Ja Ed,quote:Op maandag 4 februari 2008 18:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Zozo, Cyb![]()
Je hebt het tempo echt weer te pakken![]()
Ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien en of het allemaal daadwerkelijk zo snel gaat; als jij van plan bent
Klopt Boertie, goed gezien. daar fundering niveau al erg laag ligt hebben we besloten om de elektriciteit kabels via een invoerbuis in de spouwmuur te laten voeren. Dit heeft ook te maken met het feit dat dit gebouw later zal gaan worden gebruikt om hier een ander soort van opstal van te maken. Dan komen alle "nutsvoorzieningen"gewoon in een meterkast binnen en kunnen ze door het opstal heen gelegd worden.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:13 schreef boertie het volgende:
Ziet er goed uit. Ik zie alleen nergens doorvoeren voor leidingen/kabels de schuur binnen komen. Is het niet handig om van tevoren even een paar pvc buizen in te storten zodat je later niet meer hoeft te boren/hakken
Die EPS bekisting is idd een standaard produkt, gemaakt door isobouw en eenvoudig verwerkbaarquote:Op donderdag 7 februari 2008 00:01 schreef quo_ het volgende:
Mooie foto's!
Ik zit zelf ook nog te broeden op een garage/schuur in mijn tuin, maar de fundering bezorgd me hoofdbrekens.
De toegepaste betonfundering lijkt me ook wel wat.
Die bakken van piepschuim is dat een standaard iets? Zo ja hoe heten die dingen dan en wat kost dat ongeveer?
Zo dag verder weer, en wat hebben we gedaan?quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:38 schreef Cybersijp het volgende:
Zo dagje verder, tjonge jonge had vanmorgen wel wat spierpijn hoor...
Vanmiddag het restje verplaatst van de stenen. Nu totaal 11 pallets stenen a 880 stuks een nieuw plekje gegeven(=een hele boel)
Morgen todo:
Opruimen plus naar stort toe
ontkisten beton
opruimen resten eps
opruimen hulphout
tegels rooien
van pallets nieuw "pad"maken langs huis
Ja mazzeltje wel, t was knap weer. Hoop echt vurig dat ik volgende week ergens kan gaan metselen met de metselaarquote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:24 schreef AnneX het volgende:
Mèn... wat kan jij sjouwen !
wij deden dit bij 30 graden plus : vele zomers geleden !
Dan is dit weer weer boffen op een dag als vandaag.
Ho Hoquote:Op zondag 17 februari 2008 08:16 schreef AnneX het volgende:
Niet teveel afleiden --> meters maken !
Dat kan wanneer de klus is geklaard.
1200 stuks per dag wegleggen schijnt een aardig streven te zijn.
grapje hé!
Laat het metselfeest morgen maar beginnenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:30 schreef Cybersijp het volgende:
Vandaag lekker bezig geweest, t was mooi weer tenslotte
[ afbeelding ]
me, myself and I
stand in de mand van net 10 minuten terug:
[ afbeelding ]
Laat het metselfeest morgen maar beginnen
uit mijn hoofd gezegd is dit gedeelte uitgevoerd met spouw, dus dit blijft vuilwerkquote:Op woensdag 20 februari 2008 08:14 schreef sanger het volgende:
Heb je ze geteld Sijp
Ziet er lekker strak uit zo
Doe je doorstrijken (zo te zien dan een terugliggende voeg) of ga je achteraf nog afvoegen?
Juistem Gurbquote:Op woensdag 20 februari 2008 10:53 schreef Gurb het volgende:
[..]
uit mijn hoofd gezegd is dit gedeelte uitgevoerd met spouw, dus dit blijft vuilwerk(alhoewel het er keurig netjes uitziet zonder baarden of smet op de stenen)
En het weer zit niet tegen zo half februari
Tuurlijk, t ligt nu ook hoog ja Ed. maar zowel de metselaar is er van 08:00 tot 13:30 als ikquote:Op donderdag 21 februari 2008 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Tempo ligt behoorlijk hoog mag ik wel zeggen![]()
Ben benieuwd hoe ver je zaterdag bent gekomen; als je het zo ziet zou je bijna zeggen dat volgende week het dak er op gaat
Dan moet je in de randstad komen metselen, hier is het wel droogquote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:14 schreef Cybersijp het volgende:
Voor vandaag hebben we het afgeblazen, het regende gewoonweg te hard om te metselen.(smet etc etc) De komende uren ook weinig zicht op verbetering. maar morgenochtend @ 08:00 gaan we het nog maar eens proberen.(ja, metselaar werkt ook op zaterdagmorgen)
Helaas, maar t is niet anders
Nee absoluut niet zelfs!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:16 schreef PeuRac het volgende:
Had je niet toch voor de zekerheid een loze gas en waterleiding aan willen leggen? Wij hebben achteraf namelijk erg veel moeite gehad om die te leggen. Aangezien we de garage toch verwarmd wilde hebben en stromend water wouden.
Netjes, Aan deze zijde echter geen raam geplaatst ? Ik vind dat een hobbyruimte wel behoorlijk goede lichtinval moet hebbenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:44 schreef Cybersijp het volgende:
[ afbeelding ]
van de voorkant gezien hebben we vandaag niet veel gedaan, van de achterkant echter wel. Lol, zeg dat nl. omdat er heel wat volk vandaag langs kwam om ff te zeggen dat ik vandaag schijnbaar "niks"had gedaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |