quote:Dat hangt er vanaf welke bron je gebruikt.
Op vrijdag 12 september 2003 14:39 schreef Sidekick het volgende:
Je zuigt werkelijk alles uit je duim Tikorev.
quote:Ook nog eens selectief quoten.
Op vrijdag 12 september 2003 14:36 schreef Tikorev het volgende:[..]
In het vuur van de emoties die direct na de ramp oplaaien houdt het weekblad Contrast een enquête onder moslims, waaruit zou blijken dat tweederde van hen begrip heeft voor de aanslagen en ze dus zou goedkeuren. Premier Kok en minister Van Boxtel zijn verontrust. In een latere enquête onder Nederlanders in het algemeen geeft tweederde aan dat moslims met dergelijke opvattingen het land uitgezet moeten worden.
http://www.omroep.nl/nos/specials/vs_ramp/11_september/broodje_aap.html
quote:
Maar aan de deugdelijkheid van de eerste enquête wordt serieus getwijfeld. De steekproef blijkt niet representatief. Professor Leemhuis, hoofddocent Arabische Talen en Islam, zegt op Nosnieuws.nl over de enquête: "Onzin natuurlijk. Die uitkomst is het gevolg van het feit dat de meeste allochtonen, net als veel Nederlanders, het verschil tussen 'begrip tonen voor' en 'begrijpen' niet kennen. Uit dezelfde enquête kwam naar voren dat 67 procent de aanslagen veroordeelt. Dat strookt natuurlijk niet met elkaar. Uiterst schadelijk voor de beeldvorming allemaal."Een latere enquête onder Nederlandse moslims geeft een heel ander beeld. Ongeveer tien procent keurt de aanslagen goed, vijfenzeventig procent keurt ze af.
quote:Je meent het!
Op vrijdag 12 september 2003 14:40 schreef calvobbes het volgende:[..]
Kijk eens goed naar de URL > BROODJE AAP!!
Jammer.
quote:Staan trouwens wel grappige dingen tussen!
Op vrijdag 12 september 2003 14:40 schreef calvobbes het volgende:Dat bericht is een verzameling onzinverhalen rondom 11/9
quote:ook over de jongeren die feest zouden hebben gevierd in Ede:
Op de dag van de aanslagen vertoont CNN beelden van Palestijnen in Oost-Jeruzalem die juichend en lachend de camera in kijken. Kort daarna maakt een Braziliaanse student er melding van dat die beelden tien jaar oud zouden zijn
quote:En politie provoceren is iets doodnormaals in Nederland! Dus goed geintegreerd die jongeren
Tv-beelden van Marokkaanse jongeren in Ede die direct na de aanslagen de straat op gaan om feest te vieren, roepen veel verontwaardiging op. Veel Nederlanders zijn onthutst door een persbericht van de politie van Ede, waarin gesproken wordt van feestende jongeren, toeterende auto's en een "gezelschap dat uiterst opgetogen is over de aanslagen in Amerika".De opsteller van het persbericht, Munniksma, moet zijn woorden later terugnemen: "Mijn bericht was niet objectief en niet zuiver. Van een feest was geen sprake." De Marokkaanse jongens provoceerden de politie zoals ze al vaker hadden gedaan, en waren allang op straat voor het nieuws bekend werd. Het onderzoek naar het incident wordt afgesloten.
Ook de ophef rond de kalender was fout:
quote:Leuke link Tikorev!
De kalender blijkt al in mei op de school verspreid te zijn en te verwijzen naar een Egyptisch vliegtuig dat in 1999 voor de kust van New York neerstortte. In de Arabische wereld gaat het verhaal dat het toestel door de VS is neergehaald. De Telegraaf-vertaling van de tekst was onjuist, die zou "God is mijn schild" moeten luiden. De politie concludeert dat er geen enkel verband is met de aanslagen.
quote:En vooral, hoe compleet je je bronnen wenst te quoten
Op vrijdag 12 september 2003 14:41 schreef Disorder het volgende:[..]
Dat hangt er vanaf welke bron je gebruikt.
V.
quote:Wanneer wordt er dan eens een keer echt iets gedaan aan wat er in die leeftijdsgroep gebeurt? Dus niet de zaak doodlullen, maar echt eens aan een oplossing werken. Met oeverloos gelul los je geen problemen op, wat de -logen en -gogen ook mogen beweren. De vraag is dus of je moet wachten totdat die groep zelf kinderen heeft die ze kunnen indoctrineren ("Het westen is verderfelijk kindje, later als jij gaat trouwen met een meisje/jongen uit ons mooie Moslimland zul je dat wel begrijpen").
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Onder jongeren is de steun nog groter: liefst 37 procent van de Marokkanen tussen 15 en 24 jaar zou op de AEL stemmen als dat kon.
http://www.parool.nl/1044597654614.html
quote:Mhaw, dat was op zich wel bekend bij mij, alleen negatief nieuws blijft bij veel mensen hangen.
Op vrijdag 12 september 2003 14:45 schreef calvobbes het volgende:[..]
Staan trouwens wel grappige dingen tussen!
[..]ook over de jongeren die feest zouden hebben gevierd in Ede:
[..]En politie provoceren is iets doodnormaals in Nederland! Dus goed geintegreerd die jongeren
Ook de ophef rond de kalender was fout:
[..]Leuke link Tikorev!
Wingdings-broodje-aap was wel grappig.
quote:Hou wel even in het achterhoofd dat het een site van de NOS is...
Op vrijdag 12 september 2003 14:45 schreef calvobbes het volgende:[..]
Staan trouwens wel grappige dingen tussen!
quote:En die oplossing voor welk probleem is?
Op vrijdag 12 september 2003 14:46 schreef Spotmatic het volgende:Wanneer wordt er dan eens een keer echt iets gedaan aan wat er in die leeftijdsgroep gebeurt? Dus niet de zaak doodlullen, maar echt eens aan een oplossing werken.
quote:Je haalt me de woorden uit mijn mond...
Op vrijdag 12 september 2003 14:45 schreef calvobbes het volgende:Leuke link Tikorev!
Maarruh... er staat nog een puntje open...
quote:Hoezo de boel bewust verdraaien.
Onder jongeren is de steun nog groter: liefst 37 procent van de Marokkanen tussen 15 en 24 jaar zou op de AEL stemmen als dat kon.http://www.parool.nl/1044597654614.html
quote:Dat was trouwens op het moment dat de AEL nog hot was en niet zo uitgesproken over Islam. Toen de leiding met 'moeten' en andere verplichtingen kwam liepen de leden bij bosjes weg.
Op vrijdag 12 september 2003 13:38 schreef Tikorev het volgende:Uit een peiling van NIPO bleek dat 37% van de moslims op de AEL zouden stemmen als het kon. 37% keren zich dus af van de Nederlandse samenleving en zijn voior de invoering van de sharia in Nederland.
quote:Maar natuurlijk...
Op vrijdag 12 september 2003 14:47 schreef Tikorev het volgende:[..]
Hou wel even in het achterhoofd dat het een site van de NOS is...
Het zou om te lachen zijn als het niet zo sip was...
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 12-09-2003 14:49]
quote:
Dit slaat werkelijk ALLES! ![]()
Heb je al een kloon waarmee je kan doorposten zonder blaam?
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:47 schreef Tikorev het volgende:Hou wel even in het achterhoofd dat het een site van de NOS is...
Ah. Net gebruikte je het als een goede bron, en nu is de NOS ineens discutabel
quote:Achja, tuurlijk...
Blaat, blaat, geen onderbouwing, selectief quoten en bronnen gebruiken....
Je discussieert nog slechter dan SCH.
![]()
Ik ga wat anders doen.
quote:Psst, je weet het toch? NOS = Linkse Kerk Propaganda-machine..
Op vrijdag 12 september 2003 14:49 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ah. Net gebruikte je het als een goede bron, en nu is de NOS ineens discutabel
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:47 schreef Tikorev het volgende:Hou wel even in het achterhoofd dat het een site van de NOS is...
Je wordt echt voorspelbaar nu hoor ![]()
Al je beweringen zijn inmiddels ontkracht, what's next?
Moskeeen hebben we nog niet gehad en het massale ronselen van terroristen voor de Jihad in Nederland ook nog niet, ga je gang
quote:Welke beweringen?
Op vrijdag 12 september 2003 14:51 schreef robh het volgende:[..]
Al je beweringen zijn inmiddels ontkracht, what's next?
quote:Het probleem is: moslim-jongeren die zichzelf en anderen kapot helpen door de tegenstelling van het moeten leven als Moslim in een westers land, terwijl dat botst met alles wat hen is geleerd.
Op vrijdag 12 september 2003 14:48 schreef calvobbes het volgende:[..]
En die oplossing voor welk probleem is?
De oplossing is: <vul zelf maar in>. Ik denk niet de wijsheid in pacht te hebben.
quote:Je vergeet 'Hap Hap'.
Op vrijdag 12 september 2003 14:51 schreef Tikorev het volgende:
Ik zeg gewoon dat je even in het achterhoofd moet houden dat het een site van de NOS is...
V.
quote:Dit gaat tever Kozzmic, ik hoop dat je jezelf een note geeft.
Op vrijdag 12 september 2003 14:50 schreef Kozzmic het volgende:Je discussieert nog slechter dan SCH. [afbeelding]
quote:Dat jij via een natuurlijk weg verwekt bent ipv op het KI station
Op vrijdag 12 september 2003 14:52 schreef Tikorev het volgende:Welke beweringen?
quote:Jajaja moderator. Leer jij je nu maar eerst eens gedragen met als dat gescheld en beledig...
Op vrijdag 12 september 2003 14:54 schreef robh het volgende:[..]
Dat jij via een natuurlijk weg verwekt bent ipv op het KI station
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:12 schreef Tikorev het volgende:[..]
Keurde tweederde de aanslagen in de VS ook niet goed?
quote:Neuh, dat vind ik wat kinderachtig
Op vrijdag 12 september 2003 14:52 schreef Verbal het volgende:[..]
Je vergeet 'Hap Hap'.
quote:O, dàt vind je kinderachtig.
Op vrijdag 12 september 2003 14:58 schreef Tikorev het volgende:[..]
Neuh, dat vind ik wat kinderachtig
Okee dan.
V.
Zoals het stukje al aangaf zijn wij een beetje naïef of zelfs blind aan het worden voor de gevaren van buitenaf. En net zoals er in de regering geweigerd wordt een discussie hierover te openen, wordt er hier ook op Fok er de ogen voor gesloten, want je mag er niet over praten. Dat is discriminatie of generalisatie. Meteen weer met het beschuldigende vingertje wijzen alsof we spoken zien en dat wij in de fout zijn, niet de moslimextremisten.
Gelijk berichtjes "En de ETA dan, en de IRA dan" alsof het goede vergelijkingsmateriaal zou zijn.
Zo te zien moet er echt eens iets ernstig gebeuren in Europa voordat we over dit taboe onderwerp mogen praten. En reken er maar op dat dat gaat gebeuren als we dit door laten sudderen. Die extremisten zullen echt niet stoppen na wat er 2 jaar geleden is gebeurd. Sterker nog, ze kondigen zelfs nieuwe aanslagen aan en hebben dat ook al meerdere malen laten zien. (bijv. in Indonesië)
En als ik één man vertrouw dan is dat wel Rob de Wijk van Clingendael.
Ook de bekwame en intelligente minister Donner is niet op z'n achterhoofd gevallen.
quote:Och, boo hoo hoo
Op vrijdag 12 september 2003 14:57 schreef Tikorev het volgende:Jajaja moderator. Leer jij je nu maar eerst eens gedragen met als dat gescheld en beledig...
Op deze manier je punt maken vind ik persoonlijk heel erg walgelijk. Maar ga gerust door met feiten verzinnen en daaruit conclusies trekken. Je hebt wmb flink afgedaan zo.
quote:Feiten verzinnen nog wel.....
Op vrijdag 12 september 2003 15:03 schreef robh het volgende:[..]
Maar ga gerust door met feiten verzinnen
quote:Ok, ok, niet verzinnen. Kopieeren van een pagina met broodje aap verhalen.
Op vrijdag 12 september 2003 15:08 schreef Tikorev het volgende:Feiten verzinnen nog wel.....
Ik had je niet zo hoog in moeten schatten.
quote:Dat was geen bewering en ook geen feit, maar een vraag omdat ik mij zoiets herinnerde van twee jaar terug
Op vrijdag 12 september 2003 15:11 schreef robh het volgende:[..]
Ok, ok, niet verzinnen. Kopieeren van een pagina met broodje aap verhalen.
quote:Waarom denk je dat ik die link met broodje aap verhalen postte?
Op vrijdag 12 september 2003 14:12 schreef Tikorev het volgende:[..]
Keurde tweederde de aanslagen in de VS ook niet goed?
quote:Omdat je een beetje dom bent?
Op vrijdag 12 september 2003 15:16 schreef Tikorev het volgende:Waarom denk je dat ik die link met broodje aap verhalen postte?
quote:Dat zullen we nog wel eens zien Bart...
Op vrijdag 12 september 2003 15:36 schreef calvobbes het volgende:[..]
Omdat je een beetje dom bent?
quote:Ik vond je toch altijd redelijk overkomen maar moet ik serieus op deze onzin ingaan? Jij wil 3 eeuwen overbruggen? Dus ik kan makkelijk zeggen dat Duitsland een nazi-staat is? Dat Japan een fascistische dictatuur is?
Op vrijdag 12 september 2003 14:31 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Leg dan eens even uit waar "de onderdrukkende cultuur van de roofstaten waar de Nederlandse moslims vandaan komen" op slaat. Welke roofstaten?
En wandaden van Nederland 3 eeuwen geleden betekenen dat in feite de Nederlandse cultuur bene historisch gezien gestoeld is op een roofstaat. Dus waarom zouden mensen die afkomstig zijn uit een andere roofstaat niet in de Nederlandse cultuur passen?
Wat een onzin zeg. Gelijk maar beginnen met de slavernij in de VS erbij halen? Hebben ze in SA ook, dus SA passen in de VS?
quote:Geen tweederde in ieder geval.
Op vrijdag 12 september 2003 14:21 schreef Tikorev het volgende:[..]
Gedraag je eens even. Dat is na de aanslagen van 11 september onderzocht en is ruimschoots in de media geweest. Ga eerst maar eens zoeken op google of hier op fok. Als je het echt niet kan vinden zal ik het nog wel eens opzoeken.
quote:
Enquête: 10 procent moslims achter aanslagenHILVERSUM (ANP) - Ongeveer 10 procent van de Nederlandse moslims keurt de aanslagen in de VS goed. Bijna driekwart van de moslims keurt de terreurdaden af. Dat blijkt uit een enquîte van Intomart in opdracht van het tv-programma Netwerk.
Van de moslims die de aanslag goedkeuren, is 26 procent van Marokkaanse afkomst. Turkse en Surinaamse moslims zijn het duidelijk veel minder eens met de aanslagen: 3 procent van hen steunt de aanslagen.
Intomart ondervroeg vierhonderd moslims in de vier grote steden en Tilburg en Eindhoven. De meerderheid (73 procent) van de ondervraagden vindt dat Nederland geen steun moet verlenen aan de Amerikaanse inzet tegen de terroristen.
Heilige oorlog
Een grote meerderheid van de ondervraagden ziet niets in een heilige oorlog (jihad) tegen de VS. Gevraagd naar de steun voor een jihad zegt 11 procent zo'n oorlog te steunen. Bijna driekwart voelt niets voor zo'n oorlog. Van de Marokkanen steunt 21 procent een jihad.
quote:Dat was al bekend in dit topic.
Op vrijdag 12 september 2003 17:02 schreef schatje het volgende:[..]
Geen tweederde in ieder geval.
[..]
Vanaf deze post wordt het je duidelijk.
quote:Voor de zekerhied, dringt het misschien wel door.
Op vrijdag 12 september 2003 17:05 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat was al bekend in dit topic.
Vanaf deze post wordt het je duidelijk.
.
quote:Maar leg dan eens uit wat bedoeld wordt met "de onderdrukkende cultuur van de roofstaten waar de Nederlandse moslims vandaan komen". Aan welke staten moet ik denken? Marokko? Turkije? Zijn of waren dat roofstaten?
Op vrijdag 12 september 2003 16:17 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ik vond je toch altijd redelijk overkomen maar moet ik serieus op deze onzin ingaan? Jij wil 3 eeuwen overbruggen? Dus ik kan makkelijk zeggen dat Duitsland een nazi-staat is? Dat Japan een fascistische dictatuur is?
Wat een onzin zeg. Gelijk maar beginnen met de slavernij in de VS erbij halen? Hebben ze in SA ook, dus SA passen in de VS?
quote:Misschien zou je het de schrijver van het artikel eens moeten vragen.
Op vrijdag 12 september 2003 17:16 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Maar leg dan eens uit wat bedoeld wordt met "de onderdrukkende cultuur van de roofstaten waar de Nederlandse moslims vandaan komen". Aan welke staten moet ik denken? Marokko? Turkije? Zijn of waren dat roofstaten?
quote:Jeukaanmenaat reageert toch op mijn post?
Op vrijdag 12 september 2003 17:18 schreef Redux het volgende:[..]
Misschien zou je het de schrijver van het artikel eens moeten vragen.
quote:Je vraagt het aan een ieder die het anders ziet dan jij geloof ik.
Op vrijdag 12 september 2003 17:20 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Jeukaanmenaat reageert toch op mijn post?
quote:Joh, ga nu gewoon eens in op de discussie i.p.v. dit soort woordspelletjes.
Op vrijdag 12 september 2003 17:21 schreef Redux het volgende:[..]
Je vraagt het aan een ieder die het anders ziet dan jij geloof ik.
Ik post...
quote:Vervolgens komt Jeuk aan met...
Op vrijdag 12 september 2003 13:27 schreef Kozzmic het volgende:
Deze is trouwens wel grappig... "is niet ondenkbaar dat de onderdrukkende cultuur van de roofstaten waar de Nederlandse moslims vandaan komen, tot in Nederland doorwerkt".Waar heeft Nederland ook al weer zijn Gouden Eeuw aan te danken?
quote:Dan zal hij dus ook wel weten in hoeverre de staten waar Nederlandse moslims vandaan komen nu roofstaten zijn. Of waar ik de huidige situatie bagataliseer.
Op vrijdag 12 september 2003 13:40 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ah fantastisch. Feiten van meer dan 300 jaar geleden worden erbij gepakt om de huidige situatie te bagataliseren.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-09-2003 17:26]
quote:Vertel jij dan eens wat je van de bewoording 'roofstaten' vindt ipv je punt duidelijk maken via een vraagstelling.
Op vrijdag 12 september 2003 17:25 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Joh, ga nu gewoon eens in op de discussie i.p.v. dit soort woordspelletjes.
Ik post...
[..]Vervolgens komt Jeuk aan met...
[..]Dan zal hij dus ook wel weten in hoeverre de staten waar Nederlandse moslims vandaan komen nu roofstaten zijn.
quote:De manier die Kozzmic gebruikt kan wel helpen om verheldering te krijgen.
Op vrijdag 12 september 2003 17:26 schreef Redux het volgende:[..]
Vertel jij dan eens wat je van de bewoording 'roofstaten' vindt ipv je punt duidelijk maken via een vraagstelling.
Ik had eigenlijk een discussie in de volgende trant verwacht:
"Nederland is nu geen roofstaat meer"
- "Marokko en Turkije wel?"
"..."
quote:Waarom vraag je dat aan mij terwijl ik dat helemaal niet geschreven heb?
Op vrijdag 12 september 2003 17:16 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Maar leg dan eens uit wat bedoeld wordt met "de onderdrukkende cultuur van de roofstaten waar de Nederlandse moslims vandaan komen". Aan welke staten moet ik denken? Marokko? Turkije? Zijn of waren dat roofstaten?
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 17:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Waarom vraag je dat aan mij terwijl ik dat helemaal niet geschreven heb?
quote:Wat zit je nou irritant te zwaaien joh?
Op vrijdag 12 september 2003 17:32 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nogmaals: waarom vraag jij aan MIJ welke staten roofstaten zijn terwijl ik dat helemaal niet geschreven heb?
Jij komt aan met een uit het niets gehaald non-argument ja NL was 3 eeuwen geleden een gemene roofstaat hoor wat nergens ook maar iets mee te maken hebt.
Ga lekker de schrijver van het artikel vragen wat hij ermee bedoelt.
quote:Lees "is niet ondenkbaar dat de onderdrukkende cultuur van de roofstaten waar de Nederlandse moslims vandaan komen, tot in Nederland doorwerkt". Voor mij is het ten eerste de vraag in hoeverre de landen waar Nederlandse moslims vandaan komen roofstaten zijn. Ten tweede vraag ik me af hoe je kunt stellen dat dit in Nederland doorwerkt, aangezien met feiten te onderbouwen is dat de Nederlandse cultuur zelf de achtergrond van een roofstaat heeft.
Op vrijdag 12 september 2003 17:26 schreef Redux het volgende:[..]
Vertel jij dan eens wat je van de bewoording 'roofstaten' vindt ipv je punt duidelijk maken via een vraagstelling.
Duidelijk? Zal wel niet.
quote:Nee, want het slaat als een tang op een varken.
Op vrijdag 12 september 2003 17:36 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Lees "is niet ondenkbaar dat de onderdrukkende cultuur van de roofstaten waar de Nederlandse moslims vandaan komen, tot in Nederland doorwerkt". Voor mij is het ten eerste de vraag in hoeverre de landen waar Nederlandse moslims vandaan komen roofstaten zijn. Ten tweede vraag ik me af hoe je kunt stellen dat dit in Nederland doorwerkt, aangezien met feiten te onderbouwen is dat de Nederlandse cultuur zelf de achtergrond van een roofstaat heeft.
Duidelijk? Zal wel niet.
Maar goed hoor. 300 jaar geleden was NL een roofstaat, dus daar zijn we nu immers op gebaseerd. 60 jaar geleden was Duitsland een Nazi-staat, dus daar zijn ze op gebaseerd. 2000 jaar geleden was Italie een wereldmacht, dus daar zijn ze op gebaseerd.
Duidelijk? Nee natuurlijk niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |