Geheel volgens mijn verwachtingen dus.. wat verwacht je nou dan.. dat als er niet gerookt wordt het een frisse omgeving wordt?quote:Een Britse exploitant van ongeveer tweeduizend cafés wil zijn horecagelegenheden voorzien van een lekker geurtje. De pubs kampen namelijk met een nieuw probleem sinds het rookverbod van 1 juli.
Tot die dag verdoezelde de sigarettenrook de onsmakelijke geur van verschraald bier, zweet en andere stank. Exploitant Mitchells and Butlers test momenteel de geur van leer en versgemaaid gras, meldde de Britse krant Sunday Times. Zelfs de geur van tabak wordt overwogen. In pubs in Edinburgh en Glasgow werd al een fris oceaanbriesje verstoven.
Vind ik ook. Ze moeten maar eens toegeven dat uitgaan een vieze zwetende stinkende chaotische ongezonde bezigheid is, en dat een beetje sigaretterook geen donder uitmaakt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:56 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Geheel volgens mijn verwachtingen dus.. wat verwacht je nou dan.. dat als er niet gerookt wordt het een frisse omgeving wordt?
Zitten straks alle stopcontacten in een kroeg / disco vol met ambipur blokjes?
Ben wel benieuwd wat de users die voor het rookverbod zijn hierop te zeggen hebben.. ik zeg dat het rookverbod binnen een half jaar weer wordt afgeschaft..
![]()
loop niet van die soort nutteloze reactie te posten..!quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef Coolgoza het volgende:
Loop niet van die onzin te verklaren!
Zweetquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:09 schreef IkWilbert het volgende:
Ach ja, beetje bier en zweet geur boeit me niet... daar ga je in ieder geval niet aan dood
quote:Zelfs de geur van tabak wordt overwogen
meeroken ook niet althans: de overgrote meerderheid van de meerokers nietquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:09 schreef IkWilbert het volgende:
Ach ja, beetje bier en zweet geur boeit me niet... daar ga je in ieder geval niet aan dood
ja het is te triest voor woorden..quote:
ik snap het nut van dat rookverbod nog steeds niet eerlijk gezegd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:11 schreef BereNDD het volgende:
[..]
ja het is te triest voor woorden..
ventileer die bende gewoon goed en laat iedereen lekker roken als hij wil
quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:11 schreef BereNDD het volgende:
[..]
ja het is te triest voor woorden..
ventileer die bende gewoon goed en laat iedereen lekker roken als hij wil
Straks is er een rookverbod EN goeie ventilatie. Verliest de horeca 2 x, kortzichtige stumperts.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:21 schreef Jumparound het volgende:
ja precies, omdat al die uitbaters al jaren centenneuken door vooral GEEN goede ventilatie aan te leggen zitten nu de rokers in het verdomhoekje!
kortom, je wordt al jaren stelselmatig opgelicht in de horeca, en ipv een "gezonde" omgeving te creeren steken ze het geld liever in hun eiegn zak
en over 10 jaar komen ze erachter dat in al die chemische nepgeuren veel meer kankerverwekkende stoffen zitten dan in tabaksrookquote:
Er is geen hard bewijs voor het feit dat passief roken kankerverwekkend zou zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef The_End het volgende:
Die users zullen zeggen dat het jammer is dat het blijft stinken in de kroeg, maar dat de lucht gelukkig niet meer zo kankerverwekend zal zijn...
daar zeikt hier niemand over hoorquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:31 schreef mvingerhoets het volgende:
Wat voor een loser ben je dan ook als je met je stomme kop aan een verslaving begint en dan zeikt als andere mensen niet willen dat je dat in het openbaar doet. Accepteer het maar stelletje sukkels.
ahumquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef The_End het volgende:
Die users zullen zeggen dat het jammer is dat het blijft stinken in de kroeg, maar dat de lucht gelukkig niet meer zo kankerverwekend zal zijn...
als ik het goed herinner zijn er zelfs onderzoeken die bewijzen dat je door passief roken een grotere weerstand krijgt tegen allerhande longaandoeningen, soortgelijk aan de inentingen tegen polio, kinkhoest etcquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:33 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
Er is geen hard bewijs voor het feit dat passief roken kankerverwekkend zou zijn.
Een minder grotere loser dan niet-rokers die achter rokers aan hobbelen om over de stank te klagen. In de pauze op het werk, mensen die gewoon weigeren om netjes naar de voor hun bestemde niet-rokers horeca te gaan.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:31 schreef mvingerhoets het volgende:
Wat voor een loser ben je dan ook als je met je stomme kop aan een verslaving begint en dan zeikt als andere mensen niet willen dat je dat in het openbaar doet. Accepteer het maar stelletje sukkels.
is al lang bekent idd net als die anti muggen meuk.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:40 schreef moussie het volgende:
[..]
oeps, nog niet eens 10 jaar dus, mijn fout
Daar zijn ze allang achter.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:30 schreef moussie het volgende:
[..]
en over 10 jaar komen ze erachter dat in al die chemische nepgeuren veel meer kankerverwekkende stoffen zitten dan in tabaksrook
Je eigen zweet is lang niet zo erg als die van anderen waar in de kroeg zo van die walmen langskomen of vind jij je eigen lichaam wel viesquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:44 schreef Aibmi het volgende:
Zijn alle rokers nou dom, of doen ze net alsof?
De stank van rook is vele malen erger dan die van bier en zweet. Dit kan ik concluderen uit mijn onderzoek, waarbij ik regelmatig mijn kleren heb geroken na een avond uitgaan. De rook is dusdanig overheersend dat ik geen bier of zweet kon ruiken. Daarom zullen mijn kleren na het rookverbod minder stinken dan nu, wat niet betekent dat ze geurloos zijn.
Ok, omdat je hier mijn eerste punt ondersteunt zal ik even een simpel rekensommetje voor je opstellen:quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je eigen zweet is lang niet zo erg als die van anderen waar in de kroeg zo van die walmen langskomen of vind jij je eigen lichaam wel vies?
Mensen en uitgaan verbiedenquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:46 schreef fransbreda het volgende:
En al die poedersnuivers op de wc dan![]()
als ik niet meer mag roken mogen zij ook niet meer de neus poederen of van die ubersterke aftershave/parfum/pislucht dragen![]()
heb je de OP ook gelezen wellicht? het is een uitbater die op dit onzalige plan is gekomen, geen actiegroep van gefrustreerde rokers ofzo.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ok, omdat je hier mijn eerste punt ondersteunt zal ik even een simpel rekensommetje voor je opstellen:
Ik neem voor de totale kledingstank de letter S. Dan kan ik de formule S=B+Z=R(Stank=bier+zweet+rook) opstellen. Ik neem voor B 5, Z 3 en R 8. Dat betekent dat onze kleren op het moment 16 stinken. Op het moment dat het rookverbod in gaat nog maar 8.
Mijn punt is, is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt. Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
Hahahaha.. ja jij komt er wel joh..quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ok, omdat je hier mijn eerste punt ondersteunt zal ik even een simpel rekensommetje voor je opstellen:
Ik neem voor de totale kledingstank de letter S. Dan kan ik de formule S=B+Z=R(Stank=bier+zweet+rook) opstellen. Ik neem voor B 5, Z 3 en R 8. Dat betekent dat onze kleren op het moment 16 stinken. Op het moment dat het rookverbod in gaat nog maar 8.
Mijn punt is, is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt. Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
quote:Tot die dag verdoezelde de sigarettenrook de onsmakelijke geur van verschraald bier, zweet en andere stank.
quote:is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt
sorry, maar waarom zoeken de engelsen dit dan uit:?quote:Zelfs de geur van tabak wordt overwogen. In pubs in Edinburgh en Glasgow werd al een fris oceaanbriesje verstoven.
Nou dat valt wel mee, ik ben zelf best makkelijk. Ik kan me wel voorstellen dat niet-rokers het smerig vinden. Al sta ik buiten en iemand vraagt of ik een paar stappen verderop wil gaan staan dan doe ik dat ook gewoon. Wat mij tegenstaat is dat er niet naar meerdere oplossingen wordt gezocht, maar voor het gemak meteen maar alle rokers worden weggejaagd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
Ten eerste hoor je mij niet zeggen dat ze luchtverfrissers moeten gaan gebruiken. Vind die dingen meestal nogal ranzig. Ten tweede staat er in dat stukje van jou dat de luchtverfrissers slechter zijn dan uitlaatgassen, er staat helemaal niks over roken.quote:
Ik mis de variabele U (uitlaatgassen) en de toekomstige variabele L (luchtverfrisser)quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Dit is slechts van tijdelijke aard. In Amerika hebben ze ook overal rookverboden en daar stinkt het ook niet in de tenten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:56 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Geheel volgens mijn verwachtingen dus.. wat verwacht je nou dan.. dat als er niet gerookt wordt het een frisse omgeving wordt?
Zitten straks alle stopcontacten in een kroeg / disco vol met ambipur blokjes?
Ben wel benieuwd wat de users die voor het rookverbod zijn hierop te zeggen hebben.. ik zeg dat het rookverbod binnen een half jaar weer wordt afgeschaft..
![]()
onzin, rokers zijn niet achterlijk, maar wij willen niet als een stel joden naar buiten gejaagd worden omdat de übbermensch zonder nicotineverslaving daar niet tegen kan!quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:03 schreef The_End het volgende:
[..]
Ten eerste hoor je mij niet zeggen dat ze luchtverfrissers moeten gaan gebruiken. Vind die dingen meestal nogal ranzig. Ten tweede staat er in dat stukje van jou dat de luchtverfrissers slechter zijn dan uitlaatgassen, er staat helemaal niks over roken.
Dit hele topic wordt weer een opsomming van kansloze argumenten van verslaafde rokers, die met alle macht proberen te 'bewijzen' hoe gezond hun verslaving wel niet is.
Tijd zal het leren toch?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dit is slechts van tijdelijke aard. In Amerika hebben ze ook overal rookverboden en daar stinkt het ook niet in de tenten.
Nou zijn die Engelsen een ranzig volkje dus wellicht dat het daardoor komt.
bron?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dit is slechts van tijdelijke aard. In Amerika hebben ze ook overal rookverboden en daar stinkt het ook niet in de tenten.
Nou zijn die Engelsen een ranzig volkje dus wellicht dat het daardoor komt.
Nietrokers willen niet als een stel joden vergast worden...quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:05 schreef smammela het volgende:
[..]
onzin, rokers zijn niet achterlijk, maar wij willen niet als een stel joden naar buiten gejaagd worden omdat de übbermensch zonder nicotineverslaving daar niet tegen kan!
Ja, ik heb de OP gelezen. Ik vind het niet zo gek dat ze een luchtje uitzoeken. Vroeger zou je een luchtje moeten hebben die het roken zou moeten kunnen overstemmen, wat natuurlijk onmogelijk is. Nu kunnen we lekker naar oceaangeur ruiken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
heb je de OP ook gelezen wellicht? het is een uitbater die op dit onzalige plan is gekomen, geen actiegroep van gefrustreerde rokers ofzo.
Ik ben het met je eens dat je niet zou kunnen zeggen dat bier bijvoorbeeld altijd meer stinkt dan zweet. In die zin is het zeker subjectief. Maar bier+zweet stinkt áltijd minder dan bier+zweet+rook, dat lijkt me evident.quote:Los van het feit dat stank een subjectief begrip is natuurlijk.
Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.quote:Ow: en deze maatregel is symboolpolitiek van de bovenste plank en voegt helemaal niets toe aan de samenleving, maar dat terzijde
Gelukkig ga je er inhoudelijk op inquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:01 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Hahahaha.. ja jij komt er wel joh..
wat een debiele beredenatie man..
dat zie ik niemand doenquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:03 schreef The_End het volgende:
[..]
Ten eerste hoor je mij niet zeggen dat ze luchtverfrissers moeten gaan gebruiken. Vind die dingen meestal nogal ranzig. Ten tweede staat er in dat stukje van jou dat de luchtverfrissers slechter zijn dan uitlaatgassen, er staat helemaal niks over roken.
Dit hele topic wordt weer een opsomming van kansloze argumenten van verslaafde rokers, die met alle macht proberen te 'bewijzen' hoe gezond hun verslaving wel niet is.
Niet-rokers hebben 30 jaar de kans gehad om naar niet-rokers horeca te vluchten maar blijkbaar vinden ze mee-roken stiekum zo lekker dat ze de rokers blijven lastig vallen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef The_End het volgende:
[..]
Nietrokers willen niet als een stel joden vergast worden...
waarom zou jij over het leven van een ander willen beslissen?quote:Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
oh joyquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ja, ik heb de OP gelezen. Ik vind het niet zo gek dat ze een luchtje uitzoeken. Vroeger zou je een luchtje moeten hebben die het roken zou moeten kunnen overstemmen, wat natuurlijk onmogelijk is. Nu kunnen we lekker naar oceaangeur ruiken.
[..]
niet meer of minder, maar andersquote:Ik ben het met je eens dat je niet zou kunnen zeggen dat bier bijvoorbeeld altijd meer stinkt dan zweet. In die zin is het zeker subjectief. Maar bier+zweet stinkt áltijd minder dan bier+zweet+rook, dat lijkt me evident.
[..]
spijker-kop. Als de overheid al zo nodig wil betuttelen, wees dan consequent en verbiedt het roken. Of bereken de kosten voor de samenleving en baseer daar de prijs van een pakje sigaretten op.quote:Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
dat geld ook voor alcohol en autorijden (niet verboden) en andere drugs (wel verboden maar daar trekt niemand zich wat van aan).quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ja, ik heb de OP gelezen. Ik vind het niet zo gek dat ze een luchtje uitzoeken. Vroeger zou je een luchtje moeten hebben die het roken zou moeten kunnen overstemmen, wat natuurlijk onmogelijk is. Nu kunnen we lekker naar oceaangeur ruiken.
[..]
Ik ben het met je eens dat je niet zou kunnen zeggen dat bier bijvoorbeeld altijd meer stinkt dan zweet. In die zin is het zeker subjectief. Maar bier+zweet stinkt áltijd minder dan bier+zweet+rook, dat lijkt me evident.
[..]
Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
Het wij-betalen-zorg argument is al 10000 keer in andere topics aangevoerd, dat ga ik hier niet doen. Verder zie ik het als het opvoeden van kleine kinderen. Als ze niet de goede keuze maken, moet je extra motiveren(straffen als ze het niet doen/belonen als ze het wel doen). Dat is hier ook het geval, want ik zie niet in waarom je je levensverwachting met een paar jaar omlaag zou willen halen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:10 schreef smammela het volgende:
[..]
waarom zou jij over het leven van een ander willen beslissen?
heb je het niet druk genoeg met je iegen leven of wat
Dus anderen moeten mij opdragen wat ik wel en niet met mijn lichaam moet/mag doen. Grapjas.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef Aibmi het volgende:
Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
omdat er ook mensen zijn die er wel 90 mee geworden zijn!quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:12 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Het wij-betalen-zorg argument is al 10000 keer in andere topics aangevoerd, dat ga ik hier niet doen. Verder zie ik het als het opvoeden van kleine kinderen. Als ze niet de goede keuze maken, moet je extra motiveren(straffen als ze het niet doen/belonen als ze het wel doen). Dat is hier ook het geval, want ik zie niet in waarom je je levensverwachting met een paar jaar omlaag zou willen halen.
Je mag bijvoorbeeld ook niet jezelf proberen te vermoorden. Dat is ook wettelijk geregeld. Ik vind dit hetzelfde ideequote:Op maandag 6 augustus 2007 12:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dus anderen moeten mij opdragen wat ik wel en niet met mijn lichaam moet/mag doen. Grapjas.![]()
Probeer het dan niet zo te draaien dat het misschien wel gezond is of dat andere dingen ook niet gezond zijn. En als je denkt dat dit verbod niets toevoegd, dan heb je oogkleppen op. Heel veel nietrokers zijn blij met dit verbod. Dus het voegt sowieso iets toe.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:08 schreef teamlead het volgende:
[..]
dat zie ik niemand doen![]()
Natuurlijk is roken niet gezond, dat weten we ondertussen allemaal al lang, maar een kansloos rookverbod en vervolgens je biertje moeten drinken bij de geur van versgemaaid gras () lijkt me ook niet de oplossing.
Dit verbod voegt gewoon niets toe. Het is de zoveelste betutteling van de overheid
ik heb echt geen steuntje in de rug nodig om te stoppen met roken..quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef Aibmi het volgende:
O kom op zeg, je bent toch niet echt zo dom?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:13 schreef smammela het volgende:
[..]
omdat er ook mensen zijn die er wel 90 mee geworden zijn!
Er zijn genoeg dingen die verboden kunnen worden waar veel rokers blij mee zijn..quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:13 schreef The_End het volgende:
[..]
Probeer het dan niet zo te draaien dat het misschien wel gezond is of dat andere dingen ook niet gezond zijn. En als je denkt dat dit verbod niets toevoegd, dan heb je oogkleppen op. Heel veel nietrokers zijn blij met dit verbod. Dus het voegt sowieso iets toe.
Het 'betutteling van de overheid' argument ga ik niet op in; doe jij maar lekker geen helm op op de motor.
Mijn punt was ook dat je zelf niet de goede keuze kan maken, natuurlijk vind je dan zelf dat je geen hulp nodig hebt..quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:14 schreef BereNDD het volgende:
[..]
ik heb echt geen steuntje in de rug nodig om te stoppen met roken..
en als ik dat wel had dan is dat rookverbod zeker niet de oplossing
waar zie jij mij beweren dat roken misschien wel gezond isquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:13 schreef The_End het volgende:
[..]
Probeer het dan niet zo te draaien dat het misschien wel gezond is of dat andere dingen ook niet gezond zijn. En als je denkt dat dit verbod niets toevoegd, dan heb je oogkleppen op. Heel veel nietrokers zijn blij met dit verbod. Dus het voegt sowieso iets toe.
quote:Het 'betutteling van de overheid' argument ga ik niet op in; doe jij maar lekker geen helm op op de motor.
Niet iedereen die in aanraking komt met rook gaat vroeg dood, de kans is alleen groter. Verder zitten dode mensen niet in een bejaardenhuis.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:15 schreef smammela het volgende:
trouwens, misschien een ander leuk argument.
als meeroken zo enorm fout is, waarom bestaat het woord vergrijzing dan?
vroeger rookte IEDEREEN. wil jij zeggen dat die bejaardetehuizen vol zitten met mensen die nog NOOIT van hun leven in aanraking zijn gekomen met tabaksrook?
aaaaaaaaaaaaa, wat zielig. Wil je een knuffeltje. Krijg je niet wat je wilt?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:14 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Er zijn genoeg dingen die verboden kunnen worden waar veel rokers blij mee zijn..
maar dat doen ze niet..
Een algeheel verbod zal mij persoonlijk per saldo minstens 200 euro netto in de maand opleveren, want als ze het verbod erdoor drukken, dan ga ik niet meer naar de kroeg!quote:Heel veel rokers zijn er niet blij mee. Heel veel niet rokers zijn er wel blij mee. Wat levert het per saldo dan nog op?
amenquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:19 schreef vosss het volgende:
Maargoed, ik woon in een klein kutdorp en ik weet zeker dat de cafehouders hier wel iets verzinnen om ook de rokers gelukkig te houden
ik verwacht ook wel dat er besloten rook-clubs ofzo geopend gaan worden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:19 schreef vosss het volgende:
Maargoed, ik woon in een klein kutdorp en ik weet zeker dat de cafehouders hier wel iets verzinnen om ook de rokers gelukkig te houden
Rokers zijn de veroorzakers van overlast. Daarom moeten ze inbinden. Het levert op dat niet rokers niet meer in de rook staan en misschien wel dat minder mensen beginnen met roken? Hoeveel rokers zijn wel niet begonnen in de kroeg? Ik iig wel.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:16 schreef teamlead het volgende:
[..]
waar zie jij mij beweren dat roken misschien wel gezond is![]()
En nee... ik word er niet enthousiast van als ik dalijk iin een kroeg chemische dampen mag gaan staan inademen. Ongeveer net zo blij als een niet-roker wordt van sigarettenrook. En dan mag ik daar opeens niets meer over zeggen? Vreemde redenatie....
Heel veel rokers zijn er niet blij mee. Heel veel niet rokers zijn er wel blij mee. Wat levert het per saldo dan nog op?
Ja, dat is hetzelfde.quote:ja.. da's ook echt hetzelfde
nee maar wel een heleboel mensen die in rookruimtes zijn geweest enz.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:17 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Niet iedereen die in aanraking komt met rook gaat vroeg dood, de kans is alleen groter. Verder zitten dode mensen niet in een bejaardenhuis.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:20 schreef smammela het volgende:
[..]
nee maar wel een heleboel mensen die in rookruimtes zijn geweest enz.
ik betaal ook voor jouw slechte gewoontes. En waarom moeten we persé een paar jaar langer leven? Kost alleen maar geld.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:12 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Het wij-betalen-zorg argument is al 10000 keer in andere topics aangevoerd, dat ga ik hier niet doen. Verder zie ik het als het opvoeden van kleine kinderen. Als ze niet de goede keuze maken, moet je extra motiveren(straffen als ze het niet doen/belonen als ze het wel doen). Dat is hier ook het geval, want ik zie niet in waarom je je levensverwachting met een paar jaar omlaag zou willen halen.
Er is geen wet tegen zelfmoord.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:13 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Je mag bijvoorbeeld ook niet jezelf proberen te vermoorden. Dat is ook wettelijk geregeld. Ik vind dit hetzelfde idee
dan mis JIJ het punt van het verbod...quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:22 schreef Aibmi het volgende:
[..]
je mist het punt compleet. Je hebt meer kans om dood te gaan als je in contact bent geweest met rook. Dat wilt niet zeggen dat iedereen die niet in contact is geweest met rook heel oud wordt, of dat alle mensen die in contact zijn geweest met rook een vroege dood sterven.
Sigarenclubs.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik verwacht ook wel dat er besloten rook-clubs ofzo geopend gaan worden.
Je hebt de keus om naar niet-rook horeca te gaan. Waarom moet je persé rokers lastig vallen. Wat doe je sowieso buiten als je zo'n gezondheidsfreak bent?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:22 schreef Aibmi het volgende:
[..]
je mist het punt compleet. Je hebt meer kans om dood te gaan als je in contact bent geweest met rook. Dat wilt niet zeggen dat iedereen die niet in contact is geweest met rook heel oud wordt, of dat alle mensen die in contact zijn geweest met rook een vroege dood sterven.
Als je langer gezond leeft, dan ben je ook langer productief.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
ik betaal ook voor jouw slechte gewoontes. En waarom moeten we persé een paar jaar langer leven? Kost alleen maar geld.
Omdat niet iedereen, en dus maar een paar mensen eerder dood gaan moeten we het maar niet verbieden?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:25 schreef smammela het volgende:
[..]
dan mis JIJ het punt van het verbod...
waarom als niet iedereen er slechter van wordt het gaan verbieden
er zijn ook mensen die andere ernstige ziektes krijgen en atlijd maar gezond leven. hoe wil je die preventief daarvoor gaan behoeden.
Er is geen niet-rook horeca. Rokers vallen als jaren niet-rokers lastig. Wie heeft het over gezondheids freaks?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt de keus om naar niet-rook horeca te gaan. Waarom moet je persé rokers lastig vallen. Wat doe je sowieso buiten als je zo'n gezondheidsfreak bent?
Onzin. 98% van de mensen boven 65 is gewoon met pensioen. Of ze nou gezond zijn of niet.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:28 schreef The_End het volgende:
[..]
Als je langer gezond leeft, dan ben je ook langer productief.
dus ik mag vanwege een kleine minderheid die er aan zou kunnen sterven niet meer in cafe's roken?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:28 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen, en dus maar een paar mensen eerder dood gaan moeten we het maar niet verbieden?![]()
Daar gaat het niet om, we kunnen mensen die dood zouden gaan aan rook redden. Dat we nog niks tegen andere ziektes kunnen doen is geen reden om het roken niet af te schaffen..
Er is wel niet-rokers horeca, maar je vind mee-roken gewoon lekker. Geef het maar toe!quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:29 schreef The_End het volgende:
[..]
Er is geen niet-rook horeca. Rokers vallen als jaren niet-rokers lastig. Wie heeft het over gezondheids freaks?
Ja. Vind je dat echt zo vreemd?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:30 schreef smammela het volgende:
[..]
dus ik mag vanwege een kleine minderheid die er aan zou kunnen sterven niet meer in cafe's roken?
nee, je mag er straks niet meer roken omdat anderen er misschien van kunnen sterven.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:30 schreef smammela het volgende:
[..]
dus ik mag vanwege een kleine minderheid die er aan zou kunnen sterven niet meer in cafe's roken?
Bron voor wat? Dat de Engelsen een smerig volkje zijn? Of dat het in de VS niet zo stinkt in bars?quote:
stop dan ook met bier drinken..quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:28 schreef The_End het volgende:
[..]
Als je langer gezond leeft, dan ben je ook langer productief.
Woon je in de kroeg ofzo?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:32 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ja. Vind je dat echt zo vreemd?Vind je het echt normaal dat er mensen dood moeten gaan voor jouw verslaving?
![]()
Goeie zaak.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bron voor wat? Dat de Engelsen een smerig volkje zijn? Of dat het in de VS niet zo stinkt in bars?
Bron in beide gevallen: mijn vele bezoeken.
even om e.e.a. in perspectief te plaatsen:quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:33 schreef Brupje het volgende:
[..]
nee, je mag er straks niet meer roken omdat anderen er misschien van kunnen sterven.
Ten opzichte van de totale bevolking misschien weinig mensen, maar hier staat wel tegenover dat even buiten roken nou niet echt een grote moeite is. En dan hebben we het nog niet over mensen die bijvoorbeeld longkanker krijgen en het wél overleven. Jaren chemokuren is ook alles behalve een pretje.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
even om e.e.a. in perspectief te plaatsen:
Jaarlijks sterven er in Nederland 200 mensen aan de gevolgen van meeroken (bron
In 2005 zijn in totaal 136.400 mensen gestorven bron
of te wel: 0,14% van de sterfgevallen wordt veroorzaakt door meeroken...........
Ik vind het veel interessanter om te kijken naar aantal mensen dat door roken gestorven is ipv totaal aantal mensen dat gestorven is. En doodgaan is het ergste wat kan gebeuren als meeroker, maar er zijn nog zat andere dingen die je ervan kunt krijgen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
of te wel: 0,14% van de sterfgevallen wordt veroorzaakt door meeroken...........
het gaat niet over de bezoekers, maar over het personeel.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:52 schreef Noca het volgende:
Beter was geweest om gewoon rookvrije kroegen te maken en kroegen waar je nog wel gewoon mag roken. Ieder zijn eigen keuze zeg maar, reinste betutteling dat de overheid gaat bepalen of ik als niet-roker in een kroeg wil staan waar gerookt wordt.
Mensen die het niet zint gaan maar naar een niet-rokers kroeg toe. Iedereen blij.
0,14 % teveelquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
volgens het RIVM stierven in 2003 20.000 mensen aan de gevolgen van roken inclusief de mensen die stierven als gevolg van meeroken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:49 schreef Brupje het volgende:
[..]
Ik vind het veel interessanter om te kijken naar aantal mensen dat door roken gestorven is ipv totaal aantal mensen dat gestorven is. En doodgaan is het ergste wat kan gebeuren als meeroker, maar er zijn nog zat andere dingen die je ervan kunt krijgen.
ach.. ik persoonlijk vindt 0,59% verkeersdoden een grotere zorg...quote:
Er is bijna geen onomstreden wetenschappelijk bewijs. En het blijft natuurlijk ook statistieken. Maar als ik een paar uur in een rokerige ruimte heb gestaan en me ogen uitgedroogt en rood, en last krijg van me luchtwegen kan ik me nog wel bedenken dat dat niet gezond is.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
volgens het RIVM stierven in 2003 20.000 mensen aan de gevolgen van roken inclusief de mensen die stierven als gevolg van meeroken.
het punt is dat er geen onomstreden wetenschappelijk bewijs is dat meeroken gevaarlijk is.
Absoluut gezien wel, relatief gezien valt dat cijfer mee natuurlijk. Verkeer heb je meer mee te maken dan met meeroken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
ach.. ik persoonlijk vindt 0,59% verkeersdoden een grotere zorg...
Als ze dat niet willen dan zoeken ze toch lekker een andere baan.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:54 schreef Brupje het volgende:
[..]
het gaat niet over de bezoekers, maar over het personeel.
Die hebben er ook voor gekozen om in de horeca aan de slag te gaan.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:54 schreef Brupje het volgende:
[..]
ben ik met je eens hoor... alleen word ik een beetje moe van mensen die (o.a. in dit topic) doen alsof dat bewijs er wél is en dat dat de reden zou zijn voor dit verbod.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:03 schreef Brupje het volgende:
[..]
Er is bijna geen onomstreden wetenschappelijk bewijs. En het blijft natuurlijk ook statistieken. Maar als ik een paar uur in een rokerige ruimte heb gestaan kan ik me nog wel bedenken dat dat niet gezond is.
[..]
Tuurlijkquote:Absoluut gezien wel, relatief gezien valt dat cijfer mee natuurlijk. Verkeer heb je meer mee te maken dan met meeroken.
Ik denk dat er maar heeeel weinig personeel in de horeca zit die daar echt een probleem van maakt. Kom op, daar kies je toch zelf voor.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:54 schreef Brupje het volgende:
[..]
true, maar of het een risico van het vak behoord te zijn is een 2e natuurlijk.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:05 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
Die hebben er ook voor gekozen om in de horeca aan de slag te gaan.
dat dat geurtje vol zit met minstens evenveel kankerverwekkende stoffen boeit niet .. als het maar lekker ruikt ?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef Aibmi het volgende:
[..]
dus bier+zweet+oceaangeur stinkt ook meer ..quote:Ik ben het met je eens dat je niet zou kunnen zeggen dat bier bijvoorbeeld altijd meer stinkt dan zweet. In die zin is het zeker subjectief. Maar bier+zweet stinkt áltijd minder dan bier+zweet+rook, dat lijkt me evident.
aah, dus roken mag niet omdat het schadelijk is maar het op z'n minst even schadelijke verstuiven ven geurtjes mag wel .. maw, de gezondheidsaspecten doen niet meer ter zake zodra het lekker ruikt ?quote:Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
Onze grote vriend maartena (die uit Californië) heeft de perfecte oplossing bedacht.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:54 schreef Brupje het volgende:
[..]
waarom zou een horeca ondernemer dan 1/3 van ze potentiele klanten willen afschrikken?quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onze grote vriend maartena (die uit Californië) heeft de perfecte oplossing bedacht.
We stimuleren de niet-rokers horeca, want blijkbaar werkt het marktmechanisme daarin onvoldoende.
In de rook-horeca krijgt het personeel (dat meestal zelf rookt) een soort gevarentoeslag vergelijkbaar met de regelingen voor off-shore personeel en millitairen. De rokers betalen dan misschien een kwartje meer voor hun biertje maar dat merk je na 10 borrels toch niet meer.
Dansende en feestende mensen, duh!quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:26 schreef Hathor het volgende:
Nou vraag ik me wel af wat voor soort mensen naar zweet ruiken terwijl ze in een horecagelegenheid zijn.![]()
Het marktmechanisme werkt juist prima. Juist als mensen een rookvrije horeca gewild hadden was het er vast wel gekomen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We stimuleren de niet-rokers horeca, want blijkbaar werkt het marktmechanisme daarin onvoldoende.
Omdat het de enige manier is om een rookverbod in de horeca te voorkomen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:29 schreef Brupje het volgende:
[..]
waarom zou een horeca ondernemer dan 1/3 van ze potentiele klanten willen afschrikken?
Rokers zijn uberhaupt minder productief. Alleen al vanwege het hogere ziekteverzuim.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin. 98% van de mensen boven 65 is gewoon met pensioen. Of ze nou gezond zijn of niet.
Voor de 100000ste maal; dit is een kul argument: Er sterven per jaar meer mensen aan roken, dan aan het verkeer, dus we moeten niks meer doen aan de verkeersveiligheid, want dat is een kleiner probleem....quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:06 schreef teamlead het volgende:
Tuurlijk. Maar er sterven ieder jaar meer mensen in het verkeer dan aan (de veronderstelde gevolgen van) meeroken.
Volksgezondheid is dus niet het meest geloofwaardige argument
dus een horeca ondernemer begint een rookvrij café omdat anders de rest van de horeca rookvrij wordt? klinkt heel logisch, ben benieuwd wat de bank vind van zo een ondernemingsplanquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat het de enige manier is om een rookverbod in de horeca te voorkomen.
80% van nederland rookt niet en de rokers kroegen worden duurder. Misschien kan het.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:39 schreef Brupje het volgende:
[..]
dus een horeca ondernemer begint een rookvrij café omdat anders de rest van de horeca rookvrij wordt? klinkt heel logisch, ben benieuwd wat de bank vind van zo een ondernemingsplan![]()
selectief lezen is een kunst die je uitermate goed beheerstquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:37 schreef The_End het volgende:
[..]
Rokers zijn uberhaupt minder productief. Alleen al vanwege het hogere ziekteverzuim.
[..]
Voor de 100000ste maal; dit is een kul argument: Er sterven per jaar meer mensen aan roken, dan aan het verkeer, dus we moeten niks meer doen aan de verkeersveiligheid, want dat is een kleiner probleem....
Misschien is het voor jou moeilijk te bevatten, maar je kan verschillende problemen tegelijk aanpakken! Verkeersveiligheid, roken ontmoedigen, hygiene, enz. enz.
Ja, en niet inhoudelijk reageren op een post de jouwe...quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
selectief lezen is een kunst die je uitermate goed beheerst [afbeelding]
welk deel snap je niet knul?quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:44 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, en niet inhoudelijk reageren op een post ook...
Misschien moet je mijn post nog een lezen 'knul'. Het eerste stukje reageer ik op Papierversnipperaar en niet op jou; in het 2e stukje reageer ik op je 'andere dingen zijn erger, dus hier niks aan doen' argument.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:45 schreef teamlead het volgende:
[..]
welk deel snap je niet knul?
het "niet bewezen"? het "0,1%"? of iets anders?
Er sterven meer mensen aan luchtvervuiling door het verkeer dan aan roken. Daar komen nog de doden bij van de mensen die direct door auto's worden aangereden en de mensen die doodgaan aan luchtvervuiliong van industrie en luchtverfrissers.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:37 schreef The_End het volgende:
[..]
Rokers zijn uberhaupt minder productief. Alleen al vanwege het hogere ziekteverzuim.
[..]
Voor de 100000ste maal; dit is een kul argument: Er sterven per jaar meer mensen aan roken, dan aan het verkeer, dus we moeten niks meer doen aan de verkeersveiligheid, want dat is een kleiner probleem....
Misschien is het voor jou moeilijk te bevatten, maar je kan verschillende problemen tegelijk aanpakken! Verkeersveiligheid, roken ontmoedigen, hygiene, enz. enz.
Applausje voor jou. Dus?quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er sterven meer mensen aan luchtvervuiling door het verkeer dan aan roken. Daar komen nog de doden bij van de mensen die direct door auto's worden aangereden en de mensen die doodgaan aan luchtvervuiliong van industrie en luchtverfrissers.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik probeer maartena's idee te verkopen aan de anti-rokers.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:30 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
Het marktmechanisme werkt juist prima. Juist als mensen een rookvrije horeca gewild hadden was het er vast wel gekomen.
Dus omdat ergens anders meer mensen aan dood gaan hoeven we hier niks aan te doen?quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er sterven meer mensen aan luchtvervuiling door het verkeer dan aan roken. Daar komen nog de doden bij van de mensen die direct door auto's worden aangereden en de mensen die doodgaan aan luchtvervuiliong van industrie en luchtverfrissers.
Dus roken is helemaal geen probleem, zeker niet voor niet-rokers want die zijn niet verplicht om uit te gaan en al helemaal niet naar plaatsen waar gerookt word.quote:
Als in jouw niet-rook kroeg blijft is er geen probleem.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:51 schreef Brupje het volgende:
[..]
Dus omdat ergens anders meer mensen aan dood gaan hoeven we hier niks aan te doen?
pff.. wat een standaard "ik ben uitgeluld" opmerking..quote:
Nee, want er gaan helemaal geen mensen dood aan roken?quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus roken is helemaal geen probleem, zeker niet voor niet-rokers want die zijn niet verplicht om uit te gaan en al helemaal niet naar plaatsen waar gerookt word.
quote:Je kan gewoon naar je niet-rook kroeg en de rokers met rust laten. Ga maar wat doen aan echte problemen zoals honger, armoede en vervuiliong door het verkeer en luchtverfrissers.
Nee, dit is een nuttige bijdrage.... Ik word helemaal weggeblazen door je geweldige argumentatie. Misschien moet je de rest ook even lezen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:56 schreef BereNDD het volgende:
[..]
pff.. wat een standaard "ik ben uitgeluld" opmerking..![]()
Voor mij is het geen probleem als rokers gewoon in hun kroeg gaan roken. Het probleem is dat niet-rokers niet voor zichzelf kunnen zorgen maar slaafs achter de rokers aan hobbelen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:57 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, want er gaan helemaal geen mensen dood aan roken?
[..]
Ik zal de honger en armoede in Nederland gaan bestrijden....... Klaar! Ok verder met rokers.
Maar even serieus: waarom kan je verschillende problemen niet tegelijk aanpakken? Vervuiling van verkeer wordt ook (veel te langzaam weliswaar) aan gewerkt.
Waarom mag je steeds alleen 'het grootste' probleem aanpakken?
Ik zou geen niet-rookkroeg weten bij mij in de buurt. En met goeie ventilatie vind ik het ook wel te doen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor mij is het geen probleem als rokers gewoon in hun kroeg gaan roken. Het probleem is dat niet-rokers niet voor zichzelf kunnen zorgen maar slaafs achter de rokers aan hobbelen.
Als rook zo'n groot probleem is moet je naar een niet-rook kroeg gaan en niet lopen zeuren. We weten al 30 jaar dat roken slecht voor je is, waarom gaan al die debiele niet-rokers dan nog steeds naar rokers-kroegen?
En dan zeggen ze dat rokers dom zijn![]()
Roken is voor de roker geen probleem. Al die argumenten dat niet-rokers gedwongen worden om te roken als ze uitgaan zijn onzin. Er is niet-rokers horeca en als je een leuke kerel bent komen je vrienden met je mee, of ze nou roken of niet.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:07 schreef The_End het volgende:
@Papierversnipperaar,
Ik vroeg je waarom je niet verschillende problemen tegelijk kan oplossen? Waarom ga je daar niet op in?
Je kan overgens wel het flauwe 'niet rokers gaan nu ook naar de kroeg' argument gebruiken, maar je weet zelf ook wel waarom dat zo is. Er zijn wel meer dingen die je doet waar ook nadelen aanzitten? Waarom doe je die als er een nadeel aan zit?
Het aanbod van niet-rokers horeca is wellicht enigzins beperkt, maar dan moet je dat probleem oplossen en het niet op de rokers afschuiven.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:07 schreef Brupje het volgende:
[..]
Ik zou geen niet-rookkroeg weten bij mij in de buurt. En met goeie ventilatie vind ik het ook wel te doen.
het begint ermee dat er totaal geen stimulans is voor horeca ondernemers om hun kroeg rookvrij te maken. Kost ze 1/3 van hun bezoekers. Voor concerten heb je al helemaal geen keuze.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het aanbod van niet-rokers horeca is wellicht enigzins beperkt, maar dan moet je dat probleem oplossen en het niet op de rokers afschuiven.
Ten eerste is roken voor de roker wel een probleem. Het is een verslaving. Het zorgt ervoor dat je vaker ziek bent. Het zorgt voor grote gevaren bij zwangerschap/kleine kinderen. Het zorgt er uiteindelijk voor dat je (een stuk) eerder dood gaat.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Roken is voor de roker geen probleem. Al die argumenten dat niet-rokers gedwongen worden om te roken als ze uitgaan zijn onzin. Er is niet-rokers horeca en als je een leuke kerel bent komen je vrienden met je mee, of ze nou roken of niet.
Het totaal rook-vrij maken van de horeca is niet nodig.
Ten eerste is dat de keuze van de roker zelf. Iedereen gebruikt drugs (alcohol, werken, sex, eten) daar doe je niks aan.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:19 schreef The_End het volgende:
[..]
Ten eerste is roken voor de roker wel een probleem. Het is een verslaving. Het zorgt ervoor dat je vaker ziek bent. Het zorgt voor grote gevaren bij zwangerschap/kleine kinderen. Het zorgt er uiteindelijk voor dat je (een stuk) eerder dood gaat.
Niet rokers worden uberhaupt niet gedwongen om uit te gaan, maar vreemd genoeg schijnen ze het ook leuk te vinden. Daarvoor moeten ze wel het nadeel van rook accepteren.
Je kan wel blijven roepen dat er niet rokers horeca is, maar de afwezigheid hiervan heeft er juist voor gezorgd dat dit algehele verbod er komtDaarnaast; hoeveel rookvrije horeca gelegenheden zijn er dan in Nederland? 1?
Moet ik zeker elk weekend 2 uur rijden om naar Nederlands enige rookvrije kroeg te gaan (als die uberhaupt bestaat)
Je wil Keith Richards verbieden te roken tijdens een concert? En meteen Trance Energy en DanceValley ook rook-vrij maken?quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:17 schreef Brupje het volgende:
[..]
het begint ermee dat er totaal geen stimulans is voor horeca ondernemers om hun kroeg rookvrij te maken. Kost ze 1/3 van hun bezoekers. Voor concerten heb je al helemaal geen keuze.
Het probleem is dus simpel opgelost als alles rookvrij is.
Het is geen vrije keuze, want het is een verslaving. Daarbij motorrijders kiezen ook voor het extra gevaar, maar die moeten ook een helm op.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ten eerste is dat de keuze van de roker zelf. Iedereen gebruikt drugs (alcohol, werken, sex, eten) daar doe je niks aan.
Ok, dus je zegt nu dat er idd geen rookvrije horeca is, maar dat niet rokers dat zelf even moeten bouwen? De ideeen worden ridiculerquote:Ten tweede: Niet-rokers kunnen naar niet-rook horeca. Dat ze persé in het gezelschap van rokers willen zijn (in een kroeg of bij ze thuis) dat is hun eigen keuze. Als er geen zwem-gelegenheid is moet je die maken en niet heel kinderachtig en jaloers zandbakken gaan verbieden.
Ja, dat kunnen ze echt niet! Die staat ver boven de Nederlandse wet!quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je wil Keith Richards verbieden te roken tijdens een concert? En meteen Trance Energy en DanceValley ook rook-vrij maken?![]()
knoflook en gymschoenen ook verbieden (oh, dat laatste komt de disco al niet binnen)quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:18 schreef fransbreda het volgende:
ik vind surinamers stinken, krijgen die dan ook aparte cafees enzo, waar het toegestaan is een zware lijflucht mee te dragen?
Omdat het roken geen probleem is.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:34 schreef The_End het volgende:
[..]
Het is geen vrije keuze, want het is een verslaving. Daarbij motorrijders kiezen ook voor het extra gevaar, maar die moeten ook een helm op.
[..]
Ok, dus je zegt nu dat er idd geen rookvrije horeca is, maar dat niet rokers dat zelf even moeten bouwen? De ideeen worden ridiculer
Je hebt trouwens mijn vraag nog niet beantwoord waarom je 2 verschillende problemen niet tegelijk kan oplossen?
Waar het om gaat is dat elk experiment met rookvrije kroegen steevast gefaal;d heeft. Er is dus geen enkele vraag naar, terwijl die er volgens jou wel is. Dan zouden er toch slimme ondernemers in dat gat moeten springen?quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:34 schreef The_End het volgende:
Het is geen vrije keuze, want het is een verslaving. Daarbij motorrijders kiezen ook voor het extra gevaar, maar die moeten ook een helm op.
[..]
Ok, dus je zegt nu dat er idd geen rookvrije horeca is, maar dat niet rokers dat zelf even moeten bouwen? De ideeen worden ridiculer
Je hebt trouwens mijn vraag nog niet beantwoord waarom je 2 verschillende problemen niet tegelijk kan oplossen?
Als jij denkt dat roken geen probleem is, dan moet je jezelf na laten kijken. Verdere discussie heeft dan geen zin.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat het roken geen probleem is.
Het probleem is:
A Er is te weining niet-rook horeca
B Niemand wil er naar toe
C Niet-rokers kunnen niet gezellig doen zonder rokers.
D Niet-rokers vinden mee-roken eigenlijk best lekker, anders waren ze niet in rokers horeca te vinden.
Iedereen die drugs gebruikt staat boven de wet. Alle heroïne spuiters, alle coke-snuivers alle pillen slikkers en alle joint-rokers staan boven de wet. En daar komen binnenkort de tabaksverslaafden bij.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:35 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen ze echt niet! Die staat ver boven de Nederlandse wet!![]()
Waarom zou dat lukken? Er is geen ondernemer gek genoeg om dat te doen! Een deel van de bevolking sluit je al uit omdat ze roken. Een ander deel sluit je uit, omdat die niet meer met hun rokende vrienden kunnen gaan stappen in zo'n kroeg. Dan houd je nog maar een heel klein deel mensen over. Die mensen gaan echt niet een uur reizen om naar de enige rookvrije kroeg te gaan; dan maar naar de kroeg op de hoek, waar wel gerookt wordt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat elk experiment met rookvrije kroegen steevast gefaal;d heeft. Er is dus geen enkele vraag naar, terwijl die er volgens jou wel is. Dan zouden er toch slimme ondernemers in dat gat moeten springen?
neen het basis probleem is: er zijn mensen die overlast veroorzaken. Simpelste is de overlast te verbiedenquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat het roken geen probleem is.
Het probleem is:
A Er is te weining niet-rook horeca
B Niemand wil er naar toe
C Niet-rokers kunnen niet gezellig doen zonder rokers.
D Niet-rokers vinden mee-roken eigenlijk best lekker, anders waren ze niet in rokers horeca te vinden.
Eigen verantwoordelijkheid, vervelend hè?quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:41 schreef The_End het volgende:
[..]
Als jij denkt dat roken geen probleem is, dan moet je jezelf na laten kijken. Verdere discussie heeft dan geen zin.
Rest van je post
Ik vind het een heel zwak argument om te stellen dat je niet op een gezondere manier kan stappen omdat je vrienden roken. Als je leuk gezelschap bent gaan je vrienden met jou mee.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:44 schreef The_End het volgende:
[..]
Waarom zou dat lukken? Er is geen ondernemer gek genoeg om dat te doen! Een deel van de bevolking sluit je al uit omdat ze roken. Een ander deel sluit je uit, omdat die niet meer met hun rokende vrienden kunnen gaan stappen in zo'n kroeg. Dan houd je nog maar een heel klein deel mensen over. Die mensen gaan echt niet een uur reizen om naar de enige rookvrije kroeg te gaan; dan maar naar de kroeg op de hoek, waar wel gerookt wordt.
Minder ziekte verzuim, dus minder kosten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:55 schreef --Andre-- het volgende:
En als dat rookverbod er hier komt, en als er dan minder gerookt word, hoeveel accijns loopt het staatje dan mis? Hebben ze daar al over nagedacht? Waar moet dat geld dan vandaan komen? Een belastingverhoging!
of iedereen met longkanker een naheffing sturenquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:55 schreef --Andre-- het volgende:
En als dat rookverbod er hier komt, en als er dan minder gerookt word, hoeveel accijns loopt het staatje dan mis? Hebben ze daar al over nagedacht? Waar moet dat geld dan vandaan komen? Een belastingverhoging!
Het enige wat je doet is overlast verplaatsen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:46 schreef Brupje het volgende:
[..]
neen het basis probleem is: er zijn mensen die overlast veroorzaken. Simpelste is de overlast te verbieden
naar?quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het enige wat je doet is overlast verplaatsen.
hoe is dit relevant voor dit topic?quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:55 schreef --Andre-- het volgende:
Bewijs? Bron?quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:57 schreef The_End het volgende:
[..]
Minder ziekte verzuim, dus minder kosten.
Ja naar een plek waar mensen er geen last van hebben -> einde overlastquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het enige wat je doet is overlast verplaatsen.
Heb je cijfers om deze stelling te ondersteunen?quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:57 schreef The_End het volgende:
[..]
Minder ziekte verzuim, dus minder kosten.
Een voorbeeldje: http://rivm.openrepositor(...)9186/1/403505008.pdf Ik geloof dat er tal van onderzoeken naar gedaan zijn; dus die zullen wel makkelijk te vinden zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Heb je cijfers om deze stelling te ondersteunen?
Rokers staan straks voor de ingang te roken en gaan met een stereo onder een viaduct staan feestvieren. Rokers blijven gewoon roken en feesten combineren. Misschien wat vaker thuis, dus als jouw buren de stereo hard hebben staan is het je eigen schuld. Nog meer illegale feesten (die zijn nu al aan het toenemen vanwege geringere drugs-tolerantie op grote feesten.) Het "probleem " verdwijnt niet. Mensen blijven nog steeds hun ding doen. Je hebt er alleen op een andere manier last van.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:59 schreef Jumparound het volgende:
[..]
naar?
als ik thuisblijf ga ik spontaan naar rook stinken?
Want dit is in engeland/ierland enzo ook gebeurd?quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rokers staan straks voor de ingang te roken en gaan met een stereo onder een viaduct staan feestvieren. Rokers blijven gewoon roken en feesten combineren. Misschien wat vaker thuis, dus als jouw buren de stereo hard hebben staan is het je eigen schuld. Nog meer illegale feesten (die zijn nu al aan het toenemen vanwege geringere drugs-tolerantie op grote feesten.) Het "probleem " verdwijnt niet. Mensen blijven nog steeds hun ding doen. Je hebt er alleen op een andere manier last van.
Over een jaar roept iedereen weer dat we vanalles moeten reguleren![]()
Natuurlijk. En in nederland erger want we behoren tot de top 1 of twee zwaarste rokers.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:17 schreef Brupje het volgende:
[..]
Want dit is in engeland/ierland enzo ook gebeurd?
zal niet half zuideuropa ons voor gaan?quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk. En in nederland erger want we behoren tot de top 1 of twee zwaarste rokers.
Een kroeg is geen openbare ruimte. Net als met je eigen huis kan de kroegeigenaar bepalen wie hij wel en niet in zijn kroeg wil hebben.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:31 schreef mvingerhoets het volgende:
Bron?quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk. En in nederland erger want we behoren tot de top 1 of twee zwaarste rokers.
Ik las 2 weken geleden dat we de nr 1 positie van duitsland hadden overgenomen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:21 schreef Jumparound het volgende:
[..]
zal niet half zuideuropa ons voor gaan?
Internet.quote:
ja dat heb ik toevallig ook als bron gebruikt, om het vervolgens niet te kunnen vinden.quote:
Precies, binnen de grenzen van de wet.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een kroeg is geen openbare ruimte. Net als met je eigen huis kan de kroegeigenaar bepalen wie hij wel en niet in zijn kroeg wil hebben.
Als mensen er last van hebben waarom blijven ze dan in de rook zitten en gaan ze niet gezellig naar de bestaande niet-roken horeca?quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:01 schreef Brupje het volgende:
Ja naar een plek waar mensen er geen last van hebben -> einde overlast
Omdat ze het enerzijds gezelliger vinden om bij hun rokende vrienden te blijven en anderszijds bestaat er geen rookvrije horecaquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als mensen er last van hebben waarom blijven ze dan in de rook zitten en gaan ze niet gezellig naar de bestaande niet-roken horeca?
Wijs me 1 kroeg in den haag die rookvrij is?quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als mensen er last van hebben waarom blijven ze dan in de rook zitten en gaan ze niet gezellig naar de bestaande niet-roken horeca?
Jawel, hoor. Er is voldoende rookvrije horeca.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:31 schreef The_End het volgende:
[..]
Omdat ze het enerzijds gezelliger vinden om bij hun rokende vrienden te blijven en anderszijds bestaat er geen rookvrije horeca
Een fiks deel van Dudok.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:33 schreef Brupje het volgende:
[..]
Wijs me 1 kroeg in den haag die rookvrij is?
echtwelquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:31 schreef The_End het volgende:
Omdat ze het enerzijds gezelliger vinden om bij hun rokende vrienden te blijven en anderszijds bestaat er geen rookvrije horeca
alsjeblieftquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:33 schreef Brupje het volgende:
Wijs me 1 kroeg in den haag die rookvrij is?
Dat zijn bijna allemaal restaurants en zelfs winkelsquote:
quote:
Geweldig als ik wil eten, maar het ging over een kroeg.quote:
Ziet er super-cool uit!quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:43 schreef _Qmars_ het volgende:
Jawel, op centraal station Haarlem! Ook rookvrije horeca, maar niet bijster druk, als ik vanuit Amsterdam kom na een avondje stappen...
http://www.swingsteesjun.nl/
Was jij niet op zoek naar een bron voor je ongefundeerde 'argument'?quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ziet er super-cool uit!![]()
Zal wel druk zijn met al die niet-rokers die zo graag uit willen en niet bij de rokers willen zitten.
Waarschijnlijk gaan de niet-rokers gezellig bij de thuisfeestjes zitten van de rokers.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:58 schreef Jumparound het volgende:
nog maar even, en dan moeten de rokers bij de nietrokers zitten
Sorry ik heb een baan, misschien kijk ik vanavond ff.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:57 schreef The_End het volgende:
[..]
Was jij niet op zoek naar een bron voor je ongefundeerde 'argument'?
Ja, want daar kan je nieuwe lekkere wijven ontmoeten...quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaan de niet-rokers gezellig bij de thuisfeestjes zitten van de rokers.![]()
Ik rook niet. Het gaat mij om het principe van keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:58 schreef Jumparound het volgende:
nog maar even, en dan moeten de rokers bij de nietrokers zitten
je bent eigelijk maar een parg papierv. Helaas voor jou komt dat rookverbod er
Als je het principe van geen overlast voor andere veroorzaaken er nu ook bij neemt kom je er nog welquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik rook niet. Het gaat mij om het principe van keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid.
O, dat zal het zijn... Je kan alleen op Fok komen op je werk; die sites waar de fundering voor jou argumenten staan, kan je zeker net niet bijquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sorry ik heb een baan, misschien kijk ik vanavond ff.
Als je niet zo slaafs achter de rokers aanhobbelt heb je er ook geen last van.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:05 schreef Brupje het volgende:
[..]
Als je het principe van geen overlast voor andere veroorzaaken er nu ook bij neemt kom je er nog wel
quote:Een agent komt bij een mevrouw die een klacht had over onzedelijk gedrag. "Nou mevrouwtje, wat is het probleem?" "Kijk agent, daar verderop in mijn straat staan mannen zich ongegeneerd te ontbloten!"
De agent kijkt uit het raam maar ziet niets bijzonders. "Sorry mevrouw, maar ik zie alleen een openbaar toilet, geen blote mannen." "Nou agent, dan moet u maar eens op deze stoel gaan staan..."
denk je nou echt dat hij zin heeft om dat helemaal uit te gaan zoeken op zijn werk??quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:07 schreef The_End het volgende:
[..]
O, dat zal het zijn... Je kan alleen op Fok komen op je werk; die sites waar de fundering voor jou argumenten staan, kan je zeker net niet bij
Ik hobbel er niet achteraan, ze zijn gewoon altijd op dezelfde plek als ik.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je niet zo slaafs achter de rokers aanhobbelt heb je er ook geen last van.
[..]
Het was gewoon in het nieuws. Jouw conclusie slaan werkelijk kant noch wal.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:07 schreef The_End het volgende:
[..]
O, dat zal het zijn... Je kan alleen op Fok komen op je werk; die sites waar de fundering voor jou argumenten staan, kan je zeker net niet bij
Daarnet was je bron nog internet. Als je gewoon even zegt welke site je het hebt gelezen, dan zoek ik het zelf wel op op die site.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het was gewoon in het nieuws. Jouw conclusie slaan werkelijk kant noch wal.
Hoe lang zijn ze daar al? En hoe lang ga je elke keer terug (voor je plezier nog wel) naar die plek die zo verschrikkelijk slecht is voor je gezondheid dat je jaren eerder met kanker en stoflongen dood gaat?quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:13 schreef Brupje het volgende:
[..]
Ik hobbel er niet achteraan, ze zijn gewoon altijd op dezelfde plek als ik.
neen jij roept dat er rookvrije kroegen zijn, wij kunnen het niet vinden, dus vragen we je om een bron.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het was gewoon in het nieuws. Jouw conclusie slaan werkelijk kant noch wal.
Misschien was het Elsevier of NU.nlquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:17 schreef The_End het volgende:
[..]
Daarnet was je bron nog internet. Als je gewoon even zegt welke site je het hebt gelezen, dan zoek ik het zelf wel op op die site.
Dank voor je interesse in mijn prive leven. Tenten waar het te erg is kom ik ook niet terug. Meeste tenten waar ik heen ga hebben een goede afzuiginstallatie, daar is het goed te doen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe lang zijn ze daar al? En hoe lang ga je elke keer terug (voor je plezier nog wel) naar die plek die zo verschrikkelijk slecht is voor je gezondheid dat je jaren eerder met kanker en stoflongen dood gaat?
We hadden het over NL als No 1 of 2 op de ranglijst rokende europese landen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:18 schreef Brupje het volgende:
[..]
neen jij roept dat er rookvrije kroegen zijn, wij kunnen het niet vinden, dus vragen we je om een bron.
Wees dan ook consequent, en blijf met alle niet-rokers van de A2 af.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:49 schreef metallicelmo het volgende:
Heb je de longen van iemand die rookt wel eens gezien dan... De A2 is er niks bij
Probleem opgelost.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:20 schreef Brupje het volgende:
[..]
Dank voor je interesse in mijn prive leven. Tenten waar het te erg is kom ik ook niet terug. Meeste tenten waar ik heen ga hebben een goede afzuiginstallatie, daar is het goed te doen.
Nee, we hadden het over de jongeren die onder het viaduct gingen zitten en de vele thuisfeesten die zouden ontstaan.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hadden het over NL als No 1 of 2 op de ranglijst rokende europese landen.
Als je in Arnhem wilt dansen moet je naar Musis Sacrum. Hebben ze ook vaak latin-party's.
Al die feesten die in het bos en bij mensen in de schuur worden gehouden? Die gaan ze niet vantevoren aankondigen, natuurlijk.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:28 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over de jongeren die onder het viaduct gingen zitten en de vele thuisfeesten die zouden ontstaan.
Sorry, my bad. Maar ik vroeg aan jou om bewijs dat het in engeland/ierland overlast erger was geworden, niet of nederland het zwaarst rokende land is.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hadden het over NL als No 1 of 2 op de ranglijst rokende europese landen.
Als je in Arnhem wilt dansen moet je naar Musis Sacrum. Hebben ze ook vaak latin-party's.
Nee want wil graag ook me kleding niet gelijk in de wasmand hoeven gooien en sochtends bijna over me nek gaan van de lucht die uit me haren komt bij het douchen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Probleem opgelost.
Rookverbod
Wel heel vreemd dat dus al die rokende mensen naar die feesten gaan (met hun nietrokende slaven natuurlijk!), terwijl de horeca omzet in die landen niet is teruggelopen! Dat betekent dus dat er heel veel mensen niet naar de kroeg gingen vanwege de rook en nu dus wel kunnen gaan!quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al die feesten die in het bos en bij mensen in de schuur worden gehouden? Die gaan ze niet vantevoren aankondigen, natuurlijk.
En er zijn landen waar zo veel ruimte is dat een feestje meer of minder niet opvalt. In nederland probeert men ondertussen de zuipketen terug te dringen en straks ook nog een rookverbod op te leggen. Dat word lachen.
Als ik me goed herinner begon dit topic met Engelse kroegeigenaren die vormen van stankvermindering zochten omdat het NA het rookverbod zo vreselijk stonk in de kroeg. Dus jou probleem word door een rook verbod niet opgelost.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:33 schreef Brupje het volgende:
[..]
Sorry, my bad. Maar ik vroeg aan jou om bewijs dat het in engeland/ierland overlast erger was geworden, niet of nederland het zwaarst rokende land is.
Thanks voor de tip
[..]
Nee want wil graag ook me kleding niet gelijk in de wasmand hoeven gooien en sochtends bijna over me nek gaan van de lucht die uit me haren komt bij het douchen.
Haarverbod.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:33 schreef Brupje het volgende:
Nee want wil graag ook me kleding niet gelijk in de wasmand hoeven gooien en sochtends bijna over me nek gaan van de lucht die uit me haren komt bij het douchen.
quote:Een Britse exploitant van ongeveer tweeduizend cafés wil zijn horecagelegenheden voorzien van een lekker geurtje. De pubs kampen namelijk met een nieuw probleem sinds het rookverbod van 1 juli.
Tot die dag verdoezelde de sigarettenrook de onsmakelijke geur van verschraald bier, zweet en andere stank. Exploitant Mitchells and Butlers test momenteel de geur van leer en versgemaaid gras, meldde de Britse krant Sunday Times. Zelfs de geur van tabak wordt overwogen. In pubs in Edinburgh en Glasgow werd al een fris oceaanbriesje verstoven.
Daar geloof ik helemaal niks van want die mensen die "nu wel gaan" kunnen naar niet-rokers horeca.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:35 schreef The_End het volgende:
[..]
Wel heel vreemd dat dus al die rokende mensen naar die feesten gaan (met hun nietrokende slaven natuurlijk!), terwijl de horeca omzet in die landen niet is teruggelopen! Dat betekent dus dat er heel veel mensen niet naar de kroeg gingen vanwege de rook en nu dus wel kunnen gaan!
Ook met een rookverbod is goede luchtfiltering nog een must denk ik.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner begon dit topic met Engelse kroegeigenaren die vormen van stankvermindering zochten omdat het NA het rookverbod zo vreselijk stonk in de kroeg. Dus jou probleem word door een rook verbod niet opgelost.
Overigens vind ik je een bijzonder smerig zwijn als jij na een avond stappen geen schone kleren aan trekt, misschien moeten ze daar eens een wet voor maken.
Waarom daalt de omzet dan niet? Je zei net dat de rokers wegblijven en illegale feesten gaan organiseren.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van want die mensen die "nu wel gaan" kunnen naar niet-rokers horeca.
Ik denk dat de rokers vaker in en uit-lopen om te roken waardoor het drukker lijkt.
Ik wil na het rookverbod geen portier zijn![]()
Natuurlijk doen ze dat. Om echt te kunnen feesten en ontspannen. Maar het zijn ook hele sociale mensen die af en toe naar de kroeg gaan om hun niet rokende vrienden niet in de steek te laten. Want zonder rokers is het niet gezellig.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Waarom daalt de omzet dan niet? Je zei net dat de rokers wegblijven en illegale feesten gaan organiseren.
Ja tegen zulke beargumentatie valt niks in te brengen antuurlijkquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze dat. Om echt te kunnen feesten en ontspannen. Maar het zijn ook hele sociale mensen die af en toe naar de kroeg gaan om hun niet rokende vrienden niet in de steek te laten. Want zonder rokers is het niet gezellig.
Maar als ze maar af en toe langs gaan komen ipv altijd, dan zou de omzet toch moeten dalen?quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze dat. Om echt te kunnen feesten en ontspannen. Maar het zijn ook hele sociale mensen die af en toe naar de kroeg gaan om hun niet rokende vrienden niet in de steek te laten. Want zonder rokers is het niet gezellig.
Amerika is een heel groot land waar al vele jaren woestijn-raves worden gehouden (zowel rock als dance-raves) waar niet alleen gerookt word maar ook van andere drugs genoten kan worden, van lachgas tot heroïne.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:48 schreef Brupje het volgende:
[..]
Ook met een rookverbod is goede luchtfiltering nog een must denk ik.
In amerika is een goeddeel van de horeca rookvrij, daar kon ik prima rustig een biertje pakken zonder dat me kleren naar rook stonken. En als we stinkende kleding gaan verbieden kan iedere roker wel stoppen met kleding dragen.
Ze blijven korter maar drinken duurder. Als je de hele avond blijft zit je aan het bier, maar voor een uurtje bestel je drie whiskeys.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:54 schreef The_End het volgende:
[..]
Maar als ze maar af en toe langs gaan komen ipv altijd, dan zou de omzet toch moeten dalen?
O ok en waar staan de precieze resultaten van dit onderzoek?quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze blijven korter maar drinken duurder. Als je de hele avond blijft zit je aan het bier, maar voor een uurtje bestel je drie whiskeys.
Toont niets aan, die feesten worden ook wel zonder rookverbod georganiseerd. Nederland is gewoon veel compacter, waardoor je sneller iemand tot last bent, daar gaat zo een feest niet gauw lukken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Amerika is een heel groot land waar al vele jaren woestijn-raves worden gehouden (zowel rock als dance-raves) waar niet alleen gerookt word maar ook van andere drugs genoten kan worden, van lachgas tot heroïne.
Ik begrijp dat je daar geen last van hebt, maar het toont aan dat een rookverbod alleen het probleem verplaatst en zelfs groter kan maken.
Meen je dat. Je hebt echt geen idee hoeveel "illegale" feesten er per weekend worden georganiseerd he?quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:02 schreef Brupje het volgende:
[..]
Toont niets aan, die feesten worden ook wel zonder rookverbod georganiseerd. Nederland is gewoon veel compacter, waardoor je sneller iemand tot last bent, daar gaat zo een feest niet gauw lukken.
veel woestijn hebben we niet, dus woestijn-raves worden wat lastig denk ik.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Meen je dat. Je hebt echt geen idee hoeveel "illegale" feesten er per weekend worden georganiseerd he?
Dat is precies mijn punt. In England en Amerika is er meer ruimte dus heb je minder last van aktiviteiten buiten de horeca. Daarom komen illegale feesten ook niet dagelijks in het nieuws. Als hier iemend naar buiten loopt om een peuk op te steken heeft er meteen iemand last van.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:56 schreef Brupje het volgende:
[..]
veel woestijn hebben we niet, dus woestijn-raves worden wat lastig denk ik.
Ik heb het zelf gezien.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:01 schreef The_End het volgende:
[..]
O ok en waar staan de precieze resultaten van dit onderzoek?
Uitstekende reden om in nederland rokers binnen de ruimte te geven. Zo voorkom je dat (minderjarige) jongeren met hun neus op andere drugs gedrukt worden. Zelfde reden waarom we coffeshops hebben.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:02 schreef Brupje het volgende:
[..]
Toont niets aan, die feesten worden ook wel zonder rookverbod georganiseerd. Nederland is gewoon veel compacter, waardoor je sneller iemand tot last bent, daar gaat zo een feest niet gauw lukken.
Volgens mij zijn er meer illegale dan legale. En als het strengere drugs (deur) beleid van de laatste tijd doorzet word dat erger.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Meen je dat. Je hebt echt geen idee hoeveel "illegale" feesten er per weekend worden georganiseerd he?
Nee, fout, mag ook niet meer met een algeheel rookverbod in de horeca. (valt, nu nog, onder horeca)quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:13 schreef sneakypete het volgende:
Gewoon allemaal naar de koffiesjop gaan daar kun je lekker paffen.
Mag wel.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:55 schreef revange2007 het volgende:
[..]
Nee, fout, mag ook niet meer met een algeheel rookverbod in de horeca. (valt, nu nog, onder horeca)
Maar hier in Den Helder is een aantal jaar geleden een rookvrij cafe geweest, heeft het niet lang volgehouden omdat er bijna niemand kwam en dat met 2/3 niet rokers??
Je krijgt zometeen allerlei rare constructie's om toch te kunnen roken, besloten cafe's en en dergelijke.
maar dat de overlast toeneemt voor de omwonende lijkt mij volkomen duidelijk.
Like dûh.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:21 schreef Jumparound het volgende:
ja precies, omdat al die uitbaters al jaren centenneuken door vooral GEEN goede ventilatie aan te leggen zitten nu de rokers in het verdomhoekje!
kortom, je wordt al jaren stelselmatig opgelicht in de horeca, en ipv een "gezonde" omgeving te creeren steken ze het geld liever in hun eiegn zak
Ach bij de kroeg hier tegenover is het blijkbaar buiten altijd al gezelliger dan binnen, dus daar zal wel niet veel veranderen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:55 schreef revange2007 het volgende:
maar dat de overlast toeneemt voor de omwonende lijkt mij volkomen duidelijk.
Het word wel erger. Na het rookverbod beginnen kroegen nog erger te stinken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ach bij de kroeg hier tegenover is het blijkbaar buiten altijd al gezelliger dan binnen, dus daar zal wel niet veel veranderen.En ik ben het zo onderhand wel gewend.
Asbest is geen genotmiddel en er zit geen accijns op.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:54 schreef DionysuZ het volgende:
Waarom mag je wel in een afgesloten ruimte roken maar niet met asbest rondstrooien?![]()
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat dingen die 'je zelf gezien hebt' totaal verkeerd beeld van de realiteit kunnen geven?? Als ik voor een feest naar een kroeg ga, dan drink ik gewoon bier hoor. Niks anders. Geen van mijn vrienden doet wat jij zegt. (Dus omdat ik heb gezien dat mensen alleen bier drinken, is dat ook altijd zo volgens jou redenatie.)quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb het zelf gezien.
Ik heb meer dan genoeg argumenten gegeven, gelukkig zijn de deelnemers aan de discussie over het algemeen niet van plan om naar elkaars argumenten te luisteren zodat we vanmiddag hier een nieuw topic over kunnen openen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat dingen die 'je zelf gezien hebt' totaal verkeerd beeld van de realiteit kunnen geven?? Als ik voor een feest naar een kroeg ga, dan drink ik gewoon bier hoor. Niks anders. Geen van mijn vrienden doet wat jij zegt. (Dus omdat ik heb gezien dat mensen alleen bier drinken, is dat ook altijd zo volgens jou redenatie.)
Het komt er dus op neer dat je tegen het rookverbod bent, maar dat je er eigenlijk geen argumenten voor hebt. Jou argumenten komen direct uit je dikke duim.
Je hebt de volgende 'argumenten' gegeven:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb meer dan genoeg argumenten gegeven, gelukkig zijn de deelnemers aan de discussie over het algemeen niet van plan om naar elkaars argumenten te luisteren zodat we vanmiddag hier een nieuw topic over kunnen openen.
je vergeet het argument dat kroegen beginnen te stinkenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:01 schreef The_End het volgende:
[..]
Je hebt de volgende 'argumenten' gegeven:
-illegale feesten: Geen bron, gebeurt niet in andere landen.
-Omzet daalt niet omdat mensen wel wegblijven, maar toch nog even binnenwippen en snel veel duurdere drankjes kopen
-Overlast verplaatsen: Geen bron, gebeurt niet in andere landen.
-Aan andere dingen gaan meer mensen dood. Dus hier niks aan doen
-Roken is geen probleem.
-Je kan Keith Richards niet verbieden om te roken tijdens een concert.
-Niet rokers zijn niet gezellig zonder rokers.
-Niet rokers willen stiekem graag meeroken.
Nou ik ben om hoor...
Stank is dus geen goed argument voor een rookverbod. Duidelijkquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:13 schreef Brupje het volgende:
[..]
je vergeet het argument dat kroegen beginnen te stinkenvolgens mij doen ze dat met rook ook, maar goed.
Ja, ga er verder maar niet op in...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stank is dus geen goed argument voor een rookverbod. Duidelijk![]()
waarom mag je in die afgesloten ruimte niet roken maar wel vergiftigd worden met luchtverfrissers, die zijn op z'n minst even kankerverwekkend, ruikt alleen beter ?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:54 schreef DionysuZ het volgende:
Waarom mag je wel in een afgesloten ruimte roken maar niet met asbest rondstrooien?![]()
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:01 schreef The_End het volgende:
[..]
-illegale feesten: Geen bron, gebeurt niet in andere landen.
Of je hebt nooit je ogen geopend in het buitenland of je gaat alleen sightseeing met je ouders.. maar illegale feesten zijn er echt veel in het buitenland
-Omzet daalt niet omdat mensen wel wegblijven, maar toch nog even binnenwippen en snel veel duurdere drankjes kopen
Dit is gewoon een uit de lucht gegrepen opmerking.. (aan de smily te zien weet je dat zelf ook) alsof mensen die niet mogen roken even snel binnenwippen om duurder drinken te kopen, wat je krijgt is dat het buiten gewoon gezellig wordt, omdat alle rokers buiten staan, en automatisch de niet-rokers mee naar buiten trekken.. het enige waarom ik binnen zou zijn is even snel bier halen, maar in een lager tempo als wanneer ik 2 meter van de bar af sta..
-Overlast verplaatsen: Geen bron, gebeurt niet in andere landen.
Hahah genoeg bronnen hoor.. ook genoeg verhalen van mensen gehoord waar het feest zich gewoon naar buiten verplaatst
Er zijn nu ook al illegale feesten (ook in nederland, oa vanwege het strengere drugsbeleid) er zijn nu ook al buren die last van elkaar hebben (ook in nederland, oa van mensen die thuis feest vieren). Als je rokers de kroeg uit jaagt word dat erger. Ga daar eens op in.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:25 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, ga er verder maar niet op in...![]()
Ik denk dat dat in de praktijk wel mee zal vallen. Niet meer dan nu en zeker niet met slecht weer. De meeste mensen roken niet en de meeste rokers kunnen best een paar uur zonder als ze zich ergens bevinden waar ze niet mogen roken. Vliegvakanties zijn namelijk ook geen probleem, toch? Bioscoop?quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:40 schreef Hukkie het volgende:
Ik heb alle pro-/ anti- rook discussies hier niet echt gevolgd, dus misschien is het al eerder ter sprake gekomen. Maar doemt er niet groot praktisch probleem op, namelijk dat iedereen gewoon buiten gaat staan?
Het gaat sowieso niet alleen om de geur, maar vooral om de gezondheid. Die luchten van Anaïs Anaïs e.d. hangen er nu ook, alleen ruik je ze niet.quote:En ik moet zeggen dat ik toch de voorkeur geef aan rooklucht in een kroeg, dan een mengelmoes van ambi pur's en Anaïs Anaïs en Paco Rabannes (en zweet natuurlijk).
http://www.waarmaarraar.nl/pages/tags/roken.htmlquote:Rookloze sigaret trotseert rookverbod
Er is goed nieuws voor verstokte rokers die met heimwee terugdenken aan de tijd waarin ze ongegeneerd op restaurant of op kantoor aan een sigaret mochten trekken. De rookloze sigaret komt eraan. De Ruyan E-sigaret verspreidt geen rook en bevat alleen nicotine. Kankerverwekkende stoffen als teer en benzeen zitten er dus niet meer bij. Het product, dat ook in sigaar- en pijpvorm bestaat, kan probleemloos worden gebruikt op plaatsen waar een rookverbod geldt. De E-sigaret is reeds een gigantisch succes in China en Amerika. Sinds kort wordt het product ook in de Benelux verspreid door Densom's in Nederland. Het is wel even wennen. De rookloze sigaret is hervulbaar met vier verschillende ampullen. Elke ampul bevat een verschillende dosis nicotine: 16, 11 of 6 milligram tot nicotinevrij. Per ampul kan je 300 maal inhaleren. Maar om de roker te beschermen tegen een overdosis nicotine, stopt de sigaret na 15 maal inhaleren automatisch een halfuur. U kunt dan nog wel de nicotine proeven maar niet inhaleren. Volgens leverancier Densom's is ook in ons land de vraag naar deze E-sigaret groot. Voor een gemiddelde roker wordt de kostprijs van de sigaret met ampullen geschat op ongeveer 20 euro per maand.
Dat heeft totaal niks met het probleem te maken. Het is een mogelijk gevolg van de opllossing. Is dat een reden om de oplossing niet uit te voeren? Nee, dat is mogelijk een groter geworden/nieuw probleem dat we dan wel weer oplossen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn nu ook al illegale feesten (ook in nederland, oa vanwege het strengere drugsbeleid) er zijn nu ook al buren die last van elkaar hebben (ook in nederland, oa van mensen die thuis feest vieren). Als je rokers de kroeg uit jaagt word dat erger. Ga daar eens op in.
Ach ja.. het is toch allemaal bezigheidstherapie.. rookverbod -> allemaal mensen buiten -> straatrverbod -> what's next..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:10 schreef Brupje het volgende:
[..]
Dat heeft totaal niks met het probleem te maken. Het is een mogelijk gevolg van de opllossing. Is dat een reden om de oplossing niet uit te voeren? Nee, dat is mogelijk een groter geworden/nieuw probleem dat we dan wel weer oplossen.
Zou kunnen, maar als ik bij het bedrijf kijk waar ik werk staan al die rokers 'gezellig' te verkleumen buiten als het waait/regent. Aan de andere kant, prima toch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:17 schreef BereNDD het volgende:
Als zelf roker (en veel vrienden van mij ook) kan ik nu al zeggen dat als het rookverbod er is iedereen gewoon buiten gaat staan.. net zo gezellig met z'n allen, lekker frisse lucht buiten (geen zweet en ruft lucht) en het gevolg is dat de niet-rokers zich eenzaam voelen zonder hun rokende vrienden en dus ook naar buiten gaan..
let maar op mijn woorden..
want zo is het nu eenmaal..
krijgen we toch nog een straatcultuur, net zoals veel hier wonende allochtonen hebbenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:17 schreef BereNDD het volgende:
Als zelf roker (en veel vrienden van mij ook) kan ik nu al zeggen dat als het rookverbod er is iedereen gewoon buiten gaat staan.. net zo gezellig met z'n allen, lekker frisse lucht buiten (geen zweet en ruft lucht) en het gevolg is dat de niet-rokers zich eenzaam voelen zonder hun rokende vrienden en dus ook naar buiten gaan..
maar je staat zelf aan de bron van het probleem... je rooktquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:21 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Ach ja.. het is toch allemaal bezigheidstherapie.. rookverbod -> allemaal mensen buiten -> straatrverbod -> what's next..
zo zijn we alleen maar oplossingen voor zelf gemaakte problemen aan het zoeken (in mijn ogen onnodige oplossingen zoals het rookverbod)
Trouwens, het rookverbod noem ik geen oplossing
Da's goedkoper dan nu als je een pakje per dag rookt. Allemaal aan de E-peukquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:07 schreef moussie het volgende:
Voor een gemiddelde roker wordt de kostprijs van de sigaret met ampullen geschat op ongeveer 20 euro per maand.
Ging er nu toch niet om of het prima was of niet.. maar om het gevolg ervan..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:21 schreef Brupje het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar als ik bij het bedrijf kijk waar ik werk staan al die rokers 'gezellig' te verkleumen buiten als het waait/regent. Aan de andere kant, prima toch?
Als zelf ex-roker, nu fervent niet-roker, kan ik nu al zeggen dat veel mensen liever binnen droog niet roken, dan buiten in de regen te gaan staan. Zoals ik al eerder zei, kunnen rokers best een paar uurtjes zonder. Dat kunnen ze nu ook al op plaatsen waar niet gerookt mag worden. Er komen alleen meer plaatsen bij waar niet gerookt mag worden. Rokers gaan ook naar de bioscoop, ook naar films die 2 uur duren. Rokers gaan ook met het vliegtuig naar Amerika. Geen probleem! Waarom zou dat met uitgaan dan wel een probleem worden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:17 schreef BereNDD het volgende:
Ik kanker helemaal niet op de overheid.. maar ze moeten we alle gevolgen overdenken voor ze zoiets beslissen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:24 schreef Jumparound het volgende:
[..]
maar je staat zelf aan de bron van het probleem... je rookt
dus, je kan wel kankeren op de overheid, maar zelf ben je ook niet brandschoon
Klopt.. maar hoelang wordt er al gerookt in kroegen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:38 schreef Jumparound het volgende:
Waarom maken rokers zich zo druk over het feit dat ze een paar uut niet in een kroeg mogen roken, kom daar maar eens met een antwoord op voordat je het probleem legt bij de mensn die het NIET veroorzaken...
ja, want JIJ veroorzaakt het probleem, niet de niet roker
Uitgaan = ontspanning. Dat kan je niet vergelijken met werken of boodschappen doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Als zelf ex-roker, nu fervent niet-roker, kan ik nu al zeggen dat veel mensen liever binnen droog niet roken, dan buiten in de regen te gaan staan. Zoals ik al eerder zei, kunnen rokers best een paar uurtjes zonder. Dat kunnen ze nu ook al op plaatsen waar niet gerookt mag worden. Er komen alleen meer plaatsen bij waar niet gerookt mag worden. Rokers gaan ook naar de bioscoop, ook naar films die 2 uur duren. Rokers gaan ook met het vliegtuig naar Amerika. Geen probleem! Waarom zou dat met uitgaan dan wel een probleem worden?
Het went vanzelf en gaat lekker toch door.
Goh, dus omdat niet meteen bij de eerste sigaret in Nederland besloten is dat er niet gerookt mag worden horeca-gelegenheden, mag dat nooit meer ingevoerd worden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:39 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Klopt.. maar hoelang wordt er al gerookt in kroegen..
en dan gaan we er nu in 1 keer een probleem van maken.
Vergeet niet.. ik heb geen probleem met buiten roken
Maar wel met bezwete naar ambi-pur oceaan ruikende kroeg
dus je bent het met me eens?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:41 schreef Jumparound het volgende:
Hoelang is er wel niet HRA, gaan we daar opeens een probleem van maken
Hoelang wordt er al teveel CO2 uitgestoten, gaan we daar opeens een probleem van maken
Hoelang zijn er al coffeeshops in de buurt van scholen, gaan we daar opeens een probkeem van maken?
het probleem van de stinkende kroegen was in engeland...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:39 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Klopt.. maar hoelang wordt er al gerookt in kroegen..
en dan gaan we er nu in 1 keer een probleem van maken.
Vergeet niet.. ik heb geen probleem met buiten roken
Maar wel met bezwete naar ambi-pur oceaan ruikende kroeg
mwa, dat was niet echt de strekking van mn postquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:44 schreef BereNDD het volgende:
[..]
dus je bent het met me eens?
Het slaat dus nergens op dat we er nu opeens een probleem van gaan maken..
Dat hoef ik niet uit te leggen, dat hoeft niemand uit te leggen. Als het zo is, dan is het zo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Uitgaan = ontspanning. Dat kan je niet vergelijken met werken of boodschappen doen.
Probeer jij maar eens om 4 uur 's nachts aan een dronken discoganger uit te leggen dat ie heel goed kan dansen zonder sigaret in z'n hand.
Het is geen oplossing want je krijgt gewoon op een andere plek last van dronken kotsende rokers.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:10 schreef Brupje het volgende:
[..]
Dat heeft totaal niks met het probleem te maken. Het is een mogelijk gevolg van de opllossing. Is dat een reden om de oplossing niet uit te voeren? Nee, dat is mogelijk een groter geworden/nieuw probleem dat we dan wel weer oplossen.
Lijkt me niet dat hij het met je eens is. Er wordt gesproken over aanpak van de HRA, er wordt gewerkt aan schonere auto's enz.... Alles wat ongezond of oneerlijk is, wordt aangepakt, dus ook roken in de horeca.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:44 schreef BereNDD het volgende:
[..]
dus je bent het met me eens?
Het slaat dus nergens op dat we er nu opeens een probleem van gaan maken..
Gatverdamme. Ze roken niet alleen, maar zuipen ook al teveel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is geen oplossing want je krijgt gewoon op een andere plek last van dronken kotsende rokers.
Als rokers zich willen ontspannen doen ze dat met een sigaret. Als dat niet in de kroeg kan doen ze dat ergens anders waar ze nog meer overlast produceren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet uit te leggen, dat hoeft niemand uit te leggen. Als het zo is, dan is het zo.
Niemand gaat zeuren dat er in de trein niet meer gerookt mag worden. Was in eerste instantie ook commentaar op, maar is ook gewoon aanvaard.
Je hoort straks gewoon nergens meer te roken waar je andere mensen ermee lastig valt, behalve in je eigen huis, of bij vrienden die het toestaan.
Stel je voor, straks gaan ze nog drugs verbiedenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat hij het met je eens is. Er wordt gesproken over aanpak van de HRA, er wordt gewerkt aan schonere auto's enz.... Alles wat ongezond of oneerlijk is, wordt aangepakt, dus ook roken in de horeca.
Het eigenlijke probleem is alcohol. Afschaffen!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Gatverdamme. Ze roken niet alleen, maar zuipen ook al teveel.
dat is al verbodenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stel je voor, straks gaan ze nog drugs verbieden![]()
Het gaat in eerste instantie dan ook om het personeel, wat wel vaak in de kroeg aanwezig is. Of die het nu leuk vinden of niet dat er een verbod komt en of die nu roken of niet is niet zo relevant.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:27 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Ging er nu toch niet om of het prima was of niet.. maar om het gevolg ervan..
zullen ze bij mij in de buurt blij mee zijn dat iedereen straks dronken buiten op straat lawaai aan het maken is, en niet binnen in de kroeg..
Trouwens.. wat een moeite allemaal voor die paar uur die mensen in de week in de kroeg zijn.. dat nekt je gezondheid echt niet hoor.. of woon je in de kroeg??
gevalletje alocoholisme?
klopt, alcohol maakt meer kappot dan je lief is..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het eigenlijke probleem is alcohol. Afschaffen!
Dat dat niet werkt is wel bewezen lijkt me. Station is gepasseerd, next stop: algeheel verbod.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben voor gescheiden rook-niet rook horeca.
Daar is een oplossing voor bedacht door onze vriend maartena. Er komt rook-horeca waar het personeel (dat in overgrote meerderheid zelf rookt) een gevarenregeling krijgt voor hun "ongezonde" werkomgeving vergelijkbaar met off-shore personeel en millitairen. Dan kost een biertje een kwartje meer, maar dat hebben de rokers er wel voor over.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:04 schreef Brupje het volgende:
[..]
Het gaat in eerste instantie dan ook om het personeel, wat wel vaak in de kroeg aanwezig is. Of die het nu leuk vinden of niet dat er een verbod komt en of die nu roken of niet is niet zo relevant.
En dronken op straat en lawaai maken is ook al verboden.
En dat werkt niet omdat de niet-rokers er zelf voor kiezen om in een rokerige omgeving uit te gaan. Dus jij bent tegen vrije keuze?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:07 schreef Brupje het volgende:
[..]
Dat dat niet werkt is wel bewezen lijkt me. Station is gepasseerd, next stop: algeheel verbod.
Dan ga je toch lekker naar de niet-rokers horeca? Het is een vrij land hoor!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:15 schreef Jumparound het volgende:
ja daaaag!
nog een kwartje? er zitten al belachelijke marges op
Ah dus de niet-rokers kunnen tóch niet zonder de rokers.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:15 schreef Jumparound het volgende:
ja daaaag!
nog een kwartje? er zitten al belachelijke marges op
Nee, dat werkt niet omdat de rokers zich nooit aan willen passen aan hun niet-rokende vrienden. Als die niet mee willen naar een rokerskroeg, dan zoeken die het maar uit. De roker gaat naar de rokers kroeg, punt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dat werkt niet omdat de niet-rokers er zelf voor kiezen om in een rokerige omgeving uit te gaan. Dus jij bent tegen vrije keuze?
Lang leve de dictatuur!
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar is een oplossing voor bedacht door onze vriend maartena. Er komt rook-horeca waar het personeel (dat in overgrote meerderheid zelf rookt) een gevarenregeling krijgt voor hun "ongezonde" werkomgeving vergelijkbaar met off-shore personeel en millitairen. Dan kost een biertje een kwartje meer, maar dat hebben de rokers er wel voor over.
Zelfde reactie op beide punten: Het werkt niet. Er zijn geen niet-rokercafé's omdat horeca lui geen zin hebben 1/3 van hun klanten te missen. Concerten zullen ook niet rookvrij zijn om dezelfde reden. Dus personeel en bezoek hebben ook geen keus.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dat werkt niet omdat de niet-rokers er zelf voor kiezen om in een rokerige omgeving uit te gaan. Dus jij bent tegen vrije keuze?
Lang leve de dictatuur!
Het is belachelijk om rokende vrienden de schuld te geven van je eigen zwakte. Je stapt zeker ook bij een vriend in de auto als hij gedronken heeft? Welk gedeelte van eigen verantwoordelijkheid snap je niet?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat werkt niet omdat de rokers zich nooit aan willen passen aan hun niet-rokende vrienden. Als die niet mee willen naar een rokerskroeg, dan zoeken die het maar uit. De roker gaat naar de rokers kroeg, punt.
Vrijwel geen enkele groep stappers bestaat uit louter rokers of louter niet-rokers. Aangezien die groepen gemengd zijn, worden de niet-rokers 'gedwongen' mee te gaan naar de rookkroegen.
Daarbij, wil ik als niet (ex) roker kunnen uitgaan waar ik wil. Wie zegt dat niet net mijn favo-kroeg een rookkroeg wordt?
De horeca verbieden lijkt me veel beter. Alcohol is veel schadelijker dan een beetje rook. Het is zo hypocriet als de pest.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:44 schreef DionysuZ het volgende:
Gescheiden rook/niet-rook kroegen: wie gaat verdelen welke kroeg wél rokende mensen binnen mag hebben en welke kroeg niet? Aan de eigenaar zelf? Denk je dat het gros van kroegeigenaren 30% van hun klantenbestand graag naar een andere kroeg ziet vertoefen? <- zie hier ook gelijk het probleem waarom er zo verdomd weinig niet-roken kroegen zijn.
Als niet-roker heb je gewoon amper keuze. Het is kiezen of delen. Of 3 uur reizen voor de dichtsbijzijnde niet-rokers kroeg, waar je zonder je vrienden lekker een paar uur rondhangt, of je blijft lekker thuis, of je gaat je sociale leven wat aansterken in een kroeg dichtbij.
Verplichte goede ventilatie: prima, ware het niet dat voornamelijk de kleine kroegen hier een probleem mee gaan hebben, veel zullen door de hoge kosten op de fles gaan. En zeg nou zelf, waarom de kroegeigenaar opschepen met extra kosten door overlast die veroorzaakt worden door een kleine groep mensen. Pak die mensen zelf maar aan.
Een algeheel rookverbod in de horeca is voor zover ik zie de enige werkbare oplossing.
Op dit gebied ben ik het niet met je eens. Het zijn juist de meeste rokers die egoïstisch elke denkbare straatplek innemen om daar te gaan paffen. Gewoon om niet-rokers in de kou te sturen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:45 schreef JohnDope het volgende:
Het wordt langzaam maar zeker steeds meer PolitieStaat, deze opgelegde anti-rook-maatregel past ook precies in het straatje.
Wat zal het volgende zijn dat ze gaan verbieden
De alcohol die ik drink schaadt de barman niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De horeca verbieden lijkt me veel beter. Alcohol is veel schadelijker dan een beetje rook. Het is zo hypocriet als de pest.
Werknemers kunnen gecompenseerd worden voor hun "zware" werkomstandigheden, en stinken doe je toch wel als je gaat stappen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:46 schreef DionysuZ het volgende:
Het gaat om de werknemers trouwens mensen. Dat het uitgaanspubliek ook nog eens voordeel hiervan ondervindt in de vorm van een gezonder lichaam, frissere kleren en een langer leven is een bijkomend voordeel.
Het is niet alleen het roken, maar het is al gehele politieke beleid dat gevoerd wordt. In principe worden langzaam maar zeker al onze vrijheden afgenomen en dat gaat zo geleidelijk, zodat het zelfs bij de iet wat ruimer denkende mensen het nauwelijks opvalt.....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Op dit gebied ben ik het niet met je eens. Het zijn juist de meeste rokers die egoïstisch elke denkbare straatplek innemen om daar te gaan paffen. Gewoon om niet-rokers in de kou te sturen.
Tenten waar ik kom ga ik niet van stinken als er niet zou worden gerookt hoor, non-argument.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Werknemers kunnen gecompenseerd worden voor hun "zware" werkomstandigheden, en stinken doe je toch wel als je gaat stappen.
Doe es teruglezen voor je de discussie overnieuw begint.
Andere tot overlast zijn is voor de andere niet bepaald een vrijheid.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is niet alleen het roken, maar het is al gehele politieke beleid dat gevoerd wordt. In principe worden langzaam maar zeker al onze vrijheden afgenomen en dat gaat zo geleidelijk, zodat het zelfs bij de iet wat ruimer denkende mensen het nauwelijks opvalt.....
En dan te bedenken dat we vroeger het liberale gidsland waren
Wil je bouwvakkers compenseren met wat extra geld ipv het gebruik van asbest te verbieden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Werknemers kunnen gecompenseerd worden voor hun "zware" werkomstandigheden, en stinken doe je toch wel als je gaat stappen.
Doe es teruglezen voor je de discussie overnieuw begint.
mwah, als ik zie hoeveel maatschappelijke schade alcohol aanricht, sta ik er nog van te kijken dat de accijns op dit gif nog niet zo omhoog is geslingert als op tabak.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:48 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
De alcohol die ik drink schaadt de barman niet.
alcohol is zeer schadelijk voor je lichaam ja. Maar dan wel je eigen lichaam en niet dat van de barman.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:54 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
mwah, als ik zie hoeveel maatschappelijke schade alcohol aanricht, sta ik er nog van te kijken dat de accijns op dit gif nog niet zo omhoog is geslingert als op tabak.
Dat bedoel ik dus, je moet het dus iets ruimer gaan bekijken, doe die oogklep van je zegmaar 25 graden op zij, dan moet je wel een teken kunnen zien dunkt mij.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:53 schreef Brupje het volgende:
[..]
Andere tot overlast zijn is voor de andere niet bepaald een vrijheid.
Jazeker wel. Hij moet jouw kots opruimen, je baas heeft minder aan je want alcoholisten functioneren slechter, je vrienden en partner hebben minder aan je, want alcoholisten zijn alleen leuk als ze alcohol op hebben, je kinderen worden opgevoed door iemand die drinkt, dus de kans dat ze als puber gaan coma-zuipen is 50% groter.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:48 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
De alcohol die ik drink schaadt de barman niet.
accijns is daarom ook ingevoerd om de gebruiker te ontmoedigen en heeft niks te maken met de omgevingquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:55 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
alcohol is zeer schadelijk voor je lichaam ja. Maar dan wel je eigen lichaam en niet dat van de barman.
Verbaast mij ook, maar is totaal niet relevant hierquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:54 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
mwah, als ik zie hoeveel maatschappelijke schade alcohol aanricht, sta ik er nog van te kijken dat de accijns op dit gif nog niet zo omhoog is geslingert als op tabak.
Heb je ook nog argumenten?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jazeker wel. Hij moet jouw kots opruimen, je baas heeft minder aan je want alcoholisten functioneren slechter, je vrienden en partner hebben minder aan je, want alcoholisten zijn alleen leuk als ze alcohol op hebben, je kinderen worden opgevoed door iemand die drinkt, dus de kans dat ze als puber gaan coma-zuipen is 50% groter.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over alcohol in het verkeer en ivm agressiviteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |