![]()
hallo daar !
ik heb zowaar een moment van rust gevonden...zeldzaam!
Heb nog niet de rust alles te lezen hier, moet ik echt veel tijd voor gaan nemen gezien alle 'nieuwe' namen voor mij!
Ik hou het dus even bij hoe het hier gaat ... en dat is erg wisselend
De afgelopen week is in een vage roes voorbij gegaan, waarvan ik nu niet kan zeggen dat ik echt genoten heb ofzo.
Herstel van mezelf leek in begin snel te gaan, maar staat sinds afgelopen donderdag beetje stil omdat toen de bv-problemen naar de voorgrond kwamen.
Ilse is lui ! (géén idee van wie ze dat heeft
![]()
)
In begin leek voeding goed te gaan, maar donderdag ging haar temp. omlaag en werd ze suffig.
(tijd kwijt aan voeding: 1uur tot 5kwartier!)
Ontlasting kwam ook niet echt lekker op gang, dus de kraamhulp heeft de vk er even bij gehaald.
Gelukkig was haar gewicht prima, maar toch werd het tijd om iets aan die voeding te gaan doen.
Plan 1: 2x 10min. aanleggen en daarna kolven.
tja, wat krijg ik er dan uit??? Net 5 cc ofzo. Lekker motiverend (ondanks dat ik ook wel weet dat hoeveelheid niets zegt)
na zo lang voeden ook nog eens dat kolven trok ik niet echt.
Tel daarbij de hormonale emotionele status op en je krijgt een marit-wrak.
Ik heb erg vaak gedacht: NU stop ik met al dat gehannes!
Maarja, dat kan ik voor mezelf toch niet goedpraten hoor...dus alsnog weer nieuw plan gemaakt met de vk:
plan 2: maar één borst aanbieden en niet meer kolven
dan maar eens bekijken hoe ze het daar op doet.
Dat ging gisteren overdag best goed, maar vannacht/vanmorgen kwam ze zo'n beetje om de 1,5 uur!
Gelukkig kreeg ik voor dag 9 en dag 10 er extra kraamzorg bij, gelukkig ook nog per toeval van de lactatiekundige!
Vanmorgen dus na de nodige tranen met frisse moed aan de slag en ook vandaag lijkt ze het toch wel goed te doen op de bv. Ik leg haar nu eerst 15min. aan ongeveer...dan valt er niets meer te prikkelen en ga ik haar verschonen.
Daarvan wordt ze wakker genoeg om alsnog zo'n 7min.wat te drinken.
(ik blijf haar al die tijd pesten met geprik en geduw hoor)
Nouja, ik hoop vooral dat mijn emoties wat stabieler worden waardoor ik de voeding ook niet meer zo negatief inzie !
Het is vooral een stomme samenloop denk ik.
Net om 3 uur gevoed, half 4 ging ze tevreden maar half wakker haar bedje weer in en het is nog stil boven...
prima dus !
Tsss
als ik het zo opschrijf denk ik echt 'waar maak ik me druk om?'
ik voel me alleen gewoon niet happy en daar baal ik van
komt nog wel he ?