Abjectheid is een deugd.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef Apropos het volgende:
Dat ''Jaap'', he, is dat een verwijzing naar de abjecte kwispelaar?
En herinneren een wederkerend werkwoord.quote:
En je doet het toch. Zie hier de ontzenuwde hypocrisie van de LinksePolitiekCorrecteElite.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:01 schreef Monidique het volgende:
Ik zeg niets.
Een eenmalige verandering valt niet onder maakbaarheid. Om maakbaarheid te garanderen moet je er voor zorgen dat het gedrag van die persoon veranderd door stelstelmatig te straffen en het te maken doel bekrachtigen als diegene niet doen wat onder het gemaakte valt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:25 schreef du_ke het volgende:
De maakbaarheid van de samenleving is het idee dat je de samenleving en hoe deze functioneerd kan beinvloeden met bepaalde maatregelen.
Bijvoorbeeld door een overheid alles te laten regelen of een kerk of etc.
Maar ook bestaande structuren afbreken met als doel een nieuw type samenleving te creeëren.
Onder die noemer valt het willen realiseren van een libertarische samenleving in Nederland. Een zeer concreet en helder voorbeeld van de maakbaarheidsgedachte dus.
Is dat echt zo verschrikkelijk lastig om te begrijpen?
Ik blijf optimistisch.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:14 schreef PJORourke het volgende:
Reken daar maar niet op.
Hij noemt je gewoon een "extremist" en dat is dan wat hem betreft einde discussie.quote:
Als het einde discussie was zou hij er niet steeds op in gaan. Misschien probeert hij mij op het groene pad te krijgen en vind hij dat ik geweld ook moet gaan verheerlijken, brrr ....quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:17 schreef PJORourke het volgende:
Hij noemt je gewoon een "extremist" en dat is dan wat hem betreft einde discussie.
Ja, maar ze wilden je naam niet in Elsneutje veranderen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:20 schreef Elseetje het volgende:
Appeltje, heb je al een naamsverandering aangevraagd?
HUH?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef Monidique het volgende:
Pffrt... Is PJORourke nou nog steeds zo geobsedeerd door du_ke?
Da's nou balen voor jequote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, maar ze wilden je naam niet in Elsneutje veranderen.![]()
Nee, dat is cultuur.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Monidique het volgende:
Hé hé hé! Als ik Civilization 4 in een 1024x768-venster speel op een 20"-scherm, is dat dan decadentie?
Ben ik goed in klappen te boven komen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:22 schreef Elseetje het volgende:
Da's nou balen voor jeGa je de klap nog te boven komen? Daar ben je schijnbaar zo goed in
Ja, in de zin dat de beschaving er niet aan ten onder zal gaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Monidique het volgende:
Hé hé hé! Als ik Civilization 4 in een 1024x768-venster speel op een 20"-scherm, is dat dan decadentie?
Jij was toch zo goed in sarcasme?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ben ik goed in klappen te boven komen?![]()
Ik kan er ook niks aan doen dat du_ke verliefd is.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat je gedoemt bent om voor de rest van je leven alleen maar herkauwers achter je aan te krijgen. Het spijt mij voor je.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:25 schreef PJORourke het volgende:
Ik kan er ook niks aan doen dat du_ke verliefd is.![]()
Niet goed in dusquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh, het was humorvol bedoelt. Want geweld, klappen.
Lachen, gieren, brullen.![]()
Ach, daar moet je eerst even doorheen bijten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef Elseetje het volgende:
Jammer, een beetje minder zuur staat je een stuk beter
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef Monidique het volgende:
Hatebreed - Prepare For War
Maak er een rokje van, staat je vast goedquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik weet niet wat ik met mijn tweede Balkenende-shirt aanmoet. Iemand interesse?
Geen idee, ik ben nog altijd aan het leren het ''Radiohost'' uit je onderschrift niet te lezen als ''Radiohead''.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Is dat dat che guevara ding?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik dacht dat jij niet zo van de bijtgrage types was?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ach, daar moet je eerst even doorheen bijten.
Die is zo slecht dat ie bijna grappig wordt .... of niet.
Touchéquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:32 schreef Elseetje het volgende:
Ik dacht dat jij niet zo van de bijtgrage types was?
Wanneer gaat Wilders daar kamervragen over stellen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:36 schreef Elseetje het volgende:
Mijn muziekpartner is klaar, ik ga weer lekker piano rammen![]()
Ik zeg het nu voor de derde keer: geen vegawijven meer.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik denk dat je gedoemt bent om voor de rest van je leven alleen maar herkauwers achter je aan te krijgen. Het spijt mij voor je.![]()
Zo gek is het helaas niet. Kijk naar Turkije en Pakistan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef Aoristus het volgende:
Nederland zou mogelijk leger moeten inzetten tegen moslimgemeenschap
Saturday 26 May 2007
(Novopress) - Oorlogen veranderen, stelt militair historicus Martin van Creveld. Geen machtige staten bestrijden elkaar, maar staten en terroristen. En die worden alleen verslagen door wreed optreden.
De van oorsprong Nederlandse militair historicus Martin van Creveld presenteerde deze week zijn nieuwe boek ’De evolutie van de oorlog’. In zijn voorwoord waarschuwde Van Creveld voor de nabije toekomst van Nederland, waarin een hij een inzetten van het leger tegen ‘problemen van etnische aard’ als onvermijdelijk acht.
[afbeelding]
„We weten dat het gevaar loert. Als de islamitische minderheid op twintig procent komt, dan is dat het omslagpunt. Dan zijn ernstige problemen te verwachten: terreur, guerrilla, stadsguerrilla. Geloof en criminaliteit kunnen een explosieve combinatie vormen. Tripoli (het geweld in Libanon deze week tussen de Palestijnse splintergroep Fatah Islam en het Libanese leger) begon ook met een bankoverval.”
Van Creveld stelt daarmee dat de moslimgemeenschap in Nederland mogelijk zo groot zou kunnen worden dat geweld onvermijdelijk zal zijn. Met een moslimgemeenschap die tien procent van de totale Nederlandse bevolking uitmaakt, lijkt het gevaar nog ver weg, erkent hij. „Maar het zou na 11 september 2001 niet verstandig zijn te denken dat het hier niet kan gebeuren.”
Wat is daar "quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef Aoristus het volgende:
Saturday 26 May 2007
(Novopress) - Oorlogen veranderen, stelt militair historicus Martin van Creveld. Geen machtige staten bestrijden elkaar, maar staten en terroristen. En die worden alleen verslagen door wreed optreden.
De van oorsprong Nederlandse militair historicus Martin van Creveld presenteerde deze week zijn nieuwe boek ’De evolutie van de oorlog’. In zijn voorwoord waarschuwde Van Creveld voor de nabije toekomst van Nederland, waarin een hij een inzetten van het leger tegen ‘problemen van etnische aard’ als onvermijdelijk acht.
[afbeelding]
„We weten dat het gevaar loert. Als de islamitische minderheid op twintig procent komt, dan is dat het omslagpunt. Dan zijn ernstige problemen te verwachten: terreur, guerrilla, stadsguerrilla. Geloof en criminaliteit kunnen een explosieve combinatie vormen. Tripoli (het geweld in Libanon deze week tussen de Palestijnse splintergroep Fatah Islam en het Libanese leger) begon ook met een bankoverval.”
Van Creveld stelt daarmee dat de moslimgemeenschap in Nederland mogelijk zo groot zou kunnen worden dat geweld onvermijdelijk zal zijn. Met een moslimgemeenschap die tien procent van de totale Nederlandse bevolking uitmaakt, lijkt het gevaar nog ver weg, erkent hij. „Maar het zou na 11 september 2001 niet verstandig zijn te denken dat het hier niet kan gebeuren.”
Ik denk dat Nederland daar een beetje te klein voor is, maar een avondklok is niet uitgesloten helaas.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zo gek is het helaas niet. Kijk naar Turkije en Pakistan.
Nederland is inderdaad klein en dus snel over te nemen op zo'n wijze.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland daar een beetje te klein voor is, maar een avondklok is niet uitgesloten helaas.
De meeste zijn geisoleerd in de daarvoor aangewezen ghetto's. Misschien moesten we de Veluwe ook maar asfalterenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nederland is inderdaad klein en dus snel over te nemen op zo'n wijze.
Er wordt lollig gedaan over de specials voor moslims, zoals bankieren, babyvoer etc. Ik heb geen behoefte aan een fanatieke religie die langzamerhand de maatschappij opslokt.
Figuren als jij bieden geen weerstand, dus snel ja.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:13 schreef Monidique het volgende:
Snel over te nemen... Pffrt...
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Figuren als jij bieden geen weerstand, dus snel ja.
Het gebeurt al, Bos werkt er aan mee. Een landverrader die nog wel de smaak van lood gaat proeven hoop ik.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:17 schreef Monidique het volgende:
[..][afbeelding].
Denken dat Nederland snel kan worden overgenomen door een moslimmenigte, is van het niveau aluminiumfoliehoedje. Daar verwacht ik ook niet zoveel weerstand van, eerlijk gezegd.
Stoer.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het gebeurt al, Bos werkt er aan mee. Een landverrader die nog wel de smaak van lood gaat proeven hoop ik.
Moet hij het per se proeven?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een landverrader die nog wel de smaak van lood gaat proeven hoop ik.
Dat proeft die dan niet meer he?quote:
Daar is niets stoer aan. Je eigen land verkwanselen aan religieus tuig voor electoraal gewin is landverraad, dat is niet stoer.quote:
zozo, van Creveld gaat los. een doemscenario of de realiteit?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef Aoristus het volgende:
Saturday 26 May 2007
[afbeelding]
Gelukkig voor jou zie ik gele kikkers zelden boodschappen doen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:40 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
Ik hoop dattie nooit meer boodschappen durft te doen
Da's mooi jongen, vergeet je de zegeltjes niet?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou zie ik gele kikkers zelden boodschappen doen.
Ze gaat voor het hele internet, volgens de laatste geruchtenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:20 schreef Monidique het volgende:
Dus ik denk, ik ga voor de lach het VoorBijFok!kertjesforum eens bekijken, zijn er alleen maar berichten van sigme, die zegt dat alles afgelopen is...
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:20 schreef Monidique het volgende:
Dus ik denk, ik ga voor de lach
hier valt ook te laggen...quote:
Vraag: Wonen er teveel buitenlanders in dit land ?
Antwoord:
20%: JA
10%: NEE
70%: معهد الأمن العالمي بواشنطن .
quote:Een zoon zegt tegen zijn vader: "Ik moet je iets bekenen. Ik ben homo..."
De vader begint serieus te vloeken!
Zijn andere zoon zegt: "Vader, ik moet je ook iets bekenen, ik ben ook homo..."
De vader wordt vuurrood en staat te vloeken dat het niet meer mooi is en hij zegt: "Is er hier nu niemand meer die graag naar een schoon vrouwke met dikke tieten ziet!?"
"Ja, ikke" antwoord zijn dochter.
quote:Bob works hard and spends most evenings bowling or playing basketball at the gym. His wife thinks he is pushing himself too hard, so for his birthday she takes him to a local strip club.
The doorman at the club greets them and says, "Hey, Bob! How ya doin?" His wife is puzzled and asks if he's been to this club before. "Oh no," says Bob. "He's on my bowling team."
When they are seated, a waitress asks Bob if he'd like his usual and brings over a Budweiser. His wife is becoming increasingly uncomfortable and says, "How did she know that you drink Budweiser?" "She's in the Ladies' Bowling League, honey. We share lanes with them."
A stripper then comes over to their table, throws her arms around Bob and starts to rub herself all over him and says, "Hi Bobbie. Want your usual table dance, big boy?" Bob's wife, now furious, grabs her purse and storms out of the club.
Bob follows and spots her getting into a cab. Before she can slam the door, he jumps in beside her. Bob tries desperately to explain how the stripper must have mistaken him for someone else, but his wife is having none of it.
She is screaming at him at the top of her lungs, calling him every four letter word in the book. The cabby turns around and says, "Geez Bob, you picked up a real bitch this time."
Krijg ik nu nog zo'n vegaburger achter me aan? Ik hoop het toch niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:26 schreef Monidique het volgende:
Zoek ik op PJORourke's nieuw urinoir naar mijn naam
Ja, nog even...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Krijg ik nu nog zo'n vegaburger achter me aan? Ik hoop het toch niet.
Tuurlijk wel het is zelfs een van de meest zuivere vormen van maakbaarheid. Zeker als naar het doel van die verandering kijkt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een eenmalige verandering valt niet onder maakbaarheid.
Neehoor dat is helemaal niet nodig. Maakbaarheid is meerdere manieren mogelijk echt niet alleen met dwang. Daar zijn voldoende voorbeelden van.quote:Om maakbaarheid te garanderen moet je er voor zorgen dat het gedrag van die persoon veranderd door stelstelmatig te straffen en het te maken doel bekrachtigen als diegene niet doen wat onder het gemaakte valt.
ja en? En je toeschrijvingen worden er niet beter opquote:De in jouw ogen domme burger die maar wat doet eenmalig bestraffen dmv. een geldboete van 50 euro als diegene teveel stroom heeft gebruikt zal de maakbaarheid van een land vol mileuhippies niet garanderen. Aangezien het maar eenmalig achteraf is zal diegene in hetzelfde gedrag terugvallen.
heeft niets met maakbaarheid te maken.quote:Maar als je diegene nou stelselmatig besteelt voor het gebruik van kolenstroom, waarvan de overheid er weer 4-5 centrales neer gaat zetten, en die belasting daarover steeds verhoogd dan leert die domme mileuvervuiler zijn lesje wel. Tenminste dat is de bedoeling.
Ik hoop dat jij eindelijk eens in gaat zien dat je een ultieme vorm van maakbaarheidsidealen nastreeft. Dat zou een goede stap zijnquote:Zie je het verschil al een beetje genuanceerde du_ke?
Liefdequote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef Monidique het volgende:
ik probeer je iets verder te laten kijkenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als het einde discussie was zou hij er niet steeds op in gaan. Misschien probeert hij mij op het groene pad te krijgen en vind hij dat ik geweld ook moet gaan verheerlijken, brrr ....
En wat hij mij noemt moet hij lekker zelf weten.
Hij fikt vast primaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
En dat op vrijdagavondquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:49 schreef Aoristus het volgende:
wow, 4 posts van du_ke
Daarom, en je spuugt niet in bier weet ik.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dat op vrijdagavond! Normaal ben ik dan nooit thuis
Dat zou zonde zijn inderdaadquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:52 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Daarom, en je spuugt niet in bier weet ik.
Jij komt geloof ik aandacht te kort.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:39 schreef du_ke het volgende:
Liefde. Hij komt vast binnenkort weer met een lijstje
.
En jij centimeters, heb ik wel eens het idee...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij komt geloof ik aandacht te kort.![]()
Helaas, ik reken in inches.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:55 schreef Monidique het volgende:
En jij centimeters, heb ik wel eens het idee...
Ik wed dat jij er heel tevreden mee zou zijn.quote:
Jij herkent dat vast heel goedquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij komt geloof ik aandacht te kort.![]()
Du_ke, weet jij op welke partij zure appel stemt?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
ik probeer je iets verder te laten kijken. Jij hebt in je kop zitten dat libertarisme een oplossing is voor vele zo niet alle problemen. Echter in de onderbouwing gaat het vaak mis. Wat opzich vreemd kan zijn als je het over een enkel op theorie gebaseerde ideologie hebt maar omdat je enkel vanuit wat vage ideeën redeneert ook wel weer logisch.
Ik kan ook heel goed aandacht geven.quote:
Hij wacht vast op het volgende initiatief van Koffeman: de vruchtenpartij.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:20 schreef Elseetje het volgende:
Du_ke, weet jij op welke partij zure appel stemt?
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:21 schreef Monidique het volgende:
Ik dacht dat B_A een GL-er was...
Maar erom vragen is leuker, of niet?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik kan ook heel goed aandacht geven.
Bijna een scherpe opmerking jongenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik wed dat jij er heel tevreden mee zou zijn.![]()
Niet gok ik. Immers democratie is dictatuur.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:20 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Du_ke, weet jij op welke partij zure appel stemt?
iets eerder, met de Islamitische revolutie in Iranquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:14 schreef Monidique het volgende:
Eigenlijk is het nu dus hoger dan ooit, uitgezonderd de jaren '80 tot en met '83, de aanvang van de Iran-Irak-oorlog.
Neehoor, hij stemtquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet gok ik. Immers democratie is dictatuur.
De vraag is ook hoger en de makkelijke bronnen zijn droog.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:14 schreef Monidique het volgende:
Eigenlijk is het nu dus hoger dan ooit, uitgezonderd de jaren '80 tot en met '83, de aanvang van de Iran-Irak-oorlog.
Of besneden?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:28 schreef Aoristus het volgende:
scherp? Snedig zou ik eerder zeggen
Op het randje ja.quote:
Wat lul jij nou? Je hebt toch geen kut in je broekquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oepsie...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou een hoop verklarenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:42 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat lul jij nou? Je hebt toch geen kut in je broek
Wat zou dat verklaren?quote:
Ik ben ouder dan jij, madammeke.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:57 schreef Elseetje het volgende:
Jochie
Ik ben eerder nieuwsgierig naar vrije interpretaties van vegaburgers.quote:is nieuwsgierig naar zichzelf?
Dat ontneemt je niet het recht een jochie te zijn hoorquote:
Die zou zowaar nog leuk kunnen zijnquote:Ik ben eerder nieuwsgierig naar vrije interpretaties van vegaburgers.
Kom maar op.quote:
Opeens zag je de bodem?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Fuck die hele Harry, tis maar een sprookje mensen.
Moslims, die zouden dood moeten gaan.
Dat noemt mij een extremist.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Fuck die hele Harry, tis maar een sprookje mensen.
Moslims, die zouden dood moeten gaan.
Ik ben mild.quote:
Van binnen ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:53 schreef Elseetje het volgende:
Gebakken? Gekruid? Van binnen?
De vega-ex natuurlijk.quote:
Door op te zouten uiteraard.quote:
Hee, ik ben geen biefstuk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 02:02 schreef Elseetje het volgende:
Niet te veel zout hoop ik, dat komt je 'mildheid' niet ten goede
Hmmm... je bent geen vega... +1 LC.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 02:13 schreef Elseetje het volgende:
Niet eens? Geen lekker sappig, mals biefstukje?
Jammer, dan ga ik maar slapen
Hier heb ik het volledige verhaal uit Trouw.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef Aoristus het volgende:
Saturday 26 May 2007
[afbeelding]
Jij gaat ook dood hoor.quote:
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 07:57 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Hier heb ik het volledige verhaal uit Trouw.
Keihard aanpakken spaart levens/laat die bruine jongens toch zelf hun conflicten uitvechten.
Bron http://www.trouw.nl/dever(...)vallen_spaart_levens
quote:„Ik heb de vrijheid van de academicus die met pensioen gaat”, reageert hij schouderophalend op de vraag of dat niet een al te boude stelling is.
Hij schijnt er wat vanaf te wetenquote:Geloof en criminaliteit kunnen een explosieve combinatie vormen. Tripoli (het geweld in Libanon deze week tussen de Palestijnse splintergroep Fatah Islam en het Libanese leger – red.) begon ook met een bankoverval.”
Het is interessant om de reacties onder het stuk te lezen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hij schijnt er wat vanaf te weten
Een soort Stalin zoals destijds in Irak werkt ook alleen maar in dat soort gebieden. Ik denk niet dat Creveld een Nederlandse Stalin aanbeveelt. Hij legt de limbolat op 20% en dan..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:14 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Het is interessant om de reacties onder het stuk te lezen.
Wat mij niet geheel duidelijk wordt, is, welke aanpak verkiest van Creveld nu? Die van Syrië? Omdat dit op de lange duur slachtoffers bespaart?
Een mooi voorbeeld is ook Tito in voormalig Joegoeslavië.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Een soort Stalin zoals destijds in Irak werkt ook alleen maar in dat soort gebieden. Ik denk niet dat Creveld een Nederlandse Stalin aanbeveelt. Hij legt de limbolat op 20% en dan..
De vraag blijft toch of we met ons kikkerlandje in alle problemen van de wereld betrokken willen worden. Er hoeft maar een dode te vallen en het land staat weer op z'n kop. Nederland kan dat duidelijk niet aan, dus terugtrekken! Ik geloof ook niet dat terroristen uit te roeien zijn. Overal waar religie de boventoon gaat voeren zal er instabiliteit ontstaan. Ik vind die 20% helemaal niet zo gek, als je bedenkt dat we nu al met zo'n 6% redelijk wat problemen hebben.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Een soort Stalin zoals destijds in Irak werkt ook alleen maar in dat soort gebieden. Ik denk niet dat Creveld een Nederlandse Stalin aanbeveelt. Hij legt de limbolat op 20% en dan..
Eigenlijk is dat altijd de inzet he, zolang de middenklasse tevreden is, heerst er een vorm van gedogen. Creveld doelt volgens mij wel op een dictatoriaal systeem, ik denk dat het op falangisme lijkt, want anti-communisme is iets waar de Nederlander zich goed in lijkt te herkennen terwijl er wel een behoefte is aan nationale trots zonder al teveel gezeik.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:25 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld is ook Tito in voormalig Joegoeslavië.
Alleen een sterke, medogenloze staat is in staat om etnische spanningen te beteugelen, luidt de lering die sommigen hieruit hebben getrokken.
Maar een sterke staat heeft ook veel intrinsieke zwakheden. Repressie verdraagt zich moeilijk met de vrijheidszin van een middenklasse.
Mogen we een kinderquota invoeren?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De vraag blijft toch of we met ons kikkerlandje in alle problemen van de wereld betrokken willen worden. Er hoeft maar een dode te vallen en het land staat weer op z'n kop. Nederland kan dat duidelijk niet aan, dus terugtrekken! Ik geloof ook niet dat terroristen uit te roeien zijn. Overal waar religie de boventoon gaat voeren zal er instabiliteit ontstaan. Ik vind die 20% helemaal niet zo gek, als je bedenkt dat we nu al met zo'n 6% redelijk wat problemen hebben.
Alles om een junta te voorkomen he. Ik ben voor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Mogen we een kinderquota invoeren?![]()
En de vergrijzing is dan de schuld van de < 20% moslims, hadden ze maar sterke zonen moeten baren.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Alles om een junta te voorkomen he. Ik ben voor.
Lijkt mij sowieso al verstandig bij bepaalde bevolkingsgroepen. Gelijke claim op rechten betekent ook dat iedereen evenveel kan krijgen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Mogen we een kinderquota invoeren?![]()
Als uit die middenklasse zelf het idee naar voren komt van repressie dan is er wel wat mis.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:33 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat altijd de inzet he, zolang de middenklasse tevreden is, heerst er een vorm van gedogen. Creveld doelt volgens mij wel op een dictatoriaal systeem, ik denk dat het op falangisme lijkt, want anti-communisme is iets waar de Nederlander zich goed in lijkt te herkennen terwijl er wel een behoefte is aan nationale trots zonder al teveel gezeik.
Niet falangisme in zijn pure vorm, maar wel een uitgebreide vorm van corporatisme in elk geval, het lijkt me niet uitgesloten dat Nederland in eerste instantie moeiteloos kan adopteren. Een militairistische vorm van disciplineren werkt niet in Nederland, we vinden onszelf daar te vrij voor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:49 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Als uit die middenklasse zelf het idee naar voren komt van repressie dan is er wel wat mis.
De vraag is of dit nu zo is.
Falangisme is van oorsprong een Spaanse stroming. Primo de Rivera was haar leider, voor Franco. Het is een bijelkaar geraapte ideologie gebaseerd op socialistische, nationalistische, conservatieve en fascistische kenmerken, maar het komt in onze tijd archaïsch over. Het probleem met van Creveld dat ik heb is dat hij de situatie van het Middenoosten één op één projecteert op een toekomstige situatie in ons land.
Leon de Winter Islamdeskundige die nog nooit (?) een voet in een Arabisch land heeft gezet.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Niet falangisme in zijn pure vorm, maar wel een uitgebreide vorm van corporatisme in elk geval, het lijkt me niet uitgesloten dat Nederland in eerste instantie moeiteloos kan adopteren. Een militairistische vorm van disciplineren werkt niet in Nederland, we vinden onszelf daar te vrij voor.
Creveld bazelt maar wat aan, zoveel is wel duidelijk. Hij durft een bankoverval te relateren aan criminaliteit en religie
Maar om een idee te krijgen van de staatsinrichting zoals hij hier hardop durft te dromen, dat is wel van belang. Al lijkt het me sterk dat de eerste Leon de Winter met zulke ideeen aan de haal zal gaan.
Ik vrees dat Blair het onnodig ingewikkelder maakt eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:05 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Leon de Winter Islamdeskundige die nog nooit (?) een voet in een Arabisch land heeft gezet.
Wel is duidelijk dat de repressievere ideeën allen gerelateerd zijn aan Likoed-Israël/Palestina. Als daar een oplossing gevonden wordt dan zullen de pessimistischere toekomst perspectieven ook wijken.
Nu Blair benoemd is als speciaal gezant voor het Israël-Palestina conflict, hoop ik dat er weer schot is te krijgen in die zaak, die intussen wel weer stukken ingewikkelder is geworden.
Ik zit net te bedenken: waarom zou je van Crevelds positie niet gewoon 'nazi-light' kunnen noemen?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik vrees dat Blair het onnodig ingewikkelder maakt eigenlijk.
Eerst zien.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik vrees dat Blair het onnodig ingewikkelder maakt eigenlijk.
Waarom wel, ome Ryan?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:09 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Ik zit net te bedenken: waarom zou je van Crevelds positie niet gewoon 'nazi-light' kunnen noemen?
Je gaat er misschien een beetje teveel van uit dat Blair een eerlijke agenda kan voeren. De vraag is ook maar of hij zich die rol kan aanleren.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:11 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Eerst zien.
Hij moet eerst de stammenstrijd tussen Palestijnen onderling oplossen. En betrouwbare, niet corrupte Palestijnse instituties op poten zetten.
Ik heb in Blair wel altijd iemand gezien die 'eerlijk' is, misschien ten hoogste was hij verleid.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:16 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je gaat er misschien een beetje teveel van uit dat Blair een eerlijke agenda kan voeren. De vraag is ook maar of hij die rol zich kan aanleren.
Gebruik gewoon je Ryan3-account, dat spreekt gemakkelijker. Jij moest toch niets van kloontjes hebben?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:16 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
Het nare van pol is dat er spelletjes worden gespeeld.
Stap in de wereld die politiek heet.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:16 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
Het nare van pol is dat er spelletjes worden gespeeld.
Een approvalrate van 150%?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:28 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
iets eerder, met de Islamitische revolutie in Iran
[afbeelding]
Wordt toch tijd dat crew een topic maakt dat alle users met eenzelfde ip adres en in een meldtopic plaatst..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Gebruik gewoon je Ryan3-account, dat spreekt gemakkelijker. Jij moest toch niets van kloontjes hebben?![]()
![]()
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wordt toch tijd dat crew een topic maakt dat alle users met eenzelfde ip adres en in een meldtopic plaatst..
klonen![]()
Beginnen we bij jou, ok?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Wordt toch tijd dat crew een topic maakt dat alle users met eenzelfde ip adres en in een meldtopic plaatst..
klonen![]()
Klonen mag volgens de policy, alleen helpt het niet in de discussie. Verder kunnen er natuurlijk ook meerdere users achter 1 ip-adres zitten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
klonen![]()
Let maar op dadelijk gaat de PvdD vragen om dit verplicht te stellenquote:
Dikke kans van ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Let maar op dadelijk gaat de PvdD vragen om dit verplicht te stellen
O, ja dat ga je ook krijgen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Dikke kans van ja.
Lijkt mij opzich wel een humorvol gezicht, veetransport met alle varkentjes een riem om.![]()
Klinkt een beetje alsof de normale woordvoerders op vakantie zijn en het nieuwe broekie ook wat mag zeggen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:50 schreef Monidique het volgende:
Tsja, het klinkt eigenlijk niet eens zo vergezocht. Als het voor mensen moet, dan kan het net zo goed voor (grote) dieren gelden, die immers ook schade kunnen veroorzaken. Het heeft natuurlijk iets met de verzekering, ofzo, te maken, maar toch... echt gek klinkt het niet.
Ik ook. Maar de redenering vind ik niet gek: wanneer er ongelukken zijn, worden hondjes ook de lucht ingeslingerd en dat kan gevaarlijk zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:54 schreef Boze_Appel het volgende:
En dingen die voor mensen gelden op dieren projecteren is gewoon onzinnig. Zo'n beest wordt helemaal gek als je dat in een riem zet voor een lange tocht.
Maar dat is iets van een heel andere orde.quote:Ik zit nog te wachten op de eerste rechtzaak van een dierenliefhebber tegen een leeuw, omdat die een zebra heeft afgemaakt en door straf denkt de leeuw te kunnen opvoeden.
Op wie of wat slaat levensgevaarlijk? Uit de context lijkt dat te gelden voor de dieren zelf. Dat is dan jammer voor het beestje, maar verzekeringstechnisch slaat het nergens op. Leuk advies, maar niet bindend verwacht ik.quote:De dieren, vooral honden, kunnen bij een ongeluk levensgevaarlijk door de auto worden gelanceerd.
Ik weet het wel zeker.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Leuk advies, maar niet bindend verwacht ik.
Let maar op daar gaat de PvdD vragen overstellen waarom het niet verplicht isquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Leuk advies, maar niet bindend verwacht ik.
Ik neem die partij totaal niet serieus, dus ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:11 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Let maar op daar gaat de PvdD vragen overstellen waarom het niet verplicht is![]()
Van tevoren doodknuppelen, is het ook opgelost.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik vraag mij af hoe je dat dan moet doen als je bv. een hamster vervoerd. Moet die een mini-riempje krijgen, buiten zijn eigen kooitje?
Of, urh,, sprinkhanentransport, wat voer is voor slangen ed. Moeten die ook riempjes om?
Katten en honden zeggen ze. Niet hamsters.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik vraag mij af hoe je dat dan moet doen als je bv. een hamster vervoerd. Moet die een mini-riempje krijgen, buiten zijn eigen kooitje?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/67811161/VVN:_Hond_ook_in_autogordel.htmlquote:"Al vanaf 50 kilometer per uur zijn dieren bij ongelukken levensbedreigend, zo snel schieten ze door de auto", reageert de woordvoerder van dierenverzekeraar Proteq. Als dieren met een hondengordel zijn vastgezet, verzekert dit concern de dieren voortaan kosteloos mee.
Is idd triestquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik neem die partij totaal niet serieus, dus ik denk dat je gelijk hebt.![]()
Nee, maar in zowat elk bericht de term 'milieumaffia' noemen, ook al slaat het nergens op, vinden wij helemaal niet triest. He-le-maal niet.quote:
quote:Op vrijdag 12 september 2003 14:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Een aanslag van een paar radicale moslims die waarschijnlijk met grote goedkeuring zal worden ontvangen.
Keurde tweederde de aanslagen in de VS ook niet goed?
quote:Op vrijdag 12 september 2003 14:36 schreef Tikorev het volgende:
[..]
In het vuur van de emoties die direct na de ramp oplaaien houdt het weekblad Contrast een enquête onder moslims, waaruit zou blijken dat tweederde van hen begrip heeft voor de aanslagen en ze dus zou goedkeuren. Premier Kok en minister Van Boxtel zijn verontrust. In een latere enquête onder Nederlanders in het algemeen geeft tweederde aan dat moslims met dergelijke opvattingen het land uitgezet moeten worden.
http://www.omroep.nl/nos/(...)ber/broodje_aap.html
quote:Op vrijdag 12 september 2003 14:40 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
En vervolgens...
Maar aan de deugdelijkheid van de eerste enquête wordt serieus getwijfeld. De steekproef blijkt niet representatief. Professor Leemhuis, hoofddocent Arabische Talen en Islam, zegt op Nosnieuws.nl over de enquête: "Onzin natuurlijk. Die uitkomst is het gevolg van het feit dat de meeste allochtonen, net als veel Nederlanders, het verschil tussen 'begrip tonen voor' en 'begrijpen' niet kennen. Uit dezelfde enquête kwam naar voren dat 67 procent de aanslagen veroordeelt. Dat strookt natuurlijk niet met elkaar. Uiterst schadelijk voor de beeldvorming allemaal."
Een latere enquête onder Nederlandse moslims geeft een heel ander beeld. Ongeveer tien procent keurt de aanslagen goed, vijfenzeventig procent keurt ze af.
quote:Op vrijdag 12 september 2003 14:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar de URL > BROODJE AAP!!
in dat bericht staat ook:
[..]
Dat bericht is een verzameling onzinverhalen rondom 11/9
quote:Op vrijdag 12 september 2003 14:47 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hou wel even in het achterhoofd dat het een site van de NOS is...
quote:Op vrijdag 12 september 2003 14:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ah. Net gebruikte je het als een goede bron, en nu is de NOS ineens discutabel
Wij, Jaap?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, maar in zowat elk bericht de term 'milieumaffia' noemen, ook al slaat het nergens op, vinden wij helemaal niet triest. He-le-maal niet.
Maar jij weet net zo goed als ik daar het daarbij nooit blijftquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:15 schreef Monidique het volgende:
Katten en honden zeggen ze. Niet hamsters.
Nee, dat weet ik niet net zo goed. En wat zal zijn, is nog niet, dus betreft het geen hamsters.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar jij weet net zo goed als ik daar het daarbij nooit blijft
Hamstertuigjes zijn er ook alquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:15 schreef Monidique het volgende:
Katten en honden zeggen ze. Niet hamsters.
hihiquote:
Nou, dan zal de hamstergordel binnenkort ook wel verplicht zijn, hè?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hamstertuigjes zijn er ook al
[afbeelding]
Wat staat hier nu?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:33 schreef Aoristus het volgende:
Eigenlijk is dat altijd de inzet he, zolang de middenklasse tevreden is, heerst er een vorm van gedogen. Creveld doelt volgens mij wel op een dictatoriaal systeem, ik denk dat het op falangisme lijkt, want anti-communisme is iets waar de Nederlander zich goed in lijkt te herkennen terwijl er wel een behoefte is aan nationale trots zonder al teveel gezeik.
Ik zie geen hamster op dat plaatjequote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hamstertuigjes zijn er ook al
[afbeelding]
Is weer eens wat anders dan moslimtuig.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:23 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik zie geen hamster op dat plaatjeEn heb je echt gezocht op 'hamster tuigjes'?
Klik dan zelf op de link die er ook bij zitquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:23 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik zie geen hamster op dat plaatjeEn heb je echt gezocht op 'hamster tuigjes'?
Ja, dat is een cavia...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Klik dan zelf op de link die er ook bij zit
[afbeelding]
Net als gebakken caviaquote:
Nee, je gaat je behang afscheuren, huilend in slaap vallen en dromen over bierdrinken met vrienden.quote:
Projectie, noemen ze dat.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, je gaat je behang afscheuren, huilend in slaap vallen en dromen over bierdrinken met vrienden.
Het lijkt mij dat hun kooi of hok dan zo in de auto geplaatst moet worden dat deze niet zomaar weg kan schieten bij een onverwachte beweging.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Of, urh,, sprinkhanentransport, wat voer is voor slangen ed. Moeten die ook riempjes om?
Maakbaarheidsgekte.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:59 schreef du_ke het volgende:
Het lijkt mij dat hun kooi of hok dan zo in de auto geplaatst moet worden dat deze niet zomaar weg kan schieten bij een onverwachte beweging.
Op hjet gebied van verkeer zijn ze de laatste tijd juist bezig de regels losser te maken. Aanhangers die straks 100 mogen, geen boetequota's meer en minder vaak APK keuringen voor benzineauto's.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar jij weet net zo goed als ik daar het daarbij nooit blijft
Dat kan, net als een wandelaar onverwachts aangereden kan worden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:59 schreef du_ke het volgende:
Het lijkt mij dat hun kooi of hok dan zo in de auto geplaatst moet worden dat deze niet zomaar weg kan schieten bij een onverwachte beweging.
Huis-, tuin- en keukenpsychologieboekje erbij gepakt?quote:
In het hypothetische geval dat veiligheidsgordels voor dieren verplicht zouden kunnen worden gaat dit over.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat kan, net als een wandelaar onverwachts aangereden kan worden.
Tijd voor valhelmen voor iedereen dan maar? Mr. genuanceerd?
jij bent vooral erg bang en teleurgesteld, dat kan vast niet goed zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:07 schreef Boze_Appel het volgende:
du_ke is best schattig. Ik wou dat ik zo naief was.
Nee, hij was gewoon te makkelijk om te laten liggenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Huis-, tuin- en keukenpsychologieboekje erbij gepakt?![]()
bang voor wat en teleurgesteld in wat?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:18 schreef du_ke het volgende:
jij bent vooral erg bang en teleurgesteld, dat kan vast niet goed zijn.
Dat is een geniale tekenfilm en reken ik niet onder series. Als ik dat wel zou doen dan heb je gelijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:11 schreef PJORourke het volgende:
Of Pinky and the Brain.
Ik zou op beide vragen antwoorden: ''het leven'', daar valt namelijk niets tegen in te brengen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
bang voor wat en teleurgesteld in wat?
Jawel, daar valt genoeg tegenin te brengen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:37 schreef Apropos het volgende:
Ik zou op beide vragen antwoorden: ''het leven'', daar valt namelijk niets tegen in te brengen.
En andersdenkenden extremisten noemen ook.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:40 schreef Boze_Appel het volgende:
zijn overtuiging van de goedheid van overheden lijkt op religie.
Yup, overtuigd van de goedheid. Geschriften in wetten, ..... maakbaarheid, .... geweld ....komt er eng dicht in de buurtquote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En andersdenkenden extremisten noemen ook.
Commissies, gekleurde media, partijdigequote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:44 schreef Boze_Appel het volgende:
Yup, overtuigd van de goedheid. Geschriften in wetten, ..... maakbaarheid, .... geweld ....komt er eng dicht in de buurt
Ik ben helemaal niet overtuigd van de goedheid van overhedenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:40 schreef Boze_Appel het volgende:
God, daarintegen is wat lastiger ... maar zijn overtuiging van de goedheid van overheden lijkt op religie.
Overtuigd zijn van de slechtheid van overheden lijkt ook op een religiequote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:40 schreef Boze_Appel het volgende:
God, daarintegen is wat lastiger ... maar zijn overtuiging van de goedheid van overheden lijkt op religie.
voor bijna alles en iedereen lijkt het wel. De grote boze buitenwereld zogezegd.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
bang voor wat en teleurgesteld in wat?
Mijn benadering is verbluffend.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
voor bijna alles en iedereen lijkt het wel. De grote boze buitenwereld zogezegd.
Het libertarisme is goed vergelijkbaar met het communisme ook in de paralellen met religie.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:07 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Overtuigd zijn van de slechtheid van overheden lijkt ook op een religie
Het is de minst slechte en je zit vaak genoeg te prijzen hoeveel welvaart en vrede we wel niet hebben door die afpersing.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:06 schreef du_ke het volgende:
Ik ben helemaal niet overtuigd van de goedheid van overheden. Helaas blijkt dat niet door die plaat voor je kop heen te dringen
.
Het zal voor iedereen werken. Met een mentaliteit dat iedereen te stom is om zelf te kiezen zal dat niet werken nee.quote:Ik ben niet overtuigd van het alternatief dat jij voorstaat. Dat is namelijk zo extreem dat het niet zal werken voor verreweg de meeste mensen.
Kijk nou, een pot die een ketel verwijt dat 'ie zwart zietquote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is de minst slechte en je zit vaak genoeg te prijzen hoeveel welvaart en vrede we wel niet hebben door die afpersing.
[..]
Het zal voor iedereen werken. Met een mentaliteit dat iedereen te stom is om zelf te kiezen zal dat niet werken nee.
Voor een mr. nuance ben je verdomd radicaal. Jij reduceert pragmatisme tot het in de zand steken van je harses. LALALALALALA overheid is de beste oplossing, LALALALALALALALALA ze doen alles goed, LALALALALALA
Ik ben een beetje klaar met je, je kan gewoon echt niet lezen of iets begrijpen. Eigen aan groenlinksers ... fascistische mongolen.
Onze overheid doet het zeker niet zeer slecht inderdaad. Dat is echter wat anders dan overtuigd zijn van de goedheid van overheden. Iets heel anders zelfs.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is de minst slechte en je zit vaak genoeg te prijzen hoeveel welvaart en vrede we wel niet hebben door die afpersing.
[..]
Je kan niet ontkennen, en in elk geval niet hard maken, dat een zeer groot deel van de mensen in een zogenaamde libertarische staat veel en veel slechter af zal zijn.quote:Het zal voor iedereen werken. Met een mentaliteit dat iedereen te stom is om zelf te kiezen zal dat niet werken nee.
quote:Voor een mr. nuance ben je verdomd radicaal. Jij reduceert pragmatisme tot het in de zand steken van je harses. LALALALALALA overheid is de beste oplossing, LALALALALALALALALA ze doen alles goed, LALALALALALA
Ok je geeft dus gewoon toe dat het je aan argumenten ontbreekt? Prima weten we dat ook weerquote:
Ik ben een beetje klaar met je, je kan gewoon echt niet lezen of iets begrijpen. Eigen aan groenlinksers ... fascistische mongolen.
Ach laat die jongen, hij is zo verschrikkelijk overtuigd van de werking van z'n theorietje dat iedereen die daar tegenin gaat als achterlijk bestempelt dient te worden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:16 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Kijk nou, een pot die een ketel verwijt dat 'ie zwart zietWat koddig
que?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:16 schreef Elseetje het volgende:
Kijk nou, een pot die een ketel verwijt dat 'ie zwart zietWat koddig
Heb nog 1 tip voor je, koop eens een spiegelquote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben echt klaar met je, je hebt gewoon zo een grote plaat voor je harses dat ik niet meer op je ga reageren.
Je bent gewoon echt te stom en te geindoctrineerd om gebrijpend te lezen.
Dat moet lukken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Geen ruzie maken, neem een sigaar en bier.
Weinig gevecht ... ik heb gewoon geen zin meer om zijn overheidsfilie aan te horen. Hij weigert elk zinnig argument en alle terechtwijzingen in de vorige SC negeert hij alsof zijn neus wortelsap bloedt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Applefight!
De SC is er niet voor dat soort zaken. Open een topic.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Weinig gevecht ... ik heb gewoon geen zin meer om zijn overheidsfilie aan te horen. Hij weigert e;l zinnig argument en alle terechtwijzingen in de vorige SC negeert hij alsof zijn neus wortelsap bloedt.
Ik kan daar niets mee, hij geeft niet eens toe dat de huidige regering geweld gebruikt en dat hij dat verheerlijkt. Prima als je dat voor ogen hebt, wat hij heeft, maar hij lult er omheen.
Als hij dat nou gewoon toegeeft dat geweld de enige manier is om een democratie te realiseren dan komen we ergens.
Neuh, ben gewoon klaar met hem. Ga niet meer reageren op zijn fascisme en daarmee klaar.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De SC is er niet voor dat soort zaken. Open een topic.
Ach, zo heeft iedereen wel wat. In principe discussieer ik ook niet meer over politiek met linkse gasten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neuh, ben gewoon klaar met hem. Ga niet meer reageren op zijn fascisme en daarmee klaar.
Zo simpel is het
Te verkrijgen bij Sidekick, die rooie.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:25 schreef Boze_Appel het volgende:
Waar is de ignorefunctie?
hehe, bannen is ook weer zo overdreven. Hij heeft het recht om zijn onzin rond te spuiten, hoe vol dat met spinazispetters ook is.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:52 schreef Apropos het volgende:
Te verkrijgen bij Sidekick, die rooie.
Fokblock is niet meer.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:52 schreef Apropos het volgende:
[..]
Te verkrijgen bij Sidekick, die rooie.
Iedere kutnerd maakt een backup, maar jij en je alterego niet?quote:
Precies. Argumentatie wordt beantwoord met ad hominems. Compleet zinloos: de hele wereld bestaat uit extremisten, behalve bij GroenLinks.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben echt klaar met je, je hebt gewoon zo een grote plaat voor je harses dat ik niet meer op je ga reageren.
Je bent gewoon echt te stom en te geindoctrineerd om begrijpend te lezen.
Dat zeg ik net een gefrustreerde communist. Immer anderen de schuld geven van het eigen falen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neuh, ben gewoon klaar met hem. Ga niet meer reageren op zijn fascisme en daarmee klaar.
Zo simpel is het
Stuitend.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:58 schreef PJORourke het volgende:
Argumentatie wordt beantwoord met ad hominems
(...)
The world according to duke.
Nee, eenvoudigweg pathetic.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:06 schreef Sidekick het volgende:
Stuitend.
Doe er dan wat aan in plaats van je slappe commentaar te posten.quote:
Deze kwalificatie gebruik je nu snel om te voorkomen dat jij daar voor wordt uitgemaakt?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zeg ik net een gefrustreerde communist. Immer anderen de schuld geven van het eigen falen.
Een betere wereld begint bij jezelfquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Doe er dan wat aan in plaats van je slappe commentaar te posten.
Ga jij maar weer bij je grote held Sjun een bruin armpje halen gefrustreerd jongetje. Misschien dat je daar wel wat presteert.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Precies. Argumentatie wordt beantwoord met ad hominems. Compleet zinloos: de hele wereld bestaat uit extremisten, behalve bij GroenLinks.
The world according to duke.
Nee ik ben al fascistquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Deze kwalificatie gebruik je nu snel om te voorkomen dat jij daar voor wordt uitgemaakt?![]()
Daar is ook niks gezelligs aanquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
We kunnen niet allemaal pianorammen.
Je weet jezelf in elk geval prima te omschrijven.quote:
Sjun is daar nu topposter.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ga jij maar weer bij je grote held Sjun een bruin armpje halen gefrustreerd jongetje. Misschien dat je daar wel wat presteert.
Die is ook topposter in het zelden of nooit gebruikte POLSC noodforum.quote:
Ja, wel, ook een loshangende zonnebril kan bij een ongeluk een moordwapen worden...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ook. Maar de redenering vind ik niet gek: wanneer er ongelukken zijn, worden hondjes ook de lucht ingeslingerd en dat kan gevaarlijk zijn.
Waar haalt die de tijd voor om op al die fora topposter te worden?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die is ook topposter in het zelden of nooit gebruikte POLSC noodforum.
Z'n kloons op fok zullen het wel niet druk genoeg hebben.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar haalt die de tijd voor om op al die fora topposter te worden?![]()
Geweldig inderdaadquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Yep. Maar vooral Vinokourov. En de komende dagen moet iedereen gaan aanvallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |