ik zou hem zo graag willen hebben , alleen hij past nietquote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:10 schreef Prowl het volgende:
FF spammen:
[TK] Aquarium Juwel Rio 125 compleet
- Ik wil ook zoveel mogelijk water meenemen. De regenton wordt ook helemaal gevuld met water uit de bak.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:06 schreef Guppyfriend het volgende:
wat ik deed:
1. neem zoveel mogelijk water mee om door te starten.
2. bij voorkeur ook je bodem.
3. vervoer je vissen zoveel mogelijk in het donker en laat ze met rust.
4. start de bak eventueel op met een nieuwe bacterie kolonie.
5. probeer de vissen toch redelijk snel terug te zetten, wanneer je het water vertrouwt.
6. ververs de eerste dagen regelmatig water en test het. zo ben je nare veranderingen voor.
succes !
Nou, de 2 maanvissen lagen vanochtend ook doodquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Guppyfriend het volgende:
in ieder geval regelmatig water verversen. en dan, als je pomp echt faalt, ook de pomp vervangen.
goed plan! succes!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:15 schreef Kresj het volgende:
[..]
- Ik wil ook zoveel mogelijk water meenemen. De regenton wordt ook helemaal gevuld met water uit de bak.
- De pomp maak ik expres niet schoon om de bacterien zoveel mogelijk mee te verhuizen.
- De vissen wil ik in de ton vervoeren (donker) en vervolgens 1 a 2 dagen met rust laten terwijl ik hun bak weer inricht en laat draaien en op temperatuur laat komen aangezien er toch wel een aanzienlijk deel nieuw water in zal moeten.
- Zodra het water het toelaat zet ik de vissen terug.
goed idee..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:42 schreef -f het volgende:
[..]
Nou, de 2 maanvissen lagen vanochtend ook dood
Water had ik deze week al 2x keer verversd, zonder resultaat, bleef en vies uitzien en stinken
Aangezien er niks meer in zit gooi ik al het water eruit, boel schoonmaken, en opnieuw beginnen...
Zijn dat die kleine bakjes die je ook in het zilver hebt?? Met zo'n bolle voorkant?quote:
niet veel! als je daar vissen in wil hebben moet je echt goed zoeken. ze bestaan wel hoor:quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:21 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Zijn dat die kleine bakjes die je ook in het zilver hebt?? Met zo'n bolle voorkant?
Wat kan daar nog meer in???![]()
Zover kwam ik zelf ook maar ze hebben het niet...quote:Op zondag 2 september 2007 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
de dierenwinkel, intratuin, hornbach, aquarium speciaalzaken? ik denk dat je daar even moet kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |