abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:56:42 #1
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52134692
quote:
Een Britse exploitant van ongeveer tweeduizend cafés wil zijn horecagelegenheden voorzien van een lekker geurtje. De pubs kampen namelijk met een nieuw probleem sinds het rookverbod van 1 juli.

Tot die dag verdoezelde de sigarettenrook de onsmakelijke geur van verschraald bier, zweet en andere stank. Exploitant Mitchells and Butlers test momenteel de geur van leer en versgemaaid gras, meldde de Britse krant Sunday Times. Zelfs de geur van tabak wordt overwogen. In pubs in Edinburgh en Glasgow werd al een fris oceaanbriesje verstoven.
Geheel volgens mijn verwachtingen dus.. wat verwacht je nou dan.. dat als er niet gerookt wordt het een frisse omgeving wordt?

Zitten straks alle stopcontacten in een kroeg / disco vol met ambipur blokjes?

Ben wel benieuwd wat de users die voor het rookverbod zijn hierop te zeggen hebben.. ik zeg dat het rookverbod binnen een half jaar weer wordt afgeschaft..

You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_52134783
Die users zullen zeggen dat het jammer is dat het blijft stinken in de kroeg, maar dat de lucht gelukkig niet meer zo kankerverwekend zal zijn...
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:02:42 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52134797
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:56 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Geheel volgens mijn verwachtingen dus.. wat verwacht je nou dan.. dat als er niet gerookt wordt het een frisse omgeving wordt?

Ben wel benieuwd wat de users die voor het rookverbod zijn hierop te zeggen hebben.. ik zeg dat het rookverbod binnen een half jaar weer wordt afgeschaft..

Vind ik ook. Ze moeten maar eens toegeven dat uitgaan een vieze zwetende stinkende chaotische ongezonde bezigheid is, en dat een beetje sigaretterook geen donder uitmaakt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:02:52 #4
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_52134800
Loop niet van die onzin te verklaren!
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:03:53 #5
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52134815
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef Coolgoza het volgende:
Loop niet van die onzin te verklaren!
loop niet van die soort nutteloze reactie te posten..!
wil je je post aantal verhogen?

Als je niks te weet te voegen dan shhhhttt
That boy needs therapy..
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:09:02 #6
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_52134916
Ach ja, beetje bier en zweet geur boeit me niet... daar ga je in ieder geval niet aan dood
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:09:17 #7
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52134922
Het is ook altijd wat.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:10:03 #8
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52134931
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:09 schreef IkWilbert het volgende:
Ach ja, beetje bier en zweet geur boeit me niet... daar ga je in ieder geval niet aan dood
Zweet Maarja ik rook dan ook.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:10:43 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52134946
quote:
Zelfs de geur van tabak wordt overwogen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:11:18 #10
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52134960
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:09 schreef IkWilbert het volgende:
meeroken ook niet althans: de overgrote meerderheid van de meerokers niet
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:11:29 #11
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52134963
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:10 schreef teamlead het volgende:

[..]

ja het is te triest voor woorden..
ventileer die bende gewoon goed en laat iedereen lekker roken als hij wil
That boy needs therapy..
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:13:07 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52134997
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:11 schreef BereNDD het volgende:

[..]

ik snap het nut van dat rookverbod nog steeds niet eerlijk gezegd.

Wat is er mis met een goede ventilatie verplichten
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:13:30 #13
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52135007
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:11 schreef BereNDD het volgende:

[..]

maandag 6 augustus 2007 @ 11:13:48 #14
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52135011
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:13 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

That boy needs therapy..
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:21:40 #15
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52135170
ja precies, omdat al die uitbaters al jaren centenneuken door vooral GEEN goede ventilatie aan te leggen zitten nu de rokers in het verdomhoekje!

kortom, je wordt al jaren stelselmatig opgelicht in de horeca, en ipv een "gezonde" omgeving te creeren steken ze het geld liever in hun eiegn zak
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:25:35 #16
pi_52135260
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:21 schreef Jumparound het volgende:
ja precies, omdat al die uitbaters al jaren centenneuken door vooral GEEN goede ventilatie aan te leggen zitten nu de rokers in het verdomhoekje!

kortom, je wordt al jaren stelselmatig opgelicht in de horeca, en ipv een "gezonde" omgeving te creeren steken ze het geld liever in hun eiegn zak
Straks is er een rookverbod EN goeie ventilatie. Verliest de horeca 2 x, kortzichtige stumperts.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_52135369
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:10 schreef teamlead het volgende:

[..]

en over 10 jaar komen ze erachter dat in al die chemische nepgeuren veel meer kankerverwekkende stoffen zitten dan in tabaksrook
pleased to meet you
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:31:50 #18
82464 mvingerhoets
Think about it!
pi_52135414
Wat voor een loser ben je dan ook als je met je stomme kop aan een verslaving begint en dan zeikt als andere mensen niet willen dat je dat in het openbaar doet. Accepteer het maar stelletje sukkels.
pi_52135444
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef The_End het volgende:
Die users zullen zeggen dat het jammer is dat het blijft stinken in de kroeg, maar dat de lucht gelukkig niet meer zo kankerverwekend zal zijn...
Er is geen hard bewijs voor het feit dat passief roken kankerverwekkend zou zijn.
Die Ananas (Ananas comosus) ist eine Pflanzenart aus der Familie der Bromeliengewächse (Bromeliaceae). Sie ist ursprünglich in Amerika heimisch und wird heute weltweit in den tropischen Gebieten als Obstpflanze angebaut.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:36:05 #20
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52135511
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:31 schreef mvingerhoets het volgende:
Wat voor een loser ben je dan ook als je met je stomme kop aan een verslaving begint en dan zeikt als andere mensen niet willen dat je dat in het openbaar doet. Accepteer het maar stelletje sukkels.
daar zeikt hier niemand over hoor
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:38:21 #21
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52135567
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef The_End het volgende:
ahum
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:38:39 #22
82464 mvingerhoets
Think about it!
pi_52135574
Ik zeg niet dat dat perse hier gebeurt.
pi_52135577
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:33 schreef blankensteyn het volgende:

[..]

Er is geen hard bewijs voor het feit dat passief roken kankerverwekkend zou zijn.
als ik het goed herinner zijn er zelfs onderzoeken die bewijzen dat je door passief roken een grotere weerstand krijgt tegen allerhande longaandoeningen, soortgelijk aan de inentingen tegen polio, kinkhoest etc
pleased to meet you
pi_52135623
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

ahum
oeps, nog niet eens 10 jaar dus, mijn fout
pleased to meet you
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:41:52 #25
pi_52135659
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:31 schreef mvingerhoets het volgende:
Een minder grotere loser dan niet-rokers die achter rokers aan hobbelen om over de stank te klagen. In de pauze op het werk, mensen die gewoon weigeren om netjes naar de voor hun bestemde niet-rokers horeca te gaan.
pi_52135729
Zijn alle rokers nou dom, of doen ze net alsof?

De stank van rook is vele malen erger dan die van bier en zweet. Dit kan ik concluderen uit mijn onderzoek, waarbij ik regelmatig mijn kleren heb geroken na een avond uitgaan. De rook is dusdanig overheersend dat ik geen bier of zweet kon ruiken. Daarom zullen mijn kleren na het rookverbod minder stinken dan nu, wat niet betekent dat ze geurloos zijn.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:45:13 #27
3542 Gia
User under construction
pi_52135735
Die kroegen waar het zo stinkt, moeten gewoon beter schoonmaken. Als er elke dag goed schoongemaakt wordt, stinkt het echt niet. Want dan zou het in restaurants ook wel stinken.

Maar ja, dáár wordt wel goed gepoetst.

Ook de kroeg waar ik regelmatig kom, en waar niet gerookt mag worden, stinkt niet. Maar goed, ook daar wordt goed schoongemaakt.
pi_52135736
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:40 schreef moussie het volgende:

[..]

oeps, nog niet eens 10 jaar dus, mijn fout
is al lang bekent idd net als die anti muggen meuk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:46:17 #29
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52135765
En al die poedersnuivers op de wc dan

als ik niet meer mag roken mogen zij ook niet meer de neus poederen of van die ubersterke aftershave/parfum/pislucht dragen
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2007 @ 11:48:41 #30
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52135842
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:30 schreef moussie het volgende:

[..]

en over 10 jaar komen ze erachter dat in al die chemische nepgeuren veel meer kankerverwekkende stoffen zitten dan in tabaksrook
Daar zijn ze allang achter.
pi_52135852
Heb je de longen van iemand die rookt wel eens gezien dan... De A2 is er niks bij
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:50:15 #32
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52135882
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:44 schreef Aibmi het volgende:
Zijn alle rokers nou dom, of doen ze net alsof?

De stank van rook is vele malen erger dan die van bier en zweet. Dit kan ik concluderen uit mijn onderzoek, waarbij ik regelmatig mijn kleren heb geroken na een avond uitgaan. De rook is dusdanig overheersend dat ik geen bier of zweet kon ruiken. Daarom zullen mijn kleren na het rookverbod minder stinken dan nu, wat niet betekent dat ze geurloos zijn.
Je eigen zweet is lang niet zo erg als die van anderen waar in de kroeg zo van die walmen langskomen of vind jij je eigen lichaam wel vies ?
pi_52136045
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Je eigen zweet is lang niet zo erg als die van anderen waar in de kroeg zo van die walmen langskomen of vind jij je eigen lichaam wel vies ?
Ok, omdat je hier mijn eerste punt ondersteunt zal ik even een simpel rekensommetje voor je opstellen:

Ik neem voor de totale kledingstank de letter S. Dan kan ik de formule S=B+Z=R(Stank=bier+zweet+rook) opstellen. Ik neem voor B 5, Z 3 en R 8. Dat betekent dat onze kleren op het moment 16 stinken. Op het moment dat het rookverbod in gaat nog maar 8.

Mijn punt is, is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt. Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:56:29 #34
pi_52136055
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:46 schreef fransbreda het volgende:
En al die poedersnuivers op de wc dan

als ik niet meer mag roken mogen zij ook niet meer de neus poederen of van die ubersterke aftershave/parfum/pislucht dragen
Mensen en uitgaan verbieden
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:59:26 #35
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52136130
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Ok, omdat je hier mijn eerste punt ondersteunt zal ik even een simpel rekensommetje voor je opstellen:

Ik neem voor de totale kledingstank de letter S. Dan kan ik de formule S=B+Z=R(Stank=bier+zweet+rook) opstellen. Ik neem voor B 5, Z 3 en R 8. Dat betekent dat onze kleren op het moment 16 stinken. Op het moment dat het rookverbod in gaat nog maar 8.

Mijn punt is, is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt. Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
heb je de OP ook gelezen wellicht? het is een uitbater die op dit onzalige plan is gekomen, geen actiegroep van gefrustreerde rokers ofzo.
Los van het feit dat stank een subjectief begrip is natuurlijk.

Ow: en deze maatregel is symboolpolitiek van de bovenste plank en voegt helemaal niets toe aan de samenleving, maar dat terzijde
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:01:10 #36
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52136183
quote:

[..]

Hahahaha.. ja jij komt er wel joh..
wat een debiele beredenatie man..

maar goed, ik ga er niet eens meer tegen in, zoals ik in de OP al zei, kan niet wachten tot ik gelijk ga krijgen en iedereen helemaal gestoord wordt van die stank in de kroeg..
That boy needs therapy..
pi_52136226
quote:
Tot die dag verdoezelde de sigarettenrook de onsmakelijke geur van verschraald bier, zweet en andere stank.
quote:
is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt
quote:
Zelfs de geur van tabak wordt overwogen. In pubs in Edinburgh en Glasgow werd al een fris oceaanbriesje verstoven.
sorry, maar waarom zoeken de engelsen dit dan uit:?
r.e.d.h.e.a.d.
ready, erotic, desirable, horny, excellent, attractive, damn good
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:02:37 #38
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52136251
quote:

[..]

Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
Nou dat valt wel mee, ik ben zelf best makkelijk. Ik kan me wel voorstellen dat niet-rokers het smerig vinden. Al sta ik buiten en iemand vraagt of ik een paar stappen verderop wil gaan staan dan doe ik dat ook gewoon. Wat mij tegenstaat is dat er niet naar meerdere oplossingen wordt gezocht, maar voor het gemak meteen maar alle rokers worden weggejaagd.
pi_52136298
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

ahum
Ten eerste hoor je mij niet zeggen dat ze luchtverfrissers moeten gaan gebruiken. Vind die dingen meestal nogal ranzig. Ten tweede staat er in dat stukje van jou dat de luchtverfrissers slechter zijn dan uitlaatgassen, er staat helemaal niks over roken.

Dit hele topic wordt weer een opsomming van kansloze argumenten van verslaafde rokers, die met alle macht proberen te 'bewijzen' hoe gezond hun verslaving wel niet is.
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:03:54 #40
pi_52136308
quote:

[..]

Ik mis de variabele U (uitlaatgassen) en de toekomstige variabele L (luchtverfrisser)
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:04:18 #41
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52136318
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:56 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Dit is slechts van tijdelijke aard. In Amerika hebben ze ook overal rookverboden en daar stinkt het ook niet in de tenten.

Nou zijn die Engelsen een ranzig volkje dus wellicht dat het daardoor komt.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_52136359
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:03 schreef The_End het volgende:

[..]

Ten eerste hoor je mij niet zeggen dat ze luchtverfrissers moeten gaan gebruiken. Vind die dingen meestal nogal ranzig. Ten tweede staat er in dat stukje van jou dat de luchtverfrissers slechter zijn dan uitlaatgassen, er staat helemaal niks over roken.

Dit hele topic wordt weer een opsomming van kansloze argumenten van verslaafde rokers, die met alle macht proberen te 'bewijzen' hoe gezond hun verslaving wel niet is.
onzin, rokers zijn niet achterlijk, maar wij willen niet als een stel joden naar buiten gejaagd worden omdat de übbermensch zonder nicotineverslaving daar niet tegen kan!
r.e.d.h.e.a.d.
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:06:03 #43
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52136365
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:04 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dit is slechts van tijdelijke aard. In Amerika hebben ze ook overal rookverboden en daar stinkt het ook niet in de tenten.

Tijd zal het leren toch?
That boy needs therapy..
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:06:31 #44
pi_52136382
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:04 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

bron?
pi_52136384
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:05 schreef smammela het volgende:

[..]

onzin, rokers zijn niet achterlijk, maar wij willen niet als een stel joden naar buiten gejaagd worden omdat de übbermensch zonder nicotineverslaving daar niet tegen kan!
Nietrokers willen niet als een stel joden vergast worden...
pi_52136388
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:59 schreef teamlead het volgende:

[..]

heb je de OP ook gelezen wellicht? het is een uitbater die op dit onzalige plan is gekomen, geen actiegroep van gefrustreerde rokers ofzo.
Ja, ik heb de OP gelezen. Ik vind het niet zo gek dat ze een luchtje uitzoeken. Vroeger zou je een luchtje moeten hebben die het roken zou moeten kunnen overstemmen, wat natuurlijk onmogelijk is. Nu kunnen we lekker naar oceaangeur ruiken.
quote:
Los van het feit dat stank een subjectief begrip is natuurlijk.
Ik ben het met je eens dat je niet zou kunnen zeggen dat bier bijvoorbeeld altijd meer stinkt dan zweet. In die zin is het zeker subjectief. Maar bier+zweet stinkt áltijd minder dan bier+zweet+rook, dat lijkt me evident.
quote:
Ow: en deze maatregel is symboolpolitiek van de bovenste plank en voegt helemaal niets toe aan de samenleving, maar dat terzijde
Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
pi_52136427
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:01 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Hahahaha.. ja jij komt er wel joh..
wat een debiele beredenatie man..
Gelukkig ga je er inhoudelijk op in
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:08:24 #48
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52136432
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:03 schreef The_End het volgende:

[..]

dat zie ik niemand doen
Natuurlijk is roken niet gezond, dat weten we ondertussen allemaal al lang, maar een kansloos rookverbod en vervolgens je biertje moeten drinken bij de geur van versgemaaid gras ( ) lijkt me ook niet de oplossing.
Dit verbod voegt gewoon niets toe. Het is de zoveelste betutteling van de overheid
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:09:36 #49
pi_52136458
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef The_End het volgende:

[..]

Nietrokers willen niet als een stel joden vergast worden...
Niet-rokers hebben 30 jaar de kans gehad om naar niet-rokers horeca te vluchten maar blijkbaar vinden ze mee-roken stiekum zo lekker dat ze de rokers blijven lastig vallen.
pi_52136471
quote:
Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
waarom zou jij over het leven van een ander willen beslissen?

heb je het niet druk genoeg met je iegen leven of wat
r.e.d.h.e.a.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')