Geheel volgens mijn verwachtingen dus.. wat verwacht je nou dan.. dat als er niet gerookt wordt het een frisse omgeving wordt?quote:Een Britse exploitant van ongeveer tweeduizend cafés wil zijn horecagelegenheden voorzien van een lekker geurtje. De pubs kampen namelijk met een nieuw probleem sinds het rookverbod van 1 juli.
Tot die dag verdoezelde de sigarettenrook de onsmakelijke geur van verschraald bier, zweet en andere stank. Exploitant Mitchells and Butlers test momenteel de geur van leer en versgemaaid gras, meldde de Britse krant Sunday Times. Zelfs de geur van tabak wordt overwogen. In pubs in Edinburgh en Glasgow werd al een fris oceaanbriesje verstoven.
Vind ik ook. Ze moeten maar eens toegeven dat uitgaan een vieze zwetende stinkende chaotische ongezonde bezigheid is, en dat een beetje sigaretterook geen donder uitmaakt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:56 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Geheel volgens mijn verwachtingen dus.. wat verwacht je nou dan.. dat als er niet gerookt wordt het een frisse omgeving wordt?
Zitten straks alle stopcontacten in een kroeg / disco vol met ambipur blokjes?
Ben wel benieuwd wat de users die voor het rookverbod zijn hierop te zeggen hebben.. ik zeg dat het rookverbod binnen een half jaar weer wordt afgeschaft..
![]()
loop niet van die soort nutteloze reactie te posten..!quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef Coolgoza het volgende:
Loop niet van die onzin te verklaren!
Zweetquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:09 schreef IkWilbert het volgende:
Ach ja, beetje bier en zweet geur boeit me niet... daar ga je in ieder geval niet aan dood
quote:Zelfs de geur van tabak wordt overwogen
meeroken ook niet althans: de overgrote meerderheid van de meerokers nietquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:09 schreef IkWilbert het volgende:
Ach ja, beetje bier en zweet geur boeit me niet... daar ga je in ieder geval niet aan dood
ja het is te triest voor woorden..quote:
ik snap het nut van dat rookverbod nog steeds niet eerlijk gezegd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:11 schreef BereNDD het volgende:
[..]
ja het is te triest voor woorden..
ventileer die bende gewoon goed en laat iedereen lekker roken als hij wil
quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:11 schreef BereNDD het volgende:
[..]
ja het is te triest voor woorden..
ventileer die bende gewoon goed en laat iedereen lekker roken als hij wil
Straks is er een rookverbod EN goeie ventilatie. Verliest de horeca 2 x, kortzichtige stumperts.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:21 schreef Jumparound het volgende:
ja precies, omdat al die uitbaters al jaren centenneuken door vooral GEEN goede ventilatie aan te leggen zitten nu de rokers in het verdomhoekje!
kortom, je wordt al jaren stelselmatig opgelicht in de horeca, en ipv een "gezonde" omgeving te creeren steken ze het geld liever in hun eiegn zak
en over 10 jaar komen ze erachter dat in al die chemische nepgeuren veel meer kankerverwekkende stoffen zitten dan in tabaksrookquote:
Er is geen hard bewijs voor het feit dat passief roken kankerverwekkend zou zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef The_End het volgende:
Die users zullen zeggen dat het jammer is dat het blijft stinken in de kroeg, maar dat de lucht gelukkig niet meer zo kankerverwekend zal zijn...
daar zeikt hier niemand over hoorquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:31 schreef mvingerhoets het volgende:
Wat voor een loser ben je dan ook als je met je stomme kop aan een verslaving begint en dan zeikt als andere mensen niet willen dat je dat in het openbaar doet. Accepteer het maar stelletje sukkels.
ahumquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef The_End het volgende:
Die users zullen zeggen dat het jammer is dat het blijft stinken in de kroeg, maar dat de lucht gelukkig niet meer zo kankerverwekend zal zijn...
als ik het goed herinner zijn er zelfs onderzoeken die bewijzen dat je door passief roken een grotere weerstand krijgt tegen allerhande longaandoeningen, soortgelijk aan de inentingen tegen polio, kinkhoest etcquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:33 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
Er is geen hard bewijs voor het feit dat passief roken kankerverwekkend zou zijn.
Een minder grotere loser dan niet-rokers die achter rokers aan hobbelen om over de stank te klagen. In de pauze op het werk, mensen die gewoon weigeren om netjes naar de voor hun bestemde niet-rokers horeca te gaan.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:31 schreef mvingerhoets het volgende:
Wat voor een loser ben je dan ook als je met je stomme kop aan een verslaving begint en dan zeikt als andere mensen niet willen dat je dat in het openbaar doet. Accepteer het maar stelletje sukkels.
is al lang bekent idd net als die anti muggen meuk.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:40 schreef moussie het volgende:
[..]
oeps, nog niet eens 10 jaar dus, mijn fout
Daar zijn ze allang achter.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:30 schreef moussie het volgende:
[..]
en over 10 jaar komen ze erachter dat in al die chemische nepgeuren veel meer kankerverwekkende stoffen zitten dan in tabaksrook
Je eigen zweet is lang niet zo erg als die van anderen waar in de kroeg zo van die walmen langskomen of vind jij je eigen lichaam wel viesquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:44 schreef Aibmi het volgende:
Zijn alle rokers nou dom, of doen ze net alsof?
De stank van rook is vele malen erger dan die van bier en zweet. Dit kan ik concluderen uit mijn onderzoek, waarbij ik regelmatig mijn kleren heb geroken na een avond uitgaan. De rook is dusdanig overheersend dat ik geen bier of zweet kon ruiken. Daarom zullen mijn kleren na het rookverbod minder stinken dan nu, wat niet betekent dat ze geurloos zijn.
Ok, omdat je hier mijn eerste punt ondersteunt zal ik even een simpel rekensommetje voor je opstellen:quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je eigen zweet is lang niet zo erg als die van anderen waar in de kroeg zo van die walmen langskomen of vind jij je eigen lichaam wel vies?
Mensen en uitgaan verbiedenquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:46 schreef fransbreda het volgende:
En al die poedersnuivers op de wc dan![]()
als ik niet meer mag roken mogen zij ook niet meer de neus poederen of van die ubersterke aftershave/parfum/pislucht dragen![]()
heb je de OP ook gelezen wellicht? het is een uitbater die op dit onzalige plan is gekomen, geen actiegroep van gefrustreerde rokers ofzo.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ok, omdat je hier mijn eerste punt ondersteunt zal ik even een simpel rekensommetje voor je opstellen:
Ik neem voor de totale kledingstank de letter S. Dan kan ik de formule S=B+Z=R(Stank=bier+zweet+rook) opstellen. Ik neem voor B 5, Z 3 en R 8. Dat betekent dat onze kleren op het moment 16 stinken. Op het moment dat het rookverbod in gaat nog maar 8.
Mijn punt is, is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt. Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
Hahahaha.. ja jij komt er wel joh..quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ok, omdat je hier mijn eerste punt ondersteunt zal ik even een simpel rekensommetje voor je opstellen:
Ik neem voor de totale kledingstank de letter S. Dan kan ik de formule S=B+Z=R(Stank=bier+zweet+rook) opstellen. Ik neem voor B 5, Z 3 en R 8. Dat betekent dat onze kleren op het moment 16 stinken. Op het moment dat het rookverbod in gaat nog maar 8.
Mijn punt is, is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt. Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
quote:Tot die dag verdoezelde de sigarettenrook de onsmakelijke geur van verschraald bier, zweet en andere stank.
quote:is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt
sorry, maar waarom zoeken de engelsen dit dan uit:?quote:Zelfs de geur van tabak wordt overwogen. In pubs in Edinburgh en Glasgow werd al een fris oceaanbriesje verstoven.
Nou dat valt wel mee, ik ben zelf best makkelijk. Ik kan me wel voorstellen dat niet-rokers het smerig vinden. Al sta ik buiten en iemand vraagt of ik een paar stappen verderop wil gaan staan dan doe ik dat ook gewoon. Wat mij tegenstaat is dat er niet naar meerdere oplossingen wordt gezocht, maar voor het gemak meteen maar alle rokers worden weggejaagd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
Ten eerste hoor je mij niet zeggen dat ze luchtverfrissers moeten gaan gebruiken. Vind die dingen meestal nogal ranzig. Ten tweede staat er in dat stukje van jou dat de luchtverfrissers slechter zijn dan uitlaatgassen, er staat helemaal niks over roken.quote:
Ik mis de variabele U (uitlaatgassen) en de toekomstige variabele L (luchtverfrisser)quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Dit is slechts van tijdelijke aard. In Amerika hebben ze ook overal rookverboden en daar stinkt het ook niet in de tenten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:56 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Geheel volgens mijn verwachtingen dus.. wat verwacht je nou dan.. dat als er niet gerookt wordt het een frisse omgeving wordt?
Zitten straks alle stopcontacten in een kroeg / disco vol met ambipur blokjes?
Ben wel benieuwd wat de users die voor het rookverbod zijn hierop te zeggen hebben.. ik zeg dat het rookverbod binnen een half jaar weer wordt afgeschaft..
![]()
onzin, rokers zijn niet achterlijk, maar wij willen niet als een stel joden naar buiten gejaagd worden omdat de übbermensch zonder nicotineverslaving daar niet tegen kan!quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:03 schreef The_End het volgende:
[..]
Ten eerste hoor je mij niet zeggen dat ze luchtverfrissers moeten gaan gebruiken. Vind die dingen meestal nogal ranzig. Ten tweede staat er in dat stukje van jou dat de luchtverfrissers slechter zijn dan uitlaatgassen, er staat helemaal niks over roken.
Dit hele topic wordt weer een opsomming van kansloze argumenten van verslaafde rokers, die met alle macht proberen te 'bewijzen' hoe gezond hun verslaving wel niet is.
Tijd zal het leren toch?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dit is slechts van tijdelijke aard. In Amerika hebben ze ook overal rookverboden en daar stinkt het ook niet in de tenten.
Nou zijn die Engelsen een ranzig volkje dus wellicht dat het daardoor komt.
bron?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dit is slechts van tijdelijke aard. In Amerika hebben ze ook overal rookverboden en daar stinkt het ook niet in de tenten.
Nou zijn die Engelsen een ranzig volkje dus wellicht dat het daardoor komt.
Nietrokers willen niet als een stel joden vergast worden...quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:05 schreef smammela het volgende:
[..]
onzin, rokers zijn niet achterlijk, maar wij willen niet als een stel joden naar buiten gejaagd worden omdat de übbermensch zonder nicotineverslaving daar niet tegen kan!
Ja, ik heb de OP gelezen. Ik vind het niet zo gek dat ze een luchtje uitzoeken. Vroeger zou je een luchtje moeten hebben die het roken zou moeten kunnen overstemmen, wat natuurlijk onmogelijk is. Nu kunnen we lekker naar oceaangeur ruiken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
heb je de OP ook gelezen wellicht? het is een uitbater die op dit onzalige plan is gekomen, geen actiegroep van gefrustreerde rokers ofzo.
Ik ben het met je eens dat je niet zou kunnen zeggen dat bier bijvoorbeeld altijd meer stinkt dan zweet. In die zin is het zeker subjectief. Maar bier+zweet stinkt áltijd minder dan bier+zweet+rook, dat lijkt me evident.quote:Los van het feit dat stank een subjectief begrip is natuurlijk.
Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.quote:Ow: en deze maatregel is symboolpolitiek van de bovenste plank en voegt helemaal niets toe aan de samenleving, maar dat terzijde
Gelukkig ga je er inhoudelijk op inquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:01 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Hahahaha.. ja jij komt er wel joh..
wat een debiele beredenatie man..
dat zie ik niemand doenquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:03 schreef The_End het volgende:
[..]
Ten eerste hoor je mij niet zeggen dat ze luchtverfrissers moeten gaan gebruiken. Vind die dingen meestal nogal ranzig. Ten tweede staat er in dat stukje van jou dat de luchtverfrissers slechter zijn dan uitlaatgassen, er staat helemaal niks over roken.
Dit hele topic wordt weer een opsomming van kansloze argumenten van verslaafde rokers, die met alle macht proberen te 'bewijzen' hoe gezond hun verslaving wel niet is.
Niet-rokers hebben 30 jaar de kans gehad om naar niet-rokers horeca te vluchten maar blijkbaar vinden ze mee-roken stiekum zo lekker dat ze de rokers blijven lastig vallen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef The_End het volgende:
[..]
Nietrokers willen niet als een stel joden vergast worden...
waarom zou jij over het leven van een ander willen beslissen?quote:Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
oh joyquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ja, ik heb de OP gelezen. Ik vind het niet zo gek dat ze een luchtje uitzoeken. Vroeger zou je een luchtje moeten hebben die het roken zou moeten kunnen overstemmen, wat natuurlijk onmogelijk is. Nu kunnen we lekker naar oceaangeur ruiken.
[..]
niet meer of minder, maar andersquote:Ik ben het met je eens dat je niet zou kunnen zeggen dat bier bijvoorbeeld altijd meer stinkt dan zweet. In die zin is het zeker subjectief. Maar bier+zweet stinkt áltijd minder dan bier+zweet+rook, dat lijkt me evident.
[..]
spijker-kop. Als de overheid al zo nodig wil betuttelen, wees dan consequent en verbiedt het roken. Of bereken de kosten voor de samenleving en baseer daar de prijs van een pakje sigaretten op.quote:Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
dat geld ook voor alcohol en autorijden (niet verboden) en andere drugs (wel verboden maar daar trekt niemand zich wat van aan).quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ja, ik heb de OP gelezen. Ik vind het niet zo gek dat ze een luchtje uitzoeken. Vroeger zou je een luchtje moeten hebben die het roken zou moeten kunnen overstemmen, wat natuurlijk onmogelijk is. Nu kunnen we lekker naar oceaangeur ruiken.
[..]
Ik ben het met je eens dat je niet zou kunnen zeggen dat bier bijvoorbeeld altijd meer stinkt dan zweet. In die zin is het zeker subjectief. Maar bier+zweet stinkt áltijd minder dan bier+zweet+rook, dat lijkt me evident.
[..]
Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
Het wij-betalen-zorg argument is al 10000 keer in andere topics aangevoerd, dat ga ik hier niet doen. Verder zie ik het als het opvoeden van kleine kinderen. Als ze niet de goede keuze maken, moet je extra motiveren(straffen als ze het niet doen/belonen als ze het wel doen). Dat is hier ook het geval, want ik zie niet in waarom je je levensverwachting met een paar jaar omlaag zou willen halen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:10 schreef smammela het volgende:
[..]
waarom zou jij over het leven van een ander willen beslissen?
heb je het niet druk genoeg met je iegen leven of wat
Dus anderen moeten mij opdragen wat ik wel en niet met mijn lichaam moet/mag doen. Grapjas.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef Aibmi het volgende:
Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
omdat er ook mensen zijn die er wel 90 mee geworden zijn!quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:12 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Het wij-betalen-zorg argument is al 10000 keer in andere topics aangevoerd, dat ga ik hier niet doen. Verder zie ik het als het opvoeden van kleine kinderen. Als ze niet de goede keuze maken, moet je extra motiveren(straffen als ze het niet doen/belonen als ze het wel doen). Dat is hier ook het geval, want ik zie niet in waarom je je levensverwachting met een paar jaar omlaag zou willen halen.
Je mag bijvoorbeeld ook niet jezelf proberen te vermoorden. Dat is ook wettelijk geregeld. Ik vind dit hetzelfde ideequote:Op maandag 6 augustus 2007 12:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dus anderen moeten mij opdragen wat ik wel en niet met mijn lichaam moet/mag doen. Grapjas.![]()
Probeer het dan niet zo te draaien dat het misschien wel gezond is of dat andere dingen ook niet gezond zijn. En als je denkt dat dit verbod niets toevoegd, dan heb je oogkleppen op. Heel veel nietrokers zijn blij met dit verbod. Dus het voegt sowieso iets toe.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:08 schreef teamlead het volgende:
[..]
dat zie ik niemand doen![]()
Natuurlijk is roken niet gezond, dat weten we ondertussen allemaal al lang, maar een kansloos rookverbod en vervolgens je biertje moeten drinken bij de geur van versgemaaid gras () lijkt me ook niet de oplossing.
Dit verbod voegt gewoon niets toe. Het is de zoveelste betutteling van de overheid
ik heb echt geen steuntje in de rug nodig om te stoppen met roken..quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef Aibmi het volgende:
O kom op zeg, je bent toch niet echt zo dom?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:13 schreef smammela het volgende:
[..]
omdat er ook mensen zijn die er wel 90 mee geworden zijn!
Er zijn genoeg dingen die verboden kunnen worden waar veel rokers blij mee zijn..quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:13 schreef The_End het volgende:
[..]
Probeer het dan niet zo te draaien dat het misschien wel gezond is of dat andere dingen ook niet gezond zijn. En als je denkt dat dit verbod niets toevoegd, dan heb je oogkleppen op. Heel veel nietrokers zijn blij met dit verbod. Dus het voegt sowieso iets toe.
Het 'betutteling van de overheid' argument ga ik niet op in; doe jij maar lekker geen helm op op de motor.
Mijn punt was ook dat je zelf niet de goede keuze kan maken, natuurlijk vind je dan zelf dat je geen hulp nodig hebt..quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:14 schreef BereNDD het volgende:
[..]
ik heb echt geen steuntje in de rug nodig om te stoppen met roken..
en als ik dat wel had dan is dat rookverbod zeker niet de oplossing
waar zie jij mij beweren dat roken misschien wel gezond isquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:13 schreef The_End het volgende:
[..]
Probeer het dan niet zo te draaien dat het misschien wel gezond is of dat andere dingen ook niet gezond zijn. En als je denkt dat dit verbod niets toevoegd, dan heb je oogkleppen op. Heel veel nietrokers zijn blij met dit verbod. Dus het voegt sowieso iets toe.
quote:Het 'betutteling van de overheid' argument ga ik niet op in; doe jij maar lekker geen helm op op de motor.
Niet iedereen die in aanraking komt met rook gaat vroeg dood, de kans is alleen groter. Verder zitten dode mensen niet in een bejaardenhuis.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:15 schreef smammela het volgende:
trouwens, misschien een ander leuk argument.
als meeroken zo enorm fout is, waarom bestaat het woord vergrijzing dan?
vroeger rookte IEDEREEN. wil jij zeggen dat die bejaardetehuizen vol zitten met mensen die nog NOOIT van hun leven in aanraking zijn gekomen met tabaksrook?
aaaaaaaaaaaaa, wat zielig. Wil je een knuffeltje. Krijg je niet wat je wilt?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:14 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Er zijn genoeg dingen die verboden kunnen worden waar veel rokers blij mee zijn..
maar dat doen ze niet..
Een algeheel verbod zal mij persoonlijk per saldo minstens 200 euro netto in de maand opleveren, want als ze het verbod erdoor drukken, dan ga ik niet meer naar de kroeg!quote:Heel veel rokers zijn er niet blij mee. Heel veel niet rokers zijn er wel blij mee. Wat levert het per saldo dan nog op?
amenquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:19 schreef vosss het volgende:
Maargoed, ik woon in een klein kutdorp en ik weet zeker dat de cafehouders hier wel iets verzinnen om ook de rokers gelukkig te houden
ik verwacht ook wel dat er besloten rook-clubs ofzo geopend gaan worden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:19 schreef vosss het volgende:
Maargoed, ik woon in een klein kutdorp en ik weet zeker dat de cafehouders hier wel iets verzinnen om ook de rokers gelukkig te houden
Rokers zijn de veroorzakers van overlast. Daarom moeten ze inbinden. Het levert op dat niet rokers niet meer in de rook staan en misschien wel dat minder mensen beginnen met roken? Hoeveel rokers zijn wel niet begonnen in de kroeg? Ik iig wel.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:16 schreef teamlead het volgende:
[..]
waar zie jij mij beweren dat roken misschien wel gezond is![]()
En nee... ik word er niet enthousiast van als ik dalijk iin een kroeg chemische dampen mag gaan staan inademen. Ongeveer net zo blij als een niet-roker wordt van sigarettenrook. En dan mag ik daar opeens niets meer over zeggen? Vreemde redenatie....
Heel veel rokers zijn er niet blij mee. Heel veel niet rokers zijn er wel blij mee. Wat levert het per saldo dan nog op?
Ja, dat is hetzelfde.quote:ja.. da's ook echt hetzelfde
nee maar wel een heleboel mensen die in rookruimtes zijn geweest enz.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:17 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Niet iedereen die in aanraking komt met rook gaat vroeg dood, de kans is alleen groter. Verder zitten dode mensen niet in een bejaardenhuis.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:20 schreef smammela het volgende:
[..]
nee maar wel een heleboel mensen die in rookruimtes zijn geweest enz.
ik betaal ook voor jouw slechte gewoontes. En waarom moeten we persé een paar jaar langer leven? Kost alleen maar geld.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:12 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Het wij-betalen-zorg argument is al 10000 keer in andere topics aangevoerd, dat ga ik hier niet doen. Verder zie ik het als het opvoeden van kleine kinderen. Als ze niet de goede keuze maken, moet je extra motiveren(straffen als ze het niet doen/belonen als ze het wel doen). Dat is hier ook het geval, want ik zie niet in waarom je je levensverwachting met een paar jaar omlaag zou willen halen.
Er is geen wet tegen zelfmoord.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:13 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Je mag bijvoorbeeld ook niet jezelf proberen te vermoorden. Dat is ook wettelijk geregeld. Ik vind dit hetzelfde idee
dan mis JIJ het punt van het verbod...quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:22 schreef Aibmi het volgende:
[..]
je mist het punt compleet. Je hebt meer kans om dood te gaan als je in contact bent geweest met rook. Dat wilt niet zeggen dat iedereen die niet in contact is geweest met rook heel oud wordt, of dat alle mensen die in contact zijn geweest met rook een vroege dood sterven.
Sigarenclubs.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik verwacht ook wel dat er besloten rook-clubs ofzo geopend gaan worden.
Je hebt de keus om naar niet-rook horeca te gaan. Waarom moet je persé rokers lastig vallen. Wat doe je sowieso buiten als je zo'n gezondheidsfreak bent?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:22 schreef Aibmi het volgende:
[..]
je mist het punt compleet. Je hebt meer kans om dood te gaan als je in contact bent geweest met rook. Dat wilt niet zeggen dat iedereen die niet in contact is geweest met rook heel oud wordt, of dat alle mensen die in contact zijn geweest met rook een vroege dood sterven.
Als je langer gezond leeft, dan ben je ook langer productief.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
ik betaal ook voor jouw slechte gewoontes. En waarom moeten we persé een paar jaar langer leven? Kost alleen maar geld.
Omdat niet iedereen, en dus maar een paar mensen eerder dood gaan moeten we het maar niet verbieden?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:25 schreef smammela het volgende:
[..]
dan mis JIJ het punt van het verbod...
waarom als niet iedereen er slechter van wordt het gaan verbieden
er zijn ook mensen die andere ernstige ziektes krijgen en atlijd maar gezond leven. hoe wil je die preventief daarvoor gaan behoeden.
Er is geen niet-rook horeca. Rokers vallen als jaren niet-rokers lastig. Wie heeft het over gezondheids freaks?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt de keus om naar niet-rook horeca te gaan. Waarom moet je persé rokers lastig vallen. Wat doe je sowieso buiten als je zo'n gezondheidsfreak bent?
Onzin. 98% van de mensen boven 65 is gewoon met pensioen. Of ze nou gezond zijn of niet.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:28 schreef The_End het volgende:
[..]
Als je langer gezond leeft, dan ben je ook langer productief.
dus ik mag vanwege een kleine minderheid die er aan zou kunnen sterven niet meer in cafe's roken?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:28 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen, en dus maar een paar mensen eerder dood gaan moeten we het maar niet verbieden?![]()
Daar gaat het niet om, we kunnen mensen die dood zouden gaan aan rook redden. Dat we nog niks tegen andere ziektes kunnen doen is geen reden om het roken niet af te schaffen..
Er is wel niet-rokers horeca, maar je vind mee-roken gewoon lekker. Geef het maar toe!quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:29 schreef The_End het volgende:
[..]
Er is geen niet-rook horeca. Rokers vallen als jaren niet-rokers lastig. Wie heeft het over gezondheids freaks?
Ja. Vind je dat echt zo vreemd?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:30 schreef smammela het volgende:
[..]
dus ik mag vanwege een kleine minderheid die er aan zou kunnen sterven niet meer in cafe's roken?
nee, je mag er straks niet meer roken omdat anderen er misschien van kunnen sterven.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:30 schreef smammela het volgende:
[..]
dus ik mag vanwege een kleine minderheid die er aan zou kunnen sterven niet meer in cafe's roken?
Bron voor wat? Dat de Engelsen een smerig volkje zijn? Of dat het in de VS niet zo stinkt in bars?quote:
stop dan ook met bier drinken..quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:28 schreef The_End het volgende:
[..]
Als je langer gezond leeft, dan ben je ook langer productief.
Woon je in de kroeg ofzo?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:32 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ja. Vind je dat echt zo vreemd?Vind je het echt normaal dat er mensen dood moeten gaan voor jouw verslaving?
![]()
Goeie zaak.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bron voor wat? Dat de Engelsen een smerig volkje zijn? Of dat het in de VS niet zo stinkt in bars?
Bron in beide gevallen: mijn vele bezoeken.
even om e.e.a. in perspectief te plaatsen:quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:33 schreef Brupje het volgende:
[..]
nee, je mag er straks niet meer roken omdat anderen er misschien van kunnen sterven.
Ten opzichte van de totale bevolking misschien weinig mensen, maar hier staat wel tegenover dat even buiten roken nou niet echt een grote moeite is. En dan hebben we het nog niet over mensen die bijvoorbeeld longkanker krijgen en het wél overleven. Jaren chemokuren is ook alles behalve een pretje.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
even om e.e.a. in perspectief te plaatsen:
Jaarlijks sterven er in Nederland 200 mensen aan de gevolgen van meeroken (bron
In 2005 zijn in totaal 136.400 mensen gestorven bron
of te wel: 0,14% van de sterfgevallen wordt veroorzaakt door meeroken...........
Ik vind het veel interessanter om te kijken naar aantal mensen dat door roken gestorven is ipv totaal aantal mensen dat gestorven is. En doodgaan is het ergste wat kan gebeuren als meeroker, maar er zijn nog zat andere dingen die je ervan kunt krijgen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
of te wel: 0,14% van de sterfgevallen wordt veroorzaakt door meeroken...........
het gaat niet over de bezoekers, maar over het personeel.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:52 schreef Noca het volgende:
Beter was geweest om gewoon rookvrije kroegen te maken en kroegen waar je nog wel gewoon mag roken. Ieder zijn eigen keuze zeg maar, reinste betutteling dat de overheid gaat bepalen of ik als niet-roker in een kroeg wil staan waar gerookt wordt.
Mensen die het niet zint gaan maar naar een niet-rokers kroeg toe. Iedereen blij.
0,14 % teveelquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
volgens het RIVM stierven in 2003 20.000 mensen aan de gevolgen van roken inclusief de mensen die stierven als gevolg van meeroken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:49 schreef Brupje het volgende:
[..]
Ik vind het veel interessanter om te kijken naar aantal mensen dat door roken gestorven is ipv totaal aantal mensen dat gestorven is. En doodgaan is het ergste wat kan gebeuren als meeroker, maar er zijn nog zat andere dingen die je ervan kunt krijgen.
ach.. ik persoonlijk vindt 0,59% verkeersdoden een grotere zorg...quote:
Er is bijna geen onomstreden wetenschappelijk bewijs. En het blijft natuurlijk ook statistieken. Maar als ik een paar uur in een rokerige ruimte heb gestaan en me ogen uitgedroogt en rood, en last krijg van me luchtwegen kan ik me nog wel bedenken dat dat niet gezond is.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
volgens het RIVM stierven in 2003 20.000 mensen aan de gevolgen van roken inclusief de mensen die stierven als gevolg van meeroken.
het punt is dat er geen onomstreden wetenschappelijk bewijs is dat meeroken gevaarlijk is.
Absoluut gezien wel, relatief gezien valt dat cijfer mee natuurlijk. Verkeer heb je meer mee te maken dan met meeroken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
ach.. ik persoonlijk vindt 0,59% verkeersdoden een grotere zorg...
Als ze dat niet willen dan zoeken ze toch lekker een andere baan.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:54 schreef Brupje het volgende:
[..]
het gaat niet over de bezoekers, maar over het personeel.
Die hebben er ook voor gekozen om in de horeca aan de slag te gaan.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:54 schreef Brupje het volgende:
[..]
het gaat niet over de bezoekers, maar over het personeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |