Die Belg ben ik wel benieuwd naar ja. En Benji moet natuurlijk in de basis of weer als supersub dienen, dat ligt hem ook wel.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:23 schreef Omnifacer het volgende:
Ik denk dat RBC met deze selectie mee moet kunnen gaan doen om de bovenste plaatsen. Ik denk dat de selectie er per saldo op vooruit is gegaan. Met het vertrek van Paul de Lange krijgt de beste speler van de Eerste Divisie, Jungschlager, hopelijk eindelijk de kans om centraal te gaan spelen. Stojanovic en Ozpoyraz doen het goed in de voorbereiding, dus die lijken ook een versterking te zijn. Het vertrek van Loran is niet zo erg vind ik, misschien komt er nu een speler die wél de middellijn over durft te steken.
Al met al zie ik het wel zitten. Het gaat in ieder geval weer over voetbal, da's denk ik nu al de belangrijkste overwinning van het seizoen.
Klopt. Ik heb alleen het idee dat Meppelink Martha niet moet. Tegen Excelsior liet hij Ten Heuvel 90 minuten staan, terwijl hij er met moeite in slaagde zijn ene voet voor de andere te zetten. Godver, wat was die slecht, en nog bracht hij hem niet. Erg raar.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:48 schreef methodmich het volgende:
Die Belg ben ik wel benieuwd naar ja. En Benji moet natuurlijk in de basis of weer als supersub dienen, dat ligt hem ook wel.
De titel succesvol verdedigtquote:Op maandag 30 juli 2007 16:26 schreef methodmich het volgende:
En gisteren dus het Spanjaardsgattoernooi wederom gewonnen. Helaas niet kunnen zien.
Dan moet Benji maar gewoon centraal in de spits, dat kan hij ook wel. Bij DOTO ging dat best lekker, al was dat meer in een systeem met 2 spitsen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:09 schreef Omnifacer het volgende:
Ik begrijp ook niet echt waarom ze nou Sidibe halen, nu hebben we ca. 8 buitenspelers maar moeten we de competitie in met Ten Heuvel. Nou ja, die speelt toch wel, vriendje van Meppelink, maar jammer is het wel. Nu wordt Vos ook veel te belangrijk, de man is 38. Guyt in de spits is ook niks, dat hebben we twee seizoenen geleden gezien.
Klopt, maar gezien het feit dat ze eerst wél een spits zochten en dat hij tegen Excelsior 90 minuten mocht warmlopen lijkt me dat ze erg, erg weinig vertrouwen in hem hebben.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:55 schreef methodmich het volgende:
Dan moet Benji maar gewoon centraal in de spits, dat kan hij ook wel. Bij DOTO ging dat best lekker, al was dat meer in een systeem met 2 spitsen.
Peter de Draak heet eigenlijk Dragoun, kwamen ze pas achter toen hij al getekend had en gepresenteerd was.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:15 schreef Omnifacer het volgende:
Dragon speelde ijzersterk,
quote:PERSBERICHT
T.A.V. DE SPORTREDACTIE
Roosendaal, 21 augustus 2007
ROSADA FACTORY OUTLET NIEUWE NAAMNOEMER STADION
Rosada Factory Outlet verbindt haar naam aan het stadion van RBC Roosendaal. Vanaf heden zal het logo van de Roosendaalse factory outlet, behalve op de broek en de mouw van het spelerstenue derhalve ook op de gevel van het stadion prijken. De komende twee seizoenen draagt het stadion van RBC Roosendaal de naam ‘Rosada Stadion’.
“RBC Roosendaal komt uit in de Jupiler League en geniet hierdoor landelijke bekendheid,” zegt marketing manager Giovanni Verhaert van Rosada. “Als factory outlet is het onze ambitie op nationaal niveau de aandacht op Rosada te vestigen. De eerste ervaringen met de broek- en mouwsponsoring dit seizoen zijn van dien aard dat wij de samenwerking graag intensiveren middels de naamsnoeming van het stadion. Daarnaast zullen wij bij de thuiswedstrijden publieksacties organiseren, waardoor er elke wedstrijd tenminste tweehonderd bezoekers en genodigden vanuit Rosada te gast zullen zijn in het Rosada Stadion.”
Rosada Factory Outlet
Als factory outlet speelt Rosada in op de behoefte van consumenten naar kwalitatief hoogwaardige producten tegen scherpe prijzen. In het gezellige en stijlvolle centrum van Rosada verkopen meer dan 50 nationale en internationale merken hun restanten, overproducties en monstercollecties tegen kortingen van 30%, 50%, 70% en meer!
Rosada is daarmee de shopspot voor liefhebbers van topmerken in mode, sportkleding, interieur design, reisaccessoires, schoenen en bijouterie. De goede bereikbaarheid, direct aan de A17 en A58 aan de westkant van Roosendaal, de diverse horecafaciliteiten en de plezierige winkelomgeving maken Rosada tot de ideale plek voor wie zin heeft in een dagje fun- & smartshoppen.
Yilmaz was een aanvallende wissel, die ging in de spits lopen toen en Guijt er achter. Die Van Rijsbergen had een zooi fans bij zich, niet normaal. Voetballend was het echter matig.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:45 schreef Omnifacer het volgende:
1-0 achter in Dordt, Duplan naar Sparta en wij krijgen de nu al overbodige Sidibe, de witte tyfushond Jeffrey Vlug en de WW-er Hilmi Mihci... Tsjongejonge... Donny de Groot en Geert den Ouden moesten allebei weg en spelen lekker Eredivisie, en wij staan na vandaag 15e...
Verder staat Sjack van Rijsbergen in de basis, en is hij net gewisseld voor Ferdi Yilmaz. Paap weet met zijn aflopende contract dus ook waar hij aan toe is...
Wie? Gokje: Kwakman, Jungschlager, Ten Heuvel en Koningquote:Meppelink is de greep op de selectie kwijt en heeft geen overwicht. Diverse spelers willen daarom weg.
Vreselijk amateuristisch. Dit kan zo toch niet blijven doorgaan?quote:Tijdens de warming-up van RBC - Helmond Sport vroeg Kees Kwakman aan Hellemons of ze niet wat vergeten waren bij de tactische bespreking, waarop Hellemons tot zijn spijt moest zeggen dat de staf rond Meppelink geen analyse had gemaakt van Helmond Sport. Gevolg was een goal uit een variant bij een hoekschop door Sjaak Lettinga, die met een gedegen analyse voorkomen had kunnen worden.
Kom op man, wat een amateuristisch gedoe! Als ik dit zo lees dan is het jammer dat Meppelink de strijd om de dubbelfunctie gewonnen heeft van Maaskant. Maar goed, ik heb het idee dat hij tot zijn elleboog in de aars van Pollemans zit, dus is het wel logisch, maar het blijft triest dat een vakman en persoonlijkheid a la Maaskant weggejaagd wordt omdat Pollemans liever jaknikkers om zich heen verzamelt.quote:Meppelink en consorten verzuimen regelmatig te scouten. Voor Omniworld - ADO lagen kaarten klaar, Meppelink zou gaan, maar heeft ze niet opgehaald. Desgevraagd heeft hij verklaard dat hij geen zin had door het slechte weer. Dit is veel vaker gebeurd. Twee medewerkers van RBC hebben Manfred Laros daarop attent gemaakt, maar toen zat speler Gerry Koning net de administratie van de spelers te doen op kantoor. Laros was daar boos over, want Koning mocht dat niet weten en heeft de betreffende medewerkers daar nog op aangesproken. Meppelink heeft deze twee mensen sindsdien niet meer aangesproken, alleen goedemorgen gebromd.
Overigens vraag ik me af of er eredivisieclubs zijn die hem nu zouden nemen. Hij loopt zo laconiek te voetballen, dat zal wel een reden hebben maar als hij dat nu doet doet hij dat natuurlijk ook als hij een nieuwe club heeft. Zijn talent staat buiten kijf, maar als hij zich wat anders had opgesteld had hij denk ik in de winter al een klapper kunnen maken.quote:Op maandag 10 december 2007 19:14 schreef methodmich het volgende:
Kwakman wil sowieso liever nog vandaag dan morgen weg, ook al omdat hij volledig stil staat. Ook Martha heeft vooralsnog geen interesse in een langer verblijf bij RBC. Andere spelers heb ik nog niet bij naam gehoord.
Maar goed, hopelijk krijgen ze het alsnog op de rails. Ideaal zou zijn om Hellemons trainer te maken, maar die mist nog papieren als het goed is.
Mjah... Naja we zien wel.quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:30 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, ik ga daarbij af op de spelers. Die zijn erg pro-Hellemons.
De aftakeling van RBC 1 is daar, joh... Wie gaan er nog meer weg dan?quote:Op zondag 6 januari 2008 16:05 schreef methodmich het volgende:
Ik vrees dat er best wel wat spelers weg zullen gaan na dit seizoen. Jungschläger is natuurlijk ergens niet te houden als je zelf niet promoveert, maar toch....
Kwakman was te verwachten dattie weg zou willen, al vraag ik me af waar hij terecht kan als hij zo labbekakkerig blijft spelen. Martha is eeuwig zonde, zoals eerder gememoreerd. Delanoy zal er wel tussen vallen denk ik, hij is denk nog niet sterk genoeg om een dragende speler te worden maar zal ook niet willen blijven als alle goede spelers weggaan...quote:Op zondag 6 januari 2008 16:28 schreef methodmich het volgende:
Kees Kwakman wil naar de eredivisie. Benjamin Martha gaat ook niet blijven.
En verder is dan maar de vraag wat een jongen als Sven Delanoy wil.
Heel goed, kut-Laros. Steek dat geld maar lekker in de tekorten die je bij de bank hebt, of in de organisatie. Ik dacht dat RBC tegenwoordig aan zijn vaste lasten kon voldoen?quote:Jungschläger voor 3,5 jaar naar VVV
Woensdag 9 januari 2008 - VOETBAL - RBC-aanvoerder Peter Jungschläger vertrekt met onmiddellijke ingang naar VVV Venlo. De middenvelder en de Limburgse eredivisionist werden het gisteravond eens over een contract voor drieënhalf seizoen.
Jungschläger was al meer dan een week in onderhandeling met VVV. Een eerste aanbieding wees hij om financiële redenen nog van de hand, maar in een tweede - verbeterde - versie vonden beide partijen elkaar wel.
Jungschläger had al eerder laten weten een overstap naar de eredivisie te ambiëren. De 23-jarige speler zei gisteravond 'erg blij' te zijn. "Ik ben opgelucht dat het nu rond is. Het was altijd een droom om in de eredivisie te spelen."
Het is nog niet duidelijk wanneer Jungschläger zich bij de selectie van VVV voegt en of hij zaterdag in de uitwedstrijd tegen NAC al bij de groep zit.
De in Voorburg geboren speler was aan zijn tweede seizoen bij RBC bezig. Daarvoor speelde hij bij ADO Den Haag. Zijn tot 2009 doorlopende contract wordt afgekocht door VVV. Voor welk bedrag is niet bekend.
RBC en VVV waren het al eerder eens geworden over de overgang van Jungschläger. De speler zelf kwam er gisteravond dus pas uit met zijn nieuwe werkgever.
Het is de bedoeling dat Jungschläger vandaag in Venlo wordt gepresenteerd als nieuwe aanwinst van VVV en dat daar ook het contract wordt getekend. "VVV is een mooie vereniging. Een club in opbouw. Dat trekt me wel", aldus de middenvelder.
Het ziet er naar uit dat RBC geen vervanger aan zal trekken voor zijn vertrekkende aanvoerder.
Exactly my thoughts.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Oi oi oi, ik begrijp de teleurstelling wel zeg. Petje af voor VVV, maar dramatisch voor RBC dit. Aan het jojo'en tussen de twee divisies lijkt een einde te komen.
quote:Peter den Otter wordt assistent-bondscoach van Kazachstan. De huidige assistent-/keeperstrainer en hoofd voetbalopleiding van RBC Roosendaal verruilt per direct RBC Roosendaal voor het assistentschap aan de zijde van bondscoach Arno Pijpers. De 36-jarige Zwijndrechtenaar tekent een contract voor 2 jaar in de voormalige Sovjetrepubliek.
Den Otter doorliep in zijn actieve carrière alle jeugdelftallen van Feyenoord en maakte gedurende drie jaar onderdeel uit van de eerste selectie van Willem II alsmede vertegenwoordigende selecties van het Nederlands Elftal. Sinds 1998 stond hij gedurende vijf seizoenen als keeperstrainer bij Feyenoord onder contract. In die hoedanigheid trainde hij diverse jeugdelftallen van Feyenoord alsmede enige tijd de eerste selectie van Excelsior. Sinds 1 juli 2004 is hij bij RBC Roosendaal als keeper- en later ook assistent-trainer van de eerste selectie in dienst, alwaar hij sinds anderhalf jaar tevens de functie van hoofd voetbalopleiding vervult. Den Otter had in Roosendaal een doorlopend contract tot medio 2009. Hoewel RBC Roosendaal de kwaliteiten van Den Otter graag had behouden voor de club is in goed overleg met manager voetbalzaken Rob Meppelink besloten hem deze geweldig mooie stap in zijn voetbalcarrière niet te misgunnen.
Arno Pijpers, met wie Den Otter in zijn Feyenoord-tijd samenwerkte, werd in januari 2006 als bondscoach van Kazachstan aangesteld. Onder zijn leiding eindigde de nationale ploeg als zesde in poule A van het EK-kwalificatietoernooi. Pijpers tekende onlangs twee seizoenen bij in Kazachstan.
RBC Roosendaal beraadt zich de komende weken op de opvolging van Den Otter.
Best sneu dat ze die gozer nu nog moeten testen. Hij zat toch al in de scouting? Waarom weten ze dan nu nog niet of hij in staat is Jungschlager te vervangen? Hij moet er godver meteen staan!quote:Maxime Annys is op proef bij RBC Roosendaal. De Belgische middenvelder traint de komende dagen mee met het elftal van trainer/coach Rob Meppelink dat, na het vertrek van Peter Jungschläger naar VVV-Venlo, naarstig op zoek is naar versterking.
Annys (21) is afkomstig van de Belgische eersteklasser Bergen, waar hij deze zomer neerstreek. Daarvoor kwam Annys vier seizoenen uit voor Roeselare, met wie hij promotie naar de Eerste Klasse wist af te dwingen. De middenvelder was tevens actief voor diverse nationale jeugdselecties van België.
Dat bovenste wist ik, van z'n Koi's ook van die jeugdspelertjes en die sim kaarten niet..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:43 schreef methodmich het volgende:
De bizarste was dat Henk vreemdging bij het leven en dan vooral met de beste vriendin van zijn vrouw. Die is daar onlangs achtergekomen, maar neemt het voor lief. Op zich nog niet zo vreemd, maar al best smerig dat Henk die vriendin gewoon naar trainingskampen liet vliegen.
Verder had hij een geniale truc.... Hij had twee simkaarten voor zijn mobiel. Op de club wisselde hij dan om. Hij belde met die nieuwe kaart zijn scharrels, zodat zijn vrouw er nooit achter kon komen als ze eens zijn GSM aan zou doen en dan de gewone simkaart zou hebben.
Daarnaast hebben NAC-supporters zijn koikarpers eens vergiftigd en liet Henk jeugdspelers tegen betaling een rondje in zijn sportwagen rijden.
Doetie wel vaker wa ik hoor, en ook een apres-ski party of hollandse middag laat hij niet snel schietenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:09 schreef Gutz het volgende:
[..]
Dat bovenste wist ik, van z'n Koi's ook van die jeugdspelertjes en die sim kaarten niet..
Mja, een Vos verliest z'n streken niet he
Hij was trouwens ergens in de winterstop z'n eigen weer helemaal kapot aan het zuipen / roken op de zaterdagavond in de stad
Ja, aan de kwaliteit van de selectie ligt het niet. Je hoort me niet zeggen dat we met dit materiaal kampioen hadden moeten worden, maar eindigen rond plaats 3, 4 of 5 was toch echt niet teveel gevraagd, ook al raakten we tijdens het seizoen Duplan en Jungschläger kwijt.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:16 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat is er mis gegaan? Van kampioenskandidaat naar matige ploeg in de middenmoot in 1 jaar... Terwijl er nog best wat aardige spelers van het vorige seizoen er nog gewoon waren als Kwakman, Guyt, Ten Heuvel (die twee haalden dit seizoen hun niveau niet?) Friebel ook wel een aardige keeper.
In het begin dacht ik serieus dat we er een goede aan hadden. Scoorde vrij snel een paar keer, maar daarna stokte het en deelde hij in de malaise. De tweede seizoenshelft liep hij alleen maar gefrustreerd over het veld en pakte meer gele kaarten dan dat hij goede voorzetten gaf.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:44 schreef TerroRobbie het volgende:
En die Vlug? Die heeft ook nooit het verschil gemaakt, of wel?
Eens ja.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:42 schreef Omnifacer het volgende:
Komen we weer terug bij de cruciale blunder die Pollemans gemaakt heeft door Meppelink die functie te geven en niet Maaskant. Een cruciale blunder. Meppelink is erg tekort geschoten dit jaar. Ook enkele spelers (Kwakman) hebben zich laten ontvallen weinig met Meppelink te hebben.
Een blunder, echt gigantisch.
Stoutjesdijk?quote:Op woensdag 16 april 2008 22:10 schreef Suuz_ het volgende:
Mijn neef(je) Kevin is een van de nieuwe aanwinsten van RBC dus ik ga dit topic zeker volgen!
hij is dan ook érg goedquote:Op donderdag 17 april 2008 19:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Stoutjesdijk?
Die maakt wel snel furore, slechts één seizoentje Baronie gedraaid.
Mocht Martha weggaan, dan zullen we er met Stoutjesdijk in ieder geval niet op achteruit gaan, vermoed ik. Martha paste vorig jaar perfect in het totale plaatje en de voor hem weggelegde rol was hem op het lijf geschreven. Nu anderen het vuile werk niet voor hem op kunnen knappen en hij zelf vol aan de bak moet, geeft hij helaas te vaak niet thuis. Heeft zijn eigen glazen ingegooid. Is samen met Redan de speler die het vaakst is uitgefloten door het eigen publiek. Niet verstandig om dan een nieuwe aanbieding naast je neer te leggen en meer salaris te eisen.quote:
Valt me nog mee eerlijk gezegd, de toppers krijgen bij ons meer.quote:Op zondag 20 april 2008 16:58 schreef methodmich het volgende:
Jammer, Martha zal vermoedelijk naar Quick Boys gaan. Krijgt er 20000 euro op jaarbasis.
RBC haalt aanvaller van FC Lisse
Nieuweling bij RBC.
Schot vind ik geen vergane glorie hoor, die moeten ze goed begeleiden en dan kan het echt wel wat worden.quote:Op maandag 21 april 2008 21:51 schreef Omnifacer het volgende:
Ik blijf het zonde vinden dat hij vertrekt. Top Eerste Divisie moet hij kunnen halen, daar blijf ik bij.
Over die 3 amateurs ben ik weinig enthousiast. Schot is nu al vergane glorie, Duarte heeft 5 keer gescoord in 1 seizoen en moet voor ons de goals gaan maken, en Stoutjesdijk komt niet verder dan het tweede.
Bij Quick Boys ook hoor, Martha hoort daar dan blijkbaar niet bij... (en ASWH betaalt zoveel minder?)quote:Op maandag 21 april 2008 22:33 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Valt me nog mee eerlijk gezegd, de toppers krijgen bij ons meer.
quote:PERSBERICHT
T.A.V. DE SPORTREDACTIE
Roosendaal, 14 mei 2008
RBC ROOSENDAAL CONTRACTEERT PETERS, DUARTE EN SCHOT
RBC Roosendaal heeft volledige overeenstemming bereikt met zowel de aanvallers Tim Peters en Patrick Duarte als met middenvelder John Schot over een overgang naar RBC Roosendaal. RKC-spits Peters tekent een overeenkomst voor twee seizoenen met een eenzijdige optie voor een derde jaar. De van de kersverse kampioen van de hoofdklasse A, FC Lisse, afkomstige Duarte is een 2-jarige verbintenis aangegaan, terwijl oud-RBC-jeugdspeler Schot voor één seizoen tekent.
De 23-jarige Tim Peters stond de afgelopen drie seizoenen bij RKC Waalwijk onder contract. Gedurende het seizoen 2006-2007 werd de geboren Hagenaar aan De Graafschap verhuurd.
De 22-jarige vleugelaanvaller Patrick Duarte genoot zijn jeugdopleiding bij Ajax en maakte op zijn 16e de overstap naar ADO Den Haag. De afgelopen twee seizoenen kwam hij uit voor FC Lisse. De geboren Amsterdammer maakte in het verleden tevens deel uit van het Nederlands amateur-elftal, waarvoor hij drie duels speelde.
De 24-jarige John Schot kwam op zijn 9e van Tholense Boys over naar RBC Roosendaal. In 1999 maakte hij op 15-jarige leeftijd de overstap naar de jeugd van PSV, waar hij tot Jong PSV reikte, om in 2005 vervolgens de overstap naar Jong NEC te maken. De afgelopen twee seizoenen kwam de Tholenaar uit voor respectievelijk Kloetinge en Hoek. Schot speelde tevens in diverse vertegenwoordigende KNVB-elftallen. Met Oranje O.16 speelde hij het EK in Engeland en met Oranje O.19 het EK-kwalificatietoernooi in Hongarije.
Alle drie de spelers zijn gecontracteerd onder voorbehoud van medische keuring.
--------------------------------------- noot voor redactie, niet voor publicatie --------------------------------------
Voor nadere informatie:
Mascha Simons
Manager Algemene Zaken
Wat een held.quote:Vos nog een jaartje door bij RBC
Henk Vos speelt ook het komende seizoen voor RBC Roosendaal.
De spits, die over twee weken veertig jaar wordt, bereikte gisteren een akkoord met de Roosendaalse voetbalclub, bericht BN/DeStem.
Vos gaat het voetbal komend seizoen combineren met een commerciële functie bij RBC.
"Eens kijken hoe me dat bevalt. Wellicht ga ik na volgend seizoen dan verder in die functie of als jeugdtrainer. Ik ga er nu vanuit dat dit mijn laatste jaar als voetballer wordt, maar ik wil in de toekomst wel bij RBC blijven."
Vos zal net als het afgelopen seizoen vermoedelijk vooral gebruikt gaan worden als pinchhitter.
quote:RBC stuurt Griekse tester na één training naar huis
RBC Roosendaal heeft slechts anderhalf uur nodig gehad om Alex Pangalis af te testen. De twintigjarige verdediger maakte een slechte indruk op de technische staf.
'Het lijkt er niet op dat hij het basisniveau heeft dat we nodig hebben', zegt trainer Rob Meppelink over Pangalis in BN/De Stem. De Griek was door zijn club Panathinaikos aangeboden bij RBC.
Drie andere verdedigers mogen nog wel hopen op een contract in Roosendaal. Over de Belg Nick Hayen, de Slowaak Martin Suchy en de Nigeriaan Bobsam Elejiko wordt waarschijnlijk vrijdag een beslissing genomen.
Ach, hij heeft nu een ander mooi baantjequote:Op maandag 18 augustus 2008 17:24 schreef methodmich het volgende:
Geen idee, waren de beelden in de samenvatting. Ik zat in Noordwijkerhout op dat moment. Hoopte dat jij misschien geweest was. Vriend van me die bij RBC werkte is er ook weg, dus dat is wel zonde qua nieuwtjes en wedstrijdverslagen.
Ik vind hem echt opvallen. In positieve zin. Heel beweeglijk, snel en heeft een goede actie in huis. Zelfs de verdedigers van AZ (op de Open Dag) hadden er in die oefenwedstrijd hun handen vol aan. Ook tegen Omniworld en FC Zwolle was het één van onze betere spelers...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:51 schreef methodmich het volgende:
Hoe vond je Patrick Duarte spelen in de voorbereiding / eerste competitieduels?
Tis dat Maaskant niet beschikbaar is.quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:33 schreef methodmich het volgende:
Nou, een jaar te laat denk ik, maar wle een verstandig besluit. Wie zullen ze gaan benaderen als opvolger, iemand al geruchten gehoord?
Nee, die hebben we eigenhandig en vakkundig weggejaagd ten favoeure van Meppelink.quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:18 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Tis dat Maaskant niet beschikbaar is.![]()
Daar was vorig jaar al eens sprake van, hebben we hier toen nog bediscussieerd. De selectie van toen stond erg achter Hellemons, weet niet hoe dat nu is. Maar heeft hij wel al de vereiste papieren inmiddels?quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:21 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Nee, die hebben we eigenhandig en vakkundig weggejaagd ten favoeure van Meppelink.
Ik hoop op Brandts, die naam wordt ook genoemd door mensen om me heen. Ik denk echter dat het Hellemons gaat worden, omdat we geen geld hebben.
Nee, nog niet. Ze hebben dispensatie gekregen voorlopig. Bij Hellemons kun je er echter wel zeker van zijn dat hij er met de zweep over gaat als het moet, al vraag ik me nog steeds af of hij tactisch gezien wel goed genoeg is. Ik zou Henk Wisman wel willen zien komen, vind ik eigenlijk al jaren een goede trainer met een gezonde dosis branie. Brandts zal idd wel te duur zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:48 schreef methodmich het volgende:
[..]
Daar was vorig jaar al eens sprake van, hebben we hier toen nog bediscussieerd. De selectie van toen stond erg achter Hellemons, weet niet hoe dat nu is. Maar heeft hij wel al de vereiste papieren inmiddels?
Hij nam zijn baantje bij ASWH niet zo serieus.quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:23 schreef Omnifacer het volgende:
Vanwaar heb jij geen vertrouwen in Wisman? Lijkt me echt een goede trainer!
Fräser zou een zeer goede zijn, maar volgens mij mist die ook nog de vereiste papieren.quote:
Het noodlot treft RBC, Van Driel gaat verlengen. Hoe kan Coolen nou zeggen dat hij tevreden is over de mens Van Driel? Een verwende blaag is het. Kerstens moet weg, maar Mels mag wel een verlaagde aanbieding verwachten. Wat mij betreft een eerste cruciale blunder van Rini Coolen.quote:RBC gaat Van Driel aanbieding doen
Trainer/coach Rini Coolen hoopt dat zijn aanvoerder Mels van Driel ook volgend jaar in het RBC-shirt speelt. 'Omdat ik zeer tevreden ben over de voetballer, de aanvoerder en de mens Van Driel', aldus Coolen in BN/DeStem.
'Wij zullen Mels in een vervolggesprek een aanbieding doen, maar dat zal door onze financiële situatie wel tegen andere voorwaarden zijn dan zijn huidige contract.' De 26-jarige Rotterdammer is bereid wat salaris in te leveren. 'Ik reken erop dat RBC mij een respectvolle aanbieding zal doen. Zelf wil ik ook graag hier blijven. Ik heb het uitstekend naar mijn zin. Ik schat de kans dat wij eruit komen op negentig procent.'
Een deel van de Roosendaalse aanhang zal niet blij zijn met het voornemen van RBC om Van Driel te behouden. De middenvelder moest het al meerdere malen ontgelden na slechte prestaties. Coolen: 'Dat is mij niet eens bekend. Maar ik ben in elk geval zeer tevreden over de manier waarop hij zijn rol invult.'
'Ik weet dat een deel van de fans mij als een 'Meppelink-vriendje' en een 'kaartenpakker' beschouwt', zegt Van Driel. 'Dat beeld is moeilijk uit te wissen. Bij mijn vorige club Fortuna was het andersom. Daar lag ik goed bij de supporters, maar slecht bij de trainer.'
Nick de Jong gaat naar EBOH, tweede klasse zondag in Dordt. Opvallend.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:22 schreef methodmich het volgende:
Mwah, ik hoorde altijd wisselende verhalen over De Jong. Vorig seizoen stond hij al op de nominatie te vertrekken, maar wilde hij nog één keer zijn kans pakken. Vind hem ook minder dan pakweg Pietersma. Diens contract bij Willem II loopt af, maar of RBC hem kan aantrekken weet ik niet. Hij zal zelf wel willen denk ik.
quote:RBC legt spelers en doelman vast
ROOSENDAAL - Cees Toet, Mels van Driel en Gregory Nelson blijven bij RBC. Verder komt doelman Melvin Koetsier over van de beloften van FC Twente. RBC heeft hem voor een seizoen vastgelegd met een optie voor nog een jaar.
Toet tekende in Roosendaal een contract voor twee jaar, met een optie voor nog een seizoen. De verdediger werd sinds januari gehuurd van Sparta Rotterdam.
AZ-huurling Nelson tekende een eenjarig contract. Ook daarin zit een optie voor nog een extra seizoen. Middenvelder Mels van Driel heeft zijn aflopende contract met twee jaar verlengd.
Daarnaast heeft RBC een vijftal amateurvoetballers aan de selectie toegevoegd, die zich komend seizoen mogen bewijzen: linkermiddenvelder Marc Corman van Willem II, rechtervleugelverdediger Wesley Pollemans van NAC Breda, rechtermiddenvelder Felino Jardim van Cambridge United en de RBC-beloften Jurgen Gijzen en Ralf Seuntjens.
Daarnaast is er een opleidingsplaats weggelegd voor A-junior Thomas van den Houten. De middenvelder krijgt tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen de gelegenheid om met het eerste elftal mee te trainen.
Had gehoord/gelezen dat doordat hij gehuurd werd Veendam zowat heel zijn salaris blijft betalen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:27 schreef Fargo het volgende:
En hoe bestaat het in godsnaam dat we voor de linksbackpositie Benny Kerstens niet, maar Sjaak Polak wél kunnen betalen?
Dat zegt toch helemaal niks. Overigens gaat Kerstens op amateurbasis aan de slag bij FC Den Bosch, was dat bij RBC niet mogelijk geweest? En trouwens: Van Driel twee jaar laten verlengen en Kerstens wegsturen, waar zijn ze mee bezig?quote:Op maandag 6 juli 2009 14:41 schreef McDucky het volgende:
[..]
Had gehoord/gelezen dat doordat hij gehuurd werd Veendam zowat heel zijn salaris blijft betalen.
Verder zijn de eerste oefenpotjes met zeer ruime cijfers gewonnen, en zonder tegengoal is in het verleden wel eens anders geweest. Al ben ik benieuwd naar de uiteindelijke kwaliteit in de selectie.
Waarom? Die paar knaken die we nog hebben, kunnen we die niet beter besteden aan een centrale verdediger of een fatsoenlijke middenvelder? Wat een onzin om drie potentiele basiskeepers te hebben. Loopt er in Jong RBC niks fatsoenlijks rond? Of past dit in Coolen's topsportklimaatquote:Mommers in beeld bij RBC om Friebel te vervangen
In de zoektocht naar een nieuwe doelman is RBC Roosendaal uitgekomen bij Gino Mommers. De keeper van het Belgische KVSK United is op proef bij de eerstedivisionist, zo meldt RBC op haar officiële website.
De Brabanders zijn op zoek naar een nieuwe doelman na het vertrek van Erwin Friebel. De keeper, die wilde vertrekken uit Roosendaal, liet zich vorige week verhuren aan FC Omniworld. Mommers is nu in beeld om het aantal keepers bij RBC terug op drie te brengen. De goalie meldt zich donderdag in Roosendaal.
De 21-jarige doelman speelde in het afgelopen seizoen vier duels voor KVSK, waarvan twee als invaller. Mommers is afkomstig uit de jeugdopleiding van PSV, waar hij nooit doorbrak in het eerste. Bij RBC zijn Melvin Koetsier en Arjan Christianen de twee overgebleven keepers.
Het is natuurlijk ook goed mogelijk dat Kerstens niet koos voor de verlaagde aanbieding, RBC een duidelijke 'nee' heeft verkocht, maar vervolgens geen enkele club kon vinden die wèl aan zijn salariseisen wilde voldoen. Daarom heeft 'ie wellicht eieren voor zijn geld gekozen door bij FCDB aan de slag te gaan in de hoop gedurende het seizoen een profcontract af te dwingen. Dat had uiteraard bij RBC ook gekund, maar dat had gezichtsverlies betekend.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:45 schreef TerroRobbie het volgende:
Eigenlijk is het maar raar dat Kerstens nu bij ons speelt. Buiten het feit natuurlijk dat het een veel mooiere club is. Maar RBC zou hem niet kunnen betalen, maar nu speelt ie bij ons op amateurbasis...
Dat zou ook kunnen inderdaad. Dan heeft Kerstens hoog spel gespeeld en verloren. Het lijkt me alleen sterk, omdat hij in de krant riep dat hij ook een verlaagde aanbieding wel zag zitten. Anyway: succes Bennie. Nu hebben we Sjaak Polak, die speelt niet alles breed. Overigens, uit BN/DeStem:quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:49 schreef Fargo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook goed mogelijk dat Kerstens niet koos voor de verlaagde aanbieding, RBC een duidelijke 'nee' heeft verkocht, maar vervolgens geen enkele club kon vinden die wèl aan zijn salariseisen wilde voldoen. Daarom heeft 'ie wellicht eieren voor zijn geld gekozen door bij FCDB aan de slag te gaan in de hoop gedurende het seizoen een profcontract af te dwingen. Dat had uiteraard bij RBC ook gekund, maar dat had gezichtsverlies betekend.
Ach, het is maar een optie
Op het eerste gezicht een mooi initiatief, maar als je even nadenkt dan weet je dat dit nergens op slaat. Ze kunnen gewoon niemand vinden, dus bedenken ze dit om toch nog positief in het nieuws te komen. Ik vind het fijn dat we de gehandicaptensport nu ondersteunen, maar ik had liever gehad dat we een fatsoenlijke hoofdsponsor hadden gehad.quote:RBC blij met goed doel als hoofdsponsor
VOETBAL - RBC is trots en blij dat de spelers van de Roosendaalse voetbalclub komend seizoen rondlopen met het logo van het Fonds Gehandicaptensport op de borst. Dat zegt RBC-directeur Jan Pollemans.
"We laten hiermee zien waar we voor staan als voetbalclub en ik verwacht dat de goodwill die we hiermee kweken er ook wel toe zal leiden dat we meer sponsors aantrekken", voegt manager Mascha Simons daaraan toe.
Betalende sponsors dan, want het Fonds Gehandicaptensport draagt als goed doel vanzelfsprekend geen geld af aan RBC. De Roosendalers treden daarmee in de voetsporen van FC Barcelona dat al jarenlang Unicef als shirtsponsor heeft.
Hmmmz... Klinkt positief. Naar Zimmerman ben ik ook wel nieuwsgierig, ik vond hem bij Veendam altijd wel degelijk!quote:RBC test onder meer Egyptisch jeugdinternational
RBC Roosendaal heeft het aantal proefspelers uitgebreid naar vier. Voor de nog altijd vacante positie van schaduwspits kijkt de Roosendaalse club momenteel of Yusuf Sarica de vereiste kwaliteiten in huis heeft, zo meldt RBC maandagmorgen. De 23-jarige Sarica is geboren in Haarlem, maar heeft een Turkse achtergrond.
Vorig seizoen stond Sarica onder contract in Turkije bij Beykozspor. Daarvoor kwam hij uit voor HFC Haarlem. Ook Yassin Alan krijgt de komende tijd de kans om de technische staf van zijn voetbalkwaliteiten te overtuigen. Alan geldt als groot talent en was vorige maand nog actief op het internationale jeugdtoernooi in het Franse Toulon.
De negentienjarige Egyptenaar wordt niet specifiek getest voor de ‘nummer 10’ omdat hij op elke positie op het middenveld uit de voeten zou moeten kunnen. Trainer Rini Coolen verwelkomde eerder al verdediger Angelo Zimmerman en doelman Gino Mommers. Het viertal zal tegen VV Eilermark en Heracles Almelo worden ingezet.
Ik heb wel een zwak voor spelers (aanvallers) als Seuntjens. Ook vorig seizoen bij Helmond Sport (zijn eigenlijke vuurdoop) vond ik hem best knap spelen, ondanks dat hij een grote kans om zeep hielp. Het is bij lange na (nog) geen Sjoerd Ars, maar hij gaat zich nog wel ontwikkelen. Heeft er in elk geval wel het fysiek voor. Vond het tegen Heracles ook heel goed gaan toen Ars en Seuntjens allebei speelden in een 4-4-2 opstelling.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:50 schreef Blawh het volgende:
Ralf Seuntjens, zien jullie daar nog brood in? Speelde vanavond volgens mij de 2e helft, vond hem opvallend technisch. Liet paar spelers om zich heen beter spelen als aanspeelpunt en was zelf ook een aantal keer gevaarlijk.
Moeilijk te zeggen nog. Wat gaat Coolen met Van Driel doen? Centraal achterin bij gebrek aan een linkspoot (afhankelijk van komst Zimmerman). Of kiest hij onvoorwaardelijk voor Boddaert op de positie van verdedigende middenvelder? Pot laat zich gelden in de voorbereiding, maar of Coolen in hem al een basisspeler ziet waag ik te betwijfelen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:22 schreef methodmich het volgende:
Wat denk je dat de basiself ongeveer gaat worden Omnifacer of is daar nog niet echt zicht op?
www.hoofdklasse.orgquote:Papendrecht doet een helft goed mee tegen RBC
31 juli 2009 - 14:41
ZON B - Gisteravond heeft zondaghoofdklasser Papendrecht op eigen veld met 0-6 verloren van de profs van RBC Roosendaal. In de eerste helft deden de Papendrechters leuk mee tegen de club uit de Jupiler League, maar in de tweede helft gaf de betere conditie van RBC de doorslag. Na een ruststand van 0-1 liep men toen toch nog uit richting een ruimere zege.
Papendrecht-trainer Richard Middelkoop gunde een basisplaats aan de nieuwelingen Martijn Baan - de vaste doelman van vorig seizoen Viktor Kros ontbrak wegens een blessure -, Danny van Valen, Murat Mazlum, Sebastiaan Kolff en Godwin Falix. Na een goede openingsfase van de bezoekers, kwam Papendrecht beter in het spel. Robert-Jan de Vos kreeg zelfs een prima kans, maar raakte de paal. Tegen het half uur zorgde Melvin de Leeuw voor de 0-1 ruststand.
Na rust begon het grote wisselen, met bijvoorbeeld speeltijd voor routinier Ronald Hulsbosch. RBC nam het toen volledig over en liep via goals van Angelo Zimmerman, Gregory Nelson, Sjoerd Ars, Tjaronn Chery en wederom Sjoerd Ars uit naar de uiteindelijke eindstand van 0-6.
Overigens gaat het geplande oefenduel Papendrecht - Elinkwijk van zondag niet door, omdat Elinkwijk tot onvrede van de Papendrechters een dubbele afspraak had geboekt en de voorkeur geeft aan oefenen tegen streekgenoot Woerden.
Uit BN/DeStem. Goed nieuws natuurlijk dat deze anti-persoonlijkheid op de bank komt te zetten, hopelijk verkopen ze hem nog voor 31/8. Terugknokken is geen optie voor meneer, maar toch is hij de enige aanvoerder van deze ploeg. Logisch. Van Driel is een gemaakte vedette. Een echte vedette houdt zijn mond, laat het op de training zien, krijgt in de wedstrijd 20 minuten zijn kans en pakt die. Zo niet Van Driel. Hij is het slechtste dat RBC de laatste 3 jaar is overkomen.quote:'Geen jongen om op de bank te zitten'
Een bal onder de arm geklemd. Aan de rand van het trainingsveld vernauwen zijn ogen zich tot spleetjes. "Natuurlijk valt dit tegen. Amper een maand geleden teken ik hier een contract voor twee seizoenen en vervolgens worden er twee jongens gehaald voor mijn plek.
Nee, uitleg heb ik niet gehad, maar het zit er dus dik in dat ik niet speel tegen Emmen. En een speler die hier net een week is wel. Dat is goed balen, ja."
Mels van Driel (26) wendt het hoofd even af op het tropisch aandoende sportpark Rozenoord in Bergen op Zoom, waar RBC zojuist de ochtendtraining heeft afgewerkt. En waar hij, de trotse aanvoerder en vaste linkshalf van vorig seizoen, meespeelde bij de reserves. Als linker centrale verdediger nog wel.
"Ik heb het wel aan zien komen. Eerst werd Joran Pot gehaald en vorige week Tjaronn Chery. En de laatste twee oefenduels, tegen Antwerp en Papendrecht, zat ik ook al op de bank."
Begrijpen doet Van Driel het niet. "Waarom leggen ze mij dan voor twee jaar vast voor twee ton per jaar? RBC wilde toch juist af van dure spelers op de bank? Kijk, natuurlijk kan het dat een ander een betere speler is voor jouw positie. Chery is een uitstekende voetballer. Misschien wel beter dan ik, ja. Maar leg dat dan even uit. Dat heb ik met mijn staat van dienst toch wel verdiend, lijkt me."
Een persoonlijk gesprek met trainer Rini Coolen over zijn plaats op de reservebank heeft Van Driel echter niet gehad. "Nee, ik ben ook niet zelf naar hem toegestapt. Dat doe ik niet zo pal voor een wedstrijd. Maar zaterdag ga ik wel om uitleg vragen."
In de zes seizoenen profvoetbal die hij erop heeft zitten, was Van Driel bij achtereenvolgens Excelsior, Fortuna Sittard en RBC altijd basisspeler. En meestal ook aanvoerder.
"Ik ben geen jongen om op de bank te zitten. Dat heb ik nooit gedaan en dat kan ik ook niet. Ik wil spelen, alles geven voor de club. Zo zit ik in elkaar. Ja, wordt er dan tegen me gezegd: je krijgt toch je salaris? Natuurlijk is dat zo. En dat is ook belangrijk. Maar ik wil vooral spelen. Daar leef ik voor."
Hoewel de soms licht ontvlambare Van Driel niet altijd even goed ligt bij de RBC-aanhang, kan een gebrek aan inzet de geboren Rotterdammer nooit verweten worden. Dat bevestigt ook Rini Coolen.
"Mels is de enige echte aanvoerder van deze groep. In en buiten het veld. Maar op dit moment is Tjaronn Chery gewoon de beste linkshalf binnen onze selectie. Maar ik wil er Mels wel graag bijhouden. Hij kan immers ook als linksback of links centraal achterin spelen." Op die plekken zijn de van Veendam overgekomen Sjaak Polak en Angelo Zimmerman vooralsnog echter eerste keus.
Coolen bevestigt dat hij Van Driel niet persoonlijk heeft ingelicht over zijn nieuwe rol als reserve. "Maar dat heb ik met niemand gedaan. Ook niet met Nicky Hayen, die in Emmen ook gewoon op de bank zit. Ik heb wel tegen de hele groep gezegd dat sommige van mijn keuzes tegen kunnen vallen voor bepaalde spelers. Zo gaat het immers in het profvoetbal. Maar dan is juist zaak op de trainingen terug te knokken en zo je plaats terug te verdienen. Iemand die zich daar niet in kan vinden, kan altijd met mij komen praten. Dan kunnen we kijken of er een oplossing is. Desnoods gaan we uit elkaar. Dat heb ik de groep verteld."
Van Driel haalt zijn schouders op. Hij kan niet veel met de algemene uitleg van zijn coach. "Terugknokken? De trainer weet toch wat ik kan? Nee, dit is heel teleurstellend."
quote:Mels van Driel heeft het helemaal verbruid bij trainer/coach Rini Coolen. Daags voor de wedstrijd hield hij een openhartig interview met BN De Stem. Dit was de oefenmeester in het verkeerde keelgat geschoten.
Coolen sprak hem aan op het interview, waarna Van Driel weer een weerwoord gaf. Toen was de maat vol bij de trainer, waarna hij Van Driel weigerde mee te reizen met de bus naar Emmen.
De voormalig aanvoerder kwam toch naar Emmen toe. De speler was samen met de geblesseerde Tim Peters richting de wedstrijd gegaan. Hoelang Van Driel nu geschorst wordt is nog onbekend.
Goed zo Rini! Een ding begrijp ik alleen niet: hoe kan hij nou een maand of 3 geleden nog zeggen dat hij onder de indruk is van zowel de mens, de speler als de aanvoerder Van Driel? Was hij allicht dronken toen hij dat zei, of heeft hij zich hier heel, heel lelijk vergist?quote:Coolen stuurt Van Driel voor een week naar beloften
RBC Roosendaal-coach Rini Coolen heeft aanvoerder Mels van Driel voor een week verbannen naar het Beloftenelftal. Dit deed de oefenmeester naar aanleiding van de uitspraken die de verdediger deed in BN/De Stem. Daarin gaf de Rotterdammer aan ontevreden te zijn met zijn vermoedelijke plek op de bank in de wedstrijd tegen FC Emmen.
Daarnaast hekelde Van Driel het feit dat de club nadat hij een nieuw contract had ondertekend twee nieuwe spelers voor zijn positie aantrok. Coolen noemt die uitlatingen van de 26-jarige speler ‘onprofessioneel’. “Deze uitlatingen geven aan dat Mels moeite heeft om met deze omstandigheden om te gaan”, reageert de trainer op de website van zijn club.
“Wij hebben bovendien de behoefte om aan te geven dat de opmerking over zijn salaris (´Waarom leggen ze mij dan voor twee jaar vast voor twee ton per jaar?´) ver bezijden de waarheid is en volkomen misplaatst in de situatie waarin de club verkeert. We zijn genoodzaakt met een beperkt spelersbudget te werken, waarbij we met veel amateurs en jongens met een minimaal contract werken, waarbij zeker niet aan de orde is dat Mels gezien zijn salaris niet als bankzitter zou kunnen fungeren.”
Van Driel kwam anderhalf jaar geleden over van Fortuna Sittard, en werkte zich in de tussentijd op tot een gewaardeerde kracht bij de Brabantse club. Tot op heden speelde hij daar 42 wedstrijden, waarin hij één keer scoorde. Over zeven dagen mag hij zich wederom bij de eerste selectie melden. Over verdere maatregelen maakt de club (nog) niks bekend.
quote:Van Driel: 'Die twee ton was een geintje'
Gepubliceerd op: 10 augustus 2009 17:38
Mels van Driel is door trainer Rini Coolen uit de selectie van RBC Roosendaal gezet. De verdediger sprak in een dagblad kritisch over zijn plek op de bank.
Van Driel geeft in BN/DeStem aan dat hij de beslissing van Coolen snapt. "Ik begrijp dat de trainer kwaad is. Al was dit zeker niet wat ik beoogde. Ik was en ben slechts teleurgesteld dat ik niet speelde. Niet meer en niet minder."
In BN/DeStem gaf hij ook aan dat hij twee ton verdiende. Een geintje noemt de linkspoot het. "Natuurlijk verdien ik veel minder. Dat van die twee ton was een geintje. Maar zo is het kennelijk niet overgekomen."
Uit BN/DeStem. Het blijft raar dat ze zijn contract hebben verlengd, ik zie dit toch als een aardige blunder van Coolen, maar: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaaldquote:Van Driel en Hayen mogen weg bij RBC
Trainer Rini Coolen is er duidelijk over: Mels van Driel, Nicky Hayen en Filip Chlup hoeven niet weg bij RBC, maar zij mogen wel vertrekken. "Als er een club komt waar die jongens naar toe willen, zullen wij daar volledig aan meewerken.
Nee, dan vragen we geen transfersom", zegt de oefenmeester aan de rand van het trainingsveld op sportpark Rozenoord in Bergen op Zoom. RBC heeft daar zojuist de laatste training afgewerkt voor het thuisduel tegen Go Ahead Eagles van vanavond. De spelers zoeken de douches op, Coolen laat nog even zijn licht schijnen over zijn selectie. "We hebben nu een jonge groep, die heel goed aan het seizoen begonnen is. Daar wil ik graag mee verder. Ja, dat heeft ook te maken met de financiële situatie van de club. Hoge contracten sluiten wij in de toekomst niet meer af."
Dat is ook de reden dat RBC mee wil werken aan een vertrek van Nicky Hayen. De 28-jarige Belg, wiens verbintenis nog een seizoen doorloopt, was vorig jaar vaste keus in de defensie van RBC. Toch krijgt hij na dit seizoen zeker geen nieuw contract.
"Dergelijke overeenkomsten zijn voor ons niet meer te bekostigen. Daarom zou het niet eerlijk zijn Nicky nu een jaar lang te laten knokken voor zijn plek, terwijl hij daarna toch weg moet. Als hij de kans krijgt, mag hij nu al gaan."
Dat laatste geldt ook voor Mels van Driel, al speelt bij de voormalige aanvoerder ook mee dat Coolen teleurgesteld is in de manier waarop hij vorige week zijn nieuwe rol als reservespeler oppakte. "Hij heeft laten zien daar moeite mee te hebben."
Van Driel, die deze week meetrainde bij de beloften, sluit normaal gesproken maandag weer aan bij de selectie. Tenzij er dus een nieuwe club komt. Opmerkelijk is dat Van Driel (26) een maand geleden nog voor twee jaar bijtekende en tot voor kort aanvoerder was.
Chlup, wiens contract na dit seizoen afloopt, kreeg vorig seizoen al te horen dat hij weg mag. "Filip komt als buitenlandse speler hier te weinig aanspelen toe", aldus Coolen over de 24-jarige Tsjech.
RBC verlangt geen transfersom voor de drie, omdat er bij hun vertrek drie relatief dure salarissen van de loonlijst verdwijnen. Daardoor ontstaat er dan weer ruimte om onder meer de zo gewenste schaduwspits aan te trekken.
Voetbalclubs kunnen tot 1 september, als de transfermarkt sluit, nog spelers aan- en verkopen.
Hopelijk vrijdag beter. Hoop ook dat Christianen dan voldoende hersteld is om niet alleen de bank warm te houden, maar ook het doel te verdedigen. Die keeper nu heeft in beide thuiswedstrijden fouten gemaaktquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:46 schreef Fargo het volgende:
Zes uit drie inmiddels en in Apeldoorn wederom een acceptabele pot. Nu twee keer thuis achter elkaar. Hopen dat ze deze eindelijk ook het thuispubliek eens trakteren op drie punten...
Hij komt van Jong FC Twente inderdaad. Heeft een paar voordelen ten opzichte van de overige keepers, maar bij de twee thuisduels zag 'ie er niet lekker uit. Al wil ik hem die fout van afgelopen maandag nog wel vergeven. Het grabbelen een week eerder kostte ons echt minimaal een punt, da's kwalijker.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:20 schreef methodmich het volgende:
Koetsier is een maatje van de trainer toch? Vond hem er in de beelden op RTL ook steeds zwak uitzien bij de tegengoals.
Klopt afgelopen maandag was het de derde goal, tegen Go ahaed ging hij zowel bij de 1-2 en 1-3 niet vrij uit. Verder kun je het hem natuurlijk weer niet aan rekenen dat ze in thuiswedstrijden staat te voetballen als een stel bejaarden. Terwijl tegen bijvoorbeeld AGOVV delen van de wedstrijd erg goed voetbalden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:33 schreef Fargo het volgende:
[..]
Hij komt van Jong FC Twente inderdaad. Heeft een paar voordelen ten opzichte van de overige keepers, maar bij de twee thuisduels zag 'ie er niet lekker uit. Al wil ik hem die fout van afgelopen maandag nog wel vergeven. Het grabbelen een week eerder kostte ons echt minimaal een punt, da's kwalijker.
Inderdaad, RBC heeft hem gewoon wel willen gebruiken. Crosspost uit RBC-forum na eerste bericht dat Popo vertrok:quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:22 schreef Fargo het volgende:
Al 303 dagen niet meer gepost hier...ook dat tekent een beetje de situatie van de club.
Want wat slaan we wéér (met helaas de nadruk op 'weer') een flater op technisch gebied. Omni, ik heb je berichtje gelezen op RBCnet en ik kan hier alleen maar in meegaan. Ik las vanmorgen het artikel waarin Popovics tekst en uitleg geeft en eigenlijk kon je dit al een beetje zien aankomen. Familieomstandigheden, zoals door sommigen geopperd, leken mij niet van toepassing, omdat zoiets altijd gewoon vermeld kan worden. Dit was gewoon een breuk op basis van technische miscommunicatie en het verbaast me niet dat RBC er weer gewoon een potje van heeft gemaakt door het maken van valse beloftes. Knap dat Popovics in datzelfde artikel nog zegt dat hij niet het idee heeft dat RBC hem probeerde te gebruiken, maar ik durf daar mijn handen niet voor in het vuur te steken, eerlijk gezegd...
Moet nu werken, maar ons topic leeft weer!
quote:Tsjongejonge, wat staan we weer voor lul zeg. Voor/tijdens de voorbereiding doodleuk je trainer laten vertrekken, daarna een afgeleefde opa aantrekken als stroman voor Hellemons en Van Vossen (die niks met RBC heeft maar waarvoor een RBC-man als Molenaar moest wijken) en vervolgens nog met verstand staan te kijken ook als die ouwe knar liever achter de geraniums gaat zitten of met zijn kleinkinderen gaat spelen. Tussendoor nog even je topscorer verpatsen voor een paar k en met een gemankeerde spits de competitie ingaan. Ik moet nog steeds gniffelen over dat topsportklimaat waar die verschrikkelijke Mascha Simons het over had toen Coolen werd aangetrokken. Het wordt GODVERDOMME nooit meer wat.
Einde bericht.
Voor de volledigheid hier het artikel in BN/DeStem:quote:Ik vond het verkeerd. Even een jaartje op Hellemons wachten, want hij moet trainer worden. Ten eerste: en dat jaartje dan? We kunnen zomaar degraderen hoor! Ten tweede: is Hellemons de nieuwe Mourinho ofzo? Waarom die drang hem trainer te maken? Ik vond hem als speler prima, maar geen tactisch wonder. We hebben echt geen Kruislandse dorpsheld nodig om tegen die spelers te zeggen dat ze de doelpalen eruit moeten lopen en het gras op moeten vreten.
Je kunt van Coolen een hoop zeggen, maar het was relatief rustig in de selectie. Zo'n type had je er nu weer prima bij kunnen halen. Gewoon die spelers min of meer op de juiste plaats, goede organisatie, en je komt al een heel eind. Verder: als je dan Molenaar laat vertrekken uit kostenoverwegingen snap ik niet waarom je dan 2 maanden later toch weer een tweede assistent moet halen. Clubs als AGOVV bezuinigen die ook weg.
Het is gewoon een miskleun van het zuiverste water, het hele Popovics-verhaal.
Crosspost uit RBC-forum:quote:Sandor Popovics wilde geen figurant zijn bij RBC
Sandor Popovics verlaat RBC alweer.
ROOSENDAAL - Leo Beenhakker, voorzitter van de coaches betaald voetbal, belde hem zondag nog. "Sandor?" vroeg Don Leo.
"Wat doe jij nou eigenlijk precies bij RBC?" Sandor Popovics haalt even adem als hij het telefoontje ter sprake brengt. "Beenhakker wilde weten of ik toch geen 'papieren coach' was, zoals Art Langeler bij FC Zwolle of Andries Ulderink bij Go Ahead Eagles, waar de ongediplomeerde Jaap Stam en Paul Bosvelt in feite de trainingen doen." Popovics hielp Beenhakker meteen uit zijn droom. Hij was de hoofdcoach bij RBC, hij en niemand anders.
Toch stapte de 71-jarige oefenmeester gisteren, na een dienstverband van zes dagen, alweer op bij de Roosendaalse voetbalclub. "Ik kon niet werken zoals ik wilde. Er was te veel onduidelijkheid over wie waar verantwoordelijk voor was."
Drie weken geleden had RBC-directeur Jeffrey Kooistra hem gebeld, zo vertelde Popovics gisteren. "Met de vraag of ik technisch supervisor wilde worden. Eric Hellemons en Peter van Vossen zouden onder mij de trainingen gaan doen." Popovics ging akkoord.
"Maar vorige week, toen RBC het nieuws naar buiten wilde brengen, vroeg Kooistra me of hij bekend mocht maken dat ik de nieuwe hoofdtrainer was. RBC wilde geen problemen met de KNVB en Van Vossen en Hellemons hebben niet de vereiste papieren."
Popovics zei opnieuw ja. "Onder de voorwaarde dat ik wel carte blanche zou krijgen. Als technisch eindverantwoordelijke wilde ik bepalen hoe er getraind werd en wie er zouden gaan spelen. Ik wilde geen figurant zijn. Dat was geen probleem, werd me verteld."
Toch liep het juist daar fout. "Al voor mijn komst was aan Van Vossen en Hellemons beloofd dat zij de trainingen zelf mochten invullen. Dat kon natuurlijk niet. Ik was de hoofdcoach en zij de assistenten. Zo had ik in dertig jaar profvoetbal nog nooit gewerkt."
Popovics besprak de kwestie met Kooistra en hakte gisteren de knoop door. "Ik wilde dit niet. Uit zelfrespect. Ik ben ermee gekapt."
Toch verwijt hij RBC niets, zegt de 71-jarige trainer. "Nee, ik geloof niet dat de club mij wilde misbruiken. Dit is voortgekomen uit onwetendheid." Wat ook meegespeeld heeft, zegt hij, waren de vele negatieve reacties op zijn aantreden als RBC-trainer. "Alsof het een misdaad was dat ik dat op mijn 71e nog ging doen. Mijn leeftijd speelt toch geen rol? Ik hou van het spelletje en voel me fit. Nou dan!"
Boos is hij niet over zijn vertrek bij RBC, zegt hij, teleurgesteld wel. "Ik had het graag gedaan. Voor weinig geld, als vriendendienst voor RBC. Maar niet op deze manier. Het is jammer dat ik pas na mijn aanstelling ontdekte wat er aan Van Vossen en Hellemons beloofd was. Had ik dat vooraf geweten, dan had ik nooit 'ja' gezegd."
Topic leeft weerquote:Whahahaha, dit is toch ongehoord. Tuurlijk was er iets aan de hand, en natuurlijk moest dit fout gaan. Gister wisten we al dat zoiets naar buiten kon komen.
1/ Popovics mag dit best roepen. Hij mag zijn mening uiten. Hij is tenslotte de persoon die hier als slachtoffer uit is gekomen. Wat me wel verbaast is dat kennelijk al weken duidelijk was dat Van Vossen zou komen maar kennelijk was er niet een journalist of supporter zo goed ingevoerd dat dit naar buiten kwam.
2/ Dit is een grote blunder, maar ik weet niet of we die op het conto van Kooistra of van Pollemans moeten schrijven. Feit is wel dat we gigantisch voor lul staan, en dat er geen fatsoenlijke trainer is die nu nog zijn fikken brandt aan RBC. Je zult het denk ik echt moeten gaan zoeken in de amateurwereld (al zullen die, nu ze de Topklasse krijgen, ook niet meer staan te springen).
3/ Het is toch van de zotte dat je de voorbereiding begint terwijl je trainer op banenjacht Down Under is, Hellemons die moet leiden, er halverwege een afgedankte DAF bij komt hangen en die na 6 dagen weer weg is? Binnenkort begint de competitie, en dan? Leve Mascha's topsportklimaat, niemand weet waar hij aan toe is!
Nee, we zijn weer het lachertje van het jaar, en dan is er nog geen bal getrapt in competitieverband. En ik maar hopen dat het beter zou gaan nu Pollemans opgetieft is en Kooistra een stropdasje mag dragen.
Volgens mij is het faillissement alleen nog maar aangevraagd...quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja het is afgelopen over en uit.
Haarlem en nu RBC. Veendam half. Who's next?
Kwestie van tijd, dinsdag zal het wel bevestigd worden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij is het faillissement alleen nog maar aangevraagd...
Is normaalgesproken ook een formaliteit, maar met een voetbalclub weet je het nooit natuurlijk. Het is al vaker voorgevallen dat er om 5 voor 12 'n club werd gered door een of andere welgestelde supporter.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:15 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kwestie van tijd, dinsdag zal het wel bevestigd worden.
Zal nooit de "emotionele waarde" kunnen vervangen..quote:
Sjah...quote:Toch nog kans op redding RBC
ROOSENDAAL - Een groep sponsors van RBC is bezig om het miljoen euro bij elkaar te brengen dat nodig is om het woensdagochtend aangekondigde faillissement te voorkomen. De geldschieters kwamen donderdagochtend in het diepste geheim bijeen in het bijzijn van crisismanager Ad van Alebeek.
Er is nog geen akkoord. Vandaag en, indien nodig, dit weekeinde wordt er verder gepraat. Het geld moet maandag op tafel liggen, omdat RBC dan voor 12.00 uur de faillissementsaanvraag indient. Een dag later, om 09.00 uur, wordt in een besloten zitting het faillissement uitgesproken.
Rekening
Mr. Hans van Oijen, advocaat van RBC, bevestigt de initiatieven. "Maar ik geloof het pas als het geld op mijn rekening staat. Ik heb de afgelopen weken al zoveel verhalen gehoord en die hebben tot dusver niets opgeleverd." Van Oijen waakt ervoor om 'valse hoop' te wekken bij de vijftig personeelsleden die hun baan dreigen te verliezen. "Dat wil ik niet doen tegenover mensen die nog twee maanden salaris en vakantiegeld te goed hebben. De aandeelhoudersvergadering van de club heeft dinsdagavond besloten het faillissement aan te vragen, omdat ze geen uitweg meer zag. Dat is nog steeds de situatie. Natuurlijk kan de club worden gered als er vóór dinsdag iemand met een zak geld langs komt. Maar nogmaals: ik geloof het pas als ik het zie."
Van Oijen betwijfelt of 1 miljoen genoeg is. "Schuldsanering was mogelijk met 3 ton van sponsors en 1 miljoen van de gemeente. Dan is er nu dus 1,3 miljoen nodig."
Grond is schaars in Nederland.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:44 schreef Halcon het volgende:
Een gemeente heeft er uiteindelijk ook niets aan. Ze zijn een hoop geld kwijt, zitten met een stadion waar je verder niets mee kan behalve het afbreken...
Lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren, dan gaat het over een paar maanden alsnog mis..quote:
quote:"Woensdag aankondiging faillissementsaanvraag, maar nu groep sponsoren (bestaande + externe) toch reddingsplan. Hoe serieus het is niet in te schatten. Van Alebeek, crisismanager, ingeschakeld. Hij moet partijen overhalen om mee te doen op voorwaarde dat het na drie maanden niet weer kapot gaat. Binnen 1 a 2 dagen duidelijkheid. Van Oijen is kritisch, wil het zwart op wit, geloof het pas als op de rekening staat. Inmiddels is 1.6 miljoen nodig voor levensvatbaarheid RBC en goede doorstart. Komt door achterstand personeelsalaris. Eerst 3 ton nodig, nu 1.6 miljoen, groot verschil. Misschien op basis van emotie dat het lukt. Sinds oktober problemen bekend. Zelfs Jordania is in beeld geweest, via Van der Kraan, enkele weken terug, maar is afgeketst.
Zelfs als sponsoren tijdens zitting dinsdag komen met geld is het goed, maar Van Alebeek wil vandaag of morgen al duidelijkheid hebben. Kan nog zo zijn dat vandaag duidelijkheid komt. Almere zou wel erg zuur zijn, want zouden terugkeren als RBC failliet gaat. Bij meer nieuws hoor je het via VI Radio."
Sorry, was even een schone broek aantrekken. Had me bescheten van het lachen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:17 schreef essentieel het volgende:
[..]
was een geintje mbt de tt, simpele.
Maar kennelijk ook veel meer draagvlak.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:07 schreef Fargo het volgende:
Zou wat zijn die reddingspoging. Worden we door deze onzin nog 'verplicht' een satellietclub van NAC, dat nota bene al jarenlang vele malen meer schuld heeft dan wij nu hebben...
Veendam, Almere, Tilburg, Maastricht, Sittard of Kerkrade.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou, Haarlem en RBC. Who's next?
In ieder geval meer geld voor de gemeente Roosendaal. Als ze nuttige dingen blijven doen en overbodige gimmicks vermijden hoeven ze niet hun hand op te houden bij BiZa.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:00 schreef Ireyon het volgende:
Achja, niemand in Roosendaal die een fuck om die club geeft, dus prima zo.
Veendam waarschijnlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou, Haarlem en RBC. Who's next?
Onzin.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:00 schreef Ireyon het volgende:
Achja, niemand in Roosendaal die een fuck om die club geeft, dus prima zo.
hoofdklasse iddquote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:52 schreef dockx het volgende:
Komt RBC nu in de hoofdklasse te voetballen dan of wat? En op welk veld?
bron: bndestemquote:Doorstart RBC gaat niet door, club houdt op te bestaan
door Jan Martens woensdag 15 juni 2011 | 11:53 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 15 juni 2011 | 13:25
ROOSENDAAL – RBC maakt toch geen doorstart in de hoofdklasse. Het stichtingsbestuur van de Roosendaalse voetbalclub zegt te weinig budget te hebben om dat ‘avontuur’ aan te gaan. Dat besluit betekent het definitieve einde voor RBC. Later meer.
Waar gaan de wedstrijden gespeeld worden?quote:Op maandag 23 juli 2012 09:33 schreef Fargo het volgende:
Gisteren de eerste training voor het eerste seizoen in de vijfde klasse. We leven weer!!
Staat dat stadion er altijd nog eigenlijk?quote:Op maandag 23 juli 2012 09:42 schreef Fargo het volgende:
Op de Wouwse Plantage op het terrein van Rimboe...
Succes in de 5e klasse. Hoop voor de overgebleven supporters dat ze snel weer op een fatsoenlijk niveau in het stadion kunnen spelen.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:54 schreef Fargo het volgende:
Jawel, alleen het kunstgrasveld is er uitgehaald door de eigenaar van dat veld. Op zich zijn er momenteel nog geen concrete plannen voor het stadion. Staat er een beetje verlaten bij...
Dit inderdaad. Treurig zoals het gegaan is.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:56 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Succes in de 5e klasse. Hoop voor de overgebleven supporters dat ze snel weer op een fatsoenlijk niveau in het stadion kunnen spelen.
Ik begrijp je wel. Je hebt de laatste tijd dicht op het vuur gezeten en dan kom je wel eens dingen te weten die niet door de beugel kunnen. Ik ken het ;-)quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:39 schreef Omnifacer het volgende:
Leuk dat jij zo enthousiast bent Fargo. Ik geef het een jaar of 3 a 4, dan is dit initiatief ter ziele.
http://www.rbcfans.nl/?pagina=artikel&id=2364quote:RBC-stadion krijgt bestemming voetbal
Het RBC-stadion krijgt de bestemming voetbal. Elke tien jaar moet het bestemmingsplan van het stationsgebied en de omgeving geactualiseerd worden, maar door de aanstaande verkoop van het stadion is dit in een versnelling gekomen, zo weet RBCFans.nl.
Buiten dat er dus gevoetbald gaat worden in het stadion is de kans zeer groot dat RBC haar thuishaven terugkrijgt. Niet alleen de regionale investeerder zou RBC graag in het stadion willen laten voetballen, ook de andere twee kandidaat-investeerders zouden dit willen. Voor 1 april moeten alle drie de partijen hun businessplannen ingeleverd hebben bij de gemeente Roosendaal. Binnen afzienbare tijd wordt het dus bekend met welke partij RBC in gesprek dient te gaan.
Voor de mensen die het interesseert:quote:Feyenoord gaat op het gebied van jeugdopleiding samenwerken met voormalig profclub RBC. Dat meldt de Brabantse club op de website. Vanavond wordt het samenwerkingsverband officieel bekend gemaakt.
Het is de bedoeling dat de trainers van Feyenoord een paar keer per jaar training komen geven in Roosendaal en dat trainers van RBC een kijkje in de keuken mogen nemen bij de Rotterdammers.
De samenwerking helpt Feyenoord het talent in de regio West-Brabant beter in kaart te brengen en stelt de Rotterdammers ook in staat om de regelgeving omtrent het vastleggen van buitenlandse (in dit geval Belgische) talenten te omzeilen. Feyenoord zou zo talentvolle Belgische voetballertjes kunnen onderbrengen bij RBC, om ze vervolgens op zestienjarige leeftijd naar Rotterdam te halen.
'RBC vindt het op haar beurt een prachtige en bijzondere kans om met Feyenoord samen te werken, een club die al jaren bewijst de beste jeugdopleiding van Nederland te hebben', zo schrijft de club op de website.
RBC werd in 2011 failliet verklaard als betaald voetbalorganisatie en speelt momenteel als amateurclub in de vierde klasse.
Lol komen daar nog supporters op af?quote:Op maandag 7 april 2014 20:09 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Voor de mensen die het interesseert:
RBC heeft afgelopen weekend 2-5 verloren van WDS, maar staat toch op een keurige 8e plaats.
Vast wel, maar dat geldt voor elke club, tot aan de 6e klasse onderbond.quote:
Geen idee, ik zag het op voetbal.nl doen ik een beetje nostalgisch bezig was.quote:
Haarlem had wel watquote:Op maandag 7 april 2014 20:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat geldt voor elke club, tot aan de 6e klasse onderbond.
Verder mist volgens mij niemand RBC. Of ik nu zit te kijken naar RBC, Haarlem, Almere City of Achilles... dat maakt me echt geen drol uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |