Lekker is ie, hè?quote:
Heb je dan niet de rest van de dag maagzuur??quote:Op zondag 5 augustus 2007 08:27 schreef Qwea het volgende:
2 crossaints met jam een cola en een snickers![]()
doorgaans wel. Maar als ik veel gezopen heb, is dit DE manier om van mn misselijkheid en koppijn af te komen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 08:35 schreef tonks het volgende:
[..]
Heb je dan niet de rest van de dag maagzuur??
Het was weer lekker hoor.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:29 schreef Bluezz het volgende:
Tagliatelle met de ouderwetse authentieke carbonara saus mét wat rauwkost
Sinds wanneer eet jij lettersquote:
quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:59 schreef PeRi het volgende:
Ik ben lui vandaag maar wilde toch wat lekkers dus ik heb een chocoladecake in de oven gestopt die een all in kant en klare mix van het AH huismerk is. Hoef alleen melk toe voegen. ¤1,69 als ik het me goed herinner. Nog wat vanillesuiker toegevoegd, beetje cacao en stukjes pure chocolade. Hoop dat het wat wordt.
Als zoiets nog warm is smaakt het vaak een stuk minder zoet dan als het afgekoeld is.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:06 schreef PeRi het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet en ruikt okay.
[afbeelding]
Tien minuten koelen is dus te weinig, want het loshalen wil nog niet echt. Nog laten staan dan maar. Al wat geproefd, hij is niet echt zoet.. Twee zakjes vanillesuiker is bij lange na niet voldoende, meer suiker voor een eventuele volgende keer
. Maar al met al geen slecht product denk ik zo.
I knowquote:Op zondag 5 augustus 2007 21:14 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Als zoiets nog warm is smaakt het vaak een stuk minder zoet dan als het afgekoeld is.
Ik vind het juist zoeter smaken als het nog warm is.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:14 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Als zoiets nog warm is smaakt het vaak een stuk minder zoet dan als het afgekoeld is.
Hoe?quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:54 schreef HAL9000S het volgende:
Vandaag kwal gegeten bij de sushibar.
Captain Morgan is idd lekker, maar ik heb er slechte ervaringen mee... ICM cola dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:36 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Lekker is ie, hè?
Heeft tenminste een volle aromatische smaak.
Als ik pure rum drink neem ik meestal El Dorado 12jaar oud (heb ook nog 15 en 21 jaar oud staan) of een Brugal extra viejo, maar die zijn wat duurder.
Captain Morgan is een lekkere rum die je prima met cola kan drinken en puur is ie ook lekker.
hier zijn er trouwens een hoop te vinden: http://www.rum.cz/ , prima database om te kijken welke rumsoorten er zijn (ook handig als er vrienden naar verre landen gaan en wel een flesje rum voor je mee willen nemen)
De kwal was eerst gemarineerd in een donkere marinade waarvan ik helaas niet gevraagd heb wat er in zat, vervolgens in stukjes gesneden en sushi van gemaakt en wat pepertjes en sesamzaad erop. Zo zag het er uit:quote:
Oei dat ziet erg smakelijk uitquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:02 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
De kwal was eerst gemarineerd in een donkere marinade waarvan ik helaas niet gevraagd heb wat er in zat, vervolgens in stukjes gesneden en sushi van gemaakt en wat pepertjes en sesamzaad erop. Zo zag het er uit:
[afbeelding]
Ik vond het erg lekker, de structuur was zoals verwacht ´jelly-achtig´ maar wel zo stevig dat het erg knapperig was.
Briljante marketingquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:12 schreef Qwea het volgende:sue me, ik ben nog een menu gaan halen
Nu heb ik alle glazen compleet![]()
![]()
![]()
overal 2 van
Tot hoe lang duurt die actie, weet jij dat?quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:12 schreef Qwea het volgende:sue me, ik ben nog een menu gaan halen
Nu heb ik alle glazen compleet![]()
![]()
![]()
overal 2 van
Eiwitten en koolhydraten?quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Briljante marketing![]()
Ik eet yoghurt. Moet zo sporten. Daar heb ik nog niet veel ervaring mee. Wat kun je het beste eten voor je naar de sportschool gaat?
Gratis Coca-Cola glas bij elk menu*.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:17 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Tot hoe lang duurt die actie, weet jij dat?
Ik ben nl best bereid me door zo'n kartonnen menu heen te vreten voor een paar van die rze en blauwe glazen.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:30 schreef Mrs.Solis het volgende:
[..]
Wat ben je toch een kleine zuiplap
Wodka jus?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:54 schreef Qwea het volgende:
kleine afbak broodjes met kaasen verse jus
Zullen we er een Jamie Oliver dag van makenquote:400 gr. biet
Olijfolie
5.5 el. balsamicoazijn
Zout
Peper, zwarte, gemalen
0.9 kg. runderlap
55 gr. mierikswortel
110 gr. crème fraîche
0.6 sch. wijnazijn, witte
3 el. citroensap
Waterkers
55 gr. kaas, Parmezaanse, geraspte
Lees hier de reacties van andere bezoekers en geef je eigen reactie.
Benodigdheden
Benodigde materialen: wat aluminiumfolie.
Bereidingswijze
Neem bij voorkeur kleine rauwe bietjes.
In plaats van mierikswortel kun je ook mierikswortelroom gebruiken.
Verwarm de oven gedurende 10 minuten voor op 230 graden Celsius/ gasovenstand 8. Was en schrap de bietjes, snijd de puntjes eraf en leg ze op een bakplaat met een beetje olie, de balsamicoazijn en zout en peper. Dek af met alumiumfolie en bak ze totdat ze zacht zijn. De kooktijd is afhankelijk van de grootte van de bietjes.
Verwarm de ovengrill voor gedurende 8 minuten. Bak het vlees ongeveer vijf minuten in een zeer hete grill (pan) aan tot het aan alle kanten bruin en ietwat krokant is. Haal het uit de pan. Laat het vlees vijf minuten staan alvorens het in zo dun moglijke plakjes te snijden.
Verdeel de gebakken bietjes (in hun geheel, gehalveerd of in vieren gesneden, afhankelijk van de maat) over de plakjes vlees. Meng nu de mierikswortel door de crème fraîche. Het mengsel moet goed op smaak gebracht worden en heeft meestal een beetje witte-wijnazijn of citroensap nodig. Strooi de waterkers tegelijk met wat schilfertjes Parmezaanse kaas over het geheel en aanvallen maar!
kampioentjes van de warme bakkerquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:11 schreef Jarno het volgende:
Kampioentjes zijn idd echt de lekkerste afbakbroodjes.
Klaarquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:56 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond hier ook een Jamie Oliver :
Carpaccio van rundvlees met bietjes, mierikswortelroom, waterkers en Parmezaanse kaas
[..]
Zullen we er een Jamie Oliver dag van maken![]()
Al die andere smaaksensaties lijken me eigenlijk zonde van de carpaccio, maar ik ben benieuwd hoe het je smaakt.quote:
Het is ook niet echt carpaccio, meer iets roastbeef-achtigs.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:43 schreef Xennia het volgende:
[..]
Al die andere smaaksensaties lijken me eigenlijk zonde van de carpaccio, maar ik ben benieuwd hoe het je smaakt.
OT: water
Was ook erg lekker.quote:
Bijna hetzelfde als jijquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Aardappels, wortels en een sateschnitzel
Juist deze combi was erg bijzonder.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:43 schreef Xennia het volgende:
Al die andere smaaksensaties lijken me eigenlijk zonde van de carpaccio, maar ik ben benieuwd hoe het je smaakt.
Uiteraaaaard.quote:
nog meer? ik eet 4 stuks fruit per dag en slik vitaminen pillen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:43 schreef tonks het volgende:
Meer vitamientjes qwea
Door erik??? wauw wat een schatzumquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:15 schreef Patries86 het volgende:
Glas water
Net kopje thee op , gezet door erik
heb je het ook in die volgorde geproefd?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:53 schreef JeroXTT het volgende:
op mn werk gegeten, twee broodjes bapao, kip en rundvlees
net effe mini-proeverijtje hier thuis voor mezelf gehouden, geproefd:
- witte rum, havana club
- bruine rum, havana club
- cachaça, sagatiba
- jonge jenever, van toor
- wodka, smirnoff
- oude jenever, bokma
allemaal puur, en geproefd zo om eens duidelijk de verschillen van elkaar te onderscheiden. viel me op dat wodka en jenever erg erg op elkaar lijken, cachaca behoorlijk veel zoeter is, de beide rums helemaal niet zoveel verschillen en wat zoeter ruiken dan de wodka en jenever en de oude jenever het lekkerst puur is, lijkt beetje op whisky.
dat waren mijn bevindingen
En, vertel eens! Was het een succes?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:11 schreef minilotje het volgende:
-knip-
heel verhaal over Jamie en zijn salieblaadjes, al dan niet in, op of om een karbonade...
Woohoo!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:53 schreef JeroXTT het volgende:
- witte rum, havana club
- bruine rum, havana club
Roti Kip dusquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:59 schreef Steve-O het volgende:
Waarschijnlijk vanavond roti of bami met lamsvlees en een zak madam jeanette erbij
Groentesoep met een saladequote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:43 schreef masmax het volgende:
iemand een idee wat ik vanavond zou kunnen eten, ik heb een balansdag
wat een kolder is dat ook weer een balansdag..... gewoon altijd gezond en gevarieerd eten! En dan kan er best wel is wat lekkers tussendoor!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:43 schreef masmax het volgende:
iemand een idee wat ik vanavond zou kunnen eten, ik heb een balansdag
Vervelend he, die Neanderthalers die je dwingen vlees te etenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:17 schreef SHE het volgende:
Het is geworden; zelfgemaakte kipnuggets vooraf.
Lamsbiefstukjes met dragonmayonnaise van de BBQ , met gekruide wedges en een simpele salade van dieprode tomaat, ui , olie, peper en zout.
Manlief beslist he
Waar is de aubergine danquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:37 schreef minilotje het volgende:
Vanavond maakte ik voor het eerst ratatouille, helemaal geïnspireerd op die fijne, nieuwe Disney-film!Nooit eerder at ik aubergine! Leuk spul!
Daarzo, in de ovenschaal. Dunne plakjes.quote:
Ik koop het bij mijn slager en het is lekker pittig gekruid en met kerrie erdoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:41 schreef minilotje het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij Surinaamse eiersalade?
Lijkt me eerder courgettequote:Daarzo, in de ovenschaal. Dunne plakjes.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:03 schreef SHE het volgende:
Ondanks dat mijn vriend en ik, 1 jaar, 4 maanden, 26 dagen en 7 uur samen zijn, eten we toch thuis.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:41 schreef SeaOfLove het volgende:
Werk net een tweede saucijzenbroodje naar binnen![]()
De tweede heb ik ook niet helemaal opgegetenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:43 schreef Qwea het volgende:
[..]die zijn zo lekker, maar ik word daar altijd zo misselijk van
OT : Mars icecream![]()
![]()
Dat heb ik dus ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:43 schreef Qwea het volgende:
[..]die zijn zo lekker, maar ik word daar altijd zo misselijk van
Hou eens even op, ik heb vanaaf een afspraakjequote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.
Heb er ooit 2 opgegeten in een vliegtuig en toen werd ik zo misselijk.. buikkrampen etcen dat in een vliegtuig terwijl je nog 4 uren moet vliegen, nee dat was niet fijn!
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.
Heb er ooit 2 opgegeten in een vliegtuig en toen werd ik zo misselijk.. buikkrampen etcen dat in een vliegtuig terwijl je nog 4 uren moet vliegen, nee dat was niet fijn!
OT: Vandaag eten wij Kip Siam!
Sorryquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:55 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Hou eens even op, ik heb vanaaf een afspraakje![]()
Wat een opluchting hequote:
geen idee nog. Iemand suggesties?quote:VOORGERECHTEN: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tomatensoep
Gazpacho
Kippensoep
Groene salade
Salade Niçoise
Ceasar salade
Artisjok met mosterdsaus
Oeufs durs mayonnaise
Salade Caprese
Rillettes
Meloen met Parmaham
Vitello tonnato
Nieuwe haring
Schelvislever
Gestoomde makreel
Gerookte zalm & heilbot met mierikswortel
Hollandse garnalen met toast
Halve koude kreeft met mayonaise
Kaviaar (d'Aquitaine)
Scheermessen
Gebakken coquilles op veldsla
Gebakken kalfshersentjes
Garnalencroquetjes
Boudin noir
Slakken
HOOFDGERECHTEN: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Steak, frites
Entrecôte béarnaise
Steak tatare
Saltimbocca
Confit de canard
Kip met dragon
Merguez, frites
Lamskoteletten
Kalfslever met madeira
Gekookte mosselen
Gegrilde dorade met rosevalaardappels
Sliptongetjes
Gamba's met aïoli
Gegrilde tonijn met zeekraal
Pasta pesto
Gevulde aubergine
Ravioli gevuld met artisjok, rucola
Risotto met peperonata en geitenkaas
Kaaskroketten, frites, sla
Denk je niet dat het genoeg is?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
geen idee nog. Iemand suggesties?.
net klaar gemaakt, oven staat aan voor het brood, glas wijn (rood, malbec) is ingeschonken...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:20 schreef DarkElf het volgende:
vanavond trostomaten/artisjokken harten/ geitenkaas salade met stokbrood en eigen gefabriceerde kruidenboter
Echt? Mijn god, zelfs ik heb het wel eens gehadquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:48 schreef MaLo het volgende:
Vanmiddag voor het eerst in mijn leveneen kaassouflé gehad.
zij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:47 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hij heeft nog over van gisteravond.
Lieve schat, je moet wel genoeg eten he...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:38 schreef Patries86 het volgende:
Ontbijt
2 manderijnen en 2 crackers met smeerkaas
Lunch
Bak yoghurt met crusli
Vanavond
Macaroni met jachtsaus
Ipv Tapas tcoh maar BBQ'enquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:21 schreef Dizer het volgende:
Vanavond aan de Tapas.
Even uitzoeken wat ik ga maken.
Wat is daar mis mee? Zoveel eet ik ook tegenwoordigquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:44 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Lieve schat, je moet wel genoeg eten he...
quote:Receptkaarten 24 25 03
Zoetzure tilapia uit de wok
Oosters, hoofdgerecht, 4 personen, roerbakken
Bereidingstijd in minuten
25 bereiden
Bevat per eenpersoonsportie
energie 535 kCal - eiwit 29 g
vet 11 g - koolhydraten 80 g
Ingrediënten
1 zak woknoedels (250 g)
1 rode ui
1 zak papika's (rood, geel en groen)
1 blikje ananasstukjes op eigen sap (227 g)
2 schaaltjes tilapiafilet (vis, a ca. 200 g)
3 eetlepels zonnebloemolie
1 fles woksaus sweet & sour (175 ml)
Materialen
wok
Bereiden
Noedels koken volgens gebruiksaanwijzing. Ui pellen en snipperen. Paprika's schoonmaken en in blokjes snijden. Ananasstukjes laten uitlekken en halveren. Visfilet in reepjes snijden. In wok olie verhitten. Vis ca. 4 minuten voorzichtig bakken, uit wok scheppen en warmhouden. Ui en paprika in achtergebleven olie al omscheppend ca. 5 minuten bakken. Ananas laatste minuut meebakken. Vis en woksaus en ca. 2 minuten meewarmen, voorzichtig omscheppen. Noedels serveren met tilapiawokschotel.
Wijnadvies
Ronde, fruitige, soms wat kruidige witte wijnen
Oe, dit klinkt goehoed!quote:
ik ben dol op die kaarten van de AHquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oe, dit klinkt goehoed!
Ik denk dat ik dit dit weekend ook ga eten! Morgen nog ff woknoedels en woksaus halen, de rest heb ik wel in huis!
Ik eet genoeg hoor! Maar ben beetje aan het lijnen en dit moest ik vandaag eten!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:44 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Lieve schat, je moet wel genoeg eten he...
OT:
Nu: een Mentos Pure kauwgom... ff bijkomen van die 5 Chocotofs...
Ik lust er eigenlijk ook wel eentje. Maar dan moet ik helemaal voor mezelf die fles opentrekken... Weet je, ik neem wel een sambucaatje.quote:
Kan jij toch ook niet helpen dat jouw vinger zo groot is?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:43 schreef SHE het volgende:
Vanavond scallopini meegekregen van mama
Ik stak mijn vinger erin om te proeven.
De bak is bijna leeg![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |