quote:Ik heb ook geen stille tocht van Nederlanders gezien. Zijn wij dan ook een gevaar?
Op vrijdag 12 september 2003 14:17 schreef SadKingBilly het volgende:Weinig van gemerkt, jij wel?
quote:Nogmaals:
Op vrijdag 12 september 2003 14:05 schreef Verbal het volgende:[..]
Dat zegt hij niet.
Maar als je het erover wilt hebben: ondanks het uiterst verwerpelijke van de gruwelijke daad kon de houding van Amerika tegenover de rest van de wereld bijna niet anders dan resulteren in een gruweldaad.
V.
Je zegt dat de houding van US tegenover 'de rest van de wereld' bijna niet anders kon resulteren dan in een gruweldaad.
Dus omdat de US zich zo opstelde, is een gruweldaad als de 9-11 aanslagen het enige gevolg? Leg me dat eens uit. Want zoals ik je nu lees, lijkt het alsof jij vindt dat die aanslagen een logisch (en daarmee bijna een goedgekeurd) gevolg zijn op de houding van de US.
--edit
En daarmee zeg je dus dat je niet raar moet opkijken als de opstelling van nederlanders tegen de moslims in het algemeen resulteert in geweld.
[Dit bericht is gewijzigd door Redux op 12-09-2003 14:21]
quote:Gedraag je eens even. Dat is na de aanslagen van 11 september onderzocht en is ruimschoots in de media geweest. Ga eerst maar eens zoeken op google of hier op fok. Als je het echt niet kan vinden zal ik het nog wel eens opzoeken.
Op vrijdag 12 september 2003 14:15 schreef Sidekick het volgende:[..]
Godverdomme dikke klootzak, kom eens met een bron, vuile eikel!!
quote:Stel dat er iets gebeurt, en de ogen van de politiek gaan op, wat dán?
Op vrijdag 12 september 2003 14:17 schreef SadKingBilly het volgende:Ik hoop alleen, wat wanneer er inderdáád aanslagen komen, die ook gericht zijn tegen politiek Nederland of het koningshuis. De eerste omdat dan de politiek in één keer de ogen geopend worden, de tweede omdat het koningshuis een farçe en een aanfluiting voor ons land is.
Wát moet er gebeuren? Je roept maar wat hè.
quote:En dan gewoon de post waarin ik aantoon dat je de boel bewust verdraait negeren. Sicko.
Op vrijdag 12 september 2003 14:21 schreef Tikorev het volgende:[..]
Gedraag je eens even. Dat is na de aanslagen van 11 september onderzocht en is ruimschoots in de media geweest. Ga eerst maar eens zoeken op google of hier op fok. Als je het echt niet kan vinden zal ik het nog wel eens opzoeken.
quote:Jij roept hier wat, en wij moeten de bron maar opzoeken
Op vrijdag 12 september 2003 14:21 schreef Tikorev het volgende:Als je het echt niet kan vinden zal ik het nog wel eens opzoeken.
Als het echt zo makkelijk te vinden is, waarom plaats je het hier dan niet gewoon?
quote:Je vraagt om een bron terwijl je die zelf gewoon wel hebt. Hoezo moeilijk doen
Op vrijdag 12 september 2003 14:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
En dan gewoon de post waarin ik aantoon dat je de boel bewust verdraait negeren.
quote:Het is helemaal niet zo makkelijk om te vinden omdat het toendertijd ruimschoots op televisie is geweest. Maar goed, ik zal het proberen te vinden op internet.
Op vrijdag 12 september 2003 14:23 schreef calvobbes het volgende:[..]
Als het echt zo makkelijk te vinden is, waarom plaats je het hier dan niet gewoon?
quote:Jij verdraaid heel veel dingen:
Op vrijdag 12 september 2003 14:21 schreef Tikorev het volgende:[..]
Gedraag je eens even. Dat is na de aanslagen van 11 september onderzocht en is ruimschoots in de media geweest. Ga eerst maar eens zoeken op google of hier op fok. Als je het echt niet kan vinden zal ik het nog wel eens opzoeken.
Moslims die aanslag goedkeuren uitzetten?
quote:Doelde je hier op? Je weet dat dit totaal anders is dan je bedoeld?
In een NIPO-enquete in opdracht van de volkskrant vindt ruim 60% van de ondervraagden, dat de moslims die de aanslagen in de VS goedkeuren, het land moeten worden uitgezet.
quote:Nee, en ik kan lezen.
Op vrijdag 12 september 2003 13:46 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Leer le-zen. Of verdraai je de woorden van een ander bewust?
quote:Als jij er niet mee komt dan ga ik zelf zoeken.
Op vrijdag 12 september 2003 14:25 schreef Tikorev het volgende:[..]
Je vraagt om een bron terwijl je die zelf gewoon wel hebt. Hoezo moeilijk doen
quote:Hoezo de boel bewust verdraaien.
Onder jongeren is de steun nog groter: liefst 37 procent van de Marokkanen tussen 15 en 24 jaar zou op de AEL stemmen als dat kon.http://www.parool.nl/1044597654614.html
quote:Dat was trouwens op het moment dat de AEL nog hot was en niet zo uitgesproken over Islam. Toen de leiding met 'moeten' en andere verplichtingen kwam liepen de leden bij bosjes weg.
Op vrijdag 12 september 2003 13:38 schreef Tikorev het volgende:Uit een peiling van NIPO bleek dat 37% van de moslims op de AEL zouden stemmen als het kon. 37% keren zich dus af van de Nederlandse samenleving en zijn voior de invoering van de sharia in Nederland.
Bovendien is het zeker waar dat alle discussies in de doofpot worden gegooid. Daar erger ik me nu echt al tijden aan, als er iets begonnen is wordt het nooit afgemaakt. Heel jammer allemaal.
Ik denk dat het niet lang meer goed gaat en de bom uiteindelijk een keer zal ontploffen.
quote:Nee, die bedoel ik niet. Dit was volgens mij een onderzoek na het onderzoek dat de aanslagen van 11 september grote steun kergen van Nederlandse moslims.
Op vrijdag 12 september 2003 14:26 schreef Sidekick het volgende:[..]
Doelde je hier op? Je weet dat dit totaal anders is dan je bedoeld?
quote:*hele*
Op vrijdag 12 september 2003 14:20 schreef Redux het volgende:Leg me dat eens uit. Want zoals ik je nu lees, lijkt het alsof jij vindt dat die aanslagen een logisch (en daarmee bijna een goedgekeurd) gevolg zijn op de houding van de US.
Dingen kunnen een 'logisch' gevolg van iets zijn, zonder dat je het ermee eens bent.
Om *nogmaals* mijn metafoor aan te houden:
Als ik concludeer dat als iemand wekelijks twee keer bezopen in een auto stapt de kans behoorlijk groot is dat hij iemand gaat doodrijden ben ik het NIET automatisch eens met zijn beslissing om bezopen in een auto te stappen OF met het feit dat hij iemand doodrijdt.
Nu even transponeren naar 11/9/01
Als ik concludeer dat de ronduit arrogante, econcentristische houding van een groot land als Amerika wereldwijd kwaad bloed heeft gezet en dat dat heeft geresulteerd in de aanslag van 9/11, wil dat dus niet zeggen dat ik die aanslag op enigerlei wijze goedkeur. Ik verwerp die insinuatie ten scherpste.
quote:Ik stel voor dat jij een cursus conclusies trekken gaat volgen.
En daarmee zeg je dus dat je niet raar moet opkijken als de opstelling van nederlanders tegen de moslims in het algemeen resulteert in geweld.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 12-09-2003 14:33]
quote:Leg dan eens even uit waar "de onderdrukkende cultuur van de roofstaten waar de Nederlandse moslims vandaan komen" op slaat. Welke roofstaten?
Op vrijdag 12 september 2003 14:26 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nee, en ik kan lezen.
Maar ik zie werkelijk niet in wat wandaden van Nederland 3 eeuwen geleden te maken hebben met de wereldsituatie nu.
En wandaden van Nederland 3 eeuwen geleden betekenen dat in feite de Nederlandse cultuur bene historisch gezien gestoeld is op een roofstaat. Dus waarom zouden mensen die afkomstig zijn uit een andere roofstaat niet in de Nederlandse cultuur passen?
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-09-2003 14:32]
quote:Ik mis alleen een echt motief.
Op vrijdag 12 september 2003 14:27 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik denk dat het niet lang meer goed gaat en de bom uiteindelijk een keer zal ontploffen.
In Amerika moesten 2792 mensen het leven laten omdat Amerika zich actief bemoeit met zaken die ze niets aangaan. Wat heeft Nederland gedaan om de woede van extremisten over zicht uit te roepen?
quote:Ik kan me heel goed voorstellen dat diezelfde extrimisten de opvatting hebben dat nederland de US gesteund heeft, en dus automatisch 'vijand' voor die extremisten is.
Op vrijdag 12 september 2003 14:31 schreef thoth het volgende:[..]
Ik mis alleen een echt motief.
In Amerika moesten 2792 mensen het leven laten omdat Amerika zich actief bemoeit met zaken die ze niets aangaan. Wat heeft Nederland gedaan om de woede van extremisten over zicht uit te roepen?
quote:In het vuur van de emoties die direct na de ramp oplaaien houdt het weekblad Contrast een enquête onder moslims, waaruit zou blijken dat tweederde van hen begrip heeft voor de aanslagen en ze dus zou goedkeuren. Premier Kok en minister Van Boxtel zijn verontrust. In een latere enquête onder Nederlanders in het algemeen geeft tweederde aan dat moslims met dergelijke opvattingen het land uitgezet moeten worden.
Op vrijdag 12 september 2003 14:26 schreef Sidekick het volgende:[..]
Doelde je hier op? Je weet dat dit totaal anders is dan je bedoeld?
http://www.omroep.nl/nos/specials/vs_ramp/11_september/broodje_aap.html
quote:Ik kan me voorstellen dat "de terroristen" het dan nog behoorlijk druk zouden gaan krijgen want er zijn nogal wat landen die de oorlog tegen terrorisme "steunen".
Op vrijdag 12 september 2003 14:34 schreef Redux het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat diezelfde extrimisten de opvatting hebben dat nederland de US gesteund heeft, en dus automatisch 'vijand' voor die extremisten is.
Maar volgens mij is dat niet voldoende om Nederland tot doelwit te bombarderen.
Geen ruime meerderheid dus.
Je zuigt werkelijk alles uit je duim Tikorev.
quote:En vervolgens...
Op vrijdag 12 september 2003 14:36 schreef Tikorev het volgende:[..]
In het vuur van de emoties die direct na de ramp oplaaien houdt het weekblad Contrast een enquête onder moslims, waaruit zou blijken dat tweederde van hen begrip heeft voor de aanslagen en ze dus zou goedkeuren. Premier Kok en minister Van Boxtel zijn verontrust. In een latere enquête onder Nederlanders in het algemeen geeft tweederde aan dat moslims met dergelijke opvattingen het land uitgezet moeten worden.
Maar aan de deugdelijkheid van de eerste enquête wordt serieus getwijfeld. De steekproef blijkt niet representatief. Professor Leemhuis, hoofddocent Arabische Talen en Islam, zegt op Nosnieuws.nl over de enquête: "Onzin natuurlijk. Die uitkomst is het gevolg van het feit dat de meeste allochtonen, net als veel Nederlanders, het verschil tussen 'begrip tonen voor' en 'begrijpen' niet kennen. Uit dezelfde enquête kwam naar voren dat 67 procent de aanslagen veroordeelt. Dat strookt natuurlijk niet met elkaar. Uiterst schadelijk voor de beeldvorming allemaal."
Een latere enquête onder Nederlandse moslims geeft een heel ander beeld. Ongeveer tien procent keurt de aanslagen goed, vijfenzeventig procent keurt ze af.
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:21 schreef robh het volgende:
Stel dat er iets gebeurt, en de ogen van de politiek gaan op, wat dán?Wát moet er gebeuren? Je roept maar wat hè.
Allochtonen verplicht laten inburgeren. Dus ook aannemen van ONZE normen en waarden (eventueel met behoud van geloof, indien niet in conflict met bovenstaande). Bij weigering > retour thuisland. Oók voor oudkomers, bij slechte resultaten of weigering / niet op komen dagen > retour thuisland.
Bij import(huwelijk) verplichten om Nederlands te spreken vóór het importeren, anders > retour thuisland. Bij importeren verplicht kennis laten nemen van wetten, normen en waarden zoals die hier gelden. Bij overtreden van deze regels > retour thuisland.
Naturalisatie wet aanpassen, geen "generaal pardon" meer voor mensen die te lang moeten wachten op asielprocedure, asielzoekers uitzetten zodra mogelijk, niet de mogelijkheid geven tot naturalisatie. Problemen in thuisland opgelost ? terug.
Bij herhaald gebruik van geweld / overtreden van de wet > retour thuisland Zonder mogelijkheid tot terugkeer naar Nederland. Bij illegaal verblijf in Nederland onmiddelijke uitzetting, desnoods onder verdoving / geboeid bij dreigende agressie.
Verplichting om in het openbaar en tegen de kinderen (merendeels) Nederlands te spreken, om zodanig ervoor te zorgen dat kinderen geen taal- en dus leer- achterstand oplopen. Dit is de verantwoordelijkheid van de ouders. Bij niet nakomen > volledig gezin retour thuisland.
Gebedshuizen alleen behouden indien gematigd, anders de sloophamer erop. Controle op preken en banden met verboden organisaties. Controle op gedragingen leiders en leden, bij overtredingen wet onmiddelijke sluiting en sloop gebedshuis.
Het is nog maar een beginnetje, en links Nederland zal er wel massaal over vallen, maar een goed begin is het halve werk moet je maar denken. Als ik me in Marokko gedraag zoals ik dat gewend ben word dat niet getolereerd, waarom zou dat hier andersom dan wél moeten?!
quote:Die 4 potentiele doelen beschreven in het artikel klinken niet gek, lijkt me.
Op vrijdag 12 september 2003 14:37 schreef thoth het volgende:[..]
Ik kan me voorstellen dat "de terroristen" het dan nog behoorlijk druk zouden gaan krijgen want er zijn nogal wat landen die de oorlog tegen terrorisme "steunen".
Maar volgens mij is dat niet voldoende om Nederland tot doelwit te bombarderen.
quote:Kijk eens goed naar de URL > BROODJE AAP!!
Op vrijdag 12 september 2003 14:36 schreef Tikorev het volgende:[..]
In het vuur van de emoties die direct na de ramp oplaaien houdt het weekblad Contrast een enquête onder moslims, waaruit zou blijken dat tweederde van hen begrip heeft voor de aanslagen en ze dus zou goedkeuren. Premier Kok en minister Van Boxtel zijn verontrust. In een latere enquête onder Nederlanders in het algemeen geeft tweederde aan dat moslims met dergelijke opvattingen het land uitgezet moeten worden.
in dat bericht staat ook:
quote:
Een latere enquête onder Nederlandse moslims geeft een heel ander beeld. Ongeveer tien procent keurt de aanslagen goed, vijfenzeventig procent keurt ze af.
Dat bericht is een verzameling onzinverhalen rondom 11/9
quote:Heb je de pagina wel gelezen? Broodje Aap verhalen over 9/11.
Op vrijdag 12 september 2003 14:36 schreef Tikorev het volgende:In het vuur van de emoties die direct na de ramp oplaaien houdt het weekblad Contrast een enquête onder moslims, waaruit zou blijken dat tweederde van hen begrip heeft voor de aanslagen en ze dus zou goedkeuren. Premier Kok en minister Van Boxtel zijn verontrust. In een latere enquête onder Nederlanders in het algemeen geeft tweederde aan dat moslims met dergelijke opvattingen het land uitgezet moeten worden.
quote:
In het vuur van de emoties die direct na de ramp oplaaien houdt het weekblad Contrast een enquête onder moslims, waaruit zou blijken dat tweederde van hen begrip heeft voor de aanslagen en ze dus zou goedkeuren. Premier Kok en minister Van Boxtel zijn verontrust. In een latere enquête onder Nederlanders in het algemeen geeft tweederde aan dat moslims met dergelijke opvattingen het land uitgezet moeten worden.Maar aan de deugdelijkheid van de eerste enquête wordt serieus getwijfeld. De steekproef blijkt niet representatief. Professor Leemhuis, hoofddocent Arabische Talen en Islam, zegt op Nosnieuws.nl over de enquête: "Onzin natuurlijk. Die uitkomst is het gevolg van het feit dat de meeste allochtonen, net als veel Nederlanders, het verschil tussen 'begrip tonen voor' en 'begrijpen' niet kennen. Uit dezelfde enquête kwam naar voren dat 67 procent de aanslagen veroordeelt. Dat strookt natuurlijk niet met elkaar. Uiterst schadelijk voor de beeldvorming allemaal."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |