have another drummer as Zoltan has commitments with King Crimson, so there you go.


Dus, Zoltan Csörsz sluit zich aan bij King Crimson? Of was Roine in de war omdat Pat Mastelotto nu meetourt met The Flower Kings?

EDIT: Ik zie het al, het is Gavin Harrison die de tweede drummer is....
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_54739946
Hier zijn wat, af en toe behoorlijk indrukwekkende filmpjes van harrison te zien.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 25 november 2007 @ 14:25:53 #57
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_54823943
Is het eigenlijk al duidelijk of Harrison dan ook weg gaat bij PT ? Ik kan me zo voorstellen dat KC ook meestal geen dagtaak is, dus waarschijnlijk is het ook wel te combineren. Op de website van Tony Levin krijg ik de indruk dat ze niet meteen hard aan het werk gaan :
quote:
King Crimson will be rehearsing in 2008, preparing for some work in 2009 (!) to celebrate the 40th anniversary of the band.
We've scheduled the first get-together. Will we do some live appearances after that... you never know.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_54825238
Ik denk inderdaad dat KC prima in deeltijd gedaan kan worden.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_55141581
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 5 april 2008 @ 21:30:07 #60
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_57856746
Keiharde schop: kaartje voor 8 augustus in Park West, Chicago is geregeld.
pi_57856846
tof zeg

ik vind het net iets te ver. De heenreis gaat nog, maar terug zo lang reizen is zo'n domper...

* MuadDib is heel, heeel, heeeeeeeeeeel jaloers
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 5 april 2008 @ 21:45:31 #62
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_57857073
Mijn uitwisseling in St. Louis begint op 18 augustus, dus ik plak er nog een tijdje Chicago e.o. aan vast. En ja, als zo mogelijk je favoriete band dan eens optreedt... Toe maar dan! Over de terugreis zal ik me in ieder geval nog geen zorgen hoeven te maken.

Dit najaar wordt mijn financiële ondergang.
pi_57891702
Maak je wel lekker veel foto's?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:06:46 #64
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_57915937
Ik neem een reservetoestel mee, want ik heb gehoord dat er van die klojo's zijn die je camera afpakken. Man, ik heb er toch voor betaald!

* Inkomen kruipt weer uit de kelder
pi_57932164
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:25 schreef fripper het volgende:
Is het eigenlijk al duidelijk of Harrison dan ook weg gaat bij PT ? Ik kan me zo voorstellen dat KC ook meestal geen dagtaak is, dus waarschijnlijk is het ook wel te combineren. Op de website van Tony Levin krijg ik de indruk dat ze niet meteen hard aan het werk gaan :
[..]


Volgens een interview met Belew zijn alleen deze concerten gepland.
quote:
In a revealing telephone interview given to the LancasterOnline website, mucho-plank spanker extraordinaire and Terry Nutkins impersonator, Adrian Belew, revealed that the shows played by King Crimson this summer are just about as much as the band is doing for the next few years. "For all my conversations with Robert," Belew said, "I don't really foresee that we're going to do much of anything even next year." He then went onto reveal that he hasn't received any signals from Fripp that a new album is even being planned. "Robert hasn't even given me the go-ahead to start thinking about it," he added.
Hier het hele artikel: http://articles.lancasteronline.com/local/4/218193

Verder kan je er vanuit gaan dat Gavin gewoon bij Porcupine Tree blijft dat een jaartje op zijn gat ligt. Steven Wilson heeft het druk genoeg met andere zaken zoals een solo album en hij gaat weer touren met No-Man die een neiuw album uit brengen ( http://www.hotsdesign.co.uk/no-man/schoolyard.htm ) waar Gavin Harrison en Pat Mastelotto ook aan mee gewerkt hebben.
pi_58054397
De heren zijn aan het oefenen




In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 14 april 2008 @ 23:03:40 #67
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58056115
Enthousiast DGM-volger?
pi_58058836
heb zojuist de gehele discografie van king crimson gedownload
ik ken wel al een paar nummers en daar zitten een paar heeeule vette bij:
in the court of the crimson king
21st century schizoid man
epitaph

hebben jullie kenners misschien nog aanraders?
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_58068449
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:16 schreef MuadDib het volgende:
De heren zijn aan het oefenen

[ afbeelding ]
Die eerste foto!
Schoolmeester Fripp
"ADRIAN! Doe die kauwgom uit je mond!"
  dinsdag 15 april 2008 @ 19:46:50 #70
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58072503
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 16:09 schreef webfreak het volgende:

[..]

Die eerste foto!
Schoolmeester Fripp
"ADRIAN! Doe die kauwgom uit je mond!"
Die laatste is ook zo lekker droog. Doet me denken aan een foto van P6, zo maar even zoeken.

Enfin, weer twee nieuwe van TLev:



  dinsdag 15 april 2008 @ 20:02:58 #71
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58072868
Deze zocht ik:





Overigens nog veel meer nieuwe foto's in RF's diary.
pi_58073787
blegh: quoten en wijzigen lijken ook zo op elkaar

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_58073832
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:03 schreef Inkomen het volgende:
Enthousiast DGM-volger?
Het hoort bij m'n dagelijkse routine (ben ik nu een obsessieve muziek-nerd?)

Op die schoolbordfoto kan je al een soort setlist ontcijferen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:54:05 #74
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58074043
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:44 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Het hoort bij m'n dagelijkse routine (ben ik nu een obsessieve muziek-nerd?)
Bij ieder andere site zou ik zeggen: ja. DGM hoort ook bij mijn routine (& vooral de diary vind ik zeer leerzaam).

Overigens ben ik zelfs al eens in een nieuwsbericht genoemd.
quote:
Op die schoolbordfoto kan je al een soort setlist ontcijferen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopige setlist; maar: Frame & L5. (Level 5 met TWEE drummers .)
Grappig om te zien trouwens hoe ze blijkbaar toch ver moeten teruggrijpen om Gunns vertrek op te vangen.

NP: Thrak.
pi_58074290
Hoewel Tony Levin een geweldige bassist/stickspeler is en misschien veelzijdiger, vind ik het echt heel jammer dat Trey Gunn weg is. Zijn spel had zoveel emotie. Ik zie Levin de solo uit Deception Of The Thrush niet spelen.
Waar ik wel erg benieuwd naar ben is het drummers duo (wie niet?). Harrison is met wat fantasie wel te vergelijk met Bruford, maar Mastellotto is zo gegroeid met z'n electronische percussie. Dat moet wel geweld opleveren.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:40:40 #76
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58075134
Mee eens. Het leukste was natuurlijk de ProjeKcts: Levin aan de basis & Gunn erover heen. Dat was (& is!) zo gaaf aan Gunn: hij schakelt zonder problemen tussen ritmesectie & frontlinie. Overigens heeft hij ook zeer vette baslijnen neergelegd; "Superbottomfeeder" van ProjeKct X is misschien wel de vetste.

Zie ook zijn Myspace voor enkele verrekte goede nummers.
pi_58199798
Voor de liefhebbers. Je kan nu horen hoe Mastelotto en Harrison samen klinken
Mr. Stormy's Monday Selection: http://www.dgmlive.com/archive.htm?artist=16&show=1314
quote:
Bababoomboom

Notes
Fresh from the recent rehearsals in Nashville, Gavin and Pat give it some boom, bash and bish. Based upon B’Boom, which in turn was based upon an exercise written by Gavin in his 1998 book, Rhythmic Illusions, the new Crim rhythm section gives an early indication of how formidable they might well be.
Fred
pi_58206730
Dat klinkt heel heeeel erg veelbelovend!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:31:16 #79
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58233647
One Time, Walking on Air & TCOL al op de voorlopige setlist!
  maandag 19 mei 2008 @ 22:30:53 #80
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58769808
Nieuw oud materiaal: Indiscipline
pi_58816654
Voor diegene die het nog niet weten en interesse hebben Adrian Belew speelt met zijn Power Trio 29 Oktober in het Paard van Troje te Den Haag
http://www.paard.nl/Default.aspx?event-filter=3&id=1241262#index1241262

Fred
  Redactie Frontpage donderdag 22 mei 2008 @ 18:48:14 #82
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_58830774
Oei! Dank voor de tip!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_58830879
* MuadDib schrijft de datum in z'n agenda!

edit: * MuadDib heeft ook kaartjes gereserveerd

[ Bericht 29% gewijzigd door MuadDib op 23-05-2008 21:20:38 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:46:56 #84
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_58865446
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:59 schreef Doeke het volgende:
Voor diegene die het nog niet weten en interesse hebben Adrian Belew speelt met zijn Power Trio 29 Oktober in het Paard van Troje te Den Haag
Side Four weer eens opgezet. Heerlijk live-album (Young Lions ). Een geweldige gitarist en een beestachtige meneer en mevrouw Slick! Ik heb nog steeds spijt dat ik het concert destijds in Zoetermeer heb gemist
Ik vind Belew trouwens bij veel Crimson-fans ondergewaardeerd. Altijd maar in de schaduw van Fripp terwijl er zonder Belew naar mijn mening helemaal geen King Crimson meer zou bestaan. Belew is eigenlijk de McCartney van King Crimson
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_58916820
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:46 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Side Four weer eens opgezet. Heerlijk live-album (Young Lions ). Een geweldige gitarist en een beestachtige meneer en mevrouw Slick! Ik heb nog steeds spijt dat ik het concert destijds in Zoetermeer heb gemist
Ik vind Belew trouwens bij veel Crimson-fans ondergewaardeerd. Altijd maar in de schaduw van Fripp terwijl er zonder Belew naar mijn mening helemaal geen King Crimson meer zou bestaan. Belew is eigenlijk de McCartney van King Crimson
Grappig dat je McCartney erbij haalt. Ik luister de laaste dagen naar een aantal Belew cd's (Ik kende heel weinig van hem ) en verschillende nummers die ik nu gehoord hebt klinken heel erg Beatelsq
Ga zeker naar het Paard aangezine ik hem de vorige keer in Zoetermeer ook heb gemist.

Fred
ps. Van het weekend Deja Vroom te pakken gekregen bij de Mediamarkt. Heeft iemand die deze DVD ook bezit meer easter eggs gevonden dan de ene Soundscape in het hoofdmenu?
pi_58951572
quote:
Here's an exclusive excerpt from a new track from the current rehearsals in Nashville - thanks to that super Mr.Stormy with a little help from Biff.
http://www.dgmlive.com/archive.htm?artist=16&show=1316

Volgens mij Adrian die Fripp in de zeik neemt :-)
pi_58971854
Uit het online dagboek van Tony Levin:

May 24, Nashville

There's no experience quite like rehearsing with Crimson.
We're working on the classic material, not trying to write more yet - but some of it is so complex it's quite an effort to get it right.
For Gavin (Gavin Harrison is playing drums now, in addition to Pat Mastelotto) it's all new. For me, a couple of the pieces from the recent albums I hadn't played on are proving very challenging indeed. I even wrote to Trey Gunn (he'd played the bass parts) asking for some clues to the parts!

Actually, The Construction of Light is kind of like a game of Myst - occasional clues lying around, which may, after a lot of wandering, lead to finding the right part. I joked with Trey that to figure out the part I needed an abacus and a bottle of Advil.

As an example, here are some of my names for sections of the piece:
Trey's 28 Ramble - then 29, followed by Rising 15's.
C tone row in 5, triple offset with guitars, then backward.
E Boogalooga with Silent Seven followed by Variable 11's with door knocks in G.
And, from Level 5 there's the Blazing 11's RiffSplat on E, then inverted after two drum 11's.

As I said, there's nothing quite like rehearsing with Crimson!
(Note to self: learn to play parallel 7/8 and 5/8.)
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:16:47 #88
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58986588
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:18 schreef Doeke het volgende:

[..]

http://www.dgmlive.com/archive.htm?artist=16&show=1316

Volgens mij Adrian die Fripp in de zeik neemt :-)
pi_59172032
Zou dan echt waar zijn dat je op oudere leeftijd gaat krimpen? ........Fripp in elk geval wel

http://www.dgmlive.com/diaries.htm?entry=10503
  vrijdag 6 juni 2008 @ 21:18:57 #90
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_59183226
Om een dame te schaken hoef je ook al niet meer naar een Crimson-concert, als ik Fripp mag geloven:

This is not a band that any women are likely to enjoy. If any women enjoyed Crimson before, they will most likely change their minds with this incarnation. This is a band where queues to the ladies’ room will not only be short, but that a ladies’ room is not even necessary.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_59186315
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 21:18 schreef MuadDib het volgende:
Om een dame te schaken hoef je ook al niet meer naar een Crimson-concert, als ik Fripp mag geloven:

This is not a band that any women are likely to enjoy. If any women enjoyed Crimson before, they will most likely change their minds with this incarnation. This is a band where queues to the ladies’ room will not only be short, but that a ladies’ room is not even necessary.
Ik denk dat dit een gevalletje oordopjes wordt!!!
pi_59277896
Way too much testosterone in hun muziek, I love it
pi_59282203
Mijn vader met zijn +50 cd/dvd collectie van King Crimson heeft me al vanaf jeugds af aan overtuigd. Goeie muziek dit
  zondag 6 juli 2008 @ 21:55:55 #94
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_59935431
Nu te horen in Muad's-Place: Hét doorbraak-optreden van King Crimson: Hyde Park 1969:



Wát een geweldig optreden!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage zondag 6 juli 2008 @ 23:15:05 #95
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_59938048
Goede kwaliteit? En kun je dat ook gewoon in de winkel krijgen? Was toch in het voorprogramma van the stones, right?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 7 juli 2008 @ 16:41:07 #96
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_59950948
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:30 schreef Inkomen het volgende:
Keiharde schop: kaartje voor 8 augustus in Park West, Chicago is geregeld.
Helaas, gaat niet door, visum niet op tijd klaar.
  maandag 7 juli 2008 @ 16:41:49 #97
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_59950963
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Goede kwaliteit? En kun je dat ook gewoon in de winkel krijgen? Was toch in het voorprogramma van the stones, right?
Hij was eerst via de KCCC verkrijgbaar. Ben benieuwd of dat ook zo los gaat.
  maandag 7 juli 2008 @ 16:43:26 #98
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_59950999
Ja, hier dus, onder Collectors' Club.
pi_61024388
* MuadDib luistert naar een opname van de afgelopen tour.

Het Beest is weer goed los!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_62784262
Vanavond naar Adrian Belew in Het Paard. Ik heb er zin in! Kan ik eindelijk m'n gemiste kans van 2 jaar geleden goed maken
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_62787704
Ik ga ook zo richting het paard. TheGrandWazoo ook.
Heb er erg veel zin in!
pi_62799763
Nou, dat was best leuk zeg. Heel erg leuk zelfs. Ok best goed enzo...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage donderdag 30 oktober 2008 @ 01:43:04 #103
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_62801133
Het was prachtig! Misschien morgen weer...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_62808738
Helaas kom ik er altijd weer te laat achter.
Burning bridges gives you so much more
pi_62809353
Had ik hier nog geen tvp.
pi_62813716
Belew is echt een geweldige gitarist. En de familie Slick een geweldige ritme-tandem. En een mooie mix van gefreak en goeie songs. Plus een ruime dosis spelplezier. Dan is een concert al snel geslaagd
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:04:11 #107
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_62821858
Zo, vandaag "Discipline" weer eens uit mijn archief gehaald. Blijft een goede plaat.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_63349596
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 19 november 2008 @ 23:48:27 #109
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_63362171
Ik heb alleen Cirkus als album, en heb ze nog nooit live gezien, maar wat een band! De rustigere nummers (night watch, cadence & cascade, en van het Cirkus album: Dinosaur en Indiscipline) zijn echt nummers waar ik bij weg kan dromen. De (muzikaal) hevigere nummers (21st century schizoid man, catfood) blijven ook briljante vondsten. Een meester band waar ik geen spijt van heb deze te kennen...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_64799647
Voor diegene die geinterreseerd zijn in een aantal exclusieve interviews met oud King Crimson leden kan ik jullie aanraden het volgende King Crimson forum een te bezoeken http://www.projekction.net

Bill Murphy heeft daar een aantal interviews gepost die hij heeft gedaan met Boz Burrell, Greg Lake, Jamie Muir, David Cross, Bill Bruford, Mike Giles, Peter Sinfield and Richard Palmer-James. Alle interviews zijn hier te vinden http://www.projekction.net/phpBB3/viewforum.php?f=47
Kleine opmerking nog....wanneer je een comment wilt toevoegen of mee wilt discusieren of het forum moet je je wel ff registeren.

En was het jullie trouwens al bekend dat Tony Levin weer naar de Boerderij in Zoetermeer komt?
Zondag 17 Mei speeld hij er Stickman ( Pat Mastelotto en Michael Bernier)
Alle info vind je hier: http://www.cultuurpodiumb(...)catids,17%7C14%7C15/

Fred
pi_64994476
Heb King Crimson pas geleden ontdekt, maar wat een verschrikkelijk goede band is dit zeg...
pi_65000109
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:20 schreef Siniti het volgende:
Heb King Crimson pas geleden ontdekt, maar wat een verschrikkelijk goede band is dit zeg...
Welk(e) album(s) heb je geluisterd?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_65000621
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Welk(e) album(s) heb je geluisterd?
Chronologisch begonnen, nu bij Beat (die ik trouwens wat minder vind). Uitspatters van eerdere albums zijn toch Epitath en vooral Starless ...
pi_65000943
Ja, Starless
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_65000962
Ik zweer toch wel bij in the court of the crimson king denk ik. Maar de rest is ook puik.
pi_65001096
In The Court Of The Crimson King, Larks'Tongues in Aspic, Red, Discipline, THRAK en The Power To Believe zijn (in chronologische volgorde) mijn favoriete albums.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_65002320
Van de komende albums beloven de songtitles VROOOM, B'Boom, VROOOM VROOOM en VROOOM VROOOM: Coda in ieder geval veel goeds
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:52:21 #118
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_65005085
The Power to Believe Samen met Discipline mijn onbetwiste favoriet. (Maar ik heb de ProjeKcts-box dan ook niet.)

Overigens goed getime kick, want:
quote:
It Was 40 Years Ago Today...
:: Posted by Sid Smith on Tue., Jan 13, 2009
On this day 40 years ago, an as yet unnamed King Crimson started playing in their brand new rehearsal facilities in the basement of the Fulham Palace Cafe. Ian McDonald, having gotten out of bed at 1.00pm, did some flute practice as well as playing the Mellotron that had been occupying his place.

Then at around 7.30pm, Dik, Pete, Bob and Greg to come and shift the 'tron to the new rehearsal rooms on the Fulham Palace Road. Once they had set up, McDonald's diary also reveals the band a blow until just after 10.00 p.m.

Afterwards, Ian dropped Bob and Greg back to their place and then went on to Peter Sinfield's flat where they ate and wrote tunes to "two new riffs."
pi_65005169
Je was me net voor
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:55:05 #120
14505 OProg
A Life in Music
pi_65005170
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:17 schreef MuadDib het volgende:
In The Court Of The Crimson King, Larks'Tongues in Aspic, Red, Discipline, THRAK en The Power To Believe zijn (in chronologische volgorde) mijn favoriete albums.
Voor mij In the Court of the Crimson King, Lizard, Larks' Tongues in Aspic, Red, Dicipline en The Power to Believe.


Als ik er 1 weg moet laten en 1 toe moet voegen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:23:44 #121
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_65006320
Wel opvallend dat het laatste album dat ze gemaakt hebben inderdaad nog steeds 1 van de beste is. Voor de meeste andere bands die al in de jaren 70 actief waren heb ik toch zoiets van vroeger waren ze beter ...

Larks' Tongues in Aspic, Red, Dicipline , Thrak en The Power to Believe is mijn top 5 denk ik
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_65438184
Loopt opper-Crimson Fripp al jaren te dubben of hij nog wil/moet/zal optreden, z'n ex heeft de knoop al doorgehakt.
quote:
After 41 years of moving the percussive pulse in music and raising people's pulses in general, Bill Bruford has announced his retirement from public performance, effective from January 1st 2009.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_69066106
Zijn er nog mensen die naar Tony Levin gaan aankomende zondag in de Boerderij? Heb mijn kaartje al een tijd en ben erg benieuwd

Fred
pi_69513819
Starless word echt beter elke keer dat ik hem hoor. Wat een gigant van een nummer zeg...
pi_70950211
King Crimson 40th Anniversary Editions
:: Posted by Sid Smith on Mon., Jul 13, 2009

Forty years ago this month King Crimson went onstage at Hyde Park London as part of a bill topped by The Rolling Stones. The concert propelled the band from being the “hottest new band in London” to “hottest new band in the UK” overnight.

This status was confirmed when their classic debut album In the Court of the Crimson King achieved a UK Top 5 chart placing upon release in October that year. Such chart success was quickly replicated elsewhere with the record entering the US top 30 and replacing The Beatles’ Abbey Road at the top of the Japanese International Artist chart by the end of the year.

To celebrate 40 years of the Crimson Kings, DGM & Panegyric proudly announce the release of a series of CD/DVD-A editions of the original King Crimson studio albums.

Each CD/DVD-A release features the full original album plus bonus tracks on the CD. Two of the titles – Lizard & In the Court of the Crimson King feature entirely new 2009 stereo album mixes by Steven Wilson & Robert Fripp.

The DVD-A presents each album fully remixed into stunning 5.1 Surround Sound with Steven Wilson (Porcupine Tree) in the producer role and King Crimson founder member Robert Fripp as executive producer.

The 5.1 mixes are accessible in full MLP lossless audio on DVD-A players & DTS 5.1 on standard DVD players/DVD Rom drives. Additionally, High Resolution stereo is also accessible on the DVD-A (24/96 DVD-A & 24/48 DVD/DVD Rom).

Selected DVD-A titles in the series will also feature era specific, rarely seen, King Crimson video footage. Each album is presented in a double Digipack, with booklet artwork featuring new sleeve notes by Robert Fripp and King Crimson biographer Sid Smith alongside archive material and photos, enclosed in an outer card slipcase.

The first three titles are set for release this year with further titles to follow throughout 2010:

Red: September 21st 2009
In the Court of the Crimson King: October 12th 2009 (various editions)
Lizard: October 26th 2009

Additional information about individual titles.

Red – (KCSP 7 CD/DVD-A) September 21st release.



The 1974 classic album that became an inspiration to a
generation of musicians.

CD: Features the original album plus three extra tracks, stunning pre-overdub trio versions of Red & Fallen Angel and the full version of Providence.

DVD-A: Features the original album in Hi-Res Stereo and 5.1 Surround Sound editions, with the three additional tracks from the CD plus Journey to the Centre of the Cosmos also available in Hi-Res Stereo. The trio version of Fallen Angel and the full versions of Providence and Journey to the Centre of the Cosmos are also available in 5.1 Surround Sound.

Video footage: Rarely seen footage from French TV from 1974 featuring performances of Larks’ Tongues in Aspic II, The Night Watch, Lament & Starless


In The Court of the Crimson King – October 12th release – Available in three editions.



The seminal debut album; one of the most innovative
British rock albums of all time.

(KCSP 1 CD/DVD-A edition)

CD: Features entirely new 2009 stereo edition mixed from the original pre mix multi track tapes by Steven Wilson and Robert Fripp, plus bonus tracks including early versions of I Talk to the Wind, the backing track for Epitaph and the session that produce the opening wind effect for 21st Century Schizoid Man.

DVD-A: Features the original album in 5.1 Surround Sound. The 2004 master edition & the 2009 new mix also appear in Hi-Res Stereo, along with several bonus tracks from the original recording sessions.
Video Footage: Newly re-sequenced archive footage of 21st Century Schizoid Man from the legendary Hyde Park concert.

(DGM 5009 2CD edition)

CD1: as per above.

CD2: Features the 2004 master edition plus bonus tracks including the Morgan studios instrumental recording of 21st Century Schizoid Man, the John Peel Top Gear recording of I Talk to the Wind (not previously released on CD) and a transfer of the original single a/b side of The Court of the Crimson King.

(KCCBX 1 4CD/DVD-A Boxed set – Limited edition.)
Full details to be arranged.

Lizard – October 26th release.



King Crimson’s third album, a jazz-rock tour de force.

(KCSP3 CD/DVD-A edition)

CD: Features entirely new 2009 stereo edition mixed from the original pre mix multi track tapes by Steven Wilson and Robert Fripp plus three bonus tracks: Lady of the Dancing Water (alternate take), Bolero (alternative version originally from Frame by Frame) and a studio run through of Cirkus from the original recording sessions.

DVD-A: Features the original album in 5.1 Surround Sound. The 2004 master edition and the 2009 new album mix also appear in Hi-Res Stereo, along with the three bonus tracks from the CD.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:40:07 #126
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_70983814
Verleidelijk allemaal. Maar ik weet het nog niet of ik dit allemaal opnieuw ga aanschaffen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_70987015
Nice, mooi dat ik In The Court... nog steeds niet heb gekocht. Nu maar een van die remasters kopen
Bleuh.
pi_70993153
Mijn drie favoriete Crimson-platen op een rij... Verleidelijk inderdaad, al denk ik dat ik ook nog even wacht.
Die Beatles-remasters in September gaan me al een flinke bom duiten kosten... Meer dan me lief is
  Redactie Frontpage woensdag 15 juli 2009 @ 10:51:29 #129
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70994211
Deze drie zijn nog wel te overzien...

Leuk dat Steve Wilson een vinger in de pap heeft. Geeft wel de garantie tot top kwaliteit.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_71859313
Voor de liefhebbers: Robert Fripp staat maandag 12 oktober in de HMH als support act voor Porcupine Tree.
Burning bridges gives you so much more
pi_71870810
hee, ik dacht jij mij was
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_71968365
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:08 schreef MuadDib het volgende:
hee, ik dacht jij mij was
Ik dacht ook dat hij jou was
  maandag 7 september 2009 @ 20:40:15 #133
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_72530745
Volgend jaar concerten in Eindhoven en Groningen van het kwartet Holdsworth, Bozzio, Levin & Mastelotto


http://www.de-oosterpoort(...)zio-levin-mastelloto
http://www.het-kruithuis.(...)earchterm=mastelotto
http://www.muziekcentrum.nl/concert.aspx?concert=1167
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage maandag 7 september 2009 @ 20:45:36 #134
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72530991
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:40 schreef fripper het volgende:
Volgend jaar concerten in Eindhoven en Groningen van het kwartet Holdsworth, Bozzio, Levin & Mastelotto


http://www.de-oosterpoort(...)zio-levin-mastelloto
http://www.het-kruithuis.(...)earchterm=mastelotto
http://www.muziekcentrum.nl/concert.aspx?concert=1167
TE GEK!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 7 september 2009 @ 20:54:31 #135
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_72531365
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_72913470
Componist Jeffrey Fayman heeft samen met Robert Fripp en Maynard James Keenan van Tool een nieuwe versie opgenomen van "21st Century Schizoid Man" . Aardig, maar ben er verder niet kapot van...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_72932227
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:40 schreef MuadDib het volgende:
Componist Jeffrey Fayman heeft samen met Robert Fripp en Maynard James Keenan van Tool een nieuwe versie opgenomen van "21st Century Schizoid Man" . Aardig, maar ben er verder niet kapot van...
Damn, wat een lelijke versie...
Veel te dichtgelijmd dit. Zit totaal geen dynamiek in.
Echt prut.
pi_73654440
Het optreden van Robert Fripp was zeer gaaf. Jammer dat het slechts bij een half uurtje bleef. Helaas was ik een van de weinigen die er zo over dacht.
Burning bridges gives you so much more
pi_73660417
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:12 schreef Gatenkaas het volgende:
Het optreden van Robert Fripp was zeer gaaf. Jammer dat het slechts bij een half uurtje bleef. Helaas was ik een van de weinigen die er zo over dacht.
Waaro was 'ie dan?
Weer zo'n G3 festijn? Dat soort onzin heeft Fripp toch niet nodig. Destijds met Satriani en Vai werd 'ie ook uitgejoeld. Het is gewoon een totaal ander publiek, en die mensen zitten daar duidelijk niet voor muziek maar voor show.
pi_73660581
Voor 'programma' van Porcupine Tree. En daar ga ik zeker heen voor de muziek, maar Fripp deed me helemaal niks. Experimenteel, traag geneuzel met eeuwig durende volume swells en wat geloop zonder bijzonder gitaarspel. Heb het idee dat ie er meer bij mocht omdat hij een vriend/leraar is van Steven Wilson, want het pastte er echt niet bij.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_73664353
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:40 schreef MuadDib het volgende:
Componist Jeffrey Fayman heeft samen met Robert Fripp en Maynard James Keenan van Tool een nieuwe versie opgenomen van "21st Century Schizoid Man" . Aardig, maar ben er verder niet kapot van...
Deze versie kan en mag niet eens in de schaduw staan van origineel. Het mist de felheid, innovatie en passie.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
  Redactie Frontpage dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:55:26 #142
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73665610
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:05 schreef MrData het volgende:
Voor 'programma' van Porcupine Tree. En daar ga ik zeker heen voor de muziek, maar Fripp deed me helemaal niks. Experimenteel, traag geneuzel met eeuwig durende volume swells en wat geloop zonder bijzonder gitaarspel. Heb het idee dat ie er meer bij mocht omdat hij een vriend/leraar is van Steven Wilson, want het pastte er echt niet bij.
Dan begrijp je dus ook geen drol van de muziek van PT
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:56:17 #143
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_73665648
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:00 schreef webfreak het volgende:

[..]

Waaro was 'ie dan?
Weer zo'n G3 festijn? Dat soort onzin heeft Fripp toch niet nodig. Destijds met Satriani en Vai werd 'ie ook uitgejoeld. Het is gewoon een totaal ander publiek, en die mensen zitten daar duidelijk niet voor muziek maar voor show.
Zeg dat wel...tijdens Arrow was het drama!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_73669368
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Dan begrijp je dus ook geen drol van de muziek van PT
Je wil zeggen dat het optreden van Fripp te vergelijken is met een PT album? Kom nou toch

En ja, ik weet dat Fripp wat soundscapes en solotjes voor PT heeft gedaan, maar dat zijn elementen of die liggen op de achtergrond in de nummers. Geen half uur tergend volumepedaal dat op en neer gaat. Dan zal ik er wel weer geen drol van snappen, net als de rest van de zaal zeker
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_73711894
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:40 schreef fripper het volgende:
Volgend jaar concerten in Eindhoven en Groningen van het kwartet Holdsworth, Bozzio, Levin & Mastelotto


http://www.de-oosterpoort(...)zio-levin-mastelloto
http://www.het-kruithuis.(...)earchterm=mastelotto
http://www.muziekcentrum.nl/concert.aspx?concert=1167
Nu ook (lekker dichtbij voor mij) in de Boerderij, Zoetermeer!
Ben wel erg benieuwd om deze meesters eens live in aktie te zien...
...all apologies
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2009 @ 21:53:02 #146
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_74059590
In The Court Of The Crimson King is opnieuw uitgebracht.
Veel verschillende versies: een dubbelcd, een cd+dvd, maar we gaan natuurlijk voor de zesdisc versie: vijf cd's (inclusief de Hyde Park live show) en een dvd.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/In_the_Court_of_the_Crimson_King
Morgen heb ik hem binnen, hoop ik. Ik houd u op de hoogte!






[ Bericht 13% gewijzigd door bazbo op 25-10-2009 22:03:49 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 13 november 2009 @ 21:13:14 #147
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_74678878
Potjandikkie, het duurt nogal met die ITCOTCK ....
Ondertussen wel deze:


1cd+1dvd 35th Anniversary special edition!

Kom ik thuis van de winkel, is het hoesje leeg ... ken ik morgen weer terug naar de winkel!


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_74679762
King Crimson introduceerde mij progressive rock.



kek nummer ook.
pi_75009057
Zijn er ergens nog live-versies van The Court Of The Crimson King te vinden? Ik ken eigenlijk alleen Hyde Park 69 en die valt best tegen.

Daarnaast zeg ik ook geen nee tegen live optredens van nummers van Islands/Lizard Kan ik ook nergens vinden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Siniti op 26-11-2009 01:20:03 ]
pi_75011177
Op het dubbelalbum Epitaph staat er een tweetal. Vrij goede versies, ook. Wat betreft Lizard/Islands kun je eens zoeken op Live In Plymouth en Live in Detroit.
Burning bridges gives you so much more
  Moderator donderdag 26 november 2009 @ 11:18:19 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75014023
Ik vind The ConstruKtion of Light altijd wel een leuk album en het oude werk ook natuurlijk. Ze hebben alleen zoveel muziek dat ik geen tijd heb om te luisteren
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage donderdag 26 november 2009 @ 17:16:40 #152
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_75025897
JAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
HIJ IS BINNEN!!!!!!!!!





Ik zou u op de hoogte houden, nietwaar?


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_75027121
Die Anniversary issues zijn mooi he? Ze liggen me hier ook al een tijdje aan te staren, elke keer als ik bij de platenboer naar binnen loop. Maar ik wacht nog even geduldig.
pi_75074082
Mijn god, een bluesversie van The Court of the Crimson King op Live in Detroit Nu heb ik alles gehoord
  Redactie Frontpage dinsdag 1 december 2009 @ 20:57:17 #155
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_75196870


Hij is mooi! Alleen al vanwege de vormgeving het geld waard!




'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_75239070
Dat is wel heel erg nice. Ik denk dat ik ook maar eens een order overweeg.
Burning bridges gives you so much more
pi_75252541
Wow tof, ik zag m in de Plato ook al staan, maar heb geen geld nu helaas.
pi_75253465
Oeh, daar krijg ik het als boxsetfreak toch wel warm van als ik dat zo zie
Bleuh.
  Redactie Frontpage donderdag 3 december 2009 @ 17:51:24 #159
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_75253719
  • 5cd+1dvd (voor de inhoud: http://en.wikipedia.org/w(...)nniversary_re-issue)
  • replica van de originele LP-hoes
  • boek met liner notes van Fripp ea
  • 2 promo-foto's uit 1969
  • 2 buttons met details van het hoesontwerp erop
    En dat alles in een dikke doos op LP-formaat!

  • 'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_75401686
    Zag hem laatst liggen bin Concerto. Mooi ding. Maar ik laat hem maar even liggen. Net als die andere remasters. Te weinig geld en een overdaad aan Crimson (live)materiaal.
    Ik hou het wel bij de Collectors Club en een incidentele interessante download.
    Fripp zorgt in ieder geval goed voor z'n oude dag
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
    pi_76575969
    Zojuist de boxset op de kop getikt voor 35 euro, ben benieuwd
    Bleuh.
      Redactie Frontpage vrijdag 15 januari 2010 @ 23:04:07 #162
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_76873146
    Essentieel.

    Fantastisch geluid en gewoon echt een prachtig studie object. Ik zal het net zo vaak draaien als de Pet Sounds box die ik heb (nagenoeg één keer per jaar ofzo) maar het is waanzinnig om te hebben
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_76883844
    GVD Wazoo, ga jij me nog ff lekker maken

    Die Hyde Park opname heb ik trouwens al en die Fillmore East volgens mij ook.
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2010 @ 11:38:58 #164
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_76884701
    quote:
    Op zaterdag 16 januari 2010 10:57 schreef MuadDib het volgende:
    GVD Wazoo, ga jij me nog ff lekker maken

    Die Hyde Park opname heb ik trouwens al en die Fillmore East volgens mij ook.
    Klopt. Die heb ik ook. Maar dan blijft er nog heel veel over.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_76885064
    Ik vind die alternate takes enzo echt supergaaf. En de kwaliteit van de bootleg live opnames viel me ook erg mee voor opnames van dik 40 jaar oud! Van mij hadden er meer alternate takes op gemogen, want het hele album staat er geloof ik 3 of 4 keer op in verschillende mixen - wat ik persoonlijk niet heel erg interessant vind. Geef mij maar gewoon de 2009 remix, die klinkt het beste - dus waarom ook oudere mixen luisteren?
    Bleuh.
      Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2010 @ 13:22:20 #166
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_76887928
    quote:
    Op zaterdag 16 januari 2010 11:52 schreef PimD het volgende:
    Ik vind die alternate takes enzo echt supergaaf. En de kwaliteit van de bootleg live opnames viel me ook erg mee voor opnames van dik 40 jaar oud! Van mij hadden er meer alternate takes op gemogen, want het hele album staat er geloof ik 3 of 4 keer op in verschillende mixen - wat ik persoonlijk niet heel erg interessant vind. Geef mij maar gewoon de 2009 remix, die klinkt het beste - dus waarom ook oudere mixen luisteren?
    Nou, ik vind de mono dingen toch altijd erg leuk om te horen. Maar inderdaad, er hadden meer alt takes op mogen staan Desalniettemin; voor 50 euro heb je toch een prachtige box te pakken.

    Onvoorstelbaar dat de band pas 9 maanden bestond toen ze deze plaat maakte.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_76888788
    Oh het is zeker niet zo dat ik 'spijt' heb ofzo - het is zeker een erg mooie set voor een erg goede prijs. Maar toch, als ik had mogen kiezen tussen de 2004 mix of nog 5 of 6 alternate takes/instrumentals dan wist ik het wel. Dat ze de originele 1969 mix er op zetten vind ik niet meer dan logisch - maar om nou ook de 2004 en de 1969 promo-mix er op te zetten...
    Bleuh.
      vrijdag 7 mei 2010 @ 22:16:29 #168
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_81156978
    In een grijs verleden King Crimson geluisterd, maar ik wil nu toch eens goed gaan kennismaken. Wat is de top vijf om mee te beginnen qua albums?
      Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2010 @ 22:47:46 #169
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_81158673
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 22:16 schreef TeleluvR het volgende:
    In een grijs verleden King Crimson geluisterd, maar ik wil nu toch eens goed gaan kennismaken. Wat is de top vijf om mee te beginnen qua albums?
    1) In the court of the crimson king (Waarbij Fripp nog geen dominante rol had. Toch zéér belangrijk album in de prog/pop geschiedenis. En de fundamenten voor de donkere sound van Crimson)

    2) Lizard. Ik heb KC altijd een jazz georiënteerde band gevonden en op dit album hoor je precies waarom. Destijds vond men dat ze te ver gingen; ik vind het echt de voorloper van de ProjeKCts.

    3) Red. Tja, de jaren met Wetton blijf ik de mooiste vinden en Starless vind ik één van de mooiste nummers ooit. Heel gedragen en meeslepend. Met vlijmscherp gitaar werk.

    4) Three of a perfect pair. Een nieuwe weg voor KC. Met dominante rol voor Belew. Jaren 80 sound maar absoluut niet storend. Klinkt anno nu nog steeds heel fris!

    5) THRAK! De plaat waardoor ik verkocht raakte. Heb er geen woorden voor. Het schiet alle kanten op en...weet je wat? Ik ga hem nu eens snel draaien. Lang niet meer gehoord. Waarschuw wel de buren.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 22:53:23 #170
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_81158992
    Dan zet ik de nummer 4 eens even op, three of a perfect pair dus
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      Redactie Frontpage vrijdag 7 mei 2010 @ 22:59:10 #171
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_81159340
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 22:53 schreef Bosbeetle het volgende:
    Dan zet ik de nummer 4 eens even op, three of a perfect pair dus
    Vroegah hadden we nog eens KC sessies in het irc kanaal. Mooi was die tijd
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 23:00:15 #172
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_81159400
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 22:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:

    [..]

    Vroegah hadden we nog eens KC sessies in het irc kanaal. Mooi was die tijd
    idd ik heb nooit mee gedaan wel eens gevolgd
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 23:37:24 #173
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_81161871
    the king crimson barber shop heb ik nog nooit bewust meegemaakt

    Tap your feet in twenty one

    And we wont do 21st century schizoid man
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      zaterdag 8 mei 2010 @ 11:26:59 #174
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_81171174
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 23:37 schreef Bosbeetle het volgende:
    the king crimson barber shop heb ik nog nooit bewust meegemaakt

    Tap your feet in twenty one

    And we wont do 21st century schizoid man
    No photo's please
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 22:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    Vroegah hadden we nog eens KC sessies in het irc kanaal. Mooi was die tijd
    Ik kan me nog THRAK herinneren!

    Inderdaad een geweldig album, dat THRAK. Wát een come-back!
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      Redactie Frontpage zaterdag 8 mei 2010 @ 23:24:42 #175
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_81196529
    Overigens, Fripp heeft een nieuwe plaat uit met Theo Travis.
    Prachtwerk. Sfeervol. Ik haal hem voorlopig de speler niet uit. En mét een bijzondere bewerking van 'Moonchild'.


    (Theo Travis & Robert Fripp - 'Live at Coventry Cathedral')


    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
      Redactie Frontpage dinsdag 25 mei 2010 @ 20:02:27 #176
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_81885223
    Mijn heuse King Crimson column vind je hier: http://frontpage.fok.nl/c(...)rd-muziekcolumn.html


    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
      dinsdag 25 mei 2010 @ 20:51:20 #177
    214544 J0ttem
    speciale jongen
    pi_81888166
    tvp

    Dicipline

    Leuke Column btw
    Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
      zaterdag 26 juni 2010 @ 21:07:05 #178
    122155 arucard
    Amplifier Worship
    pi_83337098

    Kanye West met een sample van 21st Century Schizoid Man
    O)))
    pi_83339231
    Is er eigenlijk inmiddels al iets bekend over nieuwe 40th Anniversary releases? Ik wil ...Poseidon hebben, maar ik wacht liever tot er een nieuwe geremasterde versie uitkomt met bonusmateriaal en een 5.1 mix uiteraard
    Bleuh.
    pi_83457582
    Ruim 32 jaar geleden hoorde ik voor het eerst de live LP ''USA'' uit 1975 die ik bij mijn oom had leren kennen deze plaat heeft vanaf de eerste keer dat ik 'm hoorde een verpletterende indruk op mij achtergeleaten, de enegie die er vanaf spat uit je speakerrs staat zelfs anno 2010 nog als een huis!

    Op CD is USA voor het eerst in 2002 verschenen, met 2 extra bonustracks. Alleen jammer dat Fripp de remastering bij deze CD wel heel erg ver heeft doorgezet.

    Verder zijn uitteraard deze albums toppers die je gewoon hoort te hebben.

    In the court of the crimson king (Op CD Polydor 800 030-2) Prtinted in W Germany, eerste CD uitgave.
    Disclipine 1981 (Op CD Polydor/EG 800 099-2) Printed in W Germany, eerste CD uitgave.
    Beat 1982 (Op CD Polydor/EG 821 194-2) Printed in W Germany, eerste CD uitgave.
    pi_84731916
    11 oktober liggen remasters van Poseidon en Islands in de winkel, met een gigantische berg bonustracks. Nice! :D
    Bleuh.
    pi_89136832
    Heb zojuist de 40th Anniversary Editions van ITCOTK, Poseidon, Lizard, Islands en Red binnen gehaald. Vooral Lizard komt veel beter tot zijn recht. Zeker geen miskoop. :)
    Burning bridges gives you so much more
    pi_89157497
    Ik snap niet dat de meningen schijnbaar zo verdeeld waren over Lizard. Wat is er nou gaver dan Cirkus, Happy Family of de titeltrack?
    Bleuh.
    pi_90742397
    Sinds kort ben ik ook fan van King, mijn favo album is Red met het geniale Starless _O_
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_90742568
    Dat ze maar opschieten met de 40th anniversary remasters van Starless & Bible Back en Larks'... Ik luister nu heel veel naar Islands, ook een supergaaf album!
    Bleuh.
      Redactie Frontpage woensdag 20 april 2011 @ 23:11:27 #186
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_95785982
    Wanneer zouden de heruitgaven van 'Larks' Tongues In Apic' en 'Starless And Bible Black' volgen?

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_95792865
    Ja daar zit ik ook op t ewachten. Starless... heb ik (nog) niet zo veel mee, maar Larks _O_
    Bleuh.
      Redactie Frontpage dinsdag 26 april 2011 @ 22:19:14 #188
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_96019331
    Misschien een beetje van-onderwerp:

    Wetton & Jobson hebben een paar weken geleden een mini-reünietour met UK gedaan (Alex Machacek op gitaar; Marco Minnemann op drums). Wetton is niet goed bij stem, maar instrumentaal gezien klopt het allemaal en is het razend leuk. (Heb al wat publieksopnames gehoord. Zie hieronder voor een setlijst.)
    Wanneer zou het live-album komen?

    :X

    Artist: UK
    Venue: Regent Theater
    Location: Arlington, MA
    Date: April 8 2011

    CD 1
    01. In The Dead of The Night
    02. By The Light Of Day
    03. Presto Vivace
    04. Danger Money
    05. Thirty Years
    06. Alaska
    07. Time To Kill
    08. Starless
    09. Carrying No Cross

    CD 2
    01. Drum Solo
    02. Violin Solo
    03. Book Of Saturday
    04. Nevermore
    05. One More Red Nightmare
    06. Ceasar's Palace Blues
    07. Sahara Of Snow pt2
    08. Night After Night
    09. The Only Thing She Needs
    10. Rendezvous 6:02

    [ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 26-04-2011 22:24:20 ]
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
      woensdag 27 april 2011 @ 21:27:17 #189
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_96063532
    http://store.nexternal.co(...)1206&CS=dgm&All=True

    Het live album van een wat ouder optreden met iets andere bezetting is er al !
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      Redactie Frontpage zondag 29 mei 2011 @ 21:47:18 #190
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_97473522
    Heeft iedereen deze al?



    Heel mooi, maar veel te kort.

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
      zondag 29 mei 2011 @ 22:49:57 #191
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_97477333
    Robert Fripp en Mel Collins samen, wie had dat nog ooit kunnen denken!
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
    pi_97478555
    Mijn favoriete album van KC is tot op heden toch nog steeds The Power to Believe en ben tevens erg benieuwd naar hun nieuwe ProjeKcts release "A Scarcity of Miracles", met Fripp, Collins, Levin! :-D Sweet!
    Siddhartha Barnhoorn
    Film Composer
    http://www.sidbarnhoorn.com
    pi_97544010
    Ik luister nu naar A Scarcity of Miracles. Prachtig! :-)
    Siddhartha Barnhoorn
    Film Composer
    http://www.sidbarnhoorn.com
      dinsdag 31 mei 2011 @ 18:42:57 #194
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_97550805
    De vinyl-versie is onderweg, samen met de ProjeKct X cd.
      Redactie Frontpage dinsdag 31 mei 2011 @ 21:23:33 #195
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_97558720
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:05 schreef sidbarnhoorn het volgende:
    Ik luister nu naar A Scarcity of Miracles. Prachtig! :-)
    Ik vind het een behoorlijke kluif nog...weet niet wat het is. Leunt teveel nog op No-Man in mijn oren. Het is zeker mooi, maar moet het een aantal keren horen.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      woensdag 1 juni 2011 @ 14:55:06 #196
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_97582505
    Ik heb 'm nog niet gehoord, behalve één fragment en dat vond ik eigenlijk nogal slap. Maar goed, dat zegt natuurlijk niks.
    Ik heb liever dat Belew en Fripp weer eens..............
    ........maar ja, toekomstmuziek.
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      Redactie Frontpage vrijdag 29 juli 2011 @ 21:52:37 #197
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_100104176
    Die plaat is sindsdien nauwelijks mijn spelert uitgeweest. 't Is dat de Caravan 'In The Land Of Grey And Pink' Deluxe Editie en Jon Anderson's 'Survival & Other Story' zijn verschenen ...
    Niet vergelijken met KC of met welk Fripp-project dan ook; gewoon horen als opzichtstaand en mijn dag kan niet meer stuk. Prachtwerk.


    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_100107589
    Dat ze Larks & Starless... maar eens uitbrengen in de deluxe serie. De releases van Poseidon en Islands zijn alweer bijna een jaar geleden...
    Bleuh.
    pi_100999922
    Op 3 oktober komen Starless & Bible Black en Discipline uit:



    quote:
    Disc: 1
    1. The Great Deceiver
    2. Lament
    3. We'll Let You Know
    4. The Night Watch
    5. Trio
    6. The Mincer
    7. Starless and Bible
    8. Black
    9. Fracture
    10. 5 live recordings (bonus track)
    Disc: 2
    1. Starless & Bible Black  DVD - A 5.1 Lossless Surround Sound, DTS 5.1 Surround Sound mix
    2. Album new mix  High Resolution Stereo
    3. Album original mix - High Resolution Stereo
    4. Live Video footage from New York 1973
    5. 9 Live Recordings
    6. Single Edits
    7. Album Radio Adverts


    quote:
    Disc: 1
    1. Elephant Talk
    2. Frame by Frame
    3. Matte Kudasai
    4. Indiscipline
    5. Thela Hun Gingeet
    6. The Sheltering Sky
    7. Discipline
    8. Alt. mixes of The Sheltering Sky &
    9. Thela Hun Gingeet  by Steven Wilson
    Disc: 2
    1. Discipline
    2. Album new mix
    3. Album original mix
    4. Album rough mixes of complete album in original running order
    5. Old Grey Whistle Test videos
    Waar is Larks... goddomme? Die jaren '80 albums spreken mij iig stukken minder aan, had verwacht dat nu Larks en Starless aan de beurt zouden zijn :(
    Bleuh.
      dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:10:41 #200
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_101074037
    quote:
    0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:11 schreef PimD het volgende:
    Op 3 oktober komen Starless & Bible Black en Discipline uit:


    Waar is Larks... goddomme? Die jaren '80 albums spreken mij iig stukken minder aan, had verwacht dat nu Larks en Starless aan de beurt zouden zijn :(
    Die komt tegelijk uit met ´Beat´ en dan brengen ze ´TOAPP´ weer tegelijk uit met de remasters van ´Thrak´en ´Vrooom´. :7

    Ik moet trouwens bekennen dat ik alleen nog maar de box van 'In the Court' heb gekocht van de nieuwe serie. Na het vinyl, CD, HDCD in mini-LP hoes heb ik het tot op heden niet zien zitten om alles voor de vierde keer aan te schaffen, hoe mooi de uitgaves ook zijn. :{

    En dan heb ik ook alle boxen en een hele serie live en KCCC edities, dus verzadeging treedt soms langzaam op. :{
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_102225517
    Eindelijk "A Scarcity of Miracles" aangeschaft.
    Mwah, ik weet het niet, het is wel heel goed gespeeld allemaal maar wel wat gezapig en langdradig.

    Dat Fripp het een King Crimson ProjeKct noemt lijkt mij niet meer dan verkooptruc. Zo niet, dan is dit het minste ProjeKct.
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      Redactie Frontpage woensdag 21 september 2011 @ 17:58:26 #202
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_102226921
    Hij noemt het dan ook EEN ProjeKct. De ware naam van de band is Collins, Jakzyk & Fripp.
    Vergeet de ProjeKcts en beluister het eens als een verzameling songs die toevallig gemaakt zijn door een paar van onze helden. Dan komt er in mijn oren een sfeervol album naar boven. Tuurlijk, niet hemelschokkend, maar wel stemmig.


    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
      Redactie Frontpage donderdag 6 oktober 2011 @ 21:45:54 #203
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_102788476
    Klinkt lekker! :Y



    King Crimson - 'Starless And Bible Black' + 'Discipline' - 40th Anniversary Edition

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_102788822
    De mijne zijn onderweg. Wel jammer dat Larks.. nog steeds niet is uitgebracht.
    Bleuh.
      Redactie Frontpage vrijdag 7 oktober 2011 @ 07:25:23 #205
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_102797854
    Geduld, m'n kind. Geduld.
    (Eerst die nieuwe Steven Wilson nog goed verwerken. Dat duurt óók even.)

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_102824542
    Boh, toch wel een pittige zit die extra's van Starless And Bible Black. De plaat zelf behoort al niet tot m'n favoriete KC platen, maar de extra's is af en toe iets te veel geimproviseer naar mijn smaak. Maar ja, je moet het toch compleet houden he :)
    Bleuh.
      Redactie Frontpage zaterdag 8 oktober 2011 @ 01:05:22 #207
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_102833479
    Ik vind het dan wel weer geweldig. Maar ja, wat wil je ook? Met zo'n fetish. :P

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_102833592
    Starless and Bible Black is het enige album van de oude reeks dat mij niet kan bekoren. Ik weet niet precies waarom maar ik vind het songmateriaal wat flauwtjes,bleekjes in vergelijking met bijvoorbeeld Red en Larks' Tongues in Aspic
      zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:06:52 #209
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_102845794
    Het probleem met Starless and Bible Black is inderdaad dat het wat te veel leunt op instrumentale improvisaties.

    4 van de 8 stukken zijn geimproviseerd : We'll Let You Know, Trio, The Mincer en Starless and Bible Black. Die improvisaties zijn wel leuk, maar voor iets dat wordt gezien als een "regulier studio album" slaat de balans wat door. De verhoudingen op Red zijn wat dat betreft beter ; alleen Providence is daar een improv.

    Overigens is Starless and Bible Black ook nauwelijks een echte studio-plaat , alleen de eerste 2 nummers (The Great Deceiver en Lament) zijn studio opnames; de rest is live.

    Beetje wisselvallige plaat inderdaad. De zelfde muziek werkt beter in de context van live-albums als The Great Deceiver en The Nightwatch.
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
    pi_102847697
    The Great Deceiver (het nummer) vind ik wel supergaaf, maar dat geimproviseer hoeft van mij inderdaad niet zo nodig.
    Bleuh.
    pi_102848117
    Vergeleken met Larks' Tongues en Red is het album niet zo goed, maar dan vergelijk je hem ook met twee albums zeg...

    Starless and Bible Black is inderdaad een beetje wisselvallig van kwaliteit, maar The Great Deceiver, The Night Watch en zeker Fracture (een van de beste King Crimson songs) zijn toch allemaal wel erg goed. Hadden ze een paar van die improv's vervangen door wat goede studio nummers dan was het een van hun beste albums geweest, maar nu vind ik hem ook nog behoorlijk goed. Maar ik kan dat geïmproviseer ook wel heel goed waarderen.
    pi_102863631
    Ben ik nou zo'n fanaat dat ik iedereen die S&BB niet kan waarderen geen KC-fan acht? ;(

    Juist dit album is hetgeen wat de kracht van de jaren '70 KC aantoont.
    Burning bridges gives you so much more
      zondag 9 oktober 2011 @ 08:55:59 #213
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_102866625
    De kracht van de 72-74 KC is vooral dat het een goede live band was. Dat wordt op deze plaat inderdaad beter aangetoond dan op Red.

    Alleen The Mincer is een beetje een raar nummer. Rare overdubs van Wetton voegen niet zo veel toe, en het einde is ook niet echt fraai ( de tape was op ). Er zijn denk ik wel betere dingen te vinden uit die tijd. Zonder The Mincer zou het denk ik een betere plaat zijn geweest.
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      zondag 9 oktober 2011 @ 09:13:37 #214
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_102866763
    The Great Deceiver vind ik een mooi voorbeeld van de live-kracht van die band. De studioversie was aardig, maar ik kwam ooit een gratis live-download op DGM tegen - zoveel harder, sneller, rauwer, spannender _O_ Daar komt de studioversie nooit bij in de buurt. Lament idem.
      zondag 9 oktober 2011 @ 16:29:30 #215
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_102878606
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:23 schreef PimD het volgende:
    dat geimproviseer hoeft van mij inderdaad niet zo nodig.
    In dat geval niet op onderstaande link klikken voor een concert van Bozzio Holdsworth Levin Mastelotto.

    http://vprojazzlive.radio(...)th-levin-mastelotto/

    Ik hoop dat er nog eens een album wordt uitgebracht van deze tour :)
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
    pi_102878742
    quote:
    2s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:29 schreef fripper het volgende:

    [..]

    In dat geval niet op onderstaande link klikken voor een concert van Bozzio Holdsworth Levin Mastelotto.

    http://vprojazzlive.radio(...)th-levin-mastelotto/

    Ik hoop dat er nog eens een album wordt uitgebracht van deze tour :)
    Juist dit soort concerten vind ik zelf erg awesome. Hoop dat ik iets als dit nog een keer mee mag maken. :)
    Burning bridges gives you so much more
      zondag 9 oktober 2011 @ 17:40:18 #217
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_102880958
    quote:
    2s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:29 schreef fripper het volgende:

    [..]

    In dat geval niet op onderstaande link klikken voor een concert van Bozzio Holdsworth Levin Mastelotto.

    http://vprojazzlive.radio(...)th-levin-mastelotto/

    Ik hoop dat er nog eens een album wordt uitgebracht van deze tour :)
    Schitterend optreden in Groningen was dat _O_. Mastelotto is een held. Dit ga ik eens even herbeluisteren op een geschikt moment.
      zondag 23 oktober 2011 @ 19:44:47 #218
    358226 RonB79
    No Scrobble, No Glory
    pi_103465727
    Nadat de laatste 2 remasters waren uitgebracht heb ik maar eens de portemoinee opengetrokken en de 2 nieuwe gekocht plus Islands en Lizard remasters en de laatste 4 studio albums (de normale cd uitgaves want die miste ik nog).
    Ik was aangenaam verrast door de laatste twee albums van 2000 en 2003. Ze zijn warempel goed! :D En Discipline blijft n bazenplaat _O_
      woensdag 26 oktober 2011 @ 19:41:30 #219
    37554 CloseToTheEdge
    I get up, I get down
    pi_103594762
    Ik ben de 40th anniversary serie beetje bij beetje bij elkaar aan het sparen. Een beetje in de volgorde van favoriete albums. Heb nu Lizard en Red al. Discipline is onderweg. Hierna zullen ITCOTCK, ITWOP en SABB wel spoedig volgen. Die 5.1 mixen zijn fantastisch.
    pi_103594887
    Steven Wilson heeft die dingen toch opnieuw gemixt?
    Die man levert altijd vakwerk, dus het zal inderdaad vast uitstekend klinken!
      vrijdag 20 januari 2012 @ 16:52:35 #221
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_107034191
    Schopje met deze vrij aparte uitvoering van Three of a Perfect Pair :D

      Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2012 @ 22:12:38 #222
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_114387931
    Iedereen deze al gezien?


    (Live in Argentina, 1994 - 2DVD)

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_115522032
    quote:
    The long-awaited 40th anniversary edition of the legendary Larks’ Tongues In Aspic quintet will be released on October 15th.

    One of the key recordings in the King Crimson canon, and the only formal studio recording by the LTIA quintet, the 40th Anniversary Edition will be released in three separate editions to satisfy the merely curious and the expectant collector.



    1. CD/DVD-A: CD: New stereo mix + selected audio extras – all new content.
    DVD-A featuring 5.1 new surround mix, original & new stereo mixes in hi-res stereo, a full album of alt mixes by Steven Wilson & more than 30 minutes of unseen footage of the band live in the studio.
    2. Limited edition Boxed Set:13CDs, 1DVD-A, 1Blu-Ray in 12” box with booklet & memorabilia. DVD-A content as above, Blu-Ray content as per DVD-A with further hi-res stereo material – all presented in DTS Master audio, 4CDs of studio content including CD of session reels featuring the first recorded takes of all pieces on the album, 1CD live in the studio, 8CDs of live audio restored bootlegs & soundboard recordings + 36 page booklet with an extensive new interview with Robert Fripp, notes by King Crimson biographer Sid Smith, album sleeve print, concert ticket replica (with code for further concert download) & band photo postcards – limited to initial orders, one pressing only to a worldwide maximum limit of 7,000 units.

    3. 2CD: Complete original & new mixes with selected audio extras.
    Whilst the clip of the quintet performing LTIA pt1 during the Bremen Beat Club recording has been available on the internet for several years in varying degrees of quality, there has been some fevered speculation as to whether the full concert would ever see the light of day.

    Though it's been a long time coming, the full video of David Cross, Robert Fripp, John Wetton, Bill Bruford and Jamie Muir will now be seen in full. We hope all Crimheads agree that the waiting to get this in the best possible quality will have been worth while.
    Oh man :D

    http://www.dgmlive.com/news.htm?entry=3916
    Bleuh.
      Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:42:53 #224
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_115573250
    Ja, potver.
    Die 13cd+dvd+bluray is zeker een grap? :P
    Dit gaat geld kosten.

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_115574646
    Jammer genoeg veel live-materiaal. Vind ik nooit zo heel boeiend. Maar ja, kopen doe ik het toch wel :')
    Bleuh.
      Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:13:01 #226
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_115574840
    Nou, die 73 band vond ik live wel helemaal te woepie, hoor. Voor wat ik er al van gehoord heb op allerlei uitgaven. Misschien is die optie nummer 3 wel de meest interessante (ook qua portemonnee, dan).

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_115574971
    Ik heb de overige cd's allemaal op CD/DVD - dus die losse CD/DVD komt er sowieso. En de Court box heb ik ook, dus de Larks box moet er dan ook bij komen he :D :')

    Terwijl ik met name het titelnummer briljant vind, de rest vind ik lang niet zo gaaf. Haalt het w.m.b. niet bij de eerste 3 albums of Red.
    Bleuh.
      dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:27:22 #228
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_115575670
    Wel. :P geweldig album. Vrees alleen de prijs van de box. Hoewel die 'Crimson King' box ook wel meeviel qua prijs.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_115575995
    Ja, maar dat was 'maar' 4 cd's en 1 DVD (geloof ik). Ik ben toch wel bang dat deze zo 149 pond ofzo gaat kosten...
    Bleuh.
      dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:33:42 #230
    37554 CloseToTheEdge
    I get up, I get down
    pi_115576078
    quote:
    10s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:12 schreef bazbo het volgende:
    Iedereen deze al gezien?

    [ afbeelding ]
    (Live in Argentina, 1994 - 2DVD)

    :X
    Niemand nog?
      dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:39:39 #231
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_115576466
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:32 schreef PimD het volgende:
    Ja, maar dat was 'maar' 4 cd's en 1 DVD (geloof ik). Ik ben toch wel bang dat deze zo 149 pond ofzo gaat kosten...
    Ja. Maar productie valt mee. :P

    Die box van U2, Achtung Baby, was met 10 schijfjes en een boek ook maar 80. Dit is kleinere oplage maar 109 euro zou mooi zijn. :)
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_115577034
    Laten we het hopen, het is al een duur genoeg najaar met een box van Peter Gabriel, Muse, Velvet Underground, Beach Boys, etc :D
    Bleuh.
      dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:55:07 #233
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_115577197
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:52 schreef PimD het volgende:
    Laten we het hopen, het is al een duur genoeg najaar met een box van Peter Gabriel, Muse, Velvet Underground, Beach Boys, etc :D
    Er komt ook een nieuwe persing op vinyl van Lizard. :)
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_115577292
    Ja, daar zit ik ook nog over te denken - om die nieuwe persingen van Court/Poseidon/Lizard maar eens aan te gaan schaffen :D
    Bleuh.
      dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:07:34 #235
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_115577833
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:56 schreef PimD het volgende:
    Ja, daar zit ik ook nog over te denken - om die nieuwe persingen van Court/Poseidon/Lizard maar eens aan te gaan schaffen :D
    Tsjaad. Al je er aan begint. Ik heb Poseidon als mint exemplaar op pink Island. Court is gewoon EX alleen Lizard is niet super maar wel goed. :)

    Maar als je er 1 hebt wil je ze allemaal. :+
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_115580142
    I Talk To The Wind is echt een masterpiece!
    pi_115708037
    Pre-order:

    https://www.burningshed.com/store/kingcrimson/collection/362/

    89 pond. Valt me nog reuze mee!
    Bleuh.
      zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:42:45 #238
    358226 RonB79
    No Scrobble, No Glory
    pi_115708230
    pff en niet eens credit voor de link geven :D
      zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:11:04 #239
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_115718801
    De box is ook te bestellen voor $120 bij DGM. "Features every known recorded note by the quintet line-up, both live and in the studio"

    https://www.dgmlive.com/shop/

    De box bevat 9 live cd's . Het onderstaande is al officieel uitgegeven, en dat is goed voor 7 cd's denk ik.

    KCCC 20: Live at the Zoom Club

    October 13th, 1972

    Disc One
    1 Larks' Tongues in Aspic (part I) 8:22
    2 Book of Saturday 3:16
    3 Zoom 22:03
    4 Improv: Zoom Zoom 44:48

    Disc Two
    1 Easy Money 4:08
    2 Improv: Fallen Angel 4:12
    3 Improv: Z'Zoom 4:48
    4 Exiles 8:36
    5 The Talking Drum 6:13
    6 Larks' Tongues in Apsic (part II) 8:37

    =====



    KCCC 03 - The Beat Club, Bremen 1972

    October 17th, 1972

    1 Improv: The Rich Tapestry of Life 29:49
    2 Exiles 7:53
    3 Larks' Tongues in Aspic (part 1) 6:54


    =====


    Technical College, Hull, England
    November 10, 1972

    Disc One

    1.1 Walk On...No Pussyfooting 2:05
    1.2 Larks' Tongues in Aspic Pt I 10:09
    1.3 Book of Saturday 3:23
    1.4 Announcement 1:41
    1.5 Improv I: Vista Training College Under Spot Light 29:31
    1.6 Exiles 7:52

    Disc Two

    2.1 Easy Money 7:21
    2.2 Improv II 9:22
    2.3 The Talking Drum 4:49
    2.4 Larks' Tongues in Aspic Pt II 10:03
    2.5 21st Century Schizoid Man 16:30

    =====


    KCCC 24 - Live in Guildford
    November 13, 1972

    1 Larks' Tongues in Aspic (Part I) 8:58
    2 Book of Saturday (Daily Games) 4:23
    3 Improv: All That Glitters Is Not Nail Polish 25:33
    4 Exiles
    =====

    New Theatre, Oxford, England
    November 25, 1972

    1 Lark's Tongues In Aspic Pt I 14:02
    2 RF Announcement 2:28
    3 Book Of Saturday 2:52
    4 Improv 19:43
    5 Exiles 7:08

    =====
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:05:39 #240
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_115720162
    Burning Shed prijs is 124.85 EUR incl shipping , DGM prijs is $120.00 + $22.00 shipping = $ 142 , dus ook ongeveer 125 euro.

    Ik denk dat bij pakjes uit de USA de kans groter is dat de douane er nog een flinke rekening aan toe voegt.
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:23:32 #241
    358226 RonB79
    No Scrobble, No Glory
    pi_115720548
    Yep, laat staan dat UK->NL sneller gaat mbt verzenden dan US->NL.
      zondag 19 augustus 2012 @ 02:18:52 #242
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_115736732
    Overigens, de muziek is de grootste rechtvaardiging om Lizard op vinyl te kopen. Maar er is er natuurlijk nog 1.

    Ik heb hem net bij thuiskomst keihard opgezet en zit voor de duizendste keer met de hoes in mijn handen. Er is denk ik geen LP op de wereld waar ik zo vaak mee met de hoes in mijn handen heb gezeten als Lizard. Al die prachtige plaatjes die na al die jaren nog steeds eindeloos fascineren. :)
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:42:59 #243
    349176 Marnixos
    vrienden noemen me kut kind.
    pi_116097792
    Goed topic dit. De LP In The Court of the Crimson King staat mooi naast Sweet Smoke - Just a Poke en Phil Manzanera/801 - Listen Now gestationeerd :D
    katten zijn lief
      dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:49:45 #244
    358226 RonB79
    No Scrobble, No Glory
    pi_116102732
    quote:
    14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:42 schreef Marnixos het volgende:
    Goed topic dit. De LP In The Court of the Crimson King staat mooi naast Sweet Smoke - Just a Poke en Phil Manzanera/801 - Listen Now gestationeerd :D
    Oftewel niet op alfabet gesorteerd :s)
      dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:17:13 #245
    349176 Marnixos
    vrienden noemen me kut kind.
    pi_116110596
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:49 schreef RonB79 het volgende:

    [..]

    Oftewel niet op alfabet gesorteerd :s)
    Heb de rest van mijn progr./psychedelica/artrock etc. verzameling allemaal netjes op alfabet gezet. Deze 3 lp's zijn gewoon onderdeel van mijn favorietjes dus heb ik als trofeetjes neergezet :D
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    katten zijn lief
    pi_116111021
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:49 schreef RonB79 het volgende:

    [..]

    Oftewel niet op alfabet gesorteerd :s)
    Niet iedereen sorteert op alfabet..
      Redactie Frontpage dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:33:42 #247
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_116111339
    Ik op kleur.

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_116116114
    Oh man, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat pre-orderen ook inhield dat het geld a la minute werd afgeschreven van m'n creditcard :')

    Nou ja, hoef ik in oktober niet meer te betalen :')
    Bleuh.
      dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:10:07 #249
    358226 RonB79
    No Scrobble, No Glory
    pi_116119909
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:26 schreef emokid het volgende:

    [..]

    Niet iedereen sorteert op alfabet..
    Dat je dat zo op een open forum durft te zeggen :D
    pi_116122907
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:10 schreef RonB79 het volgende:

    [..]

    Dat je dat zo op een open forum durft te zeggen :D
    High Fidelity nooit gezien? Hoe dan ook sorteer ik op een soortgelijke manier.. alles op aankoopdatum, en een deel op wanneer ik iets intensief luisterde. Zo kan ik een kleine stapel cd's uit mijn verzameling pakken en direct herinneringen ophalen van wanneer ik ze kocht, waar, etc.. Veel leuker dan op alfabet.
      dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:28:30 #251
    358226 RonB79
    No Scrobble, No Glory
    pi_116126653
    quote:
    14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:19 schreef emokid het volgende:

    [..]

    High Fidelity nooit gezien? Hoe dan ook sorteer ik op een soortgelijke manier.. alles op aankoopdatum, en een deel op wanneer ik iets intensief luisterde. Zo kan ik een kleine stapel cd's uit mijn verzameling pakken en direct herinneringen ophalen van wanneer ik ze kocht, waar, etc.. Veel leuker dan op alfabet.
    Ja maar ja maar... alsof ik nu nog weet wanneer ik cd X heb gekocht.. hoe wil ik die dan terug vinden tussen bv 1000+ cd's?
    Maar wel een aparte manier van sorteren moet ik zeggen. Dat heb ik nog niet eerder gehoord!
    pi_116126955
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:28 schreef RonB79 het volgende:

    [..]

    Ja maar ja maar... alsof ik nu nog weet wanneer ik cd X heb gekocht.. hoe wil ik die dan terug vinden tussen bv 1000+ cd's?
    Maar wel een aparte manier van sorteren moet ik zeggen. Dat heb ik nog niet eerder gehoord!
      Redactie Frontpage zondag 2 september 2012 @ 21:38:35 #253
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_116324841
    Megadoos maar besteld. :Y

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
      Redactie Frontpage woensdag 31 oktober 2012 @ 18:31:27 #254
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_118676562
    *O* En binnen! *O*



    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_118676604
    quote:
    10s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:31 schreef bazbo het volgende:
    *O* En binnen! *O*

    [ afbeelding ]

    :X
    _O_ baas. Geniet ervan.
    pi_118676727
    quote:
    10s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:31 schreef bazbo het volgende:
    *O* En binnen! *O*

    [ afbeelding ]

    :X
    Awesome. _O_
    Burning bridges gives you so much more
      Redactie Frontpage woensdag 31 oktober 2012 @ 18:36:27 #257
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_118676745
    quote:
    0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:32 schreef emokid het volgende:

    [..]

    _O_ baas. Geniet ervan.
    Ben al aan het headbangen!



    (Foto: Peter Vroon)

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
      woensdag 31 oktober 2012 @ 18:37:56 #258
    358226 RonB79
    No Scrobble, No Glory
    pi_118676792
    Hier ook sinds gisteren.. de studio meuk is leuk, maar al die cds met concerten word me nu al iets te veel :D
    Het mooiste vind ik de session reels cd met 1 track van 80 min. Schitterend om dat allemaal te horen.
    pi_118687675
    Hier ook binnen, maar nog niet aan toegekomen om te luisteren :') :D
    Bleuh.
    pi_118692502
    WIl ik de prijs van dit grapje weten?
    pi_118694519
    Volgens mij was ik 105 pond kwijt inclusief porto :') :D
    Bleuh.
    pi_118720936
    Nou ik ben klaar met rippen, nu gaat het feest beginnen :D
    Bleuh.
      zaterdag 3 november 2012 @ 21:57:30 #263
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_118788069
    Vorige week bij de lokale platenwinkel eens aan de eigenaar/verkoper gevraagd naar advies mbt waar te beginnen (de gast is groot fan, heeft ook altijd KC t-shirts aan :D)
    Heb toen In The Wake Of en Lizard op vinyl gekocht en vandaag heb ik er In The Court Of (LP) en Islands (30th anniversary edition cd) opgehaald *O* *O* *O*
    De eerste 2 konden me zeker bekoren, al moet ik ze wel vaker horen om ze echt te kunnen waarderen.
    Benieuwd naar de nieuwe aanwinsten :s)
    pi_118790986
    In The Wake... is denk ik toch wel mijn favoriet, Pictures Of A City _O_
    Bleuh.
    pi_118794209
    Alleen dat hele Devil's Triangle kan me persoonlijk gestolen worden. voor de rest is het een gouden plaat.
    pi_118799409
    Oh nee, Devil's Triangle is supergaaf juist. Die scheepshoorn ofzo _O_ :D
    Bleuh.
    pi_118804920
    Juist Catfood vind ik erg irritant. ;(
    Burning bridges gives you so much more
    pi_118805379
    Die vind ik ook minder ja. Wel ongelofelijk dat dat een single was en nog de top 40 bereikte ook :D

    http://www.top40.nl/king-crimson/king-crimson-cat-food_5139 :D
    Bleuh.
    pi_119281559
    In de top 2000 keuzelijst is nu ook Starless opgenomen!
    Graag allemaal even je progressieve hart laten spreken zodat King Crimson haar entree in de 'lijst der lijsten' mag maken.
    pi_119281862
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:12 schreef Poespas het volgende:
    In de top 2000 keuzelijst is nu ook Starless opgenomen!
    Graag allemaal even je progressieve hart laten spreken zodat King Crimson haar entree in de 'lijst der lijsten' mag maken.
    Weet nog dat ik twee jaar terug die nog 'handmatig' moest invoeren. Sinds vorig jaar staat Starless op de kieslijst. Nu nog voor zorgen dat het op nummer 1 komt. :7
    Burning bridges gives you so much more
      vrijdag 16 november 2012 @ 23:07:05 #271
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_119298050
    Voor de eerste keer op de top2000 gestemd ...
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      dinsdag 26 februari 2013 @ 08:42:17 #272
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_123356997
    Adrian Belew is blijkbaar tegenwoordig gitarist bij Nine Inch Nails ....

    http://www.rollingstone.c(...)lineup-tour-20130225
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      dinsdag 26 februari 2013 @ 10:03:40 #273
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_123358693
    Ben benieuwd. Wil dat wel eens horen met hem! :)
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      Redactie Frontpage maandag 26 augustus 2013 @ 22:55:49 #274
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_130497147


    Wie gaat ervoor? Ik twijfel nog een beetje. :P

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
      maandag 26 augustus 2013 @ 22:56:57 #275
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_130497198
    quote:
    10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef bazbo het volgende:
    [ afbeelding ]

    Wie gaat ervoor? Ik twijfel nog een beetje. :P

    :X
    Ik ook want het is weer ongehoord veel geld.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:00:38 #276
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_130497413
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:42 schreef fripper het volgende:
    Adrian Belew is blijkbaar tegenwoordig gitarist bij Nine Inch Nails ....

    http://www.rollingstone.c(...)lineup-tour-20130225
    nee toch ik las in een engelse krant dat trent reznor het met hem geprobeerd had maar dat het uiteindelijk toch niet werkte...
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      Redactie Frontpage maandag 26 augustus 2013 @ 23:01:05 #277
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_130497437
    150 dollar. Voor 24 schijfjes en een T-shirt. Dat alles leuk verpakt. Het is hoe je het bekijkt. :P

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_130499073
    quote:
    2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:00 schreef Bosbeetle het volgende:

    [..]

    nee toch ik las in een engelse krant dat trent reznor het met hem geprobeerd had maar dat het uiteindelijk toch niet werkte...
    Post van een half jaar terug? :p
    Burning bridges gives you so much more
    pi_130502917
    Ik zit helemaal niet te wachten op 24x Red live, maar ja... heb wel de Court/Larks boxen gekocht... Moeilijk moeilijk :D
    Bleuh.
      Moderator dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:34:49 #280
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_130503691
    quote:
    0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef Gatenkaas het volgende:

    [..]

    Post van een half jaar terug? :p
    Oh maar inmiddels is dus gebleken dat belew en reznor niet door één deur kunnen :P
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:29:01 #281
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_130504598
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 05:45 schreef PimD het volgende:
    Ik zit helemaal niet te wachten op 24x Red live, maar ja... heb wel de Court/Larks boxen gekocht... Moeilijk moeilijk :D
    Het album Red is opgenomen na de tour van 1974. David Cross had de band ondertussen verlaten, en na de opnames zou Fripp de stekker er uit trekken ... Het enige nummer van Red dat we vaak live zullen terugvinden in de box is Starless; er zijn geen live-opnames van Red / Fallen Angel / One More Red Nightmare uit die tijd.

    De setlist wisselde per dag nogal ; maar vooral veel nummers van LTiA en SBB dus
    (Easy Money/The Great Deceiver/Lament/Exiles/Fracture/The Night Watch/Starless/The Talking Drum/Larks' Tongues in Aspic, Part Two en soms Part One), een paar oudjes (21st Century Schizoid Man en soms Cat Foot) , en Dr. Diamond dat nooit in de studio is opgenomen.

    Verder 1 op 2 "improvs" per dag , vaak vernoemd naar de locatie, zoals Providence en Asbury Park.

    Er is misschien ook nog wel iets aan demo-opnames. Het John Wetton & Richard Palmer-James album Monkey Business 1972-1997 heeft wat materiaal uit die tijd, maar daar verwacht ik niet veel van.

    Er is ondertussen overigens wel weer contact tussen Fripp en Wetton lees ik op de blog van Fripp. ( 19 juni : A very good, and important, meeting with John Wetton. Covering new ground as well as revisiting old, shared ground with the perspective of forty years experience and living. Superb. JW is in great shape.)

    [ Bericht 16% gewijzigd door fripper op 27-08-2013 09:52:28 ]
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:24:24 #282
    358226 RonB79
    No Scrobble, No Glory
    pi_130505963
    Als het nu 20 cds met outtakes waren dan misschien ja, maar 20 cds met concerten, nee danke. Dat vond ik al te ver gaan bij de Larks box maar die heb ik dan toch nog gekocht destijds. Die ene outtake cd in de Larks box met slechts 1 nr erop van 74 min lang vond ik nog het leukste eigenlijk.
    pi_130506346
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:29 schreef fripper het volgende:

    [..]
    Er is ondertussen overigens wel weer contact tussen Fripp en Wetton lees ik op de blog van Fripp. ( 19 juni : A very good, and important, meeting with John Wetton. Covering new ground as well as revisiting old, shared ground with the perspective of forty years experience and living. Superb. JW is in great shape.)
    Ik hoop nog altijd dat ik King Crimson een keer live kan zien (of een projekct). Robert Fripp heb ik 4 jaar terug nog in het voorprogramma van Porcupine Tree gezien, wat ik zelf al erg vet vond, maar de daar aanwezige metalheads die het maar een gare soundcheck vonden. ;(
    Burning bridges gives you so much more
      dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:45:19 #284
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_130521799
    The Road to Red : Between April and July 1974 King Crimson embarked on a tour of Canada and America which has come to be recognised as one of the most powerful series of concerts
    .

    16 concerts are featured across 20 discs, with the studio Red as the 21st CD

    Ik denk dat dit er ongeveer op staat :
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


    [ Bericht 2% gewijzigd door fripper op 27-08-2013 19:33:03 ]
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
    pi_130602630
    Veel van die concerten zijn toch al uitgegeven op DGMlive?
    Burning bridges gives you so much more
      donderdag 29 augustus 2013 @ 18:16:05 #286
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_130603315
    Ik denk dat alles wat al bekend is nog een keer wordt uitgegeven , zelfde verhaal als met de LTiA box.

    Aangevuld met wat "nieuwe" opnames, hopelijk goede soundboard opnames, maar mogelijk ook wat afkomstig van bootlegs.
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      donderdag 29 augustus 2013 @ 22:30:49 #287
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_130615297
    dit wordt de tracklist :

    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      woensdag 4 september 2013 @ 14:41:02 #288
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_130812615
    Volgend jaar in De Boerderij The Crimson Projekct: Adrian Belew, Tony Levin, Pat Mastelotto, Markus Reuter, Julie Slick en Tobias Ralph.

    The Crimson Projekct brengt de muziek van King Crimson vanaf de vroege jaren '80 tot de late jaren '90.

    http://www.cultuurpodiumboerderij.nl/content/view/1166/2/

    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      Redactie Frontpage woensdag 4 september 2013 @ 14:56:54 #289
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_130813152
    O+ O+ O+ Julie ... O+ O+ O+

    Zou ze me nog herkennen?



    :@

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
    pi_130821801
    quote:
    4s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:41 schreef fripper het volgende:
    Volgend jaar in De Boerderij The Crimson Projekct: Adrian Belew, Tony Levin, Pat Mastelotto, Markus Reuter, Julie Slick en Tobias Ralph.

    Gaaf.
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      dinsdag 24 september 2013 @ 20:43:31 #291
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_131526744
    het leeft weer !
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      dinsdag 24 september 2013 @ 20:44:23 #292
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_131526814
    http://www.dgmlive.com/news.htm

    New King Crimson Line-Up Confirmed

    :: Posted by Sid Smith on Tue., Sep 24, 2013

    The 8th incarnation of King Crimson will be Gavin Harrison, Bill Rieflin, Tony Levin, Pat Mastelotto, Mel Collins, Jakko Jakszyk and Robert Fripp.

    Writing on his (not yet published) dairy for September 24th Fripp notes "The Point Of Crim-Seeing was of a conventional Back Line – Gavin Harrison, Bill Rieflin, Tony Levin and Pat Matstelotto - reconfigured as the Front Line, with Mel Collins, Jakko Jakszyk and myself as Back Line."

    Robert goes on "All the Crims have expressed great excitement at the return to Go! mode. Given the considerable commitments of all members, it will take a year before Crimson is able to perform."

    Bill Rieflin mentioned to me that he told Jacknife Lee (REM and Robbie Williams’ producer) of the triple drumming, and Jacknife’s reply: Of course. We know what two drummers sound like! I’m hoping we’ll find out, and have a pile of fun doing so."

    In his (not yet published) diary for September 7th Fripp begins "dear brother crims, we have one year to prepare for action of the savage variety, and be in Go! mode for september 2014… but essentially, King Crimson is in motion."

    Robert expects that they’ll be rehearsing, in full and small group formations over that period.
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      dinsdag 24 september 2013 @ 20:51:20 #293
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_131527289
    Geen Adrian Belew .... dat is wel de grootste verrassing vind ik.

    Eigenlijk de line-up van A Scarcity of Miracles: A King Crimson ProjeKct (Jakko Jakszyk, Robert Fripp & Mel Collins met Gavin Harrison en Tony Levin) , plus twee drummers : Pat Mastelotto en Bill Rieflin.

    Rieflin kan me ik overigens prima voorstellen bij KC. Hij heeft de afgelopen jaren heel wat met Fripp samengewerkt :
    -Slow Music
    -Ten Seconds
    -Birth of a Giant ( Rieflin, Fripp, Trey Gunn )
    -The Repercussions of Angelic Behavior ( Rieflin, Fripp, Trey Gunn )
    -The Humans ( met Toyah Willcox - Mrs Fripp)

    Birth of a Giant en The Repercussions of Angelic Behavior zitten aardig in het verlengde van de ProjeKCts uit de zelfde tijd.

    [ Bericht 46% gewijzigd door fripper op 24-09-2013 21:13:47 ]
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
    pi_131528771
    _O_
    Burning bridges gives you so much more
    pi_131533116
    Nice :D
    Bleuh.
      Redactie Frontpage dinsdag 24 september 2013 @ 22:24:20 #296
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_131533187
    :Y

    :X
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
      dinsdag 24 september 2013 @ 22:33:13 #297
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_131533713
    Ik ben erg benieuwd wat ze dan gaan doen ... KC is nooit een band geweest die terug keek op veel oudere albums.
    Voor het terugkijken hadden we "schaduwbands" zoals vroeger 21st Century Schizoid Band (met oa Jakko Jakszyk en Mel Collins), en meer recent The Crimson ProjeCKt.

    Maar ja, als je na 40 jaar opeens Mel Collins terughaald .. dan is de verleiding om oude dingen te gaan spelen misschien wel erg groot. Collins en Jakszyk zijn er al klaar voor : ;)


    Het recente A Scarcity Of Miracles was natuurlijk ook er mooi ... maar het mist nog wat ingredienten om er Crimson van te maken. Het is te mooi, te rustig ....

    Ik hoop dat Rieflin en Fripp weer dit soort dingen gaan doen :

    En Levin en Mastelotto weten ook nog steeds hoe het moet :

    Het verhaal van Fripp is natuurlijk weer cryptisch, maar ik vind deze zin wel hoopvol : "Gavin Harrison, Bill Rieflin, Tony Levin and Pat Matstelotto - reconfigured as the Front Line" . Je kan er alle kanten mee op ... maar drie drummers in de Front Line, dat moet spannende muziek opleveren.
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      woensdag 25 september 2013 @ 21:40:59 #298
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_131567934
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:16 schreef Gatenkaas het volgende:
    _O_
    :Y dat dus _O_ _O_
      woensdag 25 september 2013 @ 22:08:01 #299
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_131569564
    http://www.uncut.co.uk/ki(...)2014-tour-plans-news

    Robert Fripp has unveiled a new incarnation of King Crimson.

    Speaking to Uncut, Fripp said: "King Crimson is returning to active service. We are on-call to be ready for a live performance on September 1, 2014. Seven members. Four English, three American. Three drummers. It’s a different configuration of King Crimson than before. Some are familiar names, maybe more than others."

    This line-up - the 8th in the band's history - will be Fripp, Gavin Harrison, Bill Rieflin, Tony Levin, Pat Mastelotto, Mel Collins and Jakko Jakszyk.

    They are all former Crimson members, except Rieflin and Jakszyk who have been involved on the fringes of Crimson for a few years. Rieflin collaborated with Chris Wong, Robert Fripp and Toyah Willcox in a project called The Humans, while Jakszyk played in Jakszyk Fripp & Collins, alongside Robert Fripp and Mel Collins.

    Fripp has been embroiled in a legal dispute with Universal Music Group for six years, which has only recently been resolved. This legal dispute caused him to retire from live performance. King Crimson last played together in 2008, while Fripp himself hasn't performed live since 2010. There are no plans, he says, for the new King Crimson to enter a studio. They will play "reconfigured" versions of existing Crimson material.

    "The first performance will take place in either North or South America," Fripp told Uncut. "There will be rehearsals primarily in England, and the final batch of rehearsals will most likely be in America in August or September 2014. There is a plan to include the UK in the tour dates, but it depends on a number of circumstances. Right now the primary geographical focus is the United States."
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
      Moderator donderdag 26 september 2013 @ 09:35:11 #300
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_131578547
    tof! (oh lees nu de laatste post, iets minder tof...)
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      vrijdag 27 september 2013 @ 20:48:32 #301
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_131627910
    quote:
    1s.gif Op maandag 13 augustus 2007 14:59 schreef MuadDib het volgende:
    Nadat het eerste topic over King Crimson er zes(!) jaar over heeft gedaan om vol te raken is het tijd voor deel 2.

    Nadat het tweede topic over King Crimson er ook zes(!) jaar over heeft gedaan om vol te raken is het tijd voor deel 3.
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')