Dat is precies mijn punt. In England en Amerika is er meer ruimte dus heb je minder last van aktiviteiten buiten de horeca. Daarom komen illegale feesten ook niet dagelijks in het nieuws. Als hier iemend naar buiten loopt om een peuk op te steken heeft er meteen iemand last van.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:56 schreef Brupje het volgende:
[..]
veel woestijn hebben we niet, dus woestijn-raves worden wat lastig denk ik.
Ik heb het zelf gezien.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:01 schreef The_End het volgende:
[..]
O ok en waar staan de precieze resultaten van dit onderzoek?
Uitstekende reden om in nederland rokers binnen de ruimte te geven. Zo voorkom je dat (minderjarige) jongeren met hun neus op andere drugs gedrukt worden. Zelfde reden waarom we coffeshops hebben.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:02 schreef Brupje het volgende:
[..]
Toont niets aan, die feesten worden ook wel zonder rookverbod georganiseerd. Nederland is gewoon veel compacter, waardoor je sneller iemand tot last bent, daar gaat zo een feest niet gauw lukken.
Volgens mij zijn er meer illegale dan legale. En als het strengere drugs (deur) beleid van de laatste tijd doorzet word dat erger.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Meen je dat. Je hebt echt geen idee hoeveel "illegale" feesten er per weekend worden georganiseerd he?
Nee, fout, mag ook niet meer met een algeheel rookverbod in de horeca. (valt, nu nog, onder horeca)quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:13 schreef sneakypete het volgende:
Gewoon allemaal naar de koffiesjop gaan daar kun je lekker paffen.
Mag wel.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:55 schreef revange2007 het volgende:
[..]
Nee, fout, mag ook niet meer met een algeheel rookverbod in de horeca. (valt, nu nog, onder horeca)
Maar hier in Den Helder is een aantal jaar geleden een rookvrij cafe geweest, heeft het niet lang volgehouden omdat er bijna niemand kwam en dat met 2/3 niet rokers??
Je krijgt zometeen allerlei rare constructie's om toch te kunnen roken, besloten cafe's en en dergelijke.
maar dat de overlast toeneemt voor de omwonende lijkt mij volkomen duidelijk.
Like dûh.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:21 schreef Jumparound het volgende:
ja precies, omdat al die uitbaters al jaren centenneuken door vooral GEEN goede ventilatie aan te leggen zitten nu de rokers in het verdomhoekje!
kortom, je wordt al jaren stelselmatig opgelicht in de horeca, en ipv een "gezonde" omgeving te creeren steken ze het geld liever in hun eiegn zak
Ach bij de kroeg hier tegenover is het blijkbaar buiten altijd al gezelliger dan binnen, dus daar zal wel niet veel veranderen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:55 schreef revange2007 het volgende:
maar dat de overlast toeneemt voor de omwonende lijkt mij volkomen duidelijk.
Het word wel erger. Na het rookverbod beginnen kroegen nog erger te stinken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ach bij de kroeg hier tegenover is het blijkbaar buiten altijd al gezelliger dan binnen, dus daar zal wel niet veel veranderen.En ik ben het zo onderhand wel gewend.
Asbest is geen genotmiddel en er zit geen accijns op.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:54 schreef DionysuZ het volgende:
Waarom mag je wel in een afgesloten ruimte roken maar niet met asbest rondstrooien?![]()
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat dingen die 'je zelf gezien hebt' totaal verkeerd beeld van de realiteit kunnen geven?? Als ik voor een feest naar een kroeg ga, dan drink ik gewoon bier hoor. Niks anders. Geen van mijn vrienden doet wat jij zegt. (Dus omdat ik heb gezien dat mensen alleen bier drinken, is dat ook altijd zo volgens jou redenatie.)quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb het zelf gezien.
Ik heb meer dan genoeg argumenten gegeven, gelukkig zijn de deelnemers aan de discussie over het algemeen niet van plan om naar elkaars argumenten te luisteren zodat we vanmiddag hier een nieuw topic over kunnen openen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat dingen die 'je zelf gezien hebt' totaal verkeerd beeld van de realiteit kunnen geven?? Als ik voor een feest naar een kroeg ga, dan drink ik gewoon bier hoor. Niks anders. Geen van mijn vrienden doet wat jij zegt. (Dus omdat ik heb gezien dat mensen alleen bier drinken, is dat ook altijd zo volgens jou redenatie.)
Het komt er dus op neer dat je tegen het rookverbod bent, maar dat je er eigenlijk geen argumenten voor hebt. Jou argumenten komen direct uit je dikke duim.
Je hebt de volgende 'argumenten' gegeven:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb meer dan genoeg argumenten gegeven, gelukkig zijn de deelnemers aan de discussie over het algemeen niet van plan om naar elkaars argumenten te luisteren zodat we vanmiddag hier een nieuw topic over kunnen openen.
je vergeet het argument dat kroegen beginnen te stinkenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:01 schreef The_End het volgende:
[..]
Je hebt de volgende 'argumenten' gegeven:
-illegale feesten: Geen bron, gebeurt niet in andere landen.
-Omzet daalt niet omdat mensen wel wegblijven, maar toch nog even binnenwippen en snel veel duurdere drankjes kopen
-Overlast verplaatsen: Geen bron, gebeurt niet in andere landen.
-Aan andere dingen gaan meer mensen dood. Dus hier niks aan doen
-Roken is geen probleem.
-Je kan Keith Richards niet verbieden om te roken tijdens een concert.
-Niet rokers zijn niet gezellig zonder rokers.
-Niet rokers willen stiekem graag meeroken.
Nou ik ben om hoor...
Stank is dus geen goed argument voor een rookverbod. Duidelijkquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:13 schreef Brupje het volgende:
[..]
je vergeet het argument dat kroegen beginnen te stinkenvolgens mij doen ze dat met rook ook, maar goed.
Ja, ga er verder maar niet op in...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stank is dus geen goed argument voor een rookverbod. Duidelijk![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |