whaha me ouders zijn wel wat gewent hoor en je hoeft toch niet alles thuis te doenquote:Op zondag 17 juni 2007 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
je kan harder kreunen als je op jezelf woont.
Dat vind ik zo'n onzinargument. Zie je je ouders ook als onzelfstandig omdat ze uit huis getrouwd zijn?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:25 schreef HostiMeister het volgende:
Omdat je dan zelfstandig kunt worden en niet afhankelijk blijft van iemand.
ja dan maak je toch een compomie dat je samen verhuist of maar een school dichterbij zoeken!quote:Op zondag 17 juni 2007 12:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Studie op 4,5 uur reisafstanden hoezo ongezellig? Je hebt snel genoeg nieuwe vrienden. Jij denk ik niet nee, verstandig.
school dichterbij is er niet.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:28 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ja dan maak je toch een compomie dat je samen verhuist of maar een school dichterbij zoeken!
vrienden heb ik hier ook maar die zijn er snachts niet heee!!
Nee want dat zijn ze namelijk niet (tevens zijn ze ook al 16 jaar gescheiden maar dat terzijde). Maar een stukje zelfontplooïng is helemaal niet verkeerd en als je voordat je gaat trouwen of weet ik veel wat. Op je zelf gaat wonen draagt dat wel bij aan die zelfontplooïng denk ik.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzinargument. Zie je je ouders ook als onzelfstandig omdat ze uit huis getrouwd zijn?
Die ouders van jou hoeven je opa en oma tenminste niet op te bellen om te melden dat ze niet mee-eten.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzinargument. Zie je je ouders ook als onzelfstandig omdat ze uit huis getrouwd zijn?
hoef ik ook gewoon niet hoor, als ik niet kom gaat het in de tupperwear voor morgen!quote:Op zondag 17 juni 2007 12:31 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Die ouders van jou hoeven je opa en oma tenminste niet op te bellen om te melden dat ze niet mee-eten.
Die zelfontplooïng lukt echt wel zonder op mezelf te wonen. Qua 'zelfontplooïng' ben ik in andermans ogen waarschijnlijk verder dan mijn man, die wel op zichzelf gewoond heeft. Ik heb dat niet (ik ben vanuit mijn ouderlijk huis bij hem ingetrokken), maar heb wel veel meer van de wereld gezien dan hij en ik doe ook veel meer dingen in mijn vrije tijd dan hij doet.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:30 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee want dat zijn ze namelijk niet (tevens zijn ze ook al 16 jaar gescheiden maar dat terzijde). Maar een stukje zelfontplooïng is helemaal niet verkeerd en als je voordat je gaat trouwen of weet ik veel wat. Op je zelf gaat wonen draagt dat wel bij aan die zelfontplooïng denk ik.
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:32 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
hoef ik ook gewoon niet hoor, als ik niet kom gaat het in de tupperwear voor morgen!
Omdat de een vroeger "rijp" is dan de ander. Jij bent er blijkbaar nog niet aan toe. Veel anderen willen op die leeftijd al wel op eigen benen staan. Heeft niets met gezelligheid te maken. Is gewoon een oerinstinct dat ons drijft. Op een gegeven moment wil je op jezelf wonen. Je eigen boontjes doppen, zonder de bemoeienis van de paps ende mams.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:24 schreef Viswijfje het volgende:
ik snap nooit zo goed van die mensen die als ze 18 zijn gelijk erges anders gaan wonen zonder vriendje!
dat is toch vet ongezellig en zonde van je geld dan?
wat vinden jullier drvan... waarom zouden mensen zoiets doen, denk je ook dat dat komt van dat ze niet goed contact met hun ouders hebben en daarom weg gaan?
Mijn ouders zijn harstikke lief (meestal) en ik vind het thuis gezelig hoor!!
Mensen die bij hun ouders zijn weggegaan zonder vriendje of trouwen mogen zelf ook reageren met uitleg hoor, ik ben wel heel benieuwd hoe dat zit en waarom dan!
soms gaat dat niet. ik ben ook naar fokking almere verhuisd voor mijn opleiding en daar hadden mijn vrienden echt geen zin inquote:Op zondag 17 juni 2007 12:28 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ja dan maak je toch een compomie dat je samen verhuist of maar een school dichterbij zoeken!
Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Daarom vind ik het ook grappig dat je dan meteen roept dat het onzin is omdat JIJ het anders hebt ervaren. Ik zeg ook niet dat het essentiëel is voor je zelfontplooïng, maar bij sommige (misschien wel de meeste) mensen is het een positief gedeelte van hun leven. Zo weet ik dat voor mij het 'op kamers gaan' mij positief heeft verandert.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Die zelfontplooïng lukt echt wel zonder op mezelf te wonen. Qua 'zelfontplooïng' ben ik in andermans ogen waarschijnlijk verder dan mijn man, die wel op zichzelf gewoond heeft. Ik heb dat niet (ik ben vanuit mijn ouderlijk huis bij hem ingetrokken), maar heb wel veel meer van de wereld gezien dan hij en ik doe ook veel meer dingen in mijn vrije tijd dan hij doet.
ja maar bedoel niet alleen kwa vrienden hoor! ook dat je ouders niet in je huis meer wonen vind ik ongezelig!!quote:Op zondag 17 juni 2007 12:41 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
soms gaat dat niet. ik ben ook naar fokking almere verhuisd voor mijn opleiding en daar hadden mijn vrienden echt geen zin in
je leeft voor jezelf, niet voor je vrienden. als het echt vrienden zijn dan blijven het ook vrienden als je ergens anders woont
ja maar jijquote:Op zondag 17 juni 2007 12:43 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ja maar bedoel niet alleen kwa vrienden hoor! ook dat je ouders niet in je huis meer wonen vind ik ongezelig!!
Benieuwt wanneer jij een vriendje vind die dat soort dingen pikt (net als je moeder schijnbaar)quote:Op zondag 17 juni 2007 12:32 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
hoef ik ook gewoon niet hoor, als ik niet kom gaat het in de tupperwear voor morgen!
ik vind het gezelliger als ik nu eens bij mijn ouders op bezoek ga dan toen ik thuis woonde. ik heb het idee dat zij dat ook vinden. je zit niet meer op elkaars lip, dus minder irritaties, etc. jouw tijd komt nog welquote:Op zondag 17 juni 2007 12:43 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ja maar bedoel niet alleen kwa vrienden hoor! ook dat je ouders niet in je huis meer wonen vind ik ongezelig!!
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:45 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Benieuwt wanneer jij een vriendje vind die dat soort dingen pikt (net als je moeder schijnbaar)
niet eens ff bellen dat je niet komt terwijl er iemand voor je staat te koken![]()
tafeltje dekje?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:47 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ze kookt niet voor mij hoor.. anders zou ik allang gezegd hebben 'dat lust ik niet en je moet dat langer bakken en doe es meer tomaat'!
![]()
nee jonges hebben een vriendinquote:Op zondag 17 juni 2007 12:48 schreef DonJuanDeMarco het volgende:
volgens mij heeft niet iedereen een "vriendje"
Grote meid!quote:Op zondag 17 juni 2007 12:32 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
Daarom ben je pappa's oogappeltje en mama's beste vriendin.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:43 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:51 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Grote meid!![]()
[..]
Daarom ben je pappa's oogappeltje en mama's beste vriendin.![]()
Ook ideaal als je een vriendje mee naar huis neemt. Kletst toch een stuk gezelliger met zijn vieren.
Koekje d'r bij?![]()
![]()
Kan best, maar als je meteen bij je vriend(in) was ingetrokken, was dat volgens mij niet anders geweest...quote:Op zondag 17 juni 2007 12:43 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Daarom vind ik het ook grappig dat je dan meteen roept dat het onzin is omdat JIJ het anders hebt ervaren. Ik zeg ook niet dat het essentiëel is voor je zelfontplooïng, maar bij sommige (misschien wel de meeste) mensen is het een positief gedeelte van hun leven. Zo weet ik dat voor mij het 'op kamers gaan' mij positief heeft verandert.
I agree to disagreequote:Op zondag 17 juni 2007 12:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kan best, maar als je meteen bij je vriend(in) was ingetrokken, was dat volgens mij niet anders geweest...
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:47 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ze kookt niet voor mij hoor.. anders zou ik allang gezegd hebben 'dat lust ik niet en je moet dat langer bakken en doe es meer tomaat'!
![]()
Dus jij denkt dat die vriend/vriendin het zal accepteren als jij hem/haar als vervanging voor je ouders gebruikt? Dus dat deze persoon voor je kookt, wast, bepaalt of en wanneer je uit mag etc? Dan heb je wel een zeldzaam exemplaar te pakken hoor...quote:
O nee absoluut niet hoor. Ik denk dat als je met iemand samenwoont (en zeker je geliefde) dat je rekening met elkaar moet houden. Dat zorgt ervoor dat je altijd (maakt niet uit hoe geweldig je relatie is) compromissen moet sluiten en soms een beetje moet inbinden in je eigen gedrag. Als je op jezelf hebt gewoond hoeft dat niet. In dat opzicht denk ik dat het anders is. Want dan heb je dat alvast gehad, zeg maar je wilde haren verloren zodat dat niet als je 40 bent ineens komt opzetten zoals ik dat wel vaker zie.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat die vriend/vriendin het zal accepteren als jij hem/haar als vervanging voor je ouders gebruikt? Dus dat deze persoon voor je kookt, wast, bepaalt of en wanneer je uit mag etc? Dan heb je wel een zeldzaam exemplaar te pakken hoor...
Technomuziekquote:Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Helaas zul je, ook als je alleen woont, rekening met elkaar moeten houden. Al is het alleen al met de buren die (bijvoorbeeld) niet van snoeiharde harde technomuziek houden...![]()
quote:
dat kan ik nu ook al en ik sta ook zo al op me benen hoor daar heb ik geen kleine kamer in een vreemde stad voor nodigquote:Op zondag 17 juni 2007 13:38 schreef PrinceLu het volgende:
Ik ging het huis uit zodat ik wanneer het mij uikwam kon eten, uitslapen en drugs gebruiken. Met je ouders erbij is dat toch net iets anders. Plus, het is goed voor je ontwikkeling om alleen op je benen te kunnen staan.
Als je studie 5 km verderop is, je thuis alle vrijheid hebt en geen problemen met je ouders, waarom zou je dan weg willen gaan om met moeite een studentenhuisje te kunnen betalen?quote:Op zondag 17 juni 2007 13:05 schreef Svyatagor het volgende:
Dit topic is weer eens een mooi voorbeeld van hoe Fok! je wereld kan verruimen. Ik zou in mijn dagelijkse omgeving nooit iemand tegengekomen zijn die met droge ogen zoiets beweert als de topicstarter.
Waarom zou je uit huis gaan zonder vriendje?![]()
![]()
Waarom zou je in 's heeresnaam bij je ouders blijven wonen tot je 25ste?
doe je je eigen was? kook je je eigen eten? koop je je eigen eten? maak je zelf schoon? zorg je zelf dat je op tijd naar bed gaat? etc.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:48 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
me geloof, wat doe je??
![]()
[..]
dat kan ik nu ook al en ik sta ook zo al op me benen hoor daar heb ik geen kleine kamer in een vreemde stad voor nodig![]()
Omdat het tof is om op jezelf te wonen, of met een paar vrienden. Goed voor je zelfstandigheid. Ook al laten je ouders je nog zo vrij in alles, je moet wel ergens rekening met ze houden.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:48 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Als je studie 5 km verderop is, je thuis alle vrijheid hebt en geen problemen met je ouders, waarom zou je dan weg willen gaan om met moeite een studentenhuisje te kunnen betalen?
was en eten niet maar dat vind ik juist wel fijn!!! (maar als ik in de stad ben en een broodje wil betaal ik het wel zelf hoor!) schoonmaken doe ik soms ook een beetje en op tijd naar bed?? whaha ik ben 22 joh!quote:Op zondag 17 juni 2007 14:01 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
doe je je eigen was? kook je je eigen eten? koop je je eigen eten? maak je zelf schoon? zorg je zelf dat je op tijd naar bed gaat? etc.
quote:Op zondag 17 juni 2007 14:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Omdat het tof is om op jezelf te wonen, of met een paar vrienden. Goed voor je zelfstandigheid. Ook al laten je ouders je nog zo vrij in alles, je moet wel ergens rekening met ze houden.
Een echt studentenleven leiden is niet mogelijk als je nog bij je ouders thuis woont, imho.
En toen was het wachten op de eerste uni-student dat ze niet meer 'naar school gaan'.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:05 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
wie heeft het nou over studentenleven? sommige zijn blij dat ze niet meer naar school hoeven hoor
![]()
Aan al je reacties te zien lijkt t me idd niet verstandig keuze van je om thuis te blijven. Ik denk dat je anders dood gaat.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:04 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
was en eten niet maar dat vind ik juist wel fijn!!! (maar als ik in de stad ben en een broodje wil betaal ik het wel zelf hoor!) schoonmaken doe ik soms ook een beetje en op tijd naar bed?? whaha ik ben 22 joh!
quote:Op zondag 17 juni 2007 14:11 schreef Sailmaker het volgende:
[..]
Aan al je reacties te zien lijkt t me idd niet verstandig keuze van je om thuis te blijven. Ik denk dat je anders dood gaat.
quote:Op zondag 17 juni 2007 14:26 schreef freak1 het volgende:
maar viswijfje, als je wilt wachten op een vriendje, dan kom je nooit uit huis!
een hele leuke projectje nog wel?quote:Op zondag 17 juni 2007 14:28 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ik heb anders een hele leuke projectje op t moment hoor
![]()
Eens, bestaat het beeld wat Viswijfje heeft van 'uit huis gaan' uit een huisje zoeken in eigen dorp of stad met een vriendje, en dan samenwonen/trouwen? Booring.. Je werkt waarschijnlijk ook al op je 22e. Ik ben net zo oud als jij nu bent, maar een vaste baan hoef ik voorlopig nog ff niet. Dat doe ik wel als ik de juiste diploma's op zak heb.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:43 schreef mvingerhoets het volgende:
Ik ruik kortzichtigheid van TS.
Heb jij 'snachts in de gaten wie er in je huis zijn?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:28 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ik ook.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:17 schreef hoppla het volgende:
Ik erger me aan Viswijfje
Zo kom je niet over .. 22 jaarquote:Op zondag 17 juni 2007 14:04 schreef Viswijfje het volgende:
was en eten niet maar dat vind ik juist wel fijn!!! (maar als ik in de stad ben en een broodje wil betaal ik het wel zelf hoor!) schoonmaken doe ik soms ook een beetje en op tijd naar bed?? whaha ik ben 22 joh!
Al degene die op deze post reageerden, snapten jullie werkelijk meteen wat ze bedoelde of moest je toch wel even nadenken?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:28 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
je kan harder kreunen als je op jezelf woont.
dat bedoel ik dus ook, maar zelfs dat snapt ze nietquote:Op maandag 18 juni 2007 00:05 schreef Miss_kausalaya het volgende:
[..]
ik ook.
[..]
Zo kom je niet over .. 22 jaar![]()
Gelukkig, ik dacht altijd dat ik de enige was.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:14 schreef Apekoek het volgende:
Viswijfje is niet helemaal meer van deze tijd
Ik vond het heerlijk om thuis bij ouders te wonen, maar ik vind ik ook heerlijk om nu mijn eigen stekkie te hebben. Lekker door midden knakken met vrienden, in centrum van de stad wonen, blowen, studeren, neuken, uit mijn gat stinken, vrienden die dood knallen op de bank om te blijven pitten, hamburgers om kwart over 7 s'ochtends frituren. Kortom, niet iets waar je je ouders altijd mee wil belasten.
Mijn god.... DOOS! Snap je nu echt niet dat dit sarcastisch bedoeld was?quote:
Ik zit in precies dezelfde situatie, maar ik ben ruim een jaar geleden op kamers gegaan.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:48 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Als je studie 5 km verderop is, je thuis alle vrijheid hebt en geen problemen met je ouders, waarom zou je dan weg willen gaan om met moeite een studentenhuisje te kunnen betalen?
26, vind ouders lief, woont thuis.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:24 schreef Viswijfje het volgende:
ik snap nooit zo goed van die mensen die als ze 18 zijn gelijk erges anders gaan wonen zonder vriendje!
dat is toch vet ongezellig en zonde van je geld dan?
wat vinden jullier drvan... waarom zouden mensen zoiets doen, denk je ook dat dat komt van dat ze niet goed contact met hun ouders hebben en daarom weg gaan?
Mijn ouders zijn harstikke lief (meestal) en ik vind het thuis gezelig hoor!!
Mensen die bij hun ouders zijn weggegaan zonder vriendje of trouwen mogen zelf ook reageren met uitleg hoor, ik ben wel heel benieuwd hoe dat zit en waarom dan!
doe es niet zo bevoordeeld! ik weet echt wel hoe je dat doet hoor, ik ben geen mongool, ik hou gewoon veel van me ouders en vindt het thuis gezelig! en me paard meenemen op kamers zien ze me aankomen zekerquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:04 schreef Tuvai.net het volgende:
Respect voor mensen die vroeg uit huis gaan. Dat zijn namelijk niet profiterende kutkinderen die alles op kosten van pappie en mammie doen. Dat zijn overigens ook mensen die al heel vroeg hun eigen zaakjes kunnen regelen. Dat soort volk dat tot hun 30ste op kosten van paps en mams thuis wonen zijn 9 van de 10 keren paupers die zelf nog niet eens weten hoe ze een handtekening op een briefje moeten zetten of hoe ze een telefoontje plegen.
Je zelf ontwikkelen kan overal.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:22 schreef Skv het volgende:
[..]
Zoveel gezelliger, je maakt veel meer dingen mee, je leert jezelf ontwikkelen, koken etc..
Dat jij per sé een paard wil hebben is jouw keuze. Die keuze maak je, als je op jezelf zit en wél verstandig bent, echt niet zo snel hoor.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:08 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
doe es niet zo bevoordeeld! ik weet echt wel hoe je dat doet hoor, ik ben geen mongool, ik hou gewoon veel van me ouders en vindt het thuis gezelig! en me paard meenemen op kamers zien ze me aankomen zeker![]()
euh? Que?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:11 schreef Viswijfje het volgende:
waar woon je dan als t geen dorp en geen stad is????
Niet alle mensen zijn geschikt om in de stad of een dorp te wonen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:08 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
doe es niet zo bevoordeeld! ik weet echt wel hoe je dat doet hoor, ik ben geen mongool, ik hou gewoon veel van me ouders en vindt het thuis gezelig! en me paard meenemen op kamers zien ze me aankomen zeker![]()
Je bent écht 15quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:11 schreef Viswijfje het volgende:
wit bord met blauwe letters... dat heet streekje toch?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:11 schreef Viswijfje het volgende:
dude, meisjes van 4 weten al dat ze mama willen worden. de meesten worden dat ook en zijn er over het algeem dol blij met hun keuzes.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:15 schreef Skv het volgende:
[..]
Je bent écht 15Een paard die niet mee kan op kamers ook..
Geld is een middel, GEEN doel....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:14 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
euh? Que?![]()
Laten we het zo stellen? Hoe kom je d'r sowieso bij om een paard te willen hebben?
Heb je dat paard zelf betaald? Zo ja, dan weet je vast wel wat zo'n beestje kost. Ik betwijfel of je dat helemaal zelf betaald hebt.
Het zal allemaal best. Als jij op jezelf wil zitten dan zul je toch met geld om moeten kunnen geen. Té veel mensen kunnen dat kennelijk niet. Ik bedoel maar, wie koopt d'r nou een paard voor fucks sake?quote:
die heb ik al gemaakt en ik doe bundy echt niet weg hoor, zelfs niet als ik volgend jaar ofzo ga trouwen!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:10 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat jij per sé een paard wil hebben is jouw keuze. Die keuze maak je, als je op jezelf zit en wél verstandig bent, echt niet zo snel hoor.
Dat boeit me verder allemaal geen ruk. En aangezien je posts kant noch wal raken en je me ook absoluut niet schijnt te begrijpen, trek ik de conclusie dat jij inderdaad nog niet geschikt bent om überhaubt op je zelf te wonen. Goed gedaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:21 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
die heb ik al gemaakt en ik doe bundy echt niet weg hoor, zelfs niet als ik volgend jaar ofzo ga trouwen!
dat paard zit in me hart snap je!
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:21 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Het zal allemaal best. Als jij op jezelf wil zitten dan zul je toch met geld om moeten kunnen geen. Té veel mensen kunnen dat kennelijk niet. Ik bedoel maar, wie koopt d'r nou een paard voor fucks sake?
Maar goed, ervaring wijst uit dat meiden die een paar hebben, meestal ouders hebben die genoeg geld hebben en dus geen flikker zelf hebben hoeven betalen. Altijd zo leuk wanneer die types op latere leeftijd gaan trachten om op zichzelf te gaan maar daar ongelooflijk in falen.
Zodra jij op eigen benen moet staan, ga je zó keihard op je bek.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:24 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
dat paard was wel een kadootje maar ik verzorg m helemaal alleen hoor en betaal ook dingen zoals laatste de borstels en met de wedstrijd extra snoepjes
![]()
nee maar ik heb er al 1!!!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:30 schreef Tuvai.net het volgende:
Lol, het zal allemaal wel, schattebout.
Ik ben ook een dierenliefhebber, maar een paard nemen is gewoon op financieel gebied geheel onverstandig. En zou je op jezelf wonen, waarbij ook al vaste lasten als huur, gas, electra, water, boodschappen, eventueel een auto, en ga zo maar door, bij betrokken zouden zijn, dan ga je écht niet ook nog eens een paard nemen. En dat zijn nou juist het soort dingen die mensen als jij, die nog onder de hoede van pappie en mammie wonen, nooit zullen begrijpen.
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:25 schreef HostiMeister het volgende:
ik doe geen school meer, maar ga mischien nog wel zon curcus doen voor visagie, op dit moment heb ik gewoon werkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Zodra jij op eigen benen moet staan, ga je zó keihard op je bek.
Ik ken mensen van 17 die écht stukken zelfstandiger zijn.
Als jij op je 18e gewoon uit huis was gegaan, had je het nu misschien geleerd om normaal geld te besteden en überhaupt een beetje financieel kunnen denken. Als je op je 22e nog steeds zulke onzinnige wartaal uitslaat, krijg je écht problemen als je op jezelf gaat. Waarschijnlijk ga je alles bij elkaar lenen, tot je het terug moet betalen, dat lukt niet, waardoor je weer een manager nodig hebt en gaat janken en weet ik veel wat. Kan je liever op jonge leeftijd een keer zachtjes op je bakkes gaan zodat je een paar duizend schuld hebt in plaats van tientallen duizenden voor een paard!!
Wat doe je qua school/opleiding eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar..
OMFG... echt...quote:
zelfstandig... is overrated.quote:
Lol, ik heb genoeg over per maand hoor, ondanks het feit dat ik wél al vaste lasten betaal. Dat komt mede door het feit dat ik al vrij vroeg de waarde van geld leerden kennen en ik niet zo'n uitschijter was die voor elk gering bij paps en mams ging bedelen voor geld. Het gaat om het feit dat verstandige mensen nast hun 7/800 euro vaste lasten per maand er gewoon niet aan dénken om daar nog eens 200 per maand bij te gooien voor iets als het hebben en verzorgen van een paard.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:40 schreef kless het volgende:
vis wijf je,
De rest is gewoon stinkend jaloers dat jij daar blij mee bent.
En dat jij geld los krijg bij mensen om mee te werken aan jou droom is dat prima. Als jij NU je EIGEN paard hebt en daar lekker van kan genieten...
Dat is waar een deel van die mensen van dromen. en het moeten doen met een manege en een doorgezakt beest moeten huren, en zich nog in allerlij bochten moeten wringen om er tijd voor vrij te kregen omdat ze die verplichte vaste lasten bijelkaar moeten werken.
En mocht je nog op je bek gaan.. das prima, dat overkomt iedreen wel eens een keer.
En meestal help je omgeving je wel met opstaan.
stel je niet aan.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:17 schreef hoppla het volgende:
Jouw omgeving betaalt jouw vaste lasten niet. Daar zul je nog altijd zelf voor moeten werken. En het is écht niet zo dat mensen die vroeg zelfstandig zijn dus alleen maar aan het werken zijn om hun vaste lasten te betalen, geen vrienden hebben en totaal niks kunnen doen hoor. Snap niet waar je dat verdraaide beeld vandaan haalt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:43 schreef kless het volgende:
[..]
zelfstandig... is overrated.
(je bent alleen geboren en je gaat alleen dood)
daartussen in moet je het echt van jezelf EN je omgeving hebben
IK betaal met mijn 2 banen een hoop voor andere mensen. En dat doen alle werkende mensen hoor. Dus veel mensen in mijn omgeving betalen vaste lasten voor anderen. Kutland.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:45 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Jouw omgeving betaalt jouw vaste lasten niet. Daar zul je nog altijd zelf voor moeten werken. En het is écht niet zo dat mensen die vroeg zelfstandig zijn dus alleen maar aan het werken zijn om hun vaste lasten te betalen, geen vrienden hebben en totaal niks kunnen doen hoor. Snap niet waar je dat verdraaide beeld vandaan haalt.
Jammer, maar waar.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:46 schreef valek het volgende:
[..]
IK betaal met mijn 2 banen een hoop voor andere mensen. En dat doen alle werkende mensen hoor. Dus veel mensen in mijn omgeving betalen vaste lasten voor anderen. Kutland.
You win this threadquote:Op zondag 17 juni 2007 13:05 schreef Svyatagor het volgende:
Dit topic is weer eens een mooi voorbeeld van hoe Fok! je wereld kan verruimen. Ik zou in mijn dagelijkse omgeving nooit iemand tegengekomen zijn die met droge ogen zoiets beweert als de topicstarter.
Waarom zou je uit huis gaan zonder vriendje?![]()
![]()
Is toch niks verdraait aan wat ik schreef?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:45 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Jouw omgeving betaalt jouw vaste lasten niet. Daar zul je nog altijd zelf voor moeten werken. En het is écht niet zo dat mensen die vroeg zelfstandig zijn dus alleen maar aan het werken zijn om hun vaste lasten te betalen, geen vrienden hebben en totaal niks kunnen doen hoor. Snap niet waar je dat verdraaide beeld vandaan haalt.
Je doet alsof iedereen die op zichzelf zit een of andere mongeaul is die een 50 urige werkweek moet draaien om z'n vaste lasten te betalen en daardoor geen cent meer overheeft om andere dingen te doen. Dat is toch een vrij verdraait beeld wat jij, en menig andere users hier schijnen te hebben.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:27 schreef kless het volgende:
[..]
Is toch niks verdraait aan wat ik schreef?
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:25 schreef HostiMeister het volgende:
En hoe vindt je vriendin dat? Oh, wacht...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:21 schreef BlaZ het volgende:
hehe ik woon trouwens ook nog thuis, echt relax thuis wonen zou ik zeggen. Zeker in combinatie met werken.
Over hoe jij het wil doen maakt mij niet uit. zit geen goed of slecht aan.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:34 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Je doet alsof iedereen die op zichzelf zit een of andere mongeaul is die een 50 urige werkweek moet draaien om z'n vaste lasten te betalen en daardoor geen cent meer overheeft om andere dingen te doen. Dat is toch een vrij verdraait beeld wat jij, en menig andere users hier schijnen te hebben.
verdraaid!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:34 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Je doet alsof iedereen die op zichzelf zit een of andere mongeaul is die een 50 urige werkweek moet draaien om z'n vaste lasten te betalen en daardoor geen cent meer overheeft om andere dingen te doen. Dat is toch een vrij verdraait beeld wat jij, en menig andere users hier schijnen te hebben.
Als zij dat niet inziet... heb ik ook weinig vertrouwen in onze toekomst. (of ze heeft een ander nog mooier toekomst beeld)quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
En hoe vindt je vriendin dat? Oh, wacht...
Je mag het denk ik ook best vanuit het perspectief van je ouders bekijken vind ik. Hoe zou jij het als ouder vinden als je kind op zijn/haar 25ste nog steeds op jouw kosten thuis zit? Dan zou jij als ouder toch ook iets gaan krijgen van "hé, word eens zelfstandig" of zo. Ik althans wel.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:47 schreef kless het volgende:
[..]
Over hoe jij het wil doen maakt mij niet uit. zit geen goed of slecht aan.
NU kan IK NIET ALLEEN een omgebouwde boerderij als dak boven mn kop hebben als student. daar ontbreekt het geld voor.
En dus blijf ik thuis omdat ik liever "last" heb van mama die informeert naar vanalles dan van studenten die vrijdag ochtend niet op college hoeven te verschijnen.Ik heb ruimte nodig en 45 minuten fietsen door de weilanden zou ik bijna therapeutisch willen noemen. Iedereen doet een stukje in de huishouding.
En viswijfie ook liever dr eigen paard heeft en gezellig thuis woont (ook waarschijnlijk lekker buiten af)
ipv hard werkend op dr eigen voor dr eigen huisje en dan een paard huren... ik zou denk ik ook bovenste kiezen.
(on)afhankelijk is iedereen. van zn omgeving. van zichzelf. op mezelf in een stad leek me maarniks. maar zal er strakt toch wel van komen. en dan hard sparen tot ik ook wèèr lekker op de ruimte kan zitten en dan eventueel mn dochter ook haar dromen samen met paard, of zoon met crosmoter kan verwezelijken.
Tot die tijd heb ik niks op mezelf te winnen (denk ik)
Inschikken in de wensen van 3 mensen of alles alleen doen... tja keuzes.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:09 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Je mag het denk ik ook best vanuit het perspectief van je ouders bekijken vind ik. Hoe zou jij het als ouder vinden als je kind op zijn/haar 25ste nog steeds op jouw kosten thuis zit? Dan zou jij als ouder toch ook iets gaan krijgen van "hé, word eens zelfstandig" of zo. Ik althans wel.
Het is zeker MAKKELIJKER om gewoon thuis te blijven en zo nu en dan eens een klusje te doen, onder het mom van "zo doe ik tenminste nog wat voor de kost". Maar er zal hoe dan ook ooit een tijd komen dat je op jezelf MOET.
En om weer op dat paard terug te komen. Dat is en blijft een (financieel) idiote keuze vind ik, maar goed...
Dat jij je eigen beestje hebt en daar blij mee bent!!!quote:
Die vind het ook zeer relax bij ons thuisquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
En hoe vindt je vriendin dat? Oh, wacht...
Heh, m'n ouders hadden me al lang 't huis uitgeflikkerd. Ik snap hoe dan ook niet, zowel vanuit het kind als vanuit de ouders geredeneerd, dat het goed gaat om nog op zo'n leeftijd bij je ouders te wonen. De meeste mensen die ik ken zijn eigenlijk gewoon met hun studie meteen op kamers gegaan. Niet omdat dat perse moest, maar gewoon omdat je dan gewoon veel meer vrijheid hebt. Vanaf je 18e ongeveer ga je toch een fase in waarbij je je aan 't losmaken bent van je ouders, het lijkt me niet heel erg gezond dat tot je 25e uit te stellen. Volgens mij wordt je dan nooit volwassen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:09 schreef Tuvai.net het volgende:
Het is zeker MAKKELIJKER om gewoon thuis te blijven en zo nu en dan eens een klusje te doen, onder het mom van "zo doe ik tenminste nog wat voor de kost". Maar er zal hoe dan ook ooit een tijd komen dat je op jezelf MOET.
Hoe oud ben je?quote:
Net 23 geworden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Heh, m'n ouders hadden me al lang 't huis uitgeflikkerd. Ik snap hoe dan ook niet, zowel vanuit het kind als vanuit de ouders geredeneerd, dat het goed gaat om nog op zo'n leeftijd bij je ouders te wonen. De meeste mensen die ik ken zijn eigenlijk gewoon met hun studie meteen op kamers gegaan. Niet omdat dat perse moest, maar gewoon omdat je dan gewoon veel meer vrijheid hebt. Vanaf je 18e ongeveer ga je toch een fase in waarbij je je aan 't losmaken bent van je ouders, het lijkt me niet heel erg gezond dat tot je 25e uit te stellen. Volgens mij wordt je dan nooit volwassen.
[..]
Hoe oud ben je?
Euh, ik weet niet waar jij woont, maar ik woon zelf in Utrecht. Ten eerste kun je prima huisjes krijgen voor rond de 150k, en alleen via de woningcorporaties heb je lange wachtlijsten. Particulier kun je prima huren. Het klinkt meer als een excuus dan als een gegronde reden, sorry.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:35 schreef BlaZ het volgende:
Net 23 geworden.
Met de huidige huisprijzen vind ik tot je 25ste thuiswonen niet zo raar meer. Fatsoenlijk huis kost toch al gauw zón 250.000 en wachtlijst voor huren is hier jaartje of 8 dusja.
Anders moet ik in Eindhoven gaan wonen kan ik elke dag uur naar werk gaan rijden terwijl het nu 3 min is.
oh help, ik ben ongezond.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Heh, m'n ouders hadden me al lang 't huis uitgeflikkerd. Ik snap hoe dan ook niet, zowel vanuit het kind als vanuit de ouders geredeneerd, dat het goed gaat om nog op zo'n leeftijd bij je ouders te wonen. De meeste mensen die ik ken zijn eigenlijk gewoon met hun studie meteen op kamers gegaan. Niet omdat dat perse moest, maar gewoon omdat je dan gewoon veel meer vrijheid hebt. Vanaf je 18e ongeveer ga je toch een fase in waarbij je je aan 't losmaken bent van je ouders, het lijkt me niet heel erg gezond dat tot je 25e uit te stellen. Volgens mij wordt je dan nooit volwassen.
[..]
Hoe oud ben je?
Let op mijn woorden: je wordt een keertje wakker en dan sta je naast je moeder aan de kassa bij Miss Etam en dan geeft je moeder 50 euro uit aan kleding en dan zeg jij: "hihihi daar gaat mn kostgeld". Dan is het te laat.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:47 schreef kless het volgende:
[..]
oh help, ik ben ongezond.
*heb ook nooit gepubbert, had het al veel te moeilijk met andere dingen*
ach ons huishouden is zo wie zo anders.
mams werkt pa huisman (en knutsed&repareerd vanalles wat los en vast zit).
Zussie is trouwens wel met 19? uit huis en getrouw(nu in scheiding) woont/huurt nu iets bij een vriend. en heeft net weer een andere baan gevonden.
Studie is wat gestagneerd motivatie problemen. (whole shitload of work, maar de payoff was/is nog even ver te zoeken en kost nog bergen met geld ook (toen ik goed bezig was kon ik me niet belonen en nu nogsteeds niet.)
Maar die moet ik toch maar es af gaan maken.(nou niet bepaald een droom maar zal misschien wel helpen met het creeeren van mogenlijkheden om dromen te realiseren mocht ik die weer krijgen)
Ja rare gezins situatie...
Tja, zolang je dan niet gaat beweren dat 't allemaal heel normaal is om tot je 25 ofzo thuis te wonen moet je verder lekker zelf weten wat je doetquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:47 schreef kless het volgende:
Ja rare gezins situatie...
leven kost wel meer... heel veel meer...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:51 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Let op mijn woorden: je wordt een keertje wakker en dan sta je naast je moeder aan de kassa bij Miss Etam en dan geeft je moeder 50 euro uit aan kleding en dan zeg jij: "hihihi daar gaat mn kostgeld". Dan is het te laat.
Oh maar dat zeg ik ook niet...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:57 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, zolang je dan niet gaat beweren dat 't allemaal heel normaal is om tot je 25 ofzo thuis te wonen moet je verder lekker zelf weten wat je doet
Nja ik woon in een dorpje dus hier is verder niks te krijgen, anders moet ik naar de stad en tsja dan zit ik met reistijd enzo. Niet zon zin in.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Euh, ik weet niet waar jij woont, maar ik woon zelf in Utrecht. Ten eerste kun je prima huisjes krijgen voor rond de 150k, en alleen via de woningcorporaties heb je lange wachtlijsten. Particulier kun je prima huren. Het klinkt meer als een excuus dan als een gegronde reden, sorry.
Mja we hebben wel een groot huis, ik heb eigen badkamer/woonkamer. Denk dat ik overigens ook wel extreem softe ouders hebquote:Ik heb zelf op m'n 22 een huis gekocht hier in Utrecht (ben nu 27), en het is gewoon super relaxed om iets voor jezelf te hebben waar je compleet je eigen gang kan gaan. Ik kan feestjes geven wannee rik wil, ik kan meenemen wie ik wil, en als ik een keer om 7 uur het cafe uit kom rollen kan ik heerlijk tot 15:00 de volgende dag in m'n nest liggen stinken waarna ik tot 19:00 uit ga brakken en dan een keer rond 19:55 richting Albert Heijn ga om m'n eten te regelen. M'n vriendin heeft een eigen huurwoninkje. Soms slaap ik bij haar, soms zij bij mij, en een aantal dagen per week slapen we gewoon beiden thuis. Verder hockey ik 3-4 keer per week, waarna ik ook regelmatig nog een biertje drink. Ik eet heel licht voor de training, en wat meer als ik terug kom. Ook daar regel ik het allemaal zelf.
Tenzij je EXTREEM softe ouders hebt, zouden zei zich volgens mij enorm gaan ergeren als iemand op die manier 'inwoont'.
Een fatsoenlijk huis kost al gauw 250.000? Euro?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Net 23 geworden.
Met de huidige huisprijzen vind ik tot je 25ste thuiswonen niet zo raar meer. Fatsoenlijk huis kost toch al gauw zón 250.000 en wachtlijst voor huren is hier jaartje of 8 dusja.
Anders moet ik in Eindhoven gaan wonen kan ik elke dag uur naar werk gaan rijden terwijl het nu 3 min is.
Ja ik ga nie in een pauperbuurt wonen en vrijstaand enzo tenminste.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:06 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Een fatsoenlijk huis kost al gauw 250.000? Euro?![]()
Welke regio is dat, daar vlak buiten Eindhoven, die duurder is dan hier in Amsterdam?
Voor 250.000 euro koop je een fatsoenlijk paleis voor in je eentje.
Trouwen op je 23e?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:21 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
die heb ik al gemaakt en ik doe bundy echt niet weg hoor, zelfs niet als ik volgend jaar ofzo ga trouwen!
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:02 schreef Viswijfje het volgende:
nee maar das ook omdat ik t nog niet zo zocht, maar nou begin ik er wel werk van te maken hoor! lijkt me ook echt heel leuk en gezellig om een bruiloft te hebben
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:04 schreef Skv het volgende:
Ik ga hier niet meer serieus reageren, dat wijf zet zichzelf zó voor lul.!
ow, sorry, we waren er nog niet helemaal over uit of je al kon lezen, we dachten namelijk dat je paard alles voorlasquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:08 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
'dat wijf' kan ook lezen! en als je zo begint dan ben ik blij dat je hier niet meer post hoor!
![]()
Je hebt écht een niveau van niks, volgens mij.. Jezusquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:08 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
'dat wijf' kan ook lezen! en als je zo begint dan ben ik blij dat je hier niet meer post hoor!
![]()
ja dat kan niet anders...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:08 schreef F04 het volgende:
Dat wijf is gewoon een hoax.
jij bent echt helemaal de weg kwijtquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:08 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:00 schreef Apekoek het volgende:
[..]
jij bent echt helemaal de weg kwijt [afbeelding] en wereldvreemd [afbeelding]
Je bent nog te dom om te schijten. Je kunt niet lopen en kauwgom kauwen tegelijk, dat weet ik zeker.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:04 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
hoezo dat nou? omdatik me mondje klaar heb? ben je niet gewendvan meisjes zeker, nou ik laat niet over me heen lopen hoor!
![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:07 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Je bent nog te dom om te schijten. Je kunt niet lopen en kauwgom kauwen tegelijk, dat weet ik zeker.
Ik geloof er eigenlijk ook nie veel meer van.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:45 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand zo dom is. Dit kan gewoon niet anders dan een kloon zijn.
Ik ken meer naive mensen van die leeftijd...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:41 schreef Drommelsch85 het volgende:
![]()
Kind wat ben jij naief. Dat kan best lief zijn maar je kunt ook overdrijven. Of zit je paard soms jouw posts te maken?
Starterswoningen kosten per definitie geen drie tonquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:20 schreef BlaZ het volgende:
Ja ik ga nie in een pauperbuurt wonen en vrijstaand enzo tenminste.
Starterswoningen om de hoek kosten 3ton
Fucking hell. Waarom wil je trouwen, omdat je dan gewoon meteen op de zak van iemand anders kunt teren als je paps en mams het zat beginnen te raken?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:02 schreef Viswijfje het volgende:
nee maar das ook omdat ik t nog niet zo zocht, maar nou begin ik er wel werk van te maken hoor! lijkt me ook echt heel leuk en gezellig om een bruiloft te hebben
Lekker naief. Een groot deel van de nederlandse bevolking is inderdaad zo dom. Geen idee of ze een kloon is of niet overigens, maakt me weinig uit, di's lachenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja dat kan niet anders...
niemand is zó dom....
ja, nee , lachen man, grappen en grollen van de bovenste plank.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:09 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
offtopic en dat kan ik echt wel, denk je soms dat ik voor elke kauw stil ga staan?
![]()
HAP HAP HAPquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:04 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
hoezo dat nou? omdatik me mondje klaar heb? ben je niet gewendvan meisjes zeker, nou ik laat niet over me heen lopen hoor!
![]()
Arie en Silvesterquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:07 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Je bent nog te dom om te schijten. Je kunt niet lopen en kauwgom kauwen tegelijk, dat weet ik zeker.
Hoe kom je dan op je 18e al aan je geld voor een huis?quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:33 schreef Emu het volgende:
Ik ben op mijn 18 uit huis gegaan omdat ik slecht contact had met 1 van de ouders.
Trouwens vind ik dat als je bv 30 jaar bent en nog thuis woont, je best zielig bezig bent.
StuFi + werk?quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:12 schreef F04 het volgende:
Hoe kom je dan op je 18e al aan je geld voor een huis?
je kan ook hurenquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:12 schreef F04 het volgende:
[..]
duh, op kamers gaan.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:12 schreef F04 het volgende:
[..]
huren ga ik nooit van mn leven doen.. NOOOIT.. ik wacht liever paar jaartjes langerquote:
nee, ik kan me nogvoorstellen dat ik NA mn studie MET een baan "scheef" ga huren. en als de bult centen groot genoeg is kopen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:19 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
huren ga ik nooit van mn leven doen.. NOOOIT.. ik wacht liever paar jaartjes langer
Direct kopen... heb je een zak met geld voor nodig die ik nog niet heb.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:23 schreef Bootje84 het volgende:
scheef huren??
ik wil gewoon direct kopen.. huren kost alleen maar geld..
quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:24 schreef kless het volgende:
[..]
Direct kopen... heb je een zak met geld voor nodig die ik nog niet heb.
Maar dat ontken of beken ik toch ook niet.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:27 schreef Astoreth het volgende:
Je bent echt gek als je dat doet.
welk wijf? Tis volgens mij gewoon een of andere verdwaalde tweaker die hiero de boel loopt te flashen...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:04 schreef Skv het volgende:
Ik ga hier niet meer serieus reageren, dat wijf zet zichzelf zó voor lul.!
En wel een grote mond over noooooit huren, want dat is 'zonde van het geld.'quote:
Eigen geld in een woning stoppen is zonde van het geld. Liever hypotheek dan.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:24 schreef kless het volgende:
[..]
Direct kopen... heb je een zak met geld voor nodig die ik nog niet heb.
Ook de bank of welke inversteerder dan ook heeft graag dat jij er ook geld in stopt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Eigen geld in een woning stoppen is zonde van het geld. Liever hypotheek dan.
Dat is toch ook zonde. Geld van je ouders krijgen is gewoon relax.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En wel een grote mond over noooooit huren, want dat is 'zonde van het geld.'![]()
Ja is ook, maar je kan beter je ouders garant laten staan en je geld beleggen. Veel meer rendement.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:18 schreef kless het volgende:
[..]
Ook de bank of welke inversteerder dan ook heeft graag dat jij er ook geld in stopt.
D'r is geen een bank die van een koper verwacht eigen inbreng te hebben hoor, had ik ook niet toen ik m'n appartementje kocht.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:18 schreef kless het volgende:
Ook de bank of welke inversteerder dan ook heeft graag dat jij er ook geld in stopt.
Op haar 20ste bedoel je? of toen HIJ 20 was zn dochter van 1,2,3,4,5? een huis gegeven heeft.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:26 schreef F04 het volgende:
Ik ken iemand die heeft z'n dochter op z'n 20ste een eigen huis cadeau gegeven.
Ik ook.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:26 schreef F04 het volgende:
Ik ken iemand die heeft z'n dochter op z'n 20ste een eigen huis cadeau gegeven.
Ik had op mijn 18de toch al 10k gespaard ongeveer, en idd stufi+werk+studyquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:12 schreef F04 het volgende:
[..]
Ja precies , maar ik ben wel eens dat het wel bedraagt aan je ontwikkeling als je ''vroeger'' op je zelf gaat wonen ( op je eigen benen staan hé)quote:Op zondag 17 juni 2007 13:05 schreef Svyatagor het volgende:
Waarom zou je ui****** gaan zonder vriendje?![]()
![]()
Ja, dus als het niet je eigen geld is, is het ineens geen zonde?quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is toch ook zonde. Geld van je ouders krijgen is gewoon relax.
studie werk of liefdequote:Op donderdag 21 juni 2007 01:48 schreef gias het volgende:
een gezond mens wil op een gegeven moment toch een keer op z'n eigen benen staan?
18 is misschien nog wel wat vroeg, maar als je eenmaal 21 bent wordt het toch wel's tid om te leren om voor jezelf te zorgen.
En de lege plek die je ouders misschien achterlaten kun je toch vullen met vrienden?
meeste mensen die ik ken en opzich zijn gaan wonen hebben dat gedaan om dichterbij hun studie te wonen.
als jij thuis alles krijgt wat je hartje begeerd.. ik bedoel.. ik heb thuis een auto tot mijn beschikking, een scooter, mn eten wordt klaargemaakt, mn bed wordt opgemaakt, mn kleren gewassen..quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:48 schreef gias het volgende:
een gezond mens wil op een gegeven moment toch een keer op z'n eigen benen staan?
18 is misschien nog wel wat vroeg, maar als je eenmaal 21 bent wordt het toch wel's tid om te leren om voor jezelf te zorgen.
En de lege plek die je ouders misschien achterlaten kun je toch vullen met vrienden?
meeste mensen die ik ken en opzich zijn gaan wonen hebben dat gedaan om dichterbij hun studie te wonen.
Maar heb je nu op je 22ste dan niet zoiets van "hé, ik heb lang genoeg paps en mams m'n kont laten afvegen als ik gescheten heb. Het word eens tijd voor op mezelf te gaan!"?quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:07 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
als jij thuis alles krijgt wat je hartje begeerd.. ik bedoel.. ik heb thuis een auto tot mijn beschikking, een scooter, mn eten wordt klaargemaakt, mn bed wordt opgemaakt, mn kleren gewassen..
daarnaast werk ik veel en studeer ik. ik heb dan 's-avonds geen trek om 's-avonds je huis schoon te maken..
gemakzucht? misschien.. makkelijk? ja zeker!
ik begrijp je gedachte, maar waarom zou ik dat doen..? de reden dat ik nog thuis woon, is dat ik nu ff stevig geld kan verdienen en sparen, zodat ik straks direct in een mooi huis kan wonen met alles erop en eraan.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:41 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Maar heb je nu op je 22ste dan niet zoiets van "hé, ik heb lang genoeg paps en mams m'n kont laten afvegen als ik gescheten heb. Het word eens tijd voor op mezelf te gaan!"?
en daar zit dus precies het verschil. blijkbaar hebben jouw ouders het minder breed. als je dan thuis moet meebetalen is het verschil een stuk kleiner. ik woon thuis gratis.. GENOEG extra kosten als ik uit huis gaquote:Op donderdag 21 juni 2007 09:25 schreef Tuvai.net het volgende:
Da's dan ook weer waar. In de tijd die je thuis woont kun je flink sparen. Voor mij scheelde het niet veel, ik betaalde thuis gewoon mee aan de huur. Zodra ik op mezelf zat was het financieel dus geen erg groot verschil.
Ik ook. Wat een enorm irritante kloon.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:17 schreef hoppla het volgende:
Mwah, ik betaalde de huur mee omdat ik bij verre het grootste inkomen had.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:30 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
en daar zit dus precies het verschil. blijkbaar hebben jouw ouders het minder breed.
Neuh valt best mee. Voor de meeste dingen die je wil in het leven heb je toch echt andere mensen nodig om het te bereiken.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:09 schreef Antilliaan het volgende:
Dan ben je toch zielig als je afhankeljk bent van andere mensen?
Hmm, je hebt gedeeltelijk wel gelijk, niet alleen met deze opmerking, maar met meer posts.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:12 schreef kless het volgende:
[..]
Neuh valt best mee. Voor de meeste dingen die je wil in het leven heb je toch echt andere mensen nodig om het te bereiken.
Zolang jij nog jong bent en studeert wel ja, dan heb je vaak geen andere keuze. Zit je, terwijl je al jaren werkt, op je 28ste of zo nog thuis dan vind ik je inderdaad gewoon triest. Dan ben je in mijn ogen gewoon een profiteur.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:12 schreef kless het volgende:
[..]
Neuh valt best mee. Voor de meeste dingen die je wil in het leven heb je toch echt andere mensen nodig om het te bereiken.
In mijn geval is het geen 'breed' hebben maar een 'matter of principles'. No way dat m'n ouders me gratis bij ze in zouden laten wonen, ik zou gewoon 'huur' moeten betalen. Komt nog eens bij dat ik dan ook nog eens voor alle kutklusjes ingeschakeld zou worden, woon ik liever op mezelf. Dan bepaal ik tenminste zelf wanneer ik de kutklusjes doequote:Op donderdag 21 juni 2007 09:30 schreef Bootje84 het volgende:
en daar zit dus precies het verschil. blijkbaar hebben jouw ouders het minder breed.
Ik denk dat er een hele batterij jongeren is die doordat ze deze in jouw post genoemde kosten jarenlang niet hebben c.q. niet hoeven te delen in die kosten, later ook dat alles willen maar dan ff vergeten te kijken naar hun rekening en zo in de shit komenquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hmm, je hebt gedeeltelijk wel gelijk, niet alleen met deze opmerking, maar met meer posts.
En zolang je nog studeert en dat kunt combineren met thuiswonen als dat is wat je wilt, is daar niet echt iets mis mee.
Maar...voor mij persoonlijk is het erg belangrijk te weten dat ik voor mezelf kan zorgen, van niemand afhankelijk hoef te zijn. Hoe langer mensen thuis blijven wonen, hoe minder ze gewend zijn voor zichzelf te zorgen. Zeker in de gevallen van jongeren die thuis wonen, werken, en dan dat volledige salaris kunnen verbrassen omdat ze geen kostgeld hoeven te betalen, gratis auto mogen rijden, geen telefoonkosten, internetkosten, geen verzekeringskosten enz. hebben. En het leven is niet zo'n feest dat dat allemaal kan. Behalve dat, vind ik persoonlijk dat wanneer je een eigen inkomen hebt, je natuurlijk niet meer teert opd e zak van je ouders, ook al kunnen die zich dat prima veroorloven. Het gaat er niet om of ze het kunnen betalen, het gaat erom dat het een keer tijd wordt dat zij het niet meer hoeven.
eensch.. maar dat ben ik dus niet..quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:20 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Zolang jij nog jong bent en studeert wel ja, dan heb je vaak geen andere keuze. Zit je, terwijl je al jaren werkt, op je 28ste of zo nog thuis dan vind ik je inderdaad gewoon triest. Dan ben je in mijn ogen gewoon een profiteur.
klopt, alleen hoor je dat veelal door mensen die jaloers zijn omdat ze alles zelf moeten dokken (nofi)quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:42 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik denk dat er een hele batterij jongeren is die doordat ze deze in jouw post genoemde kosten jarenlang niet hebben c.q. niet hoeven te delen in die kosten, later ook dat alles willen maar dan ff vergeten te kijken naar hun rekening en zo in de shit komenDat is opzich zorgwekkend.
En ik weet het zal ook bij mensen goed gaan!!
ik voelde me zeer zeker niet aangesproken, maar soms gaan mensen wel de discussie met je aan IRL als ik mn verhaal vertel..quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:09 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik bedoelde het ook algemeen he en niet als aanval op jouw of wie ook!!
Jaloers? Misschien af en toe hahahaha kijk ik woon op mezelf en moet alles betalen ik wil veel erg veel maar geldkraan moet nu gewoon ff dicht wat betreft racebezoekjes en dergelijke. Ik ga al naar div. evenementen dat ik het aanbod om met vrienden naar Champcar in België moet laten gaan. Dat is aan de ene kant erg jammer, aan de andere kant de harde realiteit je kan niet altijd en overal heen
Maar jij vindt het geld wat je nu uitspaart, of eigenlijk de kosten die je op je ouders afschuift, dus belangrijker dan je onwikkeling als mens. Tenminste, de enige argumenten die ik hoor waarom je nog thuis woont gaan over geld. Is dat nu echt zo belangrijk? Van je stufi kun je prima rondkomen, helemaal als je erbij werkt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:30 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
en daar zit dus precies het verschil. blijkbaar hebben jouw ouders het minder breed. als je dan thuis moet meebetalen is het verschil een stuk kleiner. ik woon thuis gratis.. GENOEG extra kosten als ik uit huis ga
-verzekering auto
-verzekering scooter
-ziektekosten verzekering
-wegenbelasting auto
-eten/drinken
etc.. paar kleine dingen die de kosten al flink doet stijgen..
Geloof me, het is allesbehalve saai/eenzaam. Tenminste als je in een leuk studentenhuis woont. Maar je hebt alle vrijheid, dus wat niet leuk ís kun je leuk maken.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:46 schreef vencodark het volgende:
Tja, nu woon ik nog thuis maar ik ga niet wachten met uit huis gaan tot ik een vriend heb. Beetje onafhankelijk zijn he. Hoewel het me in het begin wel beetje saai/eenzaam lijkt.![]()
nou, laten we eerlijk zijn, stufi is wel heeeeeel erg weinig. mijn stufi is niet toereikend genoeg voor mijn kamer! mijn stufi is 250 en mijn kamer kost 320 euro. dus dat houd niet over.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:23 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Maar jij vindt het geld wat je nu uitspaart, of eigenlijk de kosten die je op je ouders afschuift, dus belangrijker dan je onwikkeling als mens. Tenminste, de enige argumenten die ik hoor waarom je nog thuis woont gaan over geld. Is dat nu echt zo belangrijk? Van je stufi kun je prima rondkomen, helemaal als je erbij werkt.
Burgerlijk.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:01 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
ik begrijp je gedachte, maar waarom zou ik dat doen..? de reden dat ik nog thuis woon, is dat ik nu ff stevig geld kan verdienen en sparen, zodat ik straks direct in een mooi huis kan wonen met alles erop en eraan.
Ja, maar is dat een reden om niet op kamers te gaan?quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:58 schreef Apekoek het volgende:
[..]
nou, laten we eerlijk zijn, stufi is wel heeeeeel erg weinig. mijn stufi is niet toereikend genoeg voor mijn kamer! mijn stufi is 250 en mijn kamer kost 320 euro. dus dat houd niet over.
jup, ik vind geld belangrijker dan de "ontwikkeling van de mens".. wat is dat nou voor bullshit. alsof ik me thuis niet kan ontwikkelen..? ik zorg ervoor dat ik genoeg geld heb, om direct volledig zelfstandig op mezelf te kunnen gaan wonen.. en als je denkt dat je dat niet kan, is dat bullshit. iedereen moet het leren. of je nou op je 18e of op je 25e het huis uit gaat..quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:23 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Maar jij vindt het geld wat je nu uitspaart, of eigenlijk de kosten die je op je ouders afschuift, dus belangrijker dan je onwikkeling als mens. Tenminste, de enige argumenten die ik hoor waarom je nog thuis woont gaan over geld. Is dat nu echt zo belangrijk? Van je stufi kun je prima rondkomen, helemaal als je erbij werkt.
Bijlenen bij de IBG is wel een ander soort lenen dan bij Frisia hè..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 07:54 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
jup, ik vind geld belangrijker dan de "ontwikkeling van de mens".. wat is dat nou voor bullshit. alsof ik me thuis niet kan ontwikkelen..? ik zorg ervoor dat ik genoeg geld heb, om direct volledig zelfstandig op mezelf te kunnen gaan wonen.. en als je denkt dat je dat niet kan, is dat bullshit. iedereen moet het leren. of je nou op je 18e of op je 25e het huis uit gaat..
zelfstandig, lekker boeiend. rondkomen van stufi is echt bullshit.. die 90 euro per maand atm..? kan er net mn telefoonrekening van betalen, en 1 x een tank benzine. dan is het alweer op.. dan heb ik nog NIETS gedaan. laat staan een kamer huren.
en dat extra lenen is natuurlijk de grootste en stomste kutreden om het huis uit te gaan..
ja, je kan makkelijk op jezelf wonen, kost geen fuck. sluit alleen een lening ff af.. nee dank je Leen.. stik in je Frisia reclame.
als ik een fucking dikke Maserati wil, dan ga ik toch eerst ff zorgen dat ik het geld heb, en niet geld lenen.. als ik ergens een grote teriunghekel aan heb, is het wel geld lenen.. het enige moment wanneer ik dat zal doen, is voor het kopen van een huis..
als je een auto niet kan betalen vanaf je bankrekening, moet je geen auto kopen..
mensen die dat soort kromme gedachtes hebben van "je kan alles kopen, want je kan lenen", zitten nu in de speciale bijstand hun schulden weg te werken.
ik heb het idee dat je je "beter" voelt dan ons omdat je "zelfstandig-er" bent dan ons. mwah. ik kan heus wel voor mezelf zorgen. ik kan koken, stofzuigen, een was draaien enzo. ik ben echt geen mongool als ik nog thuis woon.
ik woon daarnaast op 20 min. rijden vanaf mijn school. met OV is dit 1.5 uur, maar dat weerhoud mij er niet van om ernaast te gaan wonen in een klein kutkamertje van 15 m2..
mijn eigen kamer is 40m2, en ik zal waarschijnlijk de eerste 20 jaar NIET een grotere kamer krijgen.
dus ff voordelen:
- grote slaapkamer --> 40 m2
- geen kosten voor; stroom, internet, verzekeringen, eten etc.
- mn kamer/spullen worden schoon gemaakt/gehouden
- ik spaar extra snel geld
nadelen:
- zogenaamd "minder ontwikkelen"..
- iets langere reistijd
hmz, wat zou ik nu moeten kiezen?
Zodat ze zich uit kunnen laten wonen door het complete voetbalteam zonder dat hun ouders er iets van weten. Misschien ook iets voor jou?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:24 schreef Viswijfje het volgende:
wat vinden jullier drvan... waarom zouden mensen zoiets doen
geld vind ik wel een van de belangrijkste dingen in het leven.. gezondheid #1, dan geluk, dan geld. met geld kan je de eerste 2 niet kopen, maar wel een stukje helpen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bijlenen bij de IBG is wel een ander soort lenen dan bij Frisia hè..
En het is gewoon een mentaliteitsverschil. Als je gaat studeren hoort uit huis gaan erbij, vind ik, ook al kost het je extra geld. Beetje lol trappen met je huisgenoten, en eens een keer helemaal zelf je zaken regelen. Jij zegt dat je het zo relaxed vindt met je drukke leven dat je je geen zorgen hoeft te maken over de was of het huishouden: dat is precies waar het om draait. Als je op jezelf woont, word je gedwongen daar over na te denken, te plannen, en een oplossing te verzinnen. Sommige mensen doen dus niks meer in het huishouden, maar daar gaat het even niet om: het komt er op neer dat je geconfronteerd wordt met dilemma's en keuzes die je niet bij papa en mama thuis hebt.
En dat is eigenlijk niet te vergelijken met uit huis gaan op je 25ste, want waarschijnlijk werk je dan al, en ziet je leven er weer heel anders uit dan wanneer je studeert.
Maar nogmaals, het is een mentaliteitsverschil. Het ligt er helemaal aan wat voor type je bent, en wat voro achtergrond je hebt: of je ouders gestudeerd hebben en op kamers hebben gezeten, wat je vrienden doen, etc. Bij mij thuis was er überhaupt geen discussie, tenminste, niemand ging er van uit dat ik thuis zou blijven wonen na de middelbare school, ik zelf al helemaal niet.![]()
En geld is - voor sommige mensen - ook niet het allerbelangrijkste wat er is.
als je inmiddels 1,5 jaar al werkt, had ik toch al wel gekeken of ik uit huis kon. ligt aan de situatie, maar als ik eenmaal werk, wil ik zsm uit huis..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:16 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben 24 en dinsdag25
en ik woon ook nog steeds thuis.
Voorlopig zal ik ook nog wel thuis blijven wonen om de dood simpele reden. Ik heb thuis meer ruimte voor mezelf alleen dan de meeste hier als eigen huis hebben. Daarnaast zijn mijn ouders bijna nooit thuis en dan heb ik het hele huis voor mezelf.
Alleen gaan wonen heb ik geen zin in... En zolang ik thuis woon kan ik lekker sparen en geld uit geven aan mijn hobby.
edit.. ik werk nu ongeveer anderhalf jaar
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Zodat ze zich uit kunnen laten wonen door het complete voetbalteam zonder dat hun ouders er iets van weten. Misschien ook iets voor jou?
wat is in jouw ogen een startkapitaaltje..? noem eens een getal..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:40 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
![]()
Maare, een lening afsluiten vind ik nou ook weer niet echt verstandig nee. Dan is het inderdaad beter om eerst een 'startkapitaaltje' op te bouwen en daarmee uit huis te gaan. Al snap ik niet hoe sommige mensen daar tot hun 28ste over kunnen doen; Ik ben 20 en ik heb startkapitaal genoeg. Maarja, dat komt dan ook alweer omdat ík niet per sé in een dikke auto wil rijden en niet 3 keer per week me het laplazerus wil zuipen.
Ik zit nu al een paar maandjes over de 5 getalletjes, voor de komma.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:49 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
wat is in jouw ogen een startkapitaaltje..? noem eens een getal..
je wil in 1 jaar 15.000 euro verdienen..? afaik werk je dus dan al full-time.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:54 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik zit nu al een paar maandjes over de 5 getalletjes, voor de komma.Voor 10000 pleuro kun je al leuke dingen doen als je een huurhuisje/koophuisje+hypotheek hebt. En dat is nog een groot gedeelte van wat ik van m'n vorige baak gespaard heb waar ik weinig verdiende. Sinds 3 maanden heb ik een nieuwe baan waaraan ik dubbel zo veel overhoudt, en twee nieuwe inkomstbronnen die momenteel samen nog maar op iets van 400 per maand liggen, maar in rap tempo stijgen.
Ik heb mezelf voorgenomen om einde van 't jaar 25.000 euro op m'n rekening te hebben. Dat vind ik al een leuk bedragje voor opzij te leggen voor wanneer ik helemaal op mezelf ga. Ik woon nu immers thuis, maar betaal wel gewoon huur e.d. daar ik het hoogste inkomen heb.
Kortom, geld sparen is echt niet moeilijk. Maar nogmaals, dat is ook een kwestie van prioriteiten stellen. Ik hoef echt geen dikke BMW of Audi, en ik heb die drang niet meer om het liefst elke dag te gaan willen zuipen.
Vaste baan waar ik zo'n 1400 per maand aan overhoudt, bijbaan op zaterdag en zondag waar ik zo'n 400 per maand aan overhoudt, tevens ben ik webdevver, en heb ik een tweedehands boekenhandeltje lopen wat na 2 maanden nu pas op gang begint te komen (zie sig).quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:03 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
je wil in 1 jaar 15.000 euro verdienen..?
Ik heb een kamer van 38,5 vierkante meter voor mezelf. En dan nog een ruime keuken die ik deel met wat huisgenoten (en een tuin en dakterras). Met mijn baantje als studentassistent naast mijn studie kan ik dat prima betalen, zonder lening dus. Maar ik zou dus niet thuisblijven als ik wel moest lenen, dat was mijn punt. Lijkt me een hele slechte reden om thuis te blijven: geld.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 07:54 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
jup, ik vind geld belangrijker dan de "ontwikkeling van de mens".. wat is dat nou voor bullshit. alsof ik me thuis niet kan ontwikkelen..? ik zorg ervoor dat ik genoeg geld heb, om direct volledig zelfstandig op mezelf te kunnen gaan wonen.. en als je denkt dat je dat niet kan, is dat bullshit. iedereen moet het leren. of je nou op je 18e of op je 25e het huis uit gaat..
zelfstandig, lekker boeiend. rondkomen van stufi is echt bullshit.. die 90 euro per maand atm..? kan er net mn telefoonrekening van betalen, en 1 x een tank benzine. dan is het alweer op.. dan heb ik nog NIETS gedaan. laat staan een kamer huren.
en dat extra lenen is natuurlijk de grootste en stomste kutreden om het huis uit te gaan..
ja, je kan makkelijk op jezelf wonen, kost geen fuck. sluit alleen een lening ff af.. nee dank je Leen.. stik in je Frisia reclame.
als ik een fucking dikke Maserati wil, dan ga ik toch eerst ff zorgen dat ik het geld heb, en niet geld lenen.. als ik ergens een grote teriunghekel aan heb, is het wel geld lenen.. het enige moment wanneer ik dat zal doen, is voor het kopen van een huis..
als je een auto niet kan betalen vanaf je bankrekening, moet je geen auto kopen..
mensen die dat soort kromme gedachtes hebben van "je kan alles kopen, want je kan lenen", zitten nu in de speciale bijstand hun schulden weg te werken.
ik heb het idee dat je je "beter" voelt dan ons omdat je "zelfstandig-er" bent dan ons. mwah. ik kan heus wel voor mezelf zorgen. ik kan koken, stofzuigen, een was draaien enzo. ik ben echt geen mongool als ik nog thuis woon.
ik woon daarnaast op 20 min. rijden vanaf mijn school. met OV is dit 1.5 uur, maar dat weerhoud mij er niet van om ernaast te gaan wonen in een klein kutkamertje van 15 m2..
mijn eigen kamer is 40m2, en ik zal waarschijnlijk de eerste 20 jaar NIET een grotere kamer krijgen.
dus ff voordelen:
- grote slaapkamer --> 40 m2
- geen kosten voor; stroom, internet, verzekeringen, eten etc.
- mn kamer/spullen worden schoon gemaakt/gehouden
- ik spaar extra snel geld
nadelen:
- zogenaamd "minder ontwikkelen"..
- iets langere reistijd
hmz, wat zou ik nu moeten kiezen?
Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen zich meteen willen vastleggen op een koophuis.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:03 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
je wil in 1 jaar 15.000 euro verdienen..? afaik werk je dus dan al full-time.
ik heb atm rond de 20K op mn rekening staan.. hier gaat snel extra geld bij komen als ik in de zomer de truck in stap.. lees rond de 2K in 1 maandje ofzo.. moet ook wel, want mn benzine kost nu bakken met geld (2x per week tanken, stage is ver weg)
maar goed.. mn meissie heeft het thuis minder breed. kan zij niets aan doen, maar als je het beide financieel goed heb, is de stap naar een koophuis een stuk makkelijker..
Wat ik er ook bij moet zeggen is dat ik het afgelopen jaar +- 2 maanden op reis ben geweest voor mijn werk. Ik slaap regelmatig in hotels voor mijn werk en dat gaat alleen maar meer worden. Daarnaast ben ik ook 1 maand op vakantie dus ik zit maar +- 7 - 8 maanden per jaar thuis.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:29 schreef Bootje84 het volgende:
als je inmiddels 1,5 jaar al werkt, had ik toch al wel gekeken of ik uit huis kon. ligt aan de situatie, maar als ik eenmaal werk, wil ik zsm uit huis..
25k aan meubels daar zit je zo aan als je vanuit niks begint.... Tenzij je allemaal ikea meubels gaat aanschaffen.... Als je al eens wist wat iets simpels als gordijnen in een nieuw huis kosten.... (valt niet echt onder meubels maar dat is iets waar ik echt van geschrokken benquote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:50 schreef Svyatagor het volgende:
Mên, de dag dat ik 25k aan nieuwe meubels en dat soort dingen ga uitgeven mag je me echt met de vlakke hand tot de orde roepen.
I know, ik woon al meer dan tien jaar op mezelf. Maar het is net een kwestie van wat het je waard is. Ik heb geen bezwaar tegen Ikea, ik weet wel leukere dingen om mijn geld aan uit te geven dan meubels.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Wat ik er ook bij moet zeggen is dat ik het afgelopen jaar +- 2 maanden op reis ben geweest voor mijn werk. Ik slaap regelmatig in hotels voor mijn werk en dat gaat alleen maar meer worden. Daarnaast ben ik ook 1 maand op vakantie dus ik zit maar +- 7 - 8 maanden per jaar thuis.
Gebrek aan geld ligt het echt niet aan. Daarnaast kan ik ook nog een zeer ruime hypotheek pakken en de huizen in belgie zijn niet zo duur dus je hebt meteen een redelijk groot huis als je dat wilt.
Maar ik zit er gewoon niet op te wachten om alleen te gaan wonen. Dus blijf ik liever thuis.
[..]
25k aan meubels daar zit je zo aan als je vanuit niks begint.... Tenzij je allemaal ikea meubels gaat aanschaffen.... Als je al eens wist wat iets simpels als gordijnen in een nieuw huis kosten.... (valt niet echt onder meubels maar dat is iets waar ik echt van geschrokken ben...)
En groot gelijk heb je.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
I know, ik woon al meer dan tien jaar op mezelf. Maar het is net een kwestie van wat het je waard is. Ik heb geen bezwaar tegen Ikea, ik weet wel leukere dingen om mijn geld aan uit te geven dan meubels.![]()
Juist. Vooral dat tweede. Dat je moeder dat pikt...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:45 schreef Roquefort het volgende:
Met 20K op de bank zou ik ten eerste niet klagen over twee benzinetankjes per week, en ten tweede een werkster mijn kamer laten schoonmaken i.p.v. mijn moeder. Bootje vind het wel makkelijk zo...
uh, blijkbaar kwam het iets anders over dan bedoeld..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:45 schreef Roquefort het volgende:
Met 20K op de bank zou ik ten eerste niet klagen over twee benzinetankjes per week, en ten tweede een werkster mijn kamer laten schoonmaken i.p.v. mijn moeder. Bootje vind het wel makkelijk zo...
Jij reduceert het hele idee van samenwonen tot een financiele kwestie.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:12 schreef Bootje84 het volgende:
hmz.. wat kost me meer? als ik alles SAMEN een huishouding moet betalen? als ik niets thuis hoef te betalen..?
hm.. en ontwikkeling. blegh.. alsof ik niet kan overleven in mn 1tje..
klopt.. maar besef ook dat mijn "bankboekje", niet eens de inhoud van mn woonkamer kan financieren.. dus uiteindelijk heb ik geen ene fuck nog..quote:Op maandag 25 juni 2007 14:47 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Jij reduceert het hele idee van samenwonen tot een financiele kwestie.
De kamer bij je ouders is volgens jou de grootste kamer, voor het minste geld, met de prettigste omstandigheden (veel dingen worden voor je gedaan/betaald).
Tegelijkertijd miep je in een andere post over de hoge kosten van twee benzinetanks, nadat je vlak daarvoor je spaarsaldo had geopenbaard.
Als er nou een bijstandsmoeder klaagt over de benzinekosten...
Laat maar eens zien of je kan overleven in je eentje.
Voorlopig hou ik het erop dat de weg die je gekozen hebt de makkelijkste is, met enorme vereisten die je stelt aan de evntuele omstandigheid dat je ooit uit huis gaat. Dat doe je alleen voor een nieuw paleis. De meeste mensen hebben andere motivaties om uit huis te gaan. De dag dat je vriendin bij je weggaat, ben je een alleenstaande knul van 23 die nog bij zijn moeder woont.
In dat licht, gelukkig maar dat je zo braaf spaart, dat is ook een kwaliteit waar je potentiele wijfjes mee kan lokken.
Klinkt vervelender dan dat ik het bedoel hoor, maar al die argumenten van spaarbankboekjes, de ruimte van je kamer, en het gemak van thuis wonen schetsen voor veel mensen toch vooral het beeld van een knul die de makkelijkste weg kiest. Dat is niet verboden, maar weinig macho, weinig mensen zullen denken "wow, R.E.S.P.E.C.T, die knul die maakt iets van zijn leven!"
Tja, d'r zit nog steeds een grote kloof tussen benodigdheden en luxe hé. Ik heb geen woonkamer van 25.000 euro nodig...quote:Op maandag 25 juni 2007 14:58 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
klopt.. maar besef ook dat mijn "bankboekje", niet eens de inhoud van mn woonkamer kan financieren.. dus uiteindelijk heb ik geen ene fuck nog..
Op jezelf wonen is ook nergens voor nodigquote:Op maandag 25 juni 2007 15:03 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Tja, d'r zit nog steeds een grote kloof tussen benodigdheden en luxe hé. Ik heb geen woonkamer van 25.000 euro nodig...
Waarom is het financieel onhaalbaar? Krijg je geen stufi? Werk + Stu-fi is toch wel genoeg om een kamer o.i.d. te huren? Ik begrijp dat nooit zo goed.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:17 schreef don-diablo het volgende:
The thing about op jezelf wonen is dat je jezelf leert kennen. Het is gewoon goed voor zelfontplooing en ontwikkeling.Ik zou liever vandaag als morgen uit huis gaan bij wijze van, maar heb op het moment de middelen niet en ik weet niet hoe het straks is als ik mn studie heb afgerond en wat ik erna ga doen.
In mijn geval is dat heel erg nodig omdat ik anders gek zou worden van m'n ouders. Bovendien wil ik zelfstandig zijn, dus dat weeg ruimschoots op tegen het financiele voordeel van thuiswonen (want ik zou per maand echt reteveel overhouden).quote:Op maandag 25 juni 2007 15:09 schreef kless het volgende:
Op jezelf wonen is ook nergens voor nodig
Dat vind jij.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:09 schreef kless het volgende:
[..]
Op jezelf wonen is ook nergens voor nodig
Toch verbaast het me hoeveel mensen (in dit topic) hun levensstijl laten afhangen van hun financiele situatie.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:26 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat vind jij.Zodra ik genoeg gespaard heb en dus genoeg stabiliteit heb dan ga ik ook fijn op mezelf. Lekker privacy, niemand die aan m'n kop zeurt en lekker de onoverzichtelijkheid en orde van mezelf, zonder in de rotzooi van medebewoners te moeten leven.
Meer dat ik geen zin heb in huis genoten behalve mn (as)vrouw en kinderen. of andere familie.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:55 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Toch verbaast het me hoeveel mensen (in dit topic) hun levensstijl laten afhangen van hun financiele situatie.
Zelfs Tuvai, die toch het belang van onafhankelijkheid goed weet teverdedigen, stelt zich hier afhankelijk op van geld. Waarom toch? Ik snap nog steeds niet hoe geld voor jullie op de eerste plaats kan komen, en op de tweede plaats pas je leven. Want geloof me, als je zelf je verantwoordelijkheid neemt kun je met een bijbaantje (of een stufi-lening) makkelijk op kamers. Waarom denken jullie toch dat onafhankelijkheid iets met je spaarrekening te maken heeft?
Da's een kwestie van verstand vind ik. Ik wil zéker, vanwege de leefomstandigheden, lekker op mezelf zitten. Maar voordat ik dat doe wil ik financieel ook zekerheid hebben, zodat ik niet zo'n stereotype word die voornamelijk werkt om huur en onkosten te betalen. Je kunt wel zeggen dat je leefsituatie belangrijker is, maar zonder geld ben je net zo goed nergens. En ik wil het nou eenmaal ruim genoeg hebben, op het moment dat ik op mezelf ga. Ik wil geen Ikea-keukentje van spaanplaatjes, ik wil een luxe keuken met massieve kastjes en bladen/aanrecht waar ik alle ruimte heb om lekker te kokerellen. Om maar effe een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:55 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Toch verbaast het me hoeveel mensen (in dit topic) hun levensstijl laten afhangen van hun financiele situatie.
Zelfs Tuvai, die toch het belang van onafhankelijkheid goed weet teverdedigen, stelt zich hier afhankelijk op van geld. Waarom toch? Ik snap nog steeds niet hoe geld voor jullie op de eerste plaats kan komen, en op de tweede plaats pas je leven. Want geloof me, als je zelf je verantwoordelijkheid neemt kun je met een bijbaantje (of een stufi-lening) makkelijk op kamers. Waarom denken jullie toch dat onafhankelijkheid iets met je spaarrekening te maken heeft?
jij altijd weer met je leningen.. bleghquote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:55 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Je moet je toch aanpassen aan je financiele situatie. Als je zomaar wat doet kom je vanzelf terecht bij de schuld-saneringquote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:55 schreef Astoreth het volgende:
[..]
heule beste opmerkingquote:Op zondag 17 juni 2007 12:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Studie op 4,5 uur reisafstanden hoezo ongezellig? Je hebt snel genoeg nieuwe vrienden. Jij denk ik niet nee, verstandig.
En de rest kan je kopen.quote:
Huh? Je kunt alleen vooruit in vorming en groei als je in een luxe en steriel huis zit?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:38 schreef Agrafes het volgende:
Waarom zou op kamers gaan bijdragen tot je vorming tot volwassen of zelfstandig individu. Als dat jou zou moeten vormen ben je wel een persoon met enorm weinig zelfdiscipline/sturing en kennis. Sowieso, om met 10 studenten in een aftands huis te gaan zitten is mijns inziens een stap terug qua vorming en groei.
Precies. Als jij dus financieel volledig op eigen benen moet staan dan leer je snel genoeg verantwoordelijkheid. Je moet wel. Je moet je redden met een bijbaan of een lening. Dat is beide een verantwoordelijkheid. Je grootste kosten laten betalen door papa en mama is dus geen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je moet je toch aanpassen aan je financiele situatie. Als je zomaar wat doet kom je vanzelf terecht bij de schuld-sanering![]()
Nee, ik houd ook niet van leningen, daarom werk is dus naast mijn studie.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:29 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
jij altijd weer met je leningen.. blegh
als ik ergens een schurfthekel aan heb, is het wel leningen.. ik heb altijd het idee dat als mensen beweren dat "geld niet belangrijk is" , ze het niet hebben.. mijn pa heeft genoeg geld om mij te onderhouden, kost em geen enkele moeite. de enige reden waarom hij nog werkt, is voor zijn eigen extraatjes.. een mooie sloep ofzo, een nieuwe motor elke 3 jaar etc..
ik hoor mn ouders niet klagen dat ik uit huis moet, en op het moment áls ik dan ga, hoef ik geen grote studiefinanciering lening af te sluiten, omdat ik zo graag het huis uit wilde. dat is echt de grootste onzin.
#1 gezondheid
#2 geluk
#3 geld
alleen hangt het allemaal wel samen! zonder geld is je gezondheid ook lastiger op peil te houden. en zonder geluk is het geld je niets waard.
Oke, we zijn het er dus over eens dat je niet meteen na je middelbare school ideaal zal wonen, met je eigen luxe keuken en je dakterras en dure meubels. Goed, dat is waar. In de tussentijd kun je dus twee dingen doen: Bij papa en mama op de bank gaan zitten wachten tot dat wel kan, of voor een paar in meer studentikoze omstandigheden leven en gewoon een leven opbouwen, waarna je alsnog je dure meubels kunt aanschaffen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:52 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Da's een kwestie van verstand vind ik. Ik wil zéker, vanwege de leefomstandigheden, lekker op mezelf zitten. Maar voordat ik dat doe wil ik financieel ook zekerheid hebben, zodat ik niet zo'n stereotype word die voornamelijk werkt om huur en onkosten te betalen. Je kunt wel zeggen dat je leefsituatie belangrijker is, maar zonder geld ben je net zo goed nergens. En ik wil het nou eenmaal ruim genoeg hebben, op het moment dat ik op mezelf ga. Ik wil geen Ikea-keukentje van spaanplaatjes, ik wil een luxe keuken met massieve kastjes en bladen/aanrecht waar ik alle ruimte heb om lekker te kokerellen. Om maar effe een voorbeeld te noemen.
Voor mij ook, die paar jaar in de huldetoko's (studentikoos achtige kamers) met als huisraad afdankers van vrienden en kennisen (koelkast, wasmachine, meubilair) en aftands servies van de kringloop had ik voor geen goud willen missen. Ik ben op mijn 21ste op mezelf gaan wonen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:47 schreef Astoreth het volgende:
Oke, we zijn het er dus over eens dat je niet meteen na je middelbare school ideaal zal wonen, met je eigen luxe keuken en je dakterras en dure meubels. Goed, dat is waar. In de tussentijd kun je dus twee dingen doen: Bij papa en mama op de bank gaan zitten wachten tot dat wel kan, of voor een paar in meer studentikoze omstandigheden leven en gewoon een leven opbouwen, waarna je alsnog je dure meubels kunt aanschaffen.
Voor mij is de keuze dan snel gemaakt.
Voor mij dan toch #1 geluk.quote:
Dat denkt toch ook nimand meteen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:36 schreef Tuvai.net het volgende:
En waarom wordt altijd meteen gedacht dat wanneer iemand geld heeft en/of gezond is, niet gelukkig is, of andersom? Ik heb genoeg en ik ben écht wel gelukkig hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |