Je nickname klopt nietquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:14 schreef ItsTheDude het volgende:
Soooooow wat een topic en ditto verbouwing!
Ik ben bij topic 2 aanbeland en daar heb je het over een speciaal soort gips om te plamuren e.d. (van buurman Cees). Wat voor spul is dat als ik vragen mag?
Ik ga gauw weer verder met lezen!
Is en vuller op basis van marmerpoeder, zit in een grote gele bus kost geen drol(nou ja...) en is zeer makkelijk heel glad af te werken. Ik geloof dat de naam wel ergens genoemd wordt. Ik kan er zo 123 niet op komenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:14 schreef ItsTheDude het volgende:
Soooooow wat een topic en ditto verbouwing!
Ik ben bij topic 2 aanbeland en daar heb je het over een speciaal soort gips om te plamuren e.d. (van buurman Cees). Wat voor spul is dat als ik vragen mag?
Ik ga gauw weer verder met lezen!
Als je nu pas bij topic nummer drie bent heb je idd nog wat te gaan,quote:Op maandag 17 maart 2008 23:29 schreef ItsTheDude het volgende:
Hehe, wat is er mis mijn nick? Je hebt toch mannetjes en vrouwtjes Dude-tjes? Bij het aanmelden kon ik niet kiezen voor Dude en The Dude, waren al in gebruik, er lopen er hier dus nog meer rond
Is dit het spul?
[ afbeelding ]
Ben inmiddels bij topic 3. Wordt allemaal erg mooi, niet alles mijn smaak maar wel netjes afgewerkt! Complimenten.
Zo nu gauw even verder lezen.!
Allereerst van harte gefeliciteerd met de kleine!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:56 schreef Cybersijp het volgende:
Zo vandaag weer een hoop gedaan:
Hulphout ontspijkerd, nadat ik de metselprofielen weggehaald had. Metselprofielen klaar voor ander gebruik klaargemaakt
3 keer naar de lokale stort gereden(een keer puin( een, twee, en drie klazoren, rest specie etc etc), een keer schoon hout(te klein om opnieuw gebruikt te worden), een keer grijs afval(zakken, plastic etc)
Eveneens 3 keer naar het bouwcentrum gereden( retour pallets, bigbags, spullen halen)
Een keer bouwmarkt(schroeven gehaald)
Boel opgeruimd her en der, aangeveegd etc etc
Geopperd met kalkzand voor tweede tussenmuur tussen berging en garage(best pittig, dingen wegen 16 kilo per stuk, gaan er maar 7 op je karretje per keer![]()
Metselaar heeft vandaag anderhalve binnenmuur gezet, Donderdag gaat de rest erin en kan er gevoegd gaan worden.
Morgen komt de timmerman de balk bevestigen waaraan het dak straks bevestigd kan gaan worden( komen ook nog metalen beugels welke in de muur verankerd worden welke op hun beurt ook weer vastgezet gaan worden aan het dak).
Offerte dakwerk binnen gehad(heb er nu twee, allebei in EPDM, een met zinken afwerking eentje met aluminium afwerking)(Gerben, wat vind jij dat ik het beste kan kiezen? )
Verders slingers en ballonnen opgehangen, onze kleine smurf wordt morgen drie jaar![]()
![]()
![]()
Zo te bed, t is morgen weer vroeg dag
Zelf denk ik dat de optie om voor zink te kiezen de beste is, ik heb nu een offerte voor aluminium en eentje voor zink. Maar zink past qua idee naar mijn smaak beter bij de rest van de woning dan aluminium.quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:54 schreef Gurb het volgende:
[..]
Allereerst van harte gefeliciteerd met de kleine!
Ik zou voor aluminium gaan, en dan wel netjes blank geanodiseerd of in een kleur gecoat en niet brute aluminium (onbehandeld, gewoon blank)
Maar als jij houdt van een mooie zinken kraal (zo'n gekrulde rand) dan zou ik dat doen, het kan allebei even goed.
Wel moet je opletten, zeker bij aluminium dat ze de naden tussen de trimmen netjes afkitten. De lange kanten zijn 13 meter, en kunnen bij een warme of koude dag aardig krimpen of uitzetten. Dus een nette naad ertussen is belangrijk.
Ook heb ik wel eens van een dakdekker gehoord dat je voor EPDM speciale daktrimmen nodig hebt, maar een andere dakdekker sprak dat juist weer tegen, dus wat daar van waar is weet ik niet, maar je kunt het iig in je achterhoofd houden
Juist ! Alles in eigen beheer, zelfs de tekeningen heb ik zelf geregeldquote:Op woensdag 26 maart 2008 09:51 schreef naaa het volgende:
Cybersijp, ik begrijp dat jij deze bouw in eigen beheer uitvoert?
Wil zelf een berging tegen de bestaande garage (enkelsteens muur, platdak) bouwen in dezelfde "stijl", oftewel met betonnen vloer, enkelsteens muur alleen géén plat dak, maar een hellend dak.
Ik wil de fundering net zoals bij jouw aanbrengen (met EPS bekistingsbox), alleen dan in het geheel wat kleinschalliger.
Jij hebt zelf de mensen voor de fundering, metselaar, etc. apart ingeschakeld? En de bouwtekeningen laten maken?
Platen zitten vast met schroeven(6.5x100) 8 stuks per plaat, daarnaast per twee platen een beugel welke vast zit met fretten(boven en onder), deze beugel zit vast aan de muurquote:Op woensdag 26 maart 2008 10:34 schreef Gurb het volgende:
Ziet er goed uit Cybersijp, weer een stuk zichtwerk erbij!
Hoe heb je de platen vastgezet op de muurregel, gewoon met lange schroeven/houtdraadbouten doorgeschroefd, of zitten ze met beugels vast?
En hoe is de boven- en onderkant van de platen afgewerkt, osb, underlayment, folie?
update?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:49 schreef Cybersijp het volgende:
Zo minor updeet:
Boeidelen zijn klaar, boel is ingepakt met plasticfolie. T zal nl. wel volgende week worden dat er dakwerk geplakt kan gaan worden.
De metselaar moet alleen nog een muur aan de binnenkant van de garage voegen en dan is hij ook klaar.
Hij gaat lekker, hij gaat goed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |