abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51403594
  Moderator donderdag 12 juli 2007 @ 20:12:40 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_51405711
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51407591
Mijn garnaaltjes krijgen ineens weer volop eitjes. Ik laat hem nu even zo lopen, maar ik wil toch binnenkort weer dario dario-visjes.
pi_51408597
tvp,

hoe krijg je trouwens van die mooie bodem bedekker zoals in de foto van de 1e post?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_51408942
CO2 toevoegen, bemesting op peil houden en bijknippen.
pi_51409371
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:41 schreef MadGuy het volgende:
CO2 toevoegen, bemesting op peil houden en bijknippen.
en VEEEEL licht, liefst blauwig.
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:28:59 #8
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_51410816
Terug vind visjes
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_51412512
Iemand nog geinteresseerd in een neon school van 8 neons en 1 kardinaal (weet niet hoe die ertussen is gekomen ) ? 3 / 4 euro ofzo voor de school.

Ook heb ik deze 2 nog gratis in de aanbieding:

kan iemand mij gelijk de naam van deze 2 visjes vertellen (let op de geel / zwarte rugvin)?
pi_51419865
Als reactie nog op @Niconico zijn plaatjes uit deel 10!

@Niconico

Wat zijn de opstart kosten geweest voor je zoutwater project? Ziet er fantastisch uit!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:56:38 #11
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_51429033
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:10 schreef broodmonkeh het volgende:
Iemand nog geinteresseerd in een neon school van 8 neons en 1 kardinaal (weet niet hoe die ertussen is gekomen ) ? 3 / 4 euro ofzo voor de school.

[afbeelding]

kan iemand mij gelijk de naam van deze 2 visjes vertellen (let op de geel / zwarte rugvin)?
Het ze lijken op kegelvlekbarbelen zonder kegel als je het mij vraagt.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:59:04 #12
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_51429116
Volgende week krijg ik mijn bak.
Nog nooit eerder een aquarium gehad, dus ik zal wel een aantal fouten maken

Maar met een hoop lezen kom je al een eind.

Geef mij maar Amsterdam
  vrijdag 13 juli 2007 @ 14:12:42 #13
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_51429630
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:59 schreef Bullebak het volgende:

Het aller- allerbelangrijkste is ervoor te zorgen dat het aquarium op een beschutte plek staat, d.w.z: niet in de zon. Het beste is om een donker plekje in de kamer te gebruiken en minstens 12 uur per dag licht d.m.v. tl-verlichting. Op deze manier krijg je geen algenplaag.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 14:19:36 #14
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_51429898
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:12 schreef freddygonzales het volgende:

[..]

Het aller- allerbelangrijkste is ervoor te zorgen dat het aquarium op een beschutte plek staat, d.w.z: niet in de zon. Het beste is om een donker plekje in de kamer te gebruiken en minstens 12 uur per dag licht d.m.v. tl-verlichting. Op deze manier krijg je geen algenplaag.
Je bedoelt dat de bak niet in direct zonlicht staat neem ik aan. Dat had ik gelezen indd. Echte beschutte plaatsen heb ik niet, maar wel plaatsen waar geen direct zonlicht in schijnt.
Geef mij maar Amsterdam
  vrijdag 13 juli 2007 @ 14:28:31 #15
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_51430223
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:19 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de bak niet in direct zonlicht staat neem ik aan. Dat had ik gelezen indd. Echte beschutte plaatsen heb ik niet, maar wel plaatsen waar geen direct zonlicht in schijnt.
Probeer als je veel zon in je huis hebt overdag de boel te verduisteren door gordijnen.
pi_51431973
Zijn hier mensen die zelf al eens een aquarium gemaakt hebben?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:23:49 #17
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_51432143
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:10 schreef broodmonkeh het volgende:

Volgens mij zijn het iets met zilver...zalm. kheb ze zelf ooit ook gehad.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_51432344
of van die glasdingessen
pi_51433254
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:29 schreef Byte_Me het volgende:
of van die glasdingessen
nee die zijn het zeker niet. Ik vind ze zelf een beetje lijken op de Minor:

maar dan in het geel. Maar ze moeten toch een naam hebben?

@kneusteun

de zilverbijlzalm is het ook niet (heb ik wel rondzwemmen trouwens :p)

[ Bericht 16% gewijzigd door broodmonkeh op 13-07-2007 16:15:01 ]
pi_51436060

Pristella maxillaris/glaszalm
  vrijdag 13 juli 2007 @ 17:22:16 #21
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_51436183
Iemand die nog een aanrader heeft qua boeken? Zoek een boek voor een absolute beginner, waarin alles duidelijk omschreven staat. Ook qua plantensamenstelling, vissamenstelling etc.

Zijn alleen nogal wat boeken, en ik heb weinig zin om ze allemaal te kopen
Geef mij maar Amsterdam
  vrijdag 13 juli 2007 @ 17:39:49 #22
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_51436713
@broodmonkeh die bedoelde ik nie. ik zal ff kijke of ik strx na me werk kan terug vinden.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_51437403
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:17 schreef Byte_Me het volgende:
[afbeelding]
Pristella maxillaris/glaszalm
dacht dat je de glasmeerval bedoelde! bedankt!
pi_51445182
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:59 schreef Bullebak het volgende:

wat voor bak krijg je?

Ik ben zelf net begonnen (2 weken geleden, ga morgen eerste vis halen) met een Trigon 190
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_51446965
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:12 schreef freddygonzales het volgende:

[..]

kreeg vandaag juist de tip om de verlichting niet al te lang aan te laten ivm algen..

bij voorkeur s' ochtends licht aan tot n uur of 1, en daarna uit. En s' avonds eventueel weer aan, want dat staat wel gezellie

planten groeien s' ochtends.. en in de natuur hangt er ook geen tl balk boven de vissen (aldus de verkoper in de dierenwinkel )

dus voor de vissen is het ook niet noodzakelijk de hele dag in een verlichte bak te zitten..

heb vandaag voor t eerst de tijidschakelaar erop gezet.. ben benieuwd..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  Moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 09:46:25 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_51455219
in principe niet voor de vissen. maar mn planten vinden het wel lekker
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51458558
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:22 schreef Bullebak het volgende:
Iemand die nog een aanrader heeft qua boeken? Zoek een boek voor een absolute beginner, waarin alles duidelijk omschreven staat. Ook qua plantensamenstelling, vissamenstelling etc.

Zijn alleen nogal wat boeken, en ik heb weinig zin om ze allemaal te kopen
Met het starten moet je eerst je aquarium helemaal inrichten enz. , is allemaal op internet te vinden. een goeie site is www.punkyfish.nl. Hierna moet je de bak minimaal 3 weken laten rijpen , dus water erin , filter aanzetten en dan zo laten staan zonder vissen en zonder planten. Dan komt er namelijk een bacteriecultuur in je bak die je bak in evenwicht houdt. Doe je dit niet heb je grote kans dat je vissen in 2 weken dood zijn. Ik heb de gok genomen omdat ik een 2e hands aquarium incl. vissen had gekocht en geen tijdelijk onderkomen had , heb er wel spul ingegooid (aqutan en nitrivec), en er is niks gebeurd maar ik zou het risico niet nemen.

http://home.hetnet.nl/~jj(...)ater%20aquarium.html

En al zoek je nog vissen ik heb een school neon tetra's te koop van 9 stuks.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:05:55 #28
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_51462863
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:15 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

kreeg vandaag juist de tip om de verlichting niet al te lang aan te laten ivm algen..

bij voorkeur s' ochtends licht aan tot n uur of 1, en daarna uit. En s' avonds eventueel weer aan, want dat staat wel gezellie
Rare beredenering dat heb ik nog nooit gehoord zowel niet van een verkoper als van een ervaren aquariaan.
quote:
planten groeien s' ochtends.. en in de natuur hangt er ook geen tl balk boven de vissen (aldus de verkoper in de dierenwinkel )

dus voor de vissen is het ook niet noodzakelijk de hele dag in een verlichte bak te zitten..

heb vandaag voor t eerst de tijidschakelaar erop gezet.. ben benieuwd..
Lees het maar na in de literatuur en vraag het maar eens aan een aquariaan. Minstens 12 uur per dag on-onderbroken.
pi_51463124
Dan heb ik binnen no time matglas (door de algen..)

aan de kant waar het raam is zitten ook als eerste de algen..

S' avonds de lichten weer aan is niet in het belang van de planten of vissen, maar gewoon puur omdat het er mooier uit ziet.

De verkoper in de dierenwinkel heeft zelf een aquarium van 2 meter, en hij doet het al jaren op deze manier, en hij heeft nauwelijks last van algen..

Ik ga dit gewoon uitproberen, als het niet werkt laat ik het licht gewoon weer wat langer aan..
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:18:23 #30
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_51463192
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:15 schreef lucky_birdie het volgende:
Dan heb ik binnen no time matglas (door de algen..)

aan de kant waar het raam is zitten ook als eerste de algen..

S' avonds de lichten weer aan is niet in het belang van de planten of vissen, maar gewoon puur omdat het er mooier uit ziet.

De verkoper in de dierenwinkel heeft zelf een aquarium van 2 meter, en hij doet het al jaren op deze manier, en hij heeft nauwelijks last van algen..

Ik ga dit gewoon uitproberen, als het niet werkt laat ik het licht gewoon weer wat langer aan..
Als je veel algen hebt komt je bak dan niet (in) direct in aanraking met zonlicht? Daarom moet een aquarium ook op het donkerste plekje van de kamer staan, liefst waar de zon helemaal geen vat krijgt erop.
pi_51465023
ja, de bak komt in aanraking met direct zonlicht.. maar dat geldt voor mijn hele kamer.. (veel ramen.. )
pi_51498997
Ik heb de verlichting 10 uur per dag aan. Van 11:00 tot 21:00. Licht zat, in de natuur is er ook niet constant licht en wordt het door van alles en nog wat gebroken en dringt het moeilijker door het water heen dan een lamp boven je bak.

Om de dag op te delen in 2 periodes is geen goed idee, ook al wordt dat heel soms geadviseerd tegen alg-aanslag.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:43:13 #33
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_51500612
Het advies was, het licht korter aan doen.

Planten groeien schijnbaar vooral s' ochtends, en vissen vinden hun weg ook wel zonder tl verlichting.

Dus s' ochtends het licht een paar uur aan, en klaar. Het `probleem` is alleen dat de meeste mensen overdag werken, en dan zou je s' avonds geen plezier hebben van een verlicht aquairum..
vandaar.. s' avonds eventueel het licht, puur ter decoratie. aan..

maar goed.. ik ben geen aquarium freak.. ik weet ongeveer wat ik doe, en dat gaat al 3 jaar ged *klopt af*

dus ik heb geen verstand van allerlei diepgaande redenen achter dit soort dingen.. als ik algen heb heb ik alge, krabbertje en weg- . heb ik ze niet dan heb ik ze niet
pi_51578618
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:19 schreef Bass-Miss het volgende:
Zijn hier mensen die zelf al eens een aquarium gemaakt hebben?
Uehm Ja. ik.. 20 Jaar geleden met een klasgenootje van de middelbare school.
Was mijn eerste bakje : 70x30x30", draait nog steeds (na een aantal jaren ongebruikt in de hoek te hebben gestaan)

[ Bericht 7% gewijzigd door drdolittle op 18-07-2007 16:33:08 ]
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
pi_51687750
Jeej, weer een nieuw deel
Ik heb sinds een halfjaar een aquarium en op dit moment heb ik drie guppy's, een paartje platy's, drie dwergharnasmeervallen en een paartje antennebaarsjes. En afgelopen donderdag heb ik weer wat extra plantjes in mijn aquarium gezet.

En vanmiddag ga ik naar de Rifwachter, want die heeft sinds deze week haaitjes
Pesez le matin que vous n'irez peut-ętre pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-ętre pas jusqu'au matin.
  Moderator zaterdag 21 juli 2007 @ 12:32:28 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_51689631
@gathering storm,
wat staat je planten er mooi bij, echt super!
pi_51693143
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:32 schreef Guppyfriend het volgende:
@gathering storm,
wat staat je planten er mooi bij, echt super!
Dank je wel! Ik ben er ook erg blij mee

Heb zojuist vier Caridina Japonica-garnaaltjes gekocht en ga die nu vrijlaten
pi_51693922
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:08 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

Dank je wel! Ik ben er ook erg blij mee

Heb zojuist vier Caridina Japonica-garnaaltjes gekocht en ga die nu vrijlaten
garnaaltjes zijn leuk, maar mijn ervaring is dat je ze maar zelden ziet als je er 4 hebt. ik had er eens stuk of 100 in een 200L aquarium, en zelfs daar moest je er nog naar zoeken. maar wie weet heb jij dat probleem niet. trouwens, met antennebaasjes in je bak zou ik geen jonkies van je garnalen verwachten, al weet ik sowieso niet of japonicas een beetje makkelijk te kweken zijn. ik had redtails in mn bak, die kweekten erg goed na. helaas zijn ze na een uitgevallen pomp allemaal gestorven
pi_51711825
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:43 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

garnaaltjes zijn leuk, maar mijn ervaring is dat je ze maar zelden ziet als je er 4 hebt. ik had er eens stuk of 100 in een 200L aquarium, en zelfs daar moest je er nog naar zoeken. maar wie weet heb jij dat probleem niet. trouwens, met antennebaasjes in je bak zou ik geen jonkies van je garnalen verwachten, al weet ik sowieso niet of japonicas een beetje makkelijk te kweken zijn. ik had redtails in mn bak, die kweekten erg goed na. helaas zijn ze na een uitgevallen pomp allemaal gestorven
Tot nu toe valt het me mee; ik heb een stuk kienhout in de bak en daar zijn ze niet vanaf te slaan Ik heb er vier in een vak van 60 liter. En die antennebaarsjes scheuren inderdaad overal achteraan, afgelopen donderdag nog bij een babyvisje dat met wat nieuwe plantjes als verstekeling mee was gekomen
  zondag 22 juli 2007 @ 10:53:06 #40
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_51712576
Japonica's zijn niet zo makkelijk te kweken. De larven gedijen het beste in brak water...

Ik heb zelf vuurgarnaaltjes oftewel cherry garnaaltjes. Deze kweken echt als gekken, vooral als je bij het water verversen wat kouder water erbij gooit, dan worden ze actief en lopen de vrouwtjes binnen de kortste keren met een boel eitjes rond.

Kienhout zijn ze inderdaad gek op. Constant poetsen enzo. Leuk!
pi_51718651
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:00 schreef drdolittle het volgende:

[..]

Uehm Ja. ik.. 20 Jaar geleden met een klasgenootje van de middelbare school.
Was mijn eerste bakje : 70x30x30", draait nog steeds (na een aantal jaren ongebruikt in de hoek te hebben gestaan)
Wij zitten hier een beetje met het plan in ons hoofd om iets te metsen met kogelvrije ramen in.
pi_51721965
quote:
Op zondag 22 juli 2007 15:00 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Wij zitten hier een beetje met het plan in ons hoofd om iets te metsen met kogelvrije ramen in.
ik heb weleens een bak gerepareerd, nieuwe bodemplaat erin gelijmd. maar op internet kun je bergen handleidingen vinden over het maken van een aquarium. de glasdikte is erg belangrijk in verhouding met de maten van je bak. verder moet je bij grotere bakken dwarsverstevigingen lijmen, etc. het is ook handig om een maat te kiezen die overeenkomt met de breedte van een TL buis, en als je het goed aan wil pakken kijk dan meteen eens naar die T5 buizen.
pi_51722902
quote:
Op zondag 22 juli 2007 16:48 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik heb weleens een bak gerepareerd, nieuwe bodemplaat erin gelijmd. maar op internet kun je bergen handleidingen vinden over het maken van een aquarium. de glasdikte is erg belangrijk in verhouding met de maten van je bak. verder moet je bij grotere bakken dwarsverstevigingen lijmen, etc. het is ook handig om een maat te kiezen die overeenkomt met de breedte van een TL buis, en als je het goed aan wil pakken kijk dan meteen eens naar die T5 buizen.
We dachten eigenlijk meer aan een soort muur met ramen in, waarachter je de vissen dan kan zien zwemmen.
En vanbinnen bekleden met polyester, zodat het water niet bij de buren binnenloopt.
pi_52168567
Aquariumhouder meldt zich!

Mijn bewoners:
3x Barbus pentazona [Vijfstreepbarbeel]
2x Rasbora heteromorpha [Kegelvlekbarbeel]
2x Peckoltia vittata [Meervalfamilie, geen nederlandse benaming]
1x Corydoras aeneus [Bronzen pantsermeerval]
2x Xiphoporus helleri [Zwaarddrager]
1x Paracheirodon axelrodi [Kardinaal Tetra]
2x Caridina japonica [Japanse garnaal]
3x Gasteropelecus sternicla [Zilver bijlzalm]
2x Colisa lalia [Dwerggoerami]
5x Hyphessobrycon amandae [Vuurzalm]
3x Kryptopterus minor [Glasmeerval]

Mijn bak: Cayman Professional 60

Ik weet mijn bak is overbevolkt. Er zit veel oud-grut in waarvan ik eigenlijk al verwacht had dat het uitgedund zou zijn ten tijde van schrijven

Wat links:
Aquarium Info
Foto gallerij

ohja, het gastenboek zit verlegen om berichtjes
pi_52170414
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:12 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

We dachten eigenlijk meer aan een soort muur met ramen in, waarachter je de vissen dan kan zien zwemmen.
En vanbinnen bekleden met polyester, zodat het water niet bij de buren binnenloopt.
hoe dik is die muur dan wel niet? en hoe ga je bij het aquarium komen?
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:56:28 #46
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_52335863
Ik vroeg me af of en hoeveel Barbus tetrazona ("Sumatranen") ik zou kunnen houden in een Aqua 40 bakje?

( 33 x 30 x 37cm)

Vroeger mocht ik ze nooit omdat ze agressief zouden zijn naar de maanvissen van mijn ouders (toen in een groter aquarium, ja)

Misschien nu dan, of is dit bakje te klein?
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_52336233
veeeel te klein , sumatranen moeten in een school gehouden worden , dus minimaal 80cm. In een aqua 40 bakje zou ik gaan voor een harem bengaalse vuurtjes en / of garnalen en / of guppen.

http://www.punkyfish.nl/pages/artikel/41
pi_52338426
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:44 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

hoe dik is die muur dan wel niet? en hoe ga je bij het aquarium komen?
Langs de bovenkant, en de muur maak je zo dik als je wil, he.
pi_52343593
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:09 schreef broodmonkeh het volgende:
veeeel te klein , sumatranen moeten in een school gehouden worden , dus minimaal 80cm. In een aqua 40 bakje zou ik gaan voor een harem bengaalse vuurtjes en / of garnalen en / of guppen.

http://www.punkyfish.nl/pages/artikel/41
Mijn artikel! Die ik nodig eens moet herschrijven.

Anyways, leuke visjes!
pi_52381039
ik wil dolgraag een middengrote bak met een enorme school kleine tropische visjes en veel mooi groen erin

derhalve ff snelle tvp voor nu
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:10:33 #51
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_52382165
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_52386372
quote:
ik zou hem zo graag willen hebben , alleen hij past niet
pi_52386438
*aanmeld*

Sinds 2 weken een aquarium (Rekord 120) met een leeuwenkop en 2 maanvissen
Zondag een kleine haai (10cm) gehad van mij broertje (die zelf een Jewel Vision 450 heeft)..maar die lag er vaochtend dood bij
pi_52402541
Ik probeer het toch maar even:

HELP!!!!!!!!!! Mijn aquarium is vanmiddag gaan lekken, en toen ik beneden kwam stond mijn halve woonkamer blank. Mijn 6 visjes (maanvis, 4 kardinaaltetra's, 1 klein visje waarvan ik de naam niet weet) zitten nu in een emmer, naar ik vrees een langzame dood te sterven. Is er hier iemand in omg. Zeewolde die deze vissen van hun dood kan redden??? Je kunt een pb sturen of mailen op het adres in mijn profiel....

I had a signature once. It was awful.
  Moderator donderdag 16 augustus 2007 @ 09:48:34 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_52414971
ik woon niet bij zeewolde... maar heb je niet een bad waar ze in kunnen zo lang? of een tobbe of zo? ben je niet van plan een nieuwe bak op te starten?
pi_52415153
Nee, ik was van plan om het aquarium weg te doen zodra de visjes dood waren, maar daar zat geen haast bij natuurlijk.
Ze zitten nu in een emmer en ik heb me net aangemeld op een aquariumforum waar ik gelukkig al tips en adviezen heb gekregen.
Ik heb alleen maar die emmer met aquariumwater kunnen redden, de rest lag al op de vloer, als ik ze groter wil huisvesten nu heb ik dus het probleem dat ik nauwelijks nog origineel water heb

Zo zitten ze er nu bij:

I had a signature once. It was awful.
pi_52420285
als het echt niet anders kan , moet je ze gewoon in ongerijpt water doen hoor. In die emmer hebben ze het ook niet al te fijn :p Al doe je er ook ngo ff nitrivec doorheen is er niks aan de hand. Ik ben ook begonnen met ongerijpt water omdat ik verder geen huisvesting had, en het is goed gegaan.
pi_52439174
Na de dood van me haai lag vanochtend me leeuwenkop ook met ze dikke buikie naar boven
Water stinkt onzettend, de 2 resterende maanvissen zitten telkens aan de oppervlakte te happen en water blijft ontzettend troebel. Denk een falende pomp...iemand tips?
  Moderator vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:38:29 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_52443267
in ieder geval regelmatig water verversen. en dan, als je pomp echt faalt, ook de pomp vervangen.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:59:25 #60
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_52443684
Ik ga dit weekend mijn Jewel Rio 400 verhuizen naar mijn nieuwe huis.

Nou zat ik te denken om de vissen in een plastic regenton te vervoeren en daar een paar dagen in te laten zitten met een pompje zodat het grote aquarium op het nieuwe adres ingericht kan worden en even kan indraaien met de grote pomp.

Heeft iemand nog tips om de verhuizing zo smooth mogelijk te laten verlopen voor de vissen?
Er zitten trouwens Cichliden in.
  Moderator vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:06:05 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_52443814
wat ik deed:

1. neem zoveel mogelijk water mee om door te starten.
2. bij voorkeur ook je bodem.
3. vervoer je vissen zoveel mogelijk in het donker en laat ze met rust.
4. start de bak eventueel op met een nieuwe bacterie kolonie.
5. probeer de vissen toch redelijk snel terug te zetten, wanneer je het water vertrouwt.
6. ververs de eerste dagen regelmatig water en test het. zo ben je nare veranderingen voor.

succes !
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:15:04 #62
21984 Kresj
pi_52443988
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:06 schreef Guppyfriend het volgende:
wat ik deed:

1. neem zoveel mogelijk water mee om door te starten.
2. bij voorkeur ook je bodem.
3. vervoer je vissen zoveel mogelijk in het donker en laat ze met rust.
4. start de bak eventueel op met een nieuwe bacterie kolonie.
5. probeer de vissen toch redelijk snel terug te zetten, wanneer je het water vertrouwt.
6. ververs de eerste dagen regelmatig water en test het. zo ben je nare veranderingen voor.

succes !
- Ik wil ook zoveel mogelijk water meenemen. De regenton wordt ook helemaal gevuld met water uit de bak.
- De pomp maak ik expres niet schoon om de bacterien zoveel mogelijk mee te verhuizen.
- De vissen wil ik in de ton vervoeren (donker) en vervolgens 1 a 2 dagen met rust laten terwijl ik hun bak weer inricht en laat draaien en op temperatuur laat komen aangezien er toch wel een aanzienlijk deel nieuw water in zal moeten.
- Zodra het water het toelaat zet ik de vissen terug.
pi_52444505
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Guppyfriend het volgende:
in ieder geval regelmatig water verversen. en dan, als je pomp echt faalt, ook de pomp vervangen.
Nou, de 2 maanvissen lagen vanochtend ook dood
Water had ik deze week al 2x keer verversd, zonder resultaat, bleef en vies uitzien en stinken
Aangezien er niks meer in zit gooi ik al het water eruit, boel schoonmaken, en opnieuw beginnen...
  Moderator vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:59:34 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_52444864
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:15 schreef Kresj het volgende:

[..]

- Ik wil ook zoveel mogelijk water meenemen. De regenton wordt ook helemaal gevuld met water uit de bak.
- De pomp maak ik expres niet schoon om de bacterien zoveel mogelijk mee te verhuizen.
- De vissen wil ik in de ton vervoeren (donker) en vervolgens 1 a 2 dagen met rust laten terwijl ik hun bak weer inricht en laat draaien en op temperatuur laat komen aangezien er toch wel een aanzienlijk deel nieuw water in zal moeten.
- Zodra het water het toelaat zet ik de vissen terug.
goed plan! succes!
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:42 schreef -f het volgende:

[..]

Nou, de 2 maanvissen lagen vanochtend ook dood
Water had ik deze week al 2x keer verversd, zonder resultaat, bleef en vies uitzien en stinken
Aangezien er niks meer in zit gooi ik al het water eruit, boel schoonmaken, en opnieuw beginnen...
goed idee..
maak het niet schoon met schoonmaakmiddelen, maar spoel alles goed uit met water. ook je bodem en filter. laat de bak daarna eerst twee weken rustig rijpen voor je er weer vissen in doet. en controleer ook goed of je pomp wel werkt of niet. succes!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:22:21 #65
21984 Kresj
pi_52552618
De verhuizing is gelukt! Alle vissen hebben het overleefd.

Maar ik was vergeten hoe zwaar zo'n aquarium ook weer was... Pfff...
  Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:50:42 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_52560384
valt tegen he :S
pi_52813736
week geleden een aqua 40 gekocht

over een week of 2 ga ik hierin vuurgarnalen in doen. En in de toekomst misschien nog een kweekpoging doen van mijn corydoras aeneus.

Overzichtje:

Er komt nog hout of een steen in o.i.d , nog ff kijken wat het mooiste is, en daarop gaat dan weer javamos groeien.

Bewoners zullen worden:

1 Appelslak (zit er nu al in)
10 Vuurgarnalen
en een nog nader te bepalen soort
pi_52817073
Aqua 40

Vuurgarnalen

Appelslakken
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:21:53 #69
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_52856673
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:29 schreef MadGuy het volgende:
Aqua 40

Vuurgarnalen

Appelslakken
Zijn dat die kleine bakjes die je ook in het zilver hebt?? Met zo'n bolle voorkant?

Trouwens iemand ervaring met carinotetraodon travancoricus?? ofwel dwergkogelvissen?
http://www.dwarfpuffers.com/setup6.htm

[ Bericht 13% gewijzigd door Cutebutpsycho op 31-08-2007 23:35:05 ]
pi_52857180
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:21 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Zijn dat die kleine bakjes die je ook in het zilver hebt?? Met zo'n bolle voorkant?

Wat kan daar nog meer in???
niet veel! als je daar vissen in wil hebben moet je echt goed zoeken. ze bestaan wel hoor:
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Boraras_brigittae.html
http://aquavisie.retry.or(...)randria_formosa.html
http://aquavisie.retry.or(...)acidium_aphanes.html
pi_52876629
heeft iemand een goede tip hoe ik het beste plantenbodem kan toevoegen. Aangezien ik een hele dunne bovenlaag op de plantengrond heb liggen verdwijnt er telkens een miniem laagje zand mee tijdens het schoonmaken van de grond. Hierdoor krijgen de planten niet genoeg voeding en telkens als ik nieuwe planten koop is er geen grond om de planten in te laten wortelen waardoor de planten binnen 1,5 week dood zijn en alle bladeren eraf zijn.

Uiteraard gooi ik er wel plantenvoeding in middels zon flesje maar ik wil graag nieuwe planten poten maar heb geen grond meer
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  Moderator zaterdag 1 september 2007 @ 22:08:42 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_52877373
mijn eerste ingeving (nu weet ik natuurlijk niet precies om wat voor situatie het gaat) is om alle vissen uit te vangen en gewoon een nieuwe, dikke laag eroverheen te leggen. zo kan je er weer tijden tegen
pi_52898314
Weet iemand waar je tl-buizen voor aquaria kan kopen? Bijvoorbeeld de Flora Sun?
Ik heb het niet over standaardlampen van Philips (bijv 840 enz) die bestaan namelijk niet in de lengte waarin ik hem zoek...
  Moderator zondag 2 september 2007 @ 20:36:29 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_52899236
de dierenwinkel, intratuin, hornbach, aquarium speciaalzaken? ik denk dat je daar even moet kijken
pi_52899386
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
de dierenwinkel, intratuin, hornbach, aquarium speciaalzaken? ik denk dat je daar even moet kijken
Zover kwam ik zelf ook maar ze hebben het niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')