whaha me ouders zijn wel wat gewent hoor en je hoeft toch niet alles thuis te doenquote:Op zondag 17 juni 2007 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
je kan harder kreunen als je op jezelf woont.
Dat vind ik zo'n onzinargument. Zie je je ouders ook als onzelfstandig omdat ze uit huis getrouwd zijn?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:25 schreef HostiMeister het volgende:
Omdat je dan zelfstandig kunt worden en niet afhankelijk blijft van iemand.
ja dan maak je toch een compomie dat je samen verhuist of maar een school dichterbij zoeken!quote:Op zondag 17 juni 2007 12:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Studie op 4,5 uur reisafstanden hoezo ongezellig? Je hebt snel genoeg nieuwe vrienden. Jij denk ik niet nee, verstandig.
school dichterbij is er niet.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:28 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ja dan maak je toch een compomie dat je samen verhuist of maar een school dichterbij zoeken!
vrienden heb ik hier ook maar die zijn er snachts niet heee!!
Nee want dat zijn ze namelijk niet (tevens zijn ze ook al 16 jaar gescheiden maar dat terzijde). Maar een stukje zelfontplooïng is helemaal niet verkeerd en als je voordat je gaat trouwen of weet ik veel wat. Op je zelf gaat wonen draagt dat wel bij aan die zelfontplooïng denk ik.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzinargument. Zie je je ouders ook als onzelfstandig omdat ze uit huis getrouwd zijn?
Die ouders van jou hoeven je opa en oma tenminste niet op te bellen om te melden dat ze niet mee-eten.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzinargument. Zie je je ouders ook als onzelfstandig omdat ze uit huis getrouwd zijn?
hoef ik ook gewoon niet hoor, als ik niet kom gaat het in de tupperwear voor morgen!quote:Op zondag 17 juni 2007 12:31 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Die ouders van jou hoeven je opa en oma tenminste niet op te bellen om te melden dat ze niet mee-eten.
Die zelfontplooïng lukt echt wel zonder op mezelf te wonen. Qua 'zelfontplooïng' ben ik in andermans ogen waarschijnlijk verder dan mijn man, die wel op zichzelf gewoond heeft. Ik heb dat niet (ik ben vanuit mijn ouderlijk huis bij hem ingetrokken), maar heb wel veel meer van de wereld gezien dan hij en ik doe ook veel meer dingen in mijn vrije tijd dan hij doet.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:30 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee want dat zijn ze namelijk niet (tevens zijn ze ook al 16 jaar gescheiden maar dat terzijde). Maar een stukje zelfontplooïng is helemaal niet verkeerd en als je voordat je gaat trouwen of weet ik veel wat. Op je zelf gaat wonen draagt dat wel bij aan die zelfontplooïng denk ik.
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:32 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
hoef ik ook gewoon niet hoor, als ik niet kom gaat het in de tupperwear voor morgen!
Omdat de een vroeger "rijp" is dan de ander. Jij bent er blijkbaar nog niet aan toe. Veel anderen willen op die leeftijd al wel op eigen benen staan. Heeft niets met gezelligheid te maken. Is gewoon een oerinstinct dat ons drijft. Op een gegeven moment wil je op jezelf wonen. Je eigen boontjes doppen, zonder de bemoeienis van de paps ende mams.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:24 schreef Viswijfje het volgende:
ik snap nooit zo goed van die mensen die als ze 18 zijn gelijk erges anders gaan wonen zonder vriendje!
dat is toch vet ongezellig en zonde van je geld dan?
wat vinden jullier drvan... waarom zouden mensen zoiets doen, denk je ook dat dat komt van dat ze niet goed contact met hun ouders hebben en daarom weg gaan?
Mijn ouders zijn harstikke lief (meestal) en ik vind het thuis gezelig hoor!!
Mensen die bij hun ouders zijn weggegaan zonder vriendje of trouwen mogen zelf ook reageren met uitleg hoor, ik ben wel heel benieuwd hoe dat zit en waarom dan!
soms gaat dat niet. ik ben ook naar fokking almere verhuisd voor mijn opleiding en daar hadden mijn vrienden echt geen zin inquote:Op zondag 17 juni 2007 12:28 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ja dan maak je toch een compomie dat je samen verhuist of maar een school dichterbij zoeken!
vrienden heb ik hier ook maar die zijn er snachts niet heee!!
Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Daarom vind ik het ook grappig dat je dan meteen roept dat het onzin is omdat JIJ het anders hebt ervaren. Ik zeg ook niet dat het essentiëel is voor je zelfontplooïng, maar bij sommige (misschien wel de meeste) mensen is het een positief gedeelte van hun leven. Zo weet ik dat voor mij het 'op kamers gaan' mij positief heeft verandert.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Die zelfontplooïng lukt echt wel zonder op mezelf te wonen. Qua 'zelfontplooïng' ben ik in andermans ogen waarschijnlijk verder dan mijn man, die wel op zichzelf gewoond heeft. Ik heb dat niet (ik ben vanuit mijn ouderlijk huis bij hem ingetrokken), maar heb wel veel meer van de wereld gezien dan hij en ik doe ook veel meer dingen in mijn vrije tijd dan hij doet.
ja maar bedoel niet alleen kwa vrienden hoor! ook dat je ouders niet in je huis meer wonen vind ik ongezelig!!quote:Op zondag 17 juni 2007 12:41 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
soms gaat dat niet. ik ben ook naar fokking almere verhuisd voor mijn opleiding en daar hadden mijn vrienden echt geen zin in
je leeft voor jezelf, niet voor je vrienden. als het echt vrienden zijn dan blijven het ook vrienden als je ergens anders woont
ja maar jijquote:Op zondag 17 juni 2007 12:43 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ja maar bedoel niet alleen kwa vrienden hoor! ook dat je ouders niet in je huis meer wonen vind ik ongezelig!!
Benieuwt wanneer jij een vriendje vind die dat soort dingen pikt (net als je moeder schijnbaar)quote:Op zondag 17 juni 2007 12:32 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
hoef ik ook gewoon niet hoor, als ik niet kom gaat het in de tupperwear voor morgen!
ik vind het gezelliger als ik nu eens bij mijn ouders op bezoek ga dan toen ik thuis woonde. ik heb het idee dat zij dat ook vinden. je zit niet meer op elkaars lip, dus minder irritaties, etc. jouw tijd komt nog welquote:Op zondag 17 juni 2007 12:43 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ja maar bedoel niet alleen kwa vrienden hoor! ook dat je ouders niet in je huis meer wonen vind ik ongezelig!!
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:45 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Benieuwt wanneer jij een vriendje vind die dat soort dingen pikt (net als je moeder schijnbaar)
niet eens ff bellen dat je niet komt terwijl er iemand voor je staat te koken![]()
tafeltje dekje?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:47 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ze kookt niet voor mij hoor.. anders zou ik allang gezegd hebben 'dat lust ik niet en je moet dat langer bakken en doe es meer tomaat'!
![]()
nee jonges hebben een vriendinquote:Op zondag 17 juni 2007 12:48 schreef DonJuanDeMarco het volgende:
volgens mij heeft niet iedereen een "vriendje"
Grote meid!quote:Op zondag 17 juni 2007 12:32 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
Daarom ben je pappa's oogappeltje en mama's beste vriendin.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:43 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:51 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Grote meid!![]()
[..]
Daarom ben je pappa's oogappeltje en mama's beste vriendin.![]()
Ook ideaal als je een vriendje mee naar huis neemt. Kletst toch een stuk gezelliger met zijn vieren.
Koekje d'r bij?![]()
![]()
Kan best, maar als je meteen bij je vriend(in) was ingetrokken, was dat volgens mij niet anders geweest...quote:Op zondag 17 juni 2007 12:43 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Daarom vind ik het ook grappig dat je dan meteen roept dat het onzin is omdat JIJ het anders hebt ervaren. Ik zeg ook niet dat het essentiëel is voor je zelfontplooïng, maar bij sommige (misschien wel de meeste) mensen is het een positief gedeelte van hun leven. Zo weet ik dat voor mij het 'op kamers gaan' mij positief heeft verandert.
I agree to disagreequote:Op zondag 17 juni 2007 12:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kan best, maar als je meteen bij je vriend(in) was ingetrokken, was dat volgens mij niet anders geweest...
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:47 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ze kookt niet voor mij hoor.. anders zou ik allang gezegd hebben 'dat lust ik niet en je moet dat langer bakken en doe es meer tomaat'!
![]()
Dus jij denkt dat die vriend/vriendin het zal accepteren als jij hem/haar als vervanging voor je ouders gebruikt? Dus dat deze persoon voor je kookt, wast, bepaalt of en wanneer je uit mag etc? Dan heb je wel een zeldzaam exemplaar te pakken hoor...quote:
O nee absoluut niet hoor. Ik denk dat als je met iemand samenwoont (en zeker je geliefde) dat je rekening met elkaar moet houden. Dat zorgt ervoor dat je altijd (maakt niet uit hoe geweldig je relatie is) compromissen moet sluiten en soms een beetje moet inbinden in je eigen gedrag. Als je op jezelf hebt gewoond hoeft dat niet. In dat opzicht denk ik dat het anders is. Want dan heb je dat alvast gehad, zeg maar je wilde haren verloren zodat dat niet als je 40 bent ineens komt opzetten zoals ik dat wel vaker zie.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat die vriend/vriendin het zal accepteren als jij hem/haar als vervanging voor je ouders gebruikt? Dus dat deze persoon voor je kookt, wast, bepaalt of en wanneer je uit mag etc? Dan heb je wel een zeldzaam exemplaar te pakken hoor...
Technomuziekquote:Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Helaas zul je, ook als je alleen woont, rekening met elkaar moeten houden. Al is het alleen al met de buren die (bijvoorbeeld) niet van snoeiharde harde technomuziek houden...![]()
quote:
dat kan ik nu ook al en ik sta ook zo al op me benen hoor daar heb ik geen kleine kamer in een vreemde stad voor nodigquote:Op zondag 17 juni 2007 13:38 schreef PrinceLu het volgende:
Ik ging het huis uit zodat ik wanneer het mij uikwam kon eten, uitslapen en drugs gebruiken. Met je ouders erbij is dat toch net iets anders. Plus, het is goed voor je ontwikkeling om alleen op je benen te kunnen staan.
Als je studie 5 km verderop is, je thuis alle vrijheid hebt en geen problemen met je ouders, waarom zou je dan weg willen gaan om met moeite een studentenhuisje te kunnen betalen?quote:Op zondag 17 juni 2007 13:05 schreef Svyatagor het volgende:
Dit topic is weer eens een mooi voorbeeld van hoe Fok! je wereld kan verruimen. Ik zou in mijn dagelijkse omgeving nooit iemand tegengekomen zijn die met droge ogen zoiets beweert als de topicstarter.
Waarom zou je uit huis gaan zonder vriendje?![]()
![]()
Waarom zou je in 's heeresnaam bij je ouders blijven wonen tot je 25ste?
doe je je eigen was? kook je je eigen eten? koop je je eigen eten? maak je zelf schoon? zorg je zelf dat je op tijd naar bed gaat? etc.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:48 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
me geloof, wat doe je??
![]()
[..]
dat kan ik nu ook al en ik sta ook zo al op me benen hoor daar heb ik geen kleine kamer in een vreemde stad voor nodig![]()
Omdat het tof is om op jezelf te wonen, of met een paar vrienden. Goed voor je zelfstandigheid. Ook al laten je ouders je nog zo vrij in alles, je moet wel ergens rekening met ze houden.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:48 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Als je studie 5 km verderop is, je thuis alle vrijheid hebt en geen problemen met je ouders, waarom zou je dan weg willen gaan om met moeite een studentenhuisje te kunnen betalen?
was en eten niet maar dat vind ik juist wel fijn!!! (maar als ik in de stad ben en een broodje wil betaal ik het wel zelf hoor!) schoonmaken doe ik soms ook een beetje en op tijd naar bed?? whaha ik ben 22 joh!quote:Op zondag 17 juni 2007 14:01 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
doe je je eigen was? kook je je eigen eten? koop je je eigen eten? maak je zelf schoon? zorg je zelf dat je op tijd naar bed gaat? etc.
quote:Op zondag 17 juni 2007 14:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Omdat het tof is om op jezelf te wonen, of met een paar vrienden. Goed voor je zelfstandigheid. Ook al laten je ouders je nog zo vrij in alles, je moet wel ergens rekening met ze houden.
Een echt studentenleven leiden is niet mogelijk als je nog bij je ouders thuis woont, imho.
En toen was het wachten op de eerste uni-student dat ze niet meer 'naar school gaan'.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:05 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
wie heeft het nou over studentenleven? sommige zijn blij dat ze niet meer naar school hoeven hoor
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |