quote:Peter den Otter wordt assistent-bondscoach van Kazachstan. De huidige assistent-/keeperstrainer en hoofd voetbalopleiding van RBC Roosendaal verruilt per direct RBC Roosendaal voor het assistentschap aan de zijde van bondscoach Arno Pijpers. De 36-jarige Zwijndrechtenaar tekent een contract voor 2 jaar in de voormalige Sovjetrepubliek.
Den Otter doorliep in zijn actieve carrière alle jeugdelftallen van Feyenoord en maakte gedurende drie jaar onderdeel uit van de eerste selectie van Willem II alsmede vertegenwoordigende selecties van het Nederlands Elftal. Sinds 1998 stond hij gedurende vijf seizoenen als keeperstrainer bij Feyenoord onder contract. In die hoedanigheid trainde hij diverse jeugdelftallen van Feyenoord alsmede enige tijd de eerste selectie van Excelsior. Sinds 1 juli 2004 is hij bij RBC Roosendaal als keeper- en later ook assistent-trainer van de eerste selectie in dienst, alwaar hij sinds anderhalf jaar tevens de functie van hoofd voetbalopleiding vervult. Den Otter had in Roosendaal een doorlopend contract tot medio 2009. Hoewel RBC Roosendaal de kwaliteiten van Den Otter graag had behouden voor de club is in goed overleg met manager voetbalzaken Rob Meppelink besloten hem deze geweldig mooie stap in zijn voetbalcarrière niet te misgunnen.
Arno Pijpers, met wie Den Otter in zijn Feyenoord-tijd samenwerkte, werd in januari 2006 als bondscoach van Kazachstan aangesteld. Onder zijn leiding eindigde de nationale ploeg als zesde in poule A van het EK-kwalificatietoernooi. Pijpers tekende onlangs twee seizoenen bij in Kazachstan.
RBC Roosendaal beraadt zich de komende weken op de opvolging van Den Otter.
Best sneu dat ze die gozer nu nog moeten testen. Hij zat toch al in de scouting? Waarom weten ze dan nu nog niet of hij in staat is Jungschlager te vervangen? Hij moet er godver meteen staan!quote:Maxime Annys is op proef bij RBC Roosendaal. De Belgische middenvelder traint de komende dagen mee met het elftal van trainer/coach Rob Meppelink dat, na het vertrek van Peter Jungschläger naar VVV-Venlo, naarstig op zoek is naar versterking.
Annys (21) is afkomstig van de Belgische eersteklasser Bergen, waar hij deze zomer neerstreek. Daarvoor kwam Annys vier seizoenen uit voor Roeselare, met wie hij promotie naar de Eerste Klasse wist af te dwingen. De middenvelder was tevens actief voor diverse nationale jeugdselecties van België.
Dat bovenste wist ik, van z'n Koi's ook van die jeugdspelertjes en die sim kaarten niet..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:43 schreef methodmich het volgende:
De bizarste was dat Henk vreemdging bij het leven en dan vooral met de beste vriendin van zijn vrouw. Die is daar onlangs achtergekomen, maar neemt het voor lief. Op zich nog niet zo vreemd, maar al best smerig dat Henk die vriendin gewoon naar trainingskampen liet vliegen.
Verder had hij een geniale truc.... Hij had twee simkaarten voor zijn mobiel. Op de club wisselde hij dan om. Hij belde met die nieuwe kaart zijn scharrels, zodat zijn vrouw er nooit achter kon komen als ze eens zijn GSM aan zou doen en dan de gewone simkaart zou hebben.
Daarnaast hebben NAC-supporters zijn koikarpers eens vergiftigd en liet Henk jeugdspelers tegen betaling een rondje in zijn sportwagen rijden.
Doetie wel vaker wa ik hoor, en ook een apres-ski party of hollandse middag laat hij niet snel schietenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:09 schreef Gutz het volgende:
[..]
Dat bovenste wist ik, van z'n Koi's ook van die jeugdspelertjes en die sim kaarten niet..
Mja, een Vos verliest z'n streken niet he
Hij was trouwens ergens in de winterstop z'n eigen weer helemaal kapot aan het zuipen / roken op de zaterdagavond in de stad
Ja, aan de kwaliteit van de selectie ligt het niet. Je hoort me niet zeggen dat we met dit materiaal kampioen hadden moeten worden, maar eindigen rond plaats 3, 4 of 5 was toch echt niet teveel gevraagd, ook al raakten we tijdens het seizoen Duplan en Jungschläger kwijt.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:16 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat is er mis gegaan? Van kampioenskandidaat naar matige ploeg in de middenmoot in 1 jaar... Terwijl er nog best wat aardige spelers van het vorige seizoen er nog gewoon waren als Kwakman, Guyt, Ten Heuvel (die twee haalden dit seizoen hun niveau niet?) Friebel ook wel een aardige keeper.
In het begin dacht ik serieus dat we er een goede aan hadden. Scoorde vrij snel een paar keer, maar daarna stokte het en deelde hij in de malaise. De tweede seizoenshelft liep hij alleen maar gefrustreerd over het veld en pakte meer gele kaarten dan dat hij goede voorzetten gaf.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:44 schreef TerroRobbie het volgende:
En die Vlug? Die heeft ook nooit het verschil gemaakt, of wel?
Eens ja.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:42 schreef Omnifacer het volgende:
Komen we weer terug bij de cruciale blunder die Pollemans gemaakt heeft door Meppelink die functie te geven en niet Maaskant. Een cruciale blunder. Meppelink is erg tekort geschoten dit jaar. Ook enkele spelers (Kwakman) hebben zich laten ontvallen weinig met Meppelink te hebben.
Een blunder, echt gigantisch.
Stoutjesdijk?quote:Op woensdag 16 april 2008 22:10 schreef Suuz_ het volgende:
Mijn neef(je) Kevin is een van de nieuwe aanwinsten van RBC dus ik ga dit topic zeker volgen!
hij is dan ook érg goedquote:Op donderdag 17 april 2008 19:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Stoutjesdijk?
Die maakt wel snel furore, slechts één seizoentje Baronie gedraaid.
Mocht Martha weggaan, dan zullen we er met Stoutjesdijk in ieder geval niet op achteruit gaan, vermoed ik. Martha paste vorig jaar perfect in het totale plaatje en de voor hem weggelegde rol was hem op het lijf geschreven. Nu anderen het vuile werk niet voor hem op kunnen knappen en hij zelf vol aan de bak moet, geeft hij helaas te vaak niet thuis. Heeft zijn eigen glazen ingegooid. Is samen met Redan de speler die het vaakst is uitgefloten door het eigen publiek. Niet verstandig om dan een nieuwe aanbieding naast je neer te leggen en meer salaris te eisen.quote:
Valt me nog mee eerlijk gezegd, de toppers krijgen bij ons meer.quote:Op zondag 20 april 2008 16:58 schreef methodmich het volgende:
Jammer, Martha zal vermoedelijk naar Quick Boys gaan. Krijgt er 20000 euro op jaarbasis.
RBC haalt aanvaller van FC Lisse
Nieuweling bij RBC.
Schot vind ik geen vergane glorie hoor, die moeten ze goed begeleiden en dan kan het echt wel wat worden.quote:Op maandag 21 april 2008 21:51 schreef Omnifacer het volgende:
Ik blijf het zonde vinden dat hij vertrekt. Top Eerste Divisie moet hij kunnen halen, daar blijf ik bij.
Over die 3 amateurs ben ik weinig enthousiast. Schot is nu al vergane glorie, Duarte heeft 5 keer gescoord in 1 seizoen en moet voor ons de goals gaan maken, en Stoutjesdijk komt niet verder dan het tweede.
Bij Quick Boys ook hoor, Martha hoort daar dan blijkbaar niet bij... (en ASWH betaalt zoveel minder?)quote:Op maandag 21 april 2008 22:33 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Valt me nog mee eerlijk gezegd, de toppers krijgen bij ons meer.
quote:PERSBERICHT
T.A.V. DE SPORTREDACTIE
Roosendaal, 14 mei 2008
RBC ROOSENDAAL CONTRACTEERT PETERS, DUARTE EN SCHOT
RBC Roosendaal heeft volledige overeenstemming bereikt met zowel de aanvallers Tim Peters en Patrick Duarte als met middenvelder John Schot over een overgang naar RBC Roosendaal. RKC-spits Peters tekent een overeenkomst voor twee seizoenen met een eenzijdige optie voor een derde jaar. De van de kersverse kampioen van de hoofdklasse A, FC Lisse, afkomstige Duarte is een 2-jarige verbintenis aangegaan, terwijl oud-RBC-jeugdspeler Schot voor één seizoen tekent.
De 23-jarige Tim Peters stond de afgelopen drie seizoenen bij RKC Waalwijk onder contract. Gedurende het seizoen 2006-2007 werd de geboren Hagenaar aan De Graafschap verhuurd.
De 22-jarige vleugelaanvaller Patrick Duarte genoot zijn jeugdopleiding bij Ajax en maakte op zijn 16e de overstap naar ADO Den Haag. De afgelopen twee seizoenen kwam hij uit voor FC Lisse. De geboren Amsterdammer maakte in het verleden tevens deel uit van het Nederlands amateur-elftal, waarvoor hij drie duels speelde.
De 24-jarige John Schot kwam op zijn 9e van Tholense Boys over naar RBC Roosendaal. In 1999 maakte hij op 15-jarige leeftijd de overstap naar de jeugd van PSV, waar hij tot Jong PSV reikte, om in 2005 vervolgens de overstap naar Jong NEC te maken. De afgelopen twee seizoenen kwam de Tholenaar uit voor respectievelijk Kloetinge en Hoek. Schot speelde tevens in diverse vertegenwoordigende KNVB-elftallen. Met Oranje O.16 speelde hij het EK in Engeland en met Oranje O.19 het EK-kwalificatietoernooi in Hongarije.
Alle drie de spelers zijn gecontracteerd onder voorbehoud van medische keuring.
--------------------------------------- noot voor redactie, niet voor publicatie --------------------------------------
Voor nadere informatie:
Mascha Simons
Manager Algemene Zaken
Wat een held.quote:Vos nog een jaartje door bij RBC
Henk Vos speelt ook het komende seizoen voor RBC Roosendaal.
De spits, die over twee weken veertig jaar wordt, bereikte gisteren een akkoord met de Roosendaalse voetbalclub, bericht BN/DeStem.
Vos gaat het voetbal komend seizoen combineren met een commerciële functie bij RBC.
"Eens kijken hoe me dat bevalt. Wellicht ga ik na volgend seizoen dan verder in die functie of als jeugdtrainer. Ik ga er nu vanuit dat dit mijn laatste jaar als voetballer wordt, maar ik wil in de toekomst wel bij RBC blijven."
Vos zal net als het afgelopen seizoen vermoedelijk vooral gebruikt gaan worden als pinchhitter.
quote:RBC stuurt Griekse tester na één training naar huis
RBC Roosendaal heeft slechts anderhalf uur nodig gehad om Alex Pangalis af te testen. De twintigjarige verdediger maakte een slechte indruk op de technische staf.
'Het lijkt er niet op dat hij het basisniveau heeft dat we nodig hebben', zegt trainer Rob Meppelink over Pangalis in BN/De Stem. De Griek was door zijn club Panathinaikos aangeboden bij RBC.
Drie andere verdedigers mogen nog wel hopen op een contract in Roosendaal. Over de Belg Nick Hayen, de Slowaak Martin Suchy en de Nigeriaan Bobsam Elejiko wordt waarschijnlijk vrijdag een beslissing genomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |