Dit idee is het dus niet geworden, na een lange dag spitten is er het volgende gedaan:quote:
Nou goed dat je het meld Ed, maar in het hobbyhok is het de bedoeling dat er 20 wcds komen. Vier in elke hoek, plus vier boven het werkblad. op die manier zit ik nergens zonder stroomaansluitingenquote:Op zaterdag 12 april 2008 09:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er prima uit; over de elektrische installatie heb ik nog wel een idee; wij hebben hier in de schuur enkele wandcontactdozen aan het plafond zitten; dit kan soms wel eens erg makkelijk zijn als je op een bepaalde plek in de schuur iets moet doen met elektrisch gereedschap hoef je niet direct een verlengsnoer of een haspel er bij te pakken![]()
Maar steken we de stekker zo in het stopcontact aan het plafond![]()
Wellicht is dat bij jou ook wel handig !
Nee totaal niet, de garage is ongeveer 50 cm hoger dan de muur die onze twee tuinen scheid. Ons huis heeft smorgens aan de voorkant de zon, en na de middag tot in de avond de zon in de tuin.Omdat het huis dus in de Oost(voorkant)-West(achterkant) richting gebouwd is geen probleem daarmee.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:58 schreef Charisma het volgende:
ik lees altijd met belangstelling jou vorderingen ookal heb ik totaal geen verstand van dit soort zaken![]()
hebben de buren door jou garage nu niet minder zon in de tuin?
Zonnepanelenquote:Op zaterdag 12 april 2008 00:01 schreef Cybersijp het volgende:![]()
Zwembad ooit laten terugkomen is al besproken hier ten huize overigens..... Alleen dan een formaatje 20 kleiner. Ik wil overigens het dak van de garage dan gaan gebruiken voor de verwarming van het water ......![]()
Hoe en wat? Dta laten we nog ff in het midden, eerst maar een een zwembad vol met geld aanboren.....
Nope, wel dmv de zon overigens.....quote:
Bedankt voor de link, erg interessant! Ik ben wel benieuwd wat dat moet kosten. Meestal is mooier ook duurder namelijkquote:Op woensdag 23 april 2008 20:10 schreef naaa het volgende:
Misschien een tip voor je electrische installatie:
Ik heb zelf in mijn garage de installatie uitgevoerd met "Quick-Pipe" opbouwsysteem van OBO, zeg maar een soort vernieuwde/luxe versie van de standaard Hostaliet installatiebuis.
Voordeel van dit systeem is dat je er makkelijk en netjes aftakkingen in kan maken en is ook nog verkrijgbaar in "zuiver wit", namelijk kleurnummer RAL 9010.
Bekijk het maar eens op je gemak.
Ed,quote:Op woensdag 23 april 2008 17:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor een hobbyschuur vind ik hem erg netjes![]()
De stroom in de schuur ga je die opzich nog weer onderverdelen d.m.v. een klein meterkastje of zijn dit twee aparte groepen die binnenkomen ?
Zou je eens op een schetjes aan kunnen geven hoe je de ruimte in gaat richten ? Ben daar namelijk erg nieuwsgierig naar![]()
Ziet er prima, strak en netjes uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |