abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57277807
Als je nou geen ruimte hebt om te metselen(as in 30cm van de muur van de buren af) dan kun je beter eerst het buitenblad opzetten, en daar dan het binnenblad tegen aan zetten...

Waar je overigens hier geen binnenblad ziet , komt het ook niet. Voorste deel garage wordt enkelsteens. Achterste gedeelte is wel geisoleerd, en daar vind je dus wel binnen en buitenblad
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_57281983
Mooi om te zien dat het aardig opschiet, persoonlijk vind ik het omhoog zien schieten van het metselwerk het mooiste aan de bouw, dat geeft uiteindelijk toch "gezicht" aan een gebouw
pi_57367615
Minor update:

qua buitenblad is het nu op een 150 stenen geslecht, daarna resten alleen de twee kalkzandsteen binnen muren tussen garage en hobbyhok.

dat zal volgende week wel klaar raken. dan kan de balk bevestigd worden waar het dak op komt te rusten. Na de paas zal dan wel ergens het dak komen.

Effin: Hij gaat goed
pi_57404392
Soooooow wat een topic en ditto verbouwing!

Ik ben bij topic 2 aanbeland en daar heb je het over een speciaal soort gips om te plamuren e.d. (van buurman Cees). Wat voor spul is dat als ik vragen mag?

Ik ga gauw weer verder met lezen!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 23:16:33 #205
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_57404438
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:14 schreef ItsTheDude het volgende:

Ik ben bij topic 2 aanbeland en daar heb je het over een speciaal soort gips om te plamuren e.d. (van buurman Cees). Wat voor spul is dat als ik vragen mag?

Je nickname klopt niet
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_57406045
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:14 schreef ItsTheDude het volgende:

Is en vuller op basis van marmerpoeder, zit in een grote gele bus kost geen drol(nou ja...) en is zeer makkelijk heel glad af te werken. Ik geloof dat de naam wel ergens genoemd wordt. Ik kan er zo 123 niet op komen

En omdat "onze"dude t niet eens is met je naam op fok! Aranka jij blijft de enige en enigste hoor !
pi_57443209
Hehe, wat is er mis mijn nick? Je hebt toch mannetjes en vrouwtjes Dude-tjes? Bij het aanmelden kon ik niet kiezen voor Dude en The Dude, waren al in gebruik, er lopen er hier dus nog meer rond

Is dit het spul?

Ben inmiddels bij topic 3. Wordt allemaal erg mooi, niet alles mijn smaak maar wel netjes afgewerkt! Complimenten.

Zo nu gauw even verder lezen.!

[ Bericht 29% gewijzigd door ItsTheDude op 17-03-2008 23:44:12 ]
pi_57452271
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:29 schreef ItsTheDude het volgende:
Hehe, wat is er mis mijn nick? Je hebt toch mannetjes en vrouwtjes Dude-tjes? Bij het aanmelden kon ik niet kiezen voor Dude en The Dude, waren al in gebruik, er lopen er hier dus nog meer rond

Is dit het spul?

[ afbeelding ]

Ben inmiddels bij topic 3. Wordt allemaal erg mooi, niet alles mijn smaak maar wel netjes afgewerkt! Complimenten.

Zo nu gauw even verder lezen.!
Als je nu pas bij topic nummer drie bent heb je idd nog wat te gaan,

Over de afbeelding en de vraag of dit het juiste product is, kan ik zeggen "nee"

Ik bel de schilder wel ff over de naam
pi_57452343
francoise heet het spul is een soort van gips met marmer erin. Kan zo ff 123 ook geen plaatje vinden, en heb haast de metselaar wordt ongeduldig
pi_57466300
Zo vandaag weer een hoop gedaan:

Hulphout ontspijkerd, nadat ik de metselprofielen weggehaald had. Metselprofielen klaar voor ander gebruik klaargemaakt

3 keer naar de lokale stort gereden(een keer puin( een, twee, en drie klazoren, rest specie etc etc), een keer schoon hout(te klein om opnieuw gebruikt te worden), een keer grijs afval(zakken, plastic etc)

Eveneens 3 keer naar het bouwcentrum gereden( retour pallets, bigbags, spullen halen)

Een keer bouwmarkt(schroeven gehaald)

Boel opgeruimd her en der, aangeveegd etc etc

Geopperd met kalkzand voor tweede tussenmuur tussen berging en garage(best pittig, dingen wegen 16 kilo per stuk, gaan er maar 7 op je karretje per keer

Metselaar heeft vandaag anderhalve binnenmuur gezet, Donderdag gaat de rest erin en kan er gevoegd gaan worden.

Morgen komt de timmerman de balk bevestigen waaraan het dak straks bevestigd kan gaan worden( komen ook nog metalen beugels welke in de muur verankerd worden welke op hun beurt ook weer vastgezet gaan worden aan het dak).

Offerte dakwerk binnen gehad(heb er nu twee, allebei in EPDM, een met zinken afwerking eentje met aluminium afwerking)(Gerben, wat vind jij dat ik het beste kan kiezen? )

Verders slingers en ballonnen opgehangen, onze kleine smurf wordt morgen drie jaar

Zo te bed, t is morgen weer vroeg dag
pi_57466562
Ben de lulligste niet , en heb dus net nog maar ff wat fotos voor de medelurkers gemaakt

Ingang zonder profielen en hulphout , je kan duidelijk de beren zien nu(van bovenaf natuurlijk)

Kadotje voor de jarige job staat klaar voor morgenvroeg, papa had nog wat puf.... En was weer terug in zijn kindertijd

Overigens zit die bus ook nog helemaal vol met duplo, je kan er niet vroeg genoeg meebeginnen met dat "plusklussen" met de paplepel er in te gieten
pi_57470610
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:56 schreef Cybersijp het volgende:
Zo vandaag weer een hoop gedaan:

Hulphout ontspijkerd, nadat ik de metselprofielen weggehaald had. Metselprofielen klaar voor ander gebruik klaargemaakt

3 keer naar de lokale stort gereden(een keer puin( een, twee, en drie klazoren, rest specie etc etc), een keer schoon hout(te klein om opnieuw gebruikt te worden), een keer grijs afval(zakken, plastic etc)

Eveneens 3 keer naar het bouwcentrum gereden( retour pallets, bigbags, spullen halen)

Een keer bouwmarkt(schroeven gehaald)

Boel opgeruimd her en der, aangeveegd etc etc

Geopperd met kalkzand voor tweede tussenmuur tussen berging en garage(best pittig, dingen wegen 16 kilo per stuk, gaan er maar 7 op je karretje per keer

Metselaar heeft vandaag anderhalve binnenmuur gezet, Donderdag gaat de rest erin en kan er gevoegd gaan worden.

Morgen komt de timmerman de balk bevestigen waaraan het dak straks bevestigd kan gaan worden( komen ook nog metalen beugels welke in de muur verankerd worden welke op hun beurt ook weer vastgezet gaan worden aan het dak).

Offerte dakwerk binnen gehad(heb er nu twee, allebei in EPDM, een met zinken afwerking eentje met aluminium afwerking)(Gerben, wat vind jij dat ik het beste kan kiezen? )

Verders slingers en ballonnen opgehangen, onze kleine smurf wordt morgen drie jaar

Zo te bed, t is morgen weer vroeg dag
Allereerst van harte gefeliciteerd met de kleine!

Ik zou voor aluminium gaan, en dan wel netjes blank geanodiseerd of in een kleur gecoat en niet brute aluminium (onbehandeld, gewoon blank)
Maar als jij houdt van een mooie zinken kraal (zo'n gekrulde rand) dan zou ik dat doen, het kan allebei even goed.
Wel moet je opletten, zeker bij aluminium dat ze de naden tussen de trimmen netjes afkitten. De lange kanten zijn 13 meter, en kunnen bij een warme of koude dag aardig krimpen of uitzetten. Dus een nette naad ertussen is belangrijk.

Ook heb ik wel eens van een dakdekker gehoord dat je voor EPDM speciale daktrimmen nodig hebt, maar een andere dakdekker sprak dat juist weer tegen, dus wat daar van waar is weet ik niet, maar je kunt het iig in je achterhoofd houden
pi_57472891
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:54 schreef Gurb het volgende:

[..]

Allereerst van harte gefeliciteerd met de kleine!

Ik zou voor aluminium gaan, en dan wel netjes blank geanodiseerd of in een kleur gecoat en niet brute aluminium (onbehandeld, gewoon blank)
Maar als jij houdt van een mooie zinken kraal (zo'n gekrulde rand) dan zou ik dat doen, het kan allebei even goed.
Wel moet je opletten, zeker bij aluminium dat ze de naden tussen de trimmen netjes afkitten. De lange kanten zijn 13 meter, en kunnen bij een warme of koude dag aardig krimpen of uitzetten. Dus een nette naad ertussen is belangrijk.

Ook heb ik wel eens van een dakdekker gehoord dat je voor EPDM speciale daktrimmen nodig hebt, maar een andere dakdekker sprak dat juist weer tegen, dus wat daar van waar is weet ik niet, maar je kunt het iig in je achterhoofd houden
Zelf denk ik dat de optie om voor zink te kiezen de beste is, ik heb nu een offerte voor aluminium en eentje voor zink. Maar zink past qua idee naar mijn smaak beter bij de rest van de woning dan aluminium.

Ik heb dus net ff de mannen van de "alu"offerte maar ff gebeld met de vraag of ik een nieuwe offerte kan krijgen met daarin het prijsverschil tussen alu en zink

Straks nog even de portlandcement ophalen, dan kan de metselaar morgen verder met voegen als het muurtje klaar is. De timmerman kon vandaag niet komen, omdat gisteren het hout niet meegeraakt is met de boot. Dat komt dus vandaag pas binnen. Morgen oid zal het dan deze kant opkomen(zat tijd, omdat de planning is dat we de week na pasen pas het dak erop gaan maken.
pi_57597201
statusupdate:

naast kromme vingers van de kou( ) , is er veel loos hier om het boetje

Vanmorgen gedaan, dan wel begonnen:

Begonnen met plaatsen balken op de muren, hier komen ankers aan.Hieraan wordt weer het dak bevestigd(en aan het hout uiteraard)

heftruck opgehaald bij de baas(mooi leentje buur spelen ), en naar de casa gereden door de hagelbui. Hiermee alle metselstenen, lijmblokken, en restant metselzand weggereden naar de aannemer.Deze neemt het restwerk over tegen kostprijs.(ergo goede deal)

Straks om 13:00 gaan we het dak halen, deze ligt bij de aannemer klaar en zal met de heftruck makkelijk op zijn plaats te krijgen zijn. Morgen gaan we dan verder met het dak. Naar mijn idee zullen we vanmiddag al de eerste dakdelen bevestigd krijgen.

Morgenochtend komt ook de mestelaar weer om te voegen(binnenwerk zegt hij ) Hij zal vanmorgen al om een bakkie met een vers gebakken gevulde hier in de woonkamer. Man man man wat ben ik toch blij met de "mannen":P Zo vind je er niet veel, die met een graad celsius ff een dak erop zetten.

Van de week komt dan ook de boeidelen, en neuslijst. Eind van de week moet het dak (timmertechnisch) af zijn.

Hij is fijn dus
pi_57606493
We hebben een : D
we hebben een: A
We hebben een: K

later vanavond meer update
pi_57613392
Okay daar waren we weer ff snel, moet nl. nodig naar mijn mandje morgen @ 07:15 heb ik weer een ongeduldige metselaar staan te wachten hier @ the casa

Vanmiddag dus met hulp van maat jaap en de twee timmermannen de dakplaten erop gezet, daarna de retourspullen van het trottoir afgehaald bij de aannemer(ruimte werd ingenomen door de dakplaten, deze heeft hij nu dus tijdelijk over tot de volgende klus zich aanmeld(met een paar weken )

daarna opgeruimd, alles weer een beetje netjes gemaakt. Morgen ben ik wel vrij, maar de Mrs moet naar het werk dus wordt het "papa dag ", zal in de middag nog wel wat kalkzand met vellingrandblokken ophalen, die hebben we nog nodig om het laatste stuk binnenmuur tot het dak toe uit te vullen(had ik ff niet aan gedacht )

le Feuteaux:

Crossen tussen(en in ) de hagelbuien door

Voor de middag was dit klaar

Hier gaat de eerste dakplaat er bijna op

Vooraanzicht na opgeruimd te hebben

Zijaanzicht, aan het laatste eind is nog een stukje "open". Hier komt een passtuk in welke op maat gemaaakt wordt. Fabrieksmatig kostte dit echt way to much. Wordt echter van de week nog gemaakt

dat waren ze weer
pi_57616380
Cybersijp, ik begrijp dat jij deze bouw in eigen beheer uitvoert?

Wil zelf een berging tegen de bestaande garage (enkelsteens muur, platdak) bouwen in dezelfde "stijl", oftewel met betonnen vloer, enkelsteens muur alleen géén plat dak, maar een hellend dak.

Ik wil de fundering net zoals bij jouw aanbrengen (met EPS bekistingsbox), alleen dan in het geheel wat kleinschalliger.

Jij hebt zelf de mensen voor de fundering, metselaar, etc. apart ingeschakeld? En de bouwtekeningen laten maken?
pi_57617171
Ziet er goed uit Cybersijp, weer een stuk zichtwerk erbij!

Hoe heb je de platen vastgezet op de muurregel, gewoon met lange schroeven/houtdraadbouten doorgeschroefd, of zitten ze met beugels vast?
En hoe is de boven- en onderkant van de platen afgewerkt, osb, underlayment, folie?
pi_57621778
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 09:51 schreef naaa het volgende:
Cybersijp, ik begrijp dat jij deze bouw in eigen beheer uitvoert?

Wil zelf een berging tegen de bestaande garage (enkelsteens muur, platdak) bouwen in dezelfde "stijl", oftewel met betonnen vloer, enkelsteens muur alleen géén plat dak, maar een hellend dak.

Ik wil de fundering net zoals bij jouw aanbrengen (met EPS bekistingsbox), alleen dan in het geheel wat kleinschalliger.

Jij hebt zelf de mensen voor de fundering, metselaar, etc. apart ingeschakeld? En de bouwtekeningen laten maken?
Juist ! Alles in eigen beheer, zelfs de tekeningen heb ik zelf geregeld

Ik heb nu omdat we kunnen "wonen"in ons huis "tijd zat" om deze bouw te realiseren. Er is dus geen haast bij. Zoals "gurb"die onder jou postte in dit topic weet zijn we er nu meer dan een jaar mee bezig. Dit is inclusief tijd voor vergunning, bezwaarperiode en verlet vanwege een klein beetje te hoge waterstand van het grondwater

Je hebt overigens wel verstand van zaken nodig(ongeveer) , omdat er veel beslissingen genomen dienen te worden, die mogelijk in de toekomst minder nagedacht uit kunnen vallen
pi_57621971
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 10:34 schreef Gurb het volgende:
Ziet er goed uit Cybersijp, weer een stuk zichtwerk erbij!

Hoe heb je de platen vastgezet op de muurregel, gewoon met lange schroeven/houtdraadbouten doorgeschroefd, of zitten ze met beugels vast?
En hoe is de boven- en onderkant van de platen afgewerkt, osb, underlayment, folie?
Platen zitten vast met schroeven(6.5x100) 8 stuks per plaat, daarnaast per twee platen een beugel welke vast zit met fretten(boven en onder), deze beugel zit vast aan de muur

Onderkant is mexicaans grenen underlayment(nette kwaliteit, hoewel er eentje is met een droogtescheur) Bovenkant is soort van osb, welke met een coating voorzien is zodat hij niet na twee druppels water al uit elkaar valt

Verder zitten er tussen de regels 15 cm steenwol, met folie laag. Rc =3.5 best netjes dus
pi_57637145
Vandaag gedaan:

Boeidelen(eerste delen ) bevestigd(pine cedarhout), nadat de bovenkant van het dak exact rechthokig gezaagd was. is het dit niet dan zie je straks met strijklicht dat er bollingen in de boei zitten natuurlijk.

laatste stukje dak is dichtgemaakt, rest verbindingen tussen platen onderling gepurd.

De metselaar heeft driftig aan de voeg geweest

Morgen komt het tweede deel boeideel plus de neuslijst op het dak. Daarna gaat er een zeil overheen, ik hoop dat de dakdekker begin volgende week tijd heeft om het dak dicht te maken.

Dames: De foto's

Voegwerk, er is meer gedaan hoor. is een iets teruggevallen voeg

Beren gevoegd, plus details boeidelen

Overview pic !

Toedels im off to bed, morgen weer 06:45 waky waky rise and shine Maar het is voor het goede doel
pi_57639146
Thanx voor de info Cybersijp!

Ik heb eindelijk alles gelezen! Zeer mooi geworden allemaal!

Zelfs de schuur is al bijna klaar! Je gaat echt als een diesel, klasse!
pi_57640883
Vanmorgen nog bij t bouwcenter wat boodschappen gehaald:

2 zak zilverzand, 2 zak portland voor de metselaar

Zometeen weer naar de regulier arbeid, in ieder geval komt er volgende week nog dakbedekking op. Wanneer dat wordt is nog ff onduidelijk vanwege het weer natuurlijk, maar volgende week gaat lukken werd mij verzekerd
pi_57677430
Zo minor updeet:

Boeidelen zijn klaar, boel is ingepakt met plasticfolie. T zal nl. wel volgende week worden dat er dakwerk geplakt kan gaan worden.

De metselaar moet alleen nog een muur aan de binnenkant van de garage voegen en dan is hij ook klaar.

Hij gaat lekker, hij gaat goed
pi_57831461
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 17:49 schreef Cybersijp het volgende:
Zo minor updeet:

Boeidelen zijn klaar, boel is ingepakt met plasticfolie. T zal nl. wel volgende week worden dat er dakwerk geplakt kan gaan worden.

De metselaar moet alleen nog een muur aan de binnenkant van de garage voegen en dan is hij ook klaar.

Hij gaat lekker, hij gaat goed
update?

Ik ben niet nieuwsgierig ofzo hoor, maar blijf wel graag op hoogte..........
pi_57837397
Nou kleintje dan:

Dak is geplakt, volgende week komt het zink eromheen. Morgen vrij, en dan ga ik een soort van regengoot van polymeerbeton naast de garage ingraven, hierdoor kan het toekomstige plaveisel naast ons huis en tussen de garage in lekker netjes afwateren. De hwa van de garage kan hier dus ook op lozen. aansluiting op 125 rond is er al , moet alleen morgen ochtend de boel opgraven om hem te pakken te krijgen

Morgen meer info, en pics uiteraard
pi_57837465
Dit Idee dus:

pi_57860796
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 21:22 schreef Cybersijp het volgende:
Dit Idee dus:

[ afbeelding ]
Dit idee is het dus niet geworden, na een lange dag spitten is er het volgende gedaan:

Garage is aangesloten op de riolering , o.a middels twee pvc putten deze lozen weer op het riool.

Gangetje naast de gargae en aan de kant van de buren is opgehoogd met zand( was laag uitgegraven bij het fundering leggen ivm instorten van sleuf voor fundering. Dit is nu dus weer recht gezet.

De twee grondkabels zijn in slagvaste buis en tot bovenaan de zijgevel van de garage gebracht. Volgende week gaan ze door de muur en kan er dus daadwerkelijk stroom worden aangelegd in de garage.(eerst nog ff wachten op de deuren en ramen )

Dat was hem weer, kan er nog veel meer over vertellen, maar neem van mij aan voor vandaag was het zat . Zometeen eerst maar eens
  Moderator zondag 6 april 2008 @ 11:26:46 #229
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_57992654
Okay weer wat dagen verder, morgen technisch gesproken weekeinde(moet morgenavond nog ff werken, maar dat terzijde)

Wat er afgelopen week gedaan is:

Niet veel, behalve dan dat de daktrim vandaag is gedaan.

Morgen gaan we de kabels van de stroomgroepen naar binnen halen. Ik zal nog ff kijken of ik nog ergens twee ip44 dozen heb liggen, anders moet ik volgende week maar weer ff een voorraadje halen. Ik heb er tenslotte nog wel e.e.a nodig om de stroom binnenin de garage/berging af te maken.

Verder ook hout halen om de opening tussen dak en steenwerk van het binnenblad te dichten. Tussenruimte ook ff opvullen met isolatie materiaal natuurlijk

Affijn, genoeg te doen nog, eerst maar eens fotos bekijken die ik vanavond voor het donker werd genomen heb.

pi_57992849

Vooraanzicht met detail afgewerkte neuslijst

Bovenaanzicht vanaf zijkant van het dak van de casa. Kwestie van een raam erin, 3 kastjes boven ramen en deuren, deuren erin en klaar is de timmerman. Zal de komende tijd nog gerust zat te doen hebben in de fawerkfase van de garage/berging
pi_57993616
Je had als toetje ook het zwembad terug kunnen plaatsen op het dak.
Daar begon het ooit mee...

grapje hoor cyb

Mooi werk en doorzetten !
pi_57994530

Zwembad ooit laten terugkomen is al besproken hier ten huize overigens..... Alleen dan een formaatje 20 kleiner. Ik wil overigens het dak van de garage dan gaan gebruiken voor de verwarming van het water ......

Hoe en wat? Dta laten we nog ff in het midden, eerst maar een een zwembad vol met geld aanboren.....
pi_57995843
ik lees altijd met belangstelling jou vorderingen ookal heb ik totaal geen verstand van dit soort zaken
hebben de buren door jou garage nu niet minder zon in de tuin?
  Moderator zaterdag 12 april 2008 @ 09:51:21 #235
92034 crew  Vonkenboer
pi_57997774
Ziet er prima uit; over de elektrische installatie heb ik nog wel een idee; wij hebben hier in de schuur enkele wandcontactdozen aan het plafond zitten; dit kan soms wel eens erg makkelijk zijn als je op een bepaalde plek in de schuur iets moet doen met elektrisch gereedschap hoef je niet direct een verlengsnoer of een haspel er bij te pakken

Maar steken we de stekker zo in het stopcontact aan het plafond

Wellicht is dat bij jou ook wel handig !
pi_57998484
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 09:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er prima uit; over de elektrische installatie heb ik nog wel een idee; wij hebben hier in de schuur enkele wandcontactdozen aan het plafond zitten; dit kan soms wel eens erg makkelijk zijn als je op een bepaalde plek in de schuur iets moet doen met elektrisch gereedschap hoef je niet direct een verlengsnoer of een haspel er bij te pakken

Maar steken we de stekker zo in het stopcontact aan het plafond

Wellicht is dat bij jou ook wel handig !
Nou goed dat je het meld Ed, maar in het hobbyhok is het de bedoeling dat er 20 wcds komen. Vier in elke hoek, plus vier boven het werkblad. op die manier zit ik nergens zonder stroomaansluitingen

Er zijn overigens wel opbouwdozen, met een mogelijkheid om er wcd op de deksel ervan te plaatsen(kan altijd nog natuurlijk mocht ik er te kort komen .......
pi_57998541
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 00:58 schreef Charisma het volgende:
ik lees altijd met belangstelling jou vorderingen ookal heb ik totaal geen verstand van dit soort zaken
hebben de buren door jou garage nu niet minder zon in de tuin?
Nee totaal niet, de garage is ongeveer 50 cm hoger dan de muur die onze twee tuinen scheid. Ons huis heeft smorgens aan de voorkant de zon, en na de middag tot in de avond de zon in de tuin.Omdat het huis dus in de Oost(voorkant)-West(achterkant) richting gebouwd is geen probleem daarmee.
  zondag 13 april 2008 @ 14:56:58 #238
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58020841
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 00:01 schreef Cybersijp het volgende:

Zwembad ooit laten terugkomen is al besproken hier ten huize overigens..... Alleen dan een formaatje 20 kleiner. Ik wil overigens het dak van de garage dan gaan gebruiken voor de verwarming van het water ......

Hoe en wat? Dta laten we nog ff in het midden, eerst maar een een zwembad vol met geld aanboren.....
Zonnepanelen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58030093
quote:
Op zondag 13 april 2008 14:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Zonnepanelen
Nope, wel dmv de zon overigens..... Niet door voor de magnetron dus
pi_58032746
Er zijn dus een soort van epdm "matten"met buizen erin gegoten welke je vult met water. Deze voer je over je plat dak, en als het mooi weer is neemt het water de temperatuur op. Klaar is je verwarming!

Heb nog geen zwembad, maar we kwamen laatst een link tegen bij het op zoek gaan naar dakbedekking thats all

Over gisteren: heb niet al te veel gedaan, heb in ieder geval de twee stroomkabels nu naar binnen kunnen halen. ben ff een rondje met boor 20mm in de rondte geweest. Slagvaste pijp in het gat, kabel doorvoeren. Klaar!

Verder al hout en isolatie gehaald voor de rand tussen binneblad en dak. Voilgend weekeinde ga ik hiermee verder. De week erna krijg ik als het goed is deuren en kistjes boven de kozijnen. Dan is het technische gedeelte klaar en kan in on my own verder met het verder afwerken van het geheel.

Maybe dat ik de timmerman nog ff dagje nodig heb voor de sectionaaldeur, maar dat zien we dan wel weer.

Voordeel van als er deuren en ramen in zitten is dat ik me gereedschap niet steeds voor 100% hoef op te ruimen, kan moeilijk ff zaagtafel, zaag, geleiders , boren etc voor een weekje binnen neer leggen. is de Mrs totaal niet happy mee natuurlijk. Me zut heeft de halve serre al in beslag genomen(net als kachelkast, en kelderkast/deel zolder....... )
pi_58150576
Okay sort of major update:

Ik had vanmorgen dus ineens twee timmermannen om de deur. In de middag dus klaar:

Kastjes boven deuren
raamkozijn hangt
deuren hangen
hang en sluitwerk gedaan.

Zelf nadat de mannen weg waren(anders loop je ze voor de voeten... ) platen gehaald om gaten waar het glas in moet komen op te vullen. Deze bevestigd en binnen in de berging begonnen met het dichtmaken van de kier noem ik het maar ff tussen binnenblad en het dak.Glas is besteld en komt met een week of twee

Morgen om 16:00 werken, dus morgenochtend gaat ik weer vrolijk verder

Zo ff kijken of de fotos wat geworden zijn, had pas na de klus vandaag de gedachte dat ik nog ff een paar fotos moest maken dus geen "in progress"vandaag
pi_58150740

met wat mazzel morgen meer, o.a van de binnenkant waar ik nu bezig ben
pi_58171249
Kier in hobbyhok tussen plafond en wand is dicht, drie hoeken zijn inmiddels ook betimmerd. Moet pas woensdag a.s weer naar de "baas"toe, dus gaat lekker verder te beginnen morgen.....

Ga dus morgen verder met afwerken van de binnenkant En nee heb geen foto's van vandaag, want eer ik er aan dacht was het al tijd om onder de douche te stappen en me kokskledij aan te trekken om naar het werk te gaan
pi_58237626
Lekker doorgewerkt,

Boel zit op twee kleine stukjes houtwerk(die gaat mijn vader van de week nog ff doen) dicht, volgende stap nu in het hobbygedeelte is kitten en schilderen. Daarna kan er egaliseer over de vloer heen, epoxylaag over de egaliseer, t glas erin, en de stroom erin. Stap daarna is weer verder gaan met het garage deel klaar te maken
pi_58237979

Aftimmerwerk raam hobbyhok, inclusief nietuitstekende vensterbank

Aftimmerwerk dubbele deuren, netjes met onder verstek gezaagd wbp plaat 18mm

De eerste werkbank in het hobbyhok eerst maar op schragen, kan er donder op zeggen dat deze stelling nog meer dan een keer 360 graden gaat zwerven in de rondte

"De meeste tijd wordt versleten met passen en meten.....", de stroominvoer komt dus echt 100% gelijk uit net onder de aftimmerlijst van het dak Beat that
pi_58245702
  Moderator woensdag 23 april 2008 @ 17:14:12 #247
92034 crew  Vonkenboer
pi_58258014
Voor een hobbyschuur vind ik hem erg netjes

De stroom in de schuur ga je die opzich nog weer onderverdelen d.m.v. een klein meterkastje of zijn dit twee aparte groepen die binnenkomen ?

Zou je eens op een schetjes aan kunnen geven hoe je de ruimte in gaat richten ? Ben daar namelijk erg nieuwsgierig naar

Ziet er prima, strak en netjes uit.
pi_58262876
Misschien een tip voor je electrische installatie:

Ik heb zelf in mijn garage de installatie uitgevoerd met "Quick-Pipe" opbouwsysteem van OBO, zeg maar een soort vernieuwde/luxe versie van de standaard Hostaliet installatiebuis.

Voordeel van dit systeem is dat je er makkelijk en netjes aftakkingen in kan maken en is ook nog verkrijgbaar in "zuiver wit", namelijk kleurnummer RAL 9010 .

Bekijk het maar eens op je gemak .
pi_58268701
quote:
Op woensdag 23 april 2008 20:10 schreef naaa het volgende:
Misschien een tip voor je electrische installatie:

Ik heb zelf in mijn garage de installatie uitgevoerd met "Quick-Pipe" opbouwsysteem van OBO, zeg maar een soort vernieuwde/luxe versie van de standaard Hostaliet installatiebuis.

Voordeel van dit systeem is dat je er makkelijk en netjes aftakkingen in kan maken en is ook nog verkrijgbaar in "zuiver wit", namelijk kleurnummer RAL 9010 .

Bekijk het maar eens op je gemak .
Bedankt voor de link, erg interessant! Ik ben wel benieuwd wat dat moet kosten. Meestal is mooier ook duurder namelijk

Voor nu hou ik het nog ff op ip44 opbouwdozen, in combo met slagvaste pijp in het ooh zo mooie donkergrijs uitgevoerd...
pi_58268847
quote:
Op woensdag 23 april 2008 17:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor een hobbyschuur vind ik hem erg netjes

De stroom in de schuur ga je die opzich nog weer onderverdelen d.m.v. een klein meterkastje of zijn dit twee aparte groepen die binnenkomen ?

Zou je eens op een schetjes aan kunnen geven hoe je de ruimte in gaat richten ? Ben daar namelijk erg nieuwsgierig naar

Ziet er prima, strak en netjes uit.
Ed,

Moet ik het nou nog een keer uitkauwen? Nou ja komt ie:

In mijn bijkeuken hangt een extra onderverdeel kastje(afgezekerd op 16A)(in de meterkast met 25A ivm selectiviteit )

Vanuit die kast gaan er drie groepen naar buiten: groep een is verlichting en stroom in de tuin, groeptwee is verlichtingsgroep en wcds van de garage zelf, groep drie wordt een groep welke op een tl buis na alleen maar wcds bedient voor apparaten in het hobbyhok.

Aan de voorkant van het huis heb ik iets soortgelijks gemaakt, maar dan met een in gebruik voor stroom en licht, daarnaast een groep reserve. alle automaten zijn overigens alamats(kost een berg maar staat erg kwel en is erg makkelijk in het gebruik (maar dat hoef ik jou nou net niet te vertellen natuurlijk )

Qua indeling: is nog een wirwar van schetsen en ideeen in mijn hoofd, heb al wel wat dingen bedacht, maar wil eerst het geheel klaar krijgen alvorens ik mijzelf ga vast;leggen in het maken van werkbanken etc etc.
pi_58268864
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:54 schreef Gurb het volgende:
Wordt netjes he?
pi_58285805
quote:
Op donderdag 24 april 2008 00:06 schreef Cybersijp het volgende:
Bedankt voor de link, erg interessant! Ik ben wel benieuwd wat dat moet kosten. Meestal is mooier ook duurder namelijk
De installatiebuis in zuiver wit met een lengte van 2 meter kost ¤ 2,20 euro.

Hulpstukken gaan per 5 of 10, maar prijzen kan je opvragen bij Elektroshop.nl of indien nodig kan ik het voor je opzoeken op de pakbon, dan stuur je maar een pm-etje.
quote:
Voor nu hou ik het nog ff op ip44 opbouwdozen, in combo met slagvaste pijp in het ooh zo mooie donkergrijs uitgevoerd...
Een installatie uitgevoerd met slagvaste buis heeft ook zo zijn charme; industrial style .

[ Bericht 4% gewijzigd door naaa op 24-04-2008 19:55:42 (Rapid) ]
pi_58295879
Zow das niet niks zeg! ¤2.20 per 2 mtr is 1.10 de meter, dat scheelt nogal.Wat kosten die hulpstukken dan ongeveer? Het systeem op zich is erg makkelijk trouwens, maar aan de andere kant is de ethetische kant iets wat niet van groot belang is. Het blijft bovenal natuurlijk gewoon een hobbyhok, garage. Als het nl. helemaal top had moeten worden had ik wel normale kalkzandblokken laten zetten, sleuven gefreesd, inbouwmateriaal erop en dichtgestuct.

Ik wacht dus nog ff de prijzen van de hulpstukken af(incluis beugels als je het weet), maar denk dat het een slagvaste buis constructie gaat worden.

daarnaast nog ff een huishoudelijke mededeling: sijpo hoeft pas om 16:00 te werken vandaag, dus gaat zo nog ff verder met de garage. Maar zo eerst ff naar het werk, komt een nieuwe koffiemachine en daar moet ik natuurlijk ff een bakje van proeven
pi_58314322
Nou machine(evga, voor het geval t iemand mocht interesseren...) staat, koffie is erg lekker, maar belangrijkste voor vandaag was wel dat ik weer wat opgeschoten ben

Heb in de garage zelf de naad tussen plafondplaten en muur afgedicht en geisoleerd, daarnaast de aanhechtinen van kalkzand naar enkelsteens voor de helft gedicht en bevestigd. Voor de kant van de buren heb ik hem al wel op lengte gezaagd, maar was mijn klustijd om...

Volgende week maandag middag dus maar weer verder hiermee, volgende week staat ook op de planning:

kitten van naden tussen de vellingen va het kalkzand, plus het in de grondzetten van het houtwerk in de berging.

genoeg te doen dus nog (wie immer )
  maandag 28 april 2008 @ 10:24:33 #255
139643 lilalush
smells good
pi_58354442
Hallo!

Ik heb een gekke vraag. Ongeveer een jaar geleden heb ik op dit forum zitten kijken en toen zag ik foto's van iemand die zijn huis flink aan het renoveren was. Er stonden een paar foto's van zijn nieuwe keuken bij. Dat was precies dezelfde keuken als die wij hebben. Nu hebben wij schade aan onze keuken en moet ik aan de verzekering opgeven wat de waarde van de keuken is. De keukenspecialist waar wij destijds de keuken hebben gekocht is inmiddels failliet. Nou hoop ik heel erg dat de persoon met dezelfde keuken mij hier meer over kan vertellen. Het gaat om een heel lichtgele keuken met chromen handvaten. Ik zal vandaag nog een foto maken en erbij plaatsen om het puzzeltje wat makkelijker te maken.
Zelf heb ik al zitten zoeken maar kan de betreffende foto's en poster niet meer vinden.
pi_58354541
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:24 schreef lilalush het volgende:
Hallo!

Ik heb een gekke vraag. Ongeveer een jaar geleden heb ik op dit forum zitten kijken en toen zag ik foto's van iemand die zijn huis flink aan het renoveren was. Er stonden een paar foto's van zijn nieuwe keuken bij. Dat was precies dezelfde keuken als die wij hebben. Nu hebben wij schade aan onze keuken en moet ik aan de verzekering opgeven wat de waarde van de keuken is. De keukenspecialist waar wij destijds de keuken hebben gekocht is inmiddels failliet. Nou hoop ik heel erg dat de persoon met dezelfde keuken mij hier meer over kan vertellen. Het gaat om een heel lichtgele keuken met chromen handvaten. Ik zal vandaag nog een foto maken en erbij plaatsen om het puzzeltje wat makkelijker te maken.
Zelf heb ik al zitten zoeken maar kan de betreffende foto's en poster niet meer vinden.
Vermoedelijk kun je de vraag beter plaatsen in de FAQ.
Mogelijk dat de mod. kan helpen zoeken ???

Als je de merknaam weet van de keuken, kun je ook de fabrikant benaderen en vragen naar dealers
bij jou in de buurt.
Of je hebt de offerte met specificatie nog ? en bevestiging.

De naam staat staat vaak op de zijkant van laden oid.

Daaag Sijp.
pi_58363290
Hoi Anne

En bedankt voor het antwoord, mocht het een geba keuken zijn, dan is keukencentrum Texel een adres waar ze evt. terecht kunnen
pi_58392628
Gedaan:

Al het aftimmerwerk is nu gedaan
Naden kalkzand gekit(waar de blokken niet 100% pas sluiten)
Een wand twee keer in de latex gezet

Toen belde de baas met de vraag of ik kon werken, dus lag het werk weer stil voor deze week. Volgende week schilderen(muren, plus houtwerk berging beginnen) daarnaast beginnen met de aanleg van het stroomverhaal binnen.

lots of work to do
pi_58485903
quote:
Op woensdag 30 april 2008 00:48 schreef Cybersijp het volgende:
Gedaan:

Al het aftimmerwerk is nu gedaan
Naden kalkzand gekit(waar de blokken niet 100% pas sluiten)
Een wand twee keer in de latex gezet

Toen belde de baas met de vraag of ik kon werken, dus lag het werk weer stil voor deze week. Volgende week schilderen(muren, plus houtwerk berging beginnen) daarnaast beginnen met de aanleg van het stroomverhaal binnen.

lots of work to do
Je hebt de smaak goed te pakken zo te lezen!

Goed bezig!
pi_58503327
Nou Gerben,

Zo goed was ik ook niet bezig hoor!! Vanwege de drukte afgelopen week van de voorjaarsvakantie hebben we met zijn allen de poten uit ons lijf gelopen. Gevolg is dat ik dus vandaag totaal maar dan ook totaal geen zin had ik klussen

Woensdag eerst maar weer een jaartje ouder worden, volgende week gaan we wel weer verder. ik vind het ff best zo. De tent loopt niet weg......
pi_58656939
Zo weekje verder en eindelijk vandaag weer eens vrij gehad

Wat we gedaan hebben ten hede dage:
eerst maar eens de zomerbanden om de auto gezet, de winterbanden hebben(en hadden) we niet meer nodig met dit weer natuurlijk. Karretje stuurt ineens weer een stuk strakker op de weg

Vanmiddag het terras achter schoongemaakt(eerst geveegd, toen gestofzogen, en daarna voorzien van hardhoutolie. De vorige keer ging er 7 (!) ltr op nu begint het hout wat minder op te nemen, zat nu op 6 ltr

Vanavond niet veel bijzonders, morgen weer aan de arbeit.

heb btw nog twee boormachines over: makita 6347 18 volt Ni-Mh met europese lader(220 volt) en twee batterijen elk voor ¤150, - inclusief verzenden het stuk. Koop je ze allebei krijg je de lamp (ook 18volt erbij) Machines zijn van 2005 meen ik, en zijn nog steeds erg netjes.

plaatje:

pi_58954154
Nou dat was weer ff terug he?

Ben vandaag maar weer eens aan het gang gegaan, de drukte @ the beach heeft er voor gezorgd dat ik een week of twee niks heb kunnen doen.

Gedaan vandaag:
beugel opgehangen voor het weerstation wat ik op mijn verjaardag van de baas gekregen had, was natuurlijk niks qua beugels voor een normaal prijsje te krijgen, dus opgetogen naar de lokale mechanisatie handelaar en daar maar wat laten lassen. T zagen heb ik daar overigens wel zelf gedaan. Lassen zijn in de zinkverf gezet, buis is gegalvaniseerd. Straks als ik de boel ga schilderen neem ik hem wel ff een paar keer mee in de grond, en als laatste in de aflak.

Verder in het hobbygedeelte verder gegaan met verfen. Er zijn nu twee wanden kalkzand geverfd(twee keer in de latex gezet elk) Morgen om 13:00 aan de arbeid, dus s morgens met vader Cybersijp nog een wandje in de latex zetten, plus beginnen met in de grondverf zetten van aftimmerhout.

Daarna zal het nog wel weer ff duren alvorens ik tijd heb, komt een hele hele hele drukke periode voor ons aan @ work
pi_58957483
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 00:21 schreef Cybersijp het volgende:
Nou dat was weer ff terug he?

Ben vandaag maar weer eens aan het gang gegaan, de drukte @ the beach heeft er voor gezorgd dat ik een week of twee niks heb kunnen doen.

Gedaan vandaag:
beugel opgehangen voor het weerstation wat ik op mijn verjaardag van de baas gekregen had, was natuurlijk niks qua beugels voor een normaal prijsje te krijgen, dus opgetogen naar de lokale mechanisatie handelaar en daar maar wat laten lassen. T zagen heb ik daar overigens wel zelf gedaan. Lassen zijn in de zinkverf gezet, buis is gegalvaniseerd. Straks als ik de boel ga schilderen neem ik hem wel ff een paar keer mee in de grond, en als laatste in de aflak.

Verder in het hobbygedeelte verder gegaan met verfen. Er zijn nu twee wanden kalkzand geverfd(twee keer in de latex gezet elk) Morgen om 13:00 aan de arbeid, dus s morgens met vader Cybersijp nog een wandje in de latex zetten, plus beginnen met in de grondverf zetten van aftimmerhout.

Daarna zal het nog wel weer ff duren alvorens ik tijd heb, komt een hele hele hele drukke periode voor ons aan @ work
succes dan maar @ work!
Zit de garagedeur er trouwens al in?
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:44:54 #264
31260 Finch
Stay close
pi_58965831
Zo...

Je bent er ff mee bezig, maar ik heb alle delen even gelurkt.. Wat een klus zeg! echt petje af

Ow en je dochter is echt een schatje, vooral die foto dat ze met een van je makita spullen speelt
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_58979484
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:52 schreef Gurb het volgende:

[..]

succes dan maar @ work!
Zit de garagedeur er trouwens al in?
Gerben

je bent echt de eerste die het vraagt hoor antwoord is nee. heb al wel twee offertes lopen maar twijfel nog tussen hormann en novoferm. Kun jij daar wat zinnigs over zeggen?
pi_58979493
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:44 schreef Finch het volgende:
Zo...

Je bent er ff mee bezig, maar ik heb alle delen even gelurkt.. Wat een klus zeg! echt petje af

Ow en je dochter is echt een schatje, vooral die foto dat ze met een van je makita spullen speelt
dranks

ja een schatje is het wel, maar met poppen spelen is beter dan met de boor of schuurmachine/ zaag oid van papa. Kinders horen niet op de bouw, maar ze is lekker nieuwsgierig dus komt zo af en toe te struunen

t blijft een schatje dochtertjelief van me, en mama offcourse
pi_59381577
haha grappig om op te merken:

Had vanavond de raad van commissarissen van de gamma te eten Vooral de vegetarische portabellas vonden ze erg lekker, moest ze vier keer bijvullen (buffet)

Verder ben ik van de week weer begonnen met schilderen, al een heel deel qua schilderwerk in het hobbygedeelte klaar nu. Hoop van de week ook alvast de gietvloer erin te krijgen dan kan daarna begonnen worden aan het stroom verhaal. Je ziet t dus, stil;l going strong
  maandag 16 juni 2008 @ 07:37:54 #268
31260 Finch
Stay close
pi_59423623
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 01:44 schreef Cybersijp het volgende:
haha grappig om op te merken:

Had vanavond de raad van commissarissen van de gamma te eten Vooral de vegetarische portabellas vonden ze erg lekker, moest ze vier keer bijvullen (buffet)

Verder ben ik van de week weer begonnen met schilderen, al een heel deel qua schilderwerk in het hobbygedeelte klaar nu. Hoop van de week ook alvast de gietvloer erin te krijgen dan kan daarna begonnen worden aan het stroom verhaal. Je ziet t dus, stil;l going strong
We willen foto's zien...
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_59474766
nou fotos heb ik vandaag niet gemaakt, wel t volgende afgemaakt:

wanden zijn nu totaal klaar, houtwerk is op kleur en afgekit(op raamkozijn en deur kozijn na)

Laag egaline op de vloer gestort, zaten wat luchtbellen in dus nog een klein beetje bij de gamma gehaald. had ik beter niet kunnen doen nou is ie weer niet mooi uitgevloeid.....

Morgen vroeg dus nog maar ff twee zakken 25 kilo egaline halen, en dan alsnog een knappe laag erin knallen.

Verder al lampen(tl bakken), wcds, schakelaars, en slagvaste pijp gehaald, verder liggen de zadels, schroeven, pluggen etc al klaar om het pijpwerk te gaan bevestigen.

Verf voor de vloer is ook al besteld, is helaas geen epoxy geworden, is mij een beetje te gortig qua prijs. (¤18,- de kilo, exclusief...... )

effin , hoewel geen fotos wel progressie
pi_59480649
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 23:11 schreef Cybersijp het volgende:
effin , hoewel geen fotos wel progressie
dat is voor jou het belangrijkste!
pi_59481086
Nou nieuwe laag egaline ligt erin, spullen zijn alweer schoon gespoten. Nu eerst ff bakkie doen, en dan douchen omkleden en we zijn met verherbouwen weer een week verder
pi_59638113
Zo weekje (bijna) verder en vandaag flink gas gegeven met het bevestigen van de dozen , pijpen en buisklemmen. Nu net gestopt omdat de buurtjes niet zo zitten te wachten op een hamerboor na 22:00 in de avond natuurlijk

Morgenvroeg weer met frisse moed weer verder, maar om de pret kompleet te maken eerst net maar weer eens twee fotos gemaakt zodat de trouwe lurkers een beeld hebben waar Sijpo zich mee aan het bezig houden is
pi_59638451

Geeft nog helemaal niet alles zichtbaar wat er gedaan is, maar een deel moet toch wel zichtbaar zijn naar mijn idee
pi_59641133
Wat een feestje om daar straks écht te klussen !
Bijna - bijna - een operatiekamer !
pi_59641611
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:07 schreef AnneX het volgende:

Bijna - bijna - een operatiekamer !
"ördnung muss sein......" Nee ff serieus, nu kun je overal bij, op, dan wel onder komen dus nu goed aanpakken scheelt de helft geleuter straks. Heb overal wcds hangen, en nee niet allemaal op een groep. netjes verdeeld over twee groepen ook nog eens. Mijn motto is meer, je doet iets goed, of je doet t niet..

wordt een mooi hokkie straks
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:31:10 #276
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59641709
Maar wát ga je dan nog allemaal voor elkaar klussen, in je mooie hokkie, als zo meteen alles af is?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59641905
nou heb al een eerste opdracht hoor:

Heb een jaar of acht terug in het hobbyhok van mijn vader o.a 8 houders gemaakt voor stroop, poedersuiker, en jam .Zodat deze op ons werk makkelijk mee te nemen waren voor de vriendjes van de bediening. Nu jaren later en tig honderd keer door de vaatwasser heen ahlen, vallen , stoten en meer van buiten komend onheil raken ze een beetje af. het mooie is er zeg maar vanaf aan het gaan(net als de 6 lagen trappenlak )

Die wil ik dus gaan maken, zodat we weer een jaar of 5/6 mooeiteloos vooruit kunnen.

Wil een kast gaan maken voor onze dochter haar kamertje. soort van combi met bureau ingebouwd.

Wil er kastdeuren gaan maken om nu eindelijk eens de voorzijde van onze klerenkast in de masterbedroom dicht te kunnen doen(beetje a la tnimble)

Heb een tuintafel staan, welke geschuurd dient te worden, en voorzien van een frisse laag "sop"(verf)

Wil mijn bureau in mijn eigen kantoor verherbouwen

Wil kasten gaan maken, zodat ik nu eindelijk eens al mijn gereedschap en ander "handig"spul gesorteerd kan opbergen.

Je ziet t aranka, zat werk voor me hokkie straks. maar eerst natuurlijk zorgen dat er geklust kan worden. Dus werkbanken, tafels etc zijn t eerst aan de beurt
pi_59641948
Daarnaast me een eigen huis heb je altijd werk, je eigen huis is dan ook nooit "af" Er is altijd wel iets dat stuk gaat, wat veranderd moet worden, een verfje hier, een likkie lak daar. Daar dit maken, daar dat. Met een ongelimiteerde portemeknip zou ik zo nog wel tig "grote"projecten voor mijn eigen huis kunnen verzinnen.

Voor nu eerst dit maar eens afmaken, so many things to do, so little Time
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 18:16:38 #279
92034 crew  Vonkenboer
pi_59656802
Ziet er prachtig uit sijbrand !
Mooie attema kabeldozen met losse wartels er bij; heb er van mijn vorige werkgever nog enkele liggen; erg makkelijke kabeldozen die ook nog een klein beetje spatwaterdicht zijn

De uitvinding van de eeuw, samen met die inbouwdozen die je kunt verstellen van 40 naar 50 mm...

Maar ik dwaal af
Ziet er prachtig uit ! Vooral zo doorgaan !
pi_59659120
Erg mooi geworden; alles "schoon" wit.

De ruimtes lijken ook gelijk een stuk groter en "frisser".

Niet zo'n klein, koud en spinnenhok van rabatdelen .

Je ging toch ook nog iets over de vloer gooien?

Epoxy vloercoating of iets?

Offtopic:
@Vonkenboer; volgens mij zijn het de "beroemde" kabeldozen van ABB/HAF.
pi_59665955
Moggel,

Heb vandaag weer "flink"gas gegeven en kameraad Steef heeft vanavond na een happie eten van onze kant alle wcds afgemonteerd . Voordat het zover was alle draden , kabels getrokken en lampen gemonteerd. Buitenkabels eindelijk maar eens vast geknoopt (so to speak natuurlijk Vonk...) aan het binnennet van de schuur.

Voor de rest verder gegaan met de stroom aan de garagekant, maar niet "af"gekregen, volgende week gaan we daar mee verder, net als met alle losse spul spullen en gereedschap / hout het hobby hok in sjouwen.

Voor de rest heel veel gebeurd o.a de eerste laag verf op de vloer, t is geen epoxy geworden dat werd me te duur ( ¤18,- de kilo ! ). Voor de garagekant wil ik het overigens wel overwegen omdat autobanden "weekmakers"bevatten natuurlijk, dan denk je dat je verf droog is, rijd je weg en dan ligt er weer een plakkaat verf achter je op de oprit...... T is voor de vloer ral 7032/ kiezelwit geworden van CWS soort van acrylverf die taai en elastisch blijft. Is overigens ook niet "tegeef", maar wat is dat wel in dit leven?

Nou eerst nog maar iets doen voor Maatje Steef: Zonder hem had ik vandaag de stroom in het achterste deel niet klaar gekregen

Zo en nu fotos bekijken, uploaden en dan maar gauw naar mijn mandje t is al laat genoeg sinds vanmorgen vroeg

En Vonk je hebt geen gelijk, de dozen zijn van Abb/Haf doos nummer is : 3640, pijpinvoeren zijn Abb/Haf 3525. Idd geweldige doos

Morgen weer vroeg uit de veren, laag twee van de vloerverf
pi_59666351

en de vloerverf (eerste laag) erop

T wordt al heel wat, en alvast voor die genen die beginnen te mekkeren over dat de roller langs de stenen is gegaan: er komen nog plinten......
pi_59667559
zelfs geen plintensyndroom ! Syp toch !

GOED bezig. De vloer zit er bij ons al in : alleen zie je er niks meer van vanwege
alle meuk die erop staat.
Mn. AnneX is gister begonnen te ruimen - na 2 jaar - en is al 2 x naar de vaalt gereden.
Niet dat je er wat van merkt !
pi_59670750
Zo tweede laag zit er net in, nu ff bakkie drinken, broodje naar binnen schuiven en dan door naar het strand. Tot volgende plusklusweek maar weer
pi_59671826
Zo met die gladde en nette vloer, die lichte wanden en die tl-verlichting lijkt het wel een operatiekamer
pi_59672482
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:27 schreef Gurb het volgende:
Zo met die gladde en nette vloer, die lichte wanden en die tl-verlichting lijkt het wel een operatiekamer
het noodhospitaal op Texel ...
pi_59694556
Operatie kamer of niet, t is wel netjes.... En daar draait t om nietwaar? Zit er straks vast vaak genoeg dus dan moeten we wel een knap hokkie hebben om ons te verpozen natuurlijk.

Mijn vader heeft ook zon soort hobbyhok, en heb eigenlijk alle dingen waar hij van zegt dat het voor het mooie anders had gemoeten ingepast in mijn nieuwe bouwsel. Je bent immers nooit te oud om te leren natuurlijk.

Ik had overigens de vloer wel in een donkerder kleur willen verven, maar deze verf was gewoonweg niet in een meer donkere kleur te krijgen als kiezelgrijs. De kleur op de wanden heb ik express licht gehouden ivm ruimtelijk effect. Echt hoor, er is niet veel waar ik niet in een of andere vorm over na heb gedacht
pi_59808908
Zo dag een van het klus weekeinde zit er alweer op,

Gedaan:

Serre ontdaan van rommel en spullen die uit de oude garage kwamen.

Beugels en planken opgehangen in de garage zelf, hier ligt nu mijn werkvoorraad resthout. De grond in de garage is (bijna) leeg.

Afspraak gemaakt met de kitter over de dilatatievoeg aan de kant van de buren

tl balken, en een lamp met bewegingsmelder opgehangen in de garage. Straks als je binnenkomt gaat er dus automatisch een lampje branden. Wel zo makkelijk natuurlijk. Natuurlijk is het mogelijk de tl's extra aan te zetten, maar in het donker zie je dus in ieder geval wat(spaarlamp zit erin)

Morgen nog wat klein spul aansluiten, wat draden met elkaar verbinden etc en dan is de stroom op een wcd voor de garagedeur straks ook klaar.

Spullen besteld bij de schilder, morgen is het nog hartstikke mooi weer dus we gaan plamuren, en (hopelijk) ook de boel in de grondverf zetten.

Na offerte van garagedeur toch nog ff langs geweest bij leverancier of er nog wat vanaf kon

Morgen dus weer meer progressie, en met wat mazzel nog een paar plaatjes. Vandaag niks gemaakt, had het druk
pi_59811936
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 00:10 schreef Cybersijp het volgende:
Zo dag een van het klus weekeinde zit er alweer op,

Gedaan:

tl balken, en een lamp met bewegingsmelder opgehangen in de garage. Straks als je binnenkomt gaat er dus automatisch een lampje branden. Wel zo makkelijk natuurlijk. Natuurlijk is het mogelijk de tl's extra aan te zetten, maar in het donker zie je dus in ieder geval wat(spaarlamp zit erin)
Is een spaarlamp niet onhandig op een bewegingsmelder?

Tenslotte heeft een spaarlamp altijd wat tijd nodig om op te starten, terwijl het idee van een bewegingsmelder is, dat zodra er beweging is, er meteen licht gaat branden?
pi_59831342
dag Gerben

Nee geen probleem mee, zag een armatuur dat me wel wat leek. Pruts daar een pl in en je hebt dus een armatuur dat je leuk vind plus spaarlamp erin( de tijd dat hij brand is kort ja, maar een reguliere lamp zou naar mijn bescheiden idee meer energie nodig hebben dan het starten van de pl en de korte tijd dat hij brand)

Verder brand hij echt 1 seconde ofzo nadat de bewegingsmelder iets ziet hoor, dus echt wachttijd is er haast niet
pi_59831492
Zo ff de dag doorlullen met de vrindjes van k&w

vanmorgen:
beugels opgehangen, om rondslingerd pvc materiaal en enkele zware planken die niet meer aan de andere kant op de steunen erbij konden op te hangen.

Afmonteren, en aansluiten van diverse schakelaars(Steef kwam ff om de lunchpauze ). Had zelf alles keurig en zonder rookwolken aangesloten, want alles deed het de eerste keer.

vanmiddag:

plamuren van spijkergaatjes, en schroefgaatjes op de boeidelen. Een kant boeideel geschuurd, en daarna voorzien van de eerste laag grondverf. Deze grondverf is antiekgroen, dus bij benadering al een aardig idee wat de kleur straks gaat doen op me hokkie

Volgende week als het maandag en dinsdag knap weer om te schilderen is ga ik verder met het schuurwerk. Eerste laag grondverf afmaken, licht opschuren van eerste laag grondverf. Dan tweede laag erop. Lichtopschuren, en als alles meezit dan de boeien in de aflak zetten.

Als het volgende week slecht weer is:

Ingang garage voorzien van een betondrempel(moet nog gegoten worden tussen de beren), en daarna de hele vloer voorzien van een laagje egaline.

Je ziet het slecht of goed weer maakt niet uit, ik hoop echter goed weer. Schilderen kan maar gedaan zijn natuurlijk.
pi_59831889

Hij gaat lekker
pi_59948041
Zo week verder, ik ben er klaar voor..... nu alleen het weer niet wordt dus niks om vandaag te schilderen. Heb echter wel net een sectionaaldeur besteld. (hormann)

Toch nog wat vordering gemaakt dus, al was het alleen maar om tegen iedereen die vraagt of de deur nou eens komt te kunnen zeggen "ja-hoor hij is besteld "
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 17:26:49 #294
92034 crew  Vonkenboer
pi_59952006
Elektrisch ziet er prima aangelegd uit hoor Sijb !, ik had ook bijna niet anders verwacht.

Nog even en je gaat door voor het langstlopende klustopic zonder plintensyndroom
Ga je de garagedeur ook zelf plaatsen ?
pi_59952453
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Elektrisch ziet er prima aangelegd uit hoor Sijb !, ik had ook bijna niet anders verwacht.

Nog even en je gaat door voor het langstlopende klustopic zonder plintensyndroom

pi_59954513
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:26 schreef Vonkenboer het volgende:

Nee Ed, de garagedeur ga ik niet zelf plaatsen. Waarom niet? Nou niemand die ik ken heeft zoiets ook maar iets bij de hand gehad, dus kan ik geen beroep doen op hun expertise. Kan natuurlijk wel op uurtje factuurtje basis mensen aannemen, maar dan nog blijf je klooien en heb je geen routine erin.

Kan zelf heel behoorlijk meten(zeker met de laserafstandmeter ) maar de fout van "verkeerd" meten vanwege onbekend met maatvoering e.d is me wat te duur.....

Heb dus ook heel relaxed met inmeten en inbouwen gekozen als optie

Voor de rest gedaan:
stenenlegger gebeld of hij nog wel mijn naam weet, is ook al weer dik een jaar terug dat hij hier wat steentjes heeft neergelegd
pi_59954570
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:44 schreef AnneX het volgende:

[..]

en dan? win ik mijn eigen powertools? Maar bedankt voor t komplimentje
pi_59963548
net zitten zwoegen op een mooie Openingspost

Dus vaan daar ff posten om de oude dicht te gooien
pi_59963561
En vanaf nu hiernaartoe:

Renovatie Deel 8, still going strong, or not...... ;)

Tot aan de andere kant
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:11:19 #300
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_59965247
even volmaken dus.......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')