Zal nooit de "emotionele waarde" kunnen vervangen..quote:
Sjah...quote:Toch nog kans op redding RBC
ROOSENDAAL - Een groep sponsors van RBC is bezig om het miljoen euro bij elkaar te brengen dat nodig is om het woensdagochtend aangekondigde faillissement te voorkomen. De geldschieters kwamen donderdagochtend in het diepste geheim bijeen in het bijzijn van crisismanager Ad van Alebeek.
Er is nog geen akkoord. Vandaag en, indien nodig, dit weekeinde wordt er verder gepraat. Het geld moet maandag op tafel liggen, omdat RBC dan voor 12.00 uur de faillissementsaanvraag indient. Een dag later, om 09.00 uur, wordt in een besloten zitting het faillissement uitgesproken.
Rekening
Mr. Hans van Oijen, advocaat van RBC, bevestigt de initiatieven. "Maar ik geloof het pas als het geld op mijn rekening staat. Ik heb de afgelopen weken al zoveel verhalen gehoord en die hebben tot dusver niets opgeleverd." Van Oijen waakt ervoor om 'valse hoop' te wekken bij de vijftig personeelsleden die hun baan dreigen te verliezen. "Dat wil ik niet doen tegenover mensen die nog twee maanden salaris en vakantiegeld te goed hebben. De aandeelhoudersvergadering van de club heeft dinsdagavond besloten het faillissement aan te vragen, omdat ze geen uitweg meer zag. Dat is nog steeds de situatie. Natuurlijk kan de club worden gered als er vóór dinsdag iemand met een zak geld langs komt. Maar nogmaals: ik geloof het pas als ik het zie."
Van Oijen betwijfelt of 1 miljoen genoeg is. "Schuldsanering was mogelijk met 3 ton van sponsors en 1 miljoen van de gemeente. Dan is er nu dus 1,3 miljoen nodig."
Grond is schaars in Nederland.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:44 schreef Halcon het volgende:
Een gemeente heeft er uiteindelijk ook niets aan. Ze zijn een hoop geld kwijt, zitten met een stadion waar je verder niets mee kan behalve het afbreken...
Lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren, dan gaat het over een paar maanden alsnog mis..quote:
quote:"Woensdag aankondiging faillissementsaanvraag, maar nu groep sponsoren (bestaande + externe) toch reddingsplan. Hoe serieus het is niet in te schatten. Van Alebeek, crisismanager, ingeschakeld. Hij moet partijen overhalen om mee te doen op voorwaarde dat het na drie maanden niet weer kapot gaat. Binnen 1 a 2 dagen duidelijkheid. Van Oijen is kritisch, wil het zwart op wit, geloof het pas als op de rekening staat. Inmiddels is 1.6 miljoen nodig voor levensvatbaarheid RBC en goede doorstart. Komt door achterstand personeelsalaris. Eerst 3 ton nodig, nu 1.6 miljoen, groot verschil. Misschien op basis van emotie dat het lukt. Sinds oktober problemen bekend. Zelfs Jordania is in beeld geweest, via Van der Kraan, enkele weken terug, maar is afgeketst.
Zelfs als sponsoren tijdens zitting dinsdag komen met geld is het goed, maar Van Alebeek wil vandaag of morgen al duidelijkheid hebben. Kan nog zo zijn dat vandaag duidelijkheid komt. Almere zou wel erg zuur zijn, want zouden terugkeren als RBC failliet gaat. Bij meer nieuws hoor je het via VI Radio."
Sorry, was even een schone broek aantrekken. Had me bescheten van het lachen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:17 schreef essentieel het volgende:
[..]
was een geintje mbt de tt, simpele.
Maar kennelijk ook veel meer draagvlak.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:07 schreef Fargo het volgende:
Zou wat zijn die reddingspoging. Worden we door deze onzin nog 'verplicht' een satellietclub van NAC, dat nota bene al jarenlang vele malen meer schuld heeft dan wij nu hebben...
Veendam, Almere, Tilburg, Maastricht, Sittard of Kerkrade.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou, Haarlem en RBC. Who's next?
In ieder geval meer geld voor de gemeente Roosendaal. Als ze nuttige dingen blijven doen en overbodige gimmicks vermijden hoeven ze niet hun hand op te houden bij BiZa.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:00 schreef Ireyon het volgende:
Achja, niemand in Roosendaal die een fuck om die club geeft, dus prima zo.
Veendam waarschijnlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou, Haarlem en RBC. Who's next?
Onzin.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:00 schreef Ireyon het volgende:
Achja, niemand in Roosendaal die een fuck om die club geeft, dus prima zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |