waarom mag je in die afgesloten ruimte niet roken maar wel vergiftigd worden met luchtverfrissers, die zijn op z'n minst even kankerverwekkend, ruikt alleen beter ?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:54 schreef DionysuZ het volgende:
Waarom mag je wel in een afgesloten ruimte roken maar niet met asbest rondstrooien?![]()
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:01 schreef The_End het volgende:
[..]
-illegale feesten: Geen bron, gebeurt niet in andere landen.
Of je hebt nooit je ogen geopend in het buitenland of je gaat alleen sightseeing met je ouders.. maar illegale feesten zijn er echt veel in het buitenland
-Omzet daalt niet omdat mensen wel wegblijven, maar toch nog even binnenwippen en snel veel duurdere drankjes kopen
Dit is gewoon een uit de lucht gegrepen opmerking.. (aan de smily te zien weet je dat zelf ook) alsof mensen die niet mogen roken even snel binnenwippen om duurder drinken te kopen, wat je krijgt is dat het buiten gewoon gezellig wordt, omdat alle rokers buiten staan, en automatisch de niet-rokers mee naar buiten trekken.. het enige waarom ik binnen zou zijn is even snel bier halen, maar in een lager tempo als wanneer ik 2 meter van de bar af sta..
-Overlast verplaatsen: Geen bron, gebeurt niet in andere landen.
Hahah genoeg bronnen hoor.. ook genoeg verhalen van mensen gehoord waar het feest zich gewoon naar buiten verplaatst
Er zijn nu ook al illegale feesten (ook in nederland, oa vanwege het strengere drugsbeleid) er zijn nu ook al buren die last van elkaar hebben (ook in nederland, oa van mensen die thuis feest vieren). Als je rokers de kroeg uit jaagt word dat erger. Ga daar eens op in.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:25 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, ga er verder maar niet op in...![]()
Ik denk dat dat in de praktijk wel mee zal vallen. Niet meer dan nu en zeker niet met slecht weer. De meeste mensen roken niet en de meeste rokers kunnen best een paar uur zonder als ze zich ergens bevinden waar ze niet mogen roken. Vliegvakanties zijn namelijk ook geen probleem, toch? Bioscoop?quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:40 schreef Hukkie het volgende:
Ik heb alle pro-/ anti- rook discussies hier niet echt gevolgd, dus misschien is het al eerder ter sprake gekomen. Maar doemt er niet groot praktisch probleem op, namelijk dat iedereen gewoon buiten gaat staan?
Het gaat sowieso niet alleen om de geur, maar vooral om de gezondheid. Die luchten van Anaïs Anaïs e.d. hangen er nu ook, alleen ruik je ze niet.quote:En ik moet zeggen dat ik toch de voorkeur geef aan rooklucht in een kroeg, dan een mengelmoes van ambi pur's en Anaïs Anaïs en Paco Rabannes (en zweet natuurlijk).
http://www.waarmaarraar.nl/pages/tags/roken.htmlquote:Rookloze sigaret trotseert rookverbod
Er is goed nieuws voor verstokte rokers die met heimwee terugdenken aan de tijd waarin ze ongegeneerd op restaurant of op kantoor aan een sigaret mochten trekken. De rookloze sigaret komt eraan. De Ruyan E-sigaret verspreidt geen rook en bevat alleen nicotine. Kankerverwekkende stoffen als teer en benzeen zitten er dus niet meer bij. Het product, dat ook in sigaar- en pijpvorm bestaat, kan probleemloos worden gebruikt op plaatsen waar een rookverbod geldt. De E-sigaret is reeds een gigantisch succes in China en Amerika. Sinds kort wordt het product ook in de Benelux verspreid door Densom's in Nederland. Het is wel even wennen. De rookloze sigaret is hervulbaar met vier verschillende ampullen. Elke ampul bevat een verschillende dosis nicotine: 16, 11 of 6 milligram tot nicotinevrij. Per ampul kan je 300 maal inhaleren. Maar om de roker te beschermen tegen een overdosis nicotine, stopt de sigaret na 15 maal inhaleren automatisch een halfuur. U kunt dan nog wel de nicotine proeven maar niet inhaleren. Volgens leverancier Densom's is ook in ons land de vraag naar deze E-sigaret groot. Voor een gemiddelde roker wordt de kostprijs van de sigaret met ampullen geschat op ongeveer 20 euro per maand.
Dat heeft totaal niks met het probleem te maken. Het is een mogelijk gevolg van de opllossing. Is dat een reden om de oplossing niet uit te voeren? Nee, dat is mogelijk een groter geworden/nieuw probleem dat we dan wel weer oplossen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn nu ook al illegale feesten (ook in nederland, oa vanwege het strengere drugsbeleid) er zijn nu ook al buren die last van elkaar hebben (ook in nederland, oa van mensen die thuis feest vieren). Als je rokers de kroeg uit jaagt word dat erger. Ga daar eens op in.
Ach ja.. het is toch allemaal bezigheidstherapie.. rookverbod -> allemaal mensen buiten -> straatrverbod -> what's next..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:10 schreef Brupje het volgende:
[..]
Dat heeft totaal niks met het probleem te maken. Het is een mogelijk gevolg van de opllossing. Is dat een reden om de oplossing niet uit te voeren? Nee, dat is mogelijk een groter geworden/nieuw probleem dat we dan wel weer oplossen.
Zou kunnen, maar als ik bij het bedrijf kijk waar ik werk staan al die rokers 'gezellig' te verkleumen buiten als het waait/regent. Aan de andere kant, prima toch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:17 schreef BereNDD het volgende:
Als zelf roker (en veel vrienden van mij ook) kan ik nu al zeggen dat als het rookverbod er is iedereen gewoon buiten gaat staan.. net zo gezellig met z'n allen, lekker frisse lucht buiten (geen zweet en ruft lucht) en het gevolg is dat de niet-rokers zich eenzaam voelen zonder hun rokende vrienden en dus ook naar buiten gaan..
let maar op mijn woorden..
want zo is het nu eenmaal..
krijgen we toch nog een straatcultuur, net zoals veel hier wonende allochtonen hebbenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:17 schreef BereNDD het volgende:
Als zelf roker (en veel vrienden van mij ook) kan ik nu al zeggen dat als het rookverbod er is iedereen gewoon buiten gaat staan.. net zo gezellig met z'n allen, lekker frisse lucht buiten (geen zweet en ruft lucht) en het gevolg is dat de niet-rokers zich eenzaam voelen zonder hun rokende vrienden en dus ook naar buiten gaan..
maar je staat zelf aan de bron van het probleem... je rooktquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:21 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Ach ja.. het is toch allemaal bezigheidstherapie.. rookverbod -> allemaal mensen buiten -> straatrverbod -> what's next..
zo zijn we alleen maar oplossingen voor zelf gemaakte problemen aan het zoeken (in mijn ogen onnodige oplossingen zoals het rookverbod)
Trouwens, het rookverbod noem ik geen oplossing
Da's goedkoper dan nu als je een pakje per dag rookt. Allemaal aan de E-peukquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:07 schreef moussie het volgende:
Voor een gemiddelde roker wordt de kostprijs van de sigaret met ampullen geschat op ongeveer 20 euro per maand.
Ging er nu toch niet om of het prima was of niet.. maar om het gevolg ervan..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:21 schreef Brupje het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar als ik bij het bedrijf kijk waar ik werk staan al die rokers 'gezellig' te verkleumen buiten als het waait/regent. Aan de andere kant, prima toch?
Als zelf ex-roker, nu fervent niet-roker, kan ik nu al zeggen dat veel mensen liever binnen droog niet roken, dan buiten in de regen te gaan staan. Zoals ik al eerder zei, kunnen rokers best een paar uurtjes zonder. Dat kunnen ze nu ook al op plaatsen waar niet gerookt mag worden. Er komen alleen meer plaatsen bij waar niet gerookt mag worden. Rokers gaan ook naar de bioscoop, ook naar films die 2 uur duren. Rokers gaan ook met het vliegtuig naar Amerika. Geen probleem! Waarom zou dat met uitgaan dan wel een probleem worden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:17 schreef BereNDD het volgende:
Ik kanker helemaal niet op de overheid.. maar ze moeten we alle gevolgen overdenken voor ze zoiets beslissen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:24 schreef Jumparound het volgende:
[..]
maar je staat zelf aan de bron van het probleem... je rookt
dus, je kan wel kankeren op de overheid, maar zelf ben je ook niet brandschoon
Klopt.. maar hoelang wordt er al gerookt in kroegen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:38 schreef Jumparound het volgende:
Waarom maken rokers zich zo druk over het feit dat ze een paar uut niet in een kroeg mogen roken, kom daar maar eens met een antwoord op voordat je het probleem legt bij de mensn die het NIET veroorzaken...
ja, want JIJ veroorzaakt het probleem, niet de niet roker
Uitgaan = ontspanning. Dat kan je niet vergelijken met werken of boodschappen doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Als zelf ex-roker, nu fervent niet-roker, kan ik nu al zeggen dat veel mensen liever binnen droog niet roken, dan buiten in de regen te gaan staan. Zoals ik al eerder zei, kunnen rokers best een paar uurtjes zonder. Dat kunnen ze nu ook al op plaatsen waar niet gerookt mag worden. Er komen alleen meer plaatsen bij waar niet gerookt mag worden. Rokers gaan ook naar de bioscoop, ook naar films die 2 uur duren. Rokers gaan ook met het vliegtuig naar Amerika. Geen probleem! Waarom zou dat met uitgaan dan wel een probleem worden?
Het went vanzelf en gaat lekker toch door.
Goh, dus omdat niet meteen bij de eerste sigaret in Nederland besloten is dat er niet gerookt mag worden horeca-gelegenheden, mag dat nooit meer ingevoerd worden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:39 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Klopt.. maar hoelang wordt er al gerookt in kroegen..
en dan gaan we er nu in 1 keer een probleem van maken.
Vergeet niet.. ik heb geen probleem met buiten roken
Maar wel met bezwete naar ambi-pur oceaan ruikende kroeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |