abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juni 2007 @ 22:11:08 #1
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50594690
Vorig deel: Het grote kleine babietjes topic deel 114

Babietjes:

30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

Evenstar, mijn zus zei ook al: natuurlijk drinkt ze nog steeds heel weinig, haar maagje is héél klein door die kleine beetjes. En dat klinkt ook wel logisch.
En inderdaad, dit kan gewoon niet goed zijn, ik snap niet dat deze arts er zo klakkeloos mee omgaat.

[ Bericht 42% gewijzigd door Lois op 23-06-2007 18:56:31 ]
  maandag 18 juni 2007 @ 22:15:09 #2
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50594853
Dus een andere mening gaan vragen. Sterkte

@Evenstar.....mag ik dan een proefje neocate van je lenen
  maandag 18 juni 2007 @ 22:17:40 #3
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50594997
Oh ja, Vivi, hoe bedoel je erdoorheen blaten? Tis niet ineens een Julia-topic geworden hoor ... maar vind het wel lief dat je eraan denkt hoor, hoeft alleen niet. Lekker blaten, hebben anderen ook nog eens iets leuks te lezen. Leuk shirt trouwens!! Is nu niet van toepassing op Julia, maar we hadden 'm goed kunnen gebruiken bij Emma...en Noa ook trouwens ...
  maandag 18 juni 2007 @ 22:20:19 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50595112
Ik denk nog steeds mee .

Suzanna, ooit heb ik op het KDV een kindje gehad dat na de borstvoeding erg slecht ging drinken. De truc bleek na lang tobben huid op huid contact te zijn. Zou je niet eens kunnen proberen de fles te geven terwijl ze tegen je blote borst aanligt?
Evt zou je zelfs een bv hulpset kunnen lenen misschien. Dan geef je geen bv, maar het lijkt erop dmv een slangetje dat je op je borst plakt (even heel kort door de bocht beschreven ).

Weet helemaal niet of je dat wilt hoor, en zeg het ook gerust als je het te bemoeizuchtig vindt, maar het schoot me zo te binnen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 18 juni 2007 @ 22:20:29 #5
103793 kozakken
Living the life
pi_50595128
Fles. Zomaar van de een op andere dag weigerde hij.
Vroeg met tandjes en dat bleef maar doorgaan, veel hoesten en daarom nu al zo'n maand of drie een puffer. (die goed helpt trouwens) en gewoon eigenwijsje.
Blijf ook de pap en het fruit aanbieden. Echt.. dat duurde hier ook gewoon even.
(evt. zegene de greep: tv aan en haar daarvoor zetten. Afleiden enzo)

Ik neem toch wel aan dat de KA haar huidje gechecked heeft op droogheid en dat je zelf in de gaten houdt hoe alert ze is. Is ze alert?

Het is een heel naar en verontrustend probleem. Het heeft ook best wel een smet gelegd op de eerste maanden. Zoveel ongerustheid en maar blijven proberen en maar blijven proberen.
Ik ben er ook best wel verdrietig en bijzonder gefrustreerd van geweest. (En nog wel eens)

Ik denk, serieus, dat je morgen de KA zou kunnen bellen. Desnoods laten terugbellen. Op papier zetten wat je wilt zeggen en dat dan voorlezen. Daarna reactie afwachten.
Dat je geen goed gevoel hebt bij het advies en bij de betrokkenheid van de kinderarts. Dat je een week telang vindt en dat jij thuis maar zit met een niet drinkend kindje. Dat je het gevoel hebt dat de KA het probleem onderschat en dat je graag overtuigd wordt van het tegendeel.
zoiets?
  maandag 18 juni 2007 @ 22:23:53 #6
103793 kozakken
Living the life
pi_50595315
Leah, wat een goed idee trouwens!
Wie weet was dat ook hier wel het gouden idee geweest.
Hoera voor meedenkers! Echt!
  † In Memoriam † maandag 18 juni 2007 @ 23:14:01 #7
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_50597691
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:20 schreef Leah het volgende:
Ik denk nog steeds mee .

Suzanna, ooit heb ik op het KDV een kindje gehad dat na de borstvoeding erg slecht ging drinken. De truc bleek na lang tobben huid op huid contact te zijn. Zou je niet eens kunnen proberen de fles te geven terwijl ze tegen je blote borst aanligt?
Evt zou je zelfs een bv hulpset kunnen lenen misschien. Dan geef je geen bv, maar het lijkt erop dmv een slangetje dat je op je borst plakt (even heel kort door de bocht beschreven ).

Weet helemaal niet of je dat wilt hoor, en zeg het ook gerust als je het te bemoeizuchtig vindt, maar het schoot me zo te binnen.
Ik bemoei nog even door : ik heb een bv hulpset liggen die je zo van me kunt lenen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 18 juni 2007 @ 23:54:09 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50599523
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:15 schreef chacama het volgende:
Dus een andere mening gaan vragen. Sterkte

@Evenstar.....mag ik dan een proefje neocate van je lenen
ik moet nieuwe bestelling doen, maar ik vind het prima zodra ik de nieuwe betelling heb pm ik je weer.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_50601132
sterkte suzanna. hopelijk gaat het snel beter.

jeejtje kozakken nooit geweten dat Romme dat had. lijkt me echt frustrerend als je kindje niet wilt drinken/eten.

vivi wat een leuke shirt. die Dean wat een rupsie.

die thies mama opeten . hier hebben we er ook een die dat doet en ook onder spugen/kwijlen en dan over de arm van mams laten lopen.
mama van 3 kids!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:15:14 #10
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50604380
Ik vind alle advies juist heel fijn Leah, één van de redenen dat ik het hier ook post is omdat ik weet dat hier best veel wijze moeders zitten ...

Ik heb gisteravond jouw tip geprobeerd, was te moe om nog te antwoorden op jullie berichtjes, maar heb dus huid-op-huid contact geprobeerd. Het hielp op dat moment niet, dus ik ben bang dat dat het niet zal gaan doen. Ik probeerde haar zelfs even aan te leggen maar ze reageert helemaal niet meer op de borst zo van: laat ik eens happen. Ook wel heel logisch na zo'n tijd geen bv meer.
Maar daar had ik helemaal niet aan gedacht nog, dus vond het een goede tip. Het is alleen zo dat ze zélf de bv ging weigeren zo'n zes weken geleden, dus ik toen ben overgegaan op flesvoeding (en de fles weigerde ze toen ook al regelmatig, maar ik kreeg er nog genoeg in toen) ... en dat is natuurlijik vreemd.

Kozakken, hier wilde ze het fruit wél tot twee weken geleden, toen had ik het een week geprobeerd omdat ze zo slecht dronk. Volgens de KA kon ik het beter niet meer geven ivm andere allergieën en hij zei ook dat het weinig calorieën bevat...maar dat is een beetje kort door de bocht vind ik, als een kindje voor de rest bijna niets binnenkrijgt.

Julia is een héél alert en vrolijk kindje, en haar huidje is ook nog heel normaal, dus uitgedroogd is ze niet. Blijkbaar kan ze toch toe met een klein beetje vocht... en dat is natuurlijk wel één van de beweegredenen van de KA, tis niet zo dat ik daar met een uitgedroogd doodziek kindje zit... ze lacht naar iedereen en is héél alert en nieuwsgierig.

Ik heb net mijn huisarts gebeld en word vanmiddag teruggebeld hierover. Dan wil ik het met haar bespreken dat ik bezorgd ben en het beleid van de arts niet goed vind.

Dat verdrietig zijn herken ik heel erg ja. Ik hou me héél erg in, maar de tranen prikken regelmatig achter m'n ogen (om het zo maar eens uit te drukken) als ze weer eens niet wil drinken. Ik probeer steeds wel positief te blijven ('Hoera ze heeft 50 ml op! ) en haar ook op een positieve manier te stimuleren te drinken met verschillende trucjes.

Lief, je berichtje, hartelijk bedankt. Vond het erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n moeilijk drinkend kindje. Niet dat het fijn is dat jij er ook zo-eentje hebt, maar wel dat je het deelt zodat ik weet dat ik niet de enige ben.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:16:15 #11
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50604402
Oh ja, sinds gisteren 12 uur ('s middags) tot vannacht 3:00 heeft ze 220 ml vocht binnengekregen. Sindsdien 80 ml.
pi_50604552
Suzanna
Hopelijk lukt het om met de huisarts tot stappen te komen die je wel gerust stellen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:04:16 #13
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50605380
Suzanna, wat een moeilijke situatie zo zeg.

Vivi, rupsen! Wat leuk!

Moonah, dit gaat voorlopig niet over ben ik bang, Simon kent deze tactiek al maanden en past hem meerdere malen per dag toe.....
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_50605737
Suzanna, moeilijk hoor! Goed dat je je huisarts hebt gebeld, als je er niet gerust op bent moeten ze je gewoon verder helpen, lijkt me.

Moonah, is het harentrekken al begonnen? Hier een favoriet spelletje: op de arm, mama aankijken, met vingertje in oog prikken, flink in kin of neus knijpen en dan, enthousiast gillend, aan haren trekken. Bij papa is borsthaar ook leuk om aan te trekken. Hij reageert ook zo grappig..

Ik kreeg net mailtje van manlief, die met Eva naar het CB is geweest.
quote:
alles goed, gewrichtjes soepel, ze is weer goed gegroeid: 8240 gram nu en 73,5 cm. Er zat daar een man die het gewicht hoorde noemen en vroeg toen naar de leeftijd, ik zei: bijna 9 maanden. Zijn kindje was ruim 7 kilo en 3 maanden (!). Tja verschil moet er wezen.
Oja, ze zou liever volle yoghurt krijgen ipv magere, maar daar ben ik niet zo op in gegaan. en in de ochtend mag ze ook wel een boterham, om zo toe te werken naar 3 maaltijden per dag. Dat beschouw ik als adviezen, natuurlijk zal het wel een keer moeten maar als het goed gaat moet je er niet teveel aan sleutelen.
Gewicht is precies op het gemiddelde WHO curvelijntje, qua lengte is ze iets langer dan gemiddeld. Een slanke den dus
Ik snap niet helemaal dat we nu al aan de boterham zouden moeten gaan in de ochtend. Heb er ook helemaal geen zin in, want we geven haar altijd een flesje in ons bed, en dan slaapt ze weer verder. Brood is behoorlijk meer gedoe. En als we naar 3 maaltijden zouden moeten, dan zouden we toch eerder de papfles er uit moeten gooien? Maar ik begreep hier dat de kindertjes die nog best lang krijgen. Eva krijgt hem echter al wel snel na de warme maaltijd: groentehap plus yoghurt om 17 uur, papfles om 19 uur of soms (als moe) wel eerder. Maar goed, wat mijn man ook al zegt, voorlopig sleutelen we nog niet aan iets wat heel goed gaat.
Eva en Maria
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:30:01 #15
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_50607912
Vind ik ook! Ik volg ook mijn eigen lijn, ja en amen zeggen en lekker doorgaan. die kleintjes geven zelf ook aan wanneer er iets moet gaan veranderen hoor.

Lotte weegt ook niet veel, 7 kilo en ze is 7.5 maand. Maar ze is wel lang, en beweegt goed is is zeer alert!

Mibos hoe gaat het met Kaithlynn? Op wat voor schema zitten jullie nu, ben wel benieuwd.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:43:39 #16
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50608377
Precies Linda. Het gaat goed en dat is het belangrijkste. En die papfles 's ochtends. Ach, die is er voor Fleur nog steeds niet af. Er is sinds dit jaar wel een boterham bij gekomen. Maar, die eet ze dan samen met 'papa' beneden. En ook de fles voor het slapen krijgt ze hier nog steeds. Gewoon haar 2 momentjes rust.

Maud heeft vannacht weer een oefening doorslapen gedaan. Om 10 uur laatste fles gegeven en daarna om half 6 een slokje gedronken om toen door mij om 7 uur wakker gemaakt te worden voor het begin van een nieuwe dag. Wat is het toch fijn dat ik haar wakker kan maken. Bij Fleur kon dat echt niet. Die begon als baby dan heel hard te huilen en later was ze dan een uur chagerijnig. Maud kijkt je lachend aan.

Bijten, haren trekken en wat iets meer zij. Ja, ook hier. En het liefst tijdens het drinken een goede pluk haar vast houden.

Suzanne, goed dat je volhoudt. Mooi dat ze die 220 op heeft.

Vivi, was helemaal vergeten te zeggen hoe gaaf ik het t-shirt vind. Cool.
pi_50608770
Suzanna, helaas geen goede tips voor je. Lijkt me onwijs lastig en niet meer dan logisch dat er af en toe wat tranen komen. Je maakt je toch gewoon ongerust. Succes!
Mocht er nog een briljante tip komen, dan laat ik het je absoluut weten
pi_50609015
Vivi....heeft Dean al naar huis gebeld vanuit KDV ??
pi_50609293
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:15 schreef Suzanna het volgende:

Dat verdrietig zijn herken ik heel erg ja. Ik hou me héél erg in, maar de tranen prikken regelmatig achter m'n ogen (om het zo maar eens uit te drukken) als ze weer eens niet wil drinken. Ik

Wat een nare situatie. Mijn ogen prikken al als ik deze zin lees. Je kan je zo hulpeloos voelen, he. Voor je kind wil je álles doen.

Ik hoop dat het je lukt om aan de telefoon te zeggen wat je wil. Goede tip van kozakken om het op te schrijven, dan vergeet je niks. Vergeet je ook dat hoesten niet nog te melden?

Sterkte hoor!
Variety is the spice of life
pi_50610061
even een snelle vraag tussen door mag een kindje van bijna 6 maanden sinaasappel dan geperst door het hapje heen?

suzanna moeilijk hoor.
mama van 3 kids!
pi_50610125
Van mij ook sterkte!
Je kan je zeker hulpeloos voelen, heeft iedere moeder denk ik wel! ook ik had dat, als Sarah weer eens niet goed wilde drinken. je voelt je dan echt zo rot en hulpeloos..

nog 1 nachtje.... en dan hebben we een dreumes.. he Dutchie!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50610164
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:29 schreef Popples het volgende:
even een snelle vraag tussen door mag een kindje van bijna 6 maanden sinaasappel dan geperst door het hapje heen?

suzanna moeilijk hoor.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_50610199
thanks menicole ga ik lekker eten maken voor de kleine meid
mama van 3 kids!
pi_50611098
't Mag wel Popples, maar volgens mij wordt citrusfruit afgeraden tot het eerste jaar, omdat het best scherp voor de maag is. Aan de andere kant: vroegah kregen geloof ik alle babietjes banaan en sinaasappelhapje vanaf 4 maanden...
Eva en Maria
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:34:20 #25
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50612255
Linda, zelfs héél vroeger (nou ja, 25 jaar geleden) werd het aangeraden om dat met plusminus 6 weken al te doen....

Lief, al jullie berichtjes. Nebelung, daar heb je helemaal gelijk in... en ik ga nu even opschrijven wat ik wil zeggen, anders vergeet ik vast weer de helft. Straks belt mijn huisarts en hopelijk neemt zij me serieus.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:44:04 #26
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50612594
Introductie na de leeftijd van 12 maanden:

Mandarijn of sinasappel of grapefruit

Aardbei

Ongezwafelde rozijnen

Varkensvlees (> 1 jaar)

Rundvlees

Vis bijvoorbeeld kabeljauw (>1 jaar, niet vaker dan 1 keer per week)

Koolsoorten (witte, rode, groene, > 1 jaar)

Paprika, prei, sla (> 1 jaar)

Komkommer

Tomaat

Bindmiddel voor andere pap dan rijstepap (Biobim Benjamin (> 9 mnd.), junior (> 1jaar), Bambix en Brinta)

Zilvervliesrijst

Tarwebloem

Brood: (zonder bakverbetermiddel en melkbestanddelen of zelfgebakken van tarwebloem, water, gist en zout, ) aanvankelijk lichtbruin. Vanaf 1 jaar fijnvolkoren.

Macaroni/spaghetti zonder ei

Soepstengels

Toastjes (melkvrij)

Olie (andere soorten dan olijfolie)

Honing (> 1 jaar i.v.m. botulisme)

Kiwi

pi_50613770
Suzanna sterkte ermee. Ik hoop voor je dat ze snel beter gaat drinken!
Goed dat je de huisarts belt!

Vivi wat een gaaf shirt.
pi_50614028
Evenstar, is dit niet een schema voor kinderen met een duidelijk verhoogd risico op allergie? Ik vind het erg voorzichtig. Zelf zou ik liever uitgaan van het schema zoals Stefan Kleintjes dat heeft opgesteld.
Daar wordt citrusfruit overigens na 9 maanden geintroduceerd.
pi_50614299
Wij houden ons ook niet aan bovenstaand schema, wel hou ik die van Stefan Kleintjes in de gaten. Eva is bijvoorbeeld al aan de vis! Zij vindt het lekker, papa en mama houden er niet zo van. Maar ik dacht dat het wel handig is als zij het wel leert waarderen. Aardbeien krijgt ze trouwens wel. Volgens Stefan is het nog wat te vroeg, maar Eva kan er goed tegen en ze is er gek op. Prakje op brood, beetje door de yoghurt.
Hé, en citrusfruit na 9 maanden! Dat biedt weer nieuwe mogelijkheden.
Eva en Maria
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:49:54 #30
94046 PM-girl
pi_50615069
Eva doet het ook goed
En de adviezen van het CB, vaak doe ik er niets mee en na een tijdje merk ik dan ineens dat ik of Simon toch aan iets toe ben/is en voer ik iets in (zoals de boterham).
Linda, ik geef 's morgens bv (7:00 uur meestal) en dan geen brood, maar wel rond 9:00 een droge cracker. Misschien is dat een mooie tussenstap?
*
pi_50617737
Pm, Eva slaapt om 9 uur nog! . Om ca. 10 uur krijgt ze al een fruithap en dan om 12 uur een boterham. Ergens in de middag krijgt ze dan een soepstengel, want een rijstwafel blieft ze niet meer. Ik kan het natuurlijk andersom doen, maar ik vind het wel prettig: ochtend en middag een groente/fruitprutje. Nou ja, wat je zegt, we zien vanzelf als zij en wij toe zijn aan verandering.
Eva en Maria
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:18:32 #32
94046 PM-girl
pi_50618493
Ahh, Eva lust ook geen rijstkoekjes meer. Hier is het leuke er ook ineens vanaf! 's Morgens het fruit en de boterham en 's avonds de groente is veel interessanter dan iets droogs als een cracker of rijstwafeltje!
*
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:35:53 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50619082
owlet is idd die van babyallergie
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:30:04 #34
108648 cattie
lieve moeder
pi_50625254
Suzanna, heeft de huisarts al gebeld?

Wat fijn dat het goed gaat met Eva!

Ive is weer beter, hij heeft geen koorts meer. Hij is wel een tand door de lip gevallen, maar ja, leren lopen gaat nou eenmaal letterlijk met vallen en opstaan. En hij had ook al een blauwe plek van een val gisteren.
pi_50625942
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:23 schreef owlet het volgende:
Ik vind het erg voorzichtig. Zelf zou ik liever uitgaan van het schema zoals Stefan Kleintjes dat heeft opgesteld.
En dan kun je nagaan: het schema van Stefan is al erg voorzichtig vergeleken met wat CB's je in je handen duwen
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:07:45 #36
103793 kozakken
Living the life
pi_50626709
Ik denk dat juist omdat het zo'n klein allert meiske is de KA zich niet zo'n zorgen maakt. Dat is hier precies hetzelfde gegaan.
(ha trouwens, ipv ka)
Romme heeft nu 8 tanden en ik denk dat dat ook onderdeel is geweest van het hele gedoe.
En echt...
Je doet het goed Suzanna! (Niet aan jezelf twijfelen, echt niet!)
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:08:10 #37
94046 PM-girl
pi_50626720
Cattie, het hoort erbij, maar het is wel sneu, kan ik me zo voorstellen!
*
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:09:46 #38
103793 kozakken
Living the life
pi_50626789
Helemaal om Ive heengelezen
Klein menneke! Zo fijn... dat groter worden
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:27:04 #39
108648 cattie
lieve moeder
pi_50629581
Romme al weer 8 tanden! Dat is ook wel erg heftig voor zo'n ventje.

Het is wel een beetje zielig voor Ive, maar ik vind het ook wel aandoenlijk, zo'n ventje met allemaal plekjes omdat hij zo graag wil, maar het nog niet altijd lukt. Hij wordt nu echt zo'n dreumesje!
pi_50629760
Ive, het is echt vallen en opstaan hè! Voorzichtig hoor

Suzanna, ik hoop dat het snel beter zal gaan allemaal. kan me voorstellen dat je er wanhopig van wordt.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_50630232
*klop klop*

het leek erg ver weg..maar ik kom hier nu geheel legaal aankloppen !
afgelopen zondag na 42wkn zwangerschap eindelijk mama geworden van een fantastisch en gezond meisje, ilse

Mijn enige bijdrage tot nu toe zal zijn:
ik ben doodop en ga richting ilse nu voor de voeding om daarna hoop ik snel ook zelf te slapen!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:42:05 #42
108648 cattie
lieve moeder
pi_50632793
Welkom Marit met Ilse!
Gaat alles naar wens met ilse? En met jou, maar da's een ander topic.
pi_50634318
marit fijn om hier wat te lezen van jullie en wat een mooie meid.

owlet ik hou het schema ook maar aan ik heb het boek maar dacht dat het een klein beetje geperst geen kwaad kon. ik heb het niet gegeven, heb zelf maar verse jus voor me zelf uitgeperst
ze heeft gewoon banaan gegeten.

oei Ive uitkijken hoor.

linda eva groeit goed hoor.
mama van 3 kids!
  woensdag 20 juni 2007 @ 06:40:17 #44
141023 ik80
pi_50640700
In de potjes van olvarit zit het het ook al vanaf 6 maanden. Net als een heleboel andere dingen die ik op die lijst zie staan.
pi_50641775
Olvarit is dan ook een fabrikant die er baat bij heeft zo veel mogelijk potjes te verkopen. Er zijn geen regels rondom de inhoud van babypotjes dus ze mogen er van alles in doen.
pi_50642599
Olvarit... Ik heb dr echt een hekel aan. Ik vind het ook van die dunne blubber. Eva kreeg eens een potje op vakantie en ze kreeg het bijna niet weg, 't liep zo haar mondje weer uit. En duur!

Ik ben helemaal verliefd op ons meisje . Het is ook zo leuk om thuis te komen en dan een brede lach te krijgen! Iemand schreef er al eens over toen ik nog zwanger was, en ik kon me er weinig bij voorstellen, maar het is écht zo!
Eva en Maria
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:54:39 #47
94046 PM-girl
pi_50643146
Ik heb gisteren de kast opgeruimd hier en kwam een aantal potjes tegen, gekregen via de dozen of van visite (!). Heb ze allemaal apart gezet om aan iemand te geven die er iets mee wil, weggooien vond ik ook weer zo wat.
Ik was het overigens erg eens met de ingezonden brief van Stefan Kleintjes over de potjes, op borstvoeding.com
Een potje is makkelijk ja, maar een ingevroren prakje uit de vriezer net zo!
*
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:55:24 #48
94046 PM-girl
pi_50643165
Linda Lief is dat he!
*
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2007 @ 10:28:35 #49
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50644324
Ilse welkom in dit topic. Hoe gaat het met haar Marit?

Milo is weer ziek Maandagmiddag begon het al toen ik hem ophaalde bij mijn moeder. Hij was erg warm. 's Avonds bleek hij koorts te hebben. De volgende dag was het over en heb ik hem naar het kdv gebracht. Om 14.00 uur kon ik hem echter weer ophalen omdat hij weer koorts had. Vanmorgen was zijn temp weer redelijk, maar hij is nog erg huilerig en superverkouden. Ik heb maar een extra dagje vrij genomen en blijf lekker bij mijn zieke mannetje. Als de koorts morgen (op mijn verjaardag notabene) niet over is, dan ga ik toch met hem langs de huisarts. Drinken doet hij ook vrij slecht (gisteren in totaal 500 ml.) en hij heeft ook overgegeven. Het arme mannetje is helemaal uit zijn doen en hij is zo zielig. Gelukkig ligt hij nu eventjes te slapen, maar ze zijn buiten bezig met bestraten dus hij zal zo wel weer wakker worden.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:51:35 #50
108648 cattie
lieve moeder
pi_50645084
He get, beterschap Milo!

Cas en Sarah gefeliciteerd met jullie eerste verjaardag!
pi_50645588
Beterschap voor Milo ! Echt rete irritant als ze in de buurt aan het klussen zijn en er moet iemand (of jezelf ) ff slapen. Succes !

Marit !
pi_50645764
Arme Milo, beterschap!
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:16:53 #53
94046 PM-girl
pi_50646082
Wat vervelend slaapmeisje, beterschap voor Milo!

Cas en Sarah, 1 jaar! Gefeliciteerd!!
*
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:26:23 #54
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50646434
Oeh ja!
Cas en Sarah zijn jarig! Eén jaar, gefeliciteerd dreumesjes en ouders!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50646593
Beterschap voor milo!

kp erg he als ze aan het klussen zijn. straks gaan ze hier de waterleiding doen en kan dan geen water niks pakken. dat word nog wat. ik denk dat ik dan maar naar mijn ouders verhuis als het te erg word.

Sarah en Cas weer een mijlpaal erbij. gefeliciteerd met jullie 1 jaar.

linda wat lief.
die van mij is altijd boos als wij een dagje weggeweest zijn. niet dat we dat vaak doen maar laatst moest ik op sollicitatie gesprek en toen moest ze naar oma en toen keek ze me niet eens aan toen ik terug was.

over de potjes die zijn vies. ik heb vande week alle worteltjes gemaakt en in de vriezer gedaan en heb nu voor de hele week worteltjes wat is nu 10min. werk voor een week eten voor je kleintje?
ik denk altijd zo wij eten liever ook vers dan uit een blik ofzo dus waarom zo een kleintje ook niet.
mama van 3 kids!
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:40:58 #56
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50647013
Ach Slaapmeisje wat zielig voor Milo..
Beterschap!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:53:53 #57
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50647590
Sarah en Cas gefeliciteerd met jullie eerst verjaardag!

En: Kendahl kruipt op handen en knieën
eerst alleen met zijn armen namelijk. Hij gaat als een speer Het ziekzijn kan trouwens goed te maken hebben met een sprongetje, want hij veranderd sowieso een beetje de laatste paar dagen. Hij is echt geen baby meer /
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:57:52 #58
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_50647760
ze zijn hier voor de deur al 3 (!!) weken aan het heien. Anna weet niet beter...die slaapt straks niet meer als het stil is!!

Marit
Nog steeds feest thuis??
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:08:40 #59
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50648151
Ken spuugt gewoon de pasta uit. Hij vond het altijd zo lekker!
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:33:46 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50649122
Cas alweer één???
Hoop dat alles goed is, ik lees je nooit meer Dutch!
Sarah ook van harte!
En Marit met Ilse, welkom!

Zieke kindjes zijn echt zoooo zielig.... Sterkte Slaapmeisje!

En wat leuk dat Ken kruipt!

Potjes... tja... Ik kook altijd zelf, vindt Thies erg lekker.
Maar voor nood heb ik wel wat potjes in huis. Als mijn diepvriesvoorraad op is en ik heb nog geen tijd, of als we een weekend weg gaan, dan is het wel handig. Gelukkig eet Thies ook die fabrieksprutjes. Ik geloof dat hij nog niet zo kieskeurig is.

MeNicole, ik zag in het fototopic dat Mikael al staat in de box!
Ik zou hem wel als de wiedeweerga op de laagste stand zetten hoor. Je moet er toch niet aan denken dat hij er eens over heen kukelt...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50649177
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:33 schreef Moonah het volgende:

MeNicole, ik zag in het fototopic dat Mikael al staat in de box!
Ik zou hem wel als de wiedeweerga op de laagste stand zetten hoor. Je moet er toch niet aan denken dat hij er eens over heen kukelt...
Hebben we meteen gedaan gister
Maar ik vind het zo knap van hem. Hij gaat ook als ie te lang heeft gestaan zelf weer netjes zitten. Hij valt alleen wel veel nu omdat ie al dnekt dat ie meteen kan klappen omdat ie staat. Tja en dat wil natuurlijk niet want dat val je

Staan
Kijk dat troste bekkie

[ Bericht 27% gewijzigd door MeNicole op 20-06-2007 12:48:32 ]
Liefde
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:48:17 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50649644
Haha! Klappen en staan is ook wel heeeel moeilijk!

Pff, Thies kan zo 'boos' worden, al snap ik niet waarom.
Zit hij lekker een boterhammetje te eten, en al kauwende maakt hij zich toch een partij kwaad. Grommen, roodaangelopen koppie, aders die opzwellen en eng kloppen.... Eerst dachten we dat het uit ongeduld was. Maar ook als er drie stukjes voor hem liggen wordt hij bozig. Hij heeft geen last van doorkomende tandjes.
Hebben jullie kinderen dat ook wel eens? Of heeft iemand een idee wat er zou kunnen zijn? Het is zo ongezellig...
pi_50649958
Ik80 wij zijn zelf ook benieuwd hoe lang ze is en wat voor gewicht ze heeft. We mogen morgen weer een keertje naar het bureau dus zijn erg nieuwsgierig. De laatste keer was 26 april. Toen woog ze 7880 kg bij 69cm.

Hier eet ze eigenlijk zo goed als met de pot mee en de potjes van Olvarit hoeft ze dus echt niet. Smaakt beter als het vers uit de pan komt of uit de vriezer en niet zo fijn is. Ze moet iets te kauwen hebben lijkt het. En nog iets van potjes raakt ze verstopt en van vers nooit.

Knuffels voor Milo en gauw beter worden hoor en Mika knap hoor al staan.

Alle andere kindjes een knuffel van Kaith
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_50649987
Moonah boos worden omdat je achteruit tijgert dat is hier een frustratiepuntje (lees PUNT)...
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:00:10 #65
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50650057
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:35 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Hebben we meteen gedaan gister
Maar ik vind het zo knap van hem. Hij gaat ook als ie te lang heeft gestaan zelf weer netjes zitten. Hij valt alleen wel veel nu omdat ie al dnekt dat ie meteen kan klappen omdat ie staat. Tja en dat wil natuurlijk niet want dat val je

Staan
Kijk dat troste bekkie
'Whieeep whieep whieeep!' Lief!

Ons bengeltjeboeff staat ook lekker, alleen gaat hij nog niet altijd zitten wanneer hij moe is.
Het slapen lijkt nu ook weer beter te gaan sinds gisterenmiddag ** afklopt**
Met uitzondering van het uitproberen en ondeugende gedrag , gaat het hier al met al best lekker. Deze meneer ook alweer bijna jarig...
pi_50650200
Ik zie er echt als een berg tegen op dat Mikael straks jarig is. Het gaat zo snel. Iedereen zegt telkens: Oh zaterdag over 6 weken is ie jarig Hoe hard ik ook ontken het is gewoon echt zo. Mijn kleine baby is eigenlijk geen baby meer, tis een ondernemend dreumesje die echt baby af is.

* MeNicole steekt ff nog hoofd in het zand
Liefde
pi_50650592
Mika, wat goed! Ik denk dat Eva tot in de eeuwigheid tevreden is met liggen en rollen

Moonah, ook Eva is wel eens gefrustreerd om niets. Tot grote frustratie van A. . Ik denk dan dat er iets in dat koppie zit wat ze wel zou willen kunnen, maar ze kan het nog niet ofzo.
Eva en Maria
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:24:39 #68
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50650954
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:03 schreef MeNicole het volgende:
Ik zie er echt als een berg tegen op dat Mikael straks jarig is. Het gaat zo snel. Iedereen zegt telkens: Oh zaterdag over 6 weken is ie jarig Hoe hard ik ook ontken het is gewoon echt zo. Mijn kleine baby is eigenlijk geen baby meer, tis een ondernemend dreumesje die echt baby af is.

* Paradijsvogeltje ook kop in het zand steekt
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:48:00 #69
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50651807
Och jongens, het tweede jaar is nog leuker als het eerste .
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:05:50 #70
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50658490
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:07 schreef kozakken het volgende:
Ik denk dat juist omdat het zo'n klein allert meiske is de KA zich niet zo'n zorgen maakt. Dat is hier precies hetzelfde gegaan.
(ha trouwens, ipv ka)
Romme heeft nu 8 tanden en ik denk dat dat ook onderdeel is geweest van het hele gedoe.
En echt...
Je doet het goed Suzanna! (Niet aan jezelf twijfelen, echt niet!)
Dank je

Cattie, de huisarts had gebeld en zei dat we het écht met de KA zelf moeten bespreken. Zij wilde niet een andere arts aanraden omdat deze goed bekend staat en zij dus ook goede ervaringen met hem heeft.

Maarrr...Julia drinkt weer beter!! Ze heeft tot nu toe 380 ml op vandaag en ik ben zo blij!!
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:33:51 #71
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50659407
Julia Goedzo! Oh, wat een opluchting dat het nu toch vooruit gaat.
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:38:05 #72
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50659566
Nou Suzanna, wat fijn zeg!
Maar onthoud, je mag altijd een second opinion aanvragen hoor!!!
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:41:11 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50659668
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:48 schreef Leah het volgende:
Och jongens, het tweede jaar is nog leuker als het eerste .
Dat lijkt mij ook! Als ik de dochter van mijn zus zie, heerlijk!
Ik vind het eigenlijk alleen maar leuk dat Thies al zo groot is. Dat baby-achtige is wel cute enzo, maar ik vind de interactie die ik nu met hem heb veel en veel fijner dan alleen maar de verzorgende rol die ik in het begin had. Ik heb trouwens al een hele poos dat ik hem niet meer als baby zie, maar gewoon als 'kindje'.
Ik rammel ook totaal niet (komt wel goed uit, want we hebben allebei besloten om heel erg gelukkig, blij en tevreden te zijn met Thies en het daarbij te laten wat betreft kinderen). Ben dan ook geen 'babymens'.
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:44:24 #74
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50659762
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:41 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook! Als ik de dochter van mijn zus zie, heerlijk!
Ik vind het eigenlijk alleen maar leuk dat Thies al zo groot is. Dat baby-achtige is wel cute enzo, maar ik vind de interactie die ik nu met hem heb veel en veel fijner dan alleen maar de verzorgende rol die ik in het begin had. Ik heb trouwens al een hele poos dat ik hem niet meer als baby zie, maar gewoon als 'kindje'.
Vind ik ook Moonah! Goed gezegd
pi_50660251
Suzanna !!!!!!!! Goed nieuws !
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:37:47 #76
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_50661196
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:26 schreef Sugar het volgende:
Oeh ja!
Cas en Sarah zijn jarig! Eén jaar, gefeliciteerd dreumesjes en ouders!
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:40:52 #77
105888 renzell
pi_50661295
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:03 schreef MeNicole het volgende:

Ik vond het echt alleen maar heerlijk toen Juul 1 werd. En nog heerlijker zelfs toen ie twee werd! Te gek toch, dat je baby bijna een dreumesje geworden is?! Om heel eerlijk te zijn; dat tweede jaar is eigenlijk leuker dan het eerste... vond ik althans.
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:42:17 #78
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50661339
Wat fijn Suzanna! Je zal je (vooralsnog) wel ontzettend opgelucht voelen! Duimen dat het zo blijft!!!

Dean is vandaag voor de 2e keer wezen wennen op het KDV, en hij vindt het dus echt hartstikke leuk, tenminste als ik zijn lichaamstaal goed lees

Hij is supervrolijk als ik hem ophaal en speelt thuis dan ook veel beter en langer alleen, hij kwekt NOG meer tegen zijn speelgoed en lacht de hele tijd

Hoef ik me tenminste niet schuldig te voelen..het is ook een superleuk KDV vind ik, met aparte ruimtes voor de hele kleintjes zodat ze niet door een dreumes met een lego-blok op hun hoofd worden geramd in een onbewaakt ogenblik

De leidsters vinden hem ook allemaal zo makkelijk en snel met alles, helemaal goed dus
pi_50661799
Fijn Vivi! Moelijk lijkt me dat, je kind voor het eerst bij een 'vreemde' achterlaten!

En een dikke voor Julia en haar moeder! Heerlijk dat ze wat meer heeft gedronken!

Ik vind het ook alleen maar nóg leuker worden naarmate de maanden vorderen. Babies zijn geweldig en ik wil zeker nog een keer zo'n pukkie meemaken maar hoe meer ze gaan kunnen hoe leuker ik ze ga vinden!
pi_50661885
* meld *

even snel melden dat het hier heel erg goed gaat!

Kom snel alles melden krijg nu visite!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 20 juni 2007 @ 19:01:49 #81
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_50662041
Hoi Beaker, fijn dat alles goed gaat!
Ik ga me ook snel opmaken voor de kraamvisite die zo komt.

Anna ligt lekker in de box. Heerlijk!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 20 juni 2007 @ 19:15:51 #82
108648 cattie
lieve moeder
pi_50662600
Suzanna, fijn dat Julia beter drinkt.
Wel een beetje een rare reactie van de HA. Als jij een second opinion wil, heb je daar echt wel recht op.

Vivi, wat fijn dat het wennen goed gaat. Wij hebben ook een heel leuk kdv en dat is erg fijn, als je je kind met een gerust hart achter kunt laten.

Beaker, wat fijn dat alles goed gaat met Jet!
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 18:55 schreef owlet het volgende:
(..)

Ik vind het ook alleen maar nóg leuker worden naarmate de maanden vorderen. Babies zijn geweldig en ik wil zeker nog een keer zo'n pukkie meemaken maar hoe meer ze gaan kunnen hoe leuker ik ze ga vinden!
Hier kan ik me helemaal in vinden. Het is zo leuk om te zien dat Ive steeds meer kan en doet en het is geweldig om met hem te communiceren. Maar babies zijn ook erg leuk en ik ben erg blij dat mijn man en ik het eens zijn dat ons gezinnetje nog niet compleet is.
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:18:29 #83
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50665395
Ach dat gevoel van het babyzijn willen vasthouden is vooral emotioneel voor me, hoor! Feit is dat hij groot wordt en dat het ook eigenlijk heel leuk is allemaal. En stiekem een kleine zucht dat ik hem het eerste jaar door heb gekregen zonder al teveel gedoe. Hij groeit prima, vind ik. Dat gedoe met ondergemiddelden! Ja, hij is ondergemiddeld vergeleken met kinderen die langer in de buik hebben gezeten, ja! Ik denk dat als je hem vergelijkt met kinderen die ook drie weken eerder kwamen, dat hij dan juist zó groeit!
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:31:00 #84
94046 PM-girl
pi_50665938
Suzanna wat fijn!

Moonah, vreemd. Simon doet het niet, die schommelt alleen de hele dag heen en weer!
*
pi_50668884
Ik vind ook wel dat Mikael steeds leuker word, maar toch.. Hij is mijn eerste, mijn kleine vent, mijn kleine baby die veel te snel groot is geworden, die van hulpeloos babietje naar een ondernemende baby gegaan is zonder dat ik het door had. De tijd is echt zo snel gegaan.
Maar ik ben er ook echt van overtuigd dat het alleen maar leuker word, kan nu veel meer met hem net als wat Moonah zegt. En hier kriebelt het ook helemaal niet voor nog een baby Eerst lekker genieten van mijn kleine grote baby
Liefde
pi_50671075
Hallo

Nogmaals even melden dat het allemaal goed gaat in huize Beaker Jet doet het echt heel goed! We hebben geprobeerd om haar aan te leggen aan de borst, maar ze kan de tepel niet goed pakken omdat die wat vlak zijn. Ik kolf nu en dat gaat ontzettend goed, zo krijgt ze toch borstvoeding binnen alleen dan met een fles. Om elf uur krijgt ze haar laatste voeding en dan pas de volgende morgen om 5 uur weer Voor de rest groeit ze goed, poept en plast ze goed en slapen doet ze ook erg graag maar welke baby doet dat nou niet.....

Met mij en Crook gaat het ook waanzinnig, we genieten er zo van zo met zijn drietjes
Vandaag was de kraamhulp er voor het laatst echt niet leuk, want het was echt een lieve en vooral leuke meid!

Ik zal snel even alles hier bijlezen!

Beaker
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_50671533
Beaker fijn dat het zo goed gaat.
Wat slaapt ze al lekker 's nachts. Dan komen jullie zelf ook goed aan je rust toe.
Zonder kraamhulp lukt het jullie vast ook wel!
Geniet er van!
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:12:17 #88
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50671683
Appelsapje, wat vertel je toch altijd weinig over je mannetje, doe es wat vaker wat melden
pi_50672260
Julia

Beaker, welkom hier en wat heerlijk dat het zo goed gaat!
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:34:22 #90
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50672872
En sindsdien heeft ze weer 140 op, dus het gaat nu echt beter dan eerst! Hoeveel moeten ze op deze leeftijd, weet iemand dat? Ze was iets van 6400 gram... ik weet niet hoe ze dat uitrekenen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:37:21 #91
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50673008
Oh ja, over dat baby-af zijn... ik geniet ook wel érg van Julia-de-baby hoor... het eerste jaar en het tweede jaar zijn óók heel leuk, maar baby's zijn ook zoo heerlijk baby... zo lekker schateren omdat je de rammelaar beweegt en naar iedereen een grote glimlach laten zien...en óndanks dat je niet genoeg drinkt gewoon vrolijk zijn en lief...
Ik geniet zo van Julia, en nu zéker omdat ik me niet meer zo'n zorgen maak, dat is echt onbezorgder genieten. Ze is zo'n schatje...

Oh ja, ik zag vandaag een baby die ook 5 1/2 maand is, en die zag er echt véél beter uit dan Julia ... dan moet ik toch wel even slikken hoor. Tis zo'n mager poppetje. Echt een beetje fragiel voelt ze aan, breekbaar. Logisch wel, maar daar word ik dan wel weer verdrietig van, een beetje.
pi_50673375
Suzanna, fijn dat Juultje beter drinkt!!

Cas en Sarah al weer 1!! Wat gaat dat hard!

Beaker, fijn dat het zo goed gaat met Jet!

Marit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:46:40 #93
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50673487
Ja, Marit welkom! Was ik helemaal vergeten ...
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:07:34 #94
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50674554
petje af voor Beaker! Wat ontzettend knap van je dat je kolft voot Jet.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50675204
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:12 schreef Vivi het volgende:
Appelsapje, wat vertel je toch altijd weinig over je mannetje, doe es wat vaker wat melden
Ik heb niks te melden.
Wel lief dat je eraan denkt hoor.
Het gaat gewoon allemaal zijn gangetje. Morgen weer naar het CB.
Weinig ontwikkeling de laatste weken. Zijn moteriek is wel sterk verbeterd maar meneer is een beetje lui heb ik het idee. Als ik hem op zijn buik leg begint hij enorm te kreunen alsof het ontzettend zwaar is en vaak vindt hij het na een paar minuten al niet meer leuk. En omrollen kan hij ook wel als hij wil maar ook daar doet hij vaak gewoon geen moeite voor. Ik stimuleer hem wel maar hij zal er nog wel geen behoefte aan hebben. Verder is hij ontzettend vrolijk en lief.

Suzanna dat lijkt de goede kant op te gaan!
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:54:33 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50682734
Hm, Dean ligt net in bed voor zijn slaapje en ik wilde even zijn dekentje goed leggen toen ik zag dat hij op zijn buikje lag te slapen a lá Garfield; met zijn gezichtje recht in het matras dus...heb zijn hoofdje opzij gelegd maar dat vind ik dus toch eng..

Stel je voor dat ik niet binnen was gekomen? Maar ja, wat kan je eraan doen uberhaupt, ik kan hem niet dwingen op zijn rug te blijven liggen en ook niet de hele tijd naast zijn bedje staan...of zal het wel loslopen?
pi_50683181
Vivi, kan hij zijn hoofd al goed optillen?
Om te voorkomen dat hij draait, zou het kunnen helpen om hem in een slaapzakje te leggen. Bij Eva werkt het alleen nog als we de flap onder het matras vouwen, het lakentje er strak overheen doen, en ze niet al te chagrijnig is . Kindjes draaien zich om door hun beentjes omhoog te gooien. Als je dat moeilijker voor ze maakt, draaien ze niet zo snel om.
Eva en Maria
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2007 @ 10:26:04 #98
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50683546
Dat lijkt me juist zo eng om hem vast te leggen Linda. Stel dat ie het toch voor elkaar krijgt om te draaien, dan maak je het terugdraaien ook een stuk lastiger. Ik vind het zelf ook doodeng als Milo op zijn buikje ligt. Hij heeft ook heel erg de neiging om doekjes, dekentjes, speeltjes etc over zijn hoofd te doen en zo in slaap te vallen in de box. Wel schattig, maar als hij eenmaal slaapt dan haal ik het er wel vanaf. In zijn bedje heb ik daarom ook zo weinig mogelijk zooi liggen, maar zoals Vivi omschrijft, lijkt me dus ook vreselijk eng.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_50684021
Suus wat fijn dat ze weer meer eet/drinkt. Hoe gaat het nu met de waterpokken? Misschien hebben die haar het drinken dan toch lastig gemaakt.

Moonah hoe is het met Thies en het slapen gaat dat nog steeds goed?

Alle andere kindje een knuffel
pi_50684097
Vivi ik zou me rot schrikken denk ik. Maar ik heb er gelukkig zelf niet mee te maken. Deze dame hier wil absoluut niet op haar buik liggen. Even om te tijgeren in zijn achteruit en dan meteen weer terug naar haar rug. Ze poogt nog geen draaien op haar buik ook. Volgens de fys. die hier voor haar komt zit het er waarschijnlijk ook niet in en gaat ze kontschuiven (ala mama). Ze is al een maand of twee/drie bezig en wij stimuleren het ook maar het is gillen met de kraan open. Verder gaat alles prima met haar overigens.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:49:00 #101
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50684148
ald Dean zn hoofd goed op kan tillen zou ik me er niet druk om maken Vivi, Dean kan toch ook rollen, als hij geen adem krijgt verlegt hij zelf zn hoofd wel hoor. of hij rolt om of wat dan ook.

vastleggen zou ik niet doen, ook geen slaapzakflap vastleggen onder matras en deken eromheen, als kindje gaat omrollen en zich vastrolt in die slaapzak, en dan nog onder een dekentje of lakentje verdwijnt, maak je het wel erg zwaar voor een kindje.
pi_50684584
Baby's hebben een wipneusje waardoor er vanaf de zijkanten vaak nog wel zuurstof bijkomt. De kans dat 't fout gaat is niet zo groot maar het is vast fijner voor je om 'm regelmatig even te checken (deur op kiertje dan merkt hij het niet eens)

Welkom Marit en Ilse!
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:23:51 #103
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50685208
Hij kan erg goed rollen en heel lang zijn koppie omhoog houden gelukkig
Maar ja, als ie slaapt dan kan ie het misschien niet merken dat hij geen lucht meer krijgt?

Vastleggen ga ik idd niet doen.

donderdag 21 juni 2007 @ 11:27:58 #104
108648 cattie
lieve moeder
pi_50685337
Vivi, Ive slaapt ook al sinds een aantal maanden graag op zijn buik. Hij kan prima terug draaien, dus ik maak me er geen zorgen om.
pi_50688332
Net met Damian naar het consultatiebureau geweest. Bijna anderhalf uur uitloop.
Gelukkig even voor de laatste keer prikjes gehad, wat een drama is dat.
Hij is weer flink gegroeid en weegt nu 6720 gram en is 65.7 cm lang. Dat is 930 gram en 2,2 cm gegroeid! Weer netjes dus.
pi_50688373
Nog bedankt voor de felicitaties!
het was een geweldig feestje, en ja... foto's komen nog in het fototopic.
Tot ziens dan maar, we verhuizen naar het dreumestopic
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:47:42 #107
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50689947
Wat is Ken weer ondeugend vandaag!
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:27:10 #108
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50691356
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:04 schreef CrazyMoon het volgende:
Nog bedankt voor de felicitaties!
het was een geweldig feestje, en ja... foto's komen nog in het fototopic.
Tot ziens dan maar, we verhuizen naar het dreumestopic
en welkom in het dreumestopic! daar zit ik namelijk óók...

PV, hoe ondeugend is Ken? Wat doettie dan? * Suzanna is nieuwsgierig

Julia drinkt vandaag (en vannacht) weer helemaal niet goed... wat vreemd zeg, gisteren ging het zo goed... ...ook is ze de hele dag eigenlijk al moe en slaapt ze veel. En als ze wakker is drinkt ze heel moeizaam...
pi_50691698
Hey Suus,
wat waardeloos voor Juliaatje..... Ik hoop dat ze er snel opknapt en kan me zo goed voorstellen dat het huilen je nader is dan het lachen.
Sterkte
Wou je ff een steuntje in de rug geven
weer terug in lurkstand gaat
pi_50692741
Suus een knuffel voor jullie allebei...

Hier weer een goedgekeurde Kaith. 73cm lang en 8580 gram zwaar. Was erg netjes aldus de verpleegkundige.
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2007 @ 15:04:04 #111
141844 Macka66
pi_50692907
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat is Ken weer ondeugend vandaag!
Want?
Laat ons ook es meegenieten!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2007 @ 15:14:36 #112
141844 Macka66
pi_50693354
Sarah, tot snel bij de dreumessen

Kom op Julia, drinken is goed voor je! Suzanna

Dean, gij snellerd Nu al op je buik slapen!

Goedgekeurde kindjes
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:38:00 #113
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50696279
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:35 schreef Stiekemurd het volgende:
Hey Suus,
wat waardeloos voor Juliaatje..... Ik hoop dat ze er snel opknapt en kan me zo goed voorstellen dat het huilen je nader is dan het lachen.
Sterkte
Wou je ff een steuntje in de rug geven
weer terug in lurkstand gaat
Lief dank je wel!

Ik heb er vanmiddag met véél moeite nog 80 ml in gekregen, maar van harte gaat het absoluut niet en ze laat de helft ook vaak weer uit dr mondje lopen (dus het zal bij elkaar wel minder zijn geweest...)
Raar toch he...
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:26:35 #114
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50697835
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:27 schreef Suzanna het volgende:

[..]

PV, hoe ondeugend is Ken? Wat doettie dan? * Suzanna is nieuwsgierig

Julia drinkt vandaag (en vannacht) weer helemaal niet goed... wat vreemd zeg, gisteren ging het zo goed... ...ook is ze de hele dag eigenlijk al moe en slaapt ze veel. En als ze wakker is drinkt ze heel moeizaam...
Hé nee, hé? Is ze nog wel "aanspreekbaar"? Anders moet je aan de bel trekken hoor!

Ondeugende Ken: ik was bezig met de financiële sortering bezig in een hangmapla. Die is dicht bij de grond, dus hij zat er ook steeds in met zijn vingers en dingen eruit graaien enzo. Nou, dat is niet zo'n goed idee hé? Dus ik pak hem op en zet hem aan iets anders, maar hij kruipt terug. En dat herhaalt zich zo'n tien keer. Met eten spuugt hij doodleuk alles uit, maar hij wil wel lekkere melk of limo. En dan steeds mijn reactie peilen, zo grappig!

edit: hij is nu zó aan het spelen. ik wilde maar dat jullie hem ook zagen... dat neem ik terug, nu pobeert hij de computer weer uit te zetten....
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2007 @ 17:47:24 #115
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50698449
Wat raar dat Julia gisteren zo goed dronk en vandaag weer niet. Het lijkt me dat je op dit moment echt radeloos bent. Hoeveel uur zit er eigenlijk tussen de voedingen die je aanbied. Milo was ook zo'n slechte drinker en hij geeft nog steeds niet aan wanneer hij honger heeft. We bieden hem nu steevast elke 4 uur zijn flesje aan en sindsdien gaat het wel een stuk beter. Suzanna hopelijk komt toch gauw die ommekeer voor Julia en haalt ze de schade goed in. Sterkte ermee!
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:17:41 #116
94046 PM-girl
pi_50700897
He get Suzanna, wat rot.
*
pi_50702035
Suzanna, wat vreselijk rot. Ik wil me niet bemoeien, maar ik denk niet dat ik nog genoegen zou nemen met het 'kijk het nog maar aan' van de KA..
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:26 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dat lijkt me juist zo eng om hem vast te leggen Linda. Stel dat ie het toch voor elkaar krijgt om te draaien, dan maak je het terugdraaien ook een stuk lastiger. Ik vind het zelf ook doodeng als Milo op zijn buikje ligt. Hij heeft ook heel erg de neiging om doekjes, dekentjes, speeltjes etc over zijn hoofd te doen en zo in slaap te vallen in de box. Wel schattig, maar als hij eenmaal slaapt dan haal ik het er wel vanaf. In zijn bedje heb ik daarom ook zo weinig mogelijk zooi liggen, maar zoals Vivi omschrijft, lijkt me dus ook vreselijk eng.
Juist omdat de flap maar een stukje onder het matras ligt, gaat, als Eva het wél voor elkaar krijgt om zich om te draaien, de flap los. Ik maak het haar alleen wat lastiger om zich om te draaien omdat ze haar beentjes minder makkelijk de lucht in kan gooien. Maar ja, ik vind haar nu af en toe in de gekste houdingen, bij voorkeur gevleid tegen een paar bedspijltjes, terug.
Eva en Maria
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:24:03 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50703162
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:44 schreef Mibos het volgende:
Suus wat fijn dat ze weer meer eet/drinkt. Hoe gaat het nu met de waterpokken?
Dat vroeg ik me ook al af!
quote:
Moonah hoe is het met Thies en het slapen gaat dat nog steeds goed?
Lief dat je ernaar vraagt. Gaat sinds de slaaptraining goed hoor! Overdag 2x anderhalf uur en 's avonds om 19/19.30 naar bed en vrijwel meteen slapen tot 's ochtends een uur of 7. Tussendoor nog wel een flesje om 23 uur. Echt super hoor! Ik kan me niet beter wensen.

Thies is trouwens ook een buikslaper. In het begin vond ik het eng en draaide ik hem terug. maar hij blijft op zijn buik slapen, nu heb ik er gewoon vertrouwen in.
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:04:58 #119
141023 ik80
pi_50707117
Moonah, vanaf wanneer slaapt Thies op zijn buik?
Lotte draait ook altijd naar haar buik, maar ik draai haar terug met als gevolg dat ze weer wakker wordt.
Ik weet ook niet vanaf wanneer het veilig is?

Mibos, flinke dame is ze al, Lotte woog twee weken geleden net aan 7 kilo. Ik ga over twee weken daarom al terug.
pi_50707451
Vanaf wanneer mogen/kunnen ze in een slaapzakje slapen. Pien gooit lakens en dekens van haar af, waardoor ze erg koud aanvoelt. Is een slaapzakje dan handig of zijn er andere tips/trucs ?
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:36:27 #121
108648 cattie
lieve moeder
pi_50708603
KP, volgens mij kun je gewoon een slaapzakje gebruiken hoor, daar zit volgens mij geen minimumleeftijd aan. En het werkt prima!
pi_50708731
Zou haar een slaapzakje aan doen KP
Misschien moet je hem wel wat kleiner maken bij het hoofdje en de armsgaten
Dekentje strak instoppen helpt niet?

Beaker (had ik nog niet gedaan volgens mij)
En Marit wat fijn dat alles goed is gegaan.....
ik vond het maar een enge actie met dat nekje van Ilse!
Maar gelukkig is alles oke!

Hier is alles oke, beetje weinig tijd gehad voor mijn meis deze week, daar baal ik wel van!
Gewerkt en bezig geweest met de muurschildering op haar kamer....(wordt wel heel mooi!!)
Maar morgen en het hele weekend gaan we flink de schade inhalen! Knuffeltijd!!!

Suzanna het is nog steeds bal bij jullie dus....
Wat ontzettend balen.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_50708733
Hier ook een buikslaper. Het liefst met haar knietjes opgetrokken en haar kontje omhoog

Wat heerlijk dat Thies zo lekker slaapt! Wij hebben gister de eerste 'doorslaapnacht' gehad, van twaalf tot zes. Ik wist niet wat ik meemaakte!
Ronja gaat wel vrij laat naar bed, meestal pas rond negen uur, omdat M. laat thuis is en we wel met zijn drieën willen eten. Maar ze gaat dan ook wel weer braaf slapen zonder spelen, in tegenstelling tot de middagslaapjes die ze steeds minder graag doet.

KP, je zou prima een slaapzakje kunnen proberen. De kleinste maat is soms in de armsgaten nog wat wijd voor mini babietjes maar met een paar naaisteekjes is dat op te lossen. Of je stopt haar iets strakker in, dat vinden ze op die leeftijd ook vaak erg lekker.
Armpjes en beentjes die koud aanvoelen is geen probleem he, maar dat weet je vast wel. Als het nekje lekker warm is is het goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 22-06-2007 10:08:08 (rare typefout) ]
  vrijdag 22 juni 2007 @ 08:49:48 #124
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50717942
Slaapzakjes Rule!
Alleen met extreme warmte slaapt Ken nog wel eens enkel in pyama.

Owlet wat heerlijk voor jullie! Nu hopen dat ze voortaan alle nachten doorslaapt
ik vind je avatar trouwens vet stoer!

Thies ook al zo lekker slapen, goedzo!

Ohja: Marit en Beaker en kroost welkom, al zijn wij binnenkort los pleitos

Suzanna, hoe gaat het vandaag?

Kendahl is zo vastberaden met kruipen. *pat pat pat* met zijn handen op de vloer. hierheen, daarheen! Ik heb de computers met stoelen geblokkeerd en nu staat hij naast me uitgebreid met zichzelf te vergaderen hoe dit nu verder moet.

edit: Kennemans heeft trouwens een wondje op zijn grote teen. Het was steeds een donker korstje, maar net ging het weer open. Nu bloedt het weer... wat doe ik nu?

[ Bericht 16% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 22-06-2007 09:02:34 ]
pi_50718281
thx voor de adviezen. Heerlijk zo'n forum !
Ik stop haar inderdaad lekker strak in, maar dat helpt niets. Ze slapen ook al in een ledikant, dus bed is nog veel te groot. Ik laat haar vaak in de kinderwagen slapen, dat is wat compacter.

* KP gaat richting HEMA voor slaapzak*
  vrijdag 22 juni 2007 @ 09:31:06 #126
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50718734
lakentje/dekentje overdwars om in te stoppen als ze nog zo klein zijn en het bedje kort opgemaakt is (en slaapzakje ook nog)

hier ook (weer) een buikslapertje trouwens. Ik ga er maar van uit dat 't goed gaat, ik kan moeilijk om de haverklap 's nachts eruit om hem terug te draaien. Saskia was trouwens ook een buikslaper vanaf de dag dat ze zelf op d'r buik kon draaien.

Met dat warme weer kies ik er trouwens eerder voor om pyama en/of romper te laten vervallen dan slaapzak 's nachts. Tijn ligt nu meestal in z'n romper in een dunne slaapzak, Saskia heeft toen ze zo klein was regelmatig alleen een luier in een heel dunne slaapzak aangehad. Blijkbaar wennen ze snel aan de beperkte bewegingsvrijheid van zo'n zak en als ze dan ineens de ruimte hebben weten ze niet wat ze moeten en slapen ze moeilijk(er).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_50719093
Hier ook een slaapzakslapertje hoor al vanaf een week of zes. Ze lag in de wieg en die is vrij smal en daar voelde ze altijd met haar beentjes aan de spijltjes en dan sliep ze. Voetjes links en rechts tegen de spijltjes aan. Uit de wieg gegroeid en toen was het ledikantje te groot om lekker tegen de spijltjes aan te kunnen liggen en dus niet in willen slapen. Slaapzak aangedaan en nooit meer moeite gehad met inslapen.

Et ik laat ook altijd de pyama/romper vervallen maar wel altijd in een zak, omdat we anders leiden in last hebben en ik het zelf een prettig idee vind.
pi_50719776
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 08:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
edit: Kennemans heeft trouwens een wondje op zijn grote teen. Het was steeds een donker korstje, maar net ging het weer open. Nu bloedt het weer... wat doe ik nu?
Ik denk dat je er niets aan hoeft te doen, misschien een pleister er op als hij het steeds open krabt of kruipt. En dan in de gaten houden, als het niet snel beter wordt of als het rood of anderzins raar gaat worden even langs de huisarts?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 10:50:39 #129
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_50721032
haihai

Nou, ik ben weer aan de Fok! zwanger en al, maar Daniël is nog geen 1 , 30 juni pas dus ik mag nog 8 dagen posten hier

Wat geweldig om te lezen dat al die minifrutsels van vorig jaar uitgegroeid zijn tot ondeugende knopjes-drukkers
Hier ook een hele ondeugende boef. We genieten zó van hem. Aan één kant is het pijnlijk om hem als baby los te laten. Dan geniet ik nog van die momenten dat hij een flesje krijgt en hij lijkt er ook steeds meer van te genieten. Dan ontspant hij zich helemaal, oogjes half dicht en lekker dicht tegen me aan

Maar het vooruitzicht op nog een kindje en dan alles weer mogen beleven is héérlijk.
pi_50722047
Ik (Mikael eigenlijk) zit met een klein probleem, tis meer een luxe probleem maar ja
Mikael wil nu de hele tijd gaan staan. Aan de tafle, aan stoelen, aan traphekje noem maar op. Maar hij glijdt weg omdat ie sokken aan heeft. Nu is de makkelijkste oplossing sokken uit, maar meneer is billenschuiver en heeft dus zonder sokken de enkels iedere keer helemaal kapot (=lees schuur plekken). Wat kan ik daar nu aan gaan doen. Antie slip sokken helpt allemaal niks. Is er een anderen oplossing voor waar ik zelf gewoon helemaal niet aan denk
Ohja pleisters heb ik ook al geprobeerd maar die gaat die eraf peuteren
Liefde
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:38:36 #131
94046 PM-girl
pi_50725061
Beaker en Marit, welkom!

Beaker, misschien het verkeerde topic, maar mijn bv startte net zoals bij jou, niet kunnen pakken dus kolven. Bij mij deed een tepelhoedje (wel de juiste maat!!) wonderen! Is dat misschien een idee?
*
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:39:54 #132
94046 PM-girl
pi_50725102
Hoe is het eigenlijk met Iris (en LadyS dus!)
*
pi_50725158
Nicole, misschien zootjes of sokslofjes?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:52:40 #134
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50725502
allemaal.

Jeetje wat veel verhalen in korte tijd.

Suzanna, het gewicht keer 150 is het totaal aantal ml vocht dat ze binnen moet krijgen. Dus dat deel door het aantal voedingen en dan weet je wat Julia zou moeten drinken.

Hier ook een slaapzakdraagster en een buikslapende Maud. Die ik wel vaststop onder de matras (de slaapzak, niet Maud). Reden is dat ik ze anders halverwege de nacht bovenin overdwars terugvind in d'r bed. Helemaal van streek omdat ze klem ligt. Nu blijft ze netje onderin, maar kan wel van rug naaar buik en weer terug. Ook altijd in de slaapzak geslapen, hoe klein ze ook was. En nu meestal in romper en slaapzak.

Ze is trouwens bezig met bewegen. Trekt de knietjes onder zich en wiegt dan op en neer. Dus nog even en dan zijn de katten niet meer veilig
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:04:06 #135
74310 nanalune
pi_50725855
Daniël heeft een nieuwe verfijndere manier van kruipen ontwikkeld.. netjes op handen en knietjes zoals het hoort inplaats van buikschuiven, maar zijn linkerbeentje zet hij recht onder zijn lichaam .. de rest is nog wel gewoon in kruipstand.. kortom het ziet er niet uit.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:44:01 #136
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50729480
MeNicole, ik heb van die suéde sloffen voor Kendahl. Met kruipen en staan heeft hij ze uit, maar misschien is het wel een idee voor jullie. Ik heb ze bij Villa Happ vandaan, ze zijn van Oxxy.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:29:28 #137
183620 sn7475
"Nunc aut Nunquam"
pi_50733308
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:30:20 #138
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50735193
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:29 schreef sn7475 het volgende:
Altijd fijn wanneer iemand tevreden is... maar waarover in dit geval?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:07:52 #139
74310 nanalune
pi_50748579
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:30 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Altijd fijn wanneer iemand tevreden is... maar waarover in dit geval?
Dit is duidelijk een geval van een verkapt tvp'tje, waarmee hij zijn vriendin/vrouw/partner laat weten dat hij zeer geinteresseerd is in het wel en Wee van het vrouwlijke geslacht.
óf iemand is vergeten zijn kloon uit te zetten.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:37:32 #140
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50749395
Vivi, ik dacht dat ik de enige twee kinderen ter wereld had die echt hun neus in de matras begroeven tijdens het slapen. Je omschrijft het beeldend, maar naar waarheid; als een G|arfield. Als ik het navroeg bij andere moeders gaven die altijd aan dat hun kind wèl hun hoofd opzij legden itt mijn sidonia's. Ik was er totaal niet relaxed onder en legde ze iedere keer weer op de zij of de rug . Het is een periode geweest dat ze dit deden. Ze slapen nog steeds standaard op hun buik, maar gelukkig niet meer zo eng ademnood met hun neus in de matras. Hoewel ik nu denk dat het geen kwaad kan en dat ze echt wel genoeg lucht kregen/krijgen.

Ik kom ook nog even Suzanna een hart onder de riem steken. NIet leuk als je kind niet voldoende wil drinken. Sterkte!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:10:35 #141
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50753875
Ik vind het maar eng. Als je maar zorgt dat ze niet met hun snufferd op de niet-lucht-doorlatende matrasbeschermer liggen....
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:26:10 #142
94046 PM-girl
pi_50754039
LadyS, gefeliciteerd met Iris!
*
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:36:49 #143
108648 cattie
lieve moeder
pi_50754181
Hartelijk gefeliciteerd Iris! Tot over 1,5 week bij de dreumesjes! (Hoe gaat het met de spreidbroek?)

Suzanna, hoe gaat het met Julia?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:56:07 #144
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50754423
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:37 schreef Smirre het volgende:
Vivi, ik dacht dat ik de enige twee kinderen ter wereld had die echt hun neus in de matras begroeven tijdens het slapen. Je omschrijft het beeldend, maar naar waarheid; als een G|arfield. Als ik het navroeg bij andere moeders gaven die altijd aan dat hun kind wèl hun hoofd opzij legden itt mijn sidonia's. Ik was er totaal niet relaxed onder en legde ze iedere keer weer op de zij of de rug . Het is een periode geweest dat ze dit deden. Ze slapen nog steeds standaard op hun buik, maar gelukkig niet meer zo eng ademnood met hun neus in de matras. Hoewel ik nu denk dat het geen kwaad kan en dat ze echt wel genoeg lucht kregen/krijgen.
Gelukkig was het bij Dean wrs toeval dat hij zo lag, ik heb het hem nu niet meer zien doen gelukkig

Hoe doen de moeders hier eigenlijk de snoeren wegwerken enzo, als een kindje gaat kruipen voortbewegen?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:20:36 #145
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50754799
Oh LadyS, gefeliciteerd met Iris Tot gauw bij het dreumestopic
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:15:10 #146
19529 Fendy
True Spirit
pi_50755780
Mogguh allen

Effe een vraagje; Jayden is nu 4 en een halve maand en heeft schijnbaar iets nieuws ontdekt. Krijsen als een klein speenvarkentje. Echt op enorm volume en op frequenties die mijn oren doen suizen .
Hebben jullie kleintjes dat ook (gehad)? Awakie wil al een shirtje kopen met "gillen is voor meisjes" maar ik denk er meer over om zijn stembandjes door te knippen
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_50755863
Een beetje 'sussen' is er niet meer bij? 'ssssssssssssssst' (kind tegen je aan)
'ssssssssssssssssssssssssst'

Het zijn iig z'n tandjes niet lijkt mij.. met vier maanden
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:24:26 #148
19529 Fendy
True Spirit
pi_50755957
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:19 schreef mike4141 het volgende:
Een beetje 'sussen' is er niet meer bij? 'ssssssssssssssst' (kind tegen je aan)
'ssssssssssssssssssssssssst'

Het zijn iig z'n tandjes niet lijkt mij.. met vier maanden
Nah, hij heeft er nogal lol in. Het gaat gepaard met grinneken en guitig kijken, dus hij vindt het zelf erg grappig .
Je hebt gelijk Fen.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:24:51 #149
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50755967
Ja, herkenbaar voor ons beiden. Dat soort neigingen had belsen hier ook
Stemoefeningen, hé? De meeste beebs hebben dit, geen zorgen. Oordopjes is misschien een optie

Kendahl heeft hier trouwens een liefdesrelatie met zijn slaapzakjes. Zodra hij ze ziet, begint hij al kirrende geluidjes te maken. Wanneer hij hem aan heeft, rol hij zich op tot een pakketje en knuffelt uitgebreid zijn voeteneinde. Knuffels vindt hij erg leuk, zijn slaapzak des te meer.
  † In Memoriam † zaterdag 23 juni 2007 @ 13:03:43 #150
141844 Macka66
pi_50756766
Iris, gefeliciteerd. En tot volgende week
  zaterdag 23 juni 2007 @ 15:13:09 #151
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50759721
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:03 schreef Macka66 het volgende:
Iris, gefeliciteerd. En tot volgende week
Lucie staat niet in het babietjes lijstje...
  † In Memoriam † zaterdag 23 juni 2007 @ 16:43:45 #152
141844 Macka66
pi_50762058
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 15:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Lucie staat niet in het babietjes lijstje...
Klopt, ik heb haar daar nooit in laten zetten. Ik heb nog een week om te bedenken of ik haar wel op het dreumeslijstje wil
pi_50762380
hee Fendy, dat zal dan de leeftijd wel zijn, want Meike is hier ook ons gehoor aan het testen.
En idd ook zij heeft er ontzettend veel lol in. Volgens mij is het het ontdekken van de stem.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:30:36 #154
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50763414
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hee Fendy, dat zal dan de leeftijd wel zijn, want Meike is hier ook ons gehoor aan het testen.
En idd ook zij heeft er ontzettend veel lol in. Volgens mij is het het ontdekken van de stem.
Klopt En je zult er nog wel even aan vast zitten, hihihi!
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:07 schreef thecrook het volgende:
Hier mijnheer Beaker

Onze Jet is vanmiddag ter observatie opgenomen in het ziekenhuis. Bloed is inmiddels onderzocht en vertoonde geen afwijkingen. Uitslag van haar urine moet nog komen, het zou namelijk heel goed een urineweginfectie kunnen zijn.

Al met al maakt ze een zieke indruk op het verplegend personeel, even afwachten dus
( ik quote even vanuit het bv topic )
Goed dat jullie aan de bel hebben getrokken. Ik hoop dat ze zich snel weer beter zal voelen. Veel sterkte, dit is niet leuk zo gauw al na de geboorte.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:39:05 #155
19529 Fendy
True Spirit
pi_50763653
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Vriendin van me was hier net, die gilde voor de grap even terug. Tranen met tuiten natuurlijk

Maar hoe lang gaat dit grapje duren? Paar maanden ?
Je hebt gelijk Fen.
pi_50763796
Vind je het niet gezellig dan?
Wij lachen ons helemaal krom om dat gegil de hele dag....
Praten we tegen haar, dan babbelt en gilt ze gezellie terug!
Mag van mij nog wel een poos zo doorgaan hoor....
(behalve als ze zich heeft omgedraaid en niet meer terug kan, dan ben je echt oordoppen nodig. De buren zullen wel denken: "wat doen ze toch met dat kind?" )
pi_50763840
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:39 schreef Fendy het volgende:

[..]

Vriendin van me was hier net, die gilde voor de grap even terug. Tranen met tuiten natuurlijk

Maar hoe lang gaat dit grapje duren? Paar maanden ?
Gaat het stoppen dan?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:46:05 #158
19529 Fendy
True Spirit
pi_50763862
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Vind je het niet gezellig dan?
Wij lachen ons helemaal krom om dat gegil de hele dag....
Praten we tegen haar, dan babbelt en gilt ze gezellie terug!
Mag van mij nog wel een poos zo doorgaan hoor....
(behalve als ze zich heeft omgedraaid en niet meer terug kan, dan ben je echt oordoppen nodig. De buren zullen wel denken: "wat doen ze toch met dat kind?" )
Ja, heel eventjes vind ik het wel leuk enzo, maar hij heeft er nogal volume achterzitten...zeg maar dat ie alles overstemt...redelijk oorverdovend
Je hebt gelijk Fen.
pi_50766929
owww fendy dat is normaal hoor gewoon erom lachen.

oeiii Beaker en thecroock sterkte, hopelijk valt het nog allemaal mee.
mama van 3 kids!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:31:54 #160
103793 kozakken
Living the life
pi_50768399
Och kleine Jet
Sterkte Beaker en thecrook! (Tanx voor vertellen)
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:44:44 #161
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50768707
Bijlezen ga ik niet redden, maar ik wil wel Jet hier welkom heten en Ilse.

Karin en Peet, gefeliciteerd met Ruud, Bram gefeliciteerd met broertje en Lois, Clark en Eva en Iris gefeliciteerd met neefje. Leuk zo, de 1 twee meiden, de ander twee jongens.

Anna heeft het erg naar haar zin gehad op vakantie. Ze kon lekker het huisje door tijgeren, zwemmen vond ze prachtig en ze heeft heerlijk geslapen in de doek als we een dagje weggingen. Ze heeft het zo ontzettend goed gedaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50769245
Heerlijk YPPY, zo'n fijne vakantie!

Arme Jet, kleine meid in het ziekenhuis. Hopelijk is ze er snel weer bovenop!

Meike heeft sinds vandaag hele harde borstjes, ik heb ff gegoogled, schijnt wel normaal te zijn vlak na de geboorte, waren hormonen van de moeder. Maar kan dat nu ook nog? Ze is bijna 4 maand. Heeft ze daar dan ook last van?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:21:51 #163
94046 PM-girl
pi_50769732
Hallo Anna, YPPY en Jarno! Leuk dat Anna ook heeft genoten!
*
pi_50773516
karin even in de gaten houden anders de hap bellen of maandag naar de ha.

yppy klinkt als een leuke en heerlijke Vakantie. zo te lezen hebben jullie genoten en Anna ook.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zaterdag 23 juni 2007 @ 23:38:08 #165
141844 Macka66
pi_50774504
Beaker en Crook en Jet, sterkte! En ik hoop dat jullie maar weer snel samen thuis zullen zijn.
  zondag 24 juni 2007 @ 06:53:44 #166
74310 nanalune
pi_50779648
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:38 schreef Macka66 het volgende:
Beaker en Crook en Jet, sterkte! En ik hoop dat jullie maar weer snel samen thuis zullen zijn.
  zondag 24 juni 2007 @ 08:19:39 #167
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50779790
Wat is er met Jet, Beaker en Crook? Ik heb wat gemist geloof ik... In dit topic kan ik niets vinden.

Sorry dat ik jullie niet op de hoogte hield, het gaat re-de-lijk met het drinken van Julia, nu vannacht ging het goed eigenlijk, ze dronk gewoon in de wieg zonder afleidingsmanoeuvres...heerlijk!
Ze is wel érg aan het hoesten en heeft vaak zo'n reutel-adem. Dat hoesten is bijna eng, ze lijkt er soms in te blijven. Maar dan is er weer een tijdje helemaal niets... maandag ga ik dat ook maar aan de KA vragen. Maar ik ben bang dat hij vindt dat het probleem is opgelost omdat ze nu redelijk drinkt...als hij nu vraagt hoeveel ze drinkt kan ik wel zeggen: rond de 400 ml. Want dat krijgt ze nu écht wel binnen op een dag! Daar ben ik heel blij mee natuurlijk, maar ik vind het nog steeds vreemd dat het vaak nog met zoveel tegenzin gaat.

Lief dat jullie naar Julia vroeg trouwens!

Karin, ik zou het écht niet weten of dat nu nog normaal is. Geef jij nog borstvoeding?
  Jubileum moderator zondag 24 juni 2007 @ 08:23:07 #168
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50779796
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:57 schreef Beaker het volgende:

we geven haar om de drie uur een voeding en nu heeft ze tot 2 keer toe alles weer uitgespuugt. Ze is wat bleker als anders en ze gaapt, slaapt en kijkt wat sloom uit haar ogen.
Gisteren hebben we om 11 uur een voeding gegeven, daarna kwam ze zelf om 3 uur ( overgegeven ) vanmorgen om 7 uur heeft ze 50 cc op ( binnen gehouden ) en om 10 uur had ze bijna 60 op en dat spuugde ze ook weer uit.
Ik weet het even niet meer ......
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:07 schreef thecrook het volgende:
Hier mijnheer Beaker

Onze Jet is vanmiddag ter observatie opgenomen in het ziekenhuis. Bloed is inmiddels onderzocht en vertoonde geen afwijkingen. Uitslag van haar urine moet nog komen, het zou namelijk heel goed een urineweginfectie kunnen zijn.

Al met al maakt ze een zieke indruk op het verplegend personeel, even afwachten dus
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:24 schreef Beaker het volgende:
Net terug uit het ziekenhuis. Jet heeft om 5 uur 80 cc gedronken om 8 uur hebben we haar weer de fles gegeven en helaas kwam alles er weer uit inclusief de inhoud van de voeding van 5 uur
Daarna was ze wel lekker wakker en keek ze ons met van die grote ogen aan ...... Zijn nu thuis ik ga lekker douchen en naar bed, want ik heb ontzettend last van mijn buik en hechtingen
Jet had wel weer honger en kreeg voordat wij weg gingen nog 50 cc voeding, straks bellen we nog even om te vragen hoe het is gegaan.

Overigens, moet ik dit hier allemaal posten of moet het in het kleine babietjes topic?

Morgen ga ik Jet alle kusjes geven namens jullie!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 24 juni 2007 @ 08:28:28 #169
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50779820
Bedankt Lois!

Wat naar zeg, Beaker, Crook en Jetje... voor jullie alledrie!
  zondag 24 juni 2007 @ 09:03:13 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50779949
Beaker, Crook en Jetje en beterschap.

Suzanna mooi dat Julia echt al beter drinkt.
Yppy, Jarno en Anna Welkom back. Klinkt als een goede vakantie.

Vandaag dopen we Maud. Foto's zullen volgen.

Hieronder het gedichtje dat we tijdens de viering lezen:

Kindje dat het water voelt
weet je dat God jóu bedoelt
Druppels op je babywang
raken jou je leven lang

Water tekent een geheim:
dat je kind van God mag zijn
Water levert het bewijs:
God gaat met je mee op reis

God wij bidden, verhoor ons nu
Houdt U Uw woord gestand
En schrijf de naam van dit kind
In de palmen van uw hand.
  zondag 24 juni 2007 @ 09:15:18 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50780014
Hé Ypsel! Fijn dat Jarno, Anna en jij een goede vakantie hebben gehad!

Suzanna, doorvragen als je morgen bij de KA bent. Je wil toch graag weten waarom Julia zo slecht heeft gedronken? Dat is toch niet zo maar? Succes hoor!! probeer je niet te laten afschepen....

Chacama, ik wens jullie een mooie dag!
  zondag 24 juni 2007 @ 09:18:05 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50780029
Ah, ik zat al in het BVtopic voor Jetje...
Beaker en Crook, wat naar zeg, om Jet achter te moeten laten in het zkh. Hoop dat jullie wat geslapen hebben en dat Jet ook een goede nacht heeft gehad...
pi_50780065
Goedemorgen!

Heb vammorgen om 6 uur het ziekenhuis gebeld om te vragen hoe het met Jet is gegaan. Ze had voldoende gegeten Alleen haar ontlasten stonk heel erg en was groen en slijmerig, dat staat nu ook op kweek. Een plasje opvangen is nog steeds niet gelukt, omdat ze het zakje liever vol poept

Overigens mocht ik wel blijven slapen, maar omdat ik me zo rot voelde wilde ik even mijn hoofd legen samen met Crook. we hebben erg goed geslapen en mijn lijf doet ook geen zeer meer!
we gaan nu even eten en dan naar Jet.
ik sta te stuiteren om ons kindje weer te mogen zien!

Nogmaals lief dat jullie zo meeleven, ook namens Jet en Crook!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_50780163
Die Jet, in het ziekhuis en toch nog streken (poepen ipv plassen in t zakje). Fijn dat ze weer voldoende gegeten heeft.
Hopelijk komen ze er snel achter wat er aan de hand is, zodat jullie weer gauw met zn 3-tjes naar huis kunnen !
Fake it till you make it...
  zondag 24 juni 2007 @ 10:22:34 #175
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50780595
Arme Jetje, beterschap voor haar Beaker!

Pffff...Dean sliep altijd zo lekker door maar de laatste 2 nachten is het spoken en huilen zeg!!!
Is dat een sprongetje ofzo? Hij is bijna 5 maanden nu..ik hoop echt dat het van tijdelijke aard is want ik heb wallen als vuilniszakken momenteel
pi_50780671
Welkom terug Yppy, Jarno en Anna!

gefeliciteerd Chacama, ik hoop dat jullie een mooie dag zullen hebben

Arme Jet, beterschap...
pi_50780713
Hoi,

Heel veel sterkte met de zieke Jet, hopelijk weten ze snel wat er loos is...
Hoe oud is ze eigenlijk? Olivier heeft met 4 weken ook in het ziekenhuis gelegen, met RS, weet dus hoe verschrikkelijk het is je kindje zo te moeten zien.

Nogmaals enorm veel sterkte!

Liefs Birthe
pi_50780852
Arme Jet, zo klein en dan al in het ziekenhuis opgenomen worden Gelukkig is het vannacht goed gegaan, ben je toch weer wat geruster. Hopelijk snel een uitslag, sterkte
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 24 juni 2007 @ 10:47:10 #179
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_50780933
Jet, van harte beterschap! Ik hoop dat alles snel beter gaat.
Hier een slechte nacht gehad. Anna begon om het half uur te krijsen, ik wist het ook even niet meer hoor. En nu slaapt ze....en heb ik drie tubes wallencreme nodig.
  † In Memoriam † zondag 24 juni 2007 @ 11:09:54 #180
141844 Macka66
pi_50781294
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:22 schreef Vivi het volgende:
Arme Jetje, beterschap voor haar Beaker!

Pffff...Dean sliep altijd zo lekker door maar de laatste 2 nachten is het spoken en huilen zeg!!!
Is dat een sprongetje ofzo? Hij is bijna 5 maanden nu..ik hoop echt dat het van tijdelijke aard is want ik heb wallen als vuilniszakken momenteel
Ja, dat is een faaaaase en er komt vast een sprong aan. Of een grote omrol
  zondag 24 juni 2007 @ 12:50:38 #181
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50783573
Maud gedoopt, gefeliciteerd

En goed van Jet, dat ze zo goed heeft gedronken.

Altijd leuk die fases Vivi. Veel plezier ermee.

Anna heeft nu twee tandjes. Boven komt er nu ook iets. Niet gewoon 1 of 2, nee 4 plekjes tegelijk. Ze is echt grappig nu, sinds de vakantie vind ik haar geen echte baby meer, ze wordt steeds meer een klein meisje met duidelijk haar eigen mening. We moeten nu ook met opvoeden gaan beginnen, ze wordt al ondeugend.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zondag 24 juni 2007 @ 13:24:38 #182
94046 PM-girl
pi_50784651
Beaker wat fijn dat Jet gedronken heeft! Krijgt ze nu flesvoeding in het ziekenhuis, of ben je druk met kolven?

YPPY, leuk is dat he, dat karaktertje wat nu naar boven komt! Nu is het nog genieten, ik geloof dat we er over een jaartje best eens anders tegenaan zullen kijken.

Chacama, proficiat en hopelijk was het een leuke dag!!
*
  zondag 24 juni 2007 @ 13:32:38 #183
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50784892
Beaker en The Crook, ik hoop dat Jet nu wat aan de beterende hand is. Dat vele poepen zal ook wel iets betekenen. Arm kindje...

Anna van YPPY ook al zo'n eigen karaktertje, leuk hé?

Chacama, jullie hebben vast genoten!

Vivi, Memmel: ik hoop dat je je wallen weer weg kunt werken vannacht.

Suzanna, hoe gaat het met jullie?
pi_50790106
Schaapmeisje en man,veel sterkte met het lammetje

Groetjes,Minoes
  zondag 24 juni 2007 @ 16:41:01 #185
141023 ik80
pi_50790565
Rollen de kleintje bij julllie beide kanten om? Lotte rolt steeds maar naar 1 kant. De andere kant lukt haar niet.

Vivi, herkenbaar, Lotte had dat met 6 maanden, 2 nachten lang 2 uur achter elkaar niet te troosten. Nu slaapt ze gelukkig weer door! Misschien tandjes, last van verkoudheid?
  zondag 24 juni 2007 @ 18:52:12 #186
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50794333
quote:
Op zondag 24 juni 2007 16:41 schreef ik80 het volgende:
Rollen de kleintje bij julllie beide kanten om? Lotte rolt steeds maar naar 1 kant. De andere kant lukt haar niet.
Niet op gelet eigenlijk.. Misschien dat het te maken kan hebben met links/rechts zijn?
  zondag 24 juni 2007 @ 19:42:51 #187
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50795932
Of aan welke kant het vaker ligt is? Iets met de voorkeurshouding? Anna draait iig alle kanten op, het liefst tegelijkertijd.
*OUD heilige*
  zondag 24 juni 2007 @ 19:44:08 #188
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50795975
Het was een mooie doop. Een mooie en voor mij emotionele viering.

(rest in phototopic)

Ik80. Maud is ook begonnen met het rollen over 1 kant. Nu bijna een maand later draait ze ook over de andere kant. Nu heeft haar nekje wel vast gezeten (gewoon een spiertje vast), dus ik weet niet of dat invloed heeft gehad. De KA zei in elk geval wel dat kindjes een voorkeur hebben voor een bepaalde kant. Dus misschien moet ze er nog achter komen dat ze ook de andere kant op kan.

Suzanne, veel succes morgen. Ik hoop dat je nu eindelijk es duidelijkheid krijgt.

Vivi, fase...fase...fase. Ik duim voor je dat het een hele korte fase is.

En Beaker, nog steeds beterschap. Hopelijk knapt Jet snel op.

En iedereen die ik vergeten ben

[ Bericht 1% gewijzigd door chacama op 24-06-2007 20:00:17 ]
  zondag 24 juni 2007 @ 19:50:22 #189
640 snoopy
peanuts
pi_50796198
Oh Beaker, ik lees het nu pas van Jet. Wat verdrietig. Hopelijk valt het allemaal mee en mag ze snel weer naar huis. Kindjes horen niet in het ziekenhuis
pi_50797200
Beaker sterkte! Ik hoop dat het niks ernstigs is en dat je Jet weer snel mee naar huis mag nemen.

Suzanna succes morgen!

Maud gedoopt, gefeliciteerd!
pi_50801399
Ze is 60 gram gegroeid en ze heeft gegeten als een dijker Plassen in het zakje hebben ze opgegeven, want na al dat gepoep plast ze er nu liever naast
Morgen hebben we waarschijnlijk de uitslag van de plas en dinsdag van de ontlasting. Ondanks dat het goed gaat, mag ze toch nog niet naar huis .
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_50801536
Wat goed Beak!! Hoop dat ze blijft groeien!! En hoop dat ze snel naar huis mag!!

Chaca, gefeli!!

Suus, succes morgen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50801752
Netjes van Jet, 60 gram gegroeid! Hoop dat ze gauw mee naar huis mag!
pi_50804146
Dat klinkt goed Beaker. Gelukkig maar. Die groene slijm(erige ontlasting) die zo stinkt, heeft Randy ook eens gehad. Dat was toen een darminfectie. Dus misschien is het dat? Gelukkig krijg je nu waarschijnlijk snel wat antwoorden. Geef haar nog maar een dikke , kennelijk helpen ze!
  maandag 25 juni 2007 @ 08:29:31 #195
108648 cattie
lieve moeder
pi_50810203
Baeker, wat fijn dat het beter gaat met Jet! Hopelijk is ze snel wel helemaal oke en kan ze weer lekker mee naar huis.
pi_50810457
Ik hoop eigenlijk dat ze vandaag naar huis mag maar het zou zo tegenvallen als dat niet het geval zou zijn!

Wij zijn weer weg!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 25 juni 2007 @ 09:26:45 #197
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50811087
Beaker, ik hoop met je mee. We duimen.

Hier al een paar dagen een klein gefrustreerd meisje. Als ze op het kleed ligt of in de box dan is het heel snel al mopperen.

Als mama mij in de box legt, dan zie ik allemaal leuke dingen die ik wil pakken, maar als ik er dan naar toe wil gaan, dan ga ik naar achter en dan kan ik er helemaal niet meer bij. Ik word daar heel boos van. Ik wil en moet dat speeltje kunnen pakken, maar het lukt niet
En als ik dan probeer om er rollend bij te komen dan komen mijn benen tussen de spijlen en dat is al helemaal niet fijn

Als ik op het grote kleed lig dan probeer ik naar voren te gaan, maar omdat mijn buik nog niet van de grond wil, draai ik rondjes. Ik zie dan wel elke keer andere dingen, maar de katten kan ik nog steeds niet bij. Ik wil weg van dat kleed en dan niet rollend, maar gewoon snel.

En weten jullie wat nog het ergste is. Dan komt mama kijken en dan kijk ik d'r aan om te vragen of ze me kan helpen en het enige dat ze dan zegt: Lukt het niet meisje, gewoon blijven proberen. Nou, ze ziet toch dat het niet lukt

Trouwens als ik in de kinderwagen lig, dan wil ik overeind. Ik rol dan op mijn buik en zet me af zodat ik lekker over het randje kan kijken, maar ik zou het nog leuker vinden als mama de bak eraf haalt en de wandelwagen erop zet. Gaat mama straks doen....toch mama??
pi_50811255
quote:
Op zondag 24 juni 2007 08:19 schreef Suzanna het volgende:

Karin, ik zou het écht niet weten of dat nu nog normaal is. Geef jij nog borstvoeding?
Nee ik geef al vanaf het begin af aan flesvoeding.
Ik denk dat ik morgen even binnen loop bij het inloopspreekuur van het consultatiebureau, want het trekt niet weg, en als ik eraan kom heeft ze er naar mijn idee last van.

Sinds 2 dagen wordt Meike om 7.00 uur wakker, maar drinkt de fles niet meer leeg dan! Ze drinkt maar 70 cc, normaal 200...alleen bij de eerste fles doet ze dit, de andere flessen gaan wel leeg. Wat kan ik hieraan doen? De late voeding krijgt ze om 23.30 uur, misschien moet ik deze eerder geven???

Wat fijn, Beaker, dat Jet is gegroeid, en goed heeft gegeten!!
Ik hoop echt voor jou en Crook dat ze mee mag naar huis!
  maandag 25 juni 2007 @ 10:09:56 #199
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50812084
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:26 schreef chacama het volgende:

[knip]
Gaat mama straks doen....toch mama??
Wij duimen ook voor je, Beaker.

Vast wel Maud!
pi_50812606
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:26 schreef chacama het volgende:

Hier al een paar dagen een klein gefrustreerd meisje. Als ze op het kleed ligt of in de box dan is het heel snel al mopperen.

Als mama mij in de box legt, dan zie ik allemaal leuke dingen die ik wil pakken, maar als ik er dan naar toe wil gaan, dan ga ik naar achter en dan kan ik er helemaal niet meer bij. Ik word daar heel boos van. Ik wil en moet dat speeltje kunnen pakken, maar het lukt niet
En als ik dan probeer om er rollend bij te komen dan komen mijn benen tussen de spijlen en dat is al helemaal niet fijn

Als ik op het grote kleed lig dan probeer ik naar voren te gaan, maar omdat mijn buik nog niet van de grond wil, draai ik rondjes. Ik zie dan wel elke keer andere dingen, maar de katten kan ik nog steeds niet bij. Ik wil weg van dat kleed en dan niet rollend, maar gewoon snel.

En weten jullie wat nog het ergste is. Dan komt mama kijken en dan kijk ik d'r aan om te vragen of ze me kan helpen en het enige dat ze dan zegt: Lukt het niet meisje, gewoon blijven proberen. Nou, ze ziet toch dat het niet lukt

Trouwens als ik in de kinderwagen lig, dan wil ik overeind. Ik rol dan op mijn buik en zet me af zodat ik lekker over het randje kan kijken, maar ik zou het nog leuker vinden als mama de bak eraf haalt en de wandelwagen erop zet. Gaat mama straks doen....toch mama??
Heerlijk om te lezen, ik moest er hard om lachen. Hopelijk ontdekt ze gauw waar de vooruit zit
pi_50812702
Wat een mooie foto van Maud! * owlet naar het fototopic sluipt...

Fijn dat jet weer aan de beterende hand is, ik duim dat ze snel naar huis mag.
pi_50814151
Karin misschien moet je de laatste fles of eerder geven of minder voeding erin doen of zoals hier het geval was met 2 maanden helemaal laten vervallen. Kaith kwam eigenlijk nooit voor haar laatste voeding al niet vanaf dag 1 en ook niet voor nachtvoedingen dus hebben we haar de eerste twee maanden wakker gemaakt om er nog een fles in te krijgen en dan dronk ze hem wel maar dan in de ochtend weer helemaal niet ja 60cc max. In overleg met het cb het geprobeerd door hem niet meer te geven en dat ging hier helemaal goed. Evengoed dronk ze dan op de dag met de laatste fles om 19.30 toch vijf flesjes. Nu nog maar drie.

Chaca hier precies eender zo'n meisje. Kaith kan al wel zitten dus soms gooit ze zich naar voren om het proberen te pakken maar tijgert dan achteruit ervan weg haha...
pi_50814189
Jet kom op hoor meisje kom maar weer lekker naar huis om bij je papa en mama te zijn...
pi_50819271
Jet is thuis

Nog 75 gram en ze zit weer op haar geboortegewicht

Uitslagen van de urine en ontlasting waren nog niet binnen, maar omdat ze het zo goed doet mochten we haar al meenemen! Nu ligt ze lekker te slapen ( dat ga ik nu ook doen ) heel mijn onderkant doet zeer ...... Crook gaat ook mee en Jet leggen we lekker in de wieg erbij

* Beaker zeer trots is op onze Jet

Weltrusten!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_50819410
Beaker wat fijn!!! nou hopelijk mag je haar nu fijn thuis houden.

chacama gefeliciteerd met de doop van Maud . wat een mooi meisje.
mama van 3 kids!
  maandag 25 juni 2007 @ 14:07:21 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_50819622
Welkom terug thuis Jet! Wat fijn Beaker!
pi_50819700
Beaker, wat heerlijk voor jullie
Lastig nu om het rustig aan te doen hè? Maar eigenlijk is dat wel nodig zo te lezen. Heb je een beetje hulp van anderen?
pi_50819753
Beaker wat fijn dat jet weer thuis is!!!
  maandag 25 juni 2007 @ 14:15:41 #209
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50819974
Nou, weer terug uit het zh... maar helaas niet echt met goed nieuws. Ze was 25 gram aangekomen en daar schrok hij wel van. Ondanks dat ze veel meer dronk dan de week ervoor is het dus niet beter verder. Hij heeft op mijn verzoek in haar keeltje gekeken, maar dat zag er gewoon normaal uit.

Wat nu het plan van aanpak is, is Neocate geven (wat een duur spul is dat zeg! 67 euro per 400 gram!) wat ik morgen pas kan krijgen omdat het besteld moest worden helaas. Hij denkt dus nog steeds aan een allergie, en eerlijk gezegd hoop ik het héél hard want anders zijn er nog veel meer andere dingen die er aan de hand kunnen zijn en die zijn allemaal nog véél minder leuk. Ook de onderzoeken zijn erg vervelend en zielig voor Julia natuurlijk...
Donderdag krijgt ze een zgn. 'zweettest' om taaislijmziekte uit te sluiten. Ik heb er even op gegoogled maar ik ben maar gauw opgehouden. Dat is namelijk níet leuk.

Bah...ik zit hier echt met een rotgevoel nu over mijn kleine meiske. Ik dacht dat het beter ging, maar hij maakte zich nog meer zorgen dan ik. Ben ik toch onterecht ontevreden over hem geweest... hij legde ook uit dat dit de normale aanpak is bij zoiets.

Ik heb gelijk gevraagd wat ik moet doen als ze 200 ml of minder drinkt, dan moet ze dus direct naar het ziekenhuis en wordt opgenomen. Dat stelde me aan de ene kant gerust, maar aan de andere kant.... het idee alleen al. Ik hoop hééél erg dat die voeding gaat aanslaan en dat dit het gewoon is.

Wat ik me afvroeg, woont er toevallig iemand bij mij in de buurt (zoeterwoude) die neocate in huis heeft? Ik kan het pas morgen laat in de middag krijgen helaas.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:19:12 #210
108648 cattie
lieve moeder
pi_50820118
Oh, Suzanna, wat rot zeg! Ik duim heel erg dat het het mist vervelen/erge is. En in ieder geval geen taaislijmziekte!
pi_50820136
Wat lekker dat Jet weer thuis is bij jullie!

Suzanna wat vervelend, wel fijn dat er nu goed na gekeken wordt.
Pff wat een duur spul inderdaad, krijg je dat wel terug van de verzekering?
Succes ermee. Ik hoop voor je dat het beter gaat en dat ze niet hoeft worden opgenomen.
pi_50820186
Oh Suzanna, wat een zorgen toch
Ik hoop heel hard mee dat het iets eenvoudigs is en snel opgelost kan worden.
Niet te veel Googlen hoor.
Heel veel sterkte
pi_50820408
Suzanna, wat een zorgen...
Op marktplaats staat iemand in Den Haag die neocate te koop heeft, is dat misschien te doen?
  maandag 25 juni 2007 @ 14:29:21 #214
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50820537
Snoopy, googlen doe ik niet meer, vreselijk ... ik wacht het liever af.

appelsap, je krijgt het pas vergoed als er bewézen is dat het allergie is. Dus als deze voeding aanslaat en het probleem weer terugkomt bij gewone voeding. Ofzo.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:32:32 #215
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50820655
Pfft Suzanna, wat zul je ongerust zijn...
Kun je niet even de ziekenhuisapotheek/kinderafdeling bellen? Misschien dat zij je verder kunnen helpen met het sneller krijgen van de Neocate?
  maandag 25 juni 2007 @ 14:36:06 #216
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50820800
Goed idee Leah, ga ik even doen en Owlet, ik ga even kijken!
pi_50820817
Suus geef Julia maar een dikke knuffel van mij en Kaith en zeg maar dat Kaith zegt dat ze goed moet blijven drinken zodat ze lekker bij papa, mama en haar zusjes thuis mag blijven.

Beaker je bent nog steeds een kraamdame hoor dus pak je rust maar lekker mee en wat fijn dat Jet weer lekker bij jullie thuis is...
  maandag 25 juni 2007 @ 15:18:58 #218
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50822368
Alle apotheken die ik heb gebeld (zo'n stuk of 6) hadden de Neocate niet in huis, dus ik heb me er maar bij neergelegd dat het morgen pas komt. Jammer maar helaas...
Ik denk dat via Marktplaats kopen niet zo verstandig is, dan kunnen we het niet terugkrijgen (geen bon) als het bewezen is dat het koemelkallergie (o.i.d.) is. Maar bedankt voor de tip Owlet!
  maandag 25 juni 2007 @ 15:47:07 #219
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50823428
suzanna kijk eens op allergieplein sommigen bieden het daar gratis aan.
Ik woon niet in je buurt, anders met alle liefde..

de neocate is trouwens minderranzig als de nutramigen
ik duim voor jullie
  maandag 25 juni 2007 @ 15:51:25 #220
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50823592
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:32 schreef Leah het volgende:
Pfft Suzanna, wat zul je ongerust zijn...
Kun je niet even de ziekenhuisapotheek/kinderafdeling bellen? Misschien dat zij je verder kunnen helpen met het sneller krijgen van de Neocate?
mogen de apotherkers niet zomaar in huis hebben. Omdat dit "sporadisch' gebruikt wordt aangeschreven wordt.
omdat de kosten e.d. veel hoger zijn is derf ook wat erger vandaar.. als je eens nood hebt ben je dan ook mooi gekloot.. helaas
pi_50824995
hallo daar !

ik heb zowaar een moment van rust gevonden...zeldzaam!

Heb nog niet de rust alles te lezen hier, moet ik echt veel tijd voor gaan nemen gezien alle 'nieuwe' namen voor mij!
Ik hou het dus even bij hoe het hier gaat ... en dat is erg wisselend

De afgelopen week is in een vage roes voorbij gegaan, waarvan ik nu niet kan zeggen dat ik echt genoten heb ofzo.
Herstel van mezelf leek in begin snel te gaan, maar staat sinds afgelopen donderdag beetje stil omdat toen de bv-problemen naar de voorgrond kwamen.
Ilse is lui ! (géén idee van wie ze dat heeft )
In begin leek voeding goed te gaan, maar donderdag ging haar temp. omlaag en werd ze suffig.
(tijd kwijt aan voeding: 1uur tot 5kwartier!)
Ontlasting kwam ook niet echt lekker op gang, dus de kraamhulp heeft de vk er even bij gehaald.
Gelukkig was haar gewicht prima, maar toch werd het tijd om iets aan die voeding te gaan doen.
Plan 1: 2x 10min. aanleggen en daarna kolven.
tja, wat krijg ik er dan uit??? Net 5 cc ofzo. Lekker motiverend (ondanks dat ik ook wel weet dat hoeveelheid niets zegt)
na zo lang voeden ook nog eens dat kolven trok ik niet echt.

Tel daarbij de hormonale emotionele status op en je krijgt een marit-wrak.
Ik heb erg vaak gedacht: NU stop ik met al dat gehannes!
Maarja, dat kan ik voor mezelf toch niet goedpraten hoor...dus alsnog weer nieuw plan gemaakt met de vk:
plan 2: maar één borst aanbieden en niet meer kolven
dan maar eens bekijken hoe ze het daar op doet.
Dat ging gisteren overdag best goed, maar vannacht/vanmorgen kwam ze zo'n beetje om de 1,5 uur!

Gelukkig kreeg ik voor dag 9 en dag 10 er extra kraamzorg bij, gelukkig ook nog per toeval van de lactatiekundige!
Vanmorgen dus na de nodige tranen met frisse moed aan de slag en ook vandaag lijkt ze het toch wel goed te doen op de bv. Ik leg haar nu eerst 15min. aan ongeveer...dan valt er niets meer te prikkelen en ga ik haar verschonen.
Daarvan wordt ze wakker genoeg om alsnog zo'n 7min.wat te drinken.
(ik blijf haar al die tijd pesten met geprik en geduw hoor)
Nouja, ik hoop vooral dat mijn emoties wat stabieler worden waardoor ik de voeding ook niet meer zo negatief inzie !
Het is vooral een stomme samenloop denk ik.
Net om 3 uur gevoed, half 4 ging ze tevreden maar half wakker haar bedje weer in en het is nog stil boven...
prima dus !

Tsss
als ik het zo opschrijf denk ik echt 'waar maak ik me druk om?'
ik voel me alleen gewoon niet happy en daar baal ik van

komt nog wel he ?
pi_50825128
Beaker..ik zit wel even snel jullie verhaal bij te lezen maar mis een stuk ?
in ieder geval begrijp ik dat jullie even in ziekenhuis geweest zijn en nu weer gelukkig thuis !
  maandag 25 juni 2007 @ 16:35:19 #223
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50825159
Jawel hoor, komt echt wel . De kraamtijd is vaak minder roze als verwacht , maar geef het tijd, komt echt goed!
  maandag 25 juni 2007 @ 16:38:46 #224
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50825245
Wat goed van Jet.

Jemig Suzanna, dat is geen leuk nieuws. Ik hoop dan met je mee dat het 'maar' een allergie is. Al lijkt dat me ook helemaal niet leuk.

Marit, heftig he die eerste tijd. Dat lange voeden is echt niet gek of bizar, in het begin was ik regelmatig twee uur bezig. Niet positief om te lezen ws, maar het kan best zijn dat Ilse wat langer nodig heeft. Het is ook moeiljk om te leren hoe je moet drinken. Wat je kolft zegt helemaal niks over wat je 'hebt', dat is zo anders. Zit je al in het borstvoedingstopic? Heb je haar sokjes al uitgetrokken? Dat is een makkelijkere manier om ze wakker te houden, je kunt ook over haar handje wrijven.
Tuurlijk wordt je nog wel happy! Het is ook moeilijk zo in het begin en het 'nadeel' van bv is dan dat je meteen aan jezelf gaat twijfelen. Wel super dat er een lactatiekundige bijkwam. Heeft ze al verteld van de regeldagen rond dag 10? Ben je vast voorbereid.
*OUD heilige*
pi_50825363
ja...ik ben voorbereid !

qua prikkelen tijdens de voeding houden we haar inderdaad niet te warm!
uit de doek, sokjes uit..friemelen met voeten/handen, in rug prikken etc. etc.
Godzijdank hapt ze super, en als ze zuigt is dit echt met goede kracht!
Waar ik helemaal dankbaar voor ben is dat mijn tepels dit allemaal goed doorstaan !

ik ga inderdaad op het bv-topic meedoen,
altijd fijn om tips te krijgen en dingen bij anderen te herkennen.
pi_50825576
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:34 schreef marit1978 het volgende:
Beaker..ik zit wel even snel jullie verhaal bij te lezen maar mis een stuk ?
in ieder geval begrijp ik dat jullie even in ziekenhuis geweest zijn en nu weer gelukkig thuis !
Jet heeft vanaf haar geboorte een beetje te weinig gedronken, bv lukte zowiezo niet dus dan maar kolven en bv met de fles geven. Op zich ging dat wel goed, maar vanaf donderdag ging madame steeds minder drinken (40 tot 50 cc terwijl ze 80 a 90 cc moest drinken).

Vrijdag op zaterdagnacht en zaterdagmorgen kwam ook alles er ook nog eens met golven uit en werd ze steeds bleker en suffer, we kregen haar niet eens meer wakker op een gegeven moment.

Voor mij tijd om aan de bel te trekken bij de vk en die heeft meteen een afspraak gemaakt bij de kinderarts. Eenmaal in het ziekenhuis, werd er gelukkig geen risico genomen en werd er meteen bloed-en urine bij haar afgenomen en mocht Jet blijven ter observatie blijven.

Gelukkig bleek het bloed meteen al geen afwijkingen te vertonen en ging Jet vanaf zaterdagavond ook weer lekker drinken en hield het (ook wel handig) ook nog eens allemaal binnen. Enige trucje wat de zusters hebben uitgehaald is de voeding verdikken met Nutrilon, en dat hielp gelukkig!

Vanmorgen eenmaal in het ziekenhuis, werd ons gelijk verteld dat de urine van Jet ook goed was. Het was alleen nog wachten op het kweekje van de poep en de urine, maar daarop wachten kon volgens de kinderarts ook thuis

Als we morgen dus niets horen is alles oké en alles wijst daar gelukkig ook op.
pi_50825637
Marit, fijn om te lezen dat het goed gaat met de borstvoeding. Heerlijk dat er een lactatiekundige langs is geweest, dan weet je in ieder geval dat je alles goed doet. En ja die kraamtijd... wie heeft verzonnen dat het oh zo mooi en sereen en roze-wolkerig is was vast nog niet bevallen
Over een paar weken lees je dit allemaal terug en dan lach je er om
  maandag 25 juni 2007 @ 16:53:34 #228
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50825713
Nou, op zich was mijn kraamtijd best ok. Juist daarna, toen al het bezoek kwam en de problemen met de bv kwamen ging het minder. Maar de eerste week was eigenlijk wel lekker makkelijk.
*OUD heilige*
pi_50826136
Ons kleine nichtje van 8 maand ligt in het ziekenhuis Zei is vanaf haar geboorte nog maar 2,5 kilo aangekomen. Ze is vanaf haar geboorte al een het klooien met eten enzo en nu dus in het ziekenhuis. Ze krijgt sondevoeding zodat ze iets zwaarder word en ze zijn bezig met onderzoeken waarom ze niks aan komt Tis zo sneu. Het kleine arme ding
Liefde
  maandag 25 juni 2007 @ 17:15:55 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50826502
Jetje!

Julia....
Wat spannend Suzanna... Toch dat moederinstinct he...

Marit, hou vol! Als je écht graag BV wil geven zal het vast goedkomen. En zo te lezen wil je wel graag. Bij mij heeft het ook echt lang geduurd voordat het lekker liep (3 dagen en 2 nachten bezig geweest met telkens 2 uur voeden/kolven, 1 uurtje rust, wij waren ka-pot). Maar na die investering hebben we er echt de vruchten van geplukt! Succes hoor! BV is heel leuk!
  maandag 25 juni 2007 @ 17:20:05 #231
141023 ik80
pi_50826631
Mibos, op wat voor schema zitten jullie nu? Lees dat ze nog maar 3 flessen krijgt?

Lotte heeft slaap, ze wrijft in haar ogen, zit aan haar oor. Mama legt haar op bed, Lotte draait zich om, kruit en gaat staan, mama legt haar neer, Lotte draait zich om, kruipt en gaat staan. Mama draait haar weer om pffff oke dan pakt Lotte erui en Lotte gaat dus niet slapen hmmm herkenbaar bij anderen? vermoeiend dat staan. Ze kan ook nog niet zo goed naar beneden, dus ze valt regematig...
pi_50826964
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:20 schreef ik80 het volgende:
Mibos, op wat voor schema zitten jullie nu? Lees dat ze nog maar 3 flessen krijgt?

Lotte heeft slaap, ze wrijft in haar ogen, zit aan haar oor. Mama legt haar op bed, Lotte draait zich om, kruit en gaat staan, mama legt haar neer, Lotte draait zich om, kruipt en gaat staan. Mama draait haar weer om pffff oke dan pakt Lotte erui en Lotte gaat dus niet slapen hmmm herkenbaar bij anderen? vermoeiend dat staan. Ze kan ook nog niet zo goed naar beneden, dus ze valt regematig...
Haha als ik dat zo lees lijkt het Mikael wel. DIe gaat ook telkens staan. Maar enige verschil is dat Mikael wel weer gewoon kan gaan zitten. Dus hier is het meer:
Mama legt Mika in bed, Mika gaat staan, mama gaat gewoon weg, Mika roept : mama mama mama, maar mama komt niet dus ga at ie maar liggen en slapen
Liefde
pi_50827596
Jet .. wat heb jij je ouders laten schrikken!
fijn dat ze weer thuis is, en dat alles oké lijkt !

Die roze wolk lijkt me zeldzaam natuurverschijnsel...maargoed
hier breekt ook af en toe de zon wel door hoor !

Wat hebben jullie gedaan qua 'rooming-in' ?
Hier staat wel een wiegje bij ons op de kamer, maar dat bevalt me absoluut niet!
Ik dacht juist dat het fijn en makkelijk zou zijn, maar bij elk geluidje schiet ik overeind met overdosis stresshormoon in mijn lijf. Vannacht had ik haar wel bij me, met gevolg dat ik al klaar zat met haar in de armen voor de voeding en ze eigenlijk toch nog wel sliep

Nope, hier vanaf nu echt gewoon in bedje op de kamer naast de onze!
Ik hoor het dan wel als ze ècht wakker is en wil drinken

(ze slaapt nu nog! vorige voeding is 3uur geleden )
  maandag 25 juni 2007 @ 17:57:31 #234
108648 cattie
lieve moeder
pi_50827840
Marit, die roze wolk in de kraamtijd is inderdaad een zeldzaam natuurverschijnsel. Wat fijn dat het nu wat beter gaat met drinken van Ilse. 1,5 uur tussen een voeding vind ik eigenlijk niet zo gek, gezien haar leeftijd. Ive kwam de eerste twee maanden om de 1,5 a 2 uur. Dat is heftig, maar het wordt van zelf minder. Bij de een wat sneller dan bij de ander.

Ik80, het is een redelijk bekend verschijnsel. Ive gaat ook constant staan en soms gaat hij wel uit zichzelf zitten en soms moet ik hem even helpen. Als hij gewoon moe is als ik hem naar bed breng gaat hij gelukkig niet staan en direct slapen.

Met Ive gaat het prima. Het slapen gaat nog steeds beter en het is duidelijk dat hij zich nu ontwikkeld op het gebied van spelen enzo. Hij pakt nu blokken uit een doos om ze er vervolgens weer in te doen. Zijn vocabulair is ook uitgebreid met poes en dag. (En tietuh, maar ik hoop dat dat gewoon een kreet a la "dada" is en niet dat hij het als woord herkent.. )
  maandag 25 juni 2007 @ 18:18:34 #235
141023 ik80
pi_50828509
Marit, wij hebben ook geen rooming in gedaan, en daar ben ik blij om. Ik ben ook een lichte slaper.
Zo slapen Lotten en ik toch beter.

Lotte valt nu regelmatig bijna in mijn armen in slaap (is wel lief, maar niet de bedoeling) om daarna in haar bed verder te slapen. Hoop dat het maar een faaaasee is.
  maandag 25 juni 2007 @ 19:35:04 #236
108648 cattie
lieve moeder
pi_50831190
Ive is trouwens heel erg bewegelijk. Hij wil geen moment stil zitten bij ons. Voorlezen lukt niet, want binnen 30 seconden probeert hij van schoot af te kruipen. Wel jammer. Herkent iemand dit? Is dit weer een "faaaase"?
  Jubileum moderator maandag 25 juni 2007 @ 19:49:20 #237
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50831686
Wat fijn dat Jet weer lekker thuis is

Suzanne, CF wil je inderdaad liever niet Gelukkig voor Julia is het geen vervelend onderzoek zo'n zweettest. Ze krijgt een soort horloge om, waarin een soort spiraaltje zit dat gevuld moet worden met zweet. Een half uurtje, of langer, dat horloge om en dan is het spiraalvormige buisje gevuld en dan kan het zenuwslopende wachten op de uitslag beginnen. Dat duurde hier een week ik hoop bij jullie sneller! Ik ga ongelooflijk duimen dat de zweettest negatief is!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50831709
Marit, 5 ml. kolven is zo vlak na de bevalling al véél. Ik zal je niet vervelen met details, maar volgens de nieuwste inzichten is dit veel. Dus maak je daar maar niet druk over . Vraag even na aan die kraamverzorgster of ze wel IBCLC achter haar naam mag zetten (anders is ze geen lactatiekundige).

Suzanna, wat een zorgen toch. Sterkte

Beaker, wat ontzettend fijn dat Jet thuis is!!!!
pi_50832342
ik weet hier niet wat me overkomt,
ilse kwam om half 7 voor de voeding en is tot nu toe wel wakker maar tevreden!

Ik ga lekker even in een badedas-badje en daarna is het zo'n beetje weer tijd voor een voeding.
Waarom voelde ik me hier gisteren en vanmorgen zo rot en onzeker over?
Die hormonen doen meer dan ik dacht hoor!

Suzanne, een voor jullie en jullie meisje !
pi_50832732
Ach, Suzanne, wat een gedoe zeg. Ik hoop zo dat je morgen met goed nieuws komt. Hebben ze op de kinderafdeling ook die voeding niet ? Of heb ik ergens overheen gelezen ?

Marit, ikhad ook iets van 5 ml de eerste paar dagen. Bij mijn buurvrouw (in het zkh) leek het alsof ze een kraan opendeed. Niet normaal..kwam er met liters en liters uit. Geduld en gewoon nog ff doorzetten. Komt goed! En als het niet goed komt, dan is het ook ok. Beebs worden ook groot met flesvoeding

Die hormonen blijven een toestand. Ik stond vanmiddag keihard te huilen....mijn flensjes sliepen ook zo lief in bed

maandag 25 juni 2007 @ 20:30:41 #241
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50833311
Marit, bereid je er maar vast op voor. Dat onzeker zijn blijft zo, na verloop van tijd kan je het alleen wel beter relativeren. Fijn dat het nu beter gaat!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 25 juni 2007 @ 20:39:19 #242
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50833665
Jet welkom thuis en de tests zijn vast ook goed.

Marit, met wat doorzettingsvermogen kun je de bv misschien toch nog goed op gang brengen.

Julia...... meisje toch. Ik duim hier voor je.... Suzanna en man: sterkte!
  maandag 25 juni 2007 @ 21:04:03 #243
105888 renzell
pi_50834618
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:50 schreef marit1978 het volgende:

Wat hebben jullie gedaan qua 'rooming-in' ?
Hier staat wel een wiegje bij ons op de kamer, maar dat bevalt me absoluut niet!
Ik dacht juist dat het fijn en makkelijk zou zijn, maar bij elk geluidje schiet ik overeind met overdosis stresshormoon in mijn lijf. Vannacht had ik haar wel bij me, met gevolg dat ik al klaar zat met haar in de armen voor de voeding en ze eigenlijk toch nog wel sliep

Nope, hier vanaf nu echt gewoon in bedje op de kamer naast de onze!
Ik hoor het dan wel als ze ècht wakker is en wil drinken

(ze slaapt nu nog! vorige voeding is 3uur geleden )
Bij mij precies hetzelfde. Gewoon doen als dat beter voelt hoor. Je kan alle rust die je kunt krijgen goed gebruiken nu. En als ze honger heeft, laat ze zich inderdaad echt wel horen.

En nee, ik heb geen roze wolk gezien, heel die eerste maanden niet.
  maandag 25 juni 2007 @ 21:07:12 #244
105888 renzell
pi_50834741
Jeetje Suzanna meisje, wat naar! Ik lees het nu pas. Ik hoop héél hard voor jullie dat het aanslaat. Bah, wat een zorgen. Heel veel sterkte!
  maandag 25 juni 2007 @ 21:14:35 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50835072
Chaca, ik was helemaal vergeten te zeggen dat ik vind dat Maud zo ont-zet-tend op jou lijkt!
Die oooogen!!!!
En fijn dat je de doop zo mooi hebt ervaren.
  maandag 25 juni 2007 @ 21:21:31 #246
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50835407
Cattie, die 30 seconden halen we hier niet eens. Als Anna anderhalve tel stil zit zijn we al blij. Ze is echt totaal hyperactief op het moment. Geen idee van wie ze het heeft.
*OUD heilige*
pi_50837354
Jetje, welkom thuis!!
Wat fijn Beak en Crook om jullie grietje weer thuis te hebben!

Jeetje Suus, wat balen zeg! Hoop niet dat het CF is!! Sterkte!

Marit, ze hebben tegen mij wel eens gezegd: roze wolken bestaan niet, het zijn roze momenten
Wij hadden Amber in het begin ook op de kamer maar ik werd ook steeds wakker van elke piepje/kreuntje. Nadat dze in het ziekenhuis gelegen had hebben we haar op haar eigen kamertje laten slapen en dat ging goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 25 juni 2007 @ 22:36:18 #248
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50838857
Lieve reacties van iedereen...bedankt! Doet me echt wel goed!
We hebben tóch de voeding via Marktplaats gekocht, want je schijnt het de eerste zes weken zowiezo niet vergoed te krijgen. Tien euro per blik ipv 67 is toch wel heel wat, en op het moment zitten we qua geld al heel krap. Fijn dat we het dus zo kunnen regelen! Voor je kind doe je alles, maar het is alleen maar fijn als het niet hoeft he.
Dus Owlet, nog hartelijk bedankt voor je goede tip!!

Julia is echt niet happy ... we hebben er nog wel twee of drie keer 120 ml in gekregen (met hulp van m'n moeder) maar ik heb niet het idee dat het haar veel goed doet, dus ik ben blij dat we nu Neocate hebben, kijken wat dat doet. Misschien knapt ze er wel van op... ik hoop maar dat ze het lust! Straks voor het eerst even proberen.
Ze huilt vaak heel zielig, echt héél zielig, pieperig gillerig huilen. Heel wanhopig klinkt het, en wanhopig word ik er ook van ...
  Milf maandag 25 juni 2007 @ 22:43:39 #249
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_50839208
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:36 schreef Suzanna het volgende:

Ze huilt vaak heel zielig, echt héél zielig, pieperig gillerig huilen. Heel wanhopig klinkt het, en wanhopig word ik er ook van ...
Agossie Dat is zo zielig. Je kunt dan zo goed horen dat ze verschrikkelijk klein zijn en dat er iets aan de hand is. En je kunt niets doen. En ik kan me heel goed voorstellen dat je er wanhopig van wordt. Veel aandacht, laat merken dat je frummel niet alleen is. Dat scheelt al een heleboel. Sterkte
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 25 juni 2007 @ 22:44:13 #250
105888 renzell
pi_50839244
Och, wat een arm grietje...
  maandag 25 juni 2007 @ 22:44:31 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50839260
suzanna , ga naar je zorgverzekeraar, daar kan echt wel wat voor geregeld worden die 6 weken is bullshit, ook de kinderarts kan mede regelen meid.. echt ( ik spreek uit ervaring)
  maandag 25 juni 2007 @ 22:49:23 #252
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50839470
och Suzanna.. wat een zorgen

Ik hoop echt dat de nieuwe voeding verlichting brengt.

Jet, welkom thuis

Marit, het leven van een verse moeder gaat niet over rozen Geloof me, het wordt echt steeds makkelijker

Vandaag Tijn weer laten keuren op het CB. Hij was zo aan het sjansen met de CB-arts dat ze bijna vergat dat hij nog nagekeken moest worden ook We waren nl. ook ondertussen aan het praten over groeicurves, starten met bijvoeding, internet, www.borstvoeding.com, etc.
Tijn groeit iig prima, ontwikkelt prima.

Ik had 'm vanmiddag in de BabyBjorn mee naar het winkelcentrum en met z'n gezicht naar voren.. Hij heeft de hele H&M bij elkaar gekraaid van de lol die hij had Hij heeft drie kwartier lol gehad in die draagzak; de hele tijd lachen, kraaien en gillen van plezier
Heerlijk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 07:59:57 #253
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50847137
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:30 schreef marit1978 het volgende:
Heel herkenbaar verhaal...
Sterkte meid, ik had even over je berichtje heen gelezen, maar het komt allemaal goed, écht! het gaat over een tijdje echt beter, het begin is bij mij ook altijd even héél zwaar geweest. Als je het volhoudt, de borstvoeding, kan je er als het goed is over een tijdje echt van gaan genieten...

Bij Julia was het aan het begin nodig om haar een keer bij te voeden met hypoallergene voeding, want ze was te verzwakt om goed te drinken, misschien dat dat bij jouw kleintje ook nodig is... maar zo niet, alleen maar goed natuurlijk. Ik hoop dat het snel beter gaat met je! En dat niet-happy voelen kan ook een beetje de 'baby-blues' zijn, had ik ook hoor...
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:01:14 #254
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50847146
Hier een klein meisje wat de Neocate niet goed drinkt helaas ... ik had gehoopt (tegen beter weten in eigenlijk) van wel, maar de Nutramigen dronk ze ook al zo slecht en de Friso véél beter. Ik weet het gewoon even niet meer. Maar ik ga wel even op internet zoeken of het normaal is dat het in het begin erg moeizaam gaat met die voeding en ik even geduld moet hebben.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:02:51 #255
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50847162
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:04 schreef MeNicole het volgende:
Ons kleine nichtje van 8 maand ligt in het ziekenhuis Zei is vanaf haar geboorte nog maar 2,5 kilo aangekomen. Ze is vanaf haar geboorte al een het klooien met eten enzo en nu dus in het ziekenhuis. Ze krijgt sondevoeding zodat ze iets zwaarder word en ze zijn bezig met onderzoeken waarom ze niks aan komt Tis zo sneu. Het kleine arme ding
Lijkt wel een beetje op Julia's verhaaltje, zo op het eerste gezicht. Ik ben benieuwd hoe het met je nichtje gaat en wat eruit komt. Sterkte ermee!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:41:33 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50847582
Suzanna, wat is het toch een nare toestand dat het niet goed gaat Met je kleintje. Ik hoop ontzettend dat snel duidelijk is wat er aan de hand is en dat het iets onschuldigs blijkt te zijn. Heel veel sterkte allemaal daar!

Beaker en Thecrook, wat heerlijk dat Jet weer thuis is!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:10:13 #257
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50848055
Misschien niet nodig, maar ik maak me heel erge zorgen elke keer... je verwacht dat de kinderarts het goed weet maar in de praktijk werkt het dan niet wat hij voorschrijft, en dat maakt wel heel onzeker hoor.

Nu ligt ze héél diep te slapen, vind ik bijna eng, maar ook eigenlijk wel logisch omdat ze vannacht heel erg aan het spoken was tot een uur of half twee. Ze krijste zo gillerig de hele tijd en wilde absoluut niet drinken...

Pfft, sorry dat ik de hele tijd berichtjes post maar ik moet het gewoon even kwijt. Hopelijk vinden jullie dat niet erg.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:11:47 #258
141023 ik80
pi_50848078
Suzanna, ik zou meteen weer naar die KA bellen, jij maakt je zorgen, en moedergevoel zegt vaak veel!

Cattie, dat bewegelijke is herkenbaar. Lotte wil hier ook het liefst de hele dag kruipen, staan klimmen enz. Niks zitten, behalve als ze echt moe is.
pi_50848095
Suzanna, wat lijkt me dat lastig. Zien dat het niet lekker gaat, maar er nog zo weinig mee kunnen.
Sterkte en lekker van je af blijven schrijven hoor
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:14:54 #260
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50848128
Ja, Suzanna, ik zou ook gewoon bellen met je zorgen en vragen. Kan me voorstellen dat alles je nu beangstigt.

Sterkte, hoor, en vooral blijven doorposten, alleen maar heel begrijpelijk en prima.
pi_50848148
Schrijf het maar van je af Suzanna. Logisch dat je er onzeker van wordt. Het klinkt heel akelig allemaal.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:33:14 #262
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50848486
Ik zou gewoon gaan bellen Suzanna. Je vertrouwt het duidelijk niet, jij kent je kind het beste, ik denk dat je in deze goed naar je gevoel moet luisteren.
Een ziekenhuis opname is niet wat je wilt, dat snap ik wel, maar zoals ik je nu lees is het ook allemaal niets en kunnen ze beter eens goed gaan uitzoeken wat er nu is.

Mijn ervaring is, dat als je heel duidelijk zegt dat jij het niet vertrouwd, ze dat behoorlijk serieus nemen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:33:59 #263
103793 kozakken
Living the life
pi_50848500
Mij achter Leah schaart.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:38:44 #264
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50848608
Ik stond gisteravond op het punt om gewoon maar weer Friso te gaan geven, maar ze voelt zich daar duidelijk ook niet lekker bij (veel huilen) en lijkt ook steeds krampjes te hebben. Ze slaapt zowiezo erg slecht de laatste paar dagen ('s nachts gaat het wel redelijk) ...
Maar goe, die Friso dronk ze dan tenminste nog.

Ik heb net het ziekenhuis even gebeld en de vrouw op de kinderpoli zou de kinderarts proberen te pakken te krijgen, ik heb even uitgelegd wat er was. Als het te lang duurt naar mijn zin bel ik gewoon nog een keer.

Edit: ik heb net die vrouw weer aan de lijn gehad (dus niet de kinderarts) en die zegt dat ik het nog 24 uur moet proberen, want het kan zijn dat ze gewoon aan de smaak moet wennen. Geen alternatieven aanbieden behalve gewoon water, want op een gegeven moment krijgt ze honger en zal ze gaan drinken zegt ze...

Tja, een beetje een harde aanpak maar ik wil het wel doen. Het komt niet vaak voor maar er zijn dus kinderen die het echt weigeren vanwege de smaak.

[ Bericht 30% gewijzigd door Suzanna op 26-06-2007 09:42:33 (EWW) ]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:43:48 #265
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50848727
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:38 schreef Suzanna het volgende:
Edit: ik heb net die vrouw weer aan de lijn gehad (dus niet de kinderarts) en die zegt dat ik het nog 24 uur moet proberen,
Hm, nou, nog 24 uur proberen dus... Hopelijk lukt het jullie.
pi_50848987
Suzanna, ik ken niet hele verhaal, maar bij deze wil ik je heel veel sterkte wensen!

Jet is ondertussen weer erg tevreden en echt zichzelf weer
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:56:50 #267
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50848995
NA die 24 uur echt op je strepen gaan staan hoor Suzanna!
Ik hoop dat het uiteindelijk lukt!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:09:02 #268
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50849290
Wat fijn voor jullie Beaker...dat lijkt me zó'n opluchting!

Ik ga nu Julia zo even wakker maken, ze slaapt normaal nooit zo lang 's ochtends dus ik vertrouw het niet helemaal. Even kijken hoe het met haar gaat.
Bedankt voor jullie reacties, en Leah, je hebt gelijk hoor! Zal ik ook dan echt wel doen, maar ik snap wel dat ik het nog 24 uur moet proberen.
  FOK!fossiel dinsdag 26 juni 2007 @ 10:14:22 #269
2628 Karin
pi_50849429
Suzanna ik hoop ook dat het zoiets simpels is als even aan de smaak wennen. Wie weet gaat het over een paar uurtjes wel beter. En anders inderdaad meteen aan de bel trekken hoor! Wat lijkt me dit vreselijk om je kleintje zo te zien.

Beaker wat fijn dat het weer goed gaat met Jet Hoe gaat het met de borstvoeding?

Marit ik ken ook maar weinig mensen die echt op een roze wolk zaten de eerste tijd. Het is ook zo'n verantwoordelijkheid opeens en als het dan niet helemaal lekker loopt met voeding kan dat je echt vreselijk onzeker maken. Ze hadden mij in het ziekenhuis ook weer vreselijk op de kast met al die tegenstrijdige adviezen en Ruud die teveel afgevallen was. Het raakt je ook zo als het over je kndje gaat.

Hier gaat het eigenlijk hartstikke goed. Ruud eet, poept en plast en slaapt heel goed. En als hij wakker is is het een heel tevreden ventje. De borstvoeding gaat hartstikke goed en Ruud leert al steeds beter een voeding te drinken. Hij had vorige week soms wel 1,5 tot 2 uur nodig en nu is hij meestal met 3 kwartier klaar. Was al bang dat hij altijd zo lang zou drinken en hoe moet dat dat als Bram naar school gebracht moet worden maar ook dit lost zich vanzelf op.
Bram is erg lief voor zijn broertje, gaat hem regelmatig een kusje geven. Hij is zowieso erg lief, had wel verwacht dat hij in een draak zou veranderen maar dat is dus niet zo. We hebben zelfs zijn nachtluier weer afgedaan en hij blijft gewoon droog! En dat terwijl die luier pas 2 weken voor de geboorte uit is gegaan. Kortom ik ben erg blij met mijn 2 mannen, ze doen het fantastisch!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:32:00 #270
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50849847
Fijn Karin! Lekker dat het allemaal zo goed gaat . En idd, wat kunnen ze een verse moeder op de kast krijgen, ik snap niet dat ze daar niet eens wat meer aandacht aan besteden, m.n. in een ziekenhuis.

Suzanna, misschien vind je me doordrammen, maar als ze suffig is en niet alert, ook weer bellen hoor!
Ik heb ooit met een 6 weken oude baby hevig doorgedramd, en ik bleek gelijk te hebben. Het had heel anders af kunnen lopen als ik niet zo koppig mijn moederinstinct gevolgd had. Een kleine verklaring voor mijn bemoeizucht dus
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:48:24 #271
94046 PM-girl
pi_50850339
Suzanna, wat iedereen zegt, volg je gevoel !

Cattie, Simon is ook beweeglijk, heeft gisteren voor het eerst gekropen! Maar wat vooral leuk is, hij schommelt de hele dag! Als hij iets leuk vindt, als hij ons ziet, als hij muziek hoort! Dan schudt hij zijn lijfje van links naar rechts, zo grappig!

Marit, wat een andere wereld he, zo met een klein babytje! Het zal echt langzaam aan wat meer wennen, maar de eerste weken staan echt op zijn kop wat dat betreft!
*
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:02:07 #272
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_50850725
Suzanna, hoe is het nu met Julia?

Marit...lees ik nou dat je in bad ging? Mag jij dat al dan? Ik mocht niet in bad zolang ik vloei...en da's nog steeds niet over

Beaker, fijn dat het beter gaat met Jet!

Ik ben net voor de eerste keer bij het consultatiebureau geweest. Anna weegt nu 4350 gram en is 50,5 cm (ze is 4 weken oud). Ik schrok me rot, maar kennelijk is het wel normaal. Verder alles in orde. Ik had een hoop vragen over de flesvoeding, maar het was een beetje een doos, die arts (of wat het ook is). Ze kwam niet verder dan: ja, kijk het even aan. Ja wtf, ik weet niet tot hoever ik mag gaan. Ja, 150 ml maal gewicht is de richtlijn....ja en wat als ik daar al boven zit? Fles eraf? Op verzoek voeden? Om de vier uur?
Is er hier ook een flesvoeding topic???

Nog wat, van vrienden uit Singapore kregen wij een cadeautje. Maar....ik weet niet wat het is en wat ik er mee moet: link naar ondefinieerbaar kraamcadeau Wat denken jullie???
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:06:33 #273
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50850853
Dat is toch gewoon een lief slaapzakje?
pi_50851071
Wat een lief slaapzakje! Heeft hij geen sluiting aan de onderkant?

flesvoedingstopic
pi_50851764
Nichtjes is in 4 dagen met sondevoeding mar 20 gram aangekomen Tis echt helemaal niks. Dus meer onderzoeken volgen
Liefde
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:48:04 #277
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_50852322
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:13 schreef owlet het volgende:
Wat een lief slaapzakje! Heeft hij geen sluiting aan de onderkant?
...
geen sluiting, alleen elastiek dat je niet verder dicht kunt trekken. En van die dingen om over haar handjes heen te doen, omklappen zeg maar. lijkr me dat ze er in verstrikt kan raken...
pi_50852985
MeNicole jij ook heel veel sterkte met je nichtje.

Memmel het lijkt op een slaapzakachtig iets maar hoe je er een beeb in moet krijgen? Helemaal uitrekken en dan dubbelvouwen en dicht elastieken???

Suus wat een zorgen en wat hier ook iedereen zegt jou gevoel is meer waard dan dat van de ka want die ziet haar even en jullie zien haar de gehele dag.

Marit ik ben nog steeds op zoek naar mijn roze wolk maar inderdaad wat sommige ook zeggen het zijn meer roze genietmomenten.

Ik80 dit is ongeveer het Kaithschema iom het CB:

8.00 200cc met 6 schepjes,
10.30 fruit en 100cc water of sap
12.00 1 boterham met smeerkaas en 1 met geprakte banaan of iets met 120cc karnemelk,
14.30 120cc flesje sap
16.00 liga of rijstwafeltje en 120cc met 4 schepjes nutrilon
17.30 prakje twee piepers/groente en een yoghurt met vers fruit.
19.30 papfles 240cc

HIer heeft ze genoeg aan en meer melk wil ze niet meer. Het cb vond het prima en kaith eet ook eigenlijk alles wat ze mag en heeft er geen last van dus zolang ze goed groeit mochten we zo doorgaan. Flessen melk werden een steeds grotere strijd en gewoon eten ging al meteen goed dus zij zijn blij en wij ook.

Wanneer beginnen jullie trouwens met rozijntjes? Kan het niet echt vinden vanaf wanneer ze dat mogen.
pi_50853053
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:14 schreef Karin het volgende:

Beaker wat fijn dat het weer goed gaat met Jet Hoe gaat het met de borstvoeding?
we hebben wederom geprobeerd Jet aan te leggen, maar ze vertikt het gewoon Ik kolf nu ipv om de drie om de vier uur en dat is wel goed te doen
de borstvoeding die ze krijgt maken we wat dikker met Nutriton zodat ze niet zo spuugt en ook dat werkt goed!

Ik wil je nog even melden dat ik Ruud echt een top naam vind ik hou ervan!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_50853181
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:48 schreef Memmel het volgende:

[..]

geen sluiting, alleen elastiek dat je niet verder dicht kunt trekken. En van die dingen om over haar handjes heen te doen, omklappen zeg maar. lijkr me dat ze er in verstrikt kan raken...
Die omklapdingen om de handjes lijken me wel handig in sommige gevallen maar een slaapzak zonder sluiting aan de onderkant zou ook niet mijn voorkeur hebben. Ik zou veels te bang zijn dat hij omhoog opkruipt.
pi_50853344
Iemand nog huis- tuin of keukentips tegen door komende kiezen?
Mikael heeft al 2 nachten niet geslapen en zijn mond is aan een kant helemaal dik. Heb al van dat smeerspl geprobeert enzo maar dat helpt hem niks Iemand iets anders?????
Liefde
pi_50853531
Suzanna, wat is het toch wat met Julia, ik hoop zo dat ze de neocate gaat drinken....
toi toi toi

Marit, ook al zo'n toestand, maar het gaat alweer de goede kant op gelukkig! En het is niet niks, ineens mama te zijn, zo'n kleintje te hebben wat helemaal afhankelijk van je is...
Ik heb na een aantal dagen ook gevraagd wanneer mijn leven weer normaal werd!
(antwoord was: nou nooit, dit is nu je leven!! maar het went hoor, echt!! Je moet er alleen even ingroeien)

Beaker en Crook, wat super van Jet zeg! Heerlijk hoor!

Ik heb vanmo met Icare gebeld, omdat Meike nu steeds sochtends de fles niet wil. Ze wordt rond 6.30-7.00 uur wakker, en is dan heel vrolijk aan het babbelen, maar drinken....ho maar! Ze drukt de fles er gewoon uit met dr tongetje. Ik had het idee dat er misschien wel een fles af kon, maar dat mag pas met 5 maanden. Nu nog maar even doorgaan met 5 flessen. De laatste fles gaan we wat eerder geven.
We hadden haar ook al een paar hapjes fruit gegeven, maar daar stoppen we ook weer mee. Ze reageert er op met veel krampjes, en het is nog niet nodig eigenlijk (maar het is zo leuk) Eerst moet ze de flessen maar eens drinken, en we proberen fruit over een poos wel weer.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:28:38 #283
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50853630
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:10 schreef Suzanna het volgende:
Misschien niet nodig, maar ik maak me heel erge zorgen elke keer... je verwacht dat de kinderarts het goed weet maar in de praktijk werkt het dan niet wat hij voorschrijft, en dat maakt wel heel onzeker hoor.

Nu ligt ze héél diep te slapen, vind ik bijna eng, maar ook eigenlijk wel logisch omdat ze vannacht heel erg aan het spoken was tot een uur of half twee. Ze krijste zo gillerig de hele tijd en wilde absoluut niet drinken...

Pfft, sorry dat ik de hele tijd berichtjes post maar ik moet het gewoon even kwijt. Hopelijk vinden jullie dat niet erg.
Does nie zo raar

We hopen allemaal dat het snel weer beter gaat met Julia!!!
pi_50853696
Viev? Jij nog zo'n diaprojector gekocht voor kleine Dean? Ben wel benieuwd of ie het leuk vind
Liefde
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:31:07 #285
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50853706
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Suzanna, wat is het toch wat met Julia, ik hoop zo dat ze de neocate gaat drinken....
toi toi toi

Marit, ook al zo'n toestand, maar het gaat alweer de goede kant op gelukkig! En het is niet niks, ineens mama te zijn, zo'n kleintje te hebben wat helemaal afhankelijk van je is...
Ik heb na een aantal dagen ook gevraagd wanneer mijn leven weer normaal werd!
(antwoord was: nou nooit, dit is nu je leven!! maar het went hoor, echt!! Je moet er alleen even ingroeien)

Beaker en Crook, wat super van Jet zeg! Heerlijk hoor!

Ik heb vanmo met Icare gebeld, omdat Meike nu steeds sochtends de fles niet wil. Ze wordt rond 6.30-7.00 uur wakker, en is dan heel vrolijk aan het babbelen, maar drinken....ho maar! Ze drukt de fles er gewoon uit met dr tongetje. Ik had het idee dat er misschien wel een fles af kon, maar dat mag pas met 5 maanden. Nu nog maar even doorgaan met 5 flessen. De laatste fles gaan we wat eerder geven.
We hadden haar ook al een paar hapjes fruit gegeven, maar daar stoppen we ook weer mee. Ze reageert er op met veel krampjes, en het is nog niet nodig eigenlijk (maar het is zo leuk) Eerst moet ze de flessen maar eens drinken, en we proberen fruit over een poos wel weer.
Ik zat met 4,1 maand ook al regelmatig op 4 flessen per dag hoor
Mocht ook gewoon van het CB?!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:31:14 #286
94046 PM-girl
pi_50853710
Inderdaad SUzanna, wat Vivi zegt! Heb je nog gebeld?

Nicole, sorry, geen tips!

Beaker, heb je nog een tepelhoedje geprobeerd?
*
pi_50853828

[ Bericht 100% gewijzigd door XXXKarinXXX op 26-06-2007 12:36:13 ]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:35:23 #288
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50853838
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:30 schreef MeNicole het volgende:
Viev? Jij nog zo'n diaprojector gekocht voor kleine Dean? Ben wel benieuwd of ie het leuk vind
Jaaa, we hebben hem van oma gekregen ( hoi oma )
Hij is kewl. Ik vroeg me eerst alleen af waarom ze het geluid van een spoorweg overgang erop hadden gezet, tussen de slaapliedjes zeg maar, maar dat bleken bloedsomloop-baarmoeder-geluiden

Ik zal er als ik eind van de week terug ben eens wat foto's van laten zien hoe het er uitziet in het donker, ik vind het erg leuk

Wat Dean betreft weet ik het niet helemaal, hij slaapt over het algemeen al een stuk beter/eerder in, al heeft ie nog af een toe een "nee"dag, maar ik heb tegelijkertijd ook een rustgevend slaapritueel ingelast met badje, alle knuffels kusjes geven, boekje voorlezen en dan idd nog even naar de diaatjes kijken en slaapliedje laat ik aan staan. Na een paar dagen ging dat toch werken
pi_50853847
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik zat met 4,1 maand ook al regelmatig op 4 flessen per dag hoor
Dronk Dean ook zijn fles niet meer leeg? Of net zoals Meike?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:36:25 #290
94046 PM-girl
pi_50853879
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:35 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jaaa, we hebben hem van oma gekregen ( hoi oma )
Hij is kewl. Ik vroeg me eerst alleen af waarom ze het geluid van een spoorweg overgang erop hadden gezet, tussen de slaapliedjes zeg maar, maar dat bleken bloedsomloop-baarmoeder-geluiden

Ik zal er als ik eind van de week terug ben eens wat foto's van laten zien hoe het er uitziet in het donker, ik vind het erg leuk

Wat Dean betreft weet ik het niet helemaal, hij slaapt over het algemeen al een stuk beter/eerder in, al heeft ie nog af ene toe een "nee"dag, maar ik heb tegelijkertijd ook een rustgevend slaapritueel ingelast met badje, alle knuffels kusjes geven, boekje voorlezen en dan idd nog even naar de diaatjes kijken en slaapliedje laat ik aan staan. Na een paar dagen ging dat toch werken
Wij hebben een el cheapo disco-bol van Intertoys Sinterklaas hier, is ook zo'n succes geweest toen Simon nog wat jonger was.
*
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:37:39 #291
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50853917
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Eh nee, hij drinkt nu nog heel erg veel vind ik, hij drinkt 4 a 5 flessen per dag (meestal 4 hoor) van 210 en dan nog rustig 130 cc verdund sap....en dan een groentehapje en een fruithapje
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:39:06 #292
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50853968
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:36 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Wij hebben een el cheapo disco-bol van Intertoys Sinterklaas hier, is ook zo'n succes geweest toen Simon nog wat jonger was.
Mijn vriend kwam laats met een lava lamp aan, leuk voor de kleine, zei ie
pi_50854008
MeNicole als je een beetje water niet erg vind heb ik misschien wel een tip: Kaith vond het in elk geval bij haar boventandjes heerlijk. Als een oude speen heb die op een fles past vol laten lopen met water en dan de fles erop draaien en een dop erop en dan op zijn kop in de vriezer zetten en laten bevriezen. Ze knoeien er een beetje mee maar het grootste gedeelte versmelt in de fles en ze kon er anderhalf uur op kauwen en dat verdoofde het en voor ze naar bed toeging deed ik er dentinox op maar dat werkte niet bij Mikael begreep ik. Het is een tip die hier hielp uit de oudheid zullen we maar zeggen. Mijn oma kwam er mee aan namelijk...

Hier ook tussen de vier een vijf maand op vier flessen hoor! En een rijpe zachte peer moet je eens proberen die gingen hier als koek op een gegeven moment. Lekker prakken en laten sabbelen. Erg zoetig en lekker en hier weinig tot geen krampjes...
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:41:38 #294
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50854051
Wat een goed idee Mibos, Dean heeft ook jeuktandjes volgens mij.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:41:57 #295
94046 PM-girl
pi_50854065
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:39 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mijn vriend kwam laats met een lava lamp aan, leuk voor de kleine, zei ie
Maar ik wed dat Dean het wel mooi vond!

Lees net de tip van Mibos, wat een goeie! Die onthoud ik!
*
pi_50854179
Peer doe ik maar ffies niet meer, Meike gaat na 2 hapjes peer na een uurtje giga tekeer....krampjes!
Maar het kan over een maand ook nog wel.....
Eerst maar ffies geen fruit meer.....
(ze wordt donderdag ook pas 4 maand, dus het kan allemaal nog zat)

Pmgirl, wat trouwens goed van Simon dat hij kruipt! Leuk zeg!
pi_50854194
Viev hier doet het echt wonderen en werkt het prima. Beeb op een handdoek en knoeien maar hoor! Ik vind dat ook helemaal niet erg en ze hebben ook nog iets te doen en iets nieuws te ondekken dus helemaal geweldig.

Weet je wat we laatst voor papa's verjaardag hebben gemaakt een vingerverf schilderij. Lekker gekliederd en een mooi kunstwerk gemaakt. Kaith in een romper op de grote tafel met een wit doek en vijf potjes vingerverf op waterbasis en knutselen maar. Erg leuk om te doen en op waterbasis is ze zo weer schoon. Opeten heeft ze niet geprobeerd dus dat was ook erg leuk. Mijn man vind het helemaal geweldig en heeft het nu boven ons bed gehangen haha...
pi_50855086
Karin, Damian zat met 3 maanden al op 4 flessen hoor. Als dat beter gaat gewoon doen.
Hier op het consultatiebureau zeggen ze ook van, als hij het zo beter doet moet je dat gewoon doen!

Suzanna, wat is het toch allemaal zielig voor Julia!
Red je het zelf nog wel een beetje?

Wij zijn zondag voor het eerst met Damian gaan zwemmen. Hij vond het zo leuk.
Toen we weg gingen was het brullen, meneer had geen zin om uit het water te gaan en toch heeft hij ruim een uur in het water gelegen.
Hij gilt tegenwoordig ook lekker hard van blijdschap.
Had van Fendy gelezen dat hij het vervelend vond. Van mij mag Damian gillen wat hij wil, ik vind het geweldig.

[ Bericht 24% gewijzigd door appelsap op 26-06-2007 13:16:32 ]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:14:25 #299
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50855278
Suus, hoe gaat het nu? Is ze al weer wakker en alert?

Wat lekker dat Simon kruipt, kan ie dat Maud ff voordoen, dan ben ik van mijn frusti-meidje af....

Beaker, fijn dat Jet wer thuis is. Tepelhoedje zou ik zeker proberen, heeft mij bij Fleur in eerste instantie ook behoorlijk geholpen. Uiteindelijk is het bij mij niet gelukt, maar dat kwam door gebrek aan kennis.

Marit, welkom hier, hopelijk krijg je snel een ritme te pakken.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:26:20 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50855727
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Peer doe ik maar ffies niet meer, Meike gaat na 2 hapjes peer na een uurtje giga tekeer....krampjes!
Maar het kan over een maand ook nog wel.....
Eerst maar ffies geen fruit meer.....
(ze wordt donderdag ook pas 4 maand, dus het kan allemaal nog zat)
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom moeders (dus niet alleen jij speciaal Karin) zo snel met bijvoeding willen beginnen..
Waarom niet wachten tot de darmen voldoende gerijpt zijn (met 6 maanden)?

Siiiiiii-mooooon!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:34:01 #301
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50855971
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
toi toi toi

-knip-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')