Opeens zag je de bodem?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Fuck die hele Harry, tis maar een sprookje mensen.
Moslims, die zouden dood moeten gaan.
Dat noemt mij een extremist.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Fuck die hele Harry, tis maar een sprookje mensen.
Moslims, die zouden dood moeten gaan.
Ik ben mild.quote:
Van binnen ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:53 schreef Elseetje het volgende:
Gebakken? Gekruid? Van binnen?
De vega-ex natuurlijk.quote:
Door op te zouten uiteraard.quote:
Hee, ik ben geen biefstuk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 02:02 schreef Elseetje het volgende:
Niet te veel zout hoop ik, dat komt je 'mildheid' niet ten goede
Hmmm... je bent geen vega... +1 LC.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 02:13 schreef Elseetje het volgende:
Niet eens? Geen lekker sappig, mals biefstukje?
Jammer, dan ga ik maar slapen
Hier heb ik het volledige verhaal uit Trouw.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef Aoristus het volgende:
Nederland zou mogelijk leger moeten inzetten tegen moslimgemeenschap
Saturday 26 May 2007
(Novopress) - Oorlogen veranderen, stelt militair historicus Martin van Creveld. Geen machtige staten bestrijden elkaar, maar staten en terroristen. En die worden alleen verslagen door wreed optreden.
De van oorsprong Nederlandse militair historicus Martin van Creveld presenteerde deze week zijn nieuwe boek ’De evolutie van de oorlog’. In zijn voorwoord waarschuwde Van Creveld voor de nabije toekomst van Nederland, waarin een hij een inzetten van het leger tegen ‘problemen van etnische aard’ als onvermijdelijk acht.
[afbeelding]
„We weten dat het gevaar loert. Als de islamitische minderheid op twintig procent komt, dan is dat het omslagpunt. Dan zijn ernstige problemen te verwachten: terreur, guerrilla, stadsguerrilla. Geloof en criminaliteit kunnen een explosieve combinatie vormen. Tripoli (het geweld in Libanon deze week tussen de Palestijnse splintergroep Fatah Islam en het Libanese leger) begon ook met een bankoverval.”
Van Creveld stelt daarmee dat de moslimgemeenschap in Nederland mogelijk zo groot zou kunnen worden dat geweld onvermijdelijk zal zijn. Met een moslimgemeenschap die tien procent van de totale Nederlandse bevolking uitmaakt, lijkt het gevaar nog ver weg, erkent hij. „Maar het zou na 11 september 2001 niet verstandig zijn te denken dat het hier niet kan gebeuren.”
Jij gaat ook dood hoor.quote:
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 07:57 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Hier heb ik het volledige verhaal uit Trouw.
Keihard aanpakken spaart levens/laat die bruine jongens toch zelf hun conflicten uitvechten.
Bron http://www.trouw.nl/dever(...)vallen_spaart_levens
quote:„Ik heb de vrijheid van de academicus die met pensioen gaat”, reageert hij schouderophalend op de vraag of dat niet een al te boude stelling is.
Hij schijnt er wat vanaf te wetenquote:Geloof en criminaliteit kunnen een explosieve combinatie vormen. Tripoli (het geweld in Libanon deze week tussen de Palestijnse splintergroep Fatah Islam en het Libanese leger – red.) begon ook met een bankoverval.”
Het is interessant om de reacties onder het stuk te lezen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hij schijnt er wat vanaf te weten
Een soort Stalin zoals destijds in Irak werkt ook alleen maar in dat soort gebieden. Ik denk niet dat Creveld een Nederlandse Stalin aanbeveelt. Hij legt de limbolat op 20% en dan..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:14 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Het is interessant om de reacties onder het stuk te lezen.
Wat mij niet geheel duidelijk wordt, is, welke aanpak verkiest van Creveld nu? Die van Syriė? Omdat dit op de lange duur slachtoffers bespaart?
Een mooi voorbeeld is ook Tito in voormalig Joegoeslaviė.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Een soort Stalin zoals destijds in Irak werkt ook alleen maar in dat soort gebieden. Ik denk niet dat Creveld een Nederlandse Stalin aanbeveelt. Hij legt de limbolat op 20% en dan..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |