quote:GEGRATINEERDE PAKSOI
1kg paksoi, 2 dl bouillon, peper, 50 g geraspte kaas, boter,1 potje zure room, peterselie,1 ui, peper, zout, 4 el geraspte kaas. Was de bladeren en snijd ze in niet te smalle reepjes. Kook die enkele minuten in de bouillon en laat ze dan uitlekken. Beboter een ovenvaste schotel en leg daarin laag om laag paksoi, geraspte kaas en klontjes boter. Zorg dat de laatste laag uit paksoi bestaat. Meng door de zure room de peterselie, het gesnipperde uitje, peper en zout. Leg de room op de groente en bestrooi met kaas. Schuif de schotel in een voorverwarmde oven (220'C) en bak 10 minuten. Een goede Combinatie met aardappelpuree en gebakken eieren.
recept?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:53 schreef Curiosity het volgende:
Ik doe het altijd in mijn recept van Hindoestaanse kip.
uit de eerste link van dit topic: Paksoi heeft een heerlijk, beetje Chinese-koolachtig, aroma.quote:
Wat is 5 kruidenpoeder nou weerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:10 schreef Leipo666 het volgende:
uit Wokgerechten
5-kruidenvlees
Ingredienten voor 4 personen:Eiernoedels 1 eetlepel sesamolie 3 theelepels geraspte gember 1,5 theelepel 5-kruidenpoeder 500gram kipfilet in dunne plakjes wokolie (vanzelfsprekend ) 2 tenen knoflook 1 rode paprika 300gram paksoi 3 bosuitjes 2 eetlepels hoisinsaus 1 eetlepel sojasaus
Bereiding:Snij de paprika, paksoi en bosuitjes in kleine stukjes Bereid de noedels zoals aangegeven op de verpakking. giet af, spoel af, terug in de pan en meng er de helft van de sesamolie doorheen meng de gember en het 5-kruidenpoeder door het vlees Verhit de wok, giet er de wokolie in. voeg het vlees toe (eventueel in porties) en roerbak deze tot het vlees gaar is, haal daarna het vlees uit de wok giet weer een beetje wokolie in de wok. voeg de paprika, paksoi, bosuitjes en de 2 knoflooktenen (geperst met de knoflookpers) toe en roerbak tot de groente gaar zijn voeg het vlees weer toe en roer er de hoisinsaus, sojasaus en de rest van de sesamolie door en laat dit even sudderen. Voeg de noedels toe, even doorroeren en opdienen
o excusez dacht in het snelle lezen dat het een link naar dat receptje was. Thanksquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:33 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
uit de eerste link van dit topic: Paksoi heeft een heerlijk, beetje Chinese-koolachtig, aroma.
Onbekend maakt onbemind?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:04 schreef Tinkepink het volgende:
Om eerlijk te zijn ben ik echt verbaasd dat zovelen nog nooit paksoi hebben gegeten. Het ligt potdorie gewoon standaard bij de Lidl.
Dank je voor het compliment,maar ik zou de ham niet vervangen door de spekjes. Spek smaakt namelijk veel te sterk en harmonieert niet met dille. Doe er dan een beetje minder ham in en bak het niet mee maar warm het alleen op in de saus.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:08 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Onbekend maakt onbemind?
Moet ook eerlijk zeggen dat als ik zelf groenten kook ook niet echt varieer. Vaak is het of sperziebonen, peultjes of snijbonen. Vaker doe ik wokgroenten of salade.
Ga btw jouw receptje maken vrijdag alleen vervang ik de ham door spekjes, aangezien ik niet echt een fan van gebakken ham ben.
Kee, tnx voor de tipquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dank je voor het compliment,maar ik zou de ham niet vervangen door de spekjes. Spek smaakt namelijk veel te sterk en harmonieert niet met dille. Doe er dan een beetje minder ham in en bak het niet mee maar warm het alleen op in de saus.
Ben eigenwijs geweest, want warme ham vind ik ook niet echt lekkerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dank je voor het compliment,maar ik zou de ham niet vervangen door de spekjes. Spek smaakt namelijk veel te sterk en harmonieert niet met dille. Doe er dan een beetje minder ham in en bak het niet mee maar warm het alleen op in de saus.
Klinkt lekker. Hoe serveer je dit? Als onderdeel van een hoofdgerecht? Kun je een (proefondervindelijk) mooie combinatie noemen?quote:
wat is er mis met roerbakken?? vind het zelf heerlijk doe niet anders! Gezond en lekker, en buiten dat zijn er miljoenen combinaties mogelijk... Dus Roerbakken is gewoonquote:Op woensdag 14 februari 2007 05:31 schreef sanni het volgende:
he bah roerbakken, lijkt wel of dat de enige oplossing is als je niet
weet te koken, roerbakken.Doe heel makkelijk SoL:
in een pan,olijfolie,kleine chilipepertjes,dun gesneden knoflookschijfjes,
beetje sojasaus eroverheen (evt beetje zout) even kort bakken
en opscheppen maar.Wil je een stuk vlees erbij, nou kort braden en
erbij doen in plakken. Heerlijk,vullend en gezond maal.
Ik vind roerbakken eigenlijk ook gewoon erg lekkerquote:Op woensdag 14 februari 2007 05:31 schreef sanni het volgende:
he bah roerbakken, lijkt wel of dat de enige oplossing is als je niet
weet te koken, roerbakken.Doe heel makkelijk SoL:
in een pan,olijfolie,kleine chilipepertjes,dun gesneden knoflookschijfjes,
beetje sojasaus eroverheen (evt beetje zout) even kort bakken
en opscheppen maar.Wil je een stuk vlees erbij, nou kort braden en
erbij doen in plakken. Heerlijk,vullend en gezond maal.
Gemaakt. Was erg lekker!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:24 schreef Tinkepink het volgende:
Bereidingswijze
- paksoi in stukjes snijden en wassen
- stelen van de paksoi roerbakken
- plakjes ham klein snijden en meebakken
- blaadjes van de paksoi meebakken
- beetje ongeslagen, ongezoete room erbij
- op smaak brengen met peper, klein beetje mosterd, beetje citroensap en dille
Ziet er lekker uit en de ingredienten zijn ook wel van mijn aard.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:51 schreef SeaOfLove het volgende:
Gisteren gemaakt:
Benodigdheden
3 ons kipfilet
3 kleine paksoi
3 tomaten in kleine blokjes gesneden
2 teentjes knoflook
versgemalen peper
1 theelepel koriander
beetje ongeslagen room
olijfolie
Bereidingswijze
Kipfilet in blokjes, flink wat peper erover heen malen, scheut olijfolie en dan even goed roeren en even laten staan.
In een wok de kipfilet, tomaten, uitgeperste knoflook en het witte gedeelte van de paksoi roerbakken.
Dan een theelepel koriander er doorheen. Op het laatste moment het groen van de paksoi erbij doen, als dat klaar is wat ongeslagen room erbij doen en dan eventueel serveren met rijst.
[afbeelding]
Was trouwens voor 2 volwassenen en 1 kind
Oeiiii TVPtje voor over een paar maanden als ik weer een salade-tic ga krijgenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:10 schreef ellos het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit en de ingredienten zijn ook wel van mijn aard.
Ik heb ook inmiddels paksoi geprobeerd en het heeft idd veel weg van chinese kool zoals iemand eerder schreef.
Best lekker!
Tot nu toe heb ik eht alleen rauw gegeten in salade> alfalfa, tomaat, sla, sesamzaadjes, warme paprika en courgette en koude cottage cheese. dat was ook lekker![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |