Ik heb nog een post toegevoegd aan het vorige topic, met een linkje naar dit topicquote:Op donderdag 19 juli 2007 10:24 schreef Cybersijp het volgende:
fipo
Met dank aan hamkaastosti is de laatste post van het vorige topic niet met link naar het nieuwe topic...
Vandaar even hier de eerste , en zal vanavond de startpost aankleden met plaatjes etc etc, nu ff eentje alvast van de bestrating voor de deur die klaar is (!)
Ach fout gaan is ook zo'n modewoord..... Het liep niet helemaal volgens plan dekte de lading beter:) Maar mannen hebben het keurig opgelost en in echt geen tijd. Gasten kwamen om 07:00 en om 08:00 toen ik de luikjes open deed was het al weer hersteld hoor.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:54 schreef OmeRob het volgende:
Nou Sijb, ging het bijna fout met de bestrating! Gelukkig liep het met een sisser af. Tenslotte moet de bestrating rond de Casa de ''Finishing in touch'' worden niet waar? Ik vind je maar dapper en het resultaat is daar ook naar. Je mag trots zijn met wat je van de Casa gemaakt hebt. Ik ben benieuwd wat je moeder er als vorige bewoonster van vindt. Heeft ze het al gezien op dit niveau?
Bij mijn nieuwbouw gaat alles als dikke str......t. Gisteren kreeg ik gelukkig m'n schoon grond verklaring, dus die zorgen zijn voorbij. Na de bouwvak krijg ik hopelijk offerte van 6 bouwbedrijven waarvan 3 Duitse. Zal mij benieuwen of hun bieding een beetje overeenstemd met de opgave van de architekt. Als het veel duurder wordt gaat het feest helaas bniet door.
Succes verder en dat begin van het einde neem ik bij jou maar met een pak zout.![]()
met de boompjes gaat het bestquote:
Als ik a) klaar ben met mijn eigen huis(dus nooit) b) zie aquote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:12 schreef realbase het volgende:
Ziet er strak uit !
Wanneer kom je bij mij de tuin doen ?
Thx ! Ik vind de buxus an sich zelf al een mooi boompje, plus kan makkelijk in vorm gehouden / gemaakt worden(gesnoeid) ideaal dus als een soort van groene afscheiding tussen verschillende delen of bijv. naast een looppad.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:42 schreef Charisma het volgende:
dat ziet er netjes uit, hoe kwam je erbij busxussen te nemen? zijn die wel goed windbestending op texel ?
en moetwveel genooid worden om mooi in vorm te blijven![]()
He das leuk om te horen!! Dat als een Fokker! op Texel komt hij ff om zich heen kijkt om de casa te zoeken...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:23 schreef Unknown_Device het volgende:
Ik ben nog op texel geweest van de week. Fles stropertje gehaaldbij slijterij de Wit.
Waar woon je eigenlijk op Texel, ik heb nog rondgekeken in Den Burgh, maar daar heb ik je huis niet gezien.
sjongejongejonge, echte ambtenaren weer idd, dat hadden ze toch ook meteen bij het inleveren even kunnen bedenken en de spullen na kunnen tellenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:46 schreef Cybersijp het volgende:
Brief gekregen van de gemeente: ipv in drievoud moten dus alle tekeningen voor de bouw van de garage slechts in vijfvoud ( ! ) ingediend worden. Morgenochtend daar nog even twee sets kopietjes naar toe brengen. Verder zouden ze graag willen dat ik foto's erbij doe van de situatie zoals hij nu is,..... Laat ik nou net een cd rom vol met foto's erbij gedaan hebben.... Zucht ambtenaren
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:23 schreef Cybersijp het volgende:
Wie de hick-up ziet , mag het zeggen , ben benieuwd....
Nope is niet goed, je kan het overigens pas zien als je alledrie de fotos aandachtig bekeken hebt, iets met recht en scheef en zo (hint ....quote:Op donderdag 9 augustus 2007 04:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
OK ... even raden : bedoel je het ontbrekende hekje of de (nog) niet groene buis/hekwerk van de omheining ? OF ?
Mooie luchten boven Texel ! en daar kun jij niks aan doen. Smile.
Meestal doet men in zo'n geval als deze de buxus max 30 á 40 cm hoog houden dan kan je er altijd bij en kan je ook nog zien wat er binnen staat.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:06 schreef Charisma het volgende:
wat doe je in de middanvakken dan? stel dat de buxus 1.50 hoog wordt dan kan je daar niet meer binnen![]()
ooh vandaar, dacht dat die zo groot wordt dan sommige hekkenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:23 schreef BTKlus het volgende:
[..]
Meestal doet men in zo'n geval als deze de buxus max 30 á 40 cm hoog houden dan kan je er altijd bij en kan je ook nog zien wat er binnen staat.
Trouwens een buxus van 1,50 m1 zal je niet snel tegenkomen buxus groeit als haag heeeeel langzaam...
En, al wat nieuws onder de zon?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:02 schreef Cybersijp het volgende:
Afijn is gebeurd, heb bewijs van afgifte, met datum en wat het is wat ik afgeleverd heb. Anders mekkeren ze daar weer over......
Ziet er netjes uit, hopelijk slaan ze allemaal aan, en is over een jaar de haag mooi dichtgegroeid.quote:
nee Gerben nog niks nieuws onder de zon, zelfs nog geen formele brief dat nu wel alle stukken binnen zijn. Afdeling van de bouwvergunningen zit hier dik onderbemand te werken dus dat kan dus ook nog wel ff duren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:34 schreef Gurb het volgende:
[..]
En, al wat nieuws onder de zon?
[..]
Ziet er netjes uit, hopelijk slaan ze allemaal aan, en is over een jaar de haag mooi dichtgegroeid.
Als je grind/split gaat toepassen, moet je wel extra aandacht besteden met de buxus knippen, anders liggen alle blaadjes ertussen, en zie je dat het hele jaar liggen.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:59 schreef Cybersijp het volgende:
nee Gerben nog niks nieuws onder de zon, zelfs nog geen formele brief dat nu wel alle stukken binnen zijn. Afdeling van de bouwvergunningen zit hier dik onderbemand te werken dus dat kan dus ook nog wel ff duren.
Als je alleen maar buxus ermee moet knippen, moet je kijken voor een heggeschaar met een fijne tand, want buxus heeft maar hele kleine blaadjes, die je niet netjes kunt knippen met een heggeschaar die ook takken van 20 mm kan doorknippen.quote:Morgen eerst nog maar weer ff verder met uitzoeken van een heggenschaar(heb ik nog niet) , daar ben ik mezelf nu ff aan het op oriënteren.
Ik heb 1 buxus in mn achtertuin staanquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:23 schreef BTKlus het volgende:
[..]
Meestal doet men in zo'n geval als deze de buxus max 30 á 40 cm hoog houden dan kan je er altijd bij en kan je ook nog zien wat er binnen staat.
Trouwens een buxus van 1,50 m1 zal je niet snel tegenkomen buxus groeit als haag heeeeel langzaam...
vandaag niet echt veel gedaan, behalve met het gezin en 2 oppaskinders van een van mijn maten aan de boemel geweest. Ben nog wel achter een heggenschaar op benzine aangeweest, merk "stiga"stond mij wel aan, en de lokale mechanisatie handel is redelijk tevreden over die dingen voor thuis. De trimmer van komatsu zenoah die ik laatst gekocht heb(ook benzine) heeft ook een heggenschaar broertje maar daar zit een gat van ¤200,- dat die meer kost, hadden ook nog een inruil kawasaki liggen maar moest ook nog ¤350,- beuren(1 jaar oud weliswaar, nieuw 550,-)quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:42 schreef Gurb het volgende:
[..]
![]()
[..]
Als je alleen maar buxus ermee moet knippen, moet je kijken voor een heggenschaar met een fijne tand, want buxus heeft maar hele kleine blaadjes, die je niet netjes kunt knippen met een heggenschaar die ook takken van 20 mm kan doorknippen.
ben benieuwd realbasequote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:04 schreef realbase het volgende:
[..]
Ik heb 1 buxus in mn achtertuin staanDing is denk wel 1 a 1,5 meter hoog ( rond )
echter zwaarverwaarloosd geweest en ik ben nu al 2 jaar aan het snoeien ed om de gaten gevult te krijgen
zal eens een foto maken
quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:32 schreef Cybersijp het volgende:
Nou ik heb sinds Vrijdag J.L de lichte bouwvergunning binnenNu alleen een periode van 6 weken wachten en dan kan de spade in de grond
![]()
![]()
.
in welk land woon jij?quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:44 schreef sanger het volgende:
Waarom moet je nu 6 weken wachten dan? Bij ons in de gemeente moet je juist binnen 6 weken beginnen, anders vervalt de vergunning
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:19 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
vandaag niet echt veel gedaan, behalve met het gezin en 2 oppaskinders van een van mijn maten aan de boemel geweest. Ben nog wel achter een heggenschaar op benzine aangeweest, merk "stiga"stond mij wel aan, en de lokale mechanisatie handel is redelijk tevreden over die dingen voor thuis. De trimmer van komatsu zenoah die ik laatst gekocht heb(ook benzine) heeft ook een heggenschaar broertje maar daar zit een gat van ¤200,- dat die meer kost, hadden ook nog een inruil kawasaki liggen maar moest ook nog ¤350,- beuren(1 jaar oud weliswaar, nieuw 550,-)![]()
Ze gaan nu een stiga voor me bestellen, mag hem uitproberen of het wel wat voor me is. Immers een redelijk knappe heggenschaar op elektriek kost je ongeveer ook ¤150,- dat is een stiga voor 200 en een beetje niet echt veel duurder, plus je zal never nooit niet meer je snoer doorzagen(schoonpapa heeft dat al diverse malen gehad)
Vanavond, nog ff met de strimmer inde rondte geweest, wat geharkt, en divers onkruid van een bult zwarte grond verwijderd met wortels en al. Toen was het al weer schemertijdMorgen weer aan de arbeit, hopelijk volgende week weer meer puf om weer eens 200% aan de klus te gaan
Kan het beter "onze"casa gaan noemenquote:Op donderdag 29 november 2007 23:35 schreef AnneX het volgende:
Ha Sijp, een oudgediende hier die alleen al het forum volbouwde met zijn Casa.
Het topic moest wel uit de kelder komen he ?
En nu heb je weer een projekt !
Fijn en handig dat er een metselaar in het menu van de mobiel stond.
Er blijft vast genoeg te doen over...
Succes.
succesquote:Op vrijdag 30 november 2007 00:03 schreef Cybersijp het volgende:
Thx in ieder geval voor het me succes wensen, heb er echt "zin an"
das een beetje lastig, heb bouwtekeningen als .pdf bestand op A3 formaat op me harddrive staan, maar dan heb je er nog geen jpeg van he?quote:Op maandag 3 december 2007 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Hehe, eindelijk weer eens een update; kun je al een impressie geven hoe de nieuw te bouwen schuur er ongeveer uit moet gaan zien ? Of loop ik nu heel erg op de zaken vooruit
Ik begrijp dat dit een verzoek aan mij is?quote:Op maandag 3 december 2007 23:12 schreef Cybersijp het volgende:
Ik ben toch bang dat ik de artist welke de tekening zelf gemaakt heeft even lief aan moet gaan kijken, heb geen programma welke van een pdf een jpeg afbeelding kan maken. Gurb shows us your magic hands ....![]()
Kan je eens zien hoe mooi of ie dat gedaan heeft![]()
(Als je webspace nodig hebt, mail hem dan ff naar me dan host ik hem wel.)
Wel als je een screenshotje van je pdf maakt en dat opslaat als .jpg.quote:Op maandag 3 december 2007 23:12 schreef Cybersijp het volgende:das een beetje lastig, heb bouwtekeningen als .pdf bestand op A3 formaat op me harddrive staan, maar dan heb je er nog geen jpeg van he?
Dank je Ed,quote:Op woensdag 5 december 2007 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er goed uit hoor !![]()
Als je eens ideen nodig hebt voor de elektrische installatie dan weet je me wel te vinden dacht ik zo
garage wel ja, het hobby gedeelte had ik graag groter gezien, maar mag niet qua regels gemeente (40 m² max), dus dan moet je keuzes makenquote:
Nee zie je niet ....quote:Op donderdag 6 december 2007 00:10 schreef Aplus het volgende:
Zie ik nu isolatie tussen de balken? Is niet zo ideaal zeg maar.![]()
Als je de mogelijkheid hebt altijd op het dak isoleren. Eventueel met "gootje" rondom tpv dakrand.
Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoerquote:Op donderdag 6 december 2007 00:02 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Dank je Ed,
Maar een van mijn vrienden heeft gestudeerd voor elektromonteur. Sterker nog staat mij regelmatig met raad en daad ter zijde
Plan is in iedergeval om alles opbouw te doen, dan kan alles is slagvaste pijp en buitenkabel aan elkaar verbonden worden. Stuk makkelijker qua installatiewerk(niet frezen etc). T blijft natuurlijk een hobby ruimte en garage natuurlijk....
Ja zou je denken he? Maar t balkhout plus een plaat welke een gelijke Rc waarde heeft komt op meer geld dan die platen uit. Hout is nl tegenwoordig echt schreeuwend duur geworden. Daarnaast is het toch""gemak dient de mens"?quote:Op donderdag 6 december 2007 20:40 schreef Aplus het volgende:
Ah ok, gelukkig maar![]()
![]()
Wel chic bouwen dan - met prefab plaatjes
Ben ik nou daaps Jp, of draai je het hier om? Een "wijf"zou dat slagvaste opbouwspul(functioneel, en doelmatig) niet kunnen waarderen, en dus opteren of inbouw geen mogelijkheid is....quote:Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoer
Ik ookquote:Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoer
Nu ja, uberhaupt is het al fijn om een hobbygedeelte te hebben!quote:Op donderdag 6 december 2007 00:04 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
garage wel ja, het hobby gedeelte had ik graag groter gezien, maar mag niet qua regels gemeente (40 m² max), dus dan moet je keuzes maken
Op speciaal verzoek van jou Annex, nog maar eens wat erachter stond(achter garage that is, foto's staan post na de quote)quote:Op zondag 2 december 2007 23:43 schreef Cybersijp het volgende:
Nou daar zijn we weer :
Garage is geheel leeg(heeft last van een echo nu) plus aanbouwtje aan de garage is geheel gesloopt. Gistermorgen om 10:00 begonnen samen met de super "pap" van Cybersijp
Voor de middag de garage leeg gehaald, na de middag het aanbouwtje plus naar beneden halen ervan. De Mrs had verwacht dat er echt giga veel uit die twee gebouwtjes zou komen( en dus maandenlang de woonkamert zou gaan vullen), maar omdat ik zo goed en secuur de vrijkomende spullen heb opgeruimd heeft ze mij al gemeld dat het haar 300% mee viel .
Heb buiten op blokken nog het een en ander staan aan hout, al het mdf ligt bijvoorbeeld achter een kast gestoken in de woonkamer dus daar heb je weinig tot geen last van nu. Het andere hout zoals ik al zei op blokken, en daarna onder een sterk dekzeil. waar weer zware hardhouten balken op liggen. Al met al viel het slopen en opruimen erg mee.
Van de week komt de kraanmachinist ff aan, om te kijken of hij het vanaf hoe de garage nu staat het op de wagen kan krijgen(waarschijnlijk niet vanwege te kort ruimte/te veel tonnage om het over het huis heen te tillen. optie is om per shovel en telekraan de "bunker "een meter of drie vier te trekken over het zand. Dan kan de kraan vanaf de straat de bunker pakken, en hem op een kar zetten. Ik wacht dit nog ff af, maar als always zullen de volgende stappen volgen:
Fotos werk gister plaatsen
Update wat we gaan doen
last but not least een verslag van het uiteindelijke vertrek van de"bunker" vanaf het terrein van de ons beminde "casa "
Morgen waarschijnlijk niet al te lang bezig @ work, dus kan een karretje sloophout naar de lokale stort brengen. Ligt denk ik kar of vier op me te wachten (@ 200 Kg/dag vrij aan te leveren)
Affijn, nog meer mazzel gisteren was het prima weer, vandaag een al regen dus wat dat betreft hadden we ook nog eens een gelukkie
ik verwacht binnen 24 uur minimaal 7 foto's van het vertrek van de bunkerquote:Op maandag 17 december 2007 21:52 schreef Cybersijp het volgende:
Bunker is verkocht!!!!!!!
kan morgenochtend meteen door naar het land van de nieuwe eigenaar![]()
* cybersijp happy is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo en nou ff een
spectaculaire foto's !quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:01 schreef Gurb het volgende:
[..]
ik verwacht binnen 24 uur minimaal 7 foto's van het vertrek van de bunker
Nou Anne, kan je vertellen dat als ik een koek en zopie tent inclusief tribune had geplaatst er op zeker een klant of twintig was geweest!!quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:14 schreef AnneX het volgende:
[..]
spectaculaire foto's !
met ouwe tesselse mannetjes die leunend op de rollator met open mond staan te kijken en overleggen en leuteren en terugdromen over hun kinderspeelgoedhijskranen...
Nou Gerben, ik zal maar ff speciaal voor jou de dag van vandaag vertellen:quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:01 schreef Gurb het volgende:
[..]
ik verwacht binnen 24 uur minimaal 7 foto's van het vertrek van de bunker
Leuk verhaal!quote:Op woensdag 19 december 2007 00:15 schreef Cybersijp het volgende:
Nou Gerben, ik zal maar ff speciaal voor jou de dag van vandaag vertellen:
Vanmorgen veel te vroeg wakker geworden, koffie gezet en, middels kou(stond al hyper buiten) en de nodige shagies wat wakkerder geworden. Om 08:30 kwam de kraan dan aan, gevolgd door de shovel met platte wagen. Kraan moest zichzelf "zetten", jammere is wel dat een van de poten helaas op een stukje recent gelegd straatwerk moest staan.Gaat dus de volgende keer dat er bestraat gaat worden maar weer uit. De schade valt erg mee hoor! is cm of 5 gezakt en dat terwijl er iets van 50 metrische ton aan druk op stond
Kraan is ook niet verplaatst geweest tijdens de hijsklus bij ons, daar was eerst sprake van nl. Het bijspannen (oid) van een extra kabel was genoeg om de bunker heel erg langzaam voorlangs onze dakrand te voeren.Wij met spanbanden de boel leiden( shovel chauffeur en ik).
Na plaatsen bij de nieuwe eigenaar shovel chauffeur gesproken (heeft ook minikraan), om in de kerstvakantie de fundering voor de garage uit te gaan graven.A.s Zaterdag gaan de timmerman en ik de fundering uit zetten. Dan middels piketpaaltjes op hoogte(uitzetten met de laser) brengen.
Vanavond bij de timmerman geweest, welke ik op urenbasis ga inhuren(is meer een soort van eenmans aannemer hoor, kan en doet alles qua verbouwen). Hij heeft een stuk betere prijzen dan ik gekregen bij de bouwgroothandel. Dus met zijn "opgeld"erbij(erg meevallend percentage) is het nog 10% goedkoper dan dat ik direct bij de groothandel ging kopen.(en dan krijg ik 7% korting notabene!)
Morgen worden besteld:(voor prijzen van 2007, en met 19% btw(!)
Isolatie
korven voor wapening vorstrand
wapeningsstaal
stenen buitenblad
kalkzand binnenblad(20x40 met vellingrand)(Sorry Gerben, hier wijken we ff af)(scheelt stucen nl.)
cement
zand
isolatie voor in de spouwmuur.
3 hardhouten buitendeuren 83x211,5 borstwering 66cm)
Idee is om eerste week Januari(als het allemaal lukt) de fundering "stortklaar"te krijgen, plus te storten.(in twee keer. 1 keer vorstrand, daarna vloer)
Oh ja 2009 pas? weer mazzeltje dus, d8 dat t 2008 was. Scheelt dus weer bij de rest van de bouw van onze garagequote:Op woensdag 19 december 2007 01:08 schreef Reese het volgende:
Bewonderswaardig, Sijpie, die renovatiedrift van jou. En wat een ding, zeg, die bunker...
Oh, en voel je niet helemaal spekkoper, want het zou pas gek zijn als je volgende maand al het btw-tarief moet betalen wat pas in 2009 ingevoerd wordt. Of is de introductie op Texel eerder -)
http://www.accountancynieuws.nl/?menu%3Dnieuws%26ArtikelId%3D3181
Hoi Gerben, ja tuurlijk maag ik zelf bepalen. Maar in de materiaal staat zijn de kleine kalkzandstenen opgenomen. Deze met velling zijn makkelijker uiteindelijk. Kosten overigens ¤2088,- per 1000 stuks gebracht. Daar gaat nog circa 10% vanaf denk dat ik hiermee een knappe prijs heb.quote:Op woensdag 19 december 2007 08:57 schreef Gurb het volgende:
[..]
Leuk verhaal!
En de keus is aan jou hoor Cybersijp hoe je de schuur bouwt en met welk materiaal.Welke dikte hebben de blokken, 10 of 12 cm?
En kon de kraanmachinist nog zien wat het preciese gewicht was van de bunker, of niet?
Succes weer verder iig!
Of je drukt op t verkeerde knoppiequote:Op vrijdag 28 december 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:
So kerst is voorbij, nog ff gewerkt maar heb nou echt ff paar weken vrij
Maar vrij zijn is 1, wat doen is 2 natuurlijk
Aangezien heel bouwend nederland tijdens de kerst met zijn allen rond de kerstboom hangt, kan ik dus ook niet al te veel doen. Ik wacht nu nl. op de aankomst van de isolatie en het betonijzer van de fundering van de garage.
Niet getreurd, we gaan volgende week Woensdag de draad weer oppakken qua bouwen.IWe gaan dan met een minikraantje de vorstrand van de fundering uitgraven.Ik heb goede hoop dat volgende week (liefst Donderdag natuurlijk.....) De isolatie gebracht wordt. Anders wordt het de week erop. Week erna ben ik een weekje afwezig(vakantie in Limburg).Ik hoop dus dat de isolatie plus ijzer voordat ik op vakantie ga geregeld kan zijn. Mooiste zou zijn dan al beton gestort te hebben, maar gok dat dat er niet in zit.(wil nl. altijd sneller dan de wereld om me heen
)
Heb overigens al bedacht dat ik met een aanhangwagen op vakantie ga. Kan ik mooi op de terugweg wat hout uit Wintelre(www.houthandelgeven.nl) meenemen(scheelt weer ¤100,- aan bezorgkosten).Heb overigens niet veel nodig daar hoor. Hout voor een poort, 4 palen 86x86, wat schuttinghout.Gaat dus makkelijk lukken qua 1 karretje vol. Pinjo heb jij daar nog wat vandaan nodig? Ik hoor t graag
Succes en veel plezier de komende tijd, ik zal je topic in de gaten houden!quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:
So kerst is voorbij, nog ff gewerkt maar heb nou echt ff paar weken vrij
Maar vrij zijn is 1, wat doen is 2 natuurlijk
Aangezien heel bouwend nederland tijdens de kerst met zijn allen rond de kerstboom hangt, kan ik dus ook niet al te veel doen. Ik wacht nu nl. op de aankomst van de isolatie en het betonijzer van de fundering van de garage.
Niet getreurd, we gaan volgende week Woensdag de draad weer oppakken qua bouwen.Ik heb goede hoop dat volgende week (liefst Donderdag natuurlijk.....) De isolatie gebracht wordt. Anders wordt het de week erop. Week erna ben ik een weekje afwezig(vakantie in Limburg).Ik hoop dus dat de isolatie plus ijzer voordat ik op vakantie ga geregeld kan zijn. Mooiste zou zijn dan al beton gestort te hebben, maar gok dat dat er niet in zit.(wil nl. altijd sneller dan de wereld om me heen
)
Heb overigens al bedacht dat ik met een aanhangwagen op vakantie ga. Kan ik mooi op de terugweg wat hout uit Wintelre meenemen(scheelt weer ¤100,- aan bezorgkosten).Heb overigens niet veel nodig daar hoor. Hout voor een poort, 4 palen 86x86, wat schuttinghout.Gaat dus makkelijk lukken qua 1 karretje vol. Pinjo heb jij daar nog wat vandaan nodig? Ik hoor t graag
Succes ermee!quote:Op maandag 21 januari 2008 11:32 schreef Cybersijp het volgende:
Zo paar weken verder, vakantie achter de rug(er is weer genoeg gezwommen) En we gaan weer verder met plannen.
Woensdag a.s gaan we om 08:30 beginnen met het aanbrengen van de isolatielaag voor de vorstrand. Daarnaast gaan we de korven voor de wapening van de vorstrand aanbrengen.
Vrachtwagen is vanmorgen geweest om e.e.a al te brengen overigens
Moet nog wel ff een dompelpomp ergens ritselen, en staat een laag water van plusminus 10cm in de uitgegraven sleuf(met dank aan het Nederlandse weer![]()
)
We hebben er weer "zin an"![]()
![]()
An sich, goed idee Gerben! Echter is het naar mijn idee verstandiger(en goedkoper) om voor nu een paar dagen te wachten. Grondwaterpeil te laten zakken. Als het piepschuim met de wapening erin ligt zal het op zijn plaats blijven. Dag erna storten. De vorstrand is natuurlijk ook het laagste punt van de fundering natuurlijk. De tweede stort(van de vloer) zal geen probleem opgeven qua wateroverlast, daar deze zich een stuk hoger bevind dan de vorstrand.quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:13 schreef Gurb het volgende:
Das wel balen idd
Is het geen optie om een dunne werkvloer te storten onder je huidige fundering, zodat je een stabiele basis hebt en dan daarna met de klokpomp je sleuven "droog" houden?
Zodra het dan een paar uur droog is, kun je storten.
Nee juist als het water zo hoog bleef staan als dat het deed was er risico op schade bij de buren. T is natuurlijk een heel gat en "natte"grond heeft nou eenmaal minder stevigheid dan droge grond.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:44 schreef AnneX het volgende:
sooo, met bron bemaling ? !
Als leek, denk ik dan dat je nog kans op verzakkingen bij de buren hebt !!
* om de monoloog te doorbreken...
Ik weet niet of ik op tijd ben met deze tip (ik weet niet hoe lang jij koffie drinktquote:Op maandag 28 januari 2008 15:21 schreef Cybersijp het volgende:
Gerben,
Op zich valt het nu natuurlijk na drie volle dagen draaien van de pomp wel weer mee, maar de eerste dag was het een stuk meer dan nu. Ik gok zo ongeveer nog een liter of twee per minuut(als ik dat al haal).
idd groot geschut, maar was er zo zat van al die blubberbende en waterzooi dat ik echt ff spijkers met koppen wou slaan. Ik heb express de buizen niet te ver in de grond zitten, zodat de waterhuishouding van de belendende erven niet te veel veranderd(droogtescheuren etc etc(!).
Ik heb nu net al het zand wat van de kanten in de sleuf was gevallen tot op een diepte van 80cm onder maaiveld verwijderd(ongeveer hoor), hierdoor kunnen we woensdag a.s een stuk sneller werken natuurlijk.
Zometeen na de koffie ga ik de "vormen"van de fundering middels touw en pikketten uitzetten. Ook dit maakt het Woensdag makkelijker.
Als het beton erin zit(inclusief tweede stort van de vloer), dan kan er weer rondom de casa opgeruimd gaan worden, nu ligt er overal wel wat(betonijzer, hopen aarde, isolatie, hulphout etc, plus een groot gat natuurlijk)
De kleine dame, en de mrs vinden het dus logischerwijs niet fijn om in deze situatie naar achter te gaan. Al helemaal niet in het donker natuurlijkDat kan dan weer wel.
Nou ja nog een paar dagen tot ff een week ongeveer, dan hebben we het betonverhaal achter de rug
We hadden zelfs vanmiddag al kunnen storten, maar dat kwam natuurlijk omdat we een halve dag eerder waren begonnen met het bouwen van de "bak". De betoncentrale had ruimte, echter de kraan niet..... Er zijn nl. 2 telekranen op Texel.Waar er een van een stukke hijscomputer heeft, de ander heeft dus navenant meer werk nu. Dat ging dus niet lukken jammer genoegquote:Op woensdag 30 januari 2008 17:14 schreef Gurb het volgende:
Volgens mij heb je precies een goede dag uitgekozen voor de 1e stort, als ik zo het weerbericht hoor.
Je verdere planning zal nu zijn denk ik:
- grond aanwerken rondom de fundering
- isolatie aanbrengen onder de vloer
- wapening aanbrengen + randkist maken langs vloerrand
- storten
Goed geschat? Iig succes!
Zo heel ver hoef je toch niet vanaf de weg te storten dat je een telekraan nodig hebt?quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:02 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
We hadden zelfs vanmiddag al kunnen storten, maar dat kwam natuurlijk omdat we een halve dag eerder waren begonnen met het bouwen van de "bak". De betoncentrale had ruimte, echter de kraan niet..... Er zijn nl. 2 telekranen op Texel.Waar er een van een stukke hijscomputer heeft, de ander heeft dus navenant meer werk nu. Dat ging dus niet lukken jammer genoeg
Morgen wordt het hoewel iets regen een dag met veel wind, maar dat deert me beton niets
Ja Ed,quote:Op maandag 4 februari 2008 18:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Zozo, Cyb![]()
Je hebt het tempo echt weer te pakken![]()
Ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien en of het allemaal daadwerkelijk zo snel gaat; als jij van plan bent
Klopt Boertie, goed gezien. daar fundering niveau al erg laag ligt hebben we besloten om de elektriciteit kabels via een invoerbuis in de spouwmuur te laten voeren. Dit heeft ook te maken met het feit dat dit gebouw later zal gaan worden gebruikt om hier een ander soort van opstal van te maken. Dan komen alle "nutsvoorzieningen"gewoon in een meterkast binnen en kunnen ze door het opstal heen gelegd worden.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:13 schreef boertie het volgende:
Ziet er goed uit. Ik zie alleen nergens doorvoeren voor leidingen/kabels de schuur binnen komen. Is het niet handig om van tevoren even een paar pvc buizen in te storten zodat je later niet meer hoeft te boren/hakken
Die EPS bekisting is idd een standaard produkt, gemaakt door isobouw en eenvoudig verwerkbaarquote:Op donderdag 7 februari 2008 00:01 schreef quo_ het volgende:
Mooie foto's!
Ik zit zelf ook nog te broeden op een garage/schuur in mijn tuin, maar de fundering bezorgd me hoofdbrekens.
De toegepaste betonfundering lijkt me ook wel wat.
Die bakken van piepschuim is dat een standaard iets? Zo ja hoe heten die dingen dan en wat kost dat ongeveer?
Zo dag verder weer, en wat hebben we gedaan?quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:38 schreef Cybersijp het volgende:
Zo dagje verder, tjonge jonge had vanmorgen wel wat spierpijn hoor...
Vanmiddag het restje verplaatst van de stenen. Nu totaal 11 pallets stenen a 880 stuks een nieuw plekje gegeven(=een hele boel)
Morgen todo:
Opruimen plus naar stort toe
ontkisten beton
opruimen resten eps
opruimen hulphout
tegels rooien
van pallets nieuw "pad"maken langs huis
Ja mazzeltje wel, t was knap weer. Hoop echt vurig dat ik volgende week ergens kan gaan metselen met de metselaarquote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:24 schreef AnneX het volgende:
Mèn... wat kan jij sjouwen !
wij deden dit bij 30 graden plus : vele zomers geleden !
Dan is dit weer weer boffen op een dag als vandaag.
Ho Hoquote:Op zondag 17 februari 2008 08:16 schreef AnneX het volgende:
Niet teveel afleiden --> meters maken !
Dat kan wanneer de klus is geklaard.
1200 stuks per dag wegleggen schijnt een aardig streven te zijn.
grapje hé!
Laat het metselfeest morgen maar beginnenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:30 schreef Cybersijp het volgende:
Vandaag lekker bezig geweest, t was mooi weer tenslotte
[ afbeelding ]
me, myself and I
stand in de mand van net 10 minuten terug:
[ afbeelding ]
Laat het metselfeest morgen maar beginnen
uit mijn hoofd gezegd is dit gedeelte uitgevoerd met spouw, dus dit blijft vuilwerkquote:Op woensdag 20 februari 2008 08:14 schreef sanger het volgende:
Heb je ze geteld Sijp
Ziet er lekker strak uit zo
Doe je doorstrijken (zo te zien dan een terugliggende voeg) of ga je achteraf nog afvoegen?
Juistem Gurbquote:Op woensdag 20 februari 2008 10:53 schreef Gurb het volgende:
[..]
uit mijn hoofd gezegd is dit gedeelte uitgevoerd met spouw, dus dit blijft vuilwerk(alhoewel het er keurig netjes uitziet zonder baarden of smet op de stenen)
En het weer zit niet tegen zo half februari
Tuurlijk, t ligt nu ook hoog ja Ed. maar zowel de metselaar is er van 08:00 tot 13:30 als ikquote:Op donderdag 21 februari 2008 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Tempo ligt behoorlijk hoog mag ik wel zeggen![]()
Ben benieuwd hoe ver je zaterdag bent gekomen; als je het zo ziet zou je bijna zeggen dat volgende week het dak er op gaat
Dan moet je in de randstad komen metselen, hier is het wel droogquote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:14 schreef Cybersijp het volgende:
Voor vandaag hebben we het afgeblazen, het regende gewoonweg te hard om te metselen.(smet etc etc) De komende uren ook weinig zicht op verbetering. maar morgenochtend @ 08:00 gaan we het nog maar eens proberen.(ja, metselaar werkt ook op zaterdagmorgen)
Helaas, maar t is niet anders
Nee absoluut niet zelfs!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:16 schreef PeuRac het volgende:
Had je niet toch voor de zekerheid een loze gas en waterleiding aan willen leggen? Wij hebben achteraf namelijk erg veel moeite gehad om die te leggen. Aangezien we de garage toch verwarmd wilde hebben en stromend water wouden.
Netjes, Aan deze zijde echter geen raam geplaatst ? Ik vind dat een hobbyruimte wel behoorlijk goede lichtinval moet hebbenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:44 schreef Cybersijp het volgende:
[ afbeelding ]
van de voorkant gezien hebben we vandaag niet veel gedaan, van de achterkant echter wel. Lol, zeg dat nl. omdat er heel wat volk vandaag langs kwam om ff te zeggen dat ik vandaag schijnbaar "niks"had gedaan
Je nickname klopt nietquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:14 schreef ItsTheDude het volgende:
Soooooow wat een topic en ditto verbouwing!
Ik ben bij topic 2 aanbeland en daar heb je het over een speciaal soort gips om te plamuren e.d. (van buurman Cees). Wat voor spul is dat als ik vragen mag?
Ik ga gauw weer verder met lezen!
Is en vuller op basis van marmerpoeder, zit in een grote gele bus kost geen drol(nou ja...) en is zeer makkelijk heel glad af te werken. Ik geloof dat de naam wel ergens genoemd wordt. Ik kan er zo 123 niet op komenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:14 schreef ItsTheDude het volgende:
Soooooow wat een topic en ditto verbouwing!
Ik ben bij topic 2 aanbeland en daar heb je het over een speciaal soort gips om te plamuren e.d. (van buurman Cees). Wat voor spul is dat als ik vragen mag?
Ik ga gauw weer verder met lezen!
Als je nu pas bij topic nummer drie bent heb je idd nog wat te gaan,quote:Op maandag 17 maart 2008 23:29 schreef ItsTheDude het volgende:
Hehe, wat is er mis mijn nick? Je hebt toch mannetjes en vrouwtjes Dude-tjes? Bij het aanmelden kon ik niet kiezen voor Dude en The Dude, waren al in gebruik, er lopen er hier dus nog meer rond
Is dit het spul?
[ afbeelding ]
Ben inmiddels bij topic 3. Wordt allemaal erg mooi, niet alles mijn smaak maar wel netjes afgewerkt! Complimenten.
Zo nu gauw even verder lezen.!
Allereerst van harte gefeliciteerd met de kleine!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:56 schreef Cybersijp het volgende:
Zo vandaag weer een hoop gedaan:
Hulphout ontspijkerd, nadat ik de metselprofielen weggehaald had. Metselprofielen klaar voor ander gebruik klaargemaakt
3 keer naar de lokale stort gereden(een keer puin( een, twee, en drie klazoren, rest specie etc etc), een keer schoon hout(te klein om opnieuw gebruikt te worden), een keer grijs afval(zakken, plastic etc)
Eveneens 3 keer naar het bouwcentrum gereden( retour pallets, bigbags, spullen halen)
Een keer bouwmarkt(schroeven gehaald)
Boel opgeruimd her en der, aangeveegd etc etc
Geopperd met kalkzand voor tweede tussenmuur tussen berging en garage(best pittig, dingen wegen 16 kilo per stuk, gaan er maar 7 op je karretje per keer![]()
Metselaar heeft vandaag anderhalve binnenmuur gezet, Donderdag gaat de rest erin en kan er gevoegd gaan worden.
Morgen komt de timmerman de balk bevestigen waaraan het dak straks bevestigd kan gaan worden( komen ook nog metalen beugels welke in de muur verankerd worden welke op hun beurt ook weer vastgezet gaan worden aan het dak).
Offerte dakwerk binnen gehad(heb er nu twee, allebei in EPDM, een met zinken afwerking eentje met aluminium afwerking)(Gerben, wat vind jij dat ik het beste kan kiezen? )
Verders slingers en ballonnen opgehangen, onze kleine smurf wordt morgen drie jaar![]()
![]()
![]()
Zo te bed, t is morgen weer vroeg dag
Zelf denk ik dat de optie om voor zink te kiezen de beste is, ik heb nu een offerte voor aluminium en eentje voor zink. Maar zink past qua idee naar mijn smaak beter bij de rest van de woning dan aluminium.quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:54 schreef Gurb het volgende:
[..]
Allereerst van harte gefeliciteerd met de kleine!
Ik zou voor aluminium gaan, en dan wel netjes blank geanodiseerd of in een kleur gecoat en niet brute aluminium (onbehandeld, gewoon blank)
Maar als jij houdt van een mooie zinken kraal (zo'n gekrulde rand) dan zou ik dat doen, het kan allebei even goed.
Wel moet je opletten, zeker bij aluminium dat ze de naden tussen de trimmen netjes afkitten. De lange kanten zijn 13 meter, en kunnen bij een warme of koude dag aardig krimpen of uitzetten. Dus een nette naad ertussen is belangrijk.
Ook heb ik wel eens van een dakdekker gehoord dat je voor EPDM speciale daktrimmen nodig hebt, maar een andere dakdekker sprak dat juist weer tegen, dus wat daar van waar is weet ik niet, maar je kunt het iig in je achterhoofd houden
Juist ! Alles in eigen beheer, zelfs de tekeningen heb ik zelf geregeldquote:Op woensdag 26 maart 2008 09:51 schreef naaa het volgende:
Cybersijp, ik begrijp dat jij deze bouw in eigen beheer uitvoert?
Wil zelf een berging tegen de bestaande garage (enkelsteens muur, platdak) bouwen in dezelfde "stijl", oftewel met betonnen vloer, enkelsteens muur alleen géén plat dak, maar een hellend dak.
Ik wil de fundering net zoals bij jouw aanbrengen (met EPS bekistingsbox), alleen dan in het geheel wat kleinschalliger.
Jij hebt zelf de mensen voor de fundering, metselaar, etc. apart ingeschakeld? En de bouwtekeningen laten maken?
Platen zitten vast met schroeven(6.5x100) 8 stuks per plaat, daarnaast per twee platen een beugel welke vast zit met fretten(boven en onder), deze beugel zit vast aan de muurquote:Op woensdag 26 maart 2008 10:34 schreef Gurb het volgende:
Ziet er goed uit Cybersijp, weer een stuk zichtwerk erbij!
Hoe heb je de platen vastgezet op de muurregel, gewoon met lange schroeven/houtdraadbouten doorgeschroefd, of zitten ze met beugels vast?
En hoe is de boven- en onderkant van de platen afgewerkt, osb, underlayment, folie?
update?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:49 schreef Cybersijp het volgende:
Zo minor updeet:
Boeidelen zijn klaar, boel is ingepakt met plasticfolie. T zal nl. wel volgende week worden dat er dakwerk geplakt kan gaan worden.
De metselaar moet alleen nog een muur aan de binnenkant van de garage voegen en dan is hij ook klaar.
Hij gaat lekker, hij gaat goed
Dit idee is het dus niet geworden, na een lange dag spitten is er het volgende gedaan:quote:
Nou goed dat je het meld Ed, maar in het hobbyhok is het de bedoeling dat er 20 wcds komen. Vier in elke hoek, plus vier boven het werkblad. op die manier zit ik nergens zonder stroomaansluitingenquote:Op zaterdag 12 april 2008 09:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er prima uit; over de elektrische installatie heb ik nog wel een idee; wij hebben hier in de schuur enkele wandcontactdozen aan het plafond zitten; dit kan soms wel eens erg makkelijk zijn als je op een bepaalde plek in de schuur iets moet doen met elektrisch gereedschap hoef je niet direct een verlengsnoer of een haspel er bij te pakken![]()
Maar steken we de stekker zo in het stopcontact aan het plafond![]()
Wellicht is dat bij jou ook wel handig !
Nee totaal niet, de garage is ongeveer 50 cm hoger dan de muur die onze twee tuinen scheid. Ons huis heeft smorgens aan de voorkant de zon, en na de middag tot in de avond de zon in de tuin.Omdat het huis dus in de Oost(voorkant)-West(achterkant) richting gebouwd is geen probleem daarmee.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:58 schreef Charisma het volgende:
ik lees altijd met belangstelling jou vorderingen ookal heb ik totaal geen verstand van dit soort zaken![]()
hebben de buren door jou garage nu niet minder zon in de tuin?
Zonnepanelenquote:Op zaterdag 12 april 2008 00:01 schreef Cybersijp het volgende:![]()
Zwembad ooit laten terugkomen is al besproken hier ten huize overigens..... Alleen dan een formaatje 20 kleiner. Ik wil overigens het dak van de garage dan gaan gebruiken voor de verwarming van het water ......![]()
Hoe en wat? Dta laten we nog ff in het midden, eerst maar een een zwembad vol met geld aanboren.....
Nope, wel dmv de zon overigens.....quote:
Bedankt voor de link, erg interessant! Ik ben wel benieuwd wat dat moet kosten. Meestal is mooier ook duurder namelijkquote:Op woensdag 23 april 2008 20:10 schreef naaa het volgende:
Misschien een tip voor je electrische installatie:
Ik heb zelf in mijn garage de installatie uitgevoerd met "Quick-Pipe" opbouwsysteem van OBO, zeg maar een soort vernieuwde/luxe versie van de standaard Hostaliet installatiebuis.
Voordeel van dit systeem is dat je er makkelijk en netjes aftakkingen in kan maken en is ook nog verkrijgbaar in "zuiver wit", namelijk kleurnummer RAL 9010.
Bekijk het maar eens op je gemak.
Ed,quote:Op woensdag 23 april 2008 17:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor een hobbyschuur vind ik hem erg netjes![]()
De stroom in de schuur ga je die opzich nog weer onderverdelen d.m.v. een klein meterkastje of zijn dit twee aparte groepen die binnenkomen ?
Zou je eens op een schetjes aan kunnen geven hoe je de ruimte in gaat richten ? Ben daar namelijk erg nieuwsgierig naar![]()
Ziet er prima, strak en netjes uit.
De installatiebuis in zuiver wit met een lengte van 2 meter kost ¤ 2,20 euro.quote:Op donderdag 24 april 2008 00:06 schreef Cybersijp het volgende:
Bedankt voor de link, erg interessant! Ik ben wel benieuwd wat dat moet kosten. Meestal is mooier ook duurder namelijk
Een installatie uitgevoerd met slagvaste buis heeft ook zo zijn charme; industrial stylequote:Voor nu hou ik het nog ff op ip44 opbouwdozen, in combo met slagvaste pijp in het ooh zo mooie donkergrijs uitgevoerd...
Vermoedelijk kun je de vraag beter plaatsen in de FAQ.quote:Op maandag 28 april 2008 10:24 schreef lilalush het volgende:
Hallo!
Ik heb een gekke vraag. Ongeveer een jaar geleden heb ik op dit forum zitten kijken en toen zag ik foto's van iemand die zijn huis flink aan het renoveren was. Er stonden een paar foto's van zijn nieuwe keuken bij. Dat was precies dezelfde keuken als die wij hebben. Nu hebben wij schade aan onze keuken en moet ik aan de verzekering opgeven wat de waarde van de keuken is. De keukenspecialist waar wij destijds de keuken hebben gekocht is inmiddels failliet. Nou hoop ik heel erg dat de persoon met dezelfde keuken mij hier meer over kan vertellen. Het gaat om een heel lichtgele keuken met chromen handvaten. Ik zal vandaag nog een foto maken en erbij plaatsen om het puzzeltje wat makkelijker te maken.
Zelf heb ik al zitten zoeken maar kan de betreffende foto's en poster niet meer vinden.
Je hebt de smaak goed te pakken zo te lezen!quote:Op woensdag 30 april 2008 00:48 schreef Cybersijp het volgende:
Gedaan:
Al het aftimmerwerk is nu gedaan
Naden kalkzand gekit(waar de blokken niet 100% pas sluiten)
Een wand twee keer in de latex gezet
Toen belde de baas met de vraag of ik kon werken, dus lag het werk weer stil voor deze week. Volgende week schilderen(muren, plus houtwerk berging beginnen) daarnaast beginnen met de aanleg van het stroomverhaal binnen.
lots of work to do
succes dan maar @ work!quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:21 schreef Cybersijp het volgende:
Nou dat was weer ff terug he?
Ben vandaag maar weer eens aan het gang gegaan, de drukte @ the beach heeft er voor gezorgd dat ik een week of twee niks heb kunnen doen.
Gedaan vandaag:
beugel opgehangen voor het weerstation wat ik op mijn verjaardag van de baas gekregen had, was natuurlijk niks qua beugels voor een normaal prijsje te krijgen, dus opgetogen naar de lokale mechanisatie handelaar en daar maar wat laten lassen. T zagen heb ik daar overigens wel zelf gedaan. Lassen zijn in de zinkverf gezet, buis is gegalvaniseerd. Straks als ik de boel ga schilderen neem ik hem wel ff een paar keer mee in de grond, en als laatste in de aflak.
Verder in het hobbygedeelte verder gegaan met verfen. Er zijn nu twee wanden kalkzand geverfd(twee keer in de latex gezet elk) Morgen om 13:00 aan de arbeid, dus s morgens met vader Cybersijp nog een wandje in de latex zetten, plus beginnen met in de grondverf zetten van aftimmerhout.
Daarna zal het nog wel weer ff duren alvorens ik tijd heb, komt een hele hele hele drukke periode voor ons aan @ work
Gerbenquote:Op woensdag 28 mei 2008 09:52 schreef Gurb het volgende:
[..]
succes dan maar @ work!
Zit de garagedeur er trouwens al in?
dranksquote:Op woensdag 28 mei 2008 15:44 schreef Finch het volgende:
Zo...
Je bent er ff mee bezig, maar ik heb alle delen even gelurkt.. Wat een klus zeg! echt petje af![]()
Ow en je dochter is echt een schatje, vooral die foto dat ze met een van je makita spullen speelt
We willen foto's zien...quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:44 schreef Cybersijp het volgende:
haha grappig om op te merken:
Had vanavond de raad van commissarissen van de gamma te etenVooral de vegetarische portabellas vonden ze erg lekker, moest ze vier keer bijvullen (buffet)
Verder ben ik van de week weer begonnen met schilderen, al een heel deel qua schilderwerk in het hobbygedeelte klaar nu. Hoop van de week ook alvast de gietvloer erin te krijgen dan kan daarna begonnen worden aan het stroom verhaal. Je ziet t dus, stil;l going strong
dat is voor jou het belangrijkste!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:11 schreef Cybersijp het volgende:
effin , hoewel geen fotos wel progressie
"ördnung muss sein......"quote:
het noodhospitaal op Texel ...quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:27 schreef Gurb het volgende:
Zo met die gladde en nette vloer, die lichte wanden en die tl-verlichting lijkt het wel een operatiekamer
Is een spaarlamp niet onhandig op een bewegingsmelder?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:10 schreef Cybersijp het volgende:
Zo dag een van het klus weekeinde zit er alweer op,
Gedaan:
tl balken, en een lamp met bewegingsmelder opgehangen in de garage. Straks als je binnenkomt gaat er dus automatisch een lampje branden. Wel zo makkelijk natuurlijk. Natuurlijk is het mogelijk de tl's extra aan te zetten, maar in het donker zie je dus in ieder geval wat(spaarlamp zit erin)
Nog even en je gaat door voor het langstlopende klustopic zonder plintensyndroomquote:Op maandag 7 juli 2008 17:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Elektrisch ziet er prima aangelegd uit hoor Sijb !, ik had ook bijna niet anders verwacht.
Nog even en je gaat door voor het langstlopende klustopic zonder plintensyndroom![]()
Ga je de garagedeur ook zelf plaatsen ?
Nee Ed, de garagedeur ga ik niet zelf plaatsen. Waarom niet? Nou niemand die ik ken heeft zoiets ook maar iets bij de hand gehad, dus kan ik geen beroep doen op hun expertise. Kan natuurlijk wel op uurtje factuurtje basis mensen aannemen, maar dan nog blijf je klooien en heb je geen routine erin.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Elektrisch ziet er prima aangelegd uit hoor Sijb !, ik had ook bijna niet anders verwacht.
Nog even en je gaat door voor het langstlopende klustopic zonder plintensyndroom![]()
Ga je de garagedeur ook zelf plaatsen ?
en dan? win ik mijn eigen powertools?quote:Op maandag 7 juli 2008 17:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |