Geheel volgens mijn verwachtingen dus.. wat verwacht je nou dan.. dat als er niet gerookt wordt het een frisse omgeving wordt?quote:Een Britse exploitant van ongeveer tweeduizend cafés wil zijn horecagelegenheden voorzien van een lekker geurtje. De pubs kampen namelijk met een nieuw probleem sinds het rookverbod van 1 juli.
Tot die dag verdoezelde de sigarettenrook de onsmakelijke geur van verschraald bier, zweet en andere stank. Exploitant Mitchells and Butlers test momenteel de geur van leer en versgemaaid gras, meldde de Britse krant Sunday Times. Zelfs de geur van tabak wordt overwogen. In pubs in Edinburgh en Glasgow werd al een fris oceaanbriesje verstoven.
Vind ik ook. Ze moeten maar eens toegeven dat uitgaan een vieze zwetende stinkende chaotische ongezonde bezigheid is, en dat een beetje sigaretterook geen donder uitmaakt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:56 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Geheel volgens mijn verwachtingen dus.. wat verwacht je nou dan.. dat als er niet gerookt wordt het een frisse omgeving wordt?
Zitten straks alle stopcontacten in een kroeg / disco vol met ambipur blokjes?
Ben wel benieuwd wat de users die voor het rookverbod zijn hierop te zeggen hebben.. ik zeg dat het rookverbod binnen een half jaar weer wordt afgeschaft..
![]()
loop niet van die soort nutteloze reactie te posten..!quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef Coolgoza het volgende:
Loop niet van die onzin te verklaren!
Zweetquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:09 schreef IkWilbert het volgende:
Ach ja, beetje bier en zweet geur boeit me niet... daar ga je in ieder geval niet aan dood
quote:Zelfs de geur van tabak wordt overwogen
meeroken ook niet althans: de overgrote meerderheid van de meerokers nietquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:09 schreef IkWilbert het volgende:
Ach ja, beetje bier en zweet geur boeit me niet... daar ga je in ieder geval niet aan dood
ja het is te triest voor woorden..quote:
ik snap het nut van dat rookverbod nog steeds niet eerlijk gezegd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:11 schreef BereNDD het volgende:
[..]
ja het is te triest voor woorden..
ventileer die bende gewoon goed en laat iedereen lekker roken als hij wil
quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:11 schreef BereNDD het volgende:
[..]
ja het is te triest voor woorden..
ventileer die bende gewoon goed en laat iedereen lekker roken als hij wil
Straks is er een rookverbod EN goeie ventilatie. Verliest de horeca 2 x, kortzichtige stumperts.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:21 schreef Jumparound het volgende:
ja precies, omdat al die uitbaters al jaren centenneuken door vooral GEEN goede ventilatie aan te leggen zitten nu de rokers in het verdomhoekje!
kortom, je wordt al jaren stelselmatig opgelicht in de horeca, en ipv een "gezonde" omgeving te creeren steken ze het geld liever in hun eiegn zak
en over 10 jaar komen ze erachter dat in al die chemische nepgeuren veel meer kankerverwekkende stoffen zitten dan in tabaksrookquote:
Er is geen hard bewijs voor het feit dat passief roken kankerverwekkend zou zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef The_End het volgende:
Die users zullen zeggen dat het jammer is dat het blijft stinken in de kroeg, maar dat de lucht gelukkig niet meer zo kankerverwekend zal zijn...
daar zeikt hier niemand over hoorquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:31 schreef mvingerhoets het volgende:
Wat voor een loser ben je dan ook als je met je stomme kop aan een verslaving begint en dan zeikt als andere mensen niet willen dat je dat in het openbaar doet. Accepteer het maar stelletje sukkels.
ahumquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef The_End het volgende:
Die users zullen zeggen dat het jammer is dat het blijft stinken in de kroeg, maar dat de lucht gelukkig niet meer zo kankerverwekend zal zijn...
als ik het goed herinner zijn er zelfs onderzoeken die bewijzen dat je door passief roken een grotere weerstand krijgt tegen allerhande longaandoeningen, soortgelijk aan de inentingen tegen polio, kinkhoest etcquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:33 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
Er is geen hard bewijs voor het feit dat passief roken kankerverwekkend zou zijn.
Een minder grotere loser dan niet-rokers die achter rokers aan hobbelen om over de stank te klagen. In de pauze op het werk, mensen die gewoon weigeren om netjes naar de voor hun bestemde niet-rokers horeca te gaan.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:31 schreef mvingerhoets het volgende:
Wat voor een loser ben je dan ook als je met je stomme kop aan een verslaving begint en dan zeikt als andere mensen niet willen dat je dat in het openbaar doet. Accepteer het maar stelletje sukkels.
is al lang bekent idd net als die anti muggen meuk.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:40 schreef moussie het volgende:
[..]
oeps, nog niet eens 10 jaar dus, mijn fout
Daar zijn ze allang achter.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:30 schreef moussie het volgende:
[..]
en over 10 jaar komen ze erachter dat in al die chemische nepgeuren veel meer kankerverwekkende stoffen zitten dan in tabaksrook
Je eigen zweet is lang niet zo erg als die van anderen waar in de kroeg zo van die walmen langskomen of vind jij je eigen lichaam wel viesquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:44 schreef Aibmi het volgende:
Zijn alle rokers nou dom, of doen ze net alsof?
De stank van rook is vele malen erger dan die van bier en zweet. Dit kan ik concluderen uit mijn onderzoek, waarbij ik regelmatig mijn kleren heb geroken na een avond uitgaan. De rook is dusdanig overheersend dat ik geen bier of zweet kon ruiken. Daarom zullen mijn kleren na het rookverbod minder stinken dan nu, wat niet betekent dat ze geurloos zijn.
Ok, omdat je hier mijn eerste punt ondersteunt zal ik even een simpel rekensommetje voor je opstellen:quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je eigen zweet is lang niet zo erg als die van anderen waar in de kroeg zo van die walmen langskomen of vind jij je eigen lichaam wel vies?
Mensen en uitgaan verbiedenquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:46 schreef fransbreda het volgende:
En al die poedersnuivers op de wc dan![]()
als ik niet meer mag roken mogen zij ook niet meer de neus poederen of van die ubersterke aftershave/parfum/pislucht dragen![]()
heb je de OP ook gelezen wellicht? het is een uitbater die op dit onzalige plan is gekomen, geen actiegroep van gefrustreerde rokers ofzo.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ok, omdat je hier mijn eerste punt ondersteunt zal ik even een simpel rekensommetje voor je opstellen:
Ik neem voor de totale kledingstank de letter S. Dan kan ik de formule S=B+Z=R(Stank=bier+zweet+rook) opstellen. Ik neem voor B 5, Z 3 en R 8. Dat betekent dat onze kleren op het moment 16 stinken. Op het moment dat het rookverbod in gaat nog maar 8.
Mijn punt is, is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt. Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
Hahahaha.. ja jij komt er wel joh..quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ok, omdat je hier mijn eerste punt ondersteunt zal ik even een simpel rekensommetje voor je opstellen:
Ik neem voor de totale kledingstank de letter S. Dan kan ik de formule S=B+Z=R(Stank=bier+zweet+rook) opstellen. Ik neem voor B 5, Z 3 en R 8. Dat betekent dat onze kleren op het moment 16 stinken. Op het moment dat het rookverbod in gaat nog maar 8.
Mijn punt is, is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt. Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
quote:Tot die dag verdoezelde de sigarettenrook de onsmakelijke geur van verschraald bier, zweet en andere stank.
quote:is dat het NOOIT meer kan gaan stinken als je een stinkend element weghaalt
sorry, maar waarom zoeken de engelsen dit dan uit:?quote:Zelfs de geur van tabak wordt overwogen. In pubs in Edinburgh en Glasgow werd al een fris oceaanbriesje verstoven.
Nou dat valt wel mee, ik ben zelf best makkelijk. Ik kan me wel voorstellen dat niet-rokers het smerig vinden. Al sta ik buiten en iemand vraagt of ik een paar stappen verderop wil gaan staan dan doe ik dat ook gewoon. Wat mij tegenstaat is dat er niet naar meerdere oplossingen wordt gezocht, maar voor het gemak meteen maar alle rokers worden weggejaagd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Volgens mij voelen jullie rokers jullie op de pik getrapt, omdat er een verandering is, die ten koste van rokers, maar netto voordelig is voor de samenleving doorgevoerd wordt.
Ten eerste hoor je mij niet zeggen dat ze luchtverfrissers moeten gaan gebruiken. Vind die dingen meestal nogal ranzig. Ten tweede staat er in dat stukje van jou dat de luchtverfrissers slechter zijn dan uitlaatgassen, er staat helemaal niks over roken.quote:
Ik mis de variabele U (uitlaatgassen) en de toekomstige variabele L (luchtverfrisser)quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:56 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Dit is slechts van tijdelijke aard. In Amerika hebben ze ook overal rookverboden en daar stinkt het ook niet in de tenten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:56 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Geheel volgens mijn verwachtingen dus.. wat verwacht je nou dan.. dat als er niet gerookt wordt het een frisse omgeving wordt?
Zitten straks alle stopcontacten in een kroeg / disco vol met ambipur blokjes?
Ben wel benieuwd wat de users die voor het rookverbod zijn hierop te zeggen hebben.. ik zeg dat het rookverbod binnen een half jaar weer wordt afgeschaft..
![]()
onzin, rokers zijn niet achterlijk, maar wij willen niet als een stel joden naar buiten gejaagd worden omdat de übbermensch zonder nicotineverslaving daar niet tegen kan!quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:03 schreef The_End het volgende:
[..]
Ten eerste hoor je mij niet zeggen dat ze luchtverfrissers moeten gaan gebruiken. Vind die dingen meestal nogal ranzig. Ten tweede staat er in dat stukje van jou dat de luchtverfrissers slechter zijn dan uitlaatgassen, er staat helemaal niks over roken.
Dit hele topic wordt weer een opsomming van kansloze argumenten van verslaafde rokers, die met alle macht proberen te 'bewijzen' hoe gezond hun verslaving wel niet is.
Tijd zal het leren toch?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dit is slechts van tijdelijke aard. In Amerika hebben ze ook overal rookverboden en daar stinkt het ook niet in de tenten.
Nou zijn die Engelsen een ranzig volkje dus wellicht dat het daardoor komt.
bron?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dit is slechts van tijdelijke aard. In Amerika hebben ze ook overal rookverboden en daar stinkt het ook niet in de tenten.
Nou zijn die Engelsen een ranzig volkje dus wellicht dat het daardoor komt.
Nietrokers willen niet als een stel joden vergast worden...quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:05 schreef smammela het volgende:
[..]
onzin, rokers zijn niet achterlijk, maar wij willen niet als een stel joden naar buiten gejaagd worden omdat de übbermensch zonder nicotineverslaving daar niet tegen kan!
Ja, ik heb de OP gelezen. Ik vind het niet zo gek dat ze een luchtje uitzoeken. Vroeger zou je een luchtje moeten hebben die het roken zou moeten kunnen overstemmen, wat natuurlijk onmogelijk is. Nu kunnen we lekker naar oceaangeur ruiken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
heb je de OP ook gelezen wellicht? het is een uitbater die op dit onzalige plan is gekomen, geen actiegroep van gefrustreerde rokers ofzo.
Ik ben het met je eens dat je niet zou kunnen zeggen dat bier bijvoorbeeld altijd meer stinkt dan zweet. In die zin is het zeker subjectief. Maar bier+zweet stinkt áltijd minder dan bier+zweet+rook, dat lijkt me evident.quote:Los van het feit dat stank een subjectief begrip is natuurlijk.
Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.quote:Ow: en deze maatregel is symboolpolitiek van de bovenste plank en voegt helemaal niets toe aan de samenleving, maar dat terzijde
Gelukkig ga je er inhoudelijk op inquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:01 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Hahahaha.. ja jij komt er wel joh..
wat een debiele beredenatie man..
dat zie ik niemand doenquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:03 schreef The_End het volgende:
[..]
Ten eerste hoor je mij niet zeggen dat ze luchtverfrissers moeten gaan gebruiken. Vind die dingen meestal nogal ranzig. Ten tweede staat er in dat stukje van jou dat de luchtverfrissers slechter zijn dan uitlaatgassen, er staat helemaal niks over roken.
Dit hele topic wordt weer een opsomming van kansloze argumenten van verslaafde rokers, die met alle macht proberen te 'bewijzen' hoe gezond hun verslaving wel niet is.
Niet-rokers hebben 30 jaar de kans gehad om naar niet-rokers horeca te vluchten maar blijkbaar vinden ze mee-roken stiekum zo lekker dat ze de rokers blijven lastig vallen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef The_End het volgende:
[..]
Nietrokers willen niet als een stel joden vergast worden...
waarom zou jij over het leven van een ander willen beslissen?quote:Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |