ziggyziggyziggy | dinsdag 3 juli 2007 @ 20:45 |
![]() Website Christijan Albers Wie is Christijan Albers Christijan Albers is geboren in Nederland op 16 april 1979. Hij is op jonge leeftijd begonnen met autoracen in de vorm van karten. In 1997 werd hij Nederlands kart kampioen (ICA 100cc). In datzelfde jaar won hij ook nog diverse andere prijzen waaronder kampioen in de Renault Megane Marlboro Masters en hij werd ook kampioen in de Formule Ford 1800 in Nederland en België. Christijan heeft in 1999 de Duitse Formule 3 gewonnen. Hij is in 2000 begonnen met de DTM. In 2004 werd hij derde in de DTM en haalde hij zes podiumplaatsen. In 2005 maakte Christijan zijn debut in de Formule 1 bij Minardi. In 2006 rijdt Christijan bij Midland F1 racing. Carriere: 1997: Champion - Dutch National Kart (ICA 100cc) Champion - Formula Ford 1800 (Holland) Champion - Formula Ford 1800 (Belgium) Champion - Renault Megane Marlboro Masters 1998: Entry German F3 (5th place, 2 wins, 5 podiums) 1999: Champion - German F3 (6 wins, 10 poles) 2000: International F3000 (European Arrows) 2001: DTM Mercedes in Team Persson (best result 3rd in training, 2nd in race) FIA Formula One Test and Reserve driver-European Minardi F1 2002: DTM Mercedes in Team Rosberg (5 points) Test driver KL Minardi F1 Team 2003: DTM Mercedes in Team HWA. 1st win Adria, 2nd win, NürburgrinG, 3rd win Norisring, 4th win Zandvoort, Vizemeister DTM championship 2003 with most victories 2004: DTM Mercedes in HWA works team 1st win, 6 podiums, 3rd in dtm championship 2005: Christijan Albers First Driver Minardi F1 Team 2006: CHRISTIJAN ALBERS FIRST DRIVER MIDLAND TOYOTA F1 TEAM Team: Midland Nationality: Dutch DOB: 16/04/1979 Place: Eindhoven Grand Prix entered: 33 World Championships: 0 Highest race finish: 5 (x1) Highest grid position: 13 (x1) Podiums: 0 Points: 4 ![]() Al het nieuws omtrent Christijan Albers Vorig topic: [F1] Centraal: Christijan Albers, een blijvertje! | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 3 juli 2007 @ 20:48 |
Vorig topic was vol, bij deze een nieuwe. Ik erger me een beetje aan de louter negatieve kritiek die op dit moment ook in Nederland heerst. Het is niet de eerste keer dat een coureur tijdens het tanken wegrijdt, het pleit voor hem dat hij ruiterlijk toegeeft dat het zijn fout was. Reacties als die van Lauda zijn zwaar overtrokken, ik kan me wel meer mensen bedenken die dan hun superlicentie mogen inleveren. Het feit dat Albers continu in de achterste regionen van het veld rijdt, vind ik niet verwonderlijk. | |
pfaf | dinsdag 3 juli 2007 @ 20:58 |
Wat me wel tegenvalt is dat hij gewoon verbleekt bij Sutil. | |
Armageddon | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:04 |
Ga toch heen met die gozer. Inleveren dat rijbewijs. Als ik bij de Shell wegrijd met de gehele tankinstallatie mag ik ook bij het CBR mijn rijbewijs inleveren. | |
staticdata | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:04 |
het heeft gewoon met de rijstijl te maken. zoals eerder is gezegd heeft albers meer een agressievere rijstijl. dit heeft Kubica ook. Vorig jaar reed Kubica bijvoorbeeld Heidfeld constant zoek omdat hij beter met die banden overweg kon. nu zie je Kubica ook nog wel ploeteren en rijd heidfeld meer op de voorgrond. Toch zou albers wel sneller moeten zijn dan Sutil... | |
SimtekF1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:14 |
quote:Mensen zoals jij zijn echt slaapverwekkend weet je dat. Probeer je nou grappig te zijn of wat? Je bent het iig niet namelijk. | |
Armageddon | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:15 |
quote:Doe niet zo opgefokt man. ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:15 |
Als Spyker straks dat nieuwe tanksysteem in orde heeft dan lukt het vast ![]() Spyker F1 test nieuw tanksysteem: ![]() | |
Broekpaling | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:16 |
quote:Er zit toch echt een verschil tussen bij de Shell tanken in een normale auto dan tanken in de pitstraat in een F1. Jalours? ![]() | |
Proud2beDiepfries | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:17 |
Even schaamteloos de post van Googolplexian gekopiëerdquote:Nu weet ik niet van welke datum (voor/na Magny-Cours?) dit interview is, maar iig verstandige woorden van Mol na al dat gedoe de laatste dagen. Uitlatingen van (vooral) Kolles en Gascoyne waren nu niet bepaald verstandig/tactisch/slim te noemen, om over de reacties van 'de fans' maar te zwijgen.. Mol geeft terecht aan dat de prestaties op de baan in absolute zin ietwat tegenvallen, maar weet ook waardoor dit veroorzaakt wordt. Hopelijk zal de B-spec hier verandering in aan kunnen brengen, blijkt Sutil dan nog steeds sneller, dan is het pech (exit) voor Albers, maar wie weet is het de ommekeer ![]() | |
SimtekF1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:17 |
quote:Ja sorry maar ik word een beetje moe van dit soort reacties. Misschien moet ik maar niks meer lezen als het over Albers gaat. Heel Nederland loopt Albers ineens af te branden, ja hij doet het kut, hij valt dit jaar zwaar tegen maar hij verdient dit nou ook weer niet. | |
Bernard0s | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:17 |
Ik heb respect voor Albers. Mensen vergeten (helaas bijna ALTIJD) dat Albers altijd sneller is geweest dan zijn teamgenoten in de Formule 1. Albers heeft gewoon problemen met zijn auto, daar kan hij vrij weinig aan doen. Het zal tijd kosten om tot op een goed niveau te komen. Misschien dat het in de nieuwe F1bolide wel goed gaat komen voor Albers. Gelukkig wordt Albers steeds sneller, dat zien veel mensen ook niet. Tidjens de VT's is Albers steeds vaker sneller. De fout van zondag was natuurlijk niet best. Mensen weten helaas niet dat dit soort ongelukken zo vaak gebeuren in de racerij in bv. Amerika. Ik steun CA, en ja, hij is Neerlands trots op F1 gebied (samen met Henki Waldschmidt). | |
Armageddon | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:19 |
quote:Dat hele F1 boeit me geen hol. Ik moet hier eigenlijk ook helemaal niet reageren. Kan je mij uitleggen wat de lol van deze sport is? Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan. ![]() | |
Bernard0s | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:21 |
quote:Reageer inderdaad maar niet nee. | |
staticdata | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:23 |
quote:wat is de lol van voetbal,tennis,basketbal,hockey,bowlen,cricket,rugby,volleybal,snooker,darten etc etc etc.... | |
SimtekF1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:23 |
quote:Ik raad je toch aan eens wat races te volgen want dat er maar 1 coureur is die constant wint is allang niet meer zo. ![]() Ook al is F1 misschien niet altijd even leuk meer, het blijft toch altijd wel interessant. Persoonlijk vind ik het ook leuker als er meer competitie is, daarom kijk ik steeds liever naar A1 en Champcar maar dat terzijde. | |
TheFreshPrince | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:26 |
quote:Jij ziet Formule 1 als een individualistische sport. Maar Formule 1 is een teamsport; de rijders maken onderdeel uit van dat team en zij proberen de inspanningen van het team op het asfalt te houden. Kan ik feiten noemen waarmee ik bewijs dat het een teamsport is? - er zijn mensen in het team die uit kunnen rekenen hoeveel rondjes bij welke setting iemand nog op z'n tank kan rijden en hoeveel tiende dat scheelt per rondje -> dat kan je de winst opleveren / kosten - er zijn mensen in het team die weten bij welke bandenspanning en bij welke temperatuur een bepaalde band het beste presteert bij een fatsoenlijke slijtage -> dat kan je de winst opleveren / kosten - er is de pitcrew die geheel geregiseerd en tot in de perfectie geoefend een pitstop kan maken -> dat kan je de winst opleveren / kosten - etc... - en dan nog al het onderzoek en testen dat er aan iedere race vooraf gaat... Dat komt niet alleen uit de rijders... En ook Christian Albers traint en geeft feedback aan zijn team... Maar zo'n stunt als afgelopen zondag... Tsja... Dan gaat bij mij ook even het licht uit ![]() | |
Armageddon | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:30 |
quote:Ik heb het een tijdje geprobeerd hoor maar ik kan er maar niet warm of koud van worden. ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:36 |
Ieder zijn ding he. Wielrennen schijnt ook erg spannend te zijn, maar kan mij niet boeien. Ik denk alleen niet dat dit topic de juiste plek is om daar een principediscussie over te gaan voeren. ![]() | |
vingerplant | dinsdag 3 juli 2007 @ 22:32 |
quote:Ik denk ook dat de uitspraken van Gascoyne en Kolles mede gedaan zijn om de fouten van het team en hun groeibriljant (want dat is hij wel, wees eerlijk) Sutil een beetje naar de achtergrond te verdringen. Sutil die te vroeg in de pits kwam, het team dat verzuimde hem weer weg te sturen... Persoonlijk denk ik dat Sutil een bovengemiddelde F1-rijder gaat worden (als hij de kansen krijgt) en Albers niet meer of minder is dan het gemiddelde in dit F1-veld. De kritiek is dan ook wel terecht maar zeker overtrokken. Nederlanders zeuren nu eenmaal graag, Albers-liefhebbers moeten dat maar in hun achterhoofd houden en die lachverhalen langs zich heen laten gaan. | |
Sally | dinsdag 3 juli 2007 @ 22:59 |
quote:Verrek, ik ben op dezelfde dag jarig... *Is dit iets positiefs???* Ziggy(3x), leuk dat je een topic hebt geopend voor Chris. | |
TJDoornbos | woensdag 4 juli 2007 @ 07:29 |
quote:Ik zeg niks voor ik weer mensen boos maak ![]() CA kan beter maar dit is gewoon te f*cking grappig. Hij verweet RD eind 2005 in 1 of ander intervieuw de wagen niet beter te maken maar inmiddels rijd RD CCWS in een wagen die voorin rijd terwijl Clarke er of steeds uit ligt of er steeds achteraan loopt en heeft Meneer alle moeite met zn teammaat en met allerhande zaken terwijl hij vorig jaar ook al bij dat team reed. Maargoed verder hou ik mn mond ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door TJDoornbos op 04-07-2007 10:47:06 ] | |
sanger | woensdag 4 juli 2007 @ 08:48 |
quote:Bron? | |
sanger | woensdag 4 juli 2007 @ 08:52 |
quote:Volgens mij was Heidfeld ook vorig seizoen de betere bij BMW, zeker als je naar het resultaat gaat kijken. | |
Dr.Daggla | woensdag 4 juli 2007 @ 08:53 |
quote:Dit doet gewoon pijn ![]() | |
staticdata | woensdag 4 juli 2007 @ 08:54 |
quote:Kubica is pas aan het eind ingestapt he, daarvoor zat villeneuve nog ![]() | |
sanger | woensdag 4 juli 2007 @ 08:56 |
quote:Ik heb het ook over alleen de laatste negen races ![]() | |
sasquatsch | woensdag 4 juli 2007 @ 09:49 |
quote:Die klassen bestaan niet. Zelfs al zijn de auto's gelijk, komt het aan op afstelling en dergelijke en zijn er altijd teams die het beter doen dan anderen en dus vaak winnen. Kijk maar naar de A1 (Duitsland dit jaar en vorig jaar Frankrijk) en ChampCar (teams Newman-Haas en Forsythe met als coureurs respectievelijk Bourdais en Tracy). Elke keer is het voor de teams de uitdaging om beter te zijn dan de andere teams. De ene keer lukt dat en de andere keer niet. En juist in de F1 is deze uitdaging des te groter omdat de teams (in de meeste gevallen) de auto zelf maken. Soms lukt het, vaak niet (en dit geldt ook voor Ferrari, die tussen 1980 en 2000 ook n iet veel gewonnen hebben). Naast de gevechten op de baan ben ik elk jaar weer benieuwd wie de beste wagen heeft. Dit geeft toch wel een extra dimensie aan de sport. | |
TheFreshPrince | woensdag 4 juli 2007 @ 12:00 |
quote:Taalneuker. | |
Knipoogje | woensdag 4 juli 2007 @ 15:53 |
quote:Omdat daar iedereen speelt met hetzelfde materiaal ![]() Een F1 kan maar gewonnen worden door een handjevol coureurs: degenen die de beste auto hebben. Dat hoeft niet per se ook de beste coureur te zijn. Schumi eindigt ook 15e in een Minardi. Leuke van de F1 is daarom dan ook alle soaps eromheen. Wie mag in de auto's rijden die er toe doen? Wie kan opzouten? enzo. ![]() De race zelf vind ik meestal bloedsaai. In vrijwel elke sport kan een matig team/speler nog wel eens winnen van een topper. Onmogelijk in de F1. | |
TJDoornbos | woensdag 4 juli 2007 @ 16:00 |
quote:Minardi?? rijdt die niet CCWS?? | |
MrBadGuy | woensdag 4 juli 2007 @ 16:02 |
Albers valt dit seizoen gewoon zwaar tegen. Tuurlijk kan dat met de tankinstalatie iedereen overkomen, hij krijgt ook niet kritiek omdat dit het enige 'foutje' is wat hij heeft gemaakt, maar hij rijdt het hele seizoen al belabberd. Dat hij nu eindelijk eens toegeeft dat hij fout zat spreekt voor zich, hoe wou hij in dit geval ontkennen dat hij fout zat? Albers is vast een goede coureur, maar niet goed genoeg voor de F1. Dan zijn er nog mensen die zeggen dat we blij moeten zijn dat er tenminste een Nederlander meerijdt, maar voor mij hoeft het niet op zo'n manier. Hij zal altijd achteraan blijven rijden, als hij echt heel goed was dan maakte hij nog wel kans op een plaats bij een topteam, maar dat gaat voor Albers nooit gebeuren. Jammer maar helaas, hopelijk komt er eens een goede Nederlandse F1-coureur ![]() | |
vingerplant | woensdag 4 juli 2007 @ 16:17 |
quote:Die is er al en rijdt momenteel in Amerika ![]() Albers is trouwens wel goed genoeg voor F1, maar niet voor een topteam. | |
sanger | woensdag 4 juli 2007 @ 16:20 |
quote:En is geen F1 coureur. | |
SimtekF1 | woensdag 4 juli 2007 @ 16:32 |
quote:F1 test en reservecoureur. ![]() | |
Slein83 | woensdag 4 juli 2007 @ 16:46 |
quote:Spijtig genoeg voor Albers heeft Norbert Haug hem toender tijd op de 2de plek gezet aangezien gary Paffet dan wel Lewis Hamilton ook kans maakten bij Mclaren. | |
sanger | woensdag 4 juli 2007 @ 17:00 |
quote:En staat met de huidige regels dus gewoon met lege handen ![]() | |
TJDoornbos | woensdag 4 juli 2007 @ 17:19 |
quote:Spa zou die er volgens mij bij zijn ![]() | |
TJDoornbos | woensdag 4 juli 2007 @ 17:20 |
Hier even de cijfertjes... Vrije Trainingen:totaal 24 :Sutil 17xSneller. Kwalificatie Tr :Totaal 8 :Sutil 6x Sneller. Snelste Race Rondes 8 :Sutil 6x Sneller. Race Uitslagen: Totaal 8 :Sutil 4x Sneller,Albers 2x (2x geen uitslag) Crashes Sutil 3x Albers 3x Totaal Samen Gereden Race Rondes:339 :Sutil 223x snelste Albers dus 116 Race rondes binnen een Seconde :Sutil 116 Albers 104. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 4 juli 2007 @ 17:59 |
quote:Het vorige topic was vol. ![]() quote:Het deed mij ook pijn. ![]() | |
TJDoornbos | woensdag 4 juli 2007 @ 18:26 |
quote:Maar uit protest opende niemand anders een nieuw topic ![]() | |
TheFreshPrince | woensdag 4 juli 2007 @ 18:54 |
quote:Dat zou anders een hele prestatie zijn in een Minardi ![]() | |
TheFreshPrince | woensdag 4 juli 2007 @ 18:56 |
quote:Mij ook ![]() | |
sanger | woensdag 4 juli 2007 @ 18:59 |
tvp![]() | |
Sally | woensdag 4 juli 2007 @ 19:06 |
quote:Ik gaf al 2x een hint... ![]() | |
Sally | woensdag 4 juli 2007 @ 19:07 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
sanger | woensdag 4 juli 2007 @ 19:21 |
Nu weer ONTOPIC??? | |
TheFreshPrince | woensdag 4 juli 2007 @ 19:22 |
quote:Ziggy begon... ![]() | |
Sally | woensdag 4 juli 2007 @ 19:30 |
quote: ![]() ![]() ![]() Andere vraag dan maar: Zou Chris nog komen om te testen in Spa? | |
sanger | woensdag 4 juli 2007 @ 19:31 |
Ik denk het haast wel. Kan me indenken dat Spyker hem zoveel mogelijk km's geeft. | |
TJDoornbos | woensdag 4 juli 2007 @ 20:12 |
quote:CA en Giedo zie ik sowieso wel rijden at spa | |
MIster911 | woensdag 4 juli 2007 @ 20:49 |
Test Spyker met de B-Spec? | |
TJDoornbos | woensdag 4 juli 2007 @ 20:54 |
weet niet volgens mij niet!! | |
sanger | woensdag 4 juli 2007 @ 21:13 |
quote:Niet voor zover bekend is gemaakt. Misschien wel leuk om daar op te letten. | |
sanger | donderdag 5 juli 2007 @ 19:10 |
[F1] Santander British Grand Prix | |
ziggyziggyziggy | donderdag 5 juli 2007 @ 19:19 |
quote:Mwoah. Ook Minardi heeft wel eens vooraan de grid gestaan. Maar goed, het zal allemaal met een sisser aflopen. Albers maakt gewoon zijn seizoen af, Spyker heeft volgend jaar een iets betere wagen staan en Doornbos blijft lekker in de CCWS, waar hij zich prima thuisvoelt. Samengevat komt het neer op de twee spreekwoorden die altijd in de Formule 1 van toepassing zijn: "When the flag drops, the bullshit stops." "If is F1 spelled backwards." | |
Sally | donderdag 5 juli 2007 @ 19:38 |
quote:Nog niet gehoord... maar so true! ![]() | |
Sally | donderdag 5 juli 2007 @ 20:52 |
'Laatste kans voor Albers' | |
Fir3fly | donderdag 5 juli 2007 @ 20:54 |
quote:Meldt. | |
JJdJ1984 | donderdag 5 juli 2007 @ 21:56 |
van het weekend paktie punten ![]() | |
Sally | donderdag 5 juli 2007 @ 22:05 |
quote: Zou je denken? ![]() | |
JJdJ1984 | donderdag 5 juli 2007 @ 22:06 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
TJDoornbos | donderdag 5 juli 2007 @ 22:14 |
quote: ![]() | |
Spooky4u | vrijdag 6 juli 2007 @ 00:00 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 juli 2007 @ 00:01 |
![]() | |
Sally | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:30 |
quote:Of moet je zeggen "Snakemiles" ![]() ![]() Ik quote mezelf: quote:Airmiles! ![]() ![]() | |
DarkShine | vrijdag 6 juli 2007 @ 14:02 |
![]() ![]() | |
Antonio_Azzuri | vrijdag 6 juli 2007 @ 20:43 |
Haha ik had nog een vette tekst onder het plaatje bedacht:![]() Nu weet Albers ook hoe het voelt om in een McLaren te rijden: rokend uitvallen terwijl je aan de leiding ligt. | |
Proud2beDiepfries | vrijdag 6 juli 2007 @ 20:55 |
Albers weet het zelf ook niet meer (credits to Googolplexian)![]() ![]() Overigens doet Albers het vandaag prima op Silverstone. In de 1e VT nog iets langzamer dan Speed, Liuzzi en Sutil. In VT2 flinke progressie geboekt en Sutil (die ook nog eens/wederom z'n auto in de bandenstapel parkeerde) op bijna 0,6s gezet terwijl hij 0,008s achter Liuzzi in de STR stond ![]() Zou mooi zijn wanneer deze lijn morgen en zondag doorgezet kan worden ![]() | |
WEST | vrijdag 6 juli 2007 @ 21:19 |
Peter heerschop over Albers | |
Proud2beDiepfries | vrijdag 6 juli 2007 @ 21:36 |
Oja, voor alle fans en anti-fans, Christijan is dit weekend te gast bij RTL-Pitspost, dus stel gerust je vraag en wie weet komt 'ie op t.v. ![]() | |
GP500 | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:27 |
quote:Dat vind ik overdreven. En die ene duitser binnen Spyker is erg gestelt op sutil. Al voor het race-seizoen. | |
Sally | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:30 |
quote:Is er nog iemand die een VRAAG heeft voor 'onze Chris'?? | |
Slein83 | zaterdag 7 juli 2007 @ 01:39 |
quote: ![]() | |
TJDoornbos | zaterdag 7 juli 2007 @ 07:12 |
quote:Ja wanneer die weer DTM rijd ![]() | |
SimtekF1 | zaterdag 7 juli 2007 @ 09:29 |
Ik heb begin deze week al een vraag gestuurd, of hij ondanks dat het dit seizoen niet helemaal lekker gaat, toch al bezig is met andere teams voor volgend jaar. Ben wel benieuwd wat zijn opties zijn als hij die uberhaupt heeft. Maar het lijkt mij niet dat als je 2 jaar je teamgenoot hebt verslagen en alleen dit jaar tot nu toe tegen valt, je gelijk nergens meer aan de bak komt. | |
Sally | zaterdag 7 juli 2007 @ 09:59 |
quote:HAHAHAHAHAHAAHAHAHA ![]() lol! | |
JJdJ1984 | zaterdag 7 juli 2007 @ 10:14 |
quote: | |
Sally | zaterdag 7 juli 2007 @ 10:29 |
quote:Tja, stiekem heb je wel gelijk ![]() ON TOPIC, dan maar. Je kunt dus een vraag stellen aan CA, ik vond die van SimtekF1 wel een goede. Kun je meteen zien of hij (nog) gewild is, toch? | |
Slein83 | zaterdag 7 juli 2007 @ 10:39 |
quote:Mijn vraag is wat hij van de uitspraken vond van Lauda en of hij zich nu extra gemotiveerd voelt om hem de mond te snoeren. | |
sanger | zaterdag 7 juli 2007 @ 11:10 |
CA heeft helaas een persstop. Dat heeft hij verteld tijdens de persco van de BCR. | |
JJdJ1984 | zaterdag 7 juli 2007 @ 11:21 |
quote: ![]() ![]() | |
sanger | zaterdag 7 juli 2007 @ 11:29 |
quote:Dat zei jij! | |
JJdJ1984 | zaterdag 7 juli 2007 @ 11:32 |
quote:Mja ik heb denk ik je vraagstelling verkeerd opgevat ![]() Ik had het over michiel mol en jij over ca ![]() | |
sanger | zaterdag 7 juli 2007 @ 11:48 |
quote:Ik denk het ook. | |
Slein83 | zaterdag 7 juli 2007 @ 17:36 |
quote:Zou wel raar zijn aangezien hij wel in pitspost zit. Maar jullie waren er kennelijk al uit dat het een vergissing bleek ![]() | |
MrBadGuy | zaterdag 7 juli 2007 @ 18:05 |
quote:Ok, Albers is slecht, maar Heerschop... ![]() | |
Proud2beDiepfries | zaterdag 7 juli 2007 @ 18:22 |
quote:Inderdaad, in tegenstelling tot het Youtube-interviewtje zag ik hier de lol niet echt van in.. Misschien is het leuker wanneer je de F1 niet volgt en alleen maar uitslagen/krantenkoppen leest?? Anyways, balen van de kwalificatie, maar gezien de tijden in de trainingen is er verder niets verloren. Morgen een goede strategie en dan moet Christijan het maar laten zien ![]() | |
Juan Zueco | zondag 8 juli 2007 @ 01:33 |
Ik zag gisteren nog zijn vrouw bij de Shell tanken. J. | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 juli 2007 @ 03:53 |
quote:Ha ha. ![]() | |
TJDoornbos | zondag 8 juli 2007 @ 10:34 |
Heb maar klein deel van de kwalificatie gezien en volgens mij kon die Spykert gewoon niet harder, al beweerd CA op sport wat anders (maar heb hem niet bij de keuring gezien dus dat weet ik niet). Anyway hopen dattie hem uitrijdt en voor Sutil beland op de 1 of andere manier | |
Automatic_Rock | zondag 8 juli 2007 @ 10:54 |
quote:Nou, vaak wordt je toch beoordeeld over je laatste prestaties... Anders had Villeneuve nog wel F1 gereden bv... | |
Spooky4u | zondag 8 juli 2007 @ 10:56 |
quote:Het klopt exact wat CA zegt over de kwali btw. Het was mij ook al opgevallen dat hij de tweede run oversloeg waar Sutil wel een vrij baan had. Toen Albers de baan opreed was haast iedereen op de baan. | |
TJDoornbos | zondag 8 juli 2007 @ 10:58 |
Heb alleen maar vanaf ong toen Davidson haaks ging tot einde 1ste sessie gezien en laatste paar minuten van Q3........helaas!! Maargoed dan is het gat wellicht iets te verklaren!! | |
Spooky4u | zondag 8 juli 2007 @ 11:23 |
Helaas wordt de verklaring niet meegenomen in het overall gedeelte, en ja, dan ziet het er erg slecht uit voor Chris. Ik hoop dat de goeie Chris met de nieuwe bolide weer naar voren komt. Is me al eerder opgevallen dat Chris pas echt goed is met een passende wagen. | |
Proud2beDiepfries | zondag 8 juli 2007 @ 11:31 |
Dat geldt toch eigenlijk voor iedere coureur wel?? Dat deze in een passende wagen pas echt goed presteren?? En of je dan de wagen aanpast of je rijstijl, dat hangt van verschillende omstandigheden, kwaliteiten van de coureur en middelen van het team, af.. SpykerF1 is helaas geen topteam en heeft beperkte middelen, Christijan Albers is een goede coureur, maar helaas geen wereldtopper. Dan gaat het aanpassen en de betere prestaties gewoon wat langzamer dan sommigen willen/hopen/verwachten.. Christijan heeft sinds begin van dit seizoen veel progressie geboekt met de SpykerF1. Gisteren in de kwalificatie gewoon pech gehad, maar als hij zo doorzet dan staat hij aan het einde van het seizoen ruim voor Sutil, daar ben ik van overtuigd ![]() | |
Spooky4u | zondag 8 juli 2007 @ 11:46 |
quote:Had ik die overtuiging ook maar ![]() Ik hoop dat Chris volgend jaar zijn stoeltje mag behouden en dat ie in een strijdbare wagen iets mag laten zien. Nu heeft ie eigenlijk al 3 jaar achteraan gereden. | |
admiraal_anaal | zondag 8 juli 2007 @ 11:48 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Proud2beDiepfries | zondag 8 juli 2007 @ 13:10 |
Leuke Pitspost met Christijan daarnet.. Hij zat er lekker ontspannen en fris bij en kon gelukkig de lol van het brandstofslang-incident vorige week (achteraf) wel inzien ![]() | |
SimtekF1 | zondag 8 juli 2007 @ 15:50 |
De tekst op die helmen van die monteurs was ook grapppig. ![]() | |
sanger | zondag 8 juli 2007 @ 16:22 |
quote:Daaruit maak ik op dat de monteurs hem niets kwalijk nemen en dus nog achter hem staan. | |
JJdJ1984 | zondag 8 juli 2007 @ 16:28 |
Nette race ![]() | |
Spooky4u | zondag 8 juli 2007 @ 16:34 |
quote:heb ik gemist wat erop stond? denk het wel.. | |
SimtekF1 | zondag 8 juli 2007 @ 16:40 |
quote:We survived the pitstop in Magny Cours 2007 of iets in die zin. | |
Spooky4u | zondag 8 juli 2007 @ 16:46 |
![]() | |
TJDoornbos | zondag 8 juli 2007 @ 17:22 |
quote:jeps maar toonde weer goed aan dat die bak knudde is!! | |
vingerplant | zondag 8 juli 2007 @ 17:41 |
quote:Viel reuze mee, hij heeft driekwart van de race Sato achter zich gehouden, Trulli bijna ingehaald voor die uitviel en rondetijden gedraaid die vaak gelijk waren met het middenveld. Spyker en Albers mogen tevreden zijn denk ik. | |
Sally | zondag 8 juli 2007 @ 18:10 |
quote:Alstublieft: Post van het plaatje | |
Proud2beDiepfries | zondag 8 juli 2007 @ 18:46 |
quote: ![]() Deze dus ![]() Prima prestatie vandaag. Hij reed betere tijden dan Sutil op het moment dat die uit viel en kwam best aardig mee tussen de Super Aguri's (Takuma Sato reed lange tijd achter 'm). | |
voyeur | zondag 8 juli 2007 @ 19:13 |
Volgens Hamilton waren de problemen tijdens zijn eerste pitstop zijn eigen schuld. ,,Ik maakte een fout. Ik twijfelde niet, ik dacht dat de lollipop omhoog was en ik ging. Ik weet niet hoeveel tijd ik daarmee verloor, maar ik verloor wel wat. Het was mijn fout”, aldus Hamilton. Het wachten is nu tot Nikki Lauda Hamilton ook uit de F1 wil hebben ![]() | |
MrBadGuy | zondag 8 juli 2007 @ 19:15 |
quote:Hamilton remde meteen weer en hij heeft in de F1 zichzelf al bewezen. Klein verschilletje met Albers dus. | |
Proud2beDiepfries | zondag 8 juli 2007 @ 19:35 |
quote:Hamilton zichzelf al bewezen?? Kom op zeg, hij heeft koud 9 races in de beste auto van het veld gereden.. Als je snel bent, geen pecht hebt en geen fouten maakt, eindig je dan logischerwijs hoog. Albers moet al 3 jaar vanuit de achterhoede racen/vechten in één van de mindere auto's van het veld. Als je kijkt naar wat er met die wagens mogelijk is, dan heeft Albers het misschien zelfs nog wel relatief beter gedaan dan Hamilton.. Hamilton is een zeer talentvolle coureur, ongetwijfeld een aantal malen beter dan Albers. De fout die hij vandaag maakt is echter net zo stom, misschien nog wel stommer dan die van Albers. Want de pitstop van Hamilton verliep verder gewoon volgens planning, géén paniek bij de monteurs, géén teamgenoot die 'voor dringt', géén auto die in de 1e versnelling omhoog wordt gezet, etc. Enige punt in zijn voordeel is dat 'ie nog op tijd stopte.. Wat ik wil zeggen, dit soort dingen kan de beste overkomen en is, zo lang het niet iedere race gebeurd (of 4x per seizoen), ook geen reden om iemand z'n rijbewijs af te nemen.. Enfin, volgens mij was iedereen het er ook al wel over eens dat Lauda gewoon z'n mond moest houden.. Nutteloze discussie verder dus ![]() | |
Dr.Daggla | zondag 8 juli 2007 @ 19:57 |
quote:9 races en 9 keer op het podium... Denk niet dat Albers dat met zn 3 jaar ervaring had gedaan in een McLaren.. Chauvinisme, prima. Maar je kan ook overdrijven ![]() En wegrijden met de lollipop naar beneden is enkele malen dommer dan wat Hamilton deed vandaag. | |
Flashwin | zondag 8 juli 2007 @ 19:58 |
![]() | |
voyeur | zondag 8 juli 2007 @ 20:06 |
quote:Lees wat Hamilton zelf zegt, dat deed hij nu juist. Verder weet je niet wat Albers gedaan had in een superieure auto. Het is zot om Hamilton als 'bewezen' te betitelen na negen races in vergelijking met iemand die in zijn derde seizoen zit. | |
Dr.Daggla | zondag 8 juli 2007 @ 20:10 |
quote:Met als grote verschil dat Hamilton niet door reed met een slang in z'n auto. ![]() | |
Proud2beDiepfries | zondag 8 juli 2007 @ 20:22 |
quote:Dat Albers uiteindelijk wel door reed kwam onder andere natuurlijk ook door alle hectiek/paniek en frustratie toen Sutil voor z'n neus stond en doordat zijn wagen al in de 1e versnelling stond toen de lollipop werd omgedraaid.. Albers heeft gewoon netjes toegegeven dat dit 'zijn fout' was, net zoals Hamilton ook aangeeft dat hij een fout maakte. Beide incidenten gebeuren in het heetst van de strijd waar de belangen groot zijn. Shit happens! Pas wanneer dit soort gevallen regelmatig zich voor doen, dan moet je je zorgen gaan maken, dit zijn incidenten | |
vingerplant | zondag 8 juli 2007 @ 20:24 |
quote:Pssst, laten lullen. Geen excuses verzinnen, fout is fout. Het feit dat mensen er steeds maar weer op terug moeten komen is eigenlijk gewoon triest. | |
DarkShine | zondag 8 juli 2007 @ 20:29 |
quote:De leider in het kampioenschap maakte vandaag dezelfde fout is CA vorige week. Verschil was wel dat Hamilton op tijd stopte. | |
DarkShine | zondag 8 juli 2007 @ 20:29 |
Daggla had het ook al gepost zie ik ![]() | |
vingerplant | zondag 8 juli 2007 @ 20:31 |
Niemand zegt ook dat Albers geen fout heeft gemaakt. Ik vind het alleen triest dat de zeikerdjes nog steeds over die slang lullen terwijl hij in de tussentijd gewoon een prima race heeft gereden (waar je die zeikerdjes dan weer niet over hoort). | |
Dr.Daggla | zondag 8 juli 2007 @ 20:31 |
quote:En de race uit kon rijden EN op het podium kwam. Om nog maar te zwijgen over de jarenlange ervaring die CA heeft. Echt, deze situaties zijn onder geen beding te vergelijken.. Foutje vs kollosale misser. | |
vingerplant | zondag 8 juli 2007 @ 20:34 |
quote:Albers heeft vandaag een goede race gereden, vind je niet? Zeg dat dan ook, zwartkijker! | |
DarkShine | zondag 8 juli 2007 @ 20:41 |
quote:Dus jij gaat nu vertellen dat Hamilton geen ervaring heeft uit voorgaande klasses en uit het niets in de F1 is ingestapt? quote:Ook grote coureurs maken/maakten fouten en er komt ook een dag dat we op de grond liggen van het lachen na een flater van Hamilton. Die heeft nu alles mee, maar de tijd komt dat hij niks mee heeft! Disclaimer: Ik ben alles behalve een Albers fan! | |
mbn | zondag 8 juli 2007 @ 20:43 |
quote:Hij heeft vandaag een race uitgereden op de laatste plaats. Als we dat al een goede race moeten noemen, dan is het wel erg treurig gesteld. Ik ben het er mee eens dat er dit seizoen met de Spyker niet veel in zit, maar je kan het toch serieus niet een goede race noemen. De race in Canada was hij tot zijn fouten goed bezig, vandaag deed hij wat redelijkerwijs van hem mag worden verwacht. | |
Proud2beDiepfries | zondag 8 juli 2007 @ 20:54 |
quote:Hoho..., Albers heeft lange tijd Takuma Sato achter zich gehouden, was sneller in de race dan z'n teamgenoot Adrian Sutil op het moment dat deze uitviel én kon de rondetijden van een flink aantal coureurs (STR's, SA's, Trulli, Webber) gedurende lange tijd redelijk benaderen (te volgen via LiveTiming). Dat is in de SpykerF1 gewoon een prima prestatie en terecht een goede race van Albers. Hij heeft geen fouten gemaakt, goed meegedaan en gezien de omstandigheden waarschijnlijk het maximale resultaat behaald ![]() | |
vingerplant | zondag 8 juli 2007 @ 20:56 |
quote:Amen. | |
TJDoornbos | maandag 9 juli 2007 @ 01:00 |
http://www.ad.nl/dossiers/spyker/article1493233.ece CA eruit als die niet betaald............ | |
Dr.Daggla | maandag 9 juli 2007 @ 08:04 |
quote:Zeg ik dat ergens? Maar iemand beweerde dat Albers "zich al bewezen had in de F1", daar doelde ik eerder op. quote:Dat is speculatie. Hij bewees sowieso afgelopen weekend al met een fout om te kunnen gaan. Nogmaals, Hamilton stond meteen stil.... quote:Ik ook. ![]() | |
sanger | maandag 9 juli 2007 @ 08:15 |
quote:Maar het verschil was dan ook dat de lolloipopman de lollipop naar beneden hield. Bij Albers deed die hem omhoog. | |
Dr.Daggla | maandag 9 juli 2007 @ 08:18 |
quote: ![]() Die was gewoon naar beneden hoor. Let me refresh your memory http://uk.youtube.com/watch?v=Em5V8FYAxG0 Kijk maar na 40 sec. Lollipop wordt omhoog getrokken omdat Albers al op het gas gaat. | |
TJDoornbos | maandag 9 juli 2007 @ 08:36 |
Sanger is draaien tegenwoordig omhoog?? | |
sanger | maandag 9 juli 2007 @ 08:43 |
quote:Op het moment dat Albers begint te rijden trekt hij hem omhoog ja. Kijk eens naar de situatie bij Hamilton, op het moment dat die begint te bewegen laat hij hem omlaag. Kijk naar Button vorig jaar, ook toen bleef de lollipop omlaag. Albers kon, toen hij eenmaal reed, niet meer zien dat hij niet mocht rijden, en Button vorig jaar wel, vandaar dat die 20 meter verderop stilstond. | |
sanger | maandag 9 juli 2007 @ 08:43 |
quote:Zie hier boven | |
Dr.Daggla | maandag 9 juli 2007 @ 08:45 |
quote:Dude, die gozer reageert gewoon op het feit dat die auto naar voren gaat.. Daarom trekt ie de lollipop naar boven. Niet omdat Albers weg mag. | |
TJDoornbos | maandag 9 juli 2007 @ 08:49 |
Button kon er niks aan doen toen ging de lolly omhoog en toen Jens gas gaf sloeg die gozer de lolly down........ | |
sanger | maandag 9 juli 2007 @ 08:52 |
quote:Dan nog moet hij de lolli naar beneden houden....... Zodat Albers alsnog op de rem kan trappen als hij de lolli tegen zijn helm ziet slaan (die kun je dan niet missen namelijk). Niet om de fout van Albers goed te praten overigens. Viel mij alleen op dat bij McLaren de lolli wel omlaag bleef toen de auto bewoog, en bij Spyker niet. | |
Proud2beDiepfries | maandag 9 juli 2007 @ 14:10 |
quote:Met "iemand" zul je mij wel bedoelen.. Wat ik zei was dat het onzin is dat iemand die net 9 races heeft gereden zich al bewezen heeft in de F1.. Dat als reactie op de post van MrBadGuy. En helemaal als dan wordt gezegd dat 'ie 9x op het podium gefinished is... Als jij gewoon een goede (niet eens topcoureur) bent die in veruit de beste auto van het veld (althans, 1 vd 4 beste auto's) rijdt, een goed team, etc., achter je hebt staan is het moeilijker NIET het podium te halen dan wel!! En met het oog daarop stelde ik dat de prestaties van Christijan Albers in de Minardi/Jordan-Midland/Spyker mogelijk nog wel beter zijn ook (relatief gezien.. prestatie t.o.v. potentieel).. Het is maar net hoe je dat verder interpreteert.. NB. Ik ben al sinds jaar en dag McLaren-fan, just so you know.. [ Bericht 20% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 09-07-2007 14:15:49 ] | |
Automatic_Rock | maandag 9 juli 2007 @ 14:20 |
quote:Dat is leuk in het sprookjesbos, maar in de F1 heb je hier natuurlijk niks aan. Kijk stel dat ik F1 ga rijden, en mij lukt het wel een pitstop te voltooien dan zou ik de held zijn omdat mijn F1-potentieel 0,0% is en ik toch een prestatie neer zit wat niet iedereen zou kunnen. Allemaal leuke theorieën, maar dat is niet waar F1 om gaat. F1 gaat om resultaten, en ook alleen dat | |
Proud2beDiepfries | maandag 9 juli 2007 @ 14:33 |
quote:Helemaal waar en niets op af te dingen... Echter, er werd gezegd (al dan niet met een knipoog) dat Hamilton zich (itt CA) al lang bewezen heeft in de F1, dit als argument waarom Lauda niet ook Hamilton uit de F1 zou willen laten zetten voor een vergelijkbare fout.. Daar reageerde ik (misschien ietwat overdreven/chauvinistisch) op.. Laat Hamilton eerst maar eens bewijzen met wat tegenslag/minder materiaal om te kunnen gaan, zoals bijvoorbeeld Alonso met een probleem in Q3 vorige week, Massa wiens motor voor de start afslaat gister, etc. Tot nog toe heeft 't hem alleen nog maar meegezeten in de F1 (wat overigens niets afdoet aan de prima prestaties..). Voor 'zich bewezen hebben in de F1' is echter meer nodig. En in die zin sla ik 'qua zich bewezen hebben in de F1' Christijan Albers hoger aan dan Lewis Hamilton. | |
kepler | maandag 9 juli 2007 @ 15:26 |
quote:vergelijkbare fout? Ik denk dat Lauda vooral doelde op het doorrijden met een complete benzine-slang achter je aan en dit pas merken als je de pits al uit bent. Je zou het al moeten merken zodra je dit ding losrukt van de benzinetank, want niet zo makkelijk gaat. Hamilton stopte op tijd, waardoor hij zijn 'foutje' al oploste voordat het echt een fout werd. Wat Albers deed was gewoon echt een hele domme fout... Verder ben ik het wel met je eens dat Hamilton zich niet allang bewezen heeft in de F1, en verder hoop ik dat Albers wel het seizoen kan afmaken. Of iig de kans krijgt tot die nieuwe wagen, misschien dat het dan eindelijk eens een keertje meezit | |
sanger | maandag 9 juli 2007 @ 15:28 |
quote:Dat gaat gedeeltelijk op indd. Maar je probeert wel appels met peren te vergelijken. Je kunt geen vergelijking maken tussen Albers en Hamilton omdat ze niet in hetzelfde team rijden. Je teamgenoot is de graadmeter in de F1. Wat wedstrijden betreft staat Albers daarin gewoon gelijk tegen Sutil. Hij staat in de kwali weliswaar achter, maar in de races is het dus gelijk. En voorgaande jaren versloeg hij ook al zijn teamgenoten. | |
vingerplant | maandag 9 juli 2007 @ 15:52 |
quote:Denk je dat? Heb je enig idee met hoeveel pk'tjes aan die slang is gesleurd? Echt flauw dat er nu nog steeds wordt gezeken over die slang. | |
Sally | maandag 9 juli 2007 @ 15:58 |
'Albers haalt einde seizoen niet’ Maar nog wel naar Spa voor de testsessies!! | |
kepler | maandag 9 juli 2007 @ 16:02 |
quote:als coureur merk je dat echt wel hoor. In het filmpje zie je de auto ook vertragen en vervolgens weer doorschieten, 1 blik in zijn spiegel was genoeg geweest om te zien dat de slang er nog aan hing. Als coureur moet je zoiets gewoon snel doorhebben (als team trouwens ook, ze hadden gelijk STOP! STOP! moeten schreeuwen door zijn oortje). Feit is gewoon dat het een hele domme fout was van Albers en hopelijk ook de laatste keer dat tie zo'n fout maakt. Dat er nog gezeken wordt over de slang komt omdat het 'foutje' van Hamilton opeens vergeleken wordt met de fout van Albers. Ik geef alleen maar aan dat Hamilton goed reageerde op zijn fout (wat uiteindelijk dus geen echte fout was), en Albers het in eerste instantie niet eens doorhad. Dus ja, dan moet men niet vreemd opkijken als die slang er weer bij gehaald wordt ![]() | |
Proud2beDiepfries | maandag 9 juli 2007 @ 16:32 |
Het lijkt mij inderdaad ook dat je merkt dat die slang nog vast zit, hoewel je wanneer je flink de pest in hebt en de adrenaline door je lijf giert, je misschien even wat minder scherp bent. Dat is gewoon een stomme fout geweest van Albers. Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van Albers kijken, maar ik kan me voorstellen dat hij, toen hij zijn fout bemerkte, liever niet met slang en al aan het einde van de pitstraat (die in Magny-Cours al zo smal is) zou gaan staan en zo de boel, aangezien Spyker vrijwel bij de uitgang staat, blokkeren .. ÓF dat de reden is dat hij langer doorreed is natuurlijk gissen, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat dat, voorzover er over nagedacht is, een overweging is geweest.. | |
Proud2beDiepfries | maandag 9 juli 2007 @ 18:15 |
quote:Ik vind dit wat een vaag verhaal.. Albers is in dienst van SpykerF1 en wordt juist door officiëel door het team betaald, in die zin is hij géén pay-driver.. Lodewijk Varossieau (ex-manager) schijnt een aantal deals/afspraken over aantrekken van sponsors en het verkopen van merchandising te hebben gemaakt, die aantallen worden niet gehaald en daar moet dan nu CA BV, de partij die in Christijan Albers' loopbaan investeert, voor opdraaien?? Maar dat maakt Albers dan toch juist wél weer een pay-driver?? Dan moest hij dus wél geld/sponsoring meebrengen?? Iemand die van de hoed en de rand weet?? Overigens, mochten er inderdaad betalingsafspraken bestaan die niet (kunnen) worden nagekomen, dan is het waarschijnlijk terecht einde oefening.. Ik vraag me echter af hoe het met de positie van Sutil zit, hoeveel sponsoring neemt die eigenlijk mee?? | |
vingerplant | maandag 9 juli 2007 @ 18:20 |
quote:Elke F1-coureur is een paydriver, zelfs Michael Schumacher was dat. Die bracht ook sponsoren mee naar het team. De sponsoren betalen een bepaald bedrag aan het team en uit dat bedrag wordt dan weer het salaris betaald voor de coureur. Strikt gezien is hij dus geen paydriver omdat het team hem betaald, maar het geld komt gewoon van sponsoren af. Over de situatie zoals hij nu is bij Albers kan ik niet oordelen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze van hem af willen en dit nu aangrijpen als middel. Misschien zit Marcel B. er wel achter, zodat Giedo in die bak terechtkomt... | |
sanger | maandag 9 juli 2007 @ 18:21 |
Sutil nam ook minder mee dan gewenst was..... Vooraf aan het seizoen heeft Spyker gezegd dat Albers geen sponsoren hoefde mee te nemen. Meerdere malen zelfs. Daarom vind ik dit een vreemd verhaal. Nog vreemder is dat alleen de meer onbetrouwbare bronnen (ja ook AD) het melden, een GPUpdate bv niet. | |
Proud2beDiepfries | maandag 9 juli 2007 @ 18:31 |
quote:Ik doelde er op dat Albers, althans zo werd voor aanvang van het seizoen gezegd, géén sponsoren hoefde mee te brengen, dat het geen verplichting is/was.. Natuurlijk neemt iedere coureur sponsoren mee, al dan niet persoonlijke. Maar juist omdat hij dat niet hoeft, kan SpykerF1 hem hierom er toch nooit uit zetten?? Wie weet inderdaad welke krachten hier achter de schermen bezig zijn. Het zou wel erg jammer zijn wanneer Albers, juist nu hij de strijd met Sutil aan lijkt te kunnen gaan, uit de Spyker wordt gehaald.. En wat sanger inderdaad zegt, er zijn maar een paar bronnen die hier over spreken. Zou de financiële nood dusdanig hoog zijn dat ze er dan nu maar een pay-driver in gooien?? Dan heeft Spyker bij mij meteen ook flink afgedaan.. ![]() | |
vingerplant | maandag 9 juli 2007 @ 18:52 |
quote:Ik heb überhaupt die uitspraken aan het begin van het seizoen nooit begrepen. Iedereen weet dat Spyker sponsoren heeft die via Albers bij het team zijn terechtgekomen. Misschien is het verschil dat de sponsoren hun naam direct aan het team Spyker hebben verbonden en dat ze daarom geen sponsoren van Albers genoemd werden. Blijkbaar zit de vork toch niet zo in de steel. We zullen misschien wel nooit achter de exacte constructie komen. Ik wacht het allemaal wel af. ![]() | |
Proud2beDiepfries | maandag 9 juli 2007 @ 18:58 |
quote:Het leek nog zo mooi.. | |
Googolplexian | maandag 9 juli 2007 @ 19:19 |
quote:niet bashen he ![]() tvp, dus | |
sanger | maandag 9 juli 2007 @ 19:26 |
quote:Het heeft meer weg van spammen ![]() | |
Proud2beDiepfries | maandag 9 juli 2007 @ 19:35 |
Ik ontken alles.. Dat ik alle geruchten en roddels omtrent CA de wereld in heb geholpen, dat ik verantwoordelijk ben voor het aanstellen (lekker dubbel trouwens.. ![]() Dat ik Spyker en Chris hier sta te verdedigen is trouwens slechts om de schijn op te houden.. Eigenlijk ben ik, o, nee, dat mag ik niet zeggen.. Wie is de Mol?? Genoeg gebagger, nu eerst even weg vanavond. Ciao ![]() | |
Googolplexian | maandag 9 juli 2007 @ 19:35 |
[ventileer mode] Trouwens ... WAT een lul die Varossieau. Altijd al gevonden. Albers is nou niet echt een bijzondere coureur (behalve dat hij 1 van een zeer select groupje Nederlandse F1 coureurs is) maar geef 'm dan wel een eerlijke kans om te racen. NATUURLIJK is dit de reden dat ze uit elkaar zijn. Ik dacht eerst dat het een zegen was maar blijkt dus dat Varossieau waarschijnlijk nog een aardig dikke vinger in de sponsor-pap heeft en een wrok. Is dat niet het geval dan heeft hij cont(r)acten gemaakt met sponsors voor zichzelf en niet voor Albers. Ik hoop dat alle NL coureurs ver weg blijven van deze inkopende Huub-achtige manager. [/ventileer mode] | |
Proud2beDiepfries | maandag 9 juli 2007 @ 19:37 |
Voordat ik defintief weg ben, helemaal met bovenstaande eens.. Dit moet wel de reden van de breuk zijn, kan bijna niet anders. Varossieau ![]() | |
sanger | maandag 9 juli 2007 @ 19:38 |
Toevallig zat ik daar ook aan te denken Googol ![]() | |
Googolplexian | maandag 9 juli 2007 @ 19:48 |
quote:Is geen toeval meer ... ik denk dat de wijzende vinger voor deze blunder definitief op Varossieau gericht kan blijven. Natuurlijk is het een harde F1-wereld en gaan zelfs mensen als Weber en Schumacher uit elkaar... maar toch niet zakkenvullen voor je het uberhaupt geprobeerd hebt, zeg! Albers probeert het echt wel ... dat zie je JUIST aan blunders als in Magny Cours. Iedereen is het er mee eens dat dat kwam door de druk en er zou geen druk zijn als hij niet keihard aan het proberen was. Als Albers bezig was met een glorie-momentje of een zakkenvul-run dan zou je 'm ook nooit voor de camera zien. Die Varossieau heeft 't in deze downfall VEUL te makkelijk gehad. Opmerkelijk goed getimede exit, klootzak! | |
NJ | maandag 9 juli 2007 @ 20:14 |
Googol, schrijf daar een blog over. Serieus. | |
Googolplexian | maandag 9 juli 2007 @ 20:16 |
quote:O_O ga ik eens op zitten ... ![]() serieus? | |
Sally | maandag 9 juli 2007 @ 20:31 |
quote:Gut, wat hadden ze toch veel vertrouwen in die bak... ![]() Wel 'aardig' dat ze Chris deze pluim nog in z'n reet steken ![]() Over die betalingsproblemen: ik dacht dat het een sponsorprobleem - dankzij Varossieau - was... Niet - direct - dat van Chris. | |
NJ | maandag 9 juli 2007 @ 20:39 |
quote:Ik was bang dat het nogal 'sarcastisch' over zou komen. Vandaar de toevoeging. ![]() | |
Googolplexian | maandag 9 juli 2007 @ 21:19 |
quote: ![]() ![]() | |
vingerplant | maandag 9 juli 2007 @ 21:21 |
quote:Interessante insteek Googol, nog niet eens bij stilgestaan. | |
ElmarO | maandag 9 juli 2007 @ 21:25 |
quote:Zeer interessant. Vond toen ik het las ook al een beetje te toevallig overkomen. Dus het zou me niets verbazen als dit heel dicht bij de waarheid zit. | |
Googolplexian | maandag 9 juli 2007 @ 22:53 |
NJ : check queue ^^ en feedback in samenwerkingstopic, svp ![]() edit ... KRIJG DE ... weg! (te lang over gedaan? | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 07:34 |
quote:Als jij een leuk stuk fabriceert kun je hem submitten op FOK!sport | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 07:36 |
quote:CA zegt ook gewoon: ik ben in dienst van het team. Daarvoor heb ik 80 dagen sponsorverplichtingen. Het hangt er imo vanaf of het contract tussen CA persoonlijk en Spyker is gesloten of tussen CA BV en Spyker. Als het tussen CA persoonlijk en Spyker is kunnen ze de persoon CA nooit uit de auto gooien als de CA BV haar verplichtingen niet nakomt. Natuurlijk is dan wel zijn zitje voor volgend seizoen meteen weggespoeld. | |
Sally | dinsdag 10 juli 2007 @ 07:53 |
quote: quote: ![]() | |
Gijsje | dinsdag 10 juli 2007 @ 09:37 |
Over en uit voor Albers ? volgens RTLGP zal Klien instappen voor een aantal races, in de tussentijd zal Spyker een rijder zoeken voor de rest van het seizoen. http://www.rtl.nl/(/sport(...)es/070710_spyker.xml http://f1.gpupdate.net/nl(...)lbers-op-non-actief/ | |
IkWilbert | dinsdag 10 juli 2007 @ 09:38 |
Yep, Albers per direct op non actief... http://f1.gpupdate.net/nl(...)lbers-op-non-actief/ | |
BliksemSchigt | dinsdag 10 juli 2007 @ 09:49 |
Allard Kalf zei het ook net op 538. Niet verrassend. | |
kepler | dinsdag 10 juli 2007 @ 09:51 |
zonde ![]() gaat dus echt om geld | |
BliksemSchigt | dinsdag 10 juli 2007 @ 09:52 |
quote:Je kan de F1 moeilijk een liefdadigheidsinstelling noemen. Of je moet zo goed zijn als Hamilton. | |
IkWilbert | dinsdag 10 juli 2007 @ 09:55 |
quote:Yep, Albers was een pay drivers. Als je echt goed bent krijg je salaris, anders moet je betalen om te kunnen racen. Jammer maar helaas voor Albers... ![]() | |
kepler | dinsdag 10 juli 2007 @ 09:55 |
quote: ![]() maar hij is dus niet 'ontslagen' omdat hij te langzaam is | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 09:56 |
quote:En zelfs Hamilton kwam er alleen met steun van anderen. Als ze dit niet oplossen vrees ik dat we CA volgend jaar gewoon weer in DTM zullen zien. Ik denk dat de modjes het druk gaan krijgen in dit topic vandaag ![]() | |
Joene | dinsdag 10 juli 2007 @ 09:58 |
Ondanks dat ik niet weg van christian ben , vind ik dit wel erg zuur voor hem. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:03 |
Albers op non-actief | |
Joene | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:05 |
quote:ik wordt er nog steeds niet vrolijk van. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:05 |
Opgelost, slotje. ![]() | |
Bruce117 | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:08 |
Daar hebben ze nog best lang over gedaan om dat te beslissen. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:09 |
quote: ![]() | |
ElmarO | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:10 |
quote: ![]() De bashers zullen nu toch een andere hobby moeten gaan zoeken. ![]() | |
Joene | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:10 |
ik snap serieus niet dat jullie dit allemaal sort of leuk vinden. | |
MrBadGuy | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:10 |
quote: ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:14 |
eens met ziggy, en over die hobby Elmar, vrees niet ik vermaak me ook zonder hem wel!! | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:19 |
quote:Sorry, eerste ingeving. En ja, het is erg sneu voor Albers en voor de Nederlandse autosport in het algemeen, dat ben ik met je eens. | |
ElmarO | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:19 |
quote:Leuk is anders, maar ik ga hem nou niet echt missen. Het is leuk als er een Nederlander meerijdt maar ook niet meer dan dat. Al is de manier waarop hij aan de kant wordt gezet wel heel lullig. quote:Dat is mooi. ![]() | |
Joene | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:28 |
Ik zal albers opzich niet missen. Ik vind het feit dat blijkbaar de nederlandse sponsers niet te vertrouwen zijn gewoon kut , want op deze manier is er voor een nederlander geen f1 te rijden. Ze zullen zich altijd moeten inkopen en als een sponser dan halverwege het seizoen de geldkraan dichtdraait. houd het snel op. | |
voyeur | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:48 |
quote:Dat begrip is volkomen achterhaald. Schumacher was op die manier ook een paydriver, als bedoeld wordt dat iemand sponsors meeneemt naar het team. Overigens kreeg Albers gewoon een salaris. | |
voyeur | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:50 |
quote:Ik mocht die Joep van Nieuwenhuizen toch al niet, maar hier baal ik flink van. Dat uitendelijk een man dit kan laten ploffen voor nog geen miljoen. Je zou haast denken dat het een-tweetje met een zekere ex-manager was... | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:51 |
Albers kreeg salaris, en hoefde geen sponsoren mee te brengen. Dat heeft het team bekend gemaakt voor dit seizoen. De hele constructie is dus niet echt helder imo. Overigens is Alonso ook paydriver geworden. Hij nam namelijk Santander en Telefonica mee als sponsoren naar McLaren.... | |
Kleffe_Dop | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:57 |
quote:Dat zal nooit geen voorwaarde geweest zijn van McLaren, die sponsors zijn in het kielzog van het succes van Alonso meeverhuisd. En hij krijgt natuurlijk een mooi zes cijferig salaris van McLaren. | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:58 |
quote:Wow, waar haal je die onzin vandaan ![]() Alonso is na Kimi de best betaalde coureur ![]() Ik geloof dat McLaren hem iets van 20 miljoen POND betaalt dit seizoen. Dat ie sponsors meeneemt is leuk, maar dat maakt hem geen paydriver ![]() Albers is ontslagen omdat ie z'n betalingen niet kon voldoen. Ergo....... | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:58 |
quote:Maak daar maar 8 cijferig van ![]() | |
BliksemSchigt | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:59 |
Alonso een pay-driver ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:00 |
quote:euh idd ja bedoelde eigenlijk met 6 nullen, maar dat kunnen er ook wel 7 zijn ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:00 |
quote:Singer houdt er een beetje z'n eigen waarheid op na. Hij vindt ook dat de lollipop man schuldig was bij het incident op Magny Cours ![]() | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:03 |
Mijn god zeg, de onwetenheid van sommige mensen hier... ![]() En dan ook nog uit de hoogte doen en de enige die het goed ziet voor lul zetten, heel triest. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:03 |
quote:Slechts op basis van de omschrijving pay-driver die hier gegeven wordt. Albers ontvangt salaris en was geen paydriver, heeft Spyker zelf bekend gemaakt. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:03 |
quote:Maar daarom brengt hij wel sponsoren mee. De omschrijving van een paydriver volgens de meesten hier. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:07 |
quote:Dat is ook krom lezen wat je daar gedaan hebt. De lollipopman had hem gewoon omlaag moeten laten daar, dan had Albers een kans gehad zijn fout eerder te herstellen. Lees maar terug, al was het in andere woorden. De omschrijving van een paydriver is volgens de meesten hier: "Iemand die sponsors meeneemt naar het team". In die zin is Alonso dus paydriver (en daarmee eigenlijk iedereen behalve Massa en Raikkonen denk ik). Spyker heeft in een persbericht verklaart dat (de coureur) Albers geen sponsoren mee hoefde te brengen en een salaris ging ontvangen. Geen paydriver dus. Ik zal eens op de Spyker-site zoeken of ik het zo kan vinden. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:07 |
quote:Een pay-driver is iemand die in mijn ogen moet betalen (sponsoren meebrengen) om zijn plekje binnen het team veilig te stellen. Daar is bij Alonso absoluut geen sprake van! Overigens is er niks mis met pay drivers, dit is voor veel talenten nodig om de f1 binnen te komen. Maar Alonso een pay-driver noemen is gewoon kul. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:07 |
Beetje dubbel geloof ik ![]() | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:09 |
De Spyker-site gaat helaas niet verder terug dan de Gstaad-trip van het team... | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:10 |
quote:Hij is VOLGENS SPYKER ontslagen omdat hij de BETALINGEN niet kon voldoen. Dus is hij een PAYDRIVER Ga eerst eens uitzoeken wat een paydriver is voor je reageert. | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:12 |
quote:Nee, een paydriver krijgt pas een stoeltje als ie sponsors meeneemt. Die betalen zijn stoeltje, zeg maar. Dat was bij Alonso niet zo, die nam alleen 2 Spaanse sponsoren mee omdat ie zoveel succes had. Als ze niet mee zouden komen, zou hij nog bij McLaren rijden. Groot verschil met Albers, die zou namelijk niet bij Spyker rijden als ie geen sponsoren had. Sponsoren gaan nu weg, dus is Albers z'n stoeltje kwijt. | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:13 |
quote:Als dat zo is, waarom wordt ie dan ontslagen omdat z'n sponsoren hem niet meer willen steunen? | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:20 |
quote:Ga jij je eerst eens verdiepen in de materie voordat je reageert dan ![]() Ik zeg alleen wat Spyker destijds in de pers bekend heeft gemaakl. Overigens weet ik wat een paydriver is, wat een paiddriver is, en wat een gewone coureur is. | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:20 |
Daggla, laat het eens in je botte kop doordringen dat ELKE COUREUR een paydriver is, alleen de één wat meer dan de ander. In het voorbeeld van Alonso kan McLaren hem dat megasalaris betalen dankzij de bijdrage van die 2 Spaanse sponsoren. Of denk jij soms dat die denken: 'verrek, Fernando tekent bij McLaren, laten wij daar ook eens wat gaan doen!'? | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:22 |
quote:Dat gaat dus in tegen de eigen verklaringen van Spyker zelf. Daarom is het een beetje verwarrend denk ik. Sowieso wazig verhaal. CA (de persoon) heeft een contract als coureur. CA BV komt haar verplichtingen niet na. Imo kunnen ze de persoon (aparte rechtspersoon) niet wegsturen omdat de BV (die van Varrossieu is overigens) haar verplichtingen niet nakomt. Dat is namelijk een aparte rechtspersoon. Nergens iets bekend over een koppeling tussen deze twee rechtspersonen en de gesloten contracten? | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:23 |
quote: ![]() Wat een bullshit zeg. ![]() Je spreekt jezelf in je eigen post ook nog eebns tegen.. ![]() Niet elke coureur is een paydriver, Alonso zou ook bij McLaren rijden als die sponsoren niet mee zouden komen. Of hij dan een minder salaris zou krijgen is compleet irrelevant. Pas als hij zonder die sponsoren niet bij McLaren zou rijden was het een paydriver. Maar ehm, als elke rijder een paydriver is. Welke sponsor heeft Raikkonen dan bijvoorbeeld binnen gehaald om nog meer betaald te krijgen dan Alonso? | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:23 |
quote:Die gedachtengang zou kunnen, maar ik denk dat McLaren daar ook wel op heeft gegokt. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:24 |
quote:Sowieso wazig verhaal. CA (de persoon) heeft een contract als coureur. CA BV komt haar verplichtingen niet na. Imo kunnen ze de persoon (aparte rechtspersoon) niet wegsturen omdat de BV (die van Varrossieu is overigens) haar verplichtingen niet nakomt. Dat is namelijk een aparte rechtspersoon. Nergens iets bekend over een koppeling tussen deze twee rechtspersonen en de gesloten contracten? | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:24 |
Elke coureur een paydriver. Ik zit nog te schuddebuiken van het lachen ![]() | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:25 |
quote:Ferrari ![]() ![]() Ik ben het met je eens dat niet iedere coureur een pay-driver is. Maar vrijwel iedere coureur is wel zo begonnen OOK Alonso. Volgens mij zijn alleen Raikkonen en Hamilton niet als paydriver begonnen..... | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:26 |
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, jij moet wat beter lezen ipv zo arrogant te doen. Nog een voorbeeld dan: Michael Schumacher had Dekra als sponsor, die betaalde miljoenen aan Ferrari en dat bedrag ging rechtstreeks weer terug naar MS... Vergeet het verder maar, want je weet duidelijk niet waar je over praat. | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:27 |
quote:Ik lig ook dubbel hier, jouw onwetendheid laat mij weer beseffen dat helaas niet iedereen gezegend is met gezond verstand en een open mind. | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:28 |
quote:Dat zijn de 2 uitzonderingen, die volledig dankzij de steun van autofabrikanten zover zijn gekomen... | |
BliksemSchigt | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:29 |
quote:Schumacher betaalde Ferrari natuurlijk ook om daar graag te mogen rijden na zijn zoveelste wereldtitel ![]() Coureurs hebben persoonlijke sponsoren die met hun mee gaan van team naar team. Die merken doen dat omdat ze er geld aan kunnen verdienen qua exposure, niet om een coureur te ondersteunen. Spyker heeft Albers' sponsoren nodig om de auto verder te kunnen ontwikkelen, niet zozeer direct voor het salaris. Maar wanneer Albers het geld niet op kan brengen, dan is ie weg. Zoals nu. Wanneer een van de sponsoren bij Alonso niet meer sponsort bij McLaren, dan rijdt Alonso daar nog steeds hoor. Je draaft een beetje te ver. Albers betaalde indirect gewoon om te racen. | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:30 |
quote:Of jij niet........ Volgens mij begrijp jij het verschil niet helemaal tussen meer salaris krijgen vanwege sponsoren die je meeneemt en het feit dat je anders geen stoeltje zou krijgen. Dat is de essentie van een paydriver namelijk. | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:31 |
quote:Laat lekker lullen joh, ![]() | |
BliksemSchigt | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:31 |
quote:Begonnen. Maar daar gaat het nu toch niet om? Alonso is toch een gerenommeerde naam in het ciruit? Alonso kan straks naar elk team, met of zonder sponsor (salaris is compleet irrelevant). Albers zal straks echt wel weer een grote sponsor en geldzak mee moeten nemen om ergens te kunnen racen. | |
kepler | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:32 |
quote:zonder sponsoren was Alonso ook wel aangenomen bij McLaren hoor ![]() Alonso, Kimi e.a. hoeven echt niet te betalen voor een plek in de F1 ![]() | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:32 |
quote:De definitie van paydriver was altijd: hij die sponsorgeld meeneemt en daarvan een percentage krijgt om als salaris aan te merken. | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:33 |
quote:Wat heeft gezond verstand of een open mind hier mee te maken. Je weet wel dat een paydriver pas een paydriver is als ie moet betalen om voor een team te mogen rijden...? En dat Alonso en co niet hoeven te betalen om voor een team te mogen rijden. Leg me dan nu eens uit in hoeverre Alonso nog steeds een paydriver is ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:34 |
quote:Neuh, een paydriver betaalt om voor een team te mogen racen ![]() | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:34 |
Overigens: om deze discussie te voorkomen ben ik dus benieuwd naar de contracten tussen Spyker Albers zelf en de CA BV. Duidelijk is dat het financiele probleem bij de CA BV ligt en niet bij de persoon Albers. | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:35 |
quote:Dan is alleen onze definitie van paydriver anders en zitten we hier te discussieren om niks. Feit is wel dat de hoeveelheid aan sponsorgeld die je meebrengt je bij een beter team kan brengen. Bovendien is sponsorgeld voor het ene team (Spyker) belangrijker dan voor het andere (McLaren) omdat het gewoon een kleiner percentage van het totale budget is. Maar goed, we hebben gezien onze eigen definities beide gelijk. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:36 |
quote:Die opmerking maakte ik alleen om het gros hier duidelijk te maken wat een paydriver is. Niet iedereen die sponsoren meebrengt naar een team dus (zoals ten onrechte hier werd gezegd). | |
Kleffe_Dop | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:37 |
quote:'A pay driver is a driver for a professional auto racing team who, instead of being paid by their car owner, drives for free and brings with him either personal sponsorship or personal or family funding to finance the team's operations.' Wikipedia | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:38 |
quote:Ja, zo wel ja.. ![]() Maar waar het mij om gaat is dat Alonso met of zonder sponsoren wel voor McLaren had gereden. Dat maakt hem imo geen paydriver. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:39 |
quote:En neemt een deel daarvan als salaris. De paydriver betaald vanuit een BV, zoals Albers vorig seizoen vanuit de CA BV betaalde. De sponsoren betalen niet aan het team maar aan de BV. En de coureur ontvangt vanuit de BV een salaris. In dit geval ontvang CA salaris van Spyker zelf. In die hoedanigheid geen paydriver dus. Essentieel verschil: paydriver ontvangt salaris vanuit persoonlijke BV en een paiddriver ontvangt salaris van het team. | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:40 |
quote:Duidelijk. ![]() | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:41 |
quote:Dat is dus moeilijk te zeggen. Misschien had McLaren hem dan minder salaris kunnen bieden en was Ferrari interessanter geweest. Dan ben je dus niet een paydriver volgens jouw definitie maar wel volgens de mijne, omdat dat geld je een beter salaris biedt en soms bij een beter team onderbrengt. ![]() Zo lang wij geen inzicht hebben in de boeken van de teams kunnen we daar weinig zekers over zeggen ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:42 |
quote:Nog een keer.. Albers is een paydriver. Zonder zijn geld was ie no way bij Spyker gekomen. | |
BliksemSchigt | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:44 |
quote:Die definitie maakt echt geen bal uit, want het punt is. Albers rijdt niet zonder een zak geld, hoe dat ook verrekent of betaald wordt, terwijl Alonso wel kan racen zonder een zak geld. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:51 |
quote:Dat sluit dus aan met mijn definitie ![]() | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:51 |
Overigens ben ik er achter dat het van doen heeft met de merchandise... (nog niet bevestigd overigens) De CA BV zou (contractueel) een hoop Spyker merchandise doorverkopen. Dat is echter niet volledig waargemaakt. Het gaat dus niet zozeer om betaling van sponsorgeld, maar inkomsten uit merchandise. In dat geval kun je CA weinig kwalijk nemen dat het slecht verkoopt, das het resultaat van een trage auto. | |
TJDoornbos | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:58 |
Had ik toch zo'n cap moeten kopen!! | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:59 |
quote:En toch ook van het slechte imago van de coureur sanger, eerlijk is eerlijk. | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:00 |
quote:Jij juist niet ![]() | |
DarkShine | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:00 |
![]() Zal hem missen als kiespijn, arrogante kwal dat het is! | |
BliksemSchigt | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:01 |
quote:Doornbos had het probleem niet gehad, laat staan Verstappen. | |
vosss | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:02 |
Hoe kan je nou contractueel vastleggen dat er bv minimaal (ik noem maar iets) 3 miljoen aan merchandise op moet worden gebracht?! ![]() Als Spyker mij dat zou opleggen als voorwaarde om te racen zou ik het niet eens doen. Komop zeg, Albers is geen Verstappen en heeft heel wat minder fans. Dat kan je op je vingers natellen dat je dat bedrag niet binnen gaat slepen. En met alle gevolgen van dien; ik zie namelijk geen enkel ander team Albers een zitje aanbieden, want hij heeft nou niet echt een spetterende indruk achtergelaten. Ik had ervoor gepast, dan maar geen F1 en in een andere klasse nog een paar jaar blijven rijden om je proberen in de kijker te rijden bij een team rond het middenveld ![]() Maargoed, ik vraag me wel af of dit hele gebeuren iets te maken heeft met de manager van Albers en de breuk tussen hun beiden. Ik begrijp dat die BV van zn manager was. Die zal dan nu wel inmiddels leeg zijn dunkt me. ![]() | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:04 |
quote:Waarschijnlijk niet, maar die rijden nu eenmaal geen F1. Overigens vraag ik me af of Doornbos wel zoveel had weten te verkopen als hij in de Spyker achter Sutil had gereden...... | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:04 |
quote:Misschien niet eens, maar wel van het imago dat de pers hem heeft aangemeten indd. | |
vosss | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:06 |
quote:Dat hoef je je niet af te vragen, want hij had gewoon vóór Sutil gereden ![]() | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:06 |
Ik hoorde op de radio bedragen van 10 miljoen langskomen....... Misschien dat Albers (met de reputiatie een auto te kunnen ontwikkelen) aan de slag kan bij Prodrive? | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:07 |
quote:En bij die van mij. quote: | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:07 |
quote:Mijn eigen ervaringen met hem zijn ook kut (heb ik je eerder verteld) en sluiten precies aan bij het imago dat hij door de pers aangemeten krijgt. | |
Argento | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:08 |
quote:Je maakt het jezelf wel ingewikkeld. Kennelijk is CA als coureur in dienst van Spyker, onder de voorwaarde dat hij een bepaald bedrag betaalt. Dat bedrag kan hij niet zelf betalen, dus daar heeft hij persoonlijke sponsoren voor. Die betalen en zolang zij betalen, kan Chris rijden. Betalen zij niet of niet genoeg, dan staat Chris direct naast de auto. Dat is ook wel gebleken. Ergo, Chris is een paydriver. De vergelijking met Alonso gaat niet op. Voor Alonso is het geen voorwaarde dat hij geld betaalt. Of denk je dat Alonso wordt ontslagen zodra Santander niet meer aan haar betalingsverplichtingen voldoet? Dat zou hooguit betekenen dat McLaren het salaris van Alonso niet meer kan ophoesten, maar dan is het nog altijd aan Alonso om te bepalen of hij vertrekt of met minder genoegen neemt. Hoe dan ook, in financiele zin verkeert Alonso in een wezenlijk andere situatie dan Albers. | |
BliksemSchigt | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:09 |
quote: quote:Ik weet niet hoever jij met je hoofd in de reet van Albers zit, maar denk eens na joh. Iedereen (niet de die-hard racefans) die je spreekt vindt Doornbos een relaxte gast, die sympathiek overkomt in interviews en op tv. Over Albers hoor je alleen maar dat het een arrogant mannetje is, onsympathiek in interviews, de schuld ligt altijd wel ergens en hij doet altijd redelijk uit de hoogte. De totale uitstraling van Albers staat veel mensen niet aan. En daar heeft ie zelf aan meegeholpen, daar is de pers natuurlijk ook wel een beetje verantwoordelijk voor - Verstappen is ook nog altijd alleen maar bekend als Jos Grindbak - en daar is zijn rijden + auto ook verantwoordelijk voor. | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:09 |
quote:Je onderschat Sutil hier hoor, die is onbevangenen soms onbezonnen maar sneller dan menig ander die nu nog voor hem staat op de grid, hij mist alleen nog het juiste materiaal. | |
TJDoornbos | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:09 |
quote:ik heb er 1 gehad voor 5 min voor mn verjaardag van stelletje rukkers, maar die cap is niet meer ![]() | |
vosss | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:09 |
quote:Dat mag duidelijk zijn ja ![]() | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:10 |
quote:Ehhmmmm.....nu kan ik wel weer terugvallen op de feiten en statistieken, maar Albers was in 2005 toch echt sneller dan Doornbos..... | |
Argento | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:11 |
quote:Ja, maar nu is Doornbos succesvol en Albers niet en dat is wat telt voor de mediaperceptie. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:11 |
quote:Oftewel sponsorgeld in een fonds of BV van waaruit het team betaald wordt.... | |
vosss | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:11 |
quote:Nouja, Doornbos staat anders met een langzamere auto dan Bourdais en Power wél mooi eerste op dit moment ![]() Ik zou Sutil en Doornbos best een keer in dezelfde auto willen zien rijden. Ik durf er geen geld op te zetten wie sneller zal zijn eerlijk gezegd ![]() | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:12 |
quote:Ik zie dat je het nieuwd, de geruchten en dit topic goed hebt gevolgd ![]() Het heeft niets met sponsorgeld te maken, maar met de tegenvallende verkoop van merchandise die de CA BV voor Spyker moest verkopen..... | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:12 |
quote:Tss, door zijn tegenstander van de baan te rammen ja ![]() Het zou eigenlijk best interessant zijn als Albers nu zou instappen in een Champcarteam ![]() | |
vosss | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:13 |
quote:Wellicht heeft ie wat tips gekregen van ene meneer M. Schumacher ![]() | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:16 |
quote:Ik zit helemaal niet met mijn hoofd in zijn reet, maar ben gewoon fan van de coureur Albers. De persoon die daarachter zit interesseert me niet zo gek veel. Doornbos is ook gewoon mediagenieker indd. Die buit dat alleen nog helemaal niet uit, maar dat terzijde. Overigens is Verstappen zo een voorbeeld dat je gemaakt of gebroken wordt in de pers. Verstappen is dus geen grindbakcoureur, maar viel hoofdzakelijk uit door pech met de auto, zie hier: Historisch: Brokkenpiloot Jos | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:17 |
quote:Hoe kun je het over een langzamere auto hebben in Champ Car????? Ze rijden allemaal met hetzelfde Panoz chassis, dezelfde Cosworth motor en dezelfde Bridgestone banden | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:18 |
quote:Mee eens, maar laten we wel zwezen dat de klasse waar Doornbos in rijdt allemaal coureurs herbergt die het in de F1 niet gehaald hebben of het niet eens tot de F1 gehaald hebben. Niets ten nadele van Doornbos overigens.... | |
vosss | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:21 |
quote:Nou, neem bv een A1 auto, die van Hulkenberg, en zet daar een willekeurige zelfde auto van een ander team tegenover. Die van Hulkenberg was vorig seizoen bijna elke race stukken sneller dan die van zn tegenstanders. Dus in zekere zin kun je zeker wel spreken van een snellere auto, ookal zijn ze exact dezelfde allemaal. Dát bedoelde ik. De teams van Bourdais en Power hebben tot nu toe vaak een snellere auto op de grid gezet dan Minardi USA ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:23 |
Ik ben het wel met sanger eens dat het allemaal coureurs zijn die nog geen echte F1 carriere hebben gehad om wat voor reden dan ook!! Maar aan de andere kant zijn het geen koekenbakkers op die franse hond na!! Maar wat is het beste wat CA kan doen!! | |
Argento | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:26 |
quote:tegenvallende merchandise? We laten teambaas Kolles zelf aan het woord: Team principal Colin Kolles said: "This has been a very difficult decision. Christijan has started to find some form in the car, but the team's ambitious development programme has been seriously compromised by non-payment by one of his sponsors and we are faced with no other option." | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:26 |
quote:met dezelfde auto. De verschillen in snelheid komen door de coureur, en het beter afstellen van de auto op het circuit door de coureur ![]() Ook in de A1 overigens. Daarom was Bleekemolen in Zandvoort zo snel, terwil het de races daarna erg tegenviel. | |
Argento | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:29 |
quote:We moeten de F1 nou niet teveel gaan ophemelen. Bourdais is beter dan 80% van de huidige F1 coureurs en dat is nou net de Bourdais die Doornbos hier en daar verslaat. Of wil je beweren dat Scott Speed een betere coureur is dan Bourdais enkel en alleen omdat Speed wel in de F1 rijdt en Bourdais niet? Er zijn veel redenen waarom de ene coureur wel en de andere niet in F1 aan de bak komt. Feit is dat er veel meer coureurs in staat zijn een F1wagen naar behoren te besturen dan de 22 beschikbare zitjes. Het is dan ook niet juist om de huidige F1coureurs zondermeer als de beste coureurs ter wereld aan te merken. | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:31 |
quote:Die sponsor kan natuurlijk ook zo'n kledinggigant zijn he, die minder merchandise heeft verkocht en daarom niet aan zijn verplichtingen kan voldoen ![]() Ik hoop overigens wel dat de naam naar buiten gaat komen zodat dit bedrijf publiekelijk aan de schandpaal kan. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:32 |
quote:Ja en nee..... Ja er zijn coureurs beter als een Speed en Liuzzi ![]() Nee in de F1 zitten de 22 beste coueurs van de wereld. Maar dan niet puur op rijderskwaliteiten, maar het totale plaatje. Dus inclusief goede contacten en management. | |
vosss | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:34 |
quote:En dat is nou net wat ik bedoel, Robert gaat/kan iets minder hard, maar staat wel bovenaan. Als ie met Sutil in 1 team zou rijden zou ik niet blind geld op 1 van beide zetten en er zeker van zijn dat juist die waar ik mn geld op had gezet zou winnen. ![]() | |
Argento | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:36 |
quote:Is dat nou serieus? Kolles wordt uit eerste hand geciteerd en hij zegt: omdat een sponsor van Christijan niet aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, moesten we het contract met Christijan ontbinden. Dat leert één ding, namelijk dat Christijans verbintenis met Spyker een voorwaardelijke is (of was), namelijk dat Christijan als racecoureur voor het team werkte onder de voorwaarde dat een bepaald bedrag werd betaald door zijn sponsor(en). Waar komt dan dat merchandise verhaal vandaan en waarom wordt het hier als waarheid gepresenteerd? Daarbij weten wij niet onder welke condities die sponsor zijn betalingen aan het team heeft toegezegd. Misschien hoorde daar wel een prestatieclausule bij, bijvoorbeeld dat Christijan in de eerste helft van het seizoen minimaal 1 punt gescoord zou hebben. Dan zou die sponsor nog in zijn volste recht staan om niet langer te betalen. | |
Argento | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:38 |
quote:goede contacten en management hebben natuurlijk niets te maken met iemands kwaliteiten als coureur. Die kwaliteiten worden bepaald door rijderskwaliteiten in de meest brede zin van het woord (dus ook zijn communicatie met de technici). | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:39 |
quote:Klopt, ik probeer alleen een link te leggen tussen het eerder genoemde merchandiseverhaal en het sponsorverhaal van Kolles. Ik weet namelijk dat er sowieso een kledingfabrikant sponsor is van Spyker/Albers. Alleen van de bedragen die daarin rond gaan heb ik geen idee. | |
Argento | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:42 |
quote:maar waar komt dat verhaal vandaan en waarom is het zo betrouwbaar om er zoveel aandacht aan te besteden? Sanger bracht het ook al als waarheid. | |
JJdJ1984 | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:55 |
Om 17:00 uur is er een persconferentie van Cristijan Albers. Rechtstreeks te volgen op RTL7 | |
TJDoornbos | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:57 |
Dank waarde heer Sportverslaggever!! | |
-Vaduz- | dinsdag 10 juli 2007 @ 13:44 |
Die zien we niet nooit meer terug in de F1. | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 14:17 |
quote:Ik geloof dat iemand dat op de radio heeft geroepen. We moeten nu maar even dat interview afwachten (bedankt JJdJ1984) voor meer info. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 14:21 |
quote:Dat stond op een, als betrouwbaar bekend staande, internetsite. Ik ga effe kijken welke het was. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 14:22 |
quote:Niet met de kwaliteiten van het rijden nee, maar wel met de kwaliteiten zich in the picture te rijden (in de breedste zin van het woord). | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 14:22 |
De sponsor die nu genoemd wordt is trouwens Mingya Europe Resorts.. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 14:31 |
quote:Het stond op paddocktalk maar is inmiddels vervangen door het verhaal van Kolles. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 14:54 |
http://www.rtl.nl/(/sport(...)s_geruchtenmolen.xml Ik zie al 3 fouten erin staan.....maar goed. | |
ElmarO | dinsdag 10 juli 2007 @ 15:02 |
quote:Die van Klien is wel dom. ![]() | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 15:24 |
En op hun eigen site is in het ene bericht Klien de grootste kanshebber, en in dit bericht een Spanjool. | |
TJDoornbos | dinsdag 10 juli 2007 @ 15:29 |
Klien word het voor 1 race aldus bronnen @ Spa | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 15:33 |
quote:Zijn manager (en vader ![]() ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 10 juli 2007 @ 15:36 |
quote:Ik zeg alleen wat ik gesmst kreeg net, ik weet het verder ook niet ![]() Het zou zo zijn dat Sebas tekent op 1 augustus ivm die Torro voorrang | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 15:38 |
wie smste dat dan? Dan wordt de bron iets duidelijker. Dus Bourdais naar STR in 2008.............. | |
TJDoornbos | dinsdag 10 juli 2007 @ 15:53 |
vriendin van me. Maar Bourdais dus NA nurnberg in de auto en over STR heb ik niks gezegd hij tekent alleen pas bij Spyker als de voorrang van STR op hem verloopt!! | |
JJdJ1984 | dinsdag 10 juli 2007 @ 15:55 |
![]() ![]() Kun je ook nog zien of ik toevallig de staatsloterij win vanavond? ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 10 juli 2007 @ 15:56 |
bijdehandje ik geef alleen aan wat ik gesmst kreeg meer niet oké | |
SimtekF1 | dinsdag 10 juli 2007 @ 16:03 |
Als Bourdais naar Spyker gaat dan ben ik gelijk geen fan meer van Spyker. Kansloos gedoe dit. | |
sanger | dinsdag 10 juli 2007 @ 16:07 |
quote:Dan begreep ik je verkeerd ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 10 juli 2007 @ 16:10 |
geeft niet sanger ![]() |