De Jamie Oliver-karbonades van gisteren zijn helaas niet doorgegaan, om kwart voor vijf kon ik verdorie nergens meer een fatsoenlijke karbonade vinden! Nou ja, dan later dit weekend maar. hebben jullie in elk geval even tijd om me antwoord te geven op de vraag of de karbonades gevuld moeten worden voordat ze de pan ingaan of achteraf.
![]()
Vanavond maakte ik voor het eerst ratatouille (Nooit eerder at ik aubergine! Leuk spul!), helemaal geïnspireerd op die fijne, nieuwe Disney-film!
Jullie hier in CUL er al naartoe geweest? Een aanrader. Ook ik raak hoogst ontroerd van een mooi kaasje, of explosieve smaakcombinaties, net als de rat. Erg herkenbaar. Ik zou er bijna kok van willen worden.
![]()
Wat heb ik toch vreselijk te doen met mensen die niet van koken houden.
Mijn ratatouille was niet van het type 'grote brokken laten pruttelen in de pan', ik wilde een wat smakelijker uitziende versie.
Ik vond
op dit blog het recept dat ik uiteindelijk min of meer gevolgd heb. Ik kon alleen nergens een gele courgette vinden, dus ik heb er maar een gele paprika ingegooid.
![]()
Gepikt plaatje - de mijne zag er precies zo uit, maar dan mooier.
![]()
Ik wilde al wat over was morgen op een boterham gooien, maar 't is schoon opgegaan!
We aten de ratatouille met een donkerbruin brood vol pitten en een ruime hoeveelheid zachte geitenkaas. En veel witte wijn. Véél te veel. *hips*
[ Bericht 3% gewijzigd door minilotje op 08-08-2007 22:45:28 ]