abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57837397
Nou kleintje dan:

Dak is geplakt, volgende week komt het zink eromheen. Morgen vrij, en dan ga ik een soort van regengoot van polymeerbeton naast de garage ingraven, hierdoor kan het toekomstige plaveisel naast ons huis en tussen de garage in lekker netjes afwateren. De hwa van de garage kan hier dus ook op lozen. aansluiting op 125 rond is er al , moet alleen morgen ochtend de boel opgraven om hem te pakken te krijgen

Morgen meer info, en pics uiteraard
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_57837465
Dit Idee dus:

pi_57860796
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 21:22 schreef Cybersijp het volgende:
Dit Idee dus:

[ afbeelding ]
Dit idee is het dus niet geworden, na een lange dag spitten is er het volgende gedaan:

Garage is aangesloten op de riolering , o.a middels twee pvc putten deze lozen weer op het riool.

Gangetje naast de gargae en aan de kant van de buren is opgehoogd met zand( was laag uitgegraven bij het fundering leggen ivm instorten van sleuf voor fundering. Dit is nu dus weer recht gezet.

De twee grondkabels zijn in slagvaste buis en tot bovenaan de zijgevel van de garage gebracht. Volgende week gaan ze door de muur en kan er dus daadwerkelijk stroom worden aangelegd in de garage.(eerst nog ff wachten op de deuren en ramen )

Dat was hem weer, kan er nog veel meer over vertellen, maar neem van mij aan voor vandaag was het zat . Zometeen eerst maar eens
  Moderator zondag 6 april 2008 @ 11:26:46 #229
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_57992654
Okay weer wat dagen verder, morgen technisch gesproken weekeinde(moet morgenavond nog ff werken, maar dat terzijde)

Wat er afgelopen week gedaan is:

Niet veel, behalve dan dat de daktrim vandaag is gedaan.

Morgen gaan we de kabels van de stroomgroepen naar binnen halen. Ik zal nog ff kijken of ik nog ergens twee ip44 dozen heb liggen, anders moet ik volgende week maar weer ff een voorraadje halen. Ik heb er tenslotte nog wel e.e.a nodig om de stroom binnenin de garage/berging af te maken.

Verder ook hout halen om de opening tussen dak en steenwerk van het binnenblad te dichten. Tussenruimte ook ff opvullen met isolatie materiaal natuurlijk

Affijn, genoeg te doen nog, eerst maar eens fotos bekijken die ik vanavond voor het donker werd genomen heb.

pi_57992849

Vooraanzicht met detail afgewerkte neuslijst

Bovenaanzicht vanaf zijkant van het dak van de casa. Kwestie van een raam erin, 3 kastjes boven ramen en deuren, deuren erin en klaar is de timmerman. Zal de komende tijd nog gerust zat te doen hebben in de fawerkfase van de garage/berging
pi_57993616
Je had als toetje ook het zwembad terug kunnen plaatsen op het dak.
Daar begon het ooit mee...

grapje hoor cyb

Mooi werk en doorzetten !
pi_57994530

Zwembad ooit laten terugkomen is al besproken hier ten huize overigens..... Alleen dan een formaatje 20 kleiner. Ik wil overigens het dak van de garage dan gaan gebruiken voor de verwarming van het water ......

Hoe en wat? Dta laten we nog ff in het midden, eerst maar een een zwembad vol met geld aanboren.....
pi_57995843
ik lees altijd met belangstelling jou vorderingen ookal heb ik totaal geen verstand van dit soort zaken
hebben de buren door jou garage nu niet minder zon in de tuin?
  Moderator zaterdag 12 april 2008 @ 09:51:21 #235
92034 crew  Vonkenboer
pi_57997774
Ziet er prima uit; over de elektrische installatie heb ik nog wel een idee; wij hebben hier in de schuur enkele wandcontactdozen aan het plafond zitten; dit kan soms wel eens erg makkelijk zijn als je op een bepaalde plek in de schuur iets moet doen met elektrisch gereedschap hoef je niet direct een verlengsnoer of een haspel er bij te pakken

Maar steken we de stekker zo in het stopcontact aan het plafond

Wellicht is dat bij jou ook wel handig !
pi_57998484
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 09:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er prima uit; over de elektrische installatie heb ik nog wel een idee; wij hebben hier in de schuur enkele wandcontactdozen aan het plafond zitten; dit kan soms wel eens erg makkelijk zijn als je op een bepaalde plek in de schuur iets moet doen met elektrisch gereedschap hoef je niet direct een verlengsnoer of een haspel er bij te pakken

Maar steken we de stekker zo in het stopcontact aan het plafond

Wellicht is dat bij jou ook wel handig !
Nou goed dat je het meld Ed, maar in het hobbyhok is het de bedoeling dat er 20 wcds komen. Vier in elke hoek, plus vier boven het werkblad. op die manier zit ik nergens zonder stroomaansluitingen

Er zijn overigens wel opbouwdozen, met een mogelijkheid om er wcd op de deksel ervan te plaatsen(kan altijd nog natuurlijk mocht ik er te kort komen .......
pi_57998541
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 00:58 schreef Charisma het volgende:
ik lees altijd met belangstelling jou vorderingen ookal heb ik totaal geen verstand van dit soort zaken
hebben de buren door jou garage nu niet minder zon in de tuin?
Nee totaal niet, de garage is ongeveer 50 cm hoger dan de muur die onze twee tuinen scheid. Ons huis heeft smorgens aan de voorkant de zon, en na de middag tot in de avond de zon in de tuin.Omdat het huis dus in de Oost(voorkant)-West(achterkant) richting gebouwd is geen probleem daarmee.
  zondag 13 april 2008 @ 14:56:58 #238
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58020841
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 00:01 schreef Cybersijp het volgende:

Zwembad ooit laten terugkomen is al besproken hier ten huize overigens..... Alleen dan een formaatje 20 kleiner. Ik wil overigens het dak van de garage dan gaan gebruiken voor de verwarming van het water ......

Hoe en wat? Dta laten we nog ff in het midden, eerst maar een een zwembad vol met geld aanboren.....
Zonnepanelen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58030093
quote:
Op zondag 13 april 2008 14:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Zonnepanelen
Nope, wel dmv de zon overigens..... Niet door voor de magnetron dus
pi_58032746
Er zijn dus een soort van epdm "matten"met buizen erin gegoten welke je vult met water. Deze voer je over je plat dak, en als het mooi weer is neemt het water de temperatuur op. Klaar is je verwarming!

Heb nog geen zwembad, maar we kwamen laatst een link tegen bij het op zoek gaan naar dakbedekking thats all

Over gisteren: heb niet al te veel gedaan, heb in ieder geval de twee stroomkabels nu naar binnen kunnen halen. ben ff een rondje met boor 20mm in de rondte geweest. Slagvaste pijp in het gat, kabel doorvoeren. Klaar!

Verder al hout en isolatie gehaald voor de rand tussen binneblad en dak. Voilgend weekeinde ga ik hiermee verder. De week erna krijg ik als het goed is deuren en kistjes boven de kozijnen. Dan is het technische gedeelte klaar en kan in on my own verder met het verder afwerken van het geheel.

Maybe dat ik de timmerman nog ff dagje nodig heb voor de sectionaaldeur, maar dat zien we dan wel weer.

Voordeel van als er deuren en ramen in zitten is dat ik me gereedschap niet steeds voor 100% hoef op te ruimen, kan moeilijk ff zaagtafel, zaag, geleiders , boren etc voor een weekje binnen neer leggen. is de Mrs totaal niet happy mee natuurlijk. Me zut heeft de halve serre al in beslag genomen(net als kachelkast, en kelderkast/deel zolder....... )
pi_58150576
Okay sort of major update:

Ik had vanmorgen dus ineens twee timmermannen om de deur. In de middag dus klaar:

Kastjes boven deuren
raamkozijn hangt
deuren hangen
hang en sluitwerk gedaan.

Zelf nadat de mannen weg waren(anders loop je ze voor de voeten... ) platen gehaald om gaten waar het glas in moet komen op te vullen. Deze bevestigd en binnen in de berging begonnen met het dichtmaken van de kier noem ik het maar ff tussen binnenblad en het dak.Glas is besteld en komt met een week of twee

Morgen om 16:00 werken, dus morgenochtend gaat ik weer vrolijk verder

Zo ff kijken of de fotos wat geworden zijn, had pas na de klus vandaag de gedachte dat ik nog ff een paar fotos moest maken dus geen "in progress"vandaag
pi_58150740

met wat mazzel morgen meer, o.a van de binnenkant waar ik nu bezig ben
pi_58171249
Kier in hobbyhok tussen plafond en wand is dicht, drie hoeken zijn inmiddels ook betimmerd. Moet pas woensdag a.s weer naar de "baas"toe, dus gaat lekker verder te beginnen morgen.....

Ga dus morgen verder met afwerken van de binnenkant En nee heb geen foto's van vandaag, want eer ik er aan dacht was het al tijd om onder de douche te stappen en me kokskledij aan te trekken om naar het werk te gaan
pi_58237626
Lekker doorgewerkt,

Boel zit op twee kleine stukjes houtwerk(die gaat mijn vader van de week nog ff doen) dicht, volgende stap nu in het hobbygedeelte is kitten en schilderen. Daarna kan er egaliseer over de vloer heen, epoxylaag over de egaliseer, t glas erin, en de stroom erin. Stap daarna is weer verder gaan met het garage deel klaar te maken
pi_58237979

Aftimmerwerk raam hobbyhok, inclusief nietuitstekende vensterbank

Aftimmerwerk dubbele deuren, netjes met onder verstek gezaagd wbp plaat 18mm

De eerste werkbank in het hobbyhok eerst maar op schragen, kan er donder op zeggen dat deze stelling nog meer dan een keer 360 graden gaat zwerven in de rondte

"De meeste tijd wordt versleten met passen en meten.....", de stroominvoer komt dus echt 100% gelijk uit net onder de aftimmerlijst van het dak Beat that
pi_58245702
  Moderator woensdag 23 april 2008 @ 17:14:12 #247
92034 crew  Vonkenboer
pi_58258014
Voor een hobbyschuur vind ik hem erg netjes

De stroom in de schuur ga je die opzich nog weer onderverdelen d.m.v. een klein meterkastje of zijn dit twee aparte groepen die binnenkomen ?

Zou je eens op een schetjes aan kunnen geven hoe je de ruimte in gaat richten ? Ben daar namelijk erg nieuwsgierig naar

Ziet er prima, strak en netjes uit.
pi_58262876
Misschien een tip voor je electrische installatie:

Ik heb zelf in mijn garage de installatie uitgevoerd met "Quick-Pipe" opbouwsysteem van OBO, zeg maar een soort vernieuwde/luxe versie van de standaard Hostaliet installatiebuis.

Voordeel van dit systeem is dat je er makkelijk en netjes aftakkingen in kan maken en is ook nog verkrijgbaar in "zuiver wit", namelijk kleurnummer RAL 9010 .

Bekijk het maar eens op je gemak .
pi_58268701
quote:
Op woensdag 23 april 2008 20:10 schreef naaa het volgende:
Misschien een tip voor je electrische installatie:

Ik heb zelf in mijn garage de installatie uitgevoerd met "Quick-Pipe" opbouwsysteem van OBO, zeg maar een soort vernieuwde/luxe versie van de standaard Hostaliet installatiebuis.

Voordeel van dit systeem is dat je er makkelijk en netjes aftakkingen in kan maken en is ook nog verkrijgbaar in "zuiver wit", namelijk kleurnummer RAL 9010 .

Bekijk het maar eens op je gemak .
Bedankt voor de link, erg interessant! Ik ben wel benieuwd wat dat moet kosten. Meestal is mooier ook duurder namelijk

Voor nu hou ik het nog ff op ip44 opbouwdozen, in combo met slagvaste pijp in het ooh zo mooie donkergrijs uitgevoerd...
pi_58268847
quote:
Op woensdag 23 april 2008 17:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor een hobbyschuur vind ik hem erg netjes

De stroom in de schuur ga je die opzich nog weer onderverdelen d.m.v. een klein meterkastje of zijn dit twee aparte groepen die binnenkomen ?

Zou je eens op een schetjes aan kunnen geven hoe je de ruimte in gaat richten ? Ben daar namelijk erg nieuwsgierig naar

Ziet er prima, strak en netjes uit.
Ed,

Moet ik het nou nog een keer uitkauwen? Nou ja komt ie:

In mijn bijkeuken hangt een extra onderverdeel kastje(afgezekerd op 16A)(in de meterkast met 25A ivm selectiviteit )

Vanuit die kast gaan er drie groepen naar buiten: groep een is verlichting en stroom in de tuin, groeptwee is verlichtingsgroep en wcds van de garage zelf, groep drie wordt een groep welke op een tl buis na alleen maar wcds bedient voor apparaten in het hobbyhok.

Aan de voorkant van het huis heb ik iets soortgelijks gemaakt, maar dan met een in gebruik voor stroom en licht, daarnaast een groep reserve. alle automaten zijn overigens alamats(kost een berg maar staat erg kwel en is erg makkelijk in het gebruik (maar dat hoef ik jou nou net niet te vertellen natuurlijk )

Qua indeling: is nog een wirwar van schetsen en ideeen in mijn hoofd, heb al wel wat dingen bedacht, maar wil eerst het geheel klaar krijgen alvorens ik mijzelf ga vast;leggen in het maken van werkbanken etc etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')