abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57277807
Als je nou geen ruimte hebt om te metselen(as in 30cm van de muur van de buren af) dan kun je beter eerst het buitenblad opzetten, en daar dan het binnenblad tegen aan zetten...

Waar je overigens hier geen binnenblad ziet , komt het ook niet. Voorste deel garage wordt enkelsteens. Achterste gedeelte is wel geisoleerd, en daar vind je dus wel binnen en buitenblad
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_57281983
Mooi om te zien dat het aardig opschiet, persoonlijk vind ik het omhoog zien schieten van het metselwerk het mooiste aan de bouw, dat geeft uiteindelijk toch "gezicht" aan een gebouw
pi_57367615
Minor update:

qua buitenblad is het nu op een 150 stenen geslecht, daarna resten alleen de twee kalkzandsteen binnen muren tussen garage en hobbyhok.

dat zal volgende week wel klaar raken. dan kan de balk bevestigd worden waar het dak op komt te rusten. Na de paas zal dan wel ergens het dak komen.

Effin: Hij gaat goed
pi_57404392
Soooooow wat een topic en ditto verbouwing!

Ik ben bij topic 2 aanbeland en daar heb je het over een speciaal soort gips om te plamuren e.d. (van buurman Cees). Wat voor spul is dat als ik vragen mag?

Ik ga gauw weer verder met lezen!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 23:16:33 #205
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_57404438
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:14 schreef ItsTheDude het volgende:

Ik ben bij topic 2 aanbeland en daar heb je het over een speciaal soort gips om te plamuren e.d. (van buurman Cees). Wat voor spul is dat als ik vragen mag?

Je nickname klopt niet
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_57406045
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:14 schreef ItsTheDude het volgende:

Is en vuller op basis van marmerpoeder, zit in een grote gele bus kost geen drol(nou ja...) en is zeer makkelijk heel glad af te werken. Ik geloof dat de naam wel ergens genoemd wordt. Ik kan er zo 123 niet op komen

En omdat "onze"dude t niet eens is met je naam op fok! Aranka jij blijft de enige en enigste hoor !
pi_57443209
Hehe, wat is er mis mijn nick? Je hebt toch mannetjes en vrouwtjes Dude-tjes? Bij het aanmelden kon ik niet kiezen voor Dude en The Dude, waren al in gebruik, er lopen er hier dus nog meer rond

Is dit het spul?

Ben inmiddels bij topic 3. Wordt allemaal erg mooi, niet alles mijn smaak maar wel netjes afgewerkt! Complimenten.

Zo nu gauw even verder lezen.!

[ Bericht 29% gewijzigd door ItsTheDude op 17-03-2008 23:44:12 ]
pi_57452271
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:29 schreef ItsTheDude het volgende:
Hehe, wat is er mis mijn nick? Je hebt toch mannetjes en vrouwtjes Dude-tjes? Bij het aanmelden kon ik niet kiezen voor Dude en The Dude, waren al in gebruik, er lopen er hier dus nog meer rond

Is dit het spul?

[ afbeelding ]

Ben inmiddels bij topic 3. Wordt allemaal erg mooi, niet alles mijn smaak maar wel netjes afgewerkt! Complimenten.

Zo nu gauw even verder lezen.!
Als je nu pas bij topic nummer drie bent heb je idd nog wat te gaan,

Over de afbeelding en de vraag of dit het juiste product is, kan ik zeggen "nee"

Ik bel de schilder wel ff over de naam
pi_57452343
francoise heet het spul is een soort van gips met marmer erin. Kan zo ff 123 ook geen plaatje vinden, en heb haast de metselaar wordt ongeduldig
pi_57466300
Zo vandaag weer een hoop gedaan:

Hulphout ontspijkerd, nadat ik de metselprofielen weggehaald had. Metselprofielen klaar voor ander gebruik klaargemaakt

3 keer naar de lokale stort gereden(een keer puin( een, twee, en drie klazoren, rest specie etc etc), een keer schoon hout(te klein om opnieuw gebruikt te worden), een keer grijs afval(zakken, plastic etc)

Eveneens 3 keer naar het bouwcentrum gereden( retour pallets, bigbags, spullen halen)

Een keer bouwmarkt(schroeven gehaald)

Boel opgeruimd her en der, aangeveegd etc etc

Geopperd met kalkzand voor tweede tussenmuur tussen berging en garage(best pittig, dingen wegen 16 kilo per stuk, gaan er maar 7 op je karretje per keer

Metselaar heeft vandaag anderhalve binnenmuur gezet, Donderdag gaat de rest erin en kan er gevoegd gaan worden.

Morgen komt de timmerman de balk bevestigen waaraan het dak straks bevestigd kan gaan worden( komen ook nog metalen beugels welke in de muur verankerd worden welke op hun beurt ook weer vastgezet gaan worden aan het dak).

Offerte dakwerk binnen gehad(heb er nu twee, allebei in EPDM, een met zinken afwerking eentje met aluminium afwerking)(Gerben, wat vind jij dat ik het beste kan kiezen? )

Verders slingers en ballonnen opgehangen, onze kleine smurf wordt morgen drie jaar

Zo te bed, t is morgen weer vroeg dag
pi_57466562
Ben de lulligste niet , en heb dus net nog maar ff wat fotos voor de medelurkers gemaakt

Ingang zonder profielen en hulphout , je kan duidelijk de beren zien nu(van bovenaf natuurlijk)

Kadotje voor de jarige job staat klaar voor morgenvroeg, papa had nog wat puf.... En was weer terug in zijn kindertijd

Overigens zit die bus ook nog helemaal vol met duplo, je kan er niet vroeg genoeg meebeginnen met dat "plusklussen" met de paplepel er in te gieten
pi_57470610
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:56 schreef Cybersijp het volgende:
Zo vandaag weer een hoop gedaan:

Hulphout ontspijkerd, nadat ik de metselprofielen weggehaald had. Metselprofielen klaar voor ander gebruik klaargemaakt

3 keer naar de lokale stort gereden(een keer puin( een, twee, en drie klazoren, rest specie etc etc), een keer schoon hout(te klein om opnieuw gebruikt te worden), een keer grijs afval(zakken, plastic etc)

Eveneens 3 keer naar het bouwcentrum gereden( retour pallets, bigbags, spullen halen)

Een keer bouwmarkt(schroeven gehaald)

Boel opgeruimd her en der, aangeveegd etc etc

Geopperd met kalkzand voor tweede tussenmuur tussen berging en garage(best pittig, dingen wegen 16 kilo per stuk, gaan er maar 7 op je karretje per keer

Metselaar heeft vandaag anderhalve binnenmuur gezet, Donderdag gaat de rest erin en kan er gevoegd gaan worden.

Morgen komt de timmerman de balk bevestigen waaraan het dak straks bevestigd kan gaan worden( komen ook nog metalen beugels welke in de muur verankerd worden welke op hun beurt ook weer vastgezet gaan worden aan het dak).

Offerte dakwerk binnen gehad(heb er nu twee, allebei in EPDM, een met zinken afwerking eentje met aluminium afwerking)(Gerben, wat vind jij dat ik het beste kan kiezen? )

Verders slingers en ballonnen opgehangen, onze kleine smurf wordt morgen drie jaar

Zo te bed, t is morgen weer vroeg dag
Allereerst van harte gefeliciteerd met de kleine!

Ik zou voor aluminium gaan, en dan wel netjes blank geanodiseerd of in een kleur gecoat en niet brute aluminium (onbehandeld, gewoon blank)
Maar als jij houdt van een mooie zinken kraal (zo'n gekrulde rand) dan zou ik dat doen, het kan allebei even goed.
Wel moet je opletten, zeker bij aluminium dat ze de naden tussen de trimmen netjes afkitten. De lange kanten zijn 13 meter, en kunnen bij een warme of koude dag aardig krimpen of uitzetten. Dus een nette naad ertussen is belangrijk.

Ook heb ik wel eens van een dakdekker gehoord dat je voor EPDM speciale daktrimmen nodig hebt, maar een andere dakdekker sprak dat juist weer tegen, dus wat daar van waar is weet ik niet, maar je kunt het iig in je achterhoofd houden
pi_57472891
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:54 schreef Gurb het volgende:

[..]

Allereerst van harte gefeliciteerd met de kleine!

Ik zou voor aluminium gaan, en dan wel netjes blank geanodiseerd of in een kleur gecoat en niet brute aluminium (onbehandeld, gewoon blank)
Maar als jij houdt van een mooie zinken kraal (zo'n gekrulde rand) dan zou ik dat doen, het kan allebei even goed.
Wel moet je opletten, zeker bij aluminium dat ze de naden tussen de trimmen netjes afkitten. De lange kanten zijn 13 meter, en kunnen bij een warme of koude dag aardig krimpen of uitzetten. Dus een nette naad ertussen is belangrijk.

Ook heb ik wel eens van een dakdekker gehoord dat je voor EPDM speciale daktrimmen nodig hebt, maar een andere dakdekker sprak dat juist weer tegen, dus wat daar van waar is weet ik niet, maar je kunt het iig in je achterhoofd houden
Zelf denk ik dat de optie om voor zink te kiezen de beste is, ik heb nu een offerte voor aluminium en eentje voor zink. Maar zink past qua idee naar mijn smaak beter bij de rest van de woning dan aluminium.

Ik heb dus net ff de mannen van de "alu"offerte maar ff gebeld met de vraag of ik een nieuwe offerte kan krijgen met daarin het prijsverschil tussen alu en zink

Straks nog even de portlandcement ophalen, dan kan de metselaar morgen verder met voegen als het muurtje klaar is. De timmerman kon vandaag niet komen, omdat gisteren het hout niet meegeraakt is met de boot. Dat komt dus vandaag pas binnen. Morgen oid zal het dan deze kant opkomen(zat tijd, omdat de planning is dat we de week na pasen pas het dak erop gaan maken.
pi_57597201
statusupdate:

naast kromme vingers van de kou( ) , is er veel loos hier om het boetje

Vanmorgen gedaan, dan wel begonnen:

Begonnen met plaatsen balken op de muren, hier komen ankers aan.Hieraan wordt weer het dak bevestigd(en aan het hout uiteraard)

heftruck opgehaald bij de baas(mooi leentje buur spelen ), en naar de casa gereden door de hagelbui. Hiermee alle metselstenen, lijmblokken, en restant metselzand weggereden naar de aannemer.Deze neemt het restwerk over tegen kostprijs.(ergo goede deal)

Straks om 13:00 gaan we het dak halen, deze ligt bij de aannemer klaar en zal met de heftruck makkelijk op zijn plaats te krijgen zijn. Morgen gaan we dan verder met het dak. Naar mijn idee zullen we vanmiddag al de eerste dakdelen bevestigd krijgen.

Morgenochtend komt ook de mestelaar weer om te voegen(binnenwerk zegt hij ) Hij zal vanmorgen al om een bakkie met een vers gebakken gevulde hier in de woonkamer. Man man man wat ben ik toch blij met de "mannen":P Zo vind je er niet veel, die met een graad celsius ff een dak erop zetten.

Van de week komt dan ook de boeidelen, en neuslijst. Eind van de week moet het dak (timmertechnisch) af zijn.

Hij is fijn dus
pi_57606493
We hebben een : D
we hebben een: A
We hebben een: K

later vanavond meer update
pi_57613392
Okay daar waren we weer ff snel, moet nl. nodig naar mijn mandje morgen @ 07:15 heb ik weer een ongeduldige metselaar staan te wachten hier @ the casa

Vanmiddag dus met hulp van maat jaap en de twee timmermannen de dakplaten erop gezet, daarna de retourspullen van het trottoir afgehaald bij de aannemer(ruimte werd ingenomen door de dakplaten, deze heeft hij nu dus tijdelijk over tot de volgende klus zich aanmeld(met een paar weken )

daarna opgeruimd, alles weer een beetje netjes gemaakt. Morgen ben ik wel vrij, maar de Mrs moet naar het werk dus wordt het "papa dag ", zal in de middag nog wel wat kalkzand met vellingrandblokken ophalen, die hebben we nog nodig om het laatste stuk binnenmuur tot het dak toe uit te vullen(had ik ff niet aan gedacht )

le Feuteaux:

Crossen tussen(en in ) de hagelbuien door

Voor de middag was dit klaar

Hier gaat de eerste dakplaat er bijna op

Vooraanzicht na opgeruimd te hebben

Zijaanzicht, aan het laatste eind is nog een stukje "open". Hier komt een passtuk in welke op maat gemaaakt wordt. Fabrieksmatig kostte dit echt way to much. Wordt echter van de week nog gemaakt

dat waren ze weer
pi_57616380
Cybersijp, ik begrijp dat jij deze bouw in eigen beheer uitvoert?

Wil zelf een berging tegen de bestaande garage (enkelsteens muur, platdak) bouwen in dezelfde "stijl", oftewel met betonnen vloer, enkelsteens muur alleen géén plat dak, maar een hellend dak.

Ik wil de fundering net zoals bij jouw aanbrengen (met EPS bekistingsbox), alleen dan in het geheel wat kleinschalliger.

Jij hebt zelf de mensen voor de fundering, metselaar, etc. apart ingeschakeld? En de bouwtekeningen laten maken?
pi_57617171
Ziet er goed uit Cybersijp, weer een stuk zichtwerk erbij!

Hoe heb je de platen vastgezet op de muurregel, gewoon met lange schroeven/houtdraadbouten doorgeschroefd, of zitten ze met beugels vast?
En hoe is de boven- en onderkant van de platen afgewerkt, osb, underlayment, folie?
pi_57621778
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 09:51 schreef naaa het volgende:
Cybersijp, ik begrijp dat jij deze bouw in eigen beheer uitvoert?

Wil zelf een berging tegen de bestaande garage (enkelsteens muur, platdak) bouwen in dezelfde "stijl", oftewel met betonnen vloer, enkelsteens muur alleen géén plat dak, maar een hellend dak.

Ik wil de fundering net zoals bij jouw aanbrengen (met EPS bekistingsbox), alleen dan in het geheel wat kleinschalliger.

Jij hebt zelf de mensen voor de fundering, metselaar, etc. apart ingeschakeld? En de bouwtekeningen laten maken?
Juist ! Alles in eigen beheer, zelfs de tekeningen heb ik zelf geregeld

Ik heb nu omdat we kunnen "wonen"in ons huis "tijd zat" om deze bouw te realiseren. Er is dus geen haast bij. Zoals "gurb"die onder jou postte in dit topic weet zijn we er nu meer dan een jaar mee bezig. Dit is inclusief tijd voor vergunning, bezwaarperiode en verlet vanwege een klein beetje te hoge waterstand van het grondwater

Je hebt overigens wel verstand van zaken nodig(ongeveer) , omdat er veel beslissingen genomen dienen te worden, die mogelijk in de toekomst minder nagedacht uit kunnen vallen
pi_57621971
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 10:34 schreef Gurb het volgende:
Ziet er goed uit Cybersijp, weer een stuk zichtwerk erbij!

Hoe heb je de platen vastgezet op de muurregel, gewoon met lange schroeven/houtdraadbouten doorgeschroefd, of zitten ze met beugels vast?
En hoe is de boven- en onderkant van de platen afgewerkt, osb, underlayment, folie?
Platen zitten vast met schroeven(6.5x100) 8 stuks per plaat, daarnaast per twee platen een beugel welke vast zit met fretten(boven en onder), deze beugel zit vast aan de muur

Onderkant is mexicaans grenen underlayment(nette kwaliteit, hoewel er eentje is met een droogtescheur) Bovenkant is soort van osb, welke met een coating voorzien is zodat hij niet na twee druppels water al uit elkaar valt

Verder zitten er tussen de regels 15 cm steenwol, met folie laag. Rc =3.5 best netjes dus
pi_57637145
Vandaag gedaan:

Boeidelen(eerste delen ) bevestigd(pine cedarhout), nadat de bovenkant van het dak exact rechthokig gezaagd was. is het dit niet dan zie je straks met strijklicht dat er bollingen in de boei zitten natuurlijk.

laatste stukje dak is dichtgemaakt, rest verbindingen tussen platen onderling gepurd.

De metselaar heeft driftig aan de voeg geweest

Morgen komt het tweede deel boeideel plus de neuslijst op het dak. Daarna gaat er een zeil overheen, ik hoop dat de dakdekker begin volgende week tijd heeft om het dak dicht te maken.

Dames: De foto's

Voegwerk, er is meer gedaan hoor. is een iets teruggevallen voeg

Beren gevoegd, plus details boeidelen

Overview pic !

Toedels im off to bed, morgen weer 06:45 waky waky rise and shine Maar het is voor het goede doel
pi_57639146
Thanx voor de info Cybersijp!

Ik heb eindelijk alles gelezen! Zeer mooi geworden allemaal!

Zelfs de schuur is al bijna klaar! Je gaat echt als een diesel, klasse!
pi_57640883
Vanmorgen nog bij t bouwcenter wat boodschappen gehaald:

2 zak zilverzand, 2 zak portland voor de metselaar

Zometeen weer naar de regulier arbeid, in ieder geval komt er volgende week nog dakbedekking op. Wanneer dat wordt is nog ff onduidelijk vanwege het weer natuurlijk, maar volgende week gaat lukken werd mij verzekerd
pi_57677430
Zo minor updeet:

Boeidelen zijn klaar, boel is ingepakt met plasticfolie. T zal nl. wel volgende week worden dat er dakwerk geplakt kan gaan worden.

De metselaar moet alleen nog een muur aan de binnenkant van de garage voegen en dan is hij ook klaar.

Hij gaat lekker, hij gaat goed
pi_57831461
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 17:49 schreef Cybersijp het volgende:
Zo minor updeet:

Boeidelen zijn klaar, boel is ingepakt met plasticfolie. T zal nl. wel volgende week worden dat er dakwerk geplakt kan gaan worden.

De metselaar moet alleen nog een muur aan de binnenkant van de garage voegen en dan is hij ook klaar.

Hij gaat lekker, hij gaat goed
update?

Ik ben niet nieuwsgierig ofzo hoor, maar blijf wel graag op hoogte..........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')