Ik ben bang dat heel veel mensen die onwijs blij doen over het rookverbod heel lang geleden misschien een keer in een horeca gelegenheid zijn geweest maar niet gerekend kunnen worden tot de groep regelmatige stappers. Maw: Bankzitters die puur uit principe reageren.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:14 schreef Mustard_Man het volgende:
als er zogenaamd geen vraag naar is, hoe komt het dan dat het rookverbod er komt en waarom het overal zo'n succes is en waarom zoveel mensen er blij mee zijn?
Die niet-rokers horeca is er echt, maar er word geen gebruik van gemaakt. Dat soort zaken krijgen subsidie of ze gaan failliet. Waarom gaan al die stappende niet-rokers daar niet naartoe?quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:31 schreef p-etr-a het volgende:
Ik denk wel dat niet-rokers massaal gaan stappen als roken uit de horeca verdwijnt. Geldt in elk geval voor mezelf dat ik dan eerder een paar uurtjes de stad in ga dan nu, omdat ik weet dat ik stinkend thuis kom. En niet-rokers horeca heb ik nog nooit gezien.
Uitgaan is een rokerscultuur omdat het zo lang op die manier in stand is gehouden, straks komt het verbod er en is het dat niet meer. Jij denkt van alles en neemt allerlei dingen aan, maar waar je het vandaan haalt snap ik niet.
same.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:31 schreef DennisMoore het volgende:
Ik ben een stappende niet-roker, en zou 't heerlijk vinden om:
- frissere lucht te ademen
- minder branderige ogen te hebben
- niet meer tegen brandende peuken aan te lopen
- geen last te hebben van meurende kleren de volgende dag
- minder schor te zijn de volgende dag
- etc etc.
Klopt ! Dat rookverbod gaat er gewoon komen en dat gaat nooit meer wegquote:Op woensdag 18 juli 2007 07:43 schreef DennisMoore het volgende:
Goed, krijgen we alle standaard flauwekul argumenten weer die in ieder rokerstopic 100x voorbij komen.. Ja, auto's zijn ook slecht en stinken ook, en iemand met te veel aftershave is ook niet prettig, blablabla.
Het laatste gereutel van een stel junks.
Als sterke argumenten als maar ik heb er een beetje last van mogen, waarom zouden dat soort argumenten dan ook niet mogen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:43 schreef DennisMoore het volgende:
Goed, krijgen we alle standaard flauwekul argumenten weer die in ieder rokerstopic 100x voorbij komen.. Ja, auto's zijn ook slecht en stinken ook, en iemand met te veel aftershave is ook niet prettig, blablabla.
Wasmachine... Of draag jij je "stap" kleding daarna nog 3 dagen?quote:- geen last te hebben van meurende kleren de volgende dag
punt 1,2,4,5 zijn echt van die jank punten, meurende kleren zijn ook z'n probleem als je er nog 3 weken er mee moet doenquote:Op woensdag 18 juli 2007 07:31 schreef DennisMoore het volgende:
- etc etc.
Dat is appels met peren vergelijkenquote:Op woensdag 18 juli 2007 07:43 schreef DennisMoore het volgende:
Oh god hebben we onze huilie weer ,"boohoo ik mag zo niet meer roken als ik uitga "quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben bang dat heel veel mensen die onwijs blij doen over het rookverbod heel lang geleden misschien een keer in een horeca gelegenheid zijn geweest maar niet gerekend kunnen worden tot de groep regelmatige stappers. Maw: Bankzitters die puur uit principe reageren.
Als ik ga stappen zie ik meer rokers dan niet rokers (zeker in disco's en clubs om 4 uuur 's nachts). Ik denk dat niet-rokers die ook echt gaan stappen nogal schaars zijn en ik denk niet dat er na het rook verbod plotseling hordes niet-rokers gaan stappen. Die mensen kunnen nu in niet-rokers horeca terecht (die half-lege ongezellige tenten die alleen bestaan omdat ze subsidie krijgen). Uitgaan is een rokerscultuur,
Door hebben dat je thuis komt van uitgaanquote:Op woensdag 18 juli 2007 07:58 schreef denB het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken
Verder vind ik het ook buiten gewoon irritant om al stinkend thuis te moeten komen.
Van mij mag dat verbod er komen
Amen, my brotherquote:Op woensdag 18 juli 2007 07:31 schreef DennisMoore het volgende:
- etc etc.
Willekeurige sletjes oppikken voor een happy mealquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:01 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Door hebben dat je thuis komt van uitgaann00b
Dan heb je niet eens het idee dat je op stap bent geweestquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:01 schreef Stienn het volgende:
Frisse lucht, geen last van Astma, je kleren stinken minder. Je wordt minder brak!
quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:31 schreef DennisMoore het volgende:
- etc etc.
rook is in geen enkel opzicht nuttig, maar is wel schadelijk. Is toch het meest logische gevolg op een dergelijke ietsquote:Op woensdag 18 juli 2007 07:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben bang dat heel veel mensen die onwijs blij doen over het rookverbod heel lang geleden misschien een keer in een horeca gelegenheid zijn geweest maar niet gerekend kunnen worden tot de groep regelmatige stappers. Maw: Bankzitters die puur uit principe reageren.
Als ik ga stappen zie ik meer rokers dan niet rokers (zeker in disco's en clubs om 4 uuur 's nachts). Ik denk dat niet-rokers die ook echt gaan stappen nogal schaars zijn en ik denk niet dat er na het rook verbod plotseling hordes niet-rokers gaan stappen. Die mensen kunnen nu in niet-rokers horeca terecht (die half-lege ongezellige tenten die alleen bestaan omdat ze subsidie krijgen). Uitgaan is een rokerscultuur,
Ik mag zo vervelend zijn als ik wil want ik rook niet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:59 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Oh god hebben we onze huilie weer ,"boohoo ik mag zo niet meer roken als ik uitga "![]()
![]()
![]()
![]()
Ga toch krassen![]()
Omdat blijkbaar hun aversie jegens roken niet opwegen om naar een niet-roker kroeg te gaan. Dit betekent dus niet dat ze hypocriet, inconsequent of dom zijn. Het is namelijk niet een goede vergelijking met een nationaal rookverbodquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik mag zo vervelend zijn als ik wil want ik rook niet.
Geef nou eens antwoord op mijn vraag: Waarom gaan die zielige huilerige niet-rokers niet naar niet-roken horeca ipv met hun domme hoofd achter de rokers aan te hobbelen. Zijn ze te dom om zelf beslissingen te nemen?
Stappen is ook niet nuttig (behalve als onstspannig/sociaal aspect maar dat geld ook voor roken) en het is net zo ongezond als roken. Ook zonder rook is de lucht in de disco smerig (daar is men in het buitenland inmiddels achter) en je kan worden doodgeschoten door alcoholisten of gefrustreerde rokers die niet mogen roken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:13 schreef flyck het volgende:
[..]
rook is in geen enkel opzicht nuttig, maar is wel schadelijk. Is toch het meest logische gevolg op een dergelijke iets
Ik ben nu dik anderhalf jaar gestopt met roken, maar wat ik me afvraag is waarom niet-rokers kennelijk dermate ranzig zijn dat ze na een avond stappen de volgende dag gewoon dezelfde zweetkleren weer aantrekkenquote:Op woensdag 18 juli 2007 07:31 schreef DennisMoore het volgende:
Dat heeft meer met drinken (en evt hard praten of zelfs meelallen) te maken dan met een beetje rook hoorquote:- minder schor te zijn de volgende dag
Als het zelfs in GB werkt en de pubs nog steeds vol zijn dan zal het hier ook wel meevallen...... of gaan de rokers nu ineens niet meer stappen dan ofzo?! of gaan ze dan ineens wel degelijk toegeven dat hun humeur bepaald wordt door een sigaret ( en voorheen was het echt alleen maar omdat het lekker was )?quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:08 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dan heb je niet eens het idee dat je op stap bent geweest
Tja, ik heb gerookt, maar vind het verbod wat overdreven.
Het zal er niet gezelliger op worden
Ik zie alleen maar rokers als ik ga stappen dus dat is het ook.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:16 schreef DaMayan het volgende:
Het gaat niet om de bezoekers die het misschien prettig vinden , daar is het helemaal niet om te doen. Het gaat om de rookvrije werkplek die gegarandeerd moet worden. Bar mensen en eigenaren doen dan alsof het een rookers clubje is, maar het gaat ook om schoonmakers, leveranciers, inspectie, monteurs. licht & geluid mensen etc.
Ik geloof dat de essentie is dat het personeel niet in de rook mag staan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:23 schreef Danny het volgende:
Vraag me af of je deze wet zou kunnen omzeilen als je alleen met een lidmaatschap zou worden binnengelaten. Dan is het opeens geen openbare gelegenheid meer maar een besloten bijeenkomst. Als dat inderdaad zo is dan is de lidmaatschapsbar voor rokers en niet-jankende niet-rokers een gat in de markt
Gezien het feit dat jij die niet rokers horeca wel kent en de niet-rokers die specifieke horeca niet kennen, zou wellicht een indicatie zijn dat die specifieke horeca niet bepaald bekent is bij de doelgroep.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin! in het buitenland waar een rook verbod geld, gaat het beter met de horeca dan ooit te voren....je lult uit je casaba knul.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stappen is ook niet nuttig (behalve als onstspannig/sociaal aspect maar dat geld ook voor roken) en het is net zo ongezond als roken. Ook zonder rook is de lucht in de disco smerig (daar is men in het buitenland inmiddels achter) en je kan worden doodgeschoten door alcoholisten of gefrustreerde rokers die niet mogen roken.
De enige huillies zijn de niet-rokers die met van die zaadargumenten komen als "mn kleding stinktquote:
Newsflash: Je hoeft geen hele avond los te gaan om naar rook te stinken!quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ben nu dik anderhalf jaar gestopt met roken, maar wat ik me afvraag is waarom niet-rokers kennelijk dermate ranzig zijn dat ze na een avond stappen de volgende dag gewoon dezelfde zweetkleren weer aantrekken
Ja en hondenpoep is ook smerig!quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:36 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Newsflash: Je hoeft geen hele avond los te gaan om naar rook te stinken!
Als ik naar de bios ga, een half uurtje tot een uur nog wat drink met vrienden, dan meurt alles wat ik aanheb gewoon naar rook. En dat is gewoon uber-ranzig
En bij reguliere avonden uit kun je de broek idd verticaal tegen de muur zetten van de nicotine en het bier, maar vooral de combinatie is echt extreem ranzig...
Vent, smeer jij hondenpoep op je kleren? Rook gaat wel in de lucht zitten, en dus in je kleren!quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja en hondenpoep is ook smerig!
Je punt?
Uitlaatgassen om even met iets anders gaars te komen toch ook?quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:38 schreef Stienn het volgende:
[..]
Vent, smeer jij hondenpoep op je kleren? Rook gaat wel in de lucht zitten, en dus in je kleren!
Boehoehoequote:Op woensdag 18 juli 2007 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
De enige huillies zijn de niet-rokers die met van die zaadargumenten komen als "mn kleding stinkt. "
Wat een onzin , ik heb zelf als niet-roker een aantal jaar in de horeca gewerkt , je moest eens weten hoeveel mensen er zijn die gewoon niet kunnen stappen omdat ze met een of andere vorm van astma of brochitus (?) lopen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De enige huillies zijn de niet-rokers die met van die zaadargumenten komen als "mn kleding stinkt. "
Hondenpoep in je kleding is een keuze.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja en hondenpoep is ook smerig!
Je punt?
Je bedoelt arrogante en asociale niet rokers als je zo begint.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Boehoehoe
anyway.
Je gaat maar lekker buiten staan met die kankerstok van je.
Dan zul je de rokers eens horen: "het regent!", " het is koud!"
Ja, JIJ wilt roken. Dan moet je er ook wat voor over hebben.
Arrogante en a-sociale rokers![]()
![]()
Nee, want door rokers gaan mensen, zoals ik, veel minder stappen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:43 schreef Pakspul het volgende:
Je bedoelt arrogante en asociale niet rokers als je zo begint.
Het gaat niet eens om winnen of verliezen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:46 schreef LaTiNo het volgende:
Jullie hebben gewoon verloren, lekker puh!!
Of je leest het hele topic eens.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Boehoehoe
anyway.
Je gaat maar lekker buiten staan met die kankerstok van je.
Dan zul je de rokers eens horen: "het regent!", " het is koud!"
Ja, JIJ wilt roken. Dan moet je er ook wat voor over hebben.
Arrogante en a-sociale rokers![]()
![]()
Nee het is lachwekkend en triest om te horen dat jij minder uitgaat omdat je niet tegen rook kuntquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, want door rokers gaan mensen, zoals ik, veel minder stappen.
Het is heus niet zo erg als het lijkt hoor: buiten roken.
Jullie maken er zo'n gigantische ramp van, dat het gewoon lachwekkend en triest is om aan te horen.![]()
Inderdaad.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:54 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Nee het is lachwekkend en triest om te horen dat jij minder uitgaat omdat je niet tegen rook kunt
Same here uitgaan betekent toch kleding onder de drank en rotte geurquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:53 schreef Trommeldaris het volgende:
De meeste niet-rokers zijn gewoon asociale mensen die niet eens voor een compromis durven te gaan (Dus gewoon niet-roken en wel-roken horeca).
Ik ben blij dat ik, als niet-roker, niet zo ontzettend kortzichtig ben en wel geloof in de vrijheid van ondernemers.
Nogmaals, Nederland is de UK niet en de VS al helemaal niet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Grappig dat overal waar het ingevoerd wordt dezelfde discussie plaatsvindt, terwijl in de VS, waar het ingevoerd is, het een enorm succes blijkt
Nah, het is erg moeilijk te communiceren met de die-hards maar ben het wel met je eens. Roken in restaurants had allang verboden moeten worden imho en er is niks mis met het verbieden van roken in de horeca in 't algemeen en dat zeg ik als zo'n vuilakquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:52 schreef Dalamar het volgende:
Veel rokers hebben echt geen idee hoe vreselijk smerig die gewoonte is voor de niet-rokers.
Ik denk dat veel ex-rokers het met me eens zullen zijn dat ze behoorlijk hard met de neus op de feiten zijn gedrukt toen ze gestopt waren. Toen ik net gestopt werd en een collega die net gerookt had tegen me aan begon te praten... my god wat meur je dan uit je bek zeg.
(ja ik hoor ook bij de ex-rokers maffia)
In een restaurant is het ook smerig, maar ik ken rokers die dat zelfs ranzig vinden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nah, het is erg moeilijk te communiceren met de die-hards maar ben het wel met je eens. Roken in restaurants had allang verboden moeten worden imho en er is niks mis met het verbieden van roken in de horeca in 't algemeen en dat zeg ik als zo'n vuilak
Ter info: ik heb astma.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:54 schreef Pakspul het volgende:
Nee het is lachwekkend en triest om te horen dat jij minder uitgaat omdat je niet tegen rook kunt
Jij kunt gewoon niet bevatten dat rook voor sommige mensen een serieus probleem is en vervolgens doe je het af als triest en lachwekkend. hoe kortzichtig is datquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:54 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Er zijn ook zat mensen in een rolstoel die niet naar een club kunnen.. Alle clubs nu maar aanpassen dat die er ook in kunnen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ter info: ik heb astma.
Uit ervaring weet ik dat als ik langer dan 15 minuten in zo'n rooktent sta, ik nauwelijks adem meer kan krijgen.
En ja, dat weerhoudt mij er dus van om vaker uit te gaan.
Misschien moet je eerst even verder denken dan dat je sigaret lang is.
En toch wordt overal met dezelfde argumenten geschermd, hoezo groot verschil?quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nogmaals, Nederland is de UK niet en de VS al helemaal niet.
Nederland, je weet wel. Elk weekend van die bezopen boeren die gaan lopen matten enzo. Tof als je die in onwijs grote groepen voor clubs hebt staan. Zal niets gebeuren joh, lekker gezellig.
Ga jij je eens heel snel verdiepen in het woord astma of bronchitus , want je heb echt geen idee waarover je lultquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:54 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Waarom niet? (maar dat is een andere discussie)quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er zijn ook zat mensen in een rolstoel die niet naar een club kunnen.. Alle clubs nu maar aanpassen dat die er ook in kunnen?
Onzinargument , het gaat hier over roken , anders kunnen we ook nog wel wat voor blinde mensen maatregelen gaan nemen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Er zijn ook zat mensen in een rolstoel die niet naar een club kunnen.. Alle clubs nu maar aanpassen dat die er ook in kunnen?
Mijn punt is meer dat je niet altijd iedereen kan pleasen..quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:02 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Onzinargument , het gaat hier over roken , anders kunnen we ook nog wel wat voor blinde mensen maatregelen gaan nemen.
goed planquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Precies , dus zullen de verslaafde rokers er maar moeten wennenquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je niet altijd iedereen kan pleasen..
Er zijn ook uitgaansgelegenheden waar niet gerookt mag worden, ga daar dan heen.
Ik ben zelf een niet-roker. Als ik naar Musis Sacrum (Arnhem) ga (waar in de zaal niet gerookt word) zie ik een half lege zaal en een paar deuren verder zie ik een aantal prop-volle rokers hokjes waar het wel gezellig is. Blijkbaar hebben roken en gezellig doen iets met elkaar te maken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Gezien het feit dat jij die niet rokers horeca wel kent en de niet-rokers die specifieke horeca niet kennen, zou wellicht een indicatie zijn dat die specifieke horeca niet bepaald bekent is bij de doelgroep.
Persoonlijk ken ik werkelijk geen enkele rookvrije kroeg en/of nachtclub.
Daarbij klopt je argumentatie niet echt, jij ziet geen "niet-rokers" in het uitgaansleven waar jij je bevind of je wilt ze niet zien, dat is toch iets waarschijnlijker en dus behoren de "niet-rokers" niet tot de groep regelmatige stappers?Jij komt ook in elke nachtclub en kroeg, in elke Nederlandse stad, dorp etc, daarom heb jij die kennis...
Daarbij is een rokers verbod in de horeca alleen maar beter voor de horeca, zeker op langere termijn. In de steden/landen waar men zo'n rokers verbod in heeft gesteld, gaan namelijk meer mensen nu uit, dan ervoor....ja, je zult het niet geloven, maar ook de rokers stappen nog steeds. toegeven, in een aantal gevallen duurde dat even, maar toch...uit eindelijk is alles goed gekomen....he...gelukkig maar.![]()
Noem je ook wel een volk op.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Grappig dat overal waar het ingevoerd wordt dezelfde discussie plaatsvindt, terwijl in de VS, waar het ingevoerd is, het een enorm succes blijkt
Klopt. En kennelijk is de regering het nu zat.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mijn punt is meer dat je niet altijd iedereen kan pleasen..
We zullen zien hoe lang het stand houdt voor grote clubs enzo.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt. En kennelijk is de regering het nu zat.
Daarom gaat de regering de rokers deze keer maar eens niet pleasen.
Oh, jij bent 1 van die groep? Jammer joh.
Maar ja, je kunt niet iedereen altijd pleasen, he!
In Ierland en Groot Brittannie is het ook een groot succes.quote:
Dus na deze "gewonnen slag" ga je in een drukke stad wonen? Om zo bij de gemeente te kunnen huilen dat je door alle grote, boze autogassen niet meer kan ademen en dat het centrum autovrij moet worden?quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ter info: ik heb astma.
Uit ervaring weet ik dat als ik langer dan 15 minuten in zo'n rooktent sta, ik nauwelijks adem meer kan krijgen.
En ja, dat weerhoudt mij er dus van om vaker uit te gaan.
Misschien moet je eerst even verder denken dan dat je sigaret lang is.
5000 mensen gaan om de 10 minuten naar buiten om te roken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Allemaal fijn en wel trouwens, maar hoe gaat dit in z'n werk op een indoor feest met say 15.000 mensen?.
Omdat, tegen de tijd dat ik er last van begin te krijgen, ik niet meer zo kritisch ben geworden onder de invloed van enkele biertjes. De last die sommige mensen er mee schijnen te hebben, stinkende kleren etc, die ergernis komt de ochtend er na pas. Misschien hoor?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom gaan niet-rokers niet naar niet-rokers horeca?
Die zouden hun moeder nog verkopen voor een pintquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In Ierland en Groot Brittannie is het ook een groot succes.
Ik ken noch in Den Bosch, noch in Tilburg noch in Eindhoven noch in Breda een horecagelegenheid waar niet gerookt mag worden, kan je even een lijstje geven?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom gaan niet-rokers niet naar niet-rokers horeca?
Waarom gaan die mensen niet naar niet-rokers horeca?quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:42 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Wat een onzin , ik heb zelf als niet-roker een aantal jaar in de horeca gewerkt , je moest eens weten hoeveel mensen er zijn die gewoon niet kunnen stappen omdat ze met een of andere vorm van astma of brochitus (?) lopen.
Die mensen vinden het misschien ook wel eens leuk als ze gewoon langer als 5 minuten een kroeg/discotheek in kunnen.
Het is gewoon een kwestie van wennen als je zometeen niet meer mag roken , andere landen hebben dat allang bewezen![]()
Waarom ga je niet naar niet-rokers horeca?quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, want door rokers gaan mensen, zoals ik, veel minder stappen.
Het is heus niet zo erg als het lijkt hoor: buiten roken.
Jullie maken er zo'n gigantische ramp van, dat het gewoon lachwekkend en triest is om aan te horen.![]()
Beetje hetzelfde als te hard rijden maar gaan janken als je geflitst word?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:07 schreef dyslexie_man het volgende:
[..]
Omdat, tegen de tijd dat ik er last van begin te krijgen, ik niet meer zo kritisch ben geworden onder de invloed van enkele biertjes. De last die sommige mensen er mee schijnen te hebben, stinkende kleren etc, die ergernis komt de ochtend er na pas. Misschien hoor?
DEFECTE KOPIEERMACHINE MET OOST-INDISCHESARSMOEHEID!quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom gaan die mensen niet naar niet-rokers horeca?
Oh nu moeten we ineens medelijden gaan krijgen... juist als je problemen hebt dan moet je het maar accepteren en mee leren leven, zo ga ik bijvoorbeeld nooit wandklimmen, lijkt me heel vet, maar ik kan het niet. Ik kan het wel gaan doen en dan de hele tering bende verrot schelden, maar echt nuttig is het niet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:58 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
Jij kunt gewoon niet bevatten dat rook voor sommige mensen een serieus probleem is en vervolgens doe je het af als triest en lachwekkend. hoe kortzichtig is dat![]()
*zucht*quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:07 schreef Keltie het volgende:
Dus na deze "gewonnen slag" ga je in een drukke stad wonen? Om zo bij de gemeente te kunnen huilen dat je door alle grote, boze autogassen niet meer kan ademen en dat het centrum autovrij moet worden?
Ik voorzie heel veel illegale feesten waar we zonder controle kunnen roken en jouw minderjarige dochter aan de drugs kunnen helpen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:46 schreef LaTiNo het volgende:
Heerlijk man, het komt eraan en jullie kunnen er niets meer aan doen! Jullie hebben gewoon verloren, lekker puh!!
Afkicken nu dan maar. Of lekker thuis blijven, nog beter, want dan hoeven we die kutjunks ook niet voor de deur in de regen te zien staan
Doe ik niet. Ik geef alleen een voorbeeldje voor je volgende, zielige jankstapquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
*zucht*
Ik woon in een buitenwijk.
En ik heb medicijnen die me tegen dit soort schadelijke zaken beschermen.
Een blauw rookgordijn in een kleine kroeg.. daar kan geen medicijn tegenop.
Zo, weer een "gewonnen slag" erbij.
waarom proberen mensen toch altijd andere zaken erbij te halen waarvan ze denken dat het het rokersprobleem vermindert, terwijl dat helemaal niet zo is?
Je verwoort het precies goed, dus quote ik je evenquote:Op woensdag 18 juli 2007 07:31 schreef DennisMoore het volgende:
- etc etc.
Dus jij bent ook al tegen alcoholquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:03 schreef dyslexie_man het volgende:
Helemaal voor!!! Geweldig, geen dronken mensen meer die staan te zwaaien met hun peuken. De geur en zo kan me niet zo veel schelen maar ik ben niet zon fan van die brandplekken die ik op mn kleren en armen krijg van de combinatie alcohol, roken en drukte.
Ghehe, ik janken?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:13 schreef Keltie het volgende:
Doe ik niet. Ik geef alleen een voorbeeldje voor je volgende, zielige jankstap
Zou je dan nog even willen uitleggen waarom je het niet kunt?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:10 schreef Pakspul het volgende:
[..] zo ga ik bijvoorbeeld nooit wandklimmen, lijkt me heel vet, maar ik kan het niet.
Hij zegt dat ie geen fan is van brandplekken. Dronken mensen kunnen immers wat minder goed omgaan met hun sigaretten en douwen ze dus wat sneller in je arm, dan een nuchter iemand.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jij bent ook al tegen alcohol![]()
Maar waarom ga je niet naar niet-rokers horeca als je last hebt van sigaretten?
Ik ook en ze roken als ketters, die rolstoelers.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:03 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
goed plan
De meeste openbare gelegenheden moeten al toegankelijk zijn voor rolstoelen net als je eigen huis dus waarom discotheken niet? In de meeste discotheken waar ik kom zie ik trouwens regelmatig een rolstoeler.
Na anderhalve meter is die buiten adem en is het hoogste tijd voor een hijghijgPEEEUUKhijgquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:16 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
Zou je dan nog even willen uitleggen waarom je het niet kunt?
Dus bier is de boosdoener? Je neemt zelf geen verantwoordelijkheid voor je gedrag?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:07 schreef dyslexie_man het volgende:
[..]
Omdat, tegen de tijd dat ik er last van begin te krijgen, ik niet meer zo kritisch ben geworden onder de invloed van enkele biertjes. De last die sommige mensen er mee schijnen te hebben, stinkende kleren etc, die ergernis komt de ochtend er na pas. Misschien hoor?
Goh, en de topics over "Ik stink na rook na het uitgaan, dus moet ik meteen mijn kleren uitwassen en dus ben ik blij als het rookverbod er komt" constant door nietrokers... Dus?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ghehe, ik janken?
Nee, dan de mensen die constant topics openen op Fok over het rookverbod.
Goh, laten dat nou allemaal rokers zijn!
Sja....
Euh nee? Ik zie het niet wat daar hetzelfde aan is? Niet roken is niet strafbaar.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:10 schreef Keltie het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als te hard rijden maar gaan janken als je geflitst word?
Of weg met alcohol, probleem opgelost.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:16 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Hij zegt dat ie geen fan is van brandplekken. Dronken mensen kunnen immers wat minder goed omgaan met hun sigaretten en douwen ze dus wat sneller in je arm, dan een nuchter iemand.
Weg met de sigaretten, probleem opgelost.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:19 schreef Keltie het volgende:
[..]
Of weg met alcohol, probleem opgelost.
Als ik een biertje naast je sta te drinken, heb jij daar geen last van.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:19 schreef Keltie het volgende:
[..]
Of weg met alcohol, probleem opgelost.
80% van nederand rookt niet maar ze zijn zo dom om expres naar rokers horeca te gaan omdat dat gezelliger is? En hun gezondheid interesseerd ze niets? En daar worden de niet-hypocriete rokers voor gestraft?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken noch in Den Bosch, noch in Tilburg noch in Eindhoven noch in Breda een horecagelegenheid waar niet gerookt mag worden, kan je even een lijstje geven?
Verder is er een logische verklaring voor als ze er al zouden zijn en niet druk bezocht worden want ook niet-rokers gaan uit voor de gezelligheid en gaan dus naar de drukkere plekken over het algemeen en zullen ze het nadeel op de koop toenemen
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
DEFECTE KOPIEERMACHINE MET OOST-INDISCHESARSMOEHEID!![]()
Ik zou niet zo overtuigd zijn van dat eerste....quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:20 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Als ik een biertje naast je sta te drinken, heb jij daar geen last van.
Als jij een sigaret naast mij staat te roken, heb ik daar last van.
Ik rook nietquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ghehe, ik janken?
Nee, dan de mensen die constant topics openen op Fok over het rookverbod.
Goh, laten dat nou allemaal rokers zijn!
Sja....
omdat die er amper zijn misschien. Of kan jij mij in de binnenstad van Amersfoort of Amsterdam een niet rokers cafe/bar aanbevelen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom gaan de niet-rokers niet naar de niet-rokers horeca?![]()
Kom op, beetje helder en constructief redeneren kan bijna iedereen!quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
80% van nederand rookt niet maar ze zijn zo dom om expres naar rokers horeca te gaan omdat dat gezelliger is? En hun gezondheid interesseerd ze niets? En daar worden de niet-hypocriete rokers voor gestraft?
80% van nederland rookt niet. Waarom ga je niet naar de populaire niet-rokers horeca?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:16 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Hij zegt dat ie geen fan is van brandplekken. Dronken mensen kunnen immers wat minder goed omgaan met hun sigaretten en douwen ze dus wat sneller in je arm, dan een nuchter iemand.
Weg met de sigaretten, probleem opgelost.
Dan ben je gewoonweg een grote aanstellende huillie.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zou niet zo overtuigd zijn van dat eerste....
Maar ik heb last van alcoholdrinkers, jehova-getuiges, smakkende mensen, dikke mensen, erg lelijke mensen, luidruchtige mensen et cetera. Ik heb daar last van, dat is dus een legitiem argument om daar wat aan te doen
Omdat ik niet van zulke horeca ken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
80% van nederland rookt niet. Waarom ga je niet naar de populaire niet-rokers horeca?
Ook!quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:24 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dan ben je gewoonweg een grote aanstellende huillie.
Ik heb echter wel last van de dingen die gebeuren zodra mensjes niet tegen alcohol kunnen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:20 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Als ik een biertje naast je sta te drinken, heb jij daar geen last van.
Als jij een sigaret naast mij staat te roken, heb ik daar last van.
Omdat die er amper zijn. (hoe vaak wil je dat nog horen?)quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom ga je niet naar niet-rokers horeca?
80% van nederland rookt niet en er is geen niet-rokers horeca? Waarom niet als daar zo veel behoeft aan is?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:23 schreef jagermaster het volgende:
[..]
omdat die er amper zijn misschien. Of kan jij mij in de binnenstad van Amersfoort of Amsterdam een niet rokers cafe/bar aanbevelen?
Hoevaak heb je dit al niet gezegd... lekkere dooddoener hoor... Ik zit hier in het oosten, noem eens ff een paar tenten op dan waar je niet mag roken. En dan graag een beetje in de buurt ja!quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
80% van nederland rookt niet. Waarom ga je niet naar de populaire niet-rokers horeca?
Omdat veel niet-rokers vrienden hebben die wel roken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
80% van nederland rookt niet en er is geen niet-rokers horeca? Waarom niet als daar zo veel behoeft aan is?
Als je zo veel last hebt van rokers dan doe je daar toch je best voor? Of vind je het niet belangrijk genoeg om moeite te doen? Het gaat om je gezondheid!quote:
Ok dit is niet zo moeilijk het heet accepteren en het komt er eigenlijk op neer dat dat brakke lichaam van je niet tegen rook kan. Dit betekent dat je moet voorkomen dat je in rokerige ruimtes komt. Het betekent niet dat je alles en iedereen verrot moet schelden omdat jij enige bent die een probleem heeft.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
*zucht*
Ik woon in een buitenwijk.
En ik heb medicijnen die me tegen dit soort schadelijke zaken beschermen.
Een blauw rookgordijn in een kleine kroeg.. daar kan geen medicijn tegenop.
Zo, weer een "gewonnen slag" erbij.
waarom proberen mensen toch altijd andere zaken erbij te halen waarvan ze denken dat het het rokersprobleem vermindert, terwijl dat helemaal niet zo is?
Eindhovenquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken noch in Den Bosch, noch in Tilburg noch in Eindhoven noch in Breda een horecagelegenheid waar niet gerookt mag worden, kan je even een lijstje geven?
"iedereen en alles verrot moet schelden"?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:30 schreef Pakspul het volgende:
Ok dit is niet zo moeilijk het heet accepteren en het komt er eigenlijk op neer dat dat brakke lichaam van je niet tegen rook kan. Dit betekent dat je moet voorkomen dat je in rokerige ruimtes komt. Het betekent niet dat je alles en iedereen verrot moet schelden omdat jij enige bent die een probleem heeft.
En dat er weinig niet rook plekken zijn is heel fijn voor je, maar er bestaat ook nog zoiets als een terras
Ik ga uitsluitend naar niet-rokers horeca, of ik dat nu wil of niet (er is een totaal rookverbod in Noorwegen). Rookverbod is prima!quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom ga je niet naar niet-rokers horeca?
prachtig om te lezen, die laatste stuiptrekkingen met de ene dooddoener na de anderequote:Op woensdag 18 juli 2007 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je zo veel last hebt van rokers dan doe je daar toch je best voor? Of vind je het niet belangrijk genoeg om moeite te doen? Het gaat om je gezondheid!![]()
mooie plek voor rokers. Dat hun brakke lichaam niet zonder nicotine kan wil nog niet zeggen dat ieder gezond mens in de rook moet gaan zitten.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:30 schreef Pakspul het volgende:
[..]
, maar er bestaat ook nog zoiets als een terras
Ja, ik ga 2 uur rijden voor een tent zonder rokers, waarbij ik de muziek niet eens leuk vind en dan moet ik óf de bob spelen óf met de trein. Maar als ik met de trein ga, moet ik wel weer rond 22:00 naar huis, want anders rijdt de bus hier niet meer. Goed idee.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je zo veel last hebt van rokers dan doe je daar toch je best voor? Of vind je het niet belangrijk genoeg om moeite te doen? Het gaat om je gezondheid!![]()
Nee hoor, met alcohol is niks mis meequote:Op woensdag 18 juli 2007 09:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jij bent ook al tegen alcohol![]()
Maar waarom ga je niet naar niet-rokers horeca als je last hebt van sigaretten?
Bedankt, ga ik me daar met mijn vrinden professioneel de dood in drinken!1!!!!quote:
Dan is er dus geen behoefte aan. Er zijn altijd mensen bereid geld te verdienen aan iets waar behoefte aan is.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Omdat die er amper zijn. (hoe vaak wil je dat nog horen?)
Waar precies schelden wij alles en iedereen verrot?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:30 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ok dit is niet zo moeilijk het heet accepteren en het komt er eigenlijk op neer dat dat brakke lichaam van je niet tegen rook kan. Dit betekent dat je moet voorkomen dat je in rokerige ruimtes komt. Het betekent niet dat je alles en iedereen verrot moet schelden omdat jij enige bent die een probleem heeft.
En dat er weinig niet rook plekken zijn is heel fijn voor je, maar er bestaat ook nog zoiets als een terras
Ze zullen er ook vast wel zijn. In de randstad. Niet iedereen woont daarquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is er dus geen behoefte aan. Er zijn altijd mensen bereid geld te verdienen aan iets waar behoefte aan is.
Waarom is er nauwelijks niet-rokers horeca als er zo veel behoefte aan is? Iedere horeca ondernemer wil geld verdienen aan de 80% van nederland die niet rookt. Toch?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kom op, beetje helder en constructief redeneren kan bijna iedereen!
Musis sacrum, Arnhem. Waarom zijn die tenten er niet als er zo veel behoefte aan is? Willen kroegbazen niet rijk worden van al die stappende niet-rokers?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:27 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Hoevaak heb je dit al niet gezegd... lekkere dooddoener hoor... Ik zit hier in het oosten, noem eens ff een paar tenten op dan waar je niet mag roken. En dan graag een beetje in de buurt ja!
Dus jij loopt als een willoos slaafje achter je rokende "vrienden" aan om jezelf te laten vergiftigen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Omdat veel niet-rokers vrienden hebben die wel roken.
En die dus geen zin hebben buiten te moeten roken.
Waardoor de niet-rokers met hun vrienden meegaan naar een rokerstent.
Waardoor de niet-rokerstenten niet kunnen bestaan.
Daarom misschien?
Er is wel vraag naar, maar beperkt. Plus dat de mensen die zeer graag naar dat soort toko's zouden willen gaan niet bereidt zijn daar alles voor op te offeren, dus bijvoorbeeld vrienden die wel roken of geen behoefte hebben aan zo'n speciale plek en daar dus niet heen willen. Best gezellig in zo'n half lege kroeg!quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom is er nauwelijks niet-rokers horeca als er zo veel behoefte aan is? Iedere horeca ondernemer wil geld verdienen aan de 80% van nederland die niet rookt. Toch?
Er is dus heel weinig behoefte aan niet-rokers horeca en jij bent liever lui dan gezond.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:32 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja, ik ga 2 uur rijden voor een tent zonder rokers, waarbij ik de muziek niet eens leuk vind en dan moet ik óf de bob spelen óf met de trein. Maar als ik met de trein ga, moet ik wel weer rond 22:00 naar huis, want anders rijdt de bus hier niet meer. Goed idee.
Jouw favo horeca gelegenheid was een rokers hol, waarom ben je daar ooit naartoe gegaan? Om jezelf te vergiftigen? Die rokers waren daar eerder dan jij, dan kies je er toch zelf voor om in de rook te staan?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:33 schreef dyslexie_man het volgende:
[..]
Nee hoor, met alcohol is niks mis meeMet autorijden ook niet trouwens. Maar samen gaat het gewoon niet zo lekker.... Of vind jij dat ook onzin, dat rijden en drinken niet samen gaan?
Waarom gaan rokers naar mijn favoriete horeca gelegenheid? Maar goed, er wordt wat tegen gedaan, door roken in de horeca te verbieden. Ik heb er nooit om gevraagd, maar erg vinden doe ik het ook niet.
Leg eens uit waarom ik dus precies lui ben?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is dus heel weinig behoefte aan niet-rokers horeca en jij bent liever lui dan gezond.
Overal wonen niet-rokers. Of gaan die alleen in de randstad stappen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:35 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ze zullen er ook vast wel zijn. In de randstad. Niet iedereen woont daar.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jouw favo horeca gelegenheid was een rokers hol, waarom ben je daar ooit naartoe gegaan? Om jezelf te vergiftigen? Die rokers waren daar eerder dan jij, dan kies je er toch zelf voor om in de rook te staan?
Effe beter lezen., graag.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus jij loopt als een willoos slaafje achter je rokende "vrienden" aan om jezelf te laten vergiftigen?![]()
Dus niet-roker hobbelen willoss achter hun rokende "vrienden" aan om zich vrijwillig te laten vergiftigen? Dom van ze.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is wel vraag naar, maar beperkt. Plus dat de mensen die zeer graag naar dat soort toko's zouden willen gaan niet bereidt zijn daar alles voor op te offeren, dus bijvoorbeeld vrienden die wel roken of geen behoefte hebben aan zo'n speciale plek en daar dus niet heen willen. Best gezellig in zo'n half lege kroeg!
Verder rookt er meer dan 20% geloof ik van de Nederlandse bevolking.
Jup. Ik negeer de rook omdat ik uitgaan met kameraden ook belangrijk vind. Nu de rook weg gaat ben ik helemaal tevredenquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:47 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ooit gedacht aan muziek? Mensen? Omgeving? Het draait bij het uitgaan niet om het roken, maar om andere dingen. Daarom vindt je een tent leuk. Blijkbaar weegt dat gelukkig nog op tegen het gerook.
Maar niet overal wonen evenveel mensen, dus wordt er niet zo gauw zo'n tent geopend. Ik denk dat er in de randstad meer animo voor is en dat er daar vast zulke tenten zijn. Dat lijkt me meer dan logisch.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Overal wonen niet-rokers. Of gaan die alleen in de randstad stappen?
quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:48 schreef Devlinsect het volgende:
Als roker hoop ik op een rookverbod. Dan rook ik niet, loop ik ff naar buiten als het moet.
Omdat je niet bereid bent iets verder te reizen om naar een niet-rokers tent te gaan. Als je zoekt vind je er vast wel een in je buurt, als er zo veel behoefte aan is moeten die tenten er zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:45 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom ik dus precies lui ben?
Je weet dat dat geen echt argument is?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:49 schreef LENUS het volgende:
hehe, altijd mooi die discussies. Alleen is het lastig discussieren met verslaafden.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:48 schreef Devlinsect het volgende:
Als roker hoop ik op een rookverbod. Dan rook ik niet, loop ik ff naar buiten als het moet.
Prachtig en fijn, maar dat respect komt ook niet van de andere kant.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Effe beter lezen., graag.
Ik heb astma.
Ik laat mezelf niet vergiftigen, omdat ik weet dat ik na een half uur in een rooktent thuis gebracht moet worden.
En mijn vrienden weten heel goed dat ze in mijn bijzijn niet moeten roken en houden zich daar ook aan. Ze zijn zelfs zo beleefd om, als ze gerookt hebben, een pepermuntje of iets dergelijks te nemen, zodat de niet-rokers onder ons, hun adem niet hoeven te ruiken.
DAT zijn nou vrienden en mensen die respect hebben voor anderen en andermans problemen, waar deze anderen niets aan kunnen doen.
Laten alle rokers die zitten te miepen hier, daar maar eens een voorbeeld aan nemen.
Of met de anti-rokers. Maar probeer de discussie eens met mij, ik ben een rokerquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:49 schreef LENUS het volgende:
hehe, altijd mooi die discussies. Alleen is het lastig discussieren met verslaafden.
"Iets" verder reizen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat je niet bereid bent iets verder te reizen om naar een niet-rokers tent te gaan. Als je zoekt vind je er vast wel een in je buurt, als er zo veel behoefte aan is moeten die tenten er zijn.
Conclusie moet zijn: er is wel behoefte aan, de doelgroep van mensen die bereidt zijn tegen elke prijs naar een niet-rokertoko te gaan is te klein en het rendabel runnen van zo'n toko is risicovolquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:50 schreef Trommeldaris het volgende:
Feit is gewoon, als er genoeg behoefte zou zijn voor niet-rokers horeca (en die is er volgens jullie), dan zou een verbod niet eens nodig zijn. Dan zou rokers-horeca vanzelf wel uitsterven.
Dat er geen niet-rokers horeca is, geeft alleen maar aan dat er geen behoefte voor is. In ieder geval niet genoeg.
Drama queen alert!quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
Prachtig en fijn, maar dat respect komt ook niet van de andere kant.
Aangezien je tegenwoordig, als roker zijnde, zo'n beetje opgejaagder wild bent dan een jood in 40-45
Dus mensen gaan vrijwillig in een dodelijke omgeving staan voor een beetje muziek? Zijn die mensen niet goed bij hun hoofd of zo? En waarom kunnen die muziek en leuke mensen niet in een niet-rook tent gezet worden?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:47 schreef ijsmeis het volgende:
[..]. Pff, ben je dom ofzo
?
Ooit gedacht aan muziek? Mensen? Omgeving? Het draait bij het uitgaan niet om het roken, maar om andere dingen. Daarom vindt je een tent leuk. Blijkbaar weegt dat gelukkig nog op tegen het gerook.
Hoezo overdrijvenquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
Aangezien je tegenwoordig, als roker zijnde, zo'n beetje opgejaagder wild bent dan een jood in 40-45
Respect moet je verdienen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:50 schreef Keltie het volgende:
-> "quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:52 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Drama queen alert!
![]()
Ga je schamen, meneertje slachtofferrol.![]()
Die mensen hebben geen last van de uitlaatgassen, parfumsprays etc?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:50 schreef ElectricEye het volgende:
Dan kunnen ook mensen met luchtwegaandoeningen gewoon genieten van restaurant, café en discotheek
Volgens mij ben jij niet goed bij je hoofd. Ik heb geen zin om dingen te herhalen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus mensen gaan vrijwillig in een dodelijke omgeving staan voor een beetje muziek? Zijn die mensen niet goed bij hun hoofd of zo? En waarom kunnen die muziek en leuke mensen niet in een niet-rook tent gezet worden?
Blijkbaar vinden mensen zo'n rookverbod helemaal niet belangerijk. Als er goeie muziek is willen ze best mee roken.
Plak jij een bordje op je borst en rug waarop staat dat je astma hebt?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Respect moet je verdienen.
Als je vrijwillig gaat roken, prima, maar accepteer dan ook de consequenties.
Ik respecteer mijn vrienden omdat zij het mij mogelijk maken fatsoenlijk te kunnen blijven ademen.
Als alle rokers dat zouden doen, en niet achteloos hun rook in mijn gezicht zouden blazen, zou ik ook voor hen meer respect hebben.
Waarom ga je niet met je begripvolle mensen naar een niet-rokers tent? Dan kunnen gewone mensen zich gewoon op hun manier ontspannen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Effe beter lezen., graag.
Ik heb astma.
Ik laat mezelf niet vergiftigen, omdat ik weet dat ik na een half uur in een rooktent thuis gebracht moet worden.
En mijn vrienden weten heel goed dat ze in mijn bijzijn niet moeten roken en houden zich daar ook aan. Ze zijn zelfs zo beleefd om, als ze gerookt hebben, een pepermuntje of iets dergelijks te nemen, zodat de niet-rokers onder ons, hun adem niet hoeven te ruiken.
DAT zijn nou vrienden en mensen die respect hebben voor anderen en andermans problemen, waar deze anderen niets aan kunnen doen.
Laten alle rokers die zitten te miepen hier, daar maar eens een voorbeeld aan nemen.
omdat hij astma heeft is hij niet gewoon?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan kunnen gewone mensen zich gewoon op hun manier ontspannen.
De meeste mensen roken niet, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat er meer niet-rokers horeca is.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:48 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar niet overal wonen evenveel mensen, dus wordt er niet zo gauw zo'n tent geopend. Ik denk dat er in de randstad meer animo voor is en dat er daar vast zulke tenten zijn. Dat lijkt me meer dan logisch.
Nee het is een gelegenheid waar er 10 % van de mensen genot halen uit een sigaret. Een klein deel daarvan heeft niet alles meer onder controle waardoor er wel eens een brandende sigaret tegen mn arm of mn kleren komen. Dat is het. Ik zeik niet over rook, ik zeik niet over gezondheid of zo, ik zeik niet over dat bier wat ook over me heen gaat. Ik zeik over dat ik de volgende ochtend de brandgaten in mn kleren kan gaan bekijken en de as uit de brandwonden kan gaan zitten halen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jouw favo horeca gelegenheid was een rokers hol, waarom ben je daar ooit naartoe gegaan? Om jezelf te vergiftigen? Die rokers waren daar eerder dan jij, dan kies je er toch zelf voor om in de rook te staan?
Denk je niet dat de dames degene zijn die doorgaans in de positie zijn af te wijzen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:53 schreef nietzman het volgende:
Het zal alleen wel moeilijker worden om vrouwen te disqualificeren. Tegenwoordig kun je ze nog gewoon wegcijferen aan de hand van het onzekere pakje peuken in de linkerhand.
Daar word iedereen blij van. De beveiliging moet je iedere keer fouilleren, de hele tijd lopen er buiten dronken mensen te roken. Dat word vet stappen!quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:48 schreef Devlinsect het volgende:
Ik vind het nogal respectloos en asociaal om rook naar iemands gezicht te blazen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:54 schreef Keltie het volgende:
Plak jij een bordje op je borst en rug waarop staat dat je astma hebt?
Ik rook niet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:49 schreef LENUS het volgende:
En waarom is het rendabel runnen van zo'n toko risicovol? Immers wil elke niet roker volgens jullie het liefst naar een niet-roken plek. Er zijn meer niet-rokers dan rokers in Nederlandquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Conclusie moet zijn: er is wel behoefte aan, de doelgroep van mensen die bereidt zijn tegen elke prijs naar een niet-rokertoko te gaan is te klein en het rendabel runnen van zo'n toko is risicovol
Ik vind dat je een moedige poging ondernomen hebtquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:54 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij niet goed bij je hoofd. Ik heb geen zin om dingen te herhalen.
Nou nou, respectloosquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het nogal respectloos en asociaal om rook naar iemands gezicht te blazen.
En dan doet het er niet toe of iemand astma heeft of niet.
inderdaad. het is geen vergelijking. Ga eens op straat staan en zeggen dat Joden goor zijn en smerig zijn en je heb een enorm probleem. Zeg datzelfde over rokers en niemand kijkt er raar van op.quote:
Nee, daar kunnen die mensen meestal ook niet tegen, nee.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Die mensen hebben geen last van de uitlaatgassen, parfumsprays etc?
Eigenlijk zou iedereen die tegen is na invoering van het verbod even een fles after shave of parfum op moeten sprayen. Gewoon kijken of men dat dan WEL prettig vindt
Dan doen ze het toch zoals in Ierland (zoals ik al eerder in dit topic zei):quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daar word iedereen blij van. De beveiliging moet je iedere keer fouilleren, de hele tijd lopen er buiten dronken mensen te roken. Dat word vet stappen!
Zo zijn ze die niet-rokers. Willoze zombies die alleen maar zeurend achter rokers aan kunnen hobbelen omdat ze zelf niet weten hoe ze een feestje moeten bouwen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:51 schreef jpg97 het volgende:
Ook zo gaar. Ik heb hier een collega die jankt altijd dat ze anti roken is, en begint te janken als we een sigaret hebben gerookt. Buiten. In de Pauze.
Vervolgens loopt ze zelf mee met ons naar buiten als we gaan roken, want het is "zo gezellig".
Ik hoop dat ze flink meerookt en ... enfin...
De gemiddelde niet roker is idd niet sociaal. Ze voelen zich te goed om rokers hun eigen plek te gunnen. Daarom willen ze maar een verbod.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:59 schreef Danny het volgende:
[..]
inderdaad. het is geen vergelijking. Ga eens op straat staan en zeggen dat Joden goor zijn en smerig zijn en je heb een enorm probleem. Zeg datzelfde over rokers en niemand kijkt er raar van op.
Het is toch eigenlijk belachelijk dat we bij alles en iedereen op onze tenen moeten lopen maar dat rokers door alles en iedereen geschoffeerd kunnen en mogen worden en dat iedereen dat maar normaal lijkt te vinden?
Toegegeven; het geeft wel aan hoe sociaal de gemiddelde niet-roker is, maar of dat nou werkelijk iets is om trots op te zijn als samenleving?
Als je hier even leest in dit topic zeggen er al drie mensen dat ze de rokers helemaal niet uitschelden of wat dan ook. Dus daarom overdrijven jullie als de pest. "Boehoehoehoe, er komt een rookverbod, wat ben ik toch verdomd zielig."quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:59 schreef Danny het volgende:
[..]
inderdaad. het is geen vergelijking. Ga eens op straat staan en zeggen dat Joden goor zijn en smerig zijn en je heb een enorm probleem. Zeg datzelfde over rokers en niemand kijkt er raar van op.
Het is toch eigenlijk belachelijk dat we bij alles en iedereen op onze tenen moeten lopen maar dat rokers door alles en iedereen geschoffeerd kunnen en mogen worden en dat iedereen dat maar normaal lijkt te vinden?
Toegegeven; het geeft wel aan hoe sociaal de gemiddelde niet-roker is, maar of dat nou werkelijk iets is om trots op te zijn als samenleving?
Met dat verschil dat de nazi's de joden vergasten. De rokers doden zichzelf wel.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:59 schreef ElectricEye het volgende:
O ja, maar niet-rokers moeten natuurlijk wel alle respect opbrengen voor de tere zieltjes van rokers, want die zijn toch zo zielig. Die worden tegenwoordig al als Joden in nazi-Duitsland vervolgd.
Dus niet-rokers horerca is niet gezellig? En nu wil je van alle horeca niet-gezellige horeca maken?quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:51 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
"Iets" verder reizen?
Ik vind 20 minuten en 2 uur toch wel een flink verschil. Denk je ook nog even aan de benzinekosten? Geld is net schaamhaar, het groeit niet op mijn rug.
En nee, die zal ik niet in mijn buurt vinden. In ieder geval zéker niet een tent waar ik graag kom.
Niet-sociaal?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
De gemiddelde niet roker is idd niet sociaal. Ze voelen zich te goed om rokers hun eigen plek te gunnen. Daarom willen ze maar een verbod.
hoe verwacht je dat iemand een discussie met je wil voeren als je dit soort flauwekul typt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zo zijn ze die niet-rokers. Willoze zombies die alleen maar zeurend achter rokers aan kunnen hobbelen omdat ze zelf niet weten hoe ze een feestje moeten bouwen.
Zelfde met tattoos.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:59 schreef Danny het volgende:
[..]
Jullie, ik ben een roker hoor. Verder moet er onderscheid gemaakt worden tussen iets graag willen en iets eisen. Ik begrijp best dat niet-rokers liever geen last hebben van die rook die ook nog eens schadelijk is voor de gezondheid.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:57 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
En waarom is het rendabel runnen van zo'n toko risicovol? Immers wil elke niet roker volgens jullie het liefst naar een niet-roken plek. Er zijn meer niet-rokers dan rokers in Nederland
En tegen die mensen die zeggen dat er geen leuke niet-rokers plekken zijn. Je weet dat je daarmee toegeeft dat rokers gezellig/leuker zijn, want er zijn zat niet-rokers om een leuke niet-rokers plek te creeren lijkt me?
Dat zei ik niet. Jij houdt van alle soorten muziek? Ik niet. Ooit wel eens in een Rock-café geweest? Een kroeg? Een lounge-tent? Allemaal andere soorten verschillende uitgaansgelegenheden. En ik hou niet van elke soort.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus niet-rokers horerca is niet gezellig? En nu wil je van alle horeca niet-gezellige horeca maken?
Met zoveel wilskracht hoop ik voor je dat Knor je aan de halsband heeft.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:56 schreef Danny het volgende:
Denk je niet dat de dames degene zijn die doorgaans in de positie zijn af te wijzen?
Als er een lekker wijf aan je lul gaat hangen zal 't jou echt je hol roesten of ze rookt hoor
Da's zo'n 'ik doe of ik dan mijn principes nog kan handhaven' opmerking
Neuh, maar schijnbaar wel aan een betuttelende regering.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:59 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Nee, daar kunnen die mensen meestal ook niet tegen, nee.
Waarom zou je mensen met een chronische aandoening eigenlijk nog erger willen benadelen dan ze al benadeeld worden door de huidige luchtkwaliteit?
Is daar een reden voor? Vroeger vaak in elkaar geslagen door een astmalijer of zo?
Onredelijkheid viert weer hoogtij. O ja, maar niet-rokers moeten natuurlijk wel alle respect opbrengen voor de tere zieltjes van rokers, want die zijn toch zo zielig. Die worden tegenwoordig al als Joden in nazi-Duitsland vervolgd.
Na de knuffelcrimineel en de knuffelallochtoon, heeft Nederland ook nog behoefte aan de knuffelroker.
![]()
ik zie hem met traantjes in z'n ogen stampvoetend achter z'n computer staan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:04 schreef IkWilbert het volgende:
Als ik toch een euro krijg voor elke keer dat TS "niet rokers horeca" schrijft...
quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:01 schreef ijsmeis het volgende:
Als je hier even leest in dit topic zeggen er al drie mensen dat ze de rokers helemaal niet uitschelden of wat dan ook. Dus daarom overdrijven jullie als de pest. "Boehoehoehoe, er komt een rookverbod, wat ben ik toch verdomd zielig."
Ik lach jullie huillies uit.
Aha, de niet lezer!quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
De gemiddelde niet roker is idd niet sociaal. Ze voelen zich te goed om rokers hun eigen plek te gunnen. Daarom willen ze maar een verbod.
Inderdaad. Het wordt een beetje irritant.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:04 schreef IkWilbert het volgende:
Als ik toch een euro krijg voor elke keer dat TS "niet rokers horeca" schrijft...
Da's min of meer hetzelfde, maar fijn dat je het toegeeftquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Niet-sociaal?
Ik ben dan eerder egoistisch. Mijn eigen plezier gaat voor.
Misschien is een kinderdisco wat voor je? Daar wordt geen alcohol geschonken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:06 schreef Danny het volgende:
[..]
Da's min of meer hetzelfde, maar fijn dat je het toegeeft
Ik pleit overigens voor een verbod op drank in de horeca. Stoor me er mateloos aan, de geur van alcohol is misselijkmakend, het is verslavend en als de verkeerde persoon alcohol drinkt is dat levensgevaarlijk. Het zorgt voor vrouwen die hun broek niet aan kunnen houden, kots voor de deur, ik ben het zat om tegen iemand's bierglas aan te lopen waardoor mijn kleren ernaar stinken en die mensen zijn vaak nog verslaafd aan drank ook. Alcohol is ook nog eens slecht voor jezelf en een slecht voorbeeld voor je omgeving en met gelal vallen veel dronken mensen de nuchtere medemens lastig.
Ik zou zeggen; in de horeca alleen nog maar vifit en andere gezonde drankjes
Ik heb nog steeds geen goede reden gehoord waarom er geen niet-rokers horeca is, vooral aangezien de meeste mensen niet roken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:54 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij niet goed bij je hoofd. Ik heb geen zin om dingen te herhalen.
Primaquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen goede reden gehoord waarom er geen niet-rokers horeca is, vooral aangezien de meeste mensen niet roken.
Andersom is het heel duidelijk:
Uitgaan is je ontspannen. Rokers doen dat met een sigaret erbij, dus als ze naar een kroeg of club gaan willen ze gewoon roken. Als je ze verbied te roken tijdens het ontspannen krijg je een gespannen situatie. Dan blijven ze heen en weer lopen of ze gaan ergens anders ontspannen.
Als alle niet-rokers dat nou eens doen, dan kunnen ze daar naartoe en hoeven ze de rokers niet meer lastig te vallen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:06 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Inderdaad. Het wordt een beetje irritant.
TS? Zoek eens alle niet-rokers-horeca op? Heb je tenminste wat te doen. Kunnen wij weer normaal verder lullen hier.
Goed idee. Doen we kinderdisco's voor geheelonthouders en niet-rokers en gezellige horeca voor de rest. Toch fijn dat je eindelijk inziet dat een verbod te betuttelend en debiel voor woorden is. Ik wist wel dat je het eindelijk eens zou zijn met de stelling dat een verbod onzin is. Huldequote:Op woensdag 18 juli 2007 10:07 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Misschien is een kinderdisco wat voor je? Daar wordt geen alcohol geschonken.
Ja hoor, als iedereen wat in het café een drankje nuttigd verslaafd is aan de drank is NL een land vol alcoholisten, reddeloos verloren.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:06 schreef Danny het volgende:
[..]
Da's min of meer hetzelfde, maar fijn dat je het toegeeft
Ik pleit overigens voor een verbod op drank in de horeca. Stoor me er mateloos aan, de geur van alcohol is misselijkmakend, het is verslavend en als de verkeerde persoon alcohol drinkt is dat levensgevaarlijk. Het zorgt voor vrouwen die hun broek niet aan kunnen houden, kots voor de deur, ik ben het zat om tegen iemand's bierglas aan te lopen waardoor mijn kleren ernaar stinken en die mensen zijn vaak nog verslaafd aan drank ook. Alcohol is ook nog eens slecht voor jezelf en een slecht voorbeeld voor je omgeving en met gelal vallen veel dronken mensen de nuchtere medemens lastig.
Ik zou zeggen; in de horeca alleen nog maar vifit en andere gezonde drankjes
Ja maar de kinderdisco is 2 uur rijden, en de normale disco is 20 minuten rijden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:07 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Misschien is een kinderdisco wat voor je? Daar wordt geen alcohol geschonken.
Ik rook en ik blow.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
![]()
En daar bovenop:
Rokers kiezen vrijwillig om te gaan roken.
Daar horen ook consequenties bij, die tegenwoordig meer dan bekend zijn.
Als ze niet tegen die consequenties kunnen, moeten ze maar stoppen met roken.
Maar ja, dat zou een reden wegnemen om zich te beklagen.
Omdat ik wel in ben voor een beetje irritatie onder dit draadje ga ik TS helpen:quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:06 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Inderdaad. Het wordt een beetje irritant.
TS? Zoek eens alle niet-rokers-horeca op? Heb je tenminste wat te doen. Kunnen wij weer normaal verder lullen hier.
Ik heb geen last van mensen die aan de alcohol zitten, jij wel. Dus geen goed ideequote:Op woensdag 18 juli 2007 10:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Goed idee. Doen we kinderdisco's voor geheelonthouders en niet-rokers en gezellige horeca voor de rest. Toch fijn dat je eindelijk inziet dat een verbod te betuttelend en debiel voor woorden is. Ik wist wel dat je het eindelijk eens zou zijn met de stelling dat een verbod onzin is. Hulde
In andere landen waar een rookverbod geldt heeft men het wel geaccepteerd en gaat men braaf naar buiten. Enige nadeel is natuurlijk wel dat het hier vaak kloteweer is dus ik hoop dat ze zo sociaal zijn om voor een afdakje te zorgen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen goede reden gehoord waarom er geen niet-rokers horeca is, vooral aangezien de meeste mensen niet roken.
Andersom is het heel duidelijk:
Uitgaan is je ontspannen. Rokers doen dat met een sigaret erbij, dus als ze naar een kroeg of club gaan willen ze gewoon roken. Als je ze verbied te roken tijdens het ontspannen krijg je een gespannen situatie. Dan blijven ze heen en weer lopen of ze gaan ergens anders ontspannen.
En precies zoals ik al dacht. Geen tent bij mij in de buurtquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:10 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Omdat ik wel in ben voor een beetje irritatie onder dit draadje ga ik TS helpen:
http://www.astmafonds.nl/allesovercopd/content.jsp?objectid=2668
Zo, kunnen de emoties weer hoogtij vieren!![]()
Jah, de regering haalt alleen recht en plicht door elkaar. Ik heb stemRECHT, maar kan er zelf voor kiezen NIET te stemmen. Mij wordt (als niet-roker mind you) de mogelijkheid ontnomen gezellig tussen de rokers in te gaan zitten. Dat ondermijnt mijn rechtenquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:07 schreef Devlinsect het volgende:
de ARBO wet schrijft voor dat iedereen recht heeft op een rookvrije omgeving.
Het is slechts een vaststelling. Niemand verplicht je om in een rook-café te gaan staan, de niet rokers hobbelen klagend mee. Vrijwillig.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:02 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
hoe verwacht je dat iemand een discussie met je wil voeren als je dit soort flauwekul typt.![]()
Maar we sterven jonger.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:07 schreef Devlinsect het volgende:
Roken kost de maatschappij geld (ziektekosten zijn hoger door rokers). Rokers brengen wel accijns binnen. Goed hoor, er mag ook wel wat overstaan tegen de overlast, stank, opruimingskosten van peuken op straat etc etc.
Ik rook niet en ben dik anderhalf jaar geleden zonder problemen cold turkey van 2 pakjes per dag naar 0 gegaan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:09 schreef Devlinsect het volgende:
Dat klinkt net zo achterlijkJe hebt een probleem en dat weet je.
Je kunt gezellig allemaal met een stoel buiten gaan zitten hoor, lekker onder elkaar.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Jah, de regering haalt alleen recht en plicht door elkaar. Ik heb stemRECHT, maar kan er zelf voor kiezen NIET te stemmen. Mij wordt (als niet-roker mind you) de mogelijkheid ontnomen gezellig tussen de rokers in te gaan zitten. Dat ondermijnt mijn rechten
Klopt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:09 schreef Keltie het volgende:
Ik rook en ik blow.
Toen ik begon waren de consequenties? Oa kans op kanker.
Maar nu worden de regels veranderd, dus opeens worden de consequenties hoger? Hmm...
Maar toch fijn dat je het met me eens bent dat een rookverbod in de horeca bullshit isquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:10 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik heb geen last van mensen die aan de alcohol zitten, jij wel. Dus geen goed idee.
Wat ben je dan aan het klagen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:13 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik rook niet en ben dik anderhalf jaar geleden zonder problemen cold turkey van 2 pakjes per dag naar 0 gegaan.
ik-ik-ik-ik-ik .. Rook jij? Vind je nl behoorlijk asociaal en egoistisch overkomen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:10 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik heb geen last van mensen die aan de alcohol zitten, jij wel. Dus geen goed idee.
Net als andere niet-rokers dat kunnen. Wat is precies je punt?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je kunt gezellig allemaal met een stoel buiten gaan zitten hoor, lekker onder elkaar.
Helaas, figuur waar jij op reageert, bedoelt rookvrije WERKplek!quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Jah, de regering haalt alleen recht en plicht door elkaar. Ik heb stemRECHT, maar kan er zelf voor kiezen NIET te stemmen. Mij wordt (als niet-roker mind you) de mogelijkheid ontnomen gezellig tussen de rokers in te gaan zitten. Dat ondermijnt mijn rechten
Precies, een van die consequenties is een korter leven, niet mogen roken in openbare gelegenheden (afgezien van horeca) en een godsvermogen aan accijns betalen. Waarom wil je ze zo graag wel benadelen? Waarom kan je niet gewoon zeggen: "Nou jongens, jullie rook-horeca, en wij non-rook horeca"quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
![]()
En daar bovenop:
Rokers kiezen vrijwillig om te gaan roken.
Daar horen ook consequenties bij, die tegenwoordig meer dan bekend zijn.
Als ze niet tegen die consequenties kunnen, moeten ze maar stoppen met roken.
Maar ja, dat zou een reden wegnemen om zich te beklagen.
Zijn over het algemeen allemaal eetgelegenheden die er genoemd worden als rookvrij of gedeeltelijk rookvrij.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:10 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Omdat ik wel in ben voor een beetje irritatie onder dit draadje ga ik TS helpen:
http://www.astmafonds.nl/allesovercopd/content.jsp?objectid=2668
Ik ga dan wel voor de kanker.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt.
Als je daar niet tegen kan, stop je toch?
Het is het een of het ander.
Zoals ik al eerder zei. Ik vind roken en drinken totaal iets anders. Dus nee, geen bullshit.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:13 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar toch fijn dat je het met me eens bent dat een rookverbod in de horeca bullshit is
LEUGENS, SLINKSE DEMONISERENDE LEUGENS!`!!quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:14 schreef LENUS het volgende:
Aan TS en alle andere huilies: HET VERBOD KOMT ER.
Daarnaast betalen rokers zich blauw aan accijns dus dat het de maatschappij meer geld kost dan het opbrengt gaat ook niet op.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:12 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maar we sterven jonger.
Daarnaast betalen we wel gewoon pensioen, waar de dus gemiddeld minder lang van genieten en dus zal dat die ziektekosten wel redelijk gaan dekken![]()
Ze gaf al toe dat ze egoïstisch is, maar in ieder geval is ze nu toch tegen een verbodquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:14 schreef Keltie het volgende:
[..]
ik-ik-ik-ik-ik .. Rook jij? Vind je nl behoorlijk asociaal en egoistisch overkomen.
Allemaal verschillende tenten, voor ieder wat wils. Maar de meerderheid van nederland rookt niet en daar wil niemand geld aan verdienen? Raar toch?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:04 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat zei ik niet. Jij houdt van alle soorten muziek? Ik niet. Ooit wel eens in een Rock-café geweest? Een kroeg? Een lounge-tent? Allemaal andere soorten verschillende uitgaansgelegenheden. En ik hou niet van elke soort.
Ik kan er niks aan doen dat het jou blijkbaar niet uitmaakt waar jij aan je biertje zit te lurken. Maar mij maakt dat dus wel iets uit. En toevallig op de feesten en in de tenten waar ik kom, wordt er altijd gerookt. En ik ben inderdaad blij als dat niet meer het geval is. Máár ik zeik ook niet als mensen er nog wél roken.
In Ierland en Engeland heeft men veelal afdakjes gemaakt, en daar regent het net zo vaak als hier.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
In andere landen waar een rookverbod geldt heeft men het wel geaccepteerd en gaat men braaf naar buiten. Enige nadeel is natuurlijk wel dat het hier vaak kloteweer is dus ik hoop dat ze zo sociaal zijn om voor een afdakje te zorgen.
Toch vind ik het fijn dat je van gedachten bent veranderd en inziet dat het helemaal zo'n ramp niet is om een avondje tussen gezellige rokerts te vertoevenquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:15 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei. Ik vind roken en drinken totaal iets anders. Dus nee, geen bullshit.
Ok, betaal je je behandeling ook zelf ff?quote:
Ik ben niet van gedachte veranderd. Je hoeft mijn woorden en zinnen niet te verdraaien hoor Danny.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Toch vind ik het fijn dat je van gedachten bent veranderd en inziet dat het helemaal zo'n ramp niet is om een avondje tussen gezellige rokerts te vertoeven
Nee, dat is mijn recht na jarenlange accijnzen en pensioenbetalingen waar ik niet van kan genietenquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ok, betaal je je behandeling ook zelf ff?
Dank je.
Waarom moeten mensen die zelf niet eens aan die slechte gewoonte doen naar buiten verkassen voor frisse lucht? Nee, de lucht in de horeca moet frisser blijven doordat rokers buiten hun sigaretje gaan roken. Voorkomen is beter dan genezen, en het voorkomt ook troep met peuken en as binnen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:14 schreef Danny het volgende:
[..]
Net als andere niet-rokers dat kunnen. Wat is precies je punt?
Als we roken zouden bannen, zou 60% van de afdeling KANKER in het ziekenhuis met de armen over elkaar zitten. Dus jouw pensioen gaat naar de ziekenhuizen om in stand te houden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:12 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maar we sterven jonger.
Daarnaast betalen we wel gewoon pensioen, waar de dus gemiddeld minder lang van genieten en dus zal dat die ziektekosten wel redelijk gaan dekken![]()
Ik rook niet, dus ik heb geen probleem. Maar ik weet nog steeds niet waarom de niet-rokers niet gewoon naar niet-roken horeca gaan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:09 schreef Devlinsect het volgende:
Uitgaan is je ontspannen. Alcoholisten doen dat met een whiskey erbij, dus als ze naar een kroeg of club gaan willen ze gewoon zuipen. Als je ze verbied te drinken tijdens het ontspannen krijg je een gespannen situatie. Dan blijven ze heen en weer lopen of ze gaan ergens anders ontspannen.
Dat klinkt net zo achterlijkJe hebt een probleem en dat weet je.
ik ga er vanuit dat iedereen gewoon zijn verzekeringspremies betaaltquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ok, betaal je je behandeling ook zelf ff?
Dank je.
Hear hear.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:14 schreef LENUS het volgende:
Aan TS en alle andere huilies: HET VERBOD KOMT ER.
Juist.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
We zijn nu allemaal zo aan het huilen, maar over een paar jaar zijn we er helemaal aan gewend en weten we niet beter.
Het moet alleen niet doorslaan zoals in de VS, daar mag je niet eens op een terrasje, balkon van je hotel of in een park roken. Dat gaat te ver.
...pakt even de rekenmachine erbij...quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik rook niet, dus ik heb geen probleem. Maar ik weet nog steeds niet waarom de niet-rokers niet gewoon naar niet-roken horeca gaan.
ARBO = werk. Ik bedoel te zeggen: iedereen heeft recht op een rookvrije WERKomgeving.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:11 schreef Danny het volgende:
[..]
In china rookt iets van 60% van de bevolking en het percentage kankerpatiënten ligt daar veel lager dan hier. Rara, hoe kan dat?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:18 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Als we roken zouden bannen, zou 60% van de afdeling KANKER in het ziekenhuis met de armen over elkaar zitten. Dus jouw pensioen gaat naar de ziekenhuizen om in stand te houden.
Overigens heb ik deze info. van een ex-collega die op deze afdeling werkt.
Nou mooi dan kan dit topic op slot.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik rook niet, dus ik heb geen probleem.
Sjezusquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar ik weet nog steeds niet waarom de niet-rokers niet gewoon naar niet-roken horeca gaan.
Daar gaan ze eerder dood aan iets anders.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:21 schreef Danny het volgende:
[..]
In china rookt iets van 60% van de bevolking en het percentage kankerpatiënten ligt daar veel lager dan hier. Rara, hoe kan dat?
VIS!quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:21 schreef Danny het volgende:
[..]
In china rookt iets van 60% van de bevolking en het percentage kankerpatiënten ligt daar veel lager dan hier. Rara, hoe kan dat?
Ben je wel is een niet-rokers horeca omgeving tegen gekomen? Ik niet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik rook niet, dus ik heb geen probleem. Maar ik weet nog steeds niet waarom de niet-rokers niet gewoon naar niet-roken horeca gaan.
Er zijn mensen die bezwaren hebben tegen kei-harde house muziek op een terras midden in de nacht.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt gezellig allemaal met een stoel buiten gaan zitten hoor, lekker onder elkaar.
Het RECHT op een rookvrije werkomgeving ja. Maar als er binnen je bedrijf niemand bezwaren heeft tegen roken (en men dus afstand doet van dat RECHT) dan zou het dus geen probleem zijn als er gerookt wordt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:21 schreef Devlinsect het volgende:
ARBO = werk. Ik bedoel te zeggen: iedereen heeft recht op een rookvrije WERKomgeving.
Dat kan ik verklaren, ik kom er net vandaan. Daar lost het verkeer dat probleem op!quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:21 schreef Danny het volgende:
[..]
de gemiddelde chinees wordt 127quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:22 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Daar gaan ze eerder dood aan iets anders.![]()
.
Ah, nou kijk aan. Geef ze het recht op een verkeervrije omgevingquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:24 schreef dyslexie_man het volgende:
[..]
Dat kan ik verklaren, ik kom er net vandaan. Daar lost het verkeer dat probleem op!
Jij bent echt hylarisch, 10 keer dezelfde vraag stellen in één topicquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus nu ken je ineens wel de verschillende soorten uitgaansgelegenheden?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn mensen die bezwaren hebben tegen kei-harde house muziek op een terras midden in de nacht.
Je mag overal niet rokerquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:24 schreef IkWilbert het volgende:
Om nog even terug te komen op "niet-rokers horeca". Ik kan helaas geen disco's in de omgeving vinden waar niet gerookt mag worden.
De schoonmaker?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:18 schreef Devlinsect het volgende:
Overigens heb ik deze info. van een ex-collega die op deze afdeling werkt.
In China staat roken als status. Hoe duurder het pakje, hoe meer status en aanzien je hebt. Je hebt daar pak sigaretten van 80 EURO (per 20 stuksquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Omdat er naast rookvrije eetgelegenheden, weinig andere rookvrije horeca is.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
er is dan ook niet echt een antwoord gegevenquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:25 schreef LENUS het volgende:
[..]
Jij bent echt hylarisch, 10 keer dezelfde vraag stellen in één topic![]()
![]()
Herstel, de gemiddelde Chinees EET 127, maar wel zonder prei.quote:
Jawel. Wel tig keer. Maar het dringt niet tot 'm door.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:27 schreef Danny het volgende:
[..]
er is dan ook niet echt een antwoord gegeven
Huh? Dus nu is kanker opeens afhankelijk van eetgewoontes en de status van de sigaret?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:26 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
In China staat roken als status. Hoe duurder het pakje, hoe meer status en aanzien je hebt. Je hebt daar pak sigaretten van 80 EURO (per 20 stuks)
En daar zijn de eet gewoontes anders. Minder koolhydraten, minder slechte vetten. Niet geheel te wijten aan de vis (alsof ze daar alleen maar vis eten. Chinees eten zoals wij het kennen, kennen ze daar niet eens
![]()
In China leeft nog altijd een groot deel van de bevolking in armoede. Daar gaan ze echt niet bij iedereen na waaraan ze zijn overleden. Misschien overlijden er dus meer mensen dan je denkt aan kanker.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:26 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
In China staat roken als status. Hoe duurder het pakje, hoe meer status en aanzien je hebt. Je hebt daar pak sigaretten van 80 EURO (per 20 stuks)
En daar zijn de eet gewoontes anders. Minder koolhydraten, minder slechte vetten. Niet geheel te wijten aan de vis (alsof ze daar alleen maar vis eten. Chinees eten zoals wij het kennen, kennen ze daar niet eens
![]()
Wat dacht je van een combinatie?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:28 schreef Danny het volgende:
[..]
Huh? Dus nu is kanker opeens afhankelijk van eetgewoontes en de status van de sigaret?
Maar daarnet zei je nog dat er opeens 60% minder kanker voor zou komen als we zouden stoppen met roken?
Komt het nu door het roken of door slechte voeding?
Ik ben het helemaal met je eens dat de overheid jou een plicht op legt. Je wordt op deze wijze beperkt in je 'bewegingsvrijheid'.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:24 schreef Danny het volgende:
[..]
Het RECHT op een rookvrije werkomgeving ja. Maar als er binnen je bedrijf niemand bezwaren heeft tegen roken (en men dus afstand doet van dat RECHT) dan zou het dus geen probleem zijn als er gerookt wordt.
Het wordt zelfs nog gekker; niet alleen ben je verPLICHT te werken in een niet-rokers omgeving; als werkgever wordt je ook nog eens het RECHT ontnomen een asbak (ook al wordt deze NIET gebruikt) in het pand te hebben
Nee het recht op een gordel of de beschikbaarheid van een helm zou al veel bijdragen.....quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Ah, nou kijk aan. Geef ze het recht op een verkeervrije omgeving
dat heeft niets met gemiddelde leeftijd te makenquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:27 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja doei.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oudste_mens
ah, dan moeten we slecht eten maar gaan verbieden, dan kan 60% van de kankerafdeling met de armen over elkaar gaan zittenquote:
Daarnet zei je nog 127.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:33 schreef Danny het volgende:
[..]
dat heeft niets met gemiddelde leeftijd te maken
In china wordt men gemiddeld dik 70 en dat met ruim 2x zoveel rokers (percentage) als in Nederland. Hier ligt de gemiddelde leeftijd op hetzelfde niveau. Ook komt kanker minder voor ondanks dat er meer gerookt wordt.
Dat kan niet. Dan krijg je de discussie wát nou precies slecht eten isquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:34 schreef Danny het volgende:
[..]
ah, dan moeten we slecht eten maar gaan verbieden, dan kan 60% van de kankerafdeling met de armen over elkaar gaan zitten
Ja, en misschien heeft mijn oom wel een kutje en is het stiekem m'n tantequote:Op woensdag 18 juli 2007 10:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In China leeft nog altijd een groot deel van de bevolking in armoede. Daar gaan ze echt niet bij iedereen na waaraan ze zijn overleden. Misschien overlijden er dus meer mensen dan je denkt aan kanker.
Of misschien sterven ze allemaal door een plastic dildo, die overdwars in de anus geramd word..quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In China leeft nog altijd een groot deel van de bevolking in armoede. Daar gaan ze echt niet bij iedereen na waaraan ze zijn overleden. Misschien overlijden er dus meer mensen dan je denkt aan kanker.
Friet, Chips, Cola, Ligt frisdranken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:35 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dan krijg je de discussie wát nou precies slecht eten is.
Melk ook. Terwijl een ander weer beweert dat het wél gezond is.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Friet, Chips, Cola, Ligt frisdranken.
Als ik mij niet vergis, zijn die dingen allemaal langsgekomen in het nieuws als zijnde kankerverwekkend.
Kanker en eetgewoontes hebben zeker een relatie met elkaar. Slechte eetgewoontes = grotere kans op kanker. Idem voor roken natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:28 schreef Danny het volgende:
[..]
Huh? Dus nu is kanker opeens afhankelijk van eetgewoontes en de status van de sigaret?
Maar daarnet zei je nog dat er opeens 60% minder kanker voor zou komen als we zouden stoppen met roken?
Komt het nu door het roken of door slechte voeding?
Och, begin met een verbod op alle fastfood, pizza en shoarmaketens, verbod op frituur en barbecue etc. en we komen een heel eind. Ik ben voor en aangezien jouw gezondheid je lief is en je ook graag ziet dat kanker met 60% wordt teruggedrongen moet je het er wel mee eens zijnquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:35 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dan krijg je de discussie wát nou precies slecht eten is.
Toch, als je doorlinkt op wikipedia zeggen ze zelfs daar dat tabak een negatief effect heeft op de levensverwachting. Dat is dus gewoon zo, klaar uit.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:33 schreef Danny het volgende:
[..]
dat heeft niets met gemiddelde leeftijd te maken
In china wordt men gemiddeld dik 70 en dat met ruim 2x zoveel rokers (percentage) als in Nederland. Hier ligt de gemiddelde leeftijd op hetzelfde niveau. Ook komt kanker minder voor ondanks dat er meer gerookt wordt.
En nadenken en begrijpend lezen moet je hersens voor hebben inderdaad, neemt u mij niet kwalijk dat ik uitging van enige intelligentie uwerzijdsquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:37 schreef ijsmeis het volgende:
Ja, op het internet zie je alleen maar letters hè
Als ik naar die pagina ga, 'm edit en meldt dat het roken van 10 pakjes peuken per dag gezond is, geloof je dat dan ook klakkeloos? Elke gek kan wikipedia vullen met infoquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Toch, als je doorlinkt op wikipedia zeggen ze zelfs daar dat tabak een negatief effect heeft op de levensverwachting. Dat is dus gewoon zo, klaar uit.
Dat anti - melkverhaal is opgezet door veganisten en boelshit. Dierlijk vet is ongezond. Teveel calcium voor een man kan kanker veroorzaken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:37 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Melk ook. Terwijl een ander weer beweert dat het wél gezond is.
En misschien roken ze wel 300 peuken in het uur. En misschien zijn peuken wel op aarde gekomen via een geopend portaal naar de hemel.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misschien roken ze in China ook wel niet zo veel. Het maakt nogal wat uit of je een kettingroker bent of met drie sigaretten of minder rondkomt.
Tégen roken zijn bvquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:41 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dat anti - melkverhaal is opgezet door veganisten en boelshit. Dierlijk vet is ongezond. Teveel calcium voor een man kan kanker veroorzaken.
Té is nooit goed jeweets
In japan rookt 50% van de mannen en 15% van de vrouwen. Het percentage kankerpatiënten ligt ook daar lagen dan bv hier trouwensquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met Japan, een welvarend land waar echt bijna iedereen rookt. Begint het daar ook een beetje door te dringen dat ze niet goed bezig zijn of rookt men daar nog stug door?
Da's lekker goochelen met statistieken natuurlijk. Je moet sowieso naar het aantal longkankerpatiënten kijken, want die ziekte heeft een direct verband met roken. Dan zie je bv dat in Zweden, waar een rookverbod is in de horeca, het percentage patiënten weer veel lager ligt dan in Japan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:44 schreef Danny het volgende:
[..]
In japan rookt 50% van de mannen en 15% van de vrouwen. Het percentage kankerpatiënten ligt ook daar lagen dan bv hier trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |