abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102225517
Eindelijk "A Scarcity of Miracles" aangeschaft.
Mwah, ik weet het niet, het is wel heel goed gespeeld allemaal maar wel wat gezapig en langdradig.

Dat Fripp het een King Crimson ProjeKct noemt lijkt mij niet meer dan verkooptruc. Zo niet, dan is dit het minste ProjeKct.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage woensdag 21 september 2011 @ 17:58:26 #202
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_102226921
Hij noemt het dan ook EEN ProjeKct. De ware naam van de band is Collins, Jakzyk & Fripp.
Vergeet de ProjeKcts en beluister het eens als een verzameling songs die toevallig gemaakt zijn door een paar van onze helden. Dan komt er in mijn oren een sfeervol album naar boven. Tuurlijk, niet hemelschokkend, maar wel stemmig.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 6 oktober 2011 @ 21:45:54 #203
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_102788476
Klinkt lekker! :Y

King Crimson - 'Starless And Bible Black' + 'Discipline' - 40th Anniversary Edition

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
pi_102788822
De mijne zijn onderweg. Wel jammer dat Larks.. nog steeds niet is uitgebracht.
Nee.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 oktober 2011 @ 07:25:23 #205
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_102797854
Geduld, m'n kind. Geduld.
(Eerst die nieuwe Steven Wilson nog goed verwerken. Dat duurt óók even.)

pi_102824542
Boh, toch wel een pittige zit die extra's van Starless And Bible Black. De plaat zelf behoort al niet tot m'n favoriete KC platen, maar de extra's is af en toe iets te veel geimproviseer naar mijn smaak. Maar ja, je moet het toch compleet houden he :)
Nee.
  Redactie Frontpage zaterdag 8 oktober 2011 @ 01:05:22 #207
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_102833479
Ik vind het dan wel weer geweldig. Maar ja, wat wil je ook? Met zo'n fetish. :P

pi_102833592
Starless and Bible Black is het enige album van de oude reeks dat mij niet kan bekoren. Ik weet niet precies waarom maar ik vind het songmateriaal wat flauwtjes,bleekjes in vergelijking met bijvoorbeeld Red en Larks' Tongues in Aspic
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:06:52 #209
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_102845794
Het probleem met Starless and Bible Black is inderdaad dat het wat te veel leunt op instrumentale improvisaties.

4 van de 8 stukken zijn geimproviseerd : We'll Let You Know, Trio, The Mincer en Starless and Bible Black. Die improvisaties zijn wel leuk, maar voor iets dat wordt gezien als een "regulier studio album" slaat de balans wat door. De verhoudingen op Red zijn wat dat betreft beter ; alleen Providence is daar een improv.

Overigens is Starless and Bible Black ook nauwelijks een echte studio-plaat , alleen de eerste 2 nummers (The Great Deceiver en Lament) zijn studio opnames; de rest is live.

Beetje wisselvallige plaat inderdaad. De zelfde muziek werkt beter in de context van live-albums als The Great Deceiver en The Nightwatch.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_102847697
The Great Deceiver (het nummer) vind ik wel supergaaf, maar dat geimproviseer hoeft van mij inderdaad niet zo nodig.
Nee.
pi_102848117
Vergeleken met Larks' Tongues en Red is het album niet zo goed, maar dan vergelijk je hem ook met twee albums zeg...

Starless and Bible Black is inderdaad een beetje wisselvallig van kwaliteit, maar The Great Deceiver, The Night Watch en zeker Fracture (een van de beste King Crimson songs) zijn toch allemaal wel erg goed. Hadden ze een paar van die improv's vervangen door wat goede studio nummers dan was het een van hun beste albums geweest, maar nu vind ik hem ook nog behoorlijk goed. Maar ik kan dat geïmproviseer ook wel heel goed waarderen.
pi_102863631
Ben ik nou zo'n fanaat dat ik iedereen die S&BB niet kan waarderen geen KC-fan acht? ;(

Juist dit album is hetgeen wat de kracht van de jaren '70 KC aantoont.
Burning bridges gives you so much more
  zondag 9 oktober 2011 @ 08:55:59 #213
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_102866625
De kracht van de 72-74 KC is vooral dat het een goede live band was. Dat wordt op deze plaat inderdaad beter aangetoond dan op Red.

Alleen The Mincer is een beetje een raar nummer. Rare overdubs van Wetton voegen niet zo veel toe, en het einde is ook niet echt fraai ( de tape was op ). Er zijn denk ik wel betere dingen te vinden uit die tijd. Zonder The Mincer zou het denk ik een betere plaat zijn geweest.
  zondag 9 oktober 2011 @ 09:13:37 #214
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_102866763
The Great Deceiver vind ik een mooi voorbeeld van de live-kracht van die band. De studioversie was aardig, maar ik kwam ooit een gratis live-download op DGM tegen - zoveel harder, sneller, rauwer, spannender _O_ Daar komt de studioversie nooit bij in de buurt. Lament idem.
  zondag 9 oktober 2011 @ 16:29:30 #215
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_102878606
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:23 schreef PimD het volgende:
dat geimproviseer hoeft van mij inderdaad niet zo nodig.
In dat geval niet op onderstaande link klikken voor een concert van Bozzio Holdsworth Levin Mastelotto.

http://vprojazzlive.radio(...)th-levin-mastelotto/

Ik hoop dat er nog eens een album wordt uitgebracht van deze tour :)
pi_102878742
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:29 schreef fripper het volgende:

[..]

In dat geval niet op onderstaande link klikken voor een concert van Bozzio Holdsworth Levin Mastelotto.

Juist dit soort concerten vind ik zelf erg awesome. Hoop dat ik iets als dit nog een keer mee mag maken. :)
Burning bridges gives you so much more
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:40:18 #217
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_102880958
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:29 schreef fripper het volgende:

[..]

Schitterend optreden in Groningen was dat _O_. Mastelotto is een held. Dit ga ik eens even herbeluisteren op een geschikt moment.
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:44:47 #218
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103465727
Nadat de laatste 2 remasters waren uitgebracht heb ik maar eens de portemoinee opengetrokken en de 2 nieuwe gekocht plus Islands en Lizard remasters en de laatste 4 studio albums (de normale cd uitgaves want die miste ik nog).
Ik was aangenaam verrast door de laatste twee albums van 2000 en 2003. Ze zijn warempel goed! :D En Discipline blijft n bazenplaat _O_
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:41:30 #219
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_103594762
Ik ben de 40th anniversary serie beetje bij beetje bij elkaar aan het sparen. Een beetje in de volgorde van favoriete albums. Heb nu Lizard en Red al. Discipline is onderweg. Hierna zullen ITCOTCK, ITWOP en SABB wel spoedig volgen. Die 5.1 mixen zijn fantastisch.
pi_103594887
Steven Wilson heeft die dingen toch opnieuw gemixt?
Die man levert altijd vakwerk, dus het zal inderdaad vast uitstekend klinken!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:52:35 #221
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107034191
Schopje met deze vrij aparte uitvoering van Three of a Perfect Pair :D

Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2012 @ 22:12:38 #222
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_114387931
Iedereen deze al gezien?

(Live in Argentina, 1994 - 2DVD)

pi_115522032
quote:
The long-awaited 40th anniversary edition of the legendary Larks’ Tongues In Aspic quintet will be released on October 15th.

One of the key recordings in the King Crimson canon, and the only formal studio recording by the LTIA quintet, the 40th Anniversary Edition will be released in three separate editions to satisfy the merely curious and the expectant collector.

1. CD/DVD-A: CD: New stereo mix + selected audio extras – all new content.
DVD-A featuring 5.1 new surround mix, original & new stereo mixes in hi-res stereo, a full album of alt mixes by Steven Wilson & more than 30 minutes of unseen footage of the band live in the studio.
2. Limited edition Boxed Set:13CDs, 1DVD-A, 1Blu-Ray in 12” box with booklet & memorabilia. DVD-A content as above, Blu-Ray content as per DVD-A with further hi-res stereo material – all presented in DTS Master audio, 4CDs of studio content including CD of session reels featuring the first recorded takes of all pieces on the album, 1CD live in the studio, 8CDs of live audio restored bootlegs & soundboard recordings + 36 page booklet with an extensive new interview with Robert Fripp, notes by King Crimson biographer Sid Smith, album sleeve print, concert ticket replica (with code for further concert download) & band photo postcards – limited to initial orders, one pressing only to a worldwide maximum limit of 7,000 units.

3. 2CD: Complete original & new mixes with selected audio extras.
Whilst the clip of the quintet performing LTIA pt1 during the Bremen Beat Club recording has been available on the internet for several years in varying degrees of quality, there has been some fevered speculation as to whether the full concert would ever see the light of day.

Though it's been a long time coming, the full video of David Cross, Robert Fripp, John Wetton, Bill Bruford and Jamie Muir will now be seen in full. We hope all Crimheads agree that the waiting to get this in the best possible quality will have been worth while.
Oh man :D

http://www.dgmlive.com/news.htm?entry=3916
Nee.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:42:53 #224
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_115573250
Ja, potver.
Die 13cd+dvd+bluray is zeker een grap? :P
Dit gaat geld kosten.

pi_115574646
Jammer genoeg veel live-materiaal. Vind ik nooit zo heel boeiend. Maar ja, kopen doe ik het toch wel :')
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')