hoofdklasse iddquote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:52 schreef dockx het volgende:
Komt RBC nu in de hoofdklasse te voetballen dan of wat? En op welk veld?
bron: bndestemquote:Doorstart RBC gaat niet door, club houdt op te bestaan
door Jan Martens woensdag 15 juni 2011 | 11:53 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 15 juni 2011 | 13:25
ROOSENDAAL – RBC maakt toch geen doorstart in de hoofdklasse. Het stichtingsbestuur van de Roosendaalse voetbalclub zegt te weinig budget te hebben om dat ‘avontuur’ aan te gaan. Dat besluit betekent het definitieve einde voor RBC. Later meer.
Waar gaan de wedstrijden gespeeld worden?quote:Op maandag 23 juli 2012 09:33 schreef Fargo het volgende:
Gisteren de eerste training voor het eerste seizoen in de vijfde klasse. We leven weer!!
Staat dat stadion er altijd nog eigenlijk?quote:Op maandag 23 juli 2012 09:42 schreef Fargo het volgende:
Op de Wouwse Plantage op het terrein van Rimboe...
Succes in de 5e klasse. Hoop voor de overgebleven supporters dat ze snel weer op een fatsoenlijk niveau in het stadion kunnen spelen.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:54 schreef Fargo het volgende:
Jawel, alleen het kunstgrasveld is er uitgehaald door de eigenaar van dat veld. Op zich zijn er momenteel nog geen concrete plannen voor het stadion. Staat er een beetje verlaten bij...
Dit inderdaad. Treurig zoals het gegaan is.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:56 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Succes in de 5e klasse. Hoop voor de overgebleven supporters dat ze snel weer op een fatsoenlijk niveau in het stadion kunnen spelen.
Ik begrijp je wel. Je hebt de laatste tijd dicht op het vuur gezeten en dan kom je wel eens dingen te weten die niet door de beugel kunnen. Ik ken het ;-)quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:39 schreef Omnifacer het volgende:
Leuk dat jij zo enthousiast bent Fargo. Ik geef het een jaar of 3 a 4, dan is dit initiatief ter ziele.
http://www.rbcfans.nl/?pagina=artikel&id=2364quote:RBC-stadion krijgt bestemming voetbal
Het RBC-stadion krijgt de bestemming voetbal. Elke tien jaar moet het bestemmingsplan van het stationsgebied en de omgeving geactualiseerd worden, maar door de aanstaande verkoop van het stadion is dit in een versnelling gekomen, zo weet RBCFans.nl.
Buiten dat er dus gevoetbald gaat worden in het stadion is de kans zeer groot dat RBC haar thuishaven terugkrijgt. Niet alleen de regionale investeerder zou RBC graag in het stadion willen laten voetballen, ook de andere twee kandidaat-investeerders zouden dit willen. Voor 1 april moeten alle drie de partijen hun businessplannen ingeleverd hebben bij de gemeente Roosendaal. Binnen afzienbare tijd wordt het dus bekend met welke partij RBC in gesprek dient te gaan.
Voor de mensen die het interesseert:quote:Feyenoord gaat op het gebied van jeugdopleiding samenwerken met voormalig profclub RBC. Dat meldt de Brabantse club op de website. Vanavond wordt het samenwerkingsverband officieel bekend gemaakt.
Het is de bedoeling dat de trainers van Feyenoord een paar keer per jaar training komen geven in Roosendaal en dat trainers van RBC een kijkje in de keuken mogen nemen bij de Rotterdammers.
De samenwerking helpt Feyenoord het talent in de regio West-Brabant beter in kaart te brengen en stelt de Rotterdammers ook in staat om de regelgeving omtrent het vastleggen van buitenlandse (in dit geval Belgische) talenten te omzeilen. Feyenoord zou zo talentvolle Belgische voetballertjes kunnen onderbrengen bij RBC, om ze vervolgens op zestienjarige leeftijd naar Rotterdam te halen.
'RBC vindt het op haar beurt een prachtige en bijzondere kans om met Feyenoord samen te werken, een club die al jaren bewijst de beste jeugdopleiding van Nederland te hebben', zo schrijft de club op de website.
RBC werd in 2011 failliet verklaard als betaald voetbalorganisatie en speelt momenteel als amateurclub in de vierde klasse.
Lol komen daar nog supporters op af?quote:Op maandag 7 april 2014 20:09 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Voor de mensen die het interesseert:
RBC heeft afgelopen weekend 2-5 verloren van WDS, maar staat toch op een keurige 8e plaats.
Vast wel, maar dat geldt voor elke club, tot aan de 6e klasse onderbond.quote:
Geen idee, ik zag het op voetbal.nl doen ik een beetje nostalgisch bezig was.quote:
Haarlem had wel watquote:Op maandag 7 april 2014 20:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat geldt voor elke club, tot aan de 6e klasse onderbond.
Verder mist volgens mij niemand RBC. Of ik nu zit te kijken naar RBC, Haarlem, Almere City of Achilles... dat maakt me echt geen drol uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |